Print side | Luk vindue

Søger anbefaling af elektronikforsikring!

Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Køb og salg
Forumnavn: Jura
Forumbeskrivelse: Forbruger køb. Love og regler. (Kun registrerede brugere kan skrive)
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=62315
Udskrevet den: 28-Marts-2024 kl. 12:11


Emne: Søger anbefaling af elektronikforsikring!
Skrevet af: jblaabjerg
Emne: Søger anbefaling af elektronikforsikring!
Skrevet den: 26-Juni-2009 kl. 13:10

Hejsa,

Jeg har lige kontaktet mit forsikringsselskab (GF), der desværre ikke kan tilbyde mig en tillægsforsikring der dækker tab/væske/mm på elektronik. Da de priser jeg har hos GF er så meget bedre end dem jeg kan få andre steder er jeg ikke interesseret i at skifte selskab.

Jeg påtænker at købe den nye iPhone, der jo koster en bondegård. Jeg ved hvor mange gange jeg har tabt mine tidligere telefoner, så jeg vil meget gerne have den forsikret mod skader forsaget af mine dumheder. Jeg er ikke super interesseret i at tegne en forsikring på den alene, da de priser jeg har set for den slags er meget høje.

Er der derfor ikke nogen her der har et godt bud på en forsikring af min iPhone der er billig, eller endnu bedre en forsikring af al husets elektronik der er billig...

På forhånd tak

Jens

 




Svar:
Skrevet af: jblaabjerg
Skrevet den: 30-Juni-2009 kl. 09:08

Er der slet ikke nogen bud?

Jeg har selv fundet Atava, der ser fine ud, men desværre ikke dækker mobiltelefoner...:-(

Så er der Securator, hvor man kun tegner forsikring for én ting af gangen.

Hvis du sidder med en forikring som Atava, men med mobildækning, så giv lige lyd fra dig...



Skrevet af: Bruger slettet
Skrevet den: 30-Juni-2009 kl. 11:56
De fleste elektronikforsikringer, som jeg har kendskab til, er tillægsforsikringer til indboforsikringen og kan dække driftfejl, men ikke letsindig omgang med apparatet.
I nogle indboforsikringer, bl.a. min hos Runa, er elektronik dækket i selve indboforsikringen, jeg mener i hvert fald ikke jeg valgte det som tillægsforsikring, selvom jeg skulle have den, men letsindig omgang er stadig ikke dækket.

Jeg ved det ikke helt, men jeg tror at hvis du skal have en forsikring der dækker en iphone mod at blive smidt væk eller få Cola m.m. i sig, så skal du nok have de forretningspopulære forsikringer, altså de forsikringer forretningerne tjener styrtende på, men dem vil jeg helt klart anbefale dig at holde dig fra.

Måske en billigere telefon, man kunne betale sig fra at miste, var løsningen?



Skrevet af: Lars
Skrevet den: 30-Juni-2009 kl. 12:53

Hej Jens

Der er også  http://edbforsikring.dk/ - edbforsikring.dk  hvis der ønskes valg imellem flere, af dem hvor man forsikrer enkelt-apparater. Men når du ser prisen, vælger du nok at være selvforsikrende.

Flere forsikringsselskaber, bl.a. Tryg og Alka, sælger også elektronik forsikringer som tillæg til indbo-forsikringen. Den type forsikringer gælder dog kun nye indkøb, op til udstyret runder de 4 år, og bagsiden ved dem er en forholdsvis høj selvrisiko per anmeldelse.

Generelt kan den type forsikringer sjældent betale sig i længden. Hvis man istedet tager de penge det koster at have dem, og lægger dem tilside på en bankkonto, så vil den konto formentlig altid have overskud - og der ville være penge at tage af til erstatningen af fejlbehæftet/mistet udstyr

Men jeg forstår godt dem, der blot vil have en sikkerhed mod ikke at skulle ud og skaffe mange penge, for at reparere eller erstatte den type udstyr. Så jeg er ikke generelt imod at forsikre sig med den type ekstra forsikringer, det må afhænge af behov.

