Print side | Luk vindue

Digital signal nu gratis-brug for box? 

Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Brugergrupper
Forumnavn: YouSee digital modtagere
Forumbeskrivelse: For brugere af digitale TV modtagere til brug på YouSee
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=64870
Udskrevet den: 23-Maj-2024 kl. 04:47


Emne: Digital signal nu gratis-brug for box? 
Skrevet af: peterfc
Emne: Digital signal nu gratis-brug for box? 
Skrevet den: 19-August-2009 kl. 09:57
Yousee gør det digitale signal gratis fra 15 September.
Spørgsmålet er om boxen uden harddisk er værd at have
længere. http://mobilsiden.dk/?aId=9317 - gratis



Svar:
Skrevet af: PerW
Skrevet den: 19-August-2009 kl. 10:07

Du skal jo stadig have et TV med DVB C MPEG4 tuner for at se kanalerne. Har du ikke det, skla du have boksen. Hvis du allerede idag har et TV med DVB C tuner og MPEG4, så har du jo heller ikke en boks.

Spørgsmålet er jo så også om bonus kanaler bliver frie: Kanal 5 HD, TV2 Sport HD



Skrevet af: wizdk79
Skrevet den: 19-August-2009 kl. 10:42
Oprindeligt skrevet af PerW PerW skrev:

Du skal jo stadig have et TV med DVB C MPEG4 tuner for at se kanalerne. Har du ikke det, skla du have boksen. Hvis du allerede idag har et TV med DVB C tuner og MPEG4, så har du jo heller ikke en boks.

 

eller et tv med mpeg2 dvb-c,  men så ingen hd kanalere



Skrevet af: Datamax
Skrevet den: 19-August-2009 kl. 10:46
Oprindeligt skrevet af PerW PerW skrev:

Du skal jo stadig have et TV med DVB C MPEG4 tuner for at se kanalerne. Har du ikke det, skla du have boksen. Hvis du allerede idag har et TV med DVB C tuner og MPEG4, så har du jo heller ikke en boks.

Spørgsmålet er jo så også om bonus kanaler bliver frie: Kanal 5 HD, TV2 Sport HD

Nej det gør de ikke desværre.

kun dr hd vil kunne modtages uden kort.

 



-------------
     CASH IS KING
3840x2160"2:2"3:3


Skrevet af: Bruger slettet
Skrevet den: 19-August-2009 kl. 11:14
Man kan så diskutere om merudgiften for kortet på 30,- kr. i måneden retfærdiggøres af Kanal5 HD, hvis man "kun" har mellempakken, så det bliver spændende at se om der kommer flere bonuskanaler for mellempakkekunder. Men dagens udmelding har i hvert fald gjort mig interesseret i YouSee igen, da der nu bliver en mere reel merværdi for den udgift man vælger at afholde.

Så skal YouSee bare lige ud og rette på mit signal, så skal jeg have fundet et TV og en PVR med DVB-C, så må vi hellere prøve det.


Skrevet af: HonkyHonk
Skrevet den: 19-August-2009 kl. 11:23
Er der nogen, der ved hvilke antenneforeninger der IKKE er
med i første omgang (pr. 15/9)?

Jeg er selv med i Grindsted Fællesantenne, men har ingen
idé om de er med pr. 15/9.

Men ellers et rigtigt super udspil fra YouSee - synes det
lyder rigtig fedt med TV arkivet - så mangler vi bare at få
TDC Play med i YouSee abb. også.

-------------
Jesper



LG 65UF772, Apple TV 4, Sony STR DN1040, Dali IKON 6 MK2, SMT-3126, Harmony Companion


Skrevet af: Kandersen
Skrevet den: 19-August-2009 kl. 11:23

Min personlige mening om Yousee´s træk idag er, at de andre tv udbydere må føle sig ekstremt voldsomt presset nu. Yousee har med ganske kort varsel og vanvittigt effektivt bogstavligt talt fejet benene væk under dem. Og det er inkl. Boxer, der trods gode intentioner igår, allerede i dag, efter pressemødet, ser temmelig ligegyldig ud.

Jeg er glad for jeg har Yousee i dag. Hvis jeg ikke havde, men havde mulighed for det, så ville jeg helt klart vælge dem nu. Jeg ville slet ikke være i tvivl. Det er dels sagt ud fra den prismæssige årsag, men også det rent principielle i, at kortafgiften hele tiden har været en torn i øjet på os brugere.



-------------
Mvh

Kim Andersen.
https://soundcloud.com/kim-andersen-12" rel="nofollow - https://soundcloud.com/kim-andersen-12


Skrevet af: Kandersen
Skrevet den: 19-August-2009 kl. 11:25

Oprindeligt skrevet af HonkyHonk HonkyHonk skrev:

Er der nogen, der ved hvilke antenneforeninger der IKKE er
med i første omgang (pr. 15/9)?

Jeg er selv med i Grindsted Fællesantenne, men har ingen
idé om de er med pr. 15/9.

Men ellers et rigtigt super udspil fra YouSee - synes det
lyder rigtig fedt med TV arkivet - så mangler vi bare at få
TDC Play med i YouSee abb. også.

Du skifter da bare dit internet abb. til Yousee, så får du det med.

 



-------------
Mvh

Kim Andersen.
https://soundcloud.com/kim-andersen-12" rel="nofollow - https://soundcloud.com/kim-andersen-12


Skrevet af: Ullum
Skrevet den: 19-August-2009 kl. 11:28
Det er bare ekstra surt at man bor på en addresse hvor Yousee ikke levere kabel TV, men er afhængig af Parabol og Antenne. Det er sådan nogen som os, at Boxer, Viasat og CD kæmper om - Yousee kunder tror jeg at de har opgivet at få fat i. 


Skrevet af: HonkyHonk
Skrevet den: 19-August-2009 kl. 11:33
Oprindeligt skrevet af Kandersen Kandersen skrev:


Du skifter da bare dit internet abb. til Yousee, så får
du det med.



Nu kan YouSee jo ikke levere 25/25 Mbit fiber - så tror
ikke det er nogen option :)

-------------
Jesper



LG 65UF772, Apple TV 4, Sony STR DN1040, Dali IKON 6 MK2, SMT-3126, Harmony Companion


Skrevet af: joern.loenborg
Skrevet den: 19-August-2009 kl. 11:46
Oprindeligt skrevet af HonkyHonk HonkyHonk skrev:

Oprindeligt skrevet af Kandersen Kandersen skrev:


Du skifter da bare dit internet abb. til Yousee, så får
du det med.



Nu kan YouSee jo ikke levere 25/25 Mbit fiber - så tror
ikke det er nogen option :)

Nej, du kan få 50/4.
Nu kan I læse om de gratis digitale kanaler fra YouSee http://yousee.dk/privat/nyheder/ - her .



-------------
Mvh.
Jørn

Samsung TV: QE49Q6FN (4k)/Humax YS-4000 (4K), UE40HU6905 (4k)/Humax YSR-2000, T24E390/Humax YSR-2000, UE49MU6195 (4k)/Humax YSR-2000
BeoVision 7-40 med BeoLab 7-2 og gulvstand.


Skrevet af: Maria
Skrevet den: 19-August-2009 kl. 12:37


På yousee.dk står der bla. følgende:

Citér
  • Samtidig – den 15. september – samler YouSee en række ekstra digitale tjenester og funktioner i produktet YouSee Plus, som koster 89 kr. om måneden. Der er ingen ekstra gebyrer eller lignende knyttet til abonnementet. YouSee Plus består af:
[......]
  • Adgang til at vælge blandt YouSee's samlede udbud på godt 150 kanaler f.eks. via Favorit, hvor man for 48 kr. pr. måned får fire ekstra tv-kanaler efter eget valg. Favorit kræver som minimum abonnement på Mellempakken.


Jeg er ikke sikker på at jeg forstår. Dvs. hvis man vil have/fortsætte med favoritpakken til 48 kr. om måneden skal man derudover vælge YouSee Plus til 89 kr. om mdr. ?
et giver så lige en pris på over 1000 kr/år i forhold til det nuværende kortgebyr på 2x199kr. Føj det er dyrt.
Jo man får ganske vist andre 'fordele' ved YouSee plus, men det hjælper jo ingenting hvis det ikke er noget man nødvendigvis vil bruge

edit: Hvis man derudover er så uheldig at bo i sted med en antenneforening som ikke får digitalt spejl er det bare ekstra surt. Prisstigning på kortet, men man får ikke rigtig noget ud af de andre YouSee tiltag.

edit2: Hmm.. Som jeg læser det på siden får man indtil flere HD kanaler gratis og efterhånden flere ved YouSee Plus, hvor man hidtil har skulle tilvælge det som pakke til x antal kroner. Det er jo egentlig udmærket.  Tror jeg.. jeg er forvirret og må nok bare følge diskussionerne herinde og ellers vente og se.



-------------
Mvh Maria


Skrevet af: joern.loenborg
Skrevet den: 19-August-2009 kl. 13:00

Oprindeligt skrevet af Kim Jespersen Kim Jespersen skrev:

Man kan så diskutere om merudgiften for kortet på 30,- kr. i måneden retfærdiggøres af Kanal5 HD, hvis man "kun" har mellempakken, så det bliver spændende at se om der kommer flere bonuskanaler for mellempakkekunder. Men dagens udmelding har i hvert fald gjort mig interesseret i YouSee igen, da der nu bliver en mere reel merværdi for den udgift man vælger at afholde.

Så skal YouSee bare lige ud og rette på mit signal, så skal jeg have fundet et TV og en PVR med DVB-C, så må vi hellere prøve det.

Nu skal du jo ikke overdrive. Husk på, at du så vel nok kommer til at slette :  "At slippe ud af YouSee's klør er blevet en mærkesag og en sag man bliver mærket af." i din underskrift.  



-------------
Mvh.
Jørn

Samsung TV: QE49Q6FN (4k)/Humax YS-4000 (4K), UE40HU6905 (4k)/Humax YSR-2000, T24E390/Humax YSR-2000, UE49MU6195 (4k)/Humax YSR-2000
BeoVision 7-40 med BeoLab 7-2 og gulvstand.


Skrevet af: joern.loenborg
Skrevet den: 19-August-2009 kl. 13:06
Oprindeligt skrevet af Kandersen Kandersen skrev:

Min personlige mening om Yousee´s træk idag er, at de andre tv udbydere må føle sig ekstremt voldsomt presset nu. Yousee har med ganske kort varsel og vanvittigt effektivt bogstavligt talt fejet benene væk under dem. Og det er inkl. Boxer, der trods gode intentioner igår, allerede i dag, efter pressemødet, ser temmelig ligegyldig ud.

Jeg er glad for jeg har Yousee i dag. Hvis jeg ikke havde, men havde mulighed for det, så ville jeg helt klart vælge dem nu. Jeg ville slet ikke være i tvivl. Det er dels sagt ud fra den prismæssige årsag, men også det rent principielle i, at kortafgiften hele tiden har været en torn i øjet på os brugere.

Meget enig. Også enig i det med kortgebyret, men egentligt underligt at ALLE andre også tager kortafgift - de fleste vel betydeligt mere end YouSee og alligevel er vi utilfredse med kortgebyret. Tror egentligt, at der er YouSee selv, der er skyld i utilfredsheden, da kortafgiften pludselig steg med 100% fra kr. 199 til kr. 398 p.a.



-------------
Mvh.
Jørn

Samsung TV: QE49Q6FN (4k)/Humax YS-4000 (4K), UE40HU6905 (4k)/Humax YSR-2000, T24E390/Humax YSR-2000, UE49MU6195 (4k)/Humax YSR-2000
BeoVision 7-40 med BeoLab 7-2 og gulvstand.


Skrevet af: TvHomer
Skrevet den: 19-August-2009 kl. 13:11

Gad vide hvad alle dem der ikke har digitalboks, så skal give for en når selve signalet bliver gratis?

Håber ikke at de lige skal tjene lidt ekstra der.

 



Skrevet af: Bruger slettet
Skrevet den: 19-August-2009 kl. 13:21
Oprindeligt skrevet af joern.loenborg joern.loenborg skrev:

Nu skal du jo ikke overdrive. Husk på, at du så vel nok kommer til at slette :  "At slippe ud af YouSee's klør er blevet en mærkesag og en sag man bliver mærket af." i din underskrift.  



Den med håndjernene er nu også en YouSee kommentar
Men det er så den der er blevet slækket lidt på, det bliver måske endda til at leve med at være tvunget til at have YouSee, men jeg mangler stadig prisen for hele herligheden (2010 priserne), så min signatur bliver lige indtil de er kommet.
Men alt i alt, som det så ud igår, så var DVB-T FTA det mest interessante tilbud, men nu har YouSee da spillet sig ind i kampen igen.


Skrevet af: Kandersen
Skrevet den: 19-August-2009 kl. 13:33

Problemet med kortafgiften, uanset størrelsen eller udbyder, er og har i mine øjne hele tiden være, at det har været et produkt, som man reelt set ingen nytte havde af. Man betaler et abb. pris i forvejen, og har sådan set udelukkende fokus på tv kanaler, når man søger tv udbyder. Disse har en pris, uanset hvordan signalet så end kommer frem til en. At man så derud over har skullet betale en såkaldt "administrations" pris, som bogstavligt talt har været helt hen i vejret, det har været svært at forstå.

Det som jeg forstår ved Yousee idag, det er netop at fjerne kortgebyret for de som alligevel ikke bruger det, og på den måde får rigtig mange af de analoge kunder over på det digitale signal. Og for de som skal have kort alligevel, der laver man en reel administrationspris. Selvom 30,- om måneden måske i virkeligheden er højt, så er det alligevel en meget mere gennemskuelig pris, og man kan begynde at se meningen med det. Derfor er den nemmere at sluge for en forbruger, som bare vil se tv og har fokus på kanal udvalg.

Man skal huske på, at det er det digitale signal, som Yousee fremover skal tilbyde deres services på. Det er på det digitale net Yousee kan sælge deres services på. Så nytter det ikke, at næsten 90% af kunder hænger fast i det analoge signal, fordi kortgebyret holder dem fra at vælge digitalt.

En genialitet, som jeg dog synes, at Yousee burde have indset for længe siden.



-------------
Mvh

Kim Andersen.
https://soundcloud.com/kim-andersen-12" rel="nofollow - https://soundcloud.com/kim-andersen-12


Skrevet af: bibihest
Skrevet den: 19-August-2009 kl. 13:36
Synes godt nok de har efterladt flere åbne spørgsmål end godt er.

