Print side | Luk vindue

Glæden over sit set-up

Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Brugergrupper
Forumnavn: Bruger til bruger
Forumbeskrivelse: Emner der ikke passer ind i de øvrige fora
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=58738
Udskrevet den: 14-Maj-2024 kl. 04:13


Emne: Glæden over sit set-up
Skrevet af: Hother
Emne: Glæden over sit set-up
Skrevet den: 13-April-2009 kl. 01:26

Se, nu har jeg været medlem af recordere.dk et godt stykke tid. Jeg har set udviklingen af mange af de "ældre" medlemmers set-up, og glædet mig over deres udvikling.

Hånden på hjertet, jeg er nok én af dem der har haft størst flow af udskiftning i mit set-up. De af Jer der kender mig har godmodigt drillet mig med sætninger som "Hvad har Hother mon i sit set-up i denne uge".

Jeg er kom langs vejs fra med et relativt low end Samsung Plasma, for det var det der var råd til. Jeg har haft et billigt Denon anlæg med højtalere som stort set ikke var værd at tale om. Men undervejs ting og anlæg som jeg på det tidspunkt til tider var overvældet over. Det er gået slag i slag.

Ind i mellem tager jeg faktisk mig selv i at tænke - whaw sikke et lækkert set-up du egentligt har. Det giver dig umådeligt mange gode billed- og lydoplevelser. Jeg kan tage mig selv i bare at sidde og kigge på set-uppet, og glæde mig over hvad jeg har. Jeg er kommet et stykke fra mit udgangspunkt.

På et tidspunkt her til aften tænkte jeg - hvad skal du nu, når du har modtaget din din nye Pioneer receiver? Ikke fordi at jeg regner med at den nye receiver er væsentligt, bedre og mere avanceret end den nuværende, men den passer bedre ind i mine øvrige Pioneer anlæg og med udsigt til højere el-afgifter, så er den nye knapt så effektslugende. Hva....skal jeg kigge efter en ny monitor? - næh det skal du ikke, for der findes pt ikke noget bedre....

Jeg ved det godt, at jeg kunne have en del bedre højtalere, og specielt mine baghøjtalere kan fås bedre. Men hvad pokker, mit set-up er i mit og i forhold til mit rum. og for mine øre og min pengepung rent luksus.

"Hother hvor pokker vil du hen med al det her nonsens?" Joh....jeg vil egentlig foreslå, at vi ind i mellem kigger på det vi har, glæder os over de nydelser vi oplever, og stiller os tilfreds med det udstyr vi har - i det mindste i en længere periode end det tidsrum vi plejer. Mange af os er så privilligerede at vi ind i mellem kan sige "Orv, nu kommer den eller den producent med dit og dat, den må vi have". 

Nej......træk lige vejret og nyd det du har, glæd dig over du har det.     



-------------
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.



Svar:
Skrevet af: kskruger
Skrevet den: 13-April-2009 kl. 09:22

Hother, du har noget så i det du skriver. De fleste af os her på recordere.dk kender det, når der kommer noget nyt, enten det er nye skærme, blu-ray afspiller eller receiver. Så har man en indre uro over det, Og det første man tænker, hvor meget bedre er det i forhold mit "gamle" det næste - ville man ha råd til det og til sidst, hvordan får jeg over talt konen - til det er bare noget jeg ikke kan leve foruden. Må det også indrømme, at der ikke går en dag, hvor jeg ikke tænker på at det kunne være lækkert med en af de nye og spændende skærme, som kommer frem i disse tider. Men igen, må jeg sige til mig selv, når jeg ser en film af god kvalitet, så ser det faktisk slet ikke så ringe ud, det den kan præstere. Især efter at Otto har været hos mig og fået den kalibreret, så har den fået et utroligt løft. Og en ny skærm, ville måske på nogle områder blive bedre, mens andre ville blive værre, fordi skærmen ikke er kalibreret. Så min ældre Samsung plasma har overlevet indtil videre, på trods af utallige overtagelse angreb udefra.



Skrevet af: Skyum
Skrevet den: 13-April-2009 kl. 09:34

Hej John.

