Print side | Luk vindue

IPbox og undertekster

Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Modtagelse og distribution
Forumnavn: Kabel-TV
Forumbeskrivelse: TV, radio mv. via kabel (typisk DVB-C)
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=57420
Udskrevet den: 14-Maj-2024 kl. 18:42


Emne: IPbox og undertekster
Skrevet af: IPnørd
Emne: IPbox og undertekster
Skrevet den: 18-Marts-2009 kl. 16:56

Til Pendec:

Jeg kan se i et tidligere indlæg at du har en finger med i udviklingen af IP9 boksen - Citat:"Som ejere og delvis medudvikler på ip9 serien".

I denne egenskab vil jeg gerne spørge dig hvorfor DGS har så lidt focus på at få unterteksterne til at fungere korrekt på HD kanalerne - Vi får tit opdateringer (beta releases?), men der sker ikke meget mht. underteksterne.

Mine erfaringer:

  • IPbox 910 på Sat - DSG R9057 Firmware.
  • I denne release af softwaren skal undertekster (dansk) startes hver gang man ændre kanal!
  • Der er store problemer med gamle undertekster der slæbes med fra tidligere sete kanaler (Der anvender en anden font?). F.eks. Gå på C+ film HD og start danske undertekster - skift så til BBC HD og gør det samme her - Nu vil den sidst viste undertekst fra C+ Film kanalen poppe op hver gang en undertekst vises på BBC HD.

Jeg er selv Elektroingeniør og vurdere at disse bokse har et rigtig godt hardware design, men hvad nytter det, når DSG ikke får den basale funktionalitet på plads - Produktet ville ikke være sendt på markedet endnu, hvis det var udviklet her i DK!

MVH /




Svar:
Skrevet af: HQjben
Skrevet den: 18-Marts-2009 kl. 19:13
Oprindeligt skrevet af IPnørd IPnørd skrev:

Jeg er selv Elektroingeniør og vurdere at disse bokse har et rigtig godt hardware design, men hvad nytter det, når DSG ikke får den basale funktionalitet på plads - Produktet ville ikke være sendt på markedet endnu, hvis det var udviklet her i DK!

MVH /



Ahh, det er vidst så meget sagt. Hvis jeg nu fortæller dig at der er et firma der hedder Yousee, kan du jo selv søge 


Skrevet af: IPnørd
Skrevet den: 18-Marts-2009 kl. 19:44

Oprindeligt skrevet af HQjben HQjben skrev:



Ahh, det er vidst så meget sagt. Hvis jeg nu fortæller dig at der er et firma der hedder Yousee, kan du jo selv søge 

Ok - men det gør det bestemt ikke mere acceptabelt!

Når et produkt lanceres bør den grundlæggende funktionalitet være på plads - I dette tilfælde: Vise både Mpeg4 og Mpeg2 kanaler med korrekte undertekster uden hakken og lignende. Ekstra funktionalitet som Harddisk optager, Medie server osv. kan så til nød opdateres hen af vejen.

Det svare vel til at købe en ny bil, hvor lyset ikke virker før en software-opdatering om et halvt år måske bringer tingene på plads

MVH / IPnørd.

 



Skrevet af: bruger udmeldt 5
Skrevet den: 18-Marts-2009 kl. 23:47

jeg har talt med DGStation omkring den "gamle" dvb undertekst som hænger ved.. jeg mener dog ikke jeg har set problemet sidst jeg testede det for dem altså i 90xx svn udgivelserne?

nå, men det kan da være de alligevel ikke fik det rettet..

Jeg vil checke og konfrontere min koreanske venner med problemet :-)

De kan godt, når det skal være, så ja, det er lidt mærkeligt de ikke fik dette rettet alligevel. nu når de ellers ser helt rigtige ud.

 



Skrevet af: IPnørd
Skrevet den: 19-Marts-2009 kl. 15:50

Ja, når de virker ser de OK ud. 

