Print side | Luk vindue

Viasat på mediecenter - sådan !

Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Recordere, afspillere og foto
Forumnavn: Microsoft Media Center, MCE og HTPC
Forumbeskrivelse: Media Center (MCE) og Home Theatre PC
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=69820
Udskrevet den: 30-Maj-2024 kl. 23:18


Emne: Viasat på mediecenter - sådan !
Skrevet af: confused
Emne: Viasat på mediecenter - sådan !
Skrevet den: 08-November-2009 kl. 00:32
Hejsa
 
Nu har jeg efterhånden bøvlet med en løsning til dette i lang tid, og det ser ud til at jeg endelig har en lidt mere stabil løsning end tidligere.
 
Udfordringen går ud på at bruge en softcam løsning, da Viasat's NDS Cams ikke just er frit tilgængelige på samme måde som Conax Cams til Canal Digital.
 
Der har eksisteret løsninger vha. et specielt programmeret t-rex cam, men denne metode kan, så vidt jeg ved, ikke bruges ifbm. nyere viasat kort.
 
Hardware :
 
- Windows PC
- FireDTV S / S2(dette kan sagtens være et andet S/S2 kort)
- Smargo kortlæser
- Viasat kort
 
Software :
 
- VMWare Server 2
- Linux (Ubunto) Image med cccam(softcam server)
- Mediaportal / DreamDVB med Acamd (softcam client) plugin, samt mdapi til mediaportal.
 
Løsningen bør kunne fungere på DVBViewer også, men dette har jeg altså ikke prøvet.
 
Hvis nogen af jer har lyst til at kaste jer ud et lign. setup, skal jeg gerne hjælpe på vej :-)
 
Edit 9/11 - løsningen virker også med DVBViewer
Edit 9/4-10 - virker også med 7MC via DVBLink TVSource. 
 


-------------
Min "videobåndoptager" kan optage mere end 10 tv kanaler samtidigt, men jeg når jo aldrig at se alle programmerne....



Svar:
Skrevet af: mbw2001
Skrevet den: 08-November-2009 kl. 00:55
Har det kørende med TRex cam men kan ikke få HD kanaler til at funke... Har lige besilt en smargo læser...
Virker HD kanalerne for dig?


-------------
http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=74355 - Min HTPC/Projektor stuebiograf


Skrevet af: confused
Skrevet den: 08-November-2009 kl. 01:16
Jeg har ikke prøvet - har dog også kun "Danmarkspakken" med DR HD - det må jeg da lige checke, men de skulle jo efter sigende kræve en parring med en original viasat boks.

-------------
Min "videobåndoptager" kan optage mere end 10 tv kanaler samtidigt, men jeg når jo aldrig at se alle programmerne....


Skrevet af: Business101
Skrevet den: 08-November-2009 kl. 03:33
hej

jeg kunne godt tænke mig at teste løsningen med mit dvbviewer opsætning.
har du et link unbunto image med cccam.

fifs er selvfølgelig meget velkommen
Tongue


-------------
Panasonic TH-42PX70EA, Onkyo TX-SR605, KEF KHT5005.1

KEF KHT2005.2

Dreambox dm500-s, Popcorn Hour

Windows Home Server

SB3 og Squeezebox Duet







Skrevet af: Pizzabager
Skrevet den: 08-November-2009 kl. 08:17
Lyder spændende, men kunne godt tænke mig og hører om nogen kan få det til at virke med Win MCE.. Smile


Skrevet af: confused
Skrevet den: 08-November-2009 kl. 09:41
http://www.eurocardsharing.com/f163/run-cccam-windows-ubuntu-vmware-78518 -
Business101 : Her er en "færdig" server som jeg tog udgangspunkt i :
 
http://www.eurocardsharing.com/f163/run-cccam-windows-ubuntu-vmware-78518
 
 


-------------
Min "videobåndoptager" kan optage mere end 10 tv kanaler samtidigt, men jeg når jo aldrig at se alle programmerne....


Skrevet af: confused
Skrevet den: 08-November-2009 kl. 09:45
Oprindeligt skrevet af mbw2001 mbw2001 skrev:

Virker HD kanalerne for dig?
 
Af en eller anden grund, kan jeg ikke finde Dr HD på Viasat, så det med at teste..... ;-)


-------------
Min "videobåndoptager" kan optage mere end 10 tv kanaler samtidigt, men jeg når jo aldrig at se alle programmerne....


Skrevet af: svsommer
Skrevet den: 08-November-2009 kl. 10:13
Oprindeligt skrevet af confused confused skrev:

Hejsa
 
Nu har jeg efterhånden bøvlet med en løsning til dette i lang tid, og det ser ud til at jeg endelig har en lidt mere stabil løsning end tidligere.
 
Udfordringen går ud på at bruge en softcam løsning, da Viasat's NDS Cams ikke just er frit tilgængelige på samme måde som Conax Cams til Canal Digital.
 
Der har eksisteret løsninger vha. et specielt programmeret t-rex cam, men denne metode kan, så vidt jeg ved, ikke bruges ifbm. nyere viasat kort.
 
Hardware :
 
- Windows PC
- FireDTV S / S2
- Smargo kortlæser
- Viasat kort
  Software :
 
- VMWare Server 2
- Linux (Ubunto) Image med cccam(softcam server)
- Mediaportal / DreamDVB med Acamd (softcam client) plugin, samt mdapi til mediaportal.
 
Løsningen bør kunne fungere på DVBViewer også, men dette har jeg altså ikke prøvet.
 
Hvis nogen af jer har lyst til at kaste jer ud et lign. setup, skal jeg gerne hjælpe på vej :-)
 
 

Hej

Bruger man så den smargo kortlæser isted for den der er i firedtv

 


-------------
Mvh
Svsommer


Skrevet af: mbw2001
Skrevet den: 08-November-2009 kl. 11:04
Jeg kan sagtens finde kanalen men får intet billede eller lyd.
Havde dog tidligere problemer med at nogle kanaler ikke var "åbnet". Så skal lige prøve at tune kanalen på den originale boks og så flytte kortet tilbage til MC'et.
Men venter spændt på smartgo'en... :)


-------------
http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=74355 - Min HTPC/Projektor stuebiograf


Skrevet af: confused
Skrevet den: 08-November-2009 kl. 12:03
svsommer : jep, så man kan sige det er lidt "spild" med en firedtv - det kan lige så godt være et simpelt s/s2 tunerkort - til gengæld koster smargo kortlæseren så ca. 300 kr.
 
mbw2001 : hvilken htpc software kører du med ? det undrer mig også at jeg ikke kan finde kanalen


-------------
Min "videobåndoptager" kan optage mere end 10 tv kanaler samtidigt, men jeg når jo aldrig at se alle programmerne....


Skrevet af: Business101
Skrevet den: 08-November-2009 kl. 16:39
Oprindeligt skrevet af confused confused skrev:

http://www.eurocardsharing.com/f163/run-cccam-windows-ubuntu-vmware-78518 -
Business101 : Her er en "færdig" server som jeg tog udgangspunkt i :
 
http://www.eurocardsharing.com/f163/run-cccam-windows-ubuntu-vmware-78518
 
 


ok det gav jeg en time og så fandt jeg ud af hvorfor jeg kører windows Big smileBig smile

det er simpelthen for langhåret for mig

kan det ikke gøres mere simpelt men en ubunto distribution alle kan være med på?



-------------
Panasonic TH-42PX70EA, Onkyo TX-SR605, KEF KHT5005.1

KEF KHT2005.2

Dreambox dm500-s, Popcorn Hour

Windows Home Server

SB3 og Squeezebox Duet







Skrevet af: confused
Skrevet den: 08-November-2009 kl. 16:50
hvor gik du i stå ? jeg har jo sikkert været gennem de samme kvaler - jeg synes bare ikke jeg orker at lave en færdig guide lige nu ;)

-------------
Min "videobåndoptager" kan optage mere end 10 tv kanaler samtidigt, men jeg når jo aldrig at se alle programmerne....


Skrevet af: Business101
Skrevet den: 08-November-2009 kl. 16:59
jamen kunne ikke engang få lov til at ændre statisk ip så jeg kunne komme til at ftp serveren.
det ville jo gøre det en del lettere da jeg så kunne redigere filerne i windows


-------------
Panasonic TH-42PX70EA, Onkyo TX-SR605, KEF KHT5005.1

KEF KHT2005.2

Dreambox dm500-s, Popcorn Hour

Windows Home Server

SB3 og Squeezebox Duet







Skrevet af: confused
Skrevet den: 08-November-2009 kl. 17:18
ahhh prøv at skrive "sudo" før kommandoen der åbner konfigurationsfilen - den giver dig lov til at gemme filen igen.

-------------
Min "videobåndoptager" kan optage mere end 10 tv kanaler samtidigt, men jeg når jo aldrig at se alle programmerne....


Skrevet af: confused
Skrevet den: 09-November-2009 kl. 14:17
Oprindeligt skrevet af Pizzabager Pizzabager skrev:

Lyder spændende, men kunne godt tænke mig og hører om nogen kan få det til at virke med Win MCE.. Smile
 
Kunne en løsning ikke være DVBLink for DVBViewer ? jeg har netop testet at løsningen også virker med DVBViewer.
 


-------------
Min "videobåndoptager" kan optage mere end 10 tv kanaler samtidigt, men jeg når jo aldrig at se alle programmerne....


Skrevet af: Pizzabager
Skrevet den: 09-November-2009 kl. 16:16
Oprindeligt skrevet af confused confused skrev:

Oprindeligt skrevet af Pizzabager Pizzabager skrev:

Lyder spændende, men kunne godt tænke mig og hører om nogen kan få det til at virke med Win MCE.. Smile
 
Kunne en løsning ikke være DVBLink for DVBViewer ? jeg har netop testet at løsningen også virker med DVBViewer.
 
