Print side | Luk vindue

købt vare ikke modtaget ? 

Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Køb og salg
Forumnavn: Jura
Forumbeskrivelse: Forbruger køb. Love og regler. (Kun registrerede brugere kan skrive)
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=66490
Udskrevet den: 07-Juni-2024 kl. 01:23


Emne: købt vare ikke modtaget ? 
Skrevet af: mikkelfrost
Emne: købt vare ikke modtaget ? 
Skrevet den: 18-September-2009 kl. 16:34
har købt af en her inde .

varen er bare ikke dukked op nu efter over en uge efter de påstås sendt 

hvad gør jeg . sælger er ikek samarbejsvillig og er faktisk provokerene i sine svar .

jeg har snakked med politit og de sige at jeg skal give sælge lidt tid og om sælkger kan bevise den er sendt .

sælger sige det kan jhan men vil ikke sende bevis til mig :(

hvordan er loven omkring det ? for jeg føler mig vildt snydt pt :(



Svar:
Skrevet af: bibihest
Skrevet den: 18-September-2009 kl. 16:36
Du kan ikke andet end at opfordre ham til at sende bevis og hvis han ikke vil det, så går du til politiet igen, så må han forklare det til dem i stedet for.

Hvor meget drejer det sig om?


Skrevet af: Flemming Larsen
Skrevet den: 18-September-2009 kl. 16:50
Hvis han har et bevis, men ikke vil sende beviset. Så er der da noget galt. Du må blive ved et stykke tid. Hvis der ikke sker noget, så må du jo oplyse navnet, det plejer at hjælpe.

-------------
Mvh
Flemming Larsen


Skrevet af: Christ_dk
Skrevet den: 18-September-2009 kl. 16:52
Skummelt han ikke vil bevise det, hvor længe siden er det ?


edit: oooog så læser jeg lige lidt over en uge... Briller købes !!

Få ham da frem i lyset hvis han stadig nægter !





-------------
Samsung LE52M87
Pioneer SC-LX71
Playstation 3 - Slim
Linux HTPC
Front - Dali Grand Diva
Center - Dali Grand Vocal
Sub - Dali SWA 12
Bag - Dali Suite R0.7


Skrevet af: mikkelfrost
Skrevet den: 18-September-2009 kl. 16:55
ja synytes også det er skummelt

har skrived til ham om at jeg har laved denne her så han godt ved det
det er ca 190 til 200 kr det drejre sig om .

det er ca 9 dage siden det skulle være sendt

jeg vil give ham en chance som jeg også loved politiet på en uge til at de dukker op eller han giver pemge retur elleres så melder jeg ham for bedrarig og offenliggør hvem det er .

har han sendt dem og der er bevis på det så er sagen en anden så vil jeg være forhandlings villig til fx at slå halv skade eller noget




Skrevet af: Hother
Skrevet den: 18-September-2009 kl. 16:56

Oprindeligt skrevet af mikkelfrost mikkelfrost skrev:

har købt af en her inde .

varen er bare ikke dukked op nu efter over en uge efter de påstås sendt 

hvad gør jeg . sælger er ikek samarbejsvillig og er faktisk provokerene i sine svar .

jeg har snakked med politit og de sige at jeg skal give sælge lidt tid og om sælkger kan bevise den er sendt .

sælger sige det kan jhan men vil ikke sende bevis til mig :(

hvordan er loven omkring det ? for jeg føler mig vildt snydt pt :(

Ja det er jo surt når sådan noget sker. Desværre er der ikke så meget at gøre ved det, for Post. Dk tager vist en del til sig. Det har vi mange tilfælde af.

Om vendt kan man jo ikke nødvendigvis forvente at få pengene retur, for så har afsenderen tabt både film og penge. Og jeg har ingen fortilfælde på, at nogen har snydt herinde.

Politiet vil med garanti ikke modtage en anmeldelse af bedrageri inden for de beløb vi har med at gøre her 



-------------
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.


Skrevet af: mikkelfrost
Skrevet den: 18-September-2009 kl. 16:57
  føler mig så snydt lige nu øvøv


Skrevet af: mikkelfrost
Skrevet den: 18-September-2009 kl. 16:59
jo det vil de gerne har snakked med dem og det er dem der opfordred mig til at give en uge mere og snakke med sælger om det .

har prøved det før hvor det var 80 kr det galt om og der optog de fuld raport osv -- og der fik jeg mine kr igen :)


Skrevet af: Hother
Skrevet den: 18-September-2009 kl. 17:14

Oprindeligt skrevet af mikkelfrost mikkelfrost skrev:

jo det vil de gerne har snakked med dem og det er dem der opfordred mig til at give en uge mere og snakke med sælger om det .

har prøved det før hvor det var 80 kr det galt om og der optog de fuld raport osv -- og der fik jeg mine kr igen :)

Det er simpelthen ikke korrekt. Sagen vil blive henvist til civilt søgsmål mellem 2 privatpersoner, og til et beløb af ca 200 kr. Tror du byretten vil tage sådan en sag?

Og hvad i alverden får dig til at tro, at den du har handlet med, med vilje har snydt dig - det er i sandhed da noget af en påstand - den påstand nærmere sig til gengæld en bagvaskelsessag



-------------
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.


Skrevet af: JesperLund
Skrevet den: 18-September-2009 kl. 17:22
Oprindeligt skrevet af mikkelfrost mikkelfrost skrev:

jo det vil de gerne har snakked med dem og det er dem der opfordred mig til at give en uge mere og snakke med sælger om det .

har prøved det før hvor det var 80 kr det galt om og der optog de fuld raport osv -- og der fik jeg mine kr igen :)


Der er kun tale om bedrageri hvis sælger aldrig havde til hensigt at sende varen til dig, og med et enkeltstående tilfælde er det så godt som umuligt at løfte bevisbyrden for det.


-------------
Linux FTW, afspiller nu Blu-ray film på Ubuntu 12.04 med VLC direkte fra optisk disc.


Skrevet af: JesperLund
Skrevet den: 18-September-2009 kl. 17:23
Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

Sagen vil blive henvist til civilt søgsmål mellem 2 privatpersoner, og til et beløb af ca 200 kr. Tror du byretten vil tage sådan en sag?


Ja det vil byretten narturligvis da de skal behandle de sager som bliver anlagt. Om det kan betale sig at sagsøge nogen for 200 kr er en anden sag...


-------------
Linux FTW, afspiller nu Blu-ray film på Ubuntu 12.04 med VLC direkte fra optisk disc.


Skrevet af: bibihest
Skrevet den: 18-September-2009 kl. 17:24
Har været ude for Politiet ringede til en sælger engang, der havde snydt mig for 250kr, så selvom de ikke kan gøre meget, så kan de da give lyd fra sig. Om de så gør det i dag ved jeg ikke.
De kan i hvert fald notere det og hvis der så kommer flere af den slags, så får de pludseligt en sag.

Som sagt ved jeg ikke om de gør den slags i dag hvor de vist har rigeligt andet at se til, men et eller andet sted er det jo tyveri, så noget MÅ man kunne gøre.

Nu ved vi ikke hvem det er, men hvis det fx. er en unge der bor hjemme, har man også mulighed for at kontakte forældrene og lige give dem et fingerpeg om hvad deres søn har gang i.

Man føler sig da gevaldigt taget i røven når man havner sådan et sted :(


Skrevet af: Morten Rasmusse
Skrevet den: 18-September-2009 kl. 17:25

Hej Mikkelfrost,

Som Bibihest også siger skal du anmode om dokumentation for, at varen er sendt til dig.

Da du har oplyst, at i har handlet herinde tillader jeg mig at gå ud fra, at sælger også er en person som handler udenfor sit erhverv. Der er derfor ikke tale om et forbrugerkøb, men det som man kalder et civilt køb. Det er købelovens almindelige bestemmelser som finder anvendelse på civile køb, og ikke bestemmelserne om forbrugerkøb.

Risikoens overgang er i forbrugerkøb, når du modtager varen, mens det i civilkøb er, når genstanden er overgivet til første fragtfører, jf. købelovens § 10, jf. § §17. Da der i dette tilfælde er tale om et civilt køb, er det ikke sælgers risiko om genstanden er kommet frem til dig, men alene om den er afsendt. Det er derfor afsendelsen du må pålægge ham at dokumentere.

Hvis jeg var dig ville jeg anmode sælger om at fremsende dokumentation for, at varene er afsendt inden 10 dage. Jeg ville endvidere bemærke, at Såfremt dokumentationen ikke er modtaget inden ovennævnte frist, forbeholder du dig ret til at hæve aftalen, og det tidligere betalte beløb så skal tilbagebetales.

Overholder han ikke fristen vil jeg skrive et nyt brev/mail, hvori du gør opmærksom på, at aftalen er hævet og at det indbetalte beløb venligst bedes returneret inden 10 dage. Imodsat fald forbeholder du dig ret til uden yderligere varsel at overgive kravet til retlig inkasso.

Betaler han fortsat ikke må du overveje, hvorvidt du ønsker at fortsætte sagen retsligt.

Jeg tror det er begrænset, hvad du kan få af hjælp hos politiet. Politiet blander sig normalt kun i sådanne sager, hvis sælger klart at forsøgt, at foretage sig noget strafbart.

Da der ikke er tale om en erhvervsdrivende, vil du ikke kunne indbringe sagen for forbrugerklagenævnet.

Du er derfor henvist til at fremme sagen ved de almindelige domstole. Ved krav under 50.000,00 kr. er dette forbundet med en retsafgift på kr. 500,00 for selve dommen. Dertil kommer, at den tabende part kan blive dømt til at betale sagsomkostninger. Der ved domstolene inden for de sidste par år blevet indført regler om behandling af småkrav. Disse regler skulle bevirke, at domstolen hjælper parterne med, at forberede sagen. I praksis er denne hjælp dog begrænset.

Skulle det være nødvendigt at gå helt til domstolene for at få sælger til at makke ret, vil jeg dog anbefale dig at få nogen til at hjælpe dig med at læse korrektur på dine breve.

Håber i finder en afklaring.

Mvh

Morten



-------------
Tv: Sony KDL-40W4500
Reciever: Sony STR-DG820B
Dvd/blurayafspiller: Sony BDP-S350
Højtalere: Harman Kardon HKTS 11 BQ 5.1
Samsung Youseeboks


Skrevet af: Morten Rasmusse
Skrevet den: 18-September-2009 kl. 17:32
Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

Det er simpelthen ikke korrekt. Sagen vil blive henvist til civilt søgsmål mellem 2 privatpersoner, og til et beløb af ca 200 kr. Tror du byretten vil tage sådan en sag?

Og hvad i alverden får dig til at tro, at den du har handlet med, med vilje har snydt dig - det er i sandhed da noget af en påstand - den påstand nærmere sig til gengæld en bagvaskelsessag

Byretten tager de sager som bliver anlagt så længe du betaler retsafgift. Retsafgiften vil ved en sag på kr. 200,00 være kr. 500,00, som vil blive tillagt kravet, såfremt du får medhold.

Der er kreditorer som stævner for samtlige beløb, også under kr. 100,00, alene for, at folk ikke får det indtryk, at de ikke forfølger deres krav.

Mvh

Morten



-------------
Tv: Sony KDL-40W4500
Reciever: Sony STR-DG820B
Dvd/blurayafspiller: Sony BDP-S350
Højtalere: Harman Kardon HKTS 11 BQ 5.1
Samsung Youseeboks


Skrevet af: Hother
Skrevet den: 18-September-2009 kl. 18:03
Oprindeligt skrevet af Morten Rasmusse Morten Rasmusse skrev:

Hej Mikkelfrost,

Som Bibihest også siger skal du anmode om dokumentation for, at varen er sendt til dig.

Da du har oplyst, at i har handlet herinde tillader jeg mig at gå ud fra, at sælger også er en person som handler udenfor sit erhverv. Der er derfor ikke tale om et forbrugerkøb, men det som man kalder et civilt køb. Det er købelovens almindelige bestemmelser som finder anvendelse på civile køb, og ikke bestemmelserne om forbrugerkøb.

Risikoens overgang er i forbrugerkøb, når du modtager varen, mens det i civilkøb er, når genstanden er overgivet til første fragtfører, jf. købelovens § 10, jf. § §17. Da der i dette tilfælde er tale om et civilt køb, er det ikke sælgers risiko om genstanden er kommet frem til dig, men alene om den er afsendt. Det er derfor afsendelsen du må pålægge ham at dokumentere.

Hvis jeg var dig ville jeg anmode sælger om at fremsende dokumentation for, at varene er afsendt inden 10 dage. Jeg ville endvidere bemærke, at Såfremt dokumentationen ikke er modtaget inden ovennævnte frist, forbeholder du dig ret til at hæve aftalen, og det tidligere betalte beløb så skal tilbagebetales.

Overholder han ikke fristen vil jeg skrive et nyt brev/mail, hvori du gør opmærksom på, at aftalen er hævet og at det indbetalte beløb venligst bedes returneret inden 10 dage. Imodsat fald forbeholder du dig ret til uden yderligere varsel at overgive kravet til retlig inkasso.

Betaler han fortsat ikke må du overveje, hvorvidt du ønsker at fortsætte sagen retsligt.

Jeg tror det er begrænset, hvad du kan få af hjælp hos politiet. Politiet blander sig normalt kun i sådanne sager, hvis sælger klart at forsøgt, at foretage sig noget strafbart.

Da der ikke er tale om en erhvervsdrivende, vil du ikke kunne indbringe sagen for forbrugerklagenævnet.

Du er derfor henvist til at fremme sagen ved de almindelige domstole. Ved krav under 50.000,00 kr. er dette forbundet med en retsafgift på kr. 500,00 for selve dommen. Dertil kommer, at den tabende part kan blive dømt til at betale sagsomkostninger. Der ved domstolene inden for de sidste par år blevet indført regler om behandling af småkrav. Disse regler skulle bevirke, at domstolen hjælper parterne med, at forberede sagen. I praksis er denne hjælp dog begrænset.

Skulle det være nødvendigt at gå helt til domstolene for at få sælger til at makke ret, vil jeg dog anbefale dig at få nogen til at hjælpe dig med at læse korrektur på dine breve.

Håber i finder en afklaring.

Mvh

Morten

Hvordan vil du bevise hvis DU har sendt en film til en modtager? Jeg har sendt flere film til andre, hvoraf nogle desvære er blevet væk, eller omvendt.

