Print side | Luk vindue

Youseeboksen i Kontant tirsdag aften

Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Brugergrupper
Forumnavn: YouSee digital modtagere
Forumbeskrivelse: For brugere af digitale TV modtagere til brug på YouSee
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=57340
Udskrevet den: 20-Maj-2024 kl. 12:39


Emne: Youseeboksen i Kontant tirsdag aften
Skrevet af: enand
Emne: Youseeboksen i Kontant tirsdag aften
Skrevet den: 17-Marts-2009 kl. 09:21

Fremtidens TV kalder TDC-firmaet YouSee deres nye digitale boks. I virkeligheden får du TV-billeder der fryser, høje hyletoner, manglende undertekster og frustrationer hos deres kundeservice!
Og moderselskabet TDC er ikke et hak bedre. De opkræver nemlig millioner af kroner for noget kunderne aldrig har bedt om - det hele foregår DISKRET over telefonregningen. Se med når kunderne tager sagen i egen hånd, og find ud af om du også er blevet snydt..
Vært: Kåre Quist.
www.dr.dk/Kontant

Mvh




Svar:
Skrevet af: Kandersen
Skrevet den: 17-Marts-2009 kl. 10:06

Til gengæld er det her indlæg ramt helt forkert. Så selvom jeg synes programmet fortjener et notise, så gælder det jo ligesom om at ramme de rette modtagere

EDIT - Tråden er efterfølgende blevet flyttet hertil nu.



-------------
Mvh

Kim Andersen.
https://soundcloud.com/kim-andersen-12" rel="nofollow - https://soundcloud.com/kim-andersen-12


Skrevet af: Stampe
Skrevet den: 17-Marts-2009 kl. 10:31
Oprindeligt skrevet af enand enand skrev:

Se med når kunderne tager sagen i egen hånd



Gad vide hvad den del går ud på.


Skrevet af: JesperLund
Skrevet den: 17-Marts-2009 kl. 10:36
Oprindeligt skrevet af Stampe Stampe skrev:

Oprindeligt skrevet af enand enand skrev:

Se med når kunderne tager sagen i egen hånd



Gad vide hvad den del går ud på.


En stor hammer? Og derefter en Dreambox som kører Linux?


-------------
Linux FTW, afspiller nu Blu-ray film på Ubuntu 12.04 med VLC direkte fra optisk disc.


Skrevet af: Kandersen
Skrevet den: 17-Marts-2009 kl. 10:40
Oprindeligt skrevet af JesperLund JesperLund skrev:

Oprindeligt skrevet af Stampe Stampe skrev:

Oprindeligt skrevet af enand enand skrev:

Se med når kunderne tager sagen i egen hånd



Gad vide hvad den del går ud på.


En stor hammer? Og derefter en Dreambox som kører Linux?

Duer ikke Jesper. En sådan en koster jo penge



-------------
Mvh

Kim Andersen.
https://soundcloud.com/kim-andersen-12" rel="nofollow - https://soundcloud.com/kim-andersen-12


Skrevet af: Stampe
Skrevet den: 17-Marts-2009 kl. 13:20
Oprindeligt skrevet af JesperLund JesperLund skrev:

Oprindeligt skrevet af Stampe Stampe skrev:

Oprindeligt skrevet af enand enand skrev:

Se med når kunderne tager sagen i egen hånd



Gad vide hvad den del går ud på.


En stor hammer? Og derefter en Dreambox som kører Linux?





Skrevet af: jonaskp
Skrevet den: 17-Marts-2009 kl. 13:30

Der kører nu to tråde sideløbende. Kan Admin ikke bestemme sig for hvilken der skal fortsætte og så merge/lukke den anden? Ellers har vi både to forumtråde og en nyheds-kommentar debat igang og det er nok mere forvirrende end gavnligt

http://www.recordere.dk/forum/forum_posts.asp?TID=57340&PN=1&TPN=1&EN=TS - Tråden i "Yousee Digital Modtagere"

http://www.recordere.dk/forum/forum_posts.asp?TID=57343&PN=1&TPN=500 - Tråden i "Udsendelser og Film"



Skrevet af: Kirsten_hen
Skrevet den: 17-Marts-2009 kl. 16:01
Oprindeligt skrevet af enand enand skrev:

Fremtidens TV kalder TDC-firmaet
YouSee deres nye digitale boks. I virkeligheden får du
TV-billeder der fryser, høje hyletoner, manglende
undertekster og frustrationer hos deres kundeservice!



Synes jo nok, at at ovenstående dele af udsendelsen
kommer en uge for sent, eftersom de fleste problemer nu
er afhjulpet med den seneste opdatering.

Okay, jeg mangler stadig undertekster, når jeg bruger
StartForfra på TV 2, men går ud fra, at det er TV2's
fejl, eftersom StartForfra virker fint på Charlie og
Zulu

-------------
Bedste hilsner

Kirsten



Skrevet af: spacefractal
Skrevet den: 17-Marts-2009 kl. 16:17

Nok, skulle det været kommet frem for nogle uger siden, og ikke iaften, nu hvor updatering har netop været der og rettet op på de værste fejl og problemer. Den virker ihvert fald langt bedre end før. Har ikke pt oplevet hak og lignende siden.

Men der er stadig problemer med strøm forbrug?

Hvis ikke lige problemet med den optalte problem med hak kunne løses med at starte en strakt optagelse i nogle sekunder (som virkede her), var jeg helt opgivet den....



Skrevet af: DonJensen
Skrevet den: 17-Marts-2009 kl. 17:03
Hvad?! Er der nogen der kan få startforfra til at virke???

-------------
http://bfbc2.elxx.net/stats/ps3/K-Gaard">


Skrevet af: joern.loenborg
Skrevet den: 17-Marts-2009 kl. 17:06

Oprindeligt skrevet af DonJensen DonJensen skrev:

Hvad?! Er der nogen der kan få startforfra til at virke???

Ja.



-------------
Mvh.
Jørn

Samsung TV: QE49Q6FN (4k)/Humax YS-4000 (4K), UE40HU6905 (4k)/Humax YSR-2000, T24E390/Humax YSR-2000, UE49MU6195 (4k)/Humax YSR-2000
BeoVision 7-40 med BeoLab 7-2 og gulvstand.


Skrevet af: DonJensen
Skrevet den: 17-Marts-2009 kl. 17:07
Oprindeligt skrevet af joern.loenborg joern.loenborg skrev:

Oprindeligt skrevet af DonJensen DonJensen skrev:

Hvad?! Er der nogen der
kan få startforfra til at virke???


Ja.



CRAZY!! But how?

-------------
http://bfbc2.elxx.net/stats/ps3/K-Gaard">


Skrevet af: joern.loenborg
Skrevet den: 17-Marts-2009 kl. 17:10
Oprindeligt skrevet af DonJensen DonJensen skrev:

Oprindeligt skrevet af joern.loenborg joern.loenborg skrev:

Oprindeligt skrevet af DonJensen DonJensen skrev:

Hvad?! Er der nogen der
kan få startforfra til at virke???


Ja.

Ved at boksen er tilsluttet Internettet. Det gælder kun de to HD bokse fra Samsung.

CRAZY!! But how?



-------------
Mvh.
Jørn

Samsung TV: QE49Q6FN (4k)/Humax YS-4000 (4K), UE40HU6905 (4k)/Humax YSR-2000, T24E390/Humax YSR-2000, UE49MU6195 (4k)/Humax YSR-2000
BeoVision 7-40 med BeoLab 7-2 og gulvstand.


Skrevet af: DonJensen
Skrevet den: 17-Marts-2009 kl. 17:14
Oprindeligt skrevet af joern.loenborg joern.loenborg skrev:

Oprindeligt skrevet af DonJensen DonJensen skrev:

Oprindeligt skrevet af joern.loenborg joern.loenborg skrev:


Oprindeligt skrevet af DonJensen DonJensen skrev:

Hvad?! Er der nogen der kan få startforfra til at
virke???


Ja.



Ved at boksen er tilsluttet Internettet. Det gælder kun de to HD bokse
fra Samsung.CRAZY!! But how?



You how got to be kidding me - eller det gør du så nok ikke.

Endnu en funktion der ikke virker/jeg ikke får glæde af, fra tdc/yousee

Er jeg den eneste der håber at yousee´s videdirektør (eller hvem der er
med i studiet) får skridtprygl med en våd søndagsberlinger??

-------------
http://bfbc2.elxx.net/stats/ps3/K-Gaard">


Skrevet af: joern.loenborg
Skrevet den: 17-Marts-2009 kl. 17:20

Oprindeligt skrevet af DonJensen DonJensen skrev:


You how got to be kidding me - eller det gør du så nok ikke.

Endnu en funktion der ikke virker/jeg ikke får glæde af, fra tdc/yousee

Er jeg den eneste der håber at yousee´s videdirektør (eller hvem der er
med i studiet) får skridtprygl med en våd søndagsberlinger??

Har du grønt lys i boksens linklampe?
Er du medlem af en antenneforeninge eller andet, der gør at du ikke får signalerne direkte fra YouSee?



-------------
Mvh.
Jørn

Samsung TV: QE49Q6FN (4k)/Humax YS-4000 (4K), UE40HU6905 (4k)/Humax YSR-2000, T24E390/Humax YSR-2000, UE49MU6195 (4k)/Humax YSR-2000
BeoVision 7-40 med BeoLab 7-2 og gulvstand.


Skrevet af: DonJensen
Skrevet den: 17-Marts-2009 kl. 17:27
Oprindeligt skrevet af joern.loenborg joern.loenborg skrev:

Oprindeligt skrevet af DonJensen DonJensen skrev:

You how got to be kidding me - eller det gør du så nok ikke. Endnu en funktion der ikke virker/jeg ikke får glæde af, fra tdc/yousee Er jeg den eneste der
håber at yousee´s videdirektør (eller hvem der er med i studiet) får skridtprygl med en våd søndagsberlinger??


Har du grønt lys i boksens linklampe?Er du medlem af en antenneforeninge eller andet, der gør at du ikke får signalerne direkte fra YouSee?



Jeg bor i villa, så jeg får bare signalet som almindelig kunde. Linklampen har jeg ikke kigget på, men jeg har heller ikke muligheden for at slutte net til da jeg kun kører trådløst. Det havde vel næsten været
for galt hvis boksen havde wifi .

Tak for supporten ellers Jørn.

-------------
http://bfbc2.elxx.net/stats/ps3/K-Gaard">


Skrevet af: joern.loenborg
Skrevet den: 17-Marts-2009 kl. 17:33
Oprindeligt skrevet af DonJensen DonJensen skrev:

Oprindeligt skrevet af joern.loenborg joern.loenborg skrev:

Oprindeligt skrevet af DonJensen DonJensen skrev:

You how got to be kidding me - eller det gør du så nok ikke. Endnu en funktion der ikke virker/jeg ikke får glæde af, fra tdc/yousee Er jeg den eneste der
håber at yousee´s videdirektør (eller hvem der er med i studiet) får skridtprygl med en våd søndagsberlinger??


Har du grønt lys i boksens linklampe?Er du medlem af en antenneforeninge eller andet, der gør at du ikke får signalerne direkte fra YouSee?



Jeg bor i villa, så jeg får bare signalet som almindelig kunde. Linklampen har jeg ikke kigget på, men jeg har heller ikke muligheden for at slutte net til da jeg kun kører trådløst. Det havde vel næsten været
for galt hvis boksen havde wifi .

Tak for supporten ellers Jørn.

Normalt skulle boksen få netforbindelsen via antennekablet. Det kræver at antennekablet går direkte fra første antennestikdåse til boksen. Altså ingen fordeler eller lignende.
Har du webspeed dur det heller ikke.
Jeg kører selv trådløst også på boksen, der er koblet op på en gameadapter.



-------------
Mvh.
Jørn

Samsung TV: QE49Q6FN (4k)/Humax YS-4000 (4K), UE40HU6905 (4k)/Humax YSR-2000, T24E390/Humax YSR-2000, UE49MU6195 (4k)/Humax YSR-2000
BeoVision 7-40 med BeoLab 7-2 og gulvstand.


Skrevet af: Kandersen
Skrevet den: 17-Marts-2009 kl. 17:54
Oprindeligt skrevet af joern.loenborg joern.loenborg skrev:

Oprindeligt skrevet af DonJensen DonJensen skrev:

Oprindeligt skrevet af joern.loenborg joern.loenborg skrev:

Oprindeligt skrevet af DonJensen DonJensen skrev:

You how got to be kidding me - eller det gør du så nok ikke. Endnu en funktion der ikke virker/jeg ikke får glæde af, fra tdc/yousee Er jeg den eneste der
håber at yousee´s videdirektør (eller hvem der er med i studiet) får skridtprygl med en våd søndagsberlinger??


Har du grønt lys i boksens linklampe?Er du medlem af en antenneforeninge eller andet, der gør at du ikke får signalerne direkte fra YouSee?



Jeg bor i villa, så jeg får bare signalet som almindelig kunde. Linklampen har jeg ikke kigget på, men jeg har heller ikke muligheden for at slutte net til da jeg kun kører trådløst. Det havde vel næsten været
for galt hvis boksen havde wifi .

Tak for supporten ellers Jørn.

Normalt skulle boksen få netforbindelsen via antennekablet. Det kræver at antennekablet går direkte fra første antennestikdåse til boksen. Altså ingen fordeler eller lignende.
Har du webspeed dur det heller ikke.
Jeg kører selv trådløst også på boksen, der er koblet op på en gameadapter.

Og hvis den ikke sidder i det første antennestik, så skal de efterfølgende være med returvej.

Det står altsammen i vejledeningen.

 



-------------
Mvh

Kim Andersen.
https://soundcloud.com/kim-andersen-12" rel="nofollow - https://soundcloud.com/kim-andersen-12


Skrevet af: Anders2400
Skrevet den: 17-Marts-2009 kl. 17:59
Oprindeligt skrevet af DonJensen DonJensen skrev:

Oprindeligt skrevet af joern.loenborg joern.loenborg skrev:

Oprindeligt skrevet af DonJensen DonJensen skrev:

Oprindeligt skrevet af joern.loenborg joern.loenborg skrev:


Oprindeligt skrevet af DonJensen DonJensen skrev:

Hvad?! Er der nogen der kan få startforfra til at
virke???


Ja.



Ved at boksen er tilsluttet Internettet. Det gælder kun de to HD bokse
fra Samsung.CRAZY!! But how?



You how got to be kidding me - eller det gør du så nok ikke.

Endnu en funktion der ikke virker/jeg ikke får glæde af, fra tdc/yousee

Er jeg den eneste der håber at yousee´s videdirektør (eller hvem der er
med i studiet) får skridtprygl med en våd søndagsberlinger??

Jeg håber også han bliver grillet godt og grundigt...

Der gik fuldstændigt ged i faktureringen for mit vedkommende. Jeg blev faktureret for to bokse i månedsvis. Tror jeg har fået omkring 15-20 breve med ordrebekræftelser, fakturaer, rykkere osv. Først da jeg 'truede' med Kontant og EB tog de mine henvendelser seriøst...

 



-------------
Panasonic TH-42PX80EA - AirTies 7310 - Onkyo TX-SR608 - Sony PlayStation 3 250GB - Logitech Harmony One - ASUS K53SM-SX164V - Fibia 100/100 Mbit


Skrevet af: dkwolf
Skrevet den: 17-Marts-2009 kl. 18:54
Oprindeligt skrevet af Anders2400 Anders2400 skrev:

Jeg håber også han bliver grillet godt og grundigt...

