Print side | Luk vindue

5090 settings fra Bumptious

Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Visnings- og lytte-udstyr
Forumnavn: TV
Forumbeskrivelse: Fladskærme, billedrør og projections-tv
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=43440
Udskrevet den: 28-April-2024 kl. 06:00


Emne: 5090 settings fra Bumptious
Skrevet af: Rob801
Emne: 5090 settings fra Bumptious
Skrevet den: 07-Juli-2008 kl. 08:51

Så er der endelig nogen settings for jer som er interesseret (fra Bumptious på AVforums).

 

http://www.avforums.com/forums/showthread.php?t=787159 - http://www.avforums.com/forums/showthread.php?t=787159



-------------
Pioneer 5090H/ SC-LX71
Elac FS-247/CC-241/IW1230
Sony BDP-S370















Svar:
Skrevet af: furious jt
Skrevet den: 07-Juli-2008 kl. 08:55

Takker, har ventet på dem.

Men det er bare normale settings, ik? Bruger nemlig 8g starter settings indtil videre.. Går ud fra det er det man skal de første 100-200 timer og så bruge de settings du linker til bagefter?



-------------
7.2.4 atmosbio
Sony vpl-HW55
Diy 116" fastramme lærrede.
Marantz av7702mkII - Marantz mm8077 og NAD M25
Oppo bdp-83 Regionsfri
5 stk. MK Sound 150mk2.
2 x Mksound X10 subs


Skrevet af: R3b3L
Skrevet den: 07-Juli-2008 kl. 09:49
Synes du ikke de starter settings ser helt forkerte ud furious ?


Skrevet af: Hother
Skrevet den: 07-Juli-2008 kl. 09:59
Oprindeligt skrevet af furious jt furious jt skrev:

Takker, har ventet på dem.

Men det er bare normale settings, ik? Bruger nemlig 8g starter settings indtil videre.. Går ud fra det er det man skal de første 100-200 timer og så bruge de settings du linker til bagefter?

Du kan være ret sikker på, at hans indstillinger er ret optimale - uden en egentlig kalibrering:

First settings below for LX5090,

LX6090 will follow tomorrow and they are different.

This will get you into the ballpark of what an ISF calibrated set will look like.

The settings are likely to be tweaked next Friday as the set I am using for these setting will be well past 200 hours by then.

It is no substitute for a proper calibration and it is using the movie mode of which the settings will work across all inputs.

No 2 sets that I have calibrated have the identicle settings. There are good calibrators that frequent the forum and they will only be too pleased to provide thier services to you.

You will have to keep changing Pure cinema modes depending on the source you are using.

Any questions please ask them in the main 9G thread.

Further settings will be added and it will take about a week for this thread to become full with info you are likely to need.

B

Movie Mode

Contrast 32
Brightness +1
Colour 0
Tint 0
Sharpness -15

PRO ADJUST

PURE CINEMA
Fim Mode OFF (SKY) or Advanced (BLUE RAY HD) OFF (SD DVD)
TXT Opt OFF

Intellegent Mode OFF

PICTURE DETAIL

DRE OFF (more accurate) or Low if you want more fake contrast
BLACL LEVEL OFF
ACL OFF
Enhancer Mode 2
Gamma 2


COLOUR DETAIL

Colour Temp Manual (PUSH FOR ENTER FOR 3 SECONDS)

Red High -2
Green High 0
Blue High -2
Red Low -1
Green Low 0
Blue Low -1

CTI OFF

Colour Management

Red 0
Yellow 0
Green 0
Cyan -1
Blue 0
Magenta -2

Colour Space 2

Noise Reduction All Off
__________________


-------------
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.


Skrevet af: furious jt
Skrevet den: 07-Juli-2008 kl. 11:07

Oprindeligt skrevet af R3b3L R3b3L skrev:

Synes du ikke de starter settings ser helt forkerte ud furious ?

