Print side | Luk vindue

Vis mig dit TV/Hifi møbel

Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Visnings- og lytte-udstyr
Forumnavn: Min hjemmebiograf
Forumbeskrivelse: Vis dit udstyr frem for andre brugere
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=47929
Udskrevet den: 29-Marts-2024 kl. 10:12


Emne: Vis mig dit TV/Hifi møbel
Skrevet af: Pittens
Emne: Vis mig dit TV/Hifi møbel
Skrevet den: 01-Oktober-2008 kl. 21:38
I jagten på et lækkert TV møbel kunne jeg godt tænke mig at se jeres løsning på et TV møbel. Dette kunne blive en god tråd med masser af inspiration til alle os andre.

Smid et billede op af dit møbel (med uden hifi/TV) på, oplys model, features, pris, hvor det kan købes + fordele og ulemper.

Håber på en masse god inspiration

Tak for hjælpen



Svar:
Skrevet af: MC_Disko
Skrevet den: 01-Oktober-2008 kl. 21:48

der er kun en løsning, og det er gør det selv løsningen

her er mit DIY rack

 

 

 

faktis er denne løsning version 2. da jeg hele tiden finder på nye måder det kan laves bedre på

 

Model: DIY

Features: alle man nu kunne tænke sig

Pris: ikke billigt. ca 2200 kr. (men det vel os billigt på en eller anden vis)

Fordele og ulemper: stort set kun fordele da man selv kan bestemme hvordan det skal være.



Skrevet af: JFalkenberg
Skrevet den: 02-Oktober-2008 kl. 10:36
Rigtig god tråd Er selv (stadig) på udkig efter
et møbel. Jeg er dog mere til den diskrete løsning hvor
det hele er gemt bag låger, og så en IR extender.

Altid fedt med DIY projekt. Dog tror jeg ikke jeg ville
slippe helt så godt af sted ovenstående

-------------






Skrevet af: SLETTET_20120103
Skrevet den: 02-Oktober-2008 kl. 18:22
Mit eget DYI projekt, som bliver indledt på lørdag.

Det er et hjemmelavet møbel ala Frislev - dog til en mere spiselig pris.

Du kan se det i min egen tråd: http://recordere.dk/forum/forum_posts.asp?TID=42548&PN=1

Stof: 150 kroner (ebay)
MDF: 598 kroner (bauhaus - 2 x helplader i 16mm)
Maling: ? (omkring de 1000 med autolak foretaget prof. af en bekendt)
Hængsler:  ca. 300






Skrevet af: Pittens
Skrevet den: 02-Oktober-2008 kl. 19:05
Oprindeligt skrevet af Anima Anima skrev:

Mit eget DYI projekt, som bliver indledt på lørdag.

Det er et hjemmelavet møbel ala Frislev - dog til en mere spiselig pris.

Du kan se det i min egen tråd: http://recordere.dk/forum/forum_posts.asp?TID=42548&PN=1

Stof: 150 kroner (ebay)
MDF: 598 kroner (bauhaus - 2 x helplader i 16mm)
Maling: ? (omkring de 1000 med autolak foretaget prof. af en bekendt)
Hængsler:  ca. 300


Glæder mig til at se resultatet, det yder spændende. Har selv overvejet at lave et møbel på et tidspunkt helt efter mine behov.

Synes generelt det er sløjt med TV/hifi møbler med lækkert design, de som er flotte, er konstrueret af nogle som ikke har fantasi til dybde og højde på rigtigt hifi, så det er som regel for småt :-p

Held og lykke med det.


Skrevet af: hedberg
Skrevet den: 02-Oktober-2008 kl. 22:05

Jeg har et møbel fra http://www.voicefurniture.com/english/products/show/?concept=arctic&id=116 - Voice Furniture Arctic . Købt hos http://www.fabo.dk/ - Fabo Møbler på Roskildevej.



Man kan næsten bestille møblet som man vil have det. I mit tilfælde er det nederste skuffer med plads til 2 rækker af DVD'er. De øverste er låger der åbner ved et let tryk. Der er plads til typiske ting som en DVD afspiller, PS3 og lign. Onkyo receiveren er dog for høj til at montere i den.

 



-------------
Med venlig hilsen,
Thomas


Skrevet af: Kreatin
Skrevet den: 02-Oktober-2008 kl. 23:33

Har lige bestilt og købt dette TV/Hifi-bord.

Forhandler: Boconcept.
Pris: 7.587 kr.
Features: 3 drop down låger.
Fordel: Designet, hvid lækker farve (selvfølgelig en smagssag).
Ulempe: Bredde (227 cm), fylder en del hvis pladsen er trang (kan fås i en mindre model).

Da jeg endnu ikke har modtaget bordet, er her billeder fra forhandleren:

http://img379.imageshack.us/my.php?image=mbel2cp1.jpg"> http://g.imageshack.us/thpix.php">

http://img505.imageshack.us/my.php?image=mbel1mq2.jpg">




Skrevet af: doit
Skrevet den: 04-Oktober-2008 kl. 13:19

Købt i JYSK - Tror det er nede i 500,-

PS3 i højre skuffe, hvor jeg har boret hul i bagbeklædningen. Det samme har jeg gjort til venstre, hvor der normalt er en skuffe. Den har jeg så bare fjernet, for at få plads til forstærker og HD boks.

 



Skrevet af: PHN2
Skrevet den: 04-Oktober-2008 kl. 13:55

Hej.

Mit er også DIY; 38mm egebordplade som er hvidolieret. ca. 1000kr.

Eneste værktøj som er et must er en kvali. rundsav m. føringsskinne. Og en lusefræser er også god at have. Den er tung som bare...

 

 

De 2 felter mod venstre er hhv. gemmested til effektblok og centerht.

Min ps3 hviler på en hærdet glashylde, som blev skubbet ind i et par aluprofiler jeg skruede fast i møblet.

mvh. Per.



-------------
PS3, Yamaha RX-V1067, NCD/zappulse effektblok, 7.1 DIY ht. Sony hx800 40"
DIY NAS med Turnkeylinux fileserver.


Skrevet af: SLETTET_20120103
Skrevet den: 05-Oktober-2008 kl. 12:17
Det ser ikke helt tovligt ud med dit dyi, PHN02 - hvor dybt er det?

Jeg har efter en lørdag og en ramme slots fået savet træ ud. Nu håber jeg bare det passer sådan nogenlunde - mit bliver 55 cm dybt + 5 cm til kabelføring + 1,6 cm som "fake" bagvæg = 61,6 cm.. Det er dybt, men det skal males blank sort, så det skulle gerne se hammer flot ud.


Skrevet af: musicus
Skrevet den: 05-Oktober-2008 kl. 13:01

Jeg bruger et TV-møbel med aluminiums-stel og glasplader, af mærket "Tobias". Det står vældig godt til mit sølvgrå Panasonic Plasma fjernsyn, men er desværre ikke særlig velegnet til at gemme kabler og ledninger væk bag. Mål: H. 69 cm, B. 79 cm, D. 49 cm.

Oprindelig købt i Jysk Sengetøjslager til 350 kr, men jeg mener også at andre møbelhuse, som f.eks. ILVA eller IKEA forhandler dette produkt.



-------------
LG 50PK250N (ISF-kalibreret), Optoma HD200X

2x Denon DVD-2930

2x Toshiba HD-XE1,

Panasonic DMP-BD45, Philips BDP-9500

Strong SRT 8410, Sony HT-DDWG800

2x DVDO Edge


Skrevet af: Foods
Skrevet den: 05-Oktober-2008 kl. 13:20
Oprindeligt skrevet af doit doit skrev:

Købt i JYSK - Tror det er nede i 500,-

PS3 i højre skuffe, hvor jeg har boret hul i bagbeklædningen. Det samme har jeg gjort til venstre, hvor der normalt er en skuffe. Den har jeg så bare fjernet, for at få plads til forstærker og HD boks.

