Print side | Luk vindue

Min Pio-Bio (nyt tv møbel 20/11)

Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Visnings- og lytte-udstyr
Forumnavn: Min hjemmebiograf
Forumbeskrivelse: Vis dit udstyr frem for andre brugere
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=58136
Udskrevet den: 17-Maj-2024 kl. 18:03


Emne: Min Pio-Bio (nyt tv møbel 20/11)
Skrevet af: Speednut
Emne: Min Pio-Bio (nyt tv møbel 20/11)
Skrevet den: 30-Marts-2009 kl. 20:09
Update: Ny Blu-ray afspiller (side 2)
Update: Velodyne SPL 1200 Ultra, Red Wine Isabellina HPA LFP-V Headamp/DAC og Sennheiser HD800 (Side 4)


Så må jeg hellere få vist mit udstyr

Focal Chorus 816
Focal Chorus 800CC
Focal Chorus 806
QED Original højtaler kabler
Pioneer VSX-LX60 Receiver
Pioneer BDP-LX71
PS3 40GB
Sony RDR-HX750 DVD optager
Yousee HDD HD Boks
Pioneer 60" KRP-600M
Velodyne SPL 1200 Ultra

Head-Fi:  Red Wine Isabellina HPA LFP-V Edition, Sennheiser HD800

Jeg er rigtig glad for højtalerne, de er de bedste jeg har hørt, men jeg er også ny i hele HIFI verdenen. Og så er de også ret flotte, synes jeg.
Receiveren gør det super godt, og har masser af funktioner, og til den pris jeg gav, har den været det hele værd.
Jeg elsker mit nye Pioneer KRP-600M monitor. Bedste billede jeg nogensinde har set på et tv. "Pure" mode er bare helt fantastisk.


Overblik front


Focal 806V som baghøjtalere


Focal 816V


Focal 800 Center, Pioneer LX60, PS3, Yousee HD boks med harddisk og dvd recorder.



Computer


Pioneer 60" KRP-600M


Næste køb bliver nok en subwoofer, det har jeg savnet i et stykke tid nu

Det var alt herfra


-------------
Surround: Pioneer KRP-600M, Pioneer LX60, Pioneer BDP-LX71, Velodyne SPL 1200 Ultra, Focal Chorus surround.

Head-Fi: Sennheiser HD800, Red Wine Isabellina HPA LFP-V DAC/headamp



Svar:
Skrevet af: akjosko1
Skrevet den: 30-Marts-2009 kl. 20:20


Det ser knald godt ud, tillykke med det..

Hvilken sub har du overvejet at anskaffe?

-------------
Samsung 40f86BD, Denon 2808, 4. minipods, cinepod, Bass station subwoofer. http://www.recordere.dk/forum/forum_posts.asp?TID=60021&PN=1 - Podspeaker studiebio


Skrevet af: hansie
Skrevet den: 30-Marts-2009 kl. 20:21

super lækkert tv    er på min ønske liste

TV'et ser enda ikke stort ud i dit setup

Ellers et helt fint setup du har samlet



Skrevet af: Speednut
Skrevet den: 30-Marts-2009 kl. 20:25
Oprindeligt skrevet af akjosko1 akjosko1 skrev:



Det ser knald godt ud, tillykke med det..

Hvilken sub har du overvejet at anskaffe?


takker

Jeg har overvejet Velodyne eller SVS. Folk har næsten kun positive ting at sige om dem.


-------------
Surround: Pioneer KRP-600M, Pioneer LX60, Pioneer BDP-LX71, Velodyne SPL 1200 Ultra, Focal Chorus surround.

Head-Fi: Sennheiser HD800, Red Wine Isabellina HPA LFP-V DAC/headamp


Skrevet af: Speednut
Skrevet den: 30-Marts-2009 kl. 20:30
Oprindeligt skrevet af hansie hansie skrev:

super lækkert tv    er på min ønske liste

TV'et ser enda ikke stort ud i dit setup

Ellers et helt fint setup du har samlet



Billedet snyder lidt. Skærmen ser en del større ud, når jeg sidder her foran computeren og kigger på den, end når jeg kigger på det billede, jeg tog af den. Jeg havde egentlig forventet at jeg skulle bruge ca. 1 uge på at vende mig til et 60", da jeg kommer fra et 37" LCD, men jeg har haft skærmen i 6 timer nu, og har allerede vendet mig til det. Sidder lige nu og kigger på Transformers Blu-ray fra 2.5 meters afstand, og det er helt perfekt. Jeg er glad for at jeg ikke var for nærig, og købte en 50", som jeg en kort overgang overvejede.


