Print side | Luk vindue

NYT LCD TV

Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Visnings- og lytte-udstyr
Forumnavn: LED TV - LCD TV
Forumbeskrivelse: Forum for LED TV - LCD TV
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=75193
Udskrevet den: 13-Maj-2024 kl. 07:21


Emne: NYT LCD TV
Skrevet af: Jepzy
Emne: NYT LCD TV
Skrevet den: 03-Februar-2010 kl. 15:39
Hej, jeg vil gerne have et tv og er lidt i tvivl har tænkt på et samsung ue40b7050 eller bravia w5500 eller mpske et LG sl9000

men her er mine krav:
min 40"
lcd (måske led ved ikke om det er pengene værd ?)
1080p full hd
DNLA til film streaming fra pc
100 hz (måske 200 hz, det er nogen bravia :D)

Design er ikke så vigtigt der jo ikke rigtig nogen der laver deres fjersyn grimme ^^ ! :D

måske er der andre ting jeg skal være opmærksom på?



Svar:
Skrevet af: Strange
Skrevet den: 03-Februar-2010 kl. 15:40

Er der en speciel grund til du vil have LCD?



Skrevet af: Jepzy
Skrevet den: 03-Februar-2010 kl. 21:19
Ja, har læst at det er dum at bruge plasma til Monito fra pc og er lidt bange for burn in, er plasma da bedre og billigere ? eller ?


Skrevet af: Strange
Skrevet den: 03-Februar-2010 kl. 21:22
Ja, ok, hvis du skal bruge den rigtigt meget som monitor til din pc, så ville jeg også vælge en lcd.... Selvom der er mange der også bruger en plasma.... Men jeg ville nok heller ikke turde tror jeg.

Men ja, plasma er både bedre og billigere efter min og mange andre mennesker mening på dette forum....

Det er fantastisk at se fodbold, film og spille spil på et plasma tv... Gerne Panasonic :-)


Skrevet af: Jepzy
Skrevet den: 05-Februar-2010 kl. 21:23
Hvad nu hvis man ikke spiller på sit fjersyn med pc'en men kun bruger den til net surfing og word ?, kan man så godt bruge plasma uden frygt for burn in etc


Skrevet af: PhDream
Skrevet den: 05-Februar-2010 kl. 22:40
Oprindeligt skrevet af Jepzy Jepzy skrev:

Hvad nu hvis man ikke spiller på sit fjersyn med pc'en men kun bruger den til net surfing og word ?, kan man så godt bruge plasma uden frygt for burn in etc


Nej, så har du netop større risiko for burn-in, når du har har stillestående billeder længe ad gangen.

Overordnet set er det dumt at bruge plasma som pc-monitor, når LCD er bedre til formålet.


-------------
Panasonic S20 i 50"
Yamaha RX-V2700
Yamaha NS-5-Series i 7.0
Toshiba HD DVD
Xbox Elite
PS3 80GB


Skrevet af: Jepzy
Skrevet den: 05-Februar-2010 kl. 23:31
ok, tak 



Print side | Luk vindue