Der gik fuldstændigt ged i faktureringen for mit vedkommende. Jeg blev faktureret for to bokse i månedsvis. Tror jeg har fået omkring 15-20 breve med ordrebekræftelser, fakturaer, rykkere osv. Først da jeg 'truede' med Kontant og EB tog de mine henvendelser seriøst...



Mange af deres faktura problemer var pga deres ufattelig dårlige fakturasystem, som der desværre er rettet op på nu (næsten da).
Betalte ikke for min HD boks i godt og vel 3 år, ifølge YouSee regningsservice kunne de se den var betalt, dog var den ikke at finde på min PBS faktura, selv om den var tilmeldt. Men hey jeg brokkede mig ikke :) Desværre fik jeg for ca 1½ måned nu et gio kort ind af døren :(

Direkte hvad der gik galt i faktura systemet får vi som almindelige dødelige aldrige af vide, men det har sikkert kostet YouSee en del på deres slut beholdning.


-------------
Thomas

Samsumg LE-40R87 40"
Samsung 3126 HD HDD recorder (med 500Gb HDD mod)
Sony BDP-S550 Blu-Ray
Sony DG820 receiver
5.1 Gale Junior højtaler system


Skrevet af: Mario
Skrevet den: 17-Marts-2009 kl. 19:20
Jeg endte med at sende min boks tilbage efter 7 måneder. TDC har lovet at give mig alle pengene tilbage, men det tager lidt tid. Den første halvdel har jeg fået, og resten skulle være på vej.

Jeg har ikke prøvet den nyeste software, men de forrige havde alt for mange fejl.


Skrevet af: dkwolf
Skrevet den: 17-Marts-2009 kl. 19:27
Oprindeligt skrevet af Mario Mario skrev:

Jeg endte med at sende min boks tilbage efter 7 måneder. TDC har lovet at give mig alle pengene tilbage, men det tager lidt tid. Den første halvdel har jeg fået, og resten skulle være på vej.

Jeg har ikke prøvet den nyeste software, men de forrige havde alt for mange fejl.


well du skulle have ventet - den er klart det værd nu :)
mine bokse har heldivis aldrig haft de store problemer (har haft den helt først , vist nok Sagem 4210 eller sådan noget, Sagem 81HD og nu Samsung med HDD)


-------------
Thomas

Samsumg LE-40R87 40"
Samsung 3126 HD HDD recorder (med 500Gb HDD mod)
Sony BDP-S550 Blu-Ray
Sony DG820 receiver
5.1 Gale Junior højtaler system


Skrevet af: jjdk
Skrevet den: 17-Marts-2009 kl. 21:11

Efter opdateringen virker min boks også meget bedre.

Men når den står på stand-by står blæseren stadig og kører med samme styrke, som da den var tændt.

Dels larmer den, og dels må den æde en masse strøm i Stand-by.

Desuden synes jeg, at Yousee burde give en form for kompensation, da boksen langt fra har virket i de godt 6 måneder, jeg har haft boksen.



Skrevet af: mrtex
Skrevet den: 17-Marts-2009 kl. 21:36
lol gi dem besked (: jeg vil sq osse have en undskyldning.!!


-------------
Playstation3 60GB GTA4,Grid,Skate1&2
42"FULLHD Zepto Zview
Samsung HD 3106
NokiaN95 8GB
Asus L1N64-SLI WS Dual L
2xAmd Athlon64 3,2Ghz FX-74
Kingston 8GBDDR2PC6400
Logitech MX1000
Yousee50/4Mb


Skrevet af: Kasper_J
Skrevet den: 17-Marts-2009 kl. 21:48
Oprindeligt skrevet af joern.loenborg joern.loenborg skrev:


Har du grønt lys i boksens linklampe?
Er du medlem af en antenneforeninge eller andet, der gør at du ikke får signalerne direkte fra YouSee?



Kan du uddybe det med antenneforeningen lidt?

Her i byen er der en antenneforening, som får signal fra yousee (man kan også have internet - det afregnes så vidt jeg ved direkte med Yousee) - Start forfra virker ikke, der kommer ikke noget ikon på "nu og næste" bjælken, og trykker man "tilbage" skriver den "ingen start forfra rettigheder". Jeg kontaktede først antenneforeningen, som henviste til yousees support

Efter at have forsøgt i 3 dage, lykkedes det endelig at komme i kontakt med Yousees telefon support - han sagde, at det skulle virke og at det var min boks der var defekt. Det er dog ikke tilfældet, jeg kender 4 andre i byen hvor det heller ikke virker, til trods for dette insisterede manden på, at det var min boks der var noget galt med.

I dag har jeg så testet boksen i en anden by, og her virkede start-forfra glimrende.

Spørgsmålet er så, om det er Yousee eller antenneforeningen man skal gå i kødet på?


Skrevet af: Radiomanden
Skrevet den: 17-Marts-2009 kl. 21:53

 

 Det er IKKE You See, funktionen virker på alle deres egne net, der er lokale fordelingsnet hvor diverse funktioner ikke virker fordi, at enten det er fravalgt, eller p.g.a. mangel på kapacitet i deres kabler.  



-------------
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E


Skrevet af: joern.loenborg
Skrevet den: 17-Marts-2009 kl. 21:57
Oprindeligt skrevet af Kasper_J Kasper_J skrev:

Oprindeligt skrevet af joern.loenborg joern.loenborg skrev:


Har du grønt lys i boksens linklampe?
Er du medlem af en antenneforeninge eller andet, der gør at du ikke får signalerne direkte fra YouSee?



Kan du uddybe det med antenneforeningen lidt?

Her i byen er der en antenneforening, som får signal fra yousee (man kan også have internet - det afregnes så vidt jeg ved direkte med Yousee) - Start forfra virker ikke, der kommer ikke noget ikon på "nu og næste" bjælken, og trykker man "tilbage" skriver den "ingen start forfra rettigheder". Jeg kontaktede først antenneforeningen, som henviste til yousees support

Efter at have forsøgt i 3 dage, lykkedes det endelig at komme i kontakt med Yousees telefon support - han sagde, at det skulle virke og at det var min boks der var defekt. Det er dog ikke tilfældet, jeg kender 4 andre i byen hvor det heller ikke virker, til trods for dette insisterede manden på, at det var min boks der var noget galt med.

I dag har jeg så testet boksen i en anden by, og her virkede start-forfra glimrende.

Spørgsmålet er så, om det er Yousee eller antenneforeningen man skal gå i kødet på?

Logisk set, må det være din antenneforening du skal rette henvendelse til. Det er dem, der leverer signalet til dig.



-------------
Mvh.
Jørn

Samsung TV: QE49Q6FN (4k)/Humax YS-4000 (4K), UE40HU6905 (4k)/Humax YSR-2000, T24E390/Humax YSR-2000, UE49MU6195 (4k)/Humax YSR-2000
BeoVision 7-40 med BeoLab 7-2 og gulvstand.


Skrevet af: Anders2400
Skrevet den: 17-Marts-2009 kl. 22:25
Oprindeligt skrevet af jjdk jjdk skrev:

Efter opdateringen virker min boks også meget bedre.

Men når den står på stand-by står blæseren stadig og kører med samme styrke, som da den var tændt.

Dels larmer den, og dels må den æde en masse strøm i Stand-by.

Desuden synes jeg, at Yousee burde give en form for kompensation, da boksen langt fra har virket i de godt 6 måneder, jeg har haft boksen.

Min boks virker også bedre, hakkeriet er forsvundet. Jeg så her til aften Kontant via StartForfra indtil billedet pludselig frøs fast... Dog ikke på vicedirektør Ulf Lund fra YouSee, men på Hanne Bech Hansen 

Da min boks ikke længere kan optage, skal harddisken formateres... Jeg skal dog lige have set en masse optaget tv først...

Hvad med, at vi koordinerer et fælles krav om kompensation for de 6 måneder? Ifølge Ulf Lunde skulle den nye softwareopdatering have løst problemerne, dermed erkender han jo at der har været problemer indtil da. 

Nogen der mener et fælles krav om kompensation kunne være en god idé? Lad høre



-------------
Panasonic TH-42PX80EA - AirTies 7310 - Onkyo TX-SR608 - Sony PlayStation 3 250GB - Logitech Harmony One - ASUS K53SM-SX164V - Fibia 100/100 Mbit


Skrevet af: RR84
Skrevet den: 17-Marts-2009 kl. 22:44
Oprindeligt skrevet af Anders2400 Anders2400 skrev:

Hvad med, at vi koordinerer et fælles krav om kompensation for de 6 måneder? Ifølge Ulf Lunde skulle den nye softwareopdatering have løst problemerne, dermed erkender han jo at der har været problemer indtil da. 

Nogen der mener et fælles krav om kompensation kunne være en god idé? Lad høre



Lyder som en god plan.. har dog selv lige kontaktet dem her til aften med en mail. Vender tilbage med svar.


Skrevet af: mrtex
Skrevet den: 17-Marts-2009 kl. 22:45
sys godt lige vi kan tilføje Samsung HD 3106 og noget kompensation for det først ½års leve tid af boksen...

-------------
Playstation3 60GB GTA4,Grid,Skate1&2
42"FULLHD Zepto Zview
Samsung HD 3106
NokiaN95 8GB
Asus L1N64-SLI WS Dual L
2xAmd Athlon64 3,2Ghz FX-74
Kingston 8GBDDR2PC6400
Logitech MX1000
Yousee50/4Mb


Skrevet af: Anders2400
Skrevet den: 17-Marts-2009 kl. 23:03

Oprindeligt skrevet af mrtex mrtex skrev:

sys godt lige vi kan tilføje Samsung HD 3106 og noget kompensation for det først ½års leve tid af boksen...

Ja, god idé. Kender ikke så meget til dén boks, men hvis problemerne er nogenlunde de samme, så er det fint...

 



-------------
Panasonic TH-42PX80EA - AirTies 7310 - Onkyo TX-SR608 - Sony PlayStation 3 250GB - Logitech Harmony One - ASUS K53SM-SX164V - Fibia 100/100 Mbit


Skrevet af: JesperLund
Skrevet den: 17-Marts-2009 kl. 23:34
Oprindeligt skrevet af Anders2400 Anders2400 skrev:

Hvad med, at vi koordinerer et fælles krav om kompensation for de 6 måneder? Ifølge Ulf Lunde skulle den nye softwareopdatering have løst problemerne, dermed erkender han jo at der har været problemer indtil da. 


Jeg tror kun at I skal regne med at få nogle penge tilbage hvis jeres navne bliver nævnt i Kontant. Det viste det næste indslag om et andet TDC-selskab med al ønsket tydelighed.


-------------
Linux FTW, afspiller nu Blu-ray film på Ubuntu 12.04 med VLC direkte fra optisk disc.


Skrevet af: Anders2400
Skrevet den: 17-Marts-2009 kl. 23:46

Oprindeligt skrevet af JesperLund JesperLund skrev:

Oprindeligt skrevet af Anders2400 Anders2400 skrev:

Hvad med, at vi koordinerer et fælles krav om kompensation for de 6 måneder? Ifølge Ulf Lunde skulle den nye softwareopdatering have løst problemerne, dermed erkender han jo at der har været problemer indtil da. 


Jeg tror kun at I skal regne med at få nogle penge tilbage hvis jeres navne bliver nævnt i Kontant. Det viste det næste indslag om et andet TDC-selskab med al ønsket tydelighed.

Ja, det kan godt være det bliver svært at få penge tilbage fra YouSee, men sammen står man stærkere. Andre former for kompensation kunne måske også tænkes... F.eks. Cinema gavekoder (hvis de ellers virker), adgang til YouSee Play osv. Det kunne da forsøde livet som YouSee HD-boks kunde.



-------------
Panasonic TH-42PX80EA - AirTies 7310 - Onkyo TX-SR608 - Sony PlayStation 3 250GB - Logitech Harmony One - ASUS K53SM-SX164V - Fibia 100/100 Mbit


Skrevet af: Macbom
Skrevet den: 18-Marts-2009 kl. 00:03
Oprindeligt skrevet af JesperLund JesperLund skrev:

Jeg tror kun at I skal regne med at få nogle penge tilbage hvis jeres navne bliver nævnt i Kontant. Det viste det næste indslag om et andet TDC-selskab med al ønsket tydelighed.


Det selskab du taler om er så De Gule Sider som ikke har noget som helst med TDC at gøre. Som Jesper Theil også prøvede på at sige så er der mange firmaer som benytter sig af metoden med at få TDC til at trække pengene via telefonregningen heriblandt DR selv. (Selvom studieværten med alt tydelighed prøvede at skjule dette ved at tale henover det J.T. sagde)


Skrevet af: Macbom
Skrevet den: 18-Marts-2009 kl. 00:06
Oprindeligt skrevet af Anders2400 Anders2400 skrev:

Hvad med, at vi koordinerer et fælles krav om kompensation for de 6 måneder? Ifølge Ulf Lunde skulle den nye softwareopdatering have løst problemerne, dermed erkender han jo at der har været problemer indtil da.


Nu er der vist ingen hos Yousee der på noget tidspunkt har benægtet at der har været problemer med Samsung boksen (boksene).


Skrevet af: Macbom
Skrevet den: 18-Marts-2009 kl. 00:14
Generelt omkring tv udsendelsen så har jeg da sjældent set så dårligt et program før.

I det klip de viser fra recorder.dk har de fundet 4 - 5 udsagn som ikke er til boksens fordel - hvor er alle de udsagn om en boks som fungerer godt og som mange trods alt er tilfredse med ?

Det fremgår med al tydelighed af programmet at Yousee har forsøgt at hjælpe den omtalte kunde. Det tillægges ingen betydning. Og ja der er ulidelig lang ventetid når man ringer til kundeservice, men hvorfor har alle den opfattelse at de skal forrest i køen. Mit kald er vel ikke vigtigere end ham der ringer ind og gerne vil have ændret programpakker. (Lige gyldig hvor mange folk man ansætter til at besvare opkald så vil folk ikke være tilfredse - da den større lønpost kun kan tjenes ind et sted og det er på os - kunderne !)

På et tidspunkt taler de i studiet om at den omtalte kunde nu har fået en boks som virker, og at der har været en tekniker ude og installere den med den nyeste software. Til dette svarer studieværten "Ja det er jo heldigt efter at sagen er blevet taget op i Kontant" og vi kan vel alle blive enige om at opdateringen kom sidste tirsdag, og ville være kommet uanset om kontant havde taget sagen op for en enkelt kunde.

så konklusionen er: Kontant havde på forhåndt bestemt sig for at Yousee skulle ned med nakken (ellers havde man vel nævnt er der er kommet en opdatering som løser stort set alle problemerne) og ikke ville høre noget forsvar fra Yousees side. I det store hele handler det program kun om at kunderne gerne skal have den opfattelse at Kontant skaffer penge tilbage - det er da i hvert fald det eneste de går op i; "Vil du garantere at alle for deres penge tilbage ..." 


Skrevet af: Bjerrehuus
Skrevet den: 18-Marts-2009 kl. 00:33
macbom:
Hvad fanden havde du regnet med?? Og helt ærligt, hvad er det for et krampagtigt forsøg på at forsvare den virksomhed, du så tydeligt arbejder for. En smutter er en smutter, det skal man ikke prøve at bortforklare, men i stedet se det som en mulighed for, at få vendt skuden og gjort kunderne glade igen - for det er nu engang dem, TDC/Yousee lever af..

