Print side | Luk vindue

Popcorn Hour A-200 annonceret

Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Modtagelse og distribution
Forumnavn: Streaming media
Forumbeskrivelse: TV, film, radio og musik via netværk og internet
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=73795
Udskrevet den: 07-Maj-2024 kl. 03:36


Emne: Popcorn Hour A-200 annonceret
Skrevet af: spawn
Emne: Popcorn Hour A-200 annonceret
Skrevet den: 12-Januar-2010 kl. 13:21
Så er afløseren for Popcorn Hour A-110 officielt annonceret
Prisen bliver den samme som den var for A-110 inden den blev udfaset - dvs. 179$
 
Den er baseret på samme teknik som C-200 - dvs. Sigma Designs 8643 chipset - men uden fuld BD lisens. En BD-lite udgave vil blive implementeret - og den kommer til at dele interface med C-200, i starten med det interface vi kender idag, men senere med det Fla "host" sh, jeg mener RobG baserede interface der er ved at blive udviklet til denne.
 
læs mere her
 
http://www.networkedmediatank.com/showthread.php?tid=34652 - http://www.networkedmediatank.com/showthread.php?tid=34652
 
http://www.networkedmediatank.com/images/A200/Compare.JPG - http://www.networkedmediatank.com/images/A200/Compare.JPG
 
http://www.popcornhour.com/onlinestore/index.php?pluginoption=productinfo&item_id=20 - http://www.popcornhour.com/onlinestore/index.php?pluginoption=productinfo&item_id=20
 


-------------
Philips 65OLED705/12 - ATV4K



Svar:
Skrevet af: rhsin
Skrevet den: 12-Januar-2010 kl. 13:46
hmmm.. det kunne da godt være man skulle bestille sådan en... legetøj kan man aldrig få nok af Big smile

-------------
Mvh

René


Skrevet af: spawn
Skrevet den: 12-Januar-2010 kl. 13:55
hehe ja - og den ville da være super til sønnen istedet for WDTV'en Wink

-------------
Philips 65OLED705/12 - ATV4K


Skrevet af: supermand71
Skrevet den: 12-Januar-2010 kl. 15:03
hvad betyder det mht bluray?? kan den ikke afspille bluray iso f eks.? eller menuer?


Skrevet af: Nicoleif
Skrevet den: 12-Januar-2010 kl. 15:38
Nogen forlydender om hvor lydløs den annoncerede "Special designed fan that generate very low noise" vil være ift A-100/A-110?


Skrevet af: cgmand
Skrevet den: 12-Januar-2010 kl. 15:40
Lyder lækkert, sådan en skal jeg da haThumbs Up 
men kan kan regne med at de begynder at levere dem allerede på mandag?? Eller ender det mon i det samme leverings kaos, som med C-200..


-------------
LG G2 65, ATV, HomePod stereo


Skrevet af: birddog
Skrevet den: 12-Januar-2010 kl. 15:45
Lyder da som et spændende produkt, men hvordan klare den så lige iso filer både dvd og bd.
Det er lidt intressant syntes jeg.


Skrevet af: cgmand
Skrevet den: 12-Januar-2010 kl. 15:45
Oprindeligt skrevet af Nicoleif Nicoleif skrev:

Nogen forlydender om hvor lydløs den annoncerede "Special designed fan that generate very low noise" vil være ift A-100/A-110?
I det forum der er linket til, er der en der skriver: 

"On the fan I hear it is only necessary if you use a 3.5" HDD. So for those that go with laptop HDD or CF alternative, if possible (hasn't yet been with the new chip and structure of the HDD), you may certainly never hear the fan as it's not needed. How you control that or if you simply unclip the header we'll have to wait to see."


-------------
LG G2 65, ATV, HomePod stereo


Skrevet af: Nicoleif
Skrevet den: 12-Januar-2010 kl. 15:54
OK. Tak for svaret. Nogen der lige kan forklare den funktionalitetsmæssige forskel på USB Host og USB Slave? 
 
Oprindeligt skrevet af cgmand cgmand skrev:

Oprindeligt skrevet af Nicoleif Nicoleif skrev:

Nogen forlydender om hvor lydløs den annoncerede "Special designed fan that generate very low noise" vil være ift A-100/A-110?
I det forum der er linket til, er der en der skriver: 

"On the fan I hear it is only necessary if you use a 3.5" HDD. So for those that go with laptop HDD or CF alternative, if possible (hasn't yet been with the new chip and structure of the HDD), you may certainly never hear the fan as it's not needed. How you control that or if you simply unclip the header we'll have to wait to see."


Skrevet af: spawn
Skrevet den: 12-Januar-2010 kl. 15:59
Oprindeligt skrevet af birddog birddog skrev:

Lyder da som et spændende produkt, men hvordan klare den så lige iso filer både dvd og bd.
Det er lidt intressant syntes jeg.
 
DVD.iso afspilles fuldstændigt som det altid har gjort med fuld DVD understøttelse.
 
BD.iso understøtter ikke afspilning af de originale BD menuer, pip, osv. da dette kræver BD licens
Istedet implementeres BD lite, som er et egenudviklet simpelt menusystem så man stadig kan vælge undertekster, audio spor osv. når der afspilles BD.iso - ligesom vi har set det på eks. Tvix der heller ikke har BD licens.  


-------------
Philips 65OLED705/12 - ATV4K


Skrevet af: spawn
Skrevet den: 12-Januar-2010 kl. 16:02
Oprindeligt skrevet af Nicoleif Nicoleif skrev:

OK. Tak for svaret. Nogen der lige kan forklare den funktionalitetsmæssige forskel på USB Host og USB Slave? 
 
USB host betyder at du kan sætte USB enheder til afspilleren og læse filer fra disse USB enheder
USB slave betyder at selve afspilleren kan være USB enhed så du kan tilslutte den USB indgangen på din computer og overføre filer til en intern harddisk i afspilleren den vej.


-------------
Philips 65OLED705/12 - ATV4K


Skrevet af: Nicoleif
Skrevet den: 12-Januar-2010 kl. 16:08
Tak for svaret. Noget nyt omkring lancering i DK?  


