Print side | Luk vindue

dvdpacific - valg af forsendelsesform?

Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Recordere, afspillere og foto
Forumnavn: Blu-ray afspillere
Forumbeskrivelse: Afspillere med blu-ray
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=33639
Udskrevet den: 28-April-2024 kl. 11:05


Emne: dvdpacific - valg af forsendelsesform?
Skrevet af: Willer
Emne: dvdpacific - valg af forsendelsesform?
Skrevet den: 10-Januar-2008 kl. 09:54

Hejsa

Jeg er efter jul blevet den heldige ejer af en PS3. Men med de priser der er på film i lille danevang overvejer jeg meget at bestille nogle i USA. Har især kig på dvdpacific som flere herinde nævner.

Blot et spørgsmål - hvilken forsendelsesform benytter folk når de bestiller hos dvdpacific? Der er jo ret så mange at vælge i mellem:

  • Air Courier FedEx
  • Air Courier UPS
  • Air Courier DHL
  • USPS International Air Mail
  • USPS International Surface Mail
  • Swedish Post Premium
  • Swedish Post Standard

Virker som om man skal vælge USPS Air (ca. 36,- + 5,- per disc) hvor prisen virker rimelig og forsendelsestiden ikke virker alt for lang. Er det den i benytter?

 

 



-------------
Kristian



Svar:
Skrevet af: Carsten Selleri
Skrevet den: 10-Januar-2008 kl. 12:39

Jeg benytter:

USPS International Air Mail

Har modtaget filmene overraskende hurtigt, det tager cirka 5 dage, og jeg er ikke blevet snuppet i tolden endnu



Skrevet af: Krjstoff
Skrevet den: 10-Januar-2008 kl. 12:43
Oprindeligt skrevet af Carsten Selleri Carsten Selleri skrev:

Jeg benytter:

USPS International Air Mail

Har modtaget filmene overraskende hurtigt, det tager cirka 5 dage, og jeg er ikke blevet snuppet i tolden endnu

+1



-------------
| Synology DS412+ | ATV4 | PS4 | Onkyo 507 | System Audio 2.1 | Logitech Smart Control |


Skrevet af: Flemming Larsen
Skrevet den: 10-Januar-2008 kl. 13:11
Oprindeligt skrevet af Wilsky Wilsky skrev:

Hejsa

Jeg er efter jul blevet den heldige ejer af en PS3. Men med de priser der er på film i lille danevang overvejer jeg meget at bestille nogle i USA. Har især kig på dvdpacific som flere herinde nævner.

Blot et spørgsmål - hvilken forsendelsesform benytter folk når de bestiller hos dvdpacific? Der er jo ret så mange at vælge i mellem:

  • Air Courier FedEx
  • Air Courier UPS
  • Air Courier DHL
  • USPS International Air Mail
  • USPS International Surface Mail
  • Swedish Post Premium
  • Swedish Post Standard

Virker som om man skal vælge USPS Air (ca. 36,- + 5,- per disc) hvor prisen virker rimelig og forsendelsestiden ikke virker alt for lang. Er det den i benytter?

 

 

er det en u.s version af ps3? det er mere så du kan afspille filmene.



-------------
Mvh
Flemming Larsen


Skrevet af: Bredvig
Skrevet den: 10-Januar-2008 kl. 13:14
Bruger også USPS International Air Mail der plejer som regel at gå ca en uge halvanden inden jeg har mine film... lad vær med at bruge USPS International Surface Mail hvis du ikke vil vente 1,5 måned på dine film!


Skrevet af: JesperLund
Skrevet den: 10-Januar-2008 kl. 13:17
Oprindeligt skrevet af Bredvig Bredvig skrev:

Bruger også USPS International Air Mail der plejer som regel at gå ca en uge halvanden inden jeg har mine film... lad vær med at bruge USPS International Surface Mail hvis du ikke vil vente 1,5 måned på dine film!


Mit gennemsnit over 30 ordrer er 17 dage for surface mail...




-------------
Linux FTW, afspiller nu Blu-ray film på Ubuntu 12.04 med VLC direkte fra optisk disc.


