Print side | Luk vindue

Hak i Dolby lyd

Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Brugergrupper
Forumnavn: YouSee digital modtagere
Forumbeskrivelse: For brugere af digitale TV modtagere til brug på YouSee
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=75212
Udskrevet den: 28-April-2024 kl. 20:00


Emne: Hak i Dolby lyd
Skrevet af: Andresen
Emne: Hak i Dolby lyd
Skrevet den: 03-Februar-2010 kl. 20:12
Jeg har problemer med lyden på kanaler der sender lyden i Dolby (som regel HD kanalerne). Cirka hvert 5. sekund kommer der et hak eller klik i lyden. Jeg har forbundet min Yousee boks til min Yamaha soundbar via optisk kabel. Det skal siges at programmer der sender lyden som PCM er der ingen problemer med. Hvis jeg ser DVD eller blu-ray fra min Playstation (også forbundet via optisk kabel) er der heller ikke problemer. Umiddelbart er jeg komet frem til at det må være yousee boksen der laver hakkerne. Er der andre der har oplevet samme problem eller nogen der har en løsning?

-------------
LG TV UHD 49UJ670

Samsung YSR-2000

Sonos Soundbar + 2 Sonos One SL

PS3 40GB

Synology DS107e



Svar:
Skrevet af: dkwolf
Skrevet den: 03-Februar-2010 kl. 20:40
YouSee arbejder på en løsning sammen med Samsung - Det er et kendt problem og har været det i et godt stykke tid. Problemet er måske ikke lige helt nemt at løse, så desværre må man afvente en løsning.

-------------
Thomas

Samsumg LE-40R87 40"
Samsung 3126 HD HDD recorder (med 500Gb HDD mod)
Sony BDP-S550 Blu-Ray
Sony DG820 receiver
5.1 Gale Junior højtaler system


Skrevet af: kokkeole
Skrevet den: 03-Februar-2010 kl. 22:34
Vær sikker på at antenne forbindelsen er god. Et godt antenne kabel kan gøre det. Det hjalp for mig. Havde også hak i lyden.

Hilsen Ole


-------------
Kokkeole
If it's not broken, don't fix it.
Marants NR1604
Panasonic DMP-BDT310
B&W DS 2 Dipole
B&W CM 1
Subwoofer BW PV1
Samsung UE-46D8005/SMT-H3126


Skrevet af: JørgenR
Skrevet den: 04-Februar-2010 kl. 08:59
Jeg har også haft problemer i meget lang tid med lydudfald på HD kanalerne. "Hak" i lyden er meget kortvarige - kun et splitsekund, så det er måske ikke alle der lige lægger mærke til det. Hyppigheden mellem udfaldene er ikke ensartet.
 
Problemet opstår når YouSee boksen (med harddisk)  er forbundet til min Pioneer receiver med toslink. Ved alternativ overførsel af stereolyd via phono-stik er der ingen hørebare problemer.
 
Jeg har også testet med en Sony receiver, og det var samme problem.
 
Fejlen må ligge i YouSee modtageren (Samsung) - eller måske på anden måde hos YouSee ? Mit signal er iøvrigt perfekt. 
 
 


-------------
/ Jørgen


Skrevet af: kokkeole
Skrevet den: 04-Februar-2010 kl. 21:17
Ok, men jeg holder nu på at antenne kablet skal være i orden. Godt signal eller ej.

/Ole


-------------
Kokkeole
If it's not broken, don't fix it.
Marants NR1604
Panasonic DMP-BDT310
B&W DS 2 Dipole
B&W CM 1
Subwoofer BW PV1
Samsung UE-46D8005/SMT-H3126


Skrevet af: smitty
Skrevet den: 04-Februar-2010 kl. 21:30
Oprindeligt skrevet af JørgenR JørgenR skrev:

Jeg har også haft problemer i meget lang tid med lydudfald på HD kanalerne. "Hak" i lyden er meget kortvarige - kun et splitsekund, så det er måske ikke alle der lige lægger mærke til det. Hyppigheden mellem udfaldene er ikke ensartet.
 
Problemet opstår når YouSee boksen (med harddisk)  er forbundet til min Pioneer receiver med toslink. Ved alternativ overførsel af stereolyd via phono-stik er der ingen hørebare problemer.
 
Jeg har også testet med en Sony receiver, og det var samme problem.
 
Fejlen må ligge i YouSee modtageren (Samsung) - eller måske på anden måde hos YouSee ? Mit signal er iøvrigt perfekt. 
 
 
 
Jeg vil tro, at det er en defekt boks. Jeg havde tilsvarende problemer. Fejlmeldte boksen og fik en ny. Den nye er der ingen problemer med og den har snart kørt i 2 måneder.


