Print side | Luk vindue

Lille fladskærms-tv til campingvogn

Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Visnings- og lytte-udstyr
Forumnavn: TV
Forumbeskrivelse: Fladskærme, billedrør og projections-tv
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=58803
Udskrevet den: 28-April-2024 kl. 18:10


Emne: Lille fladskærms-tv til campingvogn
Skrevet af: tipsen
Emne: Lille fladskærms-tv til campingvogn
Skrevet den: 14-April-2009 kl. 14:59
Hej alle
Mit fædrende ophav har anskaffet en campingvogn og vil gerne have den udstyret med et TV. Jeg ved ikke præcis hvilke signaler der er til rådighed for fjernsynet, men der skulle sidde en Triax-antenne på taget og i følge min far er der digital modtagelse af gratis-kanalerne.

Han har selv snakket om et Lumatron fra Kvickly, hvorefter jeg foreslog ham lige at spørge lidt rundt omkring, da Lumatron måske ikke er det bedste valg.

Plads er jo ikke det der er mest af i en campingvogn, så han vil gerne have et tv omkring de 19" (max total-højde 41cm!) med indbygget dvd-afspiller og gerne en nem mulighed for at vise billeder fra et kamera (kortlæser, usb-indgang eller måske bare brug af kabel med tv-udgang fra kameraet?).

Prismæssigt ligger han helst omkring de 2.000kr (1.795 for Lumatron) men hvis det er begrænset med fornuftige alternativer så hellere se, hvad der findes på markedet op til 3.000kr.

Håber I kender nogle alternativer, da jeg er rimelig blank på dette område.

Mvh Tommy



Svar:
Skrevet af: Bruger udmeldt 43
Skrevet den: 14-April-2009 kl. 17:05

Et lille godt TV med Samsung panel

http://www.globevision.dk/shop/19%22-viewpia-lm-19ied7-330p. html - http://www.globevision.dk/shop/19%22-viewpia-lm-19ied7-330p. html

og en anmeldelse herindefra

http://www.recordere.dk/indhold/templates/design.aspx?articleid=1289&zoneid=1 - http://www.recordere.dk/indhold/templates/design.aspx?articl eid=1289&zoneid=1

 



Skrevet af: tipsen
Skrevet den: 14-April-2009 kl. 18:41
Det ser da rigtigt interessant ud - tak for linket.


Skrevet af: Bruger udmeldt 43
Skrevet den: 14-April-2009 kl. 18:43
Ja og billigt tilligemed


Skrevet af: tipsen
Skrevet den: 14-April-2009 kl. 19:16
Der er én som kommenterer at tv'et mangler en digital tuner - med reference til eks. campingvogne - er det et reelt problem med ovenstående setup?


Skrevet af: Radiomanden
Skrevet den: 14-April-2009 kl. 19:30

 

 Hvis ikke der er en Digital Tuner, så er det ganske ubrugeligt, så kan det jo kun bruges få måneder her i DK, og det er uanvendeligt i udlandet.



-------------
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E


Skrevet af: Bruger udmeldt 43
Skrevet den: 14-April-2009 kl. 19:32

Det linkede TV _har_ digital tuner til tagantenne.

http://1087825.shop10.dandomain.dk/shop/19%22-viewpia-lm-19ied7-330p.html - http://1087825.shop10.dandomain.dk/shop/19%22-viewpia-lm-19i ed7-330p.html



Skrevet af: Radiomanden
Skrevet den: 14-April-2009 kl. 19:34

 

 Ja, men kun MPEG2.



-------------
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E


Skrevet af: Bruger udmeldt 43
Skrevet den: 14-April-2009 kl. 19:38

Ja ja, men det virker til 2012

Det analoge signal der modtages via antenne slukkes til november 2009.
Hvis du modtager TV via Kabel TV (f.eks. YouSee, Stofa eller en lokal antenne forening har det ingen betydning for dig.
Det har heller ingen betydning hvis du modtager TV via satellit. (f.eks. Canal Digital eller Viasat)

Dette TV vil fortsat kunne modtage alle de kanaler du måtte abonnere på via ovenstående muligheder uden tilslutning af ekstra bokse.

