Print side | Luk vindue

Toshiba 32" Regza AV636, kr 3.499

Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Visnings- og lytte-udstyr
Forumnavn: TV
Forumbeskrivelse: Fladskærme, billedrør og projections-tv
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=67150
Udskrevet den: 20-Maj-2024 kl. 23:59


Emne: Toshiba 32" Regza AV636, kr 3.499
Skrevet af: Parabolen
Emne: Toshiba 32" Regza AV636, kr 3.499
Skrevet den: 28-September-2009 kl. 23:07

Da der ikke gøres så meget opmæksom på Toshiba hos de handlende vil jeg lige gøre opmærksom på dette tilbud fra DBC . Der tilbydes dette fremragende apparat med Mpeg 4, digital DVB-C og B:

http://www.e-pages.dk/cbchotspot/17/ - http://www.e-pages.dk/cbchotspot/17/

På side 8

Det er dog kun 32" der tilbydes. Men kan man klare sig med 32" er dette et fremragende apparet!



-------------
/Erik



Svar:
Skrevet af: nilfri
Skrevet den: 28-September-2009 kl. 23:40
Og endda til 2999 her http://www.computercity.dk/products/product.aspx?ID=3093236 - http://www.computercity.dk/products/product.aspx?ID=3093236

-------------
Venlig hilsen

Finn, Roskilde


Skrevet af: Parabolen
Skrevet den: 28-September-2009 kl. 23:47
Oprindeligt skrevet af nilfri nilfri skrev:

Og endda til 2999 her http://www.computercity.dk/products/product.aspx?ID=3093236 - http://www.computercity.dk/products/product.aspx?ID=3093236
Fint så fik vi også den med. Godt at få andre mærker i fokus, da der i handlen er en ensidig markedsføring af få mærker.

-------------
/Erik


Skrevet af: Helmuth
Skrevet den: 29-September-2009 kl. 07:40
Fint at høre lidt om andre mærker/producenter.


Skrevet af: thor-thor
Skrevet den: 29-September-2009 kl. 10:03

Nogen der ved hvordan det går for Toshiba mht. (billed)kvalitet.

Tidligere har de haft ry for nok at være et lavpris mærke, men med ret god billedkvalitet...



Skrevet af: Parabolen
Skrevet den: 29-September-2009 kl. 17:42
Oprindeligt skrevet af thor-thor thor-thor skrev:

Nogen der ved hvordan det går for Toshiba mht. (billed)kvalitet.

Tidligere har de haft ry for nok at være et lavpris mærke, men med ret god billedkvalitet...

Jeg har selv en Toshiba wl66 32" med analog tuner og det er absolut kvalitet i bedste klasse. Nu kender jeg ikke de nye med digital tuner og det kunne også for mig være interesant at høre mere om kvaliteten af dem. Der er et link til en test her af Toshiba 37AV635D LCD:

http://www.avforums.com/reviews/Toshiba-37AV635D-LCD-HDTV-Review.html - http://www.avforums.com/reviews/Toshiba-37AV635D-LCD-HDTV-Re view.html

Ikke helt samme udgave men i 1366x768.

Jeg vil dog også gerne høre fra brugere her fra forummet omkring de digitale udgaver af Toshiba!

 



-------------
/Erik


Skrevet af: Parabolen
Skrevet den: 30-September-2009 kl. 21:15
Er der ikke nogen der kan fortælle lidt om Toshiba med digital tuner?

-------------
/Erik


Skrevet af: Nicoleif
Skrevet den: 01-Oktober-2009 kl. 09:01

Oprindeligt skrevet af Parabolen Parabolen skrev:

Er der ikke nogen der kan fortælle lidt om Toshiba med digital tuner?

Jeg har 32AV635DN med MPEG-2/4 / DVB-T/C. Den digitale tuner virker fint hos mig og her 1. november begynder DR's HD-kanal så det bliver lækkert! Og TV'et er IMO i rigtigt lækkert design!