Skrevet af: Kratz
Skrevet den: 05-Februar-2010 kl. 22:03
Oprindeligt skrevet af Andresen Andresen skrev:

Jeg har problemer med lyden på kanaler der sender lyden i Dolby (som regel HD kanalerne).
 
Jeg vil blot gerne have min YouSee boks til at udsende Dolby Digital på HD kanalerne i stedet for PCM, men det er endnu ikke lykkedes.
Jeg har 'kun' forbundet receiver og YouSee boks med et HDMI kabel, og jeg har fået en mistanke om det er her problemet ligger, selv om jeg synes det er underligt.
Er der nogen som kan bekræfte Dolby Digital kun sendes over optisk på YouSee boksen?
YouSee har ikke været i stand til at fremkomme med et forståeligt svar.


-------------
Panasonic TX-P55VT60, Yamaha DSP-Z7, B&W XT-serien, Oppo BDP-83SE, Panasonic DMP-BDT220


Skrevet af: kokkeole
Skrevet den: 05-Februar-2010 kl. 22:11
Oprindeligt skrevet af Kratz Kratz skrev:

Oprindeligt skrevet af Andresen Andresen skrev:

Jeg har problemer med lyden på kanaler der sender lyden i Dolby (som regel HD kanalerne).
 
Jeg vil blot gerne have min YouSee boks til at udsende Dolby Digital på HD kanalerne i stedet for PCM, men det er endnu ikke lykkedes.
Jeg har 'kun' forbundet receiver og YouSee boks med et HDMI kabel, og jeg har fået en mistanke om det er her problemet ligger, selv om jeg synes det er underligt.
Er der nogen som kan bekræfte Dolby Digital kun sendes over optisk på YouSee boksen?
YouSee har ikke været i stand til at fremkomme med et forståeligt svar.


Sæt boksen op til at spytte surround lyd ud. Ellers er det velsagtens din reciever der ikke er sat rigtigt op..
Her er der ingen problemer med DD5.1 på HD kanalerne.

/Ole


-------------
Kokkeole
If it's not broken, don't fix it.
Marants NR1604
Panasonic DMP-BDT310
B&W DS 2 Dipole
B&W CM 1
Subwoofer BW PV1
Samsung UE-46D8005/SMT-H3126


Skrevet af: Kratz
Skrevet den: 05-Februar-2010 kl. 22:41
Boksen er sat op til surround lyd, og med hensyn til receiveren er det ganske simpelt, den skal blot stå på 'straight' så tager den signalet direkte som det kommer fra enheden. Virker uden problemer på DVD og harddisk optager.
Får du DD5.1 via HDMI på HD kanalerne? Eller har du også forbundet den via optisk?

-------------
Panasonic TX-P55VT60, Yamaha DSP-Z7, B&W XT-serien, Oppo BDP-83SE, Panasonic DMP-BDT220


Skrevet af: Parker18
Skrevet den: 06-Februar-2010 kl. 10:16
har samme problem med lyden på hd kanalerne der slukkes kort ca hvert 5 sek, kører gennem onkyo 706, problemet er der ikke når den køre direkte til tvet. nogen der ved hvordan onkyoen skal sættes op for at undgå dette?


Skrevet af: Niller55
Skrevet den: 06-Februar-2010 kl. 11:25
Yeps - har samme problem med den nye  Silv HD kanal, men heldigvis virker den som en rimelig ligegyldig kanal for mig - så jeg er ikke rigtig sur i nu..... ;-))

Nils


Skrevet af: -NEO-
Skrevet den: 06-Februar-2010 kl. 17:43
Oprindeligt skrevet af Kratz Kratz skrev:

Får du DD5.1 via HDMI på HD kanalerne? Eller har du også forbundet den via optisk?


Får DD5.1 via HDMI til min Denon AVR 2807 - Har da forresten også nogle bittesmå udfald ind imellem - De er vist nærmest ikke hørbare men kan lige set en blinken i displayet på denon'en

-NEO-


Skrevet af: Christian76
Skrevet den: 28-Februar-2010 kl. 18:20
Jeg har samme problem, det er godt nok kun engang imellem den gør det, men det er belastende.
Det er ligeså snart det er Dolby Digital problemet opstår.. 


Skrevet af: Thomasl
Skrevet den: 03-April-2010 kl. 12:42
Oprindeligt skrevet af Christian76 Christian76 skrev:

Jeg har samme problem, det er godt nok kun engang imellem den gør det, men det er belastende.
Det er ligeså snart det er Dolby Digital problemet opstår.. 
 
pyhah, det er "næsten" rart at læse, at jeg ikke er alene med dette problem.
Jeg har nu haft 2 yousee bokse som begge har kortvarige lydudfald af og til, og troede derfor en kort periode, at det var min forstærker som udgjorde problemet.
Af og til er det kun 2 gange per film, mens andre film er det hvert 3-5 minut. Man kan se på forstærkeren, at lyden falder ud og kommer igen.
 