Men hvorfor skal man vælge undertekster påny hver gang man skifter kanal?

På TV2 Film HD er der angivet Dansk undertekst to gange, men ingen af dem fungerer

MVH / IPnørd



Skrevet af: Briandk
Skrevet den: 19-Marts-2009 kl. 16:18

Underteksterne på Tv2 film hd røg med 8873.

Jeg har ikke testet for nyeligt men før hængte underteksterne kun, når man skiftede fra kanal med dvb undertekst til kanal med dvb undertekst, hvis man skiftede over en normalt tekstet kanal imellem, så var undertekst ok.

Jeg har bibeholdt 8873, som kører godt, synes jeg.

Brian



Skrevet af: Hardy
Skrevet den: 19-Marts-2009 kl. 19:49

Jeg har haft en IPBox 910HD i en uges tid som supplement til min trofaste DM7000. Jeg kører med NLB 9047 og har flg. erfaringer:

  • Ingen DVB undertekster på optagelser
  • Hængende undertekster observeret på BBC HD
  • Ingen undertekster på TV2 film HD (uanset hvilken af de to muligheder jeg vælger)
  • Undertekster skal slås til efter hvert kanalskift
  • Undertekster på HD kanaler kommer normalt lidt for tidligt

Ved købet var jeg klar over, at status er som Dreambox for flere år siden - men det bliver forhåbentligt bedre...



Skrevet af: bruger udmeldt 5
Skrevet den: 19-Marts-2009 kl. 22:13

- TV Film HD problem har jeg sendt dem detajler og specifik dvbsub capture af, dog har de lidt ignoreret problemet. og ja, de fik en capture af begge settings som kan vælges på denne HD kanal.

- Undertekster skulle altså være tilstede har jeg ladet mig fortælle men! indstillingerne som skal til for at vise dem ved afspilning har jeg ikke rodet med.. Før 9047 var mistanken at man skulle vælge andet undertekst sprog for at få dem på når man afspillede en optagelse.
Der er stadig min en lille gåde at det virker for nogle personer og ikke andre :-)
Pt bruger jeg ikke undertekster som ikke er der, er lidt routineret i film unden tekster, så det hænger lidt ved og derfor vælger jeg ikke dvbsub knappen så tit.

Jeg vil gøre dem opmærksom endnu en gang på problemet med undertekster som ikke forsvinder fra deres "sub" buffer, når man skifter til anden hd kanal. og sætte den "sure" maske på her.

- Problemet med den "early show" undertekst, tror jeg lidt selv hænger sammen med at dette ikke er tilfældet på alle kanaler, og derfor kræver det måske en non-standard indstilling for at forsinke dem, som måske påvirker andre kanaler. Det er et gæt.
Det er forklaret at igennem afspilning på pc via VLC, fungerer de perfekt, så årsagen er lidt sløret.



Skrevet af: Briandk
Skrevet den: 20-Marts-2009 kl. 09:42

Jeg prøvede igår aftes med BBC HD på 8873, der hængte undertekster ikke, hvis jeg lavede stop på alm kanal indimellem, så det er nok noget med 9047. Jeg husker at på en tidligere var der også noget lignende.

Jeg synes dog at have læst at det er problem undertekster på optagede udsendelser at de ikke kan vises, jeg ved ikke om folk har prøvet andre sprog der. Jeg har ikke prøvet det, da jeg sjældent bruger undertekster.

Ja, de måtte gerne løse de undertekst issues. Ligeledes ville det være rart at man selv kunne vælge, om man ville have undertekster fast, via menu, som før. Eller om man ville vælge hvergang som på 9047.

 

 



Skrevet af: bruger udmeldt 5
Skrevet den: 20-Marts-2009 kl. 11:54

har fået ny test sw! håber den måske afhjælper problemerne.

This image is test sw for 2 points

1. subtitle bugs

pkt. 2 er urelevant for dette..