Hvis man nu ønsker de gratis hd kanaler, kan man så nøjes med at købe et kort til 30kr/md og sætte i sit cam modul og så egentligt fortsætte som man gør i dag?

Eller SKAL man have deres boks med og betale 89 i stedet for.


Skrevet af: Datamax
Skrevet den: 19-August-2009 kl. 13:38
Oprindeligt skrevet af Maria Maria skrev:



På yousee.dk står der bla. følgende:

Citér
  • Samtidig – den 15. september – samler YouSee en række ekstra digitale tjenester og funktioner i produktet YouSee Plus, som koster 89 kr. om måneden. Der er ingen ekstra gebyrer eller lignende knyttet til abonnementet. YouSee Plus består af:
[......]
  • Adgang til at vælge blandt YouSee's samlede udbud på godt 150 kanaler f.eks. via Favorit, hvor man for 48 kr. pr. måned får fire ekstra tv-kanaler efter eget valg. Favorit kræver som minimum abonnement på Mellempakken.



Jeg er ikke sikker på at jeg forstår. Dvs. hvis man vil have/fortsætte med favoritpakken til 48 kr. om måneden skal man derudover vælge YouSee Plus til 89 kr. om mdr. ?
et giver så lige en pris på over 1000 kr/år i forhold til det nuværende kortgebyr på 2x199kr. Føj det er dyrt.
Jo man får ganske vist andre 'fordele' ved YouSee plus, men det hjælper jo ingenting hvis det ikke er noget man nødvendigvis vil bruge

edit: Hvis man derudover er så uheldig at bo i sted med en antenneforening som ikke får digitalt spejl er det bare ekstra surt. Prisstigning på kortet, men man får ikke rigtig noget ud af de andre YouSee tiltag.

edit2: Hmm.. Som jeg læser det på siden får man indtil flere HD kanaler gratis og efterhånden flere ved YouSee Plus, hvor man hidtil har skulle tilvælge det som pakke til x antal kroner. Det er jo egentlig udmærket.  Tror jeg.. jeg er forvirret og må nok bare følge diskussionerne herinde og ellers vente og se.

De 89kr er incl en box har du boxen i forvejen skulle det umelbart kun koste dig 30kr i kort afgift, dette fremgår dog ikke af hvad jeg kan læse lige pt men kan ikke forstille mig andet, ellers må de jo komme med en kompensation til dem der har købt boxen i dyre domme, ellers er det godt nok at tage folk bogstaveligt talt røven.



-------------
     CASH IS KING
3840x2160"2:2"3:3


Skrevet af: Kandersen
Skrevet den: 19-August-2009 kl. 13:41
Oprindeligt skrevet af TvHomer TvHomer skrev:

Gad vide hvad alle dem der ikke har digitalboks, så skal give for en når selve signalet bliver gratis?

Håber ikke at de lige skal tjene lidt ekstra der.

Se, det er jo her man skal se tingene i et meget større perspektiv. Som Lars også skriver i livepressemødet, så forventes det, at af de Tv der sælges, der vil op til 75% af dem have DVB-C tuner.
Yousee har garanteret gennemskuet dette, og skal derfor ikke nødvendigvis ud og tilbyde bokse til ihvertfald en stor del af deres kunder. De har eller får jo et tv, som allerede kan det.

Boksen uden HD forsvinder helt. Dette skal garanteret også ses i lyset af, at der sælges mange TV med indbygget DVB-C tuner.

Så er der boksen med HD tilbage. Den tilbyder Yousee stadigvæk, ganske som en normal service til deres nu (snart, forhåbentligt) udelukkende digitale net.. Det er netop HER, på de services som det digitale net giver mulighed for, de skal tjene pengene fremover.

Yousee har set lyset, endelig! Hastigheden mod 100% digital fik et enormt boost i dag hos Yousee. Godt tænkt!

 



-------------
Mvh

Kim Andersen.
https://soundcloud.com/kim-andersen-12" rel="nofollow - https://soundcloud.com/kim-andersen-12


Skrevet af: Kandersen
Skrevet den: 19-August-2009 kl. 13:46

Oprindeligt skrevet af bibihest bibihest skrev:

Synes godt nok de har efterladt flere åbne spørgsmål end godt er.

Hvis man nu ønsker de gratis hd kanaler, kan man så nøjes med at købe et kort til 30kr/md og sætte i sit cam modul og så egentligt fortsætte som man gør i dag?

Eller SKAL man have deres boks med og betale 89 i stedet for.

Du skal som minimum have mellem eller fuld pakken. Denne pakke koster det som denne pakke koster idag. Og disse pakker kræver IKKE et kort, (fra d. 15/9-2009).

Ønsker du yderligere services, f.eks i form af HD kanaler, så skal du, udover HD kanalernes pris/pakke, også have et kort til 30,- om måneden.

Ønsker du andre services som kræver et kort, så koster det altså 30,- om måneden.

Der vil ikke være services tilgængelig for folk på det analoge signal. Det er ganske logisk, efter min mening, da det stort set er fysisk umuligt at administrerer. Derfor er det så vigtigt at få kunderne over på det digitale net, hvor de kan tilbyde services OG kunne administrerer dem.

Det er sådan jeg forstå det fra pressemødet.

 



-------------
Mvh

Kim Andersen.
https://soundcloud.com/kim-andersen-12" rel="nofollow - https://soundcloud.com/kim-andersen-12


Skrevet af: Bruger slettet
Skrevet den: 19-August-2009 kl. 13:48
Oprindeligt skrevet af Kandersen Kandersen skrev:

Problemet med kortafgiften, uanset størrelsen eller udbyder, er og har i mine øjne hele tiden være, at det har været et produkt, som man reelt set ingen nytte havde af. Man betaler et abb. pris i forvejen, og har sådan set udelukkende fokus på tv kanaler, når man søger tv udbyder. Disse har en pris, uanset hvordan signalet så end kommer frem til en. At man så derud over har skullet betale en såkaldt "administrations" pris, som bogstavligt talt har været helt hen i vejret, det har været svært at forstå.

Det som jeg forstår ved Yousee idag, det er netop at fjerne kortgebyret for de som alligevel ikke bruger det, og på den måde får rigtig mange af de analoge kunder over på det digitale signal. Og for de som skal have kort alligevel, der laver man en reel administrationspris. Selvom 30,- om måneden måske i virkeligheden er højt, så er det alligevel en meget mere gennemskuelig pris, og man kan begynde at se meningen med det. Derfor er den nemmere at sluge for en forbruger, som bare vil se tv og har fokus på kanal udvalg.

Man skal huske på, at det er det digitale signal, som Yousee fremover skal tilbyde deres services på. Det er på det digitale net Yousee kan sælge deres services på. Så nytter det ikke, at næsten 90% af kunder hænger fast i det analoge signal, fordi kortgebyret holder dem fra at vælge digitalt.

En genialitet, som jeg dog synes, at Yousee burde have indset for længe siden.



Jeg er fuldstændig enig.
Som jeg ser det, så påbegynder YouSee nu at gøre det som Sky gjorde for flere år siden, nemlig at tilbyde en række kanaler til lav eller ingen pris (flere kanaler er rykket ned i pakkeniveau), for igennem dem at slå på ekstra services og tilbud som HD kanaler.
Tilkøbspakker, kanaler og andre services tilbyder også kunderne mere værdi, da man ved at få dækket et behov føler man har fået noget for pengene og dermed får man gladere kunder og glade kunder er væsentligt mere værdifulde for et selskab end utilfredse kunder.


Skrevet af: joern.loenborg
Skrevet den: 19-August-2009 kl. 13:48
Oprindeligt skrevet af Kim Jespersen Kim Jespersen skrev:

Oprindeligt skrevet af joern.loenborg joern.loenborg skrev:

Nu skal du jo ikke overdrive. Husk på, at du så vel nok kommer til at slette :  "At slippe ud af YouSee's klør er blevet en mærkesag og en sag man bliver mærket af." i din underskrift.  



Den med håndjernene er nu også en YouSee kommentar
Men det er så den der er blevet slækket lidt på, det bliver måske endda til at leve med at være tvunget til at have YouSee, men jeg mangler stadig prisen for hele herligheden (2010 priserne), så min signatur bliver lige indtil de er kommet.
Men alt i alt, som det så ud igår, så var DVB-T FTA det mest interessante tilbud, men nu har YouSee da spillet sig ind i kampen igen.

Var helt med på, at den med håndjernene var møntet på YouSee, men hvis første linie fjernes, så er der ingen henvisning til YouSee i håndjerne.



-------------
Mvh.
Jørn

Samsung TV: QE49Q6FN (4k)/Humax YS-4000 (4K), UE40HU6905 (4k)/Humax YSR-2000, T24E390/Humax YSR-2000, UE49MU6195 (4k)/Humax YSR-2000
BeoVision 7-40 med BeoLab 7-2 og gulvstand.


Skrevet af: JesperLund
Skrevet den: 19-August-2009 kl. 13:50
Oprindeligt skrevet af Kandersen Kandersen skrev:

En genialitet, som jeg dog synes, at Yousee burde have indset for længe siden.


Enig, det giver ingen mening af bruge kryptering hvis alle skal have adgang til signalet ("alle" som i dem der modtager mellempakken analogt også skal have mellempakke mux'erne digitalt). Thumbs up til YouSee for dagens initiativ.

Men.. jeg kunne forestille mig at YouSee i de sidste par år har overvejet en anden forretningsmodel, hvor de store mellem- og fuldpakker blev droppet til fordel for nogle mindre pakker som alene blev leveret digitalt. Det ville kræve CAMs og kort for hvert TV og optageenhed i husstanden. Nu har de cementeret de store pakker da adgangen skal styres med gammeldags kanalfiltre, og når man ser hvor lidt Boxer har fået ud af deres små pakker, er det givetvis den mest fornuftige beslutning.



-------------
Linux FTW, afspiller nu Blu-ray film på Ubuntu 12.04 med VLC direkte fra optisk disc.


Skrevet af: Hornbek
Skrevet den: 19-August-2009 kl. 13:55
Hvis man skal benytte Harddiskmodtageren - skal man have plus-abonnement til kr. 89,- pr. måned.
Dette gælder for 1. modtager.
Har du eksempelvis en mere i soveværelsen skal der også betales abonnement for den, såfremt du ønsker at benytte de ting der ligger under plus-abonnementet.
Jeg mener at have set at abonnement nummer to koster kr. 74,- pr. måned!!
Dertil kommer betaling for HD-pakke, favorit.
Jeg synes egentlig ikke der er meget forskel på det der skal betales i forhold til nu.


-------------
Hilsen
JOhn


Skrevet af: mictand
Skrevet den: 19-August-2009 kl. 13:59
Jeg synes det er rigtig fedt at YouSee åbner op for det digitale signal.

Jeg har stadig tænkt mig at beholde HDD-boks samt kort, og dermed beholde de tjenester det nu indebærer.

Men det at jeg nu (15/9) kan jeg sende antennesignalet videre fra boksen til fjernsynet, og dermed uden CA-modul og ekstra kort kan se de digitale kanaler derpå er bare helt kanon.
Så får jeg lige pludselig ordentlig tekst-tv, hurtigere kanalskift og en ret lækker indbygget guide i TV'et.

Edit: Og så kan jeg faktisk også benytte picture-and-picture funktionen i mit TV.


-------------
Sony 40W4000K | Intel NUC | HDHomerun | Yamaha A-S300 | Eltax Monitor III | PS3 | Raspberry Pi model B | Apple AirPort Extreme 802.11ac | iPhone 5


Skrevet af: Bruger slettet
Skrevet den: 19-August-2009 kl. 14:04
En af fordelene ved udspillet om et frit digitalt spejl er, at du kan benytte andre DVB-C modtagere og derfor ikke behøver afholde udgiften på 59,- kr. pr. måned til Samsung boksen.
Selvfølgelig vil YouSee gerne udleje/sælge deres isbjørndræber, men ønsker man kun at benytte spejlet, så er der andre alternativer, ligesom der også er alternativer med CI plads.

Dog var alle priser inkl. boks og hvis Samsung boksen bliver en forudsætning for YouSee's ekstra services, så er jeg en af dem der på forhånd har fravalgt andet end det digitale spejl.


Skrevet af: Bruger slettet
Skrevet den: 19-August-2009 kl. 14:06
Oprindeligt skrevet af joern.loenborg joern.loenborg skrev:

Var helt med på, at den med håndjernene var møntet på YouSee, men hvis første linie fjernes, så er der ingen henvisning til YouSee i håndjerne.



Det er rigtigt, de følges ad ... også væk fra min signatur når det blive aktuelt


Skrevet af: poul-r
Skrevet den: 19-August-2009 kl. 14:13
Skal man bruge kort for at se HD kanalerne, f.eks. BBC og Discovery.


Skrevet af: Maria
Skrevet den: 19-August-2009 kl. 14:13
Oprindeligt skrevet af Datamax Datamax skrev:

Oprindeligt skrevet af Maria Maria skrev:



På yousee.dk står der bla. følgende:

Citér
  • Samtidig – den 15. september – samler YouSee en række ekstra digitale tjenester og funktioner i produktet YouSee Plus, som koster 89 kr. om måneden. Der er ingen ekstra gebyrer eller lignende knyttet til abonnementet. YouSee Plus består af:
[......]
  • Adgang til at vælge blandt YouSee's samlede udbud på godt 150 kanaler f.eks. via Favorit, hvor man for 48 kr. pr. måned får fire ekstra tv-kanaler efter eget valg. Favorit kræver som minimum abonnement på Mellempakken.



Jeg er ikke sikker på at jeg forstår. Dvs. hvis man vil have/fortsætte med favoritpakken til 48 kr. om måneden skal man derudover vælge YouSee Plus til 89 kr. om mdr. ?
et giver så lige en pris på over 1000 kr/år i forhold til det nuværende kortgebyr på 2x199kr. Føj det er dyrt.
Jo man får ganske vist andre 'fordele' ved YouSee plus, men det hjælper jo ingenting hvis det ikke er noget man nødvendigvis vil bruge

edit: Hvis man derudover er så uheldig at bo i sted med en antenneforening som ikke får digitalt spejl er det bare ekstra surt. Prisstigning på kortet, men man får ikke rigtig noget ud af de andre YouSee tiltag.

edit2: Hmm.. Som jeg læser det på siden får man indtil flere HD kanaler gratis og efterhånden flere ved YouSee Plus, hvor man hidtil har skulle tilvælge det som pakke til x antal kroner. Det er jo egentlig udmærket.  Tror jeg.. jeg er forvirret og må nok bare følge diskussionerne herinde og ellers vente og se.

