Print side | Luk vindue

Zaptor og HDMI smadrer analoge kanaler

Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Brugergrupper
Forumnavn: Stofa digital modtagere
Forumbeskrivelse: For brugere af Zaptor og de øvrige modtagere til Telia Stofa
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=37701
Udskrevet den: 29-Maj-2024 kl. 09:52


Emne: Zaptor og HDMI smadrer analoge kanaler
Skrevet af: HenrikH
Emne: Zaptor og HDMI smadrer analoge kanaler
Skrevet den: 16-Marts-2008 kl. 11:51

Fik den først poster forkert sted så reposter lige her:

 

Her har i den så venner, udfordringen!

Jeg har købt et Panasonic 42PX80 og forbundet det til min Zaptor boks via HDMI.

MEN når det er tilsluttet "smider" det de analoge kanaler. Dvs de forsvinder fra kanal-listen, og den viser kun 4 kanaler (der stort set ligger inden for samme frekvensområde). Forsøger jeg at lade Pana'en søge efter kanaler, finder den igen - ja gæt kun de samme fire. Forsøger jeg at taste et kanalnummer ind  under manuel søgning finder den heller intet.

Tager jeg Zaptors HDMI forbindelse fra finder den fint alle 40 kanaler her på Stofa. Kører jeg Zaptor via Scart, er der heller ingen problemer.

Det er altså Zaptor via HDMI, der skaber problemerne (udfordringen!). Men hvorfor sker det?

Pana'en har jo Vierea-link, men jeg har prøvet at slå det fra i opsætningen. Samme resultat - de analogen kanaler forsvinder

Har tænkt om der er en forbindelsen (ledning), der transportere, det signal, der får kanalerne til at forsvinde, og tænkt om man ikke kunne klippe dennne forbindelse i stikket. Men er der en sådan og hvilken?

Ja en virkelig udfording, så ideer og tips er velkomne.

Er der andre her på forummet, der kører Zaptor via HDMI på et Panasonic PX80, der har samme problem - eller ikke har problemet, så hører jeg meget gerne. Det kan jo være min Zaptor boks, der er defekt.

PS har prøvet med flere Panasonic 42PX80 med samme resultat - de analoge kanaler forsvinder!



-------------
mvh

Henrik



Svar:
Skrevet af: Mike S.
Skrevet den: 16-Marts-2008 kl. 14:51
Tror du skal snakke med Panasonic 

-------------
Zaptor Motorola
40" SonyX3500
40" Samsung F71
NAD L76 surround med Dali
En skærm er et panel hvortil man putter input ind i...


Skrevet af: HenrikH
Skrevet den: 16-Marts-2008 kl. 16:56

Har jeg gjort (forhandleren).

Jeg har bedt ham kontakte Panasonics servicenter (Servicecenter Nord) måske de ved noget.

Men jeg kunne selvfølgelig selv kontakte Panasonic Danmark.

Men et underligt problem, det er de da.



-------------
mvh

Henrik


Skrevet af: MichaelDK
Skrevet den: 17-Marts-2008 kl. 08:13
Hej HenrikH

Jeg har nogenlunde samme problem. Jeg har kun haft mulighed for at finde 7 kanaler på det analoge net. Jeg køre ligesom dig med HDMI. Det sjove er så at jeg heller ikke kan finde andre end de 7 kanaler selv ved direkte tilslutning uden om Zaptoren. Hvorfor det sidste er tilfældet aner jeg ikke!


Skrevet af: HenrikH
Skrevet den: 17-Marts-2008 kl. 09:30

Hej Michael

Hvis du checker frekvenser på de 7 vil du sikkert se, de ligger lige efter hinanden? Jeg finder kun 4 kanaler. Den første er den første kanal i Stofas frekvensliste. De næste 3 ligger lige efter hinanden i frekvenslisten, men lidt længere oppe i båndet.

Hvilket TV har du forresten?

Grunden til at du ikke kan finde flere uden Zaptoren på, er at den allerede har gjort "et eller andet" ved TV'et - og det bliver i denne "mode" uanset HDMI kabel eller ej.

Det du skal gøre er at lave en factory-reset af TV og så lade det søge igen UDEN HDMI tilslutningen. Så dukker alle kanalerne op igen - lige indtil du sætter Zaptor på med HDMI - kazam så er de væk igen kort efter.

Factory reset laver du således (går ud fra det er en Pana PX80 / PX70 du har:

1. Åben lågen på forsiden af TV'et
2. Tryk på "F" knappen og pil ned knappen på TV indtil lyden er HELT i nul.
3. Slip F knappen men hold pil ned knappen inde
4 Tryk på "i" (info) knappen på remoten samtidig med F knappen er holdt nede.

Nå går TV i SELF TEST mode. Når den er udført (2-3 sekunder) slipper du knapperne. Sluk herefter på TV'et afbryder på fronten og tænd igen. TV kører nu setup, som da du tændte det første gang, og hvis du ellers har gjort det rigtigt finder det nu også alle de analoge kanaler igen. NB husk at HDMI kablet skal være ude!

Prøv lige ovenstående og lad mig høre resultatet. Glad for jeg ikke er alene med problemet. Så det tyder det nmelig på, at der er et eller andet problem med Pansonic PX80 og Zaptor via HDMI.



-------------
mvh

Henrik


Skrevet af: MichaelDK
Skrevet den: 17-Marts-2008 kl. 16:54
Hej Henrik,

Jeg har lige tjekket udfra din beskrivelse og ganske rigtig, 51 kanaler fundet. Og wupti da HDMI kabel blev sat i, og Zaptoren blev tændt: PUFF væk med din analog kanaler!
Btw så er det muligt at ændre til fabriksindstillinger i menuen indstillinger.

Det kan være vi skal have fat i Panasonic? Eller har du snakket med dem?


Skrevet af: HenrikH
Skrevet den: 17-Marts-2008 kl. 18:51

Ja du kan resette til fabriksindstillinger i menuen "Indstillinger", men jeg mener ikke det er samme reset som den anden (ikke nær så grundig den inde fra menuen). Men har du prøvet om den også kan skaffe kanalerne tilbage?

Min forhandler har kontakt til Panasonics servicecenter og servicechefen hos Panasonic DK så må vi se, hvad der sker.

Men nu er vi jo 2 med samme problem, så det er ikke bare et enkeltstående tilfælde. Problemet er så om det er Zaptor eller Panasonic TV'et, der har problemet 

Formentlig TV'et da der vel kører mange Zaptorbokse på Panasonic PX70'ere uden samme problem?

Du havde også en 42PX80 ikk?



-------------
mvh

Henrik


Skrevet af: MichaelDK
Skrevet den: 17-Marts-2008 kl. 19:19
Jo det er PX80. Glemte jeg helt at skrive!

Okay må jeg lige få prøvet. Synes ellers ikke jeg kunne få det til at virke i forhold til din henvisning. Jeg prøver lige imorgen, da jeg ikke lige har tid til at rode med det nu.


Skrevet af: HenrikH
Skrevet den: 20-Marts-2008 kl. 00:12

Hej Michael

Panasonics servicecenter har meldt tilbage, at de ikke er bekendt med at Panasonics TV skulle have problemer med Zaptor boksen, men er bekendt med at andre har (hvad der så ligger i det).

Så et svar der ikke kan bruges til noget og ikke tyder på, at man pt. vil gøre noget eller undersøge noget

Min forhandler har siden solgt 2 PX80'ere til andre kunder med Zaptor og bedt dem teste og melde tilbage efter påske. Så det er jeg så lidt spændt på.

På fredag får jeg lejlighed til at teste med en bekendts zaptor på mit tv for at se om den gør det samme.

Jeg holder dig orienteret.



-------------
mvh

Henrik


Skrevet af: HenrikH
Skrevet den: 25-Marts-2008 kl. 21:44

Har netop hørt fra forhandleren at flere kunder med Panasonic PX80 og Zaptor-boks oplever samme problem som mig med at de analoge kanaler forsvinder i TV'et, når det er kobler til Zaptor via HDMI.

Så det er altså et generelt problem med PX80 og Zaptor.

Problemet vil nu blive sendt til Panasonics udviklere, der har stået for HDMI-delen af firmwaren. Til forskel fra PX70 er der nemlig nye funktioner i HDMI-forbindelsen (download af kanaler til recorder, Pause Live, Direct TV recording).

Problemet tages da seriøst. Så må vi se, hvad der sker.



-------------
mvh

Henrik


Skrevet af: Sukkerfar
Skrevet den: 31-Marts-2008 kl. 18:53
Jeg har et lignende problem


Skrevet af: HenrikH
Skrevet den: 31-Marts-2008 kl. 20:54

Hej Sukkerfar.

Går ud fra du så også har Zaptor og kører signalet til TV via HDMI.

Jeg har prøvet stort set alt, der er at prøve for at finde, hvad der forårsager fejlen (altså udover det er noget med HDMI forbindelse), men uden held.

Men skal blive spændende at se, hvor seriøst Panasonic tager problemet. Vi skulle nødigt ende i en "pegen fingre" situation - du ved hvor Panasonic siger det er Zaptor, der er problemet og Stofa, siger det er PX80.

Jeg hælder nu mest til, det er PX80'eren. Problemet er der nemlig ikke på en PX70 og alle andre LCD/Plasma TV, jeg kender der har været testet på en Zaptor.