HD-READY

PANEL
Producent Samsung
Format 14,4 : 9 - widescreen
Opløsning WXGA (1440 x 900)
Lysstyrke 300 cd/m²
Kontrast 3000 : 1 (dynamisk)
Responstid 5 ms
Betragtningsvinkel 160 X 160
Farvedybde 16,7 mio farver

DVD
Type Slot in fra top
Formater DivX, Mpeg4, DVD R/RW VCD,
SVCD, MP3, CD-DA, Jpeg

LYD
Audio udgangseffekt 2 x 3 W
Stereo AV, A2, NICAM
Højtaler Indbygget
Equalizer ja (5 bånd)
Auto volumen kontro ja
Surround ja
Lydstatus huk 5 funktioner (flad, tale,
musik, film, bruger)

VIDEO
Deinterlace Bevægelse sensor & forbedring
Com filter 3D comb filter (PAL/NTSC)
Billedstatus huk 5 funktioner (dynamisk, standard,
mild, spil, bruger)
Farvestatus huk 4 funktioner (kold, normal, varm,
bruger)

TEKST TV
Hukommelse 100 sider (ventefrit)
Gennemsigtigt ja
Mix ja
Stor skrift ja

TILSLUTNING
Antennestik 1 stk
Scart 1 stk
S-video 1 stk
Component (RGB) 1 stk
PC tilslutning (VGA) 1 stk (1024x768, 1280x768,
1360x768, 1366x768 - auto)
PC Audio 1 stk - jackstik
Audio ind 1 stk - phono RCA - L + R
HDMI 1 stk
CI 1 stk. (Common Interface
Hovedtelefontilslutning1 stk.
HDTV READY 480p, 576p, 720p, 1080i
(Y/Pb/pr, RGB, DVI (HDCP, HDMI)
q
TUNER
Europa PAL B/G, D/K, I, Secam B/G DK,
K1, L/L, NTSC AV3.58
DVB-T Ja
Antal tunere 2 stk - analog & digital (DVB-T)
Progressive scan ja
Kanal navngivning ja
Kanal redigering ja
Favoritkanal ja
Quick View ja
Booster on/off ja
Format vælger ja (Auto, 16:9, 14:9, 4:3, zoom1,
zoom2, spectacle, panorama)

ANDET
VESA 100 standard (100 mm. X 100 mm.)
OSD Dansk, engelsk, tysk, svensk
(i alt 14 sprog)
Program scanning ja
Still billede ja
Timer Ur, on/off, auto sleep, sleep timer
Inkluderet tilbehør Fjernbetjening, batteier, strømforsyning

http://1087825.shop10.dandomain.dk/images/LM-19IED7%20specifikationer.pdf">  

1 Stk (Før 3.499,00) 1.899,00 DKK

Antal
< =TextField_ProductInfo id=amount maxLength=6 size=3 value=1 name=AMOUNT>
  
< =image src="http://1087825.shop10.dandomain.dk/images/design/koebknap_dk.gif">
19" Viewpia LM-19IED7 LCD TV m DVD & digital tuner 


Skrevet af: Hother
Skrevet den: 14-April-2009 kl. 19:44
Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Et lille godt TV med Samsung panel

http://www.globevision.dk/shop/19%22-viewpia-lm-19ied7-330p. html - http://www.globevision.dk/shop/19%22-viewpia-lm-19ied7-330p. html

og en anmeldelse herindefra

http://www.recordere.dk/indhold/templates/design.aspx?articleid=1289&zoneid=1 - http://www.recordere.dk/indhold/templates/design.aspx?articl eid=1289&zoneid=1

 

Præcis hvad jeg ville foreslå. Købte et til mit barnebarn, og fik skam et meget hæderligt billede ud af panelet



-------------
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.


Skrevet af: tipsen
Skrevet den: 14-April-2009 kl. 20:43
Oprindeligt skrevet af Radiomanden Radiomanden skrev:

 


 Ja, men kun MPEG2.


Vil det sige, at jeg optimalt set skal kigge efter et fjernsyn som har en digital tuner med support for mpeg4?
Har mpeg4-supporten anden betydning end funktionalitet fra 2012 og frem?
/Tommy


Skrevet af: Radiomanden
Skrevet den: 14-April-2009 kl. 20:47

 

 

Oprindeligt skrevet af tipsen tipsen skrev:

 
Har mpeg4-supporten anden betydning end funktionalitet fra 2012 og frem?

 Ja det har det da, sending i MPEG4 er jo begyndt, og DR kommer som bekendt med deres nye kanaler til November.  



-------------
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E


Skrevet af: tipsen
Skrevet den: 14-April-2009 kl. 20:52
Betyder det bedre kvalitet for de kanaler der sendes i mpeg4 eller betyder det forskellen mellem at kunne se dem eller ej?


Skrevet af: xcardman
Skrevet den: 14-April-2009 kl. 20:54
19" Viewpia

dr og tv2 de næste 3 år. Så er det slut uden ekstra boks.

med mpe4 tuner virker også efter 2012 og man kan se andre tv kanaler end dr1 og tv2 med boxer.


