Print side | Luk vindue

INO3 DVDHDR-15i fra Kvickly

Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Recordere, afspillere og foto
Forumnavn: Recordere (optagere)
Forumbeskrivelse: Spørgsmål og debat om optagere (video)
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=5703
Udskrevet den: 28-April-2024 kl. 22:30


Emne: INO3 DVDHDR-15i fra Kvickly
Skrevet af: Lars
Emne: INO3 DVDHDR-15i fra Kvickly
Skrevet den: 10-Juli-2005 kl. 13:34

Hej Alle

Kvickly har tilbud på denne harddisk-optager. Den ligner LG's modeller ganske meget, så meget at man skulle tro at den er produceret af LG.

INO modellen har godt nok en anden power-knap (venstre side) og de to knapper til PGM+ og PGM- (step i TV-kanalerne) mangler. Eject-knappen sidder ligesom power-knappen ovenpå ved INO - men ellers ligner de hinanden ganske godt.

Og her er LG's fjernbetjening, her er de er helt identiske:

Men i det omfang at i kan finde tilbud på LG RH7500 til samme pris, ville jeg nok købe originalen

  /Lars



-------------
Ansvarshavende redaktør.
Webmaster, recordere.dk



Svar:
Skrevet af: Stuhr
Skrevet den: 31-Juli-2005 kl. 00:27

Hej selv

Ja, jeg er ikke den erfarne type udi HDD-optagere, men har efter en beslutning om at købe én, prøvet 2 styk i den billige ende. Den ene er modellen til 2500, fra Aldi, nemlig Medion, men den røg ret hurtigt p.g.a. at den overhovedet ikke kan redigere på harddisken.

Men så prøvede jeg INO3 fra Brugsen, og jeg må erkende, at jeg synes den virker godt og ganske lydløst. Redigeringsmulighederne er gode og ret enkle at gå til.

MEN, den har efter min fattige mening en meget stor fejl: Laver du den mindste smule redigering på harddisken, så mister du omgående muligheden for at lave highspped-kopiering!! og dét er efter mening en MEGET stor fejl, for man vil da ofte redigere i en optagelse, specielt hvis det er hjemmevideo, hvortil vi gerne vil bruge den. Derudover kan maskinen ikke kopiere fra ens egne DVD'ere til HDD'en, hvis man evt. gerne vil lave en extra-kopi af en feriefilm.

 

Så vi søger videre efter en bedre maskine. Vi vil ikke give en formue for den, men ved dog nu hvilke features det er, vi skal søge efter.

 

I øvrigt tak for en go' og informativ hjemmeside.

 

Stuhr

Endnu på analog hjemmevideo.



-------------
Stuhr


Skrevet af: calu
Skrevet den: 31-Juli-2005 kl. 00:36
Jeg så, at Kvickly også har en INO3 160 GB udgave i sort til 3995,-

calu


Skrevet af: HeartWare
Skrevet den: 31-Juli-2005 kl. 07:34
Hvis du ønsker en maskine, der kan HighSpeed kopiere til DVD efter at have redigeret i optagelsen, så er JVCs maskiner også udelukket.

Jeg ved positivt, at Pioneers maskiner kan dette, samt - vist nok - Sonys maskiner. Så tag et kig nærmere på disse to mærker.

Hold dig fra Philips - de understøtter kun udbryder-formatet DVD+, og jeg synes personligt ikke, at man skal støtte et firma, der forsøger at genstarte VHS/BetaMax krigen fra 80'erne.

-------------
Keld R. Hansen

Pioneer DVL-909, DV-545
Sony KDL40EX723 3D TV
DreamBox 8000, YouSee Cable
PopCorn Hour A-500
Panasonic DMR-BCT820 + DMR-BCT940
Yamaha RX-V771 Receiver


Skrevet af: BrianJVC
Skrevet den: 31-Juli-2005 kl. 09:13
[QUOTE=HeartWare]Hvis du ønsker en maskine, der kan HighSpeed kopiere til DVD efter at have redigeret i optagelsen, så er JVCs maskiner også udelukket.

