Print side | Luk vindue

Status på problemet?

Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: recordere.dk
Forumnavn: Generelt
Forumbeskrivelse: Nyt på forummet. Forslag til forbedringer o.lign.
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=6077
Udskrevet den: 08-Juni-2024 kl. 07:24


Emne: Status på problemet?
Skrevet af: johnlindgreen
Emne: Status på problemet?
Skrevet den: 15-August-2005 kl. 11:07
Hvordan går det med stabiliteten på Recordere.dk? Jeg mangler adgang til al den anden information. Specielt listen over forhandlere, da jeg skal have bestilt nye skiver. Er der udsigt til at det snart kommer op at køre i fuld tilstand igen?



Svar:
Skrevet af: Lars
Skrevet den: 15-August-2005 kl. 11:23

Hej John

Der er desværre ingen status lige nu.

Listen over medie forhandlere har du her:  Billige forhandlere af medier?

  /Lars



-------------
Ansvarshavende redaktør.
Webmaster, recordere.dk


Skrevet af: johnlindgreen
Skrevet den: 16-August-2005 kl. 23:11
Hey, jeg kom lige ind får FORSIDEN  Betyder det at problemet er fixed?


Skrevet af: Lars
Skrevet den: 16-August-2005 kl. 23:20

Oprindeligt skrevet af johnlindgreen johnlindgreen skrev:

Hey, jeg kom lige ind får FORSIDEN  Betyder det at problemet er fixed?

Ikke nødvendigvis, der forsøges stadig forskellige ting

  /Lars



-------------
Ansvarshavende redaktør.
Webmaster, recordere.dk


Skrevet af: Carser
Skrevet den: 16-August-2005 kl. 23:33

 på oversigten over flere emner (100) virker vist ikke.

Oprindeligt skrevet af SIR ROUND SIR ROUND skrev:

I would expect proper english when applying this promising feature!
 

 

 



-------------
M.v.h. Carser

Sony RDR-HX710B, Sony KV-32FX66E, Sony DVP-S325, Sony STR-DE635, Sony MDS-JE320, Sony DCR-HC17E, Sagem 60 Selector + skarpt syn.


Skrevet af: Lars
Skrevet den: 17-August-2005 kl. 00:04

Hej Alle

Der er et eller andet som får hjemmesiden til at gå ned periodisk. Det er ikke serveren, så vi forsøger lidt af hvert.

Lige nu prøver vi om det er den dybe søgning i forummet som driller, det er derfor i kun kan søge på emner og brugernavne.

Mini-chatten er samtidig ude af drift. Dette skyldes at vi undervejs har måttet skifte server, og mini-chatten ikke virker på den nye. Men også her arbejdes på en løsning.

  /Lars



-------------
Ansvarshavende redaktør.
Webmaster, recordere.dk


Skrevet af: tychsen
Skrevet den: 17-August-2005 kl. 22:19

Hold da op, hvor er i plaget af problemer.

Det virker ikke så betryggende, at siden endnu ikke er oppe at køre ordenligt. Ved man slet ikke, hvad fejlen er?

Det kan da ikke bare stoppe med at virke fra den ene dag til den anden...



-------------
https://www.studyshop.dk/ti-nspire-licens-cas-elev-software-leje-texas-instruments-student" rel="nofollow - Nspire software , Beer Pong Bord


Skrevet af: Lars
Skrevet den: 17-August-2005 kl. 22:34

Hej Tychsen

Oprindeligt skrevet af tychsen tychsen skrev:

Ved man slet ikke, hvad fejlen er?

Nej, men det er også ret komplekst og meget meget svært at fejlfinde på.

Oprindeligt skrevet af tychsen tychsen skrev:

Det kan da ikke bare stoppe med at virke fra den ene dag til den anden...

Ork jo - blot spørg enhver IT-supporter

Det kan være størrelsen af databaserne som nu er blevet for store, eller en software-bug som kun viser sig under en speciel belastning. Uanset - så er det uhyre komplekst at arbejde med, især når siderne bare går ned periodisk uden varsel.

