Print side | Luk vindue

Nye priser på ANTV

Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Brugergrupper
Forumnavn: Stofa digital modtagere
Forumbeskrivelse: For brugere af Zaptor og de øvrige modtagere til Telia Stofa
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=74975
Udskrevet den: 10-Juni-2024 kl. 18:41


Emne: Nye priser på ANTV
Skrevet af: Anderton
Emne: Nye priser på ANTV
Skrevet den: 30-Januar-2010 kl. 20:09
Hej
 
Har netop modtaget et brev fra ANTV med nye priser fra marts 2010. De har meget belejligt fjernet de nuværende priser fra deres hjemmeside, og jeg kan ikke huske de præcise priser. Men umiddelbart virker det som om jeg får en meget stor prisstigning for pakke 2 + 1 temapakke, som i fremtiden vil koste :
 
1 temapakke 180/md
Pakke 2 199/md
 
Mener at jeg samlet giver 27-2800 nu, sååååå overvejer alternativer.
 
/Anderton



Svar:
Skrevet af: cjoscar
Skrevet den: 30-Januar-2010 kl. 20:23
Her i næstved stiger tema-pakkerne også voldsomt pr. 1. marts, så de bliver afmeldt med det samme. Så må jeg nøjes med "det digitale spejl" af de kanaler jeg har i pakke 2, HD pakken er også afmeldt den var alt for dyr i forehold til udbuddet i den. Seas Nve har lige blevet gravet fiber ned her i området så der er lige nogle priser der skal tjekkes.


Skrevet af: filthat
Skrevet den: 30-Januar-2010 kl. 20:42
Hvis du går ind på e-shoppen på stofa's hjemmeside står priserne da stadig.

I Aalborg under AN-TV koster pakke 2 199kr og en temapakker koster 99kr som giver 313,63kr om måneden for TV hvilket giver dig en årspris på 3763kr. Så du kommer til at stige ca 1000kr om året til omkring 4700kr.


Skrevet af: Anderton
Skrevet den: 30-Januar-2010 kl. 20:53
de 199/md for pakke 2, er vist den nye pris, ikke den jeg gav pr 1/3/2009
 
/Anderton


Skrevet af: Anderton
Skrevet den: 30-Januar-2010 kl. 20:57
Fandt denne på nettet : http://www.an-tv.dk/download/Priser2009.pdf - http://www.an-tv.dk/download/Priser2009.pdf
 
En tema pakke + analog 1&2 kostede 2976,-
 
Pris 2010 4548, det er da en prisstigning der vil noget.
 
/Anderton


Skrevet af: Frank123
Skrevet den: 30-Januar-2010 kl. 21:43
I har det vel nok billigt... Wink

Hvor jeg er koster pakke 2 omkring 400 om måneden. Det er helt hen i vejret.

Og ja temapakkerne stiger også her, hvor jeg synes specielt temapakke sport i udpræget grad mangler kanaler som rent faktisk viser sport.


Skrevet af: Mike S.
Skrevet den: 31-Januar-2010 kl. 14:49
Temapakkerne kan jo bare fravælges - jeg vil nok anbefale BlandSelv eller HD-pakken/MZone pakken da den nye 3+ HD er i den ;)

-------------
Zaptor Motorola
40" SonyX3500
40" Samsung F71
NAD L76 surround med Dali
En skærm er et panel hvortil man putter input ind i...


Skrevet af: Anderton
Skrevet den: 31-Januar-2010 kl. 16:23
Mike : jaja, jeg kan jo også bare vælge pakke 1 :-). Det ændrer jo ikke ved at stigningen er på over 50%, meget meget meget over den almindelige prisudvikling.
 
/Anderton


Skrevet af: Mike S.
Skrevet den: 31-Januar-2010 kl. 17:01
Oprindeligt skrevet af Anderton Anderton skrev:

Mike : jaja, jeg kan jo også bare vælge pakke 1 :-). Det ændrer jo ikke ved at stigningen er på over 50%, meget meget meget over den almindelige prisudvikling.
 
/Anderton

De har jo varslet dig i form af det brev ikke?


-------------
Zaptor Motorola
40" SonyX3500
40" Samsung F71
NAD L76 surround med Dali
En skærm er et panel hvortil man putter input ind i...


Skrevet af: Anderton
Skrevet den: 31-Januar-2010 kl. 17:20
Mike: Du behøver ikke sidde og forsvare Stofa. Jeg er sikker på at de har varslet efter reglerne, men det gør jo ikke stigningen mindre voldsom. Ud fra hvad jeg kan se stiger f.eks boxer med 7% til april, hvilket får stigningen hos stofa til at falde endnu mere i øjnene.
 
/Anderton


Skrevet af: Belwas
Skrevet den: 31-Januar-2010 kl. 17:29
Jeg tror ikke helt jeg forstår det ... I den gamle havde man med en temapakke typisk pakke 2 anologt+spejl og så kanalerne i temapakken. I den nye ligger de op til at man har pakke 1 + en temapakke.

Hvis man kigger på prisstigningen er pakke 1 + temapakke en ganske ok og markedstilsvarende stigning på kanalerne. Hvis man derimod beholder pakke 2 er det jo som i skriver helt groteske stigninger.

Jeg ved sku ikke hvad jeg så har nu. De skriver de antager pakke 1 sammen med en temapakke, men er så så automatisk skiftet til det når jeg har en temapakke?


Skrevet af: Anderton
Skrevet den: 31-Januar-2010 kl. 17:38
Pakkerne og kanalerne kan sikkert kombineres på mange måder. Min pointe er bare at det produkt jeg havde i 2009 koster 1500 mere i 2010, og den stigning finder jeg grotesk. Nå der er ikke andet for end, at undersøge alternative til min pakkesammensætning / udbyder.
 
/Anderton


Skrevet af: hoejmose
Skrevet den: 31-Januar-2010 kl. 17:41
Har også lige modtaget samme brev og må indrømme, at jeg også har ret svært ved at fatte hvordan priserne skal gennemskues. Har selv pakke 2 + 1 temapakke og umiddelbart må dette give 199 kr + 180 kr = 379 kr pr måned.

På den anden side står der i brevet, at tre temapakker inkl. pakke 3 koster 351 kr pr måned. Så kan prisen vel aldrig give mere end de 351 kr pr måned?

I øvrigt bemærkes det i slutningen af brevet at det pr. 1 februar er muligt at se indholdet af de nye temapakker på Stofa's hjemmeside. Dette må skulle tolkes som om, at der sker en række ændringer i indholdet af disse, men hvorfor så udsende dette uforståelige brev inden dette er klar på hjemmesiden?


Skrevet af: mortenkaal
Skrevet den: 31-Januar-2010 kl. 17:44
Med de nye priser kan det ikke længere betale sig med pakke 2 + temapakke. Der bliver også lavet om i pakkerne, således at pakke 1 + temapakke nu kommer til at indeholde stort set samme kanaler som pakke 2 + temapakke


Skrevet af: Belwas
Skrevet den: 31-Januar-2010 kl. 18:13
Vil det så sige vi alle skal betale 500 kr for at få en tekniker ud og sætte den analoge pakke ned for at undgåat betale hver måned for noget vi ikke bruger?


Skrevet af: PBDK
Skrevet den: 31-Januar-2010 kl. 21:07
Mortenkaal: Har du mere info om de nye pakker?


Skrevet af: Mike S.
Skrevet den: 31-Januar-2010 kl. 21:30
Oprindeligt skrevet af Anderton Anderton skrev:

Mike: Du behøver ikke sidde og forsvare Stofa. Jeg er sikker på at de har varslet efter reglerne, men det gør jo ikke stigningen mindre voldsom. Ud fra hvad jeg kan se stiger f.eks boxer med 7% til april, hvilket får stigningen hos stofa til at falde endnu mere i øjnene.
 
/Anderton

Det var ikke for at forsvare - men mere for at sige at man kan jo slippe ud af de prisstigninger hvis man er træt af dem. Jeg syntes også de er meget store.

Ang. de nye pakker syntes jeg også det er meget forvirrende og AN-TVs hjemmeside er jo total fyldt med xx og xx - men den her er updated ikke? 

http://an-tv.dk/dk/programpakker/kanaloversigt_analogt_tv/kanaloversigt_analogt_tv.htm - http://an-tv.dk/dk/programpakker/kanaloversigt_analogt_tv/kanaloversigt_analogt_tv.htm

Men jeg antager at de endelig har fået styr på tingene og snart får lavet sådan digital-tv er det samme om man har pakke 1 eller 3 - det virker åndsvagt det andet rod.

Mon ikke de kunder der har pakke 2 + en temapakke bliver skiftet ned til pakke 1 + temapakke - hvis det indeholder det samme og koster mindre?


-------------
Zaptor Motorola
40" SonyX3500
40" Samsung F71
NAD L76 surround med Dali
En skærm er et panel hvortil man putter input ind i...


Skrevet af: PBDK
Skrevet den: 31-Januar-2010 kl. 22:34
Pakke 2 stiger med 50 kr/md (En stigning på 33%), men pakke 3 stiger kun 21 kr/md (6.8%).
 
Hvis prisstigningerne kun skyldes almindelig prisudvikling hos program leverandørende og afgiftsstigninger samt eventuelle ændringer i kanalsammensætningen som Stofa skriver, så må der jo forsvinde nogle kanaler fra pakke tre (Eller flere kanaler i pakke 2), ellers skal den vel også stige minimum 50,-
 
Det ville klæde Stofa at spille med åbne kort, dvs. skrive hvad der er ændret í pakkerne samtidigt med at de annoncere ændringerne.


Skrevet af: Mike S.
Skrevet den: 31-Januar-2010 kl. 23:46
Oprindeligt skrevet af PBDK PBDK skrev:

Pakke 2 stiger med 50 kr/md (En stigning på 33%), men pakke 3 stiger kun 21 kr/md (6.8%).
 
Hvis prisstigningerne kun skyldes almindelig prisudvikling hos program leverandørende og afgiftsstigninger samt eventuelle ændringer i kanalsammensætningen som Stofa skriver, så må der jo forsvinde nogle kanaler fra pakke tre (Eller flere kanaler i pakke 2), ellers skal den vel også stige minimum 50,-
 
Det ville klæde Stofa at spille med åbne kort, dvs. skrive hvad der er ændret í pakkerne samtidigt med at de annoncere ændringerne.

Det er ikke Stofa der sammensætter pakker - det er antenneforeningen AN-TV der gør - de bestemmer indholdet af de analoge pakker (og dermed også de digitale ditto) og temapakkerne. Det er AN-TV man skal høre om hvad der er ændret og hvorfor. Deres hjemmeside er åbenbart lige pt. under ændring. Men da Stofa opkræver regningerne for AN-TV skal Stofa så også på AN-TVs vegne varsle prisændringerne.