 



Hejsa, det ser slet ikke så tosset ud dit møbel! Jeg har været inde og lede efter det hos Jysk, er det det her:

http://www.jysk.dk/130/135/3649111/a/catalog

Hvis man kunne få det for 500,- ku jeg finde på at bore midten ud af hylderne og sætte noget lydgennemtrængende stof for nemlig...

Mvh


-------------
Mvh.


Skrevet af: SLETTET_20120103
Skrevet den: 05-Oktober-2008 kl. 16:15
Jeg mener at det koster ca. 1300, og på tilbud til 999 nogle steder. Det var dog ikke dybt nok til mit udstyr


Skrevet af: beauville
Skrevet den: 05-Oktober-2008 kl. 17:26


Ja jeg har så valgt at bygge opad...


-------------
/Christian



'I stick my neck out for nobody'


Skrevet af: Peoke
Skrevet den: 05-Oktober-2008 kl. 17:28
Hedberg hvad koster sån et møbel?

-------------
But did you die?


Skrevet af: filmtosse
Skrevet den: 05-Oktober-2008 kl. 18:32

Her er mit forslag til et gør det selv møbel

Det er lavet i 22mm mdf plade som der efter er malet hvid med glans 70, bag på er der monteret hvidt stof, som er sat fast med velcrobånd

Pris ca. kr. 1.200,-



-------------
Vi holder ikke op med at lege, bare fordi vi bliver ældre. Vi bliver ældre, hvis vi stopper med at lege.


Skrevet af: bruger udmeldt 5
Skrevet den: 05-Oktober-2008 kl. 18:38

mit bio møbel med lærred...2 tv reoler sort købt i nakskov.
samlet pris 1200,-

glasfronte kan tages af.
Foretrækker sort/hvid setup, så alle bokse er sorte inde i..
har selv tilføjet bag sort beklædning, da møbel blev leveret uden bagbeklædning.

Dyb og masser af plads... 



Skrevet af: Bruger udmeldt 9
Skrevet den: 05-Oktober-2008 kl. 19:09

 



Skrevet af: jacobhogh
Skrevet den: 05-Oktober-2008 kl. 22:34
Hej

Blev også "nød" til at lave mit eget for at få det til at passe. Det er 50 cm dybt. Bag skabene som kun er 40 cm dybe er der der dobbelt bagvæg så kabler kan gemmes her.

Det er lavet i massiv sæbebehandlet bøg







Skrevet af: HQjben
Skrevet den: 06-Oktober-2008 kl. 11:40
Her er så mit hjemmebyggede TV-møbel



Det er lavet i 16mm MDF, og måler 150x50x50cm. Det er efterfølgende sprøjtelakeret hos en Autolakerer.

Jeg har valgt at lave det den størelse, så jeg har kunne putte mine to fronter og center ligger inde i møblet. Det er sevfølgelig ikke optimalt mht lyd, men jeg har vægtet det højt at få fronterne væk fra min lille datters pilfingre



Her er så et billede af hvad der gemmer sig derinde. Det næste der skal indkøbes er en ordenlig forstærker, har overvejet Pio Lx-51. Er bare liudt i tvivl om den kan stå derinde uden at blive for varm?



Skrevet af: SLETTET_20120103
Skrevet den: 06-Oktober-2008 kl. 12:40
HQjben, det har en meget stor lighed med det som jeg laver

16 mm MDF - tjek
ca. 150 cm bredt - tjek
stoflåger - tjek
lakering hos prof - tjek

Det eneste der er forskel er farven, som bliver sort højglans på mit, samt opbygningen - mit bliver delt ud i 3 moduler. Sådan et møbel bliver jo mega tungt ret hurtigt.


Skrevet af: staack
Skrevet den: 06-Oktober-2008 kl. 12:43
HQjben hvordan har du lavet lågen, hvor hvor har du købt stoffet?

-------------
http://www.recordere.dk/forum/forum_posts.asp?TID=62663&PN=1 - Min Bio
http://www.invelos.com/dvdcollection.aspx/Staack - 135 Blu-ray


Skrevet af: MC_Disko
Skrevet den: 06-Oktober-2008 kl. 13:58

HQjben

rigtig flot møbel du har lavet der. og flot finish af hvad man kan se på billederne.

eneste minus jeg kan se. er din minimalistiske åbnings håndtag. ligner gafatape ? du kunne jo overveje at skifte det, til et lille stykke sort læder ?

*edit* og hvor er kabel skjuleren op til tv'et ?  



Skrevet af: flex195
Skrevet den: 06-Oktober-2008 kl. 14:06

Mit er et Spectral og koster 8000 kr med klar glas, har ikke fortrudt et sekund jeg købte det, samtidig er der plads til opgraderinger! Bag ved hver hylde er der der kabelbakker dvs 3 stk, har dog valgt at bygge en kasse alle kablerne kan løbe ud i, så de er nemme at komme til hvis der skal nye kabler til installationen:

Synes selv det er noget af det flotteste og lækreste hifi møbel der findes



-------------
Mvh Brian
Infinity : Technology - Performance - Design


Skrevet af: JFalkenberg
Skrevet den: 06-Oktober-2008 kl. 14:46
->HQjben. Rigtig fedt møbel! Thumps up
Hvad gav du for at få det lakeret?

-------------






Skrevet af: HQjben
Skrevet den: 06-Oktober-2008 kl. 14:58
Oprindeligt skrevet af staack staack skrev:

HQjben hvordan har du lavet lågen, hvor hvor har du købt stoffet?


Jeg har købt nogle 20x40mm lister hos Silvan, skåret dem i smig på min rundsav og så er de skruet og limet sammen.

Der er så en midtersprosse for at give lågen en lille smule stivhed. Stoffet er købt hos KT-Radios søsterbutik(den der ligger lige ved siden af) på Vesterbrogade i Kbh.


Dette er bare en hurtig skitse af lågen. Den er så hængslet med indvendige hængsler også købt hos Silvan.




Skrevet af: HQjben
Skrevet den: 06-Oktober-2008 kl. 15:02
Oprindeligt skrevet af MC_Disko MC_Disko skrev:

HQjben

rigtig flot møbel du har lavet der. og flot finish af hvad man kan se på billederne.

eneste minus jeg kan se. er din minimalistiske åbnings håndtag. ligner gafatape ? du kunne jo overveje at skifte det, til et lille stykke sort læder ?

*edit* og hvor er kabel skjuleren op til tv'et ?  



Tak for de rosende ord.

Det er dog ikke gaffatape jeg har benyttet mig af, men derimod et stykke bukket aluminium, der er fræset ned i lågen. Jeg havde først tænk at lave en "push to open" løsniing, men grundet den lille tøs, der snart begynder at gå valgte jeg at man skulle åben som en almindelig låge, da det er nemmere at "børnesikre" denne løsning.

Jamen kabelskjuleren op til TV'et er sådan set udvalgt, jeg har bare ikke haft taget mig sammen til at få bestilt en. Møblet har hængt på væggen i over et halvt år nu, men man får sgu pludselig andre prioriteter når man får en lille en


Skrevet af: HQjben
Skrevet den: 06-Oktober-2008 kl. 15:22
Oprindeligt skrevet af JFalkenberg JFalkenberg skrev:

->HQjben. Rigtig fedt møbel! Thumps up
Hvad gav du for at få det lakeret?


Mange tak, både jeg selv og ikke mindst kæresten er meget tilfreds med resultatet. Så slipper hun for at se på alle de grimme kasser ;-)

Jeg gav vidst 2000, +/- et par hundrede, det kan sikkert fås billigere, men jeg kendte desværre ikke en maler lige i nærheden, så jeg slog bare en op i avisen.