De 89kr er incl en box har du boxen i forvejen skulle det umelbart kun koste dig 30kr i kort afgift, dette fremgår dog ikke af hvad jeg kan læse lige pt men kan ikke forstille mig andet, ellers må de jo komme med en kompensation til dem der har købt boxen i dyre domme, ellers er det godt nok at tage folk bogstaveligt talt røven.



OK, at det var 89 kr. inkl. box havde jeg lige misset. Det hjælper lidt på det.. Men jeg kan godt følge dig i det andet mht. til dem som har den i forvejen.


-------------
Mvh Maria


Skrevet af: Bruger slettet
Skrevet den: 19-August-2009 kl. 14:16
Oprindeligt skrevet af poul-r poul-r skrev:

Skal man bruge kort for at se HD kanalerne, f.eks. BBC og Discovery.


Ja


Skrevet af: Kandersen
Skrevet den: 19-August-2009 kl. 14:21

Oprindeligt skrevet af JesperLund JesperLund skrev:


Men.. jeg kunne forestille mig at YouSee i de sidste par år har overvejet en anden forretningsmodel, hvor de store mellem- og fuldpakker blev droppet til fordel for nogle mindre pakker som alene blev leveret digitalt. Det ville kræve CAMs og kort for hvert TV og optageenhed i husstanden. Nu har de cementeret de store pakker da adgangen skal styres med gammeldags kanalfiltre, og når man ser hvor lidt Boxer har fået ud af deres små pakker, er det givetvis den mest fornuftige beslutning.

Jeg ved ikke hvad Yousee har overvejet. Men jeg ved, at alt andet end det som de gør nu, det ville og har været forkert.

Jeg vil godt komme med en analogi, som beskriver meget godt, hvad det er der er ved at ske.

Jeg har en kammerat som sælger akvarieudstyr. Deriblandt også en computer til at styre akvarier med, lave målinger osv. Computeren var fleksibel, så det var muligt at koble forskellige moduler på og anden form for tekniske løsninger. 
I starten var det forholdsvis begrænset, hvor mange computere han solgte. Den var dyr, så folk naturligt nok begyndte at se på, om de overhovedet havde et behov.

Jeg foreslog min kammerat at prøve noget nyt. Lave en minimums konfiguration som indeholder en computer, måling af temperatur og en stikdåse. En minimums konfiguration, som alle kunne forholde sig til og sagtnes kunne bruge. Denne konfiguration skulle så prismæssig være så lille, så min kammerat stort set ikke tjente een eneste krone på salget.

Resultatet blev, at han solgte temmelig mange minimums konfigurationer nu, og efterfølgende steg salget af tillægsmoduler og de andre tekniske løsninger enormt. Ting som han før ikke solgte, men nu faktisk kunne tjene en hel del penge på.

Det er præcis sådan jeg ser Yousee gør nu. De forærer ikke tv pakkerne væk, men prismæssigt holdes de nede, så alle kan være med. Efterfølgende får de nye på det digitale net nu en mulighed for at se, hvad de ekstra services kan give dem. Noget som de ikke har kunnet se før, overhovedet. Og på den måde vækker Yousee disse folks interesse. Og der skal garanteret nok blive solgt en masse ekstra services. Ikke mindst når de "gamle" analoge kunder pludselig kommer til at se, hvad HD kanalerne er for noget, på deres forholdsvis nye HD skærm med indbygget DVB-C tuner og MPEG4.
Et visuelt bevis vægter altid voldsomt meget mere end blot en skrivelse.

Yousee skal nok tjene deres penge ind igen for tabt kortgebyr. Og hvis det går som jeg tror, så tjener de nok også voldsomt meget mere end det. Om ikke andet, så får de ihverfald et væsentligt større kundepotientiale, ved at flytte kunderne gratis over på det digitale net. Og det er altså hele forudsætningen for overhovedet at kunne sælge dem de ekstra services.

Jeg er slet ikke itvivl om, at det er det Yousee har indset nu. Hvorfor det har taget så lang tid ved jeg ikke. Måske hænger det sammen med, at grundlaget bare ikke har været iorden. Eksempelvis boksene kontra de manglende TV med indbygget tunere. Der er nok ingen tvivl om, at med det boom af TV der er kommet inde for det sidste halve år med indbygget DVB-C tuner, det er noget som DVB-C udbyderne har sukket efter længe. Måske er det i virkeligheden det som har gjort udfaldet nu, for boksene har indtil for relativ kort tid siden bestemt ikke været et godt alternativ

 



-------------
Mvh

Kim Andersen.
https://soundcloud.com/kim-andersen-12" rel="nofollow - https://soundcloud.com/kim-andersen-12


Skrevet af: Kandersen
Skrevet den: 19-August-2009 kl. 14:23

Oprindeligt skrevet af Hornbek Hornbek skrev:

Hvis man skal benytte Harddiskmodtageren - skal man have plus-abonnement til kr. 89,- pr. måned.
Dette gælder for 1. modtager.
Har du eksempelvis en mere i soveværelsen skal der også betales abonnement for den, såfremt du ønsker at benytte de ting der ligger under plus-abonnementet.
Jeg mener at have set at abonnement nummer to koster kr. 74,- pr. måned!!
Dertil kommer betaling for HD-pakke, favorit.
Jeg synes egentlig ikke der er meget forskel på det der skal betales i forhold til nu.

Jo, der er en væsentlig stor prisforskel. For hvis du skal bruge de gamle priser, (nuværende), så skal du lige smide et kortgebyr på 400,- om året ind i hver eneste enhed du tilslutter det digitale nu.

Forskellen er, at nu kan du gøre det med alle de tv/optagere/media center/whatever uden at skulle betale 400,- om året pr. enhed.

Så jo flere enheder/apparater du kobler på, desto større besparelse kan du sig at du får fra d. 15/9-2009

 



-------------
Mvh

Kim Andersen.
https://soundcloud.com/kim-andersen-12" rel="nofollow - https://soundcloud.com/kim-andersen-12


Skrevet af: Kandersen
Skrevet den: 19-August-2009 kl. 14:24

Oprindeligt skrevet af poul-r poul-r skrev:

Skal man bruge kort for at se HD kanalerne, f.eks. BBC og Discovery.

ja



-------------
Mvh

Kim Andersen.
https://soundcloud.com/kim-andersen-12" rel="nofollow - https://soundcloud.com/kim-andersen-12


Skrevet af: JesperLund
Skrevet den: 19-August-2009 kl. 14:31
Oprindeligt skrevet af Kandersen Kandersen skrev:

Det er præcis sådan jeg ser Yousee gør nu. De forærer ikke tv pakkerne væk, men prismæssigt holdes de nede, så alle kan være med. Efterfølgende får de nye på det digitale net nu en mulighed for at se, hvad de ekstra services kan give dem. Noget som de ikke har kunnet se før, overhovedet.


Både og... YouSee får også en masse digitale kunder der (som mig) blot vil se den valgte pakke digitalt. Disse kunder kommer aldrig i nærheden af de nye digitale tjenester.

YouSee har stadig det problem at prisen på fuld- og mellempakkerne er steget væsentligt mere end inflationen i de sidste 5 år, og at nogle kunder derfor har nedgraderet til mellem- eller måske endda grundpakken. Der er vist ikke offentligt tilgængelige tal for dette, men jeg mener at YouSee har indrømmet at de har mistet kunder til fuldpakken?

Som bosiddende i en etageejendom med en fælles aftale med YouSee om grundpakken synes jeg at dagens initiativt er helt perfekt. Nu kan jeg slippe for at betale 2x199 kr for at modtage mine grundpakkekanaler digitalt.


-------------
Linux FTW, afspiller nu Blu-ray film på Ubuntu 12.04 med VLC direkte fra optisk disc.


Skrevet af: Kandersen
Skrevet den: 19-August-2009 kl. 14:43

Oprindeligt skrevet af JesperLund JesperLund skrev:


Både og... YouSee får også en masse digitale kunder der (som mig) blot vil se den valgte pakke digitalt. Disse kunder kommer aldrig i nærheden af de nye digitale tjenester.

Det er ikke korrekt at antage, at de aldrig kommer i nærheden af de nye digitale tjenester. Du glemmer, at de fleste kommer fra det analoge net. Så dermed kommer de jo NETOP i nærheden af de digitale tjenester. Og det er det som er hele pointen. Du kan ikke sælge digitale tjenester til en TV seer på det analoge net. Den del håber jeg vi er rimelig meget enige i

Oprindeligt skrevet af JesperLund JesperLund skrev:

  YouSee har stadig det problem at prisen på fuld- og mellempakkerne er steget væsentligt mere end inflationen i de sidste 5 år, og at nogle kunder derfor har nedgraderet til mellem- eller måske endda grundpakken. Der er vist ikke offentligt tilgængelige tal for dette, men jeg mener at YouSee har indrømmet at de har mistet kunder til fuldpakken?

Det er en helt anden problematik. Men igen mister du fokus.

Det som er væsentligt for Yousee, det er at få flyttet de kunder som har mellem og fuldpakke på analog net over på det digitale net, UDEN mer omkostning for disse kunder. Det er det som Yousee gør. Den tabte indtægt fra kortgebyret skal de så helst hente i form af ekstra services/tjeneste, som disse gamle analoge kunder nu kan tilbydes.

Og det kan godt være, at du ikke er en af dem der vil udnytte disse digitale tjenester. Men jeg er slet ikke i tvivl om, at temmelig mange vil. Og for hver gang af bare een "gammel" analog kunde vælger en digital tjeneste, så har Yousee opnået det som de ville. Ergo kan du nok regne ud, at det kan næsten ikke gå galt.

Oprindeligt skrevet af JesperLund JesperLund skrev:

Som bosiddende i en etageejendom med en fælles aftale med YouSee om grundpakken synes jeg at dagens initiativt er helt perfekt. Nu kan jeg slippe for at betale 2x199 kr for at modtage mine grundpakkekanaler digitalt.

Præcis. Og disse 2x199 kr kan du gange med antal af apparater, som du måske har eller havde tænkt dig skulle have modtaget det digitale net.

Men lad os nu se om ikke du alligevel på et eller andet tidspunkt ryger med på en ekstra tjeneste, trods de 30,- mer om måneden, udover selve tjenesten

 



-------------
Mvh

Kim Andersen.
https://soundcloud.com/kim-andersen-12" rel="nofollow - https://soundcloud.com/kim-andersen-12


Skrevet af: Letten
Skrevet den: 19-August-2009 kl. 14:45
Hvad er den billigste måde at opgradere et 2 år gammelt
Sony TV, med DVB-T tuner og MPEG-2, så det kan tage DVB-C
fra Yousee Clear?


Skrevet af: daskino
Skrevet den: 19-August-2009 kl. 14:55
fatter det ikke. Jeg har fuld pakken via vores andelbolig forening, kun en opgangi kbh. Jeg købte 3106 for et år siden, har droppe abo på hd kanaler da de alligevel kun var sd der er opscale. Nu betaler jeg kun kortgebyr, kan jeg regne med at slippe ofr at betale for det gebyr nu, eller? vil min 3106 vikre uden kort fra den 15 sep?

-------------
Sony 46HX823 Samsung H5505

Roku LT, Google nexus player, Sidewinder 4 Xtreamer,

WD TV HD, Live Mini og Ryan Mini2, SB 3, Wii,



Skrevet af: Rtorp
Skrevet den: 19-August-2009 kl. 14:58

Oprindeligt skrevet af daskino daskino skrev:

fatter det ikke. Jeg har fuld pakken via vores andelbolig forening, kun en opgangi kbh. Jeg købte 3106 for et år siden, har droppe abo på hd kanaler da de alligevel kun var sd der er opscale. Nu betaler jeg kun kortgebyr, kan jeg regne med at slippe ofr at betale for det gebyr nu, eller? vil min 3106 vikre uden kort fra den 15 sep?

Som jeg har forstået det, virker alle bokse også sagem 60 osv. uden kort fra d. 15/9. Men kortet skal opsiges.



Skrevet af: Kandersen
Skrevet den: 19-August-2009 kl. 15:00

Oprindeligt skrevet af Letten Letten skrev:

Hvad er den billigste måde at opgradere et 2 år gammelt
Sony TV, med DVB-T tuner og MPEG-2, så det kan tage DVB-C
fra Yousee Clear?

Du har to muligheder:

1. Nyt TV - Pris bestemmer du selv
2. Yousee boks til 89,- om måneden.

Der er en 3. mulighed, og det er en alternativ DVB-C boks fra andet firma. Den kan bruges til at se TV med. Men forvent ikke at du efterfølgende kan bestille en digital tjeneste, og så kan bruge den boks til dette.



-------------
Mvh

Kim Andersen.
https://soundcloud.com/kim-andersen-12" rel="nofollow - https://soundcloud.com/kim-andersen-12


Skrevet af: Kandersen
Skrevet den: 19-August-2009 kl. 15:01

Oprindeligt skrevet af daskino daskino skrev:

fatter det ikke. Jeg har fuld pakken via vores andelbolig forening, kun en opgangi kbh. Jeg købte 3106 for et år siden, har droppe abo på hd kanaler da de alligevel kun var sd der er opscale. Nu betaler jeg kun kortgebyr, kan jeg regne med at slippe ofr at betale for det gebyr nu, eller? vil min 3106 vikre uden kort fra den 15 sep?

Din boks vil kunne vise de kanaler du har (dvs. pakken du har abb. på), uden brug af kort.

 



-------------
Mvh

Kim Andersen.
https://soundcloud.com/kim-andersen-12" rel="nofollow - https://soundcloud.com/kim-andersen-12


Skrevet af: lunddal
Skrevet den: 19-August-2009 kl. 15:02
Oprindeligt skrevet af Hornbek Hornbek skrev:

Hvis man skal benytte Harddiskmodtageren - skal man have plus-abonnement til kr. 89,- pr. måned.Dette gælder for 1. modtager.Har du eksempelvis en mere i soveværelsen skal der også betales abonnement for den, såfremt du ønsker at benytte de ting der ligger under plus-
abonnementet.Jeg mener at have set at abonnement nummer to koster kr. 74,- pr. måned!!Dertil kommer betaling for HD-pakke, favorit.Jeg synes egentlig ikke der er meget forskel på det der skal betales i forhold til nu.


Nej ikke for os der allerede er digitale og benytter de ekstra ting der er i dag, så vil besparelsen være minimal.

Men nu er der en mulighed for dem der ikke gider bruge ekstra features eller købe ekstra pakker.