QUOTE] Det er så ikke helt korrekt, du kan stadig high-speed kopiere en redigeret optagelse på JVC's maskiner til en DVD-RAM eller en DVD-RW skive formateret i VR modus. Grunden til dette er fordi vi ikke vil gå på kompromis med optagekvaliteten, derfor er det kun til skiver der arbejder i samme format som harddisken.

-------------
JVC Dynapix HD - Picture processing without comprimize



Skrevet af: HeartWare
Skrevet den: 31-Juli-2005 kl. 09:34
Begynd nu ikke på det der med optagekvaliteten igen, Brian.

Der er INGEN reduktion i optage-kvaliteten på de maskiner, der kan HighSpeed kopiere efter redigering til DVD-Video mode diske (såsom Pioneers modeller).

Det har altså INTET med optage-kvaliteten at gøre, at JVC ikke kan, idet andre modeller sagtens kan gøre det uden reduktion i optage-kvalitet.

Tværtimod, så giver det en reduktion i optage-kvalitet, når man RealTime-kopierer en optagelse, idet der foregår en afspilning+optagning af det redigerede materiale.

-------------
Keld R. Hansen

Pioneer DVL-909, DV-545
Sony KDL40EX723 3D TV
DreamBox 8000, YouSee Cable
PopCorn Hour A-500
Panasonic DMR-BCT820 + DMR-BCT940
Yamaha RX-V771 Receiver


Skrevet af: Thorvald
Skrevet den: 31-Juli-2005 kl. 13:06
Panasonics maskiner i hvert fald DMR-EH60 kan også high-speed kopiere redigerede optagelser. Og også Toshiba RD-XS34.

-------------
Med de venligste hilsener

Thorvald.


Skrevet af: HeartWare
Skrevet den: 31-Juli-2005 kl. 14:08
Også til DVD-Video mode diske?

-------------
Keld R. Hansen

Pioneer DVL-909, DV-545
Sony KDL40EX723 3D TV
DreamBox 8000, YouSee Cable
PopCorn Hour A-500
Panasonic DMR-BCT820 + DMR-BCT940
Yamaha RX-V771 Receiver


Skrevet af: Dan1
Skrevet den: 31-Juli-2005 kl. 15:12

Stuhr>

Er brugerinterfacet magen til LG?

Hvis det er en LG-klon, er dubbing ganske rigtigt ikke dens stærkeste side. Så hvis man producerer mange dvd'er eller vil overspille en større vhs samling er den ikke det bedste valg.



Skrevet af: Thorvald
Skrevet den: 31-Juli-2005 kl. 16:02

Oprindeligt skrevet af </FONT><FONT face=Times New Roman, Times, serif>Heartware Heartware skrev:

Også til DVD-Video mode diske?

Hvis spørgsmålet var til min bemærkning om Panasonics og Toshiba optagerne, så går jeg ud fra at svaret er JA, fordi det jeg har prøvet er kopiering til DVD-R.



-------------
Med de venligste hilsener

Thorvald.


Skrevet af: HeartWare
Skrevet den: 31-Juli-2005 kl. 16:28
Oprindeligt skrevet af Heartware Heartware skrev:

Også til DVD-Video mode diske?

Oprindeligt skrevet af Thorvald Thorvald skrev:

Hvis spørgsmålet var til min bemærkning om Panasonics og Toshiba optagerne, så går jeg ud fra at svaret er JA, fordi det jeg har prøvet er kopiering til DVD-R.


Jeg går ud fra, at Panasonic og Toshiba ikke kan lave DVD-VR mode på DVD-R diske?

Det kan de nye Pioneer maskiner nemlig (selv om jeg ikke rigtig kan se formålet med det ).