  /Lars



-------------
Ansvarshavende redaktør.
Webmaster, recordere.dk


Skrevet af: Bruger slettet
Skrevet den: 30-Juni-2009 kl. 13:08
Oprindeligt skrevet af Lars Lars skrev:

Hej Jens

Der er også  http://edbforsikring.dk/ - edbforsikring.dk  hvis der ønskes valg imellem flere, af dem hvor man forsikrer enkelt-apparater. Men når du ser prisen, vælger du nok at være selvforsikrende.

Flere forsikringsselskaber, bl.a. Tryg og Alka, sælger også elektronik forsikringer som tillæg til indbo-forsikringen. Den type forsikringer gælder dog kun nye indkøb, op til udstyret runder de 4 år, og bagsiden ved dem er en forholdsvis høj selvrisiko per anmeldelse.

Generelt kan den type forsikringer sjældent betale sig i længden. Hvis man istedet tager de penge det koster at have dem, og lægger dem tilside på en bankkonto, så vil den konto formentlig altid have overskud - og der ville være penge at tage af til erstatningen af fejlbehæftet/mistet udstyr

Men jeg forstår godt dem, der blot vil have en sikkerhed mod ikke at skulle ud og skaffe mange penge, for at reparere eller erstatte den type udstyr. Så jeg er ikke generelt imod at forsikre sig med den type ekstra forsikringer, det må afhænge af behov.

  /Lars



Helt enig.
Hvis man samtidig ser på den mulige værdiforringelse, som kan ende med at blive den forsikringen udbetales for, så kan forsikringen ende med at blive væsentligt dyrere.
Det er ikke så lang tid siden der var en historie oppe og vende, både i nyhederne og herinde, hvor en mand købte et tv til 35000,- kr og en forsikring til 9000,- kr. (ca. tal, jeg husker dem ikke nøjagtigt) og da han fik brug for forsikringen var det tv, han blev tilbudt som erstatning, billigere end forsikringssummen.
Han fik til sidst skiftet en enkelt lille del på et print til 1500,- kr. (selvbetalt) og så kørte hans tv igen.

Så værdien i de dyre tillægsforsikringer, kan ende med at blive lavere end prisen man har betalt for den.

Nu skrev jeg at en mulighed er en billigere telefon, men den kunne så suppleres med en ipod touch, som man kunne lade blive hjemme når man skulle i byen.


Skrevet af: jonaskp
Skrevet den: 30-Juni-2009 kl. 13:29

Et bud er jo det som allerede er blevet foreslået, nemlig en indboforsikring hos et selskab hvor du kan tilkøbe elektronikforsikring. Det er forskelligt hvordan disse forsikringer er sammensat, men ofte vil der i en elektronikforsikring være dækninger der forlænger garantien som dækker pludseligt opståede skader. Sidstnævnte er dem som du selv er inde på, såsom hændelige uheld hvor du taber telefonen/spilder noget ned i tastaturet på den bærbare, vælter fladskærmen ned fra bordet osv.

Sådan er elektronikforsikringen hos Topdanmark ihvertfald. Den dækker så alle elektriske apparater.

Alternativet er at tegne en forsikring kun for selve plusdækningen. Den vil så dække alt indbo, altså ikke kun elektriske apparater. Vær dog opmærksom på om den også dækker madvarer, da der nogen gange er udntagelser (dvs. hvis du spilder cola i den bærbare så dækker den måske ikke, men hvis du vælter en blomstervase så dækker den. Har set den undtagelse før).

Vi har selv tegnet en sådan forsikring hos IF, der dog er en kombinationsdækning så den dækker nogle andre ting også. Den er lidt dyrere end en ren plusdækning, men dækker så også noget mere (som jeg ikke p åstående fod kan huske hvad er).