 



Skrevet af: bruger udmeldt 5
Skrevet den: 23-Marts-2009 kl. 23:13

så er den nye beta testet, og i denne (r9131), er optagelser med undertekster på HD kanaler ok, og de kan vælges under afspilning af det optagede.

de gamle undertekster på HD kanaler hænger ikke på og vises når man skifter til ny HD kanal.

ved ikke om det gælder almindelig Teletext undertekster endnu.

 



Skrevet af: Briandk
Skrevet den: 25-Marts-2009 kl. 08:39

Det lyder godt.

I 8873 tager den teletekst undertekst med i optagelser. Men ingen dvb kommer med.

Er der kommet undertekster med på tv2film hd?

Er der fastvalg aft undertekster i 9131 beta, eller er det samme som i 9047?

 

 



Skrevet af: bruger udmeldt 5
Skrevet den: 25-Marts-2009 kl. 22:54
Oprindeligt skrevet af Briandk Briandk skrev:

Er der fastvalg aft undertekster i 9131 beta, eller er det samme som i 9047?

Surt nok har de ikke ordnet det.. jeg prøver lige at få dem overtalt til at rette det igen så det er ok med næste release, måske er jeg heldig og de lytter.

 



Skrevet af: bruger udmeldt 5
Skrevet den: 25-Marts-2009 kl. 22:57
Oprindeligt skrevet af Briandk Briandk skrev:

Er der kommet undertekster med på tv2film hd?

Fik dette svar, da jeg forsøgte at få det rettet.

I just checked your file.

TV2 FILM HD channel doesn't keep DVB spec.

Perhaps it need the exception handling.

Så om de kan få det på plads, må vi se i næste release.

 



Skrevet af: bruger udmeldt 5
Skrevet den: 01-April-2009 kl. 20:17

så virker TV2 FILM HD undertekster..

også når man optager.. så inden for de næste dage udkommer en opdatering hvor det virker i (ca. r9131 og lidt til) .



Skrevet af: Hardy
Skrevet den: 01-April-2009 kl. 21:35

Det lyder godt!

Det er dog et spørgsmål, om TV2 har ændret på formatet: Jeg afprøver pt. Enigma2_ 0.3.0 PKT_ 3.3 på USB stick, og konstaterede i dag, at der var undertekster på TV2 Film HD.

Jeg skiftede derfor til mit flash image (NLB 9047), og der var også undertekster...



Skrevet af: bruger udmeldt 5
Skrevet den: 01-April-2009 kl. 21:48

Det kan du også have ret i :-)

For korea'rne bad mig prøve igen, og så virkede det ok på seneste.

Så ja, måske er det bare TV2 som roder, ligesom lyden havde problemer for nogle dage siden.

 



Skrevet af: Notfast
Skrevet den: 02-April-2009 kl. 19:47
Oprindeligt skrevet af Hardy Hardy skrev:

Det lyder godt!

Det er dog et spørgsmål, om TV2 har ændret på formatet: Jeg afprøver pt. Enigma2_ 0.3.0 PKT_ 3.3 på USB stick, og konstaterede i dag, at der var undertekster på TV2 Film HD.

Jeg skiftede derfor til mit flash image (NLB 9047), og der var også undertekster...

Virker også her med NLB9047, men jeg har ikke undertekst på det jeg har optaget

Hvilken image er den bedste til 9000 ?



-------------
.....


Skrevet af: bruger udmeldt 5
Skrevet den: 02-April-2009 kl. 21:07
Oprindeligt skrevet af pendec pendec skrev:

så virker TV2 FILM HD undertekster..

også når man optager.. så inden for de næste dage udkommer en opdatering hvor det virker i (ca. r9131 og lidt til) .

Jeg quoter lige mig selv , til ære for ovenstående spørgsmål.