-------------
Surround: Pioneer KRP-600M, Pioneer LX60, Pioneer BDP-LX71, Velodyne SPL 1200 Ultra, Focal Chorus surround.

Head-Fi: Sennheiser HD800, Red Wine Isabellina HPA LFP-V DAC/headamp


Skrevet af: xcardman
Skrevet den: 30-Marts-2009 kl. 23:03
nice setup

tillykke med verden bedste monitor
når nogen spørger om afstand til et tv, kan vi vise din hjemmebio.
en sub er svær og undvære



Skrevet af: Speednut
Skrevet den: 02-April-2009 kl. 17:07
Oprindeligt skrevet af xcardman xcardman skrev:

nice setup

tillykke med verden bedste monitor
når nogen spørger om afstand til et tv, kan vi vise din hjemmebio.
en sub er svær og undvære



Ja, jeg ved det godt. Jeg er dog ikke helt sikker på at min underbo er enig i det


-------------
Surround: Pioneer KRP-600M, Pioneer LX60, Pioneer BDP-LX71, Velodyne SPL 1200 Ultra, Focal Chorus surround.

Head-Fi: Sennheiser HD800, Red Wine Isabellina HPA LFP-V DAC/headamp


Skrevet af: ghost-the-man
Skrevet den: 02-April-2009 kl. 17:43

Det ser dælme dulme godt ud,tillykke med det.



-------------
M.V.H Jan

http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=33699&PN=1&title=ghostthemans-hjemmebio - welcome to Ghost-The-Man`s Hjemmebio/HiFi


Skrevet af: Ponduus
Skrevet den: 02-April-2009 kl. 20:57
Jeg er ret vild med dit tvbord. Er det DIY eller købt?
Det ser lækkert ud med den plads til centerhøjtaleren :)


Skrevet af: Speednut
Skrevet den: 02-April-2009 kl. 22:10
Oprindeligt skrevet af Ponduus Ponduus skrev:

Jeg er ret vild med dit tvbord. Er det DIY eller købt?
Det ser lækkert ud med den plads til centerhøjtaleren :)


Et sted midt imellem. Jeg var lidt træt af at jeg ikke kunne finde en god placering til min center, så jeg udbyggede mit møbel lidt. Og det er nærmest umuligt at finde et møbel med plads til center højtaleren i midten, hvis man også skal have et tv til at stå der.

mit tv møbel er købt i BIVA



og så købte jeg et lille hjørnebord i Biva også, som jeg så savede i højde og dybde på mit arbejde.



Det var en nem metode til at løse mit daværende problem på, og hjørnebordet passede perfekt til min center. Nu da jeg har tv'et hængende på væggen, har jeg ikke brug for tilbygningen længere, men kan egentlig godt lide den, så den bliver. Hylde delen af det store møbel er nu blevet skrottet, da min nye skærm skulle op på væggen og hænge





-------------
Surround: Pioneer KRP-600M, Pioneer LX60, Pioneer BDP-LX71, Velodyne SPL 1200 Ultra, Focal Chorus surround.

Head-Fi: Sennheiser HD800, Red Wine Isabellina HPA LFP-V DAC/headamp


Skrevet af: Asklepios
Skrevet den: 02-April-2009 kl. 23:27
Smart speednut,
Det er godt tænkt og udført, altså med møblet!

Og hold da op for lidt udstyr du har fået samlet dig sammen, det er imponerende. Dejlig skærm!!