Issuet er der uanset om jeg kører lyd via HDMI til TV, og fra TV via coaxial til forstærker, eller om jeg benytter boksens spdif udgang. Begge resulterer i fin dolby lyd (primært HD kanalerne), men altså med lydudfald.


-------------
mvh.

Thomas


Skrevet af: pkylle
Skrevet den: 04-April-2010 kl. 08:33
Har samme problem fra mit SONY W4000 via toslink til forstærker med DD. Altså bruger jeg IKKE en YouSee-boks. Har især mærket det på DR HD med udfald 3-4 gange i timen. Det opleves ikke så tydeligt, når man ikke bruger forstærkeren men TV'ets egen højttalere.


Skrevet af: Aspagilus
Skrevet den: 04-April-2010 kl. 08:51
Har lige haft det samme med min PVR i en film jeg havde optaget på Canal Plus Film HD, der skete det konstant med 5 sekunders mellemrum hele vejen igennem filmen at lyden forsvandt.
Men jeg har skrevet en lille pæn mail til Yousee om problemet med deres AC3 og om de ikke lige kan undersøge det, da Canal Plus Series og Drama helt mangler AC3 lyden.


Skrevet af: joern.loenborg
Skrevet den: 04-April-2010 kl. 09:32
Oprindeligt skrevet af Aspagilus Aspagilus skrev:

Har lige haft det samme med min PVR i en film jeg havde optaget på Canal Plus Film HD, der skete det konstant med 5 sekunders mellemrum hele vejen igennem filmen at lyden forsvandt.
Men jeg har skrevet en lille pæn mail til Yousee om problemet med deres AC3 og om de ikke lige kan undersøge det, da Canal Plus Series og Drama helt mangler AC3 lyden.
Canal+ First, C+ Hits, C+ Action og C+ HD er de eneste kanaler hos C+, der sender i AC3, så vidt jeg er orienteret. Heller ikke med boksen uden harddisk - der ikke har problemer med lyden - er der og har aldrig været AC3 på de øvrige C+ kanaler.

-------------
Mvh.
Jørn

Samsung TV: QE49Q6FN (4k)/Humax YS-4000 (4K), UE40HU6905 (4k)/Humax YSR-2000, T24E390/Humax YSR-2000, UE49MU6195 (4k)/Humax YSR-2000
BeoVision 7-40 med BeoLab 7-2 og gulvstand.


Skrevet af: VC10
Skrevet den: 04-April-2010 kl. 11:04
Har begge YouSee bokse og nikker også genkendende til periodevis ultrakorte lydudfald på Canal+ kanalerne med dolby lyd.
Som andre også nævner, har det været en kendt fejl i lang tid, uden der er fundet en løsning endnu.


Skrevet af: joern.loenborg
Skrevet den: 04-April-2010 kl. 11:12
Oprindeligt skrevet af VC10 VC10 skrev:

Har begge YouSee bokse og nikker også genkendende til periodevis ultrakorte lydudfald på Canal+ kanalerne med dolby lyd.
Som andre også nævner, har det været en kendt fejl i lang tid, uden der er fundet en løsning endnu.
Får du lydudfald på begge bokse? Jeg får kun lydudfald på 3126.

-------------
Mvh.
Jørn

Samsung TV: QE49Q6FN (4k)/Humax YS-4000 (4K), UE40HU6905 (4k)/Humax YSR-2000, T24E390/Humax YSR-2000, UE49MU6195 (4k)/Humax YSR-2000
BeoVision 7-40 med BeoLab 7-2 og gulvstand.


Skrevet af: VC10
Skrevet den: 04-April-2010 kl. 11:25
3126 boksen benytter jeg i dag på anlægget, og der forekommerer af og til lydudfald.
Tidligere var 3106 tilsluttet anlægget, og her var også udfald.
3106 er nu sat til et ekstra tv, men kan dog ikke afgøre, om det stadig sker på denne boks.


Skrevet af: joern.loenborg
Skrevet den: 06-April-2010 kl. 19:37

Er der nogen, der har en idé til følgende:

Ved brug af Toslink på Samsung 3126 kommer der små lydudfald med ganske få minutters mellemrum. Boksen er tilsluttet en omskifter med toslink og fra omskifteren med digital coaxial kabel til min forstærker (Philips 8100 soundbar). Når der er AC3 lyd, kan jeg se udfaldet i forstærkerens display.
Samsung 3106 tilsluttet som ovennævnte giver ingen lydudfald.
Min blu-ray afspiller er tilsluttet på samme måde uden problemer.
Det skal bemærkes, at der ikke er billedudfald. BER er 0 hele tiden. Lydudfaldene kommer på alle kanaler.
Har lige fået skiftet Samsung 3126 p. g. a. lydudfalden, men det har ikke hjulpet.
HJÆLP   HJÆLP   HJÆLP


-------------
Mvh.
Jørn

Samsung TV: QE49Q6FN (4k)/Humax YS-4000 (4K), UE40HU6905 (4k)/Humax YSR-2000, T24E390/Humax YSR-2000, UE49MU6195 (4k)/Humax YSR-2000
BeoVision 7-40 med BeoLab 7-2 og gulvstand.