Skrevet af: lunddal
Skrevet den: 19-August-2009 kl. 15:03
Oprindeligt skrevet af Kandersen Kandersen skrev:

Oprindeligt skrevet af Hornbek Hornbek skrev:

Hvis man skal benytte Harddiskmodtageren - skal man have plus-abonnement til kr. 89,- pr. måned.Dette gælder for 1. modtager.Har du eksempelvis en mere i soveværelsen skal der også betales abonnement for den, såfremt du
ønsker at benytte de ting der ligger under plus-abonnementet.Jeg mener at have set at abonnement nummer to koster kr. 74,- pr. måned!!Dertil kommer betaling for HD-pakke, favorit.Jeg synes egentlig ikke der er meget forskel på det der skal betales i forhold til
nu.


Jo, der er en væsentlig stor prisforskel. For hvis du skal bruge de gamle priser, (nuværende), så skal du lige smide et kortgebyr på 400,- om året ind i hver eneste enhed du tilslutter det digitale nu.


Forskellen er, at nu kan du gøre det med alle de tv/optagere/media center/whatever uden at skulle betale 400,- om året pr. enhed.


Så jo flere enheder/apparater du kobler på, desto større besparelse kan du sig at du får fra d. 15/9-2009


 



Nu skrev han "såfremt du ønsker at benytte de ting der ligger under plus-abonnementet.", og der er besparelsen minimal.


Skrevet af: NFB1
Skrevet den: 19-August-2009 kl. 15:06

Må indrømme jeg også er rimelig blank på hvad YouSee's tilbud gør for mig.

Får p.t tv via antenneforeningen som har en aftale med YouSee formoder jeg, da vi har den fuldepakke. Fra antenne udtaget i stuen har jeg trukket et kabel til en Samsung HD boks med HDD som jeg har lejet hos YouSee. Jeg ikke bestilt andre services eller kanaler. Hvilken konsekvens har YouSee's tilbud for mig? Min umiddelbare formodning er, at det ingen konsekvens har, jeg får hverken andre kanaler eller kommer til at betale mindre.

Har jeg ret i dette?

 



Skrevet af: Letten
Skrevet den: 19-August-2009 kl. 15:07
Oprindeligt skrevet af Kandersen Kandersen skrev:

Oprindeligt skrevet af Letten Letten skrev:

Hvad er den billigste
måde at opgradere et 2 år gammelt Sony TV, med DVB-T
tuner og MPEG-2, så det kan tage DVB-C fra Yousee Clear?


Du har to muligheder:


1. Nyt TV - Pris bestemmer du selv2. Yousee boks til
89,- om måneden.


Der er en 3. mulighed, og det er en alternativ DVB-C
boks fra andet firma. Den kan bruges til at se TV med.
Men forvent ikke at du efterfølgende kan bestille en
digital tjeneste, og så kan bruge den boks til
dette.



Ja, 1 og 2 havde jeg regnet ud, det var mere nogle bud på
3'eren jeg fiskede efter :-)


Skrevet af: JENC
Skrevet den: 19-August-2009 kl. 15:09

Hvis man vælger Plus-pakken, uden boks, men kun med kort, til kr. 30,- pr. måned, hvad får man så af de tilhørende tilbud:

  • Adgang til at pause, spole og optage alle programmer
  • StartForfra.
  • TV Arkiv.
  • YouSee Cinema.
  • Udvalgte Mellem- og Fuldpakke-kanaler i HD-kvalitet. I første omgang HD-versioner af Kanal 5, TV2 Film og TV 2 Sport, men det forventes løbende 
  •  

    Det er vel kun den sidste bullet med flere HD-kanaler man får?  De første 4 kræver vel boksen?



    Skrevet af: Kandersen
    Skrevet den: 19-August-2009 kl. 15:09

    Oprindeligt skrevet af lunddal lunddal skrev:

    Oprindeligt skrevet af Hornbek Hornbek skrev:

    Hvis man skal benytte Harddiskmodtageren - skal man have plus-abonnement til kr. 89,- pr. måned.Dette gælder for 1. modtager.Har du eksempelvis en mere i soveværelsen skal der også betales abonnement for den, såfremt du ønsker at benytte de ting der ligger under plus-
    abonnementet.Jeg mener at have set at abonnement nummer to koster kr. 74,- pr. måned!!Dertil kommer betaling for HD-pakke, favorit.Jeg synes egentlig ikke der er meget forskel på det der skal betales i forhold til nu.


    Nej ikke for os der allerede er digitale og benytter de ekstra ting der er i dag, så vil besparelsen være minimal.

    Det er jo ikke korrekt.

    Besparelsen er ihvertfald x antal * 400,- om året (x = antal apparater som før krævede kort, bare for at se kanalerne digitalt, uanset om der er yderligere tjenester på eller ej).



    -------------
    Mvh

    Kim Andersen.
    https://soundcloud.com/kim-andersen-12" rel="nofollow - https://soundcloud.com/kim-andersen-12


    Skrevet af: JesperLund
    Skrevet den: 19-August-2009 kl. 15:10
    Oprindeligt skrevet af Kandersen Kandersen skrev:

    Der er en 3. mulighed, og det er en alternativ DVB-C boks fra andet firma. Den kan bruges til at se TV med. Men forvent ikke at du efterfølgende kan bestille en digital tjeneste, og så kan bruge den boks til dette.


    Hvis man ikke er interesseret i YouSee's digitale tjenester, er en tredjeparts boks eller et TV med DVB-C tuner nok det bedste valg.

    Jeg vil ikke selv købe Samsung HDD boxen af følgende grunde

    1) Der er for mange tekniske problemer og dem synes jeg at YouSee skal løse før jeg vil overveje boxen (jeg ville blive totalt p*ssed hvis jeg skulle slette mine optagelser)
    2) Jeg vil have mulighed for at gemme mine optagelser permanent, på andre harddiske eller optiske medier eller noget helt tredje
    3) Jeg er ikke specielt interesseret i deres digitale tjenester
    4) Stand-by strømforbruget er for højt.



    -------------
    Linux FTW, afspiller nu Blu-ray film på Ubuntu 12.04 med VLC direkte fra optisk disc.


    Skrevet af: mictand
    Skrevet den: 19-August-2009 kl. 15:11
    Oprindeligt skrevet af NFB1 NFB1 skrev:

    Må indrømme jeg også er rimelig blank på hvad YouSee's tilbud gør for mig.

    Får p.t tv via antenneforeningen som har en aftale med YouSee formoder jeg, da vi har den fuldepakke. Fra antenne udtaget i stuen har jeg trukket et kabel til en Samsung HD boks med HDD som jeg har lejet hos YouSee. Jeg ikke bestilt andre services eller kanaler. Hvilken konsekvens har YouSee's tilbud for mig? Min umiddelbare formodning er, at det ingen konsekvens har, jeg får hverken andre kanaler eller kommer til at betale mindre.

    Har jeg ret i dette?

     



    Det er sådan set korrekt.
    Dog har jeg forstået at du kan opsige kortet, og dermed miste muligheden for f.eks. startforfra og vel også cinema og den slags, og derved spare kortafgiften.


    -------------
    Sony 40W4000K | Intel NUC | HDHomerun | Yamaha A-S300 | Eltax Monitor III | PS3 | Raspberry Pi model B | Apple AirPort Extreme 802.11ac | iPhone 5


    Skrevet af: Kandersen
    Skrevet den: 19-August-2009 kl. 15:15
    Oprindeligt skrevet af lunddal lunddal skrev:

    Oprindeligt skrevet af Kandersen Kandersen skrev:

    Oprindeligt skrevet af Hornbek Hornbek skrev:

    Hvis man skal benytte Harddiskmodtageren - skal man have plus-abonnement til kr. 89,- pr. måned.Dette gælder for 1. modtager.Har du eksempelvis en mere i soveværelsen skal der også betales abonnement for den, såfremt du
    ønsker at benytte de ting der ligger under plus-abonnementet.Jeg mener at have set at abonnement nummer to koster kr. 74,- pr. måned!!Dertil kommer betaling for HD-pakke, favorit.Jeg synes egentlig ikke der er meget forskel på det der skal betales i forhold til
    nu.


    Jo, der er en væsentlig stor prisforskel. For hvis du skal bruge de gamle priser, (nuværende), så skal du lige smide et kortgebyr på 400,- om året ind i hver eneste enhed du tilslutter det digitale nu.


    Forskellen er, at nu kan du gøre det med alle de tv/optagere/media center/whatever uden at skulle betale 400,- om året pr. enhed.


    Så jo flere enheder/apparater du kobler på, desto større besparelse kan du sig at du får fra d. 15/9-2009


     



    Nu skrev han "såfremt du ønsker at benytte de ting der ligger under plus-abonnementet.", og der er besparelsen minimal.

    Hvis vi tager hans eksempel præcis som han skriver, så er der 2 apparater. Så han spare 2 * 400,- om året, som han, uden dette udspil fra Yousee, alligevel skulle bekoste i hans eksempel.

    800,- om året er måske ikke en væsentlig besparelse. Men forestil dig så en familie med indtil flere børn og TV på hvert værelse. Det løber hurtigt op i kortafgift, 4-5 stykker er nok ikke urealistisk. Gang dette med 400,- om året, og fortæl mig så igen, at der ikke er en væsentlig forskel.

    Udgangspunktet i hele dette her er hele tiden pakkerne og kortafgiften. Det er slet ikke relevant at snakke om de ekstra digitale tjenester, for dem kan man af gode grunde ikke spare på i og med de ikke ændre pris eller fjernes.

     



    -------------
    Mvh

    Kim Andersen.
    https://soundcloud.com/kim-andersen-12" rel="nofollow - https://soundcloud.com/kim-andersen-12


    Skrevet af: lunddal
    Skrevet den: 19-August-2009 kl. 15:15
    Oprindeligt skrevet af Kandersen Kandersen skrev:

    Oprindeligt skrevet af lunddal lunddal skrev:

    Oprindeligt skrevet af Hornbek Hornbek skrev:

    Hvis man skal benytte Harddiskmodtageren - skal man have plus-abonnement til kr. 89,- pr. måned.Dette gælder for 1. modtager.Har du eksempelvis en mere i soveværelsen skal der også betales abonnement for den,
    såfremt du ønsker at benytte de ting der ligger under plus- abonnementet.Jeg mener at have set at abonnement nummer to koster kr. 74,- pr. måned!!Dertil kommer betaling for HD-pakke, favorit.Jeg synes egentlig ikke der er meget forskel på det der skal betales i forhold til
    nu.
    Nej ikke for os der allerede er digitale og benytter de ekstra ting der er i dag, så vil besparelsen være minimal.


    Det er jo ikke korrekt.


    Besparelsen er ihvertfald x antal * 400,- om året (x = antal apparater som før krævede kort, bare for at se kanalerne digitalt, uanset om der er yderligere tjenester på eller ej).



    Manden ønsker at have Start Forfra m.m. så skal fremover betale 12*89 for 1. tv og 12*74 pr. efterfølgende tv. Det er 1.956 for 2 tv.

    I dag betaler han 12*59 + 398,- pr. tv. Det er 2.212 for 12 tv.


    Skrevet af: lunddal
    Skrevet den: 19-August-2009 kl. 15:16
    Oprindeligt skrevet af Kandersen Kandersen skrev:

    Oprindeligt skrevet af lunddal lunddal skrev:

    Oprindeligt skrevet af Kandersen Kandersen skrev:


    Oprindeligt skrevet af Hornbek Hornbek skrev:

    Hvis man skal benytte Harddiskmodtageren - skal man have plus-abonnement til kr. 89,- pr. måned.Dette gælder for 1. modtager.Har du eksempelvis en mere i soveværelsen skal der også betales abonnement for den, såfremt du ønsker
    at benytte de ting der ligger under plus-abonnementet.Jeg mener at have set at abonnement nummer to koster kr. 74,- pr. måned!!Dertil kommer betaling for HD-pakke, favorit.Jeg synes egentlig ikke der er meget forskel på det der skal betales i forhold til
    nu.


    Jo, der er en væsentlig stor prisforskel. For hvis du skal bruge de gamle priser, (nuværende), så skal du lige smide et kortgebyr på 400,- om året ind i hver eneste enhed du tilslutter det digitale nu.


    Forskellen er, at nu kan du gøre det med alle de tv/optagere/media center/whatever uden at skulle betale 400,- om året pr. enhed.


    Så jo flere enheder/apparater du kobler på, desto større besparelse kan du sig at du får fra d. 15/9-2009


     


    Nu skrev han "såfremt du ønsker at benytte de ting der ligger under plus-abonnementet.", og der er besparelsen minimal.


    Hvis vi tager hans eksempel præcis som han skriver, så er der 2 apparater. Så han spare 2 * 400,- om året, som han, uden dette udspil fra Yousee, alligevel skulle bekoste i hans eksempel.



    Hvis han vil have plus-abonnement (som han skriver) skal han betale 360,- om året i stedet for 398,-.


    Skrevet af: Kandersen
    Skrevet den: 19-August-2009 kl. 15:16
    Oprindeligt skrevet af NFB1 NFB1 skrev:

    Må indrømme jeg også er rimelig blank på hvad YouSee's tilbud gør for mig.

    Får p.t tv via antenneforeningen som har en aftale med YouSee formoder jeg, da vi har den fuldepakke. Fra antenne udtaget i stuen har jeg trukket et kabel til en Samsung HD boks med HDD som jeg har lejet hos YouSee. Jeg ikke bestilt andre services eller kanaler. Hvilken konsekvens har YouSee's tilbud for mig? Min umiddelbare formodning er, at det ingen konsekvens har, jeg får hverken andre kanaler eller kommer til at betale mindre.

    Har jeg ret i dette?

     

    Du får hverken flere eller bedre/dårligere kanaler (med forbehold for, at de ikke ændre på pakkerne). Du slipper derimod 400,- billigere om året, fordi du ikke længere skal bruge det kort, som du idag har isat i din boks. Fra d. 15/9 kan du tage kortet ud og se tv som du har gjort hidtil.

     



    -------------
    Mvh

    Kim Andersen.
    https://soundcloud.com/kim-andersen-12" rel="nofollow - https://soundcloud.com/kim-andersen-12


    Skrevet af: mictand
    Skrevet den: 19-August-2009 kl. 15:18
    Oprindeligt skrevet af Kandersen Kandersen skrev:

    Oprindeligt skrevet af NFB1 NFB1 skrev:

    Må indrømme jeg også er rimelig blank på hvad YouSee's tilbud gør for mig.

