Print side | Luk vindue

Fælleskøb af Focal DôME

Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Køb og salg
Forumnavn: Fælleskøb ®
Forumbeskrivelse: Opnå et godt tilbud ved fælles indkøb
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=59347
Udskrevet den: 14-Maj-2024 kl. 00:43


Emne: Fælleskøb af Focal DôME
Skrevet af: Lars
Emne: Fælleskøb af Focal DôME
Skrevet den: 26-April-2009 kl. 16:45

http://www.recordere.dk/indhold/templates/?a=2772">

http://www.recordere.dk/indhold/templates/?a=2772 - Fælleskøb af Focal DôME

http://www.recordere.dk/indhold/templates/?a=2772 - Focal Dôme er de frække højttalere til stuens stereo & surround. Efter ønske tilbydes de nu på Fælleskøb i en kort periode .

 

Spørgsmål herunder >>>



-------------
Ansvarshavende redaktør.
Webmaster, recordere.dk



Svar:
Skrevet af: Bjarke
Skrevet den: 26-April-2009 kl. 17:16
De ser sørme fede ud  men mon det også lyder godt så.......

Det må da i hvertfald være et højttalersæt for det kvindelige


-------------
Pana P50x10y - NAD T753 - NAD C272 - Dali Ikon7, Vokal2, Dali bagh.(Ikon W2 købes)- Ikon Sub - WDlive


Skrevet af: Bendix
Skrevet den: 26-April-2009 kl. 17:32
Gad vide hvordan de spiller i forhold til en B&W zeppelin, jeg leder efter et
ipod anlæg



Skrevet af: Viking30
Skrevet den: 26-April-2009 kl. 18:13

Er der en pris hvis man gerne vil have standerne med?



Skrevet af: Lars
Skrevet den: 26-April-2009 kl. 18:45

Oprindeligt skrevet af Viking30 Viking30 skrev:

Er der en pris hvis man gerne vil have standerne med?

Der er rabat på alt DôME - også standerne - inde på bestillingssiden.

Standerne købes separat.

  /Lars



-------------
Ansvarshavende redaktør.
Webmaster, recordere.dk


Skrevet af: pointwood
Skrevet den: 26-April-2009 kl. 19:14
Viking30: Hvis du går ind på bestillingssiden, så kan du se alle priserne og sammenligne dem med deres http://hifi-freaks.dk/webshop/?cPath=1_27 - normalpriser .
Der ser ud til at være 205kr at spare per stander, om end jeg fortsat har svært ved at forstå hvorfor standere skal være så dyre?

Hvad er "for en kort periode"?

Hvilken surround forstærker kan anbefales til sådan et sæt? (pris helst ikke over 10k) Umiddelbart tror jeg at jeg vil gå efter enten en Denon eller en Onkyo.

Det er super at der bliver mulighed for at høre dem, jeg har været interesseret i disse højtalere i et stykke tid men har endnu ikke hørt dem. På Focals hjemmeside linker de til en del artikler/reviews af dem, men de fleste er på fransk :(
Gå til http://www.focal-fr.com/ - http://www.focal-fr.com/ > Dome > Press for at se dem. Umiddelbart ser det dog ud til at de får ganske gode anmeldelser.

Der er også et Dôme® Kabel - det står til 295kr/stk - menes der her 295kr/meteren?

Jeg er helt sikkert interesseret i et 5.1 sæt.

-------------
Jramskov


Skrevet af: Viking30
Skrevet den: 26-April-2009 kl. 19:25

Tak for svar til jer begge.



Skrevet af: o0Breaker0o
Skrevet den: 26-April-2009 kl. 19:57
Endelig kom de som fælleskøb,..Har lagt en bestilling på et sæt, det var dog ikke muligt at vælge finish.


Skrevet af: kskruger
Skrevet den: 26-April-2009 kl. 22:32
 


Skrevet af: Marqzen
Skrevet den: 26-April-2009 kl. 22:38

Meget interessant. Kan nogle komme med en kvalificeret sammenligning mellem disse, Gallo Micro/Adiva og så disse fra Hifiklubben http://www.hifiklubben.dk/produkter/hoejttaler/kompakt/podspeakers_the_drop_hoejttaler_hvid.htm - http://www.hifiklubben.dk/produkter/hoejttaler/kompakt/podsp eakers_the_drop_hoejttaler_hvid.htm

Jeg er efter et par lækkert designet højtalere, men ved ikke hvilke jeg skal nappe af de tre.

Please help.



Skrevet af: kskruger
Skrevet den: 26-April-2009 kl. 23:23
Er det muligt, at få den i hvid , eller er de kun sorte dette fælleskøb?


