Print side | Luk vindue

Phillips

Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Visnings- og lytte-udstyr
Forumnavn: TV
Forumbeskrivelse: Fladskærme, billedrør og projections-tv
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=61086
Udskrevet den: 29-Marts-2024 kl. 11:23


Emne: Phillips
Skrevet af: Kling
Emne: Phillips
Skrevet den: 01-Juni-2009 kl. 11:07

Hejsa

Jeg har set at TÆNK anbefaler Phillips 42pes0001D Elgiganten har et der hedder H istedet for D, er der nogen der ved hvad forskellen er?




Svar:
Skrevet af: vasif
Skrevet den: 01-Juni-2009 kl. 11:28
H-modellen har Digital tuner til Kabel-Tv, samt understøttelse af Mpeg4.


Skrevet af: Lennon
Skrevet den: 01-Juni-2009 kl. 12:12
Oprindeligt skrevet af Kling Kling skrev:

Hejsa

Jeg har set at TÆNK anbefaler Phillips 42pes0001D Elgiganten har et der hedder H istedet for D, er der nogen der ved hvad forskellen er?

Der er flere tråde, både her og på Flatpanels.dk, som stiller spørgsmål ved, hvor kompetent "TÆNK"s  test i virkeligheden er. Holdningen er,at hvis du vil ha den bedste billedkvalitet,så findes der altså klart bedre valg end Philips i nævnte prisleje. M;en Philips er stærk på "wauw"- effekt,design og features . .     



Skrevet af: Kling
Skrevet den: 01-Juni-2009 kl. 14:51

Tak for respons. M.h.t billedkvalitet ved jeg godt det er en smagssag men helt konkret i prislejet 10-12000 mener i så det kun er panasonic der duer? Hvis man mest ser tv fra canal digital Nokia 9802 +dvd film indimellem

 



Skrevet af: Kling
Skrevet den: 01-Juni-2009 kl. 14:55
Oprindeligt skrevet af Kling Kling skrev:

Tak for respons. M.h.t billedkvalitet ved jeg godt det er en smagssag men helt konkret i prislejet 10-12000 mener i så det kun er panasonic der duer? Hvis man mest ser tv fra canal digital Nokia 9802 +dvd film indimellem

Glemte lige: størrelse 42/46



Skrevet af: Radiomanden
Skrevet den: 01-Juni-2009 kl. 14:57

 

 Du får bedre billede på et Panasonic til 9K end du får på et Philips til 12K.



-------------
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E


Skrevet af: Kling
Skrevet den: 01-Juni-2009 kl. 15:00
Har du en model du vil anbefale, jeg har en onkyo 875, ved ikke om der er forskel på skærme med hensyn til lydtilslutning


Skrevet af: Radiomanden
Skrevet den: 01-Juni-2009 kl. 15:04

 

 Du kan selv se lidt på det her: http://www.ppradio.dk/242-147-211-plasma_2009.htm - http://www.ppradio.dk/242-147-211-plasma_2009.htm



-------------
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E


Skrevet af: Kling
Skrevet den: 01-Juni-2009 kl. 15:29
Oprindeligt skrevet af Radiomanden Radiomanden skrev:

 

 Du kan selv se lidt på det her: http://www.ppradio.dk/242-147-211-plasma_2009.htm - http://www.ppradio.dk/242-147-211-plasma_2009.htm

Tak for link, jeg kigger lidt. Mit problem er mest at alle jeg taler med tager det som en selvfølge at blu-ray er DET jeg er ikke sikker på det gælder mig, så det er vigtigt at SD kan ses rimeligt. Har en Sony harddisc recorder uden hdmi som virker fint og satser ikke på CD`s HD pakke foreløbig. De fleste skærme idag viser vel ok blu-ray men er forskellen ikke større på sd? Er der iøvrigt nævneværdig forskel på diverse tuner boxe eller er det signal styrken der bestemmer?


Skrevet af: Radiomanden
Skrevet den: 01-Juni-2009 kl. 15:33

 

 Panasonic paneler viser meget fin BD, også HD Ready panelerne, de har selvfølgelig også 24p understøttelse.