Skrevet af: Radiomanden
Skrevet den: 14-April-2009 kl. 20:58

 

 Uden MPEG4 kan de nye kanaler naturligvis ikke kunne ses, med MPEG4 kan de ses men i en kvalitet som ikke er på højde med det vi har nu, idet bitraten kun vil være Max 1,8 Mbits. Undtagelsen vil jo være DRHD som kommer til November. 



-------------
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E


Skrevet af: tipsen
Skrevet den: 14-April-2009 kl. 21:17
Findes der så et TV som kan matche den 19" Viewpia OG kommer med support for mpeg4 - hvis det er nødvendigt, må det vel også findes!?


Skrevet af: tipsen
Skrevet den: 14-April-2009 kl. 21:17
Kan der være noget "issue" med den antenne som sidder på camping-vognen i forhold til kravene til TV'et - ved som sagt ikke meget andet her end at campingvognen er ny og der sidder en lille "tallerken-Triax" på taget.


Skrevet af: Radiomanden
Skrevet den: 14-April-2009 kl. 21:22

 

 Bambus TVer er ikke ofte udstyret med MPEG4, men det kommer nok når behovet for det stiger.

 En UFO er meget anvendt til camping og til både, da de er nemmere at bruge til det, da man ikke altid har styr på i hvilken retning TV senderen er.



-------------
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E


Skrevet af: tipsen
Skrevet den: 14-April-2009 kl. 22:10
Jeg har fundet http://www.amitech.dk/includes/VisVareGruppe.asp?GruppeId=11 - Amitech (19" 325B) med mpeg4 support - men så fik prisen da også et hak opad!
Har dog ingen anelse om det er skrammel-kvalitet i forhold til den nævnte Viewpia.


Skrevet af: Stefan V
Skrevet den: 14-April-2009 kl. 22:54
Prosonic har også lavet en model med MPEG4 dekoder i 19"
jeg kan ikke lige huske modellen

Held og lykke med købet


Skrevet af: tipsen
Skrevet den: 15-April-2009 kl. 00:03
Det kunne godt virke som om at Viewpia'en giver en fornuftig kvalitet, men mangler mpeg4 mens de andre modeller med mpeg4 måske er lidt mere discount-agtige - er den vurdering helt i skoven eller hvad?


Skrevet af: BorgHammer
Skrevet den: 15-April-2009 kl. 07:44

Syntes stadig det Viewpia skal komme i betragtning. Og for den sags skyld andre modeller med DVD i rette størelse.

Men det skal kun være ud fra den betragtning at Campisten  allerede nu har en Boxer "boks" derhjemme med tilhørende kort. Så kunne han tage boksen med kort med i kampingvognen og se alle Boxer kanaler i hele DK efter 1 Nov (faktisk store dele af Jylland allerede nu). For går han i tanker om at kunne optage kanalerne fra boxer, er det måske denne løsning han skal kikke efter.



-------------
Samsung UE46ES7005 + USB HDD rec.
ONKYO TX-NR709 / BOSE / TViX Slim S1 + M6600 / Chromecast
QNAP TS-439PRO 5,4Tb / SONOS / iPad2 / Logitech Harmony 895+RF-iR transmitt


Skrevet af: quarkir
Skrevet den: 15-April-2009 kl. 11:24
Oprindeligt skrevet af Radiomanden Radiomanden skrev:

 

 Uden MPEG4 kan de nye kanaler naturligvis ikke kunne ses, med MPEG4 kan de ses men i en kvalitet som ikke er på højde med det vi har nu, idet bitraten kun vil være Max 1,8 Mbits. Undtagelsen vil jo være DRHD som kommer til November. 


Husk ikke at sammenligne MPEG-2 og MPEG-4 bitrates direkte, der er stor forskel på effektiviteten.


Skrevet af: tipsen
Skrevet den: 15-April-2009 kl. 11:28
Oprindeligt skrevet af quarkir quarkir skrev:


Oprindeligt skrevet af Radiomanden Radiomanden skrev:

 


 Uden MPEG4 kan de nye kanaler naturligvis ikke kunne ses, med MPEG4 kan de ses men i en kvalitet som ikke er på højde med det vi har nu, idet bitraten kun vil være Max 1,8 Mbits. Undtagelsen vil jo være DRHD som kommer til November. 

Husk ikke at sammenligne MPEG-2 og MPEG-4 bitrates direkte, der er stor forskel på effektiviteten.