Skrevet af: jonaskp
Skrevet den: 30-Juni-2009 kl. 13:35

Med hensyn til den generelle forsikringssnak: for 95% (ikke statistisk understøttet, det er bare et tal) af alle dem der tegner forsikringer, så kan det ikke betale sig - langt fra. Du kommer til at bruge langt flere penge på forsikringen, end du nogensinde får udbetalt i erstatninger. Men for de sidste 5% som er dem hvor hele deres lejlighed fyldt med dyrt Hifi og Kunst brænder ned eller hvor deres hus bliver smadret af et væltende træ eller hvor bilen blivertotalskadet i et uheld, så får de deres forsikringspenge mange gange igen.

Forsikringer er i bund og grund en paradoksal størrelse. Du betaler tonsvis af penge for noget, som du håber på aldrig at få brug for.

 

I lige denne her situation er der dog god mening i lige at undersøge hvad det er man vil forsikre og hvordan afskrivning og værdiforringelses reglerne er. Du kan finde forsikringer hvor der ikke er nogen værdiforringelse, men hvor du får 100% din indkøbspris tilbage selv efter et par år. Du skal bare være opmærksom på det, så du finder den rigtige forsikring der passer bedst til dig.



Skrevet af: jblaabjerg
Skrevet den: 30-Juni-2009 kl. 14:30

Tak for de forskellige bud, men jeg har desværre ikke billig mulighed for at flytte min indbo.

Det er korrekt at edbforsikring til ca. 2000 slet ikke er godt nok, men jeg VED at jeg taber mine telefoner på gulvet. Her ser Atava rigtig fin ud, men dækker som sagt lige netop ikke mobiltelefoner (hvorfor mon).

Hvis der er andre bud så sig endelig til, ellers må jeg selv i gnag med at skifte skærm en gang i mellem...



Skrevet af: jonaskp
Skrevet den: 30-Juni-2009 kl. 14:38

Dumt spørgsmål: Hvorfor har du ikke mulighed for at flytte din indbo? For en elektronikforsikring/Plusdækning koster vel i omegnen af 200-600kr årligt. Dvs. hvis alternativet er en ekstern elektronikforsikring (som måske kun dækker din iPhone) så har du ca 1.500kr at gøre godt med som en evt. ny indboforsikring kan være dyrere end din nuværende.

Hvis det er fordi du får samlerabat hos GF så er det nok lidt mere uigennemskueligt. Men det skader da ikke at indhente nogle tilbud andre steder.



Skrevet af: jblaabjerg
Skrevet den: 30-Juni-2009 kl. 15:03
Oprindeligt skrevet af jonaskp jonaskp skrev:

Dumt spørgsmål: Hvorfor har du ikke mulighed for at flytte din indbo? For en elektronikforsikring/Plusdækning koster vel i omegnen af 200-600kr årligt. Dvs. hvis alternativet er en ekstern elektronikforsikring (som måske kun dækker din iPhone) så har du ca 1.500kr at gøre godt med som en evt. ny indboforsikring kan være dyrere end din nuværende.

Hvis det er fordi du får samlerabat hos GF så er det nok lidt mere uigennemskueligt. Men det skader da ikke at indhente nogle tilbud andre steder.

Det er såmænd slet ikke noget dumt spørgsmål. Jeg er blevet elitebilist som en del af min samlerabat, selv om jeg kun har kørt i 3 år. Det vil sige jeg nu har kasko til 3000 hvor det ville koste 7-11.000 andre steder. Derudover får jeg 10% samlerabat på alle forsikringer, så det var en besparelse på over 5.000.



Skrevet af: Vendel
Skrevet den: 30-Juni-2009 kl. 18:38

Et billigt alternativ, måske, som banken(Nordea) giver en gratis.   http://www.nordea.dk/Privat/Kort+og+betalinger/Kort/Købsforsikring+på+MasterCard+Gold/910122.html - Købsforsikring Mastercard . Det dækker dog kun delvis dine ønsker.