Tjooo, nu er det jo DVB-S som er understøttet i Win7. så egentlig burde et virke uden dvblink. jeg spurgte bare om nogen havde prøvet. Smile  det er mest afkrypteringen jeg er interresseret i om det virker.. dvb-s fungere jo fint uden noget i win7, så vidt jeg ved


Skrevet af: confused
Skrevet den: 09-November-2009 kl. 16:24
Oprindeligt skrevet af Pizzabager Pizzabager skrev:

Oprindeligt skrevet af confused confused skrev:

Oprindeligt skrevet af Pizzabager Pizzabager skrev:

Lyder spændende, men kunne godt tænke mig og hører om nogen kan få det til at virke med Win MCE.. Smile
 
Kunne en løsning ikke være DVBLink for DVBViewer ? jeg har netop testet at løsningen også virker med DVBViewer.
 
Tjooo, nu er det jo DVB-S som er understøttet i Win7. så egentlig burde et virke uden dvblink. jeg spurgte bare om nogen havde prøvet. Smile  det er mest afkrypteringen jeg er interresseret i om det virker.. dvb-s fungere jo fint uden noget i win7, så vidt jeg ved
 
Jep, det kan da også være det kan virke i win7 - i mediaportal skal man installere mdapi filter for at få det til at virke - måske det også kan være en løsning i win7.
 
Men min tanke gik på at få DVBViewer til at sørge for dekrypteringen, og så sende signalet videre til win7 via DVBLink.


-------------
Min "videobåndoptager" kan optage mere end 10 tv kanaler samtidigt, men jeg når jo aldrig at se alle programmerne....


Skrevet af: svsommer
Skrevet den: 09-November-2009 kl. 17:03

Hvordan ser det så ud når et viasat kort skal opdateres kan den klare det



-------------
Mvh
Svsommer


Skrevet af: confused
Skrevet den: 09-November-2009 kl. 20:34
Oprindeligt skrevet af svsommer svsommer skrev:

Hvordan ser det så ud når et viasat kort skal opdateres kan den klare det

Det må tiden vise :-) jeg har dog ikke pakket min originale boks alt for langt væk

-------------
Min "videobåndoptager" kan optage mere end 10 tv kanaler samtidigt, men jeg når jo aldrig at se alle programmerne....


Skrevet af: Pizzabager
Skrevet den: 09-November-2009 kl. 21:32
Oprindeligt skrevet af confused confused skrev:

Oprindeligt skrevet af svsommer svsommer skrev:

Hvordan ser det så ud når et viasat kort skal opdateres kan den klare det

Det må tiden vise :-) jeg har dog ikke pakket min originale boks alt for langt væk
Du har kun 1 tuner ikke?, jeg tænkte på om det virkede med 2 stk DVB-S2 tunerkort, samt 2 stk smargo kortlæsere med kort i, man skal vel have en til hver??


Skrevet af: Business101
Skrevet den: 10-November-2009 kl. 03:07
Oprindeligt skrevet af Pizzabager Pizzabager skrev:

Oprindeligt skrevet af confused confused skrev:

Oprindeligt skrevet af svsommer svsommer skrev:

Hvordan ser det så ud når et viasat kort skal opdateres kan den klare det

Det må tiden vise :-) jeg har dog ikke pakket min originale boks alt for langt væk
Du har kun 1 tuner ikke?, jeg tænkte på om det virkede med 2 stk DVB-S2 tunerkort, samt 2 stk smargo kortlæsere med kort i, man skal vel have en til hver??


mener at cccam har en begrænsning på 1 login pr pc, men ellers har denne løsning fordelen at du kan have flere tunere på din htpc til samme kort.

det er derfor løsningen er så forbandet interessantBig smile


-------------
Panasonic TH-42PX70EA, Onkyo TX-SR605, KEF KHT5005.1

KEF KHT2005.2

Dreambox dm500-s, Popcorn Hour

Windows Home Server

SB3 og Squeezebox Duet







Skrevet af: confused
Skrevet den: 10-November-2009 kl. 09:14
Oprindeligt skrevet af Business101 Business101 skrev:

Oprindeligt skrevet af Pizzabager Pizzabager skrev:

Oprindeligt skrevet af confused confused skrev:

Oprindeligt skrevet af svsommer svsommer skrev:

Hvordan ser det så ud når et viasat kort skal opdateres kan den klare det

Det må tiden vise :-) jeg har dog ikke pakket min originale boks alt for langt væk
Du har kun 1 tuner ikke?, jeg tænkte på om det virkede med 2 stk DVB-S2 tunerkort, samt 2 stk smargo kortlæsere med kort i, man skal vel have en til hver??


mener at cccam har en begrænsning på 1 login pr pc, men ellers har denne løsning fordelen at du kan have flere tunere på din htpc til samme kort.

det er derfor løsningen er så forbandet interessantBig smile
 
Jeg tror faktisk den eneste begrænsning der findes, er den man sætter på cccam serveren.
 
I min DVBDream kan jeg køre PIP med 2 kanaler fra samme MUX via en enkelt tuner. Dog med separat login til cccam fra hvert billede.


-------------
Min "videobåndoptager" kan optage mere end 10 tv kanaler samtidigt, men jeg når jo aldrig at se alle programmerne....


Skrevet af: Pizzabager
Skrevet den: 10-November-2009 kl. 15:11
Oprindeligt skrevet af Business101 Business101 skrev:



mener at cccam har en begrænsning på 1 login pr pc, men ellers har denne løsning fordelen at du kan have flere tunere på din htpc til samme kort.

det er derfor løsningen er så forbandet interessantBig smile
Lad mig forstå det rigtigt, man kan have 2 tunere i, som deler det samme viasat kort?.. okay ja det er sku smart Smile


Skrevet af: vacDK
Skrevet den: 11-November-2009 kl. 15:32
eller denne her Wink Så der gang i kanalerne :)

Klicken um das Bild zu schließen - geklickt halten um das Bild zu bewegen. Pfeiltasten benutzen für das nächste oder vorherige Bild.


-------------
Samsung LE40A656/676

Samsung HT-X715

Samsung SWA-4000

Samsung MR-00EA1


Skrevet af: mbw2001
Skrevet den: 11-November-2009 kl. 15:55
Det ligner ikke en som har helt rent mel i posen ;)

-------------
http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=74355 - Min HTPC/Projektor stuebiograf


Skrevet af: MCenterFreak
Skrevet den: 12-November-2009 kl. 01:09
Han er bare ved at fylde Benzin på. Han har en Hummer!

-------------
DVBViewer klient/Server, LG Ultra HD TV 65", Digital Devices DVB-S2, 4 tunere IHC Net og Control, som magisk tænder og slukker alt
P.S. Hvis jeg har mest grej når jeg dør, så har jeg vundet!-)


Skrevet af: ThePulse
Skrevet den: 26-November-2009 kl. 20:42
Hejsa

Jeg har det til at virke dvbviewer, smargo, newcs og ACamd og det kører upåklageligt.
Det er nu ret let at få til at køre ;)

Men spørgsmålet er hvad der skal til for at få flere "kanaler" så man kan se TV på en kanal og optage en anden - Jeg kan godt regne ud at der skal en dvb-s tuner til pr. kanal og et LNB med flere hoveder, men hvordan er SW opsætningen - jeg mener at have læst et sted at ACamd kun understøtter 1 decodning af gangen ?

Er der nogen der ved hvordan sådan en ged skal barberes?





Skrevet af: avh
Skrevet den: 26-November-2009 kl. 21:10
#thepulse
Kører du newcs under windows?

Hvis der ikke er andre muligheder, kunne der opsættes flere dvbviewer med tilhørende smartcard, lidt ligesom opsætningen til DVBlink??


-------------
DVBviewer, Technotrend DVB-S2, Technotrend CT2-4500 DVB-T2, TeVii s470 DVB-S2, Anysee T2C DVB-T2


Skrevet af: ThePulse
Skrevet den: 26-November-2009 kl. 21:39
Jeps jeg kører newcs i windows!

Det skal køre DVBLink til MCE (det er ikke sat op endnu) og så er det vel ikke muligt at have flere DVBviewer kørende?




Skrevet af: RMortensen
Skrevet den: 26-November-2009 kl. 23:15
Oprindeligt skrevet af ThePulse ThePulse skrev:

 
Det skal køre DVBLink til MCE (det er ikke sat op endnu) og så er det vel ikke muligt at have flere DVBviewer kørende?

 
Chk evt: http://www.geekzone.co.nz/forums.asp?forumid=84&topicid=39124 - http://www.geekzone.co.nz/forums.asp?forumid=84&topicid=39124  
 
Her finder du opskriften på og kører med flere tunere. Du skal installere lige så mange DVBViewer instancer som du har tunere - men så skulle det også virker. Der er en grundig guide med DVBLink (har ikke selv prøvet - men har tænkt mig og arbejde på sagen for en Boxer DVB-T løsning)


-------------
Still learning ...


Skrevet af: confused
Skrevet den: 26-November-2009 kl. 23:30
Oprindeligt skrevet af ThePulse ThePulse skrev:

Hejsa

Jeg har det til at virke dvbviewer, smargo, newcs og ACamd og det kører upåklageligt.
Det er nu ret let at få til at køre ;)
 
 
 
Du behøver faktisk ikke newcs, men kan lade ACamd være både kortlæser og decoder.
 
Irriterende at jeg ikke kan få mine windowsmaskiner til at køre med det, men må ty til vmware og ubunto, men pyt.