Uanset hvor meget du prøver at vende og dreje sagen, er der en god sjat kunder, som sidder med en fornemmelse af, at være behandlet skidt af yousee/tdc - og det er vel i bund og grund det, som firmaet bør tage seriøst og ikke mindst have en holdning til, i stedet for at frasige sig al ansvar.


Skrevet af: JesperLund
Skrevet den: 18-Marts-2009 kl. 00:36
Oprindeligt skrevet af Macbom Macbom skrev:

Det selskab du taler om er så De Gule Sider som ikke har noget som helst med TDC at gøre.


Nej, jeg omtaler TDC som vælger at opkræve penge på et grundlag som de selv ved er tvivlsomt (i bedste fald). De kunne blot bede De Gule Sider sende regningerne direkte til kunderne. Det ville være langt mere logisk. Jeg ønsker ikke at betale slagteren via telefonregningen.

Jeg vil i øvrigt gætte på at TDC får en procentdel af beløbet for besværet, så helt uskyldige og uden økonomisk interesse er de næppe..


-------------
Linux FTW, afspiller nu Blu-ray film på Ubuntu 12.04 med VLC direkte fra optisk disc.


Skrevet af: JesperLund
Skrevet den: 18-Marts-2009 kl. 00:43
Oprindeligt skrevet af Macbom Macbom skrev:

Generelt omkring tv udsendelsen så har jeg da sjældent set så dårligt et program før.

I det klip de viser fra recorder.dk har de fundet 4 - 5 udsagn som ikke er til boksens fordel - hvor er alle de udsagn om en boks som fungerer godt og som mange trods alt er tilfredse med ?


Er et produkt parat til at blive sendt på markedet hvis det virker hos 80% af kunderne?


-------------
Linux FTW, afspiller nu Blu-ray film på Ubuntu 12.04 med VLC direkte fra optisk disc.


Skrevet af: Macbom
Skrevet den: 18-Marts-2009 kl. 01:09
Oprindeligt skrevet af Bjerrehuus Bjerrehuus skrev:

macbom:
Hvad fanden havde du regnet med?? Og helt ærligt, hvad er det for et krampagtigt forsøg på at forsvare den virksomhed, du så tydeligt arbejder for.


Det er vist ingen hemmelighed at jeg arbejder for TDC men det har såmænd ikke noget med sagen at gøre. Det var min personlige holdning til programmet.

Citér En smutter er en smutter, det skal man ikke prøve at bortforklare, men i stedet se det som en mulighed for, at få vendt skuden og gjort kunderne glade igen - for det er nu engang dem, TDC/Yousee lever af..


Ej heller er der nogen der prøver at bortforklare at boksen ikke har virket optimalt, men at præsentere programmet med den vinkel uden at nævne:

1. der findes masser af tilfredse kunder

2. at boksen er blevet opdateret siden programmets tilblivelse, og at den nu virker tilfredsstillende

Er meget amatøragtigt. Og får det til at fremstå som om Yousee ikke har gjort noget som helst for at afhjælpe problemerne. Og jeg kan love dig at mine kollegaer har arbejdet på højtryk for at finde en brugbar løsning. 

Citér Uanset hvor meget du prøver at vende og dreje sagen, er der en god sjat kunder, som sidder med en fornemmelse af, at være behandlet skidt af yousee/tdc - og det er vel i bund og grund det, som firmaet bør tage seriøst og ikke mindst have en holdning til, i stedet for at frasige sig al ansvar.


Hvornår i programmet frasagde Yousee sig al ansvar ? 


Skrevet af: mrtex
Skrevet den: 18-Marts-2009 kl. 01:14
Oprindeligt skrevet af Macbom Macbom skrev:

Generelt omkring tv udsendelsen så har jeg da sjældent set så dårligt et program før.

I det klip de viser fra recorder.dk har de fundet 4 - 5 udsagn som ikke er til boksens fordel - hvor er alle de udsagn om en boks som fungerer godt og som mange trods alt er tilfredse med ?

Det fremgår med al tydelighed af programmet at Yousee har forsøgt at hjælpe den omtalte kunde. Det tillægges ingen betydning. Og ja der er ulidelig lang ventetid når man ringer til kundeservice, men hvorfor har alle den opfattelse at de skal forrest i køen. Mit kald er vel ikke vigtigere end ham der ringer ind og gerne vil have ændret programpakker. (Lige gyldig hvor mange folk man ansætter til at besvare opkald så vil folk ikke være tilfredse - da den større lønpost kun kan tjenes ind et sted og det er på os - kunderne !)

På et tidspunkt taler de i studiet om at den omtalte kunde nu har fået en boks som virker, og at der har været en tekniker ude og installere den med den nyeste software. Til dette svarer studieværten "Ja det er jo heldigt efter at sagen er blevet taget op i Kontant" og vi kan vel alle blive enige om at opdateringen kom sidste tirsdag, og ville være kommet uanset om kontant havde taget sagen op for en enkelt kunde.

så konklusionen er: Kontant havde på forhåndt bestemt sig for at Yousee skulle ned med nakken (ellers havde man vel nævnt er der er kommet en opdatering som løser stort set alle problemerne) og ikke ville høre noget forsvar fra Yousees side. I det store hele handler det program kun om at kunderne gerne skal have den opfattelse at Kontant skaffer penge tilbage - det er da i hvert fald det eneste de går op i; "Vil du garantere at alle for deres penge tilbage ..." 


Hvorfor er der ikke kommet nogen opdatering af den anden boks? og hvor meget bøvl har der lige været med den første boks før der overhovedet bare kom en lille update efter 4mnd.. kontra hvornår er den nye boks kommet på market kontra hvor hurtigt det lige pludseligt skete at der kom en magisk opdatering til den nye boks..!?


-------------
Playstation3 60GB GTA4,Grid,Skate1&2
42"FULLHD Zepto Zview
Samsung HD 3106
NokiaN95 8GB
Asus L1N64-SLI WS Dual L
2xAmd Athlon64 3,2Ghz FX-74
Kingston 8GBDDR2PC6400
Logitech MX1000
Yousee50/4Mb


Skrevet af: Macbom
Skrevet den: 18-Marts-2009 kl. 01:14
Oprindeligt skrevet af JesperLund JesperLund skrev:

Oprindeligt skrevet af Macbom Macbom skrev:

Det selskab du taler om er så De Gule Sider som ikke har noget som helst med TDC at gøre.


Nej, jeg omtaler TDC som vælger at opkræve penge på et grundlag som de selv ved er tvivlsomt (i bedste fald). De kunne blot bede De Gule Sider sende regningerne direkte til kunderne. Det ville være langt mere logisk. Jeg ønsker ikke at betale slagteren via telefonregningen.

Jeg vil i øvrigt gætte på at TDC får en procentdel af beløbet for besværet, så helt uskyldige og uden økonomisk interesse er de næppe..


Jeg er helt enig! Det ville være langt nemmere hvis De Gule Sider selv opkrævede pengene - men nu er det nu engang sådan at det bliver opkrævet via telefonregningen, men trods dette så kan TDC da ikke holdes ansvarlig for hvad De Gule Sider laver - de to virksomheder har ingen juridisk sammenhæng.


Skrevet af: Macbom
Skrevet den: 18-Marts-2009 kl. 01:17
Oprindeligt skrevet af JesperLund JesperLund skrev:

Oprindeligt skrevet af Macbom Macbom skrev:

Generelt omkring tv udsendelsen så har jeg da sjældent set så dårligt et program før.

I det klip de viser fra recorder.dk har de fundet 4 - 5 udsagn som ikke er til boksens fordel - hvor er alle de udsagn om en boks som fungerer godt og som mange trods alt er tilfredse med ?


Er et produkt parat til at blive sendt på markedet hvis det virker hos 80% af kunderne?


NEJ ! ... men det er svært at vide før man sender det på gaden. Man kan teste nok så mange gange med 100 % positive tilbagemeldinger - når det så bliver sendt ud til slutbruger vil der altid opstå nye situationer som der ikke er taget højde for. Og i øvrigt var det os selv der blev ved med at brokke os (forbrugerne) over at boksen ikke kom på markedet (ikke at det er nogen undskyldning, men vi er ikke uden skyld)


Skrevet af: JesperLund
Skrevet den: 18-Marts-2009 kl. 01:33
Oprindeligt skrevet af Macbom Macbom skrev:

Jeg er helt enig! Det ville være langt nemmere hvis De Gule Sider selv opkrævede pengene - men nu er det nu engang sådan at det bliver opkrævet via telefonregningen, men trods dette så kan TDC da ikke holdes ansvarlig for hvad De Gule Sider laver - de to virksomheder har ingen juridisk sammenhæng.


Vil du påstå at TDC ikke har noget ansvar for de penge som de opkræver på andres vegne?

Altså at De Gule Sider eller en anden annoncehaj blot kan komme til TDC og sige at Macbom skylder dem 5000 kr, som skal opkræves (uden dokumentation), og hvis Macbom er utilfreds med det må han klage til De Gule Sider, som han godt nok aldrig har hørt om fordi han aldrig har indgået en aftale med dem??

Den holder selvfølgelig ikke. Lagde du ikke mærke til juristen som truede TDC med politianmeldelse, hvorefter der kom hele tre års betalinger tilbage.. De øvrige kunder fik kun et års betaling tilbage (hvis de får noget), så egentlig må de føle sig lidt snydt (igen).

I øvrigt er det absurd at sige at "sådan er det nu engang" for kunderne har aldrig aftalt med De Gule Sider at der skal opkræves noget via TDC, af den simple grund at kunderne slet ikke har indgået nogen aftale med DGS. Det er da logik for burhøns. Det er faktisk endnu værre end annoncehajerne som sender regninger for noget som man ikke har bestilt. Da det er særskilte regninger kan man bare smide dem i skraldespanden og lade være med at betale. Her er det godt gemt på telefonregningen, og er temmelig besværligt kun at betale en del af regningen til TDC.


-------------
Linux FTW, afspiller nu Blu-ray film på Ubuntu 12.04 med VLC direkte fra optisk disc.


Skrevet af: JesperLund
Skrevet den: 18-Marts-2009 kl. 01:37
*slet*


-------------
Linux FTW, afspiller nu Blu-ray film på Ubuntu 12.04 med VLC direkte fra optisk disc.


Skrevet af: xcardman
Skrevet den: 18-Marts-2009 kl. 06:36

TDC får jo penge af de gule sider for opkrævninger. TDC gør ikke noget gratis. Det er jo en kapitalfond som ejer, de skal jo tjene penge. 
derfor har jo også et ansvar og den virksomhed var gået konkurs for længe siden hvis de ikke havde mere eller mindre monopol.
godt at der sikkert kommer flere udbyder på kabel tv, men dem køber TDC vil også op. Som på mobilmarkedet
hvorfor kan andre lave en boks som virker uden større problemer, men ikke tdc. Deres er jo lige så avanceret og kan det samme.  De har jo ikke leveret en boks endnu, som har virket 100 procent. Deres digital boks uden HD, virkede dog nogenlude. Dette er min påstand. Men Samsung har ikke fået tid nok til test, den skulle bare ud til forbrugerne. TDC og yousee skal jo tjene penge. 



Skrevet af: YankeeinDenmark
Skrevet den: 18-Marts-2009 kl. 08:07


NEJ ! ... men det er sv�rt at vide f�r man sender det p� gaden. Man kan teste nok s� mange gange med 100 % positive tilbagemeldinger - n�r det s� bliver sendt ud til slutbruger vil der altid opst� nye situationer som der ikke er taget h�jde for. Og i �vrigt var det os selv der blev ved med at brokke os (forbrugerne) over at boksen ikke kom p� markedet (ikke at det er nogen undskyldning, men vi er ikke uden skyld)
[/QUOTE]

Umm what about features described in  the product's  manual that were not (and STILL are not)  active? (ie. series recording).  I've never experienced anything like that in any product I've ever bought, and this was not an issue that comes from 'real world testing'-- they obviously knew they were sending an unfinished product out the door.

(note that series recording is distinct from  the new feature introduced last week where you can do weekly or daily recordings)







Skrevet af: xcardman
Skrevet den: 18-Marts-2009 kl. 08:15

samsungs forgænger virkede jo heller ikke, derfor mener jeg det er for dårligt. Hvis det var første gang at yousee havde lancerede en HD BOKS, så var det nok mere forståeligt. Lyd og billede skal virke, ellers kan man sku da ikke leve med en boks. Hvis ens Almindelig HD reordere kun optag en gang i mellem og med hak i lyd og billede, så havde man jo også sendt den retur.



Skrevet af: JørgenR
Skrevet den: 18-Marts-2009 kl. 08:27

Oprindeligt skrevet af Macbom Macbom skrev:

Jeg er helt enig! Det ville være langt nemmere hvis De Gule Sider selv opkrævede pengene - men nu er det nu engang sådan at det bliver opkrævet via telefonregningen, men trods dette så kan TDC da ikke holdes ansvarlig for hvad De Gule Sider laver - de to virksomheder har ingen juridisk sammenhæng.

"De gule Sider" har intet med TDC at gøre - er udsagnet. Det er da også juridisk korrekt, men der er alligevel en historisk sammenhæng:

"De gule Sider" var indtil 1. december 2005 ejet af TDC (TDC Forlag), som herefter solgte den del af forretningen. At TDC opkræver penge for DGS har måske været en del af handelen ?

Jeg ved ikke hvor længe fejlopkrævningerne har stået på, måske helt tilbage fra TDC's tid ?



-------------
/ Jørgen


Skrevet af: JørgenR
Skrevet den: 18-Marts-2009 kl. 08:42

Oprindeligt skrevet af Macbom Macbom skrev:

NEJ ! ... men det er svært at vide før man sender det på gaden. Man kan teste nok så mange gange med 100 % positive tilbagemeldinger - når det så bliver sendt ud til slutbruger vil der altid opstå nye situationer som der ikke er taget højde for. Og i øvrigt var det os selv der blev ved med at brokke os (forbrugerne) over at boksen ikke kom på markedet (ikke at det er nogen undskyldning, men vi er ikke uden skyld)

Jeg har forståelse for at der kan opstå uventede problemer med et nyt produkt, men har dog aldrig oplevet noget tilsvarende tidligere med andet elektronik jeg har anskaffet mig. Boksen var meget længe undervejs, og ansvaret for de mange fejl og mangler kan altså ikke sendes videre til forbrugerne.

Mit helt store kritikpunkt i denne sag er YouSee's håndtering af kritikken. Ingen information fra den kant, for slet ikke at tale om kvaliteten af "kundeservice". Hvad skulle vi i grunden tro eller vide uden alle relevante tråde på bl.a. recordere.dk ?

 

 



-------------
/ Jørgen


Skrevet af: dFrag73
Skrevet den: 18-Marts-2009 kl. 08:52

Oprindeligt skrevet af Macbom Macbom skrev:

så konklusionen er: Kontant havde på forhåndt bestemt sig for at Yousee skulle ned med nakken (ellers havde man vel nævnt er der er kommet en opdatering som løser stort set alle problemerne) og ikke ville høre noget forsvar fra Yousees side. I det store hele handler det program kun om at kunderne gerne skal have den opfattelse at Kontant skaffer penge tilbage - det er da i hvert fald det eneste de går op i; "Vil du garantere at alle for deres penge tilbage ..." 

Jeg vil godt understrege inden jeg starter mit indlæg at jeg IKKE arbejder for Yousee eller TDC. Rent faktisk hader jeg TDC som pesten på de fleste områder.

