Print side | Luk vindue

Onkyo 607 vs. Denon 2808

Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Visnings- og lytte-udstyr
Forumnavn: Surround
Forumbeskrivelse: Lyd til hjemmebiografen mm.
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=59548
Udskrevet den: 17-Maj-2024 kl. 10:21


Emne: Onkyo 607 vs. Denon 2808
Skrevet af: Caspar
Emne: Onkyo 607 vs. Denon 2808
Skrevet den: 30-April-2009 kl. 20:30
Hej med jer.

Har bare et lille spørgsmål.

Har selv en Denon 2808, ved ikke rigtigt hvorfor men har lyst at prøve en onkyo receiver.

Er der nogle forskelle på Onkyos nye 607 og min nuværende 2808?
Og er der nogen der har bedre erfaring med Onkyo end Denons?

Hilsen Caspar


-------------
Apple er lige mig



Svar:
Skrevet af: david79
Skrevet den: 30-April-2009 kl. 20:32
Vores "nye" Onkyo klare det noget bedre end vores Denon.

Men det er en Denon 1509 (mindste model) mod en Onkyo 706, så det er vist meget naturligt.


Skrevet af: franz
Skrevet den: 01-Maj-2009 kl. 09:31

Jeg er af flere blevet anbefalet Onkyo frem for Denon pga. mere valuta for pengene.

 

Jeg stod selv mellem valget af Denon 1909 og Onkyo 607. Og det blev Onkyoen der er blevet bestilt :) Rent design mæssigt hælte jeg mest til Denon, men af hvad man læser af reviews og folk siger generelt, så er Onkyoen meget stærk. Har også et væld af HDMI indgange :)

Edit: Hvis du skal ha en Denon, så skulle de kommer med nye modeller hen over sommeren/efteråret :)



Skrevet af: furious jt
Skrevet den: 01-Maj-2009 kl. 10:15

Jeg vil nu mene at denon 2808 er klasser over 607'eren.

Hvis du skal have noget tilsvarende 2808'eren så skal du nok op i 706 eller 806 Evt kig på pioneers nye receivere (læs nyheden på forsiden)

Ellers spar lidt flere penge sammen og få noget der virkelig sparker bagdel (Denon 3808 el. pio sc-lx 71 (81), såfremt du har brug/behov for det



-------------
7.2.4 atmosbio
Sony vpl-HW55
Diy 116" fastramme lærrede.
Marantz av7702mkII - Marantz mm8077 og NAD M25
Oppo bdp-83 Regionsfri
5 stk. MK Sound 150mk2.
2 x Mksound X10 subs


Skrevet af: Naiera
Skrevet den: 01-Maj-2009 kl. 10:26
Ja, jeg kan ikke forstå at vi sammenligner 2808 med 607. Det er jo VIDT forskellige klasser, og vil give vidt forskellig lydkvalitet.


Skrevet af: Caspar
Skrevet den: 01-Maj-2009 kl. 11:54
ok takker beholder bare min 2808=)

-------------
Apple er lige mig


Skrevet af: Hans j
Skrevet den: 01-Maj-2009 kl. 14:01
Og med hvilken begrundelse, skulle de være i to vidt forskellige klasser ?




Skrevet af: Shiva
Skrevet den: 01-Maj-2009 kl. 14:20

Oprindeligt skrevet af Hans j Hans j skrev:

Og med hvilken begrundelse, skulle de være i to vidt forskellige klasser ?


Det kunne jeg dæleme også godt tænke mig at vide...Det lyder som månedens postulat.



-------------

Nogle gange er det bedre at tie og blive anset som et fjols end at tale og dermed fjerne al tvivl.


Skrevet af: Naiera
Skrevet den: 01-Maj-2009 kl. 15:04
2808'erens efterfølger koster 7200,-, mens 607'eren koster 4500,-. Er det ikke åbenlyst?

Da jeg skrev tidligere havde jeg ikke tjekket priserne, og overvurderede nok Denonen, men det ér under alle omstændigheder apparater der tilhører forskellige prisklasse, og jeg mener ikke rigtig det giver mening at sammenligne de to.


Skrevet af: Hans j
Skrevet den: 01-Maj-2009 kl. 15:26
Oprindeligt skrevet af Naiera Naiera skrev:

2808'erens efterfølger koster 7200,-, mens 607'eren koster 4500,-. Er det ikke åbenlyst?