Ja men det har du fuldstændig ret i, og netop af den grund kører jeg lidt hårdt på når folk spørger efter noget der MÅSKE er en kende bedre end det de har, åbentlyst i jagten på det bedste, men som jeg plejer at skrive, så er det en kamp man ikke kan vinde.

Min filosofi er at få mest muligt for pengene, gerne købe brugt, demo, eller på anden måde få prisen ned så glæden bliver endnu større (idet man jo får mere kvalitet for pengene).

Nyd dit grej og lad være med at fortvivle hvis der kommer en ny model da den sansynlligvis ikke er vildt meget bedre end den du har, og selv om den nye model er væsentligt bedre, er det jo ikke ensbetydende med at dit er dårligt.



-------------
Samsung UE75-ES9005U | Pioneer SC-LX83 | OPPO 93 | Samsung 3126 | Dali Ikon 7 | Dali Vokal 2 | Dali Ikon wall | B&W PV1 Subwoofer | Harmony Touch | Apple TV3


Skrevet af: Puma
Skrevet den: 13-April-2009 kl. 09:45

Hej Hother

Jeg tror du har fået det som nogle kloge mennesker kalder et "klar syn"

Som jeg fortolker din konklusion vil jeg sige den har ofte strejfet mig når jeg har læst, at du har skiftet grej......fra det ene 50 "super plasma hvor klistermærkerne ikke er fjernet endnu.... Til et andet  50" super plasma fjensyn med 2 nye klistermærker.....Hvilket har efterladt mig med det spørgsmål hvad har Hother egentlig opnået ved denne investering i både tid og penge ud over et par nye klistermærker

Jeg er i øvrigt meget enig i din konklussion om at man skal huske at nyde de ting som omgiver en i hverdagen samt huske på, at ikke alle nyheder fra de store drenge i elektronik branchen giver markante forbedringer på de primære område så som lyd-  / billedkvalitet, men mere et udtyk for af man har tradition for at lancerer ny modeller med faste tidsrum.....

Man kan i den forbindelse godt få den tanke, at salgsfolkene årligt presser de kære udvilkingsfolk til, at finde på nogle nyt hvilket i sidste ende betyder at resulatet ikke bliver forbedring men mere blot et par små elektroniske kredsløb som får nogle frække navne af reklamefolkene..samt de tilhørende flotte klistermærker......

Mange af disse af disse lyd /billedoptimerings kredsløb vælger vi så som "kritiske"slutbrugere oven i købet, at slå fra at opnå den optimale billedkvalitet....



Skrevet af: xcardman
Skrevet den: 13-April-2009 kl. 09:51
På 1,5 år har jeg haft et sony w3000, pan px80 og nu pio 5090H. denon 2105 er udskiftet med Onkyo TX-SR806. Min pan BD 50 skal snart udskiftets og har tilkøbt en oppo 983 dvdafspiller. vil gerne have nogle bedre højtaler på et tidspunkt. Ja nogen gange glemmer man nok og stoppe op. Der skal jo også være tid til at nyde, inden jagten går ind på noget bedre.


Skrevet af: Skyum
Skrevet den: 13-April-2009 kl. 09:55

Oprindeligt skrevet af xcardman xcardman skrev:

På 1,5 år har jeg haft et sony w3000, pan px80 og nu pio 5090H. denon 2105 er udskiftet med Onkyo TX-SR806. Min pan BD 50 skal snart udskiftets og har tilkøbt en oppo 983 dvdafspiller. vil gerne have nogle bedre højtaler på et tidspunkt. Ja nogen gange glemmer man nok og stoppe op. Der skal jo også være tid til at nyde, inden jagten går ind på noget bedre.

Der er jo ikke noget galt i a skifte til bedre grej Der hvor problemet ligger er hvis folk skifter til den nye model UDEN reelt at få forbedringer der kan ses/høres

 



-------------
Samsung UE75-ES9005U | Pioneer SC-LX83 | OPPO 93 | Samsung 3126 | Dali Ikon 7 | Dali Vokal 2 | Dali Ikon wall | B&W PV1 Subwoofer | Harmony Touch | Apple TV3


Skrevet af: Hother
Skrevet den: 13-April-2009 kl. 10:07

Mange tak for Jeres kommentarer til mit filosofiske "Klarsyn". Det glæder mig, at I et godt stykke hen ad vejen kan følge min tankegang.