At køre sådan en sag op med paragraffer o.s.v er i min øjne det rene vanvid - ingen tjener på dette, og da slet ikke den der er den "forudrettede", for vedkommende vil få regningen fra sagen - hvis vi nu forstillede os det utænkelige at en retsindsats ville tage sagen.

Det vil i øvrigt i mindst lige så stor udstrækning være modtageren af film der kan påvise, at denne aldrig har modtaget filmen - som det vil være at afsenderen skal påvise at filmen er sendt.

Hvis jeg i fremtiden skal kunne dokumentere, at jeg har sendt en film ved en privathandel her på siden, så har jeg 2 valg - det bliver pokkers dyrt, alternativt at jeg ikke handler.

Jeg tror i det store og hele, at jeg bare i år har mistet 3-4 film i år på den måde. Jeg og i givet fald modtageren er blevet enige om, ay det ikke kan betale sig at græde over spildt mælk.

At beskylde et medlem for bevidst snyd på vægten synes jeg nærmer sig det noget grove.

Ingen har skylden i denne sag, det vil under alle omstændigheder være påstand mod påstand - og pist bort er sagen



-------------
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.


Skrevet af: Hother
Skrevet den: 18-September-2009 kl. 18:04
Oprindeligt skrevet af Morten Rasmusse Morten Rasmusse skrev:

Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

Det er simpelthen ikke korrekt. Sagen vil blive henvist til civilt søgsmål mellem 2 privatpersoner, og til et beløb af ca 200 kr. Tror du byretten vil tage sådan en sag?

Og hvad i alverden får dig til at tro, at den du har handlet med, med vilje har snydt dig - det er i sandhed da noget af en påstand - den påstand nærmere sig til gengæld en bagvaskelsessag

Byretten tager de sager som bliver anlagt så længe du betaler retsafgift. Retsafgiften vil ved en sag på kr. 200,00 være kr. 500,00, som vil blive tillagt kravet, såfremt du får medhold.

Der er kreditorer som stævner for samtlige beløb, også under kr. 100,00, alene for, at folk ikke får det indtryk, at de ikke forfølger deres krav.

Mvh

Morten

Hva...ville du tage en chance i en den type sager, hvor udgangen vil være påstand mod påstand og i øvrigt ubeviseligt for begge parter?



-------------
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.


Skrevet af: Hother
Skrevet den: 18-September-2009 kl. 18:09

Oprindeligt skrevet af bibihest bibihest skrev:

Har været ude for Politiet ringede til en sælger engang, der havde snydt mig for 250kr, så selvom de ikke kan gøre meget, så kan de da give lyd fra sig. Om de så gør det i dag ved jeg ikke.
De kan i hvert fald notere det og hvis der så kommer flere af den slags, så får de pludseligt en sag.

Som sagt ved jeg ikke om de gør den slags i dag hvor de vist har rigeligt andet at se til, men et eller andet sted er det jo tyveri, så noget MÅ man kunne gøre.

Nu ved vi ikke hvem det er, men hvis det fx. er en unge der bor hjemme, har man også mulighed for at kontakte forældrene og lige give dem et fingerpeg om hvad deres søn har gang i.

Man føler sig da gevaldigt taget i røven når man havner sådan et sted :(

Jamen hvem i alverden kan påstå, at filmene aldrig er sendt? At det i virkeligheden ER bevidst bedrageri? Politiet vil grine sig selv i laser, for måske er det klageren, der lyver - vedkommende har skam modtaget filmene - men vil have pengene retur.

Sådan kan vi blive ved



-------------
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.


Skrevet af: mikkelfrost
Skrevet den: 18-September-2009 kl. 18:18
der kan købes en inleverings attest på post huset som beviser der er afsendt og er der ikke sådan en så er den i lovens øjne ikke afsendt .

det kan simpel hen ikke passe at man kan sælge  ting over privat så så bare nægte at tage ansvar som sælger og ikke være samarbejds villig over for sin køber  .

jeg har ikke modtaget og da det er op til sælger at bevise den er sendt så må sælger jo bevise det eller returner mine penge .

det er skam ikke spilt mælk for mig det her da jeg ikek vil føle mig snydt  så hvis det kræver jeg går hele vejen så gør jeg det .

tak morten  det gør jeg  :)


Skrevet af: Hother
Skrevet den: 18-September-2009 kl. 18:29

Oprindeligt skrevet af mikkelfrost mikkelfrost skrev:

der kan købes en inleverings attest på post huset som beviser der er afsendt og er der ikke sådan en så er den i lovens øjne ikke afsendt .

det kan simpel hen ikke passe at man kan sælge  ting over privat så så bare nægte at tage ansvar som sælger og ikke være samarbejds villig over for sin køber  .

jeg har ikke modtaget og da det er op til sælger at bevise den er sendt så må sælger jo bevise det eller returner mine penge .

det er skam ikke spilt mælk for mig det her da jeg ikek vil føle mig snydt  så hvis det kræver jeg går hele vejen så gør jeg det .

tak morten  det gør jeg  :)

Hvis vi hver gang vi handler sammen skal købe en eller anden attest når vi sender film til hinanden - hvad tror du det vil koste. Og spørg lige dig selv - ville du have købt en attest for egen regning? Det eneste du med lidt god vilje kan forvente er jo, at afsenderen kan påvise at denne har været behjælpelig med at efterlyse forsendelsen. Og har vedkommende det, så kan afsenderen ikke gøre så meget mere.Og vedkommende har endda - hvis forsendelsen er efterlyst hos Post.dk sandsynliggjort at forsendelsen er afsendt - og hvem i alverden vil bevidst snyde med 200 bananer her på siden - jeg har aldrig stødt på dem

Det ER IKKE op til sælger at bevise noget som helst i denne type af sager. Jeg vil ikke sige at du er blevet vildledt - men det er altså tæt på.

Jeg kan sagtens forstå at du ærgre dig over ikke at have modtaget din film, men sådan er det.

Jeg kan kun sige pøj pøj med sagen, men jeg er mere bange for, at du gør dig selv til grin.



-------------
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.


Skrevet af: bibihest
Skrevet den: 18-September-2009 kl. 18:31
Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

Oprindeligt skrevet af bibihest bibihest skrev:

Har været ude for Politiet ringede til en sælger engang, der havde snydt mig for 250kr, så selvom de ikke kan gøre meget, så kan de da give lyd fra sig. Om de så gør det i dag ved jeg ikke.
De kan i hvert fald notere det og hvis der så kommer flere af den slags, så får de pludseligt en sag.

Som sagt ved jeg ikke om de gør den slags i dag hvor de vist har rigeligt andet at se til, men et eller andet sted er det jo tyveri, så noget MÅ man kunne gøre.

Nu ved vi ikke hvem det er, men hvis det fx. er en unge der bor hjemme, har man også mulighed for at kontakte forældrene og lige give dem et fingerpeg om hvad deres søn har gang i.

Man føler sig da gevaldigt taget i røven når man havner sådan et sted :(

Jamen hvem i alverden kan påstå, at filmene aldrig er sendt? At det i virkeligheden ER bevidst bedrageri? Politiet vil grine sig selv i laser, for måske er det klageren, der lyver - vedkommende har skam modtaget filmene - men vil have pengene retur.

Sådan kan vi blive ved



Som jeg kan læse af tråden, så siger sælger at han har et bevis på han har sendt, hvad er problemet så? Så ER der jo netop et bevis på det og så må han kunne vise det frem.. Og et uofficielt opkald fra politiet kan altså også sagtens give en løsning. Ikke sikket manden sidder og lyver for dem eller spiller så smart mere så.

Er det sendt som brev er det svært at bevise, det er jeg helt enig i.


Skrevet af: Hother
Skrevet den: 18-September-2009 kl. 18:37
Oprindeligt skrevet af bibihest bibihest skrev:

Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

Oprindeligt skrevet af bibihest bibihest skrev:

Har været ude for Politiet ringede til en sælger engang, der havde snydt mig for 250kr, så selvom de ikke kan gøre meget, så kan de da give lyd fra sig. Om de så gør det i dag ved jeg ikke.
De kan i hvert fald notere det og hvis der så kommer flere af den slags, så får de pludseligt en sag.

Som sagt ved jeg ikke om de gør den slags i dag hvor de vist har rigeligt andet at se til, men et eller andet sted er det jo tyveri, så noget MÅ man kunne gøre.

Nu ved vi ikke hvem det er, men hvis det fx. er en unge der bor hjemme, har man også mulighed for at kontakte forældrene og lige give dem et fingerpeg om hvad deres søn har gang i.

Man føler sig da gevaldigt taget i røven når man havner sådan et sted :(

Jamen hvem i alverden kan påstå, at filmene aldrig er sendt? At det i virkeligheden ER bevidst bedrageri? Politiet vil grine sig selv i laser, for måske er det klageren, der lyver - vedkommende har skam modtaget filmene - men vil have pengene retur.

Sådan kan vi blive ved



Som jeg kan læse af tråden, så siger sælger at han har et bevis på han har sendt, hvad er problemet så? Så ER der jo netop et bevis på det og så må han kunne vise det frem.. Og et uofficielt opkald fra politiet kan altså også sagtens give en løsning. Ikke sikket manden sidder og lyver for dem eller spiller så smart mere så.

Er det sendt som brev er det svært at bevise, det er jeg helt enig i.

Nu ved jeg ikke hvorledes man kan dokumentere at man har sendt et brev, jeg ville næppe kunne gøre det på anden måde end hvis jeg havde været på posthuset og købe frimærker, og alligevel vil det næppe bevise noget.

Man kan omvendt - og med samme ret påstå, at modtageren HAR modtaget filmene - men bare vil have penge tilbage ved trusler om politianmeldelse osv. Og sådan kan vi blive ved. Så reelt er der bare ingen sag.

Og helt ærlig, jeg har intet minde om at vi har snydt hinanden bevidst her på siden. Og det samme tror jeg såmænd i denne sag



-------------
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.


Skrevet af: LGR01
Skrevet den: 18-September-2009 kl. 18:49
Som jeg læser det siger sælger at han kan bevise at han sendt filmen, men han vil ikke gøre det. Hvorfor ikke?
Leif


Skrevet af: Hother
Skrevet den: 18-September-2009 kl. 19:01

Oprindeligt skrevet af LGR01 LGR01 skrev:

Som jeg læser det siger sælger at han kan bevise at han sendt filmen, men han vil ikke gøre det. Hvorfor ikke?
Leif

Tja...hvem ved. Hvis jeg skal være helt ærlig, så er det umuligt at bevise at man har sendt en kuvert med en film. Men hvis jeg var kommet i afsenderens situation, hvor filmene er afsendt, så kunne jeg måske også sige at jeg har en kvittering fra posthust for 23 kr i frimærker. Og så set i bakspejlet har afsenderen måske tænkt "shit" det beviser jo ingenting reelt.

Jeg kan bare slet ikke se hvorfor sådan en hændelse skal køres sådan op. Jeg har miste film begge veje, og vi er altid blevet enige om at det var sgu ærgeligt "gid fanden havde Post.dk" 



-------------
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.


Skrevet af: mikkelfrost
Skrevet den: 18-September-2009 kl. 19:13
jeg må jo indrømmer at jeg også undre mig meget over at han ikke vil lever det bevis for at det er sendt når han sige han kan det  . for kan han det så  ved jeg godt jeg ikke har en sag og så må det være sådan men kan han ikke det så har jeg en sag og sådan er det .

at sælger vælger af lukke 100% af må jeg jo tolke som om han ikke kan bevise at de er sendt  så om 10 dage hvis de ikke er dukked op så må jeg jo gå videre med det .   og det inde bære også at jeg skriver her inde hvem det er og offenliggør den mail samtale der er .

  for jeg vil ikke snyds og det føler jeg mig meget pt


Skrevet af: Hother
Skrevet den: 18-September-2009 kl. 19:22

Oprindeligt skrevet af mikkelfrost mikkelfrost skrev:

jeg må jo indrømmer at jeg også undre mig meget over at han ikke vil lever det bevis for at det er sendt når han sige han kan det  . for kan han det så  ved jeg godt jeg ikke har en sag og så må det være sådan men kan han ikke det så har jeg en sag og sådan er det .

at sælger vælger af lukke 100% af må jeg jo tolke som om han ikke kan bevise at de er sendt  så om 10 dage hvis de ikke er dukked op så må jeg jo gå videre med det .   og det inde bære også at jeg skriver her inde hvem det er og offenliggør den mail samtale der er .

  for jeg vil ikke snyds og det føler jeg mig meget pt

Jamen hvorfor føler du dig snydt hvis vedkommende vitterlig har sendt dine film - hvad vil du have at han skal gør ....sende dig pengene retur?

Nej, det er bestemt ikke noget bevis på, at dine film ikke er sendt, at han ikke svarer - hvad vil du have at han skal svare - udover at filmene er afsendt! Og hvis jeg havde modtaget x-antal PM´s i sådan en banal sag, så havde jeg sgu nok også lukket helt af.

Jamen hvis du vil gå til politiet i sådan en lille bitte sag, så er det  du gør. Med tanke på hvad politiet eller har at gøre, så får du intet ud af det, for der er ingen sag - det er påstand mod påstand.

Der er INTET erstatningsansvar i en sag af denne type, for det er et hændeligt uheld når en forsendelse forsvinder. Det sker måske 200 gange i døgnet - glem det Mikkel



-------------
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.


Skrevet af: mikkelfrost
Skrevet den: 18-September-2009 kl. 20:25
det er jo ikke påstand mod påstand hvis han ikke kan bevise de er sendt og det er det springende punkt . der skal være tt nr eller indlevering attest for at det tæller som bevist for at det er sendt .

og ja jeg vil have de film jeg har betalt for eller kr retur det siger sig selv .
og jeg har jo skrived at kan han bevise de er sendt så er det bare det men kan han ikke det så er jeg beretted til at hæve handlen og få mine kr retur .


ja jeg føler mig snydt hvis han ikke beviser de er sendt . har manden sendt og det er post dk der er skurken så skal det ikke lide ham til last så må vi løse det fx med at slå halv skade men pt jhar jeg ikke set bevis på det er sendt og det har jeg krav på




Skrevet af: Hother
Skrevet den: 18-September-2009 kl. 20:34

Oprindeligt skrevet af mikkelfrost mikkelfrost skrev:

det er jo ikke påstand mod påstand hvis han ikke kan bevise de er sendt og det er det springende punkt . der skal være tt nr eller indlevering attest for at det tæller som bevist for at det er sendt .

og ja jeg vil have de film jeg har betalt for eller kr retur det siger sig selv .
og jeg har jo skrived at kan han bevise de er sendt så er det bare det men kan han ikke det så er jeg beretted til at hæve handlen og få mine kr retur .


ja jeg føler mig snydt hvis han ikke beviser de er sendt . har manden sendt og det er post dk der er skurken så skal det ikke lide ham til last så må vi løse det fx med at slå halv skade men pt jhar jeg ikke set bevis på det er sendt og det har jeg krav på


Okay Mikkel. Svar venligts på følgende:

Har afsenderen efterlyst forsendelsen, og i givet fald hvor når?

