Print side | Luk vindue

Pio/ Pana køb hos KrishAV (ny palle)

Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Visnings- og lytte-udstyr
Forumnavn: TV
Forumbeskrivelse: Fladskærme, billedrør og projections-tv
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=38356
Udskrevet den: 10-Juni-2024 kl. 15:19


Emne: Pio/ Pana køb hos KrishAV (ny palle)
Skrevet af: SLETTET_20120103
Emne: Pio/ Pana køb hos KrishAV (ny palle)
Skrevet den: 25-Marts-2008 kl. 23:07
Deltagere, som er bekræftet:   

gentlemanfinn (Sharp 32X20E)
morten_mj (pio 428XD)
joensson (pio 42")
yderside (Pana TH-46PZ85U )

Deltagere som mangler at give lyd fra sig efterpioneers pressemeddelelse:

jan.h (pio 508XD)
bitnisse (pio 508XD)
palledrengen (pio 508XD)


Hej alle

Jeg regner med at bestille et Pioneer 508XD til levering 1. Maj.

Kunne der være interesse i at stable en palle sammen som ankommer 1. Maj?

Jeg forventer at dette bliver en "jyde-palle". Desuden tilstræber jeg at det bliver ved levering på en adresse omkring århus, således at det er ca. midvejs i jylland.

Skriv hvis i er interesserede.

Priserne er som følger:

Panasonic TH-42PZ85U : £1,149.95 (10984 Dkr.)

Pioneer PDP-4280XD   : £1,199.95 (11461 Dkr.)

Pioneer PDP-428XD    : £1,435.00 (13705 Dkr.)

Pioneer PDP-508XD    : £1,825.00 (17430 Dkr.)

Plus fragt          : £55       (525   ; Dkr.)

Mvh. Anima



Svar:
Skrevet af: SLETTET_20120103
Skrevet den: 26-Marts-2008 kl. 11:19
Krishav fører også andre modeller..

Se bare her:

http://www.krishav.co.uk - www.krishav.co.uk

Der er gennemført utallige ordrer fra John (indehaveren), og alle disse er forløbet uden problemer.

Garanti er ikke et problem, da John er autoriseret sælger, og derfor gælder EU-garanti.

Dvs, at du kan få skærmen repareret i Danmark uden merpris


Skrevet af: banielsen
Skrevet den: 26-Marts-2008 kl. 11:56
Jeg kunne meget let godt være interesseret. Bor lige omkring Fredericia


Skrevet af: SLETTET_20120103
Skrevet den: 26-Marts-2008 kl. 12:31
Oprindeligt skrevet af banielsen banielsen skrev:

Jeg kunne meget let godt være interesseret. Bor lige omkring Fredericia


Det lyder rigtig godt!

Hvis vi er 4-6 personer, så har kan vi helt sikkert få en aftale i hus med John (indehaveren).

Andre som kunne tænke sig en ny fladskærm til en god pris?


Skrevet af: runemacca
Skrevet den: 26-Marts-2008 kl. 14:32
Jeg kunne også være tændt på en pz70 eller px85

Måske til levering lidt før 1/5?

//Rune


Skrevet af: SLETTET_20120103
Skrevet den: 26-Marts-2008 kl. 15:51
Oprindeligt skrevet af runemacca runemacca skrev:


Måske til levering lidt før 1/5?//Rune


Indtil videre har jeg sat datoen til d. 1. Maj.

Hvis der på et tidspunk er stor tilslutning, og mange gerne vil have deres tv er par dage før d. 1. Maj, så kan jeg godt gå med til det.


Skrevet af: runemacca
Skrevet den: 26-Marts-2008 kl. 16:38
Det er helt ok, Jeg er i hvertfald med på en palle.

//Rune


Skrevet af: SLETTET_20120103
Skrevet den: 26-Marts-2008 kl. 16:45
Oprindeligt skrevet af runemacca runemacca skrev:

Det er helt ok, Jeg er i hvertfald med på en palle.//Rune


Ok, jamen så er status at vi er 3 indtil videre

Men vi mangler stadig min. ét medlem, og gerne en som kan tage imod leveringen i århusområdet.

Jeg er selv fra Aalborg (9220), så de fleste gider nok ikke køre til nordjylland efter deres eksemplar, selvom jeg gerne skal stille min 1-værelses til rådighed..


Skrevet af: runemacca
Skrevet den: 26-Marts-2008 kl. 17:12
Det lyder fint. Jeg er selv fra Svendborg på Sydfyn, så min adresse er udelukket. Men for mig er det fint med århus egnen, om jeg skal køre en enkelt eller to timer overlever jeg nok ;)

//Rune


Skrevet af: Hother
Skrevet den: 26-Marts-2008 kl. 17:13

Oprindeligt skrevet af Anima Anima skrev:

Oprindeligt skrevet af runemacca runemacca skrev:

Det er helt ok, Jeg er i hvertfald med på en palle.//Rune


Ok, jamen så er status at vi er 3 indtil videre

Men vi mangler stadig min. ét medlem, og gerne en som kan tage imod leveringen i århusområdet.

Jeg er selv fra Aalborg (9220), så de fleste gider nok ikke køre til nordjylland efter deres eksemplar, selvom jeg gerne skal stille min 1-værelses til rådighed..

Pio 508XD - klogt valg - langt om længe



-------------
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.


Skrevet af: SLETTET_20120103
Skrevet den: 26-Marts-2008 kl. 18:10
Ja.. Så håber jeg bare tv'et kan holde resten af min studietid (4 år)


Skrevet af: østjylland
Skrevet den: 26-Marts-2008 kl. 18:40

Regner også med jeg er klar, de må gerne blive sent til mig.

