Print side | Luk vindue

TV2 måske betalingskanal fra 2011

Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Generelle emner
Forumnavn: TV-stationer og kanaler
Forumbeskrivelse: Debat om TV stationerne og deres kanaler
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=67525
Udskrevet den: 11-Juni-2024 kl. 05:21


Emne: TV2 måske betalingskanal fra 2011
Skrevet af: Ham_Der
Emne: TV2 måske betalingskanal fra 2011
Skrevet den: 05-Oktober-2009 kl. 17:45
TV2 bliver måske betalingskanal allerede fra 2011
http://epn.dk/medier/tv/article1840352.ece - http://epn.dk/medier/tv/article1840352.ece

Jeg kunne godt forestille mig, at det forslag med et "TV2 alene" kort er dømt ude.
Under alle omstændigheder skal man have en modtager med kortlæser, hvis man ønsker at modtage TV2 fra antenne.



Svar:
Skrevet af: Ole Pihl
Skrevet den: 05-Oktober-2009 kl. 19:33

TV2 burde have et spark i røven .

Større snydepelse skal man lede længe efter .

De påstod at de havde underskud , og lokkede politikerne til at åbne for brugerbetaling på TV2 .

Da det var i hus "Opdagede" de at der var overskud i kassen , og klaskede sig på maven , af grin over at det var så let at snyde de folkevalgte .

Nu vil TV2 have lov til at afbryde programmer og film  , med reklameblokke ligesom TV3 og andre kanaler

Jeg håber at de må gå nedenom og hjem .



Skrevet af: Hyl.dk
Skrevet den: 05-Oktober-2009 kl. 19:48
Hvis det betyder vi ikke skal betale licens til dem mere,
er det ok, hvis vi stadig skal det, er det sku noget
skrammel!

-------------
Udstyr:
* Receiver - Pioneer VSX-LX60
* Effekt - XTZ Edge A2-300 (2 stk Bi-amp)
* Front - XTZ 99.36 MK1
* Center - XTZ 99.25 MK1
* Sub - XTZ 99 W10.16 (m. 700W klasse-D modul)


Skrevet af: reslfj
Skrevet den: 05-Oktober-2009 kl. 20:12
Oprindeligt skrevet af Ole Pihl Ole Pihl skrev:

TV2 burde have et spark i røven .

Større snydepelse skal man lede længe efter .

De påstod at de havde underskud , og lokkede politikerne til at åbne for brugerbetaling på TV2 .

Da det var i hus "Opdagede" de at der var overskud i kassen ,

Du skulle nu have undersøgt, hvorfor der var underskud og hvor dette underskud kom fra, før du udtalte dig så kraftigt.

TV2 har flere kanaler, nogle betaler jeg og andre kabel-/satellit- kunder  fx for TV2 Film og TV2 News.  Hovedkanalen har, efter hvad jeg ved, store problemer med, at reklamekronerne svinger meget og flyttet mere og mere over på internettet. Det er jo et nyt problem, som skal have en løsning. 

TV2 har også en stor gæld fra tiden med TV2 radio - og det hjælper jo ikke, at man i bagklogskab siger, at de aldrig skulle have lavet radio.  Det gjorde  TV2 bla. fordi den nuværende regering - og dele af oppositionen - fik og stadig får julelys i øjnene over al konkurrence til DR.   

Men også jeg kan aldrig overbevises om at TV2 ikke skal sendes FTA - det er en del af at opretholde vor nationale kultur og sprog.  Danskerne skal naturligvis betale - der er ikke andre til det -  men vi har en udemærket licens system.

Det er en fejl, som vi bør bruge bål og brand (eller trussel derom) til at ændre,  at public service TV og Radio skal være underlagt det frie marked.    Det skal have lov til at bruge reklamemarkedet til at skaffe maksimalt udbytte til  public service - enten direkte eller ved at man fx  brandskatter alle reklamer, der rettes mod danskerne - og giver alle pengene til TV2 og DR.

Så må andre medie klare sig som de bedst kan, med smulerne fra de riges bord.

Jeg har - udover youSee i stuen -  en FTA MPEG-4 boks  UDEN kortlæser - og jeg opfordre alle til, at  anskaffe en lignende boks. Så må man opgive TV2 for en stund og klage til den lokale folketingsmad/kvinde, hvis de faktisk indførere korttvang. 

Det gør de ikke, hvis vi er mange nok.

De s**de politikere, skal ikke tænke i privat forretning - men i god service til (skatte-/licens-) borgerne.

Lars

 



-------------
Send mindst én DR kanal HEVC kodet, så alle forstår at alt nyt skal kunne HEVC.


Skrevet af: Bambus
Skrevet den: 05-Oktober-2009 kl. 21:04

Oprindeligt skrevet af Hyl.dk Hyl.dk skrev:

Hvis det betyder vi ikke skal betale licens til dem mere,
er det ok, hvis vi stadig skal det, er det sku noget
skrammel!

Du betaler ikke så meget som en krone i licens til TV2.



