Print side | Luk vindue

Samsung tv kan ikke finde digitale kanale

Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Visnings- og lytte-udstyr
Forumnavn: TV
Forumbeskrivelse: Fladskærme, billedrør og projections-tv
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=66590
Udskrevet den: 28-Marts-2024 kl. 18:19


Emne: Samsung tv kan ikke finde digitale kanale
Skrevet af: Ning
Emne: Samsung tv kan ikke finde digitale kanale
Skrevet den: 20-September-2009 kl. 13:44
Naboen har et Samsung le 32b 350 og Yousee fuldpakken. Efter manualen skulle den have DVB c mpeg4 tuner, men vi kan simpelthen ikke finde nogle digitale kanaler når den søger.
Er der nogen der kan hjælpe?


-------------
Ning



Svar:
Skrevet af: Radiomanden
Skrevet den: 20-September-2009 kl. 14:12

 

 Søges der på den rigtige Tuner.?



-------------
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E


Skrevet af: PerW
Skrevet den: 20-September-2009 kl. 14:23
Er I sikre på at der er DVB C tuner i TV'et? Ud fra nr vil jeg tror at det er en paralel importeret model og ikke alle ustyret med DVB C tuner. Man kan ikke finde noget på Samsung.dk om 32B350, men kun 32B355. Når går ind og vil søge efter kanaler, vælger man først digital og derefter skal man vælge mellem antenne og kabel. Får I denne valg mulighed frem?


Skrevet af: Ning
Skrevet den: 20-September-2009 kl. 14:34
Den er købt hos Fleegård i tyskland.
I manual står der at der er dvb c i. og man får også muigheden for at søge i digitale kanaler, men den finder som sagt ikke nogen.
Mener ikke at man får valgmuligheden for at vælge mellem ant. og kabel.

Når man skal vælge land er der ikke mulig for at vælge Danmark.... har prøvet at søge med "Storbritaninen" og "andre"


-------------
Ning


Skrevet af: PerW
Skrevet den: 20-September-2009 kl. 15:07

Digitale kanaler kan både være T (via antenne) eller C via (via kabeltv, Yousee). Den manual jeg kan finde siger:

Functionalities related to Digital TV(DVB) are only available in countries/areas where DVB-T (MPEG2 and MPEG4 AVC) digital terrestrial signals are broadcasted or where you are able to access to a compatible DVB-C(MPEG2 and MPEG4 AAC) cable-TV service. Please check with your local dealer the possibility to receive DVB-T or DVB-C signal.

Så alt efter land TV'et kommer fra kan der være DVB T eller DVB C tuner i.

Når du laver en søgning, får du mulighed for at indtaste netværksID og frekvens?



Skrevet af: Ning
Skrevet den: 20-September-2009 kl. 15:17
Nej, det får jeg ikke mulighed for.

-------------
Ning


Skrevet af: PerW
Skrevet den: 20-September-2009 kl. 15:19

Oprindeligt skrevet af Ning Ning skrev:

Nej, det får jeg ikke mulighed for.

Så vil jeg mene at TV'et er uden DVB C, da de oplysninger er nødvendige for at søge på DVB C.

 

/per



Skrevet af: Ning
Skrevet den: 20-September-2009 kl. 16:02
Mystisk, jeg ved at naboen har spurgt direkte om dette på Fleegaard support da han købte tv"et, og fik at vide at det havde den. Men han har vist desværre sletten den mail han fik.

-------------
Ning


Skrevet af: PerW
Skrevet den: 20-September-2009 kl. 16:07

Han kan jo prøve at kontakte Samsung support og skrive modelnr inkl de 3 bogstaver og serienr og hører om TV'et har DVB C. (Jeg har dog hørt at ind imellem vil Samsung DK ikke hjælpe ved parallel import, så må han jo tage fat i Fleegaard.)



Skrevet af: Nicoleif
Skrevet den: 20-September-2009 kl. 16:10
[QUOTE=PerW]

Digitale kanaler kan både være T (via antenne)
eller C via (via kabeltv, Yousee). Den manual jeg kan finde siger:[/
P]<FONT face=ArialMT><FONT face=ArialMT>

Functionalities related to Digital TV(DVB) are
only available in countries/areas where DVB-T (MPEG2 and MPEG4
AVC) digital terrestrial signals are broadcasted or where you are able
to access to a compatible DVB-C(MPEG2 and MPEG4 AAC) cable-TV
service. Please check with your local dealer the possibility to receive
DVB-T or DVB-C signal.


Så alt efter land TV'et kommer fra kan der
være DVB T eller DVB C tuner i.


Når du laver en søgning, får du mulighed for
at indtaste netværksID og frekvens?

[/
QUOTE]
Er Automatisk søgning på frekvens ikke tilstrækkeligt hvis man så har
indtastet netværks nr?


Skrevet af: PerW
Skrevet den: 20-September-2009 kl. 16:17
Oprindeligt skrevet af Nicoleif Nicoleif skrev:

[QUOTE=PerW]

Digitale kanaler kan både være T (via antenne)
eller C via (via kabeltv, Yousee). Den manual jeg kan finde siger:[/
P]<FONT face=ArialMT><FONT face=ArialMT>

Functionalities related to Digital TV(DVB) are
only available in countries/areas where DVB-T (MPEG2 and MPEG4
AVC) digital terrestrial signals are broadcasted or where you are able
to access to a compatible DVB-C(MPEG2 and MPEG4 AAC) cable-TV
service. Please check with your local dealer the possibility to receive
DVB-T or DVB-C signal.