-------------
Min "videobåndoptager" kan optage mere end 10 tv kanaler samtidigt, men jeg når jo aldrig at se alle programmerne....


Skrevet af: confused
Skrevet den: 26-November-2009 kl. 23:33
Oprindeligt skrevet af ThePulse ThePulse skrev:

Men spørgsmålet er hvad der skal til for at få flere "kanaler" så man kan se TV på en kanal og optage en anden - Jeg kan godt regne ud at der skal en dvb-s tuner til pr. kanal og et LNB med flere hoveder, men hvordan er SW opsætningen - jeg mener at have læst et sted at ACamd kun understøtter 1 decodning af gangen ?

 
For resten ! hvis du kun har 1 tuner, kan du være heldig at en af de kanaler du også gerne vil kunne optage, ligger på samme transponder. DVBDream viser altid hvilke kanaler man kan optage samtidig.
 
Hvis man har 2 tunere, kan man frit vælge mellem alle kanaler som sender med samme polarisation.
Det har jeg tit udnyttet på Viasat til at kunne se / optage både TV3, og TV3+ samtidig, selvom jeg kun har en enkelt LNB :-)
 
 
 


-------------
Min "videobåndoptager" kan optage mere end 10 tv kanaler samtidigt, men jeg når jo aldrig at se alle programmerne....


Skrevet af: confused
Skrevet den: 26-November-2009 kl. 23:42
Acamd kan sagtens decode mange kanaler ad gangen - mit favoritprogram til disse eksperimenter, DVBDream, kan lave Picture in Picture - det har jeg ikke set andre steder.
 
I dens pluginmappe, er der undermapper til hver kanal, således at den første ligger i 00 og den næste i 01.
 
Her skal der bare placeres en instans af acamd i hver af mapperne. Eneste forskel er at login til softcam'et skal være forskelligt i hver af mapperne. Dvs du skal altid have et unikt login til hvert "billede"


-------------
Min "videobåndoptager" kan optage mere end 10 tv kanaler samtidigt, men jeg når jo aldrig at se alle programmerne....


Skrevet af: MCenterFreak
Skrevet den: 27-November-2009 kl. 09:53
Oprindeligt skrevet af confused confused skrev:

 
Hvis man har 2 tunere, kan man frit vælge mellem alle kanaler som sender med samme polarisation.
Det har jeg tit udnyttet på Viasat til at kunne se / optage både TV3, og TV3+ samtidig, selvom jeg kun har en enkelt LNB :-)
 
 
 
Hvis man køber http://www.harald-nyborg.dk/merinfo.asp?varenr=2793&Grp=&n=10 - http://www.harald-nyborg.dk/merinfo.asp?varenr=2793&Grp=&n=10  kan man se alle kanaler uanset polarisation. Det er bare 249 kroner og et ekstra kabel ned til tuner 2 


-------------
DVBViewer klient/Server, LG Ultra HD TV 65", Digital Devices DVB-S2, 4 tunere IHC Net og Control, som magisk tænder og slukker alt
P.S. Hvis jeg har mest grej når jeg dør, så har jeg vundet!-)


Skrevet af: confused
Skrevet den: 27-November-2009 kl. 10:17
Oprindeligt skrevet af MCenterFreak MCenterFreak skrev:

Oprindeligt skrevet af confused confused skrev:

 
Hvis man har 2 tunere, kan man frit vælge mellem alle kanaler som sender med samme polarisation.
Det har jeg tit udnyttet på Viasat til at kunne se / optage både TV3, og TV3+ samtidig, selvom jeg kun har en enkelt LNB :-)
 
 
 
Hvis man køber http://www.harald-nyborg.dk/merinfo.asp?varenr=2793&Grp=&n=10 - http://www.harald-nyborg.dk/merinfo.asp?varenr=2793&Grp=&n=10  kan man se alle kanaler uanset polarisation. Det er bare 249 kroner og et ekstra kabel ned til tuner 2 
 
Jeg tror du missede min pointe.... det handlede jo NETOP om at undgå flere kabler, hvis det ikke er nødvendigt. Som mit hus er bygget op, trækker man ikke bare sådan lige et ekstra kabel desværre, ellers havde jeg for længst sat en quad lnb op.


-------------
Min "videobåndoptager" kan optage mere end 10 tv kanaler samtidigt, men jeg når jo aldrig at se alle programmerne....


Skrevet af: MCenterFreak
Skrevet den: 27-November-2009 kl. 10:50
Oprindeligt skrevet af confused confused skrev:

 
Jeg tror du missede min pointe.... det handlede jo NETOP om at undgå flere kabler, hvis det ikke er nødvendigt. Som mit hus er bygget op, trækker man ikke bare sådan lige et ekstra kabel desværre, ellers havde jeg for længst sat en quad lnb op.
Point taken, men det kan jo være at andre har bedre mulighed for at trække et ekstra kabel, så det var bare til info


-------------
DVBViewer klient/Server, LG Ultra HD TV 65", Digital Devices DVB-S2, 4 tunere IHC Net og Control, som magisk tænder og slukker alt
P.S. Hvis jeg har mest grej når jeg dør, så har jeg vundet!-)


Skrevet af: ThePulse
Skrevet den: 27-November-2009 kl. 11:04
Oprindeligt skrevet af confused confused skrev:

 
Du behøver faktisk ikke newcs, men kan lade ACamd være både kortlæser og decoder.
 

Det kan jeg vel ikke hvis jeg skal tilgå kortlæseren flere forskellige steder fra ?
Så skal jeg vel have en kort server som eks. newcs?

Det er lidt af et projekt jeg har kørende, jeg er spændt på om jeg kan få det til at virke -> jeg skal have 3 mediacenter pc´er (7MC) til at tilgå samme parabol/viasatkort.

Jeg ved godt at det ville være 10 gange nemmere med mediaportal / TVserver, men mediaportal er altså ikke lige så intuitiv som 7MC (mine børn skal kunne finde ud af det!) 


Skrevet af: confused
Skrevet den: 27-November-2009 kl. 11:15
Oprindeligt skrevet af ThePulse ThePulse skrev:

Oprindeligt skrevet af confused confused skrev:

 
Du behøver faktisk ikke newcs, men kan lade ACamd være både kortlæser og decoder.
 

Det kan jeg vel ikke hvis jeg skal tilgå kortlæseren flere forskellige steder fra ?
Så skal jeg vel have en kort server som eks. newcs?

Det er lidt af et projekt jeg har kørende, jeg er spændt på om jeg kan få det til at virke -> jeg skal have 3 mediacenter pc´er (7MC) til at tilgå samme parabol/viasatkort.

Jeg ved godt at det ville være 10 gange nemmere med mediaportal / TVserver, men mediaportal er altså ikke lige så intuitiv som 7MC (mine børn skal kunne finde ud af det!) 
 
Forstår jeg dig ret, at du har 3 pc'ere der kører med hver sin 7MC og så med hver sin tuner ? 
 
Så for at få det til at funke, skal du på hver pc sætte DVBViewer op, og så installere en DVBLink for DVBViewer for at kunne hente kanalerne ind i 7MC ?
 
 


-------------
Min "videobåndoptager" kan optage mere end 10 tv kanaler samtidigt, men jeg når jo aldrig at se alle programmerne....


Skrevet af: confused
Skrevet den: 27-November-2009 kl. 11:20
Oprindeligt skrevet af MCenterFreak MCenterFreak skrev:

Oprindeligt skrevet af confused confused skrev:

 
Jeg tror du missede min pointe.... det handlede jo NETOP om at undgå flere kabler, hvis det ikke er nødvendigt. Som mit hus er bygget op, trækker man ikke bare sådan lige et ekstra kabel desværre, ellers havde jeg for længst sat en quad lnb op.
Point taken, men det kan jo være at andre har bedre mulighed for at trække et ekstra kabel, så det var bare til info
 
Jeg skrev det også kun fordi jeg ikke selv havde tænkt over det med polarisationen før jeg prøvede det :-)


-------------
Min "videobåndoptager" kan optage mere end 10 tv kanaler samtidigt, men jeg når jo aldrig at se alle programmerne....


Skrevet af: ThePulse
Skrevet den: 27-November-2009 kl. 11:34
Oprindeligt skrevet af confused confused skrev:

 
Forstår jeg dig ret, at du har 3 pc'ere der kører med hver sin 7MC og så med hver sin tuner ? 
 
Så for at få det til at funke, skal du på hver pc sætte DVBViewer op, og så installere en DVBLink for DVBViewer for at kunne hente kanalerne ind i 7MC ?
 
 

Jeps -> eller det vil sige det er ikke kørende endnu ;)

Der er en 7MC på hver af ungernes værelse + 7MC i stuen.
Jeg kan godt få DVBlink til at funke, det er ikke noget problem -> det der halter lidt er hvordan acamd skal fikse de 2 tunere, skal der bare installeres 2 dvbviewere på samme pc eller kan der køre 2 acamd på samme dvbviewere med 2 tunere?
Jeg regner med at ungerne får 1 tuner hver og 7MC i stuen får 2 (har en quad lnb)

Lige nu er det skruet sådan sammen at mediaserveren har smargo kortet, newcs og tunerne installeret (indtil videre kun 1) og så kører der en DVBServer som deler det ud til de andre PC´er som hver især har en dvbviewer installeret med dvblink. 

Skal der oprettes forskellige brugere i newcs?



Skrevet af: confused
Skrevet den: 27-November-2009 kl. 11:39
Oprindeligt skrevet af ThePulse ThePulse skrev:

Oprindeligt skrevet af confused confused skrev:

 
Forstår jeg dig ret, at du har 3 pc'ere der kører med hver sin 7MC og så med hver sin tuner ? 
 
