Print side | Luk vindue

Hi-fi / High-End 2008-2009 Messen

Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Generelle emner
Forumnavn: Nyheder, anmeldelser & omtaler
Forumbeskrivelse: Til nyheder, anmeldelser, omtaler (links også velkomne)
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=48411
Udskrevet den: 07-Juni-2024 kl. 18:58


Emne: Hi-fi / High-End 2008-2009 Messen
Skrevet af: frold
Emne: Hi-fi / High-End 2008-2009 Messen
Skrevet den: 11-Oktober-2008 kl. 16:57
Hejsa,

Har du deltaget i Hi-fi / High-End 2008-2009 Messen i Odense i dag?

http://www.kt-radio.dk/privat/index.php?option=com_content&a mp;task=view&id=69&Itemid=67

Jeg havde taget sønnike med til Odense (bor i Svendborg) og tænkte vi ville kigge forbi. Kl. 13.30 var bilen parkeret og vi gik over mod Odense Kongresscenter, hvad ser vi en kø på skønnet 200m - no way tænkte jeg. Vi klare lige lidt i Bilka og Rosengårdscenteret.

Ca. kl. 15 køre vi forbi for at forsøge endnu engang - denne gang kan vi ikke komme ind på P-arealet, da der simpelthen er for mange biler.

Mit spørgsmål er så:
1. hvordan var det at være der inde når der var så mange mennesker?
2. Er messen gearet til det?
3. Skal man give det et try i morgen?
4. Der står intet om det koster noget at deltage på deres hjemmeside - og i det katalog man kan hente kalder de det "udstilling", så jeg forventer det er gratis?

Lad debatten gå...!


-------------
mvh

Frederik


TV: Panasonic P50VT30Y | Konsol: PS3 Slim 250gb



Svar:
Skrevet af: Parabolen
Skrevet den: 11-Oktober-2008 kl. 17:08

Kør derud imorgen lige efter de åbner.

Til de tidligere messer er jeg altid ankommet søndag lige efter kl. 10.00 så er køen væk ved indgangen. Som altid er der ikke så mange fra morgenstunden.

I år er der nok større interesse da messen er flyttet...!

 



-------------
/Erik


Skrevet af: Lars
Skrevet den: 11-Oktober-2008 kl. 17:21

Oprindeligt skrevet af frold frold skrev:

1. hvordan var det at være der inde når der var så mange mennesker?

Det var såmen ok. Bortset fra der var lidt varmt på nogle af standene pga. den store portion udstyr og mennesker. Men selvom der var mange, så fordelte de sig rimeligt udover hallerne.

Det er værre med de små demo-rum, dem fik jeg ikke meget ud af.

Oprindeligt skrevet af frold frold skrev:

2. Er messen gearet til det?

De var tydeligvis ikke gearet til det rykind der kom ved selve åbningen. Der gik vel 1½ time inden køerne ved indgangen var væk, her kunne de godt have haft flere indgange.

Men senere var det ok, jeg syntes også der var rigeligt med parkeringer?

Oprindeligt skrevet af frold frold skrev:

3. Skal man give det et try i morgen?

Der er altid mest tryk på disse messer, når de åbner. Så det er nok bedre imorgen. Det var allerede meget bedre her efter kl. 15 derude.

Oprindeligt skrevet af frold frold skrev:

4. Der står intet om det koster noget at deltage på deres hjemmeside - og i det katalog man kan hente kalder de det "udstilling", så jeg forventer det er gratis?

Det koster en 50'er.

  /Lars



-------------
Ansvarshavende redaktør.
Webmaster, recordere.dk


Skrevet af: frold
Skrevet den: 11-Oktober-2008 kl. 19:34
Tak for respons...

Hvis tiden er der så kigger jeg forbi i morgen ved åbningen...


-------------
mvh

Frederik


TV: Panasonic P50VT30Y | Konsol: PS3 Slim 250gb


Skrevet af: tyros1
Skrevet den: 11-Oktober-2008 kl. 21:23

absolut et besøg selv om bilen skulle rulle fra holstebro- første gang jeg deltager og rigtig god inspiration bl.a danske dynaudio demo var spænedende udvalg i alle prisklasser specielt deres Excite spillede fantasktisk synes jeg- var dog koplet til mega forstærker så det giver selvfølge også noget lydforbedring ??

Onkyo surround demorum var spændende -

for slet ikke at tale om samsung bolsjer de er gode



Skrevet af: frold
Skrevet den: 11-Oktober-2008 kl. 21:42
Hvor længe brugte i der?

-------------
mvh

Frederik


TV: Panasonic P50VT30Y | Konsol: PS3 Slim 250gb


Skrevet af: Lars
Skrevet den: 11-Oktober-2008 kl. 21:54

Oprindeligt skrevet af frold frold skrev:

Hvor længe brugte i der?

Jeg vil sige, at det kommer meget an på dine interesser og lyst til at fordybe dig.