 



-------------
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.


Skrevet af: musicus
Skrevet den: 13-April-2009 kl. 10:34

Hej Hother.

Tak for dit debat-oplæg. Jeg kan godt selv nikke genkendende til problematikken - om end nok mest i det små.

For selv om jeg ikke - som visse andre  - føler trang til at udskifte min skærm eller Surround Receiver hvert halve år, så gibber det da uvilkårligt i mig når jeg ser en ny projektor, lærred eller Blu-ray afspiller. (Er faktisk selv faldet i et par gange, på netop dén konto)

Mon ikke det har noget at gøre med, at græsset på den anden side af plankeværket altid synes lidt grønnere? Ja. Pudsigt, at det kan være så svært bare at være tilfreds med det, man har. 



-------------
LG 50PK250N (ISF-kalibreret), Optoma HD200X

2x Denon DVD-2930

2x Toshiba HD-XE1,

Panasonic DMP-BD45, Philips BDP-9500

Strong SRT 8410, Sony HT-DDWG800

2x DVDO Edge


Skrevet af: Hother
Skrevet den: 13-April-2009 kl. 10:34
[QUOTE=Hother]

Mange tak for Jeres kommentarer til mit filosofiske "Klarsyn". Det glæder mig, at I et godt stykke hen ad vejen kan følge min tankegang.

Edit: Jeg må så tilføje, at jeg har skam fået en lille forbedring hver gang jeg har skiftet et eller andet .... men var forbedring god nok i forhold til det forrige udstyr, og pengene der er benyttet, det er lige det. 

 



-------------
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.


Skrevet af: ghost-the-man
Skrevet den: 13-April-2009 kl. 10:43
Hvor har du ret Hother,kender det alt for godt,nogle gange husker man ikke på hvor priviligeret man er,at man har alt det udstyr,har selv skiftet en del skærme ud de sidste pr år først px70 så px 80 nu er pio5090H og tabt en del penge hver gang,men dog forbedringer hver gang,men nu er det slut med at skifte ud for mit vedkomne,det sidste jeg vil bruge penge på nu,er til en ISF-kalibrering,og en justering af mit surrond,så jeg kan få det optimale ud af det jeg har.


-------------
M.V.H Jan

http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=33699&PN=1&title=ghostthemans-hjemmebio - welcome to Ghost-The-Man`s Hjemmebio/HiFi


Skrevet af: Hother
Skrevet den: 13-April-2009 kl. 10:48
Oprindeligt skrevet af ghost-the-man ghost-the-man skrev:

Hvor har du ret Hother,kender det alt for godt,nogle gange husker man ikke på hvor priviligeret man er,at man har alt det udstyr,har selv skiftet en del skærme ud de sidste pr år først px70 så px 80 nu er pio5090H og tabt en del penge hver gang,men dog forbedringer hver gang,men nu er det slut med at skifte ud for mit vedkomne,det sidste jeg vil bruge penge på nu,er til en ISF-kalibrering,og en justering af mit surrond,så jeg kan få det optimale ud af det jeg har.

Præcis Jan, og jeg vil så tilføje, at de "sidste" penge du vil give ud, er rigtigt godt givet ud



-------------
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.


Skrevet af: Skyum
Skrevet den: 13-April-2009 kl. 10:48
Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

[QUOTE=Hother]

Mange tak for Jeres kommentarer til mit filosofiske "Klarsyn". Det glæder mig, at I et godt stykke hen ad vejen kan følge min tankegang.

Edit: Jeg må så tilføje, at jeg har skam fået en lille forbedring hver gang jeg har skiftet et eller andet .... men var forbedring god nok i forhold til det forrige udstyr, og pengene der er benyttet, det er lige det. 