Så for at få det til at funke, skal du på hver pc sætte DVBViewer op, og så installere en DVBLink for DVBViewer for at kunne hente kanalerne ind i 7MC ?
 
 

Jeps -> eller det vil sige det er ikke kørende endnu ;)

Der er en 7MC på hver af ungernes værelse + 7MC i stuen.
Jeg kan godt få DVBlink til at funke, det er ikke noget problem -> det der halter lidt er hvordan acamd skal fikse de 2 tunere, skal der bare installeres 2 dvbviewere på samme pc eller kan der køre 2 acamd på samme dvbviewere med 2 tunere?
Jeg regner med at ungerne får 1 tuner hver og 7MC i stuen får 2 (har en quad lnb)

Lige nu er det skruet sådan sammen at mediaserveren har smargo kortet, newcs og tunerne installeret (indtil videre kun 1) og så kører der en DVBServer som deler det ud til de andre PC´er som hver især har en dvbviewer installeret med dvblink. 

Skal der oprettes forskellige brugere i newcs?

 
Ok - jeg tror også det er smartest med det setup hvor du samler diverse tunere osv på én server.
 
Ja, der skal oprettes en bruger for hver tuner / kanal der skal vises i newcs.


-------------
Min "videobåndoptager" kan optage mere end 10 tv kanaler samtidigt, men jeg når jo aldrig at se alle programmerne....


Skrevet af: ThePulse
Skrevet den: 08-December-2009 kl. 15:48
Hejsa

Så har jeg alt til at virke (kan se viasat via parabol på 3 PC´er med kun 1 kort)
En server-pc med 4 dvb-s tunere der har en dvbserver kørende (unicast) som alle dvbvievere kobler om imod og som så igen bliver send videre til mce (bøvl!)

Eneste problem jeg har tilbage er at kunne have 2 kanaler på mit mce (en til at optage en til at vise) jeg synes jeg har prøvet alt, men det funker ikke.
Hvis jeg har 2 dvbviewere kørende siger den ene bare No Hardware (har også haft 2 dvbservere kørende med hver deres tunere/porte, men det giver samme fejl.)
Nogen der ved hvordan man gør det?   

Eller er det en helt anden fremgangsmåde der skal til!?


Skrevet af: confused
Skrevet den: 08-December-2009 kl. 18:57
Oprindeligt skrevet af ThePulse ThePulse skrev:

Hejsa

Så har jeg alt til at virke (kan se viasat via parabol på 3 PC´er med kun 1 kort)
En server-pc med 4 dvb-s tunere der har en dvbserver kørende (unicast) som alle dvbvievere kobler om imod og som så igen bliver send videre til mce (bøvl!)

Eneste problem jeg har tilbage er at kunne have 2 kanaler på mit mce (en til at optage en til at vise) jeg synes jeg har prøvet alt, men det funker ikke.
Hvis jeg har 2 dvbviewere kørende siger den ene bare No Hardware (har også haft 2 dvbservere kørende med hver deres tunere/porte, men det giver samme fejl.)
Nogen der ved hvordan man gør det?   

Eller er det en helt anden fremgangsmåde der skal til!?
 
Du siger DVBServer, er det DVBLink for DVBViewer du mener ?
 
Jeg har desværre ikke selv prøvet et lign. setup, da mine 2 tunere består af en Dreamboks som server, og en pc med FireDTV som klient - og så er det mediaportal jeg bruger.


-------------
Min "videobåndoptager" kan optage mere end 10 tv kanaler samtidigt, men jeg når jo aldrig at se alle programmerne....


Skrevet af: ThePulse
Skrevet den: 08-December-2009 kl. 19:27
Oprindeligt skrevet af confused confused skrev:

 
Du siger DVBServer, er det DVBLink for DVBViewer du mener ?
 
Jeg har desværre ikke selv prøvet et lign. setup, da mine 2 tunere består af en Dreamboks som server, og en pc med FireDTV som klient - og så er det mediaportal jeg bruger.

Nej, DVBserver er et program der deler tunerne over netværket -> DVBViewerne på clienterne modtager så tunerne som unicast stream -> På clienten tilføjer man en Unicast tuner.

DVBLink for DVBViewer kører på alle clienterne for at få tunerne ind i MCE.


Skrevet af: mbw2001
Skrevet den: 08-December-2009 kl. 19:55
Har du også fået DR HD til at virke?

-------------
http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=74355 - Min HTPC/Projektor stuebiograf


Skrevet af: ThePulse
Skrevet den: 08-December-2009 kl. 19:56
Nej, jeg har ikke et HD abb. hos viasat


Skrevet af: mbw2001
Skrevet den: 08-December-2009 kl. 20:06
Det burde vel heller ikke være nødvendigt for DR eller har jeg misforstået noget?
De kan vel ikke kræve ekstra for en public service kanal?


-------------
http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=74355 - Min HTPC/Projektor stuebiograf


Skrevet af: confused
Skrevet den: 08-December-2009 kl. 20:09
DR HD er ikke en public service kanal, så diverse tv-udbydere er i deres gode ret til at tage penge for den.
 
DR HD findes faktisk i den mindste Viasat pakke, men den store hurdle er jo, at man kun kan se disse via deres originale bokse.


-------------
Min "videobåndoptager" kan optage mere end 10 tv kanaler samtidigt, men jeg når jo aldrig at se alle programmerne....


Skrevet af: mbw2001
Skrevet den: 08-December-2009 kl. 20:16
Hvad er det der er specielt ved HD kanalerne i forbindelse med CCCam?

-------------
http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=74355 - Min HTPC/Projektor stuebiograf


Skrevet af: confused
Skrevet den: 08-December-2009 kl. 20:18
Intet andet end at Viasat har fundet en måde at parre deres originale bokse med kanalerne, så det ikke er muligt at se dem med andre bokse / htpc'ere

-------------
Min "videobåndoptager" kan optage mere end 10 tv kanaler samtidigt, men jeg når jo aldrig at se alle programmerne....


Skrevet af: mbw2001
Skrevet den: 08-December-2009 kl. 20:21
De kører jo også pairing med de almindelige kanaler. Det kan man så komme uden om ved at angive det korrekte boks ID til fx et T-rex cam. men det virker ikke med HD kanalerne?

-------------
http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=74355 - Min HTPC/Projektor stuebiograf


Skrevet af: confused
Skrevet den: 08-December-2009 kl. 20:24
Forskellen er at ved de alm. kanaler, foregår der en parring mellem box og kortet.

CCCam, newcs osv. er faktisk ligeglade med box id'et.

 
 


-------------
Min "videobåndoptager" kan optage mere end 10 tv kanaler samtidigt, men jeg når jo aldrig at se alle programmerne....


Skrevet af: MCenterFreak
Skrevet den: 09-December-2009 kl. 00:23
Oprindeligt skrevet af ThePulse ThePulse skrev:

Oprindeligt skrevet af confused confused skrev:

 
Du siger DVBServer, er det DVBLink for DVBViewer du mener ?
 
Jeg har desværre ikke selv prøvet et lign. setup, da mine 2 tunere består af en Dreamboks som server, og en pc med FireDTV som klient - og så er det mediaportal jeg bruger.

Nej, DVBserver er et program der deler tunerne over netværket -> DVBViewerne på clienterne modtager så tunerne som unicast stream -> På clienten tilføjer man en Unicast tuner.

DVBLink for DVBViewer kører på alle clienterne for at få tunerne ind i MCE.
Ja men er DVBServer ikke ved at være slut?
Nu er det vel Recording Service der opfylder den samme funktion, og det er den udviklerne arbejder videre på   


-------------
DVBViewer klient/Server, LG Ultra HD TV 65", Digital Devices DVB-S2, 4 tunere IHC Net og Control, som magisk tænder og slukker alt
P.S. Hvis jeg har mest grej når jeg dør, så har jeg vundet!-)


Skrevet af: svsommer
Skrevet den: 23-December-2009 kl. 13:39

Hej og glædelig jul

Vil lige høre hvor lang tid du har kørt med viasat kort nu uden at opdater det med godkendt modtager

Mvh

svsommer



-------------
Mvh
Svsommer


Skrevet af: confused
Skrevet den: 23-December-2009 kl. 14:27

hejsa og i lige måde.

Jeg har vist kørt godt 1 md. i træk nu her, hvor kortet sidder i min DM 800 HD, men jeg ved ikke om det helt er nok til at sige om man kan undgå at sætte den over i originalboksen.
 


-------------
Min "videobåndoptager" kan optage mere end 10 tv kanaler samtidigt, men jeg når jo aldrig at se alle programmerne....


Skrevet af: svsommer
Skrevet den: 23-December-2009 kl. 16:05

Hej igen

Nu var det ment med Smargo kortlæser løsningen.
mvh
svsommer


-------------
Mvh
Svsommer


Skrevet af: confused
Skrevet den: 23-December-2009 kl. 16:46
Den maskine jeg havde kortlæseren sat til, var slet ikke koblet til parabolen, så det ville nok have været svært ;-)
 
Men det burde kunne virke, i og med, at det er samme slags software som bruges i f.eks dreamboxen.


-------------
Min "videobåndoptager" kan optage mere end 10 tv kanaler samtidigt, men jeg når jo aldrig at se alle programmerne....


Skrevet af: ThePulse
Skrevet den: 23-December-2009 kl. 17:02
Jeg har heller ingen problemer med min løsning (borset fra at jeg ikke kan få 2 instances af dvbviewer til at køre på samme maskine)
Har endnu ikke været ude for at kortet skal opdateres.