Det Macbom skriver synes jeg er helt rigtigt. Det er en god ting at der findes forbrugerprogrammer som Kontant og Basta osv. Men mht. Kontant har jeg også den holdning at den kære Kåre allerede har besluttet sig for at dem han inviterer ind er og forbliver skurke. Der er så nogen af hans gæster som helt sikkert også hører til i den kategori men igår var Kåredrengen ude og sejle. Hver gang vicedirektøren for Yousee prøvede at komme med noget positivt omkring den omtalte sag eller boks blev han mere eller mindre afbrudt af den kære Kåres standard kommentar "Vil du garantere at alle for deres penge tilbage ...". Og det virker netop som det er det eneste det handler om, at få gæsten til at i et "svagt" øjeblik sige "ja vi garanterer at alle for deres penge tilbage" og så kan Kontant hænge dem op på det. Kontant burde være lidt mere objektivt så ville jeg ihvertfald tage programmet lidt mere seriøst.



Skrevet af: Mario
Skrevet den: 18-Marts-2009 kl. 09:34
Oprindeligt skrevet af dkwolf dkwolf skrev:

Oprindeligt skrevet af Mario Mario skrev:

Jeg endte med at sende min boks tilbage efter 7 måneder. TDC har lovet at give mig alle pengene tilbage, men det tager lidt tid. Den første halvdel har jeg fået, og resten skulle være på vej.

Jeg har ikke prøvet den nyeste software, men de forrige havde alt for mange fejl.

well du skulle have ventet - den er klart det værd nu :)

Det er helt klart planen at leje en boksen igen på et senere tidspunkt. Jeg var bare så træt af at intet virkede som planlangt.


Skrevet af: enand
Skrevet den: 18-Marts-2009 kl. 10:01
Oprindeligt skrevet af dFrag73 dFrag73 skrev:

 Hver gang vicedirektøren for Yousee prøvede at komme med noget positivt omkring den omtalte sag eller boks blev han mere eller mindre afbrudt af den kære Kåres standard kommentar "Vil du garantere at alle for deres penge tilbage ...".

Det skyldtes vel det enkle faktum, at spørgsmålet "Vil du garantere at alle for deres penge tilbage ...", var dét, han på det tidspunkt havde stillet. At du så er mere interesseret i, hvad direktøren havde af godt at sige om sin boks, kommer jo hverken sagen eller spørgsmålet ved.

Mvh.



Skrevet af: Kandersen
Skrevet den: 18-Marts-2009 kl. 10:48

Oprindeligt skrevet af JesperLund JesperLund skrev:

Oprindeligt skrevet af Macbom Macbom skrev:

Generelt omkring tv udsendelsen så har jeg da sjældent set så dårligt et program før.

I det klip de viser fra recorder.dk har de fundet 4 - 5 udsagn som ikke er til boksens fordel - hvor er alle de udsagn om en boks som fungerer godt og som mange trods alt er tilfredse med ?


Er et produkt parat til at blive sendt på markedet hvis det virker hos 80% af kunderne?

Det er da gået meget godt med mange andre produkter. Se på software i IT verden, tag noget så dagligdags som Micorsoft windows.

 



-------------
Mvh

Kim Andersen.
https://soundcloud.com/kim-andersen-12" rel="nofollow - https://soundcloud.com/kim-andersen-12


Skrevet af: lahan
Skrevet den: 18-Marts-2009 kl. 10:55
Oprindeligt skrevet af Kandersen Kandersen skrev:

Oprindeligt skrevet af JesperLund JesperLund skrev:

Oprindeligt skrevet af Macbom Macbom skrev:

Generelt omkring tv udsendelsen så har jeg da sjældent set så dårligt et program før.

I det klip de viser fra recorder.dk har de fundet 4 - 5 udsagn som ikke er til boksens fordel - hvor er alle de udsagn om en boks som fungerer godt og som mange trods alt er tilfredse med ?


Er et produkt parat til at blive sendt på markedet hvis det virker hos 80% af kunderne?

Det er da gået meget godt med mange andre produkter. Se på software i IT verden, tag noget så dagligdags som Micorsoft windows.

 

Alle Googles produkter er f.x. Beta de første mange år.
MS sender også BETA programmer på gaden, Vista f.x.


Skrevet af: reslfj
Skrevet den: 18-Marts-2009 kl. 11:04

Oprindeligt skrevet af Macbom Macbom skrev:


2. at boksen er blevet opdateret siden programmets tilblivelse, og at den nu virker tilfredsstillende

Det er rigtigt at der er sket vigtige forbedringer, men at sige at den nu virker tilfredsstillende - det er slet IKKE rigtigt.

Der er  mange fejl og dårligdomme også efter sidste opdatering.   Den hopper og danser når man bruger remoten,  teks-tv har mange fejl.  Når man sletter en udsendelse forsvinder  lyden på det program man ser etc. etc. 

Lars  

 

 



-------------
Send mindst én DR kanal HEVC kodet, så alle forstår at alt nyt skal kunne HEVC.


Skrevet af: Kandersen
Skrevet den: 18-Marts-2009 kl. 11:14
Oprindeligt skrevet af dFrag73 dFrag73 skrev:

Oprindeligt skrevet af Macbom Macbom skrev:

så konklusionen er: Kontant havde på forhåndt bestemt sig for at Yousee skulle ned med nakken (ellers havde man vel nævnt er der er kommet en opdatering som løser stort set alle problemerne) og ikke ville høre noget forsvar fra Yousees side. I det store hele handler det program kun om at kunderne gerne skal have den opfattelse at Kontant skaffer penge tilbage - det er da i hvert fald det eneste de går op i; "Vil du garantere at alle for deres penge tilbage ..." 

Jeg vil godt understrege inden jeg starter mit indlæg at jeg IKKE arbejder for Yousee eller TDC. Rent faktisk hader jeg TDC som pesten på de fleste områder.

Det Macbom skriver synes jeg er helt rigtigt. Det er en god ting at der findes forbrugerprogrammer som Kontant og Basta osv. Men mht. Kontant har jeg også den holdning at den kære Kåre allerede har besluttet sig for at dem han inviterer ind er og forbliver skurke. Der er så nogen af hans gæster som helt sikkert også hører til i den kategori men igår var Kåredrengen ude og sejle. Hver gang vicedirektøren for Yousee prøvede at komme med noget positivt omkring den omtalte sag eller boks blev han mere eller mindre afbrudt af den kære Kåres standard kommentar "Vil du garantere at alle for deres penge tilbage ...". Og det virker netop som det er det eneste det handler om, at få gæsten til at i et "svagt" øjeblik sige "ja vi garanterer at alle for deres penge tilbage" og så kan Kontant hænge dem op på det. Kontant burde være lidt mere objektivt så ville jeg ihvertfald tage programmet lidt mere seriøst.

Når man ser et program som Kontant i DR, så skal man være klar over, at TIDEN er knap. De har fokus på at få det væsentlige budskab frem, (i det her tilfælde en boks der eftersigende ikke virker tilfredsstillende). Få formidlet det budskab ud, så alle kan forstå problemstillingen. Derefter har man afsat et vist antal minutter til at få nogen i studiet (i det her tilfælde vicedirektøren for Yousee), hvor det primære formål ene og alene er, at få vedkommende til at sige de gyldne ord, som man mener befolkningen vil høre. I det her tilfælde var det så, om folk vil få deres penge igen.

Jeg synes IKKE programmet i går var godt. Faktisk er jeg chockeret over, så ringe det hele var lavet, specielt da man pludselig lavede et sidespring over i strømforbruget, der reelt set INTET havde med manglende funktionerne (eller fejlene) på boksen at gøre.

Det klæder ikke DR at lave sådan en gang bras, og slet ikke når man som bedre viden sidder på sidelinie og kan sige, præcis det samme som vicedirektøren for Yousee, at det gør alle andre bokse også, og dernæst, når man VED, hvorfor de bruger så meget strøm.

Det er skandalløst at invitere en person til programmet i form af en IT specialist, der udtaler, at det er skandalløst boksen bruger så meget, når det mest af alt fortæller dem som ved bedre, at her har vi med en person at gøre, som IKKE ved hvad det er han snakker om. Han har "bare" forstand på at sætte en boks til, og aflæse et strømforbrug.

Men igen var Kontant udelukkende fokuseret på fejl/mangler/problemer med boksen, og ikke et eneste sekundt interesseret i spørgsmålet, HVORFOR bruger boksen så meget strøm!

De havde også sat en Ingeniør til at pille låget af, hvorefter han i sin eminente form af en uddannelse som Ingeniør, åbenbart kunne fastslå, at boksen er bygget op som en PC med bundkort, cpu og det hele. Og dernæst kom kommentaren, at han godt kunne forstå, at så mange havde problemer med boksen. Igen manglede spørgsmålet, HVORFOR!

En sidste kommentar til programmet, og hvorfor det stinker (eller stank i går). De fik på et tidspunkt sagt, at man var tvunget til at bruge Yousee´s bokse. Dette er IKKE KORREKT! Man er ikke tvunget til Yousee´s boks som Yousee kunde. Man kan bruge en hvilken som helst boks (endnu) som understøtter DVB-C.
Der mangler muligvis nogle funktioner, som udelukkende er tilegnet de mennesker, som VÆLGER at bruge Yousee´s bokse. Men det betyder altså ikke, at man er TVUNGET til at bruge dere sboks.

Det er ganske enkelt skandalløst, at en sådan kommentar overhovedet kan komme med i udsendelsen, specielt fordi at lige præcis på DVB-C nettet, er vi endnu ikke låst til en fast udbyder, ligesom satellit kunder er, og ligesom det tegner til at blive på DVB-T nettet med Bokser. Det er skamligt og sørgeligt, at DR ryger ned i det niveau. På den led, som den informationsformidling de er og med den magt de har, så gør de sig faktisk langt værre end det som de forsøger at udstille andre på, f.eks Yousee der er ligeglad med deres kunder.

Skam jer DR. Det kan og SKAL i gøre MEGET bedre.

 



-------------
Mvh

Kim Andersen.
https://soundcloud.com/kim-andersen-12" rel="nofollow - https://soundcloud.com/kim-andersen-12


Skrevet af: Kandersen
Skrevet den: 18-Marts-2009 kl. 11:15
Oprindeligt skrevet af lahan lahan skrev:

Oprindeligt skrevet af Kandersen Kandersen skrev:

Oprindeligt skrevet af JesperLund JesperLund skrev:

Oprindeligt skrevet af Macbom Macbom skrev:

Generelt omkring tv udsendelsen så har jeg da sjældent set så dårligt et program før.

I det klip de viser fra recorder.dk har de fundet 4 - 5 udsagn som ikke er til boksens fordel - hvor er alle de udsagn om en boks som fungerer godt og som mange trods alt er tilfredse med ?


Er et produkt parat til at blive sendt på markedet hvis det virker hos 80% af kunderne?

Det er da gået meget godt med mange andre produkter. Se på software i IT verden, tag noget så dagligdags som Micorsoft windows.

 

Alle Googles produkter er f.x. Beta de første mange år.
MS sender også BETA programmer på gaden, Vista f.x.

Yoúsee´s boks var/er også beta inden den blev sendt ud.

Hvad er din pointe?

 



-------------
Mvh

Kim Andersen.
https://soundcloud.com/kim-andersen-12" rel="nofollow - https://soundcloud.com/kim-andersen-12


Skrevet af: joern.loenborg
Skrevet den: 18-Marts-2009 kl. 11:24
Oprindeligt skrevet af Kandersen Kandersen skrev:

Oprindeligt skrevet af dFrag73 dFrag73 skrev:

Oprindeligt skrevet af Macbom Macbom skrev:

så konklusionen er: Kontant havde på forhåndt bestemt sig for at Yousee skulle ned med nakken (ellers havde man vel nævnt er der er kommet en opdatering som løser stort set alle problemerne) og ikke ville høre noget forsvar fra Yousees side. I det store hele handler det program kun om at kunderne gerne skal have den opfattelse at Kontant skaffer penge tilbage - det er da i hvert fald det eneste de går op i; "Vil du garantere at alle for deres penge tilbage ..." 

Jeg vil godt understrege inden jeg starter mit indlæg at jeg IKKE arbejder for Yousee eller TDC. Rent faktisk hader jeg TDC som pesten på de fleste områder.

Det Macbom skriver synes jeg er helt rigtigt. Det er en god ting at der findes forbrugerprogrammer som Kontant og Basta osv. Men mht. Kontant har jeg også den holdning at den kære Kåre allerede har besluttet sig for at dem han inviterer ind er og forbliver skurke. Der er så nogen af hans gæster som helt sikkert også hører til i den kategori men igår var Kåredrengen ude og sejle. Hver gang vicedirektøren for Yousee prøvede at komme med noget positivt omkring den omtalte sag eller boks blev han mere eller mindre afbrudt af den kære Kåres standard kommentar "Vil du garantere at alle for deres penge tilbage ...". Og det virker netop som det er det eneste det handler om, at få gæsten til at i et "svagt" øjeblik sige "ja vi garanterer at alle for deres penge tilbage" og så kan Kontant hænge dem op på det. Kontant burde være lidt mere objektivt så ville jeg ihvertfald tage programmet lidt mere seriøst.

Når man ser et program som Kontant i DR, så skal man være klar over, at TIDEN er knap. De har fokus på at få det væsentlige budskab frem, (i det her tilfælde en boks der eftersigende ikke virker tilfredsstillende). Få formidlet det budskab ud, så alle kan forstå problemstillingen. Derefter har man afsat et vist antal minutter til at få nogen i studiet (i det her tilfælde vicedirektøren for Yousee), hvor det primære formål ene og alene er, at få vedkommende til at sige de gyldne ord, som man mener befolkningen vil høre. I det her tilfælde var det så, om folk vil få deres penge igen.

Jeg synes IKKE programmet i går var godt. Faktisk er jeg chockeret over, så ringe det hele var lavet, specielt da man pludselig lavede et sidespring over i strømforbruget, der reelt set INTET havde med manglende funktionerne (eller fejlene) på boksen at gøre.

Det klæder ikke DR at lave sådan en gang bras, og slet ikke når man som bedre viden sidder på sidelinie og kan sige, præcis det samme som vicedirektøren for Yousee, at det gør alle andre bokse også, og dernæst, når man VED, hvorfor de bruger så meget strøm.

Det er skandalløst at invitere en person til programmet i form af en IT specialist, der udtaler, at det er skandalløst boksen bruger så meget, når det mest af alt fortæller dem som ved bedre, at her har vi med en person at gøre, som IKKE ved hvad det er han snakker om. Han har "bare" forstand på at sætte en boks til, og aflæse et strømforbrug.

Men igen var Kontant udelukkende fokuseret på fejl/mangler/problemer med boksen, og ikke et eneste sekundt interesseret i spørgsmålet, HVORFOR bruger boksen så meget strøm!

De havde også sat en Ingeniør til at pille låget af, hvorefter han i sin eminente form af en uddannelse som Ingeniør, åbenbart kunne fastslå, at boksen er bygget op som en PC med bundkort, cpu og det hele. Og dernæst kom kommentaren, at han godt kunne forstå, at så mange havde problemer med boksen. Igen manglede spørgsmålet, HVORFOR!

En sidste kommentar til programmet, og hvorfor det stinker (eller stank i går). De fik på et tidspunkt sagt, at man var tvunget til at bruge Yousee´s bokse. Dette er IKKE KORREKT! Man er ikke tvunget til Yousee´s boks som Yousee kunde. Man kan bruge en hvilken som helst boks (endnu) som understøtter DVB-C.
Der mangler muligvis nogle funktioner, som udelukkende er tilegnet de mennesker, som VÆLGER at bruge Yousee´s bokse. Men det betyder altså ikke, at man er TVUNGET til at bruge dere sboks.