Skrevet af: JesperLund
Skrevet den: 12-Januar-2010 kl. 16:13
Oprindeligt skrevet af spawn spawn skrev:

BD.iso understøtter ikke afspilning af de originale BD menuer, pip, osv. da dette kræver BD licens Istedet implementeres BD lite, som er et egenudviklet simpelt menusystem så man stadig kan vælge undertekster, audio spor osv. når der afspilles BD.iso - ligesom vi har set det på eks. Tvix der heller ikke har BD licens.  


Hvad mere har man brug for.Wink Personligt hader jeg DVD film med låste menuer og tvunge forfilm med reklamer og den sædvanlige skrækfilm hvor en fildeler får et nakkeskud af en FBI agent (måske skulle Hollywood mafiaen prøve noget nyt? Jeg tror sgu ikke at det virker...LOLLOL). At gå direkte til afspilning af filmen vil jeg betragte som en fordel.

På den anden side bliver jeg lidt skeptisk hvis "BD Lite" markedsføres som noget der bliver implementeret i fremtiden. Jeg er en stor fan af Popcorn Hour, og jeg bruger min A-100 mere end min DVD afspiller og min Dreambox (jeg afspiller mange optagelser fra Dreambox'en på A-100), men jeg har også erkendt at Syabas nogle gange er lidt for hurtige til at love features som så ikke bliver implementeret pga manglende ressourcer. Vi venter stadig på vobsub på A-100...

Hvordan er det gået på C-200 med at levere de ting som Syabas lovede kunderne?


-------------
Linux FTW, afspiller nu Blu-ray film på Ubuntu 12.04 med VLC direkte fra optisk disc.


Skrevet af: JesperLund
Skrevet den: 12-Januar-2010 kl. 16:14
Oprindeligt skrevet af Nicoleif Nicoleif skrev:

Tak for svaret. Noget nyt omkring lancering i DK?  


Mon ikke Komplett og andre er klar til at importere når Syabas starter salget? Jeg tror ikke at der er en speciel DK launch dato.


-------------
Linux FTW, afspiller nu Blu-ray film på Ubuntu 12.04 med VLC direkte fra optisk disc.


Skrevet af: tobiasl
Skrevet den: 12-Januar-2010 kl. 16:16
Oprindeligt skrevet af JesperLund JesperLund skrev:

Oprindeligt skrevet af spawn spawn skrev:

BD.iso understøtter ikke afspilning af de originale BD menuer, pip, osv. da dette kræver BD licens Istedet implementeres BD lite, som er et egenudviklet simpelt menusystem så man stadig kan vælge undertekster, audio spor osv. når der afspilles BD.iso - ligesom vi har set det på eks. Tvix der heller ikke har BD licens.  


Hvad mere har man brug for.Wink Personligt hader jeg DVD film med låste menuer og tvunge forfilm med reklamer og den sædvanlige skrækfilm hvor en fildeler får et nakkeskud af en FBI agent (måske skulle Hollywood mafiaen prøve noget nyt? Jeg tror sgu ikke at det virker...LOLLOL). At gå direkte til afspilning af filmen vil jeg betragte som en fordel.

På den anden side bliver jeg lidt skeptisk hvis "BD Lite" markedsføres som noget der bliver implementeret i fremtiden. Jeg er en stor fan af Popcorn Hour, og jeg bruger min A-100 mere end min DVD afspiller og min Dreambox (jeg afspiller mange optagelser fra Dreambox'en på A-100), men jeg har også erkendt at Syabas nogle gange er lidt for hurtige til at love features som så ikke bliver implementeret pga manglende ressourcer. Vi venter stadig på vobsub på A-100...

Hvordan er det gået på C-200 med at levere de ting som Syabas lovede kunderne?

den ratige vej nu viker BD iso fint iverfal den jeg lige hurdig fik tjketSmile


Skrevet af: JesperLund
Skrevet den: 12-Januar-2010 kl. 16:18
Oprindeligt skrevet af spawn spawn skrev:

USB slave betyder at selve afspilleren kan være USB enhed så du kan tilslutte den USB indgangen på din computer og overføre filer til en intern harddisk i afspilleren den vej.


Data partitionen er vel stadig ext3 (?), og så skal Windoze godtfolket have installeret specielle drivere for at læse indholdet.

Jeg synes ikke at slave funktionaliteten er så meget værd (for Windows brugere). Hvis man vil overføre film uden at bruge netværksforbindelsen vil jeg anbefale en ekstern USB harddisk. Den kan godt være NTFS formatteret, hvis PCH'en bare skal læse.


-------------
Linux FTW, afspiller nu Blu-ray film på Ubuntu 12.04 med VLC direkte fra optisk disc.


Skrevet af: rhsin
Skrevet den: 12-Januar-2010 kl. 16:18
Oprindeligt skrevet af spawn spawn skrev:

 
DVD.iso afspilles fuldstændigt som det altid har gjort med fuld DVD understøttelse.
 
BD.iso understøtter ikke afspilning af de originale BD menuer, pip, osv. da dette kræver BD licens
Istedet implementeres BD lite, som er et egenudviklet simpelt menusystem så man stadig kan vælge undertekster, audio spor osv. når der afspilles BD.iso - ligesom vi har set det på eks. Tvix der heller ikke har BD licens.  
betyder det også afspilning af bdmv foldere??

-------------
Mvh

René


Skrevet af: spawn
Skrevet den: 12-Januar-2010 kl. 16:22
Oprindeligt skrevet af rhsin rhsin skrev:

betyder det også afspilning af bdmv foldere??
Det vil jeg mene

-------------
Philips 65OLED705/12 - ATV4K


Skrevet af: spawn
Skrevet den: 12-Januar-2010 kl. 16:28
Oprindeligt skrevet af JesperLund JesperLund skrev:


På den anden side bliver jeg lidt skeptisk hvis "BD Lite" markedsføres som noget der bliver implementeret i fremtiden. Jeg er en stor fan af Popcorn Hour, og jeg bruger min A-100 mere end min DVD afspiller og min Dreambox (jeg afspiller mange optagelser fra Dreambox'en på A-100), men jeg har også erkendt at Syabas nogle gange er lidt for hurtige til at love features som så ikke bliver implementeret pga manglende ressourcer. Vi venter stadig på vobsub på A-100...

