Print side | Luk vindue

Synology DS-207+ over internettet

Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Modtagelse og distribution
Forumnavn: Streaming media
Forumbeskrivelse: TV, film, radio og musik via netværk og internet
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=59952
Udskrevet den: 28-April-2024 kl. 08:35


Emne: Synology DS-207+ over internettet
Skrevet af: Lars8000
Emne: Synology DS-207+ over internettet
Skrevet den: 08-Maj-2009 kl. 17:11

Jeg har et problem med at komme ind på min DS207+ fra internettet på en anden computer end min egen.

Har jeg opfattet det korrekt, at jeg i adresselinie i browseren, skal indtaste min ip til min 207+??

F.eks. xxx.xxx.x.xx:5000

Eller er jeg helt galt på den. Er der noget jeg skal huske at sætte op i min 207+ inden jeg kan gå til den fra nettet.

 




Svar:
Skrevet af: tipsen
Skrevet den: 08-Maj-2009 kl. 18:07
Du skal sandsynligvis sætte din router op og tillade at omverdenen får adgang til din NAS på dit netværk.


Skrevet af: Lars8000
Skrevet den: 08-Maj-2009 kl. 18:16
hmm det lyder svært.. Er der en nem måde at gøre det på??

Når jeg skriver xxx.xxx.x.xx:5000 i min egen browser, så kommer jeg ind på den, men ikke når det er på en fremmede computer.




Skrevet af: kim.t
Skrevet den: 08-Maj-2009 kl. 18:26

Den ip som dine PC'er og andet udstyr får er en intern IP som tusinder af andre bruger også har - f.eks 192.168.0.5. Sp den kan du ikke bruge hvis du skal tilgå den udefra. Her skal du kende den IP som din router har. Den finder du via http://showip.dk/ - dette link . Det næste du skal undersøge er om din router tillander portforward. Dvs. din router skal vide at hvis der kommer en forespørgsel på port 5000 på din eksterne ip skal den vide hvilken intern ip denne forespørgsels skal sendes til. Det er ikke let det her. Og hvis du ikke kender noget til det så hold fingerne fra det - specielt er det ikke smart at åbne for admin dele på din synology.

En anden ting er at tillade at brugerne får adgang til din hjemmeside som du kan smide på den (via port 80) eller photo delen.

 



-------------


Skrevet af: Lars8000
Skrevet den: 08-Maj-2009 kl. 18:39
uhhhh det lyder svært. og nej, har aldrig roden med router indstillinger før. KAn det virkelig passe at det skal være så svært for os novicer :-)


Skrevet af: Lars8000
Skrevet den: 08-Maj-2009 kl. 18:46
Der er noget i min router der hedder tillad fjern ip-adresser, hvor jeg kan indtaste en ip-adresse?? Er det noget i den stil??


Skrevet af: PerW
Skrevet den: 08-Maj-2009 kl. 19:28

For det første skal du have en fast IP-adresse fra din udbyder, samt at du kan tilgå den fra internettet.

En standard internetforbindelse vil få en DHCP adresse (dynamisk/tilfældig adresse) og når du gå ud på internettet bliver din ip adresse i reglen natten til en fælles ip-adresse, da der ikke er nok adresse i verden til at alle kan få individuelle adresser. Derfor skal du bestille og betale for en fast ip-adresse, som ikke kan tilgåes fra nettet.

Derefter skal du til at konf. din router. Dette er individuelt fra model til model.



Skrevet af: Lars8000
Skrevet den: 08-Maj-2009 kl. 19:43
JEg har en fast ip adresse, så den skulle være iorden. Det er det med routeren. Det vil være noget hø, at komme til at ændre noget i routeren, som ikke skal ændres..


Skrevet af: PerW
Skrevet den: 08-Maj-2009 kl. 19:45

Mange router har en DMZ port og så kan man konf. den til at lede trafik på en bestimmt port (i dit tilfælde 5000) ud på denne port i routeren



Skrevet af: Lars8000
Skrevet den: 08-Maj-2009 kl. 19:50
Ja der er noget der hedder DMZ på min router..

Her er der noget der hedder Source IP Address, hvor jeg kan skrive en ip adresse. Hvilken en skal jeg skrive der?

Nedeunder er der noget der hedder destination. hvor jeg enten kan vælge ip adresse eller mac adresse

Lyder det bekendt?


Skrevet af: Lars8000
Skrevet den: 08-Maj-2009 kl. 19:53


Skrevet af: birddog
Skrevet den: 08-Maj-2009 kl. 20:05

Typisk ved DMZ så er det altså ALT TRAFIK som bliver videre sendt til den ip adresse, og det er ikke det man oftest vil.

