Print side | Luk vindue

Kortopdatering Garmin

Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Visnings- og lytte-udstyr
Forumnavn: Navigation og CarFi
Forumbeskrivelse: GPS navigation, bilradio, anlæg, TV og DVD til bilen
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=40773
Udskrevet den: 09-Juni-2024 kl. 19:50


Emne: Kortopdatering Garmin
Skrevet af: Fimpe
Emne: Kortopdatering Garmin
Skrevet den: 08-Maj-2008 kl. 10:17

Er på vej til at købe en Garmin 760'er, men prøvede den sammen med den nye TomTom 730. Kroatien kortet var noget mere detaljeret på TomTom'en, (det var hos el-mutanten, så jeg går ud fra at det var med nyeste kort).

- så det kunne være fint hvis der var en kortopdatering på vej til Garmin? 

Nogen der kender terminerne for nye kort til Garmin?



-------------
LG's CineBeam HU810PW, 106" Draper Cineperm, LG C7, Elabs Tomahawk x 4, xtz edge a-2 300,Zappulse2.3 x2, Denon AVC X4700H, Optimo(DIY HT * 3) Elabs Pre,Mini-i Pro 3, Apple 4k/Shield,Sony UBP-X700



Svar:
Skrevet af: MJ (udmeldt)
Skrevet den: 08-Maj-2008 kl. 10:36

De plejer at komme i foråret synes jeg. MEd forbehold for at det er lavet om :)

Det er selvfølgelig vigtigt kortet har det man skal bruge, men det er også vigtigt selve maskinen har det du skal bruge = kan du lide at bruge TomTom'en?



Skrevet af: Fimpe
Skrevet den: 08-Maj-2008 kl. 11:37

Jeg syntes også jeg har læst de skulle komme nu, men har kun set opdateringer til Nordamerika. Der skal jeg ikke lige hen i år :-)

TomTom'en var lækker, det tiltaler mig også deres nye intelligente ruteplan, - men jeg køber altså ikke en GPS uden mulighed for at søge vej før by!

Så kan de forsøge at udbedre skaden ved f.eks. mulighed for at søge "københavn" i stedet for glostrup o.s.v. men det er næsten dømt til at gå galt flere steder "worldwide i Europa". Jeg fatter simpelthen ikke at de ikke implementerer muligheden, det kan godt være at det vil give TomTom en lang søgetid, men jeg har ingen papirkort med i bilen, så jeg VIL have muligheden.

 



-------------
LG's CineBeam HU810PW, 106" Draper Cineperm, LG C7, Elabs Tomahawk x 4, xtz edge a-2 300,Zappulse2.3 x2, Denon AVC X4700H, Optimo(DIY HT * 3) Elabs Pre,Mini-i Pro 3, Apple 4k/Shield,Sony UBP-X700


Skrevet af: MJ (udmeldt)
Skrevet den: 08-Maj-2008 kl. 11:40

Jeg er enig i din betragtning - det var blandt andet også derfor jeg valgte TomTom fra.

TomTom har i årevis fået tæsk for dette men år efter år gider de ikke lytte.

Jeg var ikke i tvivl om hvad jeg ville vælge..

Men det nytter selvfølgelig ikke noget hvis det kort Garmin har ikke kan guide dig derhen hvor du skal i Kroatien.



Skrevet af: Lennon
Skrevet den: 08-Maj-2008 kl. 21:13

Er temmelig sikker på,at Garmins 2008 kortopdatering blev frigivet i marts ?

Vej før by er selvfølgeligt et must ! !



Skrevet af: Klausens
Skrevet den: 08-Maj-2008 kl. 22:30
2008 kortene til Garmin blev frigivet omkring Februar...


Skrevet af: Pede8000
Skrevet den: 09-Maj-2008 kl. 07:25

Oprindeligt skrevet af Klausens Klausens skrev:

2008 kortene til Garmin blev frigivet omkring Februar...

Ved du hvilket versions nummer 2008 kortet har? Kaldes det 2008 eller 2009???(ulogisk ) ?