Det er ganske enkelt skandalløst, at en sådan kommentar overhovedet kan komme med i udsendelsen, specielt fordi at lige præcis på DVB-C nettet, er vi endnu ikke låst til en fast udbyder, ligesom satellit kunder er, og ligesom det tegner til at blive på DVB-T nettet med Bokser. Det er skamligt og sørgeligt, at DR ryger ned i det niveau. På den led, som den informationsformidling de er og med den magt de har, så gør de sig faktisk langt værre end det som de forsøger at udstille andre på, f.eks Yousee der er ligeglad med deres kunder.

Skam jer DR. Det kan og SKAL i gøre MEGET bedre.

 

Du har helt ret. Skandaløst unuanceret og vel også et program, hvor værten tilsyneladende promoverer sig selv som den hårde hund - dog desværre også usagligt.



-------------
Mvh.
Jørn

Samsung TV: QE49Q6FN (4k)/Humax YS-4000 (4K), UE40HU6905 (4k)/Humax YSR-2000, T24E390/Humax YSR-2000, UE49MU6195 (4k)/Humax YSR-2000
BeoVision 7-40 med BeoLab 7-2 og gulvstand.


Skrevet af: JohnH
Skrevet den: 18-Marts-2009 kl. 11:45
Oprindeligt skrevet af Kandersen Kandersen skrev:

Jeg synes IKKE programmet i går var godt. Faktisk er jeg chockeret over, så ringe det hele var lavet, specielt da man pludselig lavede et sidespring over i strømforbruget, der reelt set INTET havde med manglende funktionerne (eller fejlene) på boksen at gøre.

...

Men igen var Kontant udelukkende fokuseret på fejl/mangler/problemer med boksen, og ikke et eneste sekundt interesseret i spørgsmålet, HVORFOR bruger boksen så meget strøm!



Jeg er sådan set enig i at de burde fokusere på hvorfor den tilsyneladende bruger så meget strøm. Når det så er sagt fatter jeg da som lægmand heller ikke hvorfor den skal bruge så meget strøm i stand-by - det virker fuldstændig vanvittigt!! Og derfor synes jeg det var fint at Kontant bragte det emne på banen også.


Skrevet af: lahan
Skrevet den: 18-Marts-2009 kl. 11:50
Oprindeligt skrevet af Kandersen Kandersen skrev:

Oprindeligt skrevet af lahan lahan skrev:

Oprindeligt skrevet af Kandersen Kandersen skrev:

Oprindeligt skrevet af JesperLund JesperLund skrev:

Oprindeligt skrevet af Macbom Macbom skrev:

Generelt omkring tv udsendelsen så har jeg da sjældent set så dårligt et program før.

I det klip de viser fra recorder.dk har de fundet 4 - 5 udsagn som ikke er til boksens fordel - hvor er alle de udsagn om en boks som fungerer godt og som mange trods alt er tilfredse med ?


Er et produkt parat til at blive sendt på markedet hvis det virker hos 80% af kunderne?

Det er da gået meget godt med mange andre produkter. Se på software i IT verden, tag noget så dagligdags som Micorsoft windows.

 

Alle Googles produkter er f.x. Beta de første mange år.
MS sender også BETA programmer på gaden, Vista f.x.

Yoúsee´s boks var/er også beta inden den blev sendt ud.

Hvad er din pointe?

 

Jo men det er mere den måde producenterne tænker.
Google holder deres produkter i Beta, næsten indtil de dør.
Andre sender releasede produkter på markedet, selvom de stadig burde være Beta versioner.
Burde YouSee boks ikke have haft status som Beta indtil updaten i sidste uge ?


Skrevet af: joern.loenborg
Skrevet den: 18-Marts-2009 kl. 11:57

Oprindeligt skrevet af lahan lahan skrev:

Jo men det er mere den måde producenterne tænker.
Google holder deres produkter i Beta, næsten indtil de dør.
Andre sender releasede produkter på markedet, selvom de stadig burde være Beta versioner.
Burde YouSee boks ikke have haft status som Beta indtil updaten i sidste uge ?

Tror du folk ville have været mere tilfreds, hvis de havde kaldt den BETA? Jeg tror ikke, at det rokket en disse ved utilfredsheden.



-------------
Mvh.
Jørn

Samsung TV: QE49Q6FN (4k)/Humax YS-4000 (4K), UE40HU6905 (4k)/Humax YSR-2000, T24E390/Humax YSR-2000, UE49MU6195 (4k)/Humax YSR-2000
BeoVision 7-40 med BeoLab 7-2 og gulvstand.


Skrevet af: Kandersen
Skrevet den: 18-Marts-2009 kl. 12:00
Oprindeligt skrevet af JohnH JohnH skrev:

Oprindeligt skrevet af Kandersen Kandersen skrev:

Jeg synes IKKE programmet i går var godt. Faktisk er jeg chockeret over, så ringe det hele var lavet, specielt da man pludselig lavede et sidespring over i strømforbruget, der reelt set INTET havde med manglende funktionerne (eller fejlene) på boksen at gøre.

...

Men igen var Kontant udelukkende fokuseret på fejl/mangler/problemer med boksen, og ikke et eneste sekundt interesseret i spørgsmålet, HVORFOR bruger boksen så meget strøm!



Jeg er sådan set enig i at de burde fokusere på hvorfor den tilsyneladende bruger så meget strøm. Når det så er sagt fatter jeg da som lægmand heller ikke hvorfor den skal bruge så meget strøm i stand-by - det virker fuldstændig vanvittigt!! Og derfor synes jeg det var fint at Kontant bragte det emne på banen også.

Netop fordi du ikke fatter det (for nu at bruge dine egne ord), så har du så meget desto mere brug for, at spørgsmålet HVORFOR bliver besvaret. Dette er efter min opfattelse Kontant´s forpligtigelse, når de vælger at drage det ind i en debat omkring en boks, som primært står til skældud.

Svaret er:

Det gør den primært fordi folk (dvs. forbrugerne) ikke gider sidde og vente et par minutter før den ellers ville starte op, hvis den ikke stod og brugte denne strømmængde.
Du kan IKKE holde en boks opdateret med ur, EPG oplysninger osv. uden at den må bruge noget strøm. Det lader sig simpelthen ikke gøre.

Man kan så diskutere hvorvidt det burde have været en valgmulighed, ligesom du f.eks ser på nogle TV i dag, der kan lave en hurtig opstart (og bruge strøm i standby) eller som kan lukkes ned, mod at de så er længere tid om at starte op når de skal bruges.

Se nu, at hvis den forklaring var kommet frem i går, som den burde have været, så kan det være at forbrugerne måske havde haft et andet syn på sagen. Og det er netop derfor det i sådanne tilfælde er så vigtigt at få foklaringen med på, HVORFOR den er som den er.

 



-------------
Mvh

Kim Andersen.
https://soundcloud.com/kim-andersen-12" rel="nofollow - https://soundcloud.com/kim-andersen-12


Skrevet af: fltk
Skrevet den: 18-Marts-2009 kl. 12:05

Oprindeligt skrevet af Kandersen Kandersen skrev:

Du kan IKKE holde en boks opdateret med ur, EPG oplysninger osv. uden at den må bruge noget strøm. Det lader sig simpelthen ikke gøre.

Selvfølgelig bruger den strøm, men den behøver ikke bruge så meget. Min Arion holder sig fint opdateret med ur og EPG på ca. 100 kanaler, 5-7 dage frem, og  den bruger kun nogle få watt i standby.

Flemming 



-------------
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix
Dune HD Realbox 4K
HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer
Thomson THA100


Skrevet af: lahan
Skrevet den: 18-Marts-2009 kl. 12:05
Oprindeligt skrevet af joern.loenborg joern.loenborg skrev:

Oprindeligt skrevet af lahan lahan skrev:

Jo men det er mere den måde producenterne tænker.
Google holder deres produkter i Beta, næsten indtil de dør.
Andre sender releasede produkter på markedet, selvom de stadig burde være Beta versioner.
Burde YouSee boks ikke have haft status som Beta indtil updaten i sidste uge ?

Tror du folk ville have været mere tilfreds, hvis de havde kaldt den BETA? Jeg tror ikke, at det rokket en disse ved utilfredsheden.


1. Når en boks er i Beta status forventer folk ikke at den er færdig udviklet samt virker ordentlig.

2. Det giver folk et bedre valg inden man træffer beslutningen om at købe/leje boksen.

3. YouSee vil selvfølgelig ikke kunne tage fuld pris på et halvt udviklet produkt.

Men folk ville generelt havde været utilfredse.


Skrevet af: lunddal
Skrevet den: 18-Marts-2009 kl. 12:13
Den journalistiske kvailitet hos DR bevæger sig kraftigt nedad.

For et par uger siden var der et indslag i TV Avisen, hvor Folketinget rigtigt skulle have på puklen, fordi der stadigvæk er opiumsmarker i stor stil i Afghanistan.

Det starter med en rapportage om opiumsmarker, og bagefter er der så interview med politikere fra forsvarsudvalget.

En journalist spørger så en af politikerne, om de er klar over problemet med opiumsmarkerne i Afghanistan.

Politikeren svarer så at det er man, og at man har valgt IKKE at gøre noget ved det problem indtil videre for ikke at gøre sig uvenner med lokalbefolkningen - de har nok i at kæmpe mod Taliban.

Journalisten, der tilsyneladende bare læser op fra et manuskript og ikke hører efter, stiller så spørsgmålet: Hvorfor har I ikke gjort noget ved det problem?



Skrevet af: Kandersen
Skrevet den: 18-Marts-2009 kl. 12:18

Oprindeligt skrevet af lahan lahan skrev:

Burde YouSee boks ikke have haft status som Beta indtil updaten i sidste uge ?

Jeg ved det ikke, da det handler om forventninger. Og disse er oftest meget individuel præget. Og jeg er heldigvis ikke i en situation, hvor jeg skal afgører det  

Men jeg ved, specielt som officiel betatester for netop Yousee boksene, at mange af de ting som kommer frem bla. her og i udsendelsen, dem kan jeg simpelthen ikke nikke genkendende til.

Det betyder at problemet ligger et langt mere alvorligt sted. Enten er det udefrakommende, eller så er det en ustabilitet i produktet. Sidstnævnt er ekstremt alvorligt, uden at jeg skal kunne sige, hvor står en procentdel det drejer sig om. Men jo større denne del er, desto mere alvorlig er det. Vurderingen er vi nødt til at lægge over på Yousee og Samsung. Jeg konstaterer bare, at jeg og de andre betatesterer ikke har de samme problemer som udsendelsen viste.

Et udefrakommende problem lyder måske underligt, men min mistanke er primært rettet mod denne forklaring. Det skyldes dels min erfaring, men i den grad også, at vi sidder 8 mennesker som betatestere her på forumet og ikke kan nikke genkendende til alle problemerne. Havde bare een af os haft ligende problemer, så kunne vi forholde os til det, men faktum er, at vi har det ikke, og har ikke haft det, (ihvertfald ikke i samme grad). Det siger mig at signalgivningen sikkert kan vise sig at være en alvorlig synder her.

Jeg har tidligere rodet med forskellige DVB-C modtagere, og stort set alle problemer er efterfølgende forsvundet, da jeg fik optimeret mit antenneanlæg og sat forstærker på.

Det kan så lyde underligt, når man i udsendelsen igår fik fortalt, at forbrugeren netop havde haft en tekniker ude, der sagde god for anlægget. Så burde det jo være iorden.

Problemet er bare, at det havde jeg også her. Mit anlæg var også "godt nok", ihvertfald i det første antennestik. Resten måler de slet ikke ikke, medmindre de selv har lavet installationen.

Men vi ved at mange forbrugere trækker kabler rundt, for at få deres TV til at stå hvor de nu engang ønsker det. Jeg gjorde det også selv og vil da også fortsat gøre det. Min erfaring siger mig bare, at så længe det er analoge signaler, så er skaden mindre end når vi snakker de digitale signaler. På det analoge net, der får vi lidt mere støj/grums i billedet (og det er ikke for kønt i forvejen). På det digitale net, der bliver vi promtet straffet med hakken i billede og lyd.

Hos mig blev mit første antennestik målt til at være godt nok. Faktum var, at der virkede boksene også sådan rimeligt, min Humax boks fejlede dog i perioder. Men samtlige fejlede, da jeg flyttede dem til andet stik i stuen (ca. 6 meter fra det første stik).

Jeg skiftede derpå kablet (havde heldigvis rør i gulvet) til et kabel med virkelig god kvalitet) og påsatte en forstærker. Vupti, så virkede alt som det skulle, ihvertfald mht. billede og lyd.

Det fortæller mig også samtidig, at vi har med nogle bokse at gøre, der er meget mere følsomme, og måske er Yousee´s teknikere slet ikke gode nok til at spotte, om signalgivningen er god nok, eller om den måske skal/burde være en anelse bedre, for at man kan være sikker på, at alle boksene så også funger som de skal. Det er jo også forholdsvis nyt for Yousee´s teknikere.

 



-------------
Mvh

Kim Andersen.
https://soundcloud.com/kim-andersen-12" rel="nofollow - https://soundcloud.com/kim-andersen-12


Skrevet af: Kandersen
Skrevet den: 18-Marts-2009 kl. 12:24
Oprindeligt skrevet af fltk fltk skrev:

Oprindeligt skrevet af Kandersen Kandersen skrev:

Du kan IKKE holde en boks opdateret med ur, EPG oplysninger osv. uden at den må bruge noget strøm. Det lader sig simpelthen ikke gøre.

Selvfølgelig bruger den strøm, men den behøver ikke bruge så meget. Min Arion holder sig fint opdateret med ur og EPG på ca. 100 kanaler, 5-7 dage frem, og  den bruger kun nogle få watt i standby.

Flemming 

Hvilken Arion er det? Og har du MÅLT forbruget på den? Og hvor længe er den om at starte op?

 



-------------
Mvh

Kim Andersen.
https://soundcloud.com/kim-andersen-12" rel="nofollow - https://soundcloud.com/kim-andersen-12


Skrevet af: JohnH
Skrevet den: 18-Marts-2009 kl. 12:24
Oprindeligt skrevet af Kandersen Kandersen skrev:

Det gør den primært fordi folk (dvs. forbrugerne) ikke gider sidde og vente et par minutter før den ellers ville starte op, hvis den ikke stod og brugte denne strømmængde.
Du kan IKKE holde en boks opdateret med ur, EPG oplysninger osv. uden at den må bruge noget strøm. Det lader sig simpelthen ikke gøre.



Det er nok rigtigt at den skal bruge "noget" strøm på at holde sig up-to-date, men IKKE 22 Watt. Det er simpelthen ufatteligt stort forbrug - det kan nærmest ikke betale sig at sætte den i stand-by. Det må være muligt at lave en boks der bruger væsentligt mindre. En bærbar i stand-by bruger ikke ret meget og den skal også holde et ur i sync :-) Det må også kunne lade sig gøre at lave sådan en boks der kan være i "slumre" tilstand der så vågner op når der skal optages noget (her er det jo fair nok at den bruger strøm).

Og nej du har ret: vi gider ikke vente på at den booter op hvis vi slukker den. Det må også kunne lade sig gøre at lave en boks der lidt hurtigere er klar til at blive brugt end den nuværende boks.


