Print side | Luk vindue

lille/mindste/diskrete digital omdtager

Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Modtagelse og distribution
Forumnavn: Modtagelse og udstyr generelt
Forumbeskrivelse: Generelt om modtagelse af TV, radio og andet media
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=69817
Udskrevet den: 15-Maj-2024 kl. 21:53


Emne: lille/mindste/diskrete digital omdtager
Skrevet af: avminarm
Emne: lille/mindste/diskrete digital omdtager
Skrevet den: 07-November-2009 kl. 23:27
Hej
 
Vores antenneforening sender flere af vores tv-kanalar ud digitalt og jeg synes det er lidt frås at skifte vores 3 år gl. panasonic LCD fladskærm Shocked .
 
Jeg er på udkig efter den mindste (gerne en der kan skjules bag TV på vægen) digitale omdtager der findes på markedet - er der nogen af jer der har erfaring eller kender til en sådan modtager?



Svar:
Skrevet af: Radiomanden
Skrevet den: 07-November-2009 kl. 23:30
 
 Hvilket system udsendes det i, DVB-C velsagtens.?


-------------
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E


Skrevet af: avminarm
Skrevet den: 07-November-2009 kl. 23:34
både i c og t, men det ser ud som om det er T der skal være det primære (jeg er ikke så meget inde i forskellen Embarrassed)


Skrevet af: Radiomanden
Skrevet den: 07-November-2009 kl. 23:36
 Det er en vigtig ting at vide om det er det ene eller det andet, til KabelTV anvendes normalt DVB-C, så du skal være sikker på hvad det er.

-------------
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E


Skrevet af: avminarm
Skrevet den: 07-November-2009 kl. 23:44
det er en antenne forening i et villa område (antenne.yderholm.net) - kan man ikke købe en boks med begge dele i?


Skrevet af: Radiomanden
Skrevet den: 07-November-2009 kl. 23:48
 Jeg tvivler stærkt på at begge systemer vil blive anvendt, det er langt fra normalt. Du skal undersøge hvilket der anvendes, Ellers kan du jo ikke få den rigtige box.

-------------
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E


Skrevet af: avminarm
Skrevet den: 07-November-2009 kl. 23:48
Det er så vidt jeg kan se DVB-T


Skrevet af: Radiomanden
Skrevet den: 07-November-2009 kl. 23:55
 
 Er du sikker, det er ikke det normale på KabelTV.? Hvem er udbyderen.?


-------------
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E


Skrevet af: ghost-the-man
Skrevet den: 08-November-2009 kl. 11:10
Vores fællesantenne sender både via DVB -C og DVB T for must cerry kanalerne,og på DVB -C hvis man skal ha alle kanaler som er via digitale spejl,hvor de nye kanaler er med på,det er Stofa der styre vores fællesantenne.


-------------
M.V.H Jan

http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=33699&PN=1&title=ghostthemans-hjemmebio - welcome to Ghost-The-Man`s Hjemmebio/HiFi


Skrevet af: avminarm
Skrevet den: 08-November-2009 kl. 14:34
det er dansk kabel tv der er udbyder, men vi har eget antenneanlæg som distribuerer kanalerne - jeg kan se at på nuværende tidspunkt sendes der ud i både C og T (men mest T i mpeg2) - se evt: http://antenne.yderholm.net/tv.htm - http://antenne.yderholm.net/tv.htm


Skrevet af: avminarm
Skrevet den: 11-November-2009 kl. 13:54
er der slet ingen bud på en mini/lille modtager?


Skrevet af: Bruger udmeldt 43
Skrevet den: 11-November-2009 kl. 16:03
Der er ikke nogen små modtagere, hvis du tænker på scart modeller som i mpeg2. Du kan få slanke modtagere såsom Triax og Digysat.


Skrevet af: avminarm
Skrevet den: 11-November-2009 kl. 16:52
er det virkelig rigtigt - jeg tænker på man kan da få USB modtagerer til PC.
Det er fordi mit TV hænger på væggen (helt ind til væggen) og alle kabler kører inde i væggen og derfor ville jeg gerne have et digimodtageren kunne skjules bedst muligt - hvor slanke kan man få dem?
og hvad for en er så slankest?
kan den sidde bag tv?


Skrevet af: Bruger udmeldt 43
Skrevet den: 11-November-2009 kl. 16:55
2,8 cm er Triax, men du kan jo ikke bruge fj.btj når den sidder bag TVet. Den udvikler også en del varme, så den skal have luft omkring sig.


Skrevet af: avminarm
Skrevet den: 11-November-2009 kl. 17:01
hmmm det var da ærgeligt, nå jeg må nok bare afvente og se omikke nogen finder på at lave en lille boks - eller bide i det sure æble og købe nyt tvCry?
 
men tak for svar Smile


Skrevet af: nesager
Skrevet den: 11-November-2009 kl. 17:59
Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

2,8 cm er Triax, men du kan jo ikke bruge fj.btj når den sidder bag TVet. Den udvikler også en del varme, så den skal have luft omkring sig.


Der er da sådan en Ir øje med .

Mvh. nesager


Skrevet af: Bruger udmeldt 43
Skrevet den: 11-November-2009 kl. 19:17
Oprindeligt skrevet af nesager nesager skrev:

Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

2,8 cm er Triax, men du kan jo ikke bruge fj.btj når den sidder bag TVet. Den udvikler også en del varme, så den skal have luft omkring sig.


Der er da sådan en Ir øje med .

Mvh. nesager
Ikke til 405'eren


Skrevet af: nesager
Skrevet den: 11-November-2009 kl. 20:57
Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Oprindeligt skrevet af nesager nesager skrev:

Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

2,8 cm er Triax, men du kan jo ikke bruge fj.btj når den sidder bag TVet. Den udvikler også en del varme, så den skal have luft omkring sig.


Der er da sådan en Ir øje med .

Mvh. nesager
Ikke til 405'eren


Jeg fik da en udleveret sammen med boxen. ( Triax 405 )

Mvh. nesager




Print side | Luk vindue