Da jeg skrev tidligere havde jeg ikke tjekket priserne, og overvurderede nok Denonen, men det ér under alle omstændigheder apparater der tilhører forskellige prisklasse, og jeg mener ikke rigtig det giver mening at sammenligne de to.


Så med udgangspunkt i ovenstående, så er Pioneer BDP-LX 71 en helt anden kvalitet end den kommende Oppo BD-83 ? Kom nu Naiera det er sgu for tyndt grundlag .




Skrevet af: xcardman
Skrevet den: 01-Maj-2009 kl. 15:36
Oprindeligt skrevet af Caspar Caspar skrev:

Hej med jer.

Har bare et lille spørgsmål.

Har selv en Denon 2808, ved ikke rigtigt hvorfor men har lyst at prøve en onkyo receiver.

Er der nogle forskelle på Onkyos nye 607 og min nuværende 2808?
Og er der nogen der har bedre erfaring med Onkyo end Denons?

Hilsen Caspar


hvorfor skifte din denon 2808 ud med en 607, din er jo lige så god eller bedre.

har selv en 806 onkyo, men synes det vil være spild af penge.


Skrevet af: Tanaburs
Skrevet den: 01-Maj-2009 kl. 15:37

Det er ikke muligt at lave en kort tråd hvor der diskuteres ét mærke frem for et andet

Jeg går og venter på Denons nye modeller for at sammenligne dem med Onkyo, det er smart at den nye 607 har en hdmi indgang på forsiden og generelt lyder det til at man får mere for pengene med Onkyo hvor Denon måske er lidt dyrere fordi der ikke er så mange der sælger dem.

Såden ser det ihvertfald ud når man sammenligner specs.

 



Skrevet af: xcardman
Skrevet den: 01-Maj-2009 kl. 15:47
Oprindeligt skrevet af Tanaburs Tanaburs skrev:

Det er ikke muligt at lave en kort tråd hvor der diskuteres ét mærke frem for et andet

Jeg går og venter på Denons nye modeller for at sammenligne dem med Onkyo, det er smart at den nye 607 har en hdmi indgang på forsiden og generelt lyder det til at man får mere for pengene med Onkyo hvor Denon måske er lidt dyrere fordi der ikke er så mange der sælger dem.

Såden ser det ihvertfald ud når man sammenligner specs.



det har du helt ret i, men her har trådstarter jo allerede en denon 2808.
så havde du vil heller ikke købt en 607, hvis du havde en 2808 i forvejen

 



Skrevet af: Naiera
Skrevet den: 01-Maj-2009 kl. 17:08
Oprindeligt skrevet af Hans j Hans j skrev:



Så med udgangspunkt i ovenstående, så er Pioneer BDP-LX 71 en helt anden kvalitet end den kommende Oppo BD-83 ? Kom nu Naiera det er sgu for tyndt grundlag .



Nej, det har jeg aldrig skrevet. Det er helt og holdent noget du finder på, tydeligvis i mangel på et fornuftigt argument. Alle og enhver ved jo, at når man putter flere penge i en receiver, så er der mere kraft i den, og produkter som dem Onkyo og Denon sender på gaden ér jo rimeligt sammenlignelige hvad den slags angår.


Skrevet af: Shiva
Skrevet den: 01-Maj-2009 kl. 18:25

Oprindeligt skrevet af Naiera Naiera skrev:

Oprindeligt skrevet af Hans j Hans j skrev:



Så med udgangspunkt i ovenstående, så er Pioneer BDP-LX 71 en helt anden kvalitet end den kommende Oppo BD-83 ? Kom nu Naiera det er sgu for tyndt grundlag .



Alle og enhver ved jo, at når man putter flere penge i en receiver, så er der mere kraft i den, og produkter som dem Onkyo og Denon sender på gaden ér jo rimeligt sammenlignelige hvad den slags angår.

Dvs. at du konkluderer, 2808'eren er en anden klasse fordi pris og kvalitet altid stemmer overens? Det er da noget vås. De skal vel sammenlignes på specs/ydelse og derefter pris, så hvor er det lige, at Denon'en har mere kraft og som andre skriver, er flere klasser over? Dertil vil jeg gerne se en seriøs anmeldelse, der underbygger ovenstående "klasse bedre" argument.