Jeg har ikke så meget at sammenligne med, så synes egentlig billedet er ok, men jo det kan da forhåbentlig blive bedre.

Nu bruger jeg dem lige nogle timer endnu, og så bruger jeg de settings som er postet her i tråden. Så må vi se om det er bedre



-------------
7.2.4 atmosbio
Sony vpl-HW55
Diy 116" fastramme lærrede.
Marantz av7702mkII - Marantz mm8077 og NAD M25
Oppo bdp-83 Regionsfri
5 stk. MK Sound 150mk2.
2 x Mksound X10 subs


Skrevet af: DesertMC
Skrevet den: 07-Juli-2008 kl. 17:28
De settings er da dem han bruger i indkørings fasen, som jeg læser det skifter han dem efter 200 timer eller hvad?

coz2001


-------------
Mvh

Christian


Skrevet af: the_rieper
Skrevet den: 07-Juli-2008 kl. 17:30
Oprindeligt skrevet af coz2001 coz2001 skrev:

De settings er da dem han bruger i indkørings fasen,
som jeg læser det skifter han dem efter 200 timer eller hvad?
coz2001


det er ikke indkørings settings er jeg ret sikker på. de er ret lig hans
reference lx 8g settings. Han skriver blot at de vil blive tweaket ydeligere
efterhånden som det blir kørt til.


Skrevet af: furious jt
Skrevet den: 07-Juli-2008 kl. 17:32

Kan vi ikke lige få opklaret om de settings der er postet her i tråden er det starter settings eller alm. settings?

pt bruger jeg starter settings fra 8g som bumptious har postet på avforum og det ser umiddelbart ok ud. Men vil da hellere bruge disse settings, såfremt det ER start settings.

Ps, bund en øl, for hver gang jeg har nævnt ordet "settings" i dette indlæg, og du er klar til en festlig aften.



-------------
7.2.4 atmosbio
Sony vpl-HW55
Diy 116" fastramme lærrede.
Marantz av7702mkII - Marantz mm8077 og NAD M25
Oppo bdp-83 Regionsfri
5 stk. MK Sound 150mk2.
2 x Mksound X10 subs


Skrevet af: DesertMC
Skrevet den: 07-Juli-2008 kl. 17:45
De settings han har lagt  ud er fra d. 4-7-08, så hvis han skal nå de 200 timer skal det være tændt 24/7 mon ikke han køre en break-in dvd iøjebikket? Jeg har spurgt dem inden på avforums, kingfats og en anden sagde at de skulle bruges de første 200 timer.

coz2001


-------------
Mvh

Christian


Skrevet af: DesertMC
Skrevet den: 07-Juli-2008 kl. 18:27
Hej furious jt

Så var det altså LX5090 starter settings

coz2001


Skrevet af: SLETTET_20120103
Skrevet den: 07-Juli-2008 kl. 19:32
Jeg har lige fået et smil på mine læber efter at jeg prøvede de settings.

Det løftede lige billedet 2-3 takker op i den gode retning


Skrevet af: DesertMC
Skrevet den: 07-Juli-2008 kl. 19:39
Det var godt jeg får mit LX5090 på onsdag og vil køre break-in dvd med de settings


Skrevet af: Sickboy
Skrevet den: 07-Juli-2008 kl. 20:09

Jeg må så sige jeg ikke bryder mig om de settings fra Bumptious. Jeg synes de virker alt for blege. Jeg kører pt. med Pure setting fra det svenske review(side 98 i megatråden), dog med kontrasten sat ned til 32. De passer bedre til min smag.

Så kan jo så nok diskutere, hvilke settings, som er mest "korrekte".



Skrevet af: Hother
Skrevet den: 07-Juli-2008 kl. 20:10

Oprindeligt skrevet af Anima Anima skrev:

Jeg har lige fået et smil på mine læber efter at jeg prøvede de settings.

Det løftede lige billedet 2-3 takker op i den gode retning

Jamen hvad gør vi ikke for dig



-------------
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.