Har du, som her i tråden oplyst medlemmet om at du ville gå til politiet. Hvis du har, har han svaret, og i givet fald hvad fald, hvad lød svaret?

Jeg synes dybest set at det er synd for jer begge 



-------------
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.


Skrevet af: Morten Rasmusse
Skrevet den: 18-September-2009 kl. 20:42

Hvordan vil du bevise hvis DU har sendt en film til en modtager? Jeg har sendt flere film til andre, hvoraf nogle desvære er blevet væk, eller omvendt.

Få en kvittering på forsendelsen.

Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

At køre sådan en sag op med paragraffer o.s.v er i min øjne det rene vanvid - ingen tjener på dette, og da slet ikke den der er den "forudrettede", for vedkommende vil få regningen fra sagen..

Hvis du med den "forudrettede" mener, at køber vil få en regning fra sagen kræver dette, at han engagere en advokat eller en anden person som han skal betale for hans bistand. I modsat fald vil han alene skulle betale retsafgift kr. 500,00 som vil blive tillagt hans krav mod sælger såfremt han vinder sagen.

Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

 - hvis vi nu forstillede os det utænkelige at en retsindsats ville tage sagen.

Indbetalt af kr. 500,00 i retsafgift til rette værneting = det utænkelige... de tager sagen. Dommerne sidder ikke og vurdere om det er en sag som de har lyst til at tage eller ej. Så ville der ikke være så stort et pres på domstolene.

Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

Det vil i øvrigt i mindst lige så stor udstrækning være modtageren af film der kan påvise, at denne aldrig har modtaget filmen - som det vil være at afsenderen skal påvise at filmen er sendt.

Nej, bevisbyrden for, at varen er afsendt er hos sælger. Det er sælger som har muligheden for at sikre sig bevis for, at varen er afsendt, hvorfor det er ham som har bevisbyrden.

Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

Hvis jeg i fremtiden skal kunne dokumentere, at jeg har sendt en film ved en privathandel her på siden, så har jeg 2 valg - det bliver pokkers dyrt, alternativt at jeg ikke handler.

Det jeg har udtalt mig om er, hvordan det forholder sig rent juridisk. Hvis man stoler på de folk man handler med kan man jo ofte løse tingene på en mere uformel måde.

Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

Jeg tror i det store og hele, at jeg bare i år har mistet 3-4 film i år på den måde. Jeg og i givet fald modtageren er blevet enige om, ay det ikke kan betale sig at græde over spildt mælk.

Der kan du bare se. Man behøver ikke altid at holde sig til juraen.

Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

At beskylde et medlem for bevidst snyd på vægten synes jeg nærmer sig det noget grove.

Sådan som Mikkelfrost har referet sagen virker det mere som om det er det andet medlem som ikke har opført sig særligt hensigtsmæssigt.

Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

Ingen har skylden i denne sag, det vil under alle omstændigheder være påstand mod påstand - og pist bort er sagen

Det kan godt være, at ingen har skylden i sagen, men der er en som bærer risikoen for varens hændelige undergang, og det er sælger indtil overgivelsen til første fragtfører og køber derefter. Men det er som sagt sælger som har bevisbyrden for, at varen er sendt, hvorfor sagen ikke behøver at være pist borte.

Det vil dog være mere hensigtsmæssigt, hvis man kunne finde en mindelig løsning.

Mvh

Morten 



-------------
Tv: Sony KDL-40W4500
Reciever: Sony STR-DG820B
Dvd/blurayafspiller: Sony BDP-S350
Højtalere: Harman Kardon HKTS 11 BQ 5.1
Samsung Youseeboks


Skrevet af: Morten Rasmusse
Skrevet den: 18-September-2009 kl. 20:44

Oprindeligt skrevet af mikkelfrost mikkelfrost skrev:

har manden sendt og det er post dk der er skurken så skal det ikke lide ham til last så må vi løse det fx med at slå halv skade men pt jhar jeg ikke set bevis på det er sendt og det har jeg krav på


Rent juridisk vil det i så fald være dit problem, da det er dig som bærer risikoen for, at varen forsvinder i posten :-)

 



-------------
Tv: Sony KDL-40W4500
Reciever: Sony STR-DG820B
Dvd/blurayafspiller: Sony BDP-S350
Højtalere: Harman Kardon HKTS 11 BQ 5.1
Samsung Youseeboks


Skrevet af: bibihest
Skrevet den: 18-September-2009 kl. 20:52
Nu har vi det kun fra køber, men hvis sælger virkeligt opfører sig som beskrevet og nærmest er flabet, så tyder det for mig på at der er noget der ikke passer.

Hvis en pakke/brev bliver væk og en køber henvender sig, sidder man sgu da ikke og er flabet hvis man virkeligt hat sendt det men det er måske bare mig.


Skrevet af: mikkelfrost
Skrevet den: 18-September-2009 kl. 20:58
morten ja det er jeg klarv over også derfor jeg har bedt om at han beviser den er sendt som han skriv han har bevis for .

kan han bevise den er sendt gør jeg ikke mere ved det

men han vil ikke bevise det jo han har min mail han kan bare sende en kopi af sit bevis så er den sag ude  jo ..

men det virker ikke sådan

og jeg er klar til at løse det hele ved at slå halv skad som jeg også har forslået sælger . men igen ikke noget svar


Skrevet af: Hother
Skrevet den: 18-September-2009 kl. 21:02
Oprindeligt skrevet af Morten Rasmusse Morten Rasmusse skrev:

Hvordan vil du bevise hvis DU har sendt en film til en modtager? Jeg har sendt flere film til andre, hvoraf nogle desvære er blevet væk, eller omvendt.

Få en kvittering på forsendelsen.

Det er der vist ikke ret mange af os der gør når vi handler film. Et er teori, et andet er praksis - og i øvrigt fordyrende.

Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

At køre sådan en sag op med paragraffer o.s.v er i min øjne det rene vanvid - ingen tjener på dette, og da slet ikke den der er den "forudrettede", for vedkommende vil få regningen fra sagen..

Hvis du med den "forudrettede" mener, at køber vil få en regning fra sagen kræver dette, at han engagere en advokat eller en anden person som han skal betale for hans bistand. I modsat fald vil han alene skulle betale retsafgift kr. 500,00 som vil blive tillagt hans krav mod sælger såfremt han vinder sagen.

 Jeg synes bestemt at du skal kigge på bevisernes stilling

Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

 - hvis vi nu forstillede os det utænkelige at en retsindsats ville tage sagen.

Indbetalt af kr. 500,00 i retsafgift til rette værneting = det utænkelige... de tager sagen. Dommerne sidder ikke og vurdere om det er en sag som de har lyst til at tage eller ej. Så ville der ikke være så stort et pres på domstolene.

Og vente i minimum 2 år og en advokatudgift -  

Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

Det vil i øvrigt i mindst lige så stor udstrækning være modtageren af film der kan påvise, at denne aldrig har modtaget filmen - som det vil være at afsenderen skal påvise at filmen er sendt.

Nej, bevisbyrden for, at varen er afsendt er hos sælger. Det er sælger som har muligheden for at sikre sig bevis for, at varen er afsendt, hvorfor det er ham som har bevisbyrden.

Nej, sælgeren kan ikke påvise noget som helst når/hvis det er sendt som brev - glem det. Der forsvinder måske flere hundrede forsendelser fra Post.dk i døgnet, og det vil blive lagt til grund i en afgørelse.

Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

Hvis jeg i fremtiden skal kunne dokumentere, at jeg har sendt en film ved en privathandel her på siden, så har jeg 2 valg - det bliver pokkers dyrt, alternativt at jeg ikke handler.

Det jeg har udtalt mig om er, hvordan det forholder sig rent juridisk. Hvis man stoler på de folk man handler med kan man jo ofte løse tingene på en mere uformel måde.

Det er muligt at du forholder dig til jura - det gør jeg også. Du forgøgler Mikkel noget som af sagens natur formentlig aldrig vil blive bragt til anvendelse.

Det er vi ikke uenige om. Omvendt kan man ikke påregne at sælger skal give afkald på såvel penge som film, da sælger er i god tro.

Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

Jeg tror i det store og hele, at jeg bare i år har mistet 3-4 film i år på den måde. Jeg og i givet fald modtageren er blevet enige om, ay det ikke kan betale sig at græde over spildt mælk.

Der kan du bare se. Man behøver ikke altid at holde sig til juraen. Enig, derfor er denne hændelse helt hen i skoven, og uden for rimelighed.

Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

At beskylde et medlem for bevidst snyd på vægten synes jeg nærmer sig det noget grove.

Sådan som Mikkelfrost har referet sagen virker det mere som om det er det andet medlem som ikke har opført sig særligt hensigtsmæssigt.

Når nu du påstår, at du forholder dig til jura, så bør du bestemt også forholde dig til eventuelle misforståelser, fordrejninger i en sags fremstilling, og ikke mindst, at der er 2 udgaver af en sagsfremstilling

Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

Ingen har skylden i denne sag, det vil under alle omstændigheder være påstand mod påstand - og pist bort er sagen

Det kan godt være, at ingen har skylden i sagen, men der er en som bærer risikoen for varens hændelige undergang, og det er sælger indtil overgivelsen til første fragtfører og køber derefter. Men det er som sagt sælger som har bevisbyrden for, at varen er sendt, hvorfor sagen ikke behøver at være pist borte.

Nix, det har du misforstået når det omfatter simple brevforsendelse med Post. DK. Afsenderen har ingen mulighed for bevisbyrder eller noget tilsvarende. Det er bl.a derfor at du forgøgler med din jura. Begge parter har ved forsendelsesudgifter i realiteten aftalt og accepteret forsendelsesmetoden. Bad luck for begge parter

Det vil dog være mere hensigtsmæssigt, hvis man kunne finde en mindelig løsning.

Mvh

Morten 



-------------
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.


Skrevet af: Hother
Skrevet den: 18-September-2009 kl. 21:03

Oprindeligt skrevet af bibihest bibihest skrev:

Nu har vi det kun fra køber, men hvis sælger virkeligt opfører sig som beskrevet og nærmest er flabet, så tyder det for mig på at der er noget der ikke passer.

Hvis en pakke/brev bliver væk og en køber henvender sig, sidder man sgu da ikke og er flabet hvis man virkeligt hat sendt det men det er måske bare mig.

Jamen hvor har vi dog fra, at afsenderen har været flabet



-------------
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.


Skrevet af: Hother
Skrevet den: 18-September-2009 kl. 21:08

Oprindeligt skrevet af mikkelfrost mikkelfrost skrev:

morten ja det er jeg klarv over også derfor jeg har bedt om at han beviser den er sendt som han skriv han har bevis for .

kan han bevise den er sendt gør jeg ikke mere ved det

men han vil ikke bevise det jo han har min mail han kan bare sende en kopi af sit bevis så er den sag ude  jo ..

men det virker ikke sådan

og jeg er klar til at løse det hele ved at slå halv skad som jeg også har forslået sælger . men igen ikke noget svar

Jeg synes meget hellere at du skal forholde dig til fakta Mikkel:

Er forsendelsen efterlyst hos Post Danmark, og i givet fald hvornår - der er nemlig 3 uger frist

Har du oplyst sælger om en eventuel politianmeldelse, og hvorledes forholdt sælger sig til den udvikling? 



-------------
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.


Skrevet af: mikkelfrost
Skrevet den: 18-September-2009 kl. 21:57
han påstår den er eftelyst og da har jeg også udbedt mig bevis på at den er




Skrevet af: Hother
Skrevet den: 18-September-2009 kl. 22:05

Oprindeligt skrevet af mikkelfrost mikkelfrost skrev:

han påstår den er eftelyst og da har jeg også udbedt mig bevis på at den er


Hvis forsendelsen er efterlyst fornylig, hvorfor i alverden har du så oprettet denne tråd? Så har afsenderen da gjort alt hvad denne kunne gøre. Post Danmark har en frist på 3 uger for efterlysninger. Da mistede jeg godt nok "tråden" for al den polimik du har lavet. Du tror åbenbart, at hvis man ikke hopper og danser efter dine krav, så har man urent mel i posen - sådan er tilværelsen altså ikke Mikkel

Tag du hellere og se at få fundet dig en god receiver til dine nye højtalere



-------------
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.


Skrevet af: Hans j
Skrevet den: 18-September-2009 kl. 22:07
Hvis køber vil have "sikker" forsendelse, så må køber betale for det *PUNKTUM*.

Enhver ved det er forbundet med risiko at sende som almindeligt brev. Hvis man, som køber, mener risikoen er for stor, så må køber betale hvad det koster at få sendt varen som pakke eller lignende.




Skrevet af: Hother
Skrevet den: 18-September-2009 kl. 22:09

Oprindeligt skrevet af Hans j Hans j skrev:

Hvis køber vil have "sikker" forsendelse, så må køber betale for det *PUNKTUM*.

Enhver ved det er forbundet med risiko at sende som almindeligt brev. Hvis man, som køber, mener risikoen er for stor, så må køber betale hvad det koster at få sendt varen som pakke eller lignende.


Præcis Hans lige min pointe. Og skal vi i den grad til at mistro hinanden når det går galt med en forsendelse, så er det dæleme ikke sjovt mere



-------------
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.


Skrevet af: Morten Rasmusse
Skrevet den: 18-September-2009 kl. 22:36

Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

Det er der vist ikke ret mange af os der gør når vi handler film. Et er teori, et andet er praksis - og i øvrigt fordyrende.

Det kan jeg godt forstå, men så må man tage det med i sin prissætning af filmen, at man risikere den går tabt i posten, og at man ikke kan dokumenterer forsendelsen. Eller at man er løber ind en svindlere. Nu er de fleste mennesker jo ærlige, og det vil derfor typisk alene være når Post DK laver kluder i det, at man står i en sådan situation. Et praktisk alternativ kunne være som Mikkelfrost selv sagde - at slå halv skade.

Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

Når nu du påstår, at du forholder dig til jura, så bør du bestemt også forholde dig til eventuelle misforståelser, fordrejninger i en sags fremstilling, og ikke mindst, at der er 2 udgaver af en sagsfremstilling.

Jeg kan alene forholder mig til, hvordan Mikkelfrost beskriver hændelsesforløbet. Da den anden person ikke deltager i debatten, er det lidt svært, at tage udgangspunkt i, hvad han mener. Det er klart, at såfremt det Mikkelfrost siger ikke er i overenstemmelse med sandheden, vil min konklusioner heller ikke være rigtige, men hvis vi skal sidde og gætte os frem til, hvad der faktisk er sket, vil man kunne forestille sig uendeligt mange forskellige handlingsforløb.

Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

 Jeg synes bestemt at du skal kigge på bevisernes stilling

Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

Og vente i minimum 2 år og en advokatudgift -  

En advokatudgift kræver, at Mikkelfrost enten selv vælger at gå til advokat, eller at sagen går så langt som til hovedforhandling og Mikkelfrost taber sagen. En fornuftig dommer vil dog formentlig få sælger til at indse, at der er tale om en tabersag.

Nu behøver en retssag ikke at tage 2 år. Hvis man indgiver stævning mod sælger skal denne forkyndes for ham, hvor han får 14 dage til at svare. Svarer han ikke vil der kort efter fristens udløb blive afsagt udblivelsesdom i henhold til købers påstand.

Svarer han vil processen være længere, men næppe 2 år, da der ikke skal ske omfattende bevisførelse eller skriftsveksling.

Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

Nej, sælgeren kan ikke påvise noget som helst når/hvis det er sendt som brev - glem det. Der forsvinder måske flere hundrede forsendelser fra Post.dk i døgnet, og det vil blive lagt til grund i en afgørelse.

Forestil dig at være køber, hvis man ligger det du siger til grund. Man aftaler med sælger han skal sende DVD'en og man overfører pengene. DVD'en kommer aldrig, hvorefter man skal bevise, at sælger aldrig har sendt den. Den bevisbyrde vil være umuligt at løfte og køber vil have mulighed for at sikre sig bevis for, at sælger ikke har foretaget afsendelsen.

Omvent har sælger let ved at dokumentere, at han har afsendt DVD'en. Han kan bare sende den med en indleveringsattest. Da der er fri bevisbedømmelse i Danmark kan man sagtens forestille sig andre former for bevis end en indleveringsattest, men jeg vil tro det er mere op af bakke.

Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

Det er muligt at du forholder dig til jura - det gør jeg også. Du forgøgler Mikkel noget som af sagens natur formentlig aldrig vil blive bragt til anvendelse.

Jeg forgøgler ikke noget. Jeg har sobert forklaret, hvordan juraen forholder sig. Som du sikkert har bemærket er jeg uenig i din fremstilling af juraen.

Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

Det er vi ikke uenige om. Omvendt kan man ikke påregne at sælger skal give afkald på såvel penge som film, da sælger er i god tro.

Hvorfor skulle køber give afkald på filmen eller pengene når han er i god tro?

Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

Nix, det har du misforstået når det omfatter simple brevforsendelse med Post. DK. Afsenderen har ingen mulighed for bevisbyrder eller noget tilsvarende. Det er bl.a derfor at du forgøgler med din jura. Begge parter har ved forsendelsesudgifter i realiteten aftalt og accepteret forsendelsesmetoden. Bad luck for begge parter

Jeg mener ikke at have misforstået noget, og at der er tale om en simpel brevforsendelse forandre ikke på dette.



-------------
Tv: Sony KDL-40W4500
Reciever: Sony STR-DG820B
Dvd/blurayafspiller: Sony BDP-S350
Højtalere: Harman Kardon HKTS 11 BQ 5.1
Samsung Youseeboks


Skrevet af: Morten Rasmusse
Skrevet den: 18-September-2009 kl. 22:39

Oprindeligt skrevet af Hans j Hans j skrev:

Hvis køber vil have "sikker" forsendelse, så må køber betale for det *PUNKTUM*.

Enhver ved det er forbundet med risiko at sende som almindeligt brev. Hvis man, som køber, mener risikoen er for stor, så må køber betale hvad det koster at få sendt varen som pakke eller lignende.


Fint nok. Men den holder ikke i byretten (eller i nogen anden dansk ret for den sags skyld.)



-------------
Tv: Sony KDL-40W4500
Reciever: Sony STR-DG820B
Dvd/blurayafspiller: Sony BDP-S350
Højtalere: Harman Kardon HKTS 11 BQ 5.1
Samsung Youseeboks


Skrevet af: Hans j
Skrevet den: 18-September-2009 kl. 22:50
Oprindeligt skrevet af Morten Rasmusse Morten Rasmusse skrev:

Oprindeligt skrevet af Hans j Hans j skrev:

Hvis køber vil have "sikker" forsendelse, så må køber betale for det *PUNKTUM*.

Enhver ved det er forbundet med risiko at sende som almindeligt brev. Hvis man, som køber, mener risikoen er for stor, så må køber betale hvad det koster at få sendt varen som pakke eller lignende.


Fint nok. Men den holder ikke i byretten (eller i nogen anden dansk ret for den sags skyld.)



Jeg vil gerne bede dig finde dokumentation på, afsender skal kunne dokumentere afsendelse, på forhånd tak.


Skrevet af: LGR01
Skrevet den: 18-September-2009 kl. 22:50
Oprindeligt skrevet af Hans j Hans j skrev:

Hvis k�ber vil have "sikker" forsendelse, s� m� k�ber betale for det *PUNKTUM*.

Enhver ved det er forbundet med risiko at sende som almindeligt brev. Hvis man, som k�ber, mener risikoen er for stor, s� m� k�ber betale hvad det koster at f� sendt varen som pakke eller lignende.



Varfør køber? Det må da også vare i sælgers interesse at varen kommer frem og han har mulighed at lægge udgiften til prisen det har køber ikke.
Leif


Skrevet af: Hother
Skrevet den: 18-September-2009 kl. 22:57
Oprindeligt skrevet af Morten Rasmusse Morten Rasmusse skrev:

Oprindeligt skrevet af Hans j Hans j skrev:

Hvis køber vil have "sikker" forsendelse, så må køber betale for det *PUNKTUM*.

Enhver ved det er forbundet med risiko at sende som almindeligt brev. Hvis man, som køber, mener risikoen er for stor, så må køber betale hvad det koster at få sendt varen som pakke eller lignende.


Fint nok. Men den holder ikke i byretten (eller i nogen anden dansk ret for den sags skyld.)

Morten, jeg er altså nødt til at spørge dig om du kender begrebet en "rimelighedsvurdering"?

Og hvis du kender begrebet og betydningen af det, har trådstarteren en sag, eller har han ikke en sag?



-------------
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.


Skrevet af: Hother
Skrevet den: 18-September-2009 kl. 22:58

Oprindeligt skrevet af LGR01 LGR01 skrev:

Oprindeligt skrevet af Hans j Hans j skrev:

Hvis k�ber vil have "sikker" forsendelse, s� m� k�ber betale for det *PUNKTUM*.

Enhver ved det er forbundet med risiko at sende som almindeligt brev. Hvis man, som k�ber, mener risikoen er for stor, s� m� k�ber betale hvad det koster at f� sendt varen som pakke eller lignende.



Varfør køber? Det må da også vare i sælgers interesse at varen kommer frem og han har mulighed at lægge udgiften til prisen det har køber ikke.
Leif

Det er da noget vås, vil du betale omkring 25 kroner ekstra ved køb af en brugt BD film - og i givet fald, har du praktiseret dette?



-------------
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.


Skrevet af: Hother
Skrevet den: 18-September-2009 kl. 23:04
Oprindeligt skrevet af Morten Rasmusse Morten Rasmusse skrev:

Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

Det er der vist ikke ret mange af os der gør når vi handler film. Et er teori, et andet er praksis - og i øvrigt fordyrende.

Det kan jeg godt forstå, men så må man tage det med i sin prissætning af filmen, at man risikere den går tabt i posten, og at man ikke kan dokumenterer forsendelsen. Eller at man er løber ind en svindlere. Nu er de fleste mennesker jo ærlige, og det vil derfor typisk alene være når Post DK laver kluder i det, at man står i en sådan situation. Et praktisk alternativ kunne være som Mikkelfrost selv sagde - at slå halv skade.

Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

Når nu du påstår, at du forholder dig til jura, så bør du bestemt også forholde dig til eventuelle misforståelser, fordrejninger i en sags fremstilling, og ikke mindst, at der er 2 udgaver af en sagsfremstilling.

Jeg kan alene forholder mig til, hvordan Mikkelfrost beskriver hændelsesforløbet. Da den anden person ikke deltager i debatten, er det lidt svært, at tage udgangspunkt i, hvad han mener. Det er klart, at såfremt det Mikkelfrost siger ikke er i overenstemmelse med sandheden, vil min konklusioner heller ikke være rigtige, men hvis vi skal sidde og gætte os frem til, hvad der faktisk er sket, vil man kunne forestille sig uendeligt mange forskellige handlingsforløb.

Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

 Jeg synes bestemt at du skal kigge på bevisernes stilling

Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

Og vente i minimum 2 år og en advokatudgift -  

En advokatudgift kræver, at Mikkelfrost enten selv vælger at gå til advokat, eller at sagen går så langt som til hovedforhandling og Mikkelfrost taber sagen. En fornuftig dommer vil dog formentlig få sælger til at indse, at der er tale om en tabersag.

Nu behøver en retssag ikke at tage 2 år. Hvis man indgiver stævning mod sælger skal denne forkyndes for ham, hvor han får 14 dage til at svare. Svarer han ikke vil der kort efter fristens udløb blive afsagt udblivelsesdom i henhold til købers påstand.

Svarer han vil processen være længere, men næppe 2 år, da der ikke skal ske omfattende bevisførelse eller skriftsveksling.

Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

Nej, sælgeren kan ikke påvise noget som helst når/hvis det er sendt som brev - glem det. Der forsvinder måske flere hundrede forsendelser fra Post.dk i døgnet, og det vil blive lagt til grund i en afgørelse.

Forestil dig at være køber, hvis man ligger det du siger til grund. Man aftaler med sælger han skal sende DVD'en og man overfører pengene. DVD'en kommer aldrig, hvorefter man skal bevise, at sælger aldrig har sendt den. Den bevisbyrde vil være umuligt at løfte og køber vil have mulighed for at sikre sig bevis for, at sælger ikke har foretaget afsendelsen.

Omvent har sælger let ved at dokumentere, at han har afsendt DVD'en. Han kan bare sende den med en indleveringsattest. Da der er fri bevisbedømmelse i Danmark kan man sagtens forestille sig andre former for bevis end en indleveringsattest, men jeg vil tro det er mere op af bakke.

Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

Det er muligt at du forholder dig til jura - det gør jeg også. Du forgøgler Mikkel noget som af sagens natur formentlig aldrig vil blive bragt til anvendelse.

Jeg forgøgler ikke noget. Jeg har sobert forklaret, hvordan juraen forholder sig. Som du sikkert har bemærket er jeg uenig i din fremstilling af juraen.

Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

Det er vi ikke uenige om. Omvendt kan man ikke påregne at sælger skal give afkald på såvel penge som film, da sælger er i god tro.

Hvorfor skulle køber give afkald på filmen eller pengene når han er i god tro?

Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

Nix, det har du misforstået når det omfatter simple brevforsendelse med Post. DK. Afsenderen har ingen mulighed for bevisbyrder eller noget tilsvarende. Det er bl.a derfor at du forgøgler med din jura. Begge parter har ved forsendelsesudgifter i realiteten aftalt og accepteret forsendelsesmetoden. Bad luck for begge parter

Jeg mener ikke at have misforstået noget, og at der er tale om en simpel brevforsendelse forandre ikke på dette.

Jo du har absolut misforstået noget. Hvis en modtager af en forsendelse acceptere billigste fremsendelsesform, har modtageren tillige accepteret de risici der ligger i forsendelsesmetoden. Jf Post DK, og dansk retspraksis i øvrigt. Betingelser for fremsendelsesmetoden - no delivery no pay or refund.

Og hvis du alene forholder dig til den ene parts fremstilling begår du en helt uacceptabel forseelese inden for praktisk jura. Kender man ikke begge sagsfremstillinger, udtaler man sig ikke



-------------
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.


Skrevet af: Morten Rasmusse
Skrevet den: 18-September-2009 kl. 23:04
Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

Morten, jeg er altså nødt til at spørge dig om du kender begrebet en "rimelighedsvurdering"?

Og hvis du kender begrebet og betydningen af det, har trådstarteren en sag, eller har han ikke en sag?

Jeg kender godt begrebet rimelighedsvurdering, men ret og rimelighed er ikke altid det samme. Selvom det  er et element som indgår i domstolenes fortolkning af retten.

Du kan fx. se Voldgiftslovens § 28, stk. 3, hvoraf fremgår:

"Voldgiftsretten afgør kun tvisten efter billighed, hvis parterne udtrykkeligt har bemyndiget voldgiftsretten hertil."

Bestemmelsen ville være overflødig, hvis ret og rimelighed var sammenfaldende.



-------------
Tv: Sony KDL-40W4500
Reciever: Sony STR-DG820B
Dvd/blurayafspiller: Sony BDP-S350
Højtalere: Harman Kardon HKTS 11 BQ 5.1
Samsung Youseeboks


Skrevet af: Morten Rasmusse
Skrevet den: 18-September-2009 kl. 23:07

Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

Og hvis du alene forholder dig til den ene parts fremstilling begår du en helt uacceptabel forseelese inden for praktisk jura. Kender man ikke begge sagsfremstillinger, udtaler man sig ikke

I så fald vil du aldrig kunne rådføre dig hos en advokat, da han ikke vil kunne udtale sig før han havde hørt modparten. Jeg kan jo alene basere min besvarelse på det som Mikkelfrost kommer med. Hvad basere du dine postulater på? Gætværk om, hvad der ellers kan være sket?