Skrevet af: Lars
Skrevet den: 27-April-2009 kl. 09:29

Hej Alle

Antal bestillinger:

  • 2.0 sæt:  1

http://www.recordere.dk/indhold/templates/?a=2772 - Mere om bestilling her

  /Lars



-------------
Ansvarshavende redaktør.
Webmaster, recordere.dk


Skrevet af: Lars
Skrevet den: 27-April-2009 kl. 09:35

Oprindeligt skrevet af kskruger kskruger skrev:

Er det muligt, at få den i hvid , eller er de kun sorte dette fælleskøb?

Alle tre farver kan bestilles.

De hvide og sorte er på lager.

De røde er helt nye, og endnu ikke på lager, og status er ukendt. Så skal det være de røde, så bliver der noget ventetid.

  /Lars



-------------
Ansvarshavende redaktør.
Webmaster, recordere.dk


Skrevet af: kskruger
Skrevet den: 27-April-2009 kl. 11:08
Er der noget nyt omkring demo i København?


Skrevet af: pointwood
Skrevet den: 27-April-2009 kl. 11:16
Oprindeligt skrevet af kskruger kskruger skrev:

Er der noget nyt omkring demo i København?
Og de andre demoer

-------------
Jramskov


Skrevet af: kskruger
Skrevet den: 27-April-2009 kl. 11:28

Oprindeligt skrevet af pointwood pointwood skrev:

Oprindeligt skrevet af kskruger kskruger skrev:

Er der noget nyt omkring demo i København?
Og de andre demoer

Ja selvføligelig, de andre steder er jo også vigtige....



Skrevet af: plokke
Skrevet den: 27-April-2009 kl. 11:28
Oprindeligt skrevet af Marqzen Marqzen skrev:

Meget interessant. Kan nogle komme med en kvalificeret sammenligning mellem disse, Gallo Micro/Adiva og så disse fra Hifiklubben

Jeg er også interesseret i en sammenligning - især op imod Gallo Micro/Diva.. Nogen bud? Det virker ikke som om der findes særlig mange reviews og lignende på nettet..



Skrevet af: Tarkin
Skrevet den: 27-April-2009 kl. 11:51

Jeg er også interesseret, men der må lige noget mere info på bordet om demo'erne den 4-6. maj. Jeg går stærkt ud fra, at den "korte periode" som fælleskøbet varer inkluderer disse datoer.

NB. I øvrigt lidt spøjst, at kalde det for et fælleskøb, når der ikke er tale om en tilmelding på recordere.dk, men et direkte køb på leverandørens hjemmeside...



Skrevet af: Lars
Skrevet den: 27-April-2009 kl. 12:15

Oprindeligt skrevet af Tarkin Tarkin skrev:

NB. I øvrigt lidt spøjst, at kalde det for et fælleskøb, når der ikke er tale om en tilmelding på recordere.dk, men et direkte køb på leverandørens hjemmeside...

Sådan er mange Fælleskøb.

Fidusen er at vi opnår en rabat, ved at gå sammen om at lægge en fælles bestilling. Så sælger de mere, og kan presse deres leverandør til en bedre pris.

De bedste Fælleskøb er dem som er win:win for både os og forhandlerne

Men det er ikke unormalt, at selve bestillingerne foretages enkeltvis hos forhandlerne. Det er nemmest, så er der styr på betaling mv.

  /Lars



-------------
Ansvarshavende redaktør.
Webmaster, recordere.dk


Skrevet af: Tarkin
Skrevet den: 27-April-2009 kl. 12:24
Oprindeligt skrevet af Lars Lars skrev:

Oprindeligt skrevet af Tarkin Tarkin skrev:

NB. I øvrigt lidt spøjst, at kalde det for et fælleskøb, når der ikke er tale om en tilmelding på recordere.dk, men et direkte køb på leverandørens hjemmeside...

Sådan er mange Fælleskøb.

Fidusen er at vi opnår en rabat, ved at gå sammen om at lægge en fælles bestilling. Så sælger de mere, og kan presse deres leverandør til en bedre pris.

De bedste Fælleskøb er dem som er win:win for både os og forhandlerne

Men det er ikke unormalt, at selve bestillingerne foretages enkeltvis hos forhandlerne. Det er nemmest, så er der styr på betaling mv.

  /Lars

Jo, men plejer det ikke indledningsvist at være med tilmelding på recordere.dk, så vi netop kan lægge en fælles bestilling?!



Skrevet af: M.Guldager
Skrevet den: 27-April-2009 kl. 12:26

Hej alle,

Her er svar på nogle af de spørgsmål, der er blevet stillet. Jeg mener ikke jeg skal kommentere hvordan dome satelitterne spiller, mit svar kender I på forhånd

1.Længden på fælleskøbet er endnu ikke fastlagt, men længden overskrider selvfølgelig datoerne for demoerne.

2.Demoerne vil blive afholdt som skiltet.