-------------
Zaptor Motorola
40" SonyX3500
40" Samsung F71
NAD L76 surround med Dali
En skærm er et panel hvortil man putter input ind i...


Skrevet af: Rikkesfar
Skrevet den: 01-Februar-2010 kl. 08:47

En del af stigningerne skyldes at programmerne er blevet dyrere, men så vidt jeg har forstået har 3puls, 6eren og Canal 9 mange steder været gratis eller næsten gratis i 2009. Nu skal der betales normalpris for dem (de 3 kanaler koster vel omkring kr. 400,- årligt til sammen), og så kan det mærkes på den ene eller anden måde.

I vores antenneforening er 3puls og Canal 9 røget ud af samme årsag.


Skrevet af: PBDK
Skrevet den: 01-Februar-2010 kl. 08:56
Oprindeligt skrevet af Mike S. Mike S. skrev:

Oprindeligt skrevet af PBDK PBDK skrev:

Pakke 2 stiger med 50 kr/md (En stigning på 33%), men pakke 3 stiger kun 21 kr/md (6.8%).
 
Hvis prisstigningerne kun skyldes almindelig prisudvikling hos program leverandørende og afgiftsstigninger samt eventuelle ændringer i kanalsammensætningen som Stofa skriver, så må der jo forsvinde nogle kanaler fra pakke tre (Eller flere kanaler i pakke 2), ellers skal den vel også stige minimum 50,-
 
Det ville klæde Stofa at spille med åbne kort, dvs. skrive hvad der er ændret í pakkerne samtidigt med at de annoncere ændringerne.

Det er ikke Stofa der sammensætter pakker - det er antenneforeningen AN-TV der gør - de bestemmer indholdet af de analoge pakker (og dermed også de digitale ditto) og temapakkerne. Det er AN-TV man skal høre om hvad der er ændret og hvorfor. Deres hjemmeside er åbenbart lige pt. under ændring. Men da Stofa opkræver regningerne for AN-TV skal Stofa så også på AN-TVs vegne varsle prisændringerne.
Det kan godt være at det ikke er Stofa der sammensætter pakkerne, men når de kan fortælle hvad det koster, ville det da være rimeligt at man samtidigt fik at vide hvad man får for pengene.?
Da de analoge pakkepriser gælder for 1/1 2010 må man formode at det er de samme pakker (Der er ikke annonceret andet), så en prisstigning på 33% der ikke er varslet på forhånd er vist på kanten af hvad der er lovligt.


Skrevet af: Jan T
Skrevet den: 01-Februar-2010 kl. 17:10
Større priser og barbering af kdigitale kanaler, ja det er jo nok fremtiden.....
De røvhuller har fjernet en masse kanaler fra Zaptor, gud fader bevares siger jeg bare O(((((


Skrevet af: Nexeren
Skrevet den: 01-Februar-2010 kl. 17:23
Har pakke 2 med Zaptor Lite og har mistet 3 Puls, 6'eren og Canal 9. Dog var Puls og 6'eren prøvekanaler så vidt jeg kan huske. Canal 9 ved jeg ikke noget om.

Men det er da lidt sørgeligt at man skal smide 600 kr. mere om året for pakke 2 og samtidig mister 3 kanaler.


Skrevet af: Jan T
Skrevet den: 01-Februar-2010 kl. 17:55
Få alle dine kanaler i digital kvalitet.....
 
Det slogan kan de sgu godt droppe :o(


Skrevet af: MichaelK
Skrevet den: 01-Februar-2010 kl. 19:14
Oprindeligt skrevet af PBDK PBDK skrev:

[QUOTE=Mike S.] [QUOTE=PBDK]
Det kan godt være at det ikke er Stofa der sammensætter pakkerne, men når de kan fortælle hvad det koster, ville det da være rimeligt at man samtidigt fik at vide hvad man får for pengene.?
Da de analoge pakkepriser gælder for 1/1 2010 må man formode at det er de samme pakker (Der er ikke annonceret andet), så en prisstigning på 33% der ikke er varslet på forhånd er vist på kanten af hvad der er lovligt.


Kan se på min opkrævning for 1. kvartal 2010 for pakke 2, at den er på samme beløb som for 1. kvartal 2009 (omkring 600 kr med copy dan afgifter, som man jo kun betaler en gang om året). Så det virker som om, at prisen stadigvæk er 149 kr per måned.

Har lige set min Zaptor igennem. Der er en masse kanaler, jeg normalt ikke har adgang til. Fx. hele Discovery familien. De plejer vist at være i de special pakker man kan købe.

Men pas på stofa. De har meget lidt styr på hvad de opkræver. Da jeg fik Zaptor i 2008 fik jeg en pris på, hvad det ville koste at have det i 2008. Da jeg lagde regningerne sammen, da 2008 var gået, havde jeg betalt 300 kr mere end det oplyste beløb. De var noget modvillig, men måtte til sidst sende mig en check på de 300 kr. Men mon de sendte penge til alle end mig?

Vh
Michael


Skrevet af: MichaelK
Skrevet den: 01-Februar-2010 kl. 21:00
Har via min Zaptor været inde og se, hvad temapakken "familie" indeholder. Og kan se, at i den skulle der bl.a. være tv3, 3+, tv3 puls og TV2 Zulu. De kanaler er også i pakke 2.

Så det ser ud til, at man med en temapakke + pakke 1 får nogenlunde de samme kanaler i dag til 259 (nu 249). Og så har Stofa jo faktisk halveret deres kortafgift for ikke så lang tid siden (fra 375 til 187.50). Så prisen for 2010 ser ud til at blive nogenlunde det samme.

Men Stofa burde sende besked ud, om ens pakke 2 + temapakke automatisk bliver lavet om til pakke 1 + temapakke den 1/3. Og give tilbuddet om at ændre temapakke nu hvor indholdet er ændret så kraftigt.

Vh
Michael


Skrevet af: MichaelK
Skrevet den: 01-Februar-2010 kl. 21:20

Famlie Nyheder Sport




3+ x x x
Animal x

Cartoon x

National Geographic x x
Discovery x x x
Discovery Science x

Discovery Travel x

Discovery World x

Disney World x

Disney Channel x

Disney XD x

DK4 x x x
Fashion x

Kanal 4 x x x
Kanal 5 x x x
Mezzo x x
MTV x

Nature x

Nicelodoen x

Playhouse Disney x

Showtime x x
Travel Channel x x
TV2 Charlie x x x
TV2 Zulu x x x
TV3 Puls x
x
TV3 x x x
VH1 x

Viasat Explorer x

Viasat History x

6eren
x
BBC World
x
CNN
x
Euronews
x
Silver
x
Star!
x
TV2 News
x
ESPN

x
Eurosport

x
Eurosport 2

x
Motors

x
TV2 Sport

x
Viasat Sport

x
Yacht & Sail

x


Skrevet af: PBDK
Skrevet den: 01-Februar-2010 kl. 21:26
Oprindeligt skrevet af MichaelK MichaelK skrev:

Har via min Zaptor været inde og se, hvad temapakken "familie" indeholder. Og kan se, at i den skulle der bl.a. være tv3, 3+, tv3 puls og TV2 Zulu. De kanaler er også i pakke 2.

Så det ser ud til, at man med en temapakke + pakke 1 får nogenlunde de samme kanaler i dag til 259 (nu 249). Og så har Stofa jo faktisk halveret deres kortafgift for ikke så lang tid siden (fra 375 til 187.50). Så prisen for 2010 ser ud til at blive nogenlunde det samme.

Men Stofa burde sende besked ud, om ens pakke 2 + temapakke automatisk bliver lavet om til pakke 1 + temapakke den 1/3. Og give tilbuddet om at ændre temapakke nu hvor indholdet er ændret så kraftigt.

Vh
Michael
Det er meget muligt, men det gælder kun på de tv hvor man har enten har Zaptor eller DVB-C. På de ældre TV vi har i soveværelse og børneværelse vil det være en væsentlig forringelse at skifte fra pakke 2 til pakke 1.
Når de hæver prisen på pakke 2 med 33% mener jeg ikke at de kan kræve 450 hvis man ønsker at skifte pakke, men det må jo komme an på en prøve.


Skrevet af: MichaelK
Skrevet den: 01-Februar-2010 kl. 21:35
Citér
Det er meget muligt, men det gælder kun på de tv hvor man har enten har Zaptor eller DVB-C. På de ældre TV vi har i soveværelse og børneværelse vil det være en væsentlig forringelse at skifte fra pakke 2 til pakke 1.
Når de hæver prisen på pakke 2 med 33% mener jeg ikke at de kan kræve 450 hvis man ønsker at skifte pakke, men det må jo komme an på en prøve.


Af samme grund købte jeg en ekstra Zaptorbox og et ekstra Zaptorkort, da jeg gik fra 3 temapakker til 1 temapakke i 2009. Men selv om jeg kun bliver opkrævet for en temapakke, står der inde på min zaptor, at jeg stadigvæk har alle 3 temapakker.

Stofa har ikke specielt meget styr på noget. Da jeg i 2008 fik min Zaptorbox studsede jeg over, at jeg havde alle canal+ kanaler. Gik ud fra, at det bare var et en kort periode i starten, men da min Zaptorbox begyndte selv at bestille (dårlige) film, kontaktede jeg Stofa. Det viste sig, at mit Zaptorkort var et kopi af en andens Zaptorkort, og jeg dermed så de pakker og film, som han købte. Derefter har jeg holdt nøje regnskab med regningerne fra Stofa.

Mvh
Michael


Skrevet af: orts
Skrevet den: 02-Februar-2010 kl. 09:11
Oprindeligt skrevet af Mike S. Mike S. skrev:

Oprindeligt skrevet af Anderton Anderton skrev:

Mike: Du behøver ikke sidde og forsvare Stofa. Jeg er sikker på at de har varslet efter reglerne, men det gør jo ikke stigningen mindre voldsom. Ud fra hvad jeg kan se stiger f.eks boxer med 7% til april, hvilket får stigningen hos stofa til at falde endnu mere i øjnene.
 
/Anderton

Det var ikke for at forsvare - men mere for at sige at man kan jo slippe ud af de prisstigninger hvis man er træt af dem. Jeg syntes også de er meget store.

Ang. de nye pakker syntes jeg også det er meget forvirrende og AN-TVs hjemmeside er jo total fyldt med xx og xx - men den her er updated ikke? 

http://an-tv.dk/dk/programpakker/kanaloversigt_analogt_tv/kanaloversigt_analogt_tv.htm - http://an-tv.dk/dk/programpakker/kanaloversigt_analogt_tv/kanaloversigt_analogt_tv.htm

Men jeg antager at de endelig har fået styr på tingene og snart får lavet sådan digital-tv er det samme om man har pakke 1 eller 3 - det virker åndsvagt det andet rod.

Mon ikke de kunder der har pakke 2 + en temapakke bliver skiftet ned til pakke 1 + temapakke - hvis det indeholder det samme og koster mindre?