Skrevet af: Kandersen
Skrevet den: 18-Marts-2009 kl. 12:26

Oprindeligt skrevet af lunddal lunddal skrev:

Den journalistiske kvailitet hos DR bevæger sig kraftigt nedad.


Det er bare et sted hvor det IKKE må ske. Det kan skade alt, hvis informationformidlerne IKKE magter deres opgave.

 



-------------
Mvh

Kim Andersen.
https://soundcloud.com/kim-andersen-12" rel="nofollow - https://soundcloud.com/kim-andersen-12


Skrevet af: lunddal
Skrevet den: 18-Marts-2009 kl. 12:29
Det virker som om at betatesten af produktet har været i en for lille gruppe, og hvis alle så samtidigt er "eksperter" i at bruge tv-udstyr, mangler der tests fra en gruppe "almindelige" danskere, som ikke nødvendigvis læser manualer og trykker på alle mulige knapper, hvorefter der kan ske uventede ting.

Testen af den seneste opdatering kom så ud i et større forum, men testperioden var kort, og man havde f.eks. ikke tid til at undersøge problemet med optagelser, som reelt har betydet at harddisken burde formatteres inden (eller lige efter) opdatering.

Bare en lille uge til, og YouSee kunne have fået den information med i teksten kunder møder inden opdatering, for så kunne man have taget stilling til om man ville vente med opdateringen indtil man havde set det man havde opdateret.

Der er stadigvæk et stykke vej til et produkt der bare virker.'

På trods af at jeg er ganske tilfreds med boksen og ikke har haft de store problemer med den (udover ikke at kunne se optaget HD), så er det stadigvæk det værste stykke hjemmeelektronik jeg har haft.


Skrevet af: dFrag73
Skrevet den: 18-Marts-2009 kl. 12:30
Oprindeligt skrevet af Kandersen Kandersen skrev:

Oprindeligt skrevet af dFrag73 dFrag73 skrev:

Oprindeligt skrevet af Macbom Macbom skrev:

så konklusionen er: Kontant havde på forhåndt bestemt sig for at Yousee skulle ned med nakken (ellers havde man vel nævnt er der er kommet en opdatering som løser stort set alle problemerne) og ikke ville høre noget forsvar fra Yousees side. I det store hele handler det program kun om at kunderne gerne skal have den opfattelse at Kontant skaffer penge tilbage - det er da i hvert fald det eneste de går op i; "Vil du garantere at alle for deres penge tilbage ..." 

Jeg vil godt understrege inden jeg starter mit indlæg at jeg IKKE arbejder for Yousee eller TDC. Rent faktisk hader jeg TDC som pesten på de fleste områder.

Det Macbom skriver synes jeg er helt rigtigt. Det er en god ting at der findes forbrugerprogrammer som Kontant og Basta osv. Men mht. Kontant har jeg også den holdning at den kære Kåre allerede har besluttet sig for at dem han inviterer ind er og forbliver skurke. Der er så nogen af hans gæster som helt sikkert også hører til i den kategori men igår var Kåredrengen ude og sejle. Hver gang vicedirektøren for Yousee prøvede at komme med noget positivt omkring den omtalte sag eller boks blev han mere eller mindre afbrudt af den kære Kåres standard kommentar "Vil du garantere at alle for deres penge tilbage ...". Og det virker netop som det er det eneste det handler om, at få gæsten til at i et "svagt" øjeblik sige "ja vi garanterer at alle for deres penge tilbage" og så kan Kontant hænge dem op på det. Kontant burde være lidt mere objektivt så ville jeg ihvertfald tage programmet lidt mere seriøst.

Når man ser et program som Kontant i DR, så skal man være klar over, at TIDEN er knap. De har fokus på at få det væsentlige budskab frem, (i det her tilfælde en boks der eftersigende ikke virker tilfredsstillende). Få formidlet det budskab ud, så alle kan forstå problemstillingen. Derefter har man afsat et vist antal minutter til at få nogen i studiet (i det her tilfælde vicedirektøren for Yousee), hvor det primære formål ene og alene er, at få vedkommende til at sige de gyldne ord, som man mener befolkningen vil høre. I det her tilfælde var det så, om folk vil få deres penge igen.

Jeg synes IKKE programmet i går var godt. Faktisk er jeg chockeret over, så ringe det hele var lavet, specielt da man pludselig lavede et sidespring over i strømforbruget, der reelt set INTET havde med manglende funktionerne (eller fejlene) på boksen at gøre.

Det klæder ikke DR at lave sådan en gang bras, og slet ikke når man som bedre viden sidder på sidelinie og kan sige, præcis det samme som vicedirektøren for Yousee, at det gør alle andre bokse også, og dernæst, når man VED, hvorfor de bruger så meget strøm.

Det er skandalløst at invitere en person til programmet i form af en IT specialist, der udtaler, at det er skandalløst boksen bruger så meget, når det mest af alt fortæller dem som ved bedre, at her har vi med en person at gøre, som IKKE ved hvad det er han snakker om. Han har "bare" forstand på at sætte en boks til, og aflæse et strømforbrug.

Men igen var Kontant udelukkende fokuseret på fejl/mangler/problemer med boksen, og ikke et eneste sekundt interesseret i spørgsmålet, HVORFOR bruger boksen så meget strøm!

De havde også sat en Ingeniør til at pille låget af, hvorefter han i sin eminente form af en uddannelse som Ingeniør, åbenbart kunne fastslå, at boksen er bygget op som en PC med bundkort, cpu og det hele. Og dernæst kom kommentaren, at han godt kunne forstå, at så mange havde problemer med boksen. Igen manglede spørgsmålet, HVORFOR!

En sidste kommentar til programmet, og hvorfor det stinker (eller stank i går). De fik på et tidspunkt sagt, at man var tvunget til at bruge Yousee´s bokse. Dette er IKKE KORREKT! Man er ikke tvunget til Yousee´s boks som Yousee kunde. Man kan bruge en hvilken som helst boks (endnu) som understøtter DVB-C.
Der mangler muligvis nogle funktioner, som udelukkende er tilegnet de mennesker, som VÆLGER at bruge Yousee´s bokse. Men det betyder altså ikke, at man er TVUNGET til at bruge dere sboks.

Det er ganske enkelt skandalløst, at en sådan kommentar overhovedet kan komme med i udsendelsen, specielt fordi at lige præcis på DVB-C nettet, er vi endnu ikke låst til en fast udbyder, ligesom satellit kunder er, og ligesom det tegner til at blive på DVB-T nettet med Bokser. Det er skamligt og sørgeligt, at DR ryger ned i det niveau. På den led, som den informationsformidling de er og med den magt de har, så gør de sig faktisk langt værre end det som de forsøger at udstille andre på, f.eks Yousee der er ligeglad med deres kunder.

Skam jer DR. Det kan og SKAL i gøre MEGET bedre.

 

Hørt!



Skrevet af: lunddal
Skrevet den: 18-Marts-2009 kl. 12:31
Oprindeligt skrevet af JohnH JohnH skrev:


Oprindeligt skrevet af Kandersen Kandersen skrev:

Det gør den primært fordi folk (dvs. forbrugerne) ikke gider sidde og vente et par minutter før den ellers ville starte op, hvis den ikke stod og brugte denne strømmængde. Du kan IKKE holde en boks opdateret med ur, EPG oplysninger osv. uden at den må bruge
noget strøm. Det lader sig simpelthen ikke gøre.

Det er nok rigtigt at den skal bruge "noget" strøm på at holde sig up-to-date, men IKKE 22 Watt. Det er simpelthen ufatteligt stort forbrug - det kan nærmest ikke betale sig at sætte den i stand-by. Det må være muligt at
lave en boks der bruger væsentligt mindre. En bærbar i stand-by bruger ikke ret meget og den skal også holde et ur i sync :-) Det må også kunne lade sig gøre at lave sådan en boks der kan være i "slumre" tilstand der så vågner op når der skal optages noget (her er det jo fair nok at
den bruger strøm).Og nej du har ret: vi gider ikke vente på at den booter op hvis vi slukker den. Det må også kunne lade sig gøre at lave en boks der lidt hurtigere er klar til at blive brugt end den nuværende boks.


Hvis man hørte nøje efter hvad YouSee manden sagde (hvilket var svært, da han blev afbrudt konstant), så sagde han at de har sat Samsung i gang med at få fremtidige bokse til at bruge mindre strøm.


Skrevet af: Zed_dk
Skrevet den: 18-Marts-2009 kl. 12:42
Oprindeligt skrevet af Kandersen Kandersen skrev:

Oprindeligt skrevet af JohnH JohnH skrev:

Oprindeligt skrevet af Kandersen Kandersen skrev:

Jeg synes IKKE programmet i går var godt. Faktisk er jeg chockeret over, så ringe det hele var lavet, specielt da man pludselig lavede et sidespring over i strømforbruget, der reelt set INTET havde med manglende funktionerne (eller fejlene) på boksen at gøre.

...

Men igen var Kontant udelukkende fokuseret på fejl/mangler/problemer med boksen, og ikke et eneste sekundt interesseret i spørgsmålet, HVORFOR bruger boksen så meget strøm!



Jeg er sådan set enig i at de burde fokusere på hvorfor den tilsyneladende bruger så meget strøm. Når det så er sagt fatter jeg da som lægmand heller ikke hvorfor den skal bruge så meget strøm i stand-by - det virker fuldstændig vanvittigt!! Og derfor synes jeg det var fint at Kontant bragte det emne på banen også.

Netop fordi du ikke fatter det (for nu at bruge dine egne ord), så har du så meget desto mere brug for, at spørgsmålet HVORFOR bliver besvaret. Dette er efter min opfattelse Kontant´s forpligtigelse, når de vælger at drage det ind i en debat omkring en boks, som primært står til skældud.

Svaret er:

Det gør den primært fordi folk (dvs. forbrugerne) ikke gider sidde og vente et par minutter før den ellers ville starte op, hvis den ikke stod og brugte denne strømmængde.
Du kan IKKE holde en boks opdateret med ur, EPG oplysninger osv. uden at den må bruge noget strøm. Det lader sig simpelthen ikke gøre.

Man kan så diskutere hvorvidt det burde have været en valgmulighed, ligesom du f.eks ser på nogle TV i dag, der kan lave en hurtig opstart (og bruge strøm i standby) eller som kan lukkes ned, mod at de så er længere tid om at starte op når de skal bruges.

Se nu, at hvis den forklaring var kommet frem i går, som den burde have været, så kan det være at forbrugerne måske havde haft et andet syn på sagen. Og det er netop derfor det i sådanne tilfælde er så vigtigt at få foklaringen med på, HVORFOR den er som den er.

 



Jeg kan tilføje at jeg personligt slukker HELT for min boks hver aften, med mindre den er sat til at optage. JEg kan ikke se nogen grund til at Yousee-boksen, dvd'en, anlæget eller noget andet skal stå standby i mange timer indtil det skal bruges igen.
Når jeg tænder youseeboksen tager det i omegnen af 30 sekunder før den er klar til brug (Er blevet en del hurtigere efter opdateringen). Dette kan jeg personligt godt leve med, så jeg kan ikke se problemet med standby forbruget.

Jeg er nu også en af dem som INGEN problemer har haft med boksen, og der skal måske lidt mere til at bringe mit pis i kog  :-D
(Og nej , jeg arbejder ikke for Yousee)

/M


Skrevet af: HQjben
Skrevet den: 18-Marts-2009 kl. 12:45
Ja det er korrekt, men hvornår kommer disse på gaden?
Jeg kunne virkeligt godt tænke mig HD kanaler, men jeg bliver sgu i tvivl, når man ser at boksen er af en sådan kvalitet.

Jeg overvejer nu stærkt alternativer. En god udmelding fra Yousee kunne være at de sagde det offentligt, istedet for når de bliver konfronteret med deres boks høje standby forbrug i et forbrugerprogram.

Jeg er en smule forundret over, hvor travlt folk har med at forsvare Yousee. Hvad ligger til grund til at de skal forsvares på denne måde?
Havde jeg været ham staklen fra udsendelsen, der havde haft en boks af den kvalitet han oplevede, ville jeg godt nok være tæt på at tude!

Argumentet igennem tråden har været at nu virker hans boks, så har han ikke noget at klage over, og i samme åndedrag siger folk at det har andre forbrugere heller ikke. -Jeg er absolut målløs!!
Hvad med al den tid folk har brugt på at snakke med support, genstarte bokse, været frustreret over missede optagelser, hakken i billede og lyd, på ens yndlingsudsendelser... Er dette bare noget disse mennesker skal glemme, for nu virker deres boks da?

Jeg ved godt det ikke kommer til at ske, men jeg synes faktisk at folk skulle have kompensation med tilbagevirkende kraft, lige fra første dag de har ejet boksen...



Skrevet af: Letten
Skrevet den: 18-Marts-2009 kl. 12:46

Nu er det nok så flot hvis han påstår at lille danske Yousee har sat Samsung i gang. Mon ikke det forholder sig sådan at Samsung helt af sig selv arbejder på at efterkomme de nye EU-regler for settop bokse?

Iøvrigt ærgeligt at intervieweren ikke spurgte om folk kan få penge tilbage for den periode hvor maskinen har været plaget af børnesygdomme (som han jo indrømmede den led af).

 



Skrevet af: joern.loenborg
Skrevet den: 18-Marts-2009 kl. 12:50
Oprindeligt skrevet af Letten Letten skrev:

Iøvrigt ærgeligt at intervieweren ikke spurgte om folk kan få penge tilbage for den periode hvor maskinen har været plaget af børnesygdomme (som han jo indrømmede den led af).

 

Det er da mange eksempler på her i forum, at folk har fået pengene igen/stoppet med at få opkrævning indtil de kunne se, det de havde bestilt.



-------------
Mvh.
Jørn

Samsung TV: QE49Q6FN (4k)/Humax YS-4000 (4K), UE40HU6905 (4k)/Humax YSR-2000, T24E390/Humax YSR-2000, UE49MU6195 (4k)/Humax YSR-2000
BeoVision 7-40 med BeoLab 7-2 og gulvstand.


Skrevet af: Kandersen
Skrevet den: 18-Marts-2009 kl. 12:51

Oprindeligt skrevet af JohnH JohnH skrev:


Det er nok rigtigt at den skal bruge "noget" strøm på at holde sig up-to-date, men IKKE 22 Watt. Det er simpelthen ufatteligt stort forbrug - det kan nærmest ikke betale sig at sætte den i stand-by. Det må være muligt at lave en boks der bruger væsentligt mindre. En bærbar i stand-by bruger ikke ret meget og den skal også holde et ur i sync :-) Det må også kunne lade sig gøre at lave sådan en boks der kan være i "slumre" tilstand der så vågner op når der skal optages noget (her er det jo fair nok at den bruger strøm).

Og nej du har ret: vi gider ikke vente på at den booter op hvis vi slukker den. Det må også kunne lade sig gøre at lave en boks der lidt hurtigere er klar til at blive brugt end den nuværende boks.

Det kan sandsynligvis lade sig gøre. Men jeg er ret sikker på, at det er ikke muligt at få den ned i standby forbrug der tilnærmelsesvis liger det man normalt kan/vil accepterer, (max. 2 watt), og få den til at starte på ganske få sekunder.

Men med statiske diske/ram osv. så kan det nok lade sig gøre at komme længere ned. Prisen bliver bare derefter. Prisen, et argument som INGEN åbenbart gider at tage alvorligt her eller i udsendelsen, på trods af at vi lyn hurtigt kan blive enige om, at hvis folk skal betale mere, så melder de fra.