Har overvejet, om der er et af benene i HDMI-stikket man kan cutte og dermed løse problemet, men ved ikke nok om forbindelserne. Du ved ligesom kildeskift benet i et Scart-stik.



-------------
mvh

Henrik


Skrevet af: Sukkerfar
Skrevet den: 31-Marts-2008 kl. 21:39
Oprindeligt skrevet af HenrikH HenrikH skrev:

Hej Sukkerfar.

Går ud fra du så også har Zaptor og kører signalet til TV via HDMI.

Jeg har prøvet stort set alt, der er at prøve for at finde, hvad der forårsager fejlen (altså udover det er noget med HDMI forbindelse), men uden held.

Men skal blive spændende at se, hvor seriøst Panasonic tager problemet. Vi skulle nødigt ende i en "pegen fingre" situation - du ved hvor Panasonic siger det er Zaptor, der er problemet og Stofa, siger det er PX80.

Jeg hælder nu mest til, det er PX80'eren. Problemet er der nemlig ikke på en PX70 og alle andre LCD/Plasma TV, jeg kender der har været testet på en Zaptor.

Har overvejet, om der er et af benene i HDMI-stikket man kan cutte og dermed løse problemet, men ved ikke nok om forbindelserne. Du ved ligesom kildeskift benet i et Scart-stik.



Men der er så en ting jeg ikke forstår. Hvorfor dog være interesseret i at se de analoge kanaler når man alligevel kan se de digitale kanaler?

Har du forresten haft held med at programmere din Zaptor-fjernbetjening til dit PX80?


Skrevet af: Radiomanden
Skrevet den: 31-Marts-2008 kl. 21:47

Oprindeligt skrevet af Sukkerfar Sukkerfar skrev:


Men der er så en ting jeg ikke forstår. Hvorfor dog være interesseret i at se de analoge kanaler når man alligevel kan se de digitale kanaler?

 Det kan der da være noget om, jeg bruger ikke de Analoge kanaler på You See. Til DR og TV2 bruger jeg DTT, og når andre skal ses, så er det fra You See Digital, de Analoge er totalt unødvendige.



-------------
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E


Skrevet af: HenrikH
Skrevet den: 31-Marts-2008 kl. 22:16

Bruger også selv de digitale kanaler så det er mere en "udfordring" for mig at få svaret på hvorfor, mere end det er af nødvendighed.

Ja jeg har fjernbetjeningen til Zaptor til at styre TV - og det fungerer bare perfekt!

Uanset hvad mode remoten er i (Zaptor/TV) så styrer lyd op ned altid lyd på tv. Når du så sætter den i TV mode så kan du stort set styre alt nødvendigt. Tænd/sluk, menu, signalkilde, SD-kort læser (billedviser) osv.

Jeg satte en op via dens automatik til det. Se i manualen, hvordan du aktiverer det. Så søgte den selv efter koden, og da tv slukkede var den der.

Og rart med den mere smarte og elegante Zaptor remote end Panasonic-skrumlet



-------------
mvh

Henrik


Skrevet af: corgi
Skrevet den: 31-Marts-2008 kl. 22:55

Henrik

her er et pin diagram over HDMI  og iøvrigt over alle andre kabler og stik

http://www.hardwarebook.info/HDMI_Cable - http://www.hardwarebook.info/HDMI_Cable



Skrevet af: Sukkerfar
Skrevet den: 01-April-2008 kl. 13:26
Oprindeligt skrevet af HenrikH HenrikH skrev:

Bruger også selv de digitale kanaler så det er mere en "udfordring" for mig at få svaret på hvorfor, mere end det er af nødvendighed.

Ja jeg har fjernbetjeningen til Zaptor til at styre TV - og det fungerer bare perfekt!

Uanset hvad mode remoten er i (Zaptor/TV) så styrer lyd op ned altid lyd på tv. Når du så sætter den i TV mode så kan du stort set styre alt nødvendigt. Tænd/sluk, menu, signalkilde, SD-kort læser (billedviser) osv.

Jeg satte en op via dens automatik til det. Se i manualen, hvordan du aktiverer det. Så søgte den selv efter koden, og da tv slukkede var den der.

Og rart med den mere smarte og elegante Zaptor remote end Panasonic-skrumlet



Jo, men jeg har også prøvet at gøre det automatisk. Når TV'et så er slukket, så skulle den så være der. Men når jeg tænder TV'et igen, kommer jeg ind på TV, hvos de analoge kanaler ligger. Her virker Zaptor fjernbetjeningen perfekt sammen med TV'et, men når jeg så går over i HDMI så er det kun lidt at Fjernbetjeningen der virker.

Kan det være fordi jeg har sat den til på HDMI2, nej det kan det vel ikke? Eller gør jeg noget andet galt?


Skrevet af: MichaelDK
Skrevet den: 02-April-2008 kl. 17:47
Hej Henrik,

Godt arbejde indtil nu! Det bliver spændende at se hvad Panasonic kommer frem til!
Jeg har prøvet din guide et par gange uden held. Kan umiddelbart ikke se hvad jeg gør galt.
Men det lyder da til jeg skal have udskiftet den oprindelige fjernbetjening med Zaptorens! :)

Edit: Yderligere har jeg stadigvæk problemer med sorte kanter i siderne når jeg benytter Zaptoren. Dvs den sender åbenbart ikke signalet rigtigt ud (16:9), hvilket tvinger mig til at benytte 16:9 Tilpasset.
Xbox, DVD osv fungere fint i 16:9 visnings mode.


Skrevet af: Sukkerfar
Skrevet den: 02-April-2008 kl. 18:55
Oprindeligt skrevet af HenrikH HenrikH skrev:

Bruger også selv de digitale kanaler så det er mere en "udfordring" for mig at få svaret på hvorfor, mere end det er af nødvendighed.

Ja jeg har fjernbetjeningen til Zaptor til at styre TV - og det fungerer bare perfekt!

Uanset hvad mode remoten er i (Zaptor/TV) så styrer lyd op ned altid lyd på tv. Når du så sætter den i TV mode så kan du stort set styre alt nødvendigt. Tænd/sluk, menu, signalkilde, SD-kort læser (billedviser) osv.

Jeg satte en op via dens automatik til det. Se i manualen, hvordan du aktiverer det. Så søgte den selv efter koden, og da tv slukkede var den der.

Og rart med den mere smarte og elegante Zaptor remote end Panasonic-skrumlet



Har du et godt råd til hvad jeg evt. gør galt?


Skrevet af: Mike S.
Skrevet den: 02-April-2008 kl. 19:35
MichaelDK - har du prøvet at trykke Tv mens du ser kanalen.


-------------
Zaptor Motorola
40" SonyX3500
40" Samsung F71
NAD L76 surround med Dali
En skærm er et panel hvortil man putter input ind i...


Skrevet af: HenrikH
Skrevet den: 02-April-2008 kl. 20:12

Hej Sukkerfar.

Ved kodningen af remoten fulgte jeg vejledningen i Zaptor brugsanvisningen. http://www.stofa.dk/kundeservice/pdf/zaptor_brugervejledning.pdf - http://www.stofa.dk/kundeservice/pdf/zaptor_brugervejledning .pdf  

side 30 - automatisk opsætning. Men man skal gøre det præcist som der står.



-------------
mvh

Henrik


Skrevet af: HenrikH
Skrevet den: 02-April-2008 kl. 20:16

Michael DK hvad er det du ikke kan få til at virke?

Man skulle også kunne få kanalerne igen ved blot at tage HDMI fra. Slukke TV (nok for forsiden af tv'et) og tænde igen og så lave en søgning. Jeg har dog ikke prøvet om det er tilfældet, men blot hørt det fra en anden bruger.



-------------
mvh

Henrik


Skrevet af: Sukkerfar
Skrevet den: 03-April-2008 kl. 14:06
Oprindeligt skrevet af HenrikH HenrikH skrev:

Hej Sukkerfar.

Ved kodningen af remoten fulgte jeg vejledningen i Zaptor brugsanvisningen. http://www.stofa.dk/kundeservice/pdf/zaptor_brugervejledning.pdf - http://www.stofa.dk/kundeservice/pdf/zaptor_brugervejledning .pdf  

side 30 - automatisk opsætning. Men man skal gøre det præcist som der står.



Har fulgt den til punkt og prikke


Skrevet af: DonSilicone
Skrevet den: 11-April-2008 kl. 09:43

Jeg har også PX80 og Zaptor med HDMI-tilslutning og har også problemet med de forsvundne analoge kanaler. Har endnu ikke haft tid til at lære øvrig familie at anvende Zaptor, så det er faktisk generende lige nu.

Jeg må i gang med at få Zaptor-fjernbetjeningen til at virke med tv-et. Jeg forsøgte ganske kort via den automatiske metode, men droppede det igen, da jeg ikke kunne finde ud af, hvordan AV og Aspect-knapperne kan bruges fra Zaptor fjernbetjeningen - er der nogen, der kan hjælpe mig med det?



Skrevet af: Sukkerfar
Skrevet den: 11-April-2008 kl. 10:48
Jeg har lige haft en tekniker forbi, han sagde det var TV'et den måtte være gal med. Jeg kan ikke engang få de analoge kanaler frem mere bare ved at sætte antennekablet i væggen uden zaptorboks. Han testede med et andet TV, og der var ingen problemer

Fik også lige afprøvet HD-kanalerne, puha sikke da et LÆKKERT billede. Det er da helt vildt


Skrevet af: HenrikH
Skrevet den: 11-April-2008 kl. 17:04

Sukkerfar, tag HDMI kablet ud af tv eller zaptor. Sluk TV på fronten af dette (hovedafbryderen), tænd det igen og kanalerne er tilbage. Er de ikke det, så lav en kanalsøgning inde i menuen.

