Print side | Luk vindue

Så køre blu-ray krigen. 888 kr for den billigste b

Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Recordere, afspillere og foto
Forumnavn: Blu-ray afspillere
Forumbeskrivelse: Afspillere med blu-ray
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=72595
Udskrevet den: 07-Maj-2024 kl. 09:24


Emne: Så køre blu-ray krigen. 888 kr for den billigste b
Skrevet af: glade
Emne: Så køre blu-ray krigen. 888 kr for den billigste b
Skrevet den: 26-December-2009 kl. 10:32
http://www.elgiganten.dk/product/radio-tv/dvd-blu-ray/BDP1580XEE/samsung-blu-ray-afspiller - http://www.elgiganten.dk/product/radio-tv/dvd-blu-ray/BDP1580XEE/samsung-blu-ray-afspiller
888 kr for en afspiller
 
http://www.fona.dk/default.aspx?m=2&i=81&itemnumber=2000461190 - http://www.fona.dk/default.aspx?m=2&i=81&itemnumber=2000461190
 
999 kr i fona
 
http://www.fona.dk/default.aspx?m=2&i=81&itemnumber=2000121390 - http://www.fona.dk/default.aspx?m=2&i=81&itemnumber=2000121390
 
999 kr i fona http://www.elgiganten.dk/product/radio-tv/dvd-blu-ray/BDP1580XEE/samsung-blu-ray-afspiller -
 


-------------
Panasonic G20E
Sasmung Q97 42 tommer
Sony 32 tommer X300 (skod tv)



Svar:
Skrevet af: glade
Skrevet den: 26-December-2009 kl. 10:34
http://www.komplett.dk/k/ki.aspx?sku=496257&cks=ASS&assoc=B2EE2DC9-79A9-4643-8E9B-BB3EEB25CF18 - http://www.komplett.dk/k/ki.aspx?sku=496257&cks=ASS&assoc=B2EE2DC9-79A9-4643-8E9B-BB3EEB25CF18
og lige en sharp afspiller også til 999 kr..

-------------
Panasonic G20E
Sasmung Q97 42 tommer
Sony 32 tommer X300 (skod tv)


Skrevet af: Flemming Larsen
Skrevet den: 26-December-2009 kl. 11:29
Det er jo herligt. Så kan det være der er flere som hopper på. Hvis man måske skal have ny dvdafspiller, så kan man jo lige så godt tage en af disse.

-------------
Mvh
Flemming Larsen


Skrevet af: Bruger udmeldt 43
Skrevet den: 26-December-2009 kl. 11:48
Ja det er en supergod pris. Ikke meget mere end hvad en god DVD afspiller koster. Og når først den står i stuen, kan man jo håbe på at det udløser en øget efterspørgsel efter BD'er til gavn for den kommende prissætningClapBig smile


Skrevet af: Naiera
Skrevet den: 26-December-2009 kl. 13:31
En god dvd-afspiller koster meget mere end 1000,-. Det gode ved Blu-ray formatet er at en afspiller der kan give billede og lyd (med en receiver der kan dekode lyden) i topklasse, ved BD-afspilning, ikke behøver koste en herregård, hvor dvd-afspillere der kan de-interlace godt koster flere tusinde kroner.


Skrevet af: spawn
Skrevet den: 26-December-2009 kl. 15:17
Samsung BDP-1580 incl. 20 BD film
 
1600,-
 
http://www.expert.dk/default.asp?state=product_detail&pageid=2193&productid=38892&categoryid - http://www.expert.dk/default.asp?state=product_detail&pageid=2193&productid=38892&categoryid =
 


-------------
Philips 65OLED705/12 - ATV4K


Skrevet af: Naiera
Skrevet den: 26-December-2009 kl. 16:49
Uanset hvor billig den er ville jeg aldrig købe en Samsung. I min bog er deres afspillere kun lige over Medion, Denver, osv.


Skrevet af: Flemming Larsen
Skrevet den: 26-December-2009 kl. 16:51
Oprindeligt skrevet af Naiera Naiera skrev:

Uanset hvor billig den er ville jeg aldrig købe en Sansung. I min bog er deres afspillere kun lige over Medion, Denver, osv.
Jeg ville også foretrække en samsung, fremfor en sansung.

-------------
Mvh
Flemming Larsen


Skrevet af: Startrek
Skrevet den: 26-December-2009 kl. 16:56
Oprindeligt skrevet af flemming larsen flemming larsen skrev:

Oprindeligt skrevet af Naiera Naiera skrev:

Uanset hvor billig den er ville jeg aldrig købe en Sansung. I min bog er deres afspillere kun lige over Medion, Denver, osv.
Jeg ville også foretrække en samsung, fremfor en sansung.

Komme sansung, Medion og Denver, ikke fra samme kinesiske fabrik Question


Skrevet af: Skyum
Skrevet den: 26-December-2009 kl. 17:13
Oprindeligt skrevet af Startrek Startrek skrev:

Oprindeligt skrevet af flemming larsen flemming larsen skrev:

Oprindeligt skrevet af Naiera Naiera skrev:

Uanset hvor billig den er ville jeg aldrig købe en Sansung. I min bog er deres afspillere kun lige over Medion, Denver, osv.
Jeg ville også foretrække en samsung, fremfor en sansung.

Komme sansung, Medion og Denver, ikke fra samme kinesiske fabrik Question
Det meste kommer jo fra en kinesisk fabrik idag, og det er der heller ikke noget galt i, så længe de rette specifikationer bliver puttet ind i apparaterne. Kineserne kan bygge det man beder dem om, billigt som dyrt, så det skal man ikke være bekymret overWink

-------------
Samsung UE75-ES9005U | Pioneer SC-LX83 | OPPO 93 | Samsung 3126 | Dali Ikon 7 | Dali Vokal 2 | Dali Ikon wall | B&W PV1 Subwoofer | Harmony Touch | Apple TV3


Skrevet af: Nexeren
Skrevet den: 26-December-2009 kl. 17:31
Ville gå i en bue udenom Philips BDP 3000 da den ikke kan håndtere 5.1 PCM lydspor


Skrevet af: Startrek
Skrevet den: 26-December-2009 kl. 17:41
Oprindeligt skrevet af Nexeren Nexeren skrev:

Ville gå i en bue udenom Philips BDP 3000 da den ikke kan håndtere 5.1 PCM lydspor

Du mener at den ikke kan afspille PCM fra en Blu-ray film med PCM lydspor, eller den ikke kan decode til PCM Question


Skrevet af: Naiera
Skrevet den: 26-December-2009 kl. 18:27
Oprindeligt skrevet af flemming larsen flemming larsen skrev:

Jeg ville også foretrække en samsung, fremfor en sansung.


Jeg beklager min stavefejl. N'et på min nye BlackBerry Bold sidder hvor M'et sad på min Nokia E71. I øvrigt er det dybt ironisk at Startrek skal gøre grin med andres tyrkfejl.

Men jeg kan stadig ikke lide Samsungs afspillere.


Skrevet af: Naiera
Skrevet den: 26-December-2009 kl. 18:28
Oprindeligt skrevet af Nexeren Nexeren skrev:

Ville gå i en bue udenom Philips BDP 3000 da den ikke kan håndtere 5.1 PCM lydspor


Er du helt sikker på det? For det lyder meget, meget underligt.


Skrevet af: Nexeren
Skrevet den: 26-December-2009 kl. 18:43
Det første...

Den nedskalerer et 5.1 PCM lydspor til 2 kanaler

http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=63694&KW=BDP3000&title=philips-bdp3000-og-pcm - http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=63694&KW=BDP3000&title=philips-bdp3000-og-pcm

"Så kom der mail tilbage fra Philips:

Vi må desværre sige at der ikke er nogen firmware opdatering på vej til dette produkt til at lave om på dette problem. Der er faktisk intet vi kan gøre herfra med dette produkt omkring det signal, den vil ikke kunne sende det LPCM-signal videre."