Hvordan er det gået på C-200 med at levere de ting som Syabas lovede kunderne?
 
Langsomt, meget langsomt  LOL
Men dog fremad, og man kan sige at bortset fra lige de fulde BD funktioner så er A-200 samme firmware som C-200, så den udvikling C-200 har haft overføres direkte til A-200 - der skal ikke startes helt forfra denne gang med A-200
 
Der er også ting der er udviklet i baggrunden men blot ikke implementeret endnu, så pludselig begynder der nok at komme mere skred i det.
 
Har du iøvrigt set at der udfor A-110 og BD lite ikke står et rødt kryds men derimod "TBA" (To Be Announced)  ?
 


-------------
Philips 65OLED705/12 - ATV4K


Skrevet af: JohnH
Skrevet den: 12-Januar-2010 kl. 16:33
Oprindeligt skrevet af spawn spawn skrev:

 
DVD.iso afspilles fuldstændigt som det altid har gjort med fuld DVD understøttelse.


Der står rødt kryds ved Commercial DVD? Men det betyder måske noget andet?


Skrevet af: JesperLund
Skrevet den: 12-Januar-2010 kl. 16:48
Oprindeligt skrevet af spawn spawn skrev:

Har du iøvrigt set at der udfor A-110 og BD lite ikke står et rødt kryds men derimod "TBA" (To Be Announced)  ?
 


Nej, først nu (men indtil de får vobsub til at virke vil jeg tillade mig at være lidt skeptisk; det burde ikke være så svært når det virker i C-200 og jeg har givet dem en række test eksempler som illustrerer problemerne; sorry off-topic rant...).

Jeg kan se at der står NTFS write under C-200 og A-200. Betyder det at man kan lade den interne harddisk være NTFS formatteret? Det vil gøre USB slave funktionaliteten mere brugbar for Windows folket.

Designet af den nye A-200 er også lige til Bo Bedre. Jeg kunne ellers godt lide det funktionelle design på A-100 og A-110, men her tilhører jeg nok et mindretal. Jeg håber dog at kabinettet stadig er lavet af aluminium og ikke plastic som på Xstreamer?

Tilsyneladende er der en blæser i A-200, det er vist første gang at Syabas prøver det?


-------------
Linux FTW, afspiller nu Blu-ray film på Ubuntu 12.04 med VLC direkte fra optisk disc.


Skrevet af: justrace
Skrevet den: 12-Januar-2010 kl. 17:01
Et link mere:  http://www.mediasmartserver.net/2010/01/12/pch-a-200-announced-orders-begin-on-january-18th/ - http://www.mediasmartserver.net/2010/01/12/pch-a-200-announced-orders-begin-on-january-18th/


Skrevet af: spawn
Skrevet den: 12-Januar-2010 kl. 17:22
Oprindeligt skrevet af JohnH JohnH skrev:

Oprindeligt skrevet af spawn spawn skrev:

 
DVD.iso afspilles fuldstændigt som det altid har gjort med fuld DVD understøttelse.


Der står rødt kryds ved Commercial DVD? Men det betyder måske noget andet?
Ja - kommercial DVD betyder du kan afspille krypterede retail DVD fra eks. et USB DVD-drev.
Det understøttes ikke. En DVD.iso er DVD strukturen efter den er rippet og dekrypteret fra DVD skiven.


-------------
Philips 65OLED705/12 - ATV4K


Skrevet af: tobiasl
Skrevet den: 12-Januar-2010 kl. 17:25
Oprindeligt skrevet af JesperLund JesperLund skrev:

Oprindeligt skrevet af spawn spawn skrev:

Har du iøvrigt set at der udfor A-110 og BD lite ikke står et rødt kryds men derimod "TBA" (To Be Announced)  ?
 




Designet af den nye A-200 er også lige til Bo Bedre. Jeg kunne ellers godt lide det funktionelle design på A-100 og A-110, men her tilhører jeg nok et mindretal. Jeg håber dog at kabinettet stadig er lavet af aluminium og ikke plastic som på Xstreamer?

Tilsyneladende er der en blæser i A-200, det er vist første gang at Syabas prøver det?

jeg må nok indrømme jeg  ikke er så vild med udstenet på den men kan skyles jeg have en madkasse i folkeskolen der lignet den og  er det første jeg tænker på når jeg ser den Embarrassed


Skrevet af: justrace
Skrevet den: 12-Januar-2010 kl. 17:29
kan skyles jeg have en madkasse i folkeskolen der lignet den og  er det første jeg tænker på når jeg ser den Embarrassed
Så er spørgsmålet jo bare om du tænker på noget lækkert eller... :)
Altså om du bliver meget rund eller til en pind mens du ser film. :) :) :)


Skrevet af: birddog
Skrevet den: 12-Januar-2010 kl. 17:30
Oprindeligt skrevet af spawn spawn skrev:

 
DVD.iso afspilles fuldstændigt som det altid har gjort med fuld DVD understøttelse.
 
BD.iso understøtter ikke afspilning af de originale BD menuer, pip, osv. da dette kræver BD licens
Istedet implementeres BD lite, som er et egenudviklet simpelt menusystem så man stadig kan vælge undertekster, audio spor osv. når der afspilles BD.iso - ligesom vi har set det på eks. Tvix der heller ikke har BD licens.  
 
Takker for info og forklaring.
Så er der vist ikke nogen grund til at købe WD live, men bare vente på denne her kommer :)


Skrevet af: Lennon
Skrevet den: 12-Januar-2010 kl. 18:05
Lidt forvirret Confused - hvilke behov er afgørende for om man køber A eller C ? 