Når du så sætter HDMI til igen - smutter de igen (men det ved du jo)

Panasonic er ved at undersøge årsagen.



-------------
mvh

Henrik


Skrevet af: HenrikH
Skrevet den: 11-April-2008 kl. 17:09

Donsilicone:

AV er på Zaptor-remoten = enter knappen

Aspect er på Zaptor-remoten = zaptor knappen

Man skal selvfølgelig lige huske at skifte til "TV-mode" vi knappen boks/tv på zaptor remote. Tænd/sluk knappen på remoten "kvitterer" ved at lyse rødt, når en knap nedtrykkes i tv-mode og grøn, når den er i zaptor-mode.

Og det virker bare perfekt med at bruge Zaptor remoten med Panasonic PX80.

Jeg brugte den automatiske indstilling af zaptor remoten og havde ingen problemer - den fandt selv de rigtige kode til TV. Fulgte bare vejledningen i Zaptor brugsanvisningen.



-------------
mvh

Henrik


Skrevet af: Sukkerfar
Skrevet den: 11-April-2008 kl. 19:52
Oprindeligt skrevet af HenrikH HenrikH skrev:

Donsilicone:

AV er på Zaptor-remoten = enter knappen

Aspect er på Zaptor-remoten = zaptor knappen

Man skal selvfølgelig lige huske at skifte til "TV-mode" vi knappen boks/tv på zaptor remote. Tænd/sluk knappen på remoten "kvitterer" ved at lyse rødt, når en knap nedtrykkes i tv-mode og grøn, når den er i zaptor-mode.

Og det virker bare perfekt med at bruge Zaptor remoten med Panasonic PX80.

Jeg brugte den automatiske indstilling af zaptor remoten og havde ingen problemer - den fandt selv de rigtige kode til TV. Fulgte bare vejledningen i Zaptor brugsanvisningen.



Jeg har heldigvis også fået min zaptor-betjening til at virke. Man skulle jo ha' zaptorboksen slukket når man gjorde det

Når jeg tænder mit TV så er jeg dog nødt til at trykke "enter" på min Zaptor-betjening for at komme på HDMI, dette irretere mig lidt. Er der ik en måde hvorpå jeg ik' behøves det hver eneste gang?


Skrevet af: DonSilicone
Skrevet den: 29-April-2008 kl. 16:19
Oprindeligt skrevet af HenrikH HenrikH skrev:

Sukkerfar, tag HDMI kablet ud af tv eller zaptor. Sluk TV på fronten af dette (hovedafbryderen), tænd det igen og kanalerne er tilbage. Er de ikke det, så lav en kanalsøgning inde i menuen.

Når du så sætter HDMI til igen - smutter de igen (men det ved du jo)

Panasonic er ved at undersøge årsagen.

Er der noget nyt i denne sag?



Skrevet af: PowerJ
Skrevet den: 09-Maj-2008 kl. 15:00
Jeg har samme problem, men jeg har ikke nogen zaptor box, men min computer er sluttet til via HDMI, og PX80'en "smider" også de analoge kanaler væk (har TDC analog kabel), nu er DVB-T kanaler også væk, og den kan ikke finde dem

Jeg kunne få de  analoge  kanaler  frem igen ved at slukke for strøm kontakten og hive antennekabelet ud, sætte det i igen og tænde for strøm og søge, hmmm problemmet ligger i PX80'en


Skrevet af: PowerJ
Skrevet den: 09-Maj-2008 kl. 15:19
har prøvet at pille HDMI stikket ud og "nulstille" tv til fabrik indstillinger den kan stadig ikke finde DVB-T kanalerne :( Det kunne jeg, da jeg pakkede den ud for 3 dage siden  nogen forslag?

Edit det er 3. gang at den smider de analoge kanaler væk grrr, den kan stadig ikke finde DVB-T kanalerne


Skrevet af: TheRocketeer
Skrevet den: 11-Maj-2008 kl. 17:15
Jeg har samme problem..har også Panasonic px80 og zaptor.. Men problemet opstod først på min 5 dag med zaptor.. Og efter at jeg har haft afbrudt strømmen til både zaptor og tv på samme tid og skiftet rundt på nogle hdmi stik..

Inden de forsvandt brugte jeg det hdmi stik som kom med zaptoren samt hdmi port 1..

Da jeg så have fået hængt tv'et oppå væggen, satte jeg et nyt bedre hdmi kabel mellem zaptor og tv, samt satte det i hdmi port 3..

Det virkede så fint indtil dagen efter hvor efter de analoge kanaler så forsvandt på tvet. Men i min dvd-hdd optager modtager den fint de analoge signaler..

Bruger følgende opsætning:

HDMI tilslutning

         HDMI 2  -> DVD-HDD optager (inden de forsvandt brugte jeg HDMI 3)
TV -> HDMI 3 -> Zaptor (inden de forsvandt brugte jeg HDMI 1 og                        medfølgende kabel)

Antenne tilslutning

Stik -> Zaptor ->  DVD-HDD -> TV

Ved ikke om det er kabelet eller om det er porten der går ind og laver problemer i tv'et..

Men vil da lige prøve at skifte tilbage til den gamle opsætning, og så melde tilbage med svar..

Hilsen Thomas






Skrevet af: Runge
Skrevet den: 23-Maj-2008 kl. 23:59

Har idag modtaget en 37PX80'er og først her til aften fået sat den til, hvor jeg til min store ærgelse oplever præcis det samme som i andre :(

Jeg har også Zaptor.

@ HenrikH

Har du hørt mere fra Panasonic? Og kan Panasonic DK gøre noget hvis man som jeg har købt apparatet fra Pixmania?

...er godt nok skuffet, havde glædet mig til at modtage dette tv som en opgradering af mit "gamle" Toshiba WLT, men jeg skulle da vidst lige ha' læst lidt mere med herinde inden jeg bestilte...

Har faktisk et problem mere udover tab af kanalerne og det er at jeg ikke kan få lyd fra Zaptor'en?? Nogen der har en løsning der?



Skrevet af: Radiomanden
Skrevet den: 24-Maj-2008 kl. 00:07

Oprindeligt skrevet af Runge Runge skrev:

Har du hørt mere fra Panasonic? Og kan Panasonic DK gøre noget hvis man som jeg har købt apparatet fra Pixmania?

 Kun hvis du har EU garanti.



-------------
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E


Skrevet af: Runge
Skrevet den: 24-Maj-2008 kl. 00:15
Oprindeligt skrevet af Radiomanden Radiomanden skrev:

Oprindeligt skrevet af Runge Runge skrev:

Har du hørt mere fra Panasonic? Og kan Panasonic DK gøre noget hvis man som jeg har købt apparatet fra Pixmania?

 Kun hvis du har EU garanti.

Det går jeg da ud fra jeg har, altså Pixmania er jo franske og leverer normalt EU modeller indenfor de forskellige mærker?



Skrevet af: Maggerholm
Skrevet den: 03-Juni-2008 kl. 21:09
Stadig intet nyt fra Panasonic omkring dette problem?

Jeg havde egentlig planer om, at købe er PX80 her midt i juni, når jeg har fået afleveret BA opgave, men jeg har da ikke lyst til at have et der ikke kan holde på de analoge kanaler, bare jeg tilslutter noget til HDMI.

Jeg har kun analoge kanaler, og så planer om at tilslutte min Onkyo 905 til et HDMI stik, og derover køre DVD, Recorder, Xbox og HD DVD afspiller.

Nu troede jeg lige jeg endelig skulle have en flad, og game GTA IV når jeg endelig fik min opgave afleveret.

Mvh Michael


-------------
Integra DTR-80.3, Jamo THX One, Toshiba HD-EP30, Panasonic DMP-BDT 310, Xbox 360, Wii, ATV4, Chromecast 2nd gen, iPad mini, iPhone 5s, Panasonic TX-P55VT30Y, Harmony Elite


Skrevet af: Radiomanden
Skrevet den: 03-Juni-2008 kl. 21:17
Oprindeligt skrevet af Runge Runge skrev:

Oprindeligt skrevet af Radiomanden Radiomanden skrev:

Oprindeligt skrevet af Runge Runge skrev:

Har du hørt mere fra Panasonic? Og kan Panasonic DK gøre noget hvis man som jeg har købt apparatet fra Pixmania?

 Kun hvis du har EU garanti.

Det går jeg da ud fra jeg har, altså Pixmania er jo franske og leverer normalt EU modeller indenfor de forskellige mærker?

 Der vil kun være EU garanti, hvis beviset er stemplet og underskrevet af salgsstedet.



-------------
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E


Skrevet af: HenrikH
Skrevet den: 04-Juni-2008 kl. 22:02

Det er vigtigt at bemærke, at fejlen indtil videre kun er rapporteret i forbindelse med tilslutning af Zaptor bokse og enkelte pc'ere.

Tror der er mange, der har Xbox og lignende på uden problemer.

Panasonic har ikke kendskab til lignende problemer med andre set-topbokse i EU. De er ved at undersøge, hvorfor netop Zaptor driller TV'et og har pt. en mistanke til, at Zaptor boksen ikke overholde HDMI standarden ved bla. at sende for stor en spænding ud på stikkene i HDMI stikket.