  /Lars



-------------
Ansvarshavende redaktør.
Webmaster, recordere.dk


Skrevet af: Carser
Skrevet den: 17-August-2005 kl. 22:55
Der er netop nu ca. 7 min. mellem beskeders tidsstempling og det, der står i oversigten til højre om samme. Om det betyder noget eller kan løse noget ved jeg ikke, men det er nok en god ting, at BIOS og systemer kører på korrekt tid.

-------------
M.v.h. Carser

Sony RDR-HX710B, Sony KV-32FX66E, Sony DVP-S325, Sony STR-DE635, Sony MDS-JE320, Sony DCR-HC17E, Sagem 60 Selector + skarpt syn.


Skrevet af: tychsen
Skrevet den: 19-August-2005 kl. 19:46
Mere status, tak

-------------
https://www.studyshop.dk/ti-nspire-licens-cas-elev-software-leje-texas-instruments-student" rel="nofollow - Nspire software , Beer Pong Bord


Skrevet af: Carser
Skrevet den: 20-August-2005 kl. 19:35

Jeg er ked af at måtte sige det:

E-mail underretning underretter mig ikke længere stabilt om nyt i tråde, jeg følger eller har oprettet.

"Besvar" får næsten hver gang en side op med "intern serverfejl 500". De fleste svar kommer med i forum, men der er stadig ustabilitet, der gør, at ens tekst kan tabes og at man logges af.



-------------
M.v.h. Carser

Sony RDR-HX710B, Sony KV-32FX66E, Sony DVP-S325, Sony STR-DE635, Sony MDS-JE320, Sony DCR-HC17E, Sagem 60 Selector + skarpt syn.


Skrevet af: MichaelS
Skrevet den: 20-August-2005 kl. 23:30

Det sidste oplever jeg også. Fej med besked om at meddelesen ikke blev gemt (hvilket den blev) ligesom dengang vi havde "Vis udkast" muligheden.

/MichaelS



-------------
mvh MichaelS


Skrevet af: Lars
Skrevet den: 20-August-2005 kl. 23:32

Hej Carser

Oprindeligt skrevet af Carser Carser skrev:

E-mail underretning underretter mig ikke længere stabilt om nyt i tråde, jeg følger eller har oprettet.

Ok, havde prøvet at skifte mailserver forleden dag. Men den nye mailserver må stadig være blokeret som spam af visse udbydere - dvs. at mails til dig blev sorteret fra inden du fik dem.

Oprindeligt skrevet af Carser Carser skrev:

"Besvar" får næsten hver gang en side op med "intern serverfejl 500". De fleste svar kommer med i forum, men der er stadig ustabilitet, der gør, at ens tekst kan tabes og at man logges af.

Ok, den fejl har jeg aldrig set selv. Herfra går svaret altid igennem.

Er der andre som får "intern serverfejl 500" ?

  /Lars



-------------
Ansvarshavende redaktør.
Webmaster, recordere.dk


Skrevet af: tychsen
Skrevet den: 20-August-2005 kl. 23:38
Hvad med at nulstille hele siden. Starte from scratch med en tom DB? På friske systemer?

Og så oprette en samling (øjebliksbillede) af det gamle forum som kunne bruges til reference m.m.?

-------------
https://www.studyshop.dk/ti-nspire-licens-cas-elev-software-leje-texas-instruments-student" rel="nofollow - Nspire software , Beer Pong Bord


Skrevet af: johnlindgreen
Skrevet den: 20-August-2005 kl. 23:38
Oprindeligt skrevet af Lars Lars skrev:

Er der andre som får "intern serverfejl 500" ?

Lørdag fik jeg det stort set konstant, men alle indlæg blev gemt korrekt. Det samme er kun sket 1-2 gange i dag.



Skrevet af: Carser
Skrevet den: 20-August-2005 kl. 23:45
Oprindeligt skrevet af Lars Lars skrev:

Hej Carser/..../Ok, havde prøvet at skifte mailserver forleden dag. Men den nye mailserver må stadig være blokeret som spam af visse udbydere - dvs. at mails til dig blev sorteret fra inden du fik dem.

Hej Lars,

Jeg kan oplyse, at min ISP er TDC (hvis det kan hjælpe) og at det først er noget, der er sket over de sidste par dage. 



-------------
M.v.h. Carser

Sony RDR-HX710B, Sony KV-32FX66E, Sony DVP-S325, Sony STR-DE635, Sony MDS-JE320, Sony DCR-HC17E, Sagem 60 Selector + skarpt syn.


