Print side | Luk vindue

FULL blown JBL cinema

Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Visnings- og lytte-udstyr
Forumnavn: Min hjemmebiograf
Forumbeskrivelse: Vis dit udstyr frem for andre brugere
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=48702
Udskrevet den: 26-April-2024 kl. 03:19


Emne: FULL blown JBL cinema
Skrevet af: p.las
Emne: FULL blown JBL cinema
Skrevet den: 16-Oktober-2008 kl. 21:37
Udstyr :

LCR front - JBL Synthesis SAM3

Baghøjtalerne - 4 x Revel W780

Lofthøjtaler - 2 x Revel C780

Subs - 2 x JBL S1S-EX + Crown CDi 2000 amp

JBL SDEC 3000 EQ/DSP

receiver - Yamaha RX A2040

Effektforstærker JBL AVA7

Bd afspiller - oppe bd 83

Projektor - Sony vpl 55

Lærred DIY - 106" CIW motoriserede masker. Dug - screen Excellence enlighter 4K AT.

Medieafspiller - Dune HD base

Server - Synology ds414j + 4 x 4tb WD RED







Remote - harmony Ultimate






DIY maskingscreen - billeder og tekst fra side 35

slam bas arbsorbenter - billeder og tekst side 47

jeg har på side 49 ændret min screenwall , til bafllewall.

jeg vil senere ligge nogle billeder af målinger af før og efter

version 2




-------------
http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=48702 - Full blown JBL bio



Svar:
Skrevet af: erla
Skrevet den: 16-Oktober-2008 kl. 21:41

Det ser godt ud :-)

Hvilket møbel er det ?



Skrevet af: fumper
Skrevet den: 16-Oktober-2008 kl. 21:43
*Applaus*

Det eneste jeg kan sige imod handler udelukkende om min personlige smag, kan godt lide mit stukloft, og vil hellere have et "teknikskab"

det ser KANON ud, og har altid været meget begejstret for Primare's design, det ser ganske enkelt EMINENT! ud, og er glad for at se du har valgt at vise det, ellers er det rart at se at du har valgt "de rigtige" produkter, og gennemført det i en grad man sjældet ser

Der kommer til at ligge mange gode timer i den er jeg sikker på!

Bravo


-------------
Sony 40D3000|Sony Hxd-870|Xbox-360 m hd-dvd drev|Harman Kardon DVD-31
http://kortlink.dk/4yzm - Lintronic 238 med Beo5! |Qnap209Pro 500gb|PS3
http://kortlink.dk/4yzg - Hjemmebio


Skrevet af: p.las
Skrevet den: 16-Oktober-2008 kl. 21:49
Oprindeligt skrevet af erla erla skrev:

Det ser godt ud :-)

Hvilket møbel er det ?

det er et CLIC fra hifi klubben(konenes valg)

jeg vil helst selv have lavet noget



Skrevet af: MC_Disko
Skrevet den: 16-Oktober-2008 kl. 21:59

lækkert med lærredet på loftet. jeg har selv ideer til en sådan løsning når man engang får plads til det. hvis ikke det bliver til et desideret bio rum

men flot er det



Skrevet af: Gerdes
Skrevet den: 16-Oktober-2008 kl. 22:13
Oprindeligt skrevet af p.las p.las skrev:

Oprindeligt skrevet af erla erla skrev:

Det ser godt ud :-)

Hvilket møbel er det ?

det er et CLIC fra hifi klubben(konenes valg)

jeg vil helst selv have lavet noget

Hvad var der galt med det møbel, som vi så i showroom i Vejle? (Ottos og Henriks demorum)



Skrevet af: Sejrsen
Skrevet den: 16-Oktober-2008 kl. 22:27

Hej

Ser lækkert ud.

Men hvorfor har du bestilt s55t til baghøjttalere? Skal det ikke kun være surroundhøjttalerne der skal levere difus lyd (tripol).

Var det ikke bedre at du bestilte et sæt 750 ekstra?

Måske tager jeg fejl.

Sejrsen



Skrevet af: A_Nielsen
Skrevet den: 16-Oktober-2008 kl. 22:36
Dit lærred som er gemt op i loftet, er jeg helt vild med 

-------------


Skrevet af: p.las
Skrevet den: 17-Oktober-2008 kl. 09:57
Oprindeligt skrevet af Gerdes Gerdes skrev:

Oprindeligt skrevet af p.las p.las skrev:

Oprindeligt skrevet af erla erla skrev:

Det ser godt ud :-)

Hvilket møbel er det ?

det er et CLIC fra hifi klubben(konenes valg)

jeg vil helst selv have lavet noget

Hvad var der galt med det møbel, som vi så i showroom i Vejle? (Ottos og Henriks demorum)

der var clic møblet købt.



Skrevet af: p.las
Skrevet den: 17-Oktober-2008 kl. 10:00
Oprindeligt skrevet af Sejrsen Sejrsen skrev:

Hej

Ser lækkert ud.

Men hvorfor har du bestilt s55t til baghøjttalere? Skal det ikke kun være surroundhøjttalerne der skal levere difus lyd (tripol).

Var det ikke bedre at du bestilte et sæt 750 ekstra?

Måske tager jeg fejl.

Sejrsen

ifølge M&K er det det rigtige at gøre.jeg har det også bedst med at de bageste ht er ens.

alle andre M&K opsæt jeg har set ,har man også gjordt det på denne måde



Skrevet af: Startrek
Skrevet den: 17-Oktober-2008 kl. 10:06
Husk at M&K´s bag/side højtale kørre som ægte tripol, det ville sige at den
både at direkt lyd plus difus lyd i samme højtale og på samme tid, noget
som jeg mener at kun M&K kan lev.

Og derfor kan man ikke samlign dem med andre bag/side højtale.


Skrevet af: deepmagic
Skrevet den: 17-Oktober-2008 kl. 10:06

Syntes det er fedt lavet med det lærred gemt oppe på loftet

Samtidig også et fedt hifi møbel!



-------------
Samsung LE40M86BD
Samsung SMT-H3106
Pioneer VSX-LX51
Pioneer S-V50 7.1 Højttalersystem
PS3 40gb
Qnap TS-209 Pro II (2x 750GB)
Logitech Harmony 895


Skrevet af: p.las
Skrevet den: 17-Oktober-2008 kl. 10:08
ang dvd ,der bruger jeg primaren ,hvorefter at scaleren scalere op til 1080p og bruger funktionen PREP .primaren kan ikke sende et interlaced signal ud ,så scaleren reinterlacer det ,og derefter deinterlacer det korrekt.Med synlig forbedring til følge.Når oppoen kommer vil det være en killer.næsten samme pris som jeg gav for samsung bdp 1400,men er billede som er mange gange bedre+bedre analog udgange


Skrevet af: Otto J
Skrevet den: 17-Oktober-2008 kl. 10:09
Oprindeligt skrevet af Sejrsen Sejrsen skrev:

Men hvorfor har du bestilt s55t til baghøjttalere? Skal det ikke kun være surroundhøjttalerne der skal levere difus lyd (tripol).

Tripolerne er lidt en mellemting mellem en direkte og en dipol højttaler, og det fungerer fremragende med fire tripoler. Jeg har aldrig helt forstået hvorfor THX definerer dipoler i siderne men ikke bagved, men M&K'erne er THX certificerede med tripoler hele vejen rundt. De laver slet ikke andet ned tripoler som baghøjttalere længere.



-------------
Mvh Otto


Skrevet af: hansie
Skrevet den: 17-Oktober-2008 kl. 10:40

super flot bio

Især din løsning med indbygget lærred i loft

 

Hans



Skrevet af: sd2100
Skrevet den: 17-Oktober-2008 kl. 11:40
Oprindeligt skrevet af p.las p.las skrev:

selv om det er en stuebio(vil helst have haft et bio rum)hænger lyd og billedet rigtig godt sammen.

jeg beklager den manglende sammenhæng i selve tråden.Jeg er PC IDIOT

er der nogle som har nogle komentar/spørgsmål positive som negative skal de være velkommen

peter

Gennemført flot stuebio. Løsningen med "lærredskassen" på loftet er ganske enkelt genialt.

Da jeg selv ikke er tilhænger af en decideret/dedikeret hjemmebio, så er din stuebio-løsning nu klart være referencen - intet mindre (hvis man har hus og mulighed for at kopiere din lærredsløsning).



Skrevet af: akjosko1
Skrevet den: 17-Oktober-2008 kl. 18:49
Oprindeligt skrevet af p.las p.las skrev:

Oprindeligt skrevet af erla erla skrev:


Det ser godt ud :-)


Hvilket møbel er det ?



det er et CLIC fra hifi klubben(konenes valg)


jeg vil helst selv have lavet noget



Mener du ikke at det er hfk's Argon Cube møbler, der jo ligner Clic?