Jeg er skam ikke inkarneret Onkyomand, men købte netop efter value for money parameteren og fandt netop ingen Denon reciever indenfor mit budget, der var bare i nærheden af at matche min 706'er.

Omvendt kan andre jo så konkludere, at Onkyo'en er uovertruffen i value for money fordi "det ved alle og enhver jo". Sådan kan man da slet ikke argumentere.



-------------

Nogle gange er det bedre at tie og blive anset som et fjols end at tale og dermed fjerne al tvivl.


Skrevet af: Naiera
Skrevet den: 01-Maj-2009 kl. 18:34
Oprindeligt skrevet af Shiva Shiva skrev:

Dvs. at du konkluderer, 2808'eren er en anden klasse fordi pris og kvalitet altid stemmer overens?


Jeg har aldrig skrevet at pris og kvalitet altid hænger sammen, men i det her tilfælde mener jeg det er åbenlyst at de to ting gør.


Skrevet af: Shiva
Skrevet den: 01-Maj-2009 kl. 18:40

Muligt at jeg er stæreblind, men hvorfor skulle det være åbenlyst?



-------------

Nogle gange er det bedre at tie og blive anset som et fjols end at tale og dermed fjerne al tvivl.


Skrevet af: Naiera
Skrevet den: 01-Maj-2009 kl. 18:42
Oprindeligt skrevet af Shiva Shiva skrev:

Jeg er skam ikke inkarneret Onkyomand, men købte netop efter value for money parameteren og fandt netop ingen Denon reciever indenfor mit budget, der var bare i nærheden af at matche min 706'er.


Jeg kan overhovedet ikke se hvad den oplevelse har af relevans for denne tråd. Denne tråd handler om at OP har en Denon til over 7k, som han overvejer at skifte ud med Onkyos mindste model med understøttelse af HD-lyd. Skulle man lave nogen fornuftig sammenligning skulle man have fat i Denon AVR-2309 eller 1909 (eller tilsvarende større modeller fra Onkyo, selvfølgelig); så ville der være noget at diskutere. Som du kan se på side 1 er jeg ikke den eneste i tråden der mener at man ikke kan sammenligne Denon AVR-2808 og Onkyo 607, så kunne du ikke lade være med at lade som om at jeg er den ENESTE i verden der har den holdning du tilsyneladende er oppe i det røde felt over?

Oprindeligt skrevet af Shiva Shiva skrev:

Omvendt kan andre jo så konkludere, at Onkyo'en er uovertruffen i value for money fordi "det ved alle og enhver jo". Sådan kan man da slet ikke argumentere.


Det er overhovedet ikke det samme som det jeg skrev at 'alle og enhver' ved. Mener du seriøst ikke, at jo flere penge man putter i en receiver, jo mere kraft får man normalt? Jeg synes ærligt talt at det er temmelig søgt at argumentere imod dét. Igen har vi her, som nævnt, også at gøre med mærker hvor modellerne i de forskellige prisklasser er rimeligt sammenlignelige.


Skrevet af: Shiva
Skrevet den: 01-Maj-2009 kl. 19:10

Pak nu gulvbassen væk og svar på det jeg spørger om i stedet for dreje diskussionen over på noget andet. Det er for sølle.

Jeg har ingen intentioner om at OP skal skifte reciever. Det har jeg aldrig kommenteret på og enig i, at det vil være dumt. Jeg bad bare om en forklaring på, hvorfor en dyrere 2808'er med samme eller ringere specs skulle være klasser bedre/over/indsæt superlativ osv. end en tilsvarende Onkyo.



-------------

Nogle gange er det bedre at tie og blive anset som et fjols end at tale og dermed fjerne al tvivl.


Skrevet af: Naiera
Skrevet den: 01-Maj-2009 kl. 19:16
Du spørger jo ikke om noget jeg ikke svarer på. Og siden hvornår har 2808'eren samme eller ringere specs? Én ting er antallet af HDMI-indgange, men det er jo også det der med power til lyden, DACs, osv...

Og nu snakker vi jo IKKE om en tilsvarende Onkyo. Vi snakker om en Onkyo der er væsentligt billigere. Den Denon der svarer til Onkyo 607 må, som nævnt, være AVR-1909 eller 2309.