Boksen er faktisk uhyre billig i sin form. 59,- om måneden koster den at leje (såvidt jeg husker, korriger mig gerne hvis jeg tager fejl). Et alternativ til denne Boks koster flere tusiende kroner. Og den bruger næsten samme mængde strøm, hvis ikke endda mere.

Så kan man reelt begynde at beregne, hvorvidt strømforbruget nu også er så stor en økonomisk belastning for forbrugerne. En sådan en indgangsvinkel er der tilsyneladende ingen som gider at tage. spørgsmålet om pris ryger slet ikke til debat her, udover at den kaldes for en strømsluger.

 



-------------
Mvh

Kim Andersen.
https://soundcloud.com/kim-andersen-12" rel="nofollow - https://soundcloud.com/kim-andersen-12


Skrevet af: Letten
Skrevet den: 18-Marts-2009 kl. 12:56
Oprindeligt skrevet af joern.loenborg joern.loenborg skrev:

Oprindeligt skrevet af Letten Letten skrev:

Iøvrigt ærgeligt at intervieweren ikke spurgte om folk kan få penge tilbage for den periode hvor maskinen har været plaget af børnesygdomme (som han jo indrømmede den led af).

 

Det er da mange eksempler på her i forum, at folk har fået pengene igen/stoppet med at få opkrævning indtil de kunne se, det de havde bestilt.

Det ville dog have været rart at få det sagt offentlig så hr. og fru kakkelbord var klar over at der var noget at komme efter.



Skrevet af: JørgenR
Skrevet den: 18-Marts-2009 kl. 13:02

Oprindeligt skrevet af Kandersen Kandersen skrev:

Prisen, et argument som INGEN åbenbart gider at tage alvorligt her eller i udsendelsen, på trods af at vi lyn hurtigt kan blive enige om, at hvis folk skal betale mere, så melder de fra.

Sludder !! - sådan kan man ikke generalisere. Jeg betaler gerne ekstra for et godt produkt.

 

 



-------------
/ Jørgen


Skrevet af: Kandersen
Skrevet den: 18-Marts-2009 kl. 13:04

Oprindeligt skrevet af lunddal lunddal skrev:

Det virker som om at betatesten af produktet har været i en for lille gruppe, og hvis alle så samtidigt er "eksperter" i at bruge tv-udstyr, mangler der tests fra en gruppe "almindelige" danskere, som ikke nødvendigvis læser manualer og trykker på alle mulige knapper, hvorefter der kan ske uventede ting.

Hvis mange af problemer skyldes udefrakommende ting, som jeg nævnte i forrige indlæg, så kunne det måske have været løst, hvis vi havde været mange flere om at teste, ingen tvivl om det. Men hvor mange er så nok?



-------------
Mvh

Kim Andersen.
https://soundcloud.com/kim-andersen-12" rel="nofollow - https://soundcloud.com/kim-andersen-12


Skrevet af: JørgenR
Skrevet den: 18-Marts-2009 kl. 13:05

Oprindeligt skrevet af Kandersen Kandersen skrev:

Boksen er faktisk uhyre billig i sin form. 59,- om måneden koster den at leje (såvidt jeg husker, korriger mig gerne hvis jeg tager fejl). Et alternativ til denne Boks koster flere tusiende kroner. Og den bruger næsten samme mængde strøm, hvis ikke endda mere.

Skal du sammenligne priser, så gør det fair. YouSee boksen koster kr. 2.699,- hvis ikke du køber andet samtidigt. Det er den pris du skal sammenligne alternativer med.



-------------
/ Jørgen


Skrevet af: Letten
Skrevet den: 18-Marts-2009 kl. 13:11
Oprindeligt skrevet af Kandersen Kandersen skrev:

Oprindeligt skrevet af JohnH JohnH skrev:


Det er nok rigtigt at den skal bruge "noget" strøm på at holde sig up-to-date, men IKKE 22 Watt. Det er simpelthen ufatteligt stort forbrug - det kan nærmest ikke betale sig at sætte den i stand-by. Det må være muligt at lave en boks der bruger væsentligt mindre. En bærbar i stand-by bruger ikke ret meget og den skal også holde et ur i sync :-) Det må også kunne lade sig gøre at lave sådan en boks der kan være i "slumre" tilstand der så vågner op når der skal optages noget (her er det jo fair nok at den bruger strøm).

Og nej du har ret: vi gider ikke vente på at den booter op hvis vi slukker den. Det må også kunne lade sig gøre at lave en boks der lidt hurtigere er klar til at blive brugt end den nuværende boks.

Det kan sandsynligvis lade sig gøre. Men jeg er ret sikker på, at det er ikke muligt at få den ned i standby forbrug der tilnærmelsesvis liger det man normalt kan/vil accepterer, (max. 2 watt), og få den til at starte på ganske få sekunder.

Men med statiske diske/ram osv. så kan det nok lade sig gøre at komme længere ned. Prisen bliver bare derefter. Prisen, et argument som INGEN åbenbart gider at tage alvorligt her eller i udsendelsen, på trods af at vi lyn hurtigt kan blive enige om, at hvis folk skal betale mere, så melder de fra.

Boksen er faktisk uhyre billig i sin form. 59,- om måneden koster den at leje (såvidt jeg husker, korriger mig gerne hvis jeg tager fejl). Et alternativ til denne Boks koster flere tusiende kroner. Og den bruger næsten samme mængde strøm, hvis ikke endda mere.

Så kan man reelt begynde at beregne, hvorvidt strømforbruget nu også er så stor en økonomisk belastning for forbrugerne. En sådan en indgangsvinkel er der tilsyneladende ingen som gider at tage. spørgsmålet om pris ryger slet ikke til debat her, udover at den kaldes for en strømsluger.

For mig personligt handler det ikke om pengene til det høje strømforbrug, men hensynet til miljøet. Det kan da godt være at det ikke er så meget i den enkelte husholdning, men hvis Samsung producerer 100 millioner af de her apperater så er det jo ikke ligemeget om den bruger 2 watt i stand by eller 22.



Skrevet af: Kandersen
Skrevet den: 18-Marts-2009 kl. 13:13

Oprindeligt skrevet af HQjben HQjben skrev:

Jeg er en smule forundret over, hvor travlt folk har med at forsvare Yousee. Hvad ligger til grund til at de skal forsvares på denne måde?
Havde jeg været ham staklen fra udsendelsen, der havde haft en boks af den kvalitet han oplevede, ville jeg godt nok være tæt på at tude!

Jeg vil gerne lige understrege her. Jeg forsvarer IKKE Yousee. Jeg forklarer og ser tingene fra flere sider.

Der er heller ingen tvivl fra min side om, at havde jeg været forbrugeren i går, så havde jeg også været ekstremt frustreret og ikke mindst sur. Jeg om alle kender nok alt til både Yousee og TDC´s kundeservice/support, da jeg efterhånden har haft alverdens kontroverser med dem. Men med fokus på selve boksen og udsendelsen, så er jeg nødt til at reagere som jeg gør, fordi jeg mener udsendelsen sætter tingene alt for firkantet op specielt med manglende informationer omkring virkeligheden.

Oprindeligt skrevet af HQjben HQjben skrev:

Jeg ved godt det ikke kommer til at ske, men jeg synes faktisk at folk skulle have kompensation med tilbagevirkende kraft, lige fra første dag de har ejet boksen...

Kompensation eller ej, så er det umådelig vigtigere for mig, som forbruger, at få de rette oplysninger, så jeg, som forbruger, i det mindste selv kan vurder, hvad det er jeg vil.

Jeg købte en Humax DVB-C receiver, velvidende at der kunne være problemer med den. Jeg købte den og løste dermed problemet, fordi jeg havde lyst og fordi jeg på forhånd var informeret omkring den.

Det er DET som jeg synes udsendelsen igår fejlede fuldstændigt på. De tog een ud af mange indgangsvinkler og ønskede et underholdningsmæssigt resultat ud fra dette. Og de fik det! 

 



-------------
Mvh

Kim Andersen.
https://soundcloud.com/kim-andersen-12" rel="nofollow - https://soundcloud.com/kim-andersen-12


Skrevet af: Kandersen
Skrevet den: 18-Marts-2009 kl. 13:16
Oprindeligt skrevet af JørgenR JørgenR skrev:

Oprindeligt skrevet af Kandersen Kandersen skrev:

Prisen, et argument som INGEN åbenbart gider at tage alvorligt her eller i udsendelsen, på trods af at vi lyn hurtigt kan blive enige om, at hvis folk skal betale mere, så melder de fra.

Sludder !! - sådan kan man ikke generalisere. Jeg betaler gerne ekstra for et godt produkt.

Hvorfor ventede du (generelt set) så på Yousee i stedet for at købe en af de alternativer der allerede var på markedet i forvejen?

Godt nok koster de fra 3500,- og opefter. Men hvis prisen ikke er et problem, så burde disse jo havde været solgt i væsentlig størrer mængder. Tror du selv på de er det?

 



-------------
Mvh

Kim Andersen.
https://soundcloud.com/kim-andersen-12" rel="nofollow - https://soundcloud.com/kim-andersen-12


Skrevet af: lunddal
Skrevet den: 18-Marts-2009 kl. 13:20
Oprindeligt skrevet af Letten Letten skrev:

Nu er det nok så flot hvis han påstår at lille danske Yousee har sat Samsung i gang. Mon ikke det forholder sig sådan at Samsung helt af sig selv arbejder på at efterkomme de nye EU-regler for settop bokse?



Svjv. er YouSee en af de eneste (hvis ikke de eneste) aftagere af de to modeller.


Skrevet af: JørgenR
Skrevet den: 18-Marts-2009 kl. 13:21
Oprindeligt skrevet af Kandersen Kandersen skrev:

Oprindeligt skrevet af JørgenR JørgenR skrev:

Oprindeligt skrevet af Kandersen Kandersen skrev:

Prisen, et argument som INGEN åbenbart gider at tage alvorligt her eller i udsendelsen, på trods af at vi lyn hurtigt kan blive enige om, at hvis folk skal betale mere, så melder de fra.

Sludder !! - sådan kan man ikke generalisere. Jeg betaler gerne ekstra for et godt produkt.

Hvorfor ventede du (generelt set) så på Yousee i stedet for at købe en af de alternativer der allerede var på markedet i forvejen?

Godt nok koster de fra 3500,- og opefter. Men hvis prisen ikke er et problem, så burde disse jo havde været solgt i væsentlig størrer mængder. Tror du selv på de er det?

Jeg anede ikke det var muligt at bruge andre bokse til YouSee's net. Mon jeg er den eneste ?

Gider du linke til produktet du har købt  - og hvordan er erfaringerne ?



-------------
/ Jørgen


Skrevet af: lunddal
Skrevet den: 18-Marts-2009 kl. 13:21
Oprindeligt skrevet af Kandersen Kandersen skrev:

Oprindeligt skrevet af lunddal lunddal skrev:

Det virker som om at betatesten af produktet har været i en for lille gruppe, og hvis alle så samtidigt er "eksperter" i at bruge tv-udstyr, mangler der tests fra en gruppe "almindelige" danskere, som ikke nødvendigvis læser manualer og trykker på alle mulige knapper, hvorefter der kan ske uventede ting.


Hvis mange af problemer skyldes udefrakommende ting, som jeg nævnte i forrige indlæg, så kunne det måske have været løst, hvis vi havde været mange flere om at teste, ingen tvivl om det. Men hvor mange er så nok?



Allerede fra dag ét kom der mange uhensigtsmæssigheder frem, som I som testere ikke havde fundet, så 8 er for lidt.

Der var også mange problemer, som ikke skyldes udefra kommende ting.


Skrevet af: E. Larsen
Skrevet den: 18-Marts-2009 kl. 13:22
Oprindeligt skrevet af lunddal lunddal skrev:

Oprindeligt skrevet af JohnH JohnH skrev:


Oprindeligt skrevet af Kandersen Kandersen skrev:

Det gør den primært fordi folk (dvs. forbrugerne) ikke gider sidde og vente et par minutter før den ellers ville starte op, hvis den ikke stod og brugte denne strømmængde. Du kan IKKE holde en boks opdateret med ur, EPG oplysninger osv. uden at den må bruge
noget strøm. Det lader sig simpelthen ikke gøre.

Det er nok rigtigt at den skal bruge "noget" strøm på at holde sig up-to-date, men IKKE 22 Watt. Det er simpelthen ufatteligt stort forbrug - det kan nærmest ikke betale sig at sætte den i stand-by. Det må være muligt at
lave en boks der bruger væsentligt mindre. En bærbar i stand-by bruger ikke ret meget og den skal også holde et ur i sync :-) Det må også kunne lade sig gøre at lave sådan en boks der kan være i "slumre" tilstand der så vågner op når der skal optages noget (her er det jo fair nok at
den bruger strøm).Og nej du har ret: vi gider ikke vente på at den booter op hvis vi slukker den. Det må også kunne lade sig gøre at lave en boks der lidt hurtigere er klar til at blive brugt end den nuværende boks.


Hvis man hørte nøje efter hvad YouSee manden sagde (hvilket var svært, da han blev afbrudt konstant), så sagde han at de har sat Samsung i gang med at få fremtidige bokse til at bruge mindre strøm.


Ja han blev afbrudt konstant, fordi han ikke fik svar på spørgsmålene, med andre ord..samme taktik som Anders Fogh bruger p.t.
Jeg gir ikke meget for at man har sat Samsung til at lave en ny box... hvad skal jeg, vi du bruge sådan noget vrøvl til ???
You See har leveret noget lort, og endda forlangt betaling herfor

Gad vide om H. Dyrmose-ånden stadigvæk lever i koncernen (han økonomiministeren fra de glade dage hvor alt var tilladt)

You See kan gøre skaden god igen, levere en ny moderne boks med lavt strømforbrug en ordentlig 500-1000 GB harddisk.
Hjemkald alle bokse og levere en ny instaleret...

=g selvfølgelig: helt uden beregning





-------------
E.L.


Skrevet af: lunddal
Skrevet den: 18-Marts-2009 kl. 13:23
Oprindeligt skrevet af JørgenR JørgenR skrev:

Oprindeligt skrevet af Kandersen Kandersen skrev:

Oprindeligt skrevet af JørgenR JørgenR skrev:


Oprindeligt skrevet af Kandersen Kandersen skrev:

Prisen, et argument som INGEN åbenbart gider at tage alvorligt her eller i udsendelsen, på trods af at vi lyn hurtigt kan blive enige om, at hvis folk skal betale mere, så melder de fra.


Sludder !! - sådan kan man ikke generalisere. Jeg betaler gerne ekstra for et godt produkt.



Hvorfor ventede du (generelt set) så på Yousee i stedet for at købe en af de alternativer der allerede var på markedet i forvejen?


Godt nok koster de fra 3500,- og opefter. Men hvis prisen ikke er et problem, så burde disse jo havde været solgt i væsentlig størrer mængder. Tror du selv på de er det?



Jeg anede ikke det var muligt at bruge andre bokse til YouSee's net. Mon jeg er den eneste ?


Gider du linke til produktet du har købt  - og hvordan er erfaringerne ?



Du kan bruge andre bokse samt tv med indbygget DVB-C tuner. YouSee sælger endda CAM til disse formål.