Hvis jeg forstår ovenstående korrekt medfører mpeg4 dårligere kvalitet på billedet!!?? Er det så ikke bare at satse på noget uden mpeg4 (Eks. Viewpia) og så evt. skifte det engang i 2012?
/Tommy


Skrevet af: tipsen
Skrevet den: 15-April-2009 kl. 11:33
Oprindeligt skrevet af BorgHammer BorgHammer skrev:

Syntes stadig det Viewpia skal komme i betragtning. Og for den sags skyld andre modeller med DVD i rette størelse.


Men det skal kun være ud fra den betragtning at Campisten  allerede nu har en Boxer "boks" derhjemme med tilhørende kort. Så kunne han tage boksen med kort med i kampingvognen og se alle Boxer kanaler i hele DK efter 1 Nov (faktisk store dele af Jylland allerede nu). For går han i tanker om at kunne optage kanalerne fra boxer, er det måske denne løsning han skal kikke efter.


Ved faktisk ikke om han har en Boxer-boks - men vil den være nødvendig for at modtage TV efter 1. november!!??
Forstår ikke helt det du skriver med at optage tv - kan boxer-boksen bruges til dette - det nævnte Viewpia fjernsyn kan vel ikke!?
/Tommy


Skrevet af: Bruger udmeldt 43
Skrevet den: 15-April-2009 kl. 17:20
Sikke meget hype om et TV til under 2000. Det virker med int digi tuner til 2012. Til den tid er der kommet TV i ruller til at lime på væggen i campingvognen


Skrevet af: Radiomanden
Skrevet den: 15-April-2009 kl. 19:16

 

 

Oprindeligt skrevet af tipsen tipsen skrev:

 

Forstår ikke helt det du skriver med at optage tv - kan boxer-boksen bruges til dette - det nævnte Viewpia fjernsyn kan vel ikke!? 
  [/QUOTE]

 Boxers Sagem modtagere er jo PVR enheder, så ja det er det de kan.



-------------
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E


Skrevet af: BorgHammer
Skrevet den: 16-April-2009 kl. 01:29

Jeg har lige foreslået denne løsning for svigerforældrene til deres Campingvogn. At de tog deres hjemme Boxer boks med i Påskes kampingliv.

Kampus hvad er der galt med at hjælpe manden? Hvorfor købe noget der er forældet til November? Ligemeget om det er et lille tv eller ej.



-------------
Samsung UE46ES7005 + USB HDD rec.
ONKYO TX-NR709 / BOSE / TViX Slim S1 + M6600 / Chromecast
QNAP TS-439PRO 5,4Tb / SONOS / iPad2 / Logitech Harmony 895+RF-iR transmitt


Skrevet af: adixon
Skrevet den: 16-April-2009 kl. 10:11

Jeg kigger også efter en skærm med dvd til vores campingvogne til omkring 2000.  Efter min mening, er følgende TV fra Toshiba en af det mest sikre valg i øjeblikket:

http://www.hifipriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=502152 - http://www.hifipriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=502152

Sjovt nok findes det også i 22 tomme til ca. 2500 også men det er næsten umuligt at finde i denne størrelse.



Skrevet af: tipsen
Skrevet den: 16-April-2009 kl. 14:53
...jeg er efterhånden blevet lidt forvirret omkring hvad der virker og hvad der ikke virker og hvilke krav man bør stille! Har selv bare et gammelt 32" CRT og en tilslutning til det lokale antennelaug herhjemme - så har ikke fået sat mig ind i alt det tekniske vedr. fladskærm - så nogle spørgsmål i lyset af alle de ovenstående indlæg:

1. Hvad kræves af et fjernsyn for at virke efter november 2009 - med de modtageforhold som er i en campingvogn?
2. Hvad kræves af et fjernsyn for at virke efter 20012 - igen med udgangspunkt i en campingvogn.

Hvis man gerne vil undgå ekstra bokse er Viewpia'en og Toshiba'en så stadig kandidater eller kommer de til kort!?

Mvh Tommy


Skrevet af: cnn3
Skrevet den: 16-April-2009 kl. 15:57

Det analoge maste-signal forsvinder pr nov. 2008, derefter skal man bruge en digital DVB-T tuner for at modtage de digitale antennesignaler i en campingvogn.

Idag kan DR og TV2 modtages digitalt vha en DVB-T mpeg2-tuner, enten som en separat boks, eller indbygget i TV'et. Desuden kan man modtage yderligere kanaler fra en udbyder der hedder Boxer, til dette kræves en DVB-T mpeg4 tuner, igen kan denne tuner enten være en boks for sig selv, eller indbygget i jeres TV

2. Fra 2012 bliver der ikke udsendt DVB-T mpeg2 signaler mere, hvorved at man skal benytte en DVB-T mpeg4 tuner  som modtager.

