Print side | Luk vindue

køb tv england/tyskland

Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Visnings- og lytte-udstyr
Forumnavn: TV
Forumbeskrivelse: Fladskærme, billedrør og projections-tv
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=37576
Udskrevet den: 23-April-2024 kl. 16:08


Emne: køb tv england/tyskland
Skrevet af: Davethebrave
Emne: køb tv england/tyskland
Skrevet den: 13-Marts-2008 kl. 21:00

Har længe brummet over over pris niveauet herhjemme på en 50" plasma, da den er i åben konkurence med en del andre ting i en børnefamilieøkonomi. Jeg har derfor længe været på jagt efter et plasma til en ok pris (10.000-12.000) Kom for sendt ud af start hullet til samsung 50q97 som eftersigende er udsolgt. Via forskellige test har jeg ofte været forbi sider i england, hvor skærmene er langt billigere - er der nogen som har erfaringer - gode som dårlige med sådanne køb (Kris-av er ofte nævt her på forum - er det et godt valg?). Og ryger man ind i nogle told-problemer med skattefar ved køb i england?




Svar:
Skrevet af: R3b3L
Skrevet den: 13-Marts-2008 kl. 21:10
Har ikke selv købt i england eller tyskland for den sags skyld, men jeg ved så meget, at så længe du handler indenfor EUs grænser, så ryger du ikke ind i nogle told problemer eller noget :)

Overvejer selv køb fra krish i england :)


Skrevet af: Lennon
Skrevet den: 13-Marts-2008 kl. 21:18

Nu er der jo en del aktive tråde omkring Krish.

 Bemærk,at feks Pana70 er tilpasset det Engelske marked,hvilket bla betyder et andet lydsystem. Der vil ganske enkelt ikke være lyd på nogle af kanalerne ved brug af Tv´ets egen tuner.



Skrevet af: Davethebrave
Skrevet den: 13-Marts-2008 kl. 22:07

Men hvis jeg hente signalet gennem fx dvd-recorder så virke det ok?



Skrevet af: Lennon
Skrevet den: 13-Marts-2008 kl. 22:40
Oprindeligt skrevet af Davethebrave Davethebrave skrev:

Men hvis jeg hente signalet gennem fx dvd-recorder så virke det ok?

Yes !



Skrevet af: Radiomanden
Skrevet den: 13-Marts-2008 kl. 22:47

 

 Ja, der bruges PAL, bare ikke den standard der bruges i resten af Europa. DTT vil virke fint, dog givetvis ikke DVB subs.



-------------
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E


Skrevet af: Simon R.
Skrevet den: 13-Marts-2008 kl. 22:50
Skærmene er da ikke langt billigere i England? Kom med et eksempel. Og lægger du fragt oveni, som koster en bondegård fra UK, så er der med (næsten) garanti intet at spare. Tyskland er noget andet, der er som regel noget at spare.


Skrevet af: BigBen
Skrevet den: 13-Marts-2008 kl. 23:05

Oprindeligt skrevet af Simon R. Simon R. skrev:

Skærmene er da ikke langt billigere i England? Kom med et eksempel. Og lægger du fragt oveni, som koster en bondegård fra UK, så er der med (næsten) garanti intet at spare. Tyskland er noget andet, der er som regel noget at spare.

 

Krish tager 155 pund for levering til min dør af 508XD. Den samlede pris bliver så kr. 19.285 med dagens pundkurs. Det har jeg ikke kunnet finde billigere hos nogen tysk forhandler - og slet ikke hos nogen som der er gode erfaringer med her i landet. Så jeg synes ikke dit udsagn er korrekt. 

Vh/Jan



Skrevet af: R3b3L
Skrevet den: 13-Marts-2008 kl. 23:05
Oprindeligt skrevet af Simon R. Simon R. skrev:

Skærmene er da ikke langt billigere i England? Kom med et eksempel. Og lægger du fragt oveni, som koster en bondegård fra UK, så er der med (næsten) garanti intet at spare. Tyskland er noget andet, der er som regel noget at spare.


Jo meget ! fx. et pio 508xd koster omkring 18.000 i england og smid så en 1000 oveni til fragt, det er da langt billigere end de 25-26.000 et pio koster herhjemme med den gode garanti og du får eu warranty ved, at købe ved krish, så det spiller jo bare max :)

eller 50px70 fra krish ligger i lige omkring 8.000, men koster mellem 14-17.000 herhjemme.. you do the math...


Skrevet af: Lennon
Skrevet den: 13-Marts-2008 kl. 23:14

Et Pana PX70 hos Kris i England koster 830 pund - altså for et 50" ! ! !

Samme produkt koster 2300 Euro hos Saturn i Hamburg - såøhh . .!

Ved godt de billigste Tyske netbutikker ser fristende ud. Ofte er de bare svære at handle i, da de feks ikke tar mod Visa,og ikke sælger udenfor Tyskland osv. 



Skrevet af: Simon R.
Skrevet den: 13-Marts-2008 kl. 23:57
Weird. Jeg har aldrig nogensinde fundet økonomisk grund til at købe noget fra UK af hardware, udover et lydkort der engang var på megatilbud et sted. Men måske er pundet faldet meget siden jeg sidst har kigget.


Skrevet af: Davethebrave
Skrevet den: 14-Marts-2008 kl. 00:01
Er der andre alternativer/erfaringer end hos Krish AV i forhold til køb i England - eller er det stedet?


Skrevet af: Lennon
Skrevet den: 14-Marts-2008 kl. 00:01

Jamen, det er rigtigt at fragten er ca 50% dyrere fra UK.

Og de foreløbige priser på Pana80,ser nu heller ikke just revolutionerende ud hos Kris ! ? Så det er åbenbart noget differencieret.  



Skrevet af: Kimv
Skrevet den: 14-Marts-2008 kl. 00:14
Oprindeligt skrevet af Lennon Lennon skrev:

Jamen, det er rigtigt at fragten er ca 50% dyrere fra UK.

Og de foreløbige priser på Pana80,ser nu heller ikke just revolutionerende ud hos Kris ! ? Så det er åbenbart noget differencieret.  

Hmm ja men de er bare billigere i england.  Prisen på 50PX70 er lige nu 8200 Kr. 50PZ70 11500 kr. Og 50PZ80 rammer snart til 16500 kr. Der er klart mest at spare på de lidt ældre modeller men jeg tror godt du kan regne med at 50PZ80 kommer til at koste over 20K i Danske butikker selv hvis det købes over nettet. Der er også mange som køber TV fra england som oplyser det på Recordere så folk kan spare penge på fragt ved at købe sammen.

Jeg regner da med at købe nyt TV fra england så snart de nye panasonic modeller falder lidt i pris ) 50PZ800 ser jo ret godt ud.




Print side | Luk vindue