Så der pågår altså undersøgelser pt. hos Panasonic DK og EU.



-------------
mvh

Henrik


Skrevet af: Maggerholm
Skrevet den: 05-Juni-2008 kl. 18:55
Oprindeligt skrevet af HenrikH HenrikH skrev:

Det er vigtigt at bemærke, at fejlen indtil videre kun er rapporteret i forbindelse med tilslutning af Zaptor bokse og enkelte pc'ere.

Tror der er mange, der har Xbox og lignende på uden problemer.

Panasonic har ikke kendskab til lignende problemer med andre set-topbokse i EU. De er ved at undersøge, hvorfor netop Zaptor driller TV'et og har pt. en mistanke til, at Zaptor boksen ikke overholde HDMI standarden ved bla. at sende for stor en spænding ud på stikkene i HDMI stikket.

Så der pågår altså undersøgelser pt. hos Panasonic DK og EU.



Ja det er svært at vide, hvad der forårsager det, men da jeg skal have en receiver tilsluttet, der allerede har vist sig lidt problematisk når min PC monitor er tilsluttet en af HDMI out, så vilel jeg jo godt vente med at købe til fejlen var løst.
Fremfor at satse på at mit udtyr ikke giver problemer.

Pænt surt at skulle returnere den og så står uden TV i den tid, når den engang (forhåbentlig) skal opdateres.

Mvh Michael



-------------
Integra DTR-80.3, Jamo THX One, Toshiba HD-EP30, Panasonic DMP-BDT 310, Xbox 360, Wii, ATV4, Chromecast 2nd gen, iPad mini, iPhone 5s, Panasonic TX-P55VT30Y, Harmony Elite


Skrevet af: nkt1
Skrevet den: 13-Juni-2008 kl. 19:56

Er der nogle der har erfaringer med et Pana PX 80 hvor der er tilsluttet en zaptor boks ög det virker..? Er det alle PX 80 der har dette problem..?

 

Har lige bestilt Zaptor idag i Aalborg, men vil da ikke gøre det hvis Panaen ikke kan holde på de analoge signaler..



Skrevet af: nkt1
Skrevet den: 16-Juni-2008 kl. 09:21

Er der nogle der har hørt fras panasonic på ovenstående problem eller hvor ligger den henne nu..?



Skrevet af: Radiomanden
Skrevet den: 17-Juni-2008 kl. 11:28
Oprindeligt skrevet af nkt1 nkt1 skrev:

Er der nogle der har erfaringer med et Pana PX 80 hvor der er tilsluttet en zaptor boks ög det virker..? Er det alle PX 80 der har dette problem..?

Har lige bestilt Zaptor idag i Aalborg, men vil da ikke gøre det hvis Panaen ikke kan holde på de analoge signaler..

 Det har jo ingen betydning, du har jo Zaptorboxen til at modtage kanalerne, hvad vil du så bruge de Analoge kanaler til. Jeg bruger selv kun DTT, og de øvrige kanaler kommer fra min Sagem60.



-------------
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E


Skrevet af: lunddal
Skrevet den: 17-Juni-2008 kl. 11:40
Oprindeligt skrevet af Radiomanden Radiomanden skrev:

Det kan der da være noget om, jeg bruger ikke de Analoge kanaler på You See. Til DR og TV2 bruger jeg DTT, og når andre skal ses, så er det fra You See Digital, de Analoge er totalt unødvendige.



Hvorfor bruger du DTT til DR og TV2?


Skrevet af: Radiomanden
Skrevet den: 17-Juni-2008 kl. 11:57

 

 Nu har jeg jo også som det ses en CX302, så kunne jeg jo lige så godt også bruge samme antenne til PX80, og tage de øvrige på Sagem60.



-------------
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E


Skrevet af: nkt1
Skrevet den: 17-Juni-2008 kl. 12:34

Hej Radiomanden,

Jeg har fundet ud af at de analoge signaler bliver spejlet til digital på Zaptor boksen, så ingen problem med de analoge (Kun hvis zaptor fryser, går ned etc)...

Men har bestemt mig at jeg skal ud og bestille mig en Zaptor, og min antenneudbyder i Aalborg holder foredrag i morgen på Aalborg stadion, hvor du kan se og prøve Zaptoren, så der skal jeg ud..

Da jeg har pakke 3 i forvejen, kan jeg få alle de kanaler jeg har idag + en gratis Zaptor  til samme pris jeg betaler idag, så som jeg kan se det er der ingen grund til at vente..! Der kommer dog et kort gebyr på 375kr/år, men der er da til at leve med..

Har læst nogle steder at man ikke kan få tekst tv via HDMI fra zaptorboksen til fjernsynet..? kan det passe..? 



Skrevet af: Maggerholm
Skrevet den: 17-Juni-2008 kl. 12:52
Oprindeligt skrevet af Radiomanden Radiomanden skrev:

Oprindeligt skrevet af nkt1 nkt1 skrev:

Er der nogle der har erfaringer med et Pana PX 80 hvor der er tilsluttet en zaptor boks ög det virker..? Er det alle PX 80 der har dette problem..?

Har lige bestilt Zaptor idag i Aalborg, men vil da ikke gøre det hvis Panaen ikke kan holde på de analoge signaler..

 Det har jo ingen betydning, du har jo Zaptorboxen til at modtage kanalerne, hvad vil du så bruge de Analoge kanaler til. Jeg bruger selv kun DTT, og de øvrige kanaler kommer fra min Sagem60.



Bare fordi man har adgang til digitale kanaler kan der da godt blive brug for de analoge.
Hvis der kommer flre programmer, man ønsker at se, optager man måske fra Zaptor, og har behovet for at se en anden kanal samtidig.

Hvis det vitterligt kun er Zaptor'en der får PX80 til at tabe de analoge kanaler, er problemet måske mindre end hvis det var "tilfældige" enheder tilsluttet via HDMI (hvoraf nogle måske ikke lige indholdt en tuner, som kunen "tage over" for PX80'erens analoge), men jeg synes nu stadig det må betragtes som en rimelig grov fejl, der burde rettes.
Hvem der så skal have skylden for problemet ved jeg ikke (dårlig firmware i PX80 eller eksterne enheder der ikke overholder HDMI standarden 100%), men fejlen viser sig på PX80, og ikke de andre enheder, og der er ingen forlydender om, at PZ80/85 eller ældre modeller har problemet, så det burde da ligge lige for at Panasonic kom op med en løsning.

Mit PX80 som var planlagt til cirka "nu" er i hvert fald blevet udskudt en smule.

Mvh Michael


-------------
Integra DTR-80.3, Jamo THX One, Toshiba HD-EP30, Panasonic DMP-BDT 310, Xbox 360, Wii, ATV4, Chromecast 2nd gen, iPad mini, iPhone 5s, Panasonic TX-P55VT30Y, Harmony Elite


Skrevet af: Radiomanden
Skrevet den: 17-Juni-2008 kl. 13:27
Oprindeligt skrevet af nkt1 nkt1 skrev:

Har læst nogle steder at man ikke kan få tekst tv via HDMI fra zaptorboksen til fjernsynet..? kan det passe..? 

 Det er jeg sikker på, er helt rigtigt. Hverken på den eller Samsungboxen fra You See.



-------------
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E


Skrevet af: mhårhus
Skrevet den: 17-Juni-2008 kl. 14:57
Oprindeligt skrevet af Maggerholm Maggerholm skrev:

Oprindeligt skrevet af Radiomanden Radiomanden skrev:

Oprindeligt skrevet af nkt1 nkt1 skrev:

Er der nogle der har erfaringer med et Pana PX 80 hvor der er tilsluttet en zaptor boks ög det virker..? Er det alle PX 80 der har dette problem..?

Har lige bestilt Zaptor idag i Aalborg, men vil da ikke gøre det hvis Panaen ikke kan holde på de analoge signaler..

 Det har jo ingen betydning, du har jo Zaptorboxen til at modtage kanalerne, hvad vil du så bruge de Analoge kanaler til. Jeg bruger selv kun DTT, og de øvrige kanaler kommer fra min Sagem60.



Bare fordi man har adgang til digitale kanaler kan der da godt blive brug for de analoge.
Hvis der kommer flre programmer, man ønsker at se, optager man måske fra Zaptor, og har behovet for at se en anden kanal samtidig.

Hvis det vitterligt kun er Zaptor'en der får PX80 til at tabe de analoge kanaler, er problemet måske mindre end hvis det var "tilfældige" enheder tilsluttet via HDMI (hvoraf nogle måske ikke lige indholdt en tuner, som kunen "tage over" for PX80'erens analoge), men jeg synes nu stadig det må betragtes som en rimelig grov fejl, der burde rettes.
Hvem der så skal have skylden for problemet ved jeg ikke (dårlig firmware i PX80 eller eksterne enheder der ikke overholder HDMI standarden 100%), men fejlen viser sig på PX80, og ikke de andre enheder, og der er ingen forlydender om, at PZ80/85 eller ældre modeller har problemet, så det burde da ligge lige for at Panasonic kom op med en løsning.

Mit PX80 som var planlagt til cirka "nu" er i hvert fald blevet udskudt en smule.

Mvh Michael

 

Det er nu heller ikke alle kanaler der er i spejlet, i Århus mangler eksempelvis kanalen Århus tv og  der er vist også noget med at prøvekanlerne ikke kommer med over på zaptor. Så hvis man vil se disse kanaler må man over på analog.