-------------
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E


Skrevet af: Kling
Skrevet den: 01-Juni-2009 kl. 15:42
Oprindeligt skrevet af Radiomanden Radiomanden skrev:

 

 Panasonic paneler viser meget fin BD, også HD Ready panelerne, de har selvfølgelig også 24p understøttelse.

BD?


Skrevet af: xcardman
Skrevet den: 01-Juni-2009 kl. 15:46
BD = blu-ray

panasonic er bedst til et SD signal i den prisklasse


Skrevet af: Radiomanden
Skrevet den: 01-Juni-2009 kl. 15:51

 

Oprindeligt skrevet af xcardman xcardman skrev:


panasonic er bedst til et SD signal i den prisklasse

 Den påstand er jeg, og sikkert også andre, ikke helt enig i. 



-------------
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E


Skrevet af: Kling
Skrevet den: 01-Juni-2009 kl. 15:55
Oprindeligt skrevet af Radiomanden Radiomanden skrev:

 

Oprindeligt skrevet af xcardman xcardman skrev:


panasonic er bedst til et SD signal i den prisklasse

 Den påstand er jeg, og sikkert også andre, ikke helt enig i. 

Hører MEGET gerne andre forslag


Skrevet af: xcardman
Skrevet den: 01-Juni-2009 kl. 15:57
Oprindeligt skrevet af Radiomanden Radiomanden skrev:

 

Oprindeligt skrevet af xcardman xcardman skrev:


panasonic er bedst til et SD signal i den prisklasse

 Den påstand er jeg, og sikkert også andre, ikke helt enig i. 



hvad er så, et phillips?. Du får jo ikke et pioneer til den pris, hvis det skal være nyt


Skrevet af: xcardman
Skrevet den: 01-Juni-2009 kl. 16:02
Hvis jeg skulle vælge til en pris af 13000-14000 kr for en 42 tommer, havde jeg kigget på en panasonic 42v10.
Men i eneste ende er det jo ens eget valg.


Skrevet af: Kling
Skrevet den: 01-Juni-2009 kl. 16:07
Oprindeligt skrevet af xcardman xcardman skrev:

Hvis jeg skulle vælge til en pris af 13000-14000 kr for en 42 tommer, havde jeg kigget på en panasonic 42v10.
Men i eneste ende er det jo ens eget valg.
Tak for input.Hører meget gerne flere forslag


Skrevet af: clear
Skrevet den: 01-Juni-2009 kl. 20:50
Jeg har kigget grundigt på den Philips Pes0001 og den står fantastisk med HD signal på, og den står faktisk også rigtig rigtig hæderligt med et digitalsignal fra DR eller TV2... men jeg kunne forestille mig at den ikke står så godt med udsendelser af ringere kvalitet (f.eks. gamle amerikanske serier... men det gælder faktisk alle LCD TV...... Der er plasma bedre.)


Skrevet af: ThomP
Skrevet den: 13-August-2009 kl. 18:26
Oprindeligt skrevet af clear clear skrev:

Jeg har kigget grundigt på den Philips Pes0001 og den står fantastisk med HD signal på, og den står faktisk også rigtig rigtig hæderligt med et digitalsignal fra DR eller TV2... men jeg kunne forestille mig at den ikke står så godt med udsendelser af ringere kvalitet (f.eks. gamle amerikanske serier... men det gælder faktisk alle LCD TV...... Der er plasma bedre.)


Jeg overvejer at købe PES0001, men jeg kan ikke finde nogen steder, der har den stående - hvor har du set den? Overvejer at bestille den alligevel online hos Elgiganten med returret, men jeg ville jo hellere købe et sted hvor man kan få lov at se og prøve først:)


Skrevet af: vasif
Skrevet den: 13-August-2009 kl. 19:31

Oprindeligt skrevet af ThomP ThomP skrev:

Oprindeligt skrevet af clear clear skrev:

Jeg har kigget grundigt på den Philips Pes0001 og den står fantastisk med HD signal på, og den står faktisk også rigtig rigtig hæderligt med et digitalsignal fra DR eller TV2... men jeg kunne forestille mig at den ikke står så godt med udsendelser af ringere kvalitet (f.eks. gamle amerikanske serier... men det gælder faktisk alle LCD TV...... Der er plasma bedre.)