    Får p.t tv via antenneforeningen som har en aftale med YouSee formoder jeg, da vi har den fuldepakke. Fra antenne udtaget i stuen har jeg trukket et kabel til en Samsung HD boks med HDD som jeg har lejet hos YouSee. Jeg ikke bestilt andre services eller kanaler. Hvilken konsekvens har YouSee's tilbud for mig? Min umiddelbare formodning er, at det ingen konsekvens har, jeg får hverken andre kanaler eller kommer til at betale mindre.

    Har jeg ret i dette?

     

    Du får hverken flere eller bedre/dårligere kanaler (med forbehold for, at de ikke ændre på pakkerne). Du slipper derimod 400,- billigere om året, fordi du ikke længere skal bruge det kort, som du idag har isat i din boks. Fra d. 15/9 kan du tage kortet ud og se tv som du har gjort hidtil.

     



    Det kommer da an på om han benytter f.eks. Startforfra.


    -------------
    Sony 40W4000K | Intel NUC | HDHomerun | Yamaha A-S300 | Eltax Monitor III | PS3 | Raspberry Pi model B | Apple AirPort Extreme 802.11ac | iPhone 5


    Skrevet af: Kandersen
    Skrevet den: 19-August-2009 kl. 15:19

    Oprindeligt skrevet af Letten Letten skrev:


    Ja, 1 og 2 havde jeg regnet ud, det var mere nogle bud på
    3'eren jeg fiskede efter :-)

    De findes, men ikke i så stor stil. Sony skulle være på vej med en MPEG4 recorder.

    Jeg har en gammel Humax som egentlig kommer fra det tyske Premiere net. Den virker også fint, og er en MPEG4 boks.

    Så de findes, men der er som nævnt ikke så mange.



    -------------
    Mvh

    Kim Andersen.
    https://soundcloud.com/kim-andersen-12" rel="nofollow - https://soundcloud.com/kim-andersen-12


    Skrevet af: lunddal
    Skrevet den: 19-August-2009 kl. 15:20
    Oprindeligt skrevet af mictand mictand skrev:


    Oprindeligt skrevet af Kandersen Kandersen skrev:

    Oprindeligt skrevet af NFB1 NFB1 skrev:


    Må indrømme jeg også er rimelig blank på hvad YouSee's tilbud gør for mig.


    Får p.t tv via antenneforeningen som har en aftale med YouSee formoder jeg, da vi har den fuldepakke. Fra antenne udtaget i stuen har jeg trukket et kabel til en Samsung HD boks med HDD som jeg har lejet hos YouSee. Jeg ikke bestilt andre services eller kanaler. Hvilken
    konsekvens har YouSee's tilbud for mig? Min umiddelbare formodning er, at det ingen konsekvens har, jeg får hverken andre kanaler eller kommer til at betale mindre.


    Har jeg ret i dette?


     



    Du får hverken flere eller bedre/dårligere kanaler (med forbehold for, at de ikke ændre på pakkerne). Du slipper derimod 400,- billigere om året, fordi du ikke længere skal bruge det kort, som du idag har isat i din boks. Fra d. 15/9 kan du tage kortet ud og se tv som du har
    gjort hidtil.


     

    Det kommer da an på om han benytter f.eks. Startforfra.


    Eller fortsat gerne vil kunne se Kanal 5 HD, TV 2 Sport HD m.m.


    Skrevet af: NFB1
    Skrevet den: 19-August-2009 kl. 15:22
    Oprindeligt skrevet af Kandersen Kandersen skrev:

    Oprindeligt skrevet af NFB1 NFB1 skrev:

    Må indrømme jeg også er rimelig blank på hvad YouSee's tilbud gør for mig.

    Får p.t tv via antenneforeningen som har en aftale med YouSee formoder jeg, da vi har den fuldepakke. Fra antenne udtaget i stuen har jeg trukket et kabel til en Samsung HD boks med HDD som jeg har lejet hos YouSee. Jeg ikke bestilt andre services eller kanaler. Hvilken konsekvens har YouSee's tilbud for mig? Min umiddelbare formodning er, at det ingen konsekvens har, jeg får hverken andre kanaler eller kommer til at betale mindre.

    Har jeg ret i dette?

     

    Du får hverken flere eller bedre/dårligere kanaler (med forbehold for, at de ikke ændre på pakkerne). Du slipper derimod 400,- billigere om året, fordi du ikke længere skal bruge det kort, som du idag har isat i din boks. Fra d. 15/9 kan du tage kortet ud og se tv som du har gjort hidtil.

     

    Ok, det var klar besked :)

    Lige et tillægsspørgmsål, vil være muligt at droppe boksen helt og så benytte sig at tv'et fine tvguide?

     



    Skrevet af: Kandersen
    Skrevet den: 19-August-2009 kl. 15:30
    Oprindeligt skrevet af lunddal lunddal skrev:

    Oprindeligt skrevet af Kandersen Kandersen skrev:

    Oprindeligt skrevet af lunddal lunddal skrev:

    Oprindeligt skrevet af Hornbek Hornbek skrev:

    Hvis man skal benytte Harddiskmodtageren - skal man have plus-abonnement til kr. 89,- pr. måned.Dette gælder for 1. modtager.Har du eksempelvis en mere i soveværelsen skal der også betales abonnement for den,
    såfremt du ønsker at benytte de ting der ligger under plus- abonnementet.Jeg mener at have set at abonnement nummer to koster kr. 74,- pr. måned!!Dertil kommer betaling for HD-pakke, favorit.Jeg synes egentlig ikke der er meget forskel på det der skal betales i forhold til
    nu.
    Nej ikke for os der allerede er digitale og benytter de ekstra ting der er i dag, så vil besparelsen være minimal.


    Det er jo ikke korrekt.


    Besparelsen er ihvertfald x antal * 400,- om året (x = antal apparater som før krævede kort, bare for at se kanalerne digitalt, uanset om der er yderligere tjenester på eller ej).



    Manden ønsker at have Start Forfra m.m. så skal fremover betale 12*89 for 1. tv og 12*74 pr. efterfølgende tv. Det er 1.956 for 2 tv.

    I dag betaler han 12*59 + 398,- pr. tv. Det er 2.212 for 12 tv.

    Ja, manden ønsker en ekstra tjeneste, og iregner denne i hans udgift. Men den er ikke interessant, (udover for ham). Det er jo netop disse ekstra tjenester som Yousee skal tjene pengene på. så det giver da sig selv, at man kan ikke fjerne både kortgeyr og prisen på ekstra tjenester, og forøvrigt så også leverer det digitale signal gratis.

    Udgangspunktet er tv pakkerne og kort gebyrene. Det er dem holdt oppe imod analog kontra digital som er det interessante emne.

    Selvfølgelig er det også interessant at se, hvor Yousee så tænker at hente pengene henne, og DER kommer disse ekstra tjenester ind.

    Som jeg også skrev i nogle indlæg tilbage, så kan man diskutere om de 30,- om måneden for kort alligevel er dyrt/mange penge. Men set i forhold til, hvis du bare ønsker at se de digitale kanaler, så er det en reel besparelse eller mindre pris på 400,- om året pr. apparat, som før krævede kort. Dette faktum kan vi ikke komme uden om.



    -------------
    Mvh

    Kim Andersen.
    https://soundcloud.com/kim-andersen-12" rel="nofollow - https://soundcloud.com/kim-andersen-12


    Skrevet af: Kandersen
    Skrevet den: 19-August-2009 kl. 15:31
    Oprindeligt skrevet af mictand mictand skrev:

    Oprindeligt skrevet af Kandersen Kandersen skrev:

    Oprindeligt skrevet af NFB1 NFB1 skrev:

    Må indrømme jeg også er rimelig blank på hvad YouSee's tilbud gør for mig.

    Får p.t tv via antenneforeningen som har en aftale med YouSee formoder jeg, da vi har den fuldepakke. Fra antenne udtaget i stuen har jeg trukket et kabel til en Samsung HD boks med HDD som jeg har lejet hos YouSee. Jeg ikke bestilt andre services eller kanaler. Hvilken konsekvens har YouSee's tilbud for mig? Min umiddelbare formodning er, at det ingen konsekvens har, jeg får hverken andre kanaler eller kommer til at betale mindre.

    Har jeg ret i dette?

     

    Du får hverken flere eller bedre/dårligere kanaler (med forbehold for, at de ikke ændre på pakkerne). Du slipper derimod 400,- billigere om året, fordi du ikke længere skal bruge det kort, som du idag har isat i din boks. Fra d. 15/9 kan du tage kortet ud og se tv som du har gjort hidtil.

     



    Det kommer da an på om han benytter f.eks. Startforfra.

    Hvis han benytter den, så er det en ekstra tjeneste som nu kommer til at koste mere. Det er jo det som er det logiske i dette. Og dermed vil prisen ikke være så væsentlig uforandret, som hvis han blot så de digitale kanaler.

     



    -------------
    Mvh

    Kim Andersen.
    https://soundcloud.com/kim-andersen-12" rel="nofollow - https://soundcloud.com/kim-andersen-12


    Skrevet af: Kandersen
    Skrevet den: 19-August-2009 kl. 15:33

    Oprindeligt skrevet af lunddal lunddal skrev:


    Eller fortsat gerne vil kunne se Kanal 5 HD, TV 2 Sport HD m.m.

    Det er igen logisk, i og med administrationen af disse ekstra kanaler og/eller tjenester kræver kort. Og kortet koster 30,- om måneden.

     



    -------------
    Mvh

    Kim Andersen.
    https://soundcloud.com/kim-andersen-12" rel="nofollow - https://soundcloud.com/kim-andersen-12


    Skrevet af: mictand
    Skrevet den: 19-August-2009 kl. 15:34
    Oprindeligt skrevet af Kandersen Kandersen skrev:

    Oprindeligt skrevet af mictand mictand skrev:

    Oprindeligt skrevet af Kandersen Kandersen skrev:

    Oprindeligt skrevet af NFB1 NFB1 skrev:

    Må indrømme jeg også er rimelig blank på hvad YouSee's tilbud gør for mig.

    Får p.t tv via antenneforeningen som har en aftale med YouSee formoder jeg, da vi har den fuldepakke. Fra antenne udtaget i stuen har jeg trukket et kabel til en Samsung HD boks med HDD som jeg har lejet hos YouSee. Jeg ikke bestilt andre services eller kanaler. Hvilken konsekvens har YouSee's tilbud for mig? Min umiddelbare formodning er, at det ingen konsekvens har, jeg får hverken andre kanaler eller kommer til at betale mindre.

    Har jeg ret i dette?

     

    Du får hverken flere eller bedre/dårligere kanaler (med forbehold for, at de ikke ændre på pakkerne). Du slipper derimod 400,- billigere om året, fordi du ikke længere skal bruge det kort, som du idag har isat i din boks. Fra d. 15/9 kan du tage kortet ud og se tv som du har gjort hidtil.

     



    Det kommer da an på om han benytter f.eks. Startforfra.

    Hvis han benytter den, så er det en ekstra tjeneste som nu kommer til at koste mere. Det er jo det som er det logiske i dette. Og dermed vil prisen ikke være så væsentlig uforandret, som hvis han blot så de digitale kanaler.

     



    Men det er jo ikke helt det han spørger om.
    Han kan jo ikke tage kortet ud og se TV som han plejer, hvis han plejer at se Kanal5HD eller benytter startforfra.


    -------------
    Sony 40W4000K | Intel NUC | HDHomerun | Yamaha A-S300 | Eltax Monitor III | PS3 | Raspberry Pi model B | Apple AirPort Extreme 802.11ac | iPhone 5


    Skrevet af: Kandersen
    Skrevet den: 19-August-2009 kl. 15:34
    Oprindeligt skrevet af NFB1 NFB1 skrev:

    Lige et tillægsspørgmsål, vil være muligt at droppe boksen helt og så benytte sig at tv'et fine tvguide?

    Ja, hvis dit TV har DVB-C tuner og Viaaccess CAM.

     



    -------------
    Mvh

    Kim Andersen.
    https://soundcloud.com/kim-andersen-12" rel="nofollow - https://soundcloud.com/kim-andersen-12


    Skrevet af: Kandersen
    Skrevet den: 19-August-2009 kl. 15:37
    Oprindeligt skrevet af mictand mictand skrev:

    Oprindeligt skrevet af Kandersen Kandersen skrev:

    Oprindeligt skrevet af mictand mictand skrev:

    Oprindeligt skrevet af Kandersen Kandersen skrev:

    Oprindeligt skrevet af NFB1 NFB1 skrev:

    Må indrømme jeg også er rimelig blank på hvad YouSee's tilbud gør for mig.

    Får p.t tv via antenneforeningen som har en aftale med YouSee formoder jeg, da vi har den fuldepakke. Fra antenne udtaget i stuen har jeg trukket et kabel til en Samsung HD boks med HDD som jeg har lejet hos YouSee. Jeg ikke bestilt andre services eller kanaler. Hvilken konsekvens har YouSee's tilbud for mig? Min umiddelbare formodning er, at det ingen konsekvens har, jeg får hverken andre kanaler eller kommer til at betale mindre.

    Har jeg ret i dette?

     

    Du får hverken flere eller bedre/dårligere kanaler (med forbehold for, at de ikke ændre på pakkerne). Du slipper derimod 400,- billigere om året, fordi du ikke længere skal bruge det kort, som du idag har isat i din boks. Fra d. 15/9 kan du tage kortet ud og se tv som du har gjort hidtil.

     



    Det kommer da an på om han benytter f.eks. Startforfra.

    Hvis han benytter den, så er det en ekstra tjeneste som nu kommer til at koste mere. Det er jo det som er det logiske i dette. Og dermed vil prisen ikke være så væsentlig uforandret, som hvis han blot så de digitale kanaler.

     



    Men det er jo ikke helt det han spørger om.
    Han kan jo ikke tage kortet ud og se TV som han plejer, hvis han plejer at se Kanal5HD eller benytter startforfra.

    Han skriver han ikke har bestilt andre kanaler eller services. Så jo, det kan han.

    Det er korrekt, at startforfra er en ting han i såfald vil miste, i og med dette er en service, som før var gratis, denne kommer nu ind under en service som kræver kort og dermed koster penge.

     



    -------------
    Mvh

    Kim Andersen.
    https://soundcloud.com/kim-andersen-12" rel="nofollow - https://soundcloud.com/kim-andersen-12


    Skrevet af: jonaskp
    Skrevet den: 19-August-2009 kl. 15:37
    Er lidt ægelig over dette udspil.
    Jeg havde virkeligt siddet og glædet mig til at Yousee
    ville annoncere dette frie digitale TV for jeg havde da
    ikke regnet med at jeg ville blive stillet dårligere. Kan
    man få lov til at vælge at blive på den gamle løsning?!?