Skrevet af: Cyberguyen
Skrevet den: 06-Oktober-2008 kl. 18:30
DIY hifi-møbel i 12 mm mdf plade.

Har stort lofthul i bunden bagerst som skaber et naturligt flow af loft igennem møblet, så mediecentret og 605'eren ikke går døde.

Trykfølsom skærm til styring af mediecenter og HDMI splitter så der spyttes ens signal ud til tv og projektor.

Kablerne er ikke blevet fjernet endnu, da jeg rykker lidt rundt på tingene stadig.








Skrevet af: smiletime
Skrevet den: 06-Oktober-2008 kl. 18:33
Købt hos http://www.boconcept.dk - www.boconcept.dk







Skrevet af: HQjben
Skrevet den: 06-Oktober-2008 kl. 22:03
Oprindeligt skrevet af Anima Anima skrev:

HQjben, det har en meget stor lighed med det som jeg laver

16 mm MDF - tjek
ca. 150 cm bredt - tjek
stoflåger - tjek
lakering hos prof - tjek

Det eneste der er forskel er farven, som bliver sort højglans på mit, samt opbygningen - mit bliver delt ud i 3 moduler. Sådan et møbel bliver jo mega tungt ret hurtigt.


Ja sådan noget MDF halløj bliver hurtigt tungt, mener mit vejer 22kg. Men altså jeg synes det var federe at have det ud i et møbel.

Jeg har så gjort det at jeg har flækket en teresseplanke i et 45graders snit, den ene halvdel hænger så på væggen og den anden er skruet og limet fast på møblet.

Der er ingen problemer mht vægt, jeg har haft mit pio 4280 stående på det, når jeg har roddet med kabler osv, der er absolut ingen problemer.

Hvad gør du mht udluftning




Skrevet af: SLETTET_20120103
Skrevet den: 06-Oktober-2008 kl. 22:13
Hej igen.. Jeg har også delt mit op fordi det skal transporteres rundt mellem en lille flække som hedder Bjergby, Øster Brønderslev og Aalborg (Google det). Det er ikke nemt med et møbel på 155 x 43,2 x 61,6 cm - derudover skal jeg have sat mit op, hvor Onkyo er i venstre, center htt + spil/film i midten, og ps3 til højre. Der synes jeg at det var bedst med moduler, ligesom Frislev også gør. Med en highgloss sort, præcis som mit Pio og KEF, er det endda svært at se "samlingerne".

Ang. udluftning kan jeg anbefale dig at se Simon Reuters hjemmebio (Hjemmekonsultationen / Asklepios). Derinde har vi udvekslet idéer, og jeg synes hans resultat er blevet rimelig ok.

Hvordan har du hunget dit op? - vil du vise mig det?

mvh


Skrevet af: SLETTET_20120103
Skrevet den: 06-Oktober-2008 kl. 22:57
Oprindeligt skrevet af staack staack skrev:

HQjben hvordan har du lavet lågen, hvor hvor har du købt stoffet?


Jeg kan selv anbefale at gå på ebay og søge efter Speaker Cloth. Jeg købte 2 STORE stykker for ca. 130 kroner incl. fragt.

Mener sælgeren hedder buygeye6 eler sådan noget. Jeg købte noget der har klassen "Choice grade", og det er tilstrækkeligt. Køb dog nok til 2 omgange - selv synes jeg ikke man skal kunne se hvad der gemmer sig bag.


Skrevet af: HQjben
Skrevet den: 07-Oktober-2008 kl. 09:30
Oprindeligt skrevet af Anima Anima skrev:

Hej igen.. Jeg har også delt mit op fordi det skal transporteres rundt mellem en lille flække som hedder Bjergby, Øster Brønderslev og Aalborg (Google det). Det er ikke nemt med et møbel på 155 x 43,2 x 61,6 cm - derudover skal jeg have sat mit op, hvor Onkyo er i venstre, center htt + spil/film i midten, og ps3 til højre. Der synes jeg at det var bedst med moduler, ligesom Frislev også gør. Med en highgloss sort, præcis som mit Pio og KEF, er det endda svært at se "samlingerne".

Ang. udluftning kan jeg anbefale dig at se Simon Reuters hjemmebio (Hjemmekonsultationen / Asklepios). Derinde har vi udvekslet idéer, og jeg synes hans resultat er blevet rimelig ok.

Hvordan har du hunget dit op? - vil du vise mig det?

mvh


Lyder egentligt meget fornuftigt med opdeling af de enkelte fag, jeg ville bare have det så enkelt som muligt, derfor denne løsnng. Kan godt se du skal lidt omkring med de moduler

Ok, jeg kigger lidt derinde, tak for tippet

Jammen det vil jeg sådan set gerne, men det er sgu lidt svært at komme til derinde bagved, håber dette billede plus skitse kan bruges.



Den nederste del er så skruet fast i væggen og den øverste er limet og skruet fast på selve møblet



Snittet er lavet med min rundsav vha en førisngsskinne, det er simpelthen bare en terasseplanke fra Silvan jeg har flækket, jeg mener den heder 100x20mm, ca.



Skrevet af: SLETTET_20120103
Skrevet den: 07-Oktober-2008 kl. 10:41
Tak for billedet!

Men er det ikke lidt lidt at støtte dem med? - vælter det ikke forover på et tidspunkt?

Mvh


Skrevet af: HQjben
Skrevet den: 07-Oktober-2008 kl. 10:55
Nej, det gør det bestem ikke. Det sidder helt op mod væggen, så det bliver støtte 50cm ned. Snittet i brættet gør jo også at møblet hele tiden vil blive trukket ind mod væggen af dets eget vægt.

Jeg tror at hele møblet skal op og veje et godt stykke over de 100kg, før det vil falde ned.

Jeg har som sagt haft mit tv stående derpå og det skete der ingenting ved


Skrevet af: SLETTET_20120103
Skrevet den: 07-Oktober-2008 kl. 11:38
Ok, super.. jeg er nu nemlig ikke så godt inde i faget, så det er godt lige at få helt styr på tingene inden jeg går i gang med at hænge det hele op.

Glæder mig som fanden til den dag hvor mit møbel står færdigt


Skrevet af: HQjben
Skrevet den: 07-Oktober-2008 kl. 14:24
Er du ikke ingeniør? Det er ganske simpel statik  Kraft gange arm = moment osv.

Det er gas...



Skrevet af: Michaelkj
Skrevet den: 07-Oktober-2008 kl. 14:59
Bare smid nogle gode store skruer ind. Tror jeg brugte 13 mm ravflugs/ skrue til mit vægbeslag til fladskærm og der vil jeg skyde på med 4 skruer at der kan hænge en ko uden der sker noget. Problem med om det falder ned vil nok være planken som sidder fast på møblet. Det er vigtig den sidder ordentlig der.


Skrevet af: SLETTET_20120103
Skrevet den: 07-Oktober-2008 kl. 15:11
Min bekymring ligger også mest i at planken er limet fast på møblet. Jeg har ingen anelse om hvor stort et moment det kan holde til uden at rive sig fra møblet

Ingen tvivl om at selve den del af planken som er skruet fast i væggen holder. Mit Pioneer hviler på 2 rawplugs, og det vejer 30 kg ca.


Skrevet af: HQjben
Skrevet den: 07-Oktober-2008 kl. 15:31
Den er først limet derefter skruet(med trælim på skruerne) ind i de to endestykker, samt de to midtersprosser. Jeg tror i alt at der er 8 skruer mellem planke og møblet.


Skrevet af: ikeaboy
Skrevet den: 07-Oktober-2008 kl. 22:25

Hej her er min ombygget Ikea Lack reol, det er meningen at den skal op at hænge på væggen, men den er ikke helt færdig og jeg skal flytte om 2 mrd., så det må vente.