-------------
Samsung PS63C7705
Samsung HDbox
Pioneer LX86
Jamo D8 surround m SUB
Nikon D7100
DELL 2408WFP skærm


Skrevet af: rhsin
Skrevet den: 12-Januar-2010 kl. 18:07
jeg vil sige muligheden for at installere internt blu ray drev eller køre med hotswap harddiske må være de mest åbenlyse.... + remoten er ir på a, hvor den er rf på c
hvis ikke noget af ovenstående betyder noget ville jeg købe a-200... displayet er jeg ligeglad med 
groft sagt kan en c-200  være en "stand-alone-løsning" hvor a-200 SKAL køres op imod en NAS eller et eller andet netværksshare

-------------
Mvh

René


Skrevet af: tobiasl
Skrevet den: 12-Januar-2010 kl. 18:23
Oprindeligt skrevet af rhsin rhsin skrev:

jeg vil sige muligheden for at installere internt blu ray drev eller køre med hotswap harddiske må være de mest åbenlyse.... + remoten er ir på a, hvor den er rf på c
hvis ikke noget af ovenstående betyder noget ville jeg købe a-200... displayet er jeg ligeglad med 
groft sagt kan en c-200  være en "stand-alone-løsning" hvor a-200 SKAL køres op imod en NAS eller et eller andet netværksshare

du må ikke glemme af det jo kun er  C200 der har soport for blu ray med menuer lige meget om det er over networket eller som skiveSmile


Skrevet af: rhsin
Skrevet den: 12-Januar-2010 kl. 18:45
jeg er ligeglad med menuerne, bare jeg kan få den igang med det lydspor og undertekst jeg ønsker Smile
 
og som jeg pt har forstået det så kan den afspille bluray iso eller bdmv dog uden hovedmenu


-------------
Mvh

René


Skrevet af: Nexeren
Skrevet den: 12-Januar-2010 kl. 18:52
Ser jo rigtig spændende ud! Ser frem til flere fotos af indmaden samt køleløsningen.


Skrevet af: spawn
Skrevet den: 12-Januar-2010 kl. 19:46


-------------
Philips 65OLED705/12 - ATV4K


Skrevet af: Nexeren
Skrevet den: 12-Januar-2010 kl. 19:51
Uha, den køler vækker uhyggelige minder fra en fjern fjern tid med hidsige chipsæt kølere på diverse bundkort. Må håbe den holder sig på et nogenlunde niveau.

Tak for billederne!


Skrevet af: tobiasl
Skrevet den: 12-Januar-2010 kl. 21:10
hvad er grunden enlig til den ikke er pasiv c-200 den kan jo mere og har same vchipset ikke  ? er det bare fordi den skal være mindre de er nød til det eller ? 


Skrevet af: spawn
Skrevet den: 12-Januar-2010 kl. 21:28
Ja - der er masser af luft indeni C-200 kabinettet, det er jo stort, så det behøver ingen køler
I A-200 er der hele lukket inde i et lille kabinet, hvis man så også har en 3½ disk indeni der varmer, så skal der være lidt aktiv køling.


-------------
Philips 65OLED705/12 - ATV4K


Skrevet af: NGice
Skrevet den: 12-Januar-2010 kl. 22:03
Hej,
 
Har en A100 og er godt tilfreds, det betyder dog ikke at en opgradering er udelukket :-) Lige for at være helt sikker eneste forskel på A 200 og A210 at der i A210 ikker er pladds til HD (Hvilke jeg ikke benytter)?
 
Mvh.
Niels
 
 


Skrevet af: spawn
Skrevet den: 12-Januar-2010 kl. 22:16
Jeg ved ikke hvad en A-210 er for noget :)


-------------
Philips 65OLED705/12 - ATV4K


Skrevet af: NGice
Skrevet den: 12-Januar-2010 kl. 22:43
UPS, Jeg mente S210
 
Mvh.
Niels


Skrevet af: birddog
Skrevet den: 12-Januar-2010 kl. 23:15
bare for engod ordensskyld vil jeg lige spørge.
Man skal vel ikke smide en HD i den vel, altså hvis man har gigabit netværk i hele huset og et dump af sine film på en nas, så burde den vel sagtens kunne streame dem derfra eller hvad?
 


Skrevet af: Nexeren
Skrevet den: 12-Januar-2010 kl. 23:47
Oprindeligt skrevet af birddog birddog skrev:

bare for engod ordensskyld vil jeg lige spørge.
Man skal vel ikke smide en HD i den vel, altså hvis man har gigabit netværk i hele huset og et dump af sine film på en nas, så burde den vel sagtens kunne streame dem derfra eller hvad?
 


Du behøver ikke en intern harddisk nej...


Skrevet af: spawn
Skrevet den: 13-Januar-2010 kl. 00:04
Oprindeligt skrevet af NGice NGice skrev:

Hej,
 
Lige for at være helt sikker eneste forskel på A 200 og S210 at der i S210 ikker er pladds til HD (Hvilke jeg ikke benytter)?
 
Mvh.
Niels
 
 
Nej , det er helt forkert
En S-210 er en "gammel" afspiller baseret på samme chipset som A-100 serien og det er slet ikke en hjemme afspiller ligesom de andre, det er en "Digital Signage" afspiller, jeg ved ikke hvad det danske ord er for den slags, men det er sådan en reklame afspiller der bruges til at afspille reklamer i supermarkeder og den slags, den sættes på med noget særligt software til eks. at stå og loope små reklamefilm om bestemte produkter. Den har intet med A-200 at gøre, A-200 er den nye generation med samme chipset som i C-200, altså et væsentligt kraftigere chipset med flere features.
 
 
 


-------------
Philips 65OLED705/12 - ATV4K


Skrevet af: JesperLund
Skrevet den: 13-Januar-2010 kl. 00:06
Oprindeligt skrevet af spawn spawn skrev:

Ja - der er masser af luft indeni C-200 kabinettet, det er jo stort, så det behøver ingen køler
I A-200 er der hele lukket inde i et lille kabinet, hvis man så også har en 3½ disk indeni der varmer, så skal der være lidt aktiv køling.


Ligner det ikke plast? Altså A-200 kabinettet.


-------------
Linux FTW, afspiller nu Blu-ray film på Ubuntu 12.04 med VLC direkte fra optisk disc.