Håber det hjalp på forståelsen.



-------------
mvh Christian


Skrevet af: tipsen
Skrevet den: 16-April-2009 kl. 16:50
Tak skal du have Christian - det var kort og præcist - lige hvad jeg havde brug for.
Tak for alle svarene - nu er jeg da blevet lidt klogere og der bliver nok anskaffet et fjernsyn som man ikke bliver ked af om ½ år :-)


Skrevet af: Bruger udmeldt 43
Skrevet den: 16-April-2009 kl. 17:59
Oprindeligt skrevet af BorgHammer BorgHammer skrev:

Jeg har lige foreslået denne løsning for svigerforældrene til deres Campingvogn. At de tog deres hjemme Boxer boks med i Påskes kampingliv.

Kampus hvad er der galt med at hjælpe manden? Hvorfor købe noget der er forældet til November? Ligemeget om det er et lille tv eller ej.

Det er jo netop ikke forældet til november! Først efter 2012 er det slut med mpeg2, men indtil da er dette TV fuldt ud godt nok til at modtage de tre danske stationer.



Skrevet af: BorgHammer
Skrevet den: 16-April-2009 kl. 19:55

Jeg er slet ikke enig med dig Kampus .

Jeg anskuer mandens problem fra det synspunt at han fra den 1 November hverken kan tage TV2 Zulu, TV2 Charlie, TV2 Film, TV2 NEWS, Kanal 4, Kanal 5, Kanal 6, Discovery eller Animal Planet (Boxer) om han ville ønske det (og han vil ikke have en ekstra boks læste jeg et sted) eller nogen af de nye DR kanaler der kommer til November: DR Ramasjang, DR K og DR HD.

Det er netop meget forældet at købe en MPEG2 model i mine øjne. Jeg ville ihvertfald ikke råde nogen til det.



-------------
Samsung UE46ES7005 + USB HDD rec.
ONKYO TX-NR709 / BOSE / TViX Slim S1 + M6600 / Chromecast
QNAP TS-439PRO 5,4Tb / SONOS / iPad2 / Logitech Harmony 895+RF-iR transmitt


Skrevet af: Radiomanden
Skrevet den: 16-April-2009 kl. 20:04

 

 Det vil jeg også tilslutte mig, skal der anskaffes nyt TV på nuværende tidspunkt, så vil det være fjollet at anskaffe et der ikke har MPEG4 og kan modtage HD. 



-------------
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E


Skrevet af: tipsen
Skrevet den: 16-April-2009 kl. 20:24
Men hvis der ikke findes et fjernsyn af en ordentlig kvalitet som kan modtage hd og har mpeg4 så er alternativet jo at droppe fjernsyn... Jeg mener ikke der har været nævnt et eneste alternativ, som opfylder dette?


Skrevet af: adixon
Skrevet den: 16-April-2009 kl. 22:39

Findes der en LCD fjernsyn i 19 eller 22 tomme med MPEG4 understøttelse for under 3000 kr? Her og nu er jeg tilfreds med at der findes fjernsyn i denne kategori med en DVB CI (Common Interface).  Selvom Boxer virker ikke som de står bag ideen for øjeblikket findes der produkter på market som kan nedkonvertere fra MPEG4 til MPEG2 via en DVB CI.

Se her: http://neotionpocket.com/pocket_viaccess.php - http://neotionpocket.com/pocket_viaccess.php

Fungere det i virkeligheden og vil den kom til fungere sammen med de gratis kanaler i fremtiden? Det ved jeg ikke men der er måske håbe forude.  Ellers kan man bare venter indtil MPEG4 findes i de mindste og billigste fjernsyn. Jeg tror personlige ikke på at det blive i år.



Skrevet af: tipsen
Skrevet den: 19-April-2009 kl. 09:01
Det ser ud til at der i den kommende uge er tilbud på et Prosonic 19" LCD TV med DVD og DVB-T MPEG4 tuner nedsat fra 2.789.- til 1.999.- i Bilka.
Model PBT-1948DVBT - indbygget dvb-t mpeg4 tuner - opløsning 1440x90 osv
Så måske det endda findes, men måske også at Prosonic er et skrammel-fjernsyn i forhold til eks. Viewpia, som er nævnt tidligere i tråden?
/Tommy


Skrevet af: BorgHammer
Skrevet den: 19-April-2009 kl. 09:14
tipsen hvor har du set dette??