Skrevet af: JesA
Skrevet den: 26-December-2009 kl. 19:29
Oprindeligt skrevet af Naiera Naiera skrev:

[QUOTE=flemming larsen]

Jeg beklager min stavefejl. N'et på min nye BlackBerry Bold sidder hvor M'et sad på min Nokia E71. I øvrigt er det dybt ironisk at Startrek skal gøre grin med andres tyrkfejl.

 - det kan jeg nu ikke se at han gør................sorry off topic


Skrevet af: Startrek
Skrevet den: 26-December-2009 kl. 19:30
Oprindeligt skrevet af Naiera Naiera skrev:

Oprindeligt skrevet af flemming larsen flemming larsen skrev:

Jeg ville også foretrække en samsung, fremfor en sansung.


Jeg beklager min stavefejl. N'et på min nye BlackBerry Bold sidder hvor M'et sad på min Nokia E71. I øvrigt er det dybt ironisk at Startrek skal gøre grin med andres tyrkfejl.

Men jeg kan stadig ikke lide Samsungs afspillere.

Hehe, det er fordi du ikke har prøvet en sansung BD afspiller endnu LOLLOLLOL

Men vel der var hvis også en kinesisk mærke hvor navnet lå meget tæt på Panasonic, så hvorfor ikke en sansung (selv om denne gang var en tastfejl), ikke Question Confused


Skrevet af: Startrek
Skrevet den: 26-December-2009 kl. 19:37
Oprindeligt skrevet af Nexeren Nexeren skrev:

Det første...

Den nedskalerer et 5.1 PCM lydspor til 2 kanaler

http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=63694&KW=BDP3000&title=philips-bdp3000-og-pcm - http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=63694&KW=BDP3000&title=philips-bdp3000-og-pcm

"Så kom der mail tilbage fra Philips:

Vi må desværre sige at der ikke er nogen firmware opdatering på vej til dette produkt til at lave om på dette problem. Der er faktisk intet vi kan gøre herfra med dette produkt omkring det signal, den vil ikke kunne sende det LPCM-signal videre."



Surt


Skrevet af: Flemming Larsen
Skrevet den: 26-December-2009 kl. 19:39
Oprindeligt skrevet af JesA JesA skrev:

Oprindeligt skrevet af Naiera Naiera skrev:


Jeg beklager min stavefejl. N'et på min nye BlackBerry Bold sidder hvor M'et sad på min Nokia E71. I øvrigt er det dybt ironisk at Startrek skal gøre grin med andres tyrkfejl.

 - det kan jeg nu ikke se at han gør................sorry off topic
Det tror jeg nu heller ikke han gør.


-------------
Mvh
Flemming Larsen


Skrevet af: Bruger udmeldt 8
Skrevet den: 26-December-2009 kl. 21:01
Oprindeligt skrevet af flemming larsen flemming larsen skrev:

Oprindeligt skrevet af JesA JesA skrev:

Oprindeligt skrevet af Naiera Naiera skrev:


Jeg beklager min stavefejl. N'et på min nye BlackBerry Bold sidder hvor M'et sad på min Nokia E71. I øvrigt er det dybt ironisk at Startrek skal gøre grin med andres tyrkfejl.

 - det kan jeg nu ikke se at han gør................sorry off topic
Det tror jeg nu heller ikke han gør.
Heller ikke her. Jeg tror, at Naiera har en kort lunte - ikke godt her op til nytår.
Og om du kan lide samsung er vel ret underordnet for os andre. 


Skrevet af: Naiera
Skrevet den: 26-December-2009 kl. 21:19
Jeg har ikke nogen kort lunte i dette tilfælde. Startrek gentager min trykfejl, og det kunne jeg kun se var for at lave en lille vittighed ud af det. Jeg var overhovedet ikke sur, men påpegede bare ironien i det. Jeg har ikke nogle videre følelser over at have lavet en lille trykfejl.

Oprindeligt skrevet af Stenholt Stenholt skrev:

Og om du kan lide samsung er vel ret underordnet for os andre. 


Det er det da ikke i en tråd hvor det handler om at anbefale diverse billige afspillere. Min kommentar til linket med Samsungen + 20 film er, at jeg aldrig ville købe sådan en. Det er ikke noget angreb på nogen, men en anbefaling baseret på både personlige erfaringer og hvad jeg har læst på diverse fora.


Skrevet af: Naiera
Skrevet den: 26-December-2009 kl. 21:25
Oprindeligt skrevet af Nexeren Nexeren skrev:

Det første...

Den nedskalerer et 5.1 PCM lydspor til 2 kanaler

(...)


Totalt dårligt designet afspiller Tongue


Skrevet af: Flemming Larsen
Skrevet den: 26-December-2009 kl. 21:26
Oprindeligt skrevet af Naiera Naiera skrev:

Jeg har ikke noget kort lunte i dette tilfælde. Startrek gentager min trykfejl, og det kan jeg kun se er for at lave en lille vittighed ud af det. Jeg er overhovedet ikke sur, men påpeger bare ironien i det.
Jeg tror faktisk slet ikke han gør noget. Det er nok nærmere en stavefejl han selv laver.


-------------
Mvh
Flemming Larsen


Skrevet af: Otto J
Skrevet den: 26-December-2009 kl. 21:32
Oprindeligt skrevet af Naiera Naiera skrev:

Jeg har ikke nogen kort lunte i dette tilfælde. Startrek gentager min trykfejl, og det kunne jeg kun se var for at lave en lille vittighed ud af det.
 
Jeg gætter på at Startrek forvekslede "Sansung" med Sansui, og slet ikke fangede din trykfejl.


-------------
Mvh Otto


Skrevet af: Notfast
Skrevet den: 26-December-2009 kl. 21:50
Måske skulle der kigges nærmer på den

SONY BLU-RAY BDP-S 363 i Fona



-------------
.....


Skrevet af: Hother
Skrevet den: 26-December-2009 kl. 22:03
Oprindeligt skrevet af Notfast Notfast skrev:

Måske skulle der kigges nærmer på den

SONY BLU-RAY BDP-S 363 i Fona

Du skal bare være opmærksom på, at såvidt jeg kan læse mig frem til, så decoder den kun DTS HD Master. Men det er jo mindre betydende hvis du bare skal have den tilsluttet din fladskærm, alternativt har en receiver der kan decode via bitstreamSmile

-------------
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.


Skrevet af: PerW
Skrevet den: 26-December-2009 kl. 22:50
Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

Oprindeligt skrevet af Notfast Notfast skrev:

Måske skulle der kigges nærmer på den

SONY BLU-RAY BDP-S 363 i Fona

Du skal bare være opmærksom på, at såvidt jeg kan læse mig frem til, så decoder den kun DTS HD Master. Men det er jo mindre betydende hvis du bare skal have den tilsluttet din fladskærm, alternativt har en receiver der kan decode via bitstreamSmile
 
Det er DTS HD Master den ikke kan decode:

http://www.sony.dk/product/blu-ray-disc-player/bdp-s363#pageType=TechnicalSpecs - http://www.sony.dk/product/blu-ray-disc-player/bdp-s363#pageType=TechnicalSpecs

 

# - 8-kanals lineær PCM bitstream out

Ja

Dolby TrueHD-afkodning

Ja

Dolby TrueHD bitstream out

Ja

Afkodning af DTS-HD Master Audio

NEJ

DTS-HD Master Audio bitstream out

Ja

Audio # - D/A-konverter

192 kHz/24 bit



Skrevet af: Bruger udmeldt 43
Skrevet den: 26-December-2009 kl. 23:21
Oprindeligt skrevet af flemming larsen flemming larsen skrev:

Oprindeligt skrevet af Naiera Naiera skrev:

Jeg har ikke noget kort lunte i dette tilfælde. Startrek gentager min trykfejl, og det kan jeg kun se er for at lave en lille vittighed ud af det. Jeg er overhovedet ikke sur, men påpeger bare ironien i det.
Jeg tror faktisk slet ikke han gør noget. Det er nok nærmere en stavefejl han selv laver.
 