Mandag d. 4 maj afholder vi demo på

Adina Apartment Hotel Copenhagen,

Amerika plads 7,

2100 KBH Ø

 

Tirsdag d. 5 maj afholder vi demo på

Clarion Collection Hotel Plaza

Østre Stationsvej 24

5000 Odense C

 

Onsdag d. 6 maj afholder vi demo på

Hotel Ritz

Banegårdspladsen 12
DK-8000 Århus C

 

Alle demoer afholdes i tidsrummet 19.00-21.00. Tilmelding er påkrævet til mailto:marketing@hififreaks.dk - marketing@hififreaks.dk :)

Da vi holder disse 3 demoer, afvikler vi IKKE hjemmdemoer i forbindelse med fælleskøbet:)

 

3. Ved køb af domekablet får man 2x4 meter kabel.

 

4. Fælleskøbet gælder dome sættene i farverne sort, hvid og rød. Dog skal det nævnes at modellen i rød er helt ny og produktionen af dem er kun lige begyndt. Derfor kan vi tage imod bestilling, men vi kan desværre ikke sige noget om leveringstidspunktet på nuværende tidspunkt! Ved bestilling af Dome sættet i rød skal det ske via telefon på 72190045.

 

Jeg håber at jeg fik svaret alle :)

 

 



-------------
Michael Guldager
Daglig leder af Hififreaks


Skrevet af: Lars
Skrevet den: 27-April-2009 kl. 12:32

Oprindeligt skrevet af Tarkin Tarkin skrev:

Jo, men plejer det ikke indledningsvist at være med tilmelding på recordere.dk, så vi netop kan lægge en fælles bestilling?!

No.

Enten sendes brugerne direkte videre til bestilling, eller også får forhandleren en email, og samler op derfra.

Men det normale er at det foregår løbende. Så brugerne kan få varene hurtigere, uden at skulle afvente andre bestillinger løber ind.

Så det er samme her på Fælleskøb. Løbende bestilling og levering.

  /Lars



-------------
Ansvarshavende redaktør.
Webmaster, recordere.dk


Skrevet af: pointwood
Skrevet den: 27-April-2009 kl. 13:00
Oprindeligt skrevet af M.Guldager M.Guldager skrev:

3. Ved køb af domekablet får man 2x4 meter kabel.

Det er jo rigeligt til 3 front satellitter og til subwooferen (for mit vedkommende), men langt fra nok til de bagerste.

-------------
Jramskov


Skrevet af: Lars
Skrevet den: 27-April-2009 kl. 13:54
http://www.recordere.dk/indhold/templates/?a=2772">
http://www.recordere.dk/indhold/templates/?a=2772 - Fælleskøb af Focal DôME

http://www.recordere.dk/indhold/templates/?a=2772 - Focal Dôme er de frække højttalere til stuens stereo & surround. Efter ønske tilbydes de nu på Fælleskøb.

http://www.recordere.dk/indhold/templates/?a=2772 - Opdateret med datoer for demoer.



-------------
Ansvarshavende redaktør.
Webmaster, recordere.dk


Skrevet af: mTs813
Skrevet den: 27-April-2009 kl. 17:43

Hej.

Jeg kunne bestemt også være interesseret i disse flotte højtalere, men er der nogle der har et bud på en receiver der vil passe godt til 5.1 sættet?



Skrevet af: Brisse777
Skrevet den: 27-April-2009 kl. 18:08
Der er jeg også med på en lytter...


Skrevet af: Lars
Skrevet den: 27-April-2009 kl. 18:57

Oprindeligt skrevet af mTs813 mTs813 skrev:

Jeg kunne bestemt også være interesseret i disse flotte højtalere, men er der nogle der har et bud på en receiver der vil passe godt til 5.1 sættet?

Focals højttalere er (generelt) ikke svære at trække, og når der er tale om satellitter med subwoofer, så er det endnu nemmere.

Så derfor vil de fleste surround receivere kunne løse opgaven, så det er mere at se på dine behov til sådan en.

Det kunne være du havde nogle præferencer for mærke(r), design eller mulige funktioner. Skal den eksempelvis klare blu-ray lydformater? Er der et øvre prisleje? ect.

  /Lars



-------------
Ansvarshavende redaktør.
Webmaster, recordere.dk


Skrevet af: mTs813
Skrevet den: 27-April-2009 kl. 19:28
Oprindeligt skrevet af Lars Lars skrev:

Oprindeligt skrevet af mTs813 mTs813 skrev:

Jeg kunne bestemt også være interesseret i disse flotte højtalere, men er der nogle der har et bud på en receiver der vil passe godt til 5.1 sættet?

Focals højttalere er (generelt) ikke svære at trække, og når der er tale om satellitter med subwoofer, så er det endnu nemmere.

Så derfor vil de fleste surround receivere kunne løse opgaven, så det er mere at se på dine behov til sådan en.

Det kunne være du havde nogle præferencer for mærke(r), design eller mulige funktioner. Skal den eksempelvis klare blu-ray lydformater? Er der et øvre prisleje? ect.