Du kan snildt nå rundt på en time, men du kan også bruge 2-3 timer, hvis du falder over noget udstyr eller demonstrationer der vækker din interesse.

  /Lars



-------------
Ansvarshavende redaktør.
Webmaster, recordere.dk


Skrevet af: Lars
Skrevet den: 11-Oktober-2008 kl. 21:57

Oprindeligt skrevet af tyros1 tyros1 skrev:

for slet ikke at tale om samsung bolsjer de er gode

Aj, dem så jeg ikke. Jeg må derud igen imorgen

  /Lars



-------------
Ansvarshavende redaktør.
Webmaster, recordere.dk


Skrevet af: frold
Skrevet den: 12-Oktober-2008 kl. 14:45
Så kom jeg derud - det var da okay. Brugte vel en time på messen - kunne godt have brugt mere, men min 3årige følgesvend ville have en fransk hotdog... :D

Jeg skulle heller ikke noget særligt bare sniffe.

Hvad fik jeg ud af det? Uhh, jeg blev sgu mere bekraftiget i at en hjemmebio kunne være sjovt at have - det er noget andet end mit 21" CRT fjernsyn købt i konfirmationsgave (jeg er 30+ år).

Skulle jeg vælge mellem super lyd eller super billedkvalitet - så tror jeg det jeg ender med at er ligge pengene til fordel for den visuelle oplevelse fremfor den audiotive.. Sådan 65% Vs 35%...

Men først skal huspriserne falde endnu mere så jeg kan få min egen casa :D

Men lidt inspiration fik jeg da...


-------------
mvh

Frederik


TV: Panasonic P50VT30Y | Konsol: PS3 Slim 250gb


Skrevet af: p.las
Skrevet den: 12-Oktober-2008 kl. 19:39
jeg har været der de sidste 6 år.dette er den bedste .flot at man har flyttet det seriøse grej væk fra det mere mainstream agtige.tingene stor generelt bare mere optimalt.men hvad var det for en skovtrold der var lukket ind i grotten ved lissau


Skrevet af: Matzon
Skrevet den: 12-Oktober-2008 kl. 20:17
Jeg var der ude søndag - stod i kø i godt og vel 20 sek :)
Der var ikke så meget nyskabende - men jeg var dog imponeret over den lille OLED skærm som Sony havde stående - hold da op hvor jeg ser frem til dem i 50"+ (uden at de koster 100k+).
Derudover var den store panasonic (100"+?) imponerende - kunne specielt godt lide at den havde en nødstop knap bag på (ikke en del af tv'et). Jeg undrede mig dog over at selvom det var en 1:78 kilde at der alligevel var så meget kant på som det var.
Alt i alt en fin udstilling at slå lidt tid ihjel på - men man går ikke glip af noget IMO.


Skrevet af: Emilos88
Skrevet den: 12-Oktober-2008 kl. 21:36

Det var lidt underligt med kanten på 103" men ellers var det et overraskende billed der var på den.

Det var også ret fedt at b&O havde taget en Audi A8 og R8 med til udstillingen.

Var der nogen der så Loewes prototybe, det var et fedt 50"



-------------
Get HIFI or die trying c",


Skrevet af: Otto J
Skrevet den: 13-Oktober-2008 kl. 00:42

Oprindeligt skrevet af p.las p.las skrev:

men hvad var det for en skovtrold der var lukket ind i grotten ved lissau

Ssh!



-------------
Mvh Otto


Skrevet af: tolo
Skrevet den: 13-Oktober-2008 kl. 12:13

 

Jeg siger at den bedste lyd på messen var Dynaudio safir jubileums højttaler, de spillede meget klang nutral og meget dynamisk.

 Lyden i Audi A8 var ringe og det er nærmest uforskammet at tage 155000 kr for det, for dårlig B&O.

Messens mest intressante stand var Panasonic, sikke et godt billede der var på det 103" skærmmen.



-------------
MvH.
Claus


Skrevet af: Otto J
Skrevet den: 13-Oktober-2008 kl. 22:06
Oprindeligt skrevet af tolo tolo skrev:

Messens mest intressante stand var Panasonic, sikke et godt billede der var på det 103" skærmmen.

Jeg lagde ikke videre mærke til det på messen, udover at man skal f***e rimelig meget up for at få Cars på blu-ray til at se ringe ud uanset størrelsen af displayet... Men især i de opstillinger Panasonic lavede på CES, demonstrerede de at deres 103" muligvis er deres bedste tv overhovedet. Eftersom jeg per definition mener at 60" er for tøsedrenge :-), så tror jeg egentlig jeg vil kalde dét tv for markedets bedste, totalt set. Så kan det være jeg slipper for at blive kaldt Pioneer fanboy...  At prisen så gør at det ikke er så relevant at fremhæve den i den almindelige diskussion om hvilket tv der er det ultimativt bedste, det er så en anden ting... 



-------------
Mvh Otto



Print side | Luk vindue