 



-------------
Tv: Sony KDL-40W4500
Reciever: Sony STR-DG820B
Dvd/blurayafspiller: Sony BDP-S350
Højtalere: Harman Kardon HKTS 11 BQ 5.1
Samsung Youseeboks


Skrevet af: Brixen
Skrevet den: 18-September-2009 kl. 23:09
Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

Politiet vil med garanti ikke modtage en anmeldelse af bedrageri inden for de beløb vi har med at gøre her 


Hother, jeg tror du er galt på den - der er vel ikke beløbsgrænser på forbrydelser?
Så skulle butikstyveri under 200 kr. også kunne gå an.


-------------
Venlig hilsen
KB


Skrevet af: cnn3
Skrevet den: 18-September-2009 kl. 23:13

Hvad er en indleveringsattest?  Og koster det noget? Er det muligt at få erstatning fra Post danmark, eller hvad går det ud på?



-------------
mvh Christian


Skrevet af: Morten Rasmusse
Skrevet den: 18-September-2009 kl. 23:16
Oprindeligt skrevet af cnn3 cnn3 skrev:

Hvad er en indleveringsattest?  Og koster det noget? Er det muligt at få erstatning fra Post danmark, eller hvad går det ud på?

En indleveringsattest koster 11 kr. og er dokumentation for, at du har indleveret brevet til Post Danmark.

Mener ikke umiddelbart, at indleveringsattesten er af nogen betydning i forhold til en eventuel erstatning for bortkomst hos Post Danmark.



-------------
Tv: Sony KDL-40W4500
Reciever: Sony STR-DG820B
Dvd/blurayafspiller: Sony BDP-S350
Højtalere: Harman Kardon HKTS 11 BQ 5.1
Samsung Youseeboks


Skrevet af: cnn3
Skrevet den: 18-September-2009 kl. 23:20

Jeg fandt det lige selv, men tak Morten

Det kan ikke bruges til erstatningsansvar mod Post Damark

 

Indleveringsattest http://postdanmark.dk/iis/kommentar/comment.asp?ID=4065&IDlang=da-dk">Klik her, hvis du har spørgsmål eller en kommentar til Post Danmark http://postdanmark.dk/cms/da-dk/Erhverv/Breve/Indleveringsattest-pf.htm">
En indleveringsattest er et bevis på, at et almindeligt brev er indleveret til Post Danmark (til postbefordring). Indleveringsattesten kan købes samtidig med, at brevet indleveres på posthuset.
Der ydes ingen erstatning i forbindelse med bortkomst, beskadigelse eller manglende indhold.

Blanketten Postkvittering/Indleveringsattest fås på posthuset og skal udfyldes, inden brevet indleveres.

Indleveringsattesten koster 11,00 kr. (inkl. moms).



-------------
mvh Christian


Skrevet af: Hother
Skrevet den: 18-September-2009 kl. 23:24
Oprindeligt skrevet af cnn3 cnn3 skrev:

Jeg fandt det lige selv, men tak Morten

Det kan ikke bruges til erstatningsansvar mod Post Damark

 

Indleveringsattest http://postdanmark.dk/iis/kommentar/comment.asp?ID=4065&IDlang=da-dk">Klik her, hvis du har spørgsmål eller en kommentar til Post Danmark http://postdanmark.dk/cms/da-dk/Erhverv/Breve/Indleveringsattest-pf.htm">
En indleveringsattest er et bevis på, at et almindeligt brev er indleveret til Post Danmark (til postbefordring). Indleveringsattesten kan købes samtidig med, at brevet indleveres på posthuset.
Der ydes ingen erstatning i forbindelse med bortkomst, beskadigelse eller manglende indhold.

Blanketten Postkvittering/Indleveringsattest fås på posthuset og skal udfyldes, inden brevet indleveres.

Indleveringsattesten koster 11,00 kr. (inkl. moms).

Præcis



-------------
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.


Skrevet af: Hother
Skrevet den: 18-September-2009 kl. 23:28
Oprindeligt skrevet af Morten Rasmusse Morten Rasmusse skrev:

Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

Og hvis du alene forholder dig til den ene parts fremstilling begår du en helt uacceptabel forseelese inden for praktisk jura. Kender man ikke begge sagsfremstillinger, udtaler man sig ikke

I så fald vil du aldrig kunne rådføre dig hos en advokat, da han ikke vil kunne udtale sig før han havde hørt modparten. Jeg kan jo alene basere min besvarelse på det som Mikkelfrost kommer med. Hvad basere du dine postulater på? Gætværk om, hvad der ellers kan være sket?

 

Det er jo heller ikke det der foregår her, det er en fremstilling fra en trådstarter der fremføre sit ærinde, og alene baseret på dennes udlægning. I dette tilfælde bør man henlede opmærksomheden på, at en vurdering alene bygger på den i øvrigt uoplyste kendsgerninger-

Og nej jeg bygger ikke på postulater



-------------
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.


Skrevet af: Hother
Skrevet den: 18-September-2009 kl. 23:30

Oprindeligt skrevet af Brixen Brixen skrev:

Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

Politiet vil med garanti ikke modtage en anmeldelse af bedrageri inden for de beløb vi har med at gøre her 


Hother, jeg tror du er galt på den - der er vel ikke beløbsgrænser på forbrydelser?
Så skulle butikstyveri under 200 kr. også kunne gå an.

Nej pricipielt ikke, men forskellen på et butikstyveri og denne "sag" er jo, at modtageren af afsendelsen har accepteret "dårligste/billigste forsendelsesform (no cure no pay i princippet)

I øvrigt er butikstyveri en kriminel handling, det er et bortkommet brev naturligvis ikke



-------------
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.


Skrevet af: Brixen
Skrevet den: 18-September-2009 kl. 23:34
Oprindeligt skrevet af Morten Rasmusse Morten Rasmusse skrev:

Oprindeligt skrevet af cnn3 cnn3 skrev:

Hvad er en indleveringsattest?  Og koster det noget? Er det muligt at få erstatning fra Post danmark, eller hvad går det ud på?

En indleveringsattest koster 11 kr. og er dokumentation for, at du har indleveret brevet til Post Danmark.

Mener ikke umiddelbart, at indleveringsattesten er af nogen betydning i forhold til en eventuel erstatning for bortkomst hos Post Danmark.



Den kan vel bruges til at overbevise køber om at varen er sendt.



-------------
Venlig hilsen
KB


Skrevet af: mikkelfrost
Skrevet den: 18-September-2009 kl. 23:37
jeg har ikke fået valget mellem "sikker" forsendtelse og billig jeg fik bare en pris ink porto og så er det den jeg betaler og når sælger ikke giver valg så fraskriver køber sig ikke nogen rettigheder ved købet .

og det er under alle omstendighedeer  sælger der skal bevise den er sendt




Skrevet af: Morten Rasmusse
Skrevet den: 18-September-2009 kl. 23:37
Oprindeligt skrevet af Brixen Brixen skrev:

Oprindeligt skrevet af Morten Rasmusse Morten Rasmusse skrev:

Oprindeligt skrevet af cnn3 cnn3 skrev:

Hvad er en indleveringsattest?  Og koster det noget? Er det muligt at få erstatning fra Post danmark, eller hvad går det ud på?

En indleveringsattest koster 11 kr. og er dokumentation for, at du har indleveret brevet til Post Danmark.

Mener ikke umiddelbart, at indleveringsattesten er af nogen betydning i forhold til en eventuel erstatning for bortkomst hos Post Danmark.



Den kan vel bruges til at overbevise køber om at varen er sendt.

Ja, hvilket jeg prøver, at overbevise Hother er af afgørende betydning for køb som ikke er forbrugerkøb :-)

Ikke kun køber men muligvis også domstolene skulle tingene komme så langt.



-------------
Tv: Sony KDL-40W4500
Reciever: Sony STR-DG820B
Dvd/blurayafspiller: Sony BDP-S350
Højtalere: Harman Kardon HKTS 11 BQ 5.1
Samsung Youseeboks


Skrevet af: Hother
Skrevet den: 18-September-2009 kl. 23:40
Oprindeligt skrevet af Brixen Brixen skrev:

Oprindeligt skrevet af Morten Rasmusse Morten Rasmusse skrev:

Oprindeligt skrevet af cnn3 cnn3 skrev:

Hvad er en indleveringsattest?  Og koster det noget? Er det muligt at få erstatning fra Post danmark, eller hvad går det ud på?

En indleveringsattest koster 11 kr. og er dokumentation for, at du har indleveret brevet til Post Danmark.

Mener ikke umiddelbart, at indleveringsattesten er af nogen betydning i forhold til en eventuel erstatning for bortkomst hos Post Danmark.



Den kan vel bruges til at overbevise køber om at varen er sendt.

Den sandsynliggøre en forsendelse er sendt. Der foretages ingen registreringer ved Post.Dk

Som det er sket i dette tilfælde vil jeg mene, at en efterlysning af en en forsendelse tillige sandsynligegøre en forsendelse.

Vi er godt nok langt ude, efter dette kan vi faktisk ikke handle BD/DVD film mere, uden en værdi - eller pakkeforsendelse. Indtil nu har vi jo stolet på hinhanden. Og det bør vi da forhåbentlig også fremover - håber jeg



-------------
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.


Skrevet af: Morten Rasmusse
Skrevet den: 18-September-2009 kl. 23:42

Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

Indtil nu har vi jo stolet på hinhanden. Og det bør vi da forhåbentlig også fremover - håber jeg

Det håber jeg da også, selvom jeg ikke har købt eller solgt herinde. Kigger dog altid om der ikke skulle være et godt tilbud



-------------
Tv: Sony KDL-40W4500
Reciever: Sony STR-DG820B
Dvd/blurayafspiller: Sony BDP-S350
Højtalere: Harman Kardon HKTS 11 BQ 5.1
Samsung Youseeboks


Skrevet af: Hother
Skrevet den: 18-September-2009 kl. 23:44

Oprindeligt skrevet af mikkelfrost mikkelfrost skrev:

jeg har ikke fået valget mellem "sikker" forsendtelse og billig jeg fik bare en pris ink porto og så er det den jeg betaler og når sælger ikke giver valg så fraskriver køber sig ikke nogen rettigheder ved købet .

og det er under alle omstendighedeer  sælger der skal bevise den er sendt


Nu spørger jeg dig direkte. Hvis er ansvaret for indgåelse af en aftale - er det også dit ansvar?. Og jeg beklager din vildfarelse, ukendskab til regler, bestemmelser og love fritager dig ikke for ansvar. Ansvaret er dit - dit alene Mikkel



-------------
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.


Skrevet af: mikkelfrost
Skrevet den: 18-September-2009 kl. 23:46
det håber jeg også,   ikke der for jeg laved denne tråd men får at få råd og hjælp   og et upassed sælger skal heller ikke ødelæggee det for mig her inde    hade sælge bare sendt de bevis han siger han har da han sage det så var det ikke sket mere .




Skrevet af: Hother
Skrevet den: 18-September-2009 kl. 23:48
Oprindeligt skrevet af Morten Rasmusse Morten Rasmusse skrev:

Oprindeligt skrevet af Brixen Brixen skrev:

Oprindeligt skrevet af Morten Rasmusse Morten Rasmusse skrev:

Oprindeligt skrevet af cnn3 cnn3 skrev:

Hvad er en indleveringsattest?  Og koster det noget? Er det muligt at få erstatning fra Post danmark, eller hvad går det ud på?

En indleveringsattest koster 11 kr. og er dokumentation for, at du har indleveret brevet til Post Danmark.

Mener ikke umiddelbart, at indleveringsattesten er af nogen betydning i forhold til en eventuel erstatning for bortkomst hos Post Danmark.



Den kan vel bruges til at overbevise køber om at varen er sendt.

Ja, hvilket jeg prøver, at overbevise Hother er af afgørende betydning for køb som ikke er forbrugerkøb :-)

Ikke kun køber men muligvis også domstolene skulle tingene komme så langt.

jamen du kan IKKE overbevise mig Morten, forsendelsen er sendt på ringeste forsendelsesbetingelser. Derfor har køber/modtager accepteret forsendelsesbetingelserne - uanset at denne (nmodtageren) ikke kender disse betingelser.

Jeg håber sgu da ikke at du beskæftiger dig med transportjura



-------------
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.


Skrevet af: LGR01
Skrevet den: 18-September-2009 kl. 23:49
Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

Oprindeligt skrevet af LGR01 LGR01 skrev:

Oprindeligt skrevet af Hans j Hans j skrev:

Hvis k�ber vil have "sikker" forsendelse, s� m� k�ber betale for det *PUNKTUM*.

Enhver ved det er forbundet med risiko at sende som almindeligt brev. Hvis man, som k�ber, mener risikoen er for stor, s� m� k�ber betale hvad det koster at f� sendt varen som pakke eller lignende.



Varf�r k�ber? Det m� da ogs� vare i s�lgers interesse at varen kommer frem og han har mulighed at l�gge udgiften til prisen det har k�ber ikke.
Leif

Det er da noget v�s, vil du betale omkring 25 kroner ekstra ved k�b af en brugt BD film - og i givet fald, har du praktiseret dette?


Så du mener at køber har alt ansvar?
Leif


Skrevet af: Hother
Skrevet den: 18-September-2009 kl. 23:49
Oprindeligt skrevet af Morten Rasmusse Morten Rasmusse skrev:

Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

Indtil nu har vi jo stolet på hinhanden. Og det bør vi da forhåbentlig også fremover - håber jeg

Det håber jeg da også, selvom jeg ikke har købt eller solgt herinde. Kigger dog altid om der ikke skulle være et godt tilbud

Det kan du normalt altid stole på Morten, vi har aldrig haft en tilsvarende banal sag før



-------------
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.


Skrevet af: Hother
Skrevet den: 18-September-2009 kl. 23:53
Oprindeligt skrevet af LGR01 LGR01 skrev:

Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

Oprindeligt skrevet af LGR01 LGR01 skrev:

Oprindeligt skrevet af Hans j Hans j skrev:

Hvis k�ber vil have "sikker" forsendelse, s� m� k�ber betale for det *PUNKTUM*.

Enhver ved det er forbundet med risiko at sende som almindeligt brev. Hvis man, som k�ber, mener risikoen er for stor, s� m� k�ber betale hvad det koster at f� sendt varen som pakke eller lignende.



Varf�r k�ber? Det m� da ogs� vare i s�lgers interesse at varen kommer frem og han har mulighed at l�gge udgiften til prisen det har k�ber ikke.
Leif

Det er da noget v�s, vil du betale omkring 25 kroner ekstra ved k�b af en brugt BD film - og i givet fald, har du praktiseret dette?