Skrevet af: Hans j
Skrevet den: 01-Maj-2009 kl. 19:21
Oprindeligt skrevet af Naiera Naiera skrev:

Oprindeligt skrevet af Hans j Hans j skrev:



Så med udgangspunkt i ovenstående, så er Pioneer BDP-LX 71 en helt anden kvalitet end den kommende Oppo BD-83 ? Kom nu Naiera det er sgu for tyndt grundlag .



Nej, det har jeg aldrig skrevet. Det er helt og holdent noget du finder på, tydeligvis i mangel på et fornuftigt argument. Alle og enhver ved jo, at når man putter flere penge i en receiver, så er der mere kraft i den, og produkter som dem Onkyo og Denon sender på gaden ér jo rimeligt sammenlignelige hvad den slags angår.


Så må du gerne fortælle mig hvad det er du mener, det er dig som kom med argumentet, frit omskrevet: Denon er bedre da den er dyrere!

Så nej jeg mangler ikke noget argument, eftersom jeg ikke har påstået noget som helst.

Prisen på et produkt afspejler ikke altid hvad der er brugt af kroner på materiale og udvikling. Prestige/brand udgør en meget stor del af prisen på et produkt vil jeg mene.

Sjovt nok er en af de parametre man ofte skæver til nemlig vægten, højere på Onkyoen end på Denon´en, det plejer jo ofte at antyde der er brugt bedre materialer.

Jeg har ikke set nogen deciderede test´s af Onkyo TX-SR 607, men deres modeller plejer at klare sig ganske flot.



Skrevet af: Shiva
Skrevet den: 01-Maj-2009 kl. 19:34

Oprindeligt skrevet af Naiera Naiera skrev:

Du spørger jo ikke om noget jeg ikke svarer på. Og siden hvornår har 2808'eren samme eller ringere specs? Én ting er antallet af HDMI-indgange, men det er jo også det der med power til lyden, DACs, osv...

Og nu snakker vi jo IKKE om en tilsvarende Onkyo. Vi snakker om en Onkyo der er væsentligt billigere. Den Denon der svarer til Onkyo 607 må, som nævnt, være AVR-1909 eller 2309.

Nå, så er vi tilbage ved prisen igen. Tror bare jeg stempler ud her...



-------------

Nogle gange er det bedre at tie og blive anset som et fjols end at tale og dermed fjerne al tvivl.


Skrevet af: Hans j
Skrevet den: 01-Maj-2009 kl. 19:38
Og så vil jeg lige korrigere mig selv : Denon vejer ca. 2 kg mere.

Men ellers følger jeg Shiva ud .


Skrevet af: kim olsen
Skrevet den: 01-Maj-2009 kl. 19:56

eftersom specs måles forskelligt af forskellige producenter er de strengt taget ikke brugbare som sammenligningsgrundlag.

grundlaget må basalt set være den features/funktioner man skal bruge ift pris.

der er jo heller ingen pointe i at sammenligne en ferrari med en knallert30.

 

Eneste universelle løsning er nu engang at lytte til enhederne op i mod hinanden i en klassisk a/b test, det er det eneste der vil give et brugbart resultat.



-------------
Crown - there is no substitute.


Skrevet af: lunddal
Skrevet den: 01-Maj-2009 kl. 21:20
Oprindeligt skrevet af Hans j Hans j skrev:

Jeg har ikke set nogen deciderede test´s af Onkyo TX-SR 607, men deres modeller plejer at klare sig ganske flot.


Og de plejer også at være noget svagere end deres specs antyder.


Skrevet af: Hans j
Skrevet den: 02-Maj-2009 kl. 00:02
Nå ja:

Denon 4308CI

5 channels driven - 126 Watts
7 channels driven - 111 Watts (opgivet til 140W)
Distortion at 1 Watt - 0.02%
Distortion at reference - 0.02%

 

Pioneer VSX-94TX

5 channels driven - 84 Watts
7 channels driven - 61 Watts (opgivet til 140W)
Distortion at 1 Watt - 0.05%
Distortion at reference - 0.06%

 

Onkyo TX-SR875

5 channels driven - 141 Watts
7 channels driven - 128 Watts (opgivet til 140W)
Distortion at 1 Watt - 0.02%
Distortion at reference - 0.02%

 

Yamaha RX-V3900

5 channels driven - 100 Watts
7 channels driven - 88 Watts (opgivet til 200W)
Distortion at 1 Watt - 0.02%
Distortion at reference - 0.02%




Skrevet af: lunddal
Skrevet den: 02-Maj-2009 kl. 00:07
Så du tror altså på at 607'eren kan klare 9x140 watt når 876 "kun" kan håndtere 7x128? 605 have vist reelt omkring 80 watt.

