Print side | Luk vindue

YouSee, er den værd at købe ?

Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Brugergrupper
Forumnavn: YouSee digital modtagere
Forumbeskrivelse: For brugere af digitale TV modtagere til brug på YouSee
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=35342
Udskrevet den: 05-Juni-2024 kl. 03:35


Emne: YouSee, er den værd at købe ?
Skrevet af: lahan
Emne: YouSee, er den værd at købe ?
Skrevet den: 06-Februar-2008 kl. 10:35

YouSee nye boks, er den værd at købe ?

Gerne med en begrundelse ?

Kun folk der har købt den bør stemme.




Svar:
Skrevet af: RuneH
Skrevet den: 06-Februar-2008 kl. 10:40

Hej,

Jeg købte den i går, så måske er jeg ikke den rette til at skrive så meget omkring den endnu.. Det vil jeg så lade være med.

Dog indtil videre syntes jeg den er ok. Langsom i optrækket, menuer giver dog chance for at lave kaffe og tekst tv er noget kedeligt at sidde på.

Men - (altid et men) den er god til at levere varen i HD syntes jeg. Har  et 50" bravia, og der syntes jeg det står mægtig flot.

Så hvis du kan se bort fra langsom brug af menu, så er den værd at købe. Men det kun for at kunne se HD kanalerne - helt klart. Intet andet.



-------------
Slut! -sagde de - Ingen signatur er det nye IN!


Skrevet af: Northgaardi
Skrevet den: 06-Februar-2008 kl. 10:43

Har stemt Den er ok

Fordi, HD kanalerne er superfede, men FW skal helt klart updatets.

Så den bruger mindre strøm i standby samt er hurtiger.

Plus min fjenkontrol til mit samsung fjensyn ikke virker til den endnu



Skrevet af: Kenneth
Skrevet den: 06-Februar-2008 kl. 10:50

Jeg har stemt Ok, men mange fejl.

Det er et problem at favoritlisten ikke fungerer ordenligt med nummer tasterne, det er også et problem at strækning af 4:3 til 16:9 ikke fungerer via HDMI. Ligeledes ville det være rart (men mindre vigtigt) hvis der bliver kigget på menu hastigheden og ikke mindst underteksterne på Disc HD

Billedet er væsenligt bedre end da jeg kørte analog - både på SD og HD kanalerne.



-------------
Samsung UE55F8005 - Onkyo TX-SR605 - HTPC - Jamo A-405HCS5


Skrevet af: Kandersen
Skrevet den: 06-Februar-2008 kl. 11:22

Overordnet set synes jeg boksen er ok. Der er nogle skavanker som jeg håber Yousee får styr på, men til prisen er den ok.

 



-------------
Mvh

Kim Andersen.
https://soundcloud.com/kim-andersen-12" rel="nofollow - https://soundcloud.com/kim-andersen-12


Skrevet af: reslfj
Skrevet den: 06-Februar-2008 kl. 11:24
Oprindeligt skrevet af lahan lahan skrev:

YouSee nye boks, er den værd at købe ?

Gerne med en begrundelse ?

Kun folk der har købt den bør stemme.

Jeg kan ikke stemme fordi  det vil være misvisende uanset hvad jeg stemmer.

Den viser sikket ok billeder - ja måske endog fine billder.  

Den er sikkert bedre en den gamle 'trabant 81 boks' - uden jeg dog selv har set det.

Men den er  uhyggelig langsom -  og vi taler om 10-15 gang, jeg selv vil sige 25 gange, for langsom.

Der er alt, alt  for mange fejl - som nogen vil leve med; men helt ærligt det kan youSee ikke være bekendt.

Meget er kodet efter princippet  'først gør man det', 'så det' og 'så det' etc  ...  en bestemt plan som udviklerne har tænkt; men god menukodning går ud fra at brugerne kan finde på at trykke på en næsten vilkårlig knap uanset hvor de er i menuen - det er sværere at kode; men ikke umuligt.

Det kan være OK i en opsætning eller download af firmware; men det bliver aldrig forståeligt for den daglige bruger.

Nogen siger at 'det kan teknisk ikke være anderledes'; måske ikke med den boks; men er det ikke blot det gamle 'vi er gået over til EDB' argument ?

youSee har åbenlyst ikke gjort deres hjemmearbejde i topledelsen og stillet nogle klare krav til boksen og dens ydeevne - dvs ydeevnen udover billederne.

youSee kan kun glæde sig over, at Stofa pt. synes endnu værre ude.

Desuden har de haft nogle beta-testere, som bla.  skriver her, at ' man kan vende sig til det' og 'jeg synes ikke det er så slemt'.  Dermed gør de imidlertid  youSee en bjørnetjeneste,  fordi enhver kan se  og lugte 'lorten'.

Både deres egen og youSee's troværdighed også på alle andre områder lider skade og det er ikke klogt - det er så torskedumt, som det kan blive.

Men billederne er utvivlsomt OK, hvis de udsendes i god kvalitet.

Lars  

PS!  Jeg synes  youSee skal have megen ros og ære for den klare udmelding om fremtiden for digitalt og analogt kabeltv.   

* ( til unge læsere: en bjørnetjæneste er en meget dårlig tjeneste)

 



-------------
Send mindst én DR kanal HEVC kodet, så alle forstår at alt nyt skal kunne HEVC.


Skrevet af: Kandersen
Skrevet den: 06-Februar-2008 kl. 11:50
Oprindeligt skrevet af reslfj reslfj skrev:

Der er alt, alt  for mange fejl - som nogen vil leve med; men helt ærligt det kan youSee ikke være bekendt.

De alt alt for mange fejl, dem kunne jeg godt tænke mig at høre lidt om. For jeg er ikke enig.

Oprindeligt skrevet af reslfj reslfj skrev:

Desuden har de haft nogle beta-testere, som bla.  skriver her, at ' man kan vende sig til det' og 'jeg synes ikke det er så slemt'.  Dermed gør de imidlertid  youSee en bjørnetjeneste,  fordi enhver kan se  og lugte 'lorten'.

Eller måske fordi de IKKE synes det er så slemt. Måske fordi de tager prisen og produktet i sin helhed i betragtning.

 



-------------
Mvh

Kim Andersen.
https://soundcloud.com/kim-andersen-12" rel="nofollow - https://soundcloud.com/kim-andersen-12


Skrevet af: RobertoCarlos
Skrevet den: 06-Februar-2008 kl. 11:57

Man må desværre give RESLFJ ret i at Yousee slet ikke lever op til

forventningerne..og når man så ringer ind så bliver man bare henvist til

en mangelfuld bruger manual på deres hjemmeside..SÅ ja ja der er

mange ting Yousee skal rette op på..



Skrevet af: Kandersen
Skrevet den: 06-Februar-2008 kl. 12:16

Hvad havde du forventet af en boks til få hundrede kroner?

 



-------------
Mvh

Kim Andersen.
https://soundcloud.com/kim-andersen-12" rel="nofollow - https://soundcloud.com/kim-andersen-12


Skrevet af: lahan
Skrevet den: 06-Februar-2008 kl. 12:22
Oprindeligt skrevet af Kandersen Kandersen skrev:

Hvad havde du forventet af en boks til få hundrede kroner?

 

Selvom boksen er billig, så bør man da forvente et produkt der virker.
Desuden betaler du jo et pænt beløb hver måned, for at modtage TV.


Skrevet af: Kandersen
Skrevet den: 06-Februar-2008 kl. 12:25
Oprindeligt skrevet af lahan lahan skrev:

Oprindeligt skrevet af Kandersen Kandersen skrev:

Hvad havde du forventet af en boks til få hundrede kroner?

 

Selvom boksen er billig, så bør man da forvente et produkt der virker.
Desuden betaler du jo et pænt beløb hver måned, for at modtage TV.

Enig. Og derfor skal man fokuser på ting der IKKE virker, for at få dem til at virke.

Men som jeg har forsøgt at skrive enormt mange gange nu, så er der forskel på Fejl og Uhensigtsmæssigheder. Fejl SKAL rettes, uhensigtmæssigeheder må man se om man kan ændre på, men ikke noget man SKAL rette.

Derfor sprugte jeg meget præcis for få indlæg siden, hvad det er disse "alt alt for mange fejl" er? Man er nødtil at vide hvad fejlene er, for at kunne rette dem.

 



-------------
Mvh

Kim Andersen.
https://soundcloud.com/kim-andersen-12" rel="nofollow - https://soundcloud.com/kim-andersen-12


Skrevet af: reslfj
Skrevet den: 06-Februar-2008 kl. 12:50
Oprindeligt skrevet af Kandersen Kandersen skrev:

Oprindeligt skrevet af reslfj reslfj skrev:

Der er alt, alt  for mange fejl - som nogen vil leve med; men helt ærligt det kan youSee ikke være bekendt.

De alt alt for mange fejl, dem kunne jeg godt tænke mig at høre lidt om. For jeg er ikke enig.

Men en tester skal jo netop ikke leve med fejl, men sikre at de bliver rettet.   Det med at sige  noget er godt, kan man overlade til andre; men hvis man påpeger fejl kan de rettes - og det giver bedre produkter.

Jeg - og utallige andre - har skrevet om om fejlene.

Det starter naturligvis med den manglende betjeningsmanual. Den naive tro på at fordi man kalder boksen en HD boks, så er HD billeder det eneste vigtige.  Hvis man ikke har nået at trykke manualen, så er en PDF fil på Internettet da nok til at forstå for de fleste.

Men lad mig blot nævne:

  • tekstTV  går på side 100 efter et kort kik på tv billedet.
  • teksTV er grimt ( fx fra TV2) på en alm skærm.
  • favoritmenuer kan ikke vælges med nummertast.
  • programlisten  følger ikke altid tiden; men hopper til tider til næste eller forrige program hvis man skifter op/ned i de kun 5 programmer der vises.
  • menuteksterne er få og små - for små til at læse på et mindre tv uden at pladsen udnyttes til længere programnavne, flere program linier mv.
  • Hvis man trykker medens man venter på de næste linier under bygning af favorit listen, kommer man over i menue gem/fortryd/?
  • hvordan koder man bekvemt radio ind ?
  • hvorfor skal der være umådelige firmware download problemer
  • hvorfor er der ikke en bekvem måde at se aktuel kanal, kvalitet mv. folk skriver jævnlig om manglene programmer - så hjælp dem dog.

Oprindeligt skrevet af Kandersen Kandersen skrev:

Oprindeligt skrevet af reslfj reslfj skrev:

Desuden har de haft nogle beta-testere, som bla.  skriver her, at ' man kan vende sig til det' og 'jeg synes ikke det er så slemt'.  Dermed gør de imidlertid  youSee en bjørnetjeneste,  fordi enhver kan se  og lugte 'lorten'.

Eller måske fordi de IKKE synes det er så slemt. Måske fordi de tager prisen og produktet i sin helhed i betragtning.

Men som du ser i indlæg efter indlæg - så er vi mange der ikke er (så) tolerante og (så) overbærende og har ikke (kun) billedkvalitet som 'Gud'.

Hvis youSee ikke tager vor opfattelse alvorlig - så skriver vi ikke her; men underholder med den til næste 'komsammen' vi er til - og det er da helt skidt for  youSee

Lars 

PS!  Hvornår for de den indonesiske kaffe smidt ud ?

 



-------------
Send mindst én DR kanal HEVC kodet, så alle forstår at alt nyt skal kunne HEVC.


Skrevet af: lunddal
Skrevet den: 06-Februar-2008 kl. 12:58
At en ting ikke gør som du vil gør det ikke til en fejl.

Jeg kan i øvrigt nævne at tekst-tv ligner det som er på mine forældres Samsung tv, så sådan har Samsung åbenbart designet tekst-tv.


Skrevet af: lahan
Skrevet den: 06-Februar-2008 kl. 13:06
Har i ikke nogle screendumps, så kan vi andre lettere forstille os hvad i synes er galt.


Skrevet af: Bruger slettet
Skrevet den: 06-Februar-2008 kl. 13:25
Det er svært at tage screendumps af hurtigheden som vel egentligt er det eneste "rigtige" problem.

Personligt syntes jeg den er ok, jeg har endnu ikke fundet egentlige fejl, men hurtigheden kan (bør) forbedres, så den får en "ok" herfra.

YouSee får en enkelt herfra, forbedres hurtigheden, så bliver det til og en .


Skrevet af: reslfj
Skrevet den: 06-Februar-2008 kl. 13:39

Oprindeligt skrevet af lunddal lunddal skrev:

At en ting ikke gør som du vil gør det ikke til en fejl.

Jeg kan i øvrigt nævne at tekst-tv ligner det som er på mine forældres Samsung tv, så sådan har Samsung åbenbart designet tekst-tv.

Det er det første jeg ser på ved et nyt tv - hvordan virker teksttv. Virker det som beskrevet, så siger jeg som prinsessen i svinedrengen: 'dur ikke væk'

Men jeg skriver faktisk,  at i selv kan se indlæg efter indlæg, hvor folk har problemer.  Og de fleste er efter hvad jeg kan se - unødige problemer.

Lars



-------------
Send mindst én DR kanal HEVC kodet, så alle forstår at alt nyt skal kunne HEVC.


Skrevet af: Snippergyppen
Skrevet den: 06-Februar-2008 kl. 14:33
Har stemt at den er ok, generelt gør den jo det den skal, nemlig at vise noget super flot tv. Havde sagem 60'eren før den nye samsung og er helt klart enig med de fleste, at samsung'en har nogle børne sygdomme, men mon ikke at YouSee får løst det værste ret hurtigt. Så alt i alt er jeg da tilfreds med min, mener også at den er værd at investerer i, bare for HD kanalernes skyld.

-------------
Philips 32PF5321
Sony STR-DG820
Argon 6250,6220,SUB8SO, 5.1
Samsung SMT-H3106
Playstation 3 40 GB


Skrevet af: Kandersen
Skrevet den: 06-Februar-2008 kl. 14:42
Oprindeligt skrevet af reslfj reslfj skrev:

Men en tester skal jo netop ikke leve med fejl, men sikre at de bliver rettet. 

Det er netop det der er problemet her, for vi er åbentlyst ikke enige om hvad der er fejl og hvad der er uhensigtsmæssigt. Og når vi ikke engang er enige her, så er det svært at blive enige om konklutionen.

Oprindeligt skrevet af reslfj reslfj skrev:

Det med at sige  noget er godt, kan man overlade til andre; men hvis man påpeger fejl kan de rettes - og det giver bedre produkter.

Enig. Men lad os se lidt på de fejl du har listet så:

Oprindeligt skrevet af reslfj reslfj skrev:

Det starter naturligvis med den manglende betjeningsmanual. Den naive tro på at fordi man kalder boksen en HD boks, så er HD billeder det eneste vigtige. 

Jeg fik en bejteningsvejledning med til min boks. Den lå i kassen. Men vi er enige i, at den kunne godt være langt mere uddybende. Men den var der.

Oprindeligt skrevet af reslfj reslfj skrev:

  • tekstTV  går på side 100 efter et kort kik på tv billedet.

Har jeg ikke erfaret. Men det er klart, hvis det sker er det en fejl, og skal rettes. Vil affprøve det når jeg kommer hjem. 

Oprindeligt skrevet af reslfj reslfj skrev:

  • teksTV er grimt ( fx fra TV2) på en alm skærm.

Grimt??? At noget er grimt gør det vel ikke til en fejl. Kan du forklar om det er så grimt at det ikke er brugbart? Eller er vi bare ovre i smagssag her?

Jeg har desværre kun et fladskærmstv her. Og der har jeg ingen problemer med teksttv på TV2. 

Oprindeligt skrevet af reslfj reslfj skrev:

  • favoritmenuer kan ikke vælges med nummertast.

Skal den kunne det da?
Eller er vi ovre i en uhensigtsmæssighed (ønske om at det kan gøre det?) 