-------------
PV


Skrevet af: Stefan V
Skrevet den: 30-Juni-2009 kl. 22:36
Oprindeligt skrevet af jblaabjerg jblaabjerg skrev:

Så er der Securator, hvor man kun tegner forsikring for én ting af gangen.




Securator er en udemærket forsikring, men den gælder ikke som en ulykkesforsikring. Det er kun tekniske fejl og slitage på nogle få ting den dækker, desværre.

-------------
Med Venlig Hilsen
Stefan



Skrevet af: jonaskp
Skrevet den: 01-Juli-2009 kl. 00:19
Oprindeligt skrevet af Vendel Vendel skrev:

Et billigt alternativ, måske, som
banken(Nordea) giver en gratis.
  http://www.nordea.dk/Privat/Kort+og+betalinger/Kort
/Købsforsikring+på
+MasterCard+Gold/910122.html
- Købsforsikring
Mastercard . Det dækker dog kun delvis dine
ønsker.


NU er det jo ikke Nordea der tilbyder den forsikring, men
derimod MasterCard. Samme type forsikring findes på alle
MasterCard Gold uanset hvorfra man har kreditkortet.

Læg desuden mærke til at det skal være et MasterCard Gold
som ikke er gratis for alle kunder.
Og den plusdækning som OP efterspørger dækker kun i 90
dage, og kun ting der er købt på kortet.
Det er ikke for at bashe Nordea eller MasterCard
overhovedet, for det er et rigtigt godt kort med nogle
gode muligheder, men lige i dette tilfælde vil det ikke
nytte så meget så snart der er gået 90 dage...


Skrevet af: Fnulder
Skrevet den: 01-Juli-2009 kl. 00:21
Oprindeligt skrevet af Kim Jespersen Kim Jespersen skrev:

Jeg ved det ikke helt, men jeg tror at hvis du skal
have en forsikring der dækker en iphone mod at blive smidt væk eller få
Cola m.m. i sig, så skal du nok have de forretningspopulære forsikringer,
altså de forsikringer forretningerne tjener styrtende på, men dem vil jeg
helt klart anbefale dig at holde dig fra.

Hvorfor skal han holde sig fra dem? Du siger jo selv hvorfor han netop
burde købe sådan en. Netop fordi den dækker ved spild og tab på gulvet
eks. + man betaler kun én gang for den


Skrevet af: Holm22
Skrevet den: 14-September-2009 kl. 12:54

Hej Alle

LIge til info så arbejder jeg som privat assurandør for et af de større danske selskaber. og de fleste af de ekstra forsikringer man kan tegne i butikkerne er helt overflødige.

eksempel som de tit bruger i butikkerne er hvis man skulle spilde en sodavand eller lign. ned i en laptop. der dækker jeres alm. indbo under de elskade dækniger der ligger med normalt, du behøver ikke engang tegne ekstra dækning for at få sådan en skade dækket.

skaden vil gå under kortslutning som stort set alle indbo forsikringer dækker. samme gælder hvis du taber din telefon eller ipod i toilettet så er denne også dækket.

Der hvor det kan være en fordel at købe ekstra dækning er hvis man gerne vil have dækket slidtage eller fjernbetjeninger ind. der man skal købe de elektronik dækninger som din eget selskab har eller i en butik.

ting du skal lægge mærke til: hvis de siger i butikkerne at der ikke er afskrivning på deres dækning men at det er der på jeres indbo, er dette ikke helt korrekt for du får kun teknisk tilsvarende produkt og derved er der en skjult afskrivning. hvor imod mange af forsikrings selskaberne bruger nypris dækning. dvs den pris du gav for produktet ( hvis ikke nytteværdiet er faldet ) Nytteværdi = bruger du stadig bordet som var det et bord er der fuld erstatning.