ThePulse


Skrevet af: svsommer
Skrevet den: 23-December-2009 kl. 17:04
Oprindeligt skrevet af ThePulse ThePulse skrev:

Jeg har heller ingen problemer med min løsning (borset fra at jeg ikke kan få 2 instances af dvbviewer til at køre på samme maskine)
Har endnu ikke været ude for at kortet skal opdateres.

ThePulse

Hej

Hvor lang tid har du brugt løsningen nu

Glædelig jul

svsommer



-------------
Mvh
Svsommer


Skrevet af: RMortensen
Skrevet den: 18-Januar-2010 kl. 09:32
Oprindeligt skrevet af confused confused skrev:

Hardware :
 
- Smargo kortlæser
 
Software :
 
- VMWare Server 2
- Linux (Ubunto) Image med cccam(softcam server)
- Mediaportal / DreamDVB med Acamd (softcam client) plugin, samt mdapi til mediaportal.
 
Edit 9/11 - løsningen virker også med DVBViewer
 
Jeg prøver og få et lignende setup til og virker med Boxer.
 
Jeg har nu (endelig....) fået CCcam 2.1.2 op og køre på en VM på min Win7 PC vha ClarkConnect linus OS. Min plan (håb) er og få det til og virker vha Acamd og DVBViewer for Boxer. Jeg bruger en Smargo kortlæser på COM6.
 
Jeg er kommet dertil hvor jeg skal have lavet en CCcam.cfg og en matchende cardclient.conf fil til ACamd. Nogen der vil vise eksempler på setup eller på anden måde hjælpe?
 
Og hvordan tester man at CCcam kører korrekt? Hvordan får man CCcam til og vise status info m.m.?
 


-------------
Still learning ...


Skrevet af: confused
Skrevet den: 18-Januar-2010 kl. 11:55
Skal gerne finde et par filer frem til dig i aften - send mig evt. en pm hvis jeg glemmer det ;-)

-------------
Min "videobåndoptager" kan optage mere end 10 tv kanaler samtidigt, men jeg når jo aldrig at se alle programmerne....


Skrevet af: confused
Skrevet den: 18-Januar-2010 kl. 22:32
Oprindeligt skrevet af RMortensen RMortensen skrev:

Oprindeligt skrevet af confused confused skrev:

Hardware :
 
- Smargo kortlæser
 
Software :
 
- VMWare Server 2
- Linux (Ubunto) Image med cccam(softcam server)
- Mediaportal / DreamDVB med Acamd (softcam client) plugin, samt mdapi til mediaportal.
 
Edit 9/11 - løsningen virker også med DVBViewer
 
Jeg prøver og få et lignende setup til og virker med Boxer.
 
Jeg har nu (endelig....) fået CCcam 2.1.2 op og køre på en VM på min Win7 PC vha ClarkConnect linus OS. Min plan (håb) er og få det til og virker vha Acamd og DVBViewer for Boxer. Jeg bruger en Smargo kortlæser på COM6.
 
Jeg er kommet dertil hvor jeg skal have lavet en CCcam.cfg og en matchende cardclient.conf fil til ACamd. Nogen der vil vise eksempler på setup eller på anden måde hjælpe?
 
Og hvordan tester man at CCcam kører korrekt? Hvordan får man CCcam til og vise status info m.m.?
 
I din cardclient.conf skal du have en enkelt linie lign denne :
 
cccamn:ip_til_server:port_på_server:0/0000/0000:bruger:passwd
 
I cccam.conf skal der oprettes en "Friend" som følger :
 
F: bruger passwd
 
Det burde være alt :-)
 
 


-------------
Min "videobåndoptager" kan optage mere end 10 tv kanaler samtidigt, men jeg når jo aldrig at se alle programmerne....


Skrevet af: RMortensen
Skrevet den: 18-Januar-2010 kl. 23:21
Super!
 
Jeg prøvede og køre CCcam med -d for debug switch og det output nedenfor. Ser det fornuftigt ud?
 
[root@system bin]# ./CCcam.x86 -d
23:15:34.700 CCcam: ======================================================================
23:15:34.702 CCcam: starting CCcam 2.1.2 compiled on Jul 17
mailto:2009@13:48:01 - 23:15:34.702 CCcam: ======================================================================
23:15:34.703 CCcam: online using nodeId 27c6c91910b16014
23:15:34.706 CCcam: create 1 cam device(s)
23:15:34.790 CCcam: readKeyfile: cannot open /var/keys/SoftCam.Key or not found
23:15:34.797 CCcam: readKeyfile: cannot open /var/keys/AutoRoll.Key or not found
23:15:34.801 CCcam: static cw not found or bad
23:15:34.805 CCcam: parsed 0 entries from /var/etc/CCcam.prio
23:15:34.811 CCcam: readProviderfile: cannot open /var/etc/CCcam.providers or not found
23:15:34.819 CCcam: readChannelList: cannot open /var/etc/CCcam.channelinfo or not found
23:15:34.833 CCcam: server started on port 12000
 


-------------
Still learning ...


Skrevet af: confused
Skrevet den: 18-Januar-2010 kl. 23:24
Det er ihvertfald helt sikkert noget jeg kan genkende :-)

-------------
Min "videobåndoptager" kan optage mere end 10 tv kanaler samtidigt, men jeg når jo aldrig at se alle programmerne....


Skrevet af: RMortensen
Skrevet den: 19-Januar-2010 kl. 08:07
hhhmm..
Det skal åbenbart ikke være for nemt. Jeg har nu sat det hele op, og tilsyneladende virker det hele korrekt, MEN: Jeg får sort skærm og ingen lyd i DVBViever Cry
 
Her er ACamd log + ./CCcam.x86 output
Nogen gode idéer?
 
07:59:53.353: ACamd v0.6.1.8
07:59:53.487: systems: registering CA system Cardclient, pri -15, ident 1000
07:59:53.487: structloaders: registering loader cardclient config
07:59:53.487: cardclients: registering cardclient Newcamd
07:59:53.487: cardclients: registering cardclient Newcamd2
07:59:53.487: cardclients: registering cardclient CCcamN
07:59:53.487: cardclients: registering cardclient Radegast
07:59:53.487: cardclients: registering cardclient Camd35
07:59:53.487: cardclients: registering cardclient EmuBox03
07:59:53.487: cardclients: registering cardclient Gbox
07:59:53.487: cardclients: registering cardclient GboxN
07:59:53.487: cardclients: registering cardclient MboxN
07:59:53.487: structloaders: registering loader smartcard data
07:59:53.487: systems: registering CA system SC-Irdeto, pri -10, ident 1001
07:59:53.487: feature: using feature SMARTCARD
07:59:53.487: registering Irdeto smartcard (id 49726474)
07:59:53.487: systems: registering CA system SC-Seca, pri -10, ident 1002
07:59:53.487: registering Seca smartcard (id 53656361)
07:59:53.487: systems: registering CA system SC-Viaccess, pri -10, ident 1003
07:59:53.487: registering Viaccess smartcard (id 56696173)
07:59:53.487: systems: registering CA system SC-Conax, pri -10, ident 1004
07:59:53.488: registering Conax smartcard (id 436f6e78)
07:59:53.488: systems: registering CA system SC-Cryptoworks, pri -10, ident 1005
07:59:53.488: registering Cryptoworks smartcard (id 4372576f)
07:59:53.488: systems: registering CA system SC-Nagra, pri -10, ident 1006
07:59:53.488: registering Nagra smartcard (id 4e616772)
07:59:53.488: systems: registering CA system SC-NDS, pri -10, ident 1007
07:59:53.488: registering NDS smartcard (id 56694732)
07:59:53.493: Monitor listen on port 53045
07:59:53.542: Engine [DVB Viewer Pro]
07:59:53.542: failed open C:\Program Files\DVBViewer\Plugins\smartcard.conf: No such file or directory
07:59:53.542: loading cardclient config from C:\Program Files\DVBViewer\Plugins\cardclient.conf
07:59:53.542: cCardClientCCcamN::Init
07:59:53.542: hostname=192.168.1.140 port=12000 emm=0 emmCaids 0000/0000
07:59:53.542: CCcamN: username=rmortensen password=rmor7481 softcam=No maxhops=5 configid=0
07:59:53.552: CCcamN 0: Created client node 172124272B2E3134
07:59:53.552: GetNodes for Conf 0
07:59:53.552: client 'CCcamN' ready
07:59:53.552: ** registered systems:
07:59:53.552: ** SC-NDS            (pri -10)
07:59:53.552: ** SC-Nagra          (pri -10)
07:59:53.552: ** SC-Cryptoworks    (pri -10)
07:59:53.552: ** SC-Conax          (pri -10)
07:59:53.552: ** SC-Viaccess       (pri -10)
07:59:53.552: ** SC-Seca           (pri -10)
07:59:53.552: ** SC-Irdeto         (pri -10)
07:59:53.552: ** Cardclient        (pri -15)
07:59:53.552: no smartcard interface defined!
07:59:56.526:
07:59:56.526: Ch: 101 - DR1
07:59:56.526: Programm crc: 009A2FB3
07:59:56.527: PMT: ACamd_PMT.txt, search, not found PMT=0065 (AND SID=0065)
07:59:56.527: 0x0065 0x0065 0x0500 0x00040100 0x0000 0x0029 11111110
07:59:56.577: Incomming PackageSize [188]
08:00:30.495:
08:00:30.495: Ch: 4250 - TV 2 NEWS
08:00:30.495: Programm crc: 2BBBEBB6
08:00:30.496: PMT: ACamd_PMT.txt, search, not found PMT=109A (AND SID=0FB9)
08:00:30.496: 0x109A 0x0FB9 0x0500 0x00040100 0x10C3 0x002B 11111110
08:00:30.733: cCardClientCCcamN::Login
08:00:30.734: connecting to 192.168.1.140:12000/tcp (192.168.1.140)
08:00:30.757: CCcam login succeed
08:00:30.890: CCcamN 0: NodeID 27C6C91910B16014, CCcam version 2.1.2 (build 3094)
08:00:35.762: CCcamN 0: Share Count(5)
08:02:31.070: CCcamN 0: Logout, Idle Timeout [120s]
08:02:34.300: cCardClientCCcamN::Login
08:02:34.301: connecting to 192.168.1.140:12000/tcp (192.168.1.140)
08:02:34.307: CCcam login succeed
08:02:34.513: CCcamN 0: NodeID 27C6C91910B16014, CCcam version 2.1.2 (build 3094)
08:02:39.311: CCcamN 0: Share Count(5)
 