Oprindeligt skrevet af reslfj reslfj skrev:

  • programlisten  følger ikke altid tiden; men hopper til tider til næste eller forrige program hvis man skifter op/ned i de kun 5 programmer der vises.

Enig, dette er en fejl. Jeg har oplevet det samme. Det virker som om, at det er når den hopper til en udsendelse i EPGén som er ved at være slut, så vælger den næste udsendelse i stedet.

Oprindeligt skrevet af reslfj reslfj skrev:

  • menuteksterne er få og små - for små til at læse på et mindre tv uden at pladsen udnyttes til længere programnavne, flere program linier mv.

Ligger på grænsen til uhensigtsmæssighed og evt. fejl. Er det ulæseligt med "normale" øjne, er det klart en fejl.  

Oprindeligt skrevet af reslfj reslfj skrev:

  • Hvis man trykker medens man venter på de næste linier under bygning af favorit listen, kommer man over i menue gem/fortryd/?

En fejl.

Oprindeligt skrevet af reslfj reslfj skrev:

 

  • hvordan koder man bekvemt radio ind ?

Skal man kunne gøre det bekvemt? Og er bekvemt ikke en smagsag, og dermed ikke en fejl.

Oprindeligt skrevet af reslfj reslfj skrev:

 

  • hvorfor skal der være umådelige firmware download problemer

Måske fejl. Jeg erfarede ikke selv nogle problemer ved opstarten, udover jeg ikke fik noget billede, fordi HDMI stikket ikke havde ordentligt fat.

Oprindeligt skrevet af reslfj reslfj skrev:

 

  • hvorfor er der ikke en bekvem måde at se aktuel kanal, kvalitet mv. folk skriver jævnlig om manglene programmer - så hjælp dem dog.

Et ønske om en ændring, og dermed ikke en fejl.

Oprindeligt skrevet af reslfj reslfj skrev:

Men som du ser i indlæg efter indlæg - så er vi mange der ikke er (så) tolerante og (så) overbærende og har ikke (kun) billedkvalitet som 'Gud'.

Jeg ser desværre mange som slet ikke har fokus det rette sted, nemlig hvorvidt noget er en fejl eller en uhensigtsmæssighed. De kalder det hele for fejl over een stor kam. Og det er derfor jeg mener, at vi er nogle som ser på produktet på en helt anden måde.

Jeg kan jo ikke gå til min autoforhandler og sige det er en fejl min Skoda ikke køre som en Porche. Det er IKKE en fejl, men allerhøjst en fejl i mine forventinger til min Skoda, såfremt jeg havde forventet det.

Det er DET jeg kæmper lidt for at få folk til at forstå her.

Oprindeligt skrevet af reslfj reslfj skrev:

Hvis youSee ikke tager vor opfattelse alvorlig - så skriver vi ikke her; men underholder med den til næste 'komsammen' vi er til - og det er da helt skidt for  youSee

Yousee tager skam jeres tilbagemeldinger og opfattelser alvorligt. Alt andet vil være torske dumt, af dem. Vi skal bare blive enige om fejl og uhensigtsmæssigheder og ikke mindst ønsker om ændringer, så Yousee også kan overskue det, og forhåbentligt (min personlige mening) fokuser på at rette FEJL først, derefter tage sig af uhensigtsmæssigheder og ønsker om ændringer.

PS. Jeg ejer ikke en skoda

 



-------------
Mvh

Kim Andersen.
https://soundcloud.com/kim-andersen-12" rel="nofollow - https://soundcloud.com/kim-andersen-12


Skrevet af: OTol
Skrevet den: 06-Februar-2008 kl. 16:37

Har stemt OK.

Efter opstart problemer, som meget vel kan stamme fra mit HDMI kabel, kører det nu.

Enig i kritikken om langsome menuer, men det bliver sikkert rettet. Man skal ikke have for travlt når man opretter favoritliste, den hopper over i GEM når man kører for hurtigt ned i listerne. Underteksterne på HD billederne er en smule uldne, men det er da bagateller.

Fantastisk billedkvalitet, det er vel dybest set det vi har den for.

HD kanalerne alene gør den rigeligt pengene værd.



Skrevet af: reslfj
Skrevet den: 06-Februar-2008 kl. 16:45
Oprindeligt skrevet af Kandersen Kandersen skrev:

Oprindeligt skrevet af reslfj reslfj skrev:

Men en tester skal jo netop ikke leve med fejl, men sikre at de bliver rettet. 

Det er netop det der er problemet her, for vi er åbentlyst ikke enige om hvad der er fejl og hvad der er uhensigtsmæssigt. Og når vi ikke engang er enige her, så er det svært at blive enige om konklutionen.

Det er dog en strid om ord.  Hvis vi var uenige om det skulle virke på den ene måde eller den modsatte - så OK. Men  om manglende valg af fx favoritprogram via en nummertast er  en mangel, en uhensigstmæssighed eller en fejl er da helt ligegyldigt.

Det er totalt 'trabant' agtigt . 

 

Oprindeligt skrevet af Kandersen Kandersen skrev:

Oprindeligt skrevet af reslfj reslfj skrev:

Det starter naturligvis med den manglende betjeningsmanual. Den naive tro på at fordi man kalder boksen en HD boks, så er HD billeder det eneste vigtige. 

Jeg fik en betjeningsvejledning med til min boks. Den lå i kassen. Men vi er enige i, at den kunne godt være langt mere uddybende. Men den var der.

Ja og der var også et rettelsesblad - ikke særligt klart skrevet - men det var der.  Og som jeg tidligere har skrevet, kan jeg godt forstå, at de måske ikke har nået af få alt i trykken;  men med moderne WEB adgang ville det da have været en rimelig service, at have beskrevet brugen af remoten noget bedre. 

Især når de har så store problemer med kundeservice kendskab til boksen, som omtalt her.

 

Oprindeligt skrevet af Kandersen Kandersen skrev:

Oprindeligt skrevet af reslfj reslfj skrev:

teksTV er grimt ( fx fra TV2) på en alm skærm.

Grimt??? At noget er grimt gør det vel ikke til en fejl. Kan du forklar om det er så grimt at det ikke er brugbart? Eller er vi bare ovre i smagssag her?

Det er et probelm ikke kun denne boks, men når man kan generere næsten perfekte billeder, så forstår jeg ikke, at bogstaverne skal stå uskarpt.

Oprindeligt skrevet af Kandersen Kandersen skrev:

Jeg har desværre kun et fladskærmstv her. Og der har jeg ingen problemer med teksttv på TV2. 

Men der er stadigt mange hundredetusinde alm skærme i omløb.

Oprindeligt skrevet af Kandersen Kandersen skrev:

Oprindeligt skrevet af reslfj reslfj skrev:

  • menuteksterne er få og små - for små til at læse på et mindre tv uden at pladsen udnyttes til længere programnavne, flere program linier mv.

Ligger på grænsen til uhensigtsmæssighed og evt. fejl. Er det ulæseligt med "normale" øjne, er det klart en fejl.  

Prøv du på en 19" eller 22" skærm nogle meter derfra.  Vi kan (vil) ikke alle have 42" eller 50" tv.  Det er skærme, der ofte bruges som 2. eller 3. tv.

 

Oprindeligt skrevet af Kandersen Kandersen skrev:

Oprindeligt skrevet af reslfj reslfj skrev:

 

  • hvordan koder man bekvemt radio ind ?

Skal man kunne gøre det bekvemt? Og er bekvemt ikke en smagsag, og dermed ikke en fejl.

Men hvordan gør man det overhovedet ?

 

Oprindeligt skrevet af Kandersen Kandersen skrev:

Oprindeligt skrevet af reslfj reslfj skrev:

 

  • hvorfor skal der være umådelige firmware download problemer

Måske fejl. Jeg erfarede ikke selv nogle problemer ved opstarten, udover jeg ikke fik noget billede, fordi HDMI stikket ikke havde ordentligt fat.

Her synes jeg måske det ville være ok blot med lidt bedre vejledning - her i starten - jeg tror det bliver  bedre. Men at der kan gå adskillige forsøg og et par tænd/sluk før det lykkes - nåja det ville have hjulpet mange.

 

Oprindeligt skrevet af Kandersen Kandersen skrev:

Oprindeligt skrevet af reslfj reslfj skrev:

 

  • hvorfor er der ikke en bekvem måde at se aktuel kanal, kvalitet mv. folk skriver jævnlig om manglene programmer - så hjælp dem dog.

Et ønske om en ændring, og dermed ikke en fejl.

Enig; men det er dog en fejl, at folk ikke kan finde deres programmer - ikk?

Oprindeligt skrevet af Kandersen Kandersen skrev:

Jeg kan jo ikke gå til min autoforhandler og sige det er en fejl min Skoda ikke køre som en Porche. Det er IKKE en fejl, men allerhøjst en fejl i mine forventinger til min Skoda, såfremt jeg havde forventet det.

Det er DET jeg kæmper lidt for at få folk til at forstå her.

Men DEN kamp kan du helt overlade til youSee. Du hjælper dem og os klart bedst ved at finde og fortælle om de fejl - undskyld uhensigtsmæssigheder -  som du måske kan, men vi andre ikke VIL leve med.   

Nu er Skoda da vist blevet en ganske OK bil; men enhver der købte en Skoda før murens fald  og endnu værre en Wartburg eller Trabant, viste jo hvad de gik ind til.

Oprindeligt skrevet af Kandersen Kandersen skrev:

Oprindeligt skrevet af reslfj reslfj skrev:

Hvis youSee ikke tager vor opfattelse alvorlig - så skriver vi ikke her; men underholder med den til næste 'komsammen' vi er til - og det er da helt skidt for  youSee

Yousee tager skam jeres tilbagemeldinger og opfattelser alvorligt. Alt andet vil være torske dumt, af dem. Vi skal bare blive enige om fejl og uhensigtsmæssigheder og ikke mindst ønsker om ændringer, så Yousee også kan overskue det, og forhåbentligt (min personlige mening) fokuser på at rette FEJL først, derefter tage sig af uhensigtsmæssigheder og ønsker om ændringer.

PS. Jeg ejer ikke en skoda

Det gør jeg heller ikke; men nutildags vil jeg da ikke afvise, at jeg en dag køber en.

Lars



-------------
Send mindst én DR kanal HEVC kodet, så alle forstår at alt nyt skal kunne HEVC.


Skrevet af: zaboom
Skrevet den: 06-Februar-2008 kl. 17:24

Jeg nåede det inden konen (samme ip-adresse).

Jeg har givet boksen et ok, da den som sådan ER ok.

Min kone ville stemme den ned, ud og færdig. Sådan noget hø.

Men det var mig der kom først og jeg synes nu den gør det godt nok til et ok. Der er nogle øv-ting, der er nogle uheldige ting og så er der enorm lang tid til rådighed, når man bladrer rundt i menuerne.

Problemet med skaleringen burde dog være undgået, inden boksen blev sendt ud til kunderne. Bokse købt i udlandet, over nettet, gennem diverse importører og fra vilkårlige producenter. Der kan jeg forstå at der kunne være skalerings-/zoom-/formatproblemer. Men en boks solgt af youSee, til brug hos youSee, den skal fanme virke med det udbud de tilbyder. Så må de stille meget større/strengere krav til deres programleverandører eller losse dem ud. Kvalitet frem for kvantitet. Hvem gider at se 14" tv på sin nye hd-pow-wow-lige-i-øjet-skærm på >50"



-------------
...længe efter glæden over den billige pris, huskes den dårlige kvalitet!


Skrevet af: Naim
Skrevet den: 06-Februar-2008 kl. 17:32
Jeg var i Fona i dag og ville lige kigge på den og høre prisen. De sagde at selvom jeg havde Canal + skulle jeg vælge 4 ekstra kanaler til 49 kroner om måneden, hvis jeg skulle have den til 699 kroner. Er dette rigtigt?

-------------
Naim Nova
Dynaudio Heritage Special
ZEN MK.II STD

http://www.uwsonline.com/index.php


Skrevet af: zaboom
Skrevet den: 06-Februar-2008 kl. 17:40
nej

-------------
...længe efter glæden over den billige pris, huskes den dårlige kvalitet!


Skrevet af: flhansen
Skrevet den: 06-Februar-2008 kl. 21:12

Hej

Har stemt OK. Købte den i dag og er imponeret over HD kvaliteten og mine menuer er ikke voldsomt langsomme. Den er en anelse langsommere end min gamle lysegrå (Sagem 60?) og jeg får de samme mangeloplevelser som flere andre: Hurtig menu til programmer og opskalering (mangel på samme). TV2Sport er helt håbløs. 16/9 skåret til 4/3 format på HDMI kablet og mit Sony TV giver ikke mulighed for at skalere på den indgang. Hmmm. Men jeg har godt nok oplevet mange sære formater i tidens løb på TV2 sport som som regel er blevet korrigeret i løbet af udsendelsen når en smart gut fandt ud af at F1 bilerne ikke er helt så brede og lave!

Men man skal ikke kimse af at billedet lige får en tand til med HDMI kabel istedet for SCART selvom kanalen ikke er HD.

Manden i TDC butikken kunne fortælle at der ikke er brænder i den næste udgave. DVs. man må overføre til PC og derefter brænde. Men en optagelse i HD vil den ikke fylde ad rø... til, så man næsten kan fylde disken op på ganske få timer? Er 160Gb ikke langt i underkanten?

Alt i alt er jeg ganske tilfreds - også med prisen. Jeg frygtede at den ville koste som den gamle. 699,- a bargain!

mvh

Flemming Hansen



-------------
mvh

Flemming Hansen


Skrevet af: Kandersen
Skrevet den: 06-Februar-2008 kl. 22:24
Oprindeligt skrevet af reslfj reslfj skrev:

Det er dog en strid om ord.  Hvis vi var uenige om det skulle virke på den ene måde eller den modsatte - så OK. Men  om manglende valg af fx favoritprogram via en nummertast er  en mangel, en uhensigstmæssighed eller en fejl er da helt ligegyldigt.

Det er totalt 'trabant' agtigt . 

Nej, det er ikke en strid om ord. Det er en strid om, hvorvidt man skal kalde det for det som det er, eller det som man synes det er, uden dog at det er det. Jeg holder på det første, og nægter til jeg vejer 1 kg. at kalde en uhensigtsmæssighed for en fejl

Oprindeligt skrevet af reslfj reslfj skrev:

 
Oprindeligt skrevet af Kandersen Kandersen skrev:

Jeg kan jo ikke gå til min autoforhandler og sige det er en fejl min Skoda ikke køre som en Porche. Det er IKKE en fejl, men allerhøjst en fejl i mine forventinger til min Skoda, såfremt jeg havde forventet det.

Det er DET jeg kæmper lidt for at få folk til at forstå her.

Men DEN kamp kan du helt overlade til youSee. Du hjælper dem og os klart bedst ved at finde og fortælle om de fejl - undskyld uhensigtsmæssigheder -  som du måske kan, men vi andre ikke VIL leve med. 

Se, det er jo det som Yousee skal tage til sig, hvorvidt forbrugerne vil købe deres produkter, når/hvis de er uhensigtsmæssige. Det er Yousee´s vurdering om resourcerne skal lægges på at rette fejl og/eller uhensigsmæssigheder først. Jeg som betatester og du som forbruger kan kun gøre dem opmærksom på disse ting vi falder over, (uanset om det er fejl eller uhensigtsmæssigheder). 

Men hvis vi holder fokus på det rette og kalder tingene for det som de er, så har Yousee nemmere ved at gennemskue det.

Eksemplevis vil jeg f.eks hellere have skaleret SD materialet, end at jeg vil have hurtigere menuer. Jeg vil hellere have hurtigere EPG end jeg vil have favoritlist (der funger ordentligt). Og sådan kan jeg blive ved med mine ønsker til prioriteringer. Men decideret fejl, såsom opstart/download af firmware osv. Disse ting skal bare prioriteres først, for ellers kan alt det andet være ligegyldigt.