Enig! Startrek bruger ofte alternative stavemåder, måske fordi han er ordblind, hvad ved jeg. At begynde og fare i flint over det, synes jeg er lavt.Ermm


Skrevet af: Hother
Skrevet den: 26-December-2009 kl. 23:31
Oprindeligt skrevet af PerW PerW skrev:

Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

Oprindeligt skrevet af Notfast Notfast skrev:

Måske skulle der kigges nærmer på den

SONY BLU-RAY BDP-S 363 i Fona

Du skal bare være opmærksom på, at såvidt jeg kan læse mig frem til, så decoder den kun DTS HD Master. Men det er jo mindre betydende hvis du bare skal have den tilsluttet din fladskærm, alternativt har en receiver der kan decode via bitstreamSmile
 
Det er DTS HD Master den ikke kan decode:

http://www.sony.dk/product/blu-ray-disc-player/bdp-s363#pageType=TechnicalSpecs - http://www.sony.dk/product/blu-ray-disc-player/bdp-s363#pageType=TechnicalSpecs

 

# - 8-kanals lineær PCM bitstream out

Ja

Dolby TrueHD-afkodning

Ja

Dolby TrueHD bitstream out

Ja

Afkodning af DTS-HD Master Audio

NEJ

DTS-HD Master Audio bitstream out

Ja

Audio # - D/A-konverter

192 kHz/24 bit

Nå så huskede keg forkertSmile

-------------
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.


Skrevet af: Notfast
Skrevet den: 26-December-2009 kl. 23:45
Den skal heller ikke decode det.
Det gør min surround forstærker.


-------------
.....


Skrevet af: opzouten
Skrevet den: 27-December-2009 kl. 00:41
Jeg har en Samsung BD-P1580 og kan give den mine varmeste anbefalinger Smile


Skrevet af: azrael
Skrevet den: 27-December-2009 kl. 01:46
Hvis nogen falder over en (billig) blu-ray player med S-Video og/eller RGB udgang, så sig lige til... :)

EDIT: Never mind. Kan se at Hollywood-mafiaen ikke vil have, at 1080p (hvilket vel de fleste BD udgivelser er i) kan udgives via andet end HDMI (det er jo "premium content"). Så er det jo rart, at man nu konsekvent røvrendes af filmselskaberne, hvis man (stadig) bruger DVD. Extended cuts etc. udgives jo snart kun på BD.


-------------
"This calls for a delicate blend of psychology and extreme violence" - Homer Simpson


Skrevet af: Notfast
Skrevet den: 27-December-2009 kl. 02:35
Oprindeligt skrevet af azrael azrael skrev:

Hvis nogen falder over en (billig) blu-ray player med S-Video og/eller RGB udgang, så sig lige til... :)

EDIT: Never mind. Kan se at Hollywood-mafiaen ikke vil have, at 1080p (hvilket vel de fleste BD udgivelser er i) kan udgives via andet end HDMI (det er jo "premium content"). Så er det jo rart, at man nu konsekvent røvrendes af filmselskaberne, hvis man (stadig) bruger DVD. Extended cuts etc. udgives jo snart kun på BD.
Du kan slet ikke bruge Component video-udgang eller  Composite-videoudgang?
 
Det har sony'en nemlig

# - HDMI™

1

Component video-udgang

1

S-Video-udgang

NEJ

Composite-videoudgang

1

SCART-stik

NEJ

Digital lydudgang: Koaksial

1

Digital lydudgang: Optisk

1

7.1-kanals analog udgang

NEJ

Analog stereoudgang

Ja

Ethernet

# - HDMI™

1

Component video-udgang

1

S-Video-udgang

NEJ

Composite-videoudgang

1

SCART-stik

NEJ

Digital lydudgang: Koaksial

1

Digital lydudgang: Optisk

1

7.1-kanals analog udgang

NEJ

Analog stereoudgang

Ja

Ethernet



-------------
.....


Skrevet af: Bruger udmeldt 8
Skrevet den: 27-December-2009 kl. 07:38
Oprindeligt skrevet af Naiera Naiera skrev:

Jeg har ikke nogen kort lunte i dette tilfælde. Startrek gentager min trykfejl, og det kunne jeg kun se var for at lave en lille vittighed ud af det. Jeg var overhovedet ikke sur, men påpegede bare ironien i det. Jeg har ikke nogle videre følelser over at have lavet en lille trykfejl.

Oprindeligt skrevet af Stenholt Stenholt skrev:

Og om du kan lide samsung er vel ret underordnet for os andre. 


Det er det da ikke i en tråd hvor det handler om at anbefale diverse billige afspillere. Min kommentar til linket med Samsungen + 20 film er, at jeg aldrig ville købe sådan en. Det er ikke noget angreb på nogen, men en anbefaling baseret på både personlige erfaringer og hvad jeg har læst på diverse fora.
 Hvad er din personlige erfaring med den nævnte Samsung model?. Hvad der bliver skrevet på diverse fora skal man i høj grad tage med et gran salt. Bare se hvordan Hother komme galt af sted tidligere i tråden Big smile.

 



Skrevet af: vonrask
Skrevet den: 27-December-2009 kl. 10:39
har lige et måske dumt spørgsmål, så bær over med mig. Men hvis man jeg nu køber denne sony bd afspiller, og kører den igennem min reciever, som kan afkode alle mulige lydformater, så betyder det intet, at bd afspilleren i sig selv ikke kan det?
 
mvh. peter


Skrevet af: PerW
Skrevet den: 27-December-2009 kl. 10:50
Oprindeligt skrevet af vonrask vonrask skrev:

har lige et måske dumt spørgsmål, så bær over med mig. Men hvis man jeg nu køber denne sony bd afspiller, og kører den igennem min reciever, som kan afkode alle mulige lydformater, så betyder det intet, at bd afspilleren i sig selv ikke kan det?
 
mvh. peter
 
Spørgsmålet er jo hvad det er for en receiver? Har den HDMI indgang? Kan det decode DTS HD Master?
 
Hvis den kan alt det, så betyder det ikke noget.
 
/Per


Skrevet af: vonrask
Skrevet den: 27-December-2009 kl. 12:08
det er sådan en fætter her: Sony STR-DH800, som vel kan det meste jeg har brug for?
mvh peter


Skrevet af: Bruger udmeldt 8
Skrevet den: 27-December-2009 kl. 17:53
Oprindeligt skrevet af Stenholt Stenholt skrev:

Oprindeligt skrevet af Naiera Naiera skrev:

Jeg har ikke nogen kort lunte i dette tilfælde. Startrek gentager min trykfejl, og det kunne jeg kun se var for at lave en lille vittighed ud af det. Jeg var overhovedet ikke sur, men påpegede bare ironien i det. Jeg har ikke nogle videre følelser over at have lavet en lille trykfejl.

Oprindeligt skrevet af Stenholt Stenholt skrev:

Og om du kan lide samsung er vel ret underordnet for os andre. 


Det er det da ikke i en tråd hvor det handler om at anbefale diverse billige afspillere. Min kommentar til linket med Samsungen + 20 film er, at jeg aldrig ville købe sådan en. Det er ikke noget angreb på nogen, men en anbefaling baseret på både personlige erfaringer og hvad jeg har læst på diverse fora.
 Hvad er din personlige erfaring med den nævnte Samsung model?. Hvad der bliver skrevet på diverse fora skal man i høj grad tage med et gran salt. Bare se hvordan Hother kommer galt afsted tidligere i tråden Big smile.

 



Skrevet af: beddemiz
Skrevet den: 28-December-2009 kl. 00:09
Jeg benyttede mig af Elgigantens "kø-tilbud" idag (Der stod 15+ afspillere tilbage kl 15. idag :) ) og fik en Samsung BDP-1580. Jeg fik det sat til og indstillet det hele og for pokker det spiller. Lyden er helt vild, selvom jeg kun er indehaver af et middelmådigt Eltax anlæg. Billedet var også imponerende, selv på mit 2,5 år gamle 37" JVC tv. 

Jeg kan forstå herinde at nogen ikke mener at Samsung bluray gør opgaven godt nok, men jeg er imponeret og vil gerne have en til at vise mig en Blu-ray afspiller til 888 kr. der har de samme specs. som Samsung's, og gør opgaven lige så godt. Eller for den sags skyld bare fortæller hvorfor Samsung BDP-1580 ikke lever op til de forventninger en blu-ray afspiller skal kunne gøre.