Vil helst ikke stå for det, med at maile til John osv..

Bor i randers. 1 km fra motorvejen.

Skulle jeg selv finde på springe fra(Tror jeg nu ik) må i gerne få den sendt her til alligevel..

 



Skrevet af: Rasmoose
Skrevet den: 26-Marts-2008 kl. 18:52
Gode priser, men tuneren kan ikke bruges i DK, kan den? Tænker på 42PZ85.

Hov, kan næsten selv give svaret, eftersom modelnummeret slutter på U - men hvorfor i alverden gør den det? Troede U var for US, ikke UK - bruger de samme standard?

Hvis det er samme model som i USA, så er PX85 uden 2:2 cropdown når den afspiller 24p :(


Skrevet af: ipk
Skrevet den: 26-Marts-2008 kl. 18:53

Tuneren i PZ85 kan den bruges i DK uden problemer?

Mv. Ivan



Skrevet af: Radiomanden
Skrevet den: 26-Marts-2008 kl. 18:58

 

 Nej det kan den ikke der bruges en anden standard i UK, TVet har kun UHF PAL I Analog Tuner, Den Digitale vil kunne bruges men uden DVB Subs.



-------------
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E


Skrevet af: ipk
Skrevet den: 26-Marts-2008 kl. 19:01
Oprindeligt skrevet af Radiomanden Radiomanden skrev:

 

 Nej det kan den ikke der bruges en anden standard i UK, TVet har kun UHF PAL I Analog Tuner, Den Digitale vil kunne bruges men uden DVB Subs.

Tak for det hurtige svar, det må jeg lige ha med i mine overvejelser.

Mv. Ivan



Skrevet af: banielsen
Skrevet den: 26-Marts-2008 kl. 19:15
Oprindeligt skrevet af østjylland østjylland skrev:

Regner også med jeg er klar, de må gerne blive sent til mig.

Vil helst ikke stå for det, med at maile til John osv..

Bor i randers. 1 km fra motorvejen.

Skulle jeg selv finde på springe fra(Tror jeg nu ik) må i gerne få den sendt her til alligevel..

Det er sq god stil....... lyder bare super...



Skrevet af: oo27
Skrevet den: 26-Marts-2008 kl. 19:30

Regner også med at være klar, men ser lige tiden an mht. prisen på 46pz85 - da det er den eller et 4280xd.

Hvordan ser det ud med tuner delen i Pio, er det samme problem som mht. pana modellerne?



Skrevet af: Hother
Skrevet den: 26-Marts-2008 kl. 19:41
Oprindeligt skrevet af oo27 oo27 skrev:

Regner også med at være klar, men ser lige tiden an mht. prisen på 46pz85 - da det er den eller et 4280xd.

Hvordan ser det ud med tuner delen i Pio, er det samme problem som mht. pana modellerne?

Ingen problemer med tunerdelen på et Pio



-------------
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.


Skrevet af: oo27
Skrevet den: 26-Marts-2008 kl. 19:53

ok - super dejligt, så mangler vi bare Pio lige smider en 46" på markedet indenfor de næste par uger



Skrevet af: Radiomanden
Skrevet den: 26-Marts-2008 kl. 19:53

 

 Sjovt nok, så er vores Pana modeller kompatible med UK.



-------------
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E


Skrevet af: runemacca
Skrevet den: 26-Marts-2008 kl. 21:10
Oprindeligt skrevet af Radiomanden Radiomanden skrev:

 

 Nej det kan den ikke der bruges en anden standard i UK, TVet har kun UHF PAL I Analog Tuner, Den Digitale vil kunne bruges men uden DVB Subs.

Hva betyder det egentlig for os som brugere?? hvilke ting er man afskåret fra at bruge?

Hvordan med http://www.krishav.co.uk/store/prodView.asp?idProduct=1275&idCategory=496 - 42PZ70   er det samme problem?

/Rune


Skrevet af: Radiomanden
Skrevet den: 26-Marts-2008 kl. 21:18

 

 Det kan siges kort. i DK kan det kun bruges som en monitor, altså for at kunne bruges som et TV, f.eks på KabelTV kan det kun gøres med en Digital STB. Dog kan DTT modtagelse anvendes ganske normalt, men DVB subs kan ikke modtages. Det samme er gældende for de øvrige Pana modeller. Det er der også gjort opmærksom på fra John. (KrishAV).



-------------
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E


Skrevet af: runemacca
Skrevet den: 26-Marts-2008 kl. 21:39
Oprindeligt skrevet af Radiomanden Radiomanden skrev:

 

 Det kan siges kort. i DK kan det kun bruges som en monitor, altså for at kunne bruges som et TV, f.eks på KabelTV kan det kun gøres med en Digital STB. Dog kan DTT modtagelse anvendes ganske normalt, men DVB subs kan ikke modtages. Det samme er gældende for de øvrige Pana modeller. Det er der også gjort opmærksom på fra John. (KrishAV).


Ja kort med en masse forkortelser ;)

Men hvis jeg har forstået det rigtigt, er det altså ikke muligt for mig at få f.eks yousee over et analogt signal, jeg skal derfor have en digital set top box STB. som vel kaldes en Selector inden for TDC.

Alternativet findes vel kun i at streame alt TV over net, enten via Zaatoo, eller sopcast, men det er jo en lidt tarvelig kval til det TV

Er det nogenlunde korrekt forstået?

//Rune


Skrevet af: Radiomanden
Skrevet den: 26-Marts-2008 kl. 21:45

 

 Ja det kan ikke anvendes til Analog modtagelse uden for UK og Irland.