Nej, den er absolut ikke opdateret.

Nogen som ved hvor meget man vil stige som analog bruger, for jeg har intet modtaget fra dem ang en prisstigning?


-------------
Har valgt et stille og roligt liv uden Zaptor.


Skrevet af: MichaelK
Skrevet den: 02-Februar-2010 kl. 14:48
Kan se, at der er forsvundet nogle kanaler i mit analoge signal per 1. februar. Andre der har oplevet det?

Vh
Michael


Skrevet af: Jan T
Skrevet den: 02-Februar-2010 kl. 16:55
Hvor fanden er de svenske kanaler og alle de tyske blevet af ???????
På Zaptor er de pist væk samt en hel del andre!!!!!


Skrevet af: HenrikH
Skrevet den: 02-Februar-2010 kl. 17:35
Har nu set at de nye kanaloversigter og priser er på AN-TVs hjemmeside, men det er da helt umuligt af finde ud af det.
 
Har før 1. fenrauer haft pakke 3 og alle 3 temapakker for ca. 3.700 pr. år. Men hvad har jeg nu og til hvilken pris?
 
Og kikker jeg på stofa.dk under mit abonnement så har jeg alle temapakker til kr. 99 pr. stk. pr. måned, men de priser er sikkert ikke opdateret!
 
Har ikke modtaget noget brev om ændringen. Kun info her fra recordere og de nye priser/kanaloversigter på AN-TVs hjemmeside.
 
Hvad skal man bruge temapakkerne til, nu hvor de gamle pakker også er digitale ? Eller virker de ikke med Zaptor (EPG, start forfra mv) ?
 
Nogen der kan bringe lys over min totale forvirring. AN-TV/Stofa stor kritik herfra om manglende info og dårlig info (den der er):


-------------
mvh

Henrik


Skrevet af: Jan T
Skrevet den: 02-Februar-2010 kl. 17:43
Nej man har jo ikke ligefrem indtryk af at man fik mere for pengene, de læsser det bare over på ANTV og så kan jo prøve at snakke med dem, det err også som at slå i en dyne...
Løsningen må jo være at man opsiger hele skidtet og så bare må se det der er i luften gratis Angry


Skrevet af: cjoscar
Skrevet den: 02-Februar-2010 kl. 17:45
Oprindeligt skrevet af Jan T Jan T skrev:

Hvor fanden er de svenske kanaler og alle de tyske blevet af ???????
På Zaptor er de pist væk samt en hel del andre!!!!!
De bliver vel langsomt men sikkert lagt i temapakkerne så man til sidst er tvunget til at købe de dyre temapakker for at kunne se tv


Skrevet af: mortenkaal
Skrevet den: 02-Februar-2010 kl. 17:58
Oprindeligt skrevet af orts orts skrev:

Oprindeligt skrevet af Mike S. Mike S. skrev:

Oprindeligt skrevet af Anderton Anderton skrev:

Mike: Du behøver ikke sidde og forsvare Stofa. Jeg er sikker på at de har varslet efter reglerne, men det gør jo ikke stigningen mindre voldsom. Ud fra hvad jeg kan se stiger f.eks boxer med 7% til april, hvilket får stigningen hos stofa til at falde endnu mere i øjnene.
 
/Anderton

Det var ikke for at forsvare - men mere for at sige at man kan jo slippe ud af de prisstigninger hvis man er træt af dem. Jeg syntes også de er meget store.

Ang. de nye pakker syntes jeg også det er meget forvirrende og AN-TVs hjemmeside er jo total fyldt med xx og xx - men den her er updated ikke? 

http://an-tv.dk/dk/programpakker/kanaloversigt_analogt_tv/kanaloversigt_analogt_tv.htm - http://an-tv.dk/dk/programpakker/kanaloversigt_analogt_tv/kanaloversigt_analogt_tv.htm

Men jeg antager at de endelig har fået styr på tingene og snart får lavet sådan digital-tv er det samme om man har pakke 1 eller 3 - det virker åndsvagt det andet rod.

Mon ikke de kunder der har pakke 2 + en temapakke bliver skiftet ned til pakke 1 + temapakke - hvis det indeholder det samme og koster mindre?


Nej, den er absolut ikke opdateret.

Nogen som ved hvor meget man vil stige som analog bruger, for jeg har intet modtaget fra dem ang en prisstigning?

AN-TV er en forening, og denne behøver ikke varsle prisstigninger. Man har jo rent faktisk også mulighed for at være med til at præge foreningen tv-pakker ved at møde op til deres generalforsamlinger osv. Der er dog valgt at man kan skifte pakke gratis, frem til d. 1/4, med tilbagevirkende kraft fra 1. januar


Skrevet af: MichaelK
Skrevet den: 02-Februar-2010 kl. 18:01
Oprindeligt skrevet af HenrikH HenrikH skrev:

 
Nogen der kan bringe lys over min totale forvirring. AN-TV/Stofa stor kritik herfra om manglende info og dårlig info (den der er):



Ved heller ikke, om jeg skal gøre noget aktivt. Har pakke 2 + en temapakke i dag. Når jeg logger inde på Zaptor E shop, står det til henholdvis 199 + 99 kr.

Men i følge AN-TV side kan det slet ikke lade sig gøre, at have den kombination. Stofa skriver, at det er den 1/3, at priserne (og formentlig indholdet) af temapakker ændres. Men på AN-TVs side ser det ud til at gælde fra i dag.

Forvirringen er totalt!



Skrevet af: Jan T
Skrevet den: 02-Februar-2010 kl. 18:14
Oprindeligt skrevet af cjoscar cjoscar skrev:

Oprindeligt skrevet af Jan T Jan T skrev:

Hvor fanden er de svenske kanaler og alle de tyske blevet af ???????
På Zaptor er de pist væk samt en hel del andre!!!!!
De bliver vel langsomt men sikkert lagt i temapakkerne så man til sidst er tvunget til at købe de dyre temapakker for at kunne se tv
Jeg mener sgu da det er gratis kanaler Angry


Skrevet af: RasmusW
Skrevet den: 02-Februar-2010 kl. 19:14
Er jeg den eneste der har 3+ i ubrugelig kvalitet (analog, pakke 2).

Ikke for at jeg skal skyde nogen AN-TV nogen motiver i skoen, men det er nu en påfaldende med en høj prisstigning OG at der fornylig er indgået sponsorat med Aalborg DH 


Skrevet af: tobyone
Skrevet den: 02-Februar-2010 kl. 23:52
Oprindeligt skrevet af RasmusW RasmusW skrev:

Er jeg den eneste der har 3+ i ubrugelig kvalitet (analog, pakke 2).

Ikke for at jeg skal skyde nogen AN-TV nogen motiver i skoen, men det er nu en påfaldende med en høj prisstigning OG at der fornylig er indgået sponsorat med Aalborg DH 


Netop!!

Jeg er i gang med at få skaffet nogle regnskaber fra det lorte foretagende for at se hvad Aalborg DH sponsoratet og Aalborg+ kanalen rent faktisk koster...

Jeg bliver nødt til at sætte spørgsmålstegn ved hvorvidt de to ting overholder formålsparagraffen for antenneforeningen.

Den lyder nemlig

Foreningens formål er at drive Antenneforening for modtagning af radiofoni- og fjernsynsprogrammer i det under § 1 stk. 2 nævnte område i overensstemmelse med de til enhver tid gældende bestemmelser, fastsat af offentlige myndigheder for sådanne anlæg.

Foreningen skal når som helst kunne udvide formålet til at omfatte enhver i naturlig forbindelse med formålet hørende teknisk virksomhed.


Anden del af paragraffen kan til nøds benyttes til at forsvare Aalborg+ kanalen.

Det er også interessant at høre hvorfor ALLE er tvunget til at få 24 Nordjyske når DR Update er en must-carry kanal der vel fint kan fylde de flestes behov for nyhedsdækning.

Endvidere er det interessant hvordan DK4, Kanal4 og Charlie kan forvilde sig ind i en sportspakke.

DK4 kostede i 09 9,95 per måned, eksl. moms og afgifter

Charlie koster 9,22 per måned eksl moms og afgifter.

Jeg har ikke kunnet finde en pris på Kanal 4 men forventer at få det i morgen. Det samme gælder 24 Nordjyske..


Det sidste ord er under alle omstændigheder ikke sagt i den her sag.

Hvis der er nogen der har forbindelser i repræsentantskabet i AN-TV må de MEGET gerne sende mig en besked - vi går lørdag i gang med at lægge en slagplan. Vi har allerede 2 kontakter i byrådet er er i dialog med den ene.


Mvh

Tobias, sur AN-TV kunde



Skrevet af: Jan T
Skrevet den: 03-Februar-2010 kl. 08:35
Oprindeligt skrevet af tobyone tobyone skrev:

Oprindeligt skrevet af RasmusW RasmusW skrev:

Er jeg den eneste der har 3+ i ubrugelig kvalitet (analog, pakke 2).

Ikke for at jeg skal skyde nogen AN-TV nogen motiver i skoen, men det er nu en påfaldende med en høj prisstigning OG at der fornylig er indgået sponsorat med Aalborg DH 


Netop!!

Jeg er i gang med at få skaffet nogle regnskaber fra det lorte foretagende for at se hvad Aalborg DH sponsoratet og Aalborg+ kanalen rent faktisk koster...

Jeg bliver nødt til at sætte spørgsmålstegn ved hvorvidt de to ting overholder formålsparagraffen for antenneforeningen.

Den lyder nemlig

Foreningens formål er at drive Antenneforening for modtagning af radiofoni- og fjernsynsprogrammer i det under § 1 stk. 2 nævnte område i overensstemmelse med de til enhver tid gældende bestemmelser, fastsat af offentlige myndigheder for sådanne anlæg.

Foreningen skal når som helst kunne udvide formålet til at omfatte enhver i naturlig forbindelse med formålet hørende teknisk virksomhed.


Anden del af paragraffen kan til nøds benyttes til at forsvare Aalborg+ kanalen.

Det er også interessant at høre hvorfor ALLE er tvunget til at få 24 Nordjyske når DR Update er en must-carry kanal der vel fint kan fylde de flestes behov for nyhedsdækning.

Endvidere er det interessant hvordan DK4, Kanal4 og Charlie kan forvilde sig ind i en sportspakke.

DK4 kostede i 09 9,95 per måned, eksl. moms og afgifter

Charlie koster 9,22 per måned eksl moms og afgifter.

Jeg har ikke kunnet finde en pris på Kanal 4 men forventer at få det i morgen. Det samme gælder 24 Nordjyske..


Det sidste ord er under alle omstændigheder ikke sagt i den her sag.

Hvis der er nogen der har forbindelser i repræsentantskabet i AN-TV må de MEGET gerne sende mig en besked - vi går lørdag i gang med at lægge en slagplan. Vi har allerede 2 kontakter i byrådet er er i dialog med den ene.