Det er den slags vi skal prøve at holde fokus på, og holde det adskilt, simpelthen for at Yousee kan lave de rigtige/bedste prioriteringer.   

Vi har forsøgt at lave 2 toptråde nu, hvor folk kan komme med deres feedback om tekniske fejl samt ønsker om ændringer (uhensigtsmæssigheder). Det er et forsøg på at få adskilt disse ting, så de stakkels folk hos Yousee kan følge med. Husk på, de har et arbejde i dette, vi andre er bare nørder og har det som hobby.

 



-------------
Mvh

Kim Andersen.
https://soundcloud.com/kim-andersen-12" rel="nofollow - https://soundcloud.com/kim-andersen-12


Skrevet af: it johnni
Skrevet den: 06-Februar-2008 kl. 22:45
Oprindeligt skrevet af lahan lahan skrev:

YouSee nye boks, er den værd at købe ?

Gerne med en begrundelse ?

Kun folk der har købt den bør stemme.

jeg har stem. den virker ok.

jeg har ikke mange problemer med boxen



Skrevet af: LBA75
Skrevet den: 06-Februar-2008 kl. 23:13

Ja, jeg er sgu ked af at sige det, men jeg er nu ganske imponeret over denne lille ting! - og har selvfølgelig stemt JA.

HD kanelerne står jo supert, selv min meget kritiske kone stod og måbede over kvaliteten  Selv de almindelige kanaler står bedre end Sagem60  Også dejligt med surround lyd.

Ja, der var lidt problemer med at scanne kanaler, men det fik jeg løst

Ja, den er noget langsom i menuen, men det er trods alt ikke derinde man bruger det meste af sit liv..... nok kun er i "lege-fasen", og som sagt så arbejdes der på at løse problemet

Ja, fjollet at favorit listen ikke følgerne numrerne, men det bliver sikkert fixet - ellers virker listen da perfekt hos mig, kunne smække alle kanalerne ind på en gang 

Ja, almindelige SD kanaler står i 4:3 på mit 42"  Lidt surt og selvfølgelig for dårligt for os forbrugere, men med et par tryk på en knap- over på "bred-format", og så er problemet løst nok til at jeg kan leve med det indtil der kommer en FW opdatering Det er selvfølgelig kun på mit setup.....men der er da lys for enden af tunnelen!

Sidst men ikke mindst - til alle dem som brokker jer over denne maskine i denne og alle de andre tråde..... I har da langt hen af vejen ret, man køber et produkt og så burde det jo virke!!

Men hold nu kæft med jeres klynken, og lad Hother og de andre beta-testere være, uden dem havde den sikkert været som Sagem 81! Hvor mange i dette forum har ikke haft deres Sony 40x3500 til 20.000 kroner inde til FW opdatering pga støj fra blæsere, hvor mange har ikke fået opdateret deres FW i deres PS3, deres Onkyo reciever oav......fuck, min svigerfar har lige haft sin 670.000 kroner dyre BMW inde til service fordi antispin ikke virkede.......

Denne lille "lortekasse" koster 699 kroner, og YouSee og Samsung har allerede opdateret FW, selvom at den kun har været på markedet i 3 dage + de siger at de arbejder på alle de andre problemer......

Nyd den nu for hvad den er, med dens mangler, og glæd jer over at de bliver løst

Mvh

LBA75



-------------
http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=73410&PN=1&title=lba75-hjemmebio-projekt - http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=73410&PN=1&title=lba75-hjemmebio-projekt


Skrevet af: farmand4real
Skrevet den: 07-Februar-2008 kl. 08:06
Nu er jeg jo som de fleste, udstyret med en meget kritisk kone, som ofte har høvlet alle mine nyindkøbte fjernbetjeninger/settopbokse o.l. ud af vinduet, alene fordi man bare liiiige skulle trykke på den og den knap for at få det til at virke. mit spørgsmål går på om ikke skærmen selv strækker et 4:3 billede, hvis jeg forbinder boksen med skærmen med scart og hvor meget mister jeg, i forhold til HDMI? her tænker jeg især på HD-kanalerne. kan man ikke ha en koneløsning hvor man har begge dele (hun kan sku ikke se forskel alligevel)


Skrevet af: OleA
Skrevet den: 07-Februar-2008 kl. 08:33
Oprindeligt skrevet af farmand4real farmand4real skrev:

Nu er jeg jo som de fleste, udstyret med en meget kritisk kone, som ofte har høvlet alle mine nyindkøbte fjernbetjeninger/settopbokse o.l. ud af vinduet, alene fordi man bare liiiige skulle trykke på den og den knap for at få det til at virke. mit spørgsmål går på om ikke skærmen selv strækker et 4:3 billede, hvis jeg forbinder boksen med skærmen med scart og hvor meget mister jeg, i forhold til HDMI? her tænker jeg især på HD-kanalerne. kan man ikke ha en koneløsning hvor man har begge dele (hun kan sku ikke se forskel alligevel)


Jeg tror ikke du kan se HD-kanalerne via scart. Ret mig gerne hvis jeg tager fejl.



-------------
Panasonic HZ1000 65", Panasonic DMR-UBC80, Sony HT-ST5000, Nvidia Shield.


Skrevet af: flhansen
Skrevet den: 07-Februar-2008 kl. 08:53

Oprindeligt skrevet af farmand4real farmand4real skrev:

Nu er jeg jo som de fleste, udstyret med en meget kritisk kone, som ofte har høvlet alle mine nyindkøbte fjernbetjeninger/settopbokse o.l. ud af vinduet, alene fordi man bare liiiige skulle trykke på den og den knap for at få det til at virke. mit spørgsmål går på om ikke skærmen selv strækker et 4:3 billede, hvis jeg forbinder boksen med skærmen med scart og hvor meget mister jeg, i forhold til HDMI? her tænker jeg især på HD-kanalerne. kan man ikke ha en koneløsning hvor man har begge dele (hun kan sku ikke se forskel alligevel)

Hej

Det er himmelvid forskel på SCART og HDMI når vi snakker HD. Jeg tror selv at en svagtseende 95 årig kan se forskellen! Det er ikke overdrevet. Det er naturligvis mindre på de andre kanaler, men forskellen er der  absolut. Man må så gøre op med sig selv om man vil have muligheden for at strække/zoome/tilpasse billedet eller se det i virkelig knivskarp kvalitet.

På mit fjernsyn (Sony) kan man sådan set bare sætte begge dele til og så vælge hvilken indgang man vil se via. Så kan man jo altid sidde og skifte frem og tilbage

 



-------------
mvh

Flemming Hansen


Skrevet af: Byteman
Skrevet den: 07-Februar-2008 kl. 21:46
Det må helt klart være et godt køb til prisen.
Ja der er fejl og uhensigtmæssigheder, men jeg tror helt sikkert at folk ville vælge at få den nu i stedet for at vente 1/2 år hvor den er "bedre".
Husk lige på at det er som en 1. version - ny leverandør og boks.  Hvilke andre produkter er der ? og så i den prisklasse. Man skal også lige huske at det danske digitale marked er meget lille - dvs. der er grænser for hvor mange penge man kan kaste i indkøb, udvikling og test.


Skrevet af: Hother
Skrevet den: 07-Februar-2008 kl. 22:33

Oprindeligt skrevet af Byteman Byteman skrev:

Det må helt klart være et godt køb til prisen.
Ja der er fejl og uhensigtmæssigheder, men jeg tror helt sikkert at folk ville vælge at få den nu i stedet for at vente 1/2 år hvor den er "bedre".
Husk lige på at det er som en 1. version - ny leverandør og boks.  Hvilke andre produkter er der ? og så i den prisklasse. Man skal også lige huske at det danske digitale marked er meget lille - dvs. der er grænser for hvor mange penge man kan kaste i indkøb, udvikling og test.

Jeg er helt enig i dine anskuelser. Når jeg tænker på hvordan Sagem 81 var i starten, og hvad den stort set blev til, så er jeg ikke synderlig nervøs. Og det er jeg ud fra den begrundelse, at Samsung boksen er et langt mere færdigt produkt end Sagem 81, da den kom frem



-------------
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.


Skrevet af: Bruger slettet
Skrevet den: 08-Februar-2008 kl. 00:55
Oprindeligt skrevet af OleA OleA skrev:

Oprindeligt skrevet af farmand4real farmand4real skrev:

Nu er jeg jo som de fleste, udstyret med en meget kritisk kone, som ofte har høvlet alle mine nyindkøbte fjernbetjeninger/settopbokse o.l. ud af vinduet, alene fordi man bare liiiige skulle trykke på den og den knap for at få det til at virke. mit spørgsmål går på om ikke skærmen selv strækker et 4:3 billede, hvis jeg forbinder boksen med skærmen med scart og hvor meget mister jeg, i forhold til HDMI? her tænker jeg især på HD-kanalerne. kan man ikke ha en koneløsning hvor man har begge dele (hun kan sku ikke se forskel alligevel)


Jeg tror ikke du kan se HD-kanalerne via scart. Ret mig gerne hvis jeg tager fejl.



Det kan du, jeg kan i hvert fald optage dem på min HDDoptager via VCR Scart udgangen på Samsung'en, men kvaliteten er naturligvis droslet ned og det ser ud til at der er skåret en anelse i siderne, men nu har jeg kun rodet med dette ganske kort.


Skrevet af: Esmis
Skrevet den: 08-Februar-2008 kl. 00:56
Oprindeligt skrevet af Kim Jespersen Kim Jespersen skrev:

Oprindeligt skrevet af OleA OleA skrev:

Oprindeligt skrevet af farmand4real farmand4real skrev:

Nu er jeg jo som de fleste, udstyret med en meget kritisk kone, som ofte har høvlet alle mine nyindkøbte fjernbetjeninger/settopbokse o.l. ud af vinduet, alene fordi man bare liiiige skulle trykke på den og den knap for at få det til at virke. mit spørgsmål går på om ikke skærmen selv strækker et 4:3 billede, hvis jeg forbinder boksen med skærmen med scart og hvor meget mister jeg, i forhold til HDMI? her tænker jeg især på HD-kanalerne. kan man ikke ha en koneløsning hvor man har begge dele (hun kan sku ikke se forskel alligevel)


Jeg tror ikke du kan se HD-kanalerne via scart. Ret mig gerne hvis jeg tager fejl.



Det kan du, jeg kan i hvert fald optage dem på min HDDoptager via VCR Scart udgangen på Samsung'en, men kvaliteten er naturligvis droslet ned og det ser ud til at der er skåret en anelse i siderne, men nu har jeg kun rodet med dette ganske kort.


Scart-udgangen laver de ægte 16:9 kanaler om til noget panscan af en art, det gør de i hvert fald på TV-indgangen.

Lige nu har jeg kun scart siddende i sammen med HDMI, så jeg har mulighed for at skifte hvis jeg bliver meget træt af letterboxed 4:3 på en eller anden skodkanal *host*TV2 Film*host*


Skrevet af: Weebyx
Skrevet den: 08-Februar-2008 kl. 21:39

Jeg har lige købt en boks idag, men jeg må sige at jeg er skuffet på et plan der gør at jeg smutter ned i butikken med den igen i morgen.

Alle mine 4:3 kanaler er windowboxed, hvilket betyder store fede streger omkring billedet. Da signalet bliver sendt til tv'et som et 16:9 signal kan tv'et jo selvf. ikke zoome ind eller stretche det. Hvis jeg zoomer ind, bliver billedet bare højere, men stadig med sorte striber på siderne.

Nøj, hvor er jeg ligepludselig glad for min Sagem 60(alle kanaler er perfekt skaleret), så kan jeg altså godt undvære HD kaneler fra en YouSee boks, til der kommer en version der virker.

Er der nogen der ved noget mere konkret om 4:3 problematikken ?

Mvh

Weebyx



Skrevet af: Bridge
Skrevet den: 08-Februar-2008 kl. 21:50
Oprindeligt skrevet af Weebyx Weebyx skrev:

Jeg har lige købt en boks idag, men jeg må sige at jeg er skuffet på et plan der gør at jeg smutter ned i butikken med den igen i morgen.

Alle mine 4:3 kanaler er windowboxed, hvilket betyder store fede streger omkring billedet. Da signalet bliver sendt til tv'et som et 16:9 signal kan tv'et jo selvf. ikke zoome ind eller stretche det. Hvis jeg zoomer ind, bliver billedet bare højere, men stadig med sorte striber på siderne.

Nøj, hvor er jeg ligepludselig glad for min Sagem 60(alle kanaler er perfekt skaleret), så kan jeg altså godt undvære HD kaneler fra en YouSee boks, til der kommer en version der virker.

Er der nogen der ved noget mere konkret om 4:3 problematikken ?

Mvh

Weebyx

Hvordan vil du bære dig ad med at levere den tilbage. Så vidt jeg ved, så er der ikke fortrydelsesret ?

Du har ret I at sagem 60 på nogle områder er bedre end den nye samsung. Fordi scart jo kan overføre kontrol signaler (wss), der gør at den selv skalerer/zoomer billedet.

Men jeg kan nu godt zoome med tv'ets remote, når der sendes i 4:3 letterbox via den nye samsung. Så jeg tror lige du skal lege lidt mere med boxen, før du kasserer den.... 



-------------
Pioneer 5090 KURO | Pana BD-30 BLU-RAY | Pana EH-65 HDD Recorder | Pioneer DVR LX61D HDD Recorder | Samsung HD box uden HDD, og med HDD


Skrevet af: emsir
Skrevet den: 08-Februar-2008 kl. 21:54
Oprindeligt skrevet af Weebyx Weebyx skrev:

Jeg har lige købt en boks idag, men jeg må sige at jeg er skuffet på et plan der gør at jeg smutter ned i butikken med den igen i morgen.

Alle mine 4:3 kanaler er windowboxed, hvilket betyder store fede streger omkring billedet. Da signalet bliver sendt til tv'et som et 16:9 signal kan tv'et jo selvf. ikke zoome ind eller stretche det. Hvis jeg zoomer ind, bliver billedet bare højere, men stadig med sorte striber på siderne.

Nøj, hvor er jeg ligepludselig glad for min Sagem 60(alle kanaler er perfekt skaleret), så kan jeg altså godt undvære HD kaneler fra en YouSee boks, til der kommer en version der virker.

Er der nogen der ved noget mere konkret om 4:3 problematikken ?

Mvh

Weebyx

Aldrig har jeg læst et mere fornuftigt  indlæg - totalt enig........thumbs up!



Skrevet af: Weebyx
Skrevet den: 08-Februar-2008 kl. 22:19
Oprindeligt skrevet af Bridge Bridge skrev:

Oprindeligt skrevet af Weebyx Weebyx skrev:

Jeg har lige købt en boks idag, men jeg må sige at jeg er skuffet på et plan der gør at jeg smutter ned i butikken med den igen i morgen.

Alle mine 4:3 kanaler er windowboxed, hvilket betyder store fede streger omkring billedet. Da signalet bliver sendt til tv'et som et 16:9 signal kan tv'et jo selvf. ikke zoome ind eller stretche det. Hvis jeg zoomer ind, bliver billedet bare højere, men stadig med sorte striber på siderne.

Nøj, hvor er jeg ligepludselig glad for min Sagem 60(alle kanaler er perfekt skaleret), så kan jeg altså godt undvære HD kaneler fra en YouSee boks, til der kommer en version der virker.

Er der nogen der ved noget mere konkret om 4:3 problematikken ?

Mvh

Weebyx

Hvordan vil du bære dig ad med at levere den tilbage. Så vidt jeg ved, så er der ikke fortrydelsesret ?

Du har ret I at sagem 60 på nogle områder er bedre end den nye samsung. Fordi scart jo kan overføre kontrol signaler (wss), der gør at den selv skalerer/zoomer billedet.

Men jeg kan nu godt zoome med tv'ets remote, når der sendes i 4:3 letterbox via den nye samsung. Så jeg tror lige du skal lege lidt mere med boxen, før du kasserer den.... 