Skrevet af: lunddal
Skrevet den: 18-Marts-2009 kl. 13:27
Oprindeligt skrevet af E. Larsen E. Larsen skrev:

Oprindeligt skrevet af lunddal lunddal skrev:

Oprindeligt skrevet af JohnH JohnH skrev:


Oprindeligt skrevet af Kandersen Kandersen skrev:

Det gør den primært fordi folk (dvs. forbrugerne) ikke gider sidde og vente et par minutter før den ellers ville starte op, hvis den ikke stod og brugte denne strømmængde. Du kan IKKE holde en boks opdateret med ur, EPG
oplysninger osv. uden at den må bruge
noget strøm. Det lader sig simpelthen ikke gøre.

Det er nok rigtigt at den skal bruge "noget" strøm på at holde sig up-to-date, men IKKE 22 Watt. Det er simpelthen ufatteligt stort forbrug - det kan nærmest ikke betale sig at sætte
den i stand-by. Det må være muligt at
lave en boks der bruger væsentligt mindre. En bærbar i stand-by bruger ikke ret meget og den skal også holde et ur i sync :-) Det må også kunne lade sig gøre at lave sådan en boks der kan være i "slumre" tilstand der så vågner op når der skal
optages noget (her er det jo fair nok at
den bruger strøm).Og nej du har ret: vi gider ikke vente på at den booter op hvis vi slukker den. Det må også kunne lade sig gøre at lave en boks der lidt hurtigere er klar til at blive brugt end den nuværende boks.


Hvis man hørte nøje efter hvad YouSee manden sagde (hvilket var svært, da han blev afbrudt konstant), så sagde han at de har sat Samsung i gang med at få fremtidige bokse til at bruge mindre strøm.


Ja han blev afbrudt konstant, fordi han ikke fik svar på spørgsmålene


Som så mange andre journalister, så afbrød han fordi han ikke fik det svar HAN ville have.

Senere i udsendelsen fik TDC manden jo dårligt nok lov til at forklare at DGS ikke er et TDC firma, og at DR bruger TDC til nøjagtigt det samme som DGS blev også afbrudt midt i sætningen.

Lad dog folk tale ud, så kan de være at de kommer med et brugbart svar. Han lyttede jo ikke engang til svarene.


Skrevet af: mrtex
Skrevet den: 18-Marts-2009 kl. 13:31
Nogen der har haft ringet og fået penge tilbage????

http://dk.playstation.com/psn/profile/T-e-X/">


-------------
Playstation3 60GB GTA4,Grid,Skate1&2
42"FULLHD Zepto Zview
Samsung HD 3106
NokiaN95 8GB
Asus L1N64-SLI WS Dual L
2xAmd Athlon64 3,2Ghz FX-74
Kingston 8GBDDR2PC6400
Logitech MX1000
Yousee50/4Mb


Skrevet af: Kandersen
Skrevet den: 18-Marts-2009 kl. 13:31
Oprindeligt skrevet af JørgenR JørgenR skrev:

Oprindeligt skrevet af Kandersen Kandersen skrev:

Boksen er faktisk uhyre billig i sin form. 59,- om måneden koster den at leje (såvidt jeg husker, korriger mig gerne hvis jeg tager fejl). Et alternativ til denne Boks koster flere tusiende kroner. Og den bruger næsten samme mængde strøm, hvis ikke endda mere.

Skal du sammenligne priser, så gør det fair. YouSee boksen koster kr. 2.699,- hvis ikke du køber andet samtidigt. Det er den pris du skal sammenligne alternativer med.

Det er stadigvæk væsentligt billigere end alternativerne.

Det væsentlige er, hvad der skal til for at se og optage digitalt HD TV. Det må det der er udgangspunktet hele tiden.



-------------
Mvh

Kim Andersen.
https://soundcloud.com/kim-andersen-12" rel="nofollow - https://soundcloud.com/kim-andersen-12


Skrevet af: Kandersen
Skrevet den: 18-Marts-2009 kl. 13:37
Oprindeligt skrevet af Letten Letten skrev:

For mig personligt handler det ikke om pengene til det høje strømforbrug, men hensynet til miljøet. Det kan da godt være at det ikke er så meget i den enkelte husholdning, men hvis Samsung producerer 100 millioner af de her apperater så er det jo ikke ligemeget om den bruger 2 watt i stand by eller 22.

Helt enig. I miljømæssig henseende ser det ikke godt ud. Men det er stadigvæk folk selv der vælger. Og engang imellem er vi nødt til at tage os selv i nakken og vurder, OM det så også er det vi har brug for, og så betale den pris det koster, NÅR vi har konstateret, at det er det vi har brug for.

Hvis jeg nu fortæller dig, at samsung kan godt få boksen ned på under 2 watt i standby. Den koster bare mindst det dobbelt, eller så vil den være betydelig længere tid om at starte op. Så er det den vurdering du som miljøbevidst forbruger skal/bør bruge til at lave din vurdering. Hvis du vurder, at du kan ikke leve med, at den er lang tid om at starte op, så er det DET du må tage som udgangspunkt, og så betale prisen derefter.

Det er jo generelt for alt hvad vi vælger her i livet. Valget har oftest en konsekvens.

Uvidenheden er derimod den støreste trussel. Hvis du ikke vidste den brugte så meget, så ville du risikere at tage en beslutning på forkert grundlag.

Uvidenheden er også skyld i, at emnet overhovedet blev taget med i udsendelsen i går. Hvis redaktionen bag Kontant vidste, at sådan er alle den slags bokse, ja sågar mange DVB-S og DVB-T bokse har det samme forbrug, så havde det måske ikke været så skide interessant at tage med, for så er det ikke længere et unikt problem for Yousee eller for boksen.

 



-------------
Mvh

Kim Andersen.
https://soundcloud.com/kim-andersen-12" rel="nofollow - https://soundcloud.com/kim-andersen-12


Skrevet af: E. Larsen
Skrevet den: 18-Marts-2009 kl. 13:42
Oprindeligt skrevet af lunddal lunddal skrev:

Oprindeligt skrevet af E. Larsen E. Larsen skrev:

Oprindeligt skrevet af lunddal lunddal skrev:

Oprindeligt skrevet af JohnH JohnH skrev:


Oprindeligt skrevet af Kandersen Kandersen skrev:

Det gør den primært fordi folk (dvs. forbrugerne) ikke gider sidde og vente et par minutter før den ellers ville starte op, hvis den ikke stod og brugte denne strømmængde. Du kan IKKE holde en boks opdateret med ur, EPG
oplysninger osv. uden at den må bruge
noget strøm. Det lader sig simpelthen ikke gøre.

Det er nok rigtigt at den skal bruge "noget" strøm på at holde sig up-to-date, men IKKE 22 Watt. Det er simpelthen ufatteligt stort forbrug - det kan nærmest ikke betale sig at sætte
den i stand-by. Det må være muligt at
lave en boks der bruger væsentligt mindre. En bærbar i stand-by bruger ikke ret meget og den skal også holde et ur i sync :-) Det må også kunne lade sig gøre at lave sådan en boks der kan være i "slumre" tilstand der så vågner op når der skal
optages noget (her er det jo fair nok at
den bruger strøm).Og nej du har ret: vi gider ikke vente på at den booter op hvis vi slukker den. Det må også kunne lade sig gøre at lave en boks der lidt hurtigere er klar til at blive brugt end den nuværende boks.


Hvis man hørte nøje efter hvad YouSee manden sagde (hvilket var svært, da han blev afbrudt konstant), så sagde han at de har sat Samsung i gang med at få fremtidige bokse til at bruge mindre strøm.


Ja han blev afbrudt konstant, fordi han ikke fik svar på spørgsmålene


Som så mange andre journalister, så afbrød han fordi han ikke fik det svar HAN ville have.

Senere i udsendelsen fik TDC manden jo dårligt nok lov til at forklare at DGS ikke er et TDC firma, og at DR bruger TDC til nøjagtigt det samme som DGS blev også afbrudt midt i sætningen.

Lad dog folk tale ud, så kan de være at de kommer med et brugbart svar. Han lyttede jo ikke engang til svarene.


-------------
E.L.


Skrevet af: Kandersen
Skrevet den: 18-Marts-2009 kl. 13:49
Oprindeligt skrevet af JørgenR JørgenR skrev:

Jeg anede ikke det var muligt at bruge andre bokse til YouSee's net. Mon jeg er den eneste ?

Gider du linke til produktet du har købt  - og hvordan er erfaringerne ?

Du er sikkert een af rigtig mange der ikke ved det. Men det er ikke Yousee eller deres boks skyld.

Den Humax jeg har, den er uden HDD. Men du kan læse om den her:
http://alatest.dk/produktinformation/satellitmodtagere/humax-pr-hd-1000/pd3-32300258,39/ - http://alatest.dk/produktinformation/satellitmodtagere/humax -pr-hd-1000/pd3-32300258,39/

Da den i sin tid kom frem, der kostede den 2800,- herhjemme. (Uden HDD vel at mærke). Den er udgået fra markedet nu i følge Humax, men kan sikkert stadigvæk skaffes hos enkelt forhandlere der endnu ligger inde med den.

 



-------------
Mvh

Kim Andersen.
https://soundcloud.com/kim-andersen-12" rel="nofollow - https://soundcloud.com/kim-andersen-12


Skrevet af: mufcdk1974
Skrevet den: 18-Marts-2009 kl. 13:50
Oprindeligt skrevet af lunddal lunddal skrev:

Den journalistiske kvailitet hos DR bevæger sig kraftigt nedad.

For et par uger siden var der et indslag i TV Avisen, hvor Folketinget rigtigt skulle have på puklen, fordi der stadigvæk er opiumsmarker i stor stil i Afghanistan.

Det starter med en rapportage om opiumsmarker, og bagefter er der så interview med politikere fra forsvarsudvalget.

En journalist spørger så en af politikerne, om de er klar over problemet med opiumsmarkerne i Afghanistan.

Politikeren svarer så at det er man, og at man har valgt IKKE at gøre noget ved det problem indtil videre for ikke at gøre sig uvenner med lokalbefolkningen - de har nok i at kæmpe mod Taliban.

Journalisten, der tilsyneladende bare læser op fra et manuskript og ikke hører efter, stiller så spørsgmålet: Hvorfor har I ikke gjort noget ved det problem?



Det er nu ikke kun hos DR det problem eksistere. TV2 er mindst ligeså slemme, lyttende journalister er en mangel vare i dagens Danmark, men det er nok en general samfunds tendens.


-------------
http://www.invelos.com/DVDCollection.aspx/martin1974 - Film samling (Opdateret den 26/11-09)


Skrevet af: Kandersen
Skrevet den: 18-Marts-2009 kl. 13:52

Oprindeligt skrevet af lunddal lunddal skrev:


Allerede fra dag ét kom der mange uhensigtsmæssigheder frem, som I som testere ikke havde fundet, så 8 er for lidt.

Mja.. det er så her hvor den interne debat mellem betatesterne og Yousee nok er allermest sigende omkring, hvad vi havde fundet kontra hvad Yousee havde løst. Men det er korrekt, at der var stadigvæk flere ting.

Oprindeligt skrevet af lunddal lunddal skrev:

  Der var også mange problemer, som ikke skyldes udefra kommende ting.

Mht. udfald på billede og lyd, hvilket er det som jeg føler er det primære, der mener jeg ærligt talt, at meget af det skyldes udefra kommende ting.
Bevars en defekt boks kan te´ sig nok så dårlig uanset hvad der kommer udefra. Men 2 eller flere bokse på samme installation, det siger mig, at problemet nok ikke liiige er boksen.

 



-------------
Mvh

Kim Andersen.
https://soundcloud.com/kim-andersen-12" rel="nofollow - https://soundcloud.com/kim-andersen-12


Skrevet af: E. Larsen
Skrevet den: 18-Marts-2009 kl. 13:54
Oprindeligt skrevet af E. Larsen E. Larsen skrev:

Oprindeligt skrevet af lunddal lunddal skrev:

Oprindeligt skrevet af E. Larsen E. Larsen skrev:

Oprindeligt skrevet af lunddal lunddal skrev:

Oprindeligt skrevet af JohnH JohnH skrev:


Oprindeligt skrevet af Kandersen Kandersen skrev:

Det gør den primært fordi folk (dvs. forbrugerne) ikke gider sidde og vente et par minutter før den ellers ville starte op, hvis den ikke stod og brugte denne strømmængde. Du kan IKKE holde en boks opdateret med ur, EPG
oplysninger osv. uden at den må bruge
noget strøm. Det lader sig simpelthen ikke gøre.

Det er nok rigtigt at den skal bruge "noget" strøm på at holde sig up-to-date, men IKKE 22 Watt. Det er simpelthen ufatteligt stort forbrug - det kan nærmest ikke betale sig at sætte
den i stand-by. Det må være muligt at
lave en boks der bruger væsentligt mindre. En bærbar i stand-by bruger ikke ret meget og den skal også holde et ur i sync :-) Det må også kunne lade sig gøre at lave sådan en boks der kan være i "slumre" tilstand der så vågner op når der skal
optages noget (her er det jo fair nok at
den bruger strøm).Og nej du har ret: vi gider ikke vente på at den booter op hvis vi slukker den. Det må også kunne lade sig gøre at lave en boks der lidt hurtigere er klar til at blive brugt end den nuværende boks.


Hvis man hørte nøje efter hvad YouSee manden sagde (hvilket var svært, da han blev afbrudt konstant), så sagde han at de har sat Samsung i gang med at få fremtidige bokse til at bruge mindre strøm.


Ja han blev afbrudt konstant, fordi han ikke fik svar på spørgsmålene


Som så mange andre journalister, så afbrød han fordi han ikke fik det svar HAN ville have.

Senere i udsendelsen fik TDC manden jo dårligt nok lov til at forklare at DGS ikke er et TDC firma, og at DR bruger TDC til nøjagtigt det samme som DGS blev også afbrudt midt i sætningen.

Lad dog folk tale ud, så kan de være at de kommer med et brugbart svar. Han lyttede jo ikke engang til svarene.


Undskyld:
Ja, man skal ikke afbryde,enig ! men så skal spørgsmål også besvares....og ikke hele tiden krybe udenom. Det var særlig grelt ved TDC manden, som konstant blev ved med at losse ansvaret over på telefonbogs-firmaet.
Det er en taktik, som ikke er en hæderlig direktør eller firma værdig.

Det er ligså sikker som ammen i kirken:

De svar der fremkommer er nøje planlagt på et møde i direktionen forinden...
Spørgeren vil indtil benet og have reelle svar.

Det har vi og spørgeren og vi da krav på.

Jeg har ikke tabt tilliden til TDC og You See p.ga. udsendelsen, det skete i "Dyrmose"-tiden.

-------------
E.L.


Skrevet af: Kandersen
Skrevet den: 18-Marts-2009 kl. 13:55

Oprindeligt skrevet af mufcdk1974 mufcdk1974 skrev:


Det er nu ikke kun hos DR det problem eksistere. TV2 er mindst ligeså slemme, lyttende journalister er en mangel vare i dagens Danmark, men det er nok en general samfunds tendens.

Lyttende journalister er ikke en mangelvare. TIDEN er en mangelvare. At lytte er ens betydende med, at det tager tid. Og hvis man på forhånd har sat sig et mål (eller formål) med udsendelsen, så er tiden endnu mere stram.

Kontant ER en udsendelse hvor målet er sat på forhånd!

 



-------------
Mvh

Kim Andersen.
https://soundcloud.com/kim-andersen-12" rel="nofollow - https://soundcloud.com/kim-andersen-12



Print side | Luk vindue