Lågerne og bagforlængelsen er betrukke med hørstof. Der er inbygget 2 90 mm kølere i bagforlængelsen, regner med at smide 2 mere derind.

Bagved lågerne ligger 1 stk Dali concept2 i hver side, i midten står en surroundreceiver og 2 dvd afspillere.

 



Skrevet af: Mr. Anderson
Skrevet den: 08-Oktober-2008 kl. 00:05

Jeg har også prøvet mig lidt frem med nogle Ikea møbler og et par beslag.

Det er Bestå serie hvor jeg har købt en bund, tv-bænk og skuffe fronterne. Herefter har jeg købt nogle beslag og en vinkel beslag til at holde lågerne på plads da beslagene ikke kan.

Har kostede rundt regnet små 1000 kroner og en 30-45 min gør det selv arbejde.



-------------
LG 65B7 - PS4 Pro - Denon X7200WA - B&W 706S2, HTM 72S2, DB4S & CCM663 - Nvidia Shield - Sonos


Skrevet af: Pittens
Skrevet den: 09-Oktober-2008 kl. 13:43

Gode løsninger, og spændend at følge DIY møblerne også, jeg får helt lyst til at følge trop.

Dog er jeg pt. fristet til at købe et møbel fra

http://www.boshop.dk/shop/frontpage.html - http://www.boshop.dk/shop/frontpage.html

Jeg så nogle af deres løsninger på Herning Boligmesse, og de er ret lækre. God plads til grej og god kvalitet til fornuftige penge.

 



Skrevet af: S@ndman
Skrevet den: 09-Oktober-2008 kl. 13:45
Oprindeligt skrevet af ikeaboy ikeaboy skrev:

Hej her er min ombygget Ikea Lack reol, det er meningen at den skal op at hænge på væggen, men den er ikke helt færdig og jeg skal flytte om 2 mrd., så det må vente.

Lågerne og bagforlængelsen er betrukke med hørstof. Der er inbygget 2 90 mm kølere i bagforlængelsen, regner med at smide 2 mere derind.

Bagved lågerne ligger 1 stk Dali concept2 i hver side, i midten står en surroundreceiver og 2 dvd afspillere.

 



Hvor har du købt hørstoffet og til hvilken pris? Eer det evt. muligt at få i hvidt? Kan du bruge remoten igennem?


Skrevet af: Threepwood
Skrevet den: 09-Oktober-2008 kl. 15:41

Jeg har købt TV-møbel fra Rimme.

Det er i lakeret lys bøg med 5cm plads bag bagvæggen til ledninger osv.



Skrevet af: DesertMC
Skrevet den: 09-Oktober-2008 kl. 16:37
Her er s� mit m�bel fra idem�bler.
Billeder er blevet resized





-------------
Mvh

Christian


Skrevet af: ikeaboy
Skrevet den: 09-Oktober-2008 kl. 17:03
Oprindeligt skrevet af S@ndman S@ndman skrev:

Oprindeligt skrevet af ikeaboy ikeaboy skrev:

Hej her er min ombygget Ikea Lack reol, det er meningen at den skal op at hænge på væggen, men den er ikke helt færdig og jeg skal flytte om 2 mrd., så det må vente.

Lågerne og bagforlængelsen er betrukke med hørstof. Der er inbygget 2 90 mm kølere i bagforlængelsen, regner med at smide 2 mere derind.

Bagved lågerne ligger 1 stk Dali concept2 i hver side, i midten står en surroundreceiver og 2 dvd afspillere.

 



Hvor har du købt hørstoffet og til hvilken pris? Eer det evt. muligt at få i hvidt? Kan du bruge remoten igennem?

Jeg har købt hørstoffet i en "stof 2000" butik, det er en kæde, som der ligger mange af rundt i landet.

http://www.stof2000.dk/index.php?id=85&menuid=234 - http://www.stof2000.dk/index.php?id=85&menuid=234

Pris var 60 kr pr. 1 x 1,5 meter, og jeg købte 2 x 1,5 m, men har en del i overskud. Man kan få hør i mange forskellige farver og tykkelser, så find en butik og tag ned og kig på det. Det er også nemt at sætte på, jeg har brugt textillim, det tørre på ca. 1 min. også købt i stof 2000.

Man kan godt bruge remoten igemmen, det er ingen problem.

Hvis du bare vil have hel hvidt frontstof til højttalere evt, kan man også bruge hvidt tyl i en god kvalitet, det har en mere fin sturktur, hvor hør har et mere råt look. Du kan se på billede nedeunder en højttaler jeg har betrukket med hvidt tyl.



Skrevet af: nsane206
Skrevet den: 09-Oktober-2008 kl. 18:09

Godt emne

Men jeg tror der er nogen der skal resize sit billede...

Her er mit trætempel

 

Beskrivelse: 38mm lys fyr der malet med sort rustik olie, tidsmæssigt der tager det en god weekend, og god planlægning at blive færdig. Der er lavet en sokkel i bunden så ledningerne kan ligge i "graven".

Pris: Ca 5000.-

Vægt: vil tro det vejer 1½ ko  

 



-------------
Pioneer, Onkyo, Panasonic, Dali Mentor


Skrevet af: bony
Skrevet den: 09-Oktober-2008 kl. 18:16
Oprindeligt skrevet af nsane206 nsane206 skrev:

Godt emne

Men jeg tror der er nogen der skal resize sit billede...

Her er mit trætempel

 

Beskrivelse: 38mm lys fyr der malet med sort rustik olie, tidsmæssigt der tager det en god weekend, og god planlægning at blive færdig. Der er lavet en sokkel i bunden så ledningerne kan ligge i "graven".

Pris: Ca 5000.-

Vægt: vil tro det vejer 1½ ko  

 

Det ser rigtig godt ud det der. Super flot.



Skrevet af: DesertMC
Skrevet den: 10-Oktober-2008 kl. 21:00
nsane206ja du har helt ret hvor/hvordan resizer ja mine billeder og til hvad størrelse?


-------------
Mvh

Christian


Skrevet af: hedberg
Skrevet den: 10-Oktober-2008 kl. 21:19

Oprindeligt skrevet af coz2001 coz2001 skrev:

nsane206ja du har helt ret hvor/hvordan resizer ja mine billeder og til hvad størrelse?

Microsoft har et brugervenligt program her til formålet:

Picture Resizer - Når det er installeret kan du bare højreklikke på billedet og du har en resize mulighed.

http://www.microsoft.com/windowsxp/downloads/powertoys/xppowertoys.mspx - http://www.microsoft.com/windowsxp/downloads/powertoys/xppow ertoys.mspx



-------------
Med venlig hilsen,
Thomas


Skrevet af: DesertMC
Skrevet den: 11-Oktober-2008 kl. 08:54
Tak for hjælpen så er det gjort............

-------------
Mvh

Christian


Skrevet af: Foods
Skrevet den: 12-Oktober-2008 kl. 11:32
Oprindeligt skrevet af ikeaboy ikeaboy skrev:

Hej her er min ombygget Ikea Lack reol, det er meningen at den skal op at hænge på væggen, men den er ikke helt færdig og jeg skal flytte om 2 mrd., så det må vente.

Lågerne og bagforlængelsen er betrukke med hørstof. Der er inbygget 2 90 mm kølere i bagforlængelsen, regner med at smide 2 mere derind.

Bagved lågerne ligger 1 stk Dali concept2 i hver side, i midten står en surroundreceiver og 2 dvd afspillere.

 

Hej Ikeaboy, det ser SUPER ud det du har lavet!

Jeg går også netop nu og tænker på at lave præcis det samme nummer, med mit IKEA lack. Mine 3 rum skal dog være lige store, og jeg tænker at jeg vil have noget stof på lågerne der matcher mine fronters grå farve på fronten:

 

Jeg er dog i tvivl om hvordan jeg skal gribe projektet an...