 

 



Skrevet af: Stefan V
Skrevet den: 14-September-2009 kl. 13:29
Oprindeligt skrevet af Holm22 Holm22 skrev:

Hej Alle


LIge til info så arbejder jeg som privat assurandør for et af de større danske selskaber. og de fleste af de ekstra forsikringer man kan tegne i butikkerne er helt overflødige.


eksempel som de tit bruger i butikkerne er hvis man skulle spilde en sodavand eller lign. ned i en laptop. der dækker jeres alm. indbo under de elskade dækniger der ligger med normalt, du behøver ikke engang tegne ekstra dækning for at få sådan en skade dækket.


skaden vil gå under kortslutning som stort set alle indbo forsikringer dækker. samme gælder hvis du taber din telefon eller ipod i toilettet så er denne også dækket.


Der hvor det kan være en fordel at købe ekstra dækning er hvis man gerne vil have dækket slidtage eller fjernbetjeninger ind. der man skal købe de elektronik dækninger som din eget selskab har eller i en butik.


ting du skal lægge mærke til: hvis de siger i butikkerne at der ikke er afskrivning på deres dækning men at det er der på jeres indbo, er dette ikke helt korrekt for du får kun teknisk tilsvarende produkt og derved er der en skjult afskrivning. hvor imod mange af forsikrings selskaberne bruger nypris dækning. dvs den pris du gav for produktet ( hvis ikke nytteværdiet er faldet ) Nytteværdi = bruger du stadig bordet som var det et bord er der fuld erstatning.


 


 


Men der er vel en høj selvrisiko når det går over inbo-forsikringen?

-------------
Med Venlig Hilsen
Stefan



Skrevet af: kylle_one
Skrevet den: 15-September-2009 kl. 08:02
Oprindeligt skrevet af Stefan V Stefan V skrev:

Oprindeligt skrevet af Holm22 Holm22 skrev:

Hej Alle


LIge til info så arbejder jeg som privat assurandør for et af de større danske selskaber. og de fleste af de ekstra forsikringer man kan tegne i butikkerne er helt overflødige.


eksempel som de tit bruger i butikkerne er hvis man skulle spilde en sodavand eller lign. ned i en laptop. der dækker jeres alm. indbo under de elskade dækniger der ligger med normalt, du behøver ikke engang tegne ekstra dækning for at få sådan en skade dækket.


skaden vil gå under kortslutning som stort set alle indbo forsikringer dækker. samme gælder hvis du taber din telefon eller ipod i toilettet så er denne også dækket.


Der hvor det kan være en fordel at købe ekstra dækning er hvis man gerne vil have dækket slidtage eller fjernbetjeninger ind. der man skal købe de elektronik dækninger som din eget selskab har eller i en butik.


ting du skal lægge mærke til: hvis de siger i butikkerne at der ikke er afskrivning på deres dækning men at det er der på jeres indbo, er dette ikke helt korrekt for du får kun teknisk tilsvarende produkt og derved er der en skjult afskrivning. hvor imod mange af forsikrings selskaberne bruger nypris dækning. dvs den pris du gav for produktet ( hvis ikke nytteværdiet er faldet ) Nytteværdi = bruger du stadig bordet som var det et bord er der fuld erstatning.


 


 


Men der er vel en høj selvrisiko når det går over inbo-forsikringen?

Man kan få indbo med 0 kr i selvrisiko, har det selv hos Tryg/IDA


Skrevet af: Stefan V
Skrevet den: 15-September-2009 kl. 09:32
super, det var jeg ikke klar over

-------------
Med Venlig Hilsen
Stefan



Skrevet af: Skyum
Skrevet den: 15-September-2009 kl. 10:42

Jeg tror man skal undersøge det lidt nærmere i de enkelte forsikringsselskaber idet der kan være flere forhindringer i forhold til hvordan skaden er sket. Eks. skriver nogle at skaden ikke må skyldes forkert brug......    Og hvad betegner i en cola i en bærbar for ?