Skrevet af: Lars
Skrevet den: 21-August-2005 kl. 09:47

Oprindeligt skrevet af tychsen tychsen skrev:

Hvad med at nulstille hele siden. Starte from scratch med en tom DB? På friske systemer?

Øh, den database er *hele* recordere.dk. Uden den var det tomside.dk uden indhold eller brugere.

  /Lars



-------------
Ansvarshavende redaktør.
Webmaster, recordere.dk


Skrevet af: tychsen
Skrevet den: 21-August-2005 kl. 10:59

Jo jo... men jeg mener, en frisk DB. Det vil sige, som den så ud den dag recordere.dk gik i luften for første gang. Ja, I har udviklet på siden løbende, men disse tiltag må jo kunne implementeres med det samme.

Man kan vel sige, at jeg mener en re-lancering på "friske" systemer. Men ok, hvad forstand har jeg på det... ingen!

Det virker bare mærkeligt, at I har så store umiddelbart uløselige problemer. Havde rec.dk nu været en virksomhed der var afhængig af sin side, så havde problemet nok været løst for længst - mon ikke. Man må jo bruge udelukkelsesmetoden, og hvis det ikke hjælper, så måske prøve at kopiere indholdet af siden over på et helt andet test-domæne på andre serverer, for at se, om det skulle gøre nogen forskel.

Men jeg kan jo lige så godt holde kaje, for jeg aner ikke specielt meget om noget som helst ang. hosting - og I har sikkert prøvet det meste

Pøj pøj med det...



-------------
https://www.studyshop.dk/ti-nspire-licens-cas-elev-software-leje-texas-instruments-student" rel="nofollow - Nspire software , Beer Pong Bord


Skrevet af: Lars
Skrevet den: 21-August-2005 kl. 12:13

Hej Tychsen

Så hellere lukke recordere.dk ...

Vi kører på en helt anden server nu, end dengang problemerne startede. Meget af det du foreslår er allerede prøvet.

Men du har helt ret, havde vi været en stor virksomhed der skulle leve af hjemmesiden, så havde der siddet en konsulent til 2500 kr/time og arbejdet på problemerne. For her havde en regning på 50.000 kr været peanuts ... men jeg må indrømme, at så skal i til at købe meget mere ved sponsorene hvis det skal løbe rundt.

  /Lars



-------------
Ansvarshavende redaktør.
Webmaster, recordere.dk


Skrevet af: MichaelS
Skrevet den: 21-August-2005 kl. 13:44
Oprindeligt skrevet af Lars Lars skrev:

Så hellere lukke recordere.dk ...

Helt enig. Det ville være fuldstændig uoverskuligt at skulle starte forfra. Det her er en hobby - ikke en forretning!

Det er vist ikke nogen hemmelighed at det er Lars der betaler for hobbyen, og jeg gider i hverttilfælde ikke at starte forfra selv om mange artikler kan genbruges.  Det bliver for meget 'arbejde' ikke hobby

/MichaelS



-------------
mvh MichaelS


Skrevet af: Carser
Skrevet den: 21-August-2005 kl. 14:11

I må end ikke tænke på at lukke!

Recordere er et superforum og selv om stabiliteten ikke imponerer netop nu er indholdet i databasen al umage værd at beholde. Heller en oppetid på kun 50% eller en noget reduceret udgave end at alle data mistes.

Nej, årsagen til problemet/problemerne skal findes, og vidste jeg noget om databaser på det niveau, der kræves, hjalp jeg gerne.

Er der ikke nogen computernørder (ment positivt) blandt jer medlemmer, der uden vederlag kan hjælpe Lars?



-------------
M.v.h. Carser

Sony RDR-HX710B, Sony KV-32FX66E, Sony DVP-S325, Sony STR-DE635, Sony MDS-JE320, Sony DCR-HC17E, Sagem 60 Selector + skarpt syn.


Skrevet af: johnlindgreen
Skrevet den: 23-August-2005 kl. 00:47
Oprindeligt skrevet af Carser Carser skrev:

Er der ikke nogen computernørder (ment positivt) blandt jer medlemmer, der uden vederlag kan hjælpe Lars?