-------------
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E


Skrevet af: MHJensen
Skrevet den: 26-Marts-2008 kl. 21:46

Forstår ikke det i siger med tunererne i panasonik fra englang. Jeg har selv lige bestilt et pz85 idag, og fik lovling på at den digitale tuner virkede 100% som i danmark,  for det var en betingelse for jeg ville købe det..

Derimod sagde han den analoge tuner ikke virkede. 

Så hvis jeg forstår det hele rigitig, får jeg et tv hjem hvor jeg ikke kan bruge den digitale tuner som jeg ville, hvis jeg havde købt en dansk model.?

Mvh.



Skrevet af: runemacca
Skrevet den: 26-Marts-2008 kl. 21:47
Ok så skal jeg lige have fat i Yousee før jeg bekræfter min bestilling endeligt.




Skrevet af: Radiomanden
Skrevet den: 26-Marts-2008 kl. 21:53
Oprindeligt skrevet af MHJensen MHJensen skrev:

Forstår ikke det i siger med tunererne i panasonik fra englang. Jeg har selv lige bestilt et pz85 idag, og fik lovling på at den digitale tuner virkede 100% som i danmark,  for det var en betingelse for jeg ville købe det..

Derimod sagde han den analoge tuner ikke virkede. 

Så hvis jeg forstår det hele rigitig, får jeg et tv hjem hvor jeg ikke kan bruge den digitale tuner som jeg ville, hvis jeg havde købt en dansk model.?

 Det står et eller andet sted i trådene hvad John har sagt det kunne/ikke kunne i DK, men jeg mener ikke at han sagde det kunne modtage DVB Subs.



-------------
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E


Skrevet af: MHJensen
Skrevet den: 26-Marts-2008 kl. 21:58

Okay.. hvis det bare er det overlever jeg nok.. var mere bange for der ikke lyd på kanalerne og sådan, som jeg har hørt en anden snakke om.. :)

Men finder jo ud af det i starten af næste uge.. Er der nogen fra sidste Bulk ladning der fik et pz85 hjem? i såfald kunne det da være fedt at vide om pioneer nivea er ved at være nået..? :-)

Mvh



Skrevet af: Radiomanden
Skrevet den: 26-Marts-2008 kl. 22:06
Oprindeligt skrevet af MHJensen MHJensen skrev:

Okay.. hvis det bare er det overlever jeg nok.. var mere bange for der ikke lyd på kanalerne og sådan, som jeg har hørt en anden snakke om.. :)

 Det er hvis man bruger den Analoge Tuner, der vil være fint billede, men ikke lyd, p.g.a. at der bruges en anden Audiocarrier frekvens end på vores system. Derudover kan Tuneren KUN modtage UHF.



-------------
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E


Skrevet af: MHJensen
Skrevet den: 26-Marts-2008 kl. 22:10

Okay.. glimrende, så fik jeg det slået fast..

Mange tak for det Radiomanden :)



Skrevet af: runemacca
Skrevet den: 26-Marts-2008 kl. 22:13
Det digital der kommer direkte ud af væggen når man har et yousee abbo, det er analogt ikk? SRY for OT

//Rune


Skrevet af: Radiomanden
Skrevet den: 26-Marts-2008 kl. 22:18

 

 For at modtage You See Digital, så skal du anvende deres Samsungbox.



-------------
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E


Skrevet af: SLETTET_20120103
Skrevet den: 26-Marts-2008 kl. 22:29
Oprindeligt skrevet af østjylland østjylland skrev:

Regner også med jeg er klar, de må gerne blive sent til mig.


Vil helst ikke stå for det, med at maile til John osv..


Bor i randers. 1 km fra motorvejen.


Skulle jeg selv finde på springe fra(Tror jeg nu ik) må i gerne få den sendt her til alligevel..


 



Lyder super med randers

Så må vi se hvor mange vi er.. (Rune skal lige chekke med Yousee)

Ellers tak for jeres interesse i tråden !


Skrevet af: Radiomanden
Skrevet den: 26-Marts-2008 kl. 22:37

 

 Der er ikke noget at tjekke, det vil virke helt normalt med You See Digital, men IKKE med det Analoge signal. 



-------------
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E


Skrevet af: SLETTET_20120103
Skrevet den: 26-Marts-2008 kl. 23:24
Oprindeligt skrevet af Radiomanden Radiomanden skrev:

 


 Der er ikke noget at tjekke, det vil virke helt normalt med You See Digital, men IKKE med det Analoge signal. 



Ok, men jeg skal stadig have grønt lys fra ham selv

Men tak for din hjælp, den er uundværlig på et forum som dette.

Har også lagt mærke til Hother finder tid til at skrive på forummet - selvom han lige har fået nyt tv


Skrevet af: Radiomanden
Skrevet den: 26-Marts-2008 kl. 23:34

 

 Ja, han har da nok også lidt travl med det ind i mellem sine skriverier, ganske som jeg selv havde for nogle uger siden, da jeg fik mit PX80 inden for dørerne, det er nu godt med lidt nyt "legetøj" engang imellem.

 Tak for de andre ord, jeg er da glad for at kunne være til hjælp her på forummet.

 PS: jeg skrev en PM til Rune angående hans tvivl om TVets brugbarhed på You See. Så den ser han sikkert i morgen.



