Print side | Luk vindue

HDCP problem

Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Modtagelse og distribution
Forumnavn: IP TV og WebTV
Forumbeskrivelse: TV via bredbånd, fiber og internet. TDC TV, Telia TV, YouSee WebTV m.fl.
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=72689
Udskrevet den: 28-Marts-2024 kl. 18:37


Emne: HDCP problem
Skrevet af: svjensen
Emne: HDCP problem
Skrevet den: 27-December-2009 kl. 20:52
Jeg er løbet ind i et problem med mit TDC TV - eller måske snarere med mit TV. Det håber jeg, at I kan hjælpe mig med.

Jeg har haft TDC TV i 2-3 måneder, og det har fungeret fint. Jeg har et Samsung LCD fjernsyn, som har ca. 3 år på bagen, og det har som sagt fungeret fint sammen. Lige indtil i dag.

Jeg havde på et tidspunkt RJ-45 kablet pillet ud af TDC bixen, og da jeg satte den i igen, blev jeg præsenteret for en besked om, at 'TV apparatet kan ikke vise denne video tjeneste via HDMI. TV understøtter ikke HDCP.'

Er der kommet en opdatering til TDC TV eller lign., som nu kræver HDCP eller kan der være en anden forklaring? Skal der ændres en indstilling, eller er jeg tvunget ud i et nyt TV?

Jeg håber, at I kan kaste lidt klarhed over mit problem og mine muligheder.

På forhånd tak for hjælpen.

Søren





Svar:
Skrevet af: svjensen
Skrevet den: 27-December-2009 kl. 21:00
Jeg skal måske lige tilføje, at forbindelsen tilsyneladende er fin. Lige nu står boksen fx og optager et program.


Skrevet af: BorgHammer
Skrevet den: 28-December-2009 kl. 07:49
Er dit LCD panel ikke HD ??
 
Hvilken type kabel forbinder du TV og TDC TV boksen med?
 
 


-------------
Samsung UE46ES7005 + USB HDD rec.
ONKYO TX-NR709 / BOSE / TViX Slim S1 + M6600 / Chromecast
QNAP TS-439PRO 5,4Tb / SONOS / iPad2 / Logitech Harmony 895+RF-iR transmitt


Skrevet af: svjensen
Skrevet den: 28-December-2009 kl. 08:39
Jo, det skulle jeg mene. Det har ikke indbygget dekoder, men burde ellers kunne håndtere det.

Jeg anvender det HDMI kabel, som fulgte med TDC boxen, og det har som sagt fungeret fint - lige indtil jeg tog netværkskablet ud i går.

/Søren


Skrevet af: BorgHammer
Skrevet den: 28-December-2009 kl. 08:55
Model nummer på TV ??

-------------
Samsung UE46ES7005 + USB HDD rec.
ONKYO TX-NR709 / BOSE / TViX Slim S1 + M6600 / Chromecast
QNAP TS-439PRO 5,4Tb / SONOS / iPad2 / Logitech Harmony 895+RF-iR transmitt


Skrevet af: svjensen
Skrevet den: 28-December-2009 kl. 09:03
Samsung LE32R51B


Skrevet af: BorgHammer
Skrevet den: 28-December-2009 kl. 10:19
Hvis jeg læser http://www.samsung.com/dk/support/download/supportDown.do?type=tv&type_cd=13020000&subtype=LCD+TV&subtype_cd=lcd-tv&model_nm=LE32R51B&mType=EM&vType=L&prd_ia_cd=13010100&disp_nm=LE32R51B - her så har dit TV's HDMI indgang HDCP.
 
Prøv lige genstarte Boksen og se om det hjalp?


-------------
Samsung UE46ES7005 + USB HDD rec.
ONKYO TX-NR709 / BOSE / TViX Slim S1 + M6600 / Chromecast
QNAP TS-439PRO 5,4Tb / SONOS / iPad2 / Logitech Harmony 895+RF-iR transmitt


Skrevet af: svjensen
Skrevet den: 28-December-2009 kl. 17:46
Jeg har samme opfattelse af fjernsynet og HDCP.
Jeg har forsøgt at genstarte såvel TDC boxen som digitalmodtageren og jeg har forsøgt med en reset af digitalmodtageren, men det hjælper desværre ikke. Jeg har desuden været alle menuindstillinger igennem på fjernsynet og TDC TV, men er ikke faldet over noget, der ser ud til at have med HDCP at gøre.

Jeg er åben for alle forslag.

/Søren


Skrevet af: BorgHammer
Skrevet den: 28-December-2009 kl. 19:59
Hov... hvilken "digitalmodtager"?? Den har du ikke nævnt noget om? Har du noget mellem TDC TV boksen og dit TV ?

-------------
Samsung UE46ES7005 + USB HDD rec.
ONKYO TX-NR709 / BOSE / TViX Slim S1 + M6600 / Chromecast
QNAP TS-439PRO 5,4Tb / SONOS / iPad2 / Logitech Harmony 895+RF-iR transmitt


Skrevet af: svjensen
Skrevet den: 28-December-2009 kl. 22:04
Jeg tror, at vi taler om det samme.
Når jeg omtaler TDC boxen mener jeg ADSL modemet, som skiller signalet i telefoni og data (se fx http://kundeservice.tdc.dk/privat/faq.php?id=20780 - her ).
Den leverer så datasignalet videre til digitalmodtageren, som er den boks, der er koblet til fjernsynet (hvor man vælger kanal m.m.) (se fx http://kundeservice.tdc.dk/privat/faq.php?dogtag=f5_p_kc_tv_ins_vej - her ).
Linket http://privat.tdc.dk/element.php?dogtag=f5_p_tv_om_ins - her viser hvad jeg mener.

Men som sagt, så har det ikke hjulpet at genstarte/resette.

/Søren


Skrevet af: svjensen
Skrevet den: 04-Januar-2010 kl. 11:30
Det viste sig, at problemet var et defekt HDMI kabel. Det valgte åbenbart at give op fra det ene øjeblik til det næste. Nu er der heldigvis hul igennem igen.
 
Tak for indsatsen Borghammer.
 
Mvh
 
Søren



Print side | Luk vindue