Ja, det skal da ihvertifald prøves om jeg kan levere den tilbage, jeg spurgte specifikt ekspedienten om det kendte problem med 4:3 var blevet løst, og han sagde ja, og at han ikke havde oplevet problemet på hans boks. Men det kan simpelthen ikke være rigtigt at der bliver sendt en afløser på markedet som er ringere til at vise 90% af de kanaler man ser til daglig, end den tidligere boks.

Jeg kan stadig ikke forstå hvordan du kan zoome ind på et windowboxed billede, UDEN at det evt stretcher til dobbelt bredde ? Hvordan skal tv'et kunne vide om det bare er et mørkt billede til højre og venstre, eller om det er et 4:3 signal lagt ind i en sort boks, hvis HD boksen sender 16:9 signal afsted til tv'et ? tv'et kan jo ikke "se" udsendelsen, den føler bare på signalet, og viser derefter.

Du kan jo umuligt få et billede der er til at holde ud at se på, ved at lave et 4:3 windowboxed  billede om til 16:9. Hvis du kan, må du meget gerne tage et par billeder, så jeg kan se hvordan det ser ud på dit tv?

Jeg er lutter øren(øjne)

Mvh

Jacob



Skrevet af: lunddal
Skrevet den: 09-Februar-2008 kl. 11:01
4:3 problemet bliver løst med en kommende softwareopdatering jvf. YouSees seneste udgave af brugervejledningen.


Skrevet af: emsir
Skrevet den: 09-Februar-2008 kl. 11:20

Oprindeligt skrevet af lunddal lunddal skrev:

4:3 problemet bliver løst med en kommende softwareopdatering jvf. YouSees seneste udgave af brugervejledningen.

Det må man da håbe, men jeg forstår heller ikke hvordan Yousee kan sende en halvfærdig boks på markedet - især ikke efter deres fatale fiasko med sagem HD - lærer  man ikke af sine fejl? Eller drejer det sig i virkeligheden om at Samsung ikke er det bedste valg, men det billigste....Jeg mener - Samsung er ikke kendt for at lave kvalitet og især ikke deres fladskærme - som er haglet ned pga dårlig kvalitet og ikke anbefalelsesværdige..Godt nok sprøjter Samsung fladskærme ud på markedet, men det er noget billigt bras..

Yousee må på en eller anden måde kompensere for alle dem, der har købt en Samsung HD boks, som måske er testet af nogle betatestere, der viser sig at være lidt inkompetente, ja, det mener jeg, for hvis de har givet grønt lys for salg og sagt ok for denne boks, så er der noget galt...

Vi som forbrugere har krav på at Yousee leverer et produkt, de påstår via reklamer og oplysninger vil skabe en helt ny oplevelse for kunderne - knivskarpe billeder i ægte HD - som aldrig er set før i Danmark....Men når det så viser sig at der er pixelfejl - letterboxed 4:3 på de fleste kanaler, som man ikke har muligheder for at ændre.....Man skal sidde og skifte fra Scart til Hdmi - skifte opløsning efter hvad man nu skal se....undertekster der fylder den nederste tredjedel af skærmen på nogle HD kanaler...ja, så må man sige at Samsung og Yousee atter har præsteret en fiasko..  



Skrevet af: lunddal
Skrevet den: 09-Februar-2008 kl. 11:23
Jeg synes nu ikke den er halvfærdig.

Den fungerer generelt set ganske udmærket, men der er enkelte fejl og så nogle uhensigtsmæssiger, som altid vil være et smagsspørgsmål.


Skrevet af: weblance
Skrevet den: 09-Februar-2008 kl. 11:34

@emsir

Helt enig med din udtalelse!

Ikke for at forsvare Samsung, men jeg har haft samme holdning til Samsung's fladskærme . . . at det er noget lort, pænt design men intet andet, liiige indtil jeg for små fjorten dage siden erhvervede (modvilligt) mig et 40" M86. Efter den blev kalibreret ordentligt må jeg sige at det har et fantastisk godt billede, som jeg sjældent har set bedre hos andre fladskærms producenter - ikke dermed sagt at jeg er blevet Samsung-fan, synes stadig tildels at det er noget bras

Man må sige at alle producenter i alle prisklasser laver noget godt og skidt, og desværre har Samsung ikke været særlig heldige med denne STB. Mærkeligt at Samsung vil finde sig i den kritik de får, og jeg forstår slet ikke at de ikke har en form for kvalitetskontrol der kræver at sådan nogle som you$ee skal leve op til en vis standard inden de sender boksen ud og stempler både Samsung og you$ee på.



Skrevet af: emsir
Skrevet den: 09-Februar-2008 kl. 11:45

Oprindeligt skrevet af lunddal lunddal skrev:

Jeg synes nu ikke den er halvfærdig.

Den fungerer generelt set ganske udmærket, men der er enkelte fejl og så nogle uhensigtsmæssiger, som altid vil være et smagsspørgsmål.

Ville du have den samme mening hvis du købte en ny bil, og det viste sig den var fyldt med fejl og mangler? Næppe....

Er uhensigtsmæssigheder et smagsspørgsmål? Og nej, det er ikke enkelte fejl - de starter allerede når man har pakket boksen ud og tilsluttet den....



Skrevet af: LBA75
Skrevet den: 09-Februar-2008 kl. 12:00
Oprindeligt skrevet af emsir emsir skrev:

[Yousee må på en eller anden måde kompensere for alle dem, der har købt en Samsung HD boks, som måske er testet af nogle betatestere, der viser sig at være lidt inkompetente, ja, det mener jeg, for hvis de har givet grønt lys for salg og sagt ok for denne boks, så er der noget galt...

Vi

Ærligt talt, du skyder lidt lavt, når du kalder betatesterne inkompetente - det er jo trods alt ikke dem der bestemmer hvornår produktet skal på markedet. Du er jo ikke klar over hvilke mangler og opservationer de har informeret Yousee og Samsung om, gør du? Beslutningen er Yousee´s og ikke betatestere - og der har du da helt ret, Yousee skulle have lavet et ordenligt produkt fra starten af!!

Tror dog at der med en eller to FW opdateringer er godt potentiale i maskinen - det skulle bare have været fra day one!

Mvh

LBA75



-------------
http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=73410&PN=1&title=lba75-hjemmebio-projekt - http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=73410&PN=1&title=lba75-hjemmebio-projekt


Skrevet af: emsir
Skrevet den: 09-Februar-2008 kl. 12:10
Oprindeligt skrevet af LBA75 LBA75 skrev:

Oprindeligt skrevet af emsir emsir skrev:

[Yousee må på en eller anden måde kompensere for alle dem, der har købt en Samsung HD boks, som måske er testet af nogle betatestere, der viser sig at være lidt inkompetente, ja, det mener jeg, for hvis de har givet grønt lys for salg og sagt ok for denne boks, så er der noget galt...

Vi

Ærligt talt, du skyder lidt lavt, når du kalder betatesterne inkompetente - det er jo trods alt ikke dem der bestemmer hvornår produktet skal på markedet. Du er jo ikke klar over hvilke mangler og opservationer de har informeret Yousee og Samsung om, gør du? Beslutningen er Yousee´s og ikke betatestere - og der har du da helt ret, Yousee skulle have lavet et ordenligt produkt fra starten af!!

Tror dog at der med en eller to FW opdateringer er godt potentiale i maskinen - det skulle bare have været fra day one!

Mvh

LBA75

Det er jo netop det der er min pointe: jeg aner ikke hvad de har sendt af feedback til Yousee, i den tid de har testet boksen....men eftersom alle os, der har købt boksen finder fejl og mangler ved normal brug, så undrer det mig alligevel. Jeg mener at betatestere er til for at teste et produkt i en given tid, og i denne periode opdager og registerer fejl og uhensigtsmæssigheder - giver disse oplysninger videre til producenten, der så har mulighed for at rette de fejl der måtte være, inden det færdige produkt kommer på det kommercielle marked (forbrugerne)....Det må være formålet med at have betatestere - ellers kan jeg ikke se logikken - og slet ikke at der få dage efter salget er startet  bliver oprettet tråde her i forummet med overskrifter som " Ønsker til den nye Samsung HD boks" "Feedback til den nye Samsung HD boks" - og Yousee opretter et link til  " kendte fejl på den nye Samsung HD"  - det ligner noget panikagtigt og minder om fiaskoen med Sagem HD......

Og med hensyn til afstemningen - 26 brugere synes ikke boksen er helt ok - 39 synes den er ok = en margen på +- 13, det taler for sig selv.....ikke godkendt.....



Skrevet af: hummelmose
Skrevet den: 09-Februar-2008 kl. 13:53
Emsir.

Jeg syntes du kaster nogle ret hårde anklager imod betatesterne, og det syntes jeg du skal lade være med, især fordi det eneste du gør, er at sidde og gætte.

Os der har betatestet og stadig tester boksen, har naturligvis sendt en masse feedback til YouSee, og alle fejl og henvendelser er blevet behandlet seriøst. Men man kategoriserer altså fejl og uhensigtsmæssigheder forskelligt. Og man kan da ikke sige at scalering eller mangel på samme er en fejl. Det er et feature ønske. Normalt vil jeg dog sige at scalering er noget som TV'et tager sig af.

Vi har faktisk fundet forbavsende få fejl i produktet og en hel del uhensigtsmæssigheder, og så er det jo op til YouSee at prioritere hvornår det kommer.

Umiddelbart vil jeg tro at Performance i menuerne og i guiden er det der har højst prioritet, da det er noget der gør brugeroplevelsen dårlig.

Men lad være med at skyde på betatesterne, så længe du ikke ved hvad de har meldt tilbage.


-------------
Jens E. Hummelmose, Administrator / Skribent / Udvikler - recordere.dk


Skrevet af: hummelmose
Skrevet den: 09-Februar-2008 kl. 14:00
Emsir.

Jeg tror ikke du skal satse på en karriere i verden for statistik.

5 Syntes den er noget bras
62 syntes den er OK eller supergod, dog er der 22 der syntes den er OK men har for mange fejl.

(ovenstående tal er taget ud af en igangværende afstemning, og kan derfor på tidspunktet for læsning af dette indlæg have ændre sig)

Så din "ikke godkendt" konklusion må være baseret på den samme metodik som man p.t. bruger for at sige "Det går godt i Ny Alliance".



-------------
Jens E. Hummelmose, Administrator / Skribent / Udvikler - recordere.dk


Skrevet af: lunddal
Skrevet den: 09-Februar-2008 kl. 14:47
Oprindeligt skrevet af emsir emsir skrev:

Er uhensigtsmæssigheder et smagsspørgsmål? Og nej, det er ikke enkelte fejl - de starter allerede når man har pakket boksen ud og tilsluttet den....



Den enes uhensigstmæssighed er den andens ønskefeature, så jo.

Hvad er der af deciderede fejl? Jeg kan kun komme på småfejl i menuerne.


Skrevet af: emsir
Skrevet den: 09-Februar-2008 kl. 14:51

Angående skalering som du mener er noget TVët tager sig af - korrekt til et vist punkt....Hvis jeg bruger TV funktionen sker det helt automatisk - yes! hvis jeg bruger Sagem 60 - sker det sørme osse helt automatisk????

Hvis jeg bruger Samsung boksen  -  prøv og gæt.... Sidder og kigger på et 14 " billede og mit TV er 37"....og så mener du helt alvorligt at det er et feature ønske? Burde efter min bedste overbevisning være løst inden boksen kom ud på markedet - for det kan jo løses: læser jeg mellem linjerne i dit indlæg......

Og dit pjat angående tallene afstemningen kan jeg slet ikke bruge til noget.....Ny Alliance - tja.....Måske Naser Khader ved noget om Samsung boksen, der kunne redde den synkende skude - hvem ved.....

Jeg anerkender der er betatestere til - men til min store forbavselse er de betatestere der er her i forrummet alle begejstrede for HD boksen.....Er det et sammenfald - eller er det os de almindelige brugere der er idioter som ikke fatter en skid og som ikke er i besiddelse af en videoscaler til 65.000?

Yderligere så er JEG sikker på at Yousee prioriterer scaleringen meget højt - for så vidt jeg er oplyst via Yousee, skulle der komme en opdatering der fixer scaleringen - allerede i den kommende uge....

Og du må da gerne rose Samsung og Yousee - det ville jeg osse meget gerne, men mine oplevelser med HD boksen gør, at jeg vil gemme mine roser.....små fejl - uhensigtsmæssigheder......det løber op altsammen...

PS! Det kunne være yderst interessant hvis du - Hr Hummelmose, kunne oplyse hvad du har meldt tilbage til Yousee angående dine observationer med Samsung boksen - det ville måske sætte tingene i rette perspektiv...



hummelmose: ps. undskyld jeg kom til at trykke rediger i dit emne, ville svare på dit ps.



Skrevet af: Hother
Skrevet den: 09-Februar-2008 kl. 15:41
Oprindeligt skrevet af emsir emsir skrev:

Oprindeligt skrevet af hummelmose hummelmose skrev:

Emsir.

Jeg syntes du kaster nogle ret hårde anklager imod betatesterne, og det syntes jeg du skal lade være med, især fordi det eneste du gør, er at sidde og gætte.

Os der har betatestet og stadig tester boksen, har naturligvis sendt en masse feedback til YouSee, og alle fejl og henvendelser er blevet behandlet seriøst. Men man kategoriserer altså fejl og uhensigtsmæssigheder forskelligt. Og man kan da ikke sige at scalering eller mangel på samme er en fejl. Det er et feature ønske. Normalt vil jeg dog sige at scalering er noget som TV'et tager sig af.

Vi har faktisk fundet forbavsende få fejl i produktet og en hel del uhensigtsmæssigheder, og så er det jo op til YouSee at prioritere hvornår det kommer.

Umiddelbart vil jeg tro at Performance i menuerne og i guiden er det der har højst prioritet, da det er noget der gør brugeroplevelsen dårlig.

Men lad være med at skyde på betatesterne, så længe du ikke ved hvad de har meldt tilbage.

Angående skalering som du mener er noget TVët tager sig af - korrekt til et vist punkt....Hvis jeg bruger TV funktionen sker det helt automatisk - yes! hvis jeg bruger Sagem 60 - sker det sørme osse helt automatisk????

Hvis jeg bruger Samsung boksen  -  prøv og gæt.... Sidder og kigger på et 14 " billede og mit TV er 37"....og så mener du helt alvorligt at det er et feature ønske? Burde efter min bedste overbevisning være løst inden boksen kom ud på markedet - for det kan jo løses: læser jeg mellem linjerne i dit indlæg......

Og dit pjat angående tallene afstemningen kan jeg slet ikke bruge til noget.....Ny Alliance - tja.....Måske Naser Khader ved noget om Samsung boksen, der kunne redde den synkende skude - hvem ved.....

Jeg anerkender der er betatestere til - men til min store forbavselse er de betatestere der er her i forrummet alle begejstrede for HD boksen.....Er det et sammenfald - eller er det os de almindelige brugere der er idioter som ikke fatter en skid og som ikke er i besiddelse af en videoscaler til 65.000?

Yderligere så er JEG sikker på at Yousee prioriterer scaleringen meget højt - for så vidt jeg er oplyst via Yousee, skulle der komme en opdatering der fixer scaleringen - allerede i den kommende uge....

Og du må da gerne rose Samsung og Yousee - det ville jeg osse meget gerne, men mine oplevelser med HD boksen gør, at jeg vil gemme mine roser.....små fejl - uhensigtsmæssigheder......det løber op altsammen...

PS! Det kunne være yderst interessant hvis du - Hr Hummelmose, kunne oplyse hvad du har meldt tilbage til Yousee angående dine observationer med Samsung boksen - det ville måske sætte tingene i rette perspektiv...

Nu kan jeg jo i bund og grund ikke tillade mig at svare for Hummelmose, men gør det et stykke hen ad vejen alligevel.