-------------
Keld R. Hansen

Pioneer DVL-909, DV-545
Sony KDL40EX723 3D TV
DreamBox 8000, YouSee Cable
PopCorn Hour A-500
Panasonic DMR-BCT820 + DMR-BCT940
Yamaha RX-V771 Receiver


Skrevet af: Stuhr
Skrevet den: 01-August-2005 kl. 06:38
Oprindeligt skrevet af Dan1 Dan1 skrev:

Stuhr>

Er brugerinterfacet magen til LG?

Hvis det er en LG-klon, er dubbing ganske rigtigt ikke dens stærkeste side. Så hvis man producerer mange dvd'er eller vil overspille en større vhs samling er den ikke det bedste valg.

Jegved ikke om brugerinterfacet er det samme, mendet formoder jeg! Så som du siger, så er maskinen ikke god til overspilning af en samling videoer.



-------------
Stuhr


Skrevet af: Lyngedrengen
Skrevet den: 01-August-2005 kl. 08:10

Har lige købt Ino3 med 160 GB disken.

Jeg kender ikke lg, men kan sige, at interfacet til Setup hhv. timerprogrammering m.m. er fuldstændig identisk med den Sony min mor lige fik i sidste uge.

Den afspiller også DIVx/Xvid filer og indtil videre (har kun prøvet den i nogle timer), så synes jeg det virker til at være et rigtig godt køb - nogle der ellers har erfaringer med mærket?

Eneste minus indtil videre er, at en timerprogrammeret optagelse tilsyneladende forhindrer mig i at bruge DVD'en - det kan jeg nu ikke rigtig forstå, så jeg håber jeg har overset et eller andet (virker fint, hvis man f.eks. lavet instant recording til HDD'en)

Gør ovenstående sig evt. gældende for andre mærker?

Vh
Jan

 



Skrevet af: laursen
Skrevet den: 01-August-2005 kl. 08:47

Oprindeligt skrevet af HeartWare HeartWare skrev:

Oprindeligt skrevet af Heartware Heartware skrev:

Også til DVD-Video mode diske?

Oprindeligt skrevet af Thorvald Thorvald skrev:

Hvis spørgsmålet var til min bemærkning om Panasonics og Toshiba optagerne, så går jeg ud fra at svaret er JA, fordi det jeg har prøvet er kopiering til DVD-R.


Jeg går ud fra, at Panasonic og Toshiba ikke kan lave DVD-VR mode på DVD-R diske?

Så vidt jeg ved kan Toshiba XS34 slet ikke arbejde med VR format på hverken DVD-R eller DVD-RW diske (heller ikke afspille!?!).

Oprindeligt skrevet af HeartWare HeartWare skrev:

Hold dig fra Philips - de understøtter kun udbryder-formatet DVD+, og jeg synes personligt ikke, at man skal støtte et firma, der forsøger at genstarte VHS/BetaMax krigen fra 80'erne.

Jeg vil give dig ret i at vi som forbrugere ikke har gavn af for mange forskellige formater. Dog synes jeg at sammenligne med VHS/Beta opgøret er noget misforstået. DVD+ er i flere tilfælde mere kompatibelt til DVD-Video medier/formatet end DVD-. Jeg vil slet ikke fraråde køb af en DVD+ baseret optager og mener at det i dag er helt uundgåeligt at vi ser flere konkurrerende formater på samme felt. Der er vel heller ingen der vil fraråde et digital-kamera, blot fordi det lagrer på en bestemt type flash kort? (men af HeartWare's svar kan jeg forstå at han på forhånd har valgt HD-DVD formatet fremfor udbryder formatet http://www.blu-raydisc.com/ - BlueRay , fordi sidstnævnte ikke er optaget i http://www.dvdforum.com/ - DVD-Forum ?!?).

/Lars



-------------
Redaktør, recordere.dk


Skrevet af: HeartWare
Skrevet den: 01-August-2005 kl. 10:52
Oprindeligt skrevet af HeartWare HeartWare skrev:

Hold dig fra Philips - de understøtter kun udbryder-formatet DVD+, og jeg synes personligt ikke, at man skal støtte et firma, der forsøger at genstarte VHS/BetaMax krigen fra 80'erne.