 

Ja men vi glæder os jo rigtigt meget til din anmeldelse af din kommende Receiver og her får vi jo alle sammen glæde af dine investeringer



-------------
Samsung UE75-ES9005U | Pioneer SC-LX83 | OPPO 93 | Samsung 3126 | Dali Ikon 7 | Dali Vokal 2 | Dali Ikon wall | B&W PV1 Subwoofer | Harmony Touch | Apple TV3


Skrevet af: Sidsel80
Skrevet den: 13-April-2009 kl. 11:12
Nu er jeg jo ny herinde, men har fulgt lidt med gennem min mands snigen rundt herinde, vi bliver jo de heldige ejere af ofret for Hother's seneste udskiftning, altså Onkyo 706'eren :)

Den kommer til at udskifte en Denon 1509, så der kan man tale om en seriøs forbedring ;)

Da vi stadig er i den spæde fase, er der ingen tvivl om at jeg ønsker mig større højtalere, og det største problem er nok nærmest at stoppe hinanden 

Men men men, der er ingen tvivl om at vi løbende værdsætter det vi har, tror bare ikke vi er nået til klar-syns stadiet 

- Sidsel (der glæder sig forbasket meget til den nye receiver )


Skrevet af: Hother
Skrevet den: 13-April-2009 kl. 11:15

Se Henrik, nu kommer du jo ind på noget helt basalt. Én af årsagerne til at der er blevet skiftet ud ret ofte er jo også pga af mine anmeldelser. Jeg vil helst ikke have at man kan pege for meget fingre af det set-up der er blevet benyttet ved anmeldelsen.

Folk har med rette brokket sig over mine højtalere ved anmeldelse af en receiver. Og folk har med mere eller mindre urette brokket sig over at jeg kan lave en anmeldelse af en BD player med et 720p panel. (Forskellen er nemlig ret minimal).

Husk på, at en recordere.dk anmeldelse ikke kun findes på recordere.dk, men på no-time også f.eks. på HI Priser.

Så nu er jeg OGSÅ nået dertil, at nu mit set-up ikke længere er så up to date som folk vil have, så er det bare det.



-------------
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.


Skrevet af: Hother
Skrevet den: 13-April-2009 kl. 11:19

Oprindeligt skrevet af Sidsel80 Sidsel80 skrev:

Nu er jeg jo ny herinde, men har fulgt lidt med gennem min mands snigen rundt herinde, vi bliver jo de heldige ejere af ofret for Hother's seneste udskiftning, altså Onkyo 706'eren :)

Den kommer til at udskifte en Denon 1509, så der kan man tale om en seriøs forbedring ;)

Da vi stadig er i den spæde fase, er der ingen tvivl om at jeg ønsker mig større højtalere, og det største problem er nok nærmest at stoppe hinanden 

Men men men, der er ingen tvivl om at vi løbende værdsætter det vi har, tror bare ikke vi er nået til klar-syns stadiet 

- Sidsel (der glæder sig forbasket meget til den nye receiver )

Hej Sidsel, det glæder mig at I glæder Jer, det kan I også roligt gøre. Jeres nye receiver er fænomonal. Benyttede den i går til at høre f.eks. Kings of Leons "Sex on fire", og jeres receiver får det hele med 



-------------
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.


Skrevet af: xcardman
Skrevet den: 13-April-2009 kl. 11:25
Netop en 508 med 720p, bliver jo kun slået af en pio. Netop full HD er godt til blu-ray, men det stå faktisk mindre godt på et almindelig SD-signal. Med mindre det er et tv med et rigtig godt full HD panel.
Ud over sort, stod dvd næsten lige så godt på mit gamle px80, som en g10. Mens Bluray stod langt bedre. grunden til alt stod lidt bedre på en g10, er et bedre panel ikke full HD.

så har aldrig forstået dem, som brokker sig over en test på et 720P panel


Skrevet af: Skyum
Skrevet den: 13-April-2009 kl. 13:21

Oprindeligt skrevet af xcardman xcardman skrev:

Netop en 508 med 720p, bliver jo kun slået af en pio. Netop full HD er godt til blu-ray, men det stå faktisk mindre godt på et almindelig SD-signal. Med mindre det er et tv med et rigtig godt full HD panel.
Ud over sort, stod dvd næsten lige så godt på mit gamle px80, som en g10. Mens Bluray stod langt bedre. grunden til alt stod lidt bedre på en g10, er et bedre panel ikke full HD.

så har aldrig forstået dem, som brokker sig over en test på et 720P panel

Der er jo rigtigt mange der lader sig forblænde af fine tal i oversigten over ydelse, men i den virkelige verden,s å ved vi jo at der er himmelvid forskel på eks. full-HD paneler,og af samme grund kan et pioneer 508 der ikke er full-hd ofte vise bedre billede end andre full-hd paneler.