Der er kun én ting som er nyt for os der er beta-testere, i forhold til hvad der er kommet frem på trådene efter lanceringen af Boksen. Og det omfatter for lav lyd på TV TV2 Lorry på nettet i visse områder af København. Og selv det har vi rapporteret videre til YouSee.

Da jeg i sin tid skrev om "Føste kig på boksen", og den tilfredshed som jeg her gav udtryk for, så var det med baggrund i mine oplevelser, med mit TV og med mit netværk osv. Jeg har stadig ingen grund til klage, for boksen fungere perfekt på mit Pio 428XD, incl. en fuld skærm. Jeg lider altså ikke under et 4:3 billede. Og når jeg så samtidig ved, at YouSee arbejder for fuld fart med en F/W opdate - tja... så synes jeg egentlig ikke at det er så ringe endda. 

Der er altså som sådan intet nyt under solen, altså i forhold til hvad vi som beta-testere inden lanceringen allerede havde rapporteret til YouSee, eller som YouSee ikke var bekendt med i forvejen.



-------------
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.


Skrevet af: thedude
Skrevet den: 09-Februar-2008 kl. 15:57

Oprindeligt skrevet af hummelmose hummelmose skrev:

Emsir.

Jeg syntes du kaster nogle ret hårde anklager imod betatesterne, og det syntes jeg du skal lade være med, især fordi det eneste du gør, er at sidde og gætte.

Os der har betatestet og stadig tester boksen, har naturligvis sendt en masse feedback til YouSee, og alle fejl og henvendelser er blevet behandlet seriøst. Men man kategoriserer altså fejl og uhensigtsmæssigheder forskelligt. Og man kan da ikke sige at scalering eller mangel på samme er en fejl. Det er et feature ønske. Normalt vil jeg dog sige at scalering er noget som TV'et tager sig af.

Vi har faktisk fundet forbavsende få fejl i produktet og en hel del uhensigtsmæssigheder, og så er det jo op til YouSee at prioritere hvornår det kommer.

Umiddelbart vil jeg tro at Performance i menuerne og i guiden er det der har højst prioritet, da det er noget der gør brugeroplevelsen dårlig.

Men lad være med at skyde på betatesterne, så længe du ikke ved hvad de har meldt tilbage.

Nu gætter jeg bare: Flere af recordere.dk-teamets medlemmer har været betatestere? Nogle skriver artiklen "Første kig på ..." Uden med et eneste ord at nævne nogle af den MEGET MEGET store "uhensigtsmæssigheder" der er på boksen....

Det er da en ommer af de større - med mindre der er en skjult dagsorden jeg ikke kender til??

 



Skrevet af: lunddal
Skrevet den: 09-Februar-2008 kl. 16:02
Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

 Jeg har stadig ingen grund til klage, for boksen fungere perfekt på mit Pio 428XD, incl. en fuld skærm. Jeg lider altså ikke under et 4:3 billede.


Nu er der jo sikkert forskel på 428 og 436, men kan 428 både gøre billedet bredt (den indstilling der hedder Bred på 436) og zoome (Zoom), der er kravet for at kunne se 4:3 Letterbox?


Skrevet af: emsir
Skrevet den: 09-Februar-2008 kl. 16:02
angående lav lyd på TV2 har det intet med samsungboksen at gøre - årsagen er at TV2 sender i Dolby Pro Logic (analog) 5.1 (også som "Home Cinema") Det man kan gøre er 2 ting: enten sætter man boksens indstilling til Stereo i stedet for Surround - eller osse kan man skifte til Stereo via Surroundrecieveren....Det nemmeste er at skifte til Stereo på boksen....Det er lige det samme problem med Sagem 60 - her går man ind og skifter fra "Home Cinema" til Stereo i lydindstillinger, og så er lyden i normal styrke....Problemet ligger hos TV2!


Skrevet af: hummelmose
Skrevet den: 09-Februar-2008 kl. 16:14
Oprindeligt skrevet af thedude thedude skrev:

Nu gætter jeg bare: Flere af recordere.dk-teamets medlemmer har været betatestere? Nogle skriver artiklen "Første kig på ..." Uden med et eneste ord at nævne nogle af den MEGET MEGET store "uhensigtsmæssigheder" der er på boksen....

Det er da en ommer af de større - med mindre der er en skjult dagsorden jeg ikke kender til??



Du gætter helt rigtigt. Lige inden YouSee lancerede boksen, købte recordere.dk alle aktier i YouSee, og derfor er vi økonomisk afhængige af boksens succes

Nej. Faktum er at mange af de oplevelser i har, har vi allerede gjort opmærksom på, og vi har som sagt en meget tæt dialog med udviklingsafdelingen i YouSee.

At vi har valgt en mere positiv dialog, er i virkeligheden baseret på de erfaringer vi gjorde ved Sagem 81. For dem der ikke var brugere dengang, blev det meget hurtigt til en SVINE kampagne på enkeltpersoner, også personer tilknyttet TDC kabeltv (hed det dengang).

Derfor vil vi hellere vidrebringe alle ønsker og klager herfra direkte til YouSee, i stedet for at vores brugere bruger tiden på konspirationsteorier og andet skidt.

Alt hvad der er kommet frem af nye ting. f.eks. lydniveau på TV som skrevet tidligere, er overgivet til YouSee, og hver gang der kommer noget nyt frem så rapporterer vi det.

Derfor så lad være med at tro at vi på nogen måde er knyttet til YouSee, men vi ser bare at konstruktiv dialog giver væsentligt bedre resultater end tilsvining og brok.

Vi valgte IKKE at skrive en anmeldelse baseret på den viden, at der kommer en hurtigere firmware inden længe, og når den kommer så skriver vi en anmeldelse.

Men hvis vi spoler alle emner igennem, er der jo ingen der brokker sig over billedkvaliteten, udover de enkelte pixeludfald på enkelte HD kanaler, og hvor mange har oplevet at boksen er crashet ? Det er jo det vi skal forholde os til.

Så lad os nu holde os til konstruktivt feedback, istedet for at bruge tiden på at svine hinanden til.


-------------
Jens E. Hummelmose, Administrator / Skribent / Udvikler - recordere.dk


Skrevet af: Hother
Skrevet den: 09-Februar-2008 kl. 16:17

Oprindeligt skrevet af emsir emsir skrev:

angående lav lyd på TV2 har det intet med samsungboksen at gøre - årsagen er at TV2 sender i Dolby Pro Logic (analog) 5.1 (også som "Home Cinema") Det man kan gøre er 2 ting: enten sætter man boksens indstilling til Stereo i stedet for Surround - eller osse kan man skifte til Stereo via Surroundrecieveren....Det nemmeste er at skifte til Stereo på boksen....Det er lige det samme problem med Sagem 60 - her går man ind og skifter fra "Home Cinema" til Stereo i lydindstillinger, og så er lyden i normal styrke....Problemet ligger hos TV2!

Jamen det med lyden blev jeg klar over efterfølgende - det viser bare hvor seriøst vi følger med på tråden for at viderebringe jeres observationer



-------------
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.


Skrevet af: Kandersen
Skrevet den: 09-Februar-2008 kl. 16:22
Oprindeligt skrevet af emsir emsir skrev:

Jeg anerkender der er betatestere til - men til min store forbavselse er de betatestere der er her i forrummet alle begejstrede for HD boksen.....Er det et sammenfald - eller er det os de almindelige brugere der er idioter som ikke fatter en skid og som ikke er i besiddelse af en videoscaler til 65.000?

Jeg vil nødig kalde nogen for idioter her, men engang imellem kan man ikke lade være med at tænke, om nogle kommer fra en helt anden verden.

Ang. Samsung boksen, så synes jeg det er på sin plads at se lidt på, hvad det er man får, og dernæst se på, hvad det er man får til prisen.

Yousee har sat sig fast på Samsung boksen, hvilket jeg sådan set ikke vil klandre dem for. Men det samarbejde som vi er nogle der har indgået med Yousee, så nytter det ikke noget, at vi sidder og siger, at det skulle have valgt noget andet bagefter. Så gælder det om at få det bedst mulige ud af det, som Yousee nu engang har valgt at satse på.

For at få dette bedste resultat (igen ud fra valget af boks), så har Yousee heldigvis valgt nogle af os her på Recordere til at teste deres boks og komme med feedback til den. Det er en helt klar fordel for alle, da vi er nogle her der har enorm meget erfaring, ikke bare i almen tv-kigning, men bestemt også på DVB-C receiver området, og det overordnet i en brugen af et produkt. Yousee kunne efter min mening ikke have valgt bedre personer til dette.

Uanset om jeg tager mine Recordere, Yousee-beta eller fuldstændige neutrale briller på, så er min konklution, at Samsung HD boksen er væsentlig mere færdig og brugbar end mange af kritikerne gør den til. Den virker overordnet som den skal med visse småfejl. Men hvad der derimod kan gøre, at visse personer er meget kritiske, det er nogle uhensigtmæssigheder som den desværre også her, og har for mange af.

Eksempelvis kan jeg sige, at det at guiden er så langsom, det er en ekstrem uhensigtsmæssighed i mine øjne, der gør at jeg slet ikke bruger guiden. Det kom som en chock for mig, da jeg første gang modtog boksen, fordi jeg tænkte præcis det samme som alle andre, hvordan faen kan man lave sådan noget, og så forvente nogen gider bruge det. Men på med beta-brillerne, melde det tilbage til Yousee, at dette er en så alvorlig uhensigmæssighed, så funktionen slet ikke vil blive brugt. Derfra er det Yousee´s opgave at tage punktet til sig og rette det, (hvis det er muligt).

En anden uhensigtmæssighed som jeg vil påpege, det er 4:3 forholdet. Jeg er sådan set ragende ligeglad med hvem eller hvor en skalering skal/bør laves. Jeg konstatere, at dette er en så alvorlig uhensigtmæssighed, så boksen risikere at miste værdi og i værste fald slet ikke blive solgt, såfremt det ikke bliver rettet. Igen er det så op til Yousee at tage det til sig og rette det, hvis det er muligt.

Disse er (set med min øjne, med min erfaring), de mest presserende punkter som Yousee skal have rette. Og ja, de burde have været rettet før, men vi er som testere ikke herre over, hvornår Yousee lancere boksen. Til gengæld har de sagt de vil rette op på det. Og det må vi jo så tro på.

Boksen har været på markedet i mindre end een uge. I den uge er der ikke rigtig kommet noget frem, som Yousee enten ikke vidste i forvejen, eller de fik fortalt af os der tester.

Oprindeligt skrevet af emsir emsir skrev:

PS! Det kunne være yderst interessant hvis du - Hr Hummelmose, kunne oplyse hvad du har meldt tilbage til Yousee angående dine observationer med Samsung boksen - det ville måske sætte tingene i rette perspektiv...

Alt hvad der er blevet nævnt her i den forgangende uge har vi alle meldt samlet tilbage. Vi er i konstant dialog med Yousee her, så vores meldinger er kommet løbende.

 



-------------
Mvh

Kim Andersen.
https://soundcloud.com/kim-andersen-12" rel="nofollow - https://soundcloud.com/kim-andersen-12


Skrevet af: hummelmose
Skrevet den: 09-Februar-2008 kl. 16:22
Svar med citat af::

PS! Det kunne være yderst interessant hvis du - Hr Hummelmose, kunne oplyse hvad du har meldt tilbage til Yousee angående dine observationer med Samsung boksen - det ville måske sætte tingene i rette perspektiv...


Det vil jeg da gerne oplyse overordenet.
  • Performance på menuerne
  • Antal program linier på Guide
  • 4:3 -> 16:9 scalering
  • Småting med remote hvis man ved en fejl kommer til at trykke på de små knapper i toppen
  • Lydniveau på de forskellige subnet (101 vs. 150)
  • Manglende quick oversigt over kanaler
  • I starten af betafasen havde vi lige ved start nogle fejl ved opdateringen, men det var en central fejl, og ikke en fejl i boksen, og da den var løst kørte det.
YouSee har taget hver eneste henvendelse seriøst, og har givet svar på tiltale, og holder os oplyst om der kommer nye ting / tiltag.

Men vi melder ikke nye firmwares ud, for det er ikke vores opgave, men vi offentliggører de svar i den form der passer til forumet.

Men jeg vil lige sige hurtigt, at det ikke kun er mig der melder ind. Vi er flere både brugere og medlemmer af redaktionen der har betatestet produktet, og alle deltager på lige fod.

-------------
Jens E. Hummelmose, Administrator / Skribent / Udvikler - recordere.dk


Skrevet af: Hother
Skrevet den: 09-Februar-2008 kl. 16:23
Oprindeligt skrevet af thedude thedude skrev:

Oprindeligt skrevet af hummelmose hummelmose skrev:

Emsir.

Jeg syntes du kaster nogle ret hårde anklager imod betatesterne, og det syntes jeg du skal lade være med, især fordi det eneste du gør, er at sidde og gætte.

Os der har betatestet og stadig tester boksen, har naturligvis sendt en masse feedback til YouSee, og alle fejl og henvendelser er blevet behandlet seriøst. Men man kategoriserer altså fejl og uhensigtsmæssigheder forskelligt. Og man kan da ikke sige at scalering eller mangel på samme er en fejl. Det er et feature ønske. Normalt vil jeg dog sige at scalering er noget som TV'et tager sig af.

Vi har faktisk fundet forbavsende få fejl i produktet og en hel del uhensigtsmæssigheder, og så er det jo op til YouSee at prioritere hvornår det kommer.

Umiddelbart vil jeg tro at Performance i menuerne og i guiden er det der har højst prioritet, da det er noget der gør brugeroplevelsen dårlig.

Men lad være med at skyde på betatesterne, så længe du ikke ved hvad de har meldt tilbage.

Nu gætter jeg bare: Flere af recordere.dk-teamets medlemmer har været betatestere? Nogle skriver artiklen "Første kig på ..." Uden med et eneste ord at nævne nogle af den MEGET MEGET store "uhensigtsmæssigheder" der er på boksen....

Det er da en ommer af de større - med mindre der er en skjult dagsorden jeg ikke kender til??

 

Skjult dagsorden - gider du lige...... Jeg har i denne tråd redegjort for mine observationer og konklusioner i forbindelse med "Mit første kig". Kigget var i øvrigt på ingen måde at betragte som en anmeldelse. Det ville være helt tåbligt når man ved, at F/W står for en opdatering.



-------------
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.


Skrevet af: Hother
Skrevet den: 09-Februar-2008 kl. 16:24

Oprindeligt skrevet af lunddal lunddal skrev:

Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

 Jeg har stadig ingen grund til klage, for boksen fungere perfekt på mit Pio 428XD, incl. en fuld skærm. Jeg lider altså ikke under et 4:3 billede.


Nu er der jo sikkert forskel på 428 og 436, men kan 428 både gøre billedet bredt (den indstilling der hedder Bred på 436) og zoome (Zoom), der er kravet for at kunne se 4:3 Letterbox?

Hej Lundal - jeg køre bred - uden zoom, og skærmen klare det hele selv



-------------
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.


Skrevet af: hummelmose
Skrevet den: 09-Februar-2008 kl. 16:30
Omkring Scaler, så har jeg INGEN scaler udover den der er i TV'et, og lad mig understreget, at det også er et af de punkter jeg gerne så lavet som en option i Samsung boksen.

Lad endelig være med at tro at vi er uenige med jer i alting. Det er vi altså ikke, men vi har bare valgt ikke at sætte tingene på spidsen, for så fejlfyldt et produkt er det altså ikke...


-------------
Jens E. Hummelmose, Administrator / Skribent / Udvikler - recordere.dk


Skrevet af: lunddal
Skrevet den: 09-Februar-2008 kl. 16:38
Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

Oprindeligt skrevet af lunddal lunddal skrev:

Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

 Jeg har stadig ingen grund til klage, for boksen fungere perfekt på mit Pio 428XD, incl. en fuld skærm. Jeg lider altså ikke
under
et 4:3 billede.
Nu er der jo sikkert forskel på 428 og 436, men kan 428 både gøre billedet bredt (den indstilling der hedder Bred på 436) og zoome (Zoom), der er
kravet
for at kunne se 4:3 Letterbox?