Oprindeligt skrevet af laursen laursen skrev:

Jeg vil give dig ret i at vi som forbrugere ikke har gavn af for mange forskellige formater. Dog synes jeg at sammenligne med VHS/Beta opgøret er noget misforstået.


Der kan jeg kun være uenig. Det er præcis som med VHS/BetaMax krigen, og ligesom dengang, så er det et spørgsmål om licens-penge mere end noget andet, IMO.

Der var ingen grund til, at Philips skulle begynde at lave et konkurrende DVD-format. DVD-forum havde styr på det hele, og hvis bare Philips havde holdt nallerne for sig selv, så havde vi ikke haft de mange problemer vi har nu med, at folk bliver forvirrede eller forundrede over, at det ene format ikke kan bruges i den anden maskine...

Oprindeligt skrevet af laursen laursen skrev:

DVD+ er i flere tilfælde mere kompatibelt til DVD-Video medier/formatet end DVD-.


Sjovt nok, så er de fleste af den overbevisning, at det er omvendt - og det stemmer fint overens med min egen erfaring.

Oprindeligt skrevet af laursen laursen skrev:

Der er vel heller ingen der vil fraråde et digital-kamera, blot fordi det lagrer på en bestemt type flash kort?


Nu findes der ikke en organisation, som alle producenter af memory-kort er medlem af, og som varetager oprettelsen af standarder indenfor dette område, så den sammenligning holder ikke. Der er ikke nogen "standards body" at bryde ud af.

Oprindeligt skrevet af laursen laursen skrev:

(men af HeartWare's svar kan jeg forstå at han på forhånd har valgt HD-DVD formatet fremfor udbryder formatet BlueRay, fordi sidstnævnte ikke er optaget i DVD-Forum?!?)


Nu er der ikke begyndt at komme maskiner endnu til nogle af de to formater (som er til at betale for normale mennesker), og den endelige standard er ikke 100% fastlagt. De to lejre snakker om at lave et hybrid-format, som så bliver den officielle standard.

Men sker det ikke, så vil jeg ikke støtte BluRay så længe der findes HD-DVD maskiner at investere i.

-------------
Keld R. Hansen

Pioneer DVL-909, DV-545
Sony KDL40EX723 3D TV
DreamBox 8000, YouSee Cable
PopCorn Hour A-500
Panasonic DMR-BCT820 + DMR-BCT940
Yamaha RX-V771 Receiver


Skrevet af: Lars
Skrevet den: 01-August-2005 kl. 11:46

Hej Jan

Oprindeligt skrevet af Lyngedrengen Lyngedrengen skrev:

Har lige købt Ino3 med 160 GB disken.

Jeg kender ikke lg, men kan sige, at interfacet til Setup hhv. timerprogrammering m.m. er fuldstændig identisk med den Sony min mor lige fik i sidste uge.

Du kan se screenshots af LG's menuer her:

http://www.brugermanualer.dk/billeder/gallery.asp?categoryid=258 - LG RH7800H screenshots

Oprindeligt skrevet af Lyngedrengen Lyngedrengen skrev:

Eneste minus indtil videre er, at en timerprogrammeret optagelse tilsyneladende forhindrer mig i at bruge DVD'en - det kan jeg nu ikke rigtig forstå, så jeg håber jeg har overset et eller andet (virker fint, hvis man f.eks. lavet instant recording til HDD'en)

Gør ovenstående sig evt. gældende for andre mærker?

Det er lidt forskelligt. Panasonics modeller har også begrænsninger på hvad man kan mens timeren er aktiv, de kan dog godt spille DVD'er. KiSS opfører sig som du beskriver.

Sony og Pioneer har ingen begrænsninger. Her kan du afspille DVD'er eller tidligere optagelser fra harddisk, mens timeren er aktiv. De nyeste Pioneer modeller kan endda mere advancerede ting som f.eks. redigering, mens de optager.