Lige hvad jeg skulle til at foreslå.  Men så må vi vide noget mere om hvordan sitet er skruet sammen. Hvilken forum software bruges der, hvilken dabase osv.? Hvilke fejl oplever brugere og hvad findes der af logs på server siden? Det kunne da være værd at prøve at starte en tråd til dette.

Desværre er web software ikke lige min stærke side, men jeg plejer da at være rimelig til at fejlsøge.



Skrevet af: Moef
Skrevet den: 23-August-2005 kl. 02:35

Kan man ikke hente nogle flere sponsor penge et eller andet sted, til noget så fantastisk som et TV plasma/LCD, recordere... alt muligt forbruger elektronik forum?

Penge løser måske ikke problemerne med det samme, men de er gode at have

Men selvfølgelig vil det så automatisk blive mere pro. end på hobbybasis, hvilke måske ikke er intentionerne?

Mvh. Moef



-------------
Core 2 quad Q6600, 4GB DDR2 ram, 2 x Seagate 7200x10 400gb HD, WinXP pro + SP3, win7 64bit

Samsung LE40C755, Sony HX-910/1010/1020, Sony Vegas / DVD Architect, VirtualDub, Womble MPEG wizard


Skrevet af: MichaelS
Skrevet den: 23-August-2005 kl. 11:05
Oprindeligt skrevet af johnlindgreen johnlindgreen skrev:

Oprindeligt skrevet af Carser Carser skrev:

Er der ikke nogen computernørder (ment positivt) blandt jer medlemmer, der uden vederlag kan hjælpe Lars?

Lige hvad jeg skulle til at foreslå.  Men så må vi vide noget mere om hvordan sitet er skruet sammen. Hvilken forum software bruges der, hvilken dabase osv.? Hvilke fejl oplever brugere og hvad findes der af logs på server siden? Det kunne da være værd at prøve at starte en tråd til dette.

Desværre er web software ikke lige min stærke side, men jeg plejer da at være rimelig til at fejlsøge.

Det er nogle pæne tanker I har - og uden at jeg skal udtale mig på Lars' vegne, så er det velkendt i EDB Support funktioner at jo flere brugere man skal orientere om problemet, jo mindre får man lavet!  Og det er jo ikke det I ønsker.

Jeg tror Lars selv er parat til at bede om hjælp, hvis / når han er klar over hvad problemet er.  Indtil da må vi finde os i at dele af sitet bliver lukket ned i perioder for at undersøge om det har nogen indflydelse på problemerne.

I må også forstå at der er INGEN der tjener på dette site. Det betyder at der skal være tid til at have et almindeligt arbejde ved siden af.  Ja, og vi er almindelige mennesker, der sågar også har familie og venner,  og endda engang i mellem godt vil tænke på andet end problemer!

Det bedste I kan gøre er faktisk at tage det roligt og krydse fingre for at Lars for løst problemet.  Giv ham arbejdsro!

Tak for opbakningen!

/MichaelS  (Skrevet uden at have konsulteret Lars først)



-------------
mvh MichaelS


Skrevet af: MichaelS
Skrevet den: 23-August-2005 kl. 11:13
Oprindeligt skrevet af Moef Moef skrev:

Kan man ikke hente nogle flere sponsor penge et eller andet sted, til noget så fantastisk som et TV plasma/LCD, recordere... alt muligt forbruger elektronik forum?

Penge løser måske ikke problemerne med det samme, men de er gode at have

Men selvfølgelig vil det så automatisk blive mere pro. end på hobbybasis, hvilke måske ikke er intentionerne?

Mvh. Moef

Hvis du ligger mærke til vil de fleste brugere i dette forum gerne svømme over en krokodillefyldt flod for at spare 5 kroner på deres recorder. 

Rent umiddelbart er det ret få brugere der gennem tidens løb har tilbudt at spytte lidt i kassen.  Faktisk så få at omkostningerne ved at have en konto til formålet formentligt ikke vil blive dækket ind!

Og sponsorerne. Tja VI ER GLADE FOR AT DE BÆRER OVER MED OS så længe vi har problemerne.  Men det er jo da absolut ikke det rigtige tidspunkt at hæve sponsor priserne på!