Kanon løsning med lærredet i loftes, og rigtig flot setup

-------------
Samsung 40f86BD, Denon 2808, 4. minipods, cinepod, Bass station subwoofer. http://www.recordere.dk/forum/forum_posts.asp?TID=60021&PN=1 - Podspeaker studiebio


Skrevet af: p.las
Skrevet den: 17-Oktober-2008 kl. 20:54
Oprindeligt skrevet af akjosko1 akjosko1 skrev:

Oprindeligt skrevet af p.las p.las skrev:

Oprindeligt skrevet af erla erla skrev:


Det ser godt ud :-)


Hvilket møbel er det ?



det er et CLIC fra hifi klubben(konenes valg)


jeg vil helst selv have lavet noget



Mener du ikke at det er hfk's Argon Cube møbler, der jo ligner Clic?

Kanon løsning med lærredet i loftes, og rigtig flot setup

en skrivefejl 

det er selfølgelig argon.der er plusser og minusser.personligt syntes jeg at finishen godt kunne være bedre(løbere og revner)når man kommer rigtig tæt på.hvis man har en forstærker som er tung,dvs ikke tungere end min primare(ca 25kg)bør mna kigge efter et andet møbel.den cube som den står i buer en anelse nedaf.skufferne hvor jeg har mine dvd/blu-ray film kan ikke åbnes helt.der mangler ca 8 cm til at bagkanten er helt fri.

jeg kom af med ca 12500,-.et clic møbel i samme kofirgration koster ca 33000,-.Clicmøblet er uden tvivl i alle sammenhæng et bedre møbel.men 20000,- i difference?

 



Skrevet af: p.las
Skrevet den: 17-Oktober-2008 kl. 21:02

jeg takker for de fine ord

jeg overvejer i øvrigt at forhøje mit skab hvor projektoren står.så den også kan blive skjult.Jeg tænker på at lave ne kasse ,i samme stil som skabet.men front og højre side vil jeg beklæde med hvidt ht stof eller lign ,til køling.ud over det skal der være et hul til optikken.

jeg vil tage nogle flere billeder efterhånden som der bliver opdateret



Skrevet af: DAXE
Skrevet den: 17-Oktober-2008 kl. 22:19

Meget flot lavet!

Et par spørgsmål:

Hvorfor ikke bruge subwoofer fra M&K?

Hvordan vil M&K højtalere lyde til musik alene (evt. med lidt billigere forstærker, trods alt :-)?

Kabler til højtalere: Jeg synes det ser godt ud. Måske dog et lidt mere firkantet layout (kabler lodret op til højtalere).

Hvilket møbel så i i Vejle?



Skrevet af: p.las
Skrevet den: 17-Oktober-2008 kl. 23:25

jeg valgte subwooferen fra velodyne på grund af div just/rum eq.da jeg både bruger setupet til film og musikkoncerter.den har justerbar servo som gør basen utroligt præcis i musik mode eller mere volumeløs til film.ifølge målinger er den lineær til ca 17 hz hvorefter den falder.jeg vil ikke sige at den er bedre end m&k,men den er ihvertilfælde mere præcis og fleksibel.men den er til gengæld ikke billig.mener den kostede 23000,- vejl.

jeg kan kun udtale mig om hvordan de lyder hjemme ved mig.min primare har bestemt ikke problemer med at trække dem.den er godt nok kun på 5x100w men strømforsyningen er på 900va .som helhed lyder koncerter godt ,ALT kommer med.Til stereo mangler de perspektiv og er generelt for pågående.de er meget monitor præget

møblet i vejle kender otto noget til



Skrevet af: oo27
Skrevet den: 19-Oktober-2008 kl. 08:00

Hejsa - vil tilslutte mig de andre og skamrose dit HW, top nice og lækker detalje med lærredet på loftet.

Min kæphest er dog ledninger/kabler som jeg er allergisk overfor. Med alle de $ der er brugt på dette projekt synes jeg det er ualmindeligt synd ikke at bruge et par tusinde på at få fræset de få kabler ind i væggen til højtalere og TV og evt. projektor - det kan ikke koste alverden set i lyset af den eksisterende investering og vil - efter min mening - lige give det sidste prik over i´et.

 

 



-------------
LG 65C1 OLED - Monitor Audio Silver RS InWall x5 - AVR-AX1200


Skrevet af: p.las
Skrevet den: 19-Oktober-2008 kl. 10:41
Oprindeligt skrevet af oo27 oo27 skrev:

Hejsa - vil tilslutte mig de andre og skamrose dit HW, top nice og lækker detalje med lærredet på loftet.

Min kæphest er dog ledninger/kabler som jeg er allergisk overfor. Med alle de $ der er brugt på dette projekt synes jeg det er ualmindeligt synd ikke at bruge et par tusinde på at få fræset de få kabler ind i væggen til højtalere og TV og evt. projektor - det kan ikke koste alverden set i lyset af den eksisterende investering og vil - efter min mening - lige give det sidste prik over i´et.

 

 

jeg takker.ang kabler vil det absolut være løsning nr 1.det vil nok være noget jeg vil kaste mig over når alt grejet er på plads,de sidste ht og en ny blu-ray med super analog udgange.jeg leger også lidt med at lave et form for maskesystem til mit lærred.jeg hader de sorte bjælker.jeg undersøgte hvad et tilsvarende lærred som mit kostede med 2 vejs masking.ca 65000,- det vil sige at det er 40000,- de tager for maskesystemet.det er sku i overkanten.



Skrevet af: p.las
Skrevet den: 06-December-2008 kl. 14:03

komentar kommer senere

er der nogle som har forslag til ht kabler .bruger pt supra ply 3.4 skærmet

specielt mellemtonen har svært ved at "slippe"højtaleren.jeg har kigget på VDH 122 hybrid



Skrevet af: mou2000
Skrevet den: 07-December-2008 kl. 11:24

Hej fed detalje med lærede på loftet.

Hvor meget fylder det ca. (HxBxD)?



-------------
Pioneer PDP-508XD
Pioneer SC-LX71
Pioneer BDP-LX71
System Audio SA1280 mk2 x 4
System Audio SA710AV
System Audio SE200
Maximum T-641 VA


Skrevet af: Skyum
Skrevet den: 07-December-2008 kl. 11:35

Hej P.Las

 

Det ser sgu godt ud.  Hvor meget plads skal der være oppe i loftet, og var der ikke problemer med at skære oppe i loftet ?

Super stue-bio.

 

MVH



-------------
Samsung UE75-ES9005U | Pioneer SC-LX83 | OPPO 93 | Samsung 3126 | Dali Ikon 7 | Dali Vokal 2 | Dali Ikon wall | B&W PV1 Subwoofer | Harmony Touch | Apple TV3


Skrevet af: pr76
Skrevet den: 07-December-2008 kl. 12:09

Det ser sku godt ud

Har i et stykke tid gået og overvejet at lytte til de M&K 750, da de bliver omtalt temmeligt positivt  Hvad er din mening?



Skrevet af: p.las
Skrevet den: 07-December-2008 kl. 12:57
Oprindeligt skrevet af mou2000 mou2000 skrev:

Hej fed detalje med lærede på loftet.

Hvor meget fylder det ca. (HxBxD)?

jeg mener at kasseten er 2,5 m lang og ca 16x16 cm



Skrevet af: p.las
Skrevet den: 07-December-2008 kl. 13:02
Oprindeligt skrevet af Skyum Skyum skrev:

Hej P.Las

 

Det ser sgu godt ud.  Hvor meget plads skal der være oppe i loftet, og var der ikke problemer med at skære oppe i loftet ?

Super stue-bio.

lærredet er lagt på et par vinkelbeslag som er skruet på spærret.at lave hullet var let nok ,da stregerne var lagt.jeg skar oppe fra med en stiksav.Hvis man ikke har den mulighed at ligge læredet oppe fra.vil jeg tro at man skal have ca 20 cm sænket loft

MVH



Skrevet af: p.las
Skrevet den: 07-December-2008 kl. 13:07
Oprindeligt skrevet af pr76 pr76 skrev:

Det ser sku godt ud

Har i et stykke tid gået og overvejet at lytte til de M&K 750, da de bliver omtalt temmeligt positivt  Hvad er din mening?

jeg er superglad for mine.specielt efter jeg har købt ny processor er sammenhængen mellem ht super.ja... og så kan de spille rigtig højt uden at lydbilledet bliver sløret.åben og meget detaljeret.de er nådesløse hvis der er en dårlig komponent i kæden.stereo er  ikke deres stærke side.men i surround kan de altså noget som alm stereo ht ikke kan


Skrevet af: Skyum
Skrevet den: 07-December-2008 kl. 13:36
Oprindeligt skrevet af p.las p.las skrev:

Oprindeligt skrevet af Skyum Skyum skrev:

Hej P.Las

 

Det ser sgu godt ud.  Hvor meget plads skal der være oppe i loftet, og var der ikke problemer med at skære oppe i loftet ?

