Print side | Luk vindue

Dålig erfaring med Verbatim

Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Recordere, afspillere og foto
Forumnavn: Medier
Forumbeskrivelse: Blu-ray, DVD og memory kort, erfaringer og anbefalinger
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=3899
Udskrevet den: 12-Maj-2024 kl. 01:11


Emne: Dålig erfaring med Verbatim
Skrevet af: 2jur
Emne: Dålig erfaring med Verbatim
Skrevet den: 26-Januar-2005 kl. 15:49

For nogle måneder siden købte jeg 75 Bulkpaq og så lige 10 Verbatim dvd-r 4x, så jeg havde noget kvalitet. Jeg havde nu brændt alle mine Bulkpaq, uden en eneste fejlbrændig, og købte igen, denne gang kun Verbatim dvd-r 8x. Jeg skulle lige havde brændt mine gamle Verbatim 4x af, ud af de 10 har jeg brændt 9 hvoraf de 5 er fejlbrændinger.

Jeg troede min Pio 520 var defekt, efterfølgende har jeg nået at rette nogle af fejlbrændingerne, med Verbatim dvd-r 8x. 

Jeg kan godt forstå der kan være noget galt med enkelte skiver, men det her er sg... for meget.

 

 




Svar:
Skrevet af: HenrikH
Skrevet den: 26-Januar-2005 kl. 16:19
Oprindeligt skrevet af 2jur 2jur skrev:

For nogle måneder siden købte jeg 75 Bulkpaq og så lige 10 Verbatim dvd-r 4x, så jeg havde noget kvalitet. Jeg havde nu brændt alle mine Bulkpaq, uden en eneste fejlbrændig, og købte igen, denne gang kun Verbatim dvd-r 8x. Jeg skulle lige havde brændt mine gamle Verbatim 4x af, ud af de 10 har jeg brændt 9 hvoraf de 5 er fejlbrændinger.

Jeg troede min Pio 520 var defekt, efterfølgende har jeg nået at rette nogle af fejlbrændingerne, med Verbatim dvd-r 8x. 

Jeg kan godt forstå der kan være noget galt med enkelte skiver, men det her er sg... for meget.

Jeg købte nogle Verbatim 4X sammen med min Pioneer 520 recorder i tyskland og dem har jeg endnu ikke haft problemer med.

Dit problem lyder mystisk - også set i lyset af, at netop Verbatim er nævnt som "godkendt" til Pio'en (står i manualen).



-------------
mvh

Henrik


Skrevet af: boink
Skrevet den: 26-Januar-2005 kl. 16:55

Jeg har har brændt rigtig mange Verbatim (100+) - og jeg kan ikke huske at jeg har haft 1 eneste fejlbrænding. Kan det være et uheldigt parti du har fået fingre i ??

Jeg har en plextor brænder i pc'en & en sony hx900 recorder

 

p.s jeg har også udmærket erfaringer med bulkpaq



-------------
Henrik


Skrevet af: 2jur
Skrevet den: 26-Januar-2005 kl. 18:23
Oprindeligt skrevet af boink boink skrev:

Jeg har har brændt rigtig mange Verbatim (100+) - og jeg kan ikke huske at jeg har haft 1 eneste fejlbrænding. Kan det være et uheldigt parti du har fået fingre i ??

Jeg tror du har ret, ved ikke hvad det ellers skulle være. Heldigvis var de ikke købt i Danmark.

Meningen med mit indlæg er, at selv et firma med Verbatims ry, laver graverende fejl.  



Skrevet af: BenCarl
Skrevet den: 26-Januar-2005 kl. 18:45
Oprindeligt skrevet af 2jur 2jur skrev:

Meningen med mit indlæg er, at selv et firma med Verbatims ry, laver graverende fejl.  

Enten det eller også har du fået nogle fakes - har nu aldrig hørt eller set fake'ede Verbatim.



Skrevet af: NIKKO
Skrevet den: 26-Januar-2005 kl. 18:47

Jeg har lidt svært ved at tro, at Verbatim skiverne skuffer. Jeg har brændt mange forskellige mærker, - nogle har givet fejlbrændiger, men ALDRIG VERBATIM. De virker hver gang.  Tror du ikke det er din brænder, der er noget i vejen med. Det tror jeg.

Min PC-brænder er en NEC og min dvd-recorder er en Sony RDR-HX900.



Skrevet af: 2jur
Skrevet den: 26-Januar-2005 kl. 19:17

Hvis det er brænderen, er det recorderen det er galt med, det vil tiden nok vise. Men jeg undre mig over, at nogen tror Verbatim ikke kan lave fejl.