Skrevet af: pgen
Skrevet den: 28-December-2009 kl. 00:17
Læser man Fona's trykte tilbudsavis står der at det er 360 på tilbud og på internettet er det 363, nogen der ved hvilken de faktisk vil af med? Og er den eneste forskel at 360 kan dekode DTS- HD?


Skrevet af: Notfast
Skrevet den: 28-December-2009 kl. 01:08
Det må være 363'eren. Deres hjemme side plejre at passe.

Det må være en trykfejl i tilbudsavisen, manden der tastede den ind havde nok en 360'er (xbox) i hovedet da han tastede.


-------------
.....


Skrevet af: Bruger udmeldt 8
Skrevet den: 28-December-2009 kl. 07:04
Oprindeligt skrevet af beddemiz beddemiz skrev:

Jeg benyttede mig af Elgigantens "kø-tilbud" idag (Der stod 15+ afspillere tilbage kl 15. idag :) ) og fik en Samsung BDP-1580. Jeg fik det sat til og indstillet det hele og for pokker det spiller. Lyden er helt vild, selvom jeg kun er indehaver af et middelmådigt Eltax anlæg. Billedet var også imponerende, selv på mit 2,5 år gamle 37" JVC tv. 

Jeg kan forstå herinde at nogen ikke mener at Samsung bluray gør opgaven godt nok, men jeg er imponeret og vil gerne have en til at vise mig en Blu-ray afspiller til 888 kr. der har de samme specs. som Samsung's, og gør opgaven lige så godt. Eller for den sags skyld bare fortæller hvorfor Samsung BDP-1580 ikke lever op til de forventninger en blu-ray afspiller skal kunne gøre.
Udokumenteret vrøvl er hvad det er - ubrugeligt. Derfor stol på dig selv - hvad naiera mener om samsung generelt set er totalt ubrugeligt for andre.


Skrevet af: PerW
Skrevet den: 28-December-2009 kl. 08:48
Oprindeligt skrevet af beddemiz beddemiz skrev:

Jeg benyttede mig af Elgigantens "kø-tilbud" idag (Der stod 15+ afspillere tilbage kl 15. idag :) ) og fik en Samsung BDP-1580. Jeg fik det sat til og indstillet det hele og for pokker det spiller. Lyden er helt vild, selvom jeg kun er indehaver af et middelmådigt Eltax anlæg. Billedet var også imponerende, selv på mit 2,5 år gamle 37" JVC tv. 

Jeg kan forstå herinde at nogen ikke mener at Samsung bluray gør opgaven godt nok, men jeg er imponeret og vil gerne have en til at vise mig en Blu-ray afspiller til 888 kr. der har de samme specs. som Samsung's, og gør opgaven lige så godt. Eller for den sags skyld bare fortæller hvorfor Samsung BDP-1580 ikke lever op til de forventninger en blu-ray afspiller skal kunne gøre.
 
Billed og lyd overføres digitalt til dit TV/lyd, så her burde der ikke være forskelle. Men der kan være forskel i tiden det tager at loade en disk og måden at DVD vises på, da der her sker en interpolering/opskalering.
 
Bla. opstartstiden er irriterende og noget tid bliver man trat af en langsom afspiller.


Skrevet af: beddemiz
Skrevet den: 28-December-2009 kl. 09:11
Ok, mht. til load tid, så tager den da noget tid, men for mig betyder det intet, altså en film vare jo i gennemsnit 2 timer så hvis det tager den 30 sek. at loade gør det ikke mig noget. Man skal jo ikke skifte film hele tiden :) 
Dvd afspilning klare den også udemærket, dog ikke på højde med min xbox360 via HDMI, men igen jeg har ikke den store forstand på billed og lyd endnu, og så længe jeg er tilfreds er det selvfølgelig perfekt. 


Skrevet af: Flemming Larsen
Skrevet den: 28-December-2009 kl. 10:41
Jeg fatter ikke, at folk går så meget op i, hvor længe de er om at loade.
De 1-4 minutter længere, det kan jeg godt leve med.

-------------
Mvh
Flemming Larsen


Skrevet af: furious jt
Skrevet den: 28-December-2009 kl. 10:50
Men det betyder noget ved afspilning af cd'er. Min gamle pioneer BD var en krig (17-19sek) om at starte op før man kunne åbne drevet og putte en cd i. Mange andre afspillere kan åbne skuffen med det samme man tænder for afspilleren.
Loadetiden på bd'er er bare et stort irritationsmoment (for mig) hvis afspilleren er langsom, men det er ikke noget jeg ville udelukke en afspiller på hvis den er god til alt andet. Og det er da muligt at jeg kunne leve med en langsom afspiller men det er svært at forsvare afspillerens loadetid overfor konen, som bliver lidt utålmodig når hun jo bare skal loade en alm dvd, så skal det jo ikke tage en formiddag om at starte afspilleren op og derefter loade filmen. Og jeg forstår hende da godt. Før havde jeg en denon dvd afspiller som jo loadede filmen med det samme. Så købte jeg en pio bd afspiller til næsten 3 gange så meget og den var MEGET langsommere og billedet på dvd-delen var den samme. Det virker jo ikke logisk i øjnene på en som ikke interesserer sig for "hifi"Smile


-------------
7.2.4 atmosbio
Sony vpl-HW55
Diy 116" fastramme lærrede.
Marantz av7702mkII - Marantz mm8077 og NAD M25
Oppo bdp-83 Regionsfri
5 stk. MK Sound 150mk2.
2 x Mksound X10 subs


Skrevet af: Shiva
Skrevet den: 28-December-2009 kl. 10:59
Oprindeligt skrevet af furious jt furious jt skrev:

Men det betyder noget ved afspilning af cd'er. Min gamle pioneer BD var en krig (17-19sek) om at starte op før man kunne åbne drevet og putte en cd i. Mange andre afspillere kan åbne skuffen med det samme man tænder for afspilleren. Loadetiden på bd'er er bare et stort irritationsmoment (for mig) hvis afspilleren er langsom, men det er ikke noget jeg ville udelukke en afspiller på hvis den er god til alt andet.
 
Jeg er helt enig vedr. problemet omkring afspilning af andre medier. Her er nogle BD-afspillere simpelthen ubruelige.
 
Men hvis afspilleren kun er til film, kan jeg dog ikke komme op af stolen over, at den er 15-20 sekunder længere tid om at starte et 2-timers sofaprojekt op, end en væsentlig dyrere maskine.
 


-------------

Nogle gange er det bedre at tie og blive anset som et fjols end at tale og dermed fjerne al tvivl.


Skrevet af: Shiva
Skrevet den: 28-December-2009 kl. 11:02
Oprindeligt skrevet af furious jt furious jt skrev:

Og det er da muligt at jeg kunne leve med en langsom afspiller men det er svært at forsvare afspillerens loadetid overfor konen, som bliver lidt utålmodig når hun jo bare skal loade en alm dvd, så skal det jo ikke tage en formiddag om at starte afspilleren op og derefter loade filmen. Og jeg forstår hende da godt.
 
Det er jo et frit land. Både kone og afspiller kan jo opgraderes Big smile
 


-------------

Nogle gange er det bedre at tie og blive anset som et fjols end at tale og dermed fjerne al tvivl.


Skrevet af: ghost-the-man
Skrevet den: 28-December-2009 kl. 11:06
Oprindeligt skrevet af flemming larsen flemming larsen skrev:

Jeg fatter ikke, at folk går så meget op i, hvor længe de er om at loade.
De 1-4 minutter længere, det kan jeg godt leve med.
Nej det gør jeg heller ikke,jo hvis det var op til flere minutter,måske en ny trendWink.