Skrevet af: Hother
Skrevet den: 07-Juli-2008 kl. 20:15
Oprindeligt skrevet af Sickboy Sickboy skrev:

Jeg må så sige jeg ikke bryder mig om de settings fra Bumptious. Jeg synes de virker alt for blege. Jeg kører pt. med Pure setting fra det svenske review(side 98 i megatråden), dog med kontrasten sat ned til 32. De passer bedre til min smag.

Så kan jo så nok diskutere, hvilke settings, som er mest "korrekte".

Problemet med mere korrekte settings er jo, at de ikke giver den "Whaw oplevelse", som man får i Elgiganten og tilsvarende steder. Disse tv er typisk indstillet forkert, og har til formål at give dig en farveoplevelse.

Jeg tror ikke at man kan diskuttere om de her i tråden viste settings er mere korrekte end "Whawoplevelsen". De er uden tvivl de mest korrekte settings der pt er tilgængelige. Altså med undtagelse af en kalibrering



-------------
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.


Skrevet af: SLETTET_20120103
Skrevet den: 07-Juli-2008 kl. 20:29
Jeg må så og sige at der er stor forskel på hvilken kanal jeg bruger, og om jeg er mere tilfreds med instillingerne.

TV3 = PUKE
Discovery = nam



Jamen du skulle bare se mit unge jyske smil jeg har lige nu, Hother


Skrevet af: Sickboy
Skrevet den: 07-Juli-2008 kl. 22:33
Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

Oprindeligt skrevet af Sickboy Sickboy skrev:

Jeg må så sige jeg ikke bryder mig om de settings fra Bumptious. Jeg synes de virker alt for blege. Jeg kører pt. med Pure setting fra det svenske review(side 98 i megatråden), dog med kontrasten sat ned til 32. De passer bedre til min smag.

Så kan jo så nok diskutere, hvilke settings, som er mest "korrekte".

Problemet med mere korrekte settings er jo, at de ikke giver den "Whaw oplevelse", som man får i Elgiganten og tilsvarende steder. Disse tv er typisk indstillet forkert, og har til formål at give dig en farveoplevelse.

Jeg tror ikke at man kan diskuttere om de her i tråden viste settings er mere korrekte end "Whawoplevelsen". De er uden tvivl de mest korrekte settings der pt er tilgængelige. Altså med undtagelse af en kalibrering

Jamen det er jeg da sikker på du nok har ret i, men det forhindrer bare ikke mig at at kunne lide de andre bedre



Skrevet af: Hother
Skrevet den: 07-Juli-2008 kl. 22:41
Oprindeligt skrevet af Sickboy Sickboy skrev:

Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

Oprindeligt skrevet af Sickboy Sickboy skrev:

Jeg må så sige jeg ikke bryder mig om de settings fra Bumptious. Jeg synes de virker alt for blege. Jeg kører pt. med Pure setting fra det svenske review(side 98 i megatråden), dog med kontrasten sat ned til 32. De passer bedre til min smag.

Så kan jo så nok diskutere, hvilke settings, som er mest "korrekte".

Problemet med mere korrekte settings er jo, at de ikke giver den "Whaw oplevelse", som man får i Elgiganten og tilsvarende steder. Disse tv er typisk indstillet forkert, og har til formål at give dig en farveoplevelse.

Jeg tror ikke at man kan diskuttere om de her i tråden viste settings er mere korrekte end "Whawoplevelsen". De er uden tvivl de mest korrekte settings der pt er tilgængelige. Altså med undtagelse af en kalibrering

Jamen det er jeg da sikker på du nok har ret i, men det forhindrer bare ikke mig at at kunne lide de andre bedre

Næh nej, det er jo smag og behag - det gør det bare ikke mere korrekt



-------------
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.