  /Lars

 

Jeg har et budget på omkring 5000-6000 (hvis det kan lade sig gøre) men gerne så billig som muligt, men hvor man får det mest optimale ud af sættet (vil hellere ofre 6000-7000 på en receiver end 4000, hvis det giver en markant forskel i lyden)

Lige nu har jeg et Panasonic PX70, PS3 samt en Xbox 360, hvor det hele gerne må kunne sættes til og spille med de lydformater som blue-ray med ps3 nu kan tilbyde.

Jeg syntes rigtig godt om Marantz, Harman Kardon, og Yamaha lyder også som om de laver nogle spændende receivere.

Er der nogle der har et forslag til en receiver? og det må godt være andre mærker :) Jeg vil tro at jeg ikke er den eneste der står og mangler en receiver, hvis man køber dette sæt, derfor bare kom med foreskellige mærker og modeller. plusser og minusser hvis der er en som har tid og lyst :)



Skrevet af: Tarkin
Skrevet den: 28-April-2009 kl. 09:44
Jeg planlægger at købe den kommende http://www.pioneerelectronics.com/PUSA/Products/HomeEntertainment/AV-Receivers/PioneerReceivers/ci.VSX-1019AH.Kuro - Pioneer VSX-1019AH 7-kanals A/V surroundreceiver, når den lander på markedet, efter sigende i juni måned. Den har alt det, jeg har behov for, samt en fair pris. En EU model vil formentlig kunne anskaffes for ca. 6.000,- DKK. Jeg tror den vil passe glimrende til et 7.1 setup med Focal Dôme satellithøjttalere. Men nu vil jeg lige give dem en lytter først til hififreaks demoaften.


Skrevet af: o0Breaker0o
Skrevet den: 29-April-2009 kl. 08:23

Så har jeg modtaget mit 2.0 sæt.! Har tilsluttet dem som front højtalere så de hurtigere bliver spillet til, derefter skal de bruges som baghøjtalere.

Generelt er jeg yderst tilfreds med lyden so far.

Nu mangler jeg bare at få købt noget højtaler kabel, regner med at det bliver noget QED Original.



Skrevet af: Tarkin
Skrevet den: 29-April-2009 kl. 09:16
Oprindeligt skrevet af o0Breaker0o o0Breaker0o skrev:

Generelt er jeg yderst tilfreds med lyden so far.

Hvilken forstærker bruger du, og hvad er udgangseffekten?! Kan de spille højt?! Bruger du evt. subwoofer ved siden af?



Skrevet af: o0Breaker0o
Skrevet den: 29-April-2009 kl. 09:30

De spiller på en Pioneer VSX-LX60, udgangseffekten hedder vist 2x140watt hvilke er mere en rigeligt.

De spiller i øjeblikket sammen med en Harbosound sub.

 



Skrevet af: mTs813
Skrevet den: 29-April-2009 kl. 10:26
Hvordan syntes du lyden er i dem? spiller de som du forventede? eller bedre? eller er du blevet skuffet?


Skrevet af: o0Breaker0o
Skrevet den: 29-April-2009 kl. 11:55

Jeg synes de allerede nu har overgået mine forventninger!

De er selvfølgelig ikke i samme liga som mine nuværende front højtalere som er et par Vienna: Beethoven Baby Grand.

Men synes de gør det rigtig godt deres størrelse taget i betragtning.

Glæder mig til at få dem tilsluttet som baghøjtalere i mit setup.



Skrevet af: Leopold
Skrevet den: 29-April-2009 kl. 12:26
Vil det være realistisk at sætte et 2.1 sæt sammen med en en Sonos Zoneplayer 120 ? Vil den kunne trække disse højtalere ?


-------------
Morten

--

Epson TW3200 projector

Onkyo 606

KEF 2005.2

PS3


Skrevet af: Tarkin
Skrevet den: 29-April-2009 kl. 13:07

Oprindeligt skrevet af Leopold Leopold skrev:

Vil det være realistisk at sætte et 2.1 sæt sammen med en en Sonos Zoneplayer 120 ? Vil den kunne trække disse højtalere ?

Det vil jeg mene. Du har 2 x 55 watt (8 ohm) at gøre godt med, samt subwoofer output. Under specifikationerne for Dôme satellitterne skriver de anbefalet forstærkning 25 - 100 watt, så det passer for mig at se helt fint.



Skrevet af: Jasper
Skrevet den: 29-April-2009 kl. 13:39
Jeg tænkte egentlig på at købe et sæt B&W MT10 eller KEF KHT-3005SE men de her ser da også nice ud.

Nogen bud på hvad man burde gå efter ?

PS: Skal også have ny forstærker og overvejede en NAD Vision alt i en løsning 2 eller 5 kanals - nogen indput omkring det ?