 



Skrevet af: Notfast
Skrevet den: 02-April-2009 kl. 22:04
Oprindeligt skrevet af pendec pendec skrev:

Oprindeligt skrevet af pendec pendec skrev:

så virker TV2 FILM HD undertekster..

også når man optager.. så inden for de næste dage udkommer en opdatering hvor det virker i (ca. r9131 og lidt til) .

Jeg quoter lige mig selv , til ære for ovenstående spørgsmål.

 

Men det er først om nogle dage.
Hvem laver "r" udgaverne ?



-------------
.....


Skrevet af: Hardy
Skrevet den: 02-April-2009 kl. 22:35
Oprindeligt skrevet af Notfast Notfast skrev:

Oprindeligt skrevet af pendec pendec skrev:

Oprindeligt skrevet af pendec pendec skrev:

så virker TV2 FILM HD undertekster..

også når man optager.. så inden for de næste dage udkommer en opdatering hvor det virker i (ca. r9131 og lidt til) .

Jeg quoter lige mig selv , til ære for ovenstående spørgsmål.

 

Men det er først om nogle dage.
Hvem laver "r" udgaverne ?

Faktisk er det allerede i dag: r9203 kan nu downloades hos ab-com ( http://download.abcom.sk/ - http://download.abcom.sk/ )!



Skrevet af: Notfast
Skrevet den: 02-April-2009 kl. 23:15
Oprindeligt skrevet af Hardy Hardy skrev:

Oprindeligt skrevet af Notfast Notfast skrev:

Oprindeligt skrevet af pendec pendec skrev:

Oprindeligt skrevet af pendec pendec skrev:

så virker TV2 FILM HD undertekster..

også når man optager.. så inden for de næste dage udkommer en opdatering hvor det virker i (ca. r9131 og lidt til) .

Jeg quoter lige mig selv , til ære for ovenstående spørgsmål.

 

Men det er først om nogle dage.
Hvem laver "r" udgaverne ?

Faktisk er det allerede i dag: r9203 kan nu downloades hos ab-com ( http://download.abcom.sk/ - http://download.abcom.sk/ )!

 

Det gik stærkt :)



-------------
.....


Skrevet af: Notfast
Skrevet den: 03-April-2009 kl. 11:59
Så er r9203 lagt ind uden problemmer.

Jeg skal stadig søge manuelt efter mine DVB-C kanaler, der er stadig ikke muligt at vælge Danmark under automatisk tuning. Jeg vælger West Europa og søger manuelt (det er ganske nemt).

Jeg nåede ikke at tjekke undertekster på tv2 film HD ved optagelser, men skal nok gøre det i eftermiddag.



Men altså r9203 opleves som ganske stabil

-------------
.....


Skrevet af: bruger udmeldt 5
Skrevet den: 03-April-2009 kl. 12:10

jeg venter lige på de alternative mods.. Abcom er ikke lige mig.. de benytter ikke lige den fremgangsmåde jeg vil bruge og støtte.



Skrevet af: Notfast
Skrevet den: 03-April-2009 kl. 13:17
Oprindeligt skrevet af pendec pendec skrev:

jeg venter lige på de alternative mods.. Abcom er ikke lige mig.. de benytter ikke lige den fremgangsmåde jeg vil bruge og støtte.

Hvilken fremgangs måde er det ?

Hvem venter du så på ?

Jeg er stadig igang med at lege med min Ipbox, og vil nok prøve en firmware mere eller 2 endnu.
Hvilken "backup" skal jeg bruge i pc editor for ikke at skulle indstille mine kanaler og andre ting igen efter firmware update ? Altså bare kunne ligge en "indstillings backup" ned i Ipbox'en igen efter firmware updaten.



-------------
.....


Skrevet af: bruger udmeldt 5
Skrevet den: 03-April-2009 kl. 14:13
Oprindeligt skrevet af Notfast Notfast skrev:

Oprindeligt skrevet af pendec pendec skrev:

jeg venter lige på de alternative mods.. Abcom er ikke lige mig.. de benytter ikke lige den fremgangsmåde jeg vil bruge og støtte.