-------------
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E


Skrevet af: SLETTET_20120103
Skrevet den: 27-Marts-2008 kl. 00:27
Ok, tak


Skrevet af: jesperDK
Skrevet den: 27-Marts-2008 kl. 00:32

Hej alle sammen. Jeg regner også med at være med i fælleskøbet. Er klar på en bestilling af pana 42pz85. Bor i aalborg, så måske kan vi finde ud af noget transport sammen Anima til og fra Randers .

mvh.

jesper



Skrevet af: SLETTET_20120103
Skrevet den: 27-Marts-2008 kl. 08:54
Oprindeligt skrevet af jesperDK jesperDK skrev:

Hej alle sammen. Jeg regner også med at være med i fælleskøbet. Er klar på en bestilling af pana 42pz85. Bor i aalborg, så måske kan vi finde ud af noget transport sammen Anima til og fra Randers .


mvh.


jesper



Hej jesper

Jamen det lyder da godt. Mon ikke vi kan finde ud af det :)

Har allerede en "aftale" med den gamle om at låne en trailer, og få ham til at køre derned på tur - Ikea ligger jo ikke langt derfra.. - så vi kunne jo splejse om benzinen?


Skrevet af: banielsen
Skrevet den: 27-Marts-2008 kl. 08:58

Må man spørge om hvordan i har tænkt jer / tør at transporterer fjernsynet på en trailer?

Jeg ved ikke helt hvordan jeg får hentet mit (men skal da nok finde ud af det), men jeg er lidt nervøs for det med at have det stående på en trailer...., er det bare mig?



Skrevet af: SLETTET_20120103
Skrevet den: 27-Marts-2008 kl. 09:45
Min far arbejder på et værksted, så han låner en trailer a la dem som man bruger når man skal flytte.

Her kan den stå på et absoberende underlag, samt blive sikret således den ikke bliver rystet rundt

Det er ihvertfald bedre end at ligge det i bagagerummet i bilen


Skrevet af: banielsen
Skrevet den: 27-Marts-2008 kl. 09:51
Helt enig... jeg havde også overvejet sådan en flytte-trailer ting, men synes stadig det lød lidt risky...


Skrevet af: SLETTET_20120103
Skrevet den: 27-Marts-2008 kl. 10:30
Oprindeligt skrevet af banielsen banielsen skrev:

Helt enig... jeg havde også overvejet sådan en flytte-trailer ting, men synes stadig det lød lidt risky...


Hvis det kan tåle at blive fragtet over atlanten på en træpalle bag i en lastbil, så kan det vel også godt klare en tur på 80 km (for mig) på en trailer på et blødt underlag


Skrevet af: banielsen
Skrevet den: 27-Marts-2008 kl. 10:53
Det er selvfølgelig rigtigt... men tænkte mere på faren ved at den kunne vælte... men du gav mig lige en ide mht. at stille den på en palle


Skrevet af: PeterAG
Skrevet den: 27-Marts-2008 kl. 11:58

Hej

En "jyde-palle" til 1. maj, lyder spændende. Jeg overvejer lidt en Panasonic TH-50PZ70, er der nogle af jer der kender den ? Hos Krish hedder den TH-50PZ70B, hvor ligger forskellen ?

PeterAG



Skrevet af: SLETTET_20120103
Skrevet den: 27-Marts-2008 kl. 14:40
Pz modellen skulle vist være udemærket, men der kommer snart en efterfølger, PZ850 tror jeg den hedder.

Den er dog også dyr, mener at Krish skulle have sagt at den koster næsten det samme som Pio 508XD, men hæng mig ikke op på det.



Skrevet af: PeterAG
Skrevet den: 27-Marts-2008 kl. 14:57
Er der flere pladser på "jyde-pallen"


Skrevet af: SLETTET_20120103
Skrevet den: 27-Marts-2008 kl. 15:01
Vi kan være max 6 stk pr palle, og jeg tror vi nærmer os de 4-5 stk. incl. mig selv, så det tror jeg.

Jeg kunne dog godt tænke mig at få en pm fra alle der kunne tænke sig at være med, for ligesom at skabe et overblik.

Der ser ud til at være mange som kun er måske, så dem skal jeg lige have styr på..


Skrevet af: Lau16
Skrevet den: 27-Marts-2008 kl. 15:22

De er ellers ved at være godt nede i pris de pioneer 508 i dk



Skrevet af: Radiomanden
Skrevet den: 27-Marts-2008 kl. 15:50
Oprindeligt skrevet af PeterAG PeterAG skrev:

Jeg overvejer lidt en Panasonic TH-50PZ70, er der nogle af jer der kender den ? Hos Krish hedder den TH-50PZ70B, hvor ligger forskellen ?

 Der er nogen tekniske forskelle på TV transmission i UK og DK. Der står lidt om det i denne tråd, (skrevet af undertegnede), og om hvad det indebærer ved brug i DK.



-------------
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E


Skrevet af: SLETTET_20120103
Skrevet den: 27-Marts-2008 kl. 19:39
Oprindeligt skrevet af Lau16 Lau16 skrev:

De er ellers ved at være godt nede i pris de pioneer 508 i dk




Tja, man sparer stadigvæk min. 2000 kroner, og så køber man hos en autoriseret forhandler.