Jeg har lige købt en Garmin 250 m Europa. som jeg syns er fantastisk!! Nem et bruge og absolut bedre end min "gamle" GPS!!



-------------
Sony 65AG8 - Apple TV 4K - Lyngdorf TDAI-1120 - Cambridge 740C - Panasonic DP-UB820 - Marantz SR5015 - KEF LS50 Meta - Pro-Ject Essential III (OM20) - Denon DNP- 800NE - Lyngdorf BW-3



Skrevet af: Kelco
Skrevet den: 09-Maj-2008 kl. 11:15
Jeg har netop lige i går aftes opdateret min Garmin med V.10 (2008) til min 360'er. Det gik perfekt; men tog nogle timer at få installeret. Mener den blev tilgængelig først i april

-------------
Mvh Carsten


Skrevet af: Lennon
Skrevet den: 09-Maj-2008 kl. 17:04

Oprindeligt skrevet af Kelco Kelco skrev:

Jeg har netop lige i går aftes opdateret min Garmin med V.10 (2008) til min 360'er. Det gik perfekt; men tog nogle timer at få installeret. Mener den blev tilgængelig først i april

Hvordan opdateres en Garmin 360 ? ? - og pris på nye kort ?



Skrevet af: Kelco
Skrevet den: 10-Maj-2008 kl. 00:10
Oprindeligt skrevet af Lennon Lennon skrev:

Oprindeligt skrevet af Kelco Kelco skrev:

Jeg har netop lige i går aftes opdateret min Garmin med V.10 (2008) til min 360'er. Det gik perfekt; men tog nogle timer at få installeret. Mener den blev tilgængelig først i april

Hvordan opdateres en Garmin 360 ? ? - og pris på nye kort ?

Meget nemt. Jeg købte en CD og så var det bare at følge instruksen på skærmen. Der bliver taget en backup af GPS'en og Mapsource bliver installeret og til sidst bliver alt kortmaterialet installeret

Prisen mener jeg var 795



-------------
Mvh Carsten


Skrevet af: Breddam
Skrevet den: 10-Maj-2008 kl. 00:19
Kelco,
Kunne du prøve at finde fx. Dalen 1 under 4652 Hårlev?

Venligst
Søren


Edit= Tjek også lige eventuelle adresser på Dams Have under samme postnr. Hvad findes dér?
S.


-------------
http://widepond.dk - Widepond


Skrevet af: MJ (udmeldt)
Skrevet den: 10-Maj-2008 kl. 00:38
Jeg kan på mit 2008-materiel ikke finde Dalen 1 under 4652.


Skrevet af: Breddam
Skrevet den: 10-Maj-2008 kl. 11:14
Oprindeligt skrevet af MartinJohansen MartinJohansen skrev:

Jeg kan på mit 2008-materiel ikke finde Dalen 1 under 4652.


Nej, det tænkte jeg nok
Der er en meget lang vej til kortproducenterne fra kommunerne.

Ifm kommunalreformen skiftede vi alle vejnavne ud, så vi ikke havde dobbelte vejnavne i den nye kommune. 39 stk. Derfor opstod Dalen som vejnavn.
Hvis du ikke kan finde Dalen 1, så hedder den vel Vestergade 1?

Det er godt nok sørgeligt, at det er sådan fat Vi videregav alle de nye navne til KMS, Krak, Eniro, Beredskab oma i december 2006, og vi har naturligvis vedligeholdt alle adresser løbende, idet det er en kommunal myndighedsopgave.
Mageløst, at Navteq ikke har fået fingre i dem. Så er de altså ikke særligt opsøgende i deres arbejde. De kan både hentes fra kommercielle aktører og hos KMS. Jeg har da også tidligere videregivet vejnavne på opfordring, fordi de er nemme at trække ud af vores GIS.