Prøv at finde målinger fra deres lavere serier, som f.eks. den nævnte forstærker.


Skrevet af: Hans j
Skrevet den: 02-Maj-2009 kl. 00:14
Oprindeligt skrevet af lunddal lunddal skrev:

Så du tror altså på at 607'eren kan klare 9x140 watt når 876 "kun" kan håndtere 7x128? 605 have vist reelt omkring 30 watt.

Prøv at finde målinger fra deres lavere serier, som f.eks. den nævnte forstærker.


Find du dem, du postulerede de generelt ikke kan leve op til specs, hvilket jeg så viser du har ret i, men andre mærker har så endnu svære ved, at leve op til specs.

Ja jeg er tilhænger af Onkyo og du er modstander af Onkyo .

PS: Onkyo 605 7 channels driven (8 ohms): 80 W* (19 dBW)* målt på samme måde som ovenstående


Skrevet af: lunddal
Skrevet den: 02-Maj-2009 kl. 00:20
OK, så jeg er nu pludselig modstander af Onkyo?

Jeg har som sådan intet mod Onkyo - jeg har aldrig hørt en, så drop det pis.

Men jeg har bidt mærke i diverse tests hvor de lavere serie generelt ikke lever op til specs, og det er da utopi at tro af deres low end model skulle være lige så kraftig som deres noget større model IRL.

På intet tidspunkt skriver jeg at det er generelt for Onkyo (dine tal for Yamaha viser det jo glimrende), og derfor kan du jo ikke bare modsige hvad Naiera skriver bare ved at basere det på papirspecs.


Skrevet af: Hans j
Skrevet den: 02-Maj-2009 kl. 00:31
Mener bare du ofte har hævet en kritisk røst overfor Onkyo . Men godt ord igen, når jeg så tager fejl af din holdning til Onkyo.

Alt hvad Naiera har sagt i denne tråd er: Denon koster mere, altså er den bedre (eller også har jeg totalt misforstået hvad han skrev). Det er ihvertfald det eneste postulat jeg har læst i denne tråd.

Men hvordan skal dit indlæg med følgende tekst : "Og de plejer også at være noget svagere end deres specs antyder." så forståes ?



Skrevet af: xcardman
Skrevet den: 02-Maj-2009 kl. 07:40
alle er vel enige om af deres 605 og 606 ikke har den stærkeste strømforsyning. Så hvorfor skulle en 607 have det.

Man kan bare ikke bruges spec til noget. Har en Onkyo 806 nu, men havde en H/K 255 i en periode og den er var opgivet til 7*50 watt.
der var næsten lige så meget power i den, som min 806.  


Skrevet af: lunddal
Skrevet den: 02-Maj-2009 kl. 09:03
Oprindeligt skrevet af Hans j Hans j skrev:

Mener bare du ofte har hævet en kritisk røst overfor Onkyo . Men godt ord igen, når jeg så tager fejl af din holdning til Onkyo.


Jeg tror det er første gang jeg overhovedet nævner Onkyo.

Som nævnt har jeg intet forhold til den - hverken positivt eller negativt.

Oprindeligt skrevet af Hans j Hans j skrev:

Alt hvad Naiera har sagt i denne tråd er: Denon koster mere, altså er den bedre (eller også har jeg totalt misforstået hvad han skrev).


En 876 koster da også mere, og er den ikke bedre?

Og mht. min sætning så skyldes det at jeg kom i tanke om en tråd på Hifi4all.dk hvor det viste sig at Onkyo 6xx ikke kunne spille op mod forstærkere med væsentligt lavere effekt, og der ligger jo mere bag lyd og evnen til at kunne drive højtalere ordentligt end bare watt - bl.a. strømforsyningen har noget at sige.

Edit: jeg kan se at xcardman er inde på noget af det samme.


Skrevet af: xcardman
Skrevet den: 02-Maj-2009 kl. 09:09
grunden til at Onkyo blev populær er 2 ting. De kom først med HD lyd og prisen i udlandet. Gav selv 5800 kr for min 806 i sverige, den kostede ca 10.000 i danmark. Hvis jeg skulle give 10.000 for den, havde jeg sikkert valgt 2808 eller anden denon.
men er stadig super glad for mit valg.