Desuden er det kun cinemagic som har det på lager, og så er det slet ikke så attraktiv længere - hvis man da synes det var det før


Skrevet af: SLETTET_20120103
Skrevet den: 28-Marts-2008 kl. 08:19
Hej alle

For at gøre det nemmere at overskue, hvem som er interesseret, og hvem der "måske" vil være med, så bedes I sende en PM til mig

På forhånd tak


Skrevet af: banielsen
Skrevet den: 28-Marts-2008 kl. 12:15
Kan jeg lokke en til at ridse fodele/ulemper op ved at købe det hos Krish AV i forhold til ITbutikken? - jeg er pænt meget i tvivl, da jeg bl.a. synes det er rart at kunne snakke dansk med sælger hvis der skulle blive problemer


Skrevet af: Hother
Skrevet den: 28-Marts-2008 kl. 12:26

Oprindeligt skrevet af banielsen banielsen skrev:

Kan jeg lokke en til at ridse fodele/ulemper op ved at købe det hos Krish AV i forhold til ITbutikken? - jeg er pænt meget i tvivl, da jeg bl.a. synes det er rart at kunne snakke dansk med sælger hvis der skulle blive problemer

Uden at kende IT-butikken vil jeg mene, at køb der er paraelleimporteret. Det er KrishAV ikke for han er autoriseret. Det betyder også at du skal tale med danske reparatører



-------------
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.


Skrevet af: SLETTET_20120103
Skrevet den: 28-Marts-2008 kl. 13:21
Oprindeligt skrevet af banielsen banielsen skrev:

Kan jeg lokke en til at ridse fodele/ulemper op ved at købe det hos Krish AV i forhold til ITbutikken? - jeg er pænt meget i tvivl, da jeg bl.a. synes det er rart at kunne snakke dansk med sælger hvis der skulle blive problemer


Ja,som hother har sagt, så er itbutikken rimelig sikkert parallelimport, og da de ikke er autoriserede, er det en meget mere vanskelig opgave ved rep.

Ved krish repareres et pio fx af pioneer DK, hvorimod Itbutikkens skal sendes til dem, blive ekspedieret, og så sendt til et andet land, for eksempel tyskland, hvor den tyske forhandler står for rep. Derefter skal tv'et sendes fra tyskland til Itbutikken, og herefter får du besked.

Det giver dårligere service og længere rep. tid

Fordelen ved Itbutikken er, at de snakker dansk, men det er ikke ensbetydende med god service heller.

Fordele ved Krish:

Billigere
Autoriseret forhandler
kort reperationstid

Fordele ved Itbutikken:

De snakker dansk


Skrevet af: SLETTET_20120103
Skrevet den: 28-Marts-2008 kl. 18:54
Deltagere, som er bekræftede, kan ses på side 1.

Vi er pt. 4 stk.

Det skal siges at det gælder om at være hurtig med at svare tilbage. Pladserne er efter "først til mølle"-princippet. Det vil sige, at hvis ikke antallet af deltagere kan fordeles på paller af 4 eller 6 stk, så er det sidstmeldte deltagere som kommer til at betale lidt mere i fragt.


Skrevet af: SLETTET_20120103
Skrevet den: 29-Marts-2008 kl. 17:13
Ikke flere som har tænkt sig at give lyd fra sig?


Skrevet af: oo27
Skrevet den: 29-Marts-2008 kl. 17:15
Jo jo men der er jo da vel stadig lidt tid?


Skrevet af: SLETTET_20120103
Skrevet den: 29-Marts-2008 kl. 19:24
Jaja, det er der, men det er rart nok at vide i god tid

Grunden er, at jeg skal have skrevet til Krish AV INDEN vi bestiller, så vi kan få koordineret fælleskøbet.

Jeg regner også med at skrive til ham om han evt. kan sætte prisen lidt ned, da ihvertfald 508XD koster ca. 100 pund mindre i de fleste andre webshops. Det kunne da være rart, at spare lidt yderligere


Skrevet af: oo27
Skrevet den: 29-Marts-2008 kl. 23:08
Ja tak - gør lige det, kan også se man kan få 5080xd til 1600pund hos noget der hedder dixons 


Skrevet af: SLETTET_20120103
Skrevet den: 30-Marts-2008 kl. 00:28
ja, men det er jo også en "discount" udgave af 508XD.

Tror ikke der er meget at hente, hvis der overhovedet er noget.


Skrevet af: SLETTET_20120103
Skrevet den: 30-Marts-2008 kl. 15:22
Så drenge, så er der pt. 6 deltagere til fælleskøbet

Der er ihvertfald én person mere, som (måske) kunne være interesseret (jesperdk). Hvis der er én person mere som tilmelder sig, så burde vi kunne få en aftale i hus med krish av om 2 paller á 4 stk. tv.

Ang. prisen, så lad være med at regne med noget. Hvis der er noget at hente er det kun en god ting

Jeg har skrevet en mail til indehaveren, og vender tilbage ASAP når jeg har fået svar. Det forventer jeg at gøre mandag.


Skrevet af: flbs
Skrevet den: 30-Marts-2008 kl. 17:59
Er der nogen der ved havd prisen på Pioneer PDP-LX508D er hos Krish nu om dage. Er den faldet i takt med 508XD ? Kunne være interesseret på jyde pallen.


Skrevet af: SLETTET_20120103
Skrevet den: 30-Marts-2008 kl. 19:15
Oprindeligt skrevet af flbs flbs skrev:

Er der nogen der ved havd prisen på Pioneer PDP-LX508D er hos Krish nu om dage. Er den faldet i takt med 508XD ? Kunne være interesseret på jyde pallen.


Hej flbs

Jeg ved ikke den eksakte pris på LX i 50", da den ikke er på hans hjemmeside. Dog mener jeg at den koster omkring 50-70% ekstra af 508XD, så forvent omkring de 30K.

Hvis du har yderligere spørgsmål, kan du sende en mail til sales@krishav.co.uk og forhøre dig hos ham


Skrevet af: Rasmoose
Skrevet den: 31-Marts-2008 kl. 00:46
PZ85 er jo billigt! Men tuneren funger vel ikke herhjemme, eller hva'?