Mvh

Tobias, sur AN-TV kunde

Godt gået, rart at der er en der gider gå til dem for de er jo fuldtændig ligeglade med os forbrugere Angry


Skrevet af: Belwas
Skrevet den: 03-Februar-2010 kl. 09:14
Jeg synes ANTV gjorde en rigtigt godt stykke arbejde med indførelsen af de digitale temapakker sidste år, og informationsmaterialet var rigtigt godt og formidlede det man havde brug for selvom det var temlig kompliceret.

Med disse ændringer er det dog under alt kritik. Sammensætningen er ligeså svær at forstå, men der er ingen information om andet end priserne - som man alligevel ikke kan forholde sig til uden at forstå sammenhængen.

Jeg håber der bliver rettet op på det når hjemmesiden bliver opdateret...

Og hvis jeg skal betale 500 kr for at få min analoge pakke sat ned bliver jeg fandme muggen...


Skrevet af: Belwas
Skrevet den: 03-Februar-2010 kl. 09:18
Oprindeligt skrevet af tobyone tobyone skrev:

Endvidere er det interessant hvordan DK4, Kanal4 og Charlie kan forvilde sig ind i en sportspakke.

DK4 kostede i 09 9,95 per måned, eksl. moms og afgifter

Charlie koster 9,22 per måned eksl moms og afgifter.

Jeg har ikke kunnet finde en pris på Kanal 4 men forventer at få det i morgen. Det samme gælder 24 Nordjyske..



Godt initiativ, gå dem endelig på klingen.

Mht. kanalerne mener jeg DK4 sender basketball, volleyball og andre billige/niche sportsgrene. Med Charlie og Kanal 4 er det sikkert et spørgsmål om at SBS og TV2 enten giver rabat hvis man samler deres kanaler i pakkerne eller som viasat slet ikke vil tilbyde dem medmindre man samler dem.


Skrevet af: pdj1974
Skrevet den: 03-Februar-2010 kl. 09:28
Oprindeligt skrevet af tobyone tobyone skrev:

..Aalborg DH sponsoratet... Jeg bliver nødt til at sætte spørgsmålstegn ved hvorvidt de to ting overholder formålsparagraffen for antenneforeningen.
Hvordan syntes du det adskiller sig fra diverse reklamekampagner i radio/tv/aviser? Det er vel alle bare et spørgsmål om at betale nogle kroner for at få en marketingsmæssig værdi. Hvor pengene er givet bedst/dårligt ud har jeg ingen holdning til, men kan principielt ikke se forskellen. 


-------------
/Peter

LG OLED55E6V, Onkyo TX-NR807, Altibox, PS4, Apple TV 4, ChromeCast m. GoogleTV, Harmony 600, Libratone Live


Skrevet af: Mike S.
Skrevet den: 03-Februar-2010 kl. 09:31
Der står jo pakke skift er gratis i deres PDF.
http://docs.google.com/viewer?url=http://an-tv.dk/download/pakker_side_2og3_jan_2010.pdf - http://docs.google.com/viewer?url=http://an-tv.dk/download/pakker_side_2og3_jan_2010.pdf

Som jeg forstår og tror tankegangen er at man har fået flyttet de digitale kanaler ned i pakke 1 så alle nu kan få digitale temapakker. Fremover er en hvis del af kanalerne i pakkerne så kun tilgængelige som digitale kanaler og der kommer sikkert flere og flere til - det er så lidt træls hvis man ikke har en DVB-C tuner - men det er jo ikke meget anderledes end det luftbårne analoge sluk - her er der bare en slags overgang.

Man kan så stadig supplerer med temapakkerne - og hvis man køber nok nok får man noget rabat - ikke?


-------------
Zaptor Motorola
40" SonyX3500
40" Samsung F71
NAD L76 surround med Dali
En skærm er et panel hvortil man putter input ind i...


Skrevet af: tobyone
Skrevet den: 03-Februar-2010 kl. 10:12
Oprindeligt skrevet af pdj1974 pdj1974 skrev:

Oprindeligt skrevet af tobyone tobyone skrev:

..Aalborg DH sponsoratet... Jeg bliver nødt til at sætte spørgsmålstegn ved hvorvidt de to ting overholder formålsparagraffen for antenneforeningen.
Hvordan syntes du det adskiller sig fra diverse reklamekampagner i radio/tv/aviser? Det er vel alle bare et spørgsmål om at betale nogle kroner for at få en marketingsmæssig værdi. Hvor pengene er givet bedst/dårligt ud har jeg ingen holdning til, men kan principielt ikke se forskellen. 
 
Det kan der så absolut være noget om, og jeg ved heller ikke hvor meget der er tale om. ADH har jo været i store økonomiske problemer så det kan være det er solgt til en slik.
 
Jeg har undret mig over hvorfor alle et tvunget til at modtage 24 nordjyske. - Det jeg indtil videre har kunne opsnuse er, at der muligvis er lavet en studehandel med nordjyske så Aalborg+ har fået noget kameraudstyr billigt mod at AN-TV i 2 år har 24nordjyske i alle pakker.. Det skal der graves mere i. Jeg har desværre ikke endnu kunne finde noget på hvad Aalborg+ koster medlemmerne årligt..
 
Jeg har fået fremskaffet en liste over standardpriserne på de forskellige kanaler og har lavet følgende regneeksempel.
 
Sportspakken Pris Alternativ Sportspakke Pris
Discovery 6,95 canal9 23,95
Eurosport 6,37 Eurosport 6,37
Eurosport2 3,39 Eurosport2 3,39
Kanal4 8,95
Kanal5 12,95 Kanal5 12,95
Tv2 Charlie 9,22 6'eren 6,95
Tv2 Sport 23,55 Tv2 Sport 23,55
Tv2 Zulu 15,4 Tv2 Zulu 15,4
Tv3 18,67 Tv3 18,67
Tv3+ 13,47 Tv3+ 13,47
Tv3 Puls 6,95 Tv3 Puls 6,95
Viasat Golf 5,95
Motors TV 1,75 Motors TV 1,75
ESPN America 2 ESPN America 2
Yacht and Sail Yacht and Sail
Dk4 9,95 Dk4 9,95
I alt 145,52 145,35
 
 
Jeg har brugt sportspakken som eksempel da det absolut er det jeg ser mest i TV, og også fordi det er den mindste temapakke..
 
Canal9 er ekstremt dyr, men den har da mere med sport at gøre end Charlie, Kanal 4 og Discovery.. Jeg har også fjernet Viasat Golf for at få plads til 6'eren.
 
Nu har jeg bare brugt listepriser, men det burde give et nogenlunde billede..


Skrevet af: Nexeren
Skrevet den: 03-Februar-2010 kl. 12:53
Kunne som tidligere nævnt også godt tænke mig at vide hvorfor os med pakke 2 uden temapakke skal betale 600 kr mere om året ifht 2009. Hvis det er generelle stigninger i afgifter osv. burde pakke 3 da stige minimum det samme?


Skrevet af: MichaelK
Skrevet den: 03-Februar-2010 kl. 15:58
Fået følgende svar fra stofa om man automatisk går fra pakke 2 + temapakke til pakke 1 + temapakke:

>Du vil snarest modtage et brev hvor du bliver informeret, og får mulighed for at vælge enten pakke 1 >med temapakke eller at gå over til pakke 3.

Have været lidt smartere, hvis de havde sendt det brev sammen med det andet!


Skrevet af: Mike S.
Skrevet den: 03-Februar-2010 kl. 18:38
http://www.nordjyske.dk/aalborg/forside.aspx?ctrl=10&data=28,3487315,5,3 - http://www.nordjyske.dk/aalborg/forside.aspx?ctrl=10&data=28,3487315,5,3

-------------
Zaptor Motorola
40" SonyX3500
40" Samsung F71
NAD L76 surround med Dali
En skærm er et panel hvortil man putter input ind i...


Skrevet af: Guests
Skrevet den: 03-Februar-2010 kl. 20:18
Er pakke 4 ikke pakke 3 med alle tre temapakker?
I mit brev står denne til 351 kr, mens den her http://an-tv.dk/download/pakker_side_2og3_jan_2010.pdf er 359 kr.

Men i øvrigt også lidt fejt at det nu koster ekstra at have alle temapakkerne ud over pakke 3.

Alt i alt så er produktet blevet dyrere og dårligere (færre kanaler), flot AN-TV og stofa.

Kunne AN-TV ikke få lavet samme aftale som forum_posts.asp?TID=74969&PID=758906#758906 - http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=74969&PID=758906#758906 med yousee.


Skrevet af: HenrikH
Skrevet den: 03-Februar-2010 kl. 20:46
Jo pakke 4 er pakke 3 og alle de 3 tema-pakker. Har det fra Stofa support.
 
De 359 er en fejl i følge Stofa support. Det skal være 351 for pakke 3 og 3 temapakker.
 
Når du har pakke 3 betaler du 22 kr. for de 3 temapakker (329 + 22 = 351).
 
Men det er rigtigt at det er steget voldsom. Havde før pakke 3 og de 3 temapakker til i alt 3.564 pr.år. Samme koster nu 4212 (hvis prisen på de 351 holder stik - ellers 4308). Altså en stigning på over 700 eller 21% !!! Forrykt.
 
Vi ser ikke sport, så vi kunne nøjes med pakke 1 og temapakke "Familiepakken". Dette kan gøres for 3108 men så kommer der lige et par kortafgifter oveni på 2*187,50 samt udskiftning af en fladskærm, der ikke har DVB-C (eller køb af boks). Såeehhh.
 


-------------
mvh

Henrik


Skrevet af: maclith
Skrevet den: 03-Februar-2010 kl. 20:58
Jeg har kun pakke 1. Ser ikke det store TV. MEN en prisstigning fra ca 600 kr om året til 948 kr, der sætter jeg grænsen. Er nu ved at undersøge om det er muligt at komme væk fra An-Tv/Stofa. I den ejerforening jeg er medlem af, skal alle desværre medlem. Er det muligt at komme ud af dette eller...

Min grund til dette er at jeg GRATIS kan se 9 af de 14 kanaler der er i pakke 1, med en digital stueantenne. Så det vil sige at "SR1, NRK1, 24 Nordjyske, Info-kanalen og Aalborg + koster mig den nette sum af 948 kr om året. Det skal så dertil siges at (24 Nordjyske, Info-kanalen og Aalborg +) kun kan ses vis jeg skifter over til analogt signal på Tv´et.

Hilsen

Kenneth K


Skrevet af: tobyone
Skrevet den: 03-Februar-2010 kl. 21:20
Vi er i gang med at se om vi kan få nogle priser på hvad Aalborg+ rent faktisk koster medlemmerne.

Jeg ved at 24Nordjyske koster 10kr per medlem per måned + moms og afgifter. (Har tallene fra Forenede dansk antenneanlæg). Hvorfor alle for denne lortekanal tvunget ned i halsen ved jeg ikke.