Så det er meget forskelligt. Men LG's modeller gør også som du beskriver.

  /Lars



-------------
Ansvarshavende redaktør.
Webmaster, recordere.dk


Skrevet af: Lyngedrengen
Skrevet den: 01-August-2005 kl. 11:52

Hej Lars

Takker for svaret.

Jeg kiggede lige på Screenshots af LG og det er den samme GUI som i INO3 (eller omvendt vel rettere ).

 



Skrevet af: Lars
Skrevet den: 01-August-2005 kl. 11:59

Hej Jan

Oprindeligt skrevet af Lyngedrengen Lyngedrengen skrev:

Jeg kiggede lige på Screenshots af LG og det er den samme GUI som i INO3 (eller omvendt vel rettere ).

Ok, så kan vi konkludere at INO3 er en LG i forklædning

  /Lars



-------------
Ansvarshavende redaktør.
Webmaster, recordere.dk


Skrevet af: Lyngedrengen
Skrevet den: 01-August-2005 kl. 12:06

Det kan vi vist roligt  - og jeg tror også vi kan snævre det ind til LG RH7800  (for min med 160 GB HDD)

Nogen erfaringer med LG's maskiner?



Skrevet af: laursen
Skrevet den: 01-August-2005 kl. 12:07

Hej HeartWare,

Oprindeligt skrevet af HeartWare HeartWare skrev:

Der var ingen grund til, at Philips skulle begynde at lave et konkurrende DVD-format. DVD-forum havde styr på det hele, og hvis bare Philips havde holdt nallerne for sig selv, så havde vi ikke haft de mange problemer vi har nu med, at folk bliver forvirrede eller forundrede over, at det ene format ikke kan bruges i den anden maskine...

Jeg synes nu DVD-Forum selv har bidraget fint til denne problemstilling endnu før Philips, HP og Sony dannede http://www.dvdrw.com/ - DVD+RW Alliance . Med indførelsen af både DVD-Ram og DVD-R/RW medier var forundringen og forvirringen total. Philips og HP havde en løsning til at forene egenskaberne fra Ram og R og ende med et yderst kompatibelt og brugbart format til både data og video, men det blev afvist af DVD-Forum. Iøvrigt skal man ikke glemme at DVD-Forum 'blot' er en sammenslutning af DVD producenter og udgivere der ønskede at fremme brugen af DVD mediet - de har alle egne (og aktie-holdernes) interesse at varetage.

Oprindeligt skrevet af HeartWare HeartWare skrev:

Oprindeligt skrevet af laursen laursen skrev:

DVD+ er i flere tilfælde mere kompatibelt til DVD-Video medier/formatet end DVD-.


Sjovt nok, så er de fleste af den overbevisning, at det er omvendt - og det stemmer fint overens med min egen erfaring.

Hvis de fleste mener det, er det måske fordi de ikke selv har prøvet både DVD-RW og DVD+RW (det er de færreste recordere der klarer at optage på begge ). Jeg medgiver at DVD-R og DVD+R er lige gode når man sammenligner kompatibilitet, men mellem DVD-RW og DVD+RW kan +RW afspilles langt flere steder. Hertil skal lægges de forbedrede redigeringsmuligheder og klarheden omkring at mediet er bagud kompatibelt med 'sig selv' (i modsætning til -RW ver. 1.1 kontra ver. 1.2 forvirringen).

Oprindeligt skrevet af HeartWare HeartWare skrev:

Nu findes der ikke en organisation, som alle producenter af memory-kort er medlem af, og som varetager oprettelsen af standarder indenfor dette område, så den sammenligning holder ikke. Der er ikke nogen "standards body" at bryde ud af.

Nej, men der findes standardorganisationer for CF, SD, USB Flash osv. De er dannet af fabrikanterne, akkurat som det er tilfældet for DVD-Forum. Havde DVD formatet været defineret af en international uafhængig standard-organisation havde jeg ikke været i tvivl om at følge det.