Skal jeg enten vælge at lave et stort rum, og dvs en stor låge, eller 3 små?

Skal jeg til lågerne købe 4 x træ-lister pr. låge, og lime og skrue dem sammen, eller skal jeg købe en stor MDF-plade og skære et hul ud i midten (pr. låge)?

Hvad har du gjort?

Og hvordan virker dit hørstof som højtalerstof? Kommer lyden klart igennem?


Mvh



-------------
Mvh.


Skrevet af: ikeaboy
Skrevet den: 12-Oktober-2008 kl. 12:39

Oprindeligt skrevet af Foods Foods skrev:

Hej Ikeaboy, det ser SUPER ud det du har lavet!

Jeg går også netop nu og tænker på at lave præcis det samme nummer, med mit IKEA lack. Mine 3 rum skal dog være lige store, og jeg tænker at jeg vil have noget stof på lågerne der matcher mine fronters grå farve på fronten:

 

Jeg er dog i tvivl om hvordan jeg skal gribe projektet an...

Skal jeg enten vælge at lave et stort rum, og dvs en stor låge, eller 3 små?

Skal jeg til lågerne købe 4 x træ-lister pr. låge, og lime og skrue dem sammen, eller skal jeg købe en stor MDF-plade og skære et hul ud i midten (pr. låge)?

Hvad har du gjort?

Og hvordan virker dit hørstof som højtalerstof? Kommer lyden klart igennem?


Mvh

Tak skal du have
Jeg tror du bliver nød til at beholde mindst en af ruminddelingspladerne ellers tror jeg reolen bliver for ustabil, men det kan jo lige prøve at tage dem ud og se hvad den siger til det.
Jeg har lavet lågerne ud af en mdf plade jeg har skåret ud med rundsav og stiksav, det valgte jeg pga jeg gik ud fra jeg ville få de mest stabile låger, når det i midten af lågen blev fjernet, og ja de er meget stabile, der er ingen slinger i valsen .

Hørstoffet er noget tættere end det rigtige frontstof, men umildbart synes jeg ikke jeg kan hører den store forskel når jeg tager det af.

Jeg ligger lige et par billeder op måske de kan hjælpe dig.
Held og lykke med projektet.



Skrevet af: bony
Skrevet den: 12-Oktober-2008 kl. 14:14

Hvem der bare havde så meget snilde og håndværker-talenter.

Jeres DIY projekter ser sgu godt ud!



Skrevet af: Foods
Skrevet den: 14-Oktober-2008 kl. 21:56
Oprindeligt skrevet af ikeaboy ikeaboy skrev:

Oprindeligt skrevet af Foods Foods skrev:

Hej Ikeaboy, det ser SUPER ud det du har lavet!

Jeg går også netop nu og tænker på at lave præcis det samme nummer, med mit IKEA lack. Mine 3 rum skal dog være lige store, og jeg tænker at jeg vil have noget stof på lågerne der matcher mine fronters grå farve på fronten:

 

Jeg er dog i tvivl om hvordan jeg skal gribe projektet an...

Skal jeg enten vælge at lave et stort rum, og dvs en stor låge, eller 3 små?

Skal jeg til lågerne købe 4 x træ-lister pr. låge, og lime og skrue dem sammen, eller skal jeg købe en stor MDF-plade og skære et hul ud i midten (pr. låge)?

Hvad har du gjort?

Og hvordan virker dit hørstof som højtalerstof? Kommer lyden klart igennem?


Mvh

Tak skal du have
Jeg tror du bliver nød til at beholde mindst en af ruminddelingspladerne ellers tror jeg reolen bliver for ustabil, men det kan jo lige prøve at tage dem ud og se hvad den siger til det.
Jeg har lavet lågerne ud af en mdf plade jeg har skåret ud med rundsav og stiksav, det valgte jeg pga jeg gik ud fra jeg ville få de mest stabile låger, når det i midten af lågen blev fjernet, og ja de er meget stabile, der er ingen slinger i valsen .

Hørstoffet er noget tættere end det rigtige frontstof, men umildbart synes jeg ikke jeg kan hører den store forskel når jeg tager det af.

Jeg ligger lige et par billeder op måske de kan hjælpe dig.
Held og lykke med projektet.



Spændende læsning! Så har jeg været i Fog og købe en MDF plade der skulle passe til formålet; spørgsmålet er så bare hvilket hængsel jeg skal bruge til projektet; jeg har været i IKEA men har ikke kunnet finde noget passende; hvilket bruger du?


-------------
Mvh.


Skrevet af: ikeaboy
Skrevet den: 15-Oktober-2008 kl. 10:52

Hej Foods

Hvis du mener hvilke hængsler jeg har brugt til lågen, så har jeg brugt sådan et langt messingbeslag (se billede med den store midter låge uden stof på) beslaget er ligeså langt som lågen. Først skruet jeg beslaget fast på lågen, derefter betrak jeg lågen med stof også ud over hængslet og så skruet jeg lågen på reolen. Ved at gøre det på den måde slutter lågen hel tæt til reolen og man kan ikke se hængslerne.

Messingbeslaget er købt i et byggemarked.



Skrevet af: Søhesten
Skrevet den: 15-Oktober-2008 kl. 15:08

Der er godt nok nogle kreative mennesker på dette forum - Sådan nogle hænderne sidder rigtigt på..:D

Men jeg synes nu alligevel jeg ville vise hvad jeg har valgt at gøre - med mine kontornusser evner, dvs få og simple virkemidler (Noget porebeton og en sav).

Jeg havde jo lidt samme problem som andre herinde. Kunne bare ikke finde det møbel jeg manglede.

Og jeg synes faktisk det blev noget bedre end jeg havde forventet. Selvom jeg like skal have fat i en ny glasplade til toppen, da jeg brugte nogle gamle jeg havde liggende.

/Søhesten - Førstegangs poster



Skrevet af: JørgenR
Skrevet den: 15-Oktober-2008 kl. 15:20
Oprindeligt skrevet af Søhesten Søhesten skrev:

Der er godt nok nogle kreative mennesker på dette forum - Sådan nogle hænderne sidder rigtigt på..:D

Men jeg synes nu alligevel jeg ville vise hvad jeg har valgt at gøre - med mine kontornusser evner, dvs få og simple virkemidler (Noget porebeton og en sav).

Jeg havde jo lidt samme problem som andre herinde. Kunne bare ikke finde det møbel jeg manglede.

Og jeg synes faktisk det blev noget bedre end jeg havde forventet. Selvom jeg like skal have fat i en ny glasplade til toppen, da jeg brugte nogle gamle jeg havde liggende.

/Søhesten - Førstegangs poster

Det er sgu mere specielt end kønt for at være ærlig  - og TV'et er placeret for højt efter min mening.



-------------
/ Jørgen


Skrevet af: fast2night
Skrevet den: 15-Oktober-2008 kl. 15:59
Jeg har valgt at beholde det gode gamle TV-bord fra CRT dagene. Det er måske ikke så kønt, men det er funktionelt.