/MichaelS



-------------
mvh MichaelS


Skrevet af: johnlindgreen
Skrevet den: 23-August-2005 kl. 21:53
Oprindeligt skrevet af MichaelS MichaelS skrev:

Jeg tror Lars selv er parat til at bede om hjælp, hvis / når han er klar over hvad problemet er.  Indtil da må vi finde os i at dele af sitet bliver lukket ned i perioder for at undersøge om det har nogen indflydelse på problemerne.

Det bedste I kan gøre er faktisk at tage det roligt og krydse fingre for at Lars for løst problemet.  Giv ham arbejdsro!

Hvis en konsulent koster 2500/h er det vel svært at sige nej til gratis hjælp, hvis den ellers er kvalificeret (så vidt jeg husker var Marlar da også inde at hjælpe engang).

Nå, spøg til side. I min erfaring men fejlsøgning er der mindst tre vigtige opgaver:

  1. Etablere en reproducerbar case i et isoleret miljø, så man kan arbejde uforstyrret og genskabe problemet efter behov, så man bl.a. kan analysere det bedre.
  2. Finde ud af hvad der forårsager fejlen.
  3. Rette fejlen.

I de fleste tilfælde er det 1. og 2. der tager det meste tid. 3. tager ofte kortest tid og kan være ganske simpel (omend tidskrævende) at gennemføre. Så hvis I sidder og fejlsøger og laver rettelser på selve sitet for at se om det hjælper, så kan det godt forsinke processen betragteligt. Men det gør I sikkert heller ikke.

Tidligere spurgte Lars til erfaringer med et specifikt problem (jeg tog forøvrigt fejl af dagene i mit svar - det skulle være fredag og lørdag). Generelt rapporterer jeg ikke sådanne oplevelser af mig selv, da jeg antager at så længe der er problemer er I selv opmærksomme på det og at det bare er en del af den generelle ustabilitet. Jeg kan jo ikke vide om I har lavet et nyt tiltag, som forventes at hjælpe og vil ikke forstyrre ved at lave indlæg om hver gang der er noget galt. Så jeg håber ikke I tolker tavshed som et udtryk for at der ikke er problemer.  Læg evt. en notits ud når I prøver noget af, hvis I gerne vil høre om der stadig er problemer og evt. er opstået nogle nye.

Keep up the good work.  Vi er mange glade brugere af sitet og ser frem til at det kommer til at køre stabilt igen. Det er derfor vi så frygteligt gerne vil hjælpe, men hvis I vil have hjælp til recordere vil I sikkert spørge os (selvom det oftest er jer der hjælper); hvis I vil have hjælp til ustabilt forum software findes der sikkert bedre steder at spørge.  Og så skal jeg nok lade være med at "forstyrre" yderligere.



Skrevet af: SkiveBio
Skrevet den: 23-August-2005 kl. 22:45
[QUOTE=MichaelS

Rent umiddelbart er det ret få brugere der gennem tidens løb har tilbudt at spytte lidt i kassen.  Faktisk så få at omkostningerne ved at have en konto til formålet formentligt ikke vil blive dækket ind!

/MichaelS

Jeg var en af dem, som foreslog at der blev åbnet op for at brugere kan  støtte recordere.dk økonomisk. Men der blev aldrig fulgt op på ideen, og jeg kan ikke rigtigt se, hvorfor man behøver at åbne en ny konto til formålet. Der må vel være en eksisterende konto til sponsorkroner.  

Mvh SB 

 



Skrevet af: Lars
Skrevet den: 23-August-2005 kl. 23:08

Hej Alle

Det er dejligt med den støtte som i hver især kommer med

Omvendt så er recordere.dk et fritidsprojekt. Godt nok et meget stort projekt, men det viser sig desværre fra sin negative side nu hvor de mere komplekse problemer som dette opstår.

Men dette mener jeg, at som MichaelS skriver så har vi hver især også et liv ved siden af og vi har ikke samme resourcer eller manpower som en stor virksomhed.

Med denne fejl har vi trukket på alt hvad der kan trækkes på hos vores udbyder, dem som leverer webhotel og database. Men de har givet fortabt, og log-filerne siger intet.

Så tilbage er en meget stor opgave med at lukke dele af recordere.dk ned, for at finde lige den del som er årsagen til problemerne. Det arbejde er igang lige nu - men det er en meget træg proces. Og jeg/vi har ikke mulighed for at fejlsøge 24-timer i døgnet - desværre.