/Lars



-------------
Redaktør, recordere.dk


Skrevet af: Thorvald
Skrevet den: 01-August-2005 kl. 13:02

Oprindeligt skrevet af </FONT><FONT face=Times New Roman, Times, serif>Lars Lars skrev:

De nyeste Pioneer modeller kan endda mere advancerede ting som f.eks. redigering, mens de optager.

Det kan JVC's modeller også, for nu at gøre billedet mere fuldstændigt. Dvs. på JVC's modeller kan man redigere optagelserne: Opdele optagelser, redigere med playlist, ændre thumbnails og navne osv., osv.

Men hvis det du evt. mente var overspilning til DVD, mens der optages på harddisk (?), så kan JVC's modeller ikke det.



-------------
Med de venligste hilsener

Thorvald.


Skrevet af: Carser
Skrevet den: 01-August-2005 kl. 13:16
Oprindeligt skrevet af Lyngedrengen Lyngedrengen skrev:

Har lige købt Ino3 med 160 GB disken.

Jeg kender ikke lg, men kan sige, at interfacet til Setup hhv. timerprogrammering m.m. er fuldstændig identisk med den Sony min mor lige fik i sidste uge.

Hej Lyngedreng,

Beklager, men det om interfacet er hverken logisk eller korrekt. Sony-modellernes interface er ikke "fuldstændig identisk" med Ino3's. 

Det kan jeg se på min egen Sony 710's og de billeder, der linkes til her på siderne af LG'ens interface. (Det skulle jo være mage til Ino3's. "INO3 er en LG i forklædning" ifølge Lars m.fl.) Se evt. selv under "Billeder" her på siden. Der mangler foreløbigt nogle dansksprogede 2005 screenshots, men Sonys stil er ret konsistent og af mange gode grunde kun Sonys!

At der er visse ligheder på remote og skærmgrafik kan vi til gengæld godt være enige om.



-------------
M.v.h. Carser

Sony RDR-HX710B, Sony KV-32FX66E, Sony DVP-S325, Sony STR-DE635, Sony MDS-JE320, Sony DCR-HC17E, Sagem 60 Selector + skarpt syn.


Skrevet af: Lars
Skrevet den: 01-August-2005 kl. 13:20

Hej Thorvald

Oprindeligt skrevet af Thorvald Thorvald skrev:

Dvs. på JVC's modeller kan man redigere optagelserne: Opdele optagelser, redigere med playlist, ændre thumbnails og navne osv., osv.

Altså også mens den er igang med en timer-optagelse ?

  /Lars



-------------
Ansvarshavende redaktør.
Webmaster, recordere.dk


Skrevet af: calu
Skrevet den: 01-August-2005 kl. 18:20
Oprindeligt skrevet af Lyngedrengen Lyngedrengen skrev:

Det kan vi vist roligt  - og jeg tror også vi kan snævre det ind til LG RH7800  (for min med 160 GB HDD)

 

Har den også HDMI, som LG RH7800?

calu

 

 



Skrevet af: Lyngedrengen
Skrevet den: 01-August-2005 kl. 18:57

Hej Lyngedreng,

Beklager, men det om interfacet er hverken logisk eller korrekt. Sony-modellernes interface er ikke "fuldstændig identisk" med Ino3's. 

Det kan jeg se på min egen Sony 710's og de billeder, der linkes til her på siderne af LG'ens interface. (Det skulle jo være mage til Ino3's. "INO3 er en LG i forklædning" ifølge Lars m.fl.) Se evt. selv under "Billeder" her på siden. Der mangler foreløbigt nogle dansksprogede 2005 screenshots, men Sonys stil er ret konsistent og af mange gode grunde kun Sonys!

At der er visse ligheder på remote og skærmgrafik kan vi til gengæld godt være enige om.