Så du mener at køber har alt ansvar?
Leif

Naturligvis skal sælger afsende det købte, men i det omfang at køber acceptere ringeste forsendelsemetode, og det fremgår jo typisk af den måde vi handler på (Filmpris+porto) og forskellen mellem den aftalte samlede pris afspejler jo forsendelsesmetoden - så ja det er købers ansvar 



-------------
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.


Skrevet af: LGR01
Skrevet den: 18-September-2009 kl. 23:53
Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

Oprindeligt skrevet af Morten Rasmusse Morten Rasmusse skrev:

Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

Indtil nu har vi jo stolet p� hinhanden. Og det b�r vi da forh�bentlig ogs� fremover - h�ber jeg

Det h�ber jeg da ogs�, selvom jeg ikke har k�bt eller solgt herinde. Kigger dog altid om der ikke skulle v�re et godt tilbud

Det kan du normalt altid stole p� Morten, vi har aldrig haft en tilsvarende banal sag f�r


Er det banalt hvis sælger ikke sender varen?
Leif


Skrevet af: Hother
Skrevet den: 18-September-2009 kl. 23:55

Oprindeligt skrevet af mikkelfrost mikkelfrost skrev:

det håber jeg også,   ikke der for jeg laved denne tråd men får at få råd og hjælp   og et upassed sælger skal heller ikke ødelæggee det for mig her inde    hade sælge bare sendt de bevis han siger han har da han sage det så var det ikke sket mere .


Jeg skal sandelig love for at du har fået råd og hjælp Mikkel- Men hvordan vil du have at en sælger skal bevise afsendelse af et brev, eller rettere hvordan ville du selv bevise at du har afsendt et brev?



-------------
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.


Skrevet af: Hother
Skrevet den: 18-September-2009 kl. 23:56
Oprindeligt skrevet af LGR01 LGR01 skrev:

Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

Oprindeligt skrevet af Morten Rasmusse Morten Rasmusse skrev:

Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

Indtil nu har vi jo stolet p� hinhanden. Og det b�r vi da forh�bentlig ogs� fremover - h�ber jeg

Det h�ber jeg da ogs�, selvom jeg ikke har k�bt eller solgt herinde. Kigger dog altid om der ikke skulle v�re et godt tilbud

Det kan du normalt altid stole p� Morten, vi har aldrig haft en tilsvarende banal sag f�r


Er det banalt hvis sælger ikke sender varen?
Leif

Og hvordan udleder du, at sælger ikke har sendt varen?



-------------
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.


Skrevet af: Morten Rasmusse
Skrevet den: 18-September-2009 kl. 23:57
Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

Oprindeligt skrevet af mikkelfrost mikkelfrost skrev:

det håber jeg også,   ikke der for jeg laved denne tråd men får at få råd og hjælp   og et upassed sælger skal heller ikke ødelæggee det for mig her inde    hade sælge bare sendt de bevis han siger han har da han sage det så var det ikke sket mere .


Jeg skal sandelig love for at du har fået råd og hjælp Mikkel- Men hvordan vil du have at en sælger skal bevise afsendelse af et brev, eller rettere hvordan ville du selv bevise at du har afsendt et brev?

Det har vi da omtalt mange gange - indleveringsattest. Indleveringsattest er dog alene hensigtsmæssig hvis du ikke bære risikoen for, at brevet faktisk kommer frem.



-------------
Tv: Sony KDL-40W4500
Reciever: Sony STR-DG820B
Dvd/blurayafspiller: Sony BDP-S350
Højtalere: Harman Kardon HKTS 11 BQ 5.1
Samsung Youseeboks


Skrevet af: Hother
Skrevet den: 19-September-2009 kl. 00:05
Oprindeligt skrevet af Morten Rasmusse Morten Rasmusse skrev:

Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

Oprindeligt skrevet af mikkelfrost mikkelfrost skrev:

det håber jeg også,   ikke der for jeg laved denne tråd men får at få råd og hjælp   og et upassed sælger skal heller ikke ødelæggee det for mig her inde    hade sælge bare sendt de bevis han siger han har da han sage det så var det ikke sket mere .


Jeg skal sandelig love for at du har fået råd og hjælp Mikkel- Men hvordan vil du have at en sælger skal bevise afsendelse af et brev, eller rettere hvordan ville du selv bevise at du har afsendt et brev?

Det har vi da omtalt mange gange - indleveringsattest. Indleveringsattest er dog alene hensigtsmæssig hvis du ikke bære risikoen for, at brevet faktisk kommer frem.

Ja tak Morten, men når du kan udlede at den aftalte filmpris i forholdet til de samlede omkostninger (forsendelsen), og at denne indebærer brevforsendelse (uden attest), så har køber accepteret Post DK. betingelser  - altså risikoen. Længere er den ikke Morten.

Er der noget du vil købe



-------------
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.


Skrevet af: Hother
Skrevet den: 19-September-2009 kl. 00:11
Nå, nu vil jeg til køjs - det var mægtig hyggeligt at diskutere jura med dig Morten - perhabs some other day

-------------
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.


Skrevet af: LGR01
Skrevet den: 19-September-2009 kl. 00:16
Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

Oprindeligt skrevet af LGR01 LGR01 skrev:

Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

Oprindeligt skrevet af Morten Rasmusse Morten Rasmusse skrev:

Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

Indtil nu har vi jo stolet p� hinhanden. Og det b�r vi da forh�bentlig ogs� fremover - h�ber jeg

Det h�ber jeg da ogs�, selvom jeg ikke har k�bt eller solgt herinde. Kigger dog altid om der ikke skulle v�re et godt tilbud

Det kan du normalt altid stole p� Morten, vi har aldrig haft en tilsvarende banal sag f�r


Er det banalt hvis s�lger ikke sender varen?
Leif

Og hvordan udleder du, at s�lger ikke har sendt varen?


Hvis han siger han kan bevise at han sendt varen og ikke vil gøre det er der noget galt. Hvis han siger at han sendt med posten uden noget bevis for det må han prøve finde ud af noget med køber, ikke bare blive væk.
Leif


Skrevet af: Brixen
Skrevet den: 19-September-2009 kl. 00:22
Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

Nå, nu vil jeg til køjs - det var mægtig hyggeligt at diskutere jura med dig Morten - perhabs some other day

God idé - jeg tror også jeg tager strømmen til computeren nu



-------------
Venlig hilsen
KB


Skrevet af: Bruger udmeldt 43
Skrevet den: 19-September-2009 kl. 12:02
Nu er det vist på tide jeg bryder tavsheden. Jeg er sælgeren. Men for at få belyst alle aspekter, vil jeg starte fra begyndelsen.
 
Mikkel køber to film af mig, og efterfølgende opstår der uenighed om hvem der skal afholde portoudgifter. Han mener han har fået loving på at få sendt filmene portofrit, mens jeg fastholder at han skal afholde udgiften. Efter timelange forhandlinger, hvor jeg tilbyder at betale halvdelen og han stædigt fastholder sit krav, ender det med at jeg bliver knotten og skriver at hvis han vil ha' sine film, skal han betale hele portoen. Det indvilger han meget nødtvunget i til sidst, og jeg sender filmene til ham. Iøvrigt samtidigt med 2 andre forsendelser, som kom frem til addressaterne til tiden.
 
Så det var med stor undren og mistro at jeg fik besked på at han ikke havde modtaget filmene. For hvad skulle jeg næsten tro efter vores uenighed om porto udgifterne. At han talte sandt og vitterligt ikke havde modtaget filmene, eller at han var sur over at have betalt "for meget" for sine film, og nu ville "straffe " mig ved at kræve pengene retur. Jeg må indrømme at jeg hældte mest til det sidste.
 
Dagen efter tar' jeg på posthuset og efterlyser forsendelsen ved at udfylde en formular, som ikke har en kopi. Og jeg opdager også at den kassebon, som jeg har fået da jeg sendte filmene ikke findes mere. Og det er jo ret træls, da jeg i diskussionerne i de mange PM's med Mikkel, har sagt at jeg har bevis for forsendelsen. Men da Mikkel så skriver at han har kontaktet politiet med henblik på at rejse en sigtelse for bedrageri, så synes jeg "festen" stopper her. Og jeg meddeler ham at jeg afventer videre i sagen og ikke vil komme med yderligere kommentarer.

Kampus


Skrevet af: Skyum
Skrevet den: 19-September-2009 kl. 12:57

Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Nu er det vist på tide jeg bryder tavsheden. Jeg er sælgeren. Men for at få belyst alle aspekter, vil jeg starte fra begyndelsen.
 
Mikkel køber to film af mig, og efterfølgende opstår der uenighed om hvem der skal afholde portoudgifter. Han mener han har fået loving på at få sendt filmene portofrit, mens jeg fastholder at han skal afholde udgiften. Efter timelange forhandlinger, hvor jeg tilbyder at betale halvdelen og han stædigt fastholder sit krav, ender det med at jeg bliver knotten og skriver at hvis han vil ha' sine film, skal han betale hele portoen. Det indvilger han meget nødtvunget i til sidst, og jeg sender filmene til ham. Iøvrigt samtidigt med 2 andre forsendelser, som kom frem til addressaterne til tiden.
 
Så det var med stor undren og mistro at jeg fik besked på at han ikke havde modtaget filmene. For hvad skulle jeg næsten tro efter vores uenighed om porto udgifterne. At han talte sandt og vitterligt ikke havde modtaget filmene, eller at han var sur over at have betalt "for meget" for sine film, og nu ville "straffe " mig ved at kræve pengene retur. Jeg må indrømme at jeg hældte mest til det sidste.
 
Dagen efter tar' jeg på posthuset og efterlyser forsendelsen ved at udfylde en formular, som ikke har en kopi. Og jeg opdager også at den kassebon, som jeg har fået da jeg sendte filmene ikke findes mere. Og det er jo ret træls, da jeg i diskussionerne i de mange PM's med Mikkel, har sagt at jeg har bevis for forsendelsen. Men da Mikkel så skriver at han har kontaktet politiet med henblik på at rejse en sigtelse for bedrageri, så synes jeg "festen" stopper her. Og jeg meddeler ham at jeg afventer videre i sagen og ikke vil komme med yderligere kommentarer.

Kampus

Det er et svært dilemma.  

Hvis jeg var køber var jeg overhovedet ikke i tvivl om at du havde sendt filmene, men det er baseret på en teori om at du har handlet så meget herinde hvor alt er forløbet efter bogen.



-------------
Samsung UE75-ES9005U | Pioneer SC-LX83 | OPPO 93 | Samsung 3126 | Dali Ikon 7 | Dali Vokal 2 | Dali Ikon wall | B&W PV1 Subwoofer | Harmony Touch | Apple TV3


Skrevet af: Bruger udmeldt 43
Skrevet den: 19-September-2009 kl. 13:02
Oprindeligt skrevet af Skyum Skyum skrev:

Det er et svært dilemma.  

Hvis jeg var køber var jeg overhovedet ikke i tvivl om at du havde sendt filmene, men det er baseret på en teori om at du har handlet så meget herinde hvor alt er forløbet efter bogen.

Det forklarede jeg også Mikkel, at jeg havde handlet herinde et halvt hundrede gange, og alt var forløbet som det skulle. Men den argumentation fejede han rask af bordet, og blev ved med at kræve pengene retur.



Skrevet af: Skyum
Skrevet den: 19-September-2009 kl. 13:05
Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Oprindeligt skrevet af Skyum Skyum skrev:

Det er et svært dilemma.  

Hvis jeg var køber var jeg overhovedet ikke i tvivl om at du havde sendt filmene, men det er baseret på en teori om at du har handlet så meget herinde hvor alt er forløbet efter bogen.

Det forklarede jeg også Mikkel, at jeg havde handlet herinde et halvt hundrede gange, og alt var forløbet som det skulle. Men den argumentation fejede han rask af bordet, og blev ved med at kræve pengene retur.

Hmm.   Ja så erde t svært.   Håber i når til enighed på et tidspunkt.



-------------
Samsung UE75-ES9005U | Pioneer SC-LX83 | OPPO 93 | Samsung 3126 | Dali Ikon 7 | Dali Vokal 2 | Dali Ikon wall | B&W PV1 Subwoofer | Harmony Touch | Apple TV3


Skrevet af: Bruger udmeldt 43
Skrevet den: 19-September-2009 kl. 13:08
Oprindeligt skrevet af Skyum Skyum skrev:

Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Oprindeligt skrevet af Skyum Skyum skrev:

Det er et svært dilemma.  

Hvis jeg var køber var jeg overhovedet ikke i tvivl om at du havde sendt filmene, men det er baseret på en teori om at du har handlet så meget herinde hvor alt er forløbet efter bogen.

Det forklarede jeg også Mikkel, at jeg havde handlet herinde et halvt hundrede gange, og alt var forløbet som det skulle. Men den argumentation fejede han rask af bordet, og blev ved med at kræve pengene retur.

Hmm.   Ja så erde t svært.   Håber i når til enighed på et tidspunkt.

Det har jeg nu mine tvivl om. Når han truer med politianmeldelse for bedrageri og at slæbe mig i retten, så er jeg ikke interesseret i at diskutere yderligere med ham.



Skrevet af: Hans j
Skrevet den: 19-September-2009 kl. 13:25
Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Oprindeligt skrevet af Skyum Skyum skrev:

Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Oprindeligt skrevet af Skyum Skyum skrev:

Det er et svært dilemma.  

Hvis jeg var køber var jeg overhovedet ikke i tvivl om at du havde sendt filmene, men det er baseret på en teori om at du har handlet så meget herinde hvor alt er forløbet efter bogen.

Det forklarede jeg også Mikkel, at jeg havde handlet herinde et halvt hundrede gange, og alt var forløbet som det skulle. Men den argumentation fejede han rask af bordet, og blev ved med at kræve pengene retur.

Hmm.   Ja så erde t svært.   Håber i når til enighed på et tidspunkt.

Det har jeg nu mine tvivl om. Når han truer med politianmeldelse for bedrageri og at slæbe mig i retten, så er jeg ikke interesseret i at diskutere yderligere med ham.



Der støtter jeg dig Kampus, hvis han vil politianmelde osv. så ville jeg også meddele han kan gå den vej, for her stopper festen.