Det er på hjul, så jeg kan komme til "ormegården" bagpå, det er dybt nok til A/V-receiveren uden at bøje stik og kabler, det har de fornødne hylder som kan flyttes, og det er godt ventileret:




-------------
Mvh Hans


Skrevet af: Mr. Anderson
Skrevet den: 16-Oktober-2008 kl. 00:01

"fast2night" du behøves ikke vinkel Dali højttalern  tjek manualen de spreder som bare i fanden pr automatik hehe.. Heller give dem mere luft omkring

Anden ting, det hamonere nu godt samme det hele selvom det måske ikke er sidst nyeste design som nok er gået lidt til hovede ved nogle af de her designer folk  



-------------
LG 65B7 - PS4 Pro - Denon X7200WA - B&W 706S2, HTM 72S2, DB4S & CCM663 - Nvidia Shield - Sonos


Skrevet af: fast2night
Skrevet den: 16-Oktober-2008 kl. 01:28
Oprindeligt skrevet af Mr. Anderson Mr. Anderson skrev:

"fast2night" du behøves ikke vinkel Dali højttalern  tjek manualen de spreder som bare i fanden pr automatik hehe.. Heller give dem mere luft omkring

Anden ting, det hamonere nu godt samme det hele selvom det måske ikke er sidst nyeste design som nok er gået lidt til hovede ved nogle af de her designer folk  


Jeg har prøvet og undlade vinkling af højttalerne, men synes at lydbilledet bliver for diffust, især ved almindelig 2-kanals, så derfor er de endt som på billedet. Porten på bagsiden er iøvrigt lukket, da bunden ellers bliver for voldsom, og så er højttaleren heller ikke længere så følsom overfor placering tæt på væggen.

Sålænge møblet opfylder den funktion jeg har brug for, ser jeg ingen grund til at udskifte, og jeg har iøvrigt heller ikke plads i bredden til en smart lav designerdims, så det giver sig selv.

-------------
Mvh Hans


Skrevet af: Søhesten
Skrevet den: 16-Oktober-2008 kl. 09:42
Oprindeligt skrevet af JørgenR JørgenR skrev:

Det er sgu mere specielt end kønt for at være ærlig  - og TV'et er placeret for højt efter min mening.

Det er fair nok - Hver har jo heldigvis sin mening

Men jeg vil give dig ret i, at TV'et i hvert fald ikke sidder for lavt.



Skrevet af: thokra
Skrevet den: 16-Oktober-2008 kl. 10:27

Nu har jeg studeret jeres flotte hifi møbler og flere er lukket inde og her

kunne jeg godt tænke mig at vide hvordan I håndtere varmen fra maskinen.

Jeg synes hurtigt at det bliver varmt, har I ekstra blæsere hvis I afspiller en dvd / BluRay / PS 3 når den er indelukket eller bliver maskinen trukket ud?



Skrevet af: Boogie
Skrevet den: 16-Oktober-2008 kl. 10:44
Oprindeligt skrevet af Søhesten Søhesten skrev:

Oprindeligt skrevet af JørgenR JørgenR skrev:

Det er sgu mere specielt end kønt for at være ærlig  - og TV'et er placeret for højt efter min mening.

Det er fair nok - Hver har jo heldigvis sin mening

Men jeg vil give dig ret i, at TV'et i hvert fald ikke sidder for lavt.

Jeg synes idéen er fed! Toppladen skulle nok være mindre dyb, så den passede på linie med de andre. -Og matsort glas havde nok været mere mig, men det er jo en smagssag. Det kommer bare til at virke lidt voldsomt med den kæmpe centerHT. Men som sagt er idéen rigtig god og du har jo muligheden for at bygge een til (altså et beton-kryds) og så få en glasplade der dækker hele toppen, så vil det virke mindre voldsomt og du ville få ekstra plads og mere luft "i møblet".



Skrevet af: ikeaboy
Skrevet den: 16-Oktober-2008 kl. 11:06
Oprindeligt skrevet af thokra thokra skrev:

Nu har jeg studeret jeres flotte hifi møbler og flere er lukket inde og her

kunne jeg godt tænke mig at vide hvordan I håndtere varmen fra maskinen.

Jeg synes hurtigt at det bliver varmt, har I ekstra blæsere hvis I afspiller en dvd / BluRay / PS 3 når den er indelukket eller bliver maskinen trukket ud?

Jeg har indbygget 4.stk blæsere af den her slags http://computerbutikken.com/shop/smartcooler-lfm1580l-217p.html - http://computerbutikken.com/shop/smartcooler-lfm1580l-217p.h tml
De er meget støjsvage, jeg tror det passer meget godt med de 9 db der er oplyst og så var de tilmed ret billige.
De er tilsluttet en billig standart strømforsyning fra Brink eletronik til 89 kr. på strømforsyningen kan man justere hvor mange volt der skal skyde ud fra 1,5 - 12v, så den fungere som en blæserstyring.
På billede ses bagstykket til min reol, dog kun med to blæsere, har som skrevet sat to mere på for at sikre optimal køling.



Skrevet af: Mr. Anderson
Skrevet den: 16-Oktober-2008 kl. 15:51

Mit anlæg bliver slet ikke så varmt at det er noget problem, jeg har ingen bagplade i, så når der er lukket kan varmen kommer den vej ud. Dog når jeg bruger anlægget har jeg for det meste lågene åben så jeg kan bruge fjerb.



-------------
LG 65B7 - PS4 Pro - Denon X7200WA - B&W 706S2, HTM 72S2, DB4S & CCM663 - Nvidia Shield - Sonos


Skrevet af: thokra
Skrevet den: 17-Oktober-2008 kl. 10:21
@ikeaboy - kan dine låger/hør klare fjernbetjeningen eller hvad?


Skrevet af: ikeaboy
Skrevet den: 17-Oktober-2008 kl. 11:11
ja det kan den godt, jeg bruger sådan en sunwave SRC-3000.


Skrevet af: bony
Skrevet den: 18-Oktober-2008 kl. 20:00

Jeg havde tidligere to "Scoop" TV-borde fra Danbo stående, men da jeg fik en Onkyo 606'er ville jeg have mine Jamo Classic 8 ind i stuen og stå. Grundet pladsmangel måtte jeg ty til få, men kreative metoder:

Før:
FØR!

Efter:
Efter!

Først fik jeg købt beslag til skærmen og fik den hængt på væggen. Noget jeg skulle have gjort for længe længe siden. Så afmonterede jeg de to runde krom ben, monterede herefter fire standard ben fra Ikea, placerede dem ovenpå hinanden med fire store gange filt nedenunder, så nu står det solidt men stadig med mulighed for hurtigt at flytte rundt på det. Desuden slap jeg for at skulle bore i TV-bordene, hvilket jeg tvivler på det sarte materiale ville have holdt til.

En form for "ready-made DIY TV-bord" som passede til mit behov. Så synes jeg desuden at det ser meget bedre ud nu end det gjorde før.

Det ser ud som om at det står skævt på billedet, men det gør det ikke. Det er bare mig der er dårlig fotograf.



Skrevet af: ikeaboy
Skrevet den: 19-Oktober-2008 kl. 00:40

Hey bony
Klart federe med den nye udgave af dit tv møbel, mest af alt fordi fødderne på den oprindelige ikke lige ser alt for heldige ud.

Står de ikke lidt tæt dine jamoer ?



Skrevet af: bony
Skrevet den: 19-Oktober-2008 kl. 02:03
Oprindeligt skrevet af ikeaboy ikeaboy skrev:

Hey bonyKlart federe med den nye
udgave af dit tv møbel, mest af alt fordi fødderne på
den oprindelige ikke lige ser alt for heldige ud.


Står de ikke lidt tæt dine jamoer ?



Tak, burde også have gjort det for længe siden. Det er
meget bedre at se film på nu, både hvad angår
fjernsynets højde og svage tiltning.

Jo, de står desværre forholdsvis tæt på hinanden. Der er
dog ikke rigtigt andre muligheder. Den eneste reelle
mulighed var at flytte de to reoler på hver side af ved
højttalerne, helt ind til TV-bordet og så stille
højttalerne på ydersiden af reolerne. Det tror jeg bare
vil føles alt for "klemt sammen". Der er bare ikke plads
til noget som helst i rummet, desværre.


Skrevet af: smitty
Skrevet den: 21-Oktober-2008 kl. 11:22

Her er så den lidt billigere løsning fra ikea. En leksvik i mat sort til kr. 1.300. Her er et billed fra Ikea´s hjemmeside og så min egen.