-------------
_____________
Jasper


Skrevet af: Thomas Sillesen
Skrevet den: 01-Maj-2009 kl. 12:02

Oprindeligt skrevet af Leopold Leopold skrev:

Vil det være realistisk at sætte et 2.1 sæt sammen med en en Sonos Zoneplayer 120 ? Vil den kunne trække disse højtalere ?

Hej,

Ja, vi har flere kunder som har det system, jeg synes det lyder intet mindre end fremragende sammen, men i al fairness skal også siges jeg jo står for salget af Focal, så lidt forudindtaget er jeg, men personligt er der for mig ingen tvivl om at det er de bedste små højttalere i prisklassen. De er lavet i samarbejde med Focals pro division, så de kan bruges til monitor lytning i studier, og det gør man ikke hvis det ikke er topkvalitet. Samtidig er finish på Dôme suveræn, lækker lakering, og kabinetter i støbt aluminium er sjældent set.

 



-------------
Med venlig hilsen



Thomas Sillesen

Head Honcho Densen og HiFi Freaks


Skrevet af: Thomas Sillesen
Skrevet den: 01-Maj-2009 kl. 12:12

Man skal iøvrigt være opmærksom på at da vi sælger Focal direkte, er priserne lavere end man er vant til, i de traditionelle butikker.

Vejledende pris på Dôme 5.1 sættet er således 1600 euro i Frankrig = Dkr 11.920,- (og de har lavere moms end os).

Normalt er tingene jo dyrere når de kommer til Danmark fra udlandet.

 

 



-------------
Med venlig hilsen



Thomas Sillesen

Head Honcho Densen og HiFi Freaks


Skrevet af: Thomas Sillesen
Skrevet den: 01-Maj-2009 kl. 12:14
For dem der ønsker at benytte Dôme sættet med ny elektronik, kan vi iøvrigt tilbyde Pioneer til ganske gode priser, selvfølgelig med fuld dansk garanti. Har det interesse så kontakt os direkte.

-------------
Med venlig hilsen



Thomas Sillesen

Head Honcho Densen og HiFi Freaks


Skrevet af: M.Guldager
Skrevet den: 04-Maj-2009 kl. 13:49

Første demonstration løber af stablen i aften i KBH. Vi har booket store konferencerum så der er masser af plads:)

 

Vi glæder os til at se de tilmeldte;)



-------------
Michael Guldager
Daglig leder af Hififreaks


Skrevet af: mTs813
Skrevet den: 04-Maj-2009 kl. 21:20

Oprindeligt skrevet af Thomas Sillesen Thomas Sillesen skrev:

For dem der ønsker at benytte Dôme sættet med ny elektronik, kan vi iøvrigt tilbyde Pioneer til ganske gode priser, selvfølgelig med fuld dansk garanti. Har det interesse så kontakt os direkte.

Hej.

Mener du her at det er receiver der er mulighed for at købe sammen med sættet? det kunne nemlig være rigtig fedt, hvis man kunne få en receiver til en god pris med sættet, da jeg står uden noget som helst, men jeg over kraftigt, om det er et sæt jeg vil investere i :)



Skrevet af: Lars
Skrevet den: 05-Maj-2009 kl. 14:23

Hej Alle

Antal bestillinger:

  • 2.0 sæt:  2
  • 5.1 sæt:  2

http://www.recordere.dk/indhold/templates/?a=2772 - Mere om bestilling her

  /Lars



-------------
Ansvarshavende redaktør.
Webmaster, recordere.dk


Skrevet af: Leopold
Skrevet den: 05-Maj-2009 kl. 16:05
Hvad var indtrykket af højtalerne for de som var til demo i KBH igår ?

-------------
Morten

--

Epson TW3200 projector

Onkyo 606

KEF 2005.2

PS3


Skrevet af: Tarkin
Skrevet den: 05-Maj-2009 kl. 16:18

Oprindeligt skrevet af Leopold Leopold skrev:

Hvad var indtrykket af højtalerne for de som var til demo i KBH igår ?

Rigtig gode satellitter. Knap så overbevisende subwoofer - den mangler efter min mening noget dybde og kunne godt være lidt mere kontant i det. Men det skyldes måske begrænsningerne i en 8" nedadvendt sub, samt at demorummet ikke var særligt optimalt, akustisk set.



Skrevet af: Lars
Skrevet den: 05-Maj-2009 kl. 20:28
Oprindeligt skrevet af Tarkin Tarkin skrev:

Oprindeligt skrevet af Leopold Leopold skrev:

Hvad var indtrykket af højtalerne for de som var til demo i KBH igår ?

Rigtig gode satellitter. Knap så overbevisende subwoofer - den mangler efter min mening noget dybde og kunne godt være lidt mere kontant i det. Men det skyldes måske begrænsningerne i en 8" nedadvendt sub, samt at demorummet ikke var særligt optimalt, akustisk set.