-------------
M.V.H Jan

http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=33699&PN=1&title=ghostthemans-hjemmebio - welcome to Ghost-The-Man`s Hjemmebio/HiFi


Skrevet af: furious jt
Skrevet den: 28-December-2009 kl. 11:08
Oprindeligt skrevet af Shiva Shiva skrev:

Oprindeligt skrevet af furious jt furious jt skrev:

Og det er da muligt at jeg kunne leve med en langsom afspiller men det er svært at forsvare afspillerens loadetid overfor konen, som bliver lidt utålmodig når hun jo bare skal loade en alm dvd, så skal det jo ikke tage en formiddag om at starte afspilleren op og derefter loade filmen. Og jeg forstår hende da godt.
 
Det er jo et frit land. Både kone og afspiller kan jo opgraderes Big smile
 
 
Ja, tror faktisk det er billigere at opgradere til en ny kone end en ny afspiller, men det kommer jo an på den model man harLOL
 
Og jeg giver dig helt ret i dit andet indlæg. Hvis afspilleren KUN skal bruges til film og det er en god afspiller, så er det lige meget at den er langsom.


-------------
7.2.4 atmosbio
Sony vpl-HW55
Diy 116" fastramme lærrede.
Marantz av7702mkII - Marantz mm8077 og NAD M25
Oppo bdp-83 Regionsfri
5 stk. MK Sound 150mk2.
2 x Mksound X10 subs


Skrevet af: junsas
Skrevet den: 28-December-2009 kl. 11:38
Købt en Sony S-363 i fona til 1000kr, pænt billede og lyd  :)

-------------

Samsung 55"KS9005































Bose Lifestyle 520
Huawei mate 9


Skrevet af: Bruger udmeldt 43
Skrevet den: 28-December-2009 kl. 11:59
Oprindeligt skrevet af furious jt furious jt skrev:

Men det betyder noget ved afspilning af cd'er. Min gamle pioneer BD var en krig (17-19sek) om at starte op før man kunne åbne drevet og putte en cd i. Mange andre afspillere kan åbne skuffen med det samme man tænder for afspilleren.
Loadetiden på bd'er er bare et stort irritationsmoment (for mig) hvis afspilleren er langsom, men det er ikke noget jeg ville udelukke en afspiller på hvis den er god til alt andet. Og det er da muligt at jeg kunne leve med en langsom afspiller men det er svært at forsvare afspillerens loadetid overfor konen, som bliver lidt utålmodig når hun jo bare skal loade en alm dvd, så skal det jo ikke tage en formiddag om at starte afspilleren op og derefter loade filmen. Og jeg forstår hende da godt. Før havde jeg en denon dvd afspiller som jo loadede filmen med det samme. Så købte jeg en pio bd afspiller til næsten 3 gange så meget og den var MEGET langsommere og billedet på dvd-delen var den samme. Det virker jo ikke logisk i øjnene på en som ikke interesserer sig for "hifi"Smile
Jamen helt enig! Hvis ikke jeg havde dedikeret CD afspiller, skulle jeg nok få fat i en hurtigere maskine PRONTO. Men nu bruger jeg stort set kun Pio'en til BD film, og det er den SÅ god til, at jeg ikke nænner at skille mig af med den.Big smile


Skrevet af: furious jt
Skrevet den: 28-December-2009 kl. 12:24
Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Oprindeligt skrevet af furious jt furious jt skrev:

Men det betyder noget ved afspilning af cd'er. Min gamle pioneer BD var en krig (17-19sek) om at starte op før man kunne åbne drevet og putte en cd i. Mange andre afspillere kan åbne skuffen med det samme man tænder for afspilleren.
Loadetiden på bd'er er bare et stort irritationsmoment (for mig) hvis afspilleren er langsom, men det er ikke noget jeg ville udelukke en afspiller på hvis den er god til alt andet. Og det er da muligt at jeg kunne leve med en langsom afspiller men det er svært at forsvare afspillerens loadetid overfor konen, som bliver lidt utålmodig når hun jo bare skal loade en alm dvd, så skal det jo ikke tage en formiddag om at starte afspilleren op og derefter loade filmen. Og jeg forstår hende da godt. Før havde jeg en denon dvd afspiller som jo loadede filmen med det samme. Så købte jeg en pio bd afspiller til næsten 3 gange så meget og den var MEGET langsommere og billedet på dvd-delen var den samme. Det virker jo ikke logisk i øjnene på en som ikke interesserer sig for "hifi"Smile
Jamen helt enig! Hvis ikke jeg havde dedikeret CD afspiller, skulle jeg nok få fat i en hurtigere maskine PRONTO. Men nu bruger jeg stort set kun Pio'en til BD film, og det er den SÅ god til, at jeg ikke nænner at skille mig af med den.Big smile
 
Det kan jeg sagtens forstå, og det ville jeg heller ikke hvis jeg havde en dedikeret cdafspillerSmile


-------------
7.2.4 atmosbio
Sony vpl-HW55
Diy 116" fastramme lærrede.
Marantz av7702mkII - Marantz mm8077 og NAD M25
Oppo bdp-83 Regionsfri
5 stk. MK Sound 150mk2.
2 x Mksound X10 subs


Skrevet af: Naiera
Skrevet den: 28-December-2009 kl. 13:13
Oprindeligt skrevet af Stenholt Stenholt skrev:

Udokumenteret vrøvl er hvad det er - ubrugeligt. Derfor stol på dig selv - hvad naiera mener om samsung generelt set er totalt ubrugeligt for andre.
,

Hvordan vil du have jeg skal dokumentere mine personlige erfaringer med Samsungs afspillere? Bare fordi du er uenig behøver du ikke ty til noget der nærmest kan kaldes personangreb; det er sådan noget der er noget vrøvl, og ubrugeligt for andre!


Skrevet af: Vistrup
Skrevet den: 28-December-2009 kl. 15:46
Oprindeligt skrevet af Stenholt Stenholt skrev:

Oprindeligt skrevet af beddemiz beddemiz skrev:

Jeg benyttede mig af Elgigantens "kø-tilbud" idag (Der stod 15+ afspillere tilbage kl 15. idag :) ) og fik en Samsung BDP-1580. Jeg fik det sat til og indstillet det hele og for pokker det spiller. Lyden er helt vild, selvom jeg kun er indehaver af et middelmådigt Eltax anlæg. Billedet var også imponerende, selv på mit 2,5 år gamle 37" JVC tv. 

Jeg kan forstå herinde at nogen ikke mener at Samsung bluray gør opgaven godt nok, men jeg er imponeret og vil gerne have en til at vise mig en Blu-ray afspiller til 888 kr. der har de samme specs. som Samsung's, og gør opgaven lige så godt. Eller for den sags skyld bare fortæller hvorfor Samsung BDP-1580 ikke lever op til de forventninger en blu-ray afspiller skal kunne gøre.
Udokumenteret vrøvl er hvad det er - ubrugeligt. Derfor stol på dig selv - hvad naiera mener om samsung generelt set er totalt ubrugeligt for andre.


Selvfølgelig er det ikke ubrugeligt vrøvl - Folks meninger om diverse produkter er da netop hvad sider som denne kan og skal bruges til. Derudover er Naiera en af bordets mest kompetente brugere hvad angår afspillere IMO.




-------------
LG C1 65"
Sonos Arc
Sonos Sub3
Apple TV 4K
PS5


Skrevet af: JesA
Skrevet den: 28-December-2009 kl. 16:38
Oprindeligt skrevet af pgen pgen skrev:

Læser man Fona's trykte tilbudsavis står der at det er 360 på tilbud og på internettet er det 363, nogen der ved hvilken de faktisk vil af med? Og er den eneste forskel at 360 kan dekode DTS- HD?
 
Mig bekendt er den eneste forskel på de to maskiner, at 363 har baggrundbelyst remote.
- og jeg har også just købte denne hos Fona i dag - til kr. 999 kan man jo næsten ikke lade være ;)
MVH


Skrevet af: glade
Skrevet den: 28-December-2009 kl. 16:42
nu kan man se fleste tilbud kun er tiblage nede i buttikken eller helt udsolgt, fx elgiganten tilbud er udsolgt både på det billige samsung og bluray..