Skrevet af: oo27
Skrevet den: 31-Marts-2008 kl. 09:17

Nopes - iflg. flere herinde duer den analoge tuner i Pana modeller fra UK ikke her i DK. Dvs. du kan godt få billede, men ingen lyd fordi de bruger en anden standard end os.

Derimod skulle der ikke være nogle problemer med diverse Pioneer modeller.

 



Skrevet af: SLETTET_20120103
Skrevet den: 31-Marts-2008 kl. 10:53
Oprindeligt skrevet af Rasmoose Rasmoose skrev:

PZ85 er jo billigt! Men tuneren funger vel ikke herhjemme, eller hva'?


Den fungerer kun delvist, så, alt efter signal (digital; analog), skal du for at få det fulde udbytte måske købe en seperat tuner ved siden af.

Den koster dog ikke mere end et par hundrede kroner.


Skrevet af: SLETTET_20120103
Skrevet den: 31-Marts-2008 kl. 11:03
Update:

PeterAG er (foreløbig) meldt ud af fælleskøbet af økonomiske årsager.

Desuden er der kommet mail fra Krish:


good morning troels - thank you for your enquiry - at the moment there is no revision on price for 428XD / 508XD i may however be able to revise the price more to your liking and expectations perhaps around mid-april so please let me know when you are buyers are ready to proceed and commit and i will see what i can do -

Altså, der er måske mulighed for en prisnedsættelse når vi bestiller


Skrevet af: PeterAG
Skrevet den: 31-Marts-2008 kl. 11:22

Er der nogen der kan give mig et svar på hvad jeg skal købe for at kunne bruge en Panasonic TH-42PZ85B på dansk grund ?

Jeg håber snart at kunne deltage sammen med Anima i køb hos KrishAV

Mvh Peter



Skrevet af: PeterAG
Skrevet den: 31-Marts-2008 kl. 11:31
Gerne et link til noget smart, det behøver ikke være det billigste, men det er ikke nogen ulempe at den samtidig er billig 


Skrevet af: Hother
Skrevet den: 31-Marts-2008 kl. 11:47
Jamen det afhænger jo helt af hvorledes du modtager dit tv-signal PeterAG

-------------
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.


Skrevet af: gentlemanfinn
Skrevet den: 31-Marts-2008 kl. 19:46
Jeg vil gerne være med i købet hvis det er muligt at få et Sharp LC32X20E
og KrishAV og er autoriseret Sharp forhandler?

Er det muligt for denne model at modtage analog tv, eller er der forskel på
UK og DK tuneren?

-------------
PSN: gentlemanfinn


Skrevet af: SLETTET_20120103
Skrevet den: 31-Marts-2008 kl. 19:51
Oprindeligt skrevet af gentlemanfinn gentlemanfinn skrev:

Jeg vil gerne være med i købet hvis det er muligt at få et Sharp LC32X20E
og KrishAV og er autoriseret Sharp forhandler?

Er det muligt for denne model at modtage analog tv, eller er der forskel på
UK og DK tuneren?


Hej Gentlemanfinn

Modellen koster £679. Jeg kan desværre ikke svare på resten.


Skrevet af: gentlemanfinn
Skrevet den: 31-Marts-2008 kl. 20:23
Oprindeligt skrevet af Anima Anima skrev:

Oprindeligt skrevet af gentlemanfinn gentlemanfinn skrev:

Jeg vil gerne være med i
købet hvis det er muligt at få et Sharp LC32X20E
og KrishAV og er autoriseret Sharp forhandler?

Er det muligt for denne model at modtage analog tv, eller er der forskel

UK og DK tuneren?


Hej Gentlemanfinn

Modellen koster £679. Jeg kan desværre ikke svare på resten.


Jeg har kigget på den engelske manual og det lader til at det kan tage B/G, I, D/K, L/L ydermere er der dansk sprog, så jeg tager chancen og
vil gerne være med i fælleskøbet.


-------------
PSN: gentlemanfinn


Skrevet af: SLETTET_20120103
Skrevet den: 01-April-2008 kl. 09:22
Oprindeligt skrevet af gentlemanfinn gentlemanfinn skrev:

Oprindeligt skrevet af Anima Anima skrev:

Oprindeligt skrevet af gentlemanfinn gentlemanfinn skrev:

Jeg vil gerne være med i
købet hvis det er muligt at få et Sharp LC32X20E
og KrishAV og er autoriseret Sharp forhandler?

Er det muligt for denne model at modtage analog tv, eller er der forskel

UK og DK tuneren?


Hej Gentlemanfinn

Modellen koster £679. Jeg kan desværre ikke svare på resten.


Jeg har kigget på den engelske manual og det lader til at det kan tage B/G, I, D/K, L/L ydermere er der dansk sprog, så jeg tager chancen og
vil gerne være med i fælleskøbet.


Ok, jeg skriver dig på listen


Skrevet af: banielsen
Skrevet den: 01-April-2008 kl. 12:17
Regner vi med bestilling d. 1. maj eller hvordan?


Skrevet af: SLETTET_20120103
Skrevet den: 01-April-2008 kl. 12:21
Oprindeligt skrevet af banielsen banielsen skrev:

Regner vi med bestilling d. 1. maj eller hvordan?


Jeg regner med at vi bestiller i uge 17, således vores tv'er kan hentes i randers senest onsdag d. 30 april, hvorledes vi kan nyde det nye tv Kr. Himmelfartsdag

Mvh.


Skrevet af: banielsen
Skrevet den: 01-April-2008 kl. 12:43

Oprindeligt skrevet af Anima Anima skrev:

Oprindeligt skrevet af banielsen banielsen skrev:

Regner vi med bestilling d. 1. maj eller hvordan?