Skrevet af: Parabolen
Skrevet den: 01-Oktober-2009 kl. 17:01

Det lader jo til at det er et rimeligt apparat fra AV serien. Til prisen et absolut godt tilbud kr. 2.999,-

Er der flere der har samme oplevelser som Nicoleif vedr. kvaliteten?



-------------
/Erik


Skrevet af: tvillingen
Skrevet den: 13-Oktober-2009 kl. 01:09
Nicoleif: Du skriver at den digitale tuner virker fint, hvilken: T eller C ? Jeg har lige været med til at købe et hos El-giganten, men mistænker at der ikke er C-tuner i apparatet. Jeg får kun 8 digitale kanaler igennem på YouSee, og support hos YouSee mente, at det kunne være T-tuneren, der fangede dem. Eneste kanal jeg kunne se, var folketinget.

Jeg har læst i andre tråde, at nogle har haft lignende problemer og skriver om netværksnr 00100 og qam64, som jeg ikke har prøvet eller fundet.

Toshibas egen hjemmeside siger intet om DVB-C. Elgiganten.se siger heller ikke noget om DVB-C, kun elgiganten.dk. Er der nogen, der med sikkerhed kan sige, at Toshiba 32AV635DN har DVB-C tuner?


Skrevet af: nilfri
Skrevet den: 13-Oktober-2009 kl. 08:30

Oprindeligt skrevet af tvillingen tvillingen skrev:


Toshibas egen hjemmeside siger intet om DVB-C. Elgiganten.se siger heller ikke noget om DVB-C, kun elgiganten.dk. Er der nogen, der med sikkerhed kan sige, at Toshiba 32AV635DN har DVB-C tuner?

computercity (som i mellemtiden har hævet prisen) nævner "Digital tuner (DVB-T/C - MPEG4)"



-------------
Venlig hilsen

Finn, Roskilde


Skrevet af: Nicoleif
Skrevet den: 13-Oktober-2009 kl. 09:17

Oprindeligt skrevet af tvillingen tvillingen skrev:

Nicoleif: Du skriver at den digitale tuner virker fint, hvilken: T eller C ? Jeg har lige været med til at købe et hos El-giganten, men mistænker at der ikke er C-tuner i apparatet. Jeg får kun 8 digitale kanaler igennem på YouSee, og support hos YouSee mente, at det kunne være T-tuneren, der fangede dem. Eneste kanal jeg kunne se, var folketinget.

Jeg har læst i andre tråde, at nogle har haft lignende problemer og skriver om netværksnr 00100 og qam64, som jeg ikke har prøvet eller fundet.

Toshibas egen hjemmeside siger intet om DVB-C. Elgiganten.se siger heller ikke noget om DVB-C, kun elgiganten.dk. Er der nogen, der med sikkerhed kan sige, at Toshiba 32AV635DN har DVB-C tuner?

Tvillingen - det oplevede jeg også ved opsætningen! Du skal laven en fuld scan og så huske at indtaste netværks ID (00150 hos mig) og så sætte start frekvens til 143.000, så finder du ca 200 kanaler. Og ja den har DBV-C tuner da det er det jeg kører, nu her hvor Yousee er gået over til digitalt spejl!   



Skrevet af: tvillingen
Skrevet den: 13-Oktober-2009 kl. 11:29
Nicoleif: Tak for dejligt svar. Jeg har talt med Yousee og fik nogenlunde samme svar. Afprøver det meget snart. Hvad med land i forbindelse med EPG. Har læst i andre tråde, at nogle sætter Land= Sverige eller Finland. Har du erfaring med det?
/Michael


Skrevet af: Nicoleif
Skrevet den: 13-Oktober-2009 kl. 13:31

Oprindeligt skrevet af tvillingen tvillingen skrev:

Nicoleif: Tak for dejligt svar. Jeg har talt med Yousee og fik nogenlunde samme svar. Afprøver det meget snart. Hvad med land i forbindelse med EPG. Har læst i andre tråde, at nogle sætter Land= Sverige eller Finland. Har du erfaring med det?
/Michael

Jeg bruger ikke EPG men umiddelbart ser det ud til at virke fint!