----------------------------------------------------------------------
----------------------------------------------------------------------
 
 
07:59:49.429 CCcam: ======================================================================
07:59:49.430 CCcam: starting CCcam 2.1.2 compiled on Jul 17
mailto:2009@13:48:01 - 07:59:49.431 CCcam: ======================================================================
07:59:49.431 CCcam: online using nodeId 27c6c91910b16014
07:59:49.434 CCcam: create 1 cam device(s)
07:59:49.522 CCcam: readKeyfile: cannot open /var/keys/SoftCam.Key or not found
07:59:49.527 CCcam: readKeyfile: cannot open /var/keys/AutoRoll.Key or not found
07:59:49.532 CCcam: static cw not found or bad
07:59:49.536 CCcam: parsed 0 entries from /var/etc/CCcam.prio
07:59:49.541 CCcam: readProviderfile: cannot open /var/etc/CCcam.providers or not found
07:59:49.544 CCcam: readChannelList: cannot open /var/etc/CCcam.channelinfo or not found
07:59:49.551 CCcam: server started on port 12000
08:00:32.868 CCcam: login from 192.168.1.117
08:00:32.869 CCcam: user rmortensen login attempt from 192.168.1.117
08:00:32.873 CCcam: client
mailto:rmortensen@172124272b2e3134 - , running CCcam 2.1.3
08:02:33.305 CCcam: kick 192.168.1.117(rmortensen), bad command
08:02:36.540 CCcam: login from 192.168.1.117
08:02:36.542 CCcam: user rmortensen login attempt from 192.168.1.117
08:02:36.543 CCcam: client
mailto:rmortensen@172124272b2e3134 - , running CCcam 2.1.3
08:04:36.980 CCcam: kick 192.168.1.117(rmortensen), bad command
08:04:46.613 CCcam: login from 192.168.1.117
08:04:46.614 CCcam: user rmortensen login attempt from 192.168.1.117
08:04:46.615 CCcam: client
mailto:rmortensen@172124272b2e3134 - , running CCcam 2.1.3


-------------
Still learning ...


Skrevet af: confused
Skrevet den: 19-Januar-2010 kl. 09:02

Jeg undrer mig lidt over følgende linie :

CCcamN: username=rmortensen password=rmor7481 softcam=No maxhops=5 configid=0
Jeg kan ikke huske at have set noget omkring softcam = ? i min config. Bør den ikke også i givet fald stå til softcam = Yes ?


-------------
Min "videobåndoptager" kan optage mere end 10 tv kanaler samtidigt, men jeg når jo aldrig at se alle programmerne....


Skrevet af: RMortensen
Skrevet den: 19-Januar-2010 kl. 09:25
jeg undrer mig selv over:
 
CCcam: client mailto:rmortensen@172124272b2e3134 - , running CCcam 2.1.3
eftersom at jeg kører CCcam 2.1.2 .... (jeg kunne ikke umiddelbart få 2.1.3 til og virker på ClarkConnect)


-------------
Still learning ...


Skrevet af: popsi
Skrevet den: 05-April-2010 kl. 18:00
Nu er det på tide at få fjernet den skide Sat-top box fra Viasat, og få det hele samlet i media center maskinen...
 
Er der nogle, som ved om dette kan bruges til formålet:
http://www.edbpriser.dk/Product/Details.aspx?pid=504139 - http://www.edbpriser.dk/Product/Details.aspx?pid=504139


Skrevet af: Pizzabager
Skrevet den: 05-April-2010 kl. 18:04
Oprindeligt skrevet af popsi popsi skrev:

Nu er det på tide at få fjernet den skide Sat-top box fra Viasat, og få det hele samlet i media center maskinen...
 
Er der nogle, som ved om dette kan bruges til formålet:
http://www.edbpriser.dk/Product/Details.aspx?pid=504139 - http://www.edbpriser.dk/Product/Details.aspx?pid=504139
Kortet kan godt bruges til satelit tv, men problemet med Viasat er at du ikke kan købe et Cam til dit kodekort, Det laves ikke..
Der findes nogen muligheder med programmerbare Cam, løsninger er dog ret dyre.


Skrevet af: popsi
Skrevet den: 05-April-2010 kl. 18:26
Det kan selvfølgelig godt være at jeg har fået det helt galt i halsen, men havde forstået det sådan, at man kunne bruge noget "soft"-cam. Altså en art software til afkodningen. Bare kortet sad i kortlæser... Lidt ligesom SmarGo løsningen, omtalt tidligere i tråden...


Skrevet af: confused
Skrevet den: 05-April-2010 kl. 18:31
Du kan lige så godt nøjes med et helt alm DVB-S kort hvis det KUN skal bruges til Viasat - HD kanaler er no go hos Viasat med mindre du har en af deres egne bokse.
 
Du skal desuden bruge en kortlæser, som f.eks en Smargo, som jeg selv bruger.
 
Derudover skal du bruge noget software dvs. softcam og her kan du sagtens løbe ind i problemer. De servere jeg har sat op til windows, har alle fået windows til at "fryse" i løbet af kort tid.
 
Løsningen er så en linux maskine, eller en virtuel linux maskine.


-------------
Min "videobåndoptager" kan optage mere end 10 tv kanaler samtidigt, men jeg når jo aldrig at se alle programmerne....


Skrevet af: Pizzabager
Skrevet den: 05-April-2010 kl. 18:58
Oprindeligt skrevet af popsi popsi skrev:

Det kan selvfølgelig godt være at jeg har fået det helt galt i halsen, men havde forstået det sådan, at man kunne bruge noget "soft"-cam. Altså en art software til afkodningen. Bare kortet sad i kortlæser... Lidt ligesom SmarGo løsningen, omtalt tidligere i tråden...
 
LOL jeg skulle nok lige have læst tråden igennem før jeg svaret, jeps det er netop muligt :)


Skrevet af: Pizzabager
Skrevet den: 05-April-2010 kl. 19:02
Oprindeligt skrevet af confused confused skrev:

Du kan lige så godt nøjes med et helt alm DVB-S kort hvis det KUN skal bruges til Viasat - HD kanaler er no go hos Viasat med mindre du har en af deres egne bokse.
 
Du skal desuden bruge en kortlæser, som f.eks en Smargo, som jeg selv bruger.
 
Derudover skal du bruge noget software dvs. softcam og her kan du sagtens løbe ind i problemer. De servere jeg har sat op til windows, har alle fået windows til at "fryse" i løbet af kort tid.
 
Løsningen er så en linux maskine, eller en virtuel linux maskine.
Hmm så løsningen med DVBserver til DVBlink til Win7 mce er No go??
Overvejede det nemlig til mit herhjemme som er.
 
Mediecenter i stuen(kører PT Win Xp MCE, men regner med at få lagt Win7 på snart)
mediecenter i soveværelset med Win Vista MCE.
 
mediecenteret i stuen skulle så kører 24/7 med DVBserver og 2 stk DVB-S kort samt smartgo læser, så man både kan se tv i soveværelset og stuen samtidig.
 
Men det er måske ikke en god løsning?
 
Edit: tænkte på sådan 2 stk DVB-S tunere, de er godt nok billige men mon ikke de virker? http://www.edbpriser.dk/Product/Details.aspx?pid=475547 - http://www.edbpriser.dk/Product/Details.aspx?pid=475547


Skrevet af: confused
Skrevet den: 05-April-2010 kl. 20:13
Jeg vil ikke sige at din foreslåede løsning er No Go - men det kræver noget specielt at få kortserveren til at køre stabilt.
 
Jeg har sat en dreambox op som kombineret tuner og kortholder. Det kører helt perfekt, men er jo en dyr løsning.
 
Der burde dog kunne findes andre af de små linux bokse der evt. kunne tricket.
 
Som alternativ har jeg haft en vmware med ubunto linux og softcam server kørende, men det kræver nok lidt mere power på maskinen, end man nødvendigvis har i et alm. mediecenter.


-------------
Min "videobåndoptager" kan optage mere end 10 tv kanaler samtidigt, men jeg når jo aldrig at se alle programmerne....


Skrevet af: Pizzabager
Skrevet den: 05-April-2010 kl. 21:09
Oprindeligt skrevet af confused confused skrev:

 
Derudover skal du bruge noget software dvs. softcam og her kan du sagtens løbe ind i problemer. De servere jeg har sat op til windows, har alle fået windows til at "fryse" i løbet af kort tid.
 
 
hvad er kort tid, 1 time, 1 dag eller 3 dage? hvis det er mere end 1 dag, kan man bare sætte den til at genstarte sig selv hver dag.


Skrevet af: confused
Skrevet den: 05-April-2010 kl. 21:26
Ja, gid det var så vel - det er fuldstændig sporadisk og det kan sagtens være efter 30 sekunder.

-------------
Min "videobåndoptager" kan optage mere end 10 tv kanaler samtidigt, men jeg når jo aldrig at se alle programmerne....