Super stue-bio.

lærredet er lagt på et par vinkelbeslag som er skruet på spærret.at lave hullet var let nok ,da stregerne var lagt.jeg skar oppe fra med en stiksav.Hvis man ikke har den mulighed at ligge læredet oppe fra.vil jeg tro at man skal have ca 20 cm sænket loft

MVH

 

Hej P.Las

Det lyder som om det er til at have med at gøre.  Jeg ved bare ikke hvad der er oppe under brædderne, men jeg vil se om jeg kan komme op på loftet og måle mig frem til om der er mulighed for at kopiere dit systen.

Det er super flot.

 



-------------
Samsung UE75-ES9005U | Pioneer SC-LX83 | OPPO 93 | Samsung 3126 | Dali Ikon 7 | Dali Vokal 2 | Dali Ikon wall | B&W PV1 Subwoofer | Harmony Touch | Apple TV3


Skrevet af: betho
Skrevet den: 07-December-2008 kl. 21:20
Meget gennemført. Flot! 


Skrevet af: henrik-t
Skrevet den: 24-Februar-2009 kl. 15:11
du skriver Primare på forsiden, men er det ikke Audiolab du har i click møblet...

Henrik

Er det Audiolab 8000AP + 8000X7 du har dig der...

Henrik


-------------
+100HD Film


Skrevet af: 'DLG'
Skrevet den: 24-Februar-2009 kl. 21:07

Som 'Cremekongen' siger: I LOVE IT!...

Rigtig fed detalje med lærredet oppe på loftet. Specielt når kassen er så stor som du skriver.  Det er den slags ting der gør det fedt at se hva andre har af 'finurligheder'. Nu skal du bare lige igang med en murstensfræser eller en vinkelsliber med den rigtige klige, og så få kablerne ind i væggen.

Super flot set-up, og er slet ikk misundelig 

 



-------------
Niarn om en Mustang GT:
Den ser jo bare ud som om den har lyst til at slå dig ihjel ikk?
Det ligner bare en bil der har lyst til at flå hovedet af dig altså.


Skrevet af: Willer
Skrevet den: 25-Februar-2009 kl. 11:33

UG Kryds og slange herfra (eller hvad det nu hedder efter gældende skala).

Mht. ledningerne til fronthøjttalerne. En mulighed er at tage et meget langt bor og så bore ind i væggen bag højttaleren i en meget skrå vinkel over mod reolen - og så gøre det samme et sted bag reolen. Det store trick er nok at bore så præcist så de to huller mødes og laver en "kabelgang" et par centimeter inde i væggen. Sådan har jeg tænkt mig at forsøge at gøre det ved min centerhøjttaler, som er den eneste højttaler med synlig ledning i vores stue. Ledningen kommer ud af væggen bag TVet - men skal så ind i væggen igen og ud nede hvor højttaleren sidder:



-------------
Kristian


Skrevet af: 'DLG'
Skrevet den: 26-Februar-2009 kl. 15:54
Hvis afstanden ikk er større end hva man kan se på billedet, så er det ikk noget problem hvis man er okay med værktøj.

-------------
Niarn om en Mustang GT:
Den ser jo bare ud som om den har lyst til at slå dig ihjel ikk?
Det ligner bare en bil der har lyst til at flå hovedet af dig altså.


Skrevet af: p.las
Skrevet den: 26-Februar-2009 kl. 21:32
Oprindeligt skrevet af henrik-t henrik-t skrev:

du skriver Primare på forsiden, men er det ikke Audiolab du har i click møblet...

Henrik

Er det Audiolab 8000AP + 8000X7 du har dig der...

Henrik
ja det er audiolab.primaren er den forhenvæende

-------------
http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=48702 - Full blown JBL bio


Skrevet af: p.las
Skrevet den: 26-Februar-2009 kl. 21:36
Oprindeligt skrevet af 'DLG' 'DLG' skrev:

Som 'Cremekongen' siger: I LOVE IT!...

Rigtig fed detalje med lærredet oppe på loftet. Specielt når kassen er så stor som du skriver.  Det er den slags ting der gør det fedt at se hva andre har af 'finurligheder'. Nu skal du bare lige igang med en murstensfræser eller en vinkelsliber med den rigtige klige, og så få kablerne ind i væggen.

Super flot set-up, og er slet ikk misundelig 

 

tak

sjovt du nævner kabler.der skal prøves nogle nye i weekenden

 



-------------
http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=48702 - Full blown JBL bio


Skrevet af: 'DLG'
Skrevet den: 26-Februar-2009 kl. 22:08
Hva har du fået fat i af kabler?

-------------
Niarn om en Mustang GT:
Den ser jo bare ud som om den har lyst til at slå dig ihjel ikk?
Det ligner bare en bil der har lyst til at flå hovedet af dig altså.


Skrevet af: henrik-t
Skrevet den: 26-Februar-2009 kl. 22:58
hvordan syntes du lyden er i de 100W som Audiolab tilbyder er... i forhold til primea du havde før, (hvad model var det endligt. A31.5 eller..

Henrik


-------------
+100HD Film


Skrevet af: p.las
Skrevet den: 27-Februar-2009 kl. 11:07

Oprindeligt skrevet af 'DLG' 'DLG' skrev:

Hva har du fået fat i af kabler?

lidt blandet van den hul og QED.



-------------
http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=48702 - Full blown JBL bio


Skrevet af: p.las
Skrevet den: 27-Februar-2009 kl. 12:14
Oprindeligt skrevet af henrik-t henrik-t skrev:

hvordan syntes du lyden er i de 100W som Audiolab tilbyder er... i forhold til primea du havde før, (hvad model var det endligt. A31.5 eller..

Henrik
masser af overskud.audiolaben har en strømforsyning på 1500VA.til sammenlign har den onkyo som er blevet testet på dette forum en på 550VA.primaren var en spa 21 som absolut heller ikke manglede noget,bortset fra hdmi.den er en kende mere fokusret på diskanten end audiolab.

-------------
http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=48702 - Full blown JBL bio


Skrevet af: p.las
Skrevet den: 01-Marts-2009 kl. 21:04

mit gear har holdt flyttedag.scaleren er klasket op på dvd afspilleren

så har jeg købt en sony bdp 550.den skal snarest skiftes ud med en afspiller som er bedre til dekodning.pt ved jeg ikke hvilken afspiller det bliver.ud over dekodning skal den også have source direct.det kunne godt være oppoen,men jeg vil høre den først.

ud over det har længe haft et ønske om at få flyttet mine front ht væk fra væggen,for at få en mere involverende lyd.det var ikke nem ,da jeg ikke kunne finde et beslag der muligjorde en så stor afstand fra væggen.men så var det jeg så min datters ophæng til fjernsynet.100,- stk i ikea også en tur med vinkelsliberen,så var den i vinkel.

generelt set har det hjulpet en del på sammenhængen mellem front og centerkanalen efter at de er blevet flyttet væk fra væggen

det er de små forskelle der tæller



-------------
http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=48702 - Full blown JBL bio


Skrevet af: ghost-the-man
Skrevet den: 02-Marts-2009 kl. 10:30
Det var da en fix ide,det med ophæng til dine fronthøjttalerne,rigtigt fint setup

-------------
M.V.H Jan

http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=33699&PN=1&title=ghostthemans-hjemmebio - welcome to Ghost-The-Man`s Hjemmebio/HiFi


Skrevet af: p.las
Skrevet den: 02-Marts-2009 kl. 11:24

Oprindeligt skrevet af ghost-the-man ghost-the-man skrev:

Det var da en fix ide,det med ophæng til dine fronthøjttalerne,rigtigt fint setup

dit setup er sku heller ikke så tosset

har du et bud på kabler med lidt mere spræl i ,end VDH hybrid so er en kende tilbagelænnet



-------------
http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=48702 - Full blown JBL bio


Skrevet af: ghost-the-man
Skrevet den: 02-Marts-2009 kl. 12:00
Jeg takker,det er også mit alt&et,altså efter konen og ungerne.
Nej det har jeg ikke,men du skal finde er sted,hvor du kan låne flere slags kabler med hjem,så du virkelig kan høre den forskel du søger,det vil være mit bud.


-------------
M.V.H Jan

http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=33699&PN=1&title=ghostthemans-hjemmebio - welcome to Ghost-The-Man`s Hjemmebio/HiFi


Skrevet af: Lukket bruger 2
Skrevet den: 06-Marts-2009 kl. 22:33
Det ser sgu godt ud Peter. Du har noget mere styr på indretningen end jeg kan prale af


Skrevet af: MC_Disko
Skrevet den: 06-Marts-2009 kl. 22:37
nydeligt må jeg sige hva historien om de sko i racket ?