Rygterne siger, som jeg vist også tidligere har skrevet, at det er en studehandel vedrørende AN-TV/Aalborg+ og Nordjyske medier... Vi har nogle forbindelser i byrådet der vil se om de kan skaffe nogle tal til os. For hvis det viser sig at Aalborg+ er en stor ekstra udgift vil vi da kræve en forklaring på hvorfor denne er tvunget..

Man burde vel egentligt tage at afholde et stort møde med alle de mennesker der er utilfredse. Kan man ikke låne mødesalen på medborgerhuset?




Skrevet af: michael9000
Skrevet den: 03-Februar-2010 kl. 22:41
Jeg var faktisk ikke klar over at der kom prisstigninger eller ændringer i kanal-pakkerne, før jeg så det her på recordere.dk. Absolut ingen informationer fra AN-TV eller Stofa for mit vedkommende; og så tror de at de bare kan hæve prisen sindsygt meget - nej du der sætter jeg grænsen Angry. Alternativet bliver nok færre kanaler eller langsommere StofaNet! Cry
 
Oprindeligt skrevet af tobyone tobyone skrev:

...Vi har nogle forbindelser i byrådet der vil se om de kan skaffe nogle tal til os. For hvis det viser sig at Aalborg+ er en stor ekstra udgift vil vi da kræve en forklaring på hvorfor denne er tvunget...
Det glæder jeg mig til at se.
Er der ikke noget med at man kan få adgang til regnskaberne for foreninger? Det kunne være interessant at se hvad der ligger til grund for den kolonorme prisstigning (bla. kanal-priser og digitaliseringen af kabelnettet).
 


Skrevet af: tobyone
Skrevet den: 03-Februar-2010 kl. 23:11
Oprindeligt skrevet af michael9000 michael9000 skrev:

Jeg var faktisk ikke klar over at der kom prisstigninger eller ændringer i kanal-pakkerne, før jeg så det her på recordere.dk. Absolut ingen informationer fra AN-TV eller Stofa for mit vedkommende; og så tror de at de bare kan hæve prisen sindsygt meget - nej du der sætter jeg grænsen Angry. Alternativet bliver nok færre kanaler eller langsommere StofaNet! Cry
 
Oprindeligt skrevet af tobyone tobyone skrev:

...Vi har nogle forbindelser i byrådet der vil se om de kan skaffe nogle tal til os. For hvis det viser sig at Aalborg+ er en stor ekstra udgift vil vi da kræve en forklaring på hvorfor denne er tvunget...
Det glæder jeg mig til at se.
Er der ikke noget med at man kan få adgang til regnskaberne for foreninger? Det kunne være interessant at se hvad der ligger til grund for den kolonorme prisstigning (bla. kanal-priser og digitaliseringen af kabelnettet).
 


Jeg har fundet ud af at regnskaberne bliver sendt til byrådet og så bør man kunne få aktindsigt igennem offentlighedsloven(tror jeg). Ellers burde man alligevel kunne få adgang til regnskaberne da man så absolut er part. Om det gælder alle kunder eller kun ejer af deres tilslutning ved jeg ikke, men det kan nu også være ligemeget.. Vi skal nok komme til bunds i det her, og forhåbenligt få smidt formanden på porten....




Skrevet af: michael9000
Skrevet den: 04-Februar-2010 kl. 00:20
Det burde være muligt al få indsigt.
Et lille citat vedr Aalborg+ (fra http://www.aalborgkommune.dk - www.aalborgkommune.dk )
"aalborg + er en åben tv-kanal, der kan ses i størstedelen af Aalborg Kommune. Aalborg Kommune samarbejder med Aalborg-Nørresundby Antenneforening (AN-TV), som stiller sendetiden til rådighed."
 
Så hvis aalborg+ tilhører kommunen, må spøgsmålet angående driftudgifterne for aalborg+, dreje sig om, hvor mange timer medarbejderne (ved der er mindst 2 involveret) bruger på at administrere sendefladen, med gratis indhold.
 
Angående at få smidt formanden på porten, tror jeg ikke vil løse problemerne med ANTV. Den er helt gal med bestyrelsen og repræsentanterne for kunde-grupperne, når der kan vedtages sådanne prisstigninger i ét hug.
 


Skrevet af: Guests
Skrevet den: 04-Februar-2010 kl. 07:15
Oprindeligt skrevet af maclith maclith skrev:

I den ejerforening jeg er medlem af, skal alle desværre medlem. Er det muligt at komme ud af dette eller...
 
Ja, du skal blot bruge deres egne regler imod dem.
Kig på facebook gruppen "Ta jer så sammen STOFA!". Under "Debat" finder du "Guide til opsigelse/lunking af kabeltv host stofa".


Skrevet af: tobyone
Skrevet den: 04-Februar-2010 kl. 10:06
Oprindeligt skrevet af michael9000 michael9000 skrev:

Det burde være muligt al få indsigt.
Et lille citat vedr Aalborg+ (fra http://www.aalborgkommune.dk - www.aalborgkommune.dk )
"aalborg + er en åben tv-kanal, der kan ses i størstedelen af Aalborg Kommune. Aalborg Kommune samarbejder med Aalborg-Nørresundby Antenneforening (AN-TV), som stiller sendetiden til rådighed."
 
Så hvis aalborg+ tilhører kommunen, må spøgsmålet angående driftudgifterne for aalborg+, dreje sig om, hvor mange timer medarbejderne (ved der er mindst 2 involveret) bruger på at administrere sendefladen, med gratis indhold.
 
Angående at få smidt formanden på porten, tror jeg ikke vil løse problemerne med ANTV. Den er helt gal med bestyrelsen og repræsentanterne for kunde-grupperne, når der kan vedtages sådanne prisstigninger i ét hug.
 
 
Iflg http://www.an-tv.dk/dk/aalborg_plus/samarbejde/ - http://www.an-tv.dk/dk/aalborg_plus/samarbejde/  ejes kanalen af AN-TV, så det må antages at alle driftsomkostninger afholdes af AN-TV. Hvem der optager byrådsmøder og lignende ved jeg ikke, men det er noget af det jeg er i gang med at undersøge.
 
Jeg er også i gang med at finde listepriser på de forskellige kanaler for henholdsvis 09 og 10 for at se om deres udmelding med at prisstigningerne på pakke 1, 2 og 3 er på grund af højere priser fra leverandørerne.


Skrevet af: The Kingo
Skrevet den: 04-Februar-2010 kl. 10:13

I mandags da jeg kom hjem var der igen- igen - igen total kaos i mit TV, og igen skyldes det at AN-TV sammen med Telia Stofa lægger kanalerne om, helt ligesom man gjorde for ganske få måneder siden og i januar 2009, så egentlig er der jo ikke noget nyt i det, for det sker jo år efter år. Og her hos mig kimede telefonen også uafladeligt med bekendte der havde samme problem.

En ting er at det er nødvendigt at omlægge og tilføje nye kanaler, men i mindste må man være anstændige nok til at der gives en grundig orientering, og et varsel det står mål med det der skal ske.

Undskyldninger og beklagelser hjælper ikke, det eneste indtryk det efterlader, er amatøragtig.

 

Det nye denne gang er at der på ingen og jeg gentager på ingen måde har været offentliggjort noget herom, det får mig med det samme til at tænke på at både hos Telia Stofa men i utrolig høj grad hos AN-TV, at man ikke bare sidder tilbage med røde øre, og en utrolig dårlig smag i munden

Hos AN-TV må man føle sig som de sidste sande amatører.  

Ja AN-TVs hjemmeside var først opdateret dagen efter og det sammen skete på den såkaldte INFO kanal, her kan skylden kun igen falde tilbage på bestyrelsen for AN-TV.

 

AN-TV har som en af Danmarks største antenneforeninger en hjemmeside, et medlemsmagasin, postadresser til - samt en direkte tv-kanal på samtlige medlemmers TV i foreningen (mere end de fleste virksomheder i denne verden har).  Med ressourcer som disse er der INGEN undskyldning for ikke på forhånd og i god tid at informere om så omfattende ændringer, som der blev foretaget 1/2

 

Det var jo sådan før i tiden at AN-TV sagtens kunne få den information ud omkring kanalomlægninger og eventuelt nye kanaler, kanaler der udgik og blev erstattet af andre og ny kanaler, men denne gang er det total glippet for AN-TV. Husk også på at formanden for AN-TV Ole Davidsen har en erfaring via sine mange år som bestyrelsesmedlem og formand for AN-TV Ole Davidsen har været med i det oprindelige administrations udvalg som Aalborg Kommune havde, været med i bestyrelsen siden AN-TVs start, så han burde om nogen vide hvordan der skal informeres ud til medlemmerne.

 

Jeg kontaktede Telia Stofa for at hører hvorfor der var ”sne” på nogle af mine kanaler, og den servicemedarbejder jag talte med kunne fortæller at det skyldes kanalomlægninger - nå så spurgte jeg, Hvorfor har der ikke været noget information om det? Svaret var: ”det må du spørge AN-TV om, jeg kan kun sige at jeg fik et stykke papir i hånden da jeg mødte ind om det, og siden har telefonerne været rødglødende herinde, fordi vi viste heller ikke noget og har ikke været informeret om det.

 

Det næste problem er så at der nu indføres en helt ny programpakke kaldet pakke 4, har medlemmerne af AN-TV fået lov at stemme om den ændring? Nej! Men bestyrelsen lader helt hånt om medlemmerne og handler hen over hovedet på os- måske, for spørgsmålet det efterlader. Hvem bestemmer egentlig? AN-TV eller Telia Stofa,

 

 

  • Jeg vil gerne vide med baggrund i en artikel i et tidligere Stofa magasin af Jørgen Kristensen fra Telia Stofa hvor det helt klart af artiklen fremgår at det er Telia-Stofa alene, der forhandler med programudbyderne om priser og pakker, mit spørgsmål er så.
  • Hvilken rolle det store repræsentantskab og bestyrelse så spiller når der skal lægges en programflade for AN-TV?  For reelt set bestemmer bestyrelsen og repræsentantskabet jo ikke noget som helst.
  • Hvad skal vi så med en bestyrelse og et repræsentantskab når forhandlingsretten sammen med service er overlagt til Stofa?
  • Er repræsentantskab og bestyrelse ikke så bare et proforma socialt samværs sted?
  • Hvorfor er programoversigten ikke opdateret hverken på INFO kanalen eller på AN-TVs hjemmeside den 1. februar 2010? Den dag tingene går i luften. Der er jo trods alt tilknyttet både en salgsmedarbejder til mange penge årligt? Og en ganske vist pensioneret journalist som også modtager et utroligt stort honorar, og ikke mindst så modtager man som medlem af bestyrelsen for AN-TV et ganske stort honorar årligt, og honorar for de udvalg man har sæde i? Alt sammen i forventning om at tingene behandles i professionel sammenhæng.
  • Endvidere vil jeg gerne at AN-TV oplyser hvad de enkelte programmer koster for os medlemmer af antenneforeningen, vi betaler jo efterhånden ganske mange penge for pakkerne(prisen på de enkelte programmer bør fremgå af den udsendte regning, eller på AN-TVs hjemmeside og INFO kanalen) Man har jo kunnet gøre det med TV3 og TV3+ så kan og bør det også gælde for alle andre programmer.  Altså en oplysning om prisen ud for hvert enkelt program.
  • AN-TV bør også oplyse om der for enkelte pakker er tale om at der ikke betales den reel programpris på pakken, men at den manglende difference opkræves i andre pakker?