Hilsen

Simon


Skrevet af: Ponduus
Skrevet den: 03-April-2009 kl. 07:54
Oprindeligt skrevet af Speednut Speednut skrev:


Oprindeligt skrevet af Ponduus Ponduus skrev:

Jeg er ret vild med dit tvbord. Er det
DIY eller købt?
Det ser lækkert ud med den plads til centerhøjtaleren
:)
Et sted midt imellem. Jeg var lidt træt af at
jeg ikke kunne finde en god placering til min center, så
jeg udbyggede mit møbel lidt. Og det er nærmest umuligt
at finde et møbel med plads til center højtaleren i
midten, hvis man også skal have et tv til at stå der.mit
tv møbel er købt i
BIVAjpg">og så købte jeg et lille hjørnebord i Biva
også, som jeg så savede i højde og dybde på mit
arbejde.438.jpg">Det var en nem metode til at løse mit
daværende problem på, og hjørnebordet passede perfekt
til min center. Nu da jeg har tv'et hængende på væggen,
har jeg ikke brug for tilbygningen længere, men kan
egentlig godt lide den, så den bliver. Hylde delen af
det store møbel er nu blevet skrottet, da min nye skærm
skulle op på væggen og hænge

Det var sgu smart! og så burde det være til at klare
selv for mig. Tak skal du ha' :)


Skrevet af: RuneH
Skrevet den: 03-April-2009 kl. 09:34
Rigtig lækkert setup! Det er jo en super fed skærm du har fået dig, og størrelsen er også bare helt i orden. Focal kan jeg kun stå inden for. De giver sgu rigtig god lyd! Ville også gerne selv skifte til gulvhøjtalere engang :)

Lækkert lækkert.


-------------
Slut! -sagde de - Ingen signatur er det nye IN!


Skrevet af: CerealKiller
Skrevet den: 03-April-2009 kl. 10:57

Hej

Lækkert setup, ser super flot ud. Specielt dine Focal's er jeg pænt misunderlig på.

Jeg havde lige et enkelt spørgsmål: Hvad er grunden til at du valgte 806V som baghøjttalere og ikke SR 800V?

 

- CK



-------------
SONY 46X3000|PS3|Denon AVR-2307|Dali Rubicon|SVS PC12 NSD DSP


Skrevet af: Speednut
Skrevet den: 05-April-2009 kl. 16:12
Oprindeligt skrevet af CerealKiller CerealKiller skrev:

Hej

Lækkert setup, ser super flot ud. Specielt dine Focal's er jeg pænt misunderlig på.

Jeg havde lige et enkelt spørgsmål: Hvad er grunden til at du valgte 806V som baghøjttalere og ikke SR 800V?

 

- CK



Jeg ville ikke have for mange ting op og hænge på min væg. Desuden kan jeg bedre lide, at jeg kan flytte rundt på højtalerne, så jeg kan finjusterer lyden, og det er ikke så nemt, når de sidder fast.


-------------
Surround: Pioneer KRP-600M, Pioneer LX60, Pioneer BDP-LX71, Velodyne SPL 1200 Ultra, Focal Chorus surround.

Head-Fi: Sennheiser HD800, Red Wine Isabellina HPA LFP-V DAC/headamp


Skrevet af: Losty
Skrevet den: 29-April-2009 kl. 18:11

Ja, det ser da vist ud til at vores smag i hifi er rimelig ens :) Kvalitets komponenter. Dit ser os reddi godt ud, lige et hak højere end mit og ja gad godt at ha din receiver :)

Og ja, det er US udgaven. Tegnefilm/animationsfilm ser jeg alligevel altid på original sproget uden tekster. Dog er den ikke så god som jeg havde håbet.

Må jeg spørge hvilke kabler du bruger til dine højttalere? Jeg godtnok meget i tvivl om hvad jeg skal købe. Købte du også dine igennem http://www.hifi-freaks.dk - www.hifi-freaks.dk ?



Skrevet af: Speednut
Skrevet den: 01-Maj-2009 kl. 10:01
Oprindeligt skrevet af Losty Losty skrev:

Må jeg spørge hvilke kabler du bruger til dine højttalere? Jeg godtnok meget i tvivl om hvad jeg skal købe. Købte du også dine igennem http://www.hifi-freaks.dk - www.hifi-freaks.dk ?