Skrevet af: p.las
Skrevet den: 09-Marts-2009 kl. 17:12

Oprindeligt skrevet af MC_Disko MC_Disko skrev:

nydeligt må jeg sige hva historien om de sko i racket ?

det er min kone.hun elsker gamle ting(mig inkluderet)da jeg var tre år gik jeg i disse sko.



-------------
http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=48702 - Full blown JBL bio


Skrevet af: p.las
Skrevet den: 09-Marts-2009 kl. 17:16

Oprindeligt skrevet af Rysz Rysz skrev:

Det ser sgu godt ud Peter. Du har noget mere styr på indretningen end jeg kan prale af

min kone slår hårdt.så hvis der ikke er rene linier

falder der brænde ned det er mig til venstre



-------------
http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=48702 - Full blown JBL bio


Skrevet af: Startrek
Skrevet den: 09-Marts-2009 kl. 18:46
Hehe, har du ikke overvejet af få skone forgyld, man gør jo det med de først par sko, så hvorfor ikke ? 

Vedr. Blu-ray afspille der er super til at decode til PCM, kan jeg kun se to, nemlig Pioneer BDP-LX91 og den kommen Blu-ray afspiller.


Skrevet af: p.las
Skrevet den: 29-Marts-2009 kl. 11:55

så er der sket endu en opdatering

jeg har skiftet min nye audiolab 8000ap ud med en lexicon rv-5

fremgang i surround,tilbagegang i stereo.

LOGIC 7 RULES

audiolaben er ekstrem value for money.specielt hvis man ønsker et anlæg der både skal bruges til surround og stereo

billederne kommer til at vente.jeg har mere end svært ved at få det til at se ordentlig ud .lexiconen er ikke så elegant som audiolaben,ja.....og så er den jo sølv

 jeg kommer nok til at lave nogle ændringer med mit hifi møbel,evt noget med at skjulle dele af anlægget bag stof låger



-------------
http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=48702 - Full blown JBL bio


Skrevet af: p.las
Skrevet den: 07-April-2009 kl. 08:06

så er mit nye opsæt blevet godkendt af konen.billede kommer snarest.jeg syntes selv at det er ok

ang lexiconen til specielt film var jeg noget spændt på om jeg vil kunne undvære pcm 7.1.det kan jeg,da netop denne manglende feater var ret så alvorligt.Men med lexicons logic 7 er 7.1 pcm input ligegyldigt .logic 7 er lexicons egen algoritme som også i pcm 5,1 laver det om til 7,1.logic 7 giver generelt mere dynamik langt bedre panoreringer og mere rumfornemmelse.højtalerne forsvinder fuldstændigt samtidig med at det hele er super detaljeret.eks 3:10 to yuma som har et 7.1 hd master lydspor er det en klar forbedring at bruge logic 7.Lyden er mere homogen uden at der bliver fokuseret  for meget på hvert enkelte højtaler.jeg har mere end svært ved at sidde stille når jeg ser film(hopper op og ned)min svigerfars udtalelse er at lydbilledet meget holografisk.(han har selv meridian)

lexicone forstærkeren har været et markant skridt i den rigtige retning.en skam at den er blevet overset på grund af featers som ikke har betydning for det som det handler om ....lyd

i den forbindelse har jeg været nødsaget til at skifte min dvdo vp 50 ud til en dvdo egde.da lyden skal splittes op



-------------
http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=48702 - Full blown JBL bio


Skrevet af: p.las
Skrevet den: 07-April-2009 kl. 17:06

så kommer der lidt billeder

igen......den lexicon forstærker spiller for vildt

jeg har faktisk stadig min audiolab 7 kanals forstærker.jeg har dog ikke prøvet den endnu.lexiconens interne forstærker er faktisk ret så kraftig

jeg har selv polstret lågen

det med frontstoffet fungere fantastisk ,og Konen er tilfreds

 

 



-------------
http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=48702 - Full blown JBL bio


Skrevet af: p.las
Skrevet den: 01-Maj-2009 kl. 20:37

jeg har været ved at rekalibrere mit grej.Lexiconens rumEQ er ret simpel,men jeg syntes at den gør bla dialog tydeligere.jeg syntes også at lyden generelt er mere på gående med rumEQ.Min velodyne sub har også RUM eq som man kan justere manuelt.Den sender et signal ind i forstærkeren,der så sender det videre ud i højtaleren+sub.suben er koblet til tvet,hvor man så kan aflæse rumresponsen på sub og front højtalere.Jeg har atget nogle før og efter billeder

her er et uden noget form for EQ

som det ses er mit rum akustisk set ret godt

her er suben så korrigeret.overgangen fra sub til front er 80 hz

det næste billede har lexiconen korrigeret på front højtalere.et stort dyk ved ca 90 hz er væk.

som man kan se er lecixonen ikke hysterisk.den tager bare det værste

spørg endelig



-------------
http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=48702 - Full blown JBL bio


Skrevet af: p.las
Skrevet den: 12-Juli-2009 kl. 14:35

et nærbillede af centeren,som er fuldstændig identisk med front højtalerne.den er pladseren i det midterste cube modul,bagved stoflåger

undskyld rodet.det er min kone

min ny indkøbte rega apollo.sammen med M&K højtalerne levere de,specielt live musik meget autentisk.der er hul igennem

ingen bi-wire her

close up af den ene front

alt i alt er jeg meget tilfreds.stereo lyden har fået ordentlig gok opad.det har højtaleren self en del af æren for,men rega afspilleren bringer meget liv og realisme til.jeg har i den sammenhæng solgt min primare dvd.den kommende Oppo skal erstatte dvd delen i primaren og blu-ray delen i sonyen jeg pt har.

m&k s150 højtalerne er ekstreme til surround.dynamik ,sammenhæng og ekstrem realisme.og så kan de spille ekstrem højt

altså en ekstrem højtaler i alle sammenhæng.med untagelse i størrelse

nu venter jeg bare på oppo bd83



-------------
http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=48702 - Full blown JBL bio


Skrevet af: henrik-t
Skrevet den: 12-Juli-2009 kl. 20:08
hvad har de stået dig i.... og har du solgt din audiolab...?

-------------
+100HD Film


Skrevet af: p.las
Skrevet den: 12-Juli-2009 kl. 21:30

Oprindeligt skrevet af henrik-t henrik-t skrev:

hvad har de stået dig i.... og har du solgt din audiolab...?

af respekt for de forhandlere jeg handler med er prisen ikke officielt.Jeg kan til gengæld sige at de er alle pengene vær ,og et pænt skridt op ad i forhold til de gamle jeg havde/har.det siger mere om de nye end om de gamle.jeg var utroligt glad for de gamle,som giver meget value for money

jeg vil lige påpege at M&K højtalere ikke høre under " ludermarked"

jeg har stadig forstærkeren,men ikke processoren



-------------
http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=48702 - Full blown JBL bio


Skrevet af: morthall
Skrevet den: 27-Juli-2009 kl. 22:15

Hej P.Las

Jeg har snart et setup der er meget lig dit, dvs. at jeg har M&K 150 system, og en Velodyne DD15 sub, og har lige købt en RV5, som jeg forventer at få i næste uge. RV5'eren erstatter en Arcam AVR350, som er en udmærket forstærker, den passer bare ikke rigtig sammen med M&K systemet.

Jeg skal også have skiftet højttalerkablerne, og jeg synes at kunne huske at du i dette eller et andet forum skrev at du testede forskelligt, og fandt at Chord Rumour passede godt til M&K, hvert fald det 750 system du havde før. Husker jeg rigtigt med dine kabler ?
Bruger du iøvrigt de samme kabler til bag/side- højttalerne ? 



Skrevet af: p.las
Skrevet den: 28-Juli-2009 kl. 07:41
Oprindeligt skrevet af morthall morthall skrev:

Hej P.Las

Jeg har snart et setup der er meget lig dit, dvs. at jeg har M&K 150 system, og en Velodyne DD15 sub, og har lige købt en RV5, som jeg forventer at få i næste uge. RV5'eren erstatter en Arcam AVR350, som er en udmærket forstærker, den passer bare ikke rigtig sammen med M&K systemet.

Jeg skal også have skiftet højttalerkablerne, og jeg synes at kunne huske at du i dette eller et andet forum skrev at du testede forskelligt, og fandt at Chord Rumour passede godt til M&K, hvert fald det 750 system du havde før. Husker jeg rigtigt med dine kabler ?
Bruger du iøvrigt de samme kabler til bag/side- højttalerne ? 

det er rigtigt

jeg prøvede rigtig meget kabel.Også langt dyrere,men det var chord rumour2 der fungere bedst.faktisk var det chord der generelt havde det bedst med min combo.helt tilfældig har thomas fra lydspecialisten også rumour2 på hans Lec/M&K combo.har du haft en M&K sub op mod din DD15.jeg overvejer nemlig M&K 350 mrk 2.Der er ingen tvivl om at Lexiconen er langt mere dynamisk og præcis end arcam.og så er der jo lige LOGIC 7 som giver suveræne panoreringer og ambience generelt.svært at forklare,men når du selv høre det er du ikke i tvivl om hvad jeg menerhvor handler du henne?

hvor meget har du vinklet dine fronts mod lyttepositionen?