 



-------------
Samsung UE75-ES9005U | Pioneer SC-LX83 | OPPO 93 | Samsung 3126 | Dali Ikon 7 | Dali Vokal 2 | Dali Ikon wall | B&W PV1 Subwoofer | Harmony Touch | Apple TV3


Skrevet af: Hother
Skrevet den: 13-April-2009 kl. 13:46
Oprindeligt skrevet af Skyum Skyum skrev:

Oprindeligt skrevet af xcardman xcardman skrev:

Netop en 508 med 720p, bliver jo kun slået af en pio. Netop full HD er godt til blu-ray, men det stå faktisk mindre godt på et almindelig SD-signal. Med mindre det er et tv med et rigtig godt full HD panel.
Ud over sort, stod dvd næsten lige så godt på mit gamle px80, som en g10. Mens Bluray stod langt bedre. grunden til alt stod lidt bedre på en g10, er et bedre panel ikke full HD.

så har aldrig forstået dem, som brokker sig over en test på et 720P panel

Der er jo rigtigt mange der lader sig forblænde af fine tal i oversigten over ydelse, men i den virkelige verden,s å ved vi jo at der er himmelvid forskel på eks. full-HD paneler,og af samme grund kan et pioneer 508 der ikke er full-hd ofte vise bedre billede end andre full-hd paneler.

 

Et Pioneer PDP-508XD viser faktisk meget ofte et langt bedre billede end et Full HD panel.

Så du har ganske ret, man skal ikke lade sig forblænde af tal og ydelser



-------------
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.


Skrevet af: Bruger udmeldt 43
Skrevet den: 13-April-2009 kl. 13:46

Jamen jeg synes da det er dejligt at læse at du har fået et klarsyn John. Det kan vel i nogen grad forsvares at skifte ud, når det er til noget bedre. Men med din frekvens i udskiftning er det nok faldet en del for brystet, og der er da også lavet grin med det.

Men nu tror jeg egentlig også du er ved at have nået toppen af hvad der er muligt at stoppe ind i en lejlighed hvis du og naboerne også skal kunne være der. Og som du selv er inde på - stop op og nyd - det er meget den devise jeg selv lever efter. Har altid haft TV og Forstærkere i en halv menneskealder. Mit tøj bliver slidt inden det smides væk. Skal ikke ud at have nyt hele tiden.

Så det glæder mig hvis du er ved at indse dette



Skrevet af: Hother
Skrevet den: 13-April-2009 kl. 13:52
Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Jamen jeg synes da det er dejligt at læse at du har fået et klarsyn John. Det kan vel i nogen grad forsvares at skifte ud, når det er til noget bedre. Men med din frekvens i udskiftning er det nok faldet en del for brystet, og der er da også lavet grin med det.

Men nu tror jeg egentlig også du er ved at have nået toppen af hvad der er muligt at stoppe ind i en lejlighed hvis du og naboerne også skal kunne være der. Og som du selv er inde på - stop op og nyd - det er meget den devise jeg selv lever efter. Har altid haft TV og Forstærkere i en halv menneskealder. Mit tøj bliver slidt inden det smides væk. Skal ikke ud at have nyt hele tiden.

Så det glæder mig hvis du er ved at indse dette

Rene guldkorn Kampus



-------------
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.


Skrevet af: Speednut
Skrevet den: 18-Maj-2009 kl. 17:06
Sjovt, jeg først faldt over denne tråd lige nu.

jeg sad lige for 5 minutter siden havde siddet og kigget på mit udstyr, og tænkt "er jeg egentlig tilfreds?"