Skrevet af: Radiomanden
Skrevet den: 17-Juni-2008 kl. 15:48

 

 Det er da også noget man sagtens kan leve med, ikke at kunne se.



-------------
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E


Skrevet af: Mr Andreasen
Skrevet den: 17-Juni-2008 kl. 16:02

Ved i om disse problemer kun er for px80'eren, eller om det også gælder pz80?

Skal nemlig til at have nyt tv, og valget står umiddelbart mellem disse to.. Dette valg vil blive væsentlig lettere hvis problemet kun findes på px80.



-------------
Denon AVR-3805, Denon DVD-3930, B&W DM 6 serie surround, JVC billedrørs-TV


Skrevet af: nkt1
Skrevet den: 17-Juni-2008 kl. 16:11

Hej Radiomanden,

Jeg har lige tjekket med det lokale Panasonic center Lyd & billede i Vodskov, hvor jeg har købt mit tv, og han siger at der ikke er noget problem i at køre tekst tv fra zaptor boksen til Fjernsynet via HDMI.

Er der nogen som kan tjekke dette, så vi kan være helt sikre. Vil gerne høre det fra en som rent faktisk har prøvet at køre det - nu er der 2 forskellige meninger om der rent faktisk kan ses tekst tv fra en Zaptor boks der er forbundet via HDMI til et tv..?

Ved godt det er lidt off topic, men det er en vigtig detalje hvis nu Panaen smider de analoge signaler at man kan se tekst tv fra zaptoren via HDMI, fordi dette giver den bedste billedkvalitet og det jo nok i 80% af tilfældene derfor man skifter til digital..!!



Skrevet af: Mike S.
Skrevet den: 17-Juni-2008 kl. 17:16
Du kan IKKE sende TTV signaler over HDMI.

Den eneste måde du kan TTV via HDMI og med Zaptor er via Zaptor boksens TTV.


-------------
Zaptor Motorola
40" SonyX3500
40" Samsung F71
NAD L76 surround med Dali
En skærm er et panel hvortil man putter input ind i...


Skrevet af: nkt1
Skrevet den: 17-Juni-2008 kl. 17:38

Hej Mike,

Ok, nu skal jeg lige forstå det rigtigt, da Zaptor verdenen er ny for mig.

Hvis jeg får en Zaptor så forbinder jeg denne til tv med HDMI og så kan jeg se Zaptor boksens TTV på skærmen, så går Zaptor boksens TTV signal vel også gennem HDMI kablet til tv..?

Hvilke TTV signaler er det så Zaptor ikke kan sende via HDMI..?

Er det rigtigt forstået, vil bare være sikker på at jeg kan se TTV på den enne eller anden måde når jeg forbinder Zaptor via HDMI til mit PX 80, når nu de analoge signaler forsvinder..?



Skrevet af: thomnico
Skrevet den: 17-Juni-2008 kl. 19:51

der kan i bare se.. panasonic er noget værre bras... høhø

det er da træls at det ikke funger... kunne lige forstille mig selv i samme situation. Splinternyt fjerner, digital modtager und alles... og så funger det ikke som forventet...*cry*



Skrevet af: nkt1
Skrevet den: 17-Juni-2008 kl. 20:27

Er der nogen der kan svare på om TTV fra Zaptor kan ses på tv via HDMI i aften, ellers tjekker jeg lige selv i morgen med AN TV når de holder foredrag om Zaptor boksen for at være på den sikre side inden jeg bestiller min Zaptor boks...

Mvh,



Skrevet af: Mike S.
Skrevet den: 17-Juni-2008 kl. 21:48
nkt - Zaptoren kan vise TTV (det sker på selve boksen) og det sendes med op i billedet.

DVS. Du kan ikke bruge dit fjernsyns TTV funktioner til at se TTV men du kan se det via det system som Zaptoren har.

Zaptorens TTV er monster hurtigt og har også den fordel du kan se TTV for en anden kanal end den du ser - så ønsker du at se TTV fra DR1 mens du sidder og ser en film på TV2 kan du det.

-------------
Zaptor Motorola
40" SonyX3500
40" Samsung F71
NAD L76 surround med Dali
En skærm er et panel hvortil man putter input ind i...


Skrevet af: nkt1
Skrevet den: 17-Juni-2008 kl. 23:24

Tak Mike,

Det var alt jeg skulle vide, nu glæder jeg mig bare til at få bestilt Zaptoren i morgen, så jeg kan begynde at få fuldt udnyttelse af mit nye tv..

Mvh,



Skrevet af: DonSilicone
Skrevet den: 18-Juni-2008 kl. 07:19

Oprindeligt skrevet af Mike S. Mike S. skrev:

nkt - Zaptoren kan vise TTV (det sker på selve boksen) og det sendes med op i billedet.

DVS. Du kan ikke bruge dit fjernsyns TTV funktioner til at se TTV men du kan se det via det system som Zaptoren har.

Zaptorens TTV er monster hurtigt og har også den fordel du kan se TTV for en anden kanal end den du ser - så ønsker du at se TTV fra DR1 mens du sidder og ser en film på TV2 kan du det.

Ja, hvis du ser en af de kanaler som Zaptor kan vise ttv for - hos mig er der ingen ttv på NRK1, NRK2 og Sverige 2 - endnu en grund til at jeg savner de analoge kanaler.



Skrevet af: Valde1936
Skrevet den: 18-Juni-2008 kl. 11:08
Oprindeligt skrevet af DonSilicone DonSilicone skrev:

Oprindeligt skrevet af Mike S. Mike S. skrev:

nkt - Zaptoren kan vise TTV (det sker på selve boksen) og det sendes med op i billedet.

DVS. Du kan ikke bruge dit fjernsyns TTV funktioner til at se TTV men du kan se det via det system som Zaptoren har.

Zaptorens TTV er monster hurtigt og har også den fordel du kan se TTV for en anden kanal end den du ser - så ønsker du at se TTV fra DR1 mens du sidder og ser en film på TV2 kan du det.

Ja, hvis du ser en af de kanaler som Zaptor kan vise ttv for - hos mig er der ingen ttv på NRK1, NRK2 og Sverige 2 - endnu en grund til at jeg savner de analoge kanaler.

Du kan evt også tilslutte scart og se dit normale tekst-tv via det signal... Det virker ihvertfald over min parabolboks...

 



Skrevet af: DonSilicone
Skrevet den: 18-Juni-2008 kl. 12:13
Oprindeligt skrevet af Valde1936 Valde1936 skrev:

Oprindeligt skrevet af DonSilicone DonSilicone skrev:

Oprindeligt skrevet af Mike S. Mike S. skrev:

nkt - Zaptoren kan vise TTV (det sker på selve boksen) og det sendes med op i billedet.

DVS. Du kan ikke bruge dit fjernsyns TTV funktioner til at se TTV men du kan se det via det system som Zaptoren har.

Zaptorens TTV er monster hurtigt og har også den fordel du kan se TTV for en anden kanal end den du ser - så ønsker du at se TTV fra DR1 mens du sidder og ser en film på TV2 kan du det.

Ja, hvis du ser en af de kanaler som Zaptor kan vise ttv for - hos mig er der ingen ttv på NRK1, NRK2 og Sverige 2 - endnu en grund til at jeg savner de analoge kanaler.

Du kan evt også tilslutte scart og se dit normale tekst-tv via det signal... Det virker ihvertfald over min parabolboks...

 

Ja, men så går ideen jo ligesom af den digitale boks.



Skrevet af: Radiomanden
Skrevet den: 18-Juni-2008 kl. 12:23

 

 Der er ikke den store forskel på Scart og HDMI på SD, du vil givetvis ikke bemærke det, og det er jo stadigt Digitalt der modtages.



-------------
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E


Skrevet af: Mike S.
Skrevet den: 19-Juni-2008 kl. 17:36
Jeg vil nok påstå jeg kan se forskel på om min Zaptor er via HDMI eller scart og det er endda selvom mit Scart kabel er det bedste jeg kunne få i HiFi klubben

-------------
Zaptor Motorola
40" SonyX3500
40" Samsung F71
NAD L76 surround med Dali
En skærm er et panel hvortil man putter input ind i...


Skrevet af: Mike S.
Skrevet den: 20-Juni-2008 kl. 09:26
Oprindeligt skrevet af DonSilicone DonSilicone skrev:

Oprindeligt skrevet af Mike S. Mike S. skrev:

nkt - Zaptoren kan vise TTV (det sker på selve boksen) og det sendes med op i billedet.

DVS. Du kan ikke bruge dit fjernsyns TTV funktioner til at se TTV men du kan se det via det system som Zaptoren har.

Zaptorens TTV er monster hurtigt og har også den fordel du kan se TTV for en anden kanal end den du ser - så ønsker du at se TTV fra DR1 mens du sidder og ser en film på TV2 kan du det.

Ja, hvis du ser en af de kanaler som Zaptor kan vise ttv for - hos mig er der ingen ttv på NRK1, NRK2 og Sverige 2 - endnu en grund til at jeg savner de analoge kanaler.




Jeg har lige checket hos mig - jeg har fint ttv på NRK1, NRK2 og Sverige 2


-------------
Zaptor Motorola
40" SonyX3500
40" Samsung F71
NAD L76 surround med Dali
En skærm er et panel hvortil man putter input ind i...