Hej Carser

Det skal du ikke beklage. Men det er nu korrekt, når jeg siger, at den er identisk ved timerprogrammering samt ved Setup menuen i forhold til den Sony min mor købte - GX210 (altså uden HDD). Selvfølgelig vil der være features tilknyttet 210, som ikke er i min "LG" og vice versa, men ligheden i GUI på ovennævnte punkter er alligevel slående.

I øvrigt er GUI'en på SONY ikke dansk og der er heller ikke mulighed for at vælge det. Udover det så glimerede FONA/Sony DK ved, ikke at levere danske manualer med (og faktisk heller ikke engelske). SONY DK har lovet at eftersende dem inden for 14 dage...

Vh

Jan



Skrevet af: Thorvald
Skrevet den: 01-August-2005 kl. 18:59
[Quote=Lars]

Hej Thorvald

Thorvald skrev:
Dvs. på JVC's modeller kan man redigere optagelserne: Opdele optagelser, redigere med playlist, ændre thumbnails og navne osv., osv.

Altså også mens den er igang med en timer-optagelse ? [/quote]

Ja. Jeg kan ikke lige huske om jeg har prøvet at opdele optagelser under en timeroptagelse, men de andre ting har jeg prøvet.

For at være helt sikker, inden jeg afsluttede dette svar gik jeg lige ind og prøvede: Jeg havde en optagelse liggende, hvor min hustru havde optaget det meste af eftermiddagen. Den blev delt op i fire bidder, hvor de overflødige bidder i starten og i slutningen blev slettet. Så havde jeg en optagelse med 7th Heaven og en eftermiddagsfilm, men 7th Heaven, havde nu forkert navn og kategori, så det skulle også lige ændres. Alt sammen mens optageren er igang med en timer programmeret optagelse.



-------------
Med de venligste hilsener

Thorvald.


Skrevet af: Lyngedrengen
Skrevet den: 01-August-2005 kl. 19:02

Hej CALU

Nej, den har ikke HDMI, men det har RH7800 heller ikke ifølge specs på http://www.lge.com - www.lge.com

 

Vh

Jan



Skrevet af: calu
Skrevet den: 01-August-2005 kl. 20:00
Oprindeligt skrevet af Lyngedrengen Lyngedrengen skrev:

 Nej, den har ikke HDMI, men det har RH7800 heller ikke ifølge specs på http://www.lge.com - www.lge.com

 

Hmmmm, ifølge Lars, i hans Første kig på LG RH7800H, har denne HDMI udgang - men der findes måske både en 7800 og en 7800H, hvor H'et står for HDMI - eller er det så i virkeligheden en 7900H?

calu

 



Skrevet af: Carser
Skrevet den: 01-August-2005 kl. 20:05
Oprindeligt skrevet af Lyngedrengen Lyngedrengen skrev:

Hej Lyngedreng,

Beklager, men det om interfacet er hverken logisk eller korrekt. Sony-modellernes interface er ikke "fuldstændig identisk" med Ino3's. 

Det kan jeg se på min egen Sony 710's og de billeder, der linkes til her på siderne af LG'ens interface. (Det skulle jo være mage til Ino3's. "INO3 er en LG i forklædning" ifølge Lars m.fl.) Se evt. selv under "Billeder" her på siden. Der mangler foreløbigt nogle dansksprogede 2005 screenshots, men Sonys stil er ret konsistent og af mange gode grunde kun Sonys!

At der er visse ligheder på remote og skærmgrafik kan vi til gengæld godt være enige om.

Hej Carser

Det skal du ikke beklage. Men det er nu korrekt, når jeg siger, at den er identisk ved timerprogrammering samt ved Setup menuen i forhold til den Sony min mor købte - GX210 (altså uden HDD). Selvfølgelig vil der være features tilknyttet 210, som ikke er i min "LG" og vice versa, men ligheden i GUI på ovennævnte punkter er alligevel slående.