Hej Lundal - jeg køre bred - uden zoom, og skærmen klare det hele selv



436 kan godt få 4:3 pillarbox til at fylde hele skærmen med Bred, men zoom strækker kun billedet i højden, når billedet er 16:9, hvilket er tilfældet for boksens output ved 4:3
Letterbox materiale, så det resulterer i tynde mennesker.


Skrevet af: emsir
Skrevet den: 09-Februar-2008 kl. 16:53
Oprindeligt skrevet af Kandersen Kandersen skrev:

Oprindeligt skrevet af emsir emsir skrev:

Jeg anerkender der er betatestere til - men til min store forbavselse er de betatestere der er her i forrummet alle begejstrede for HD boksen.....Er det et sammenfald - eller er det os de almindelige brugere der er idioter som ikke fatter en skid og som ikke er i besiddelse af en videoscaler til 65.000?

Jeg vil nødig kalde nogen for idioter her, men engang imellem kan man ikke lade være med at tænke, om nogle kommer fra en helt anden verden.

Ang. Samsung boksen, så synes jeg det er på sin plads at se lidt på, hvad det er man får, og dernæst se på, hvad det er man får til prisen.

Yousee har sat sig fast på Samsung boksen, hvilket jeg sådan set ikke vil klandre dem for. Men det samarbejde som vi er nogle der har indgået med Yousee, så nytter det ikke noget, at vi sidder og siger, at det skulle have valgt noget andet bagefter. Så gælder det om at få det bedst mulige ud af det, som Yousee nu engang har valgt at satse på.

For at få dette bedste resultat (igen ud fra valget af boks), så har Yousee heldigvis valgt nogle af os her på Recordere til at teste deres boks og komme med feedback til den. Det er en helt klar fordel for alle, da vi er nogle her der har enorm meget erfaring, ikke bare i almen tv-kigning, men bestemt også på DVB-C receiver området, og det overordnet i en brugen af et produkt. Yousee kunne efter min mening ikke have valgt bedre personer til dette.

Uanset om jeg tager mine Recordere, Yousee-beta eller fuldstændige neutrale briller på, så er min konklution, at Samsung HD boksen er væsentlig mere færdig og brugbar end mange af kritikerne gør den til. Den virker overordnet som den skal med visse småfejl. Men hvad der derimod kan gøre, at visse personer er meget kritiske, det er nogle uhensigtmæssigheder som den desværre også her, og har for mange af.

Eksempelvis kan jeg sige, at det at guiden er så langsom, det er en ekstrem uhensigtsmæssighed i mine øjne, der gør at jeg slet ikke bruger guiden. Det kom som en chock for mig, da jeg første gang modtog boksen, fordi jeg tænkte præcis det samme som alle andre, hvordan faen kan man lave sådan noget, og så forvente nogen gider bruge det. Men på med beta-brillerne, melde det tilbage til Yousee, at dette er en så alvorlig uhensigmæssighed, så funktionen slet ikke vil blive brugt. Derfra er det Yousee´s opgave at tage punktet til sig og rette det, (hvis det er muligt).

En anden uhensigtmæssighed som jeg vil påpege, det er 4:3 forholdet. Jeg er sådan set ragende ligeglad med hvem eller hvor en skalering skal/bør laves. Jeg konstatere, at dette er en så alvorlig uhensigtmæssighed, så boksen risikere at miste værdi og i værste fald slet ikke blive solgt, såfremt det ikke bliver rettet. Igen er det så op til Yousee at tage det til sig og rette det, hvis det er muligt.

Disse er (set med min øjne, med min erfaring), de mest presserende punkter som Yousee skal have rette. Og ja, de burde have været rettet før, men vi er som testere ikke herre over, hvornår Yousee lancere boksen. Til gengæld har de sagt de vil rette op på det. Og det må vi jo så tro på.

Boksen har været på markedet i mindre end een uge. I den uge er der ikke rigtig kommet noget frem, som Yousee enten ikke vidste i forvejen, eller de fik fortalt af os der tester.

Oprindeligt skrevet af emsir emsir skrev:

PS! Det kunne være yderst interessant hvis du - Hr Hummelmose, kunne oplyse hvad du har meldt tilbage til Yousee angående dine observationer med Samsung boksen - det ville måske sætte tingene i rette perspektiv...

Alt hvad der er blevet nævnt her i den forgangende uge har vi alle meldt samlet tilbage. Vi er i konstant dialog med Yousee her, så vores meldinger er kommet løbende.

 

ENDELIG! OG TAK FOR DET!

Så kom der endelig en der ser tingene med de rette øjne - og det er rart at læse DU også har de samme frustrationer.......

Men mht din konklusion om at man får hvad man betaler for - øh boksen koster 2 priser - enten ca en tusse (inkl en pakke) eller godt 1700 kr!

Må jeg spørge dig om man ikke kan forlange et produkt til 1000 -1700 kr er en iorden ting? Hvis jeg f.eks købte en DVD afspiller til samme penge ville jeg jo få en kvalitetsafspiller.....

Jeg forstår bare ikke Yousee vil udsætte sig for næsten det samme som de gjorde med Sagem 81 HD - det er bare at læse i forummet hvilket ramaskrig der var....

Vi er totalt enige i at tingene skal rettes - og det kan ikke gå for langsomt - jeg kan sagtens sætte mig ind i Hvis Hr Hansen har investeret 10 - 15000kr i en fladskærm, og går ned og køber Samsungboksen og tænker: Nu skal jeg hjem og se flot fjernsyn, som jeg aldrig har oplevet før.....indtil han har installeret boksen og tænder for den.....Jeg sad i hvert fald måbende og så på et 14 " billede lige midt i skærmen - og blev tolalt frustreret over det gentog sig på næsten alle kanalerne......Det tror jeg mange har oplevet på samme måde....Det vil helt sikkert få mange til at tænke en ekstra gang før de køber boksen.....Negativ omtale løber som steppebrand og i løbet af kort tid er skaden sket...Jeg håber inderligt Yousee har lært af Sagem 81 HD - nej jeg beder til de har lært af det....

PS! Er der nogen af Jer betatestere der vil fremlægge et forslag omkring automatisk opløsning - jeg tænker her HD kanalerne der sender i hhv 720 og 1080 - og SD kanalerne der sender i 576, og problemet med RGB i Scart der kræver at man sætter opløsningen til 576 i HDMI før man kan ændre scart til RGB?

Men tak for dit saglige indlæg....



Skrevet af: hummelmose
Skrevet den: 09-Februar-2008 kl. 18:05
Oprindeligt skrevet af emsir emsir skrev:

PS! Er der nogen af Jer betatestere der vil fremlægge et forslag omkring automatisk opløsning - jeg tænker her HD kanalerne der sender i hhv 720 og 1080 - og SD kanalerne der sender i 576, og problemet med RGB i Scart der kræver at man sætter opløsningen til 576 i HDMI før man kan ændre scart til RGB?



Det forslag blevet givet på dag #1 af beta testen


-------------
Jens E. Hummelmose, Administrator / Skribent / Udvikler - recordere.dk


Skrevet af: Kandersen
Skrevet den: 09-Februar-2008 kl. 18:24
Oprindeligt skrevet af emsir emsir skrev:

Så kom der endelig en der ser tingene med de rette øjne - og det er rart at læse DU også har de samme frustrationer.......

Selvfølgelig har jeg det. Jeg er jo bruger ligesom alle andre, og har dermed de samme uhensigtsmæssigheder.

Oprindeligt skrevet af emsir emsir skrev:

Men mht din konklusion om at man får hvad man betaler for - øh boksen koster 2 priser - enten ca en tusse (inkl en pakke) eller godt 1700 kr!

Må jeg spørge dig om man ikke kan forlange et produkt til 1000 -1700 kr er en iorden ting? Hvis jeg f.eks købte en DVD afspiller til samme penge ville jeg jo få en kvalitetsafspiller.....

Jeg vil vende det om og sige, at hvad får du ellers til den pris?. (Som retteligt er enten 698,- eller 1698,- såvidt jeg lige husker).

Jeg har bla. en Humax DVB-C HD receiver stående her. Den koster normalt lige godt 3000,- Den er fantastisk hurtig i menuerne, den har en genial EPG og kanalliste. Ja faktisk er det svært at finde noget som helst irreterende ved den, lige bortset fra det væsentlige, billedkvaliteten.
Og den koster som sagt godt 3000,-

Jeg har også et FloppyDTV kort til mit Media Center. Dette er "bare" en simpel DVB-C tuner, som dog via software kan en hel masse. Men selve kortet koster lige godt 1700,- (inkl. CA modul).

Jeg har har en Sagem 60. Kan ikke husker hvad den kostede. Mener det var 1200,- Den kan ikke engang HD, men ellers virker den okay. Dens menuer og EPG er dog ikke noget at prale af rent hastighedsmæssigt.

Jeg har haft en Sagem 81 HD receiver inden for døren i ganske få dage. Denne kostede, såvidt jeg husker, 2500,-. Og jeg tror nok vi er mange der kan blive enige om, at det var nok det værste bras man kan komme i nærheden af.

Når du sætter alle disse enheder i relation til Samsung boksen, som kan erhverves for godt 700,- med et abb. på favoritkanaler til 48,- om månden. Så er boksen pludselig temmelig god og vanvittig billig i pris, når den altså bliver rettet til. Ja faktisk vil jeg vove den påstånd, at hvis det lykkes Yousee at lave en super hurtig EPG og få rettet 4:3 forholdet, så er det en af de bedste receivere jeg har haft fingerne i.

For at svare kort på dit spørgsmål. Jo, alt som man betaler for bør virke, for ellers burde man ikke betale for det. Dette er et ganske ufravigeligt udgangspunkt. Men vi må også erkende, at ufatteligt meget vi bruger vores surt optjente penge på, det virker ganske enkelt ikke efter hensigten.
Hvis jeg skal komme med nok verdens største analogi til dette, så må det helt klart være Microsoft Windows. Tænk på hvor mange mennesker i hele verden der bruger Windows, med de fejl som dette har. Og vi finder os gud hjælpe mig i det!

Jeg er blevet peget på som tester af Samsung boksen af Yousee, hvilket jeg opfatter som et stort klap på skulderen. Så kan jeg ikke sidde og råbe i samme kor som jer om, hvor tåbelige Yousee er. Min vigtigeste opgave er at få pumpet Yousee med informationer om fejl, mangler, uhensigtmæssigheder og i sidste ende også funktioner, som JEG mener alle kunne få glæde af i relation til produktet. Det nytter ikke jeg eksempelvis kommer med nye ideer eller funktioner, som boksen rent hardwaremæssigt slet ikke er i stand til. Det afholder mig ikke fra at nævne dem, men det vil være fysisk umuligt for Yousee at bruge det til noget i det her tilfælde.

Oprindeligt skrevet af emsir emsir skrev:

Jeg forstår bare ikke Yousee vil udsætte sig for næsten det samme som de gjorde med Sagem 81 HD - det er bare at læse i forummet hvilket ramaskrig der var....

Det mener jeg bestemt heller ikke Yousee har gjort. Rent faktisk synes jeg Samsung boksen er Sagem 81 HD langt overlegende. 

Oprindeligt skrevet af emsir emsir skrev:

Vi er totalt enige i at tingene skal rettes - og det kan ikke gå for langsomt - jeg kan sagtens sætte mig ind i Hvis Hr Hansen har investeret 10 - 15000kr i en fladskærm, og går ned og køber Samsungboksen og tænker: Nu skal jeg hjem og se flot fjernsyn, som jeg aldrig har oplevet før.....indtil han har installeret boksen og tænder for den.....Jeg sad i hvert fald måbende og så på et 14 " billede lige midt i skærmen - og blev tolalt frustreret over det gentog sig på næsten alle kanalerne......Det tror jeg mange har oplevet på samme måde....Det vil helt sikkert få mange til at tænke en ekstra gang før de køber boksen.....

Jeg kan snildt forstå din og andre frustration. Det er belastende at se ens 40" kun bliver ca. 60% udnyttet. Men der er langt flere aspekter i dette, end blot en "simpel" boks, der ikke manipuler med signalet og billedet, som Samsung boksen netop IKKE gør.

Det var ikke min mening det skulle ryge med her, men nu får i den alligevel.

Forbrugerbriller på ---->

Tænk over, hvad er det reelt der sker, når Samsung boksen (og alle andre skalere) bliver bedt om at gøre noget?
Det er et udtryk for, at det som bliver sendt, det er bare ikke godt nok!

16:9 formatet har været kendt i over 20 år. Og på trods af det, så ser vi nu (med Samsung boksen), hvor meget bras vi betaler enormt mange penge for, som stadigvæk sendes i et old gammelt og elendigt format. Og tit er det også komprimeret så meget, så ikke nok med formatet er noget bras, billedkvaliteten er også.

Når vi pludselig himler op om, hvor dårligt det er, at Samsung boksen ikke kan vise 4:3 formatet fuldt på et 16:9 display, så er det i virkeligheden en rigtig dårlig ide. I stedet for at bede boksen eller tvét om at lave signalet om, så burde vi langt hellere stille kravet til tv-stationerne. Faktisk gør Yousee tv-stationerne en tjeneste ved at ændre boksen, for så ser folk nemlig ikke det gale i det. Og det er netop det der er sket.. Du/vi har været vant til at se et tv signal som var manipuleret af enten boksen eller dit tv. Og nu ser du det rigtige signal i stedet. Det er reelt ikke boksen eller tvét skyld. Det er tv stationernes skyld. Men du/vi beder producenterne af boksen og af vores tv om at ændre dette for os, så vi kan udnytte hele displayet, uanset kvalitetstab.

Jeg ved ikke om det har noget på sig, men måske er der noget politik i dette der har gjort, at Yousee valgte at frigive boksen med denne manglende feature, netop for at se reaktionen på forbrugerne, så de måske kan bruge det mod tv stationerne. (Det er bare et vildt gæt/teori).

Forbrugerbriller af <----

Oprindeligt skrevet af emsir emsir skrev:

Negativ omtale løber som steppebrand og i løbet af kort tid er skaden sket...Jeg håber inderligt Yousee har lært af Sagem 81 HD - nej jeg beder til de har lært af det....

Det har de da i og med de blandt andet har lavet et samarbejde med Recordere.dk og endda nogle brugere af forumet.

Oprindeligt skrevet af emsir emsir skrev:

PS! Er der nogen af Jer betatestere der vil fremlægge et forslag omkring automatisk opløsning - jeg tænker her HD kanalerne der sender i hhv 720 og 1080 - og SD kanalerne der sender i 576, og problemet med RGB i Scart der kræver at man sætter opløsningen til 576 i HDMI før man kan ændre scart til RGB?

Jeg har ikke nogen ide til hvad du kan gøre, desværre.

 



-------------
Mvh

Kim Andersen.
https://soundcloud.com/kim-andersen-12" rel="nofollow - https://soundcloud.com/kim-andersen-12


Skrevet af: Naim
Skrevet den: 09-Februar-2008 kl. 19:16
Hvia man har Canal +, skal man så også et betale et abb. på favoritkanaler til 48,- om månden og hvis ja, kan man opsige dette?

-------------
Naim Nova
Dynaudio Heritage Special
ZEN MK.II STD

http://www.uwsonline.com/index.php


Skrevet af: Nordic2007
Skrevet den: 09-Februar-2008 kl. 19:18

Oprindeligt skrevet af Naim Naim skrev:

Hvia man har Canal +, skal man så også et betale et abb. på favoritkanaler til 48,- om månden og hvis ja, kan man opsige dette?