Skrevet af: furious jt
Skrevet den: 07-Juli-2008 kl. 22:50

Oprindeligt skrevet af coz2001 coz2001 skrev:

Hej furious jt

Så var det altså LX5090 starter settings

coz2001

Jep det var sq godt Det var nu ikke fordi jeg ikke stolede på dig at jeg spurgte dem derinde, men ville bare være 100% sikker.

Farverne er lidt matte ift. 8g starter settings, men det bliver pænere og pænere jo mere man lige vender sig til det. Glæder mig til at se hvad bumptious disker frem med af endelig settings, når han har rundet de 200 timer



-------------
7.2.4 atmosbio
Sony vpl-HW55
Diy 116" fastramme lærrede.
Marantz av7702mkII - Marantz mm8077 og NAD M25
Oppo bdp-83 Regionsfri
5 stk. MK Sound 150mk2.
2 x Mksound X10 subs


Skrevet af: R3b3L
Skrevet den: 08-Juli-2008 kl. 00:44
Jeg kører nu selv med de "pure" settings, stadig med kontrasten på 40% og et pt ved at kører lidt break in med de settings.. men jeg tror nu uanset hvilke settings man bruger, så går man ikke helt galt i byen. Om det er pure, 8g starter, 9g starter eller hvad nu... Billedet ser jo helt kanon ud på de gode pio'er.. :D

Men det kommer vel også an på hvor fanatisk man er ;) jeg troede selv jeg ville være det i starten og kun kører starter settings og så bare intet tv kiggeri før efter 200 timer med break-in.. men er efterhånden kommet frem til (personlig vurdering) at det er lidt hips om haps.. find nogle settings, som man synes giver et korrekt billede og brug dem, se lidt SD, HD, kør lidt break in og ellers bare nyd det her super fucking rigtig top nice dejlige tv :D og så lidt slut af med en kalibrering fra otto efter de 200 timer, så er den vist mere end hjemme ;)


Skrevet af: BUGz
Skrevet den: 08-Juli-2008 kl. 01:43
når man køre med PC via HDMI er der stor set ingen settings ??

-------------
Pioneer PDP-LX5090




Skrevet af: Rob801
Skrevet den: 08-Juli-2008 kl. 12:00

Nu har jeg lige indstillet min 5090H og en ting jeg kunne mærke med det sammen er at den ikke er nær så (fysisk) varm som før (det har Anima også oplevet med 8g settings).

Jeg er umiddelbart tilfreds med de settings men skal vænne mig lidt til dem nar jeg er vandt til fabriks (butiks) indstillinger.



-------------
Pioneer 5090H/ SC-LX71
Elac FS-247/CC-241/IW1230
Sony BDP-S370














Skrevet af: DesertMC
Skrevet den: 08-Juli-2008 kl. 18:00
Oprindeligt skrevet af furious jt furious jt skrev:

Oprindeligt skrevet af coz2001 coz2001 skrev:

Hej furious jt

Så var det altså LX5090 starter settings

coz2001

Jep det var sq godt Det var nu ikke fordi jeg ikke stolede på dig at jeg spurgte dem derinde, men ville bare være 100% sikker.

Farverne er lidt matte ift. 8g starter settings, men det bliver pænere og pænere jo mere man lige vender sig til det. Glæder mig til at se hvad bumptious disker frem med af endelig settings, når han har rundet de 200 timer


Ingen problemer glæder mig til at få det mellem hænderne, som er imorgen fra Fona

coz2001


Skrevet af: Maxburner
Skrevet den: 08-Juli-2008 kl. 20:06

Har lige kæmpet med indstillinger på skærmen, men til sidst måtte opgive. indstiller man billedet efter en kanal, så ser det af ht. på andet og sådan kan man fortsætte på alle kanaler, ingen udsendelser er ens... det noget øv..