 

 

Med hensyn til de meget store prisstigninger der kommer hvert år, og som reel helt uden at man varslet det, men sådan er det åbenbart at have sugerøret nede i medlemmernes

-------------
JLM


Skrevet af: The Kingo
Skrevet den: 04-Februar-2010 kl. 10:17

I AN-TV er der ansat en salgsmedarbejder på fuld tid og én ”journalist” der ganske vist er pensionist.

 

Salgsmedarbejderen oppebærer en løn på ikke under 400.000kr og den pensionerede journalist oppebære mindst 250.000kr.

 

Dertil skal du lægge at bestyrelsen for AN-TV samlet set får udbetalt et honorar på mellem 400.000- 600.000 kr mindst, hertil skal lægges alle de såkaldte ”gratis ydelser”

Så hvis man i en forening af den størrelse skulle ansætte flere folk så er spanden løbet mere end fuld.

 

Nej det de får for at drive den forening er sgu nok, og der er nok ansatte.

Tænk på at der anden aktør der driver kabelnettet, opkræver afgifter, servicer medlemmerne(Telia-Stofa) Et revisorfirma der står for alt økonomisk kontrol. Et rådgivende ingeniørfirma der står for teknisk hjælp og kontrol, et advokatfirma der står for alt det juridiske omkring antenneforeningen.

 



-------------
JLM


Skrevet af: The Kingo
Skrevet den: 04-Februar-2010 kl. 10:20

Lad det være slået fast at ingen er bundet til AN-TV såfremt man ikke har lavet en tåbelig kontrakt om at en given investering først skal afbetales-

sådan er det det altså bare- man kan altid opsige samarbejdsaftalen med det aftalte varsel, som kan værer helt op til et år.
 


-------------
JLM


Skrevet af: tobyone
Skrevet den: 04-Februar-2010 kl. 10:44
Oprindeligt skrevet af The Kingo The Kingo skrev:

Lad det være slået fast at ingen er bundet til AN-TV såfremt man ikke har lavet en tåbelig kontrakt om at en given investering først skal afbetales-

sådan er det det altså bare- man kan altid opsige samarbejdsaftalen med det aftalte varsel, som kan værer helt op til et år.
 
 
MEN, når der annonceres prisstigninger i den klasse som AN-TV lige har gjort er man heller ikke bundet af noget varsel udover løbende måned + 30 dage i allerværste tilfælde.
 
 


Skrevet af: maclith
Skrevet den: 04-Februar-2010 kl. 15:42
Så er der sendt en opsigelse afsted til An-Tv/Stofa. Nu må vi se hvad der sker. Sidder desværre i en ejerforening, og har rettet henvendelse til foreningens formand. Vil ikke længere være en del af dette selskab. 


Skrevet af: tobyone
Skrevet den: 04-Februar-2010 kl. 15:57
Oprindeligt skrevet af maclith maclith skrev:

Så er der sendt en opsigelse afsted til An-Tv/Stofa. Nu må vi se hvad der sker. Sidder desværre i en ejerforening, og har rettet henvendelse til foreningens formand. Vil ikke længere være en del af dette selskab. 
 
Skriver du herinde hvad de siger??
 
For det er lidt spændende om de acceptere opsigelsen uden videre - ellers er jeg ret sikker på, at Forbrugerrådet vil komme med et fornuftigt indspark hvis vi henvender os til dem. Jeg har været inde på deres side tidligere i dag for at se om jeg lige kunne finde noget men det kunne jeg ikke - overvejer at skrive til dem for lige at være sikker på hvordan man er stillet.


Skrevet af: maclith
Skrevet den: 04-Februar-2010 kl. 17:28
Ja, jeg skal nok fortælle hvad de siger.. 


Skrevet af: orts
Skrevet den: 06-Februar-2010 kl. 00:11
Oprindeligt skrevet af mortenkaal mortenkaal skrev:



AN-TV er en forening, og denne behøver ikke varsle prisstigninger. Man har jo rent faktisk også mulighed for at være med til at præge foreningen tv-pakker ved at møde op til deres generalforsamlinger osv. Der er dog valgt at man kan skifte pakke gratis, frem til d. 1/4, med tilbagevirkende kraft fra 1. januar


Jeg spurgte nu også kun fordi jeg havde læst andetsteds i denne tråd at man havde fået brev;-)
Og jeg brokkede mig da vist heller ikke over at det var blevet ændret noget derinde, jeg ville bare spørge om prisen.


-------------
Har valgt et stille og roligt liv uden Zaptor.


Skrevet af: agger
Skrevet den: 06-Februar-2010 kl. 15:27
hej mortenkaal
hos stofa er der ikke adgang til general forsamlinger , det er en lukket klub hvor dr kun sidder folk for at være i bestyrelse , ikke for at se tv eller skaffe gode kanaler.
hilsen agger


Skrevet af: mortenkaal
Skrevet den: 06-Februar-2010 kl. 19:50
Hos antv er der adgang til generalforsamlinger hvor man fastlægger bl.a et programudvalg


Skrevet af: tobyone
Skrevet den: 07-Februar-2010 kl. 12:20
Oprindeligt skrevet af mortenkaal mortenkaal skrev:

Hos antv er der adgang til generalforsamlinger hvor man fastlægger bl.a et programudvalg


NEJ

Man kan stille op til repræsentantskabet og hvis man bliver valgt, kan man møde op til repræsentantskabsmødet.. Der kan man så være heldig at blive valgt ind i en af de forskellige udvalg.


Skrevet af: agger
Skrevet den: 07-Februar-2010 kl. 12:30
Oprindeligt skrevet af mortenkaal mortenkaal skrev:

Hos antv er der adgang til generalforsamlinger hvor man fastlægger bl.a et programudvalg
der tager du fejl det er en total lukket land, meget hemlig uden adgang for folk der ved lidt om tv og også er intereseret, de folk der sidder der har nok nærmest ikke engang tv , men vil bare være med til at bestemme .
hilsen agger


Skrevet af: Mike S.
Skrevet den: 07-Februar-2010 kl. 15:03
ALTSÅ!!!! AN-TV er en 100% brugerejet forening - man kan stille op til generalforsamling og blive valgt ind i en af valggrupperne - og igen kan man så blive valgt ind i de forskellige udvalg - f.eks. programudvalg - det står alt sammen på deres hjemmeside.

Der har netop været afholdt generalforsamling - har en ven der blev valgt ind ved at stemme på sig selv - så få stiller op til det.

Men tobyone har ret - man skal være dygtig til at blive valgt ind og jeg har en oplevelse af at det er en flok gamle mænd som stemmer på hinanden så man skal nok være dygtig hvis man komme opad i rækkerne.




-------------
Zaptor Motorola
40" SonyX3500
40" Samsung F71
NAD L76 surround med Dali
En skærm er et panel hvortil man putter input ind i...


Skrevet af: Alpetop
Skrevet den: 07-Februar-2010 kl. 18:49
AN-TV skriver på deres site, at deres nyeste programoversigt gælder for februar og marts ..

Er der nogen, der har insiderviden mht. om der sker store ændringer i programudbuddet pr. 1. april?


Skrevet af: henrikf
Skrevet den: 07-Februar-2010 kl. 20:49
Nu har AN-TV også fjernet DK4 digitalt med en besked om at der er prisstridigheder. Confused
Hvad er meningen når nu de allerede har hævet priserne og herefter ikke engang har styr på deres aftaler med kanalerne. AN-TV har virkelig et forklaringsproblem her... endnu et forklaringsproblem.


Skrevet af: cjoscar
Skrevet den: 07-Februar-2010 kl. 21:09
Oprindeligt skrevet af henrikf henrikf skrev:

Nu har AN-TV også fjernet DK4 digitalt med en besked om at der er prisstridigheder. Confused
Hvad er meningen når nu de allerede har hævet priserne og herefter ikke engang har styr på deres aftaler med kanalerne. AN-TV har virkelig et forklaringsproblem her... endnu et forklaringsproblem.
Det er ikke kun hos an-tv at DK4 er taget af, det er vist hos Stofa i hele landet.


Skrevet af: KimA
Skrevet den: 08-Februar-2010 kl. 14:31

Jeg ringede til Stofa idag. Sagde jeg synes mine vilkår er en del ringere end da jeg underskrev min kontrakt på 12 måneder for at slippe for at betale de 995kr for min zaptor boks. (pakke 3, og de 3 tema pakker til pakke 3's pris) og sådan er det jo ikke mere. Så jeg kunne slippe af med mine temapakker og pakke 3 og gå ned til pakke 1 (tvunget pga boligforeningen)

Det er alligevel ca 300kr man lige spare hver måned :)


Skrevet af: kragefraggel
Skrevet den: 08-Februar-2010 kl. 15:02
Hvordan er bindingsperioden så bagefter? Jeg overvejer nemlig også et pakkeskift, men er usikker på hvor længe jeg bliver boende og så vil en ny bindingsperiode være ret træls at stå tilbage med


Skrevet af: KimA
Skrevet den: 08-Februar-2010 kl. 15:04
Jeg mener ikke der er nogen bindings periode bagefter?


Skrevet af: GSKAiro
Skrevet den: 10-Februar-2010 kl. 20:35
Det ser ud til de fleste herinde har pakke 1 eller 3. 

Jeg har pakke 2 og TV1000 tegnet i november mod en gratis Zaptor. Vi bruger kun de digitale kanler, og ser endnu ingen ændring i program udvalget, men det ser da ud til Jeg midster en del kanaler mod en prisstigning. Er der nogle der har en gamle kanaloversigt?

Er der nogle der har de reele ændringer i pakker og priser. Jeg betaler vist 169 kr pr månede ( ex TV1000 pakken) pt og det vil jeg ikke over så får de en opsigelse lige i røven.


Skrevet af: GSKAiro
Skrevet den: 10-Februar-2010 kl. 20:36
Er der andre der ikke har modtaget noget brev fra AN-TV? Jeg har intet hørt før jeg læste om det i avisen idag :(


Skrevet af: maclith
Skrevet den: 10-Februar-2010 kl. 22:37
Oprindeligt skrevet af tobyone tobyone skrev:

Oprindeligt skrevet af maclith maclith skrev:

Så er der sendt en opsigelse afsted til An-Tv/Stofa. Nu må vi se hvad der sker. Sidder desværre i en ejerforening, og har rettet henvendelse til foreningens formand. Vil ikke længere være en del af dette selskab. 
 