Da jeg købte højtalerne, solgte de ikke kabler. Jeg har købt QED Original i Hifiklubben.

http://www.hifiklubben.dk/produkter/kabel/hoejttalerkabel/qed_original_kabel.htm - http://www.hifiklubben.dk/produkter/kabel/hoejttalerkabel/qe d_original_kabel.htm

Jeg er ikke en af dem, der tror så meget på dyre kabler, så jeg valgte nogen fortrinsvis billige. Men så vidt jeg husker løb det alligevel op i 800 kr.


-------------
Surround: Pioneer KRP-600M, Pioneer LX60, Pioneer BDP-LX71, Velodyne SPL 1200 Ultra, Focal Chorus surround.

Head-Fi: Sennheiser HD800, Red Wine Isabellina HPA LFP-V DAC/headamp


Skrevet af: Speednut
Skrevet den: 26-Juni-2009 kl. 15:40
Så fik jeg min BDP-LX71 hjem fra Sverige. Har kun prøvet den med cder indtil videre, men den overgår min PS3 med mange længder i den sammenhæng  Nærmest tyveri til den pris, den koster i øjeblikket.




-------------
Surround: Pioneer KRP-600M, Pioneer LX60, Pioneer BDP-LX71, Velodyne SPL 1200 Ultra, Focal Chorus surround.

Head-Fi: Sennheiser HD800, Red Wine Isabellina HPA LFP-V DAC/headamp


Skrevet af: Bruger udmeldt 43
Skrevet den: 26-Juni-2009 kl. 15:53

Ja den er ikke så ringe! Tillykke med den 

Har du prøvet med analog tilslutning fra stereo out?



Skrevet af: NoNameDesigndk
Skrevet den: 26-Juni-2009 kl. 21:09

hehe der er nogle der kan hva 60" Pio, pio recevier og BD player, og nu kender jeg ikke lige højtalerne men de ser heller ikk ringe ud Alt i alt et fedt setup du har

hmm nu I snakker om at bruge LX71 til CD afspilning, hvordan er den så i forhold til en decideret CD afspiller.. lydmæssigt? og er den strømslugende, eller ville det være dumt at bruge sin BD afspiller som cd afspiller ??



-------------
Mvh

Stephen


Skrevet af: xcardman
Skrevet den: 26-Juni-2009 kl. 21:21
tror ikke lige Speednut tænker så meget over strøm med det setup. 37 watt er den jo skrevet til. om der er forskel på cd eller blu-ray afspilning ved jeg ikke.
Men pioneer plejer jo og skrive max.

om en lx71 er god til cd afhænger nok i lige så høj grad af sine højtaler og forstærker. Men den er sikkert fin til de fleste.
Men en rimelig almindelig cdafspiller er nok stadig og foretrække.  


Skrevet af: len61
Skrevet den: 26-Juni-2009 kl. 21:28
Flot ! Men en ting ,DE KABLER ! du må få fræset en kanal til de kabler , til tv'et , nu når det "næsten er perfekt"


Skrevet af: Speednut
Skrevet den: 26-Juni-2009 kl. 22:19
Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Ja den er ikke så ringe! Tillykke med den 

Har du prøvet med analog tilslutning fra stereo out?



Jeg har ikke prøvet det endnu. Ligger ikke inde med analog kabler. Har du prøvet det, og er der noget at hente?

køre med HDMI lige nu, og så i Pure Direct mode på receiveren


-------------
Surround: Pioneer KRP-600M, Pioneer LX60, Pioneer BDP-LX71, Velodyne SPL 1200 Ultra, Focal Chorus surround.

Head-Fi: Sennheiser HD800, Red Wine Isabellina HPA LFP-V DAC/headamp


Skrevet af: Speednut
Skrevet den: 26-Juni-2009 kl. 22:25
Oprindeligt skrevet af NoNameDesigndk NoNameDesigndk skrev:

hehe der er nogle der kan hva 60" Pio, pio recevier og BD player, og nu kender jeg ikke lige højtalerne men de ser heller ikk ringe ud Alt i alt et fedt setup du har

hmm nu I snakker om at bruge LX71 til CD afspilning, hvordan er den så i forhold til en decideret CD afspiller.. lydmæssigt? og er den strømslugende, eller ville det være dumt at bruge sin BD afspiller som cd afspiller ??