Skrevet af: sauron
Skrevet den: 08-Juli-2008 kl. 21:16
ville gerne vide hvordan folk indstiller derres ps3'er

-------------
pioneer lx5090(ISF kalibreret)
onkyo tx-sr705( kalibreret af otto)
B&W dm602
toshipa hd-30
ps3
xbox 360
wii


Skrevet af: furious jt
Skrevet den: 08-Juli-2008 kl. 21:22
Oprindeligt skrevet af Maxburner Maxburner skrev:

Har lige kæmpet med indstillinger på skærmen, men til sidst måtte opgive. indstiller man billedet efter en kanal, så ser det af ht. på andet og sådan kan man fortsætte på alle kanaler, ingen udsendelser er ens... det noget øv..

Nu må du ikke misforstå mig, men det virker som om du er ret træt at tv'et.

Har du overvejet at returnere det?

Mener intet med det, er bare nysgerrig



-------------
7.2.4 atmosbio
Sony vpl-HW55
Diy 116" fastramme lærrede.
Marantz av7702mkII - Marantz mm8077 og NAD M25
Oppo bdp-83 Regionsfri
5 stk. MK Sound 150mk2.
2 x Mksound X10 subs


Skrevet af: Maxburner
Skrevet den: 08-Juli-2008 kl. 21:49

Nej jeg er tilfreds med skærmen, bare skuffet analog tuner / SD på fuld HD panel.. tror det er en vanesag.. vænnet mig for meget til 29" 100hz billedrør skærm :)

SD egner sig ikke på et fuld HD panel der er så store som 50". 

Testede lige fuld HD materiale via USB, som hentet på nettet - ser kanon ud.

 



Skrevet af: furious jt
Skrevet den: 08-Juli-2008 kl. 21:55
Oprindeligt skrevet af Maxburner Maxburner skrev:

Nej jeg er tilfreds med skærmen, bare skuffet analog tuner / SD på fuld HD panel.. tror det er en vanesag.. vænnet mig for meget til 29" 100hz billedrør skærm :)

SD egner sig ikke på et fuld HD panel der er så store som 50". 

Testede lige fuld HD materiale via USB, som hentet på nettet - ser kanon ud.

 

ok det var godt du er tilfreds med noget af det

Kan man afspille film via usb eller kun billeder?

mht sd og analog tv, så tror jeg du skulle have haft et lcd før plasma for virkelig at sætte pris på billedkvaliteten. Det er nok værre at gå fra crt som du skriver.

Jeg havde et lcd før, og ja det var da udemærket, men pio'en er bare klasser bedre og det gør selvfølgelig at jeg faktisk ikke er skuffet over noget som helst, endnu



-------------
7.2.4 atmosbio
Sony vpl-HW55
Diy 116" fastramme lærrede.
Marantz av7702mkII - Marantz mm8077 og NAD M25
Oppo bdp-83 Regionsfri
5 stk. MK Sound 150mk2.
2 x Mksound X10 subs


Skrevet af: Maxburner
Skrevet den: 08-Juli-2008 kl. 21:57

Man kan godt afspille videoklip via USB, men bare ikke for høj bitrate, tror ikke porten er hurtigt nok. hakker hvis kommer over 6-8 mbit

Jeg har desværre ikke kunne ændre indstiller på USB porten med hensyn billed setings

testet med 1080P optagelser, prøve optagelser fra videokamera 1080P men også HDWMA

 

- Men kan ikke afspille Divx og vob



Skrevet af: BUGz
Skrevet den: 09-Juli-2008 kl. 01:31

jeg afspiller HD fra PCen via HDMI - damn det ser godt ud - lige så godt som på min 19" pc skærm men bare i 50" istedet

vedr. SD så er det meget få kanaler hvor det ser godt ud, men C+ er en af dem

 



-------------
Pioneer PDP-LX5090




Skrevet af: BUGz
Skrevet den: 09-Juli-2008 kl. 01:36
Oprindeligt skrevet af Rob801 Rob801 skrev:

Så er der endelig nogen settings for jer som er interesseret (fra Bumptious på AVforums).