    Jeg har 2 stk DVB-C tunere til PC. Dvs. Jeg sparer 4x199
    om året = 796. Tilgengæld mister jeg de tidligere gratis
    HD-kanaler. Vil jeg have disse kanaler, skal jeg derfor
    have fat i HD-pakken. Koster mig derfor 79kr om måneden +
    30kr om måneden for kortgebyr = 109 x 12 = 1.308 kr. Og
    så har jeg endda kun fået HD-pakken på den ene tuner.
    Skal jeg have den på begge tunere bliver det derfor 2.616
    kr. I alt en fordyrelse på kr. 1.820 kr om året. Tror I
    lige jeg sidder og klapper i hænderne nu :-P

    Yousee slog sig også stort op tidligere på året (mener
    jeg det var) med at nu ønskede de ikke flere SD-kanaler
    for de ville have mere HD-indhold - hvorfor fjerner de så
    de gratis HD-kanaler? Jeg vil da også tro at det er
    rigtigt dårlig forretnings-sans. De 3 gratis HD-kanaler
    har jo netop været der for at vise folk hvad HD gik ud på
    og lokke folk til at købe flere HD kanaler. Nu lukker de
    endnu flere mennesker ind på det digitale net, men
    fjerner denne appetitvækker. Jeg tvivler da stærkt på at
    en ny bruger der aldrig har oplevet HD-kanaler før, har
    tænkt sig at betale 103 kr. om måneden for HD-pakken.


    Skrevet af: mictand
    Skrevet den: 19-August-2009 kl. 15:45
    Oprindeligt skrevet af jonaskp jonaskp skrev:

    Er lidt ægelig over dette udspil.
    Jeg havde virkeligt siddet og glædet mig til at Yousee
    ville annoncere dette frie digitale TV for jeg havde da
    ikke regnet med at jeg ville blive stillet dårligere. Kan
    man få lov til at vælge at blive på den gamle løsning?!?

    Jeg har 2 stk DVB-C tunere til PC. Dvs. Jeg sparer 4x199
    om året = 796. Tilgengæld mister jeg de tidligere gratis
    HD-kanaler. Vil jeg have disse kanaler, skal jeg derfor
    have fat i HD-pakken. Koster mig derfor 79kr om måneden +
    30kr om måneden for kortgebyr = 109 x 12 = 1.308 kr. Og
    så har jeg endda kun fået HD-pakken på den ene tuner.
    Skal jeg have den på begge tunere bliver det derfor 2.616
    kr. I alt en fordyrelse på kr. 1.820 kr om året. Tror I
    lige jeg sidder og klapper i hænderne nu :-P

    Yousee slog sig også stort op tidligere på året (mener
    jeg det var) med at nu ønskede de ikke flere SD-kanaler
    for de ville have mere HD-indhold - hvorfor fjerner de så
    de gratis HD-kanaler? Jeg vil da også tro at det er
    rigtigt dårlig forretnings-sans. De 3 gratis HD-kanaler
    har jo netop været der for at vise folk hvad HD gik ud på
    og lokke folk til at købe flere HD kanaler. Nu lukker de
    endnu flere mennesker ind på det digitale net, men
    fjerner denne appetitvækker. Jeg tvivler da stærkt på at
    en ny bruger der aldrig har oplevet HD-kanaler før, har
    tænkt sig at betale 103 kr. om måneden for HD-pakken.


    Hmm, jeg har da ikke forstået det sådan at man mister de gratis HD-kanaler.
    Det hører vel ind under det som de nu kalder YouSee plus, som man vel godt kan sige er det kortafgiften nu kommer til at dække over.

    Hvis du vælger at opsige kortet så mister du de gratis HD-kanaler ja.
    Men fortsætter du som hidtil, uden at foretage dig noget, og kører videre med kort så har du da nøjagtig det samme som før.

    Eller har jeg misforstået noget?


    -------------
    Sony 40W4000K | Intel NUC | HDHomerun | Yamaha A-S300 | Eltax Monitor III | PS3 | Raspberry Pi model B | Apple AirPort Extreme 802.11ac | iPhone 5


    Skrevet af: TvHomer
    Skrevet den: 19-August-2009 kl. 15:48

    Jeg synes lidt man glemmer mulighederne for de (mindst) 25% der ikke har dvb-C tunere.

    Hvordan får de billigt digitalt signal med YouseeClear?

    Det kan ikke være smart på forhånd at udelukke 25% af alle potentielle kunder.



    Skrevet af: jonaskp
    Skrevet den: 19-August-2009 kl. 15:50
    TvHomer: De betaler jo "bare" 89kr om månede for Yousee
    Plus som inkluderer leje af Samsung HD-boksen.


    Skrevet af: mictand
    Skrevet den: 19-August-2009 kl. 15:51
    Oprindeligt skrevet af TvHomer TvHomer skrev:

    Jeg synes lidt man glemmer mulighederne for de (mindst) 25% der ikke har dvb-C tunere.

    Hvordan får de billigt digitalt signal med YouseeClear?

    Det kan ikke være smart på forhånd at udelukke 25% af alle potentielle kunder.



    Det gør de vel ved at leje HD-boksen uden harddisk.
    Men jeg synes faktisk det ville være oplagt for YouSee at lave en billig boks som ikke har mulighed for at man kan sætte et kort i.
    Der er jo også noget teknik i de nuværende bokse som gør at man kan bruge startforfra og cinema osv.
    Det kunne de jo også spare væk i en sådan boks.


    -------------
    Sony 40W4000K | Intel NUC | HDHomerun | Yamaha A-S300 | Eltax Monitor III | PS3 | Raspberry Pi model B | Apple AirPort Extreme 802.11ac | iPhone 5


    Skrevet af: JohnH
    Skrevet den: 19-August-2009 kl. 15:53
    Oprindeligt skrevet af Kandersen Kandersen skrev:

    Som jeg også skrev i nogle indlæg tilbage, så kan man diskutere om de 30,- om måneden for kort alligevel er dyrt/mange penge. Men set i forhold til, hvis du bare ønsker at se de digitale kanaler, så er det en reel besparelse eller mindre pris på 400,- om året pr. apparat, som før krævede kort. Dette faktum kan vi ikke komme uden om.



    30 kr. pr. måned for et kort ER for dyrt. For dem der vil have ekstra services og dem er vi jo mange af (og som du også er inde på håber Yousee sikkert på rigtig mange nye kunder der er interesseret i ekstra services) så er der ikke meget forskel på 30 kr. pr. måned = 360 kr. om året og 398 kr.


    Skrevet af: jonaskp
    Skrevet den: 19-August-2009 kl. 15:54
    Oprindeligt skrevet af mictand mictand skrev:

    Hmm, jeg har da ikke forstået det sådan
    at man mister de gratis HD-kanaler.Det hører vel ind
    under det som de nu kalder YouSee plus, som man vel godt
    kan sige er det kortafgiften nu kommer til at dække
    over.Hvis du vælger at opsige kortet så mister du de
    gratis HD-kanaler ja.Men fortsætter du som hidtil, uden
    at foretage dig noget, og kører videre med kort så har du
    da nøjagtig det samme som før.Eller har jeg misforstået
    noget?

    Mictand: Yousee Plus koster jo 89kr om måneden. For det
    får jeg så leje af HD-boks inkl. forskellige HD-boks
    tjenester (som jeg ikke har brug for) og kortgebyr.
    Udover det får man vist et par ekstra SD-kanaler samt de
    3 HD kanaler fra tidligere.
    Yousee nævner ikke noget om at de 3 HD-kanaler bliver
    tilgængelige hvis man blot betaler kortgebyret på 30kr.
    om måneden. Hvis man får dette, så er jeg glad og
    tilfreds, for så bliver jeg som eksisterende kunde ikke
    stillet dårligere end tidligere.
    Men jeg tvivler på at det hænger sådan sammen. Yousee
    lægger op til at de 30kr er rent administration og man
    ikke får noget som helst ud af dem, udover adgangen til
    at tilkøbe kanalpakker.


    Skrevet af: jonaskp
    Skrevet den: 19-August-2009 kl. 15:55
    Oprindeligt skrevet af JohnH JohnH skrev:


    Oprindeligt skrevet af Kandersen Kandersen skrev:

    Som jeg også skrev i nogle indlæg
    tilbage, så kan man diskutere om de 30,- om måneden for
    kort alligevel er dyrt/mange penge. Men set i forhold
    til, hvis du bare ønsker at se de digitale kanaler, så er
    det en reel besparelse eller mindre pris på 400,- om året
    pr. apparat, som før krævede kort. Dette faktum kan vi
    ikke komme uden om.

    30 kr. pr. måned for et
    kort <span style="font-weight: bold;">ER </span>for dyrt.
    For dem der vil have ekstra services og dem er vi jo
    mange af (og som du også er inde på håber Yousee sikkert
    på rigtig mange nye kunder der er interesseret i ekstra
    services) så er der ikke meget forskel på 30 kr. pr.
    måned = 360 kr. om året og 398 kr.

    Jeg er 100% enig. De får det til at lyde som om de har
    afskaffet det uigennemskuelige kortgebyr, men det eneste
    de har gjort er at sprede udgiften ud på månedsbasis.
    Tilgengæld får man ikke noget som helst ud af de 30kr.
    udover at man får lov til at tilkøbe ekstra kanalpakker.


    Skrevet af: Mr. Anderson
    Skrevet den: 19-August-2009 kl. 15:59

    Som jeg læser og forstår det i "presse rapporten" her på forsiden. Bliver de HD kanaler der idag sende som kopi af en SD kanal også sendt med ud i de normale pakker uden man skal bruge kort, fordi man allerede betaler for kanalen. Men vil man have andre end dem skal der kort til som der også skal hvis man tilvælger andre tv-pakker som C+ eller Viasat.

    Her snakker vi: Kanal 5 HD, TV2 Film HD og Eurosport HD? og Selvfølgelig DR HD som er Free Air kanal.



    -------------
    LG 65B7 - PS4 Pro - Denon X7200WA - B&W 706S2, HTM 72S2, DB4S & CCM663 - Nvidia Shield - Sonos


    Skrevet af: mictand
    Skrevet den: 19-August-2009 kl. 16:00
    Oprindeligt skrevet af jonaskp jonaskp skrev:

    Oprindeligt skrevet af mictand mictand skrev:

    Hmm, jeg har da ikke forstået det sådan
    at man mister de gratis HD-kanaler.Det hører vel ind
    under det som de nu kalder YouSee plus, som man vel godt
    kan sige er det kortafgiften nu kommer til at dække
    over.Hvis du vælger at opsige kortet så mister du de
    gratis HD-kanaler ja.Men fortsætter du som hidtil, uden
    at foretage dig noget, og kører videre med kort så har du
    da nøjagtig det samme som før.Eller har jeg misforstået
    noget?

    Mictand: Yousee Plus koster jo 89kr om måneden. For det
    får jeg så leje af HD-boks inkl. forskellige HD-boks
    tjenester (som jeg ikke har brug for) og kortgebyr.
    Udover det får man vist et par ekstra SD-kanaler samt de
    3 HD kanaler fra tidligere.
    Yousee nævner ikke noget om at de 3 HD-kanaler bliver
    tilgængelige hvis man blot betaler kortgebyret på 30kr.
    om måneden. Hvis man får dette, så er jeg glad og
    tilfreds, for så bliver jeg som eksisterende kunde ikke
    stillet dårligere end tidligere.
    Men jeg tvivler på at det hænger sådan sammen. Yousee
    lægger op til at de 30kr er rent administration og man
    ikke får noget som helst ud af dem, udover adgangen til
    at tilkøbe kanalpakker.


    Jeg har godt nok ikke læst det sådan at man SKAL betale de 89kr. om måneden for at få bonuskanalerne.
    Men det kan være du har ret. I så fald bliver du stillet dårligere ja.

    Men jeg så bare de 89kr. som den månedlige leje for HDD-boks (som jo er den man får med i det der plus abonnement) plus kortafgift.
    Det kan da ikke passe man ikke bare kan få kortet og fortsætte som man plejer?


    -------------
    Sony 40W4000K | Intel NUC | HDHomerun | Yamaha A-S300 | Eltax Monitor III | PS3 | Raspberry Pi model B | Apple AirPort Extreme 802.11ac | iPhone 5


    Skrevet af: mictand
    Skrevet den: 19-August-2009 kl. 16:03
    Oprindeligt skrevet af Mr. Anderson Mr. Anderson skrev:

    Som jeg læser og forstår det i "presse rapporten" her på forsiden. Bliver de HD kanaler der idag sende som kopi af en SD kanal også sendt med ud i de normale pakker uden man skal bruge kort, fordi man allerede betaler for kanalen. Men vil man have andre end dem skal der kort til som der også skal hvis man tilvælger andre tv-pakker som C+ eller Viasat.


    Der står i den fulde nyhed på YouSee's hjemmeside at Kanal5 HD, TV2 film HD og TV2 sport HD kommer til at høre ind under plus abonnementet.


    -------------
    Sony 40W4000K | Intel NUC | HDHomerun | Yamaha A-S300 | Eltax Monitor III | PS3 | Raspberry Pi model B | Apple AirPort Extreme 802.11ac | iPhone 5


    Skrevet af: Letten
    Skrevet den: 19-August-2009 kl. 16:05
    Jeg tror da mine forældre vil blive glade for den nye
    mulighed. De vil gerne have et kvalitetsløft i billedet,
    men ville ikke betale ekstra for at modtage signalerne
    digitalt. De er også ligeglade med HD og ekstrafeatures.

    Eneste problem er at deres TV ikke har DVB-C.

    Hos os selv vil vi nok sikre os at de næste TV vi køber
    har DVB-C indbygget.

    Vi har lige fået fiber ind i huset og jeg tror da ikke vi
    vil købe TV den vej, fordi det kræver ekstern boks alle
    de steder vi vil se digitalt TV - så der kan man sige at
    Yousee's kursændring giver pote - de beholder os som
    kunde :-)


    Skrevet af: daskino
    Skrevet den: 19-August-2009 kl. 16:05
    tak for svar, Jeg ejer allerede Samsung 3106 boks, jeg bryder mig nemlig ikke om lejeaftaler i det uendelige. Men det vil sige at hvis jeg opsiger kortet, så kan jeg stadig se alle mine kanler digitalt, jeg mister dog de "smarte" funktioner som jeg alligevel aldrig bruger såsom start forfra og cinema.