Jeg regner med at vi bestiller i uge 17, således vores tv'er kan hentes i randers senest onsdag d. 30 april, hvorledes vi kan nyde det nye tv Kr. Himmelfartsdag

Mvh.

Det lyder bare super



Skrevet af: SLETTET_20120103
Skrevet den: 01-April-2008 kl. 13:30
Jeg regner med at der på et tidspunkt i april skal gives besked til undertegnede fra de respektive medlemmer omkring hvilke modeller og antal som skal bestilles.

Deadlinen for endelig bestilling: uge 17

Besked til undertegnede: uge 14-15 (dog gerne før)

Grunden til dette er, at jeg også måske får nok at lave med universitetsarbejde, og derfor skal der være "luft" i tidsplanen til at den kan rykkes en dag eller to



Tak indtil videre fra jer som er interresserede i fælleskøbet. Jeg håber der kommer flere tilmeldte efterhånden som vi kommer ind i april måned - ham john dogra fra krish av er sq en reel fyr; ham vil jeg dælme gerne støtte


Skrevet af: Hother
Skrevet den: 01-April-2008 kl. 13:31

Oprindeligt skrevet af Anima Anima skrev:

Jeg regner med at der på et tidspunkt i april skal gives besked til undertegnede fra de respektive medlemmer omkring hvilke modeller og antal som skal bestilles.

Deadlinen for endelig bestilling: uge 17

Besked til undertegnede: uge 14-15 (dog gerne før)

Grunden til dette er, at jeg også måske får nok at lave med universitetsarbejde, og derfor skal der være "luft" i tidsplanen til at den kan rykkes en dag eller to



Tak indtil videre fra jer som er interresserede i fælleskøbet. Jeg håber der kommer flere tilmeldte efterhånden som vi kommer ind i april måned - ham john dogra fra krish av er sq en reel fyr; ham vil jeg dælme gerne støtte

Hørt



-------------
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.


Skrevet af: bitnisse
Skrevet den: 02-April-2008 kl. 11:02
Hej,

Er der stadig plads til et Pioneer PDP-508XD i denne forsendelse? Hvis det er tilfældet, så vil jeg gerne skrives op til et.


Skrevet af: SLETTET_20120103
Skrevet den: 02-April-2008 kl. 19:14
Oprindeligt skrevet af bitnisse bitnisse skrev:

Hej,

Er der stadig plads til et Pioneer PDP-508XD i denne forsendelse? Hvis det er tilfældet, så vil jeg gerne skrives op til et.


Hej bitnisse!

Lige nu er palle nummer 1 fyldt, men hvis der kommer en ekstra person (foruden dig) i fælleskøbet kan vi lave 2 paller med 4 fjernsyn hver, og dermed alle spare på fragten

Det skal siges at der er flere som har skrevet omkring fælleskøbet, men som nok er bange for at tage skridtet og skrive sig på, i frygt for at der ikke er andre som tilmelder sig (og dermed kommer man til at stå med en dyrere fragt).

Jeg vil gerne skrive dig på, såfremt du stadig ønsker det


Skrevet af: bitnisse
Skrevet den: 02-April-2008 kl. 19:43
Count me in


Skrevet af: SLETTET_20120103
Skrevet den: 02-April-2008 kl. 23:07
Oprindeligt skrevet af bitnisse bitnisse skrev:

Count me in


Super!


Skrevet af: bennyg
Skrevet den: 03-April-2008 kl. 08:40
lyder da til jeg også skal være med på et Panasonic TH-42PZ85U, skal dog lige høre den bedre halvdel. :)
mvh benny


Skrevet af: SLETTET_20120103
Skrevet den: 03-April-2008 kl. 11:22
Oprindeligt skrevet af bennyg bennyg skrev:

lyder da til jeg også skal være med på et Panasonic TH-42PZ85U, skal dog lige høre den bedre halvdel. :)mvh benny


Bare giv lyd fra dig hvis du får lov


Skrevet af: oo27
Skrevet den: 03-April-2008 kl. 11:48

Hej Anima - skal også lige have afklaret med finansministeren

Har netop mailet med John og han oplyste følgende:

5080XA - 1550£ = 14.590 kr.

5080XD - 1599£ = 15.052 kr.

Så skal lige have overtalt konen til en 5080XA...... Er det ikke korrekt at den eneste forskel på XA og XD er analog vs. digi. tuner?



Skrevet af: bennyg
Skrevet den: 03-April-2008 kl. 13:31
Jeg er med på Panasonic TH-42PZ85U.
Hvad er det helt præcist jeg skal ud og invistere i for at det virker med YouSee kabelTV?
Kunne man eventuel købe en HD-DVD optager her i danmark? skal antenne-kabelet ikke ind i den før signalet sendes videre til tvet?

mvh Benny


Skrevet af: vassago
Skrevet den: 03-April-2008 kl. 14:12
Du skal bare have et produkt som "mellemled" der har en PAL-tuner der understøtter PAL B/G, da TV'et kun kører PAL-I. Det kan være alt fra en extern tuner, Stofa eller YouSee box eller en HDD/DVD optager - så skulle det så vidt jeg har forstået det virke upåklageligt :)


Skrevet af: bennyg
Skrevet den: 03-April-2008 kl. 14:17
oki, takker for svaret. kan ikke vente, har været på udkig i lidt over 3 måneder nu efter en flad til væggen.


Skrevet af: vassago
Skrevet den: 03-April-2008 kl. 14:21

Jeg er også på nippet til at hoppe på en bestilling hos KrishAV - men har lige nogle spørgsmål, som en af jer sikkert kan hjælpe med.