-------------
Samsung UE46ES7005 + USB HDD rec.
ONKYO TX-NR709 / BOSE / TViX Slim S1 + M6600 / Chromecast
QNAP TS-439PRO 5,4Tb / SONOS / iPad2 / Logitech Harmony 895+RF-iR transmitt


Skrevet af: tipsen
Skrevet den: 19-April-2009 kl. 09:26
Oprindeligt skrevet af BorgHammer BorgHammer skrev:

tipsen hvor har du set dette??
Bilka, dét smuttede lige i farten - opdateret i den oprindelige post.


Skrevet af: BorgHammer
Skrevet den: 19-April-2009 kl. 09:44
Kender du nogen i Bilka der kan kontrolere noget på den? Eller en der kan kikke forbi på det og undersøge noget? Jeg kan desværre ikke læse fra kataloget (eller fra Google search) om der så automatisk er CA modul slot i? Til Viacceskort?

Eller vil der automatisk være det når det er MPEG4? Andre der ved det?

For her skal vi passe på!! Hvis den bare har MPEG4 tuner i og ikke kan modtage Boxer's kort på nogen måde, er det ikke helt så godt alligevel...





-------------
Samsung UE46ES7005 + USB HDD rec.
ONKYO TX-NR709 / BOSE / TViX Slim S1 + M6600 / Chromecast
QNAP TS-439PRO 5,4Tb / SONOS / iPad2 / Logitech Harmony 895+RF-iR transmitt


Skrevet af: tipsen
Skrevet den: 19-April-2009 kl. 09:50
Hvis det ikke er noget der reklameres med, så er det vel næsten sikkert at fjernsynet ikke har det... :-/ Hvilken betydning har dén mangel?


Skrevet af: Puma
Skrevet den: 19-April-2009 kl. 10:13

Man skal indkøbe en kortlæser til typisk 499,- (stofa´s pris) som man kan monterer sit kort fra ens TV udbyder....Den kan efterfølgende stoppes ind i fjensynet i dens CA port...

Hvordan det så virker med adgang til kodede signaler når man rejser jorden rundt med ens campingvogn skal jeg være usagt, men det er jo de samme sateliter man henter signalet fra.... Så det virker vel på trods af betalingen er sket til den danske repræsentant for eks. Viasat.... 



Skrevet af: BorgHammer
Skrevet den: 19-April-2009 kl. 11:03
Det betyder for dig at du selvfølgelig er sikret at kunne se DR1, DR2, TV2 og de 3 kommende DR kanaler til November (også i fremtiden). Men du vil ikke kunne vælge at se nogle af Boxer's kanaler hvis du ville ønske det på et tidspunkt desværre. Og dette ser jeg som en stor mangel  

-------------
Samsung UE46ES7005 + USB HDD rec.
ONKYO TX-NR709 / BOSE / TViX Slim S1 + M6600 / Chromecast
QNAP TS-439PRO 5,4Tb / SONOS / iPad2 / Logitech Harmony 895+RF-iR transmitt


Skrevet af: tipsen
Skrevet den: 19-April-2009 kl. 11:17
Oprindeligt skrevet af BorgHammer BorgHammer skrev:

Det betyder for dig at du selvfølgelig er sikret at kunne se DR1, DR2, TV2 og de 3 kommende DR kanaler til November (også i fremtiden). Men du vil ikke kunne vælge at se nogle af Boxer's kanaler hvis du ville ønske det på et tidspunkt desværre. Og dette ser jeg som en stor mangel
Som jeg læser de tidligere svar vil jeg med digital mpeg2 tuner også kunne se disse kanaler efter november 2009, men løber ind i problemer i 2012 med manglende mpeg4. Betyder mpeg4 understøttelsen så at man fra november 2009 vil opleve bedre kvalitet på de nævnte kanaler i forhold til et fjernsyn der "kun" har mpeg2 understøttelse på tuneren?
/Tommy


Skrevet af: Puma
Skrevet den: 19-April-2009 kl. 11:43

Nej ! mpeg 4 giver ikke umiddelbart bedre billedkvalitet end mpeg 2 men blot mere plads i relation til båndbredde, hvilket dog giver mulighed har at sende med en højre bitrate, hvilket vil give en bedre billedkvalitet, men det henstå lidt i det uvisse om man ønsker flere kanaler eller højere bitrat i den enkelte mux. ( men en ting er sikket der kommer flere HD kanaler i fremtiden og det kræver stor båndbredde )

Man kan måske forvente, at man i 2012 vil være klar men et CA modul som understøtter dansk tv som vil kunne sikre konvertering mellem mpeg 2 og mpeg 4....disse findes allerede ude i den store verden, men test har har afsløret de har problemer med den standard vi benytter her i vores lille kongerige hviket betyder betyder fint billed men ingen lyd...