Skrevet af: DonSilicone
Skrevet den: 20-Juni-2008 kl. 10:48
Oprindeligt skrevet af Mike S. Mike S. skrev:

Oprindeligt skrevet af DonSilicone DonSilicone skrev:

Oprindeligt skrevet af Mike S. Mike S. skrev:

nkt - Zaptoren kan vise TTV (det sker på selve boksen) og det sendes med op i billedet.

DVS. Du kan ikke bruge dit fjernsyns TTV funktioner til at se TTV men du kan se det via det system som Zaptoren har.

Zaptorens TTV er monster hurtigt og har også den fordel du kan se TTV for en anden kanal end den du ser - så ønsker du at se TTV fra DR1 mens du sidder og ser en film på TV2 kan du det.

Ja, hvis du ser en af de kanaler som Zaptor kan vise ttv for - hos mig er der ingen ttv på NRK1, NRK2 og Sverige 2 - endnu en grund til at jeg savner de analoge kanaler.




Jeg har lige checket hos mig - jeg har fint ttv på NRK1, NRK2 og Sverige 2

Tak for info - jeg tjekker lige igen i aften - hvis jeg stadig ikke har, kontakter jeg support.



Skrevet af: mhårhus
Skrevet den: 20-Juni-2008 kl. 10:55
Oprindeligt skrevet af DonSilicone DonSilicone skrev:

Oprindeligt skrevet af Mike S. Mike S. skrev:

Oprindeligt skrevet af DonSilicone DonSilicone skrev:

Oprindeligt skrevet af Mike S. Mike S. skrev:

nkt - Zaptoren kan vise TTV (det sker på selve boksen) og det sendes med op i billedet.

DVS. Du kan ikke bruge dit fjernsyns TTV funktioner til at se TTV men du kan se det via det system som Zaptoren har.

Zaptorens TTV er monster hurtigt og har også den fordel du kan se TTV for en anden kanal end den du ser - så ønsker du at se TTV fra DR1 mens du sidder og ser en film på TV2 kan du det.

Ja, hvis du ser en af de kanaler som Zaptor kan vise ttv for - hos mig er der ingen ttv på NRK1, NRK2 og Sverige 2 - endnu en grund til at jeg savner de analoge kanaler.




Jeg har lige checket hos mig - jeg har fint ttv på NRK1, NRK2 og Sverige 2

Tak for info - jeg tjekker lige igen i aften - hvis jeg stadig ikke har, kontakter jeg support.

Ja, der er helt nyt der er kommet tekst tv på de kanaler, men der mangler fortsat på NDR3 og VH1



Skrevet af: DonSilicone
Skrevet den: 22-Juni-2008 kl. 02:39

Nu kan jeg for første gang siden jeg for flere måneder siden fik Zaptor også tage ttv på NRK1, NRK2 og Sverige 2.



Skrevet af: Mike S.
Skrevet den: 22-Juni-2008 kl. 19:06
Nogen fra Stofa kigger jo nok med ;) 

-------------
Zaptor Motorola
40" SonyX3500
40" Samsung F71
NAD L76 surround med Dali
En skærm er et panel hvortil man putter input ind i...


Skrevet af: Steffen3000
Skrevet den: 17-Juli-2008 kl. 16:21

Jeg har jo (som så mange andre) nu også oplevet at de fleste analoge kanaler forsvinder på mit ny-indkøbte 42PZ80E, når jeg har tilsluttet mediacenter PC'en via HDMI.

Jeg benytter et  ASUS 7600CS (nVidia) Grafikkort.

Er der nogen som har erfaringer med andre grafikkort som VIRKER sammen med PZ80 ?

Jeg overvejer p.t. om jeg skal returnere plasma-skærmen, som ellers giver et godt billede og har et pænt design, eller om jeg kan finde en konfiguration som gør at PC og TV kan gøre sammen!

Panasonic har fortsat ikke en løsning, men de er helt klar over problemet. Jeg ringede til deres support linie idag!

 

 



Skrevet af: Mike S.
Skrevet den: 17-Juli-2008 kl. 18:24
Det lyder meget som at det er en fejl i Panasonic fjernsynet når den også gør det med dit mediacenter.

-------------
Zaptor Motorola
40" SonyX3500
40" Samsung F71
NAD L76 surround med Dali
En skærm er et panel hvortil man putter input ind i...


Skrevet af: Klondike
Skrevet den: 18-Juli-2008 kl. 12:35
Jeg har et tilsvarende problem, på mit nye PZ85. Jeg kører med HDMI fra PC ( Grafik kort Asus Gforce 7800) til PZ85, kan være det også er derfor mit TV taber de analoge kanaler.


Skrevet af: Mike S.
Skrevet den: 19-Juli-2008 kl. 02:21
Godt - så det er ikke et Panasonic til mig næste gang ;)

-------------
Zaptor Motorola
40" SonyX3500
40" Samsung F71
NAD L76 surround med Dali
En skærm er et panel hvortil man putter input ind i...


Skrevet af: HenrikH
Skrevet den: 20-Juli-2008 kl. 15:08

Det er IKKE korrekt, at problemet ligger i TV'et - ikke direkte i hvert fald.

Problemet er, at Zaptor boksen og sikkert også flere grafikkort (mediacenter) ikke overholder HDMI standarden. Panasonics teknikere har fundet ud at, at Zaptor boksen sender mere end 3 volt ud på et bestemt ben i HDMI stikket, hvor der efter HDMI standarden kun må være 0,3 Volt. Derfor smider TV'et de analoge kanaler.

Løsninger er også fundet og Panasonic "ombygger" ens TV, hvis man ønsker det. Sikkert ved at sætte en modstand eller spændingsregulator ind i HDMI indgangen. Man skal henvende sig til sin forhandler.

Ovennævnte har jeg direkte fra Panasonic DK via min forhandler.



-------------
mvh

Henrik


Skrevet af: Klondike
Skrevet den: 21-Juli-2008 kl. 13:41
Hvor lang tid tager det at få foretaget denne ombygning ?


Skrevet af: pdj1974
Skrevet den: 22-Juli-2008 kl. 14:57
Oprindeligt skrevet af HenrikH HenrikH skrev:

Panasonics teknikere har fundet ud at, at Zaptor boksen sender mere end 3 volt ud på et bestemt ben i HDMI stikket, hvor der efter HDMI standarden kun må være 0,3 Volt.
...
Ovennævnte har jeg direkte fra Panasonic DK via min forhandler.

Hvis Panasonic ser det som en fejl i Zaptor går jeg ud fra at de vil tage sig betalt for at ombygge den? Betalingen for det, samt transport og det at skulle undvære sit tv i et par uger fraholder nok de fleste fra at få det gjort.
Hvis Panasonic virkelig mener at fejlen er i Zaptor bør de komme med noget mere konkret som kan gives videre til Stofa.

Edit: Lige et tillægsspørgsmål: Er der nogen der har prøvet at føre HDMI signalet via en receiver eller lign, helst inkl. en skalering? Kunne være rart at vide om det kan fjerne problemet...


-------------
/Peter

LG OLED55E6V, Onkyo TX-NR807, Altibox, PS4, Apple TV 4, ChromeCast m. GoogleTV, Harmony 600, Libratone Live


Skrevet af: Sianth
Skrevet den: 24-Juli-2008 kl. 09:36
Er der nogen som ved hvilket ben i HDMI-stikket, der er tale om?

Hvis udgangen kendes og man ved hvad spændingen burde være kunne
man måske lave et mellemstiksløsning, dvs. HDMI Zaptor > evt. modstand >
HDMI Kabel.

Der vil undre mig hvis løsningen var så nemt, det plejer ike at være når man
tale om digitalsignaler.


Skrevet af: need4speed
Skrevet den: 29-Juli-2008 kl. 08:19

 

Kan man ikke bare få en konverter ellers noget til HDMI stik, så alle HDMi stik bruger max 0.3 volt :)



Skrevet af: HenrikH
Skrevet den: 29-Juli-2008 kl. 11:46

Oprindeligt skrevet af Sianth Sianth skrev:

Er der nogen som ved hvilket ben i HDMI-stikket, der er tale om?

Hvis udgangen kendes og man ved hvad spændingen burde være kunne
man måske lave et mellemstiksløsning, dvs. HDMI Zaptor > evt. modstand >
HDMI Kabel.

Der vil undre mig hvis løsningen var så nemt, det plejer ike at være når man
tale om digitalsignaler.

Har tænkt i samme baner!

Og nej det koster ikke noget at få foretaget ombygningen så vidt jeg er orienteret - så det må da siges at være fin service

Panasonic skulle have været i kontakt med Motorola, der har lavet Zaptor boksen. Men da den ikke er HDMI-mærket, er de ikke forpligtet til at boksen skal overholde HDMI-standarderne.

Jeg vil gætte på at forslaget med at kører signalet gennem en receiver løser problemet, da det så må være receiveren, der leverer spændingen på HDMI-signalet (forudsat den så overholder maks. spændingen).



-------------
mvh

Henrik


Skrevet af: pdj1974
Skrevet den: 29-Juli-2008 kl. 13:23
Oprindeligt skrevet af HenrikH HenrikH skrev:

Og nej det koster ikke noget at få foretaget ombygningen så vidt jeg er orienteret - så det må da siges at være fin service


Guld! Vil det sige at Panasonic henter tv'et og leverer den efter endt "ombygning" som ved reparationer? Tilbyder Panasonic DK også et låne tv? Har jo lov til at være optimist, ik'?