Skrevet af: Snavsi
Skrevet den: 05-April-2010 kl. 21:55
Oprindeligt skrevet af confused confused skrev:

Intet andet end at Viasat har fundet en måde at parre deres originale bokse med kanalerne, så det ikke er muligt at se dem med andre bokse / htpc'ere
Med en dreamboks kan man ændre boksID så den virker med viasat...
jeg er ikke inde i det endnu men er der nogen der ved om det er mugligt med en dvb-s /s2 tuner i pc.


-------------
Hjemme Bio
NAD T778
Blueray Dune HD Max
Front    B&W CM7
Center   B&W CM Centre 2
Sub B&W ASV 10CM
Bag/surr. Jamo Apollo 5
Projektor Sony VPL-HW40
Lissau 90" True Colour


Skrevet af: popsi
Skrevet den: 05-April-2010 kl. 22:06

Kunne godt forestille mig at det kunne være Smargo`s USB tilslutning der fik det til at fryse.

Jeg køre Win7 på mit mediacenter, det er alt andet lige det nemmeste at få til at køre. Nu ved jeg ikke helt hvad Ubunto er, men har hørt om noget der hedder "Ubuntu", måske det er det...? Det er ikke den vej jeg vil gå. Ganske enkelt skal jeg bare have fjernet min Sat-top boks, og have flyttet kortet op i mit mediacenter. Ikke noget med dual-tuner eller linux. Troede faktik der var kommet en nem og brugbar løsning med tiden...


Skrevet af: confused
Skrevet den: 05-April-2010 kl. 22:09
Oprindeligt skrevet af Snavsi Snavsi skrev:

Oprindeligt skrevet af confused confused skrev:

Intet andet end at Viasat har fundet en måde at parre deres originale bokse med kanalerne, så det ikke er muligt at se dem med andre bokse / htpc'ere
Med en dreamboks kan man ændre boksID så den virker med viasat...
jeg er ikke inde i det endnu men er der nogen der ved om det er mugligt med en dvb-s /s2 tuner i pc.
 
Prøv lige at læse hele tråden - forfra !


-------------
Min "videobåndoptager" kan optage mere end 10 tv kanaler samtidigt, men jeg når jo aldrig at se alle programmerne....


Skrevet af: confused
Skrevet den: 05-April-2010 kl. 23:08
Oprindeligt skrevet af popsi popsi skrev:

Kunne godt forestille mig at det kunne være Smargo`s USB tilslutning der fik det til at fryse.

 
Sikkert ja.
 
Oprindeligt skrevet af popsi popsi skrev:

Jeg køre Win7 på mit mediacenter, det er alt andet lige det nemmeste at få til at køre. Nu ved jeg ikke helt hvad Ubunto er, men har hørt om noget der hedder "Ubuntu", måske det er det...? Det er ikke den vej jeg vil gå. Ganske enkelt skal jeg bare have fjernet min Sat-top boks, og have flyttet kortet op i mit mediacenter. Ikke noget med dual-tuner eller linux. Troede faktik der var kommet en nem og brugbar løsning med tiden...
 
Ja, det lyder jo enkelt - desværre er Viasat det absolut sværeste at få til at fungere på en pc, idet man ikke bare kan købe et CAM som til andre udbydere. Der har været mulighed for at "lave" sit eget CAM(noget t-rex), men om det stadig virker til Viasat, ved jeg ikke.
 
Eneste løsning er altså software af en slags, og det kræver at man roder lidt med tingene. Jep, det hedder Ubuntu, og jeg kører(kørte) det virtuelt på samme maskine som mediecentret(med win7), under VMWare.


-------------
Min "videobåndoptager" kan optage mere end 10 tv kanaler samtidigt, men jeg når jo aldrig at se alle programmerne....


Skrevet af: Pizzabager
Skrevet den: 05-April-2010 kl. 23:13
Oprindeligt skrevet af confused confused skrev:

Ja, gid det var så vel - det er fuldstændig sporadisk og det kan sagtens være efter 30 sekunder.
okay det er jo ikke brugbart..
 
jeg er ikke så meget inde i linux, så den løsning er vist ikke noget for mig, så må det nok bare blive en ekstra Viasat boks til soveværelset istedet :(


Skrevet af: confused
Skrevet den: 05-April-2010 kl. 23:21
Jeg er heller ikke inde i linux - overhovedet ! men jeg fandt en "færdig" vmware med ubuntu og softcam på et tidspunkt, samt en lille vejledning. Jeg skal prøve at finde linket frem igen, hvis jeg da ikke allerede har pastet det tidligere i tråden ?

-------------
Min "videobåndoptager" kan optage mere end 10 tv kanaler samtidigt, men jeg når jo aldrig at se alle programmerne....


Skrevet af: Pizzabager
Skrevet den: 05-April-2010 kl. 23:27
Oprindeligt skrevet af confused confused skrev:

Jeg er heller ikke inde i linux - overhovedet ! men jeg fandt en "færdig" vmware med ubuntu og softcam på et tidspunkt, samt en lille vejledning. Jeg skal prøve at finde linket frem igen, hvis jeg da ikke allerede har pastet det tidligere i tråden ?
 
men kan det kører ved siden af Windows 7?, fordi vi bruger den jo som mediecenter primært, og kæresten vil ikke være glad for at skulle lære noget nyt software at kende Confused


Skrevet af: confused
Skrevet den: 06-April-2010 kl. 08:40
Njaaa det kører egentlig som et selvstændigt program under windows7, så det eneste I bør mærke til det, er det cpu kraft den bruger.

-------------
Min "videobåndoptager" kan optage mere end 10 tv kanaler samtidigt, men jeg når jo aldrig at se alle programmerne....


Skrevet af: Pizzabager
Skrevet den: 06-April-2010 kl. 10:24
Oprindeligt skrevet af confused confused skrev:

Njaaa det kører egentlig som et selvstændigt program under windows7, så det eneste I bør mærke til det, er det cpu kraft den bruger.
 
Okay, dvs vi kan stadig kører Windows 7 MCe til at se tv med på det pågældende mediecenter?


Skrevet af: confused
Skrevet den: 06-April-2010 kl. 10:48
Ja, men det kræver igen noget ekstra, idet du ikke kan bruge softcam under 7mc så vidt jeg ved.
 
Dvs. man nok skal bruge DVBLink TV source til at styre kanalerne.
 
Så et setup til en enkelt maskine må være ca. som følger :
 
- DVB-S kort (S2 kan alligevel ikke bruges til Viasat)
- kortlæser ( f.eks en smargo til 300 kr.)
- vmware klient ( http://www.vmware.com/products/workstation/ - http://www.vmware.com/products/workstation/ )
- ubuntu image til vmware, med f.eks cccam softcam server.
  se f.eks : http://www.eurocardsharing.com/f163/run-cccam-in-windows-ubuntu-vmware-78518-2 - http://www.eurocardsharing.com/f163/run-cccam-in-windows-ubuntu-vmware-78518-2  (siden var nede lige før)
eller http://www.satelliteforum.net/satellite/showthread.php?3673-How-to-install-a-CCcam-server-on-Windows-XP - http://www.satelliteforum.net/satellite/showthread.php?3673-How-to-install-a-CCcam-server-on-Windows-XP
- DVBLink tvsource med acamd installeret som softcam klient
 
 


-------------
Min "videobåndoptager" kan optage mere end 10 tv kanaler samtidigt, men jeg når jo aldrig at se alle programmerne....


Skrevet af: Pizzabager
Skrevet den: 06-April-2010 kl. 14:08
Oprindeligt skrevet af confused confused skrev:

Ja, men det kræver igen noget ekstra, idet du ikke kan bruge softcam under 7mc så vidt jeg ved.
 
Dvs. man nok skal bruge DVBLink TV source til at styre kanalerne.
 
Så et setup til en enkelt maskine må være ca. som følger :
 
- DVB-S kort (S2 kan alligevel ikke bruges til Viasat)
- kortlæser ( f.eks en smargo til 300 kr.)
- vmware klient ( http://www.vmware.com/products/workstation/ - http://www.vmware.com/products/workstation/ )
- ubuntu image til vmware, med f.eks cccam softcam server.
  se f.eks : http://www.eurocardsharing.com/f163/run-cccam-in-windows-ubuntu-vmware-78518-2 - http://www.eurocardsharing.com/f163/run-cccam-in-windows-ubuntu-vmware-78518-2  (siden var nede lige før)
eller http://www.satelliteforum.net/satellite/showthread.php?3673-How-to-install-a-CCcam-server-on-Windows-XP - http://www.satelliteforum.net/satellite/showthread.php?3673-How-to-install-a-CCcam-server-on-Windows-XP
- DVBLink tvsource med acamd installeret som softcam klient
 
 
Det ser frygteligt indviklet ud, med alt det forskellige software, mit problem er at kæresten gider ikke bruge andet end Win MCE..
 
Det ser meget omfattende ud.. lad mig se om jeg kan forstå det rigtigt.
 
jeg skal bruge en ren windows 7 installation(HTPC og tvserver)
Den skal indholde 2 stk DVB-S kort, samt smargo kortlæser..
 
Software skal så være:
vmware klient (hvad gør den?)
ubunto image med cccam software server(Er det selve tvserver softavare eller hva?)
DVBlink tvsource med acamd som software klient(Er det til at få Win7 til at acceptere kanaler i MCE)
 
Min forvirring er stor, som jeg ser det skal der bruges noget der fungere som tvserver, noget software til smargo kortlæseren, og en dvblink til at få kanalerne ind i Win7 mce. men jeg ved ikke hvad der er hvad


Skrevet af: Pizzabager
Skrevet den: 06-April-2010 kl. 14:14
fandt lige det her tidligere i den samme tråd, det er præcis sådan jeg vil have det.
 