Skrevet af: Willer
Skrevet den: 10-Januar-2008 kl. 13:49
Nej det er en dansk afspiller. Men så vidt jeg har forstået så er der mange Region A film som ikke er regionslåst, så de også kan afspilles på Region B afspillere. Er dette forkert opfattet?

-------------
Kristian


Skrevet af: Flemming Larsen
Skrevet den: 10-Januar-2008 kl. 13:57

Oprindeligt skrevet af Wilsky Wilsky skrev:

Nej det er en dansk afspiller. Men så vidt jeg har forstået så er der mange Region A film som ikke er regionslåst, så de også kan afspilles på Region B afspillere. Er dette forkert opfattet?

nej der er en del. men du skal nok tjekke det inden du får dem sendt. hvis filmen ikke kan spilles så er der ikke sparet noget. mere for din egen skyld.



-------------
Mvh
Flemming Larsen


Skrevet af: Willer
Skrevet den: 10-Januar-2008 kl. 13:59
Tak for info - hvor er det nu man kan checke om en film kan afspilles på region b afspillere? Så et link i en anden tråd forleden man kan ikke finde det nu.

-------------
Kristian


Skrevet af: Xstatic
Skrevet den: 11-Januar-2008 kl. 22:20

Oprindeligt skrevet af Wilsky Wilsky skrev:

Tak for info - hvor er det nu man kan checke om en film kan afspilles på region b afspillere? Så et link i en anden tråd forleden man kan ikke finde det nu.

Jeg bruger dette her:

http://bluray.liesinc.net/#bruk - http://bluray.liesinc.net/#bruk

 

 



Skrevet af: mikzki
Skrevet den: 12-Maj-2008 kl. 17:38

Er det ikk lidt peberet at give 38 Dollars for at få sendt 2 Blu-ray til Danmark?

Jeg har valgt USPS International Air Mail.

Jeg skal give ca 21 Dollars for filmene, og 38 Dollars i forsendelse...



Skrevet af: Flemming Larsen
Skrevet den: 12-Maj-2008 kl. 18:00
Oprindeligt skrevet af mikzki mikzki skrev:

Er det ikk lidt peberet at give 38 Dollars for at få sendt 2 Blu-ray til Danmark?

Jeg har valgt USPS International Air Mail.

Jeg skal give ca 21 Dollars for filmene, og 38 Dollars i forsendelse...

det lyder godtnok som en del penge, når man tænker på indholdets pris.



-------------
Mvh
Flemming Larsen


Skrevet af: Stampe
Skrevet den: 12-Maj-2008 kl. 19:03
(*) Estimated shipping cost (for 3  weight items) by USPS International Priority Air Mail:  $9.96

Hvad har du bestilt? Disse tre er Aliens vs. Predator: Requiem, Butch Cassidy and the Sundance Kid og Cast Away som jeg bare for at se portoen forsøgte at bestille.

For at nedsætte toldrisikoen vælger jeg i reglen den svenske løsning. Pyt med det tager tid, jeg har ikke travlt.


Skrevet af: MortenR.
Skrevet den: 12-Maj-2008 kl. 21:39
Den svenske løsning tager ofte mindre end en uge! Og den er meget
billig.....

-------------
Morten


Skrevet af: mikzki
Skrevet den: 13-Maj-2008 kl. 16:16

Hvad er den svenske løsning?

Nu taler i alle sammen om, at filmene kan gå i told... Er der en der gider uddybe det for mig



Skrevet af: Stampe
Skrevet den: 13-Maj-2008 kl. 16:25
Oprindeligt skrevet af mikzki mikzki skrev:

Hvad er den svenske l�sning?

Har du læst første indlæg

Oprindeligt skrevet af mikzki mikzki skrev:

Nu taler i alle sammen om, at filmene kan g� i told... Er der en der gider uddybe det for mig


Du kan risikere at betalt moms + told + toldgebyr.


Skrevet af: mikzki
Skrevet den: 13-Maj-2008 kl. 16:40

Moms er 25%, men hvad er told og toldgebyr i danske risdaler?

Men helt præcist, hvad er den svenske løsning... Er det Swedish Post Premium, eller Swedish Post Standard?