LX71'eren er ganske god til stereo afspilling, da den er udstyret med Wolfson DAC.

Det kommer vel an på hvor store krav man stiller, samt hvad udstyr man har, om en standalone cd afspiller er et bedre valg. Der er nok ingen tvivl om, at lyden bliver bedre, hvis du er i de dyere cd afspillere, der det udelukkende er stereo delen, der bliver fokuseret på. Jeg går mest op i film, og derfor valgte jeg pioneeren, som også giver mig ganske glimrende lyd i stereo. Man kan også få for mange bokse stående.


-------------
Surround: Pioneer KRP-600M, Pioneer LX60, Pioneer BDP-LX71, Velodyne SPL 1200 Ultra, Focal Chorus surround.

Head-Fi: Sennheiser HD800, Red Wine Isabellina HPA LFP-V DAC/headamp


Skrevet af: Speednut
Skrevet den: 26-Juni-2009 kl. 22:29
Oprindeligt skrevet af xcardman xcardman skrev:

tror ikke lige Speednut tænker så meget over strøm med det setup. 37 watt er den jo skrevet til. om der er forskel på cd eller blu-ray afspilning ved jeg ikke.
Men pioneer plejer jo og skrive max.

om en lx71 er god til cd afhænger nok i lige så høj grad af sine højtaler og forstærker. Men den er sikkert fin til de fleste.
Men en rimelig almindelig cdafspiller er nok stadig og foretrække.  


HOV HOV

jeg tænker skam meget på miljøet

Jeg går faktisk en del op i strømforbrug, men mit tv blev en undtagelse, da jeg nægtede at gå på kompromi der. Det var også en af de mange grunde til at jeg fik mig en standalone blu-ray afspiller, da PS3'en sluger en del strøm.

Skal da også have en Grøn pc næste gang


-------------
Surround: Pioneer KRP-600M, Pioneer LX60, Pioneer BDP-LX71, Velodyne SPL 1200 Ultra, Focal Chorus surround.

Head-Fi: Sennheiser HD800, Red Wine Isabellina HPA LFP-V DAC/headamp


Skrevet af: Speednut
Skrevet den: 26-Juni-2009 kl. 22:32
Oprindeligt skrevet af len61 len61 skrev:

Flot ! Men en ting ,DE KABLER ! du må få fræset en kanal til de kabler , til tv'et , nu når det "næsten er perfekt"


en kabelskjuler er nu lidt nemmere. Men man bliver så doven af alt den varme for tiden


-------------
Surround: Pioneer KRP-600M, Pioneer LX60, Pioneer BDP-LX71, Velodyne SPL 1200 Ultra, Focal Chorus surround.

Head-Fi: Sennheiser HD800, Red Wine Isabellina HPA LFP-V DAC/headamp


Skrevet af: Bruger udmeldt 43
Skrevet den: 27-Juni-2009 kl. 00:13
Oprindeligt skrevet af Speednut Speednut skrev:

Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Ja den er ikke så ringe! Tillykke med den 

Har du prøvet med analog tilslutning fra stereo out?



Jeg har ikke prøvet det endnu. Ligger ikke inde med analog kabler. Har du prøvet det, og er der noget at hente?

køre med HDMI lige nu, og så i Pure Direct mode på receiveren

Ja der var lidt at hente i bedre lyd med analog tilslutning. Men intet i forhold til hvad der skete da jeg smækkede CDen på min Sony CD afspiller. Der kan Pioen absolut ikke være med



Skrevet af: Speednut
Skrevet den: 21-November-2009 kl. 12:55
Har lige hentet et sæt Sennheiser HD650 hørebøffer på posthuset i dag. De erstatter min gamle HD515, som jeg synes manglede noget i lyden.