 

favorit kan opsiges efter 6 måneder

 

Yousee kundecenter siger, at man blot kan forlænge CANAL+ abonnement. FONA kunne dog ikke finde ud af det, valgte derfor bare at købe et nyt kort med favorit. På den måde fik jeg HD-boks med rabat. Ringer til Yousee og beder dem lægge favorit over på mit CANAL+ kort. De sagde de også var en mulighed.



-------------
VIDEO:
Sony 65 A1
Sony UBP-X800
Canal Digital OnePlace
AppleTV 4K

AUDIO:
Denon AVR-X1400H
Dali Concept 5.1


Skrevet af: emsir
Skrevet den: 09-Februar-2008 kl. 21:44

Kanderson skrev:

Når vi pludselig himler op om, hvor dårligt det er, at Samsung boksen ikke kan vise 4:3 formatet fuldt på et 16:9 display, så er det i virkeligheden en rigtig dårlig ide. I stedet for at bede boksen eller tvét om at lave signalet om, så burde vi langt hellere stille kravet til tv-stationerne. Faktisk gør Yousee tv-stationerne en tjeneste ved at ændre boksen, for så ser folk nemlig ikke det gale i det. Og det er netop det der er sket.. Du/vi har været vant til at se et tv signal som var manipuleret af enten boksen eller dit tv. Og nu ser du det rigtige signal i stedet. Det er reelt ikke boksen eller tvét skyld. Det er tv stationernes skyld. Men du/vi beder producenterne af boksen og af vores tv om at ændre dette for os, så vi kan udnytte hele displayet, uanset kvalitetstab.

Jeg ved ikke om det har noget på sig, men måske er der noget politik i dette der har gjort, at Yousee valgte at frigive boksen med denne manglende feature, netop for at se reaktionen på forbrugerne, så de måske kan bruge det mod tv stationerne. (Det er bare et vildt gæt/teori).

Jeg fik den opfattelse at Yousee fik nogle TV-stationer til at sende i HD - TV5 og TV2 Sport, og yderligere fik en aftale med NGG og DISC, for at vi som kunder fik muligheden for at opleve HD-TV - og dermed lancerede Samsung boksen...Et lille skridt, men det er der.

At vi som kunder hos Yousee skulle have indvirkning på TV-stationernes vilje til at sende i ægte 16:9, er for mig at se en umullig opgave. Det handler om økonomi og antallet af forbrugere. Jeg kan godt udfra et økonomisk synspunkt forstå TV-stationerne der vil vente til over 50% af forbrugerne har anskaffet sig et HD-TV...Her tænker jeg især på de kommercielle stationer, de lever af antal af kunder og reklamer, jo flere der ser reklamerne jo mere tjener TV-stationerne. Yousee er leverandør af kanaler, de enten køber sig til eller laver aftaler med, og så må det være Yousee der lægger pres på TV-stationerne. Os der har anskaffet en Samsung HD boks fra Yousee er så lille et antal, at vi ikke batter noget, så Yousee er nødt til at levere et produkt der revolutionerer TV-kiggeri og som skaber ringe i vandet helt ind i hjertet på TV stationerne....Jeg forstår bare ikke at man her på babystadiet i HD (her i DK), så ikke sørger for at vi kan se alle kanalerne i fuld skærm, og så være glade for at DR1+2 + HD kanalerne sender i ægte 16:9, og håbe på andre vil følge trop snart..

Der er jo en lov der er vedtaget, og i 2009 forsvinder analogt TV og digital bliver indført på de jordbaserede sendere, så mon ikke satteliterne følger trop ret hurtigt...Der er jo osse en del sattelit programmer der sender HD, men som før nævnt koster det penge.....

 

 



Skrevet af: Rasmusdc
Skrevet den: 09-Februar-2008 kl. 22:49

er lidt nysgerrig, nu er der så mange der søger at den automatisk switcher mellem 576i 720p og 1080i når man skifter mellem kanalerne

kan huske Sagem 81 som var utrolig langsom hver gang man går over på en hd kanal da den skulle ændre opløsning, det mener jeg ikke var fedt, da surfing kanal mæssigt går stærkere på Samsungboksen..

derudover vil jeg da gerne stadig at man kan låse den til bare at kører 1080i konstant, af en eller anden grund ser det bare lidt skarpere ud (særligt ved logo på TV2 Sport) end når jeg sætter boksen ned til sports reelle opløsning som er 720p..

måske mine 2 m86´er ikke har de bedste scalere aner jeg ikke men ser bedre ud.

hvad angår mine personlige kommentarer så har jeg prøvet en Sagem 81 som de fik tilbage i hovedet pga utallige problemer, især at begge de 2 jeg havde genstartede konstant.

og det Twinham DVB-C kort jeg har liggende, så synes jeg klart dette er et enormt skridt op, også når jeg går ind fejlmæssigt og sammenligner den med de DVB-T bokse der kom på markedet fra starten og som ikke engang skulle vise HD de havde også usandsynligt mange fejl..

JEg synes endag det er et enormt skridt fra Sagem 60 som også har haft sine små problemer og stadig har, selvom den burde været modnet over LANG tid på markedet, plus jeg HADER de blå menuer fra Sagem afspilleren.



Skrevet af: Kandersen
Skrevet den: 09-Februar-2008 kl. 22:59
Oprindeligt skrevet af emsir emsir skrev:

At vi som kunder hos Yousee skulle have indvirkning på TV-stationernes vilje til at sende i ægte 16:9, er for mig at se en umullig opgave. Det handler om økonomi og antallet af forbrugere. Jeg kan godt udfra et økonomisk synspunkt forstå TV-stationerne der vil vente til over 50% af forbrugerne har anskaffet sig et HD-TV...Her tænker jeg især på de kommercielle stationer, de lever af antal af kunder og reklamer, jo flere der ser reklamerne jo mere tjener TV-stationerne. Yousee er leverandør af kanaler, de enten køber sig til eller laver aftaler med, og så må det være Yousee der lægger pres på TV-stationerne. Os der har anskaffet en Samsung HD boks fra Yousee er så lille et antal, at vi ikke batter noget, så Yousee er nødt til at levere et produkt der revolutionerer TV-kiggeri og som skaber ringe i vandet helt ind i hjertet på TV stationerne....Jeg forstår bare ikke at man her på babystadiet i HD (her i DK), så ikke sørger for at vi kan se alle kanalerne i fuld skærm, og så være glade for at DR1+2 + HD kanalerne sender i ægte 16:9, og håbe på andre vil følge trop snart..

Jeg tror du enten misforstår, eller så blander du tingene sammen. Jeg snakker om 16:9 format, ikke om HD, (som godtnok er 16:9 i sig selv).

Noget så simpelt som TV2 nyhederne, det sendes ikke i 16:9 endnu, (jvf. pålidlige kilder har jeg dog fået at vide, at det snart skulle ske).

 



-------------
Mvh

Kim Andersen.
https://soundcloud.com/kim-andersen-12" rel="nofollow - https://soundcloud.com/kim-andersen-12


Skrevet af: emsir
Skrevet den: 09-Februar-2008 kl. 23:52
Oprindeligt skrevet af Kandersen Kandersen skrev:

Oprindeligt skrevet af emsir emsir skrev:

At vi som kunder hos Yousee skulle have indvirkning på TV-stationernes vilje til at sende i ægte 16:9, er for mig at se en umullig opgave. Det handler om økonomi og antallet af forbrugere. Jeg kan godt udfra et økonomisk synspunkt forstå TV-stationerne der vil vente til over 50% af forbrugerne har anskaffet sig et HD-TV...Her tænker jeg især på de kommercielle stationer, de lever af antal af kunder og reklamer, jo flere der ser reklamerne jo mere tjener TV-stationerne. Yousee er leverandør af kanaler, de enten køber sig til eller laver aftaler med, og så må det være Yousee der lægger pres på TV-stationerne. Os der har anskaffet en Samsung HD boks fra Yousee er så lille et antal, at vi ikke batter noget, så Yousee er nødt til at levere et produkt der revolutionerer TV-kiggeri og som skaber ringe i vandet helt ind i hjertet på TV stationerne....Jeg forstår bare ikke at man her på babystadiet i HD (her i DK), så ikke sørger for at vi kan se alle kanalerne i fuld skærm, og så være glade for at DR1+2 + HD kanalerne sender i ægte 16:9, og håbe på andre vil følge trop snart..

Jeg tror du enten misforstår, eller så blander du tingene sammen. Jeg snakker om 16:9 format, ikke om HD, (som godtnok er 16:9 i sig selv).

Noget så simpelt som TV2 nyhederne, det sendes ikke i 16:9 endnu, (jvf. pålidlige kilder har jeg dog fået at vide, at det snart skulle ske).

 

Jeg blandede de to ting sammen for fuldstændighedens skyld - jeg er klar over DR1+2 "kun" sender i ægte 16:9.....TV2 er et underligt foretagende angående billed og lydformater - så er der udsendelser i Widescreen (GomorgenDanmark) og så kører de helt deres eget lydformat /HomeCinema.....men forhåbentlig kan vi se frem til bedre tider og få fornøjelse af HD boksen i fuld udstrækning.....Vil indrømme at DR 1 +2 ser rigtigt flotte ud via boksen...



Skrevet af: Kandersen
Skrevet den: 10-Februar-2008 kl. 00:04

Det er væsentlig dyrer at producer og sende ud i HD end "bare" i 16:9 format. Som sagt, så er det et format der har eksisteret i temmelig lang tid.

Jeg tror ikke vi skal satse på alt for meget HD i de nærmeste år. Der ligger også en fysisk begræsning i nettets kapacitet.

 



-------------
Mvh

Kim Andersen.
https://soundcloud.com/kim-andersen-12" rel="nofollow - https://soundcloud.com/kim-andersen-12


Skrevet af: emsir
Skrevet den: 10-Februar-2008 kl. 02:10

Tak for dit svar  Kandersen...

Jeg vil lige komme med noget meget mystisk der skete me dSamsungboksen her i  aften. Jeg satte min Internetforbindelse til via min router - konfigurerede den til Ethernet, da jeg ikke har Yousee bredbånd, boksen sagde den ville genstarte : og så skete der pludselig det at jeg har FULD skærm på alle mine kanaler via HDMI, og mit TV skifter automatisk til 16:9 - fuld skærm ved 4.3!!!

Det forstår jeg ikke en lyd af - lige nu ser jeg en film dra TV3+ med fuld skærm som til forveksling ligner 16:9 - for billedformatet skifter når der er reklamer!!??

eller er der sket det at der er kommet en automatisk opdatering af FW?

Meget underligt, men rigtigt dejligt, nu er der fandme (undskyld) noget ved at se TV.....

Nu skal jeg snart sove, og så lukker jeg ned, og det første jeg gør i morgen når jeg vågner er at tænde for det hele og se om det stadig holder.....det håber jeg.......



Skrevet af: pdrhan
Skrevet den: 10-Februar-2008 kl. 05:50
Venter spændt på at høre om det virker....jeg har bestilt en boks, ved dog ikke hvor lang tid der går med at få den...?

-------------
SamsungLED 55uh8200|Samsung SMT-H3126R|iPhone 6+
-----------------
Kastrup/Amager


Skrevet af: hummelmose
Skrevet den: 10-Februar-2008 kl. 10:42
Oprindeligt skrevet af emsir emsir skrev:

eller er der sket det at der er kommet en automatisk opdatering af FW?



Der er en let måde at finde ud af det på.

Inde under information kan du se software version. Den kan du så fortælle her.


-------------
Jens E. Hummelmose, Administrator / Skribent / Udvikler - recordere.dk


Skrevet af: Lofferen
Skrevet den: 10-Februar-2008 kl. 12:56
Oprindeligt skrevet af Kenneth Kenneth skrev:

Hej du

Hvor kan jeg oprette min favoritliste henne..??

På forhånd tak

 

Jeg har stemt Ok, men mange fejl.

Det er et problem at favoritlisten ikke fungerer ordenligt med nummer tasterne, det er også et problem at strækning af 4:3 til 16:9 ikke fungerer via HDMI. Ligeledes ville det være rart (men mindre vigtigt) hvis der bliver kigget på menu hastigheden og ikke mindst underteksterne på Disc HD

Billedet er væsenligt bedre end da jeg kørte analog - både på SD og HD kanalerne.



Skrevet af: emsir
Skrevet den: 10-Februar-2008 kl. 13:08

Øv! Det var en fuser med billedformaterne - jeg satte min Samsungboks til i går aftes fordi jeg gerne ville se om jeg kunne få internetforbindelse det lykkedes jo også - men min fejl var at boksen helt af sig selv havde skiftet til 4:3 i HDMI indstillinger - og fandt så ud af her til morgen at 16:9 ikke fungerede på de ægte 16:9 kanaler (DR1+2 + HD- kanalerne.....tuuuuud! Nå, men det kan jo ske, jeg forstår bare ikke hvorfor boksen skiftede til 4:3, da den genstartede ifbm internet forbindelsen.....

Her til morgen har jeg studeret lidt omkring HDMI indgangen på TV - og set rundt omkring om der skulle være andre, der har problemer med man ikke kan skifte billedformater, når HDMI er sat til.....

Generelt er det, det samme problem med de fleste HD-TV...HDMI er til digitalt signal og dermed kun 16:9 /widescreen, og derfor står indstillingen på Widescreen, og er ikke til at ændre....Ved Scart er det SD og så klarer TV-et det fint med at "strække" billedet.....Så jeg er heldigvis ikke alene om problemet....Det lyder bare underligt at der er nogle herinde der ikke har problemer med HDMI og billedformaterne - når nu HDMI kun kan "kende" digitalt 16:9 (ægte 16:9), for digitalt findes ikke i 4:3....så meget mystisk...

 



Skrevet af: evilguy
Skrevet den: 10-Februar-2008 kl. 16:56
Jeg vil lige give mit besyv med.

Jeg er skuffet over Tv2 Sport HD. Billedet hakker ved f.eks. fodbold kampe, men det skulle jo efter hvad jeg har læst mig frem til være en fejl på
Samsung modtageren.

Underteksterne på Discovery HD og NGC HD er noget skidt. Menuerne er langsomme og TV-guiden er langt fra optimal.

Min vurdering er efter to dages brug, at jeg vil anbefale mine venner og kollegaer lige at vente nogle uger indtil de værste fejl og mangler er blevet rettet. Endvidere så syntes jeg der er for få HD kanaler, men det er jo "hønen og ægget".

Modtageren er er ok, men er der stadigvæk for mange fejl og mangler.


-------------
Mvh. Johnny

Grossman's Misquote: Complex problems have simple, easy to understand wrong answers.


Skrevet af: Lars
Skrevet den: 10-Februar-2008 kl. 17:52

Oprindeligt skrevet af evilguy evilguy skrev:

Jeg er skuffet over Tv2 Sport HD. Billedet hakker ved f.eks. fodbold kampe, men det skulle jo efter hvad jeg har læst mig frem til være en fejl på Samsung modtageren.

Hvordan hakker ?

Hakker det f.eks. når billedet panorerer til siden ?  Hvis ja - så regn med at det er dit TV og ikke boksen.

Eller er det udfald i signalet ? Så er det højest sansynligt forbindelsen fra TV 2 Sport HD til YouSee der driller.

  /Lars



-------------
Ansvarshavende redaktør.
Webmaster, recordere.dk


Skrevet af: lunddal
Skrevet den: 10-Februar-2008 kl. 18:17
Billedet hakker som om der mangler et par frames hvert sekund.

Vi er efterhånden en del der oplever det, og det er ikke tilfældet på de andre HD kanaler.


Skrevet af: evilguy
Skrevet den: 10-Februar-2008 kl. 18:43
Oprindeligt skrevet af Lars Lars skrev:

Oprindeligt skrevet af evilguy evilguy skrev:

Jeg er skuffet over Tv2 Sport HD.
Billedet hakker ved f.eks. fodbold kampe, men det skulle jo efter hvad jeg
har læst mig frem til være en fejl på Samsung modtageren.