Ja, hvis man er vant til en 12" subwoofer el.lign. så vil en 8" (uanset udformning) nok komme til kort.

Jeg har lige hørt sættet her i Odense, og rummet her var ganske fint til formålet.

Jeg syntes de passer godt sammen som sæt. Det må være noget nær et perfekt sæt, til en lejlighed eller et værelse: Hvor kravene er pænt design, der ikke fylder for meget, og som spiller godt uden man kommer på kant med naboerne / familien.

Til en separat hjemmebiograf, hvor lyden gerne må kunne så meget som muligt, der ville jeg altid vælge gulvhøjttalere og stor subwoofer. Men dette Dôme sæt ville være perfekt til vores stue, til TV, musik og film.

Og jeg er imponeret over den lyd de kan levere. Ok, de koster selvfølgelig også lidt mere end de billigste surround sæt, men det syntes jeg også man vinder ind på lydkvaliteten.

  /Lars



-------------
Ansvarshavende redaktør.
Webmaster, recordere.dk


Skrevet af: thbang
Skrevet den: 05-Maj-2009 kl. 21:28
Jeg synes de var vanvittige flotte. spillede overraskende godt, jeg vil kraftigt overveje 2.1 sættet til mine 57 kvm! Jeg var fast besluttet på B&W DM&685 som front, og den lille sub asw608. indtil jeg så focal dome. alle de der specs fatter jeg intet af, så hvilke er 'bedst'. har intet udover en samsungs 46B6050, anskaffer mig snart en PS3... Jeg ved det er det umulige spm, men så bare jeres mening og erfaringer..


Skrevet af: Thomas Sillesen
Skrevet den: 06-Maj-2009 kl. 10:26
Oprindeligt skrevet af mTs813 mTs813 skrev:

Oprindeligt skrevet af Thomas Sillesen Thomas Sillesen skrev:

For dem der ønsker at benytte Dôme sættet med ny elektronik, kan vi iøvrigt tilbyde Pioneer til ganske gode priser, selvfølgelig med fuld dansk garanti. Har det interesse så kontakt os direkte.

Hej.

Mener du her at det er receiver der er mulighed for at købe sammen med sættet? det kunne nemlig være rigtig fedt, hvis man kunne få en receiver til en god pris med sættet, da jeg står uden noget som helst, men jeg over kraftigt, om det er et sæt jeg vil investere i :)

Ja du ringer bare til os.



-------------
Med venlig hilsen



Thomas Sillesen

Head Honcho Densen og HiFi Freaks


Skrevet af: Mikkel A
Skrevet den: 06-Maj-2009 kl. 11:38
Jeg hørte også sættet i Kbh. i mandags, og synes det er et super flot sæt... men lyden var jeg altså ikke tilfreds med. Synes specielt at diskanten var helt lukket... Lyden kom ikke ud til mig. Det var meget ekstremt da vi hørte 2.0. Der lød de to satellitter som om lyden kom fra en dåse... og det kan man jo på en måde også sige at den gør. Ved godt at det er derfor man har en sub, men synes det er et dårligt tegn, når lyden fra satellitterne ikke er til at holde ud at høre på. Det er jo den samme lyd der kommer ud af dem når sub'en er på. Det kunne også have været fedt om vi havde fået lov til at høre noget mere akustisk, hvor man kunne have hørt detaljerne i musikken, men det var der - cd-udvalget taget i betragtning - desværre ikke mulighed for.
Jeg har i to år ledt efter et 5.1 sæt som er småt og flot og som spiller så godt som de gulvhøjttalere jeg har nu. Jeg har set mange pæne, også disse fra Focal, men endnu har ingen kunnet leve op til mit lydkrav... Desværre...


Skrevet af: Lars
Skrevet den: 06-Maj-2009 kl. 11:59

Hej Alle

Antal bestillinger:

  • 2.0 sæt:  3
  • 2.1 sæt:  1
  • 5.1 sæt:  2

http://www.recordere.dk/indhold/templates/?a=2772 - Mere om bestilling her

  /Lars



-------------
Ansvarshavende redaktør.
Webmaster, recordere.dk


Skrevet af: Lars
Skrevet den: 07-Maj-2009 kl. 08:30

Hej Alle

Antal bestillinger:

  • 2.0 sæt:  3
  • 2.1 sæt:  2
  • 5.1 sæt:  2

http://www.recordere.dk/indhold/templates/?a=2772 - Mere om bestilling her

  /Lars



-------------
Ansvarshavende redaktør.
Webmaster, recordere.dk


Skrevet af: RuneH
Skrevet den: 07-Maj-2009 kl. 09:11
Oprindeligt skrevet af Mikkel A Mikkel A skrev:


Jeg har i to år ledt efter et 5.1 sæt som er småt og flot og som spiller så godt som de gulvhøjttalere jeg har nu. Jeg har set mange pæne, også disse fra Focal, men endnu har ingen kunnet leve op til mit lydkrav... Desværre...


