Print side | Luk vindue

Player til WTV filer på XP maskine uden M

Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Recordere, afspillere og foto
Forumnavn: Microsoft Media Center, MCE og HTPC
Forumbeskrivelse: Media Center (MCE) og Home Theatre PC
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=65048
Udskrevet den: 28-Marts-2024 kl. 23:22


Emne: Player til WTV filer på XP maskine uden M
Skrevet af: Sunny
Emne: Player til WTV filer på XP maskine uden M
Skrevet den: 22-August-2009 kl. 22:13
Findes der en player til WTV filer, som er optaget er Vista media center, men skal afspilles på en maskine med bare XP og ikke media center?
Synes ikke google har kunne hjælpe mig eller VLC, som plejer og tage det meste.



Svar:
Skrevet af: claus_jac
Skrevet den: 24-August-2009 kl. 19:26
ganske enkelt. NEJ
formatet er win7/vista TV-pack 08 only. Men det kan let konverteres til eksempelvis alm mpeg2 filer. Søg eksempelvis på dvrmstoolbox. lettere omstændelig procedure, men det virker fint.



Skrevet af: torben9440
Skrevet den: 24-August-2009 kl. 20:48

Eller blot højreklik på filen (I win7/Vista) og vælg "gem som dvr-ms". Så kan den vist nærmest afspilles med hvilken som helst afspiller.



Skrevet af: Bschmidt
Skrevet den: 02-Januar-2010 kl. 15:32

Jeg bringer lige emnet op igen! Er der ikke nogen der kender til wtv afspilning i xp? Det kunne jo være kommet siden august :-)

 
BS


Skrevet af: claus_jac
Skrevet den: 02-Januar-2010 kl. 21:42
Dette eksisterer ikke uden en konvertering til eksempelvis dvr-ms som jeg tidligere har skrevet. MEN det er generelt et NO GO i XP. wtv er et nyt containerformat fra Microsoft og bruges KUN af dem, og det har kun været tilgængeligt fra TV-pack til vista og i win7, og der VIL IKKE komme understøttelse for det i XP med mindre der er nogen 3.parts udviklere som sætter sig hen og laver support for det. hvilket jeg ganske enkelt ikke tror de gider lige pt. XP vil meget hurtigt forsvinde som foretrukken platform i hjemmet. Det er ganske enkelt for gammelt og kan intet i forhold til de ting man har introduceret med win7 som eksempelvis homegroup til interne netværk, som OGSÅ er win7 only.

MEN igen som jeg skrev før - dvrmstoolbox kan konvertere fra wtv og faktisk også nu til wtv. Desuden supporterer win7 wtv containeren som valid extenderformat og playto (dlna lignende) så det kan extendes ud på en xbox360 eller direkte til et nyere TV og lignende. Jeg tror ikke du skal regne med nogen form for wtv support på xp lige det næste stykke tid, hvis overhovedet.


Skrevet af: Bschmidt
Skrevet den: 03-Januar-2010 kl. 11:11
Kedeligt. Så skal alle maskiner opdateres. Som sædvanligt vinder Micro$oft


Skrevet af: Kalle Ferm
Skrevet den: 03-Januar-2010 kl. 14:27
Nye teknologier koster jo naturligvis at udvikle. 
Lev med det eller skift til gratis alternativer. :)


Skrevet af: JesperLund
Skrevet den: 04-Januar-2010 kl. 13:25
Oprindeligt skrevet af Kalle Ferm Kalle Ferm skrev:

Nye teknologier koster jo naturligvis at udvikle. 
Lev med det eller skift til gratis alternativer. :)


Ja, vendor lock-in koster.LOL DVB kommer i TS container format, og M$ har besluttet sig for at konvertere det til noget andet, ikke?


-------------
Linux FTW, afspiller nu Blu-ray film på Ubuntu 12.04 med VLC direkte fra optisk disc.


Skrevet af: claus_jac
Skrevet den: 04-Januar-2010 kl. 20:35
nej - deres format er en container. dvb kommer som en mpeg-transport stream (ikke det samme som en TS container TS står blot for transport stream, det er udelukkende fordi du bruger et program som gemmer filen med den endelse. Når jeg gemmer er det via en mac og den gemmer det som en mpg, men checker man filen ligger de som transport stream. hvilket er den eneste måde du kan sende et sådan videosignal ud på. Den anden måde hedder mpeg program stream, og denne kan ikke bruges da det vil blive voldsomt følsomt for udfald af signalet. (basalt set vil den blive ubrugelig hvis der pludselig mangler data, men det gør det SÅ meget lettere at "spole" i filen :-)  og det er den måde som alm. video fra eksempelvis et videokamera hentes ind på eller når du ripper en DVD over på din hdd.)
Jeg kan sådan set godt forstå at MS har lavet det. Det er jo i bund og grund en "kommerciel" udgave af mkv, og man vil ALDRIG se contentholders understøtte mkv. De har ingen mulighed for at kontrollere deres indhold. Derfor har MS deres egen version. MEN det er jo nok også lavet lidt under pres. MS kan godt se at hvis de roder alt for meget med rytmeboksen, så bliver det ikke en sællert (databeskyttelse under vista eksempelvis, som stadig er meget lig den der er i win7, men kraftigt optimeret i win7 under heftig pres fra forbrugerne, da det i bund og grund var en ubrugelig størrelse.



Print side | Luk vindue