 

 

Som I kan se har jeg taget midtersektionen ud, da jeg gerne ville have min receiver i midten. Er selv meget tilfreds med løsningen i forhold til prisen.



Skrevet af: bony
Skrevet den: 22-Oktober-2008 kl. 20:33
Oprindeligt skrevet af smitty smitty skrev:

 

 

Som I kan se har jeg taget midtersektionen ud, da jeg gerne ville have min receiver i midten. Er selv meget tilfreds med løsningen i forhold til prisen.

Det var sgu en stor skærm! Er det 50"..? Flot!



-------------


Skrevet af: staack
Skrevet den: 22-Oktober-2008 kl. 20:39
Flot setup og hvilken skærm er det?

-------------
http://www.recordere.dk/forum/forum_posts.asp?TID=62663&PN=1 - Min Bio
http://www.invelos.com/dvdcollection.aspx/Staack - 135 Blu-ray


Skrevet af: smitty
Skrevet den: 22-Oktober-2008 kl. 21:43

Det er en Pioneer PDP-LX5080D



Skrevet af: ghost-the-man
Skrevet den: 24-Oktober-2008 kl. 11:18
Her er så mit TV/Hifi møbel,de 2 TV-bord er købt i jysk,varmt er der ikke noget problem med.
 


-------------
M.V.H Jan

http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=33699&PN=1&title=ghostthemans-hjemmebio - welcome to Ghost-The-Man`s Hjemmebio/HiFi


Skrevet af: thokra
Skrevet den: 04-November-2008 kl. 20:16

Her er mit smålige tv opsætning

  • Panasonic PV70, mener jeg...
  • Nintendo Wii
  • Playstation 3
  • Yousee / Samsung HDD Digital modtager

I møblet er der en gammeldaws Samsung Video og en noname DVD afspiller.

Fjernsynet er opsat med fleksibelt ophæng som kan trækkes ca. 1 m. ud fra væggen og flexes. Da vores stue er dårligt indrettet, bruges ophænget til f.eks. bowling i Wii Sport, hvor der skal bruges plads.

Der mangler højtalere, men det er næste ønske.

Lyset i møblet ovenfor vinduet er bag fjernsynet og skaber en ok effekt, dog ikke ambilight. De pærer som er brugt, har en dæmpet hvidt lys, som sskaber en hyggelig stemning.



Skrevet af: Mikkel.C
Skrevet den: 05-November-2008 kl. 08:49

Inspireret her fra forummet gik jeg også i gang med kontorarme, multiblokke og sandspartel:

 

Og ja... Det er altså i vater selvom det ikke helt ser sådan ud på billedet  Jeg er stadig i gang med at tænke over lågerne men det bliver noget med en træramme og noget højttalerstof så alt bliver lukket helt inde.

Pris: ~800 kr.

Vægt: 100 kg...



Skrevet af: ikeaboy
Skrevet den: 07-November-2008 kl. 12:01
Nice tyversikkeret hifimøbel du har lavet der


Skrevet af: kasper4300
Skrevet den: 30-November-2008 kl. 09:46

Oprindeligt skrevet af HQjben HQjben skrev:

Her er så mit hjemmebyggede TV-møbel



Det er lavet i 16mm MDF, og måler 150x50x50cm. Det er efterfølgende sprøjtelakeret hos en Autolakerer.

Jeg har valgt at lave det den størelse, så jeg har kunne putte mine to fronter og center ligger inde i møblet. Det er sevfølgelig ikke optimalt mht lyd, men jeg har vægtet det højt at få fronterne væk fra min lille datters pilfingre



Her er så et billede af hvad der gemmer sig derinde. Det næste der skal indkøbes er en ordenlig forstærker, har overvejet Pio Lx-51. Er bare liudt i tvivl om den kan stå derinde uden at blive for varm?

 

 

det er kanont flot det er lige sådan en løsning jeg er efter

Hvad måtte du give for at få det malet ?

Hvad kostede skoffet og hvor købte du de henne



Skrevet af: Sofalusker
Skrevet den: 17-December-2008 kl. 05:02

 

Lige købt for 2 dage siden :)



Skrevet af: Slothen
Skrevet den: 24-December-2008 kl. 14:53
Her er min løsning!

Minimalistisk, det dur og er rart! :)

Der var lige lidt kabelrod da jeg tog billederne :)







-------------
/Sloth


Skrevet af: Hother
Skrevet den: 24-December-2008 kl. 15:06

Og her så mit fra Hammel Møbelfabrik.:



-------------
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.


Skrevet af: superkdx
Skrevet den: 24-December-2008 kl. 15:17

Det er et lækkert tv-møbel. Har det også selv. Jeg Har valgt at bore huller i bagbeklædningen så ledninger m.m. kan komme ud den vej. Ser rigtig godt ud, med ingen ledninger. Og det jeg godt kan lide er, at lågerne lukker lige så stille og elegant i uden at larme. Easytouch eller hvad det nu hedder. Men bordet koster dog også 1500kr, som er okay

Oprindeligt skrevet af Sofalusker Sofalusker skrev:

 

Lige købt for 2 dage siden :)



-------------
Philips 52" 9703H/10
Philips 42" 5604H/12
Philips HTS 9540/12
Philips SRU8015
2 x AppleTv 3
iphone 5 16 GB
MacBook Pro 13"
Apple Time Capsule 2TB
2 x Airport Express


Skrevet af: Dorf
Skrevet den: 24-December-2008 kl. 16:18
Oprindeligt skrevet af Sofalusker Sofalusker skrev:

 

Lige købt for 2 dage siden :)

 

Det er virkelig flot! Må jeg spørge hvor i har købt det?



Skrevet af: Larxox
Skrevet den: 25-December-2008 kl. 13:45

Hej!

Her er mit møbel:

Mærke: Frislev

Mål: 102x52x55 (BxHxD)

Pris: 8500kr

Overvejer at bygget mit eget "Frislev lignende" møbel engang i fremtiden, da jeg gerne vil have et møbel der er bredere.

Mht. til køleproblematikken og flere billeder - se min signatur!

 



-------------
Mvh. Lars
http://www.recordere.dk/forum/forum_posts.asp?TID=25730&KW=Larxox&PN=0&TPN=1 - Larxox’s Hjemmebio


Skrevet af: superkdx
Skrevet den: 25-December-2008 kl. 13:53

Det er købt i Bilka.

Oprindeligt skrevet af Dorf Dorf skrev:

Oprindeligt skrevet af Sofalusker Sofalusker skrev:

 

Lige købt for 2 dage siden :)

 

Det er virkelig flot! Må jeg spørge hvor i har købt det?



-------------
Philips 52" 9703H/10
Philips 42" 5604H/12
Philips HTS 9540/12
Philips SRU8015
2 x AppleTv 3
iphone 5 16 GB
MacBook Pro 13"
Apple Time Capsule 2TB
2 x Airport Express


Skrevet af: Larxox
Skrevet den: 26-December-2008 kl. 10:52

Hej!

Jeg har overvejet at købe 3 stk. 57,6x56,5x60 cm (HxDxB) køkkenskabe og modificere dem med stoflåger og MDF top + sider + bund.

På denne måde får man basisskabene med låger + hylder mm. til en overkommelig pris og det er forholdsvist nemt at lave resten af arbejdet.

Er der nogen der kan se nogen svagheder i dette?

3 stk. koster ca. 2500 kr.



-------------
Mvh. Lars
http://www.recordere.dk/forum/forum_posts.asp?TID=25730&KW=Larxox&PN=0&TPN=1 - Larxox’s Hjemmebio


Skrevet af: shaman
Skrevet den: 26-December-2008 kl. 11:04
Oprindeligt skrevet af Larxox Larxox skrev:

...og modificere dem med (stoflåger og) MDF top + sider + bund..