Skriver du herinde hvad de siger??
 
For det er lidt spændende om de acceptere opsigelsen uden videre - ellers er jeg ret sikker på, at Forbrugerrådet vil komme med et fornuftigt indspark hvis vi henvender os til dem. Jeg har været inde på deres side tidligere i dag for at se om jeg lige kunne finde noget men det kunne jeg ikke - overvejer at skrive til dem for lige at være sikker på hvordan man er stillet.


Her er svaret jeg modtog fra Stofa. Har ikke givet et svar tilbage, da jeg venter på information fra Ejerforeningens Formand ang. vores lejemål med Stofa...

Oprindeligt skrevet af Stofa Stofa skrev:


Hej Kenneth

Du er tilmeldt en kollektiv kontrakt som er ejet af udlejre/ejerforening, denne kan ikke opsiges. Du har jo selv været med til at vælge de personer ind i antenneforening som der sider der.

 

Venlig hilsen

Telia Stofa Kundeservice


Har aldrig i de 6 år jeg har boet her, været med til at stemme nogle personer ind i antenneforeningen?


Hilsen

KK


Skrevet af: maclith
Skrevet den: 10-Februar-2010 kl. 22:45
Oprindeligt skrevet af GSKAiro GSKAiro skrev:

Det ser ud til de fleste herinde har pakke 1 eller 3. 

Jeg har pakke 2 og TV1000 tegnet i november mod en gratis Zaptor. Vi bruger kun de digitale kanler, og ser endnu ingen ændring i program udvalget, men det ser da ud til Jeg midster en del kanaler mod en prisstigning. Er der nogle der har en gamle kanaloversigt?

Er der nogle der har de reele ændringer i pakker og priser. Jeg betaler vist 169 kr pr månede ( ex TV1000 pakken) pt og det vil jeg ikke over så får de en opsigelse lige i røven.


Hej.

Jeg nedgraderede til pakke 1, med det resultat at jeg kun har 11 kanaler nu ud af 15. Har ringet til Stofa, og det fatter de ikke. Vil så lige høre efter om der er flere der har dette problem..

Hilsen

KK


Skrevet af: tobyone
Skrevet den: 10-Februar-2010 kl. 22:56
Oprindeligt skrevet af maclith maclith skrev:

Oprindeligt skrevet af tobyone tobyone skrev:

Oprindeligt skrevet af maclith maclith skrev:

Så er der sendt en opsigelse afsted til An-Tv/Stofa. Nu må vi se hvad der sker. Sidder desværre i en ejerforening, og har rettet henvendelse til foreningens formand. Vil ikke længere være en del af dette selskab. 
 
Skriver du herinde hvad de siger??
 
For det er lidt spændende om de acceptere opsigelsen uden videre - ellers er jeg ret sikker på, at Forbrugerrådet vil komme med et fornuftigt indspark hvis vi henvender os til dem. Jeg har været inde på deres side tidligere i dag for at se om jeg lige kunne finde noget men det kunne jeg ikke - overvejer at skrive til dem for lige at være sikker på hvordan man er stillet.


Her er svaret jeg modtog fra Stofa. Har ikke givet et svar tilbage, da jeg venter på information fra Ejerforeningens Formand ang. vores lejemål med Stofa...

Oprindeligt skrevet af Stofa Stofa skrev:


Hej Kenneth

Du er tilmeldt en kollektiv kontrakt som er ejet af udlejre/ejerforening, denne kan ikke opsiges. Du har jo selv været med til at vælge de personer ind i antenneforening som der sider der.

 

Venlig hilsen

Telia Stofa Kundeservice


Har aldrig i de 6 år jeg har boet her, været med til at stemme nogle personer ind i antenneforeningen?


Hilsen

KK


Der kan være noget om det hvis man bor i en almennyttig boligforening, men i det tilfælde er jeg ret overbevist om, at det bliver opkrævet over huslejen. I det tilfælde skal man nok rette henvendelse til bestyrelsen.

Men når der er tale om en ejerforening bør der vel være nogle andre vilkår.. Jeg er spændt på hvordan jeres formand svarer. Jeg tror jeg skriver til forbrugerrådet for at høre dem hvordan man er stillet hvis man er del af en kollektiv aftale.




Skrevet af: tobyone
Skrevet den: 10-Februar-2010 kl. 22:57
Oprindeligt skrevet af GSKAiro GSKAiro skrev:

Er der andre der ikke har modtaget noget brev fra AN-TV? Jeg har intet hørt før jeg læste om det i avisen idag :(


Jeg har heller ikke modtaget noget brev fra dem endnu.


Skrevet af: maclith
Skrevet den: 10-Februar-2010 kl. 23:00
Oprindeligt skrevet af TOBYONE TOBYONE skrev:


Der kan være noget om det hvis man bor i en almennyttig boligforening, men i det tilfælde er jeg ret overbevist om, at det bliver opkrævet over huslejen. I det tilfælde skal man nok rette henvendelse til bestyrelsen.

Men når der er tale om en ejerforening bør der vel være nogle andre vilkår.. Jeg er spændt på hvordan jeres formand svarer. Jeg tror jeg skriver til forbrugerrådet for at høre dem hvordan man er stillet hvis man er del af en kollektiv aftale.


Dette bliver ikke betalt over ejerforeningens udgifter. Det betales af hver lejlighed alt efter deres pakkestørelse.



Skrevet af: tobyone
Skrevet den: 10-Februar-2010 kl. 23:27
Oprindeligt skrevet af maclith maclith skrev:

Oprindeligt skrevet af TOBYONE TOBYONE skrev:


Der kan være noget om det hvis man bor i en almennyttig boligforening, men i det tilfælde er jeg ret overbevist om, at det bliver opkrævet over huslejen. I det tilfælde skal man nok rette henvendelse til bestyrelsen.

Men når der er tale om en ejerforening bør der vel være nogle andre vilkår.. Jeg er spændt på hvordan jeres formand svarer. Jeg tror jeg skriver til forbrugerrådet for at høre dem hvordan man er stillet hvis man er del af en kollektiv aftale.


Dette bliver ikke betalt over ejerforeningens udgifter. Det betales af hver lejlighed alt efter deres pakkestørelse.



direkte fra vedtægterne

Citér

Ejere af ejerboliger og ejere af udlejningsejendomme er berettiget til med 1 års forudgående varsel at udtræde af foreningen ved et regnskabsårs udløb.

 Lejere i tilsluttede udlejningsejendomme er berettiget til med samme varsel, som deres lejemål lovligt kan opsiges med, at udtræde af foreningen, jf. dog gældende abonnementskontrakter.



Så de skal bare stikke piben ind. Og den opsigelsesfrist gælder ikke når der er væsentlige ændringer som prisstigningerne jo må siges at være. Jeg kan ikke se hvordan de kan tvinge folk til at blive.

Jeg har nu skrevet til forbrugerombudsmanden alligevel fordi jeg ikke umiddelbart kan få udleveret nogle referater fra bestyrelsesmøderne samt regnskaber for de sidste år - så jeg har også spurgt til tvungne kollektive aftaler..


Skrevet af: pdj1974
Skrevet den: 10-Februar-2010 kl. 23:32
Oprindeligt skrevet af maclith maclith skrev:

Oprindeligt skrevet af TOBYONE TOBYONE skrev:

Men når der er tale om en ejerforening bør der vel være nogle andre vilkår.. Jeg er spændt på hvordan jeres formand svarer. Jeg tror jeg skriver til forbrugerrådet for at høre dem hvordan man er stillet hvis man er del af en kollektiv aftale.
Dette bliver ikke betalt over ejerforeningens udgifter. Det betales af hver lejlighed alt efter deres pakkestørelse.
Jeg sidder også i sådan en lille ejerforening. Jeg kontaktede også Stofa for at høre mere, og fik dem til at sende en kopi af den gamle aftale der var indgået sidst i 80'erne - mener jeg. Kontrakten er imellem Stofa og Ejerforeningen, hvor Ejerforeningens medlemmer slipper for tilslutningsgebyr, mod at hustandene er bundet til mindst at have den mindste pakke i 30 år. Nye købere af huset er automatisk bundet af disse aftaler, men det skal/bør vist stå i foreningens vedtægter. Et eller andet sted er det jo på sin vis unfair for Stofa, hvis regeringen gør denne typer aftaler ugyldige med tilbagevirkende kraft. De nye beboere bør få dette krav oplyst før køb og kan jo bare købe noget andet, hvis ikke de vil finde sig i kravet/klausulen. Hvis derimod at man ikke har fået det oplyst inden køb, kan man muligvis klage til sælger, og kræve at få sælger til at slå af i prisen (som når der findes andre ikke-oplyste klausuler på en ejendom). Men at købe et hus eller lejlighed, velvidende at der er disse betingelser, og derefter klage til Stofa eller ejerforeningen eller for den sags skyld regeringen syntes jeg er forkert...


-------------
/Peter

LG OLED55E6V, Onkyo TX-NR807, Altibox, PS4, Apple TV 4, ChromeCast m. GoogleTV, Harmony 600, Libratone Live


Skrevet af: tobyone
Skrevet den: 11-Februar-2010 kl. 00:35
Oprindeligt skrevet af pdj1974 pdj1974 skrev:

Oprindeligt skrevet af maclith maclith skrev:

Oprindeligt skrevet af TOBYONE TOBYONE skrev:

Men når der er tale om en ejerforening bør der vel være nogle andre vilkår.. Jeg er spændt på hvordan jeres formand svarer. Jeg tror jeg skriver til forbrugerrådet for at høre dem hvordan man er stillet hvis man er del af en kollektiv aftale.
Dette bliver ikke betalt over ejerforeningens udgifter. Det betales af hver lejlighed alt efter deres pakkestørelse.
Jeg sidder også i sådan en lille ejerforening. Jeg kontaktede også Stofa for at høre mere, og fik dem til at sende en kopi af den gamle aftale der var indgået sidst i 80'erne - mener jeg. Kontrakten er imellem Stofa og Ejerforeningen, hvor Ejerforeningens medlemmer slipper for tilslutningsgebyr, mod at hustandene er bundet til mindst at have den mindste pakke i 30 år. Nye købere af huset er automatisk bundet af disse aftaler, men det skal/bør vist stå i foreningens vedtægter. Et eller andet sted er det jo på sin vis unfair for Stofa, hvis regeringen gør denne typer aftaler ugyldige med tilbagevirkende kraft. De nye beboere bør få dette krav oplyst før køb og kan jo bare købe noget andet, hvis ikke de vil finde sig i kravet/klausulen. Hvis derimod at man ikke har fået det oplyst inden køb, kan man muligvis klage til sælger, og kræve at få sælger til at slå af i prisen (som når der findes andre ikke-oplyste klausuler på en ejendom). Men at købe et hus eller lejlighed, velvidende at der er disse betingelser, og derefter klage til Stofa eller ejerforeningen eller for den sags skyld regeringen syntes jeg er forkert...