Hejsa

Så har jeg alt til at virke (kan se viasat via parabol på 3 PC´er med kun 1 kort)
En server-pc med 4 dvb-s tunere der har en dvbserver kørende (unicast) som alle dvbvievere kobler om imod og som så igen bliver send videre til mce (bøvl!)

Eneste problem jeg har tilbage er at kunne have 2 kanaler på mit mce (en til at optage en til at vise) jeg synes jeg har prøvet alt, men det funker ikke.
Hvis jeg har 2 dvbviewere kørende siger den ene bare No Hardware (har også haft 2 dvbservere kørende med hver deres tunere/porte, men det giver samme fejl.)
Nogen der ved hvordan man gør det?   



Skrevet af: confused
Skrevet den: 06-April-2010 kl. 14:26
Oprindeligt skrevet af Pizzabager Pizzabager skrev:

Det ser frygteligt indviklet ud, med alt det forskellige software, mit problem er at kæresten gider ikke bruge andet end Win MCE..
 
Det ser meget omfattende ud.. lad mig se om jeg kan forstå det rigtigt.
 
jeg skal bruge en ren windows 7 installation(HTPC og tvserver)
Den skal indholde 2 stk DVB-S kort, samt smargo kortlæser..
 
Software skal så være:
vmware klient (hvad gør den?)
Den laver denne her virtualisering du har brug for at kunne installere en ubuntu linux oven på din win7
 
Oprindeligt skrevet af Pizzabager Pizzabager skrev:

 
ubunto image med cccam software server(Er det selve tvserver softavare eller hva?)
 
cccam er den software(det kan også være anden software) som sørger for afkodningen af dit Viasat kort.
 
Oprindeligt skrevet af Pizzabager Pizzabager skrev:

DVBlink tvsource med acamd som software klient(Er det til at få Win7 til at acceptere kanaler i MCE)
 
Ja, det er den omvej man bliver nødt til at gå for at MCE accepterer krypterede kanaler.
 
Oprindeligt skrevet af Pizzabager Pizzabager skrev:

 
Min forvirring er stor, som jeg ser det skal der bruges noget der fungere som tvserver, noget software til smargo kortlæseren, og en dvblink til at få kanalerne ind i Win7 mce. men jeg ved ikke hvad der er hvad
 
Jeg kan sagtens forstå din forvirring - der var også en grund til at jeg valgte mit nickname i starten Big smile
 
Men altså - vmware er ikke den store kunst at installere. Imaget kan du næsten få direkte fra mig. Eneste ændring er næsten den ip-adresse den skal have, men det kommer vi nok over.
 
Acamd samt konfigurationsfiler, kan du også få af mig. De skal bare placeres i et bestemt katalog.
 
Jeg har ikke selv prøvet DVBLink TVSource, men mon ikke det er til at finde ud af.
 
 
 
 


-------------
Min "videobåndoptager" kan optage mere end 10 tv kanaler samtidigt, men jeg når jo aldrig at se alle programmerne....


Skrevet af: Pizzabager
Skrevet den: 06-April-2010 kl. 16:28
Nu har jeg lige siddet og læst lidt om DVBlink server network pack, og det lyder som det helt rigtige løsning til mig. det eneste jeg ikke kan gennemskue er om det kan arbejde sammen med smargo, og det program der skulle bruges til krypteringen.
 
Hvis det kan lade sig gøre, er det trods alt kun den ene mediecenter i stuen der skal installeres en del på, de ander kan nøjes med DVBlink tvsource, så er det lige til at se tv i Win7 mce.
 
Men da ham den anden i tråden fik det til at virke med dvbserver, burde jeg vel også få det til at fungere.
 
et link til en dansk brugervejledning af det der dvblink server. (en dansk ligefrem, fornemt) http://www.dvblogic.com/download/Manuals/DVBLinkNetPack_user_manual_DANISH.pdf - http://www.dvblogic.com/download/Manuals/DVBLinkNetPack_user_manual_DANISH.pdf
 


Skrevet af: confused
Skrevet den: 06-April-2010 kl. 16:35
DVBLink skal ikke direkte arbejde sammen med smargo, men derimod skal den arbejde sammen med acamd, hvilket bør kunne lade sig gøre.
 
Jeg vil lige prøve at rode lidt med den del i løbet af aftenen.


-------------
Min "videobåndoptager" kan optage mere end 10 tv kanaler samtidigt, men jeg når jo aldrig at se alle programmerne....


Skrevet af: Pizzabager
Skrevet den: 06-April-2010 kl. 16:40
Oprindeligt skrevet af confused confused skrev:

DVBLink skal ikke direkte arbejde sammen med smargo, men derimod skal den arbejde sammen med acamd, hvilket bør kunne lade sig gøre.
 
Jeg vil lige prøve at rode lidt med den del i løbet af aftenen.
Hvis du gider ville det da være super lækkert.. jeg regner med jeg tegner 1 år mere på viasat her til maj, så det bliver deromkring jeg tager mig samme til at opgradere mediecenteret i stuen(cpu og bundkort er fra 2006, så det er vist på tide Smile ), og købe tvkort og Win7 til både det og mediecentert i soveværelset(måske jeg bare indstallere tvpack i soveværelset for at spare de 800 kr)


Skrevet af: confused
Skrevet den: 06-April-2010 kl. 20:39
Nu fik jeg installeret DVBLink tvsource, registreret mit tunerkort (FireDTV S/S2), scannet efter kanaler, og til sidst lagt acamd filerne ned i pluginsfolderen som bliver dannet under mappen med mit tunerkort under DVBLogic mappen. Det funker bare !
 
Til gengæld går det ikke så godt med 7MC da den crasher når jeg vil til at finde dvblogic tunerne.
 


-------------
Min "videobåndoptager" kan optage mere end 10 tv kanaler samtidigt, men jeg når jo aldrig at se alle programmerne....


Skrevet af: Pizzabager
Skrevet den: 06-April-2010 kl. 20:53
Oprindeligt skrevet af confused confused skrev:

Nu fik jeg installeret DVBLink tvsource, registreret mit tunerkort (FireDTV S/S2), scannet efter kanaler, og til sidst lagt acamd filerne ned i pluginsfolderen som bliver dannet under mappen med mit tunerkort under DVBLogic mappen. Det funker bare !
 
Til gengæld går det ikke så godt med 7MC da den crasher når jeg vil til at finde dvblogic tunerne.
 
Hmm det lyder ikke optimalt, hvordan ved du "det funker bare" uden du har set tv? Smile


Skrevet af: confused
Skrevet den: 06-April-2010 kl. 20:58
Du er da også irriterende skarp Big smile
 
Faktisk var jeg lige ved at optage en lille video af hvordan det kører, men den ligger som en 20mb avi fil. vil du se den ?
 
Nå, men der er en preview knap inde i tvsource som åbner vlc med stream'en
 
Edit : Desuden åbner den et systemvindue med acamd hvor den logger alt hvad der bliver sendt mellem acamd og "kortserveren"


-------------
Min "videobåndoptager" kan optage mere end 10 tv kanaler samtidigt, men jeg når jo aldrig at se alle programmerne....


Skrevet af: Pizzabager
Skrevet den: 06-April-2010 kl. 21:00
har du husket det her fra installationsvejledningen:

Tunerkort må ikke være i brug af andet DVB software,



Skrevet af: Pizzabager
Skrevet den: 06-April-2010 kl. 21:01
sætter lige install proceduren i tilfælde af du ikke havde set den:

Installation og konfigurations rækkefølge

DVBLink TVSource installation og konfiguration gøres i en række trin:

- Installation

o DVBLink Server installation

o DVBLink TVSource installation

- Konfiguration

o Konfiguration af DVBLink kilder

DVBLink TVSource konfiguration

MC Guide Services konfiguration som inkluderer Windows MediaCenter TV opsætning

(valgfri)XMLTV konfiguration

o Konfiguration af DVBLink Server

Kanal valg

Kanal fletning

Tildeling af kanal numre

konfiguration af EPG (programguide) kilder

o Windows MediaCenter konfiguration

TV opsætning (hvis ikke gjort før)

DVBLink kanal synkronisering

De følgende kapitler vil guide dig igennem alle disse trin

Link til det her http://www.dvblogic.com/download/Manuals/dvblink_tvsource_configuration_DANISH.pdf - http://www.dvblogic.com/download/Manuals/dvblink_tvsource_configuration_DANISH.pdf


Skrevet af: confused
Skrevet den: 06-April-2010 kl. 21:02
He he - ja, jeg har stoppet servicen til både MP, DVBViewer Service, GB-PVR osv :-)
 
Og nej det er IKKE fordi min maskine er fyldt med lo..... ha ha


-------------
Min "videobåndoptager" kan optage mere end 10 tv kanaler samtidigt, men jeg når jo aldrig at se alle programmerne....


Skrevet af: Pizzabager
Skrevet den: 06-April-2010 kl. 21:04
Oprindeligt skrevet af confused confused skrev:

He he - ja, jeg har stoppet servicen til både MP, DVBViewer Service, GB-PVR osv :-)
 
Og nej det er IKKE fordi min maskine er fyldt med lo..... ha ha
der står først noget med dvb server installation, også dvblink tvsource installation, har du installeret begge?


Skrevet af: confused
Skrevet den: 06-April-2010 kl. 21:05
Ja, alt det der kører - ellers kunne jeg ikke få det til at funke - dvbserver har jeg haft kørende i forvejen.
 
Jeg tror såmænd bare det er min 7MC der er fucked.


-------------
Min "videobåndoptager" kan optage mere end 10 tv kanaler samtidigt, men jeg når jo aldrig at se alle programmerne....



Print side | Luk vindue