Skrevet af: NIKKO
Skrevet den: 26-Januar-2005 kl. 22:12


Det skal jeg ikke kunne sige, om Verbatim, kan give fejlbrændinger. Det kan de vel nok, ingen er ufejlbarlig - men jeg har som sagt aldrig oplevet det, og jeg kan altså kun tage udgangspunkt i mine egne erfaringer, som jo danner grundlag for mit svar.

 



Skrevet af: papabear
Skrevet den: 27-Januar-2005 kl. 02:42
Oprindeligt skrevet af 2jur 2jur skrev:

For nogle måneder siden købte jeg 75 Bulkpaq og så lige 10 Verbatim dvd-r 4x, så jeg havde noget kvalitet. Jeg havde nu brændt alle mine Bulkpaq, uden en eneste fejlbrændig, og købte igen, denne gang kun Verbatim dvd-r 8x. Jeg skulle lige havde brændt mine gamle Verbatim 4x af, ud af de 10 har jeg brændt 9 hvoraf de 5 er fejlbrændinger.



Jeg har også fra tid til anden haft problemer med Verbatim - ikke mange, og slet ikke så mange i procent som du, men dog problemer.

Verbatim er et glimrende produkt, og de ligger klart blandt de 10-15 bedste procentvis i forhold til fejlbrændinger - de er til gengæld for dyre.

Den "gudestatus" de synes at have nogle steder er nok lidt overdreven.






-------------
by PapaBear
(- som mangler afsnit 2 og 19 af 'Allo 'Allo samt BlackBooks afsnit 2 - anyone??)




Skrevet af: Lars
Skrevet den: 27-Januar-2005 kl. 03:15

Oprindeligt skrevet af papabear papabear skrev:

Den "gudestatus" de synes at have nogle steder er nok lidt overdreven.

Det er egentlig en interessant debat denne her.

Verbatim har ganske rigtigt opnået noget nær "gudestatus", men kun i kraft af et meget stort antal medier som ikke fejlede.

Men vi må heller ikke være blinde. Alle mærkevare fabrikanter benyttter underleverandører, og måske der er sket et svigt her.

  /Lars

 



-------------
Ansvarshavende redaktør.
Webmaster, recordere.dk


Skrevet af: ALCH
Skrevet den: 27-Januar-2005 kl. 13:36
Jeg har ikke haft nogen fejlbrændinger endnu (ca. 150 stk) men jeg bruger også kun de der billige datawrite 8x og Pio 520H.


Skrevet af: buller1
Skrevet den: 27-Januar-2005 kl. 18:35

 

Jeg bruger kun Ritek og Verbatim - heller ikke en eneste fejlbrænding ud af ca. 100 stk.

 

Buller



Skrevet af: Ronnio
Skrevet den: 27-Januar-2005 kl. 22:31

Jeg bruger Verbatim 8x i til min Pio 720 og har heller ikke en eneste fejlbrænding ud af ca. 70 stk.

I forbindelse med mit arbejde har jeg lavet adskellige tusinde brændinger med primært CD-R uden fejlbrændinger, men jeg har også oplevet at der pludseligt kan komme en serier af fejl (fx 5 diske) i en eller god serie på fx 1000 stk.! Årsagen kan have været et produktionsstop hvor en mindre del af diskene bliver dårligere end resten, fordi maskineriet skal op i "omdrejninger" igen (stamperens temperatur skal fx være konstant).

Der kan også opstå dårlige DVD'er på grund af urenheder i cyaninen eller urenheder i den klump metal som danner grundlaget for skabelsen af metallaget i en DVD.

Den nok mest almindelige årsag til skiver af dårlig kvalitet er den at CD-R/DVD'er laves i serier af en vis størrelse fx 50.000 stk.  De sidste par tusinde i en serie kan være dårligere end dem i starten og  midten fordi stamperen (metal formen) er blevet slidt.

I stedet for at skifte metalformen når den bliver slidt, vælger producenten måske at fortsætte med at lave et par tusinde diske som så sælges som NoName diske eller på et lidt mere tvivlsomt marked.

Min pointe er at vi alle kan være uheldige at løbe ind i en stribe dårlige diske uden at vi af den grund kan konkludere at det pågældende mærke er et dårligt mærke eller at der er noget galt med vores kære mekanik.  Smile

Ronnio 



-------------
Ejer af en Pioneer DVR-720 og super tilfreds



Print side | Luk vindue