-------------
http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=48702 - Full blown JBL bio


Skrevet af: morthall
Skrevet den: 28-Juli-2009 kl. 19:15
Oprindeligt skrevet af p.las p.las skrev:

Oprindeligt skrevet af morthall morthall skrev:

Hej P.Las

Jeg har snart et setup der er meget lig dit, dvs. at jeg har M&K 150 system, og en Velodyne DD15 sub, og har lige købt en RV5, som jeg forventer at få i næste uge. RV5'eren erstatter en Arcam AVR350, som er en udmærket forstærker, den passer bare ikke rigtig sammen med M&K systemet.

Jeg skal også have skiftet højttalerkablerne, og jeg synes at kunne huske at du i dette eller et andet forum skrev at du testede forskelligt, og fandt at Chord Rumour passede godt til M&K, hvert fald det 750 system du havde før. Husker jeg rigtigt med dine kabler ?
Bruger du iøvrigt de samme kabler til bag/side- højttalerne ? 

det er rigtigt

jeg prøvede rigtig meget kabel.Også langt dyrere,men det var chord rumour2 der fungere bedst.faktisk var det chord der generelt havde det bedst med min combo.helt tilfældig har thomas fra lydspecialisten også rumour2 på hans Lec/M&K combo.har du haft en M&K sub op mod din DD15.jeg overvejer nemlig M&K 350 mrk 2.Der er ingen tvivl om at Lexiconen er langt mere dynamisk og præcis end arcam.og så er der jo lige LOGIC 7 som giver suveræne panoreringer og ambience generelt.svært at forklare,men når du selv høre det er du ikke i tvivl om hvad jeg menerhvor handler du henne?

hvor meget har du vinklet dine fronts mod lyttepositionen?

Ok, så huskede jeg rigtig med kablerne , det bliver nok det jeg skifter til. Kører i øjeblikket med noget Transparent kobberkabel, og jeg fornemmer at det går noget dynamik og åbenhed tabt her.

Brugerne du også dette kabel til bag/side højttalerne ?

Jeg købte mit M&K system som et demo sæt hos "The Rock" i Lund i Sverige, kanon butik med en rigtig god service. Jeg købte også min Marantz Projektor hos dem. Der har der været lidt problemer med den, men de har bare været super servicemindede hos The Rock, og stået på hovedet for at få det løst på den bedste måde, nå det vist lidt reklame...
M&K sættet var med en MX-150 THX sub, som jeg kun har testet lidt. Jeg havde DD15 subben i forvejen, og da mit rum er temmelig akustisk udfordret, for at sige det mildt, kan jeg få Velodyne subben til at at fungere væsentlig bedre med dens indbyggede rumkorrigering. 
Jeg har stadig M&K subben stående (i skammekrogen), men jeg har tænkt på at forsøge at køre med begge to når nu jeg får min Lexicon. Hvis ikke det giver noget, vælger jeg nok at sælge den fra.

Jeg har ikke eksperimenteret så meget med vinklingen at fronterne endnu, pt. peger de ind mod den yderste plads i sofaen i deres respektive sider. Når jeg nu får det på plads med forstærker og kabler, vil jeg nok eksperimentere lidt mere.

Lexicon forstærkeren har jeg været heldig at få fat i via eBay i England, til en temmelig fornuftig pris. Jeg har mistanke om at modellen er ved at udgå, det lader til at den engelske distributør skyder dem af til nogle vanvittige priser for tiden.

Det næste bliver at prøve at få fingre i et sæt SS-150 mere, så jeg kan lave et 7.1. setup



Skrevet af: p.las
Skrevet den: 28-Juli-2009 kl. 21:03

jeg har ikke købt det helt vilde til de fire ss højtalere.jeg kan ikke huske hvad det var.

jeg har leget lidt med vinklingen af fronthøjtalerne.jeg er endt op med at vinkle dem skarpt ind mod lytteren.det giver den mest sammenhængende lyd,da du lytter på de 3 højtalere on axis.man mister lidt bredde,men marginalt.men generelt er lyden afsindigt dynamisk og åben



-------------
http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=48702 - Full blown JBL bio


Skrevet af: p.las
Skrevet den: 01-Oktober-2009 kl. 15:26

efter lange overvejelser har jeg valgt at sælge min Benq w5000. jeg har derfor anskaffet mig en Sim2 D80E. Billederne må vente da jeg mangler et chief loftbeslag, så projektoren står stadig i kassen. jeg glæder mig som et lille barn

en lille detalje. jeg har polstret vores sofa om fra lys alcantara til mørk uld. et skridt i den rigtige retning når man ser film. der er mere focus på filmen da sofaen i sit mørke stof er nærmest ikke eksisterende. nu overvejer jeg at prøve at overtale konen til en lækker mørk farve bag lærrerdet

er der nogle som har forslag , kritik eller lign så kom med det

på forhånd tak



-------------
http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=48702 - Full blown JBL bio


Skrevet af: MMJ,75
Skrevet den: 01-Oktober-2009 kl. 16:59
DET SER GODT UD. OG LYDER VEL OGSÅ GODT


Skrevet af: p.las
Skrevet den: 01-Oktober-2009 kl. 17:08

Oprindeligt skrevet af MMJ,75 MMJ,75 skrev:

DET SER GODT UD. OG LYDER VEL OGSÅ GODT

tak skal du have. Jeg syntes selv at det spiller rigtig godt. og nu for billedet også lige et nyk opad. jeg håber at smide nogle billeder op i weekenden. den mørke sofa og den nye loftmonterede vil give et andet udtryk



-------------
http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=48702 - Full blown JBL bio


Skrevet af: p.las
Skrevet den: 02-Oktober-2009 kl. 19:17
nu har jeg endelig fået projektor beslaget. jeg tror faktisk at det kan holde
til at jeg hænger konen op i det. Mere om det senere
Men det er meget kraftig, og vejer næste det samme som projektoren. det er
kort og godt lækkert kram. Billeder kommer senere. er der andre der har
brugt chief beslag som kunne komme med nogle erfaringer

-------------
http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=48702 - Full blown JBL bio


Skrevet af: sani
Skrevet den: 15-Oktober-2009 kl. 17:12

he he p.las

komer der snart nogen billeder op og beskrivelse om den går der bedere and din gamle w5000



Skrevet af: p.las
Skrevet den: 15-Oktober-2009 kl. 18:40
Oprindeligt skrevet af sani sani skrev:

he he p.las

komer der snart nogen billeder op og beskrivelse om den går der bedere and din gamle w5000

der kommer billeder op snart. jeg mangler lige det rigtige beslag. jeg kan dog godt afsløre at billedet er fantastisk på sim2 eren. den skal dog lige kalibreres først. ansi kontrasten er voldsomt meget bedre på d80e i forhold til w5000. jeg skal nok komme med en længere smørre



-------------
http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=48702 - Full blown JBL bio


Skrevet af: sani
Skrevet den: 15-Oktober-2009 kl. 18:47

u he

den beslag har du ventet længe på ( nu må vi hobber at forhandler giver en god rabat pg af længe vente tid )



Skrevet af: p.las
Skrevet den: 15-Oktober-2009 kl. 22:36
Oprindeligt skrevet af sani sani skrev:

u he

den beslag har du ventet længe på ( nu må vi hobber at forhandler giver en god rabat pg af længe vente tid )

jeg har fået et beslag. Så den hænger på mig selv. man kan jo ombestemme sig. specielt når konen grynter "øføf"



-------------
http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=48702 - Full blown JBL bio


Skrevet af: sani
Skrevet den: 15-Oktober-2009 kl. 23:37

he he

der med konen kener jeg  dasvære alt for godt  ... jeg gik glip af din banq pg "bla bla" fra konens  sider ang ... de "voldsomer" andringer jeg skule haver lavet i stuen før at får den plaseret rigtig



Skrevet af: p.las
Skrevet den: 18-Oktober-2009 kl. 07:58

så fik jeg lige taget nogle billder

et close up billeder af chief beslaget som er utroligt robust. Jeg havde dog valgt en anden udgave, men konen syntes at det var for stort

jeg syntes at projektoren ser godt ud med det hvide beslag. Billedet fejler ihvert fald  ikke noget. Der er masser af "knald"på, og så er specielt de mørke scener utroligt skarpe. Jeg er spændt på at se hvr mange footlamps billedet smider af sig.. Det finder jeg snart ud af , når Otto har kaibreret den

ansi kontrasten er også mærkbart højere end før. de sorte bjælker forsvinder næsten ved lyse scener. i mørke scener tænker man ikke længere over det. En fantastisk god projektor hvis i spørger mig