Redordere og hifi sider generelt, er et farligt sted at opholde sig for ofte. Da jeg for ca. 4 år siden besluttede mig at jeg ville have ordentlig udstyr,begyndte jeg at søge på livet løst på nettet. Jeg faldt over dem alle. Recordere, Hifi4all, AVS, Avforums osv.

Hvad der startede med en simpel opgradering af surround til et ca. 10.000 kroner's surround sæt, er nu nået op over de 60.000 kr., da jeg selvfølgelig også skulle have ny skærm

Jeg ser tit på andre hjemmebioer herinde og bliver misundelig. Det virker som om, at alle får nyt hele tiden, og jeg føler mig udenfor

Jeg mangler stadig en sub, men tankerne er allerede gået i retning af nye højtalere. Overvejer om jeg skal skifte mit focal chorus surround ud med 2 Focal Electra 1007, og så købe center og baghøjtalere senere.

Problemet er, at jeg slet ikke har råd til det I øvrigt er min computers dage talte, da den nu er oppe i rekord stort 12 minutter om at starte helt op. Så den skal uden tvivl skiftes snart.

Så mange ønsker, så lidt penge...Damm you recordere.dk

Jeg burde næsten overveje at sløjfe mit internet.

Nogen der ved hvor man kan sælge sin nyre?


-------------
Surround: Pioneer KRP-600M, Pioneer LX60, Pioneer BDP-LX71, Velodyne SPL 1200 Ultra, Focal Chorus surround.

Head-Fi: Sennheiser HD800, Red Wine Isabellina HPA LFP-V DAC/headamp


Skrevet af: ghost-the-man
Skrevet den: 18-Maj-2009 kl. 18:07
Du har helt ret,man skal passe på med at være for meget herinde hvis man ikke kan modstå fristelser,men nu har jeg besluttet at det må høre op med at købe nyt,men da jeg så Johns nye reciver,gav det sgu et lille gib i mig det ville være vildt at ha sådan en,men jeg har en ting som jeg godt kunne tænke mig,det var en total løsning med en universalfjernbetjening fra AV Precision,så konen har nemmere ved at betjene det hele.


-------------
M.V.H Jan

http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=33699&PN=1&title=ghostthemans-hjemmebio - welcome to Ghost-The-Man`s Hjemmebio/HiFi


Skrevet af: Speednut
Skrevet den: 18-Maj-2009 kl. 18:59
Godt nok at sige stop.

Jeg ville ønske, at jeg havde samme selvbeherskelse. Men jeg plejer som regel til sidst, at give efter for fristelsen....desværre. Det eneste i mit setup, der med sikkerhed har opnået "Fredet" status er mit tv. Alt det anet, tør jeg ikke garanterer for

Da jeg fik fra all-in-one surround til mit nuværende, var det et fantastisk opløft af lyden. Min hjerne hjemsøger mig konstant med spørgsmålet "Hvis jeg nu går længere op i model, hvor meget mere kan jeg så blive forbavset?"

Det er en skrue uden ende


-------------
Surround: Pioneer KRP-600M, Pioneer LX60, Pioneer BDP-LX71, Velodyne SPL 1200 Ultra, Focal Chorus surround.

Head-Fi: Sennheiser HD800, Red Wine Isabellina HPA LFP-V DAC/headamp


Skrevet af: Hother
Skrevet den: 18-Maj-2009 kl. 19:21
Oprindeligt skrevet af ghost-the-man ghost-the-man skrev:

Du har helt ret,man skal passe på med at være for meget herinde hvis man ikke kan modstå fristelser,men nu har jeg besluttet at det må høre op med at købe nyt,men da jeg så Johns nye reciver,gav det sgu et lille gib i mig det ville være vildt at ha sådan en,men jeg har en ting som jeg godt kunne tænke mig,det var en total løsning med en universalfjernbetjening fra AV Precision,så konen har nemmere ved at betjene det hele.

Ja, jeg kunne også godt tænke mig en fjernbetjening der nemt, overskueligt og brugbart bar kunne det hele.

Som tak for dit syn på min nye receiver får du et billede. Jeg har lige taget en masse af den ifm udarbejdelsen af anmeldelsesen af receiveren 

 



-------------
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.