Der er ikke så meget head hifi på dette forum, så jeg ville lige flashe mine nye hørevarmere, men mit digi kamera ville det anderledes. Den kan åbenbart kun tage billeder af komplet sort for tiden Confused

Jeg havde ellers lige fået sparet sammen til en sub, men så fik jeg et af mine mærkelige impulskøb. Jeg begynder at tro, at jeg aldrig får taget mig sammen til at få købt en sub LOL Det er nu 4 gange, jeg har bestilt noget andet, end først planlagt.

Nå, men den er ihvert fald udskudt endnu en gang. Men så kan jeg trøste mig med mit nye indkøb indtil da. De lyder sgu super godt. Så gør det ikke noget at de kun kostede omkring 2000 på nettet, frem for de butikker, jeg har været i, hvor de kostede 3000 kr.

Men må lige få lånt de gamles kamera inden længe, og få taget et billede af dyret.


-------------
Surround: Pioneer KRP-600M, Pioneer LX60, Pioneer BDP-LX71, Velodyne SPL 1200 Ultra, Focal Chorus surround.

Head-Fi: Sennheiser HD800, Red Wine Isabellina HPA LFP-V DAC/headamp


Skrevet af: Asklepios
Skrevet den: 21-November-2009 kl. 12:59
Der er AL for lidt head-fi her på foraet, så glæder mig at der endelig er nogle der får handlet lidt ind! Big smile Tillykke med dem, det skulle være nogle super lækre bøffer!

-------------
De bedste hilsner
Simon

B&O Beogram 4500, Oppo BDP-103, Pass Labs INT30A, Pioneer 500M, ProAc D18 & Sonos
ATV2 (jailbreak + aTV Flash)

Atlas Cables








Skrevet af: Firebird
Skrevet den: 25-November-2009 kl. 20:15
Super fedt setup. Clap Speednut, jeg har selv overvejet den her:  http://wooaudio.com/products/wa2.html - http://wooaudio.com/products/wa2.html Den kan også bruges som forforstærker i et rent stereo-setup. Den kan nemt opgraderes. Ser fantastisk ud i sort. Så skal man bare have en super DAC. Det bliver nok en Music Streamer+. Den sparker åbenbart røv for små penge. Altså, hvis man skal tro på anmeldelserne på nettet. De to sammen med et par Sennheisers ville nok ikke være helt ved siden af. Kanon lyd fra PC/laptop?

-------------
Venlig hilsen Firebird {;-)

Lytter til en del til 3 Doors Down, AC/DC, Billy Idol, Bruce Springsteen, Daughtry, Dire Straits, Evanescence, ZZ Top, og Within Temptation.

JVC X3
?
?
?
?


Skrevet af: Speednut
Skrevet den: 26-November-2009 kl. 19:01
Oprindeligt skrevet af Firebird Firebird skrev:

Super fedt setup. Clap Speednut, jeg har selv overvejet den her:  http://wooaudio.com/products/wa2.html - http://wooaudio.com/products/wa2.html Den kan også bruges som forforstærker i et rent stereo-setup. Den kan nemt opgraderes. Ser fantastisk ud i sort. Så skal man bare have en super DAC. Det bliver nok en Music Streamer+. Den sparker åbenbart røv for små penge. Altså, hvis man skal tro på anmeldelserne på nettet. De to sammen med et par Sennheisers ville nok ikke være helt ved siden af. Kanon lyd fra PC/laptop?


Flot er den i hvert fald i sort. Kender ikke noget til den, men lyder interresant. Jeg kunne godt tænke mig at udforske head-fi området noget mere i fremtiden, selvom det stadig er mit surround system, jeg prioriterer højest.

Håber at du finder en god løsning, når du engang får købt noget


-------------
Surround: Pioneer KRP-600M, Pioneer LX60, Pioneer BDP-LX71, Velodyne SPL 1200 Ultra, Focal Chorus surround.

Head-Fi: Sennheiser HD800, Red Wine Isabellina HPA LFP-V DAC/headamp


Skrevet af: Speednut
Skrevet den: 18-August-2010 kl. 16:14
Så fik jeg lige hentet et par Sennheiser HD-800 på posthuset. De erstatter mine HD650, som indtil videre er gået på pension.



billedet er ikke så godt, det er taget med min HTC Legend. HD800 skal spille sammen med en Red Wine Isabellina HPA LFP-V headamp, som skulle ankomme i næste måned.  Det blev sgu en dyr omgang. Confused

Har efterhånden indset, at jeg lytter langt mere til musik fra computeren, end på mit anlæg, så jeg ville lige bruge nogle penge her.