-------------
http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=48702 - Full blown JBL bio


Skrevet af: sani
Skrevet den: 18-Oktober-2009 kl. 23:23

u he peter

den siger fantastisk godt ud...  ... hvad er grund at du ikke har pladseret den hel tet på bag vægen der hvor din w5000 var før.. bare hengt på chifs beslag...  hvad er støj nivo på den i forhold til den gamle



Skrevet af: p.las
Skrevet den: 19-Oktober-2009 kl. 07:56
Oprindeligt skrevet af sani sani skrev:

u he peter

den siger fantastisk godt ud...  ... hvad er grund at du ikke har pladseret den hel tet på bag vægen der hvor din w5000 var før.. bare hengt på chifs beslag...  hvad er støj nivo på den i forhold til den gamle

zoomen er for lille. men jeg syntes faktisk at det ser bedre ud end før, da det ikke virker tilfældigt at projektoren hænger fra loftet. nogle troede faktisk at w5000 bare stod til opbevaring oppe på skabet. d80eren larmer en kende mere end w5000, men det er en anden larm. Man kan kun høre blæseren og ikke farvehjulet, som har en lidt mere gennemtrængende lyd, end når det kun er blæseren fra sim2.

projektoren blev kailbreret igår. efter kalibreret tilstand smed den ca 12 footlamps af sig. w5000 smed 8-7 footlamps af sig , selv om d80e pære er mindre



-------------
http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=48702 - Full blown JBL bio


Skrevet af: Otto J
Skrevet den: 19-Oktober-2009 kl. 09:25

Jeg smider lige en kommentar ind hér omkring det med lysstyrken, for det er en vigtig detalje omkring forskellige projektorers opbygning: Vi talte lidt om dét med lampens størrelse. Sim2 får relativt høje lysstyrker efter kalibrering ud af relativt svage lamper (160 watt i D80, mod 200 watt i W5000, men stadig højere lysstyrke). Det skyldes at Sim2 bruger nogle lamper der ligger tættere på D65 i lampens natur. Dette er i princippet mindre effektivt i forhold til maksimal lys per watt, men til gengæld skal der korrigeres mindre. Det betyder oversat til nogenlunde almindeligt dansk, at der ikke findes en "præsentations-mode", hvor man kan skodde farverne og få rigtigt meget lys. Til gengæld er lysstyrken til video-gengivelse højere. Det er med andre ord en projektor der helt grundlæggende er designet til hjemmebio og kun dét, hvor mange af de billigere projektorer er bygget til "lidt af hvert". Det er formentligt derfor Sim2 har valgt ikke at oplyse lysstyrken i deres specifikationer, for så ville den formentligt være opgivet til 7-800 lumens, hvilket lyder af meget lidt når langt billigere konkurrenter praler med 1500-2000 lumens. Forskellen er bare at hvor D80 stadig har det meste af lyset tilbage efter kalibrering, så ligger mange af dem der er opgivet til op mod 2000 lumens, på 250-400 lumens efter kalibrering. Det er altså forklaringen på at p.las kan vælge en projektor med mindre lampe, og alligevel få mere lys uden at det går ud over farvemætningen.

Grunden til at jeg mener det sidste er vigtigt, er at en anden måde at få mere lys ud af en DLP projektor er at have et mere gennemsigtigt farvehjul, og dermed mindre mættede farver. Kort fortalt, jo mere gennemsigtigt farvehjulet er, jo tættere på hvid og dermed mindre tæt på grundfarven rød, grøn eller blå vil farverne kunne være. Derfor er høj lysstyrke ikke noget der bare skal opnås for enhver pris, det skal opnås rigtigt, hvis man vil op i superligaen. 



-------------
Mvh Otto


Skrevet af: p.las
Skrevet den: 19-Oktober-2009 kl. 10:07
Oprindeligt skrevet af AV Precision AV Precision skrev:

Jeg smider lige en kommentar ind hér omkring det med lysstyrken, for det er en vigtig detalje omkring forskellige projektorers opbygning: Vi talte lidt om dét med lampens størrelse. Sim2 får relativt høje lysstyrker efter kalibrering ud af relativt svage lamper (160 watt i D80, mod 200 watt i W5000, men stadig højere lysstyrke). Det skyldes at Sim2 bruger nogle lamper der ligger tættere på D65 i lampens natur. Dette er i princippet mindre effektivt i forhold til maksimal lys per watt, men til gengæld skal der korrigeres mindre. Det betyder oversat til nogenlunde almindeligt dansk, at der ikke findes en "præsentations-mode", hvor man kan skodde farverne og få rigtigt meget lys. Til gengæld er lysstyrken til video-gengivelse højere. Det er med andre ord en projektor der helt grundlæggende er designet til hjemmebio og kun dét, hvor mange af de billigere projektorer er bygget til "lidt af hvert". Det er formentligt derfor Sim2 har valgt ikke at oplyse lysstyrken i deres specifikationer, for så ville den formentligt være opgivet til 7-800 lumens, hvilket lyder af meget lidt når langt billigere konkurrenter praler med 1500-2000 lumens. Forskellen er bare at hvor D80 stadig har det meste af lyset tilbage efter kalibrering, så ligger mange af dem der er opgivet til op mod 2000 lumens, på 250-400 lumens efter kalibrering. Det er altså forklaringen på at p.las kan vælge en projektor med mindre lampe, og alligevel få mere lys uden at det går ud over farvemætningen.

Grunden til at jeg mener det sidste er vigtigt, er at en anden måde at få mere lys ud af en DLP projektor er at have et mere gennemsigtigt farvehjul, og dermed mindre mættede farver. Kort fortalt, jo mere gennemsigtigt farvehjulet er, jo tættere på hvid og dermed mindre tæt på grundfarven rød, grøn eller blå vil farverne kunne være. Derfor er høj lysstyrke ikke noget der bare skal opnås for enhver pris, det skal opnås rigtigt, hvis man vil op i superligaen. 

det som er vær at bemærke er at d80e har et markant mere dynamisk billede, med mere knald på lyset i forhold til w5000. samtidig kan den gengive sort lige så mørkt som w5000 uden dynamisk iris. Eks i the dark knight hvor politistationen springer i luften er alt sort bortset fra flammerne. der er så meget knald på lyset ,samtidig med at alt andet er SORT. en sjov ting er at ved mørke scener virker det også som om at farvepaleten er langt større. det er ihvert fald meget let at se om habitten er sort blå er brun.

det vigtigste er at jeg er utrolig glad for opgraderingen, som er neget mere markant end jeg havde troet. og jeg har set d80e mange gange før



-------------
http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=48702 - Full blown JBL bio


Skrevet af: FNørd
Skrevet den: 05-November-2009 kl. 21:00
Der er vel stort set ikke andet at sige end - TILLYKKE Smile Tongue Wink

-------------
Mvh FNørd. Musical Fidelity Kw250s. Lexicon RV5, Monitor Audio GS 60, LCR, FX. M&K VX1250SF. Sim2 Domino D80. DVDO Edge. Quality Sceen matte white 100", Yousee, Oppo BD-105.


Skrevet af: p.las
Skrevet den: 06-November-2009 kl. 07:51
Oprindeligt skrevet af FNørd FNørd skrev:

Der er vel stort set ikke andet at sige end - TILLYKKE Smile Tongue Wink
tak skal du have.
Din smag fejler nu heller ikke nogetTongue
det næste der kommer er Oppoen. den er bestilt ved Otto
et diy projektor jeg snart vil kaste mig over er afmaskning. jeg prøvede for sjov skyld at dække de sorte bjælker til med sort stof. hold da k... hvor en forskel


-------------
http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=48702 - Full blown JBL bio


Skrevet af: Schjelde
Skrevet den: 06-November-2009 kl. 20:10
ser vildt godt ud, tillykke med den projektor Thumbs Up

-------------
Sony AF8 65
Onkyo 676
HDFury Vertex 2
ATV4K
B&O A9
Sonos rundt i huset


Skrevet af: p.las
Skrevet den: 07-November-2009 kl. 00:49
tak skal du have. Jeg er nu også glad for detTongue

-------------
http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=48702 - Full blown JBL bio


Skrevet af: p.las
Skrevet den: 20-November-2009 kl. 15:24
nu har jeg modtaget oppoen fra otto. Jeg har ikke rigtig haft tid, men en hurtig sammenligning mellem min sony bdp 550 og oppoen dekoder . Oppoen er bedre . Der er mere dynamik og luft i lydbilledet . specielt ved høj lydstyrke. Bassen er mere præcis. Billedet fra dvd er markant bedre end ditto fra sonyen. det kommer nu ikke som en overraskelse, da jeg i forvejen har en edge scaler. More will comeBig smile

-------------
http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=48702 - Full blown JBL bio


Skrevet af: p.las
Skrevet den: 21-Januar-2010 kl. 14:35
nu sker der sku noget
jeg har gang i den helt, i min verdenBig smile store omrokering. min velodyne dd12 skal sælges, og ind er kommet 2 stk M&K mx 350. ud over det hsar jeg bestilt en korrektions boks fra svs, som kan korrigere uafhænigt på to subs+korrigerei tidsdomænet.
 