-------------
Panasonic G20E
Sasmung Q97 42 tommer
Sony 32 tommer X300 (skod tv)


Skrevet af: Shiva
Skrevet den: 28-December-2009 kl. 19:35
Oprindeligt skrevet af Vistrup Vistrup skrev:

Oprindeligt skrevet af Stenholt Stenholt skrev:

Oprindeligt skrevet af beddemiz beddemiz skrev:

Jeg benyttede mig af Elgigantens "kø-tilbud" idag (Der stod 15+ afspillere tilbage kl 15. idag :) ) og fik en Samsung BDP-1580. Jeg fik det sat til og indstillet det hele og for pokker det spiller. Lyden er helt vild, selvom jeg kun er indehaver af et middelmådigt Eltax anlæg. Billedet var også imponerende, selv på mit 2,5 år gamle 37" JVC tv. 

Jeg kan forstå herinde at nogen ikke mener at Samsung bluray gør opgaven godt nok, men jeg er imponeret og vil gerne have en til at vise mig en Blu-ray afspiller til 888 kr. der har de samme specs. som Samsung's, og gør opgaven lige så godt. Eller for den sags skyld bare fortæller hvorfor Samsung BDP-1580 ikke lever op til de forventninger en blu-ray afspiller skal kunne gøre.
Udokumenteret vrøvl er hvad det er - ubrugeligt. Derfor stol på dig selv - hvad naiera mener om samsung generelt set er totalt ubrugeligt for andre.


Selvfølgelig er det ikke ubrugeligt vrøvl - Folks meninger om diverse produkter er da netop hvad sider som denne kan og skal bruges til. Derudover er Naiera en af bordets mest kompetente brugere hvad angår afspillere IMO.



Rørende...men Naeiras uomtvisteligt store viden til trods, bør man vel ikke behøve at kaste ud i et større moralsk forsvar af en bruger, der selv starter halvdelen af sine til tider meget direkte og kritiske indlæg med "sludder" eller "vrøvl". Hvis man selv benytter sig af denne form for retorik, skal der vel også være plads nok skoene til at unde andre den samme frihed uden straks at føle sig trådt på. 



-------------

Nogle gange er det bedre at tie og blive anset som et fjols end at tale og dermed fjerne al tvivl.


Skrevet af: Bruger udmeldt 8
Skrevet den: 28-December-2009 kl. 20:12
Oprindeligt skrevet af Naiera Naiera skrev:

Oprindeligt skrevet af Stenholt Stenholt skrev:

Udokumenteret vrøvl er hvad det er - ubrugeligt. Derfor stol på dig selv - hvad naiera mener om samsung generelt set er totalt ubrugeligt for andre.
,

Hvordan vil du have jeg skal dokumentere mine personlige erfaringer med Samsungs afspillere? Bare fordi du er uenig behøver du ikke ty til noget der nærmest kan kaldes personangreb; det er sådan noget der er noget vrøvl, og ubrugeligt for andre!
Vi taler om en specifik afspiller som du ikke kender - derfor er det du siger ikke til megen hjælp for trådstarter.


Skrevet af: Naiera
Skrevet den: 28-December-2009 kl. 20:46
Oprindeligt skrevet af Shiva Shiva skrev:


Rørende...men Naeiras uomtvisteligt store viden til trods, bør man vel ikke behøve at kaste ud i et større moralsk forsvar af en bruger, der selv starter halvdelen af sine til tider meget direkte og kritiske indlæg med "sludder" eller "vrøvl". Hvis man selv benytter sig af denne form for retorik, skal der vel også være plads nok skoene til at unde andre den samme frihed uden straks at føle sig trådt på.


Jeg brokkede mig nu egentligt mest fordi man begyndte at kalde det udokumenteret; hvordan skal jeg dokumentere mine erfaringer med Samsungs afspillere? Det er ikke kun én maskine jeg har haft mellem fingrene. Fælles for dem jeg har været i nærheden af, er at de har været noget bras, som ikke er mange niveauer over Denver, Prosonic, osv. Hvorfor skulle deres absolut billigste BD-afspiller hidtil være anderledes? Logisk tankegang.

Men selvfølgelig rører det mig også en smule, når man smider vrøvl efter noget jeg selvfølgelig ikke mener er noget vrøvl. Der er ikke noget facit i denne diskussion, som Stenholt åbenbart prøver at fremsætte det som om der er. Jeg mener at Samsungs afspillere generelt er for dårligt og billigt konstruerede, og derfor fraråder jeg at man køber dem. Det er en helt reel kommentar i en tråd hvor det da må være på sin plads at skrive den slags. Det er utroligt at der skal laves så meget vrøvl ud af det. Man skulle tro at jeg var gået personligt efter enkelte brugere.


Skrevet af: Startrek
Skrevet den: 28-December-2009 kl. 20:48
Samsungs Blu-ray afspillere (de nye udgave), har nu ellers fået gode anmeldes rundt omkring, så helt dårlig kan de vel ikke være Question 


Skrevet af: Vistrup
Skrevet den: 29-December-2009 kl. 00:32
Oprindeligt skrevet af Shiva Shiva skrev:

Oprindeligt skrevet af Vistrup Vistrup skrev:

Oprindeligt skrevet af Stenholt Stenholt skrev:

Oprindeligt skrevet af beddemiz beddemiz skrev:

Jeg benyttede mig af Elgigantens "kø-tilbud" idag (Der stod 15+ afspillere tilbage kl 15. idag :) ) og fik en Samsung BDP-1580. Jeg fik det sat til og indstillet det hele og for pokker det spiller. Lyden er helt vild, selvom jeg kun er indehaver af et middelmådigt Eltax anlæg. Billedet var også imponerende, selv på mit 2,5 år gamle 37" JVC tv. 

Jeg kan forstå herinde at nogen ikke mener at Samsung bluray gør opgaven godt nok, men jeg er imponeret og vil gerne have en til at vise mig en Blu-ray afspiller til 888 kr. der har de samme specs. som Samsung's, og gør opgaven lige så godt. Eller for den sags skyld bare fortæller hvorfor Samsung BDP-1580 ikke lever op til de forventninger en blu-ray afspiller skal kunne gøre.
Udokumenteret vrøvl er hvad det er - ubrugeligt. Derfor stol på dig selv - hvad naiera mener om samsung generelt set er totalt ubrugeligt for andre.


Selvfølgelig er det ikke ubrugeligt vrøvl - Folks meninger om diverse produkter er da netop hvad sider som denne kan og skal bruges til. Derudover er Naiera en af bordets mest kompetente brugere hvad angår afspillere IMO.



Rørende...men Naeiras uomtvisteligt store viden til trods, bør man vel ikke behøve at kaste ud i et større moralsk forsvar af en bruger, der selv starter halvdelen af sine til tider meget direkte og kritiske indlæg med "sludder" eller "vrøvl". Hvis man selv benytter sig af denne form for retorik, skal der vel også være plads nok skoene til at unde andre den samme frihed uden straks at føle sig trådt på. 



At du har let til tårer, kan jeg ikke se hvad har med sagen at gøre.

Nu var det heller ikke at Stenholt kaldte Naieras indlæg for vrøvl, jeg kommenterede på, men det faktum, at han påstår at Naieras mening om afspilleren er ubrugelig for andre.

Om Naiera føler sig trådt på må du spørge ham om.



-------------
LG C1 65"
Sonos Arc
Sonos Sub3
Apple TV 4K
PS5


Skrevet af: wiggumdk
Skrevet den: 29-December-2009 kl. 00:53
Jeg fatter stadig ikke hvordan du kan komme med en kommentar om Samsung afspilleren når du nu aldrig selv har  haft afprøvet denne. Kommenter dog i stedet for de afspillere du selv har kendskab til og lade være med at generalisere.

Og din logik om at fordi tidligere Samsung produkter var noget billigt bras så passer det nok stadig
holder ikke en meter. Tingene ændrer sig fra år til år, og helt konkret kan jeg da nævne Skoda og Opel som har haft temmelig dårligt ry men som nu leverer varen.




Skrevet af: Notfast
Skrevet den: 29-December-2009 kl. 01:05
Oprindeligt skrevet af glade glade skrev:

nu kan man se fleste tilbud kun er tiblage nede i buttikken eller helt udsolgt, fx elgiganten tilbud er udsolgt både på det billige samsung og bluray..
Typisk elgiganten, de pisser på folk.