Skrevet af: Naiera
Skrevet den: 13-Maj-2008 kl. 17:13
Premium går lidt hurtigere, så tag den hvis du frygter de mere direkte metoder. Jeg er nu blevet snuppet to eller tre gange ud af 100 gange jeg har bestilt hos Pacific. Et par af de gange har været med Svenskerpremium, men det er alt for langsomt til min smag.



Skrevet af: mikzki
Skrevet den: 13-Maj-2008 kl. 18:01

Jeg købte HDscape sampler (4.02$), og Digital Video Essentials: HD Basics (17.07$), og valgte Swedish Post International Standard Mail (5.97$)

Der står ikke noget (blank) under hvilken region de kan afspilles i, så jeg håber de kan afspilles på min Sony BDP-S300...

Så må vi se med told og leverings tid...



Skrevet af: Naiera
Skrevet den: 13-Maj-2008 kl. 18:22
Du kan ikke regne med hvad butikker skriver mht. region. Tjek altid med en liste som http://bluray.liesinc.net/index.php?region=a - denne før du køber fra USA. Lige de to du har fat i der er nok temmelig sandsynligt regionsfri.

Du har valgt den langsomme type svenskerpost, så du kommer nok i hvert fald til at vente et par uger.



Skrevet af: mikzki
Skrevet den: 13-Maj-2008 kl. 19:35

Naiera> 

Crap! Nå, det går nok... Næste gang vælger jeg dog nok Premium, for der er ikke meget forskel i porto.

 



Skrevet af: Bjur
Skrevet den: 12-Juni-2008 kl. 17:35
Hvis der ligger en seddel i postkassen fra pisdanmark, hvor der kun er sat kryds i brev, men ikke står noget om told, er den så god nok, eller kan man få en negativ overraskelse på posthuset, når man henter?


Skrevet af: Flemming Larsen
Skrevet den: 12-Juni-2008 kl. 17:57
der skal stå pris på hvis det er.

-------------
Mvh
Flemming Larsen


Skrevet af: Sploink
Skrevet den: 12-Juni-2008 kl. 18:13
De kan sagtens sende dig en efterfølgende girokort med posten, hvis de har glemt at kræve told ved udlevering på posthuset. Har jeg da prøvet 


Skrevet af: Naiera
Skrevet den: 12-Juni-2008 kl. 19:09
Så har det sandsynligvis været fordi du har brugt en kurér. Post-DK opkræver pengene ved overlevering af forsendelsen, og hvis pakken der står på posthuset er blevet fanget og fortoldet, så skal prisen som også nævnt stå på sedlen i postkassen.


Skrevet af: Krjstoff
Skrevet den: 12-Juni-2008 kl. 21:10
De få gange jeg er havnet hos tolderen, har jeg fået et decideret brev fra Pestdanmark .... og ikke en almindelig "der-er-kommet-noget-til-dig-som-vi-har-liggende"-seddel.


Skrevet af: Flemming Larsen
Skrevet den: 12-Juni-2008 kl. 21:33
de gange jeg er røget i fælden, er postbudet kommet med pakken og en opkrævning. men hvis jeg ikke har været hjemme, er den jo røget i postkassen, om at der er kommet post og med et beløb.

-------------
Mvh
Flemming Larsen


Skrevet af: Bjur
Skrevet den: 13-Juni-2008 kl. 10:46
Tak for svarene. Håber sgu på det bedste:)


Skrevet af: Flemming Larsen
Skrevet den: 13-Juni-2008 kl. 10:49

Oprindeligt skrevet af Bjur Bjur skrev:

Tak for svarene. Håber sgu på det bedste:)

jeg tror den er god nok. du må lige sige til.



-------------
Mvh
Flemming Larsen


Skrevet af: Bjur
Skrevet den: 13-Juni-2008 kl. 17:51
Blev ikke opkrævet told, så håber den går:)


Skrevet af: Flemming Larsen
Skrevet den: 13-Juni-2008 kl. 17:53
jeg har aldrig hørt om at post DK opkræver senere.

-------------
Mvh
Flemming Larsen



Print side | Luk vindue