Skrevet af: nilfri
Skrevet den: 05-Oktober-2009 kl. 21:25
Oprindeligt skrevet af Bambus Bambus skrev:

Oprindeligt skrevet af Hyl.dk Hyl.dk skrev:

Hvis det betyder vi ikke skal betale licens til dem mere,
er det ok, hvis vi stadig skal det, er det sku noget
skrammel!

Du betaler ikke så meget som en krone i licens til TV2.

Det kommer nok an på, hvordan man betragter TV2's forretningsmodel:

"
Spørgsmål: Hvad går medielicensen til?
Svar: Langt hovedparten af licenskronerne går til DR. En mindre del går til de regionale TV 2-virksomheder (TV 2/Lorry, TV 2 ØST, TV 2/Bornholm, TV2/FYN, TV SYD, TV/MIDT-VEST, TV2/ØSTJYLLAND og TV 2/NORD), og en endnu mindre del går til lokalradio- og lokal-tv-formål m.v..
 
TV 2/DANMARK A/S har ikke modtaget licensmidler siden 2004. "

Kilde: http://www.kum.dk/sw53735.asp - Kulturministeriets Spørgsmål og svar vedrørende multimedielicens



-------------
Venlig hilsen

Finn, Roskilde


Skrevet af: JesperLund
Skrevet den: 05-Oktober-2009 kl. 21:51
Oprindeligt skrevet af Ham_Der Ham_Der skrev:

TV2 bliver måske betalingskanal allerede fra 2011
http://epn.dk/medier/tv/article1840352.ece - http://epn.dk/medier/tv/article1840352.ece

Jeg kunne godt forestille mig, at det forslag med et "TV2 alene" kort er dømt ude.
Under alle omstændigheder skal man have en modtager med kortlæser, hvis man ønsker at modtage TV2 fra antenne.


Hold your horses... det er kun et ønske fra TV2. Det politiske forlig siger stadig 2012, og det skal lige godkendes af EU først.

Eftersom der reelt ikke er tale om brugerbetaling for TV2, men om en skat på andre betalingskanaler (SBS og Viasat) som blot tilfalder TV2, kunne jeg godt forestille mig at der ville blive visse problemer i EU regi. Ordningen er, udover at være det værste kulturpolitiske makværk der nogenside er lavet i kongeriget, skruet sammen på en sådan måde at den er åbenlyst konkurrenceforvridende overfor SBS og Viasat.

Der skal i øvrigt nok blive en del ballade når det går op for folk at de kun kan se TV2 med kort, specielt hvis der kun kommer et enkelt gratis kort til de husstande der ikke har andre betalingskanaler (jeg tænker på husstande med flere TV). For slet ikke at tale om de husstande som har valgt Elsparefondens foretrukne DVB-T modtager som ikke er udstyret med kortlæser..


-------------
Linux FTW, afspiller nu Blu-ray film på Ubuntu 12.04 med VLC direkte fra optisk disc.


Skrevet af: lunddal
Skrevet den: 06-Oktober-2009 kl. 09:26
Oprindeligt skrevet af nilfri nilfri skrev:

Det kommer nok an på, hvordan man betragter TV2's forretningsmodel



TV 2 Regionerne har intet med TV 2 at gøre - de er selvejende.


Skrevet af: lunddal
Skrevet den: 06-Oktober-2009 kl. 09:33
Oprindeligt skrevet af JesperLund JesperLund skrev:

Ordningen er, udover at være det værste kulturpolitiske makværk der nogenside er lavet i kongeriget, skruet sammen på en sådan måde at den er åbenlyst konkurrenceforvridende overfor SBS og Viasat.


Til gengæld må SBS (og Viasat hvis de gad) sende i Danmark med reklameafbrydelser og i øvrigt tage penge for kanalen.

Hvis de alle skal ligestilles, skal TV 2 have lov til at opkræve betaling (men det skal så være fra alle) og have lov til reklamebreaks.

Oprindeligt skrevet af JesperLund JesperLund skrev:

Der skal i øvrigt nok blive en del ballade når det går op for folk at de kun kan se TV2 med kort, specielt hvis der kun kommer et enkelt gratis kort til de husstande der ikke har andre betalingskanaler (jeg tænker på husstande med flere TV).


Det er så spørgsmålet om hvor mange husstande, der pt. kun ønsker at vælge mellem tre kanaler, så også har mere end ét tv


Skrevet af: JesperLund
Skrevet den: 06-Oktober-2009 kl. 10:42
Oprindeligt skrevet af lunddal lunddal skrev:


Til gengæld må SBS (og Viasat hvis de gad) sende i Danmark med reklameafbrydelser og i øvrigt tage penge for kanalen.


Du kan fravælge SBS og Viasat, eller en af dem. Men du kan ikke fravælge betaling til TV2 hvis du betaler til enten Viasat eller SBS. Det aspekt vil jeg mene er konkurrenceforvridende, men nu må vi se hvad EU siger...


-------------
Linux FTW, afspiller nu Blu-ray film på Ubuntu 12.04 med VLC direkte fra optisk disc.