Skrevet af: spawn
Skrevet den: 13-Januar-2010 kl. 00:58
Jo, det tror jeg også det er og designet er nu heller ikke lige min smag - men så er der plads til lidt modning Big smile
 


-------------
Philips 65OLED705/12 - ATV4K


Skrevet af: pilehave
Skrevet den: 13-Januar-2010 kl. 09:18
Ja grim er den da i hvert tilfælde. Hvorfor er der ikke nogen der laver noget kvalitet, det ligner jo en bilka router til 199 kr.


Skrevet af: tobiasl
Skrevet den: 13-Januar-2010 kl. 09:23
Oprindeligt skrevet af spawn spawn skrev:

Jo, det tror jeg også det er og designet er nu heller ikke lige min smag - men så er der plads til lidt modning Big smile
 


ja jeg forstår bare ikke hvorfor de bare skal være grime syns  de fleste af dem de laver er det  HDX kan jo godt lave noget der ikke skiler sig mega meget ud men er stil rent  og nu kommer popbox jo også hvilket også ser super flot ud så brug det dog på deres a- modeler syns ikke de har været særlig heldigmed nolge af dem c-200 kan jeg fostå da den skal have mulighed for af montere bluray og HDD og alt det men sku ikke det anet


Skrevet af: Nicoleif
Skrevet den: 13-Januar-2010 kl. 14:26
Oprindeligt skrevet af spawn spawn skrev:

Oprindeligt skrevet af JesperLund JesperLund skrev:


På den anden side bliver jeg lidt skeptisk hvis "BD Lite" markedsføres som noget der bliver implementeret i fremtiden. Jeg er en stor fan af Popcorn Hour, og jeg bruger min A-100 mere end min DVD afspiller og min Dreambox (jeg afspiller mange optagelser fra Dreambox'en på A-100), men jeg har også erkendt at Syabas nogle gange er lidt for hurtige til at love features som så ikke bliver implementeret pga manglende ressourcer. Vi venter stadig på vobsub på A-100...

Hvordan er det gået på C-200 med at levere de ting som Syabas lovede kunderne?
 
Langsomt, meget langsomt  LOL
Men dog fremad, og man kan sige at bortset fra lige de fulde BD funktioner så er A-200 samme firmware som C-200, så den udvikling C-200 har haft overføres direkte til A-200 - der skal ikke startes helt forfra denne gang med A-200
 
Der er også ting der er udviklet i baggrunden men blot ikke implementeret endnu, så pludselig begynder der nok at komme mere skred i det.
 
Har du iøvrigt set at der udfor A-110 og BD lite ikke står et rødt kryds men derimod "TBA" (To Be Announced)  ?
 
Spawn - kan man forvente at A-100 også vil få BD Lite, tilsvarende A-110?


Skrevet af: birddog
Skrevet den: 13-Januar-2010 kl. 14:28
Gad vide hvornår man kan bestille den her i EU.
Den er vel rimlig dyr at bestille fra firmaets egen side, der kommer vel en del fragt og told osv. på.


Skrevet af: JesperLund
Skrevet den: 13-Januar-2010 kl. 15:47
Oprindeligt skrevet af birddog birddog skrev:

Gad vide hvornår man kan bestille den her i EU.
Den er vel rimlig dyr at bestille fra firmaets egen side, der kommer vel en del fragt og told osv. på.


Ikke så slemt. 25% moms og et gebyr til DHL på 100-150 kr. Forsendelsen er vist omkring 30-40$. Toldsatsen er vist 0% for den type produkter, og derudover er prisen vel under lige bundgrænsen for told på 150 EUR.

Jeg købte min A-100 hos Syabas i december 2007, ingen problemer. Men jeg vil foretrække en dansk forhandler med to års reklamationsret og dansk købelov.

Når først Komplett, Dustin Home & the usual suspects får A-200 i butikken er der næppe nogen fordel ved at købe direkte hos Syabas. Stay cool og giv dem lige en chance. Jeg hæfter mig i øvrigt ved at der står at Syabas modtager ordrer fra 18. januar, men modsat C-200 står der ikke noget om hvornår de leverer. Marketing rules the world..


-------------
Linux FTW, afspiller nu Blu-ray film på Ubuntu 12.04 med VLC direkte fra optisk disc.


Skrevet af: JesperLund
Skrevet den: 13-Januar-2010 kl. 15:51
Oprindeligt skrevet af Nicoleif Nicoleif skrev:

Spawn - kan man forvente at A-100 også vil få BD Lite, tilsvarende A-110?


De bruger reelt samme firmware, og blandt A-100/A-110 beta testerne har flertallet vist A-100 fordi den model kom først. Så mon ikke, MEN... seeing is believing. Nu har Syabas prøvet at lave vobsub i over et år, og det er der ikke kommet meget ud af. Jo, den seneste release nævner godt nok vobsub i changelog, men det virker ikke.Ouch


-------------
Linux FTW, afspiller nu Blu-ray film på Ubuntu 12.04 med VLC direkte fra optisk disc.


Skrevet af: birddog
Skrevet den: 18-Januar-2010 kl. 11:16

Nu er det jo blevet d.18 og man kan bestille den

der står
Ship in around 1 to 2 weeks time.
 
også kommer selve transport tiden jo også. Er godt nok fristet til at bestille, men det må da også komme nogen nordiske importere af den.


Skrevet af: spawn
Skrevet den: 18-Januar-2010 kl. 11:45
Den kommer vel hos komplett og andre ligesom tidligere modeller :)
 
Ellers er der divxplayer.nl hvis man vil bestille indenfor EU
http://www.divxplayer.nl/product_info.php?manufacturers_id=73&products_id=2011 - http://www.divxplayer.nl/product_info.php?manufacturers_id=73&products_id=2011
De skriver lager fra d. 25/1
 


-------------
Philips 65OLED705/12 - ATV4K


Skrevet af: tipsen
Skrevet den: 18-Januar-2010 kl. 12:27
Oprindeligt skrevet af JesperLund JesperLund skrev:


[QUOTE=birddog]Forsendelsen er vist omkring 30-40$. Toldsatsen er vist 0% for den type produkter, og derudover er prisen vel under lige bundgrænsen for told på 150 EUR.
Bagatelgrænsen for told gælder vel kun ved egenindførsel af varer - dvs. hvis du selv har været i USA og hentet boksen? Ved import af varen mener jeg at bagatelgrænsen ligger på 80kr.