Der er dog mulighed for at købe en plus-forsikring i nogle selskaber som ikke kun dækker skader på elektronik,men eks. også dækker skader på møbler,tæpper, gulve mm. når bare skaden er pludselig OG uforudsigelig.

Til Holm 22.   Er du HELT SIKKER på at i også dækker skader på egne ting som sker pga. tab af bærbar eller tab af vædske (Cola) i en bærbar som derefter er defekt ? Eller er det ikke først når der er tegnet PLUS-dækning ?

 



-------------
Samsung UE75-ES9005U | Pioneer SC-LX83 | OPPO 93 | Samsung 3126 | Dali Ikon 7 | Dali Vokal 2 | Dali Ikon wall | B&W PV1 Subwoofer | Harmony Touch | Apple TV3


Skrevet af: Holm22
Skrevet den: 15-September-2009 kl. 11:19
Oprindeligt skrevet af Skyum Skyum skrev:

Jeg tror man skal undersøge det lidt nærmere i de enkelte forsikringsselskaber idet der kan være flere forhindringer i forhold til hvordan skaden er sket. Eks. skriver nogle at skaden ikke må skyldes forkert brug......    Og hvad betegner i en cola i en bærbar for ?

Der er dog mulighed for at købe en plus-forsikring i nogle selskaber som ikke kun dækker skader på elektronik,men eks. også dækker skader på møbler,tæpper, gulve mm. når bare skaden er pludselig OG uforudsigelig.

Til Holm 22.   Er du HELT SIKKER på at i også dækker skader på egne ting som sker pga. tab af bærbar eller tab af vædske (Cola) i en bærbar som derefter er defekt ? Eller er det ikke først når der er tegnet PLUS-dækning ?

Hej Skyum. Jep er helt sikker har arbejdet i begge brancher så er helt sikker. det kan jo gost være er der er mindre forsikrings selskaber der ikke vil dække disse skader. men ved Codan og Tryg går disse skader ind under kortslutninger. der ligger flere afgørelser hos forsikrings ankenævnet også hvor mindre selskaber er blevet pålagt at erstatte produkterne. bare husk at tegne den plus dækning der er på indboforsikringerne den dækker hvis en laptop falder på gulvet fordi hunden eller konen er faldet over ledningen osv. 



Skrevet af: Skyum
Skrevet den: 15-September-2009 kl. 11:23
Oprindeligt skrevet af Holm22 Holm22 skrev:

Oprindeligt skrevet af Skyum Skyum skrev:

Jeg tror man skal undersøge det lidt nærmere i de enkelte forsikringsselskaber idet der kan være flere forhindringer i forhold til hvordan skaden er sket. Eks. skriver nogle at skaden ikke må skyldes forkert brug......    Og hvad betegner i en cola i en bærbar for ?

Der er dog mulighed for at købe en plus-forsikring i nogle selskaber som ikke kun dækker skader på elektronik,men eks. også dækker skader på møbler,tæpper, gulve mm. når bare skaden er pludselig OG uforudsigelig.

Til Holm 22.   Er du HELT SIKKER på at i også dækker skader på egne ting som sker pga. tab af bærbar eller tab af vædske (Cola) i en bærbar som derefter er defekt ? Eller er det ikke først når der er tegnet PLUS-dækning ?

Hej Skyum. Jep er helt sikker har arbejdet i begge brancher så er helt sikker. det kan jo gost være er der er mindre forsikrings selskaber der ikke vil dække disse skader. men ved Codan og Tryg går disse skader ind under kortslutninger. der ligger flere afgørelser hos forsikrings ankenævnet også hvor mindre selskaber er blevet pålagt at erstatte produkterne. bare husk at tegne den plus dækning der er på indboforsikringerne den dækker hvis en laptop falder på gulvet fordi hunden eller konen er faldet over ledningen osv. 