Hvilken fremgangs måde er det ?

Hvem venter du så på ?

Jeg er stadig igang med at lege med min Ipbox, og vil nok prøve en firmware mere eller 2 endnu.
Hvilken "backup" skal jeg bruge i pc editor for ikke at skulle indstille mine kanaler og andre ting igen efter firmware update ? Altså bare kunne ligge en "indstillings backup" ned i Ipbox'en igen efter firmware updaten.

- Abcom sætter navn til en image version, som de ikke har retten til. så hvorfor støtte deres udgivelse. (SF addon, som ikke er lavet af dem)

- jeg kan gå leve med det enkle i NLB image..

- bare db.dat fra din /var folder, og det er alt.



Skrevet af: Notfast
Skrevet den: 03-April-2009 kl. 17:18
Nå "r9203" testet og jeg kan ikke optage, den skriver som den plejre, men der ligger ikke en video under "recorded".

-------------
.....


Skrevet af: Hardy
Skrevet den: 03-April-2009 kl. 17:49

Oprindeligt skrevet af pendec pendec skrev:

- Abcom sætter navn til en image version, som de ikke har retten til. så hvorfor støtte deres udgivelse. (SF addon, som ikke er lavet af dem)

Det var jeg ikke klar over... Hvad indeholder SF addon egentlig? (Jeg kan finde forklaringer vedr. installation, men ikke rigtigt noget om funktionaliteten.)

Oprindeligt skrevet af pendec pendec skrev:

- jeg kan gå leve med det enkle i NLB image..

Dvs. NLB er baseret på et DGStation image?

Oprindeligt skrevet af pendec pendec skrev:

- bare db.dat fra din /var folder, og det er alt.

Sådan har jeg også gjort, og det så ud til at gå godt. Efterfølgende har jeg set, at man skal kalde den db.dat.edited og reboote - men det er åbenbart ikke nødvendigt?

 



Skrevet af: bruger udmeldt 5
Skrevet den: 03-April-2009 kl. 23:27
Oprindeligt skrevet af Hardy Hardy skrev:

Oprindeligt skrevet af pendec pendec skrev:

- bare db.dat fra din /var folder, og det er alt.

Sådan har jeg også gjort, og det så ud til at gå godt. Efterfølgende har jeg set, at man skal kalde den db.dat.edited og reboote - men det er åbenbart ikke nødvendigt?

ups, jo da.. db.dat.edited er korrekt..

 



Skrevet af: Hardy
Skrevet den: 05-April-2009 kl. 17:25

Gad vide hvad logikken er med de nye image versioner:

r9203 fra Abcom har "subtitle language" med i menuen, og dermed også automatiske undertekster ved kanalskift.

r9207 fra DGS (og dermed også NLB 9207) har ikke denne mulighed, så man skal stadig slå undertekster til ved hvert kanalskift.

Jeg har i øvrigt stadig set hængende undertekster i begge udgaver...

 



Skrevet af: bruger udmeldt 5
Skrevet den: 05-April-2009 kl. 18:19

Så ligger der et fix til NLB image, på denktenk.

Så vi får vores undertekster aktiveret auto igen! det er da perfekt.

 



Skrevet af: Notfast
Skrevet den: 05-April-2009 kl. 21:55
Oprindeligt skrevet af pendec pendec skrev:

Så ligger der et fix til NLB image, på denktenk.

Så vi får vores undertekster aktiveret auto igen! det er da perfekt.

 

Super, vil prøve den i morgen



-------------
.....


Skrevet af: Hardy
Skrevet den: 05-April-2009 kl. 22:17

Det er en dynamisk verden, vi lever i!

Godt jeg købte IPBoxen for at lege: Selv om min gamle Dreambox får et nyt image i ny og næ, er det flere år siden, der har været væsentlige fejl at rette - her er der lidt mere gang i den...