Så lige nu virker det som om vi er ved at blive kvalt i egen succes.

Selvom vi fra starten har grebet dette project an på en professionel måde, og foretaget de investeringer som var nødvendige for den løbende ekspansion, så er vi lige nu fanget i et net hvor vi ikke kan komme videre.  Der er ikke umiddelbart mere "smart" vi lige kan gøre, for at få hjemmesiden på ret køl igen.

Jeg ved ikke hvad det betyder, andet end at forummet isoleret kører bedre end når resten af hjemmesiden er koblet på også. Så indtil videre kører det sådan - at forummet er forsiden man ser først. Men lige nu er menuen der jo - så man kan klikke sig videde til anmeldelser, billeder, links, manualer osv.

Om det giver nogen mening at offentligøre en konto for støttekroner ved jeg ikke. Men lige nu og her ville selv 5000 kr. ikke hjælpe os meget videre, så ingen grund til panik hos faste brugere

  /Lars



-------------
Ansvarshavende redaktør.
Webmaster, recordere.dk


Skrevet af: Carser
Skrevet den: 24-August-2005 kl. 00:06
Oprindeligt skrevet af Lars Lars skrev:

...vores udbyder, dem som leverer webhotel og database. Men de har givet fortabt, og log-filerne siger intet...

...fra starten har grebet dette project an på en professionel måde, og foretaget de investeringer som var nødvendige for den løbende ekspansion, så er vi lige nu fanget i et net...

Hej Lars,

Godt du skrev om status selv.

Velfortjent succes og ekspansion behøver ikke fange én i noget net. Vær uenig i det! Ellers lader du dig rent ud sagt undertrykke en smule. 

Når jeg sammenholder de to udsagn, jeg har sakset, tænker jeg: Har I rent faktisk en professionel udbyder?

PS: Allerede nu ser det atter ud til at fungere fint med e-mail underretning og søg kan også nu foretages i beskedindhold. Så helt "handicappet" er det ikke.



-------------
M.v.h. Carser

Sony RDR-HX710B, Sony KV-32FX66E, Sony DVP-S325, Sony STR-DE635, Sony MDS-JE320, Sony DCR-HC17E, Sagem 60 Selector + skarpt syn.


Skrevet af: Lars
Skrevet den: 24-August-2005 kl. 09:31

Hej Carser

Oprindeligt skrevet af Carser Carser skrev:

Når jeg sammenholder de to udsagn, jeg har sakset, tænker jeg: Har I rent faktisk en professionel udbyder?

Det vil jeg mene. Med mindre det viser sig at det er deres systemer som fejler, så har de gjort deres. Minutiøst gennemgået alt hos dem, flyttet "os" til ny server og arbejdet på telefonsupport i mange timer.

Men de er nået frem til, at det er applikationerne som fejler, og det er ikke deres bord. Den hænger på os selv. Det er os der har købt og installeret de applikationer, og udbyderen leverer bare faciliteterne med servere, database og internetforbindelse.

  /Lars



-------------
Ansvarshavende redaktør.
Webmaster, recordere.dk


Skrevet af: Carser
Skrevet den: 24-August-2005 kl. 10:04

Hej Lars,

Sikke noget. Jeg tog bare fat i, at udbyderen angiveligt havde givet fortabt. Men er problemet ikke udbyders bord og skyldes det applikationer med fejl, tja, så behøver det ikke gøre vedkommende mindre professionel.

Er der ikke mulighed for at få support på applikationerne?



-------------
M.v.h. Carser

Sony RDR-HX710B, Sony KV-32FX66E, Sony DVP-S325, Sony STR-DE635, Sony MDS-JE320, Sony DCR-HC17E, Sagem 60 Selector + skarpt syn.


Skrevet af: johnlindgreen
Skrevet den: 24-August-2005 kl. 11:55
Oprindeligt skrevet af Lars Lars skrev:

Det vil jeg mene. Med mindre det viser sig at det er deres systemer som fejler, så har de gjort deres. Minutiøst gennemgået alt hos dem, flyttet "os" til ny server og arbejdet på telefonsupport i mange timer.