Skrevet af: ghost-the-man
Skrevet den: 18-Maj-2009 kl. 20:55
Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

Oprindeligt skrevet af ghost-the-man ghost-the-man skrev:

Du har helt ret,man skal passe på med at være for meget herinde hvis man ikke kan modstå fristelser,men nu har jeg besluttet at det må høre op med at købe nyt,men da jeg så Johns nye reciver,gav det sgu et lille gib i mig det ville være vildt at ha sådan en,men jeg har en ting som jeg godt kunne tænke mig,det var en total løsning med en universalfjernbetjening fra AV Precision,så konen har nemmere ved at betjene det hele.

Ja, jeg kunne også godt tænke mig en fjernbetjening der nemt, overskueligt og brugbart bar kunne det hele.

Som tak for dit syn på min nye receiver får du et billede. Jeg har lige taget en masse af den ifm udarbejdelsen af anmeldelsesen af receiveren 

 

Tak John,det vær pænt af dig,glæder mig til at læse din anmeldelsesen.



-------------
M.V.H Jan

http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=33699&PN=1&title=ghostthemans-hjemmebio - welcome to Ghost-The-Man`s Hjemmebio/HiFi


Skrevet af: lahan
Skrevet den: 18-Maj-2009 kl. 21:51
Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Jamen jeg synes da det er dejligt at læse at du har fået et klarsyn John. Det kan vel i nogen grad forsvares at skifte ud, når det er til noget bedre. Men med din frekvens i udskiftning er det nok faldet en del for brystet, og der er da også lavet grin med det.


Men nu tror jeg egentlig også du er ved at have nået toppen af hvad der er muligt at stoppe ind i en lejlighed hvis du og naboerne også skal kunne være der. Og som du selv er inde på - stop op og nyd - det er meget den devise jeg selv lever efter. Har altid haft TV og Forstærkere i en halv menneskealder. Mit tøj bliver slidt inden det smides væk. Skal ikke ud at have nyt hele tiden.

ja husk at nyde det nuværende udstyr fremfor at tænke at det kunne være bedre hvis man købte en ekstra dims.
En del af mit setup er over 10gammelt, det har dog ikke spillet bedre end det gør nu.
En bd skive i afspilleren, god lyd på anlæget så er det på højde med en biograf tur.

Lider heldigvis ikke at en trang til at opgradere hele tiden, har nok for mange andre interesser at brænde pengene af på.


Skrevet af: Willer
Skrevet den: 18-Maj-2009 kl. 22:08

Ingen tvivl om at recordere.dk kan være et dyrt bekendtskab. I de sidste to uger har jeg fået følgende ind af døren:

  • Panasonic PT-AE3000 projektor
  • Stewart Filmscreen StudioTek 130 92" Tabtension
  • Pioneer SC-LX81 receiver
  • Elac højttalere (1xCC241, 2xFS247, 4xBS243)
  • HarboSub10 subwoofer
  • Logitech Harmony One fjernbetjening
  • En god lænestol til at nyde hele herligheden fra

Men forventer da også at beholde det i laaaaaang laaaang tid indtil min bankkonto er kommet sig igen.

Eneste der mangler nu er nogle højttalerkabler, en stand-alone blu-ray afspiller, autolinkmodul til lærredet, mørklægningsgardiner, stander til centerhøjttaleren, hifi-møbel der kan rumme SC-LX81eren..... pyyyh syntes stadig listen er lang.

Ingen tvivl om at ovenstående skal nydes i en god rum tid nu . Jeg syntes selv jeg har valgt komponenter som ikke indbyder til opgraderinger forteløbig. En stor tak til alle deltagere på dette forum for kvalificeret hjælp både direkte og indirekte.



-------------
Kristian


Skrevet af: xcardman
Skrevet den: 18-Maj-2009 kl. 22:10
Oprindeligt skrevet af Willer Willer skrev:

Ingen tvivl om at recordere.dk kan være et dyrt bekendtskab. I de sidste to uger har jeg fået følgende ind af døren:

  • Panasonic PT-AE3000 projektor
  • Stewart Filmscreen StudioTek 130 92" Tabtension
  • Pioneer SC-LX81 receiver
  • Elac højttalere (1xCC241, 2xFS247, 4xBS243)
  • HarboSub10 subwoofer
  • Logitech Harmony One fjernbetjening
  • En god lænestol til at nyde hele herligheden fra

Men forventer da også at beholde det i laaaaaang laaaang tid indtil min bankkonto er kommet sig igen.