Skrevet af: justrace
Skrevet den: 18-Januar-2010 kl. 12:39
Jeg købte en adapter til hotshoe'n på mit videokamera, den kostede 30,- + 15,- (begge usd) i forsendelse, der blev lagt 25% moms, og et postDK handling-gebyr på 155,- oveni.
Så 435,25 kroner fattigere for en stump til 150,- kroner.
 
Det kalder jeg et røverkøb. :)


Skrevet af: JesperLund
Skrevet den: 18-Januar-2010 kl. 12:39
Oprindeligt skrevet af tipsen tipsen skrev:

Bagatelgrænsen for told gælder vel kun ved egenindførsel af varer - dvs. hvis du selv har været i USA og hentet boksen? Ved import af varen mener jeg at bagatelgrænsen ligger på 80kr.


Nej, de 80 kr er for moms, ikke told.


-------------
Linux FTW, afspiller nu Blu-ray film på Ubuntu 12.04 med VLC direkte fra optisk disc.


Skrevet af: birddog
Skrevet den: 18-Januar-2010 kl. 13:54
Så nu venter vi bare på at der kommer nogen flere på banen her i dk så vi kan se prisen og komme til at bestille. Det er jo noget nemmere med de 2 år garenti hvis den er købt i dk


Skrevet af: rhsin
Skrevet den: 18-Januar-2010 kl. 14:16
så fik jeg bestilt en a-200... det bliver de små sikkert glade for... hvis ikke den ender i soveværelset Big smile
Bestilte den med trådløs adaptor er lidt spændt på hvordan den kører

-------------
Mvh

René


Skrevet af: Nicoleif
Skrevet den: 18-Januar-2010 kl. 14:33
Oprindeligt skrevet af rhsin rhsin skrev:

så fik jeg bestilt en a-200... det bliver de små sikkert glade for... hvis ikke den ender i soveværelset Big smile
Bestilte den med trådløs adaptor er lidt spændt på hvordan den kører
Hvor har du bestilt den?


Skrevet af: rhsin
Skrevet den: 18-Januar-2010 kl. 15:51
Oprindeligt skrevet af Nicoleif Nicoleif skrev:

Hvor har du bestilt den?
 
http://www.popcornhour.com - www.popcornhour.com
 


-------------
Mvh

René


Skrevet af: birddog
Skrevet den: 18-Januar-2010 kl. 15:52
Hvad blev det alt i alt fra dem af altså med fragt og det.
 
jeg ved godt at der kommer told på foruden.


Skrevet af: spawn
Skrevet den: 18-Januar-2010 kl. 16:13
Det bliver $211 incl. fragt svarende til ca. 1100,-


-------------
Philips 65OLED705/12 - ATV4K


Skrevet af: rhsin
Skrevet den: 18-Januar-2010 kl. 16:18
ja min løber op i 1200,- men det er også med den trådløse dims

-------------
Mvh

René


Skrevet af: Darking
Skrevet den: 18-Januar-2010 kl. 17:22
Jeg har købt en for 211$ inkl fragt.
 
Så håber jeg bare ikke der løber alt for meget told og snavs på.


-------------
What We Do In Life Echoes In Eternity

Pioneer LX508D(kalibreret), Yamaha RX-V650, Playstation 3, DLS R66.


Skrevet af: JesperLund
Skrevet den: 18-Januar-2010 kl. 17:30
Oprindeligt skrevet af Darking Darking skrev:

Jeg har købt en for 211$ inkl fragt.
 
Så håber jeg bare ikke der løber alt for meget told og snavs på.


Du kan selv lave udregningen: 25% moms + gebyr på ca 150-160 kr.


-------------
Linux FTW, afspiller nu Blu-ray film på Ubuntu 12.04 med VLC direkte fra optisk disc.


Skrevet af: justrace
Skrevet den: 18-Januar-2010 kl. 17:42
Det nye gebye er 160,-
1.094,40 + 25% + 160,- = 1528,-
:)


Skrevet af: JesperLund
Skrevet den: 18-Januar-2010 kl. 17:49
Oprindeligt skrevet af justrace justrace skrev:

Det nye gebye er 160,-


Leveres den ikke af DHL kurer? De 160 er for PestDK, men det er vist ca samme niveau for DHL.


-------------
Linux FTW, afspiller nu Blu-ray film på Ubuntu 12.04 med VLC direkte fra optisk disc.


Skrevet af: birddog
Skrevet den: 18-Januar-2010 kl. 18:01
Den er da til at betale så. Kunne da godt være man bare skulle bestille den. De sender den jo først om en uge eller 2, og hvis der er kommet andre forhandlere her i landet til nogenlunde samme pris kan man vel afbestille den igen.


Skrevet af: daskino
Skrevet den: 20-Januar-2010 kl. 15:07
Den kan også bestilles fra Tyskland til €179



http://www.popcorn-hour.de/shop/Networked-Media-Tank/ - http://www.popcorn-hour.de/shop/Networked-Media-Tank/

http://doublex24.de/product_info.php?info=p779_Popcorn-Hour-A-200-NMT-ohne-Festplatte.html - http://doublex24.de/product_info.php?info=p779_Popcorn-Hour-A-200-NMT-ohne-Festplatte.html

-------------
Sony 46HX823 Samsung H5505

Roku LT, Google nexus player, Sidewinder 4 Xtreamer,

WD TV HD, Live Mini og Ryan Mini2, SB 3, Wii,



Skrevet af: birddog
Skrevet den: 20-Januar-2010 kl. 21:06
Mmm lyder da også som en mulighed, lige under 1500 kr.
nogen der har handlet med dem før?
 