På to kanals siden er der sket en stor opgradering. jeg har fået en superafspiller i for af en meridian G06. f... den spiller godt.ja ..........og så er det også et lækkert produkt, med stor ejerglæde
det har dog givet mig nogle pladsproblemer, da de to subs ikke er af de mindste. så der kommer en større rokade
nu er det blevet rigtig sjovt at høre 2-kanals
efter "oprydning" kommer der nogle billeder
 
jeg overvejer kraftigt at købe en pladespiller. konen siger den skal være ferrari rødWacko
jeg glæder mig for vildt til at nørde med svs boksen. håber bare ikke der går ged i den, da den skal kobles til pceren. jeg er total pc idiot


-------------
http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=48702 - Full blown JBL bio


Skrevet af: Iron Man
Skrevet den: 21-Januar-2010 kl. 15:28
Hej p.las!
 
Nu skrev du i tråden omkring analog lyd og jeg skulle da lige se dit system. Det er jo bare et super lækkert system som du har. Jeg har kun rigtig gode erfaringer med brug af 2 subwoofere og jeg håber resultatet bliver rigtig godt.
 
Hilsen
Andy
 


Skrevet af: p.las
Skrevet den: 21-Januar-2010 kl. 18:24
Oprindeligt skrevet af Iron Man Iron Man skrev:

Hej p.las!
 
Nu skrev du i tråden omkring analog lyd og jeg skulle da lige se dit system. Det er jo bare et super lækkert system som du har. Jeg har kun rigtig gode erfaringer med brug af 2 subwoofere og jeg håber resultatet bliver rigtig godt.
 
Hilsen
Andy
 
takker
dit ser sku også godt ud
vis jeg var dig ,ville jeg købe den Nad når den kommer. jeg har fornemmelsen af at du er rigtig glad for lyden i den. afspillere kommer og gårWink


-------------
http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=48702 - Full blown JBL bio


Skrevet af: Iron Man
Skrevet den: 21-Januar-2010 kl. 20:27
Oprindeligt skrevet af p.las p.las skrev:

[takker
dit ser sku også godt ud
vis jeg var dig ,ville jeg købe den Nad når den kommer. jeg har fornemmelsen af at du er rigtig glad for lyden i den. afspillere kommer og gårWink
 
Hvor bor du hen af i landet, det M&K sammen Lexicon kræver jo næsten en demo Wink
 
Den er faktisk allerede kommet, jeg har en kammerat som har nøjagtigt samme setup som mig bare med M15HD. Grunden til at den ikke er i butikkerne er fordi den som standard kommer med Audyssey Pro rumkorrektion og så skal man have teknikker ud med målemikrofon og computer og alt muligt før det kører ordentlig og det koster ekstra. Man arbejder vist på en anden løsning, så kunder som køber den på nuværende tidspunkt køber den uden mulighed for opsætning af Audyssey 


Skrevet af: p.las
Skrevet den: 22-Januar-2010 kl. 00:09
Oprindeligt skrevet af Iron Man Iron Man skrev:

Oprindeligt skrevet af p.las p.las skrev:

[takker
dit ser sku også godt ud
vis jeg var dig ,ville jeg købe den Nad når den kommer. jeg har fornemmelsen af at du er rigtig glad for lyden i den. afspillere kommer og gårWink
 
Hvor bor du hen af i landet, det M&K sammen Lexicon kræver jo næsten en demo Wink
 
Den er faktisk allerede kommet, jeg har en kammerat som har nøjagtigt samme setup som mig bare med M15HD. Grunden til at den ikke er i butikkerne er fordi den som standard kommer med Audyssey Pro rumkorrektion og så skal man have teknikker ud med målemikrofon og computer og alt muligt før det kører ordentlig og det koster ekstra. Man arbejder vist på en anden løsning, så kunder som køber den på nuværende tidspunkt køber den uden mulighed for opsætning af Audyssey 
jeg bor i horsens
ja...det er ikke den optimale løsning
spiller den lige som den "gamle"?
 


-------------
http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=48702 - Full blown JBL bio


Skrevet af: Lukket bruger 2
Skrevet den: 22-Januar-2010 kl. 20:04
Jo, det er den optimale løsning på M15HD. Når man ser på brugerne herinde, som ikke kan finde ud af, at vende deres forstærker om og tjekke om der er Pre-out til bestemte kanaler, spørger hvordan man skal indstille niveau på kanalerne på endog temmelig simple forstærkere etc. etc., så burde det efterhånden være et krav, at der kommer en teknikertime på alt, hvad der købes af surround.
 
Har du sat Velodyne'n til salg Peter ?
 
Tænkte iøvrigt nok, at du ikke kunne holde snitterne væk fra, at prøve med 2 sub's LOL


Skrevet af: p.las
Skrevet den: 23-Januar-2010 kl. 09:31
Oprindeligt skrevet af Rysz Rysz skrev:

Jo, det er den optimale løsning på M15HD. Når man ser på brugerne herinde, som ikke kan finde ud af, at vende deres forstærker om og tjekke om der er Pre-out til bestemte kanaler, spørger hvordan man skal indstille niveau på kanalerne på endog temmelig simple forstærkere etc. etc., så burde det efterhånden være et krav, at der kommer en teknikertime på alt, hvad der købes af surround.
 
Har du sat Velodyne'n til salg Peter ?
 
Tænkte iøvrigt nok, at du ikke kunne holde snitterne væk fra, at prøve med 2 sub's LOL
hej Jan
du ved jo hvordan det er . Der må godt ske noget nyt. Selv om jeg ikke har noget form for korrektion på endnu, er forskellen mellem 1 og 2 ret så markant. Næste gang jeg kommer op til dig ,kan jeg prøve at tage min Meridian G06 cd afspiller med....................hvis du altså tørWink
veloen er sat til salg
Jeg skal til århus idag og kigge på plov. Konen syntes ta det kunne se fint ud med en rød pladespillerLOL
 


-------------
http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=48702 - Full blown JBL bio


Skrevet af: Vijnana
Skrevet den: 23-Januar-2010 kl. 10:04
P.las, du kan godt glæde dig til et system hvor du kører med to sub's. Og med svs-equalizeren går indstillingen af dem som en leg. Baslyden bliver utrolig homogen og øger filmoplevelsen betydeligt.


Skrevet af: p.las
Skrevet den: 23-Januar-2010 kl. 11:18
Oprindeligt skrevet af Vijnana Vijnana skrev:

P.las, du kan godt glæde dig til et system hvor du kører med to sub's. Og med svs-equalizeren går indstillingen af dem som en leg. Baslyden bliver utrolig homogen og øger filmoplevelsen betydeligt.
har du meget efaringer med EQ boksen fra svs?
jeg ved ikke hvad jeg kan forvente. Mit rum er meget bas venligt. pt føler jeg ikke at det er nødvendigt, men jeg kan jo blive overrasket. Det eneste der bekymrer mig , er mine egenskaber med en pcDead
 til min (og min kones)store overraskelse ser det faktisk ok ud, med de to store kasser............altså subwooferneLOL
jeg har lige lidt arbejde med kabelbakker og lign, så tager jeg nogle billeder


-------------
http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=48702 - Full blown JBL bio


Skrevet af: Vijnana
Skrevet den: 23-Januar-2010 kl. 13:57
Det kan sagtens forekomme at ens rum er så "basvenligt" at svs equalizeren er overflødig, men så skal man vist være meget heldig. At sætte to sub's op der hvor man lige har tænkt sig - og så få et godt resultat - det er nok sjældent. I mit lille bio rum kan subberne kun stå på én måde - praktisk talt, så jeg er temmelig afhængig at equalizeren. Mine sub's har i forvejen 3 bånds parametriske equalizere, men det tager lang tid at få dem indstillet optimalt, især med to af slagsen. Så dovenskab spiller også en vis rolleWink.
Du behøver ikke være bekymret for "PC-delen" af operationen. Jeg er absolut ikke nogen ørn til PC'er, men jeg havde ingen problemer med svs'eren.
Jeg synes selv jeg har opnået et meget tilfredstillende resultat, selvom det ikke er 100% perfekt - jeg har således et lille dyk i frekvenskurven omkring 100Hz. men igen - jeg har været for doven til at finpudse resultatetEmbarrassed
En anden stor fordel ved svs'eren er at den automatisk korrigerer systemet til korrekt fase.
Hvordan synes du forskellen er ved at gå fra én til to sub's - uden brug af equalizeren?