Jeg tror, at jeg ville brokke mig til Garmin, for du kan jo godt finde adressen på http://www.krak.dk/Person/Resultat.aspx?Area=dalen+1%2C+4652&WhoOnlySearch=false&ExtendSearch=false - krak.dk

Venligst
Søren


-------------
http://widepond.dk - Widepond


Skrevet af: Klausens
Skrevet den: 10-Maj-2008 kl. 18:31
Tror faktisk alligevel at det var i April det blev frigivet.. 

Det koster 599,- at købe igennem Føtex, hvor du får det på en DVD skive indenfor et par dage... Det skal bestilles hjem igennem Garmin Danmark/Fairpoint Navigation A/S...


Skrevet af: Kelco
Skrevet den: 10-Maj-2008 kl. 18:58

Oprindeligt skrevet af MartinJohansen MartinJohansen skrev:

Jeg kan på mit 2008-materiel ikke finde Dalen 1 under 4652.

 

Korrekt at navnet ikke findes: For dårligt af Garmin;hvis det har været kendt så længe. Her hvor jeg bor er kortet opdateret med de korrekte nye gader og rundkørsel,problemet er bare at det blev ikke til en rundkørsel som planlagt oprindeligt.



-------------
Mvh Carsten


Skrevet af: petite_machine
Skrevet den: 11-Maj-2008 kl. 09:46
Har også lige opdateret vores garmin 250, og det var ganske gratis. Min mor skrev til garmin, og så kom der en skive med posten, med det nye europa-kort. Men ja, det tager nogle timer


Skrevet af: 2jur
Skrevet den: 11-Maj-2008 kl. 09:53

Oprindeligt skrevet af petite_machine petite_machine skrev:

Har også lige opdateret vores garmin 250, og det var ganske gratis. Min mor skrev til garmin, og så kom der en skive med posten, med det nye europa-kort. Men ja, det tager nogle timer

Hvad skrev din mor?

 



Skrevet af: Lennon
Skrevet den: 11-Maj-2008 kl. 13:13
Oprindeligt skrevet af 2jur 2jur skrev:

Oprindeligt skrevet af petite_machine petite_machine skrev:

Har også lige opdateret vores garmin 250, og det var ganske gratis. Min mor skrev til garmin, og så kom der en skive med posten, med det nye europa-kort. Men ja, det tager nogle timer

Hvad skrev din mor?

 

Jeg tror,at det hænger sammen med at de Garmin der blev solgt efter dec. 2007 var bundlet m en gratis 2008 opdatering.



Skrevet af: petite_machine
Skrevet den: 12-Maj-2008 kl. 11:06
Oprindeligt skrevet af Lennon Lennon skrev:

Oprindeligt skrevet af 2jur 2jur skrev:

Oprindeligt skrevet af petite_machine petite_machine skrev:

Har også lige opdateret vores garmin 250, og det var ganske gratis. Min mor skrev til garmin, og så kom der en skive med posten, med det nye europa-kort. Men ja, det tager nogle timer

Hvad skrev din mor?

 

Jeg tror,at det hænger sammen med at de Garmin der blev solgt efter dec. 2007 var bundlet m en gratis 2008 opdatering.

Ja, det var vidst sådan noget.



Skrevet af: niepe
Skrevet den: 12-Maj-2008 kl. 11:25
Oprindeligt skrevet af Fimpe Fimpe skrev:

 - men jeg køber altså ikke en GPS uden mulighed for at søge vej før by!

Hvilke problemer kan dette da give?



Skrevet af: Lennon
Skrevet den: 12-Maj-2008 kl. 11:36
Oprindeligt skrevet af niepe niepe skrev:

Oprindeligt skrevet af Fimpe Fimpe skrev:

 - men jeg køber altså ikke en GPS uden mulighed for at søge vej før by!

Hvilke problemer kan dette da give?

Det kan give det problem,at du ikke kan finde vejen ! !

I hvert fald i det tyndere befolkede Jylland, kan du sagtens komme ud for,at en vej - rent GPS mæssigt - hører til en ulogisk by - rent geografisk.

Og hvis du feks kører service,og ikke lige har postnr, så er det  




Print side | Luk vindue