Ja men så er vi mere enige (Ville godt have PLUS-dækningen med)

Hvor kører du ? (Landsdel)



-------------
Samsung UE75-ES9005U | Pioneer SC-LX83 | OPPO 93 | Samsung 3126 | Dali Ikon 7 | Dali Vokal 2 | Dali Ikon wall | B&W PV1 Subwoofer | Harmony Touch | Apple TV3


Skrevet af: jonaskp
Skrevet den: 16-September-2009 kl. 10:41

Oprindeligt skrevet af Holm22 Holm22 skrev:

Hej Skyum. Jep er helt sikker har arbejdet i begge brancher så er helt sikker. det kan jo gost være er der er mindre forsikrings selskaber der ikke vil dække disse skader. men ved Codan og Tryg går disse skader ind under kortslutninger. der ligger flere afgørelser hos forsikrings ankenævnet også hvor mindre selskaber er blevet pålagt at erstatte produkterne. bare husk at tegne den plus dækning der er på indboforsikringerne den dækker hvis en laptop falder på gulvet fordi hunden eller konen er faldet over ledningen osv. 

Det er ikke fordi jeg ikke tror dig, men det lyder næsten for fantastisk. Jeg har lige snakket med Topdanmark/Danske Forsikring som ikke dækker skaden som kortslutningen på den almindelige elskade 1 & 2. Her skal der plus-dækning eller elektronikdækning på. Hvis det ikke er for meget besvær, har du så et link til de forsikringsbetingelser hvori det står eller evt. til de afgørelser fra ankenævnet? Det er jo faktisk voldsomt relevant når man overvejer forsikringsselskab.



Skrevet af: Karin
Skrevet den: 16-September-2009 kl. 11:31

Min søn har lige fået erstattet en telefon tabt i toilettet. Vi skulle ikke betale noget.

Det var inboforsikring i Danske Forsikring m. elskade 1 og 2. Vi har dog også Plusdækning, men på den er der selvrisiko.



-------------
En masse udstyr :-)


Skrevet af: Holm22
Skrevet den: 16-September-2009 kl. 11:41
Oprindeligt skrevet af Skyum Skyum skrev:

Oprindeligt skrevet af Holm22 Holm22 skrev:

Oprindeligt skrevet af Skyum Skyum skrev:

Jeg tror man skal undersøge det lidt nærmere i de enkelte forsikringsselskaber idet der kan være flere forhindringer i forhold til hvordan skaden er sket. Eks. skriver nogle at skaden ikke må skyldes forkert brug......    Og hvad betegner i en cola i en bærbar for ?

Der er dog mulighed for at købe en plus-forsikring i nogle selskaber som ikke kun dækker skader på elektronik,men eks. også dækker skader på møbler,tæpper, gulve mm. når bare skaden er pludselig OG uforudsigelig.

Til Holm 22.   Er du HELT SIKKER på at i også dækker skader på egne ting som sker pga. tab af bærbar eller tab af vædske (Cola) i en bærbar som derefter er defekt ? Eller er det ikke først når der er tegnet PLUS-dækning ?

Hej Skyum. Jep er helt sikker har arbejdet i begge brancher så er helt sikker. det kan jo gost være er der er mindre forsikrings selskaber der ikke vil dække disse skader. men ved Codan og Tryg går disse skader ind under kortslutninger. der ligger flere afgørelser hos forsikrings ankenævnet også hvor mindre selskaber er blevet pålagt at erstatte produkterne. bare husk at tegne den plus dækning der er på indboforsikringerne den dækker hvis en laptop falder på gulvet fordi hunden eller konen er faldet over ledningen osv. 

Ja men så er vi mere enige (Ville godt have PLUS-dækningen med)

Hvor kører du ? (Landsdel)

Hej Skyum jeg kører primært på Sjælland, Slagelse, Ringsted, Roskilde Amager osv. men har mange kunder fra Jylland da jeg er derfra oprindeligt, så det er lidt over det hele.

 som i kan se ovenfor er der en der har fået dækket en telefon efter at hun tabte den i toilettet. uden at bruge plusdækningen.. ;-)  




Print side | Luk vindue