Det jo en meningsløs jagt du er på der Mikkel A. Du vil aldrig finde nogle små kompakt/sattelit højtalere som lever op til en gulvhøjtaler. At tro disse Dome ville fylde lyden som et par store gulvhøjtalere er da lige naivt nok?

Kompakt højtalere vil måske kunne gøre det for dig, men det jo en helt anden snak end hvad  tråden handler om. 

Men god jagt da.


-------------
Slut! -sagde de - Ingen signatur er det nye IN!


Skrevet af: Mikkel A
Skrevet den: 07-Maj-2009 kl. 10:07
Oprindeligt skrevet af RuneH RuneH skrev:


Det jo en meningsløs jagt du er på der Mikkel A. Du vil aldrig finde nogle små kompakt/sattelit højtalere som lever op til en gulvhøjtaler. At tro disse Dome ville fylde lyden som et par store gulvhøjtalere er da lige naivt nok?

Kompakt højtalere vil måske kunne gøre det for dig, men det jo en helt anden snak end hvad  tråden handler om. 


Ja, ved godt det er lidt af en Mission Impossible jeg er ude på, men det er også derfor jeg er så tålmodig, men selvfølgelig er med på en lytter når der er mulighed for det. Har altså hørt andre satellitter der imo spillede bedre end disse Dome, og da der tidligere i tråden blev spurgt hvad andre der havde hørt dem på demo'en på Østerbro havde oplevet, gav jeg bare mit imput med til dette, samtidig med at jeg, for at sætte min mening i relief, fortalte hvilke præferencer jeg har...


Skrevet af: Tarkin
Skrevet den: 07-Maj-2009 kl. 11:44

Oprindeligt skrevet af Mikkel A Mikkel A skrev:

Oprindeligt skrevet af RuneH RuneH skrev:


Det jo en meningsløs jagt du er på der Mikkel A. Du vil aldrig finde nogle små kompakt/sattelit højtalere som lever op til en gulvhøjtaler. At tro disse Dome ville fylde lyden som et par store gulvhøjtalere er da lige naivt nok?

Kompakt højtalere vil måske kunne gøre det for dig, men det jo en helt anden snak end hvad  tråden handler om. 


Ja, ved godt det er lidt af en Mission Impossible jeg er ude på, men det er også derfor jeg er så tålmodig, men selvfølgelig er med på en lytter når der er mulighed for det. Har altså hørt andre satellitter der imo spillede bedre end disse Dome, og da der tidligere i tråden blev spurgt hvad andre der havde hørt dem på demo'en på Østerbro havde oplevet, gav jeg bare mit imput med til dette, samtidig med at jeg, for at sætte min mening i relief, fortalte hvilke præferencer jeg har...

Så burde du måske lige dels oplyse hvilke andre satellitter det er, du har hørt, der lyder bedre end Dôme, og dels hvilke gulvhøjttalere det er, du selv har.

Men jeg vil give RuneH ret, det er unfair at sammenligne lyden fra små 14cm satellitter med lyden fra meget større gulvhøjttalere.

Personligt synes jeg lyden fra Dôme satellitterne var rigtig god, størrelsen taget i betragtning (sub'en er en anden snak). Jeg har tænkt mig at bruge mine Dôme satellitter som baghøjttalere i et 7.1 setup (til både film og ren musik), så til det formål synes jeg de er perfekte. Byggekvaliteten er i top og så ser de brand godt ud. WAF: 10 ud af 10.



Skrevet af: Mikkel A
Skrevet den: 07-Maj-2009 kl. 12:57
Oprindeligt skrevet af Tarkin Tarkin skrev:

Så burde du måske lige dels oplyse hvilke andre satellitter det er, du har hørt, der lyder bedre end Dôme, og dels hvilke gulvhøjttalere det er, du selv har.

Men jeg vil give RuneH ret, det er unfair at sammenligne lyden fra små 14cm satellitter med lyden fra meget større gulvhøjttalere.

Personligt synes jeg lyden fra Dôme satellitterne var rigtig god, størrelsen taget i betragtning (sub'en er en anden snak). Jeg har tænkt mig at bruge mine Dôme satellitter som baghøjttalere i et 7.1 setup (til både film og ren musik), så til det formål synes jeg de er perfekte. Byggekvaliteten er i top og så ser de brand godt ud. WAF: 10 ud af 10.

Nu er det måske lidt diffust at definere hvad der er satellitter og hvad der bare er små kompakt højttalere. Jeg har t.ex hørt på Dali Motif, hvor jeg synes lyden kommer meget mere ud af en relativt lille højttaler end hos Dôme. Jeg er helt klar over at prisen også er en anden, men det har jo sådan set ikke noget at gøre med den oplevelse som der blev spurgt til. Mener også at den lille Dali Concept 1 er Dôme satellitterne klart overlegen, men her er designet så ikke noget der ligefrem råbes hurra for.