Skrevet af: Andresen
Skrevet den: 06-April-2010 kl. 19:43
Det lyder præcis som mit problem. Jeg har dog ingen omskifter så jeg tror ikke det er der problemet ligger. Som jeg har forstået det på besvarelserne i denne tråd så er den eneste mulighed at vente på en opdatering.

-------------
LG TV UHD 49UJ670

Samsung YSR-2000

Sonos Soundbar + 2 Sonos One SL

PS3 40GB

Synology DS107e


Skrevet af: joern.loenborg
Skrevet den: 06-April-2010 kl. 19:52
Oprindeligt skrevet af Andresen Andresen skrev:

Det lyder præcis som mit problem. Jeg har dog ingen omskifter så jeg tror ikke det er der problemet ligger. Som jeg har forstået det på besvarelserne i denne tråd så er den eneste mulighed at vente på en opdatering.
Jeg forstod på dit første indlæg, at det "kun" på kanaler, der sender i DD. Hos mig er det på alle kanaler. Det er grunden til, at jeg næsten altid bruger boksens alm. stereoudgang.

-------------
Mvh.
Jørn

Samsung TV: QE49Q6FN (4k)/Humax YS-4000 (4K), UE40HU6905 (4k)/Humax YSR-2000, T24E390/Humax YSR-2000, UE49MU6195 (4k)/Humax YSR-2000
BeoVision 7-40 med BeoLab 7-2 og gulvstand.


Skrevet af: huztler
Skrevet den: 08-April-2010 kl. 09:59
Har selv samme problem på alle HD kanaler - alm. kanaler virker fint.

Ca. hvert 10 sekund falder lyden ud i nogle milisekunder

Har hørt om flere der har fået byttet boksen, hvorefter det virker

MVH Kasper Nielsen


Skrevet af: joern.loenborg
Skrevet den: 08-April-2010 kl. 10:45
Oprindeligt skrevet af huztler huztler skrev:

Har selv samme problem på alle HD kanaler - alm. kanaler virker fint.

Ca. hvert 10 sekund falder lyden ud i nogle milisekunder

Har hørt om flere der har fået byttet boksen, hvorefter det virker

MVH Kasper Nielsen
Jeg har to Samsung 3126 og den ene har jeg lige fået byttet, men lyden hakker stadig.

-------------
Mvh.
Jørn

Samsung TV: QE49Q6FN (4k)/Humax YS-4000 (4K), UE40HU6905 (4k)/Humax YSR-2000, T24E390/Humax YSR-2000, UE49MU6195 (4k)/Humax YSR-2000
BeoVision 7-40 med BeoLab 7-2 og gulvstand.


Skrevet af: lunddal
Skrevet den: 08-April-2010 kl. 12:08
Det er pt. en fejl de kigger nærmere på.


Skrevet af: joern.loenborg
Skrevet den: 08-April-2010 kl. 12:13
Oprindeligt skrevet af lunddal lunddal skrev:

Det er pt. en fejl de kigger nærmere på.
Det er ikke nok at kikke på det. De behøver jo blot at se på Samsung 3106, der virker lyden helt uden hak. Den væsentligste forskel på 3106 og 3126 er vel en harddisk og en blæser, hvor svært kan det være. Fejlen har været der siden 3126 blev lanceret.

-------------
Mvh.
Jørn

Samsung TV: QE49Q6FN (4k)/Humax YS-4000 (4K), UE40HU6905 (4k)/Humax YSR-2000, T24E390/Humax YSR-2000, UE49MU6195 (4k)/Humax YSR-2000
BeoVision 7-40 med BeoLab 7-2 og gulvstand.


Skrevet af: lunddal
Skrevet den: 08-April-2010 kl. 12:17
Svært nok til at de ikke kan finde fejlen Wink


Skrevet af: Lofferen
Skrevet den: 28-April-2010 kl. 10:09

Hej Alle

 
Ved i om der er noget nyt ang. opdatering til SMT 3126..?? som forhåbentlig løser hak i lyden når man hører i dolby digital lyd. Det er lidt irriterende.
 
Lofferen


Skrevet af: joern.loenborg
Skrevet den: 28-April-2010 kl. 10:13
Oprindeligt skrevet af Lofferen Lofferen skrev:

Hej Alle

 
Ved i om der er noget nyt ang. opdatering til SMT 3126..?? som forhåbentlig løser hak i lyden når man hører i dolby digital lyd. Det er lidt irriterende.
 