Men de er nået frem til, at det er applikationerne som fejler, og det er ikke deres bord. Den hænger på os selv. Det er os der har købt og installeret de applikationer, og udbyderen leverer bare faciliteterne med servere, database og internetforbindelse.

Jeg ville nu også blive overrasket, hvis det skulle kunne løses med hardware. Den PB jeg sendte dig for næsten en måned siden beskrev jo en lignende fejl hvor problemet var med en specifik forum software og problemer med at søge i tekst. Så jeg ville helt klart kigge nærmere på de applikationer I bruger til sitet.



Skrevet af: tychsen
Skrevet den: 03-September-2005 kl. 13:32


-------------
https://www.studyshop.dk/ti-nspire-licens-cas-elev-software-leje-texas-instruments-student" rel="nofollow - Nspire software , Beer Pong Bord


Skrevet af: Dammark
Skrevet den: 03-September-2005 kl. 16:15

Hej Lars

Har I implementert jeres egen 500.asp på serveren eller er det bare standard 500 fejl som brugerne bliver præsenteret med ?

Hvilken database kører I på?



-------------
// Sebastian Dammark
http://www.dammark.net - www.dammark.net


Skrevet af: Lars
Skrevet den: 03-September-2005 kl. 16:35

Oprindeligt skrevet af Dammark Dammark skrev:

Har I implementert jeres egen 500.asp på serveren eller er det bare standard 500 fejl som brugerne bliver præsenteret med ?

Det er standard eller udbyderens. Har ikke selv mødt nogen fejl 500, så jeg tør ikke sige hvordan den ser ud.

Oprindeligt skrevet af Dammark Dammark skrev:

Hvilken database kører I på?

MsSQL

  /Lars



-------------
Ansvarshavende redaktør.
Webmaster, recordere.dk


Skrevet af: Dammark
Skrevet den: 03-September-2005 kl. 16:56

Det jeg mener er at, I kan jo lave jeres egen 500.asp og få den sat op i IIS'en.

Så skal I ikke selv "møde" fejlen.

Når en bruger så oplever fejl på siden så kan laves sådan at, admin på siden modtager en mail med beskrivelse af fejlen og hvor fejlen er ...

Fejlene kan også lægges i en database hvor de så igen kan kategoriseres, så er det 100 gange lettere at udbedre fejlene og man kan også hurtig se hvilke fejl der kommer flest af.



-------------
// Sebastian Dammark
http://www.dammark.net - www.dammark.net


Skrevet af: Lars
Skrevet den: 03-September-2005 kl. 17:13

Oprindeligt skrevet af Dammark Dammark skrev:

Når en bruger så oplever fejl på siden så kan laves sådan at, admin på siden modtager en mail med beskrivelse af fejlen og hvor fejlen er ...

Nåeh, på den måde. Men det kritiske problem, er at sitet går ned. Det lader til at en applikation periodisk spærrer for adgangen til databasen, så ingen kan få fat i noget som helst.

Der er derfor vi kører med forummet fremme lige nu, når de er eneste applikation går det ganske fornuftigt. De få fejl som stadig måtte være tilskriver vi at der stadig er brugere inde på de andre dele af sitet - enten via google eller via menuen ovenfor.

  /Lars



-------------
Ansvarshavende redaktør.
Webmaster, recordere.dk


Skrevet af: Dammark
Skrevet den: 03-September-2005 kl. 20:00

Hvis I får brug for det så har jeg en 500.asp som I kan bruge hvis I vil.

Det er lidt lettere hvis fejlene bliver sendt til en i stedet for at man selv skal til at finde dem.



-------------
// Sebastian Dammark
http://www.dammark.net - www.dammark.net


Skrevet af: tychsen
Skrevet den: 05-December-2005 kl. 22:47
Er vi ikke ved at være der? Det kører da ok nu...

Nu vil jeg snart gerne have den gamle recorodere.dk-forside på igen, med anmeldelserne og seneste indlæg...

Nå, nok om mine egocentriske ønsker... her er lidt til alle på recordere.dk:

God jul - og tak for et fedt, brugbart og yderst kompetent forum...

-------------
https://www.studyshop.dk/ti-nspire-licens-cas-elev-software-leje-texas-instruments-student" rel="nofollow - Nspire software , Beer Pong Bord



Print side | Luk vindue