Hvordan hakker ?


Hakker det f.eks. når billedet panorerer til siden ?  Hvis ja - så regn
med at det er dit TV og ikke boksen.


Eller er det udfald i signalet ? Så er det højest sansynligt forbindelsen
fra TV 2 Sport HD til YouSee der driller.


  /Lars



Som lunddal skriver så ser det ud som om der mangler en frame eller to.
Har også oplevet lidt pixelering på flere af både HD og SD kanalerne,
hvilket jeg aldrig oplevede med min Sagem 60 modtager. Men det er de
hakkende billeder som helt klart er det mest irriterende.

Jeg ser oftest de hakkende billeder ved f.eks. panorering (f.eks. under
fodboldkampe), men det er ikke TV'et som er skyld i fejlen. Jeg kører fast
i 720p på både boksen og TV'et, og mit SONY bagprojektions TV lider
ikke under alle de klassiske panoreringsfejl (slør), som så tit ses på billige
LCD skærme - købte en bagprojektionsskærm lige netop pga.
problematikken med hakkende billeder ved panorering og hurtig skiftede
scener Der er ikke noget værre end slør i billedet, når man også
bruger skærmen til PS3.

Sjovt nok så er det kun på TV2 Sport HD at jeg ser problemerne. Når jeg
ser på Discovery HD eller NGC HD så er der ingen problemer selv ved de
flotte landsskabsscener, hvor kameraet ofte panorer - hvilket faktisk
undre mig lidt, da netop disse kanaler udsender i 1080I, hvilket burde
give mere hakkende billeder ved panorering og "action" scener.

-------------
Mvh. Johnny

Grossman's Misquote: Complex problems have simple, easy to understand wrong answers.


Skrevet af: HeartWare
Skrevet den: 10-Februar-2008 kl. 18:56
Oprindeligt skrevet af emsir emsir skrev:

når nu HDMI kun kan "kende" digitalt 16:9 (ægte 16:9), for digitalt findes ikke i 4:3....

Det er ikke korrekt - HDMI kan sagtens overføre 4:3 (som 720x576i eller 720x576p i Europa).

-------------
Keld R. Hansen

Pioneer DVL-909, DV-545
Sony KDL40EX723 3D TV
DreamBox 8000, YouSee Cable
PopCorn Hour A-500
Panasonic DMR-BCT820 + DMR-BCT940
Yamaha RX-V771 Receiver


Skrevet af: joern.loenborg
Skrevet den: 10-Februar-2008 kl. 19:47
Jeg har også oplevet meget hakkende billeder både via scart og HDMI. De hakkende billeder var på mange kanaler.
Nu er jeg i den heldige situation, at jeg har to bokse, så jeg har sat den anden op i mit køkken - INGEN hakkende billeder.
Så måtte der jo være noget galt med kablerne o.l. til den anden boks. Skiftede nogle stik hist og her - INGEN hakkende billeder længere.

-------------
Mvh.
Jørn

Samsung TV: QE49Q6FN (4k)/Humax YS-4000 (4K), UE40HU6905 (4k)/Humax YSR-2000, T24E390/Humax YSR-2000, UE49MU6195 (4k)/Humax YSR-2000
BeoVision 7-40 med BeoLab 7-2 og gulvstand.


Skrevet af: akneboy
Skrevet den: 10-Februar-2008 kl. 20:10

Oprindeligt skrevet af joern.loenborg joern.loenborg skrev:

Jeg har også oplevet meget hakkende billeder både via scart og HDMI. De hakkende billeder var på mange kanaler.
Nu er jeg i den heldige situation, at jeg har to bokse, så jeg har sat den anden op i mit køkken - INGEN hakkende billeder.
Så måtte der jo være noget galt med kablerne o.l. til den anden boks. Skiftede nogle stik hist og her - INGEN hakkende billeder længere.

Hvilke stik mener du? jeg har den medfølgene ant. ledning sat til selectoren og et Hdmi kabel på 2 meter til et par hundrede sat til mit tv, men TV2sport HD Hakker så meget ved sideværs panorering at man ikke kan holde ud at se på det, det er til at blive tosset af.



Skrevet af: evilguy
Skrevet den: 10-Februar-2008 kl. 20:13
Oprindeligt skrevet af joern.loenborg joern.loenborg skrev:

Jeg har også oplevet meget hakkende billeder
både via scart og HDMI. De hakkende billeder var på mange kanaler.Nu er
jeg i den heldige situation, at jeg har to bokse, så jeg har sat den anden
op i mit køkken - INGEN hakkende billeder.Så måtte der jo være noget
galt med kablerne o.l. til den anden boks. Skiftede nogle stik hist og her -
INGEN hakkende billeder længere.


Problemet er ikke signal kvaliteten. Jeg ved ikke hvilket h.264 profil og
level YouSee bruges til Samsung boksen, men jeg TROR at det simpelthen
er fordi processoren i Samsung boksen ikke kan følge med til at decode
antallet af macroblocks i billedet. Det kan måske bare være et spørgsmål
om at ændre i softwaren på decoderen eller måske ændre på
indstillingerne i encoderen hos Yousee.

-------------
Mvh. Johnny

Grossman's Misquote: Complex problems have simple, easy to understand wrong answers.


Skrevet af: emsir
Skrevet den: 10-Februar-2008 kl. 23:38

Oprindeligt skrevet af HeartWare HeartWare skrev:

Oprindeligt skrevet af emsir emsir skrev:

når nu HDMI kun kan "kende" digitalt 16:9 (ægte 16:9), for digitalt findes ikke i 4:3....

Det er ikke korrekt - HDMI kan sagtens overføre 4:3 (som 720x576i eller 720x576p i Europa).

Js- ok. men så er det heller ikke digtialt - det er jo de opløsninger man bruger via Scart.....Men hvis man bruger disse opløsninger via HDMI (hvilket var min pointe) får man et 4:3 billede lige midt i TV.....



Skrevet af: Lars
Skrevet den: 11-Februar-2008 kl. 00:48
Oprindeligt skrevet af emsir emsir skrev:

Oprindeligt skrevet af HeartWare HeartWare skrev:

Det er ikke korrekt - HDMI kan sagtens overføre 4:3 (som 720x576i eller 720x576p i Europa).

Js- ok. men så er det heller ikke digtialt - det er jo de opløsninger man bruger via Scart.....Men hvis man bruger disse opløsninger via HDMI (hvilket var min pointe) får man et 4:3 billede lige midt i TV.....

Nej - du misforstår.

HDMI kan overføre:

  • 720x576 - som kan være enten 4:3 eller 16:9
  • 1280x720 - som altid er 16:9
  • 1920x1080 - som altid er 16:9

Alle er digitale.

  /Lars



-------------
Ansvarshavende redaktør.
Webmaster, recordere.dk


Skrevet af: Zuluop
Skrevet den: 11-Februar-2008 kl. 01:29
Oprindeligt skrevet af Lars Lars skrev:

Oprindeligt skrevet af evilguy evilguy skrev:

Jeg er skuffet over Tv2 Sport HD. Billedet hakker ved f.eks. fodbold kampe, men det skulle jo efter hvad jeg har læst mig frem til være en fejl på Samsung modtageren.

Hvordan hakker ?

Hakker det f.eks. når billedet panorerer til siden ?  Hvis ja - så regn med at det er dit TV og ikke boksen.

Eller er det udfald i signalet ? Så er det højest sansynligt forbindelsen fra TV 2 Sport HD til YouSee der driller.

  /Lars

Hej Lars.

Det du skriver giver jo ikke nogen mening eftersom folk incl. mig selv ingen problemer har med fodbold kampe på Kanal 5 HD - ej heller når en tiger løber horizontalt på NGC HD. Kun med TV2SportHD's fodbold kampe....testet i lørdags med Leverkusen-Hamburg.....som om det kørte 20fps. Der er ikke tale om "trailing" eller "blur" men som et FPS spil på et for sløvt grafikkort.

Har iøvrigt heller ingen problemer med Blu-Ray film med action som fx. Casino Royale - bil jagter eller stillads jagt til fods scenen i starten af filmen.

Så TV'et kan det vel næppe være galt med......signalet eller boksen er mit bud ;)



Skrevet af: Weebyx
Skrevet den: 11-Februar-2008 kl. 08:46
Oprindeligt skrevet af Rasmusdc Rasmusdc skrev:

JEg synes endag det er et enormt skridt fra Sagem 60 som også har haft sine små problemer og stadig har, selvom den burde været modnet over LANG tid på markedet, plus jeg HADER de blå menuer fra Sagem afspilleren.

Hmm, jeg har ligenøjagtigt den modsatte oplevelse, Sagem 60 giver mig et billede jeg gider se på, den har en EPG der giver mening, i modsætning til HD boksen der bruger 40% af billedet på at vise 5 kanaler, og de resterende 60% på et YouSee logo, samt et minibillede af den kanal man ser lige nu! totalt spild af plads hvis du spørger mig. Vis dog 10-12 kanaler på siden istedet. Når den nu er så langsom i menu'erne, så lav da i det mindste så mange info pr side som muligt.

Nu har jeg jeg haft weekenden til at teste min HD boks i, og jeg kan komme med den kommentar at boksen "virker", men forbrugermessigt "fungerer" den ikke. Det er noget der er oppe for tiden inden for IT som jeg arbejder med. Ting kan sagtens virke = den kan det den skal, men den fungerer ikke = brugere syntes ikke den er intuitiv/brugervenlig.

Jeg tror dog jeg er kommet til den konklusion, at jeg beholder boksen til at se K5 HD med, men det daglige brug, får Sagem 60 lov til at give mig.

Det kan jo også tænkes at HD boksen med et par opdateringer kommer på højde med Sagem 60 :)



Skrevet af: Jens G
Skrevet den: 11-Februar-2008 kl. 16:41
Oprindeligt skrevet af Lars Lars skrev:

Oprindeligt skrevet af evilguy evilguy skrev:

Jeg er skuffet over Tv2 Sport HD. Billedet hakker ved f.eks. fodbold kampe, men det skulle jo efter hvad jeg har læst mig frem til være en fejl på Samsung modtageren.

Hvordan hakker ?

Hakker det f.eks. når billedet panorerer til siden ?  Hvis ja - så regn med at det er dit TV og ikke boksen.

Eller er det udfald i signalet ? Så er det højest sansynligt forbindelsen fra TV 2 Sport HD til YouSee der driller.

  /Lars

Det hakken jeg ser er når der panoreres.

Som forsøg prøvede jeg at optage noget football fra TV2 Sport HD på min harddiskrecorder. På den måde mener jeg ikke længere det vil være HD. Resultatet var lige hakkende, så jeg mener hakkeriet må komme fra Selectoren.

OCC på Discovery HD ser jeg lige nu helt flydende, men samtidig er der noget Dino halløj på NG HD, og det hakker ved panoreringer.

Mit TV er Panasonic 42PX70, Harddiskrecorder er Panasonic EH57. HDMI fra Selector til TV, scart fra Selector til recorder.



-------------
Jens G


Skrevet af: Zuluop
Skrevet den: 11-Februar-2008 kl. 17:22
Ja det der dino halløj hakkede også hos mig.....men prøv at se bundesligaen nu her kl. 17.......der er det meget tydeligt!


Skrevet af: sharders
Skrevet den: 13-Februar-2008 kl. 09:51

Jeg interesserer mig lidt for et andet perspektiv.

Hvorledes fungerer opsætningen af boksens internetfunktion når man IKKE har TDC internet men derimod fx. tele2 adsl via sit telefonstik?

Yousee skriver eksplicit på hjemmesiden at "i langt de fleste tilfælde skal boksen blot sluttes til kabel-tvstikket i væggen, men i enkelte tilfælde skal den sluttes til nettet via router".

Det vil betyde en verden til forskel om man "blot" kan udskifte Sagem'en eller om man skal til at etablere en router og efterfølgende trække et ethernetkabel henover stuegulvet... (en del af os skal huske at tage os i agt for design- og indretningspolitiet )

Jeg ser fremt til mange spændende svar.

Mvh

Stefan

 



-------------
Stefan


Skrevet af: lunddal
Skrevet den: 13-Februar-2008 kl. 11:05
I langt de fleste tilfælde skal boksen kun tilsluttes antennekablet og ikke andet.

Det er kun hvis du har Webspeed at den skal tilsluttes Webspeed routeren - eller hvis der ingen returvej er i dit antenneanlæg.


Skrevet af: Epsi
Skrevet den: 13-Februar-2008 kl. 16:34
Hvad er EPG?


Skrevet af: lunddal
Skrevet den: 13-Februar-2008 kl. 16:36
Elektronisk Program Guide


Skrevet af: Epsi
Skrevet den: 13-Februar-2008 kl. 16:39
Kan jeg godt købe en HDMI splitter og se tv på min projektor og tv samme tid?
Eller hvordan kan det lade sig gøre at se tv på to skærme på samme tid?


Skrevet af: Hother
Skrevet den: 13-Februar-2008 kl. 16:42
Oprindeligt skrevet af Epsi Epsi skrev:

Kan jeg godt købe en HDMI splitter og se tv på min projektor og tv samme tid?
Eller hvordan kan det lade sig gøre at se tv på to skærme på samme tid?
Hej Epsi - nej det tror jeg faktisk ikke. For jeg har ikke set en HDMI Switch, hvor man kan sende det samme signal ud af to udgange.

-------------
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.


Skrevet af: Epsi
Skrevet den: 13-Februar-2008 kl. 16:46
AV-Connection sælger en
Med den aktive HDMI splitbox kan du dele signalet f.eks. fra DVD afspiller op til flere skærme, så det samme billede bliver vist på alle skærme, uden at skulle skifte på en omskifter eller få dårlig billedekvalitet. Perfekt hvis man f.eks. har en fladskræm og en projektor. Splitteren kan cascade kobles op til 3 gange, dvs. 3 boxe efter hinanden.

http://www.av-connection.dk/?PGr=1208&ML1=1&ML2=72&a mp;ML3=71&ML4=550


Skrevet af: Hother
Skrevet den: 13-Februar-2008 kl. 16:52
Oprindeligt skrevet af Epsi Epsi skrev:

AV-Connection sælger en
Med den aktive HDMI splitbox kan du dele signalet f.eks. fra DVD afspiller op til flere skærme, så det samme billede bliver vist på alle skærme, uden at skulle skifte på en omskifter eller få dårlig billedekvalitet. Perfekt hvis man f.eks. har en fladskræm og en projektor. Splitteren kan cascade kobles op til 3 gange, dvs. 3 boxe efter hinanden.

http://www.av-connection.dk/?PGr=1208&ML1=1&ML2=72&a mp;a mp;ML3=71&ML4=550
Det var pokkers - den kender jeg ikke Epsi - så kan det vel kun være om signalet er kraftigt nok fra boksen - altså med mindre at der sidder en forstærker i spilitteren

-------------
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.


Skrevet af: Epsi
Skrevet den: 13-Februar-2008 kl. 16:55
Ja, men jeg tænkte også om det var teknisk muligt. Men man kan også sagtens bare sætte et alm analog stik i andre fjernsyn i huset ikke?

Jeg tror næsten at den splitter har en forstærker til signalet. Fordi den kan jo køre op til 1080p. Og der kan være 3 efter hinanden

EDIT
Der er forstærker i den



Skrevet af: j_jorgensen
Skrevet den: 13-Februar-2008 kl. 19:20
For lige at holde mig til tråden:

Jeg synes ikke den er værd at købe. Når man i forvejen har kabeltv med fuldpakken og betaler 318,- for, så er det ikke det værd at betale for såkaldt HD-kvalitet.

Klagepunkter:

  • MEGET langsom menu (5 sekunders ventetid)
  • Dårligt kvalitet i tekstning
  • Alt for stort skrift på tekstning
  • Pixelering på alle kanaler
  • Bestemt ikke HD kvalitet
  • 1080i - ikke 1080p!



Print side | Luk vindue