1: Hvordan og hvorledes med garanti. Jeg vil f.eks gerne have en Panasonic TH-42PZ85U. Men orker ikke hvis den skal sendes til UK i forbindelse med en reklamtion. Jeg mindes så at have læst et sted herinde, at John stempler mine papirer - således at jeg kan indlevere den på et dansk panasonic center - er det korrekt?

2: Er der slet ikke nogen ekstra-omkostninger? Man skulle da tro at han omsætter for mere end 280.000 i DK? Eller UK er måske undtaget den regel?

3: Hvad er leveringstiden for en bestilling - og hvor bliver den sendt hen?



Skrevet af: SLETTET_20120103
Skrevet den: 03-April-2008 kl. 15:07
Oprindeligt skrevet af vassago vassago skrev:

Jeg er også på nippet til at hoppe på en bestilling hos KrishAV - men har lige nogle spørgsmål, som en af jer sikkert kan hjælpe med.


1: Hvordan og hvorledes med garanti. Jeg vil f.eks gerne have en Panasonic TH-42PZ85U. Men orker ikke hvis den skal sendes til UK i forbindelse med en reklamtion. Jeg mindes så at have læst et sted herinde, at John stempler mine papirer - således at jeg kan indlevere den på et dansk panasonic center - er det korrekt?


2: Er der slet ikke nogen ekstra-omkostninger? Man skulle da tro at han omsætter for mere end 280.000 i DK? Eller UK er måske undtaget den regel?


3: Hvad er leveringstiden for en bestilling - og hvor bliver den sendt hen?



1:

Han stempler dine papierer så du ikke skal sende den retur til UK, men at du kan få den repareret af Panasonic DK.

2:

Nej, der er ingen ekstra udgifter. What you see is what you get

3: Vi bestiller i uge 17. Herefter bliver de leveret til bruger "østjylland" i Randers til afhentning uge 18.


Skrevet af: MSG1979
Skrevet den: 03-April-2008 kl. 15:13
hvorfor laves der ikek et fællesskøb i Tyskland. Det er samme pris og der virker hele tuner delen uden problemer?!?!


Skrevet af: SLETTET_20120103
Skrevet den: 03-April-2008 kl. 15:16
Oprindeligt skrevet af oo27 oo27 skrev:

Hej Anima - skal også lige have afklaret med finansministeren


Har netop mailet med John og han oplyste følgende:


5080XA - 1550£ = 14.590 kr.


5080XD - 1599£ = 15.052 kr.


Så skal lige have overtalt konen til en 5080XA...... Er det ikke korrekt at den eneste forskel på XA og XD er analog vs. digi. tuner?



Ifølge pioneer.dk er der både digi og analog i XD, samt en CI-slot.

Vil lige høre Otto om han skal bruge ISF menuen til noget under en eventuel kalibrering. Hvis ikke det betyder det store kan man jo ligeså godt købe den lidt skrabede version af 508XD og spare 2000 kroner, og evt. bruge dem på en proff. kalibrering.

Jeg kan ihvertfald også godt undvære den udgang til subwoofer der er på 508XD.

Tilbage er der så kun PiP og PaP..


Skrevet af: SLETTET_20120103
Skrevet den: 03-April-2008 kl. 15:17
Oprindeligt skrevet af bennyg bennyg skrev:

oki, takker for svaret. kan ikke vente, har været på udkig i lidt over 3 måneder nu efter en flad til væggen.


Jeg har skrevet dig på

(skriv hvis du ikke er sikker - altså en PM)


Skrevet af: Lau16
Skrevet den: 03-April-2008 kl. 15:57

Oprindeligt skrevet af Anima Anima skrev:



Vil lige høre Otto om han skal bruge ISF menuen til noget under en eventuel kalibrering. Hvis ikke det betyder det store kan man jo ligeså godt købe den lidt skrabede version af 508XD og spare 2000 kroner, og evt. bruge dem på en proff. kalibrering.

Det må da være den ISF-menu der bruges til at ISF kalibrere det, hvis jeg ikke er helt gal på den

Så hvis man kan undvære ISF kalibrering er der godt 2000.- at spare + kalibreringen, altså ca 5kilo. Så er det bare om billedet så bliver de 5000kr bedre på 508 kontra 5080

 



Skrevet af: SLETTET_20120103
Skrevet den: 03-April-2008 kl. 16:43
Oprindeligt skrevet af MSG1979 MSG1979 skrev:

hvorfor laves der ikek et fællesskøb i Tyskland. Det er samme pris og der virker hele tuner delen uden problemer?!?!


Fordi Krish AV er autoriseret forhandler = bedre service


Skrevet af: runemacca
Skrevet den: 03-April-2008 kl. 21:30
Ok det lyder til at vi efterhånden er en lille sjat der skal have hjem fra england. Er det sådan at der er en deadline på hvornår man seneste skal give besked og arbejder vi stadig udfra en lev dato omkring 2 maj. Jeg kunne nemlig godt være intra en en lidt tidligere lev.

//Rune


Skrevet af: oo27
Skrevet den: 03-April-2008 kl. 21:34

Njah det har før været diskuteret om den der ISF menu - men jeg kan desværre ikke huske den præcise konklusion. Mener at det er så du kan skifte mellem en kalibreret dag/nat indstilling og nogle andre finindstillnger. MEN at 5080xd stadig sagtens kan ISF kalibreres med kun én setting - er dog ikke sikker så ville være rart at få det afklaret. Men noget tid siden vi har set Otto herinde?!




Print side | Luk vindue