De slår store brød op på tilbud hvor de kun har ganske ganske få pr. butik, og nogen gange er der end da butikker som ingen har.
Dette er self. uden at angive det som en tilbud med begrænset antal som de burde i.flg. markedsføringsloven.
 
Nej så handler jeg heller i Fona og ofte koster det ikke ekstra, nogen gange er de end da billigere !
Så i det lange løb tror jeg ikke at det er dyre for mig, og de mere om deres sager i Fona end de gør i elgiganten.


-------------
.....


Skrevet af: Ham_Der_Hansen
Skrevet den: 29-December-2009 kl. 09:43
Jeg er nu godt tilfreds med min Philips BDP7300 afspiller, mangler bare en forstærker som kan håndtere Dolby True HD samt DTS HD MA samt højtalere, da mit out-of-box system har en del år på bagen.


Skrevet af: glade
Skrevet den: 29-December-2009 kl. 11:52
Kan oplyse Elgiganten har Philips bluray næste uge til 888 kr og et philips lcd 32 tommer til 2699

de har også et sonos tv 32 tommer til 1999 kr, dog uden nogen digital tuner, men 2 hdmi porte..


-------------
Panasonic G20E
Sasmung Q97 42 tommer
Sony 32 tommer X300 (skod tv)


Skrevet af: wiggumdk
Skrevet den: 29-December-2009 kl. 12:05
Oprindeligt skrevet af glade glade skrev:

Kan oplyse Elgiganten har Philips bluray næste uge til 888 kr og et philips lcd 32 tommer til 2699


Hvilken Philips bluray model er det?


Skrevet af: Hans j
Skrevet den: 29-December-2009 kl. 12:14
Oprindeligt skrevet af Notfast Notfast skrev:

Oprindeligt skrevet af glade glade skrev:

nu kan man se fleste tilbud kun er tiblage nede i buttikken eller helt udsolgt, fx elgiganten tilbud er udsolgt både på det billige samsung og bluray..
Typisk elgiganten, de pisser på folk.

De slår store brød op på tilbud hvor de kun har ganske ganske få pr. butik, og nogen gange er der end da butikker som ingen har.
Dette er self. uden at angive det som en tilbud med begrænset antal som de burde i.flg. markedsføringsloven.
 
Nej så handler jeg heller i Fona og ofte koster det ikke ekstra, nogen gange er de end da billigere !
Så i det lange løb tror jeg ikke at det er dyre for mig, og de mere om deres sager i Fona end de gør i elgiganten.


Nu skriver de jo det er begrænset antal på 500 styk i hele DK, så de er da nok hurtigt væk.


Skrevet af: PerW
Skrevet den: 29-December-2009 kl. 13:02
Oprindeligt skrevet af Notfast Notfast skrev:

Oprindeligt skrevet af glade glade skrev:

nu kan man se fleste tilbud kun er tiblage nede i buttikken eller helt udsolgt, fx elgiganten tilbud er udsolgt både på det billige samsung og bluray..
Typisk elgiganten, de pisser på folk.

De slår store brød op på tilbud hvor de kun har ganske ganske få pr. butik, og nogen gange er der end da butikker som ingen har.
Dette er self. uden at angive det som en tilbud med begrænset antal som de burde i.flg. markedsføringsloven.
 
Nej så handler jeg heller i Fona og ofte koster det ikke ekstra, nogen gange er de end da billigere !
Så i det lange løb tror jeg ikke at det er dyre for mig, og de mere om deres sager i Fona end de gør i elgiganten.
 
Har du prøvet at undersøge sagen inden du udtaler dig. Eller er det dig der pisser på .....
 
I deres reklame står der under Samsung BD: Køtilbud 500 stk i hele Danmark.
 
Jeg var lige forbi Elgiganten og de havde nu sat Sony 360 ned til 989 for at matche Fona.
 
Så heller Elgiganten, her kan man altid bytte sin varer og få pengene igen, hvis man er utilfreds.


Skrevet af: sodaha
Skrevet den: 29-December-2009 kl. 16:07
Er lige kommet hjem fra en tur i Helsingborg (Sverige) og derover kan man hos Expert købe Philips BDP3000 til 999,- SVENSKE KR og hos Auido Video kan man købe Samsung BDP1580 også til 999,- SVENSKE KR.
 
Omregnet til danske kroner bliver det: 718,- d.kr.


-------------
Panasonic: TX-P42X10Y, DMR-BCT820EG, DMR-EH57, DMR-EH68EC, DMR-E85H, SC-BT200 + SH-FX70, NV-GS50, DMC-LZ7, HX-DC1
Apple: iPod Touch 32gb, iPhone 6 128gb, iPad 2 WiFi 64gb&16gb, ATV 2, MAC Mini (2012)


Skrevet af: akjosko1
Skrevet den: 29-December-2009 kl. 19:27
Hvad var det for en elgiganten du var i der ville matche Fona's pris?

-------------
Samsung 40f86BD, Denon 2808, 4. minipods, cinepod, Bass station subwoofer. http://www.recordere.dk/forum/forum_posts.asp?TID=60021&PN=1 - Podspeaker studiebio


Skrevet af: glade
Skrevet den: 29-December-2009 kl. 19:34
http://www.elgiganten.dk/product/radio-tv/dvd-blu-ray/BDPS360B/sony-blu-ray-afspiller - http://www.elgiganten.dk/product/radio-tv/dvd-blu-ray/BDPS360B/sony-blu-ray-afspiller
989 for den sony, men udsolgt online, du skal ned i butikken eller ringe til dem..
 
og tilbuddet i næste uge er:
 
3904h til 2699
 
og philips bdp3000 til 888 kr og kun 400 ialt stk.
 
 
og tvet til 1999 kr er et saga lj32096bg


-------------
Panasonic G20E
Sasmung Q97 42 tommer
Sony 32 tommer X300 (skod tv)


Skrevet af: akjosko1
Skrevet den: 29-December-2009 kl. 19:35
Jeg siger mange tak :)

-------------
Samsung 40f86BD, Denon 2808, 4. minipods, cinepod, Bass station subwoofer. http://www.recordere.dk/forum/forum_posts.asp?TID=60021&PN=1 - Podspeaker studiebio


Skrevet af: PerW
Skrevet den: 29-December-2009 kl. 21:28
Oprindeligt skrevet af akjosko1 akjosko1 skrev:

Hvad var det for en elgiganten du var i der ville matche Fona's pris?
Jeg var på fisketporvet og de havde vel 10 stk i stabel stående. Men mon ikke de andre også matcher hvis de har dem på lager.


Skrevet af: akjosko1
Skrevet den: 29-December-2009 kl. 21:49
Jeg håber de også har nogen i aalborg når jeg kommer i morgen formiddag ;)

-------------
Samsung 40f86BD, Denon 2808, 4. minipods, cinepod, Bass station subwoofer. http://www.recordere.dk/forum/forum_posts.asp?TID=60021&PN=1 - Podspeaker studiebio


Skrevet af: ThomP
Skrevet den: 30-December-2009 kl. 11:37
Har lige været i Fona (Lyngby Storcenter) og spørge til Sony'en - den ene ekspedient mente, der lige var kommet fire stk, men blev belært af den anden om, at de var "forsolgt", så jeg kunne kun købe den, hvis jeg forudbetalte. Da jeg spurgte til information om specs (primært stik-forbindelser) henviste han til deres hjemmeside - jeg forsøgte at få ham til at hjælpe lidt, men han mente i ramme alvor, at jeg skulle køre hjem, læse på nettet, køre tilbage, forudbetale en vare jeg aldrig havde set, køre hjem i gen og så hente den, når det passede dem at levere. Mens han var på vej væk så jeg modellen i deres udstilling - den havde de stik, jeg har brug for...