Men når dem mindste pakke stiger med 50% så er den kontrakt ikke længere gældende.. Det vil jeg æde min gamle hat på!

50% kan jo ikke forsvares ved at være den almindelige prisudvikling, så jeg tror ikke på at AN-TV har et ben at stå på..

Er det en kontrakt/aftale man må få lov til at se?



Skrevet af: pdj1974
Skrevet den: 11-Februar-2010 kl. 07:55
Oprindeligt skrevet af tobyone tobyone skrev:

Men når dem mindste pakke stiger med 50% så er den kontrakt ikke længere gældende.. Det vil jeg æde min gamle hat på!

50% kan jo ikke forsvares ved at være den almindelige prisudvikling, så jeg tror ikke på at AN-TV har et ben at stå på..

Det kan der så være noget om. Det trick har jeg også udnyttet et par gange med Telia mobil abb, så jeg kunne få tilskud til en ny telefon 2 gange på en måned Smile
Oprindeligt skrevet af tobyone tobyone skrev:

Er det en kontrakt/aftale man må få lov til at se?
Vores kontrakt? Ehh, jeg vil da råde dig til at kontakte Stofa og få en kopi af den kontrakt der gælder hvor du bor. Men hvis ikke det lykkes, kan jeg da sikkert godt grave den frem og få den skannet ind, men det er jo ikke sikkert at jeres er magen til.


-------------
/Peter

LG OLED55E6V, Onkyo TX-NR807, Altibox, PS4, Apple TV 4, ChromeCast m. GoogleTV, Harmony 600, Libratone Live


Skrevet af: moho
Skrevet den: 11-Februar-2010 kl. 14:32
Jeg kender ikke de grundlæggende regler, men når man flytter ind og ud i Boligafdelinger som er tilsluttede en sådan 30 årig aftale da ____
Jeg mener man skal ikke betale over kr. 5.000, ved til- og fraflytning som hos YouSee eller TDC. Kun evt. udgifterne til pakkeskift. Igen det med de 30 år og at dette gælder den lille pakke. Da den tvungne fuldpakke i Århus steg fra kr. 175 pr. måned til 265 da faldt Mors lov-hammer. Da skulle man kunne vælge en basispakke.
Igen er de 30 år vistnok baseret på "Rimelige prisstigninger", hviolket var meget før TV2's Sport og andre betalingsprogrammer som blev vedtagne med næsten "Stående akklamationer".  Big smile 
 
Dog er det sådan, igen så vidt jeg ved, at man HELT kan fravælge tilslutning til TDC - YouSee, for deres pris er Urimelig og udenfor enhvers rækkevidde. Her burde Forbrugerombudsmanden kunne lade nogle slippe for betale, til YouSee eller en hvilken som helst Antenneforening eller hvad de kalder sig. De som modtager signalerne  FRA YouSee; selvfølgelig imod at man helt er udenfor kabel-tv.
 
De som stædigt (   ) fastholder man helt vil slippe for Stofa, Antenneforening/Bolig afdeling ____ da gynger grunden altså under mig. Men undgå YouSee og alt hvad som TDC står for, dette bør man have et slag Retsligt krav på.  En lidt sjov drejning mht. Basispakke hos Stofa, Antenneforeningen Århus og Brabrand Boligforening; her var der en person som ligefremt anvendte den trussel ,at man måske skulle overveje skifte kabel-leverandør (i stedet for Stofa og eller pakkeløsning). Samme person er igen igen udenfor enhver fornuftig rækkevidde.


-------------
Har Stofa, Basispakke! Forvirrelsesfreak og andre Århushistorier. Den korrekte opløsning i det vandrette plan for HD er lige netop ___?


Skrevet af: moho
Skrevet den: 11-Februar-2010 kl. 14:45
Basispakke og prisstigninger, her kunne man bruge reglen om fordobling hvert 5. år, hentet fra prisen for Fuldpakken her i Århus Antenneforening igennem de sidste 15 til 20 år. Men hvis nogen vil lade samme basispakke vokse med 50% per Kommende år, da ved jeg ikke hvad der sker! Igennem et par år ændrede den tvungne Fuldpakke sig ikke i pris, til gengæld blev noget registreret som "Forventet Underskud!" i et senere år (eller var det i 2 år?)
 
Men hvis en basispakke koster kr. 235 og her i år er steget med 50% kan jeg godt se noget er helt helt galt!


-------------
Har Stofa, Basispakke! Forvirrelsesfreak og andre Århushistorier. Den korrekte opløsning i det vandrette plan for HD er lige netop ___?


Skrevet af: MichaelK
Skrevet den: 11-Februar-2010 kl. 16:37
Fået svar fra Stofa, hvad jeg skal foretage mig, da jeg pt har pakke 2 + 1 temapakke.

Du vil snarest modtage et brev hvor du bliver informeret, og får mulighed for at vælge enten pakke 1 med temapakke eller at gå over til pakke 3.

Venlig hilsen

Morten K.
Telia Stofa Kundeservice





Skrevet af: MichaelK
Skrevet den: 11-Februar-2010 kl. 16:41
Men hvad jeg så bliver opkrævet indtil jeg overgår jeg har truffet valget mellem de to ting, er lidt uvist.

Er blevet opkrævet 199 kr per måned for pakke 2, men har ikke modtaget nogen opkrævning for temapakken endnu. Mon det bliver til den gamle pris på 99 kr eller den nye på 180 kr?

Eller får jeg refunderet forskellen mellem pakke 2 (199 kr) og pakke 1 (70 kr) mod at jeg bliver opkrævet den nye pris på temapakke (180 kr)?

Hold øje med regninger fra Stofa. Jeg har i min tid som kunde hos dem fået mange hundrede kr retur fordi jeg har fundet fejl i dem.

/Mihcael


Skrevet af: Guests
Skrevet den: 12-Februar-2010 kl. 20:39
Hvad er grunden til at prisen på temapakkerne på stofa.dk er 99 kr/md.
Får man ind og bruger deres e-shop, så kan man slet ikke få digital tv med pakke 1, og prisen står i øvrigt til 81,75 kr, mens den rigtige pris er 79 kr.
Går ud fra at det er an-tv der har glemt at informere stofa.
AN-TV's hjemmeside er i øvrigt også til grin.
Går man ind og ser kanal oversigt digital tv er det kun tema pakkerne.
Vil man se de kanaler der er i ens grund pakker digitalt skal man ind i kanaloversigt analog.
I øvrigt står pakke 4 (pakke 3 + alle temapakkerne) ikke inde på pakker og priser.


Skrevet af: Mike S.
Skrevet den: 14-Februar-2010 kl. 14:56
Oprindeligt skrevet af donfrankie donfrankie skrev:

Hvad er grunden til at prisen på temapakkerne på stofa.dk er 99 kr/md.
Får man ind og bruger deres e-shop, så kan man slet ikke få digital tv med pakke 1, og prisen står i øvrigt til 81,75 kr, mens den rigtige pris er 79 kr.
Går ud fra at det er an-tv der har glemt at informere stofa.
AN-TV's hjemmeside er i øvrigt også til grin.
Går man ind og ser kanal oversigt digital tv er det kun tema pakkerne.
Vil man se de kanaler der er i ens grund pakker digitalt skal man ind i kanaloversigt analog.
I øvrigt står pakke 4 (pakke 3 + alle temapakkerne) ikke inde på pakker og priser.

Fordi stofa.dk først opdateres når priserne og ændringerne rent faktisk træder i kraft etc. - hvilket sker den 1. april så vidt jeg husker.


-------------
Zaptor Motorola
40" SonyX3500
40" Samsung F71
NAD L76 surround med Dali
En skærm er et panel hvortil man putter input ind i...


Skrevet af: henningdalgaard
Skrevet den: 16-Februar-2010 kl. 14:30
vi bor i en villa i vejgaard med an-tv, og jeg har fåetoplyst at vi som minimum skal have pakke 1. Er det ikke korrekt?

Gad vide om det koster en formue at komme på igen hvis man beslutter at hoppe af?




Skrevet af: Mike S.
Skrevet den: 16-Februar-2010 kl. 14:34
Ja man skal som minimum have tv-pakke 1 for at få nogle af tjenesterne - men det er hvis først fra 1. april

-------------
Zaptor Motorola
40" SonyX3500
40" Samsung F71
NAD L76 surround med Dali
En skærm er et panel hvortil man putter input ind i...


Skrevet af: henningdalgaard
Skrevet den: 16-Februar-2010 kl. 14:37
ja men hvis man vil helt ud af stofa-mafiaen? Og skifte til parabol, boxer eller stueantenne?


Skrevet af: Mike S.
Skrevet den: 16-Februar-2010 kl. 15:42
Oprindeligt skrevet af henningdalgaard henningdalgaard skrev:

ja men hvis man vil helt ud af stofa-mafiaen? Og skifte til parabol, boxer eller stueantenne?

Hvis du kan finde noget der kan matche prisen vil jeg gerne se det ;)

Boxer - hvis du skal se alle de kanaler de tilbyder på 2 tv (eksl. canal digital):
I alt 1.år: 5.469,00

Men du kan vel bare holde op med at betale dine regninger - men måske kontakte dem først og høre.


-------------
Zaptor Motorola
40" SonyX3500
40" Samsung F71
NAD L76 surround med Dali
En skærm er et panel hvortil man putter input ind i...


Skrevet af: maclith
Skrevet den: 16-Februar-2010 kl. 16:30
Nu fatter jeg ikke en meter. Nu kommer der atter en kanal omlægning den 06.04.2010.

Oprindeligt skrevet af AN-TV AN-TV skrev:

Lille omlægning af kanaler 06. 04. 2010

Der sker en mindre omlægning af kanalerne igen 06.04. 2010.

Her omlægges kanalerne: Ramasjang, TV3, DR Kultur samt aalborg+. Der fjernes ikke nogen kanaler, der er alene tale om omlægning.

Endvidere flyttes der yderligere ca. 10 digitale kanaler ned i pakke 1, så pakke 1 efter 06.04.10 indeholder i alt 27 kanaler.


Er der nogen der kan fortælle, hvad det er for nogle kanaler...


Skrevet af: Belwas
Skrevet den: 18-Februar-2010 kl. 17:36
Har modtaget et brev fra Stofa/AN-TV hvor de beklager det ringe informationsniveau og forklarer de nye priser og ændringer på Pakke 2.

Der står dog intet om hvordan jeg skal forholde mig til at jeg har Pakke 2 + temapakke som slet ikke er en mulig kombination - til gengæld kan de give mig et godt tilbud på Zaptor som jeg har haft siden de introducerede den .... Flot!



Print side | Luk vindue