-------------
Surround: Pioneer KRP-600M, Pioneer LX60, Pioneer BDP-LX71, Velodyne SPL 1200 Ultra, Focal Chorus surround.

Head-Fi: Sennheiser HD800, Red Wine Isabellina HPA LFP-V DAC/headamp


Skrevet af: Firebird
Skrevet den: 18-August-2010 kl. 16:29
Tilllykke med det nye. Pyyh, det har også kostet en del. Hvor har du købt head-ampen? Og, hvad måtte du slippe for den?

-------------
Venlig hilsen Firebird {;-)

Lytter til en del til 3 Doors Down, AC/DC, Billy Idol, Bruce Springsteen, Daughtry, Dire Straits, Evanescence, ZZ Top, og Within Temptation.

JVC X3
?
?
?
?


Skrevet af: Speednut
Skrevet den: 18-August-2010 kl. 16:43
headamp er bestilt fra Schmidt Audio, som vist er eneforhandler af Red Wine i Danmark. Den koster 19.000 kr. og det er en kombi DAC/amp med usb indgang. Derudover kan den køre på batteri alene, så man fuldstændigt undgår støj fra AC.

Den havde egentlig det hele, jeg ledte efter i en boks. "Desværre"er der lige kommet en opdateret version, som også har rør. Derfor er ventetiden trukket lidt ud. Så nu venter jeg kun i spænding Tongue


-------------
Surround: Pioneer KRP-600M, Pioneer LX60, Pioneer BDP-LX71, Velodyne SPL 1200 Ultra, Focal Chorus surround.

Head-Fi: Sennheiser HD800, Red Wine Isabellina HPA LFP-V DAC/headamp


Skrevet af: SLETTET_20120103
Skrevet den: 18-August-2010 kl. 17:53
Pyh, 19k for en AMP + forstærker.. og HD800 er ikke ligefrem billige.. Du må have en rig onkelBig smile


Skrevet af: Speednut
Skrevet den: 03-Februar-2011 kl. 21:05
Nu her næsten 2 år efter, at jeg i min første post i denne tråd skrev "næste køb bliver en sub", så ser det ud til, at der endelig er sket noget på den front LOL

har lagt en billet ind på en Velodyne SPL 1200 Ultra demo, som kun lige har været pakket op. 9350 kr. Det er sgu en OK pris, synes jeg.

Mangler også at få postet nogle billeder af min nye  Red Wine Head-amp/DAC, som er ankommet for lang tid siden efterhånden.

Den blev i øvrigt købt hos Carsten ved Schmidt Audio, som udviste en fantastisk service. Min headamp var blevet lidt forsinket, grundet en opdateret model. Carsten skrev en hverdags aften, kl 17:30  til mig, om jeg er hjemme nu. For så ville han da lige tage den 35 km køretur til Skive, så jeg kunne få mit nye legetøj. Han mente, at jeg nu havde ventet nok på den. Jeg var lidt overrasket Big smile

Vi fik den sat til computer, som afspillede Flac og Carsten skulle da også lige havde hans øre testet. Begge blev vi hurtigt enige om, at det virkeligt kunne spille musik med en helt exceptionel følelse. En fantastisk musikalsk præsentation, som virkeligt skinnede i sammenspil med mine Sennheiser HD800. Han mente at det var bedre end Strax's top kombination.

Carsten smuttede igen omkring 20:30, så servicen kan man bestemt ikke klage over Clap



-------------
Surround: Pioneer KRP-600M, Pioneer LX60, Pioneer BDP-LX71, Velodyne SPL 1200 Ultra, Focal Chorus surround.