Oprindeligt skrevet af HenrikH HenrikH skrev:

Panasonic skulle have været i kontakt med Motorola, der har lavet Zaptor boksen. Men da den ikke er HDMI-mærket, er de ikke forpligtet til at boksen skal overholde HDMI-standarderne.


Jeg har også forsøgt at få Stofa til at gøre noget ved boksen, men ham jeg har skrevet frem og tilbage med efterspørger mere detaljerede oplysninger fra Panasonic. Dem har jeg så bedt min forhandler om at ryste ud af Panasonic DK og er da spændt på hvad de finder ud af...

-------------
/Peter

LG OLED55E6V, Onkyo TX-NR807, Altibox, PS4, Apple TV 4, ChromeCast m. GoogleTV, Harmony 600, Libratone Live


Skrevet af: flemsehj
Skrevet den: 29-Juli-2008 kl. 15:19
Jeg har samme problem med mit PZ85, men problemet er ikke så stort synes jeg.

Hvis jeg blot tænder mit tv FØR jeg tænder Zaptor-boksen har den fint de analoge kanaler, og husker dem.


Skrevet af: Klondike
Skrevet den: 29-Juli-2008 kl. 18:48

Oprindeligt skrevet af flemsehj flemsehj skrev:

Jeg har samme problem med mit PZ85, men problemet er ikke så stort synes jeg.

Hvis jeg blot tænder mit tv FØR jeg tænder Zaptor-boksen har den fint de analoge kanaler, og husker dem.

Ja det er en måde at omgå problemet på. Bare lidt ireterende for mit vedkommende, at jeg skal tænde mit TV, hvergang jeg vil bruge min PC.



Skrevet af: Bjørn G
Skrevet den: 09-August-2008 kl. 19:25

Hej allesammen jeg har købt mit TH 42PZ85E for ca 2 måneder siden og ja jeg har samme problem. Analog antennestik (stofa), PS3 på HDMI 1 og PC (DVI til HDMI nVidia 8800GTS) på HDMI 2 og mit TV smider også kanalerne - vel nok 6. gang i det hele med i dags udbrud af hukommelsestab hos mit TV :)

Var lige inde på Panasonics DK side og jeg har kun ÉT spørgsmål: har de hørt om E-mailen?! Man kan kun kontakte dem over tlf. eller på deres fysiske adresse. Og deres kundesupport virker langt ude!

Jeg købte mit TV hos DanskITlager.dk (har følgeseddel osv.). Skal TV'et virkelig igennem dem, hvis jeg vil have det fikset?



Skrevet af: Maggerholm
Skrevet den: 20-August-2008 kl. 18:06
Oprindeligt skrevet af HenrikH HenrikH skrev:

Løsninger er også fundet og Panasonic "ombygger" ens TV, hvis man ønsker det. Sikkert ved at sætte en modstand eller spændingsregulator ind i HDMI indgangen. Man skal henvende sig til sin forhandler.

Ovennævnte har jeg direkte fra Panasonic DK via min forhandler.



Jeg ville rigtig gerne have noget mere info om denne "ombygning".
Såsom, hvem hos Panasonic der har udtalt sig og hvordan man får foretaget denne "ombygning"?

Jeg har selv kontaktet, hvad jeg forventer vil være min kommende forhandler Cinemagic.dk.

De kendte ikke til problemet, og efter henvisning til denne tråd, rettede de henvendelse til Panasonic DK, og her er det svar jeg fik til bage fra Cinemagic.dk, efter de har læst tråden her, og kontaktet Panasonic DK (jeg tillader mig at citere direkte, og nævne navnet, da Andre selv efterlyser kilder på det der påståes i tråden om "ombygning":

"Jeg har kontaktet Panasonic DK personligt, og udspurgte ang. dette problem.

Panasonic har ikke sat noget i gang med nogen nævnte ”ombygninger” og udtalelsen er det samme som jeg havde forventet, og det er, at Panasonic vil ikke gør noget ved et problem som de ikke er skyld i.

Fejlen skyldes Stofa Zaptor boks, og ergo, er det Stofa som skal håndtere denne problematik, såsom at tilbyde ”ombygninger” af anlægget hvis de skønner det nødvendigt.

Det ville hjælpe hvis du udspurgte vedkommende for navnet på den han snakkede med, dato og stilling vedkommende har indenfor Panasonic, for at få et konkret og officielt udtalelse. [...]

Med venlig hilsen / Best regards / Mit Freundlichen Grüßen

André Hedegaard Petersen"

Jeg har ikke Zaptor, men har dog Stofa, så en Zaptor boks kunne blive aktuelt med tiden.

Jeg har også et nVidia GFX kort i den stationære, så der kunne måske også blive problemer.

Mine HDMI enheder, vil dog sandsynligvis komem til at gå igennem min Onkyo 905, men der er jo ikke meldinger om, at dette vil eliminere problemet.

Derfor påtænkte jeg jo om en eventuel modificering kunne foretages inden jeg modtog TV'et.

Mvh Michael


-------------
Integra DTR-80.3, Jamo THX One, Toshiba HD-EP30, Panasonic DMP-BDT 310, Xbox 360, Wii, ATV4, Chromecast 2nd gen, iPad mini, iPhone 5s, Panasonic TX-P55VT30Y, Harmony Elite


Skrevet af: tueholmgaard
Skrevet den: 25-August-2008 kl. 15:46

Følgende svar fik jeg fra CC ProShop i dag:

"Serviceinfo vedr. bl.a. ZAPTOR

Vedrørende problemet med manglende analoge kanaler ved søgning, når TV'et tilsluttes bl.a. Zaptor box via HDMI, så har fabrikken konstateret, at den tilsluttede STB ikke opfylder HDMI standard. Ifølge fabrikken var den undersøgte enhed heller ikke HDMI mærket.

Samtidig foreslår de nedenstående for at løse problemet.

Cause: Connected source equipment is inconsistent with the design concept of HDMI.

Advice to Customer: Please advice to your customer to try any of followings.

1. Turn On the power of the TV before external equipment (STV or DVD).

2. Use a front side of HDMI input.

HDMI3 or HDMI4 is accepted DC voltage from STB. (There is a buffer before HDMI receiver circuit).

3. Introduce to the customer a HDMI extension adapter to separate the DC.

EX: GE Ultra ProGrade HDMI Extension Adapter

http://www.jascoproducts.com/products/pc/viewPrd.asp?idcategory=22&idproduct=440 - http://www.jascoproducts.com/products/pc/viewPrd.asp?idcateg ory=22&idproduct=440

EX: Trinity Gefen EXT-HDMI-141SB

http://www.tekcare.co.uk/Scripts/prodList.asp?idCategory=1350 - http://www.tekcare.co.uk/Scripts/prodList.asp?idCategory=135 0


In case of PC using DVI - HDMI convert cable, it is not assumed as mentioning on the operating instruction manual.


Jeg skal samtidig gøre opmærksom på, at denne fejl ikke skyldes Panasonic's TV.

Desuden er  Panasonic i dialog med Motorola, som har fremstillet Zaptor boksen, og afventer deres tilbagemelding."



-------------

    T

H Æ K

    T


Skrevet af: recmic
Skrevet den: 26-August-2008 kl. 15:28
Det ser ud til, at denne fejl er rettet i de nye EA modeller.


Skrevet af: pdj1974
Skrevet den: 26-August-2008 kl. 16:00
Oprindeligt skrevet af recmic recmic skrev:

Det ser ud til, at denne fejl er rettet i de nye EA modeller.
Hvordan nyere? Ny software i PX80, eller hvor har du den oplysning fra?


-------------
/Peter

LG OLED55E6V, Onkyo TX-NR807, Altibox, PS4, Apple TV 4, ChromeCast m. GoogleTV, Harmony 600, Libratone Live


Skrevet af: recmic
Skrevet den: 26-August-2008 kl. 16:09
Ifølge pp-radio skulle det være en af ændringerne i EA-modellen.


Skrevet af: Maggerholm
Skrevet den: 26-August-2008 kl. 18:00
Hvad er EA modellen?

Kan ikke lige finde den hos panasonic eller hifipriser, men det er da nævnt hos netop PP-radio, men der står ikke noget om forskellen.

Mvh Michael


-------------
Integra DTR-80.3, Jamo THX One, Toshiba HD-EP30, Panasonic DMP-BDT 310, Xbox 360, Wii, ATV4, Chromecast 2nd gen, iPad mini, iPhone 5s, Panasonic TX-P55VT30Y, Harmony Elite


Skrevet af: vonhinten
Skrevet den: 06-September-2008 kl. 09:36

Hej alle

Jeg har samme problem  og nej, problemet er ikke løst i EA modellen, så indtil videre kører jeg component

Er der nogen der har afprøvet om en "Extension Adapter" virker? jeg har svært ved at se hvorfor det skulle virke

jeg håber der kommer en løsning på problemet!  og jeg var sgu da ved at blive idiot tilsidst  indtil jeg fandt denne tråd og fandt ud af at der var en logisk forklaring

...så hvis der er nogle har en løsning så kom med den!

 

 



Skrevet af: nkt1
Skrevet den: 07-September-2008 kl. 19:01
Jeg kører min zaptor gennem receiveren, så er problemet der ikke..