Skrevet af: Notfast
Skrevet den: 06-April-2009 kl. 10:23
Oprindeligt skrevet af Hardy Hardy skrev:

Det er en dynamisk verden, vi lever i!

Godt jeg købte IPBoxen for at lege: Selv om min gamle Dreambox får et nyt image i ny og næ, er det flere år siden, der har været væsentlige fejl at rette - her er der lidt mere gang i den...

Mener du stadig at der er meget arbejde i Ipbox'en ?
Hvis bare NLB's image kan få optagelser til at virke igen så er jeg glad.

Offtropic:
Jeg oplever at man er ved at være tæt på 100%, det eneste problem jeg har lige nu er mit stofa T14 kort

Stofa kundeservice siger at jeg har digital spejl af den store pakke, men det eneste jeg kan se er dr og tv2's programmer (ikke scrambled) og så tv2 filmHD som ipbox'en siger er scrambled.
Så jeg skulle mener at når jeg kan se tv2 filmHd, så virker cam og Ipbox.?

Update: Har lige talt med "Zaptor" kundservice, og de siger at mit kort ikke er opdateret. De sender opdatering til den, så jeg bare skal tænde for den når jeg kommer hjem.

Hvordan fungere sådan noget når det ikke er en Zaptor box ?

 



-------------
.....


Skrevet af: bruger udmeldt 5
Skrevet den: 06-April-2009 kl. 16:27

Oprindeligt skrevet af Notfast Notfast skrev:

Hvordan fungere sådan noget når det ikke er en Zaptor box ?

Det enkle er at du skal vide om dit Irdeto kort (Stofa) også er accepteret af kortlæseren.  normalt kan man se dette på:   
http://ipadr-til-boksen:9000 - http://[ipadr-til-boksen]:9000 og login er:  root  /  relook

I venstre menu side, kan du se kort status, kan ikke lige huske punktet du skal vælge så prøv dem alle måske.

Er alt ok her, så sætter du bare boksen på tv2 film HD, og venter på at kortet opdateres med nyeste koder, som stofa distribuerer til dit kort, så modtager den sålænge du står på en kodet kanal som de sender over.

 



Skrevet af: bruger udmeldt 5
Skrevet den: 06-April-2009 kl. 16:28
Oprindeligt skrevet af Notfast Notfast skrev:

Hvis bare NLB's image kan få optagelser til at virke igen så er jeg glad.

jeg har en ip9000 som kører med det image, og den optager da fint det som jeg forventer den skal?

 



Skrevet af: Hardy
Skrevet den: 06-April-2009 kl. 21:54

Oprindeligt skrevet af Notfast Notfast skrev:

Mener du stadig at der er meget arbejde i Ipbox'en ?
Hvis bare NLB's image kan få optagelser til at virke igen så er jeg glad.

Nej, det var måske lidt firkantet sagt... Jeg har haft Ipbox i under en måned, og allerede det første image (NLB 9047) kørte rimelig anstændigt. Det er primært underteksterne, som udfordrer - og sådan var det også med Dreambox i starten.

Med hotfix til 9207 slipper man nu for at slå undertekster til efter hvert kanalskift, og DVB undertekster bliver optaget. Nogle gange kniber det dog med at få gang i DVB undertekster på visse kanaler, og jeg ser stadig hængende undertekster. Det er mindre ting, som jeg forventer bliver rettet - men nok til at jeg ikke ville anbefale Ipbox til folk, som ikke kan lide at lege (eller har forstand på det)...