 


Skrevet af: phillipo
Skrevet den: 20-Januar-2010 kl. 22:25
Så er den bestilt fra Popcorn's hjemmeside, så er det bare at vente til den lige pludselig er derBig smile


Skrevet af: birddog
Skrevet den: 21-Januar-2010 kl. 16:30
Oprindeligt skrevet af phillipo phillipo skrev:

Så er den bestilt fra Popcorn's hjemmeside, så er det bare at vente til den lige pludselig er derBig smile
er den så købt fra den tyske eller den engelske side?


Skrevet af: phillipo
Skrevet den: 21-Januar-2010 kl. 20:08
fra .com siden


Skrevet af: M-P-A
Skrevet den: 21-Januar-2010 kl. 21:03
+1 bestilt :)

-------------
Samsung F7005 & Pana TH-42PX80E
Samsung 3126 + Netget 7700
HTPC Xbmc:
Intel 2100-T, 8Gb ram, 64Gb SSD, mini itx.

FilServer/
xpenology HP N54L, 8gb ram - 4x3TB WD Red


Skrevet af: birddog
Skrevet den: 21-Januar-2010 kl. 21:11

nu spørger jeg bare lidt dumt, men hvorfor .com siden, den er da lidt billigere fra den tyske side.

Grunden til jeg spørger er at jeg er meget itvivl om hvor jeg skal bestille min henne :)


Skrevet af: phillipo
Skrevet den: 21-Januar-2010 kl. 23:13
jeg tog .com af den simple grund, jeg havde ikke set den tyske.Embarrassed


Skrevet af: birddog
Skrevet den: 21-Januar-2010 kl. 23:21
ahhh godt nok, kunne være at du havde dårlige oplevelser med den tyske.


Skrevet af: phillipo
Skrevet den: 22-Januar-2010 kl. 13:27
nej overhovedet ikke. Jeg kender den ikke og har intet kendskab til den, men ved at der er flere herinde der har bestilt fra .com siden uden problemer.
Men tror ikke der er den store forskel hvor du bestiller fra.


Skrevet af: birddog
Skrevet den: 24-Januar-2010 kl. 21:00
Så blev der bestilt 2 styks fra den tyske side.  Så må vi se hvornår de sender dem.


Skrevet af: Pade2204
Skrevet den: 24-Januar-2010 kl. 22:22
Kan bare slet ikke se nogen steder hvad den lille blæser "siger"


Skrevet af: birddog
Skrevet den: 24-Januar-2010 kl. 23:26
Os alm. forbruger har jo ikke haft mulighed for at få den endnu, så det er vel derfor du ikke kan finde det. Men gad vide hvis man nu ikke smider en intern HD i den, om man kan slå den fra, altså blæseren?


Skrevet af: Boost
Skrevet den: 25-Januar-2010 kl. 15:25
Nogen der ved hvilke danske butikker der vil sælge den og hvornår ?

Jeg har forespurgt komplett.dk og de svarede at de ikke havde fået besked om at den skulle komme i deres sortiment, men at de ikke ville afvise det.


-------------
Panasonic TX-P50ST50Y
openElec 5.08 på Lenovo M83 tiny
Yamaha RX-V473


Skrevet af: noone79
Skrevet den: 25-Januar-2010 kl. 17:34
Nogen der har fundet en forhandler i DK hvor den kan bestilles ?


Skrevet af: Stromgren
Skrevet den: 26-Januar-2010 kl. 13:53
jeg har allerede en a 110 som jeg er meget glad for, er der nogen ide ved at skifte den ud med a 200.
og lige et hurtigt ? hvorfor finder min pc ikke min a110 når jeg slutter den til med usb, den grønne lampe for usb tænder på a110, men min pc reagerer ikke hjælp


Skrevet af: Exxtreme
Skrevet den: 26-Januar-2010 kl. 14:21
Fordi du sikkert ikke har installeret en EXT2/EXT3 driver...


Skrevet af: Stromgren
Skrevet den: 26-Januar-2010 kl. 14:31
Oprindeligt skrevet af Exxtreme Exxtreme skrev:

Fordi du sikkert ikke har installeret en EXT2/EXT3 driver...
 
lige præcis, er der noget at gøre for at få den frem på pc'en


Skrevet af: Exxtreme
Skrevet den: 26-Januar-2010 kl. 14:57
Ja altså du skal downloade og installere en EXT2/EXT3 driver først... Dernæst skal drevet mountes i EXT programmet og tildeles et drevbogstav, derefter skulle det gerne fungere...


Skrevet af: birddog
Skrevet den: 26-Januar-2010 kl. 23:25

popcorn-hour.de regner med at få varene på lager i slutningen af denne her uge.  Så venter spændt



Skrevet af: Boost
Skrevet den: 29-Januar-2010 kl. 14:22
Har lige set at komplett.dk har den til 1.495 kr.
Der skulle komme 49 stk på lager d. 13. februar.



-------------
Panasonic TX-P50ST50Y
openElec 5.08 på Lenovo M83 tiny
Yamaha RX-V473


Skrevet af: birddog
Skrevet den: 29-Januar-2010 kl. 17:37
dem i tyskland siger at de sender dem på mandag, så ser jeg frem til.


Skrevet af: Pade2204
Skrevet den: 29-Januar-2010 kl. 21:37
Oprindeligt skrevet af birddog birddog skrev:

dem i tyskland siger at de sender dem på mandag, så ser jeg frem til.


Den besked fik jeg også...  Meeen nu er jeg en af dem der var med C-200 vente-listen... så en ting er sikkert, men skal liiige slå kold vand i blodet :)


Skrevet af: birddog
Skrevet den: 30-Januar-2010 kl. 00:02
Oprindeligt skrevet af Pade2204 Pade2204 skrev:


Den besked fik jeg også...  Meeen nu er jeg en af dem der var med C-200 vente-listen... så en ting er sikkert, men skal liiige slå kold vand i blodet :)
Ahh, nu var jeg lige så glad....
var det også fra den tyske side du bestilte i sin tid?
 