Skrevet af: kim olsen
Skrevet den: 02-Maj-2009 kl. 09:13

Hans J, har du en kildehenvisning til de målinger du har opgivet? Det ville hjælpe en del hvis der var oplyst noget mere omkring målingerne, ohm, dutycycle osv.

jeg har lidt svært ved at tro at de kun giver 0,02% THD ved fuldt output



-------------
Crown - there is no substitute.


Skrevet af: Bruger udmeldt 43
Skrevet den: 02-Maj-2009 kl. 09:51
Det står der vel heller ikke. Der står at TDH er ved 1 watt


Skrevet af: lunddal
Skrevet den: 02-Maj-2009 kl. 09:54
Distortion at reference - 0.02%


Skrevet af: Bruger udmeldt 43
Skrevet den: 02-Maj-2009 kl. 10:15

Oprindeligt skrevet af lunddal lunddal skrev:

Distortion at reference - 0.02%

Og hvad betyder det så?



Skrevet af: Hans j
Skrevet den: 02-Maj-2009 kl. 11:15
Oprindeligt skrevet af kim olsen kim olsen skrev:

Hans J, har du en kildehenvisning til de målinger du har opgivet? Det ville hjælpe en del hvis der var oplyst noget mere omkring målingerne, ohm, dutycycle osv.

jeg har lidt svært ved at tro at de kun giver 0,02% THD ved fuldt output



Jeg har selv digtet tallene .

Nej de er fundet via søgning, mener det er sound & vision der har lavet dem, pointen er, alle målinger er lavet på samme måde.

@Xcardman: Hvorfor skulle du vælge en 2808 fremfor en 806, pga. navnet ?

Hvad er det der gør folk er så meget forhippet på, at kritisere Onkyo, er det fordi de har gjort lækker surround med de nyeste features tilgængelig for selv fattigrøve som mig ?

De er meget positivt modtaget i det store udland, men okay vi i Danmark ved bedre .

Der findes ligeså gode SR fra andre producenter, men de koster som regel en del mere, især hvis de skal have de samme features.

Men features bliver først anerkendt her, hvis Denon , H/K eller til dels Marantz kommer med dem, at en opkomling som Onkyo har næsen forrest kan selvfølgelig IKKE accepteres .



Skrevet af: xcardman
Skrevet den: 02-Maj-2009 kl. 11:32
Oprindeligt skrevet af Hans j Hans j skrev:

Oprindeligt skrevet af kim olsen kim olsen skrev:

Hans J, har du en kildehenvisning til de målinger du har opgivet? Det ville hjælpe en del hvis der var oplyst noget mere omkring målingerne, ohm, dutycycle osv.

jeg har lidt svært ved at tro at de kun giver 0,02% THD ved fuldt output



Jeg har selv digtet tallene .

Nej de er fundet via søgning, mener det er sound & vision der har lavet dem, pointen er, alle målinger er lavet på samme måde.

@Xcardman: Hvorfor skulle du vælge en 2808 fremfor en 806, pga. navnet ?

Hvad er det der gør folk er så meget forhippet på, at kritisere Onkyo, er det fordi de har gjort lækker surround med de nyeste features tilgængelig for selv fattigrøve som mig ?

De er meget positivt modtaget i det store udland, men okay vi i Danmark ved bedre .

Der findes ligeså gode SR fra andre producenter, men de koster som regel en del mere, især hvis de skal have de samme features.

Men features bliver først anerkendt her, hvis Denon , H/K eller til dels Marantz kommer med dem, at en opkomling som Onkyo har næsen forrest kan selvfølgelig IKKE accepteres .



Jeg havde valgt en denon 2808 fordi den kan det samme som en 806.
hverken mere eller mindre. Men prisen spillede ind.

du skriver det jo selv:

Hvad er det der gør folk er så meget forhippet på, at kritisere Onkyo, er det fordi de har gjort lækker surround med de nyeste features tilgængelig for selv fattigrøve som mig ?

så har du jo ikke købt den i Danmark, for så kan jeg se den skulle være billigere end andre mærker.


Skrevet af: Hans j
Skrevet den: 02-Maj-2009 kl. 11:42
Oprindeligt skrevet af xcardman xcardman skrev:


Jeg havde valgt en denon 2808 fordi den kan det samme som en 806.
hverken mere eller mindre. Men prisen spillede ind.