 

http://www.avforums.com/forums/showthread.php?t=787159 - http://www.avforums.com/forums/showthread.php?t=787159

de skriver at disse setings er til sky HD og bluray, hvad så med SD ?



-------------
Pioneer PDP-LX5090




Skrevet af: Maxburner
Skrevet den: 09-Juli-2008 kl. 19:57

Hans seting er alt for gule..

 

Her er mine setting til analog tv (SD) som jeg bruger lige fortiden - Breakin = kørt indtil nu 50 timer.

 

USER

Contrast    20
Brightness    +2
Colour     -6
Tint     -8
Sharpness         -5

PRO ADJUST

PURE CINEMA
Fim Mode  OFF
TXT Opt   OFF

Intellegent Mode  OFF

PICTURE DETAIL

DRE    OFF
BLACL LEVEL  OFF (ON hvis man vil have lidt ekstra sort)
ACL   OFF
Enhancer Mode   1
Gamma    1


COLOUR DETAIL

Colour Temp  mid-low

CTI   OFF

Colour Management 

Red   +4
Yellow   +1
Green   +3
Cyan   +2
Blue   -3
Magenta   -6

Colour Space   2 (1 hvis lidt køligere farver)

Noise Reduction  All Off

Other

3DYC   low
I-P mode  1 

 


Power Control:

Energy Save  mode1


Option:

Orbiter   mode1

Drive mode      2 (for mere flydende scrolltext)

Husk at komme med feed back eller et par ændringer...



Skrevet af: JayDK
Skrevet den: 13-Juli-2008 kl. 01:17

Synes jeg har lidt svært ved at finde den rigtige indstilling. Synes Movie indstillingen gør det hele så trist når man sikfter mellem den og standard. Men som der også er sagt et nok mest wow effekt - og når man ser er film i Movie ser det da også godt ud.

Hvordan ser man hvor lang tid fjernsynet har været tændt? (Sevicemenu?)



Skrevet af: Otto J
Skrevet den: 13-Juli-2008 kl. 08:20
Oprindeligt skrevet af Maxburner Maxburner skrev:

Har lige kæmpet med indstillinger på skærmen, men til sidst måtte opgive. indstiller man billedet efter en kanal, så ser det af ht. på andet og sådan kan man fortsætte på alle kanaler, ingen udsendelser er ens... det noget øv..

Det er ikke _meningen_ at forskellige udsendelser skal se ens ud...



-------------
Mvh Otto


Skrevet af: SLETTET_20120103
Skrevet den: 13-Juli-2008 kl. 11:52
Oprindeligt skrevet af JayDK JayDK skrev:

Synes jeg har lidt svært ved at finde den rigtige indstilling. Synes Movie indstillingen gør det hele så trist når man sikfter mellem den og standard. Men som der også er sagt et nok mest wow effekt - og når man ser er film i Movie ser det da også godt ud.


Hvordan ser man hvor lang tid fjernsynet har været tændt? (Sevicemenu?)



Er også med på en lytter her.

Tror mit har kørt de 100 timer snart


Skrevet af: Maxburner
Skrevet den: 13-Juli-2008 kl. 15:37

personligt vil jeg passe på at bruge for meget gul... husk lige at kombinationen gul vil blive brændt hurtigere ind i skærmen, end hvis hvidbalancen er mere over det hvide område...

Sådan ser jeg det...



Skrevet af: bekker
Skrevet den: 18-Februar-2009 kl. 21:34

Er disse settings stadig det bedste udgangspunkt, uden en egentlig kalibrering ?

Jeg forstår ikke hvordan folk kan holde ud at se på TV'et med "Sharpness" på -15... for mig, bliver billedet alt for tåget og "blødt".



Skrevet af: Hother
Skrevet den: 18-Februar-2009 kl. 21:44
Oprindeligt skrevet af bekker bekker skrev:

Er disse settings stadig det bedste udgangspunkt, uden en egentlig kalibrering ?