Skrevet af: Pade2204
Skrevet den: 30-Januar-2010 kl. 00:16
Oprindeligt skrevet af birddog birddog skrev:

Oprindeligt skrevet af Pade2204 Pade2204 skrev:


Den besked fik jeg også...  Meeen nu er jeg en af dem der var med C-200 vente-listen... så en ting er sikkert, men skal liiige slå kold vand i blodet :)
Ahh, nu var jeg lige så glad....
var det også fra den tyske side du bestilte i sin tid?
 


...dog ikke!  :-)


Skrevet af: Nexeren
Skrevet den: 31-Januar-2010 kl. 13:51
Så kan den bestilles hos Komplett.dk med forventet levering fra den 13. februar til 1495.

http://www.komplett.dk/k/ki.aspx?sku=584056 - http://www.komplett.dk/k/ki.aspx?sku=584056

Må indrømme at jeg måske stadigvæk er lidt tilbageholdende pga de nuværende bugs. Men så lang tid at den kan håndtere MKV via SMB så kan de andre ting forhåbentlig blive rettet hen af vejen?

Der har også været en tilbagemelding om at blæseren kører når maskinen står i standby og at støj niveauet svarer til en harddisk.


Skrevet af: noone79
Skrevet den: 31-Januar-2010 kl. 14:48
Oprindeligt skrevet af Nexeren Nexeren skrev:

Så kan den bestilles hos Komplett.dk med forventet levering fra den 13. februar til 1495.

http://www.komplett.dk/k/ki.aspx?sku=584056 - http://www.komplett.dk/k/ki.aspx?sku=584056

Må indrømme at jeg måske stadigvæk er lidt tilbageholdende pga de nuværende bugs. Men så lang tid at den kan håndtere MKV via SMB så kan de andre ting forhåbentlig blive rettet hen af vejen?

Der har også været en tilbagemelding om at blæseren kører når maskinen står i standby og at støj niveauet svarer til en harddisk.
 
Har bestilt den hos komplett. Håber datoen passer bare nogenlunde da jeg er træt af at bruge min x360 som mediestreamer fra min NAS. Hvis du syntes at en PCH larmer, så skulle du prøve at bruge en x360 som mediestreamer Ouch
 
Ifølge producenten skulle det være en 62mm blæser der støjer 18,5 dbA. Umiddelbart lyder det jo ok, men det viser sig at være noget man syntes er belastende, så må der jo bare gøres noget ved det Wink - Umiddelbart tror jeg ikke det viser sig at være det store problem da højtalerne nok skal overdøve den under brug Big smile - men bliver da spændende at se om den virkelig skulle køre under standby ... ville være underligt - medmindre den kørte ved en meget nedsat hastighed... men stadig ... sikkert unødvendigt ...


Skrevet af: M-P-A
Skrevet den: 31-Januar-2010 kl. 14:51
Min forlod fabrikken d.28 og er i transit i Tyskland, glæder mig meget til nyt legetøj :)

-------------
Samsung F7005 & Pana TH-42PX80E
Samsung 3126 + Netget 7700
HTPC Xbmc:
Intel 2100-T, 8Gb ram, 64Gb SSD, mini itx.

FilServer/
xpenology HP N54L, 8gb ram - 4x3TB WD Red


Skrevet af: Pade2204
Skrevet den: 31-Januar-2010 kl. 15:30
Standby, er det samme funktion som på C200, hvor on/off knappen, bliver orange? og helt slukket er når man holder den lidt inde i et stykke tid ?

Jeg har altid slukket min helt, så om den kører i standby gør intet for mig, selvom jeg synes det lyder noget mystisk hvis den skulle køre i standby.

Hvor har I købt jeres henne ? Jeg har købt min på popcornhour.de, og de sagde de ville sende mandag - men jeres er allerede på vej ?


Skrevet af: noone79
Skrevet den: 31-Januar-2010 kl. 17:00
Oprindeligt skrevet af Pade2204 Pade2204 skrev:

Standby, er det samme funktion som på C200, hvor on/off knappen, bliver orange? og helt slukket er når man holder den lidt inde i et stykke tid ?
 
C200 : Power button with standby, reset and full power down
A200 : Full power down, standby and power up by remote control
 
Lyder til at det er en forbedring over C200 hvis man på A200´eren kan styre alt via remoten. Bare underligt man ikke sku ku det på C200´eren ??
 
Men fair nok for jeg gider alligevel ikke at ha C200´eren LOL


Skrevet af: rhsin
Skrevet den: 31-Januar-2010 kl. 17:09
Oprindeligt skrevet af Pade2204 Pade2204 skrev:


Hvor har I købt jeres henne ? Jeg har købt min på popcornhour.de, og de sagde de ville sende mandag - men jeres er allerede på vej ?
 
Min er købt på http://www.popcornhour.com - www.popcornhour.com og den er også ankommet til leipzig tyskland, så med lidt held er den til levering imorgen, senest Tirsdag vil jeg tro.... får den sendt til job.
 
Den blev afsendt fra Kina d. 29.. så syntes faktisk det går ret hurtigt.


-------------
Mvh

René


Skrevet af: Pade2204
Skrevet den: 31-Januar-2010 kl. 17:13
Oprindeligt skrevet af noone79 noone79 skrev:

 
Lyder til at det er en forbedring over C200 hvis man på A200´eren kan styre alt via remoten. Bare underligt man ikke sku ku det på C200´eren ??
 
Men fair nok for jeg gider alligevel ikke at ha C200´eren LOL


På C200 kan du styre det hele via remote ja - C200 fungerer fantastisk, efter min mening!


Skrevet af: birddog
Skrevet den: 31-Januar-2010 kl. 20:44
Nu håber jeg så bare at de sender den fra tyskland imorgen så,  gad vide hvem de bruger som fragtmand?


Skrevet af: Pade2204
Skrevet den: 31-Januar-2010 kl. 23:44
Oprindeligt skrevet af birddog birddog skrev:

Nu håber jeg så bare at de sender den fra tyskland imorgen så,  gad vide hvem de bruger som fragtmand?


Sikkert DHL, og så postdanmark indlands.



Print side | Luk vindue