Skrevet af: Ham_Der
Skrevet den: 06-Oktober-2009 kl. 16:43
Oprindeligt skrevet af JesperLund JesperLund skrev:

Oprindeligt skrevet af Ham_Der Ham_Der skrev:

TV2 bliver måske betalingskanal allerede fra 2011
http://epn.dk/medier/tv/article1840352.ece - http://epn.dk/medier/tv/article1840352.ece

Jeg kunne godt forestille mig, at det forslag med et "TV2 alene" kort er dømt ude.
Under alle omstændigheder skal man have en modtager med kortlæser, hvis man ønsker at modtage TV2 fra antenne.

Der skal i øvrigt nok blive en del ballade når det går op for folk at de kun kan se TV2 med kort, specielt hvis der kun kommer et enkelt gratis kort til de husstande der ikke har andre betalingskanaler (jeg tænker på husstande med flere TV). For slet ikke at tale om de husstande som har valgt Elsparefondens foretrukne DVB-T modtager som ikke er udstyret med kortlæser..


Ligeså ser jeg et problem for parabol brugere. Hvis man ønsker at se TV2 på mere end et tv, koster det ekstra. Man kan næppe få et TV2 alene kort til fjernsynet i køkkenet eller børneværelset, hvis man har parabol i stuen.

Hvorfor f....n er det ikke hele landet der kan få kabel?


Skrevet af: ghost-the-man
Skrevet den: 06-Oktober-2009 kl. 18:10
For mit vedkommende,så vil tv2 ikke være en del af min kanalliste,ikke så meget for,at man skal betale for det,for der er jo ikke noget,der er gratis i dag,nååår jo,recordere.dk er,men for at de vil lave afbrydelser i udsendelserne,det gir jeg ikke bruge min tid på,håber da at jeg kan vælge den fra hos min udbyder som er CD hvis den kommer der.


-------------
M.V.H Jan

http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=33699&PN=1&title=ghostthemans-hjemmebio - welcome to Ghost-The-Man`s Hjemmebio/HiFi


Skrevet af: jnvir
Skrevet den: 06-Oktober-2009 kl. 18:33
Oprindeligt skrevet af reslfj reslfj skrev:

Oprindeligt skrevet af Ole Pihl Ole Pihl skrev:

TV2 burde have et spark i røven .

Større snydepelse skal man lede længe efter .

De påstod at de havde underskud , og lokkede politikerne til at åbne for brugerbetaling på TV2 .

Da det var i hus "Opdagede" de at der var overskud i kassen ,

Du skulle nu have undersøgt, hvorfor der var underskud og hvor dette underskud kom fra, før du udtalte dig så kraftigt.

TV2 har flere kanaler, nogle betaler jeg og andre kabel-/satellit- kunder  fx for TV2 Film og TV2 News.  Hovedkanalen har, efter hvad jeg ved, store problemer med, at reklamekronerne svinger meget og flyttet mere og mere over på internettet. Det er jo et nyt problem, som skal have en løsning. 

TV2 har også en stor gæld fra tiden med TV2 radio - og det hjælper jo ikke, at man i bagklogskab siger, at de aldrig skulle have lavet radio.  Det gjorde  TV2 bla. fordi den nuværende regering - og dele af oppositionen - fik og stadig får julelys i øjnene over al konkurrence til DR.   

Men også jeg kan aldrig overbevises om at TV2 ikke skal sendes FTA - det er en del af at opretholde vor nationale kultur og sprog.  Danskerne skal naturligvis betale - der er ikke andre til det -  men vi har en udemærket licens system.

Det er en fejl, som vi bør bruge bål og brand (eller trussel derom) til at ændre,  at public service TV og Radio skal være underlagt det frie marked.    Det skal have lov til at bruge reklamemarkedet til at skaffe maksimalt udbytte til  public service - enten direkte eller ved at man fx  brandskatter alle reklamer, der rettes mod danskerne - og giver alle pengene til TV2 og DR.

Så må andre medie klare sig som de bedst kan, med smulerne fra de riges bord.

Jeg har - udover youSee i stuen -  en FTA MPEG-4 boks  UDEN kortlæser - og jeg opfordre alle til, at  anskaffe en lignende boks. Så må man opgive TV2 for en stund og klage til den lokale folketingsmad/kvinde, hvis de faktisk indførere korttvang. 

Det gør de ikke, hvis vi er mange nok.

De s**de politikere, skal ikke tænke i privat forretning - men i god service til (skatte-/licens-) borgerne.

Lars

 

Husk, at DONG-direktørens frue skal have ca. 10.000 kr. om dagen (365 dage om året).

 



Skrevet af: Furry
Skrevet den: 16-November-2009 kl. 14:42
Oprindeligt skrevet af ghost-the-man ghost-the-man skrev:

For mit vedkommende,så vil tv2 ikke være en del af min kanalliste,ikke så meget for,at man skal betale for det,for der er jo ikke noget,der er gratis i dag,nååår jo,recordere.dk er,men for at de vil lave afbrydelser i udsendelserne,det gir jeg ikke bruge min tid på,håber da at jeg kan vælge den fra hos min udbyder som er CD hvis den kommer der.
 
ja det ville da være dejligt hvis man kunne vælge enkelte kanaler fra, især dem med reklame afbrydelser



Print side | Luk vindue