Der er ingen tvivl om man vil opleve den samme kaos i 2012 i relation til overgangen til mpeg 4 som den vi oplever i disse dage i relation til slukning af det analog signal i efteråret, specielt henset til muligheden for at modtage de danske must carry kanaler (DR+TV2).

Så rådet må vel være gå efter mpeg4 for at være "fremtidssikret" til modtagelse med egen antenne



Skrevet af: Bruger udmeldt 43
Skrevet den: 19-April-2009 kl. 14:18

Oprindeligt skrevet af tipsen tipsen skrev:

Det ser ud til at der i den kommende uge er tilbud på et Prosonic 19" LCD TV med DVD og DVB-T MPEG4 tuner nedsat fra 2.789.- til 1.999.- i Bilka.
Model PBT-1948DVBT - indbygget dvb-t mpeg4 tuner - opløsning 1440x90 osv
Så måske det endda findes, men måske også at Prosonic er et skrammel-fjernsyn i forhold til eks. Viewpia, som er nævnt tidligere i tråden?
/Tommy

Ja så er du da først lost. Det er noget Prosonic lort!!! 



Skrevet af: BorgHammer
Skrevet den: 19-April-2009 kl. 20:53

Nej så er der nogen der har misinformeret dig Tommy.

Som jeg og nogle andre har skrevet hele tiden så gå efter MPEG4, alt andet vil være forkert.

Jeg ved det kan virke rodet med DR1, DR2 og TV2 kanalerne på den ene sende måde og så alle Boxer kanalerne på den anden. Men se det sådan her at de ryger alle sammen på MPEG4 i 2012. Men Boxer kanalerne er "låst" med kort kryptering og derfor kræver det dit MPEG4 TV kan modtage et kort i siden så de kanaler kan ses.



-------------
Samsung UE46ES7005 + USB HDD rec.
ONKYO TX-NR709 / BOSE / TViX Slim S1 + M6600 / Chromecast
QNAP TS-439PRO 5,4Tb / SONOS / iPad2 / Logitech Harmony 895+RF-iR transmitt


Skrevet af: tipsen
Skrevet den: 19-April-2009 kl. 21:08
Oprindeligt skrevet af BorgHammer BorgHammer skrev:

Nej så er der nogen der har misinformeret dig Tommy.


Som jeg og nogle andre har skrevet hele tiden så gå efter MPEG4, alt andet vil være forkert.


Det vil sige, at jeg ikke kan bruge et tv med digital tv-tuner og mpeg2 efter november 2009 uden ekstra udstyr?
Det vil også være fint med mpeg4, men hvis brugbare alternativer er et "potentielt skrammel" Prosonic TV med mpeg4 fra Bilka vs. et "anmelder-rost" Viewpia tv med mpeg2 så virker det som pest eller kolera efter hvad du siger.
Boxer er ikke noget issue - der er ikke nogen boxer-boks og intet tyder på at der skal være nogen boxer-boks i løbet af de næste år.
/Tommy


Skrevet af: Radiomanden
Skrevet den: 19-April-2009 kl. 21:11

 

 Det er jo også det der kan undgås, når TVet har MPEG4 og CA plads, så skal der kun anskaffes et CA modul og et programkort.



-------------
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E


Skrevet af: tipsen
Skrevet den: 19-April-2009 kl. 22:14
Oprindeligt skrevet af Radiomanden Radiomanden skrev:

 Det er jo også det der kan undgås, når TVet har MPEG4 og CA plads, så skal der kun anskaffes et CA modul og et programkort.

Hvad kan undgås med et (ikke-eksisterende?) fjernsyn med mpeg4 og ca-plads?


Skrevet af: Radiomanden
Skrevet den: 19-April-2009 kl. 22:17

 

  Et TV der har MPEG4 og kortplads kan bruges uden extern modtager. 



-------------
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E


Skrevet af: Bruger udmeldt 43
Skrevet den: 19-April-2009 kl. 23:17

Oprindeligt skrevet af tipsen tipsen skrev:

 Det vil sige, at jeg ikke kan bruge et tv med digital tv-tuner og mpeg2 efter november 2009 uden ekstra udstyr?
/Tommy

mpeg2 fortsætter med DR1+2 og TV2 ind til 2012. Herefter bliver de også kun udsendt i mpeg4. 