Sjovt nok følte jeg alligevel ikke trang til at handle derThumbs Down


Skrevet af: junsas
Skrevet den: 30-December-2009 kl. 13:44
Du har da heldigvis returret på varen , hvis den ikke opfylder dine lydkrav  :)
Iøvrigt står der meget mere om modellen på sony's hjemmeside som en Fona sælger ikke kan forklare dig  :))


-------------

Samsung 55"KS9005































Bose Lifestyle 520
Huawei mate 9


Skrevet af: ThomP
Skrevet den: 30-December-2009 kl. 14:50
Oprindeligt skrevet af junsas junsas skrev:

Du har da heldigvis returret på varen , hvis den ikke opfylder dine lydkrav  :)
Iøvrigt står der meget mere om modellen på sony's hjemmeside som en Fona sælger ikke kan forklare dig  :))


Så vidt jeg husker er Fona en af de få forretninger, hvor man netop ikke har returret, men kun kan få et tilgodebevis?
Jeg ved godt, at jeg skal på Sonys hjemmeside, hvis jeg skal have noget avanceret info, men hvilke stik der er bagpå kunne han jo godt have fortalt/vist mig!
Pointen var mest, at hvis ikke en ekspedient gider forsøge at besvare et simpelt spørgsmål, men bare henviser til hjemmesiden, så har jeg svært ved at se hans eksistensberettigelse (altså som ekspedient ;) ) ogendnu sværere ved at se hvad jeg skal med en fysisk forretning - og jeg gider i hvert fald ikke købe noget af ham - så hellere vente og få den et andet sted.

Jeg kiggede i øvrigt på Fonas hjemmeside, og informationen om afspillerens lyd strækker sig til noget i stil med "Stereo"!!


Skrevet af: junsas
Skrevet den: 30-December-2009 kl. 16:58
Jeg mener da at ifølge købeloven HAR man krav på penge retur...
Jeg vil stadig anbefale producentens hjemmeside for flere facts...


-------------

Samsung 55"KS9005































Bose Lifestyle 520
Huawei mate 9


Skrevet af: Bruger udmeldt 43
Skrevet den: 30-December-2009 kl. 17:05
Fona kører med 14 dg fuld returret i deres butikker på linie med konkurrenten Elgiganten.Wink


Skrevet af: ThomP
Skrevet den: 30-December-2009 kl. 17:09
Oprindeligt skrevet af junsas junsas skrev:

Jeg mener da at ifølge købeloven HAR man krav på penge retur...
Jeg vil stadig anbefale producentens hjemmeside for flere facts...


Niks, der er ingen lovfæstet returret i DK - kun ved fjernsalg. Men ok, hvis Fona efterhånden har taget sig sammen og indført detSmile


Skrevet af: pgen
Skrevet den: 30-December-2009 kl. 18:03
Expert er hoppet med på Sony til 1999,- inkl 20 film.. Det er vel en god start på Blu ray samling..


Skrevet af: junsas
Skrevet den: 30-December-2009 kl. 19:14
Tilbuddet er udemærket , dog er det ikke de nyeste film i pakken :(

-------------

Samsung 55"KS9005































Bose Lifestyle 520
Huawei mate 9


Skrevet af: Allan Olesen
Skrevet den: 30-December-2009 kl. 19:20
Oprindeligt skrevet af junsas junsas skrev:

Jeg mener da at ifølge købeloven HAR man krav på penge retur...

Man har lovpligtig returret ved fjernsalg - ikke ved handel i en fysisk butik.

Returretten ved fjernsalg finder du i øvrigt ikke i Købeloven. Det er Forbrugeraftaleloven, du skal kigge i.


Skrevet af: junsas
Skrevet den: 30-December-2009 kl. 19:32
Nå ok, har nu aldrig haft prob. med at få pengene tilbage på en vare, men måske er jeg bare heldig :)

-------------

Samsung 55"KS9005































Bose Lifestyle 520
Huawei mate 9


Skrevet af: Allan Olesen
Skrevet den: 30-December-2009 kl. 19:36
Mange butikker giver returret, selv om loven ikke kræver det. I disse tilfælde bestemmer butikkerne naturligvis selv reglerne, så derfor kan man sagtens risikere, at man kun kan få et tilgodebevis.


Skrevet af: PerW
Skrevet den: 30-December-2009 kl. 20:02
Oprindeligt skrevet af pgen pgen skrev:

Expert er hoppet med på Sony til 1999,- inkl 20 film.. Det er vel en god start på Blu ray samling..
 
Jeg ville heller købe en Sony 360 til 989, og så selv købe nogle film til for de 1000 kr. Da de film der følger med ikke er nogen særlige gode film. Men smag og behav, selvfølgelig. Blockbuster har nogle gode tilbud på BD ned til 200 kr for 3 film.


Skrevet af: glade
Skrevet den: 30-December-2009 kl. 21:55
Bilka har fra på søndag til 899 kr den philips bluray også..

-------------
Panasonic G20E
Sasmung Q97 42 tommer
Sony 32 tommer X300 (skod tv)


Skrevet af: glade
Skrevet den: 02-Januar-2010 kl. 21:31
http://www.elgiganten.dk/product/radio-tv/dvd-blu-ray/BDP3000/philips-blu-ray-afspiller - http://www.elgiganten.dk/product/radio-tv/dvd-blu-ray/BDP3000/philips-blu-ray-afspiller
så kan den købes online den omtalte philips model.. til 888 kr hos elgiganten..

-------------
Panasonic G20E
Sasmung Q97 42 tommer
Sony 32 tommer X300 (skod tv)


Skrevet af: glade
Skrevet den: 09-Januar-2010 kl. 10:14
Så slutte krigen vidst, Philips 3000 model koster 989 i føtex næste uge, men ellers 1111 kr i elgiganten så var vidst det, ved ikke om fona sætter prisen op, lidt trist da jeg står og skal bruge en samsung bluray og gerne ville ha haft den billigt(min bror fylder år) Men tror jeg køber samsung 1600 model hos jaman.dk da den prisforskel contra den er lidt nyere er godt givet ud..

-------------
Panasonic G20E
Sasmung Q97 42 tommer
Sony 32 tommer X300 (skod tv)


Skrevet af: len61
Skrevet den: 09-Januar-2010 kl. 10:56
Computercity har et mærke der hedder limited label (aner ikke hvad det er for chipset eller noget) bdlive ,osv. til kr.999 (hvis der er nogle der har prøvet, må de da gerne give lyd fra sig!)

-------------
Lauri Törni/Larry Thorne

Soldier under 3 Flag's


Skrevet af: glade
Skrevet den: 09-Januar-2010 kl. 13:40
http://www.computercity.dk/Products/Product.aspx?id=3283026 - http://www.computercity.dk/Products/Product.aspx?id=3283026
er linket til afspillerne.
 
læs mere her(på svensk) http://www.minhembio.com/forum/index.php?s=218e71e32d3482d7e42f31dd72c25005&showtopic=250089&pid=2725876&st=0&#entry2725876 - http://www.minhembio.com/forum/index.php?s=218e71e32d3482d7e42f31dd72c25005&showtopic=250089&pid=2725876&st=0&#entry2725876


-------------
Panasonic G20E
Sasmung Q97 42 tommer
Sony 32 tommer X300 (skod tv)


Skrevet af: glade
Skrevet den: 09-Januar-2010 kl. 13:45
http://www.siba.no/Products/Product.aspx?id=3283046 - http://www.siba.no/Products/Product.aspx?id=3283046
 
 
799 nkr for en bluray afspiller..


-------------
Panasonic G20E
Sasmung Q97 42 tommer
Sony 32 tommer X300 (skod tv)


Skrevet af: Gromit
Skrevet den: 10-Januar-2010 kl. 16:58
Oprindeligt skrevet af len61 len61 skrev:

Computercity har et mærke der hedder limited label (aner ikke hvad det er for chipset eller noget) bdlive ,osv. til kr.999 (hvis der er nogle der har prøvet, må de da gerne give lyd fra sig!)
Måske den kan gøres kodefri på Blu-ray delen med Momitsu BD-799/BD-899 koderne?
 
Dem der køber én må da endelig skrive... hvis den kan gøres Blu-ray kodefri.
 
 
 
 



Print side | Luk vindue