Skrevet af: bruger udmeldt 5
Skrevet den: 06-April-2009 kl. 22:03
Oprindeligt skrevet af Hardy Hardy skrev:

 Det er mindre ting, som jeg forventer bliver rettet - men nok til at jeg ikke ville anbefale Ipbox til folk, som ikke kan lide at lege (eller har forstand på det)...

hmmm.. kan jeg spørge hvilken alternativ til vores danske boxe som ikkke kan noget som helst, eller de alternative som kræver et CA modul får at køre med kanalerne, og dermed forøge udgifterne.. hvilken anden boks gør det enklere? udover dem som koster mere og bruger CA modul, måske..

jeg har sat en ip910 og ip91 for et par ældre (set udfra +15 +20 år ) end mig selv, og de kan INTET linux, de ser bare kanaler..
det kører 99% helt almindeligt for dem, og jeg hører da at menu og andre funktioner er enklere..

måske skal der startes en "konfig" service hvor man kan sende sin boks til opsætning, så får man en 100% løsning tilbage, der bare virker :-)

Men alt ialt, ja, linux boxe er ikke bare lige især når man bare roder lidt med dens ekstra funktioner, og den har jo nogle ekstra funktioner..
Jeg kan sige at det her "panel", har jeg besluttet at gå helt udenom et par steder, og forklaret de skal slukke og tænde HVIS det sku være nødvendigt.



Skrevet af: Hardy
Skrevet den: 06-April-2009 kl. 23:37

Tjah, jeg skulle måske have skrevet "vil ikke anbefale endnu", fordi der mangler et par småting, som kræver en eller flere opdateringer. Men det er da tæt på - og jeg er helt enig i, at den burde være ok til "ukyndige", når den først er sat op...

Og jeg valgte selv Ipbox som HD-box frem for Dreambox, som jeg ellers er vældig glad for. Jeg synes, at deres DVI udgang er lidt halvkikset, og mens DM8000 virker urimeligt dyr, føler jeg min ikke helt tryg ved DM800, fordi den er så kompakt. (Hvis den kan køre stabilt med harddisk uden blæser, burde en 910HD også kunne klare det - og det kan den måske også...)



Skrevet af: Hardy
Skrevet den: 09-April-2009 kl. 09:20

En tilføjelse til tidligere indlæg: Tråden her ligger jo under kabel TV, men jeg bruger min Ipbox til satellit. Det har vel ingen væsentlig betydning i forhold til håndtering af DVB undertekster?

Jeg har i øvrigt bemærket, at Enigma2 viser mindre undertekster end NLB/DGS - og det ser ud til, at den store udgave er opskaleret (dvs. at Enigma2 viser den originale udgave...)?

Underteksterne sidder i øvrigt lige i skabet med Enigma2, hvor det med r9207 somme tider kniber med at få gang i dem, og der ses stadig hængende undertekster nu og da...



Skrevet af: Notfast
Skrevet den: 09-April-2009 kl. 13:19
Oprindeligt skrevet af Hardy Hardy skrev:

En tilføjelse til tidligere indlæg: Tråden her ligger jo under kabel TV, men jeg bruger min Ipbox til satellit. Det har vel ingen væsentlig betydning i forhold til håndtering af DVB undertekster?

Jeg har i øvrigt bemærket, at Enigma2 viser mindre undertekster end NLB/DGS - og det ser ud til, at den store udgave er opskaleret (dvs. at Enigma2 viser den originale udgave...)?

Underteksterne sidder i øvrigt lige i skabet med Enigma2, hvor det med r9207 somme tider kniber med at få gang i dem, og der ses stadig hængende undertekster nu og da...

Det lyder som om at enigma2 er tæt på at være helt klar.

Jeg tror ikke at der en den store forskel om det er S eller C, for det er tunerne der er forskellen, og ikke resten af softwaren (tror jeg).



-------------
.....