Skrevet af: p.las
Skrevet den: 23-Januar-2010 kl. 17:00
Oprindeligt skrevet af Vijnana Vijnana skrev:

Det kan sagtens forekomme at ens rum er så "basvenligt" at svs equalizeren er overflødig, men så skal man vist være meget heldig. At sætte to sub's op der hvor man lige har tænkt sig - og så få et godt resultat - det er nok sjældent. I mit lille bio rum kan subberne kun stå på én måde - praktisk talt, så jeg er temmelig afhængig at equalizeren. Mine sub's har i forvejen 3 bånds parametriske equalizere, men det tager lang tid at få dem indstillet optimalt, især med to af slagsen. Så dovenskab spiller også en vis rolleWink.
Du behøver ikke være bekymret for "PC-delen" af operationen. Jeg er absolut ikke nogen ørn til PC'er, men jeg havde ingen problemer med svs'eren.
Jeg synes selv jeg har opnået et meget tilfredstillende resultat, selvom det ikke er 100% perfekt - jeg har således et lille dyk i frekvenskurven omkring 100Hz. men igen - jeg har været for doven til at finpudse resultatetEmbarrassed
En anden stor fordel ved svs'eren er at den automatisk korrigerer systemet til korrekt fase.
Hvordan synes du forskellen er ved at gå fra én til to sub's - uden brug af equalizeren?
 
det første jeg har bemærket er at bassen står mere "fast" mellem højtalerne. bassen i film er også mere intergreret. det er lidt som om ,subwooferen ikke er der mere, men bassen er , hvis det giver meningSmile
Men jeg syntes det er lidt svært at sige , da min velodyne og mx350 spiller meget forskelligt
 
Ang svs boksen er jeg ret sikker på at den vil give en forbedring. men som det er nu, er jeg faktisk tilfreds
Jeg kan høre at jeg har nogle enkle peaks, men de er ret moderate. men det er klart at der vil ALTID være noget efterklang og nogle peaks, og det vil boksen 100% forbedre. Den skulle gerne lande tirs/onsdag
Nu har jeg reel kun 3-4 pladser , op og ned af hinanden. Hvor mange målinger har du lavet og hvor?


-------------
http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=48702 - Full blown JBL bio


Skrevet af: Vijnana
Skrevet den: 23-Januar-2010 kl. 17:09
At bassen er tilstede, men at sub'en synes at forsvinde er et godt tegn. Du er nok heldig med din akustik. Det er altid nemmest for en equalizer at fjerne peaks'ne - det kan være vanskeligere  at komme dyk'ne helt til livs - det kan kræve lidt ommøblering af enten subs'ne eller andet i rummet.
 
I min lille bio er der i praksis kun to pladser. Jeg har målt 8 steder (ud af 32 mulige!) og det har som sagt givet et tilfredsstillende resultat. Men yderlige finpudsning er bestemt mulig.


Skrevet af: p.las
Skrevet den: 23-Januar-2010 kl. 21:08
Oprindeligt skrevet af Vijnana Vijnana skrev:

At bassen er tilstede, men at sub'en synes at forsvinde er et godt tegn. Du er nok heldig med din akustik. Det er altid nemmest for en equalizer at fjerne peaks'ne - det kan være vanskeligere  at komme dyk'ne helt til livs - det kan kræve lidt ommøblering af enten subs'ne eller andet i rummet.
 
I min lille bio er der i praksis kun to pladser. Jeg har målt 8 steder (ud af 32 mulige!) og det har som sagt givet et tilfredsstillende resultat. Men yderlige finpudsning er bestemt mulig.
jeg har fået at vide at man skal måle 15 steder, som et minimum
så det prøver jeg


-------------
http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=48702 - Full blown JBL bio


Skrevet af: Vijnana
Skrevet den: 23-Januar-2010 kl. 22:08
Jeg citerer fra manualen:
 
"You should measure a minimum of 8 locations within  the listening area in order to provide the AS-EQ1 with sufficient information about the room acoustics so it can develop an optimal EQ solution for all listening locations... 2-3 measurements per seating position .... Do not take measurements in locations where no one will normally  be listening..." (p24)
 
Så selvfølgelig jo større rum, jo flere siddepladser(måske) - jo flere målinger skal der til.


Skrevet af: p.las
Skrevet den: 24-Januar-2010 kl. 11:24
Oprindeligt skrevet af Vijnana Vijnana skrev:

Jeg citerer fra manualen:
 
"You should measure a minimum of 8 locations within  the listening area in order to provide the AS-EQ1 with sufficient information about the room acoustics so it can develop an optimal EQ solution for all listening locations... 2-3 measurements per seating position .... Do not take measurements in locations where no one will normally  be listening..." (p24)
 
Så selvfølgelig jo større rum, jo flere siddepladser(måske) - jo flere målinger skal der til.
jeg tænker også lidt ,at det må jo på en eller anden måde være et komprimi/gennemsnit af alle målinger
så jo flere målinger /sidepladser = større kompromi


-------------
http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=48702 - Full blown JBL bio


Skrevet af: Vijnana
Skrevet den: 24-Januar-2010 kl. 11:50
Oprindeligt skrevet af p.las p.las skrev:

Oprindeligt skrevet af Vijnana Vijnana skrev:

Jeg citerer fra manualen:
 
"You should measure a minimum of 8 locations within  the listening area in order to provide the AS-EQ1 with sufficient information about the room acoustics so it can develop an optimal EQ solution for all listening locations... 2-3 measurements per seating position .... Do not take measurements in locations where no one will normally  be listening..." (p24)
 
Så selvfølgelig jo større rum, jo flere siddepladser(måske) - jo flere målinger skal der til.
jeg tænker også lidt ,at det må jo på en eller anden måde være et komprimi/gennemsnit af alle målinger
så jo flere målinger /sidepladser = større kompromi
Jeg er selv tilbøjelig til at mene det samme. Faktisk (uden at have pløjet hele manualen igennem igen)mener jeg at de foreslår at nøjes med færre målinger, hvis man blot ønsker 1-2 sweetspots. 


Skrevet af: p.las
Skrevet den: 24-Januar-2010 kl. 13:55
hvad skal man selv gøre? jeg tænker på de manuele indstillinger, så som niveau på begge subs delay etc
beruger du een eller to udgange til sub fra din forstærker. subwooferne skulle jo gerne spille lige højt


-------------
http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=48702 - Full blown JBL bio


Skrevet af: Vijnana
Skrevet den: 24-Januar-2010 kl. 18:43
Tja, kan ikke huske hele proceduren (det der tager længst tid i proceduren er faktisk at læse manualen som du måske allerede nu kan downloade fra deres hjemmeside. Så sparer du noget tid når apparatet ankommer) Det anbefales stærkt at læse hele manualen inden man går i gang.
Der er anvisninger på hvordan man håndterer en enkelt sub, 2 subs fra én udgang på reciver og 2 subs fra hver sin udgang på recieveren. Man skal også tage stilling til om man vil bruge recieverens evt. indbyggede rumkorrektion. Sub'nes volumenknap sættes i mellemste position på begge  subs. fasekontrollen sættes til 0. Evt. indbyggede lavpasfiltre i subbben kobles ud.
I mit set-up har hver sub sin egen udgang.


Skrevet af: p.las
Skrevet den: 25-Januar-2010 kl. 22:11
Oprindeligt skrevet af Vijnana Vijnana skrev:

Tja, kan ikke huske hele proceduren (det der tager længst tid i proceduren er faktisk at læse manualen som du måske allerede nu kan downloade fra deres hjemmeside. Så sparer du noget tid når apparatet ankommer) Det anbefales stærkt at læse hele manualen inden man går i gang.
Der er anvisninger på hvordan man håndterer en enkelt sub, 2 subs fra én udgang på reciver og 2 subs fra hver sin udgang på recieveren. Man skal også tage stilling til om man vil bruge recieverens evt. indbyggede rumkorrektion. Sub'nes volumenknap sættes i mellemste position på begge  subs. fasekontrollen sættes til 0. Evt. indbyggede lavpasfiltre i subbben kobles ud.
I mit set-up har hver sub sin egen udgang.
så har jeg gennemlæst brugermanualen. Hvad jeg ikke helt forstår er level matching. skal man bruge en radio shack til at finde reference (75 db) med den interne i forstærkeren. Eller skal man bare skrue op på volume kontrolen, indtil at svsen siger 75 db. Hmmmm. jeg er sku ikke helt med,men det er også ved at være sent

-------------
http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=48702 - Full blown JBL bio



Print side | Luk vindue