    -------------
    Sony 46HX823 Samsung H5505

    Roku LT, Google nexus player, Sidewinder 4 Xtreamer,

    WD TV HD, Live Mini og Ryan Mini2, SB 3, Wii,



    Skrevet af: Mr. Anderson
    Skrevet den: 19-August-2009 kl. 16:05

    Oprindeligt skrevet af mictand mictand skrev:

    Oprindeligt skrevet af Mr. Anderson Mr. Anderson skrev:

    Som jeg læser og forstår det i "presse rapporten" her på forsiden. Bliver de HD kanaler der idag sende som kopi af en SD kanal også sendt med ud i de normale pakker uden man skal bruge kort, fordi man allerede betaler for kanalen. Men vil man have andre end dem skal der kort til som der også skal hvis man tilvælger andre tv-pakker som C+ eller Viasat.


    Der står i den fulde nyhed på YouSee's hjemmeside at Kanal5 HD, TV2 film HD og TV2 sport HD kommer til at høre ind under plus abonnementet.

    Som jeg forstår det, er det de nuværende pakker med nyt navn og brug uden kort.



    -------------
    LG 65B7 - PS4 Pro - Denon X7200WA - B&W 706S2, HTM 72S2, DB4S & CCM663 - Nvidia Shield - Sonos


    Skrevet af: nikostej
    Skrevet den: 19-August-2009 kl. 16:06

    Oprindeligt skrevet af mictand mictand skrev:

    Oprindeligt skrevet af jonaskp jonaskp skrev:

    Er lidt ægelig over dette udspil.
    Jeg havde virkeligt siddet og glædet mig til at Yousee
    ville annoncere dette frie digitale TV for jeg havde da
    ikke regnet med at jeg ville blive stillet dårligere. Kan
    man få lov til at vælge at blive på den gamle løsning?!?

    Jeg har 2 stk DVB-C tunere til PC. Dvs. Jeg sparer 4x199
    om året = 796. Tilgengæld mister jeg de tidligere gratis
    HD-kanaler. Vil jeg have disse kanaler, skal jeg derfor
    have fat i HD-pakken. Koster mig derfor 79kr om måneden +
    30kr om måneden for kortgebyr = 109 x 12 = 1.308 kr. Og
    så har jeg endda kun fået HD-pakken på den ene tuner.
    Skal jeg have den på begge tunere bliver det derfor 2.616
    kr. I alt en fordyrelse på kr. 1.820 kr om året. Tror I
    lige jeg sidder og klapper i hænderne nu :-P

    Yousee slog sig også stort op tidligere på året (mener
    jeg det var) med at nu ønskede de ikke flere SD-kanaler
    for de ville have mere HD-indhold - hvorfor fjerner de så
    de gratis HD-kanaler? Jeg vil da også tro at det er
    rigtigt dårlig forretnings-sans. De 3 gratis HD-kanaler
    har jo netop været der for at vise folk hvad HD gik ud på
    og lokke folk til at købe flere HD kanaler. Nu lukker de
    endnu flere mennesker ind på det digitale net, men
    fjerner denne appetitvækker. Jeg tvivler da stærkt på at
    en ny bruger der aldrig har oplevet HD-kanaler før, har
    tænkt sig at betale 103 kr. om måneden for HD-pakken.


    Hmm, jeg har da ikke forstået det sådan at man mister de gratis HD-kanaler.
    Det hører vel ind under det som de nu kalder YouSee plus, som man vel godt kan sige er det kortafgiften nu kommer til at dække over.

    Hvis du vælger at opsige kortet så mister du de gratis HD-kanaler ja.
    Men fortsætter du som hidtil, uden at foretage dig noget, og kører videre med kort så har du da nøjagtig det samme som før.

    Eller har jeg misforstået noget?

    Du har misforstået lidt:
    Lige nu har du to kort, som hver koster 199,- halvårligt.
    Fremover skal du bruge to kort hvor det ene koster 30,- månedligt (du sparer 19,- på et halvt år) og et ekstra kort til 15,- månedligt (du sparer 109,- på et halvt år (plus de første 19,-)).
    Du vil fortsat have adgang til de to HD-kanaler du kan se nu, nemlig Kanal 5 HD og TV 2 Sport HD. Det nye er, at du vil få TV 2 Film HD, som man lige nu skal købe HD-pakken for at få adgang til.
    Tilvælger du HD-pakken skal du kun betale for den én gang. For abonnementer på det ekstra kort (15 kr.) får du HD-pakke på begge kort.

    For at være helt klar i spyttet:

    • Uden kort: Alle de kanaler du har i forvejen digitalt
      Det kræver en DVB-C-tuner.
    • Med kort (30 kr.) får man: Alle kanaler digitalt og muligheden for at tilkøbe yderligere abonnementer (f.eks. TV 1000).
      Her kræves det at man har en DVB-C tuner og en læser til kortet (CA-Modul).
      Har man en MPEG-4-tuner vil man desuden også få Kanal 5 HD, TV 2 Sport HD og TV 2 Film HD.
    • Med kort og boks (YouSee Plus; 89 kr.): Alle kanaler digitalt, muligheden for at tilkøbe yderligere abonnementer, Start Forfra, Cinema, TV Arkiv og optagefunktionen på boksen.

    Mht. folk, som ikke har en DVB-C-tuner, så er det vel ikke anderledes end folk som ikke har en DVB-T!?



    Skrevet af: jonaskp
    Skrevet den: 19-August-2009 kl. 16:07
    Oprindeligt skrevet af Mr. Anderson Mr. Anderson skrev:

    Oprindeligt skrevet af mictand mictand skrev:

    Oprindeligt skrevet af Mr. 
<br />Anderson Mr.
    Anderson skrev:


    Som jeg læser og forstår det i "presse
    rapporten" her på forsiden. Bliver de HD kanaler der idag
    sende som kopi af en SD kanal også sendt med ud i de
    normale pakker uden man skal bruge kort, fordi man
    allerede betaler for kanalen. Men vil man have andre end
    dem skal der kort til som der også skal hvis man
    tilvælger andre tv-pakker som C+ eller Viasat.
    Der står i den fulde nyhed på YouSee's hjemmeside
    at Kanal5 HD, TV2 film HD og TV2 sport HD kommer til at
    høre ind under plus abonnementet.


    Som jeg forstår det, er det de nuværende pakker med
    nyt navn og brug uden kort.


    Nej, det er Yousee Clear.

    Yousee Plus er leje af HD-boks, adgang til Start Forfra
    mm., Kortafgift. Udover dette vist nok også adgang til de
    førnævnte HD-kanaler, som jeg forstår det ihvertfald.


    Skrevet af: reslfj
    Skrevet den: 19-August-2009 kl. 16:11

    Oprindeligt skrevet af JesperLund JesperLund skrev:

    Oprindeligt skrevet af Kandersen Kandersen skrev:

    En genialitet, som jeg dog synes, at Yousee burde have indset for længe siden.


    Enig, det giver ingen mening af bruge kryptering hvis alle skal have adgang til signalet ("alle" som i dem der modtager mellempakken analogt også skal have mellempakke mux'erne digitalt). Thumbs up til YouSee for dagens initiativ.

    Men.. jeg kunne forestille mig at YouSee i de sidste par år har overvejet en anden forretningsmodel, hvor de store mellem- og fuldpakker blev droppet til fordel for nogle mindre pakker som alene blev leveret digitalt. Det ville kræve CAMs og kort for hvert TV og optageenhed i husstanden. Nu har de cementeret de store pakker da adgangen skal styres med gammeldags kanalfiltre, og når man ser hvor lidt Boxer har fået ud af deres små pakker, er det givetvis den mest fornuftige beslutning.

    Det med programkort er en rigtig dårlig ide.

    Den forudsætter en 'konen med ægene' tro  hos leverandøren - så kan vi få betaling for dit, og så for dat og så fremdeles til vi bliver meget rige -  men sådan er der kun få idot-kunder, der vil være med.

    Se hvilken surhed musikbranchen har skabt omkring deres tåbelig krypteringsforsøg.

    Den har vel også sit udspring i  mange seeres - ret fejlagtige - tro på at de kan slippe meget billigere, hvis de kun betaler for de kanaler som netop de ser. 

    Men sådan er det ikke og sådan bliver det aldrig.

    Det er nemlig stor set den samme udgift for leverandøren om du ser en kanal eller ikke ser den.  

    Det ser man helt tydeligt i Boxers pakker, hvor man får 8 valgfri kanaler for  samme pris som Mix pakkens 12 kanaler. Og så vil kanal 4,5 og 6 endog ikke være med til denne valgfrihed.

    Så jeg er helt enig "Thumbs up til YouSee for dagens initiativ. "

    Lars



    -------------
    Send mindst én DR kanal HEVC kodet, så alle forstår at alt nyt skal kunne HEVC.


    Skrevet af: mictand
    Skrevet den: 19-August-2009 kl. 16:12
    Oprindeligt skrevet af Kandersen Kandersen skrev:

    Oprindeligt skrevet af NFB1 NFB1 skrev:

    Lige et tillægsspørgmsål, vil være muligt at droppe boksen helt og så benytte sig at tv'et fine tvguide?

    Ja, hvis dit TV har DVB-C tuner og Viaaccess CAM.

     



    Lige for at være sikker. Man skal da ikke bruge CAM for modtage YouSee Clear på et TV med indbygget DVB-C tuner?


    -------------
    Sony 40W4000K | Intel NUC | HDHomerun | Yamaha A-S300 | Eltax Monitor III | PS3 | Raspberry Pi model B | Apple AirPort Extreme 802.11ac | iPhone 5


    Skrevet af: TvHomer
    Skrevet den: 19-August-2009 kl. 16:14

    Jeg synes lidt man glemmer mulighederne for de (mindst) 25% der ikke har dvb-C tunere.

    Hvordan får de billigt digitalt signal med YouseeClear?

    Det kan ikke være smart på forhånd at udelukke 25% af alle potentielle kunder.

    TvHomer: De betaler jo "bare" 89kr om månede for Yousee
    Plus som inkluderer leje af Samsung HD-boksen.

    ----

    Jo, men 89 kr. oveni fuldpakken til 375 kr. pr. måned, så begynder fidusen at se mindre og mindre attraktiv ud.

    javascript openWin'pop_up_profile.asp?PF=26228&FID=50','profile','toolbar=0,location=0,status=0,menubar=0,scrollbars=1,resizable=1,width=590,height=425' -   http://recordere.dk/forum/search_form.asp?KW=TvHomer&SI=AR&FM=50&FID=50&TID=64870&PN=1&TPN=6 -   http://recordere.dk/forum/pm_new_message_form.asp?name=TvHomer -   http://recordere.dk/forum/pm_buddy_list.asp?name=TvHomer -
     


    Skrevet af: Mr. Anderson
    Skrevet den: 19-August-2009 kl. 16:15

    Yes her er info:

    Fakta

    • Fra den 15. september ophører krypteringen af det digitale signal i YouSee's Grund-, Mellem- og Fuldpakke. Dermed kan kunderne mod-tage kanalerne i de enkelte pakker i både digital og analog kvalitet uden krav om kort eller boks.
    •  En række ekstra kanaler, bl.a. DR Update og DR’s kommende HD-kanal, vil kun blive distribueret digitalt. Dvs. at kunder med et digitalt tv-apparat får endnu flere kanaler, uden at det koster ekstra.
    • For at kunne se digitalt tv skal man have et tv med digital modtager (DVB-C) eller en digital boks.
    • Samtidig – den 15. september – samler YouSee en række ekstra digitale tjenester og funktioner i produktet YouSee Plus, som koster 89 kr. om måneden. Der er ingen ekstra gebyrer eller lignende knyttet til abonnementet. YouSee Plus består af:
    • Adgang til at pause, spole og optage alle programmer direkte via den elektroniske tv-guide. Dette er muligt, fordi der automatisk følger en harddiskoptager med abonnementet. 
    • StartForfra, der gør det muligt at genstarte et program når som helst under udsendelsen. StartForfra omfatter p.t. 18 kanaler men forventes løbende udvidet til at omfatte de fleste kanaler i Fuldpakken.
    • TV Arkiv, der giver adgang til at se de seneste 30 dages tv-programmer fra DR1 og DR2. Senere vil der mod betaling også blive adgang til de seneste 30 dages programmer fra andre tv-stationer.
    • YouSee Cinema, som giver adgang til at leje film direkte via fjernbetjeningen. YouSee har indgået aftaler med filmselskaberne, der sikrer, at flere og flere nye film får premiere på Cinema samtidig med, at de får premiere på dvd.
    • Udvalgte Mellem- og Fuldpakke-kanaler i HD-kvalitet. I første omgang HD-versioner af Kanal 5, TV2 Film og TV 2 Sport, men det forventes løbende udvidet til flertallet af kanalerne i Fuldpakken. 
    • Adgang til at vælge blandt YouSee's samlede udbud på godt 150 kanaler f.eks. via Favorit, hvor man for 48 kr. pr. måned får fire ekstra tv-kanaler efter eget valg. Favorit kræver som minimum abonnement på Mellempakken.
    • Muligheden for at se tv i flere rum er en indbygget fordel ved YouSee's programpakker. Hvis man også ønsker at have YouSee Plus i flere rum, bliver prisen 74 kr. pr. ekstra tv fra den 1. januar. Der skal ikke betales flere gange for kanalerne.
    • I forbindelse med lukning af det analoge sendenet den 1. november har YouSee besluttet at tilbyde gratis oprettelse og gratis abonnement på Grund-, Mellem- eller Fuldpakken resten af året for nye kunder. Tilbuddet gælder frem til den 1. november.

    Så tak da, dem der ser Kanal 5 HD, TV2 Film HD og Sport HD skal hoppe på vognen med deres plus abonoment. Okay det er ikke så svært når vi spare de 400 årlig men 89 månedlig!!! der må være en pris uden den boks! 



    -------------
    LG 65B7 - PS4 Pro - Denon X7200WA - B&W 706S2, HTM 72S2, DB4S & CCM663 - Nvidia Shield - Sonos


    Skrevet af: Monsterslam
    Skrevet den: 19-August-2009 kl. 16:15
    Jeg kan ikke finde tv3 3+ osv på min dvb-c tuner, er der ikke noget med at man skal taste noget ind et sted. Jeg har et panasonic x10y


    Skrevet af: lunddal
    Skrevet den: 19-August-2009 kl. 16:17
    Oprindeligt skrevet af Kandersen Kandersen skrev:

    Oprindeligt skrevet af lunddal lunddal skrev:

    Oprindeligt skrevet af Kandersen Kandersen skrev:


    Oprindeligt skrevet af lunddal lunddal skrev:

    Oprindeligt skrevet af Hornbek Hornbek skrev:

    Hvis man skal benytte Harddiskmodtageren - skal man have plus-abonnement til kr. 89,- pr. måned.Dette gælder for 1. modtager.Har du eksempelvis en mere i soveværelsen skal der også betales abonnement for den, såfremt du
    ønsker at benytte de ting der ligger under plus- abonnementet.Jeg mener at have set at abonnement nummer to koster kr. 74,- pr. måned!!Dertil kommer betaling for HD-pakke, favorit.Jeg synes egentlig ikke der er meget forskel på det der skal betales i forhold til nu.
    Nej ikke for os der allerede er digitale og benytter de ekstra ting der er i dag, så vil besparelsen være minimal.