Hvad der er sket med filmene, for jeg tror (ved ikke) 100% du har sendt dem, kan ingen vide. Desværre læser vi jo ret ofte om film som "forsvinder" under forsendelse. Nogen områder er plaget så meget af det, så jeg tror (ved ikke) det er visse ansatte som mener det er deres bonustillæg. der findes http://dahf.dk/viewtopic.php?f=10&t=11831 - denne tråd på dahf.dk, hvor man kan se nogen er særdeles hårdt ramt.
Jeg må tilstå jeg er ovenud tilfreds med den service jeg "får" hos post.dk. Flinke flinke postbude og de kommer stort set altid og ringer på, hvis det ikke kan være i postkassen (nogle afløsere er knap så motiverede ).

Ja, det er sgu surt når varen ikke dukker op, men det er min opfattelse, det er køber som bestemmer forsendelse, men også betaler for forsendelsen. Ytrer man ikke ønske om speciel forsendelse, vil det i mine handler altid betyde billigste forsendelse. Som jeg skrev tidligere i tråden, vil køber have det sendt som pakke, så må køber betale pakkepris, men også fortælle man vil have det sendt på den måde.


Skrevet af: Hother
Skrevet den: 19-September-2009 kl. 13:26
Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Oprindeligt skrevet af Skyum Skyum skrev:

Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Oprindeligt skrevet af Skyum Skyum skrev:

Det er et svært dilemma.  

Hvis jeg var køber var jeg overhovedet ikke i tvivl om at du havde sendt filmene, men det er baseret på en teori om at du har handlet så meget herinde hvor alt er forløbet efter bogen.

Det forklarede jeg også Mikkel, at jeg havde handlet herinde et halvt hundrede gange, og alt var forløbet som det skulle. Men den argumentation fejede han rask af bordet, og blev ved med at kræve pengene retur.

Hmm.   Ja så erde t svært.   Håber i når til enighed på et tidspunkt.

Det har jeg nu mine tvivl om. Når han truer med politianmeldelse for bedrageri og at slæbe mig i retten, så er jeg ikke interesseret i at diskutere yderligere med ham.

Nåe...det dig Kampus...nej jeg ville heller ikke et øjeblik være i tvivl om at du har sendt fimene.  Jeg har flere gange handlet med dig, og helt uden problemer. Vi har endda ofte udlånt film til hinanden - heller ingen problemer

Nej, man kan hurtigt få nok, når man føler at andre går over ens streg - så klapper man helt i. Og du har i mine øjne faktisk gjort det eneste rigtige efter at du blev truet med en politianmeldelse . stoppe diskussionen- for så er der ikke mere at tale om. Altså som jeg ser det 



-------------
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.


Skrevet af: Bruger udmeldt 43
Skrevet den: 19-September-2009 kl. 13:44
Oprindeligt skrevet af Hans j Hans j skrev:

Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

 

Det har jeg nu mine tvivl om. Når han truer med politianmeldelse for bedrageri og at slæbe mig i retten, så er jeg ikke interesseret i at diskutere yderligere med ham.



Der støtter jeg dig Kampus, hvis han vil politianmelde osv. så ville jeg også meddele han kan gå den vej, for her stopper festen.

Hvad der er sket med filmene, for jeg tror (ved ikke) 100% du har sendt dem, kan ingen vide. Desværre læser vi jo ret ofte om film som "forsvinder" under forsendelse. Nogen områder er plaget så meget af det, så jeg tror (ved ikke) det er visse ansatte som mener det er deres bonustillæg. der findes http://dahf.dk/viewtopic.php?f=10&t=11831 - denne tråd på dahf.dk, hvor man kan se nogen er særdeles hårdt ramt.
Jeg må tilstå jeg er ovenud tilfreds med den service jeg "får" hos post.dk. Flinke flinke postbude og de kommer stort set altid og ringer på, hvis det ikke kan være i postkassen (nogle afløsere er knap så motiverede ).

Ja, det er sgu surt når varen ikke dukker op, men det er min opfattelse, det er køber som bestemmer forsendelse, men også betaler for forsendelsen. Ytrer man ikke ønske om speciel forsendelse, vil det i mine handler altid betyde billigste forsendelse. Som jeg skrev tidligere i tråden, vil køber have det sendt som pakke, så må køber betale pakkepris, men også fortælle man vil have det sendt på den måde.

Jamen jeg er glad for at der er andre der kan se hvilket dilemma jeg er bragt i. Jeg er da også stjernetosset på PostDK, hvis det er dem der har taget filmene. Men det kan jeg jo ikke vide med sikkerhed. Og Mikkel kan heller ikke bevise at han IKKE har modtaget filmene.



Skrevet af: Hother
Skrevet den: 19-September-2009 kl. 13:46
Præcis Kampus. Og hvis handlen var fra den tråd hvor jeg købte Madagascar af dig, så kan jeg bekræfte at jeg fik min film 

-------------
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.


Skrevet af: Bruger udmeldt 43
Skrevet den: 19-September-2009 kl. 13:50
Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

 

Nåe...det dig Kampus...nej jeg ville heller ikke et øjeblik være i tvivl om at du har sendt fimene.  Jeg har flere gange handlet med dig, og helt uden problemer. Vi har endda ofte udlånt film til hinanden - heller ingen problemer

Nej, man kan hurtigt få nok, når man føler at andre går over ens streg - så klapper man helt i. Og du har i mine øjne faktisk gjort det eneste rigtige efter at du blev truet med en politianmeldelse . stoppe diskussionen- for så er der ikke mere at tale om. Altså som jeg ser det 

Præcis! Med de næsten 50 gange vi har sendt film frem og tilbage uden problemer, har jeg da en forventning om at det også er gået glat i dette tilfælde.



Skrevet af: MasterK
Skrevet den: 19-September-2009 kl. 15:05
Moralen på denne historie må være...

Hvis du køber noget privat over nettet og det sendes som brev post, skal du være beredt på muligheden for at du ikke modtager varen, ergo kan du undvære pengene ??

Forudbetal ALDRIG noget, der sendes som brev. Sælger kan jo lige så godt stole på køber, som omvendt.

Kræv at sælger sender varerne som pakkepost.  Få evt track og trace nummer. Du må selvfølgelig selv stå for udgiften til pakkeforsendelse.

Hvis en pakke forsvinder, har afsenderen mulighed for at få erstatning, så kan man igen diskutere om ikke køber bare skal betale når pakken modtages, da sælger jo kan se om pakken er nået frem.

Køber af princip aldrig noget der brevforsendes. Og bruger sjældent forudbetaling.




Skrevet af: slettet.18124
Skrevet den: 19-September-2009 kl. 15:07
Jeg må erkende, at jeg ikke kender til disse problemer, jeg har handlet over nettet i mange år, en ting jeg ALTID har gjort, er at sende som postpakke med tt nummer, det
giver mig ro som sælger, det giver køber ro, jeg har altid oplyst, at jeg KUN sender som postpakke.

Jeg har aldrig haft problemer, hverken som køber eller sælger, ved at handle på denne måde.

Jeg har også solgt film herinde, men som alm. post, og da vi ved at PostDanmark nogle gange har lange fingre, venter jeg altid spændt på at køber melder tilbage , at
han/hun har modtaget pakken, og jeg gemmer altid min kvit. indtil handlen er ovre og alt er ok.

Jeg ved at man kan efterlyse en forsendelse via posthuset, behøver ikke kvit. men søges på personen der er sendt til.

Hvis man som køber/sælger er nervøs for en forsendelse, er en forsendelse som postpakke den eneste løsning, men så bliver det jo for dyrt, så man må opveje hvad man vil.

Men begynde at true med politi, så holder fornuften op, som er reelt tåbelig, de tager de sig ikke af, der burde findes en løsning i fred og ro, og nu er det kun få
hundrede kr. ikke flere tusinde kr.

Jeg er tryg ved både at sælge og købe herinde.

-------------




Skrevet af: kennethbrdk
Skrevet den: 19-September-2009 kl. 15:32
Er det bare mig eller er film der går tabt i posten steget en hel del de sidste 3 måneder. Er lige før man burde skrive en klage til post dk - enten enkeltvis - eller samlet på forumets vegne. Jeg vil dog sige at jeg kun har prøvet det en enkelt gang her for nylig men har ellers været skånt for dette. Synes bare man høre om flere og flere tilfælde....Synes ikke det kan være rigtigt at man skal vælge track & trace for at være sikker på at det kommer frem - er jo slet ikke rentabelt ved en enkelt film.


Skrevet af: Bruger udmeldt 43
Skrevet den: 19-September-2009 kl. 15:56

Oprindeligt skrevet af MasterK MasterK skrev:

Moralen på denne historie må være...

Hvis du køber noget privat over nettet og det sendes som brev post, skal du være beredt på muligheden for at du ikke modtager varen, ergo kan du undvære pengene ?? Fuldstændigt enig!!


Forudbetal ALDRIG noget, der sendes som brev. Sælger kan jo lige så godt stole på køber, som omvendt. Uenig! Modsiger det første udsagn.

Kræv at sælger sender varerne som pakkepost.  Få evt track og trace nummer. Du må selvfølgelig selv stå for udgiften til pakkeforsendelse. Dette er ikke rentabelt ved handel med 1-2 film

Hvis en pakke forsvinder, har afsenderen mulighed for at få erstatning, så kan man igen diskutere om ikke køber bare skal betale når pakken modtages, da sælger jo kan se om pakken er nået frem. Endnu mindre rentabelt, da efterkravsgebyr er væsentligt højt - 75 kr?

Køber af princip aldrig noget der brevforsendes. Og bruger sjældent forudbetaling. Så er handel med brugte film helt udelukket.


Kampus



Skrevet af: Bruger udmeldt 43
Skrevet den: 19-September-2009 kl. 16:01

Oprindeligt skrevet af Jan.Larsen Jan.Larsen skrev:

Jeg må erkende, at jeg ikke kender til disse problemer, jeg har handlet over nettet i mange år, en ting jeg ALTID har gjort, er at sende som postpakke med tt nummer, det
giver mig ro som sælger, det giver køber ro, jeg har altid oplyst, at jeg KUN sender som postpakke.

Jeg har aldrig haft problemer, hverken som køber eller sælger, ved at handle på denne måde. Og jeg har aldrig haft problemer ved at sende som brev. Og det har jeg gjort mere end 50 gange uden "uheld".

Jeg har også solgt film herinde, men som alm. post, og da vi ved at PostDanmark nogle gange har lange fingre, venter jeg altid spændt på at køber melder tilbage , at
han/hun har modtaget pakken, og jeg gemmer altid min kvit. indtil handlen er ovre og alt er ok. Det må jeg så huske at gøre, da det kan være vigtigt for køber.

Jeg ved at man kan efterlyse en forsendelse via posthuset, behøver ikke kvit. men søges på personen der er sendt til. Korrekt.

Hvis man som køber/sælger er nervøs for en forsendelse, er en forsendelse som postpakke den eneste løsning, men så bliver det jo for dyrt, så man må opveje hvad man vil. Enig.

Men begynde at true med politi, så holder fornuften op, som er reelt tåbelig, de tager de sig ikke af, der burde findes en løsning i fred og ro, og nu er det kun få
hundrede kr. ikke flere tusinde kr. Lige mine ord.

Jeg er tryg ved både at sælge og købe herinde. Det er jeg så ikke mere.

Kampus



Skrevet af: Bruger udmeldt 43
Skrevet den: 19-September-2009 kl. 16:08

Oprindeligt skrevet af kennethbrdk kennethbrdk skrev:

Er det bare mig eller er film der går tabt i posten steget en hel del de sidste 3 måneder. Er lige før man burde skrive en klage til post dk - enten enkeltvis - eller samlet på forumets vegne. Jeg vil dog sige at jeg kun har prøvet det en enkelt gang her for nylig men har ellers været skånt for dette. Synes bare man høre om flere og flere tilfælde....Synes ikke det kan være rigtigt at man skal vælge track & trace for at være sikker på at det kommer frem - er jo slet ikke rentabelt ved en enkelt film.

Fik ihvertfald at vide på posthuset, at det er et kedeligt problem, og at de anbefaler at man sender med pakkepost. Men det er jo for let. Tror gennemgående PostDK har et stort problem med rekruttering af stabile og hæderlige medarbejdere, fordi de er blevet "udsultet" lønmæssigt og arbejdsmiljø-mæssigt i flere år. Hurra for privatisering



Skrevet af: rhsin
Skrevet den: 19-September-2009 kl. 16:31
Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

Og hvordan udleder du, at sælger ikke har sendt varen?

Omend beløbet er lille er der vel lidt essens i at køber såfremt han har overført via bank kan bevise at han har betalt for en vare, er denne ikke kommet frem fordi den enten er bortkommet under forsendelse eller endnu værre fordi den ikke er blevet sendt, så er det vel egentligt fair nok at bede bevis om en vare er afsendt og kan man ikke bevise afsendelse så vil jeg da mene at købr har en bedre "case" end sælger.

Så er jeg iøvrigt ligeglad med om den er sendt som brev eller pakke... jeg ved at hvis jeg skal sende en vare som sælger så er det mig der skal bevise den er blevet sendt kan jeg ikke det så har jeg altså et problem

vil da iøvrigt gerne lige supplere med at man så også kan researche lidt på om sælger eller køber iøvrigt ser seriøs og og har "handelshistorik" hvis det er tilfældet mener jeg at man må forholde sig til det er seriøse personer man har med at gøre, så syntes jeg det er ærgeligt at pakker forsvinder, og jeg ville selv som enten køber eller sælger forsøger at finde et kompromis i mindelighed, fremfor at mistænkeliggøre hinanden, og her må jeg så nok også indskyde at man i så fald ikke kommer langt ved at beskylde hinanden for snyd... eller mistillid for det er den sikre vej til hårdknude.

Men udfra hvad jeg kender til kampus her på stedet har jeg ihvertfald ingen tvivl om at jeg sagtens ville turde handle med hende, da jeg betragter hende som en hæderlig person. 



-------------
Mvh

René


Skrevet af: Hans j
Skrevet den: 19-September-2009 kl. 17:08
Oprindeligt skrevet af rhsin rhsin skrev:

Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

Og hvordan udleder du, at sælger ikke har sendt varen?

Omend beløbet er lille er der vel lidt essens i at køber såfremt han har overført via bank kan bevise at han har betalt for en vare, er denne ikke kommet frem fordi den enten er bortkommet under forsendelse eller endnu værre fordi den ikke er blevet sendt, så er det vel egentligt fair nok at bede bevis om en vare er afsendt og kan man ikke bevise afsendelse så vil jeg da mene at købr har en bedre "case" end sælger.