Så alt efter land TV'et kommer fra kan der
være DVB T eller DVB C tuner i.


Når du laver en søgning, får du mulighed for
at indtaste netværksID og frekvens?

[/
QUOTE]
Er Automatisk søgning på frekvens ikke tilstrækkeligt hvis man så har
indtastet netværks nr?

Så meget kender jeg ikke til Samsung, men på mit Sony bliver de digitale kanaler ustabile, hvis man ikke udfylder frekvensen inden søgningen.



Skrevet af: Nicoleif
Skrevet den: 20-September-2009 kl. 16:33
Ok men hvilket frekvens interval indtaster man så?


Skrevet af: PerW
Skrevet den: 20-September-2009 kl. 16:44
Hos Yousee har du et netværksID som afhænger af, hvor du bor og frekvensen er 143.000 Hz (143 MHz)


Skrevet af: stigc
Skrevet den: 20-September-2009 kl. 16:50
ifølge fleggårds hjemmeside, er der kun DVB-T i fjernsynet :
http://www.fleggaardshop.dk/pi/Samsung_LE_32B350_14015_107.aspx - http://www.fleggaardshop.dk/pi/Samsung_LE_32B350_14015_107.a spx

-------------
Stig

Blot min ringe mening !


Skrevet af: junsas
Skrevet den: 20-September-2009 kl. 20:38
Oprindeligt skrevet af Ning Ning skrev:

Naboen har et Samsung le 32b 350 og Yousee fuldpakken. Efter manualen skulle den have DVB c mpeg4 tuner, men vi kan simpelthen ikke finde nogle digitale kanaler når den søger.
Er der nogen der kan hjælpe?


Har du prøvet at sætte landekoden på finland?


-------------

Samsung 55"KS9005































Bose Lifestyle 520
Huawei mate 9


Skrevet af: bphhm
Skrevet den: 21-September-2009 kl. 13:33
Finland som landekode er også mit forslag, hvis der altså er DVB-C modtager i.

Nogle TV finder først kanalerne når man sætter Finland som landekode fordi de der har slukket for analog TV for et stykke tid siden.


Skrevet af: Cuomos
Skrevet den: 02-Oktober-2009 kl. 12:40
Oprindeligt skrevet af PerW PerW skrev:

Digitale kanaler kan både være T (via antenne) eller C via (via kabeltv, Yousee). Den manual jeg kan finde siger:

Functionalities related to Digital TV(DVB) are only available in countries/areas where DVB-T (MPEG2 and MPEG4 AVC) digital terrestrial signals are broadcasted or where you are able to access to a compatible DVB-C(MPEG2 and MPEG4 AAC) cable-TV service. Please check with your local dealer the possibility to receive DVB-T or DVB-C signal.

Så alt efter land TV'et kommer fra kan der være DVB T eller DVB C tuner i.

Når du laver en søgning, får du mulighed for at indtaste netværksID og frekvens?



Hej :)

Jeg har nøjagtig samme problem, efter at ha' købt det selvsamme TV hos fleggaard i Padborg og har kontaktet Samsung.
Problemet er: Fjernsynet HAR DVB-C tuner, men fjernsynet er ikke udstyret med DK som landekode (som du har fundet ud af). Finland som landekode er heller ikke en mulighed, dsværre. Derfor kan du ikke modtage signalet UDEN et kort som kan erhverves ved YouSee for den nette sum af 595,- + en md udgift på 30,-.
Med andre ord har Fleggaard meget misvisende givet indtrykket af at TV'et er klar til det digitale signal i DK - hvilket det IKKE er 




-------------
fisk


Skrevet af: Cuomos
Skrevet den: 06-Oktober-2009 kl. 17:38
Som tidligere beskrevet har jeg nøjagtig samme problem.
Jeg har nu kontaktet fleggaard, da de har skiltet med at tv'et er klar til det nye digitale signal - hvilket ikke passer da tv'et jo ikke har dansk landekode i sig!
De har nu svaret tilbage og tilbudt mig et FullHD tv i bytte, uden mer'omkostninger. Det var da trodsalt meget positivt :)
Jeg skal dog bare lige forsikre mig at det nye tv har dansk landekode i sig ellers så er det jo et fedt....

Det var bare ment som en opfordring til dig om at henvende dig til dem og forklarer dem at tv'et er købt på et falsk grundlag (at de reklamerer med at tv'et er klar til det nye digitale signal).
Så kontakt dem og snak med dem. Det kan via lidt bytteri, løse problemet :)

Mvh
Cuomos



-------------
fisk


Skrevet af: walsh
Skrevet den: 25-Oktober-2009 kl. 14:26

Hej Alle

Jeg har samme problem. Dette er et samsung LE40R86W med DVB-C

vi har fået Canal Digital family mix. Jeg har selv et Sony KDL40W3000, som virker fint med CAmodul fra Conax. Alle kanaler kommer frem.

Men det Samsung er der problemer med. Jeg kan ikke få lov til at ændre frekvens på den digitale søgning.

Ved manuel kanalindstilling, kan jeg kun vælge en kanal, hvor der er låst en frekvens fast til. Når jeg laver en søgning, finder den 6 kanaler( gratis kanalerne)

Jeg vil ind og ændre den til 306 mhz, men denne findes ikke i de spektra af kanaler.

Mit spørgsmål er så.

Hvordan får jeg love til at ændre alle de indstillinger, som jeg self har fundet i dette forum.

 

hilsen walsh




Print side | Luk vindue