Skrevet af: tvillingen
Skrevet den: 13-Oktober-2009 kl. 17:43
Hei Nicoleif
Jeg blev træt af TV'et til sidst. En søgning efter kanaler så ud til at vare næsten 2 timer, tilsyneladende fandt det alligevel ikke noget, ingen support i Danmark, ikke mange hits ved en Google søgning osv.

Min konklusion efter at jeg har brugt for lang tid med at tale med YouSee support, få noget sludder at vide af ansatte hos Elgiganten, forsk. informationer på forsk. hjemmesider osv og forsøg på at finde relevante præcise informationer om produktet på nettet osv. osv. - til sidst blev jeg og kæresten enige om: Det gider vi ikke mere. Retur til Elefanten og pengene retur.

Og taget beslutningen: Jeg handler ikke mere hos Elefanten.

Nu søger jeg et andet TV - og har i øvrigt bedt om lidt hjælp herinde i dette forum.
/Michael


Skrevet af: Nicoleif
Skrevet den: 14-Oktober-2009 kl. 00:35
Oprindeligt skrevet af tvillingen tvillingen skrev:

Hei Nicoleif
Jeg blev træt af TV'et til sidst. En søgning efter kanaler så ud til at vare næsten 2 timer, tilsyneladende fandt det alligevel ikke noget, ingen support i Danmark, ikke mange hits ved en Google søgning osv.

Min konklusion efter at jeg har brugt for lang tid med at tale med YouSee support, få noget sludder at vide af ansatte hos Elgiganten, forsk. informationer på forsk. hjemmesider osv og forsøg på at finde relevante præcise informationer om produktet på nettet osv. osv. - til sidst blev jeg og kæresten enige om: Det gider vi ikke mere. Retur til Elefanten og pengene retur.

Og taget beslutningen: Jeg handler ikke mere hos Elefanten.

Nu søger jeg et andet TV - og har i øvrigt bedt om lidt hjælp herinde i dette forum.
/Michael
  Det lyder godt nok mærkeligt. Hvis man kan gå ud fra at du har fået samme model som mig, så bør du få ca 200 kanaler ved automatisk scan med indtastning af netværks ID og start frekvens 143.000! Held og lykke med din søgning efter andet tv!


Skrevet af: Parabolen
Skrevet den: 14-Oktober-2009 kl. 20:07

Oprindeligt skrevet af tvillingen tvillingen skrev:

Nicoleif: Du skriver at den digitale tuner virker fint, hvilken: T eller C ? Jeg har lige været med til at købe et hos El-giganten, men mistænker at der ikke er C-tuner i apparatet. Jeg får kun 8 digitale kanaler igennem på YouSee, og support hos YouSee mente, at det kunne være T-tuneren, der fangede dem. Eneste kanal jeg kunne se, var folketinget.

Jeg har læst i andre tråde, at nogle har haft lignende problemer og skriver om netværksnr 00100 og qam64, som jeg ikke har prøvet eller fundet.

Toshibas egen hjemmeside siger intet om DVB-C. Elgiganten.se siger heller ikke noget om DVB-C, kun elgiganten.dk. Er der nogen, der med sikkerhed kan sige, at Toshiba 32AV635DN har DVB-C tuner?
Det er korrekt at levere den tilbage. Der står dog klart på Elgiganten.dk hjemmeside at den er med DVB-C så det er noget underlig at den ikke kan hente de digitale kanaler.

Jeg har lige opsat en 32AV636 hos min søster og den hentede unden problemer 156 digitale kanaler. Så jeg vil anbefale at man ved nyanskaffelse køber 636 versionen.



-------------
/Erik



Print side | Luk vindue