Så er jeg iøvrigt ligeglad med om den er sendt som brev eller pakke... jeg ved at hvis jeg skal sende en vare som sælger så er det mig der skal bevise den er blevet sendt kan jeg ikke det så har jeg altså et problem

vil da iøvrigt gerne lige supplere med at man så også kan researche lidt på om sælger eller køber iøvrigt ser seriøs og og har "handelshistorik" hvis det er tilfældet mener jeg at man må forholde sig til det er seriøse personer man har med at gøre, så syntes jeg det er ærgeligt at pakker forsvinder, og jeg ville selv som enten køber eller sælger forsøger at finde et kompromis i mindelighed, fremfor at mistænkeliggøre hinanden, og her må jeg så nok også indskyde at man i så fald ikke kommer langt ved at beskylde hinanden for snyd... eller mistillid for det er den sikre vej til hårdknude.

Men udfra hvad jeg kender til kampus her på stedet har jeg ihvertfald ingen tvivl om at jeg sagtens ville turde handle med hende, da jeg betragter hende som en hæderlig person. 


Jamen hvis du kan få køber til at betale kr. 75,- i porto for én film, så er det også fint .

Kræver køber jeg skal dokumentere afsendelse som brev, ja så koster det ekstra kr. 25,-. Jeg kan nemlig ikke bare smide den i nærmeste postkasse, men skal ned på posthuset og stå i kø, samt betale kr. 11,- for en postkvittering.



Skrevet af: Breddam
Skrevet den: 19-September-2009 kl. 17:50
Løjerlig læsning - meget af det...
rhsin rammer hovedet på sømmet, dog

Uanset, om de juridiske aspekter, som er meget præcist beskrevet af Morten Rasmussen (og betvivlet af Hother(?)), tilsyneladende er til gunst for køber, ville jeg da - i tillidens hellige navn - gerne se en forbrødring parterne imellem.
Postdanmark eller en forkert adresse eller....
Slå dog halv skade om det og tag evt. ved lære af de gode råd, som er givet i tråden - og slå en streg over følelser og nag. Vi skal kunne handle sammen her i forum!

Venligst
Søren


Skrevet af: Pade2204
Skrevet den: 19-September-2009 kl. 18:02
JØSES...

Jeg fik næsten mine tømrermænd tilbage ved at læse tråden her

Ha nu en god weekend folkens :-)


Skrevet af: Brixen
Skrevet den: 19-September-2009 kl. 18:07
Oprindeligt skrevet af Hans j Hans j skrev:



Kræver køber jeg skal dokumentere afsendelse som brev, ja så koster det ekstra kr. 25,-. Jeg kan nemlig ikke bare smide den i nærmeste postkasse, men skal ned på posthuset og stå i kø, samt betale kr. 11,- for en postkvittering.



Jeg har så et par gange selv betalt den kvittering, bare for at have én i tilfælde af problemer.


-------------
Venlig hilsen
KB


Skrevet af: Hother
Skrevet den: 19-September-2009 kl. 18:43

Oprindeligt skrevet af Breddam Breddam skrev:

Løjerlig læsning - meget af det...
rhsin rammer hovedet på sømmet, dog

Uanset, om de juridiske aspekter, som er meget præcist beskrevet af Morten Rasmussen (og betvivlet af Hother(?)), tilsyneladende er til gunst for køber, ville jeg da - i tillidens hellige navn - gerne se en forbrødring parterne imellem.
Postdanmark eller en forkert adresse eller....
Slå dog halv skade om det og tag evt. ved lære af de gode råd, som er givet i tråden - og slå en streg over følelser og nag. Vi skal kunne handle sammen her i forum!

Venligst
Søren

Jamen jeg betvivler ikke den fremlagte fortolkning af lovgivningen - jeg bestrider den. Og hvorfor jeg bestrider det fremlagte, det har jeg allerede redegjort for.

Og når jeg så samtidig erfarer, at afsenderen allerede HAR efterlyst forsendelsen, så forstår jeg slet ikke tråden.

Og hele omfanget, herunder truslen om politianmeldelse for en bortkommet forsendelse, så har vi i mine øjne nået topmålet...og hvad jeg mener med topmålet, det må man selv fortolkel

Men jeg er ganske enig i, at vi med tiltro skal kunne handle sammen her på siden. Om tråden så har ødelagt noget, det må tiden vise. Men jeg håber det minsandten ikke

 



-------------
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.


Skrevet af: rhsin
Skrevet den: 19-September-2009 kl. 23:30

Oprindeligt skrevet af Hans j Hans j skrev:

Jamen hvis du kan få køber til at betale kr. 75,- i porto for én film, så er det også fint .

Kræver køber jeg skal dokumentere afsendelse som brev, ja så koster det ekstra kr. 25,-. Jeg kan nemlig ikke bare smide den i nærmeste postkasse, men skal ned på posthuset og stå i kø, samt betale kr. 11,- for en postkvittering.

Jamen det er vel et valg "du" som sælger er nødt til at tage med i salgsligningen... det er jo "dig" der skal bevise afsendelsen hvis der er sået tvivl om den vitterligt er afsendt.. hvadenten man bryder sig om det eller ej.... derfor er der ricisi involveret for både sælger og køber såfremt man render ind i brodne kar... dette mener jeg dog ikke er tilfældet her, for jeg tror vitterligt der er tale om at en pakke er forsvundet... og det er ærgeligt.

Ikke desto mindre syntes jeg da det er en sund debat at tage, for det er da et issue man skal have med i handel via nettet.. ellers kunne man jo lave et system ala http://www.trendsales.dk - www.trendsales.dk hvor mindre seriøse sælgere relativt hurtigt rates og spottes, og gode får høje karakterer og anmeldelser.. hvilket naturligvis også må leve med samme usikkerhed omkring forsendelser, omvendt bliver gentagne mangler osv hurtigt registreret og gemt på brugeren, så handles der med faste brugere med gode ratings er sikkerheden formentlig større pga. den viste historik 



-------------
Mvh

René


Skrevet af: Exxtreme
Skrevet den: 19-September-2009 kl. 23:42
Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

Oprindeligt skrevet af Breddam Breddam skrev:

Løjerlig læsning - meget af det...
rhsin rammer hovedet på sømmet, dog

Uanset, om de juridiske aspekter, som er meget præcist beskrevet af Morten Rasmussen (og betvivlet af Hother(?)), tilsyneladende er til gunst for køber, ville jeg da - i tillidens hellige navn - gerne se en forbrødring parterne imellem.
Postdanmark eller en forkert adresse eller....
Slå dog halv skade om det og tag evt. ved lære af de gode råd, som er givet i tråden - og slå en streg over følelser og nag. Vi skal kunne handle sammen her i forum!

Venligst
Søren

Jamen jeg betvivler ikke den fremlagte fortolkning af lovgivningen - jeg bestrider den. Og hvorfor jeg bestrider det fremlagte, det har jeg allerede redegjort for.

Og når jeg så samtidig erfarer, at afsenderen allerede HAR efterlyst forsendelsen, så forstår jeg slet ikke tråden.

Og hele omfanget, herunder truslen om politianmeldelse for en bortkommet forsendelse, så har vi i mine øjne nået topmålet...og hvad jeg mener med topmålet, det må man selv fortolkel

Men jeg er ganske enig i, at vi med tiltro skal kunne handle sammen her på siden. Om tråden så har ødelagt noget, det må tiden vise. Men jeg håber det minsandten ikke

Måske har du bare for stor tiltro til folk, og det er der grundlæggende ikke noget galt i...

Men når sælger nægter at fremføre hans beviser for afsendelse af film, til trods for at han siger han HAR beviser for afsendelse, ja så hopper kæden af for mig... Jeg synes det lugter af snyd når han nægter at fremføre beviserne, og dermed er det meget nærliggende at tro at han netop ikke har efterlyst forsendelsen, men at han bare prøver at holde køber hen ved at sige at forsendelsen er efterlyst...



Skrevet af: Hother
Skrevet den: 20-September-2009 kl. 00:02
Oprindeligt skrevet af Exxtreme Exxtreme skrev:

Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

Oprindeligt skrevet af Breddam Breddam skrev:

Løjerlig læsning - meget af det...
rhsin rammer hovedet på sømmet, dog

Uanset, om de juridiske aspekter, som er meget præcist beskrevet af Morten Rasmussen (og betvivlet af Hother(?)), tilsyneladende er til gunst for køber, ville jeg da - i tillidens hellige navn - gerne se en forbrødring parterne imellem.
Postdanmark eller en forkert adresse eller....
Slå dog halv skade om det og tag evt. ved lære af de gode råd, som er givet i tråden - og slå en streg over følelser og nag. Vi skal kunne handle sammen her i forum!

Venligst
Søren

Jamen jeg betvivler ikke den fremlagte fortolkning af lovgivningen - jeg bestrider den. Og hvorfor jeg bestrider det fremlagte, det har jeg allerede redegjort for.

Og når jeg så samtidig erfarer, at afsenderen allerede HAR efterlyst forsendelsen, så forstår jeg slet ikke tråden.

Og hele omfanget, herunder truslen om politianmeldelse for en bortkommet forsendelse, så har vi i mine øjne nået topmålet...og hvad jeg mener med topmålet, det må man selv fortolkel

Men jeg er ganske enig i, at vi med tiltro skal kunne handle sammen her på siden. Om tråden så har ødelagt noget, det må tiden vise. Men jeg håber det minsandten ikke

Måske har du bare for stor tiltro til folk, og det er der grundlæggende ikke noget galt i...

Men når sælger nægter at fremføre hans beviser for afsendelse af film, til trods for at han siger han HAR beviser for afsendelse, ja så hopper kæden af for mig... Jeg synes det lugter af snyd når han nægter at fremføre beviserne, og dermed er det meget nærliggende at tro at han netop ikke har efterlyst forsendelsen, men at han bare prøver at holde køber hen ved at sige at forsendelsen er efterlyst...

Jeg kan se....at du Æhhhh...er kommet noget sendt ind i debatten, og det er altså Kampus der er sælger. I og med, at du ikke har læst indlæggene, skal jeg undlade at rapportere dig for personangreb. INGEN er nogensinde blevet snydt af Kampus. Kampus og jeg har lånt hinanden film i stor stil. Kampus har solgt masser af film her, og ingen problemer.

Kampus lugter ingen steder, men det gør Post DK



-------------
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.


Skrevet af: kennethbrdk
Skrevet den: 20-September-2009 kl. 08:44
Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Oprindeligt skrevet af kennethbrdk kennethbrdk skrev:

Er det bare mig eller er film der går tabt i posten steget en hel del de sidste 3 måneder. Er lige før man burde skrive en klage til post dk - enten enkeltvis - eller samlet på forumets vegne. Jeg vil dog sige at jeg kun har prøvet det en enkelt gang her for nylig men har ellers været skånt for dette. Synes bare man høre om flere og flere tilfælde....Synes ikke det kan være rigtigt at man skal vælge track & trace for at være sikker på at det kommer frem - er jo slet ikke rentabelt ved en enkelt film.

Fik ihvertfald at vide på posthuset, at det er et kedeligt problem, og at de anbefaler at man sender med pakkepost. Men det er jo for let. Tror gennemgående PostDK har et stort problem med rekruttering af stabile og hæderlige medarbejdere, fordi de er blevet "udsultet" lønmæssigt og arbejdsmiljø-mæssigt i flere år. Hurra for privatisering

Selvfølgelig anbefaler de pakkepost - det er også en meget bedre forretning for dem. Synes hellere, at de skulle evaluere, hvordan de kan forbedre deres brevposthåndtering!!



Skrevet af: Exxtreme
Skrevet den: 20-September-2009 kl. 09:08
Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

Oprindeligt skrevet af Exxtreme Exxtreme skrev:

Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

Oprindeligt skrevet af Breddam Breddam skrev:

Løjerlig læsning - meget af det...
rhsin rammer hovedet på sømmet, dog

Uanset, om de juridiske aspekter, som er meget præcist beskrevet af Morten Rasmussen (og betvivlet af Hother(?)), tilsyneladende er til gunst for køber, ville jeg da - i tillidens hellige navn - gerne se en forbrødring parterne imellem.
Postdanmark eller en forkert adresse eller....
Slå dog halv skade om det og tag evt. ved lære af de gode råd, som er givet i tråden - og slå en streg over følelser og nag. Vi skal kunne handle sammen her i forum!

Venligst
Søren

Jamen jeg betvivler ikke den fremlagte fortolkning af lovgivningen - jeg bestrider den. Og hvorfor jeg bestrider det fremlagte, det har jeg allerede redegjort for.

Og når jeg så samtidig erfarer, at afsenderen allerede HAR efterlyst forsendelsen, så forstår jeg slet ikke tråden.

Og hele omfanget, herunder truslen om politianmeldelse for en bortkommet forsendelse, så har vi i mine øjne nået topmålet...og hvad jeg mener med topmålet, det må man selv fortolkel

Men jeg er ganske enig i, at vi med tiltro skal kunne handle sammen her på siden. Om tråden så har ødelagt noget, det må tiden vise. Men jeg håber det minsandten ikke

Måske har du bare for stor tiltro til folk, og det er der grundlæggende ikke noget galt i...

Men når sælger nægter at fremføre hans beviser for afsendelse af film, til trods for at han siger han HAR beviser for afsendelse, ja så hopper kæden af for mig... Jeg synes det lugter af snyd når han nægter at fremføre beviserne, og dermed er det meget nærliggende at tro at han netop ikke har efterlyst forsendelsen, men at han bare prøver at holde køber hen ved at sige at forsendelsen er efterlyst...

Jeg kan se....at du Æhhhh...er kommet noget sendt ind i debatten, og det er altså Kampus der er sælger. I og med, at du ikke har læst indlæggene, skal jeg undlade at rapportere dig for personangreb. INGEN er nogensinde blevet snydt af Kampus. Kampus og jeg har lånt hinanden film i stor stil. Kampus har solgt masser af film her, og ingen problemer.

Kampus lugter ingen steder, men det gør Post DK

Ja email-notifikations-funktionen virkede åbenbart ikke efter hensigten denne gang, da jeg ikke har fået mails efter det indlæg af dit som jeg quotede...
Men rapporter du bare hvis du føler for det



Print side | Luk vindue