Lofferen
Jeg tror, der snart kommer en opdatering, men ikke en, der løser problemet med de små hak i lyden.

-------------
Mvh.
Jørn

Samsung TV: QE49Q6FN (4k)/Humax YS-4000 (4K), UE40HU6905 (4k)/Humax YSR-2000, T24E390/Humax YSR-2000, UE49MU6195 (4k)/Humax YSR-2000
BeoVision 7-40 med BeoLab 7-2 og gulvstand.


Skrevet af: pdrhan
Skrevet den: 28-April-2010 kl. 13:12
Jeg har 3106 (Uden HDD) og der er også lydudfald , ret irriterende....tilsluttet Onkyo 504 med optisk kabel....

-------------
SamsungLED 55uh8200|Samsung SMT-H3126R|iPhone 6+
-----------------
Kastrup/Amager


Skrevet af: lunddal
Skrevet den: 28-April-2010 kl. 14:29
Oprindeligt skrevet af Lofferen Lofferen skrev:

Hej Alle

 
Ved i om der er noget nyt ang. opdatering til SMT 3126..?? som forhåbentlig løser hak i lyden når man hører i dolby digital lyd. Det er lidt irriterende.
 
Lofferen

Seneste nyt fra YouSee på YouSee Piloter siden er:

Problemet er meldt videre til Samsung, da vi har fået dokumenteret det. 

Jeg kan desværre ikke give nogen tidshorisont på hvornår det bliver ordnet eller nogen workaround for at undgå det. Så snart jeg ved mere hører I om det.


Skrevet af: klabir
Skrevet den: 06-Juni-2010 kl. 15:30
Jeg har samme problem og er ved at være lidt træt af det.
Jeg kan få det til at holde op i en kort periode ved at slukke og tænde boxen bagpå.
 
Er der noget nyt i denne sag?
 
 


Skrevet af: Per Boye
Skrevet den: 06-Juni-2010 kl. 17:53

Har i andre haft problemet altid?

Hos mig er det først opstået for ca. 3 uger siden. (jeg har lejet boxen siden den kom på gaden).
Har haft ringet til Yousee og de spurgte om jeg brugte org. antennekabel, da jeg svarrede ja, mente de det måtte være mit optisk kabel der er problemet Dead.
 
Vil prøve at spørge om det er muligt at få byttet boxen.


Skrevet af: klabir
Skrevet den: 06-Juni-2010 kl. 18:06
Det er med sikkerhed et problem som har eksisteret mere end 3 uger.
 
Der har været så mange problemer med boksen igennem tiderne at jeg ikke med sikkerhed kan sige at det ikke altid har eksisteret.
 
Det undrer mig at YouSee kommer med alle mulige fejlmuligheder hvis problemet er erkendt som lunddal siger, de burde hellere komme med en termin for hvornår problemet er løst


Skrevet af: joern.loenborg
Skrevet den: 06-Juni-2010 kl. 18:35
Jeg har problemet med begge mine 3126. Har ingen problemer med 3106.
Problemet har været der meeeeeeeeeeeeeeget længe. Har fået skiftet den ene boks, så jeg nu har en med 160 GB og en med 320 GB, men som skrevet har begge problemet med hak i lyden. Når boksen slukkes helt, kan der ofte gå mellem 2 og 4 timer inden det første hak kommer. Herefter svinger det lidt med hak hver gang, der er gået ca. 7 - 10 min. Træls, træls problem.


-------------
Mvh.
Jørn

Samsung TV: QE49Q6FN (4k)/Humax YS-4000 (4K), UE40HU6905 (4k)/Humax YSR-2000, T24E390/Humax YSR-2000, UE49MU6195 (4k)/Humax YSR-2000
BeoVision 7-40 med BeoLab 7-2 og gulvstand.


Skrevet af: tvejslars
Skrevet den: 08-Juni-2010 kl. 20:36
Først i januar 2010 sendte jeg følgende til YouSee-kundeservice:

"Hej
Har YouSee Plus (HD-boks med harddisk), fuldpakke og abonnement på Canal+Total.
Har længe haft et problem med optagelser fra Canal+FilmHD.
Når jeg afspiller er der jævnlige små udfald af billede og lyd. Det sker ca. med 3-10 minutters mellemrum. Mest irriterende er det at billede og lyd herefter ofte er ude af syncronicitet. Jeg kan rette det ved at spole lidt tilbage, men snart er den gal igen. Tilsyneladende er der ingen problemer af betydning når jeg ser filmen direkte på kanalen. Der er heller ikke noget problem med optagelser fra DRHD. Jeg har tjekket signalstyrke på kanalen under optagelse. BER er 0 ved begge tunere. Tuner 1 svinger ml. -7.1 og -7.2. Tuner 2 ml. -0.4 og -1.4.