 

men du er jo inde i din router, kig da på portforward :D

 

 



Skrevet af: PerW
Skrevet den: 08-Maj-2009 kl. 20:08

Source er fra adressen, den adressen der skal tilgå boksen (fra internettet), så hvis du kan skal fra EN adresse, kriver du den ind der. Hvis det er fra flere adresser, så lader du x i Any IP adress.

Destination: Er boksen DS-207. Enten skal den have en fast IP-adresse du så angiver under distination. Hvis den kører med DHCP kan du angive boksens MAC adresse og så burde din router kunne finde ud af det (Jeg ville dog give boksen en fast IP.



Skrevet af: Lars8000
Skrevet den: 08-Maj-2009 kl. 20:21
Nej vil ikke have alt trafik igennem der, men bare kun til min ds207.

Hvad med portforward, er det noget i kan hjælpe mig med?

Der er to forkellige indstillinger. Hvilken skal jeg vælge?




Skrevet af: Lars8000
Skrevet den: 08-Maj-2009 kl. 20:21
er helt ny i indstillinger i router, så derfor jeg spørger så meget, og muligvis også dumt :-)


Skrevet af: PerW
Skrevet den: 08-Maj-2009 kl. 20:37

På den første side angiver du hvilke IP-adresser, der skal have adgang. Hvis du skal kunne tilgå boksen fra forskellige lokationer vælger du any IP-adres.

De sidst skærm dump angiver du hvilke porte og protokoller der skal hvorhen. Her er det port 5000 og IPadressen på boksen.



Skrevet af: Lars8000
Skrevet den: 08-Maj-2009 kl. 20:47
hvilke ip adresser de skal have adgang? er det f.eks. 192.168.1.1?? eller er det min ip adresse eller min ds207+ ip adresse??

Syntes godt nok det er svært. kan vi starte lidt forfra, for er vidst blevet lidt forvirret :-)


Skrevet af: Lars8000
Skrevet den: 08-Maj-2009 kl. 20:48
er det single port forwarding eller port rangeforwarding jeg skal bruge?


Skrevet af: PerW
Skrevet den: 08-Maj-2009 kl. 20:58
Jeg vil mene at det er single port: 5000


Skrevet af: Lars8000
Skrevet den: 08-Maj-2009 kl. 21:04
er det så external port eller internal port?
er det så min ip adresse på min nas jeg skal skrive?


Skrevet af: Lars8000
Skrevet den: 08-Maj-2009 kl. 21:21
nu skal jeg da lige være sikker, på at vi snakker om det samme. Er det min router fra min netudbyder eller min trådløse router, jeg skal lave indstillingerne om i?


Skrevet af: birddog
Skrevet den: 08-Maj-2009 kl. 21:28

du har vel forhåbenlig ikke to routere sat til lige efter hinanden? Eller er en af dem vel sat til kun at være dum klient. Men du mener du ikke at du har et modem af en eller anden art og så en router eller du har en router også et acces point? Og nej vil ikke forvirre dig mere.

Kig på denne her side

http://portforward.com/ - http://portforward.com/

find din router også bliver du guidet i hoved og røv, eller skriv igen her inde



Skrevet af: Lars8000
Skrevet den: 08-Maj-2009 kl. 21:31
jeg har et Modem/router fra fullrate og derefter har jeg sat min egen trådløse router til.
Prøver at kigge derinde. Takker


Skrevet af: kenp
Skrevet den: 09-Maj-2009 kl. 18:53
Når du også har en router fra fullrate skal du også forwarde portne i den.. (selv fullrate bruger med egen router bagefter)


Skrevet af: PerW
Skrevet den: 10-Maj-2009 kl. 08:22

jeg vil tro at det bliver lidt kompliceret, hvis du har 2 route, der begge virker som router og begge uddeler DHCP adresser.

External og internal port skal være det samme. På din fullrate router burde du kunne forvarde alt på port 5000 til din andens routers IP adresse (den har sin egen IP adresse) og på den trådløe router forwarder du igen alt på 5000 til IP-adressen på din nas boks (Single Port Forwarding).

Start med at give din NAS boks en fast IP.

Jeg har lige kigget på min router.

DMZ giver mulighed for at sætte en boks op, hvor der er fuld åbent til fra internettet, hvor routens FireWall funktion er slået fra. Det er nok ikke det du vil.

Så kan man forwarde specifikke request fra internettet til en bestimmt ip-adresse på sit netværk. Det er det du vil og er det sidste skærm dump. Her skal du så angive de porte der skal åbnes for. Portnr. finder du i dokumentationen til dit produkt. Men for NAS boksen er det nok port 5000. Dette er måde den external og internal.




Print side | Luk vindue