Print side | Luk vindue

Garmin Nuvi 765

Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Visnings- og lytte-udstyr
Forumnavn: Navigation og CarFi
Forumbeskrivelse: GPS navigation, bilradio, anlæg, TV og DVD til bilen
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=56053
Udskrevet den: 08-Maj-2024 kl. 21:21


Emne: Garmin Nuvi 765
Skrevet af: bims
Emne: Garmin Nuvi 765
Skrevet den: 21-Februar-2009 kl. 22:52
Er en Garmin Nuvi 765, et godt valg, eller der andet man skal gå efter i samme prisleje

-------------
JVC GY-HM100U & Canon EOS 550D


Adobe Premiere pro CS6, Pinnacle studio HD ultimate collection 14, BluffTitler & Magic Bullet Looks pro, Adobe Premiere Element 10




Svar:
Skrevet af: Skyum
Skrevet den: 21-Februar-2009 kl. 23:40

Hej bims

Jeg gik mod strømmen og valgte en Mio Move 370 som  jeg er ekstremt glad for.

Jeg prøvede min søns TomTom XL Euro eller noget, og DEN kunne jeg ikke med på trods af at den er meget populær.

Prøv dig frem i eks. El- giganten hvor der er et panel af tilsluttede så men kan proøve dem.



-------------
Samsung UE75-ES9005U | Pioneer SC-LX83 | OPPO 93 | Samsung 3126 | Dali Ikon 7 | Dali Vokal 2 | Dali Ikon wall | B&W PV1 Subwoofer | Harmony Touch | Apple TV3


Skrevet af: TWN9330
Skrevet den: 22-Februar-2009 kl. 07:40
Hej

Hvis ikke jeg havde en Nuvi 760 ville jeg gå efter en 765.

Jeg kan anbefale siden www.gratispoi.dk.  Det er en side med rimelig aktivt forum omkring valg af GPS.

Og så er der rigtig mange gode POI filer og det er som adressen siger til den rigtige pris 

Hilsen

Tommi


Skrevet af: Lars Larsen
Skrevet den: 22-Februar-2009 kl. 08:59
Det samme her, Garmin!! Der er Garmin og der er alle de andre og jeg har prøvet dem alle, næsten..

Lars


Skrevet af: vonrask
Skrevet den: 22-Februar-2009 kl. 09:19
Så den her Garmin vil I også vurdere som bedre end tomtom GO T modellerne, som jeg har noget kig på?


Skrevet af: Lars Larsen
Skrevet den: 22-Februar-2009 kl. 09:50
Uden tvivl i mit sind...

God fornøjelse.

Lars


Skrevet af: vonrask
Skrevet den: 22-Februar-2009 kl. 09:53
må jeg spørge hvorfor, for jeg ved ikke meget om emnet


Skrevet af: Lars Larsen
Skrevet den: 22-Februar-2009 kl. 10:30
Garmin har altid lagt vægt på det det drejer sig om, nem og sikker navigation. Efterhånden er de så også begyndt at implementere flere og flere finesser, men navigationen er det væsentlige her. Det er heller ikke uden grund at f.eks politiet benytter Garmin, dog kun 660, men med installeret Hugin software til flådestyingen. Efter min mening har Garmin også den bedste aktive holder. Der er sikkert andre der har en anden mening, men min anbefaling er at du køber din GPS over nettet, dermed har du 14 dages fuld returret hvis du skulle fortryde(det koster dig kun returfragten)

Lars


Skrevet af: bims
Skrevet den: 22-Februar-2009 kl. 10:42

Tak for indput, dejligt med lidt debat.

Hvorledes sikker jeg mig det nyeste software og kort, eller er modellen så ny at den er op to date.



-------------
JVC GY-HM100U & Canon EOS 550D


Adobe Premiere pro CS6, Pinnacle studio HD ultimate collection 14, BluffTitler & Magic Bullet Looks pro, Adobe Premiere Element 10



Skrevet af: Lars Larsen
Skrevet den: 22-Februar-2009 kl. 10:58
Spørg din forhandler hvad der er installeret og sammenlign på produktets hjemmeside med den mapinfo der er installeret på enheden. Umiddelbart vil jeg tro det er det nyeste kort der er installeret på en 765. Der vil komme softwareopdateringer løbende som er meget nemme at installere med Webupdater. Hvis du registrerer din enhed hos Garmin har du ovenikøbet 60 dage til at opdatere dit kort.

https://my.garmin.com/maps/nuMaps.htm

Mvh,
Lars


Skrevet af: benj0219
Skrevet den: 22-Februar-2009 kl. 20:21
Overvej evt. en 755 i stedet for, den er uden bluetooth, men har ellers de samme funktioner. Mobiltelefoni gennem en gps er sjældent vellykket.


Skrevet af: vonrask
Skrevet den: 03-Marts-2009 kl. 11:27

Ok tror jeg vil gå efter en garmin så, selvom jeg stadigvæk vakler lidt om TOMTOM GO er noget værd også. Men nu hvor den svenske krone er så lav, er der så nogen som har gode erfaringer med at handle GPS i sverige og hvis ja, hvor?



Skrevet af: Lennon
Skrevet den: 03-Marts-2009 kl. 16:45

TomTom har været kendt for klart bedst mht "points of interest", samt features i det hele taget.

MEN TomTom har haft en fuldstændig basal mangel , som den dumper på med et brag i min verden. Nemlig muligheden for at kunne navigere "vej før by". Hvilket betyder at du med TomTom helt præcist skal vide hvilken by, din adresse ligger i. Hvis du feks skal til "recordervej 9" i Åbyhøj, er du med TomTom  lidt på røven hvis "recordervej" rent GPS mæssit ligger i Hasle . Med Garmin har du muligeden for via "søg i alle" - at starte med at taste "recordevej"  ind -  og Garmin viser derefter alle "recordervej" i DK. ( ikke smart med Bredgade,Havnegade osv   )

Det lyder måske ubetydeligt, men når man har været fanget i denne TomTom fælde 5-6 gange bliver man sgu negativ . . .! Men måske TomTom har fået lært lektien ?       



Skrevet af: Plex
Skrevet den: 10-Maj-2009 kl. 19:11
Jeg ELSKER min 765'er fra Garmin - virkelig et godt prodiukt efter min mening 



Print side | Luk vindue