    Det er jo ikke korrekt.


    Besparelsen er ihvertfald x antal * 400,- om året (x = antal apparater som før krævede kort, bare for at se kanalerne digitalt, uanset om der er yderligere tjenester på eller ej).


    Manden ønsker at have Start Forfra m.m. så skal fremover betale 12*89 for 1. tv og 12*74 pr. efterfølgende tv. Det er 1.956 for 2 tv. I dag betaler han 12*59 + 398,- pr. tv. Det er 2.212 for 12 tv.


    Ja, manden ønsker en ekstra tjeneste, og iregner denne i hans udgift. Men den er ikke interessant, (udover for ham). Det er jo netop disse ekstra tjenester som Yousee skal tjene pengene på. så det giver da sig selv, at man kan ikke fjerne både kortgeyr og prisen på
    ekstra tjenester, og forøvrigt så også leverer det digitale signal gratis.



    Hvorfor har du den kedelige tendens til at tage et konkret spørgsmål og svare generelt.

    Manden skrev at han ikke ville spare noget specielt, og det er ganske korrekt.

    Så er det totalt ligegyldigt om andre kan spare x antal 400,- om året.


    Skrevet af: mictand
    Skrevet den: 19-August-2009 kl. 16:17
    Oprindeligt skrevet af TvHomer TvHomer skrev:

    Jeg synes lidt man glemmer mulighederne for de (mindst) 25% der ikke har dvb-C tunere.

    Hvordan får de billigt digitalt signal med YouseeClear?

    Det kan ikke være smart på forhånd at udelukke 25% af alle potentielle kunder.

    TvHomer: De betaler jo "bare" 89kr om månede for Yousee
    Plus som inkluderer leje af Samsung HD-boksen.

    ----

    Jo, men 89 kr. oveni fuldpakken til 375 kr. pr. måned, så begynder fidusen at se mindre og mindre attraktiv ud.


    javascript%20openWin%27pop_up_profile.asp?PF=26228&FID=50%27,%27profile%27,%27toolbar=0,location=0,status=0,menubar=0,scrollbars=1,resizable=1,width=590,height=425%27 -   http://recordere.dk/forum/search_form.asp?KW=TvHomer&SI=AR&FM=50&FID=50&TID=64870&PN=1&TPN=6 -   http://recordere.dk/forum/pm_new_message_form.asp?name=TvHomer -   http://recordere.dk/forum/pm_buddy_list.asp?name=TvHomer -
     




    De behøver jo ikke Plus abonnemtet til 89kr. om måneden for at se YouSee Clear.
    Som jeg har forstået kan man da bare leje HD-boksen til 39kr. om måneden og så er man kørende. Eller hvad?


    -------------
    Sony 40W4000K | Intel NUC | HDHomerun | Yamaha A-S300 | Eltax Monitor III | PS3 | Raspberry Pi model B | Apple AirPort Extreme 802.11ac | iPhone 5


    Skrevet af: TvHomer
    Skrevet den: 19-August-2009 kl. 16:17

    Det er sgu kr. 5.568 om året for at se TV!!!!

    Vanvittigt egentligt, og så ser boxer og de andre måske pludselig attraktive ud igen for folk, der ikke gider alle ekstra fiduserne.



    Skrevet af: lunddal
    Skrevet den: 19-August-2009 kl. 16:18
    Oprindeligt skrevet af Kandersen Kandersen skrev:

    Oprindeligt skrevet af lunddal lunddal skrev:

    Eller fortsat gerne vil kunne se Kanal 5 HD, TV 2 Sport HD m.m.


    Det er igen logisk, i og med administrationen af disse ekstra kanaler og/eller tjenester kræver kort. Og kortet koster 30,- om måneden.


     



    Der er ingen der skriver at det er ulogisk.

    Han spørger helt specifikt hvad det betyder for ham, og hvis han ønsker at have de samme kanaler og tjenester som i dag, betyder det en årlig besparelse på 38,-.


    Skrevet af: lunddal
    Skrevet den: 19-August-2009 kl. 16:20
    Oprindeligt skrevet af TvHomer TvHomer skrev:

    Det er sgu kr. 5.568 om året for at se TV!!!!


    Vanvittigt egentligt, og så ser boxer og de andre måske pludselig attraktive ud igen for folk, der ikke gider alle ekstra fiduserne.



    Der er ingen der tvinger dig til at leje YouSees boks - du kan købe en anden, og brugt kan de endda købes billigt.


    Skrevet af: nikostej
    Skrevet den: 19-August-2009 kl. 16:21
    Oprindeligt skrevet af Mr. Anderson Mr. Anderson skrev:

    89 månedlig!!! der må være en pris uden den boks! 

    Nope, det er pris med boks.
    Uden boks er prisen 30,- men så får man ikke Start Forfra, Cinema og TV Arkiv.



    Skrevet af: daskino
    Skrevet den: 19-August-2009 kl. 16:32
    har lige ringet ind til yousee og opsagt mit kortabo, jeg kan stadig se digitalt , men kan ikke bruge funktionerne såsom startforfra, håber du ikke de fjener tv guiden også .

    -------------
    Sony 46HX823 Samsung H5505

    Roku LT, Google nexus player, Sidewinder 4 Xtreamer,

    WD TV HD, Live Mini og Ryan Mini2, SB 3, Wii,



    Skrevet af: Ulle
    Skrevet den: 19-August-2009 kl. 16:40

    lol Alt det fis og ballade for ingenting.



    Skrevet af: Firebird
    Skrevet den: 19-August-2009 kl. 17:06

    Hvad skal man med HD-pakken? Nogle fladskærme opskalerer så godt, at man næsten ikke kan se forskel på digital SD og 720p fra YouSee. Man har altså brug for sådan noget. Jeg glæder mig allerede til Panasonics og Samsungs plasma-topmodeller næste år.



    -------------
    Venlig hilsen Firebird {;-)

    Lytter til en del til 3 Doors Down, AC/DC, Billy Idol, Bruce Springsteen, Daughtry, Dire Straits, Evanescence, ZZ Top, og Within Temptation.

    JVC X3
    ?
    ?
    ?
    ?


    Skrevet af: Mr. Anderson
    Skrevet den: 19-August-2009 kl. 17:12
    Oprindeligt skrevet af nikostej nikostej skrev:

    Oprindeligt skrevet af Mr. Anderson Mr. Anderson skrev:

    89 månedlig!!! der må være en pris uden den boks! 

    Nope, det er pris med boks.
    Uden boks er prisen 30,- men så får man ikke Start Forfra, Cinema og TV Arkiv.

    Alle de ekstra funktioner er ikke noget jeg kan bruge og så smide 30 i måneden for de 3 kanaler er ikke dyrt men gør ikke en forskel for mig jo spare 38 i året haha. Men nu skal vi huske at HD kanalerne som har været frie er også bonus kanaler så at de fjerne dem er jo at forvente selvom man vender sig til at have dem og der er fidusen jo, så hopper man lige med på et plus abo, og hvem ved måske blver man fristet af de andre kanaler man kan få her.

    Men thumps op for endenlig at gøre noget seriøst her på tv marked og digital spejl er sku iorden

    Der skal nok kommer flere gode tilbud og muligheder fremover når Stofa, Viasat og Canal Digital begynder at kæmpe med  Boxer har lagt godt ud og Yousee laver en følger. Kom så ind i kampen i andre



    -------------
    LG 65B7 - PS4 Pro - Denon X7200WA - B&W 706S2, HTM 72S2, DB4S & CCM663 - Nvidia Shield - Sonos


    Skrevet af: Sir_Golf_Alot
    Skrevet den: 19-August-2009 kl. 17:15

    Hmm, nyt = ingen betydning i mit tilfælde?

    Har HD-boxen (lejet) + Favorit + CanalPlus Film, derudover mellempakken.
    Har ét Tv i husstanden, dette har DVB-C, MPEG 4 og jeg har CAM-modul (benyttes ikke i øjeblikket, da jeg bruger boxen)

    Har ændringerne overhovedet nogen betydning i mit tilfælde (teknisk / økonomisk)

    JH



    -------------
    Panasonic TX-P42G10E
    Denon AVR-1306
    Panasonic DMP-BD35
    Yousee HD box
    Dac Magic
    Dali lektor 2
    Dali Concept
    Dali Sub
    Jamo Center
    Hitachi HDD


    Skrevet af: jonaskp
    Skrevet den: 19-August-2009 kl. 17:20
    Oprindeligt skrevet af nikostej nikostej skrev:


    Du har misforstået lidt:Lige nu har du to kort, som
    hver koster 199,- halvårligt.Fremover skal du bruge to
    kort hvor det ene koster 30,- månedligt (du sparer 19,-
    på et halvt år) og et ekstra kort til 15,- månedligt (du
    sparer 109,- på et halvt år (plus de første 19,-)).Du vil
    fortsat have adgang til de to HD-kanaler du kan se nu,
    nemlig Kanal 5 HD og TV 2 Sport HD. Det nye er, at du vil
    få TV 2 Film HD, som man lige nu skal købe HD-pakken for
    at få adgang til.Tilvælger du HD-pakken skal du kun
    betale for den én gang. For abonnementer på det ekstra
    kort (15 kr.) får du HD-pakke på begge kort.


    For at være helt klar i spyttet:



    • Uden kort: Alle de kanaler du har i forvejen
      digitaltDet kræver en DVB-C-tuner.

    • Med kort (30 kr.) får man: Alle kanaler digitalt og
      muligheden for at tilkøbe yderligere abonnementer (f.eks.
      TV 1000).Her kræves det at man har en DVB-C tuner og en
      læser til kortet (CA-Modul).Har man en MPEG-4-tuner vil
      man desuden også få Kanal 5 HD, TV 2 Sport HD og TV 2
      Film HD.

    • [L/P]

    Hvis det er rigtigt er jeg glad. Men kunne da godt tænke
    mig at få et officielt link til at det forholder sig
    sådan.
    Det lyder tilgengæld også lidt utroligt hvis man lige
    pludseligt kun skal betale for abonnementer på et kort -
    sådan har det da ikke været tidligere, har det?

    Det ville sgu være fedt hvis Yousee gad at opdatere deres
    hjemmeside med info omkring den nye struktur.


    Som en lille tilføjelse så er der en fejl i dit indlæg:
    TV2Film HD har jeg allerede nu adgang til, sammen med
    Kanal 5 HD og TV2SportHD


    Skrevet af: PerW
    Skrevet den: 19-August-2009 kl. 17:40
    Oprindeligt skrevet af Firebird Firebird skrev:

    Hvad skal man med HD-pakken? Nogle fladskærme opskalerer så godt, at man næsten ikke kan se forskel på digital SD og 720p fra YouSee. Man har altså brug for sådan noget. Jeg glæder mig allerede til Panasonics og Samsungs plasma-topmodeller næste år.

    Den tror du ikke selv på, vel.



    Skrevet af: Lars
    Skrevet den: 19-August-2009 kl. 17:42

     

    http://www.recordere.dk/indhold/templates/?a=3088">
    http://www.recordere.dk/indhold/templates/?a=3088 - De nye tilbud fra YouSee
    http://www.recordere.dk/indhold/templates/?a=3088 - Hvad betyder det at YouSee giver digitalt TV fri, og hvad dækker de nye tilbud over?



    -------------
    Ansvarshavende redaktør.
    Webmaster, recordere.dk


    Skrevet af: Firebird
    Skrevet den: 19-August-2009 kl. 18:06
    Oprindeligt skrevet af PerW PerW skrev:

    Oprindeligt skrevet af Firebird Firebird skrev:

    Hvad skal man med HD-pakken? Nogle fladskærme opskalerer så godt, at man næsten ikke kan se forskel på digital SD og 720p fra YouSee. Man har altså brug for sådan noget. Jeg glæder mig allerede til Panasonics og Samsungs plasma-topmodeller næste år.

    Den tror du ikke selv på, vel.



    -------------
    Venlig hilsen Firebird {;-)

    Lytter til en del til 3 Doors Down, AC/DC, Billy Idol, Bruce Springsteen, Daughtry, Dire Straits, Evanescence, ZZ Top, og Within Temptation.

    JVC X3
    ?
    ?
    ?
    ?


    Skrevet af: jonaskp
    Skrevet den: 19-August-2009 kl. 18:24
    Oprindeligt skrevet af Recordere.dk Recordere.dk skrev:

    DR HD bliver dog et frit tilbud. Men
    ønsker man spejl-kanalerne som Kanal 5 HD, TV 2 Film og
    TV 2 SPORT HD, samt senere vistnok også TV3 HD (hvis ikke
    den lander i HD pakken) så kræves der abonnement på
    YouSee Plus til kr. 89/måned. Ønskes samtidig øvrige HD
    kanaler som MTV HD, Discovery HD, National Geographic HD,
    Eurosport HD og BBC HD, skal man abonnere på HD pakken
    til kr. 79/måned.

    Det var lige det jeg frygtede .
    Dog kan jeg se at jeg havde misforstået noget tidligere,
    for jeg var overbevist om at Kanal 5 HD, TV2SportHD og
    TV2FilmHD lå i HD-pakken, men de kan åbenbart kun fås med
    et plus-abbonement? Det lyder da fuldstændigt tåbeligt.
    "Køb vores HD pakke, men af 3 af de populære HD kanaler,
    dem kan du kun få hvis du køber vores Pluspakke".

    Jeg bliver mere og mere ærgelig over dette udspil


    Er der så nogen der ved om jeg kan købe 1 plusabonnement,
    få HD-kanalerne og et kort på denne måde, tilkøbe et kort
    og få HD kanaler på dette kort også uden ekstra
    beregning? Eller skal der 2 x plus abonnement til dette?
    Og kan jeg så tage den HD boks der følger med og stille
    ud til min farmor og farfar der også har Yousee, og så
    kan de se digitalt tv?



    Print side | Luk vindue