Skrevet af: Maggerholm
Skrevet den: 08-September-2008 kl. 10:16
Oprindeligt skrevet af Maggerholm Maggerholm skrev:

Oprindeligt skrevet af HenrikH HenrikH skrev:

Løsninger er også fundet og Panasonic "ombygger" ens TV, hvis man ønsker det. Sikkert ved at sætte en modstand eller spændingsregulator ind i HDMI indgangen. Man skal henvende sig til sin forhandler.

Ovennævnte har jeg direkte fra Panasonic DK via min forhandler.



Jeg ville rigtig gerne have noget mere info om denne "ombygning".
Såsom, hvem hos Panasonic der har udtalt sig og hvordan man får foretaget denne "ombygning"?




Jeg efterlyser fortsat et navn eller en "pålidelig kilde" fra Panasonic, der kan af- eller bekræfte om de forsøger at løse dette problem, eller om det hele er løse rygter.

Ligeledes lidt mere info om "EA-modellen".
Igen er der "nogle" der siger at problemet er løst på "EA-modellen, mens andre stadig oplever problemet på hvad der skulle være "EA-modellen".

Det er fint med et forum som dette, hvor vi kan formidle viden til hinanden, så vi ikke alle skal lave det samme benarbejde, men det er vigtigt at underbygge de forskellige påstande med nogle kilder, så det ikke istedet bliver et sted fyldt med løse rygter og halve sandheder.

Mvh Michael


-------------
Integra DTR-80.3, Jamo THX One, Toshiba HD-EP30, Panasonic DMP-BDT 310, Xbox 360, Wii, ATV4, Chromecast 2nd gen, iPad mini, iPhone 5s, Panasonic TX-P55VT30Y, Harmony Elite


Skrevet af: Noren
Skrevet den: 08-Oktober-2008 kl. 20:07
Er der stadig ikke kommet en løsning på det her problem??


Skrevet af: Radiomanden
Skrevet den: 08-Oktober-2008 kl. 20:13

 

 Som det fremgår, så er der ikke. Så længe du bare bruger Zaptor til programmerne, er der jo ingen problemer, det du har Analogt, skulle du jo også have Digitalt. 



-------------
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E


Skrevet af: Noren
Skrevet den: 08-Oktober-2008 kl. 20:16
Oprindeligt skrevet af Radiomanden Radiomanden skrev:

 

 Som det fremgår, så er der ikke. Så længe du bare bruger Zaptor til programmerne, er der jo ingen problemer, det du har Analogt, skulle du jo også have Digitalt. 

Det er rigtigt at det digitale signal virker. Men det er et irritations moment når jeg har slukket TV´et (hvilket jeg gør foran på TV´et) Og når jeg så starter op igen så er der bare sne på skærmen fordi den jo går i TV mode. Så skal jeg skifte til HDMI 2 før jeg kan se TV?

Det var derfor jeg godt kunne tænke mig at få de analoge signaler frem så der ikke var sne på skærmen når jeg tændte TV´et...



Skrevet af: DonSilicone
Skrevet den: 08-Oktober-2008 kl. 20:25
Jeg er også ramt af problemet med de manglende analoge
kanaler på PX80. For at afhjælpe problemet, har jeg
gjort sådan, at der automatisk startes op på HDMI-
indgangen, hvor Zaptor er tilsluttet. Kan ikke lige
huske hvordan, men prøv at søge på Hotel mode her på
forummet.


Skrevet af: Radiomanden
Skrevet den: 08-Oktober-2008 kl. 20:32
Oprindeligt skrevet af Noren Noren skrev:

Oprindeligt skrevet af Radiomanden Radiomanden skrev:

 

 Som det fremgår, så er der ikke. Så længe du bare bruger Zaptor til programmerne, er der jo ingen problemer, det du har Analogt, skulle du jo også have Digitalt. 

Det er rigtigt at det digitale signal virker. Men det er et irritations moment når jeg har slukket TV´et (hvilket jeg gør foran på TV´et) Og når jeg så starter op igen så er der bare sne på skærmen fordi den jo går i TV mode. Så skal jeg skifte til HDMI 2 før jeg kan se TV?

Det var derfor jeg godt kunne tænke mig at få de analoge signaler frem så der ikke var sne på skærmen når jeg tændte TV´et...

 Det er sgu da også et fantasktisk stort problem, undgå at slukke helt for TVet, når det tændes på Remoten, så tryk en gang på AV. Standby forbruget på TVet er af den gigantiske størrelse af 0,7W.



-------------
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E


Skrevet af: HenrikH
Skrevet den: 08-Oktober-2008 kl. 23:20

Hej Noren.

Tving TV'et til at starte på den HDMI indgang du bruger til Zaptor, der virker bare. Gør sådan:

Hotel mode til f.eks. valg af input-kilde ved tænd af TV.

 

Panasonic har en menu som hedder "Hotel Mode".

 

Åben panelet på forsiden af tv'et til knapperne under Panasonic logoet.

 

Du skal trykke på F og -/V knappen på tv'et indtil lyden er helt skruet ned. Hold -/V knappen nede og tryk 3 gange på AV-knappen på fjernbetjeningen. I linie 2 står der "Initial Input. Der kan du vælge hvilken indgang tv'et skal starte med. Udover at vælge ”Initial input” skal du sætte Hotel Mode til ON. Menupunkternes standard-indstilling er gengivet her:

Hotel Mode OFF
Initial INPUT OFF
Initial POS OFF
Initial VOL LEVEL 0
Max VOL LEVEL 63
Button Lock OFF
Remote Lock OFF


DE SIDSTE TO LINIER SKAL DU HOLDE FINGRENE FRA. HVIS DU SÆTTER DEM TIL ON, VIRKER DIN FJERNBETJENING OG KNAPPERNE PÅ DIT TV IKKE MERE. DET VIL SIGE AT DU IKKE KAN KOMME IND I "HOTEL MODE" IGEN OG SÆTTE DEM TIL OFF OG SÅ ER DER KUN EN SEVICETEKNIKER DER KAN HJÆLPE DIG.

Sluk på afbryder på fronten og tænd igen.

 

 



-------------
mvh

Henrik


Skrevet af: pdj1974
Skrevet den: 09-Oktober-2008 kl. 09:11
Oprindeligt skrevet af Radiomanden Radiomanden skrev:

Det er sgu da også et fantasktisk
stort problem, ...

Måske ikke for dig, ohh altvidende Radiomanden... Men
måske for de små unger der tidligere ikke har haft
problemer med selv at betjene tv'et. Nu skal de små
poder så lære at de skal ikke bruge tv'ets normale
tændsluk knap, men istedet en knap der står Enter på.
Dernæst kan de trykke på den anden knap, så lampen
blinker grøn. Nu skal de så trykke på tænd knappen. Og
nu vises der så måske nogle voksne mennesker med meget
lidt tøj der laver nogle underlige ting, men det må i
ikke kikke på! I stedet skal i skynde jer at trykke TV-
Guide, og dernæst bladre ned til Cartoon Network og
trykke ok. Hvor svært kan det være?
Ehhh, nej, gå bare op i mor og fars soveværelse og se
tegnefilm. Der skal man bare trykke på 9 på
fjernbetjeningen...

-------------
/Peter

LG OLED55E6V, Onkyo TX-NR807, Altibox, PS4, Apple TV 4, ChromeCast m. GoogleTV, Harmony 600, Libratone Live


Skrevet af: Radiomanden
Skrevet den: 09-Oktober-2008 kl. 18:56

 

 Børn og den slags udstyr giver mig kuldegysninger. Da sønnen var i den alder fik han sit eget som han selv uden besvær kunne bruge. Det var dog før DVDerne for alvor var på markedet.



-------------
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E


Skrevet af: whatslife
Skrevet den: 16-Oktober-2008 kl. 18:01
problemet er der også på mit 46pz85

men med hensyn til at få en permanent det er jo ikke nogen løsning at blot undlade at bruge TV'ets tuner

personligt er jeg ved at kaste op når jeg ser på zaptorens text tv (det er jo kæmpe stort på et 46"), elsker at kunne dele skærmen på tv'et den er blandt andet heller ikke for kvik til at skifte kanaler, overscan er ikke den smarteste og bla bla bla. der er mange grunde til a stadig bruge den analoge

zaptoren er fed at se sport og film på men ellers syntes jeg at støjfilter osv. i pz85 at den er at foretrække til mange ting som alm tv zapning for børn (og min kone ) etc.


det ville være rart hvis stofa for en sjælden gang skyld var opgaven voksen og fik ordnet de åbenlyse fejl og mangler der er. det er jo i sidste ende dem der har bestilt zaptor hos motorola og vidresolgt dem til kunderne som hvad der vel ind til vidre bedst kan beskrives som en meget dyr betatest


Skrevet af: pdj1974
Skrevet den: 16-Oktober-2008 kl. 23:58
"Stofa" har i en anden tråd nævnt at de arbejder på
problemet samme med Motorola, og at de anbefaler
Panasonic ejere at bruger et Component kabel i
mellemtiden. Jeg har ikke selv fået købt et kabel endnu,
men der er efter sigende ikke den store synlige forskel.
Mit største problem bliver så at finde mit gamle Wii
scart kabel som jeg jo ikke regnede med at få brug for
igen

-------------
/Peter

LG OLED55E6V, Onkyo TX-NR807, Altibox, PS4, Apple TV 4, ChromeCast m. GoogleTV, Harmony 600, Libratone Live



Print side | Luk vindue