Skrevet af: bruger udmeldt 5
Skrevet den: 09-April-2009 kl. 16:54
Oprindeligt skrevet af Hardy Hardy skrev:

Jeg har i øvrigt bemærket, at Enigma2 viser mindre undertekster end NLB/DGS - og det ser ud til, at den store udgave er opskaleret (dvs. at Enigma2 viser den originale udgave...)?

efter sigende skulle E2 ikke bibeholde 1080i hvis du har valgt dette, men skifte til den opløsning som udsendelsen er i, som jo er rimlig ok for de fleste. så det skulle kun være en fordel, især hvis man bruger SCART udgang, så kan man nemlig leve med at 1080i ikke smides ud over scart stikket, men resten gør.

og ja, undertekster er vist bedre i e2, om de viser mindre er vel et spørgsmål om du har aktiveret teletext og dvbsub?



Skrevet af: Notfast
Skrevet den: 09-April-2009 kl. 23:12

Dejligt hvis ipbox'en kunne nøjes med at levere den opløsning ud som den modtager i stedet for at scalere billedet.

 



-------------
.....


Skrevet af: Notfast
Skrevet den: 09-April-2009 kl. 23:19
Oprindeligt skrevet af Hardy Hardy skrev:

En tilføjelse til tidligere indlæg: Tråden her ligger jo under kabel TV, men jeg bruger min Ipbox til satellit. Det har vel ingen væsentlig betydning i forhold til håndtering af DVB undertekster?

Jeg har i øvrigt bemærket, at Enigma2 viser mindre undertekster end NLB/DGS - og det ser ud til, at den store udgave er opskaleret (dvs. at Enigma2 viser den originale udgave...)?

Underteksterne sidder i øvrigt lige i skabet med Enigma2, hvor det med r9207 somme tider kniber med at få gang i dem, og der ses stadig hængende undertekster nu og da...

Så jeg ikke skal søge nettet tymdt, når du nu ved det.

Hvilken Enigma2 firmware bruger du til din 9000?



-------------
.....


Skrevet af: Hardy
Skrevet den: 09-April-2009 kl. 23:43
Oprindeligt skrevet af Notfast Notfast skrev:

Det lyder som om at enigma2 er tæt på at være helt klar.

Tjah, der er lidt hakkeri med AC3 lyd, men det ser da ud til at gå fremad...



Skrevet af: Hardy
Skrevet den: 09-April-2009 kl. 23:56
Oprindeligt skrevet af pendec pendec skrev:

Oprindeligt skrevet af Hardy Hardy skrev:

Jeg har i øvrigt bemærket, at Enigma2 viser mindre undertekster end NLB/DGS - og det ser ud til, at den store udgave er opskaleret (dvs. at Enigma2 viser den originale udgave...)?

efter sigende skulle E2 ikke bibeholde 1080i hvis du har valgt dette, men skifte til den opløsning som udsendelsen er i, som jo er rimlig ok for de fleste. så det skulle kun være en fordel, især hvis man bruger SCART udgang, så kan man nemlig leve med at 1080i ikke smides ud over scart stikket, men resten gør.

og ja, undertekster er vist bedre i e2, om de viser mindre er vel et spørgsmål om du har aktiveret teletext og dvbsub?

Størrelsen hænger ikke sammen med formatet - og på HD kanalerne bibeholdes 1080i for både 720p og 1080i. Og det med størrelsen gælder kun for DVB subs (dvs. HD kanaler) - E2 bruger jo sin egen font på SD kanalerne, som er væsentlig pænere end tekst-tv typerne (hvis man ellers kan lide lyseblå).

Men på HD kanalerne fylder E2's undertekster altså kun halvt så meget...



Skrevet af: Hardy
Skrevet den: 10-April-2009 kl. 00:01
Oprindeligt skrevet af Notfast Notfast skrev:

Så jeg ikke skal søge nettet tymdt, når du nu ved det.

Hvilken Enigma2 firmware bruger du til din 9000?

Det er nu en 910HD, men pt. leger jeg med E2_Tideglo_031_mod_PKT_34 - dog kun på usb.



Skrevet af: Scubaghost
Skrevet den: 06-Juli-2009 kl. 00:02


Skrevet af: Scubaghost
Skrevet den: 06-Juli-2009 kl. 00:05
.



Print side | Luk vindue