Skrevet af: adixon
Skrevet den: 20-April-2009 kl. 14:17

Jeg var måske lidt for hurtig før.  Der findes 3 - 19'/22' samsung modeller med DVB-T/MPEG4 i tyskland i øjeblikket.  De kommer nok snart til Danmark:

http://www.technikdirekt.de/main/en/fernseher/lcd-ab-19zoll/312760/-/article-samsung-le-19-b-450-c4wxzg-48cm.html - http://www.technikdirekt.de/main/en/fernseher/lcd-ab-19zoll/ 312760/-/article-samsung-le-19-b-450-c4wxzg-48cm.html ?

http://www.technikdirekt.de/main/en/fernseher/lcd-ab-19zoll/312774/-/article-samsung-le-19-b-541-c4wxzg-48cm.html - http://www.technikdirekt.de/main/en/fernseher/lcd-ab-19zoll/ 312774/-/article-samsung-le-19-b-541-c4wxzg-48cm.html ? http://www.technikdirekt.de/main/en/fernseher/lcd-ab-19zoll/312781/-/article-samsung-le-19-b-650-t6wxzg-48cm.html?t=1&language=en -

http://www.technikdirekt.de/main/en/fernseher/lcd-ab-19zoll/312781/-/article-samsung-le-19-b-650-t6wxzg-48cm.html - http://www.technikdirekt.de/main/en/fernseher/lcd-ab-19zoll/ 312781/-/article-samsung-le-19-b-650-t6wxzg-48cm.html ?



Skrevet af: tipsen
Skrevet den: 19-Maj-2009 kl. 11:36
Tak for al hjælpen. Det blev til et Viewpia som foreslået i starten af tråden og de er meget tilfredse med kvalitet vs. pris.
/Tommy


Skrevet af: PerGew
Skrevet den: 19-Maj-2009 kl. 11:42
Hej Tommy.
Har du købt beslag så du kan hænge det op i vognen?

I vores campingvogn vil vi gerne kunne se tv enten ved bordet (i den ene ende) eller i "soveværelset i den anden ende.

Jeg er på udkig efter et godt væghlængt beslag, hvor det er let at pille tv'et af og flytte det til den anden ende af vognen.

Mvh Per



Skrevet af: tipsen
Skrevet den: 19-Maj-2009 kl. 13:06
Der er vist ikke købt beslag til TV'et, da der var et "rum" som lige passede til fjernsynet, hvor det så står (ifølge hvad jeg har hørt!).


Skrevet af: Bla Blasen
Skrevet den: 19-Maj-2009 kl. 20:47
Oprindeligt skrevet af adixon adixon skrev:

Jeg var måske lidt for hurtig før.  Der findes 3 - 19'/22' samsung modeller med DVB-T/MPEG4 i tyskland i øjeblikket.  De kommer nok snart til Danmark:

http://www.technikdirekt.de/main/en/fernseher/lcd-ab-19zoll/312760/-/article-samsung-le-19-b-450-c4wxzg-48cm.html - http://www.technikdirekt.de/main/en/fernseher/lcd-ab-19zoll/ 312760/-/article-samsung-le-19-b-450-c4wxzg-48cm.html ?

http://www.technikdirekt.de/main/en/fernseher/lcd-ab-19zoll/312774/-/article-samsung-le-19-b-541-c4wxzg-48cm.html - http://www.technikdirekt.de/main/en/fernseher/lcd-ab-19zoll/ 312774/-/article-samsung-le-19-b-541-c4wxzg-48cm.html ? http://www.technikdirekt.de/main/en/fernseher/lcd-ab-19zoll/312781/-/article-samsung-le-19-b-650-t6wxzg-48cm.html?t=1&language=en -

http://www.technikdirekt.de/main/en/fernseher/lcd-ab-19zoll/312781/-/article-samsung-le-19-b-650-t6wxzg-48cm.html - http://www.technikdirekt.de/main/en/fernseher/lcd-ab-19zoll/ 312781/-/article-samsung-le-19-b-650-t6wxzg-48cm.html ?

Fundet i DK også

http://www.cinemagic.dk/shop/samsung-le-22b450-4950p.html - http://www.cinemagic.dk/shop/samsung-le-22b450-4950p.html

Desværre kun i 1368x768

Vil gerne bruge min skærm som PC skærm også, og vil derfor gerne have Full HD 1920x1080.

Har købt (med returret) et Prosonic PBT-2360 - som egentlig er udemærket.

Men zoom funktioner ved forskellige film formatter er for dårlige




Print side | Luk vindue