Jeg forstår ikke hvordan folk kan holde ud at se på TV'et med "Sharpness" på -15... for mig, bliver billedet alt for tåget og "blødt".

De nævnte settings er noget nær det bedste til dit tv. Jeg er lidt i tvivl om hvad jeg skal svare til din sidste bemærkning, for de nævnte settings formål er, ligesom en kalibrering, at vise det korrekte billede. Hvis det ikke er godt nok, så må du jo prøve dig frem



-------------
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.


Skrevet af: bekker
Skrevet den: 18-Februar-2009 kl. 22:19

Jeps, jeg har også været igang med at justere på skarpheden  Det var sådan mere af nysgerrighed, om andre oplevede det på samme måde, eller om mine glasøjne trænger til en kalibrering.

Helt konkret er der en scene i Transformers med en taxa, hvor der er noget text på døren. Med Sharpness på -15, er det ikke til at læse. Bliver den lusket op omkring 0, står det lysende klart.

Forøvrigt giver det total kuldegysning, i en voksen drengekrop som min, første gang Optimus Prime viser sig og transformerer sig. Total flashback til de go'e gamle dage



Skrevet af: maibritt
Skrevet den: 19-Februar-2009 kl. 01:00

Psst.. Når i snakker om Break-in dvd, er det så en speciel dvd eller bare en tilfældig dvd i afspiller konstant de første 200 timer?

Maibritt



Skrevet af: Hother
Skrevet den: 19-Februar-2009 kl. 08:05
Oprindeligt skrevet af maibritt maibritt skrev:

Psst.. Når i snakker om Break-in dvd, er det så en speciel dvd eller bare en tilfældig dvd i afspiller konstant de første 200 timer?

Maibritt

Psssstt......maibritt, du kan finde den til download her:

http://www.recordere.dk/download/ - http://www.recordere.dk/download/

Men efter min bedste overbevisning, så skal du bare se almindeligt tv, med skånsomme settings som f.eks. de settings som omtales her.

Hvis du ikke kan finde disse settings, så vender du lige tilbage, eller send mig en PM



-------------
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.


Skrevet af: SLETTET_20120103
Skrevet den: 19-Februar-2009 kl. 12:00
Har selv brugt mit tv normalt fra dag 1 - alle de ting som var et problem med plasma de første 200 timer på de tidligere genereationer (og grunden til den dvd), har ikke været et problem. Mit tv er uden retention, burn-in og alt det halløj der.


Skrevet af: maibritt
Skrevet den: 19-Februar-2009 kl. 14:25

-



Skrevet af: SuperBilleN
Skrevet den: 26-Marts-2009 kl. 00:27
Oprindeligt skrevet af Sickboy Sickboy skrev:

Jeg må så sige jeg ikke bryder mig om de settings
fra Bumptious. Jeg synes de virker alt for blege. Jeg kører pt. med Pure
setting fra det svenske review(side 98 i megatråden), dog m
d kontrasten sat ned til 32. De passer bedre til min smag.


Så kan jo så nok diskutere, hvilke settings, som er mest
"korrekte".



Hvor finder man de pure settings henne? Vil gerne sammenligne de to


Skrevet af: Mr. Pioneer
Skrevet den: 26-Marts-2009 kl. 16:31
Oprindeligt skrevet af SuperBilleN SuperBilleN skrev:

Oprindeligt skrevet af Sickboy Sickboy skrev:

Jeg må så sige jeg ikke bryder
mig om de settings
fra Bumptious. Jeg synes de virker alt for blege. Jeg kører pt. med Pure
setting fra det svenske review(side 98 i megatråden), dog m
d kontrasten sat ned til 32. De passer bedre til min smag.


Så kan jo så nok diskutere, hvilke settings, som er mest
"korrekte".



Hvor finder man de pure settings henne? Vil gerne sammenligne de to


Pure er forbeholdt KRP modellerne



Print side | Luk vindue