Min sammenligning med mine gulvhøjttalere var ment som en sammenligning til Dôme 2.1, ikke til satellitterne alene... Det ville ikke være fair. Mine højttalere er for øvrigt et par ældre B&W 630, tror jeg de hed den gang...

Når jeg lytter til højttalere, gør jeg det primært ift. hvordan de spiller i ren stereo, da det imo som oftest er her, det er vigtigst at detaljen er i orden. Det var også derfor jeg gerne havde hørt noget mere akustisk til demo'en i mandags, så man kunne få en fornemmelse af hvor god Dôme kunne gengive detaljer. Vi fik spillet noget Guns N Roses, hvor jeg i den grad kedede mig. Som jeg skrev i mit første indlæg, kom lyden slet ikke ud til mig. Og det er ikke fordi jeg ikke kan lide Guns N Roses

At bruge Dôme som baghøjttalere i et 7.1 system ser jeg ingen problemer i. Og at de er pæne, er der slet ingen tvivl om. Det er også derfor det ærgrede mig at de ikke lød bedre. Ville elske at købe dette sæt og føle det bare var lige det jeg havde ledt efter i to år... men det skete som sagt ikke.



Skrevet af: Thomas Sillesen
Skrevet den: 07-Maj-2009 kl. 13:48

Hej Mikkel,

Jeg vil gætte på du hørte Dome sættet i Kbh. Det var første gang vi prøvede Audiolab sættet til musik sammen med en BluRay maskine som CD afspiller. Dagen efter i Odense, havde vi fået styr på opsætningen af Audiolab 8000AP, og der lød det vist fremragende efter kommentarerne at dømme.

Under alle omstændigheder er det væsentlige jo hvordan det lyder hjemme hos folk, når man har nusset lidt, og fået samspillet mellem sub og Domes helt i vinkel.



-------------
Med venlig hilsen



Thomas Sillesen

Head Honcho Densen og HiFi Freaks


Skrevet af: RuneH
Skrevet den: 07-Maj-2009 kl. 14:44
Mikkel A. det bliver spændene om du finder noget der kan leve op til det :) Ihvertfald håber jeg på du vil dele købet med os herinde, da det kunne være ret intressant. 2 års jagt er jo ikke bare for sjov :)

Håber det ok at smide dette stykke tekst her. well.
(Har du egentligt lyttet på Dali Mentor 1? De jo godt nok noget større end Dome, og minder vel lidt om Concept i designet - dog flottere imo.. Men nøj de spiller godt når de bliver sat op mod væggen.)

Tilbage til tråden :-)

I øvrigt ser jeg stadig selv frem til at høre Dome. Har desværre ikke haft den mulighed endnu.


-------------
Slut! -sagde de - Ingen signatur er det nye IN!


Skrevet af: Brisse777
Skrevet den: 07-Maj-2009 kl. 19:46

Hej Thomas.

Angående alm índgang på den Sub, som jeg spurgte dig om i mandags, hvad har du fundet ud af der?

Mvh Kim



Skrevet af: Lars
Skrevet den: 11-Maj-2009 kl. 12:26

Hej Alle

Antal bestillinger:

  • 2.0 sæt:  4
  • 2.1 sæt:  2
  • 5.1 sæt:  2
  • Dome ekstra:  1

http://www.recordere.dk/indhold/templates/?a=2772 - Mere om bestilling her

  /Lars



-------------
Ansvarshavende redaktør.
Webmaster, recordere.dk


Skrevet af: Lars
Skrevet den: 12-Maj-2009 kl. 11:34

Hej Alle

Antal bestillinger:

  • 2.0 sæt:  4
  • 2.1 sæt:  2
  • 5.1 sæt:  3

http://www.recordere.dk/indhold/templates/?a=2772 - Mere om bestilling her

  /Lars



-------------
Ansvarshavende redaktør.
Webmaster, recordere.dk


Skrevet af: Dorf
Skrevet den: 12-Maj-2009 kl. 12:41
Er der nogen der ved/ har hørt hvordan de lyder i forhold til Focal Sib sættet?


Skrevet af: Lars
Skrevet den: 12-Maj-2009 kl. 15:01

Antal bestillinger:

  • 2.0 sæt:  5
  • 2.1 sæt:  2
  • 5.1 sæt:  3

http://www.recordere.dk/indhold/templates/?a=2772 - Mere om bestilling her

  /Lars



-------------
Ansvarshavende redaktør.
Webmaster, recordere.dk


Skrevet af: Tobster
Skrevet den: 21-Februar-2012 kl. 07:07
Nogen der har sat sit hvide sæt Dome 5.1 i skabet og sat nye højttalere op? Embarrassed



Print side | Luk vindue