Jeg overvejer at købe PES0001, men jeg kan ikke finde nogen steder, der har den stående - hvor har du set den? Overvejer at bestille den alligevel online hos Elgiganten med returret, men jeg ville jo hellere købe et sted hvor man kan få lov at se og prøve først:)

Du kan jo evt. ringe til Elgiganten eller Fona, og forhøre dig om, i hvilken butikker de evt. har skærmen udstillet. Vær dog opmærksom på, at indstillingerne og forholdende i en butik, mange gange ikke giver det rigtige indtryk af skærmens optimale formåen, specielt fordi disse butikker som oftes ikke bruger tid på at indstille de udstillede Tv, hvorved du oftes vil se et Tv stå med standardindstillinger, som næsten aldrig er nået at råbe hurra for.



Skrevet af: Bruger udmeldt 33
Skrevet den: 13-August-2009 kl. 19:54
Synes du skulle gå efter Philips 9803´eren istedet. De har haft den til 12995,- og får det jo nok igen. Jeg ville vælge den fremfor panasonic anyday


Skrevet af: MATRIX
Skrevet den: 14-August-2009 kl. 08:34
Jeg mener også at du skal gå efter et 9803H. Har selv et 9903H og udover baggrundsbelysningen er der ingen forskel mellem de 2


Skrevet af: tvkartoffel
Skrevet den: 14-August-2009 kl. 11:05
Oprindeligt skrevet af ThomP ThomP skrev:


Jeg overvejer at købe PES0001, men jeg kan ikke finde nogen steder, der har den stående - hvor har du set den? Overvejer at bestille den alligevel online hos Elgiganten med returret, men jeg ville jo hellere købe et sted hvor man kan få lov at se og prøve først:)


Nu ved jeg ikke hvor du bor, men jeg så et i computercity i glostrup igår.

MVH
tvkartoffel


Skrevet af: Mr. Pioneer
Skrevet den: 15-August-2009 kl. 14:19
Oprindeligt skrevet af Japer Japer skrev:

Synes du skulle gå efter Philips 9803´eren istedet. De har
haft den til 12995,- og får det jo nok igen. Jeg ville vælge den fremfor
panasonic anyday


Ja men det gør du ihvertfald ikke pga. af billedekvaliteten der er panasonic
langt bedre især på SD området


Skrevet af: Kasper-Kirk
Skrevet den: 15-August-2009 kl. 19:58

PES0001 er et sygt flot tv efter min mening, boxen er bare noget kluntet og stor synes jeg..

viser et rigtig godt billede efter min mening, men nok kun bedre end et 9803 når det er slukket.. For ja, det har ikke led-baggrundsbelysning eller ambilight eller noget blær..

alt er jo en kompromis-løsning, men designmæssigt noget af det pæneste jeg har set..

 

 

 



Skrevet af: Kasper-Kirk
Skrevet den: 15-August-2009 kl. 20:06

Oprindeligt skrevet af MATRIX MATRIX skrev:

Jeg mener også at du skal gå efter et 9803H. Har selv et 9903H og udover baggrundsbelysningen er der ingen forskel mellem de 2

 

arhhh det er ikke helt rigtigt.. et 9903H er et aurea og der har du lys i rammen.

98'eren har led-backlighting og nok mere et fjernsyn for sig selv.. hvor en 99'er nok mere minder om de andre 90'ere bare med full surround ambilight og også i rammen..

det er ikke for at være flueknepper, men ret skal være ret..

 

 



Skrevet af: MATRIX
Skrevet den: 31-August-2009 kl. 23:02
Oprindeligt skrevet af Kasper-Kirk Kasper-Kirk skrev:

Oprindeligt skrevet af MATRIX MATRIX skrev:

Jeg mener også at du skal gå efter et 9803H. Har selv et 9903H og udover baggrundsbelysningen er der ingen forskel mellem de 2

 

arhhh det er ikke helt rigtigt.. et 9903H er et aurea og der har du lys i rammen.

98'eren har led-backlighting og nok mere et fjernsyn for sig selv.. hvor en 99'er nok mere minder om de andre 90'ere bare med full surround ambilight og også i rammen..

det er ikke for at være flueknepper, men ret skal være ret..

 Yes, det har du ret i. Men jeg er 99,9% sikker på at panelt og alt billedbehandling er ens på de 2. Lyden, lyset og backligt er forskelligt.

 





Print side | Luk vindue