Lyder til at det kunne gå hen og blive et lidt tungt møbel med MDF tilføjelserne - men ellers en kanon idé med køkkenskabe alá diverse "designer cubes", som jeg også selv har overvejet.

Hvilke køkkenskabe påtænker du at købe? Har du evt. et link til dem?



-------------
/Søren

Yamaha RX-V781 | Emotiva BasX A-150 | Teac AD-850 | Q Acoustics 3090C/3050w + Monitor Audio BX2 + Boston Acoustics SoundWareXS 5.1 SE | Sony DAV-SC8 subwoofer | Samsung UE82NU8005 |


Skrevet af: Asklepios
Skrevet den: 26-December-2008 kl. 11:06
Evt. kan man måske nøjes med at finerer dem? Alternativt beklæde dem med folie ala reklamerne på en bil?

-------------
De bedste hilsner
Simon

B&O Beogram 4500, Oppo BDP-103, Pass Labs INT30A, Pioneer 500M, ProAc D18 & Sonos
ATV2 (jailbreak + aTV Flash)

Atlas Cables








Skrevet af: Larxox
Skrevet den: 26-December-2008 kl. 12:07

Ja - vægten ville nok blive et problem!

Jeg overvejer dog at lave en sokkel til det hele, da denne kan fungere som "kabelgrav".

Jeg har kigget på HTH, som bla. laver moduler med Hvidt Højglans og topplade til rimelige penge!



-------------
Mvh. Lars
http://www.recordere.dk/forum/forum_posts.asp?TID=25730&KW=Larxox&PN=0&TPN=1 - Larxox’s Hjemmebio


Skrevet af: SVP03
Skrevet den: 26-December-2008 kl. 12:56


-------------
SVP03


Skrevet af: Boogie
Skrevet den: 29-December-2008 kl. 12:22

Oprindeligt skrevet af SVP03 SVP03 skrev:

Er plasmaen motoriseret og går ned i møblet? Hvis ja, så er det sgu en vild løsning!



Skrevet af: wulffnielsen
Skrevet den: 03-Januar-2009 kl. 18:35

Hej

Her er et udkast til en hifi reol jeg skal igang med at bygge de kommende dage.

Reolen måler 120x45x50 (LxHxD) og skal nok laves i MDF. 16mm til "rammen" og 12mm til hylderne. Der er extra væg bagi for at skujle kabler med "service-lem" i toppen. ( Det er de mørke fælter på toppen )

Et enkelt spørgsmål er dog endnu ubesvaret:

Jer der har malet jeres "MDF-møbler" selv. Hvad har i malet med ( farve og påføring ) og hvordan har i behandlet pladerne inden ?

MVH

Morten



-------------
Sony KDL-40W4500 | Sony BDP-S550 | Denon DVD2900 | Marantz SR-9200 | http://www.recordere.dk/forum/forum_posts.asp?TID=54663&PN=1 - Mit setup


Skrevet af: SVP03
Skrevet den: 03-Januar-2009 kl. 19:03
Oprindeligt skrevet af Boogie Boogie skrev:

Oprindeligt skrevet af SVP03 SVP03 skrev:

Er plasmaen motoriseret og går ned i møblet? Hvis ja, så er det sgu en vild løsning!

Jeps, mangler at få det til at køre over aktiviteten på remuten, skal have 12v signal i 30s for op og ned, så det bliver nok over ihc.

-------------
SVP03


Skrevet af: SLETTET_20120103
Skrevet den: 03-Januar-2009 kl. 20:03
Oprindeligt skrevet af wulffnielsen wulffnielsen skrev:


Jer der har malet jeres "MDF-møbler" selv. Hvad har i malet med ( farve og påføring ) og hvordan har i behandlet pladerne inden ?

MVH

Morten



Hej morten

En del vælger at få det lakeret hos en professionel, da det sikrer en god finish. Det er dyrt (regn med de 2000-2500 kroner) for et møbel.

Ellers skal du gå i sadolin - nu er det ikke fordi du vælger at male i sort, men den glansfinish moderne møbler og tv er udført i, koster altså kassen i normale farvehandlere. Tror en gut på et andet forum nævne 0,5L maling kostede 199 kroner, og at det skulle have flere lag for at dække.

Personligt har jeg selv valgt den professionelle løsning, men det er også fordi jeg kender en som kan gøre det for mig. Derfor får jeg det til en helt anden pris, da det stort set kun er materialerne jeg skal betale for. Dermed er jeg sikret en god kvalitet - både mht. malingen og finish.

Udmiddelbart kan jeg se at du har valgt at betrække noget af pladen med højttalerstof?

Problemet er vist, at du skal have varmen væk fra den falske bagvæg for at få det ud - jeg kan ikke se at du har aktiv køling til dette?!

Oprindeligt skrevet af SVP03 SVP03 skrev:

Oprindeligt skrevet af Boogie Boogie skrev:

Oprindeligt skrevet af SVP03 SVP03 skrev:

Er plasmaen motoriseret og går ned i møblet? Hvis ja, så er det sgu en vild løsning!

Jeps, mangler at få det til at køre over aktiviteten på remuten, skal have 12v signal i 30s for op og ned, så det bliver nok over ihc.


Hvordan er det lavet? - det virker som noget taget fra Pimp My Ride fra MTV


Skrevet af: SVP03
Skrevet den: 03-Januar-2009 kl. 20:10
Oprindeligt skrevet af Anima Anima skrev:

Oprindeligt skrevet af wulffnielsen wulffnielsen skrev:


Jer der har malet jeres "MDF-møbler" selv. Hvad har i malet med ( farve og påføring ) og hvordan har i behandlet pladerne inden ?

MVH

Morten



Hej morten

En del vælger at få det lakeret hos en professionel, da det sikrer en god finish. Det er dyrt (regn med de 2000-2500 kroner) for et møbel.

Ellers skal du gå i sadolin - nu er det ikke fordi du vælger at male i sort, men den glansfinish moderne møbler og tv er udført i, koster altså kassen i normale farvehandlere. Tror en gut på et andet forum nævne 0,5L maling kostede 199 kroner, og at det skulle have flere lag for at dække.

Personligt har jeg selv valgt den professionelle løsning, men det er også fordi jeg kender en som kan gøre det for mig. Derfor får jeg det til en helt anden pris, da det stort set kun er materialerne jeg skal betale for. Dermed er jeg sikret en god kvalitet - både mht. malingen og finish.

Udmiddelbart kan jeg se at du har valgt at betrække noget af pladen med højttalerstof?

Problemet er vist, at du skal have varmen væk fra den falske bagvæg for at få det ud - jeg kan ikke se at du har aktiv køling til dette?!

Oprindeligt skrevet af SVP03 SVP03 skrev:

Oprindeligt skrevet af Boogie Boogie skrev:

Oprindeligt skrevet af SVP03 SVP03 skrev:

Er plasmaen motoriseret og går ned i møblet? Hvis ja, så er det sgu en vild løsning!

Jeps, mangler at få det til at køre over aktiviteten på remuten, skal have 12v signal i 30s for op og ned, så det bliver nok over ihc.


Hvordan er det lavet? - det virker som noget taget fra Pimp My Ride fra MTV
Det er et std. liftsystem, har bagefter fundet ud af at det er Linak stumper, så jeg kunne have sparet 50%. Det er i princippet et hæve/sænkeben til et bord vendt omvendt. Det var den korte udgave.

-------------
SVP03


Skrevet af: SLETTET_20120103
Skrevet den: 03-Januar-2009 kl. 20:13
Det lyder sq meget fedt - hvad har det kostet, og hvor fik du idéen/arbejdstegninger fra? - lyder som noget der kunne bruges til et andet spænnende projekt når man flytter


En anden ting: Er jeg den eneste der får galdesten hver gang folk quoter de samme billeder igen og igen (og igen)?



Print side | Luk vindue