I øvrigt er GUI'en på SONY ikke dansk og der er heller ikke mulighed for at vælge det. Udover det så glimerede FONA/Sony DK ved, ikke at levere danske manualer med (og faktisk heller ikke engelske). SONY DK har lovet at eftersende dem inden for 14 dage...

Vh

Jan

Hej igen, Lyngedreng

Nu kan jeg bedre forstå din udtalelse. Tak.  

GX 210'ere skiller sig så ud fra de andre Sony'er kan vi konkludere.

Hvad jeg skrev gælder for harddiskmodellerne RDR-HX510, ---710 og ---910. Og der er jeg helt sikker.



-------------
M.v.h. Carser

Sony RDR-HX710B, Sony KV-32FX66E, Sony DVP-S325, Sony STR-DE635, Sony MDS-JE320, Sony DCR-HC17E, Sagem 60 Selector + skarpt syn.


Skrevet af: HeartWare
Skrevet den: 01-August-2005 kl. 22:21
Oprindeligt skrevet af Lars Lars skrev:

De nyeste Pioneer modeller kan endda mere advancerede ting som f.eks. redigering, mens de optager.


Oprindeligt skrevet af Thorvald Thorvald skrev:

Men hvis det du evt. mente var overspilning til DVD, mens der optages på harddisk (?), så kan JVC's modeller ikke det.


Det kan Pioneers modeller (alle HDD modeller, alle årgange), dog med den begrænsning, at du på de tidligere modeller skal starte kopieringen fra HDD->DVD (eller omvendt) før du starter optagelsen. På de nye modeller mener jeg, at man kan gøre det i begge rækkefølger.

-------------
Keld R. Hansen

Pioneer DVL-909, DV-545
Sony KDL40EX723 3D TV
DreamBox 8000, YouSee Cable
PopCorn Hour A-500
Panasonic DMR-BCT820 + DMR-BCT940
Yamaha RX-V771 Receiver


Skrevet af: HeartWare
Skrevet den: 01-August-2005 kl. 22:25
Oprindeligt skrevet af laursen laursen skrev:

DVD+ er i flere tilfælde mere kompatibelt til DVD-Video medier/formatet end DVD-.


Oprindeligt skrevet af HeartWare HeartWare skrev:

Sjovt nok, så er de fleste af den overbevisning, at det er omvendt - og det stemmer fint overens med min egen erfaring.


Oprindeligt skrevet af laursen laursen skrev:

Hvis de fleste mener det, er det måske fordi de ikke selv har prøvet både DVD-RW og DVD+RW (det er de færreste recordere der klarer at optage på begge ).


Jeg ved ikke, hvad du snakker om her, men hvis du på en recorder optager en disk på DVD+RW (Video Mode) og (evt. på en anden recorder optager en) DVD-RW (Video Mode), så er der flere stand-alone afspillere, der kan afspille DVD-RW disken end DVD+RW disken.

Det siger i hvert fald mine tests, og de af mine venner, der har prøvet det samme.

-------------
Keld R. Hansen

Pioneer DVL-909, DV-545
Sony KDL40EX723 3D TV
DreamBox 8000, YouSee Cable
PopCorn Hour A-500
Panasonic DMR-BCT820 + DMR-BCT940
Yamaha RX-V771 Receiver


Skrevet af: Lars
Skrevet den: 01-August-2005 kl. 22:32

Hej calu

Oprindeligt skrevet af calu calu skrev:

Hmmmm, ifølge Lars, i hans Første kig på LG RH7800H, har denne HDMI udgang - men der findes måske både en 7800 og en 7800H, hvor H'et står for HDMI - eller er det så i virkeligheden en 7900H?

Nemlig.

Det sidste H står for HDMI, og modellen fås både med og uden.

Der skulle også være modeller med multimedia-interface (cardreaders) som har et M efter model-nummeret. Men det gælder vist ikke 7800 modellen.

  /Lars



-------------
Ansvarshavende redaktør.
Webmaster, recordere.dk



Print side | Luk vindue