Eneste der mangler nu er nogle højttalerkabler, en stand-alone blu-ray afspiller, autolinkmodul til lærredet, mørklægningsgardiner, stander til centerhøjttaleren, hifi-møbel der kan rumme SC-LX81eren..... pyyyh syntes stadig listen er lang.

Ingen tvivl om at ovenstående skal nydes i en god rum tid nu . Jeg syntes selv jeg har valgt komponenter som ikke indbyder til opgraderinger forteløbig. En stor tak til alle deltagere på dette forum for kvalificeret hjælp både direkte og indirekte.



til lykke med dit udstyr, det var også meget på en gang. De fleste opbygger det jo efterhånden.


Skrevet af: Speednut
Skrevet den: 18-Maj-2009 kl. 22:14
Oprindeligt skrevet af Willer Willer skrev:

Ingen tvivl om at recordere.dk kan være et dyrt bekendtskab. I de sidste to uger har jeg fået følgende ind af døren:

  • Panasonic PT-AE3000 projektor
  • Stewart Filmscreen StudioTek 130 92" Tabtension
  • Pioneer SC-LX81 receiver
  • Elac højttalere (1xCC241, 2xFS247, 4xBS243)
  • HarboSub10 subwoofer
  • Logitech Harmony One fjernbetjening
  • En god lænestol til at nyde hele herligheden fra

Men forventer da også at beholde det i laaaaaang laaaang tid indtil min bankkonto er kommet sig igen.

Eneste der mangler nu er nogle højttalerkabler, en stand-alone blu-ray afspiller, autolinkmodul til lærredet, mørklægningsgardiner, stander til centerhøjttaleren, hifi-møbel der kan rumme SC-LX81eren..... pyyyh syntes stadig listen er lang.

Ingen tvivl om at ovenstående skal nydes i en god rum tid nu . Jeg syntes selv jeg har valgt komponenter som ikke indbyder til opgraderinger forteløbig. En stor tak til alle deltagere på dette forum for kvalificeret hjælp både direkte og indirekte.



Det kan da vist kaldes en opgradering der vil noget. Hvordan kan det være at du har valgt en harboSub10 til den flotte sammensætning, og ikke fx en Velodyne eller SVS?


-------------
Surround: Pioneer KRP-600M, Pioneer LX60, Pioneer BDP-LX71, Velodyne SPL 1200 Ultra, Focal Chorus surround.

Head-Fi: Sennheiser HD800, Red Wine Isabellina HPA LFP-V DAC/headamp


Skrevet af: Willer
Skrevet den: 18-Maj-2009 kl. 22:15

Oprindeligt skrevet af xcardman xcardman skrev:


til lykke med dit udstyr, det var også meget på en gang. De fleste opbygger det jo efterhånden.

Takker - venter lige nu på de sidste to stk BS 243 og de andre "småting" før det kommer til at spilel for alvor.

Det hele startede med projektoren - fandt den på nettet til 15.500,- mod en normal pris på 20-23.000,- så kunne ikke lade være at bestille. Men uden lærred er den jo ikke meget værd... og uden lyd er det også en tam oplevelse...så har det lige som grebet om sig der fra. Mer vil ha mer.



-------------
Kristian


Skrevet af: Willer
Skrevet den: 18-Maj-2009 kl. 22:20

@speednut: Højttalerne blev købt hos HarboSound (i hvid højglans) og i den forbindelse gjorde jeg lidt impulskøbet af harbosub10 for at komme i gang med en matchende sub. Havde overvejet f.eks. Velodyne SPL-1200 Ultra. Men tænkte at jeg vil give den en chance inden jeg kaster 10-13.000,- efter en sub som udelukkende skal bruges til film. Begrænset hvor mange penge man mister på en sub til 2.700,- hvis der senere opgraderes.  



-------------
Kristian



Print side | Luk vindue