Head-Fi: Sennheiser HD800, Red Wine Isabellina HPA LFP-V DAC/headamp


Skrevet af: Speednut
Skrevet den: 08-Februar-2011 kl. 21:06
Så fik jeg min Velodyne SPL 1200 Ultra ind af døren. Det spiller bare. Har længe savnet den dybe bas til film, så nu kan jeg gå i gang med hele film samlingen igen Approve

billedet er ikke så godt, taget med HTC Legend


så fik jeg lige taget et billede af min Headphone amp og Sennheiser HD800 også





-------------
Surround: Pioneer KRP-600M, Pioneer LX60, Pioneer BDP-LX71, Velodyne SPL 1200 Ultra, Focal Chorus surround.

Head-Fi: Sennheiser HD800, Red Wine Isabellina HPA LFP-V DAC/headamp


Skrevet af: Therien
Skrevet den: 09-Februar-2011 kl. 09:06
Det skal lige siges at det noget lækkert grej du har fået skrabt sammen Wink Men lettere inspirerende bio for mit vedkommende.. Du har dedikeret surround.. Men du har også dedikeret stereo i form af dit "head-fi".. Må siges at det er det bedste fra begge verdener! 

-------------
Anthem / oppo / SONY / Klipsch / JBL


Skrevet af: Speednut
Skrevet den: 20-November-2011 kl. 14:44
Har fået et nyt tv møbel ind af døren i fredags. Det er et Skovby SM773 i sæbebehandlet eg. Er vild med det buede design









infrarødt remote link, så man kan betjene AV udstyret, mens skydedørene er lukket. Ret fed feature

Desværre er mit sub kabel nu for kort, så indtil jeg får et nyt i morgen, kan jeg ikke få samlet alt udstyret endnu.

Skal nok få taget et nyt oversigtsbillede, når det hele er samlet.

nå ja, og så fik jeg denne vitrineskab også, så nogle af mine blu-ray film kan komme på display:





-------------
Surround: Pioneer KRP-600M, Pioneer LX60, Pioneer BDP-LX71, Velodyne SPL 1200 Ultra, Focal Chorus surround.

Head-Fi: Sennheiser HD800, Red Wine Isabellina HPA LFP-V DAC/headamp


Skrevet af: Hother
Skrevet den: 20-November-2011 kl. 15:16
Det ser dæleme lækkert og meget specielt ud, og Skovby er bare guf for viderekomne Tongue

-------------
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.


Skrevet af: Bschmidt
Skrevet den: 20-November-2011 kl. 16:31
Thumbs Up til valg af møbel.... Top kvalitet. 

Dit andet udstyr ser også godt ud, jeg mangler dog at lægge øre til det meste af det Embarrassed

BS


-------------
http://tinyurl.com/2vwl5jc - BS - AV udstyr O.A. | http://tinyurl.com/6xv6rcn - N-Oof | http://tinyurl.com/2wz9raw - "Vis mig dit HTPC setup"


Skrevet af: Sploink
Skrevet den: 20-November-2011 kl. 16:36
Lækkert møbel. Har også selv kigget efter det
Ville dog overveje at installere et par blæsere i møblet, hvis det skal betjenes med lukkede døre


Skrevet af: Bruger udmeldt 43
Skrevet den: 20-November-2011 kl. 17:04
Ja det er et flot møbel, men sikkert heller ikke billigt..


Skrevet af: Speednut
Skrevet den: 20-November-2011 kl. 17:08
der er store huller i bagbeklædningen til at føre kabler igennem, så der kan komme luft ud den vej. Receiveren er nok den der afgiver mest varme, men den var for dyb til møblet, hvis lågen skulle kunne lukkes. Så jeg har været i gang med en stiksav. nu skulle den kunne komme af med varmen bagved, da jeg har skåret hullet rigeligt stort.

Men hvis noget af udstyret skulle blive for varmt, kunne nogle blæsere være løsningen senere hen

og ja Skovby er bare sagen Clap


-------------
Surround: Pioneer KRP-600M, Pioneer LX60, Pioneer BDP-LX71, Velodyne SPL 1200 Ultra, Focal Chorus surround.

Head-Fi: Sennheiser HD800, Red Wine Isabellina HPA LFP-V DAC/headamp



Print side | Luk vindue