Så det ville være mærket der ville være det afgørende, hvis prisen er den samme ?

Sådan har jeg det nok også, men ville i stedet vælge Onkyo .


Skrevet af: lunddal
Skrevet den: 02-Maj-2009 kl. 12:32
Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Oprindeligt skrevet af lunddal lunddal skrev:

Distortion at reference - 0.02%


Og hvad betyder det så?



Jeg går ud fra at de mener referencelevel - altså noget højere end 1 watt


Skrevet af: lunddal
Skrevet den: 02-Maj-2009 kl. 12:37
Oprindeligt skrevet af Hans j Hans j skrev:

Hvad er det der gør folk er så meget forhippet på, at kritisere Onkyo, er det fordi de har gjort lækker surround med de nyeste features tilgængelig for selv fattigrøve som mig ?De er meget positivt modtaget i det store udland, men okay vi i Danmark ved bedre .


Hvad er det der gør at man ikke kan debattere to modeller op mod hinanden uden at ejere af den ene straks skal spille fornærmede?

Og så er "kritikken" altså heller ikke værre - personligt mener jeg ikke at jeg kritiserer den negativt. Om den yder 100 eller 120 watt er nok mindre ligegyldigt for de fleste af os, hvis den så samtidigt lyder godt med ens udstyr.


Skrevet af: Hans j
Skrevet den: 02-Maj-2009 kl. 12:44
Oprindeligt skrevet af lunddal lunddal skrev:

Oprindeligt skrevet af Hans j Hans j skrev:

Hvad er det der gør folk er så meget forhippet på, at kritisere Onkyo, er det fordi de har gjort lækker surround med de nyeste features tilgængelig for selv fattigrøve som mig ?De er meget positivt modtaget i det store udland, men okay vi i Danmark ved bedre .


Hvad er det der gør at man ikke kan debattere to modeller op mod hinanden uden at ejere af den ene straks skal spille fornærmede?

Og så er "kritikken" altså heller ikke værre - personligt mener jeg ikke at jeg kritiserer den negativt. Om den yder 100 eller 120 watt er nok mindre ligegyldigt for de fleste af os, hvis den så samtidigt lyder godt med ens udstyr.


Jeg er såmænd ikke fornærmet , vil bare gerne have begrundelser/facts og ikke postulater .

PS: Man fortæller heller ikke folk, deres børn er grimme selvom de måske er det .


Skrevet af: Bruger udmeldt 43
Skrevet den: 02-Maj-2009 kl. 13:20
Oprindeligt skrevet af lunddal lunddal skrev:

Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Oprindeligt skrevet af lunddal lunddal skrev:

Distortion at reference - 0.02%


Og hvad betyder det så?



Jeg går ud fra at de mener referencelevel - altså noget højere end 1 watt

Det tror jeg også det er, men ud fra manualen til min gl. reference forstærker fra Pioneer kan jeg da se at det er samme værdier om det er 1 watt, 55 watt eller fuld skrue. Den har iøvrigt et THD på kun 0,003



Skrevet af: xcardman
Skrevet den: 02-Maj-2009 kl. 15:34
Oprindeligt skrevet af Hans j Hans j skrev:

Oprindeligt skrevet af lunddal lunddal skrev:

Oprindeligt skrevet af Hans j Hans j skrev:

Hvad er det der gør folk er så meget forhippet på, at kritisere Onkyo, er det fordi de har gjort lækker surround med de nyeste features tilgængelig for selv fattigrøve som mig ?De er meget positivt modtaget i det store udland, men okay vi i Danmark ved bedre .


Hvad er det der gør at man ikke kan debattere to modeller op mod hinanden uden at ejere af den ene straks skal spille fornærmede?

Og så er "kritikken" altså heller ikke værre - personligt mener jeg ikke at jeg kritiserer den negativt. Om den yder 100 eller 120 watt er nok mindre ligegyldigt for de fleste af os, hvis den så samtidigt lyder godt med ens udstyr.



Jeg er såmænd ikke fornærmet , vil bare gerne have begrundelser/facts og ikke postulater .

PS: Man fortæller heller ikke folk, deres børn er grimme selvom de måske er det .


Nej men onkyo er alså ikke særlig køn. Men den er effektiv



Print side | Luk vindue