Min HD-boks er indstillet til 720p da det er den opløsning de fleste HD-kanaler sender i. Jeg ved at Canal+FilmHD sender i 1080i, men har antaget at det ikke har nogen betydning?

Som sagt har jeg levet længe med dette problem. Hvis det er en fejl ved min boks, håber jeg at I vil sende mig en ny, gerne den med større harddisk. Hvis det er et generelt problem med Canal+FilmHD og boksen, håber jeg at I snart finder en løsning."


Jeg kan ikke klage over reaktionstiden! Nogle dage efter ringede telefonen tidligt om morgenen. En service-medarbejder ville gerne kigge på sagen. Var det fint om et kvarter? 20 minutter efter sad jeg og så på den senest optagne optagelse sammen med vedkommende. Og selvfølgelig var der kun et enkelt udfald i de 10 minutter det varede! Medarbejderen forlod så lejligheden med et "det er vist et meget lille problem". Underforstået: Kværulant! Bagefter konstaterede jeg at der ialt var mindst 10 udfald i løbet af de 50 minutter filmen varede! Konklusion: Udfaldene kan ikke reproduceres eksakt ved afspilning. Kun gennemsnitligt.

I de forløbne 5 måneder er udfaldene optrådt ved hver eneste optagelse fra Canal+FilmHD. Gennemsnittet har ligget på ca. hvert 5. minut. Ved direkte kigning har der kun været bagatelagtige problemer. Der har ikke været problemer med signalstyrken på tuneren.

I et enkelt tilfælde har jeg oplevet udfald hvert 2. - 3. minut! (Canal+ Film HD under "Pacific" (7).

Efter at have læst indlæggene i denne tråd (og andetsteds), er jeg nået til den konklusion at mine problemer formentlig er af samme type: En fejl i boksen ved afspilning af Dolby Digital der forårsager jævnlige lydudfald plus billedudfald. Det kan så igen medføre at billed og lyd bliver asynkrone. (Det er faktisk det mest irriterende!) Ved indstilling af boksens lydindstilling til "Stereo" fremfor "Surround" (som hidtil), synes problemet at forsvinde. Til gengæld er lyden så ikke optimal. Ved indstillingen "Auto/EDID" er der stadig udfald. Jeg er også blevet opmærksom på at der faktisk også forekommer udfald på f.eks. Canal+ Serier (ved "Surround"- og "Auto/EDID-indstilling). Ligesom jeg - sjældent - oplever udfald på andre HD-kanaler, såsom DR HD og TV2 Sport HD. Til gengæld kan jeg ikke mindes udfald når jeg har set Canal+ Film HD direkte, men det er også meget lidt jeg ser direkte på Canal+!

For et par timer siden prøvede jeg at se ovennævnte optagelse  af "Pacific" (7) igen. Nu optrådte udfaldene med ca. 10 minutters mellemrum! Lydindstillingen var "Surround". Overvejer om der er en sammenhæng med hvor mange timer boksen har været aktiv?

Er der flere der har oplevet at problemet ikke er der med den nye boks?

Knud


Skrevet af: joern.loenborg
Skrevet den: 08-Juni-2010 kl. 20:48
Oprindeligt skrevet af tvejslars tvejslars skrev:

Først i januar 2010 sendte jeg følgende til YouSee-kundeservice:

"Hej
Har YouSee Plus (HD-boks med harddisk), fuldpakke og abonnement på Canal+Total.
Har længe haft et problem med optagelser fra Canal+FilmHD.
Når jeg afspiller er der jævnlige små udfald af billede og lyd. Det sker ca. med 3-10 minutters mellemrum. Mest irriterende er det at billede og lyd herefter ofte er ude af syncronicitet. Jeg kan rette det ved at spole lidt tilbage, men snart er den gal igen. Tilsyneladende er der ingen problemer af betydning når jeg ser filmen direkte på kanalen. Der er heller ikke noget problem med optagelser fra DRHD. Jeg har tjekket signalstyrke på kanalen under optagelse. BER er 0 ved begge tunere. Tuner 1 svinger ml. -7.1 og -7.2. Tuner 2 ml. -0.4 og -1.4.

Min HD-boks er indstillet til 720p da det er den opløsning de fleste HD-kanaler sender i. Jeg ved at Canal+FilmHD sender i 1080i, men har antaget at det ikke har nogen betydning?

Som sagt har jeg levet længe med dette problem. Hvis det er en fejl ved min boks, håber jeg at I vil sende mig en ny, gerne den med større harddisk. Hvis det er et generelt problem med Canal+FilmHD og boksen, håber jeg at I snart finder en løsning."


Jeg kan ikke klage over reaktionstiden! Nogle dage efter ringede telefonen tidligt om morgenen. En service-medarbejder ville gerne kigge på sagen. Var det fint om et kvarter? 20 minutter efter sad jeg og så på den senest optagne optagelse sammen med vedkommende. Og selvfølgelig var der kun et enkelt udfald i de 10 minutter det varede! Medarbejderen forlod så lejligheden med et "det er vist et meget lille problem". Underforstået: Kværulant! Bagefter konstaterede jeg at der ialt var mindst 10 udfald i løbet af de 50 minutter filmen varede! Konklusion: Udfaldene kan ikke reproduceres eksakt ved afspilning. Kun gennemsnitligt.

I de forløbne 5 måneder er udfaldene optrådt ved hver eneste optagelse fra Canal+FilmHD. Gennemsnittet har ligget på ca. hvert 5. minut. Ved direkte kigning har der kun været bagatelagtige problemer. Der har ikke været problemer med signalstyrken på tuneren.

I et enkelt tilfælde har jeg oplevet udfald hvert 2. - 3. minut! (Canal+ Film HD under "Pacific" (7).

Efter at have læst indlæggene i denne tråd (og andetsteds), er jeg nået til den konklusion at mine problemer formentlig er af samme type: En fejl i boksen ved afspilning af Dolby Digital der forårsager jævnlige lydudfald plus billedudfald. Det kan så igen medføre at billed og lyd bliver asynkrone. (Det er faktisk det mest irriterende!) Ved indstilling af boksens lydindstilling til "Stereo" fremfor "Surround" (som hidtil), synes problemet at forsvinde. Til gengæld er lyden så ikke optimal. Ved indstillingen "Auto/EDID" er der stadig udfald. Jeg er også blevet opmærksom på at der faktisk også forekommer udfald på f.eks. Canal+ Serier (ved "Surround"- og "Auto/EDID-indstilling). Ligesom jeg - sjældent - oplever udfald på andre HD-kanaler, såsom DR HD og TV2 Sport HD. Til gengæld kan jeg ikke mindes udfald når jeg har set Canal+ Film HD direkte, men det er også meget lidt jeg ser direkte på Canal+!

For et par timer siden prøvede jeg at se ovennævnte optagelse  af "Pacific" (7) igen. Nu optrådte udfaldene med ca. 10 minutters mellemrum! Lydindstillingen var "Surround". Overvejer om der er en sammenhæng med hvor mange timer boksen har været aktiv?

Er der flere der har oplevet at problemet ikke er der med den nye boks?

Knud
Jeg har kun lydudfald og det hjælper at slukke boksen helt og straks tænde igen. Der er ingen forskel på, om det er en ny boks med 320 GB eller den med 160 GB. Lydudfaldene er der via den opticale lydudgang.

-------------
Mvh.
Jørn

Samsung TV: QE49Q6FN (4k)/Humax YS-4000 (4K), UE40HU6905 (4k)/Humax YSR-2000, T24E390/Humax YSR-2000, UE49MU6195 (4k)/Humax YSR-2000
BeoVision 7-40 med BeoLab 7-2 og gulvstand.


Skrevet af: hansie
Skrevet den: 09-Juni-2010 kl. 08:21
har stort set ingen lydudfald mere efter ombytning til en 320gb boks

men kører lyd via hdmi


Skrevet af: tvejslars
Skrevet den: 09-Juni-2010 kl. 16:18
Tak for svar! Jeg kører også lyden via hdmi. Selv om der også er billedudfald, så er jeg ikke længere i tvivl om at det er lydafspilningen der er problemet. Problemet opstår kun ved Dolby Digital. Har ikke oplevet det ved blot digital stereo. Jeg har kun oplevet problemet som voldsomt generende ved afspilning af optagelser, værst ved HD-optagelser. Har oplevet det meget sporadisk ved direkte TV på DR HD og TV 2 Sport HD.

Jeg kunne godt tænke mig at prøve den nye 320gb boks, men en bytning forudsætter at jeg kan overbevise YouSee, og det ser ikke for godt ud! Så måske er løsningen at opsige lejemålet på den nuværende boks og så vende tilbage senere. Efter VM i fodbold!


Skrevet af: nabal
Skrevet den: 12-Juni-2010 kl. 09:12

Jeg har samme problem, men KUN når jeg har optaget fra en HD-kanal...Angry

Og det er ikke samme sted hver gang. Spoler man fx tilbage, vil man høre det der bliver sagt, inden lyden igen kortvarigt er væk..


Skrevet af: joern.loenborg
Skrevet den: 12-Juni-2010 kl. 09:53
Oprindeligt skrevet af nabal nabal skrev:

Jeg har samme problem, men KUN når jeg har optaget fra en HD-kanal...Angry

Og det er ikke samme sted hver gang. Spoler man fx tilbage, vil man høre det der bliver sagt, inden lyden igen kortvarigt er væk..
Det er fordi fejlen ikke ligger i optagelsen, men i forbindelse med digital lydudgang.

-------------
Mvh.
Jørn

Samsung TV: QE49Q6FN (4k)/Humax YS-4000 (4K), UE40HU6905 (4k)/Humax YSR-2000, T24E390/Humax YSR-2000, UE49MU6195 (4k)/Humax YSR-2000
BeoVision 7-40 med BeoLab 7-2 og gulvstand.


Skrevet af: nabal
Skrevet den: 13-Juni-2010 kl. 21:36
Oprindeligt skrevet af joern.loenborg joern.loenborg skrev:

Oprindeligt skrevet af nabal nabal skrev:

Jeg har samme problem, men KUN når jeg har optaget fra en HD-kanal...Angry

Og det er ikke samme sted hver gang. Spoler man fx tilbage, vil man høre det der bliver sagt, inden lyden igen kortvarigt er væk..
Det er fordi fejlen ikke ligger i optagelsen, men i forbindelse med digital lydudgang.
 
Ok, hvad kam man gøre, det sker også i tv´s højtalere


Skrevet af: hansie
Skrevet den: 14-Juni-2010 kl. 07:52
via HDMI ?


Skrevet af: nabal
Skrevet den: 14-Juni-2010 kl. 15:14
Oprindeligt skrevet af hansie hansie skrev:

via HDMI ?
Ja selvfølgeligt


Skrevet af: joern.loenborg
Skrevet den: 14-Juni-2010 kl. 15:33
Oprindeligt skrevet af nabal nabal skrev:

Oprindeligt skrevet af hansie hansie skrev:

via HDMI ?
Ja selvfølgeligt
Fejlen ligger stadig i den digitale lyd (optical/HDMI).

-------------
Mvh.
Jørn

Samsung TV: QE49Q6FN (4k)/Humax YS-4000 (4K), UE40HU6905 (4k)/Humax YSR-2000, T24E390/Humax YSR-2000, UE49MU6195 (4k)/Humax YSR-2000
BeoVision 7-40 med BeoLab 7-2 og gulvstand.


Skrevet af: Andresen
Skrevet den: 19-Juli-2010 kl. 12:01
Nu har jeg endelig fået taget mig sammen og ringet til support.
Damen fortalte at fejlen ligger i 3. parts udstyr som de ikke har noget service på...
Altså at de ikke servicerer deres boks når man kobler 3. parts udstyr (læs forstærker via optisk) på. De servicere kun når boksen er koblet op til fjernsynet (som åbenbart er et yousee produkt da det ikke er 3. parts udstyr...)
Hvad har de gang i!!! 
Når deres boks har optisk udgang må de da også skulle servicere boksen hvis der er fejl i den udgang....


-------------
LG TV UHD 49UJ670

Samsung YSR-2000

Sonos Soundbar + 2 Sonos One SL

PS3 40GB

Synology DS107e


Skrevet af: joern.loenborg
Skrevet den: 19-Juli-2010 kl. 12:09
Oprindeligt skrevet af Andresen Andresen skrev:

Nu har jeg endelig fået taget mig sammen og ringet til support.
Damen fortalte at fejlen ligger i 3. parts udstyr som de ikke har noget service på...
Altså at de ikke servicerer deres boks når man kobler 3. parts udstyr (læs forstærker via optisk) på. De servicere kun når boksen er koblet op til fjernsynet (som åbenbart er et yousee produkt da det ikke er 3. parts udstyr...)
Hvad har de gang i!!! 
Når deres boks har optisk udgang må de da også skulle servicere boksen hvis der er fejl i den udgang....
Du har helt ret. Selvfølgelig er det YouSee, der skal løse problemet. Jeg har da også fået byttet min boks på den konto, men det hjalp ikke. Personligt tror jeg det er en fejl i sw.


-------------
Mvh.
Jørn

Samsung TV: QE49Q6FN (4k)/Humax YS-4000 (4K), UE40HU6905 (4k)/Humax YSR-2000, T24E390/Humax YSR-2000, UE49MU6195 (4k)/Humax YSR-2000
BeoVision 7-40 med BeoLab 7-2 og gulvstand.


Skrevet af: YouSeesupport
Skrevet den: 29-Juli-2010 kl. 10:53

Det er korrekt, at der desværre er en fejl på den optiske udgang på vores Samsung 3126 boks. Man kan opleve hak og korte udfald i lyden, på nogle forstærkere.

Vi er klar over problemet og vores samarbejdspartner Samsung, arbejder på en software som kan rette denne fejl.
Så snart vi ved mere, vil jeg informere om det herinde.


-------------
Med Venlig Hilsen

Kasper og Dan

YouSee Support

http://yousee.dk/Hjaelp_og_Support/



Skrevet af: Markh
Skrevet den: 29-Juli-2010 kl. 12:20
Oprindeligt skrevet af YouSeesupport YouSeesupport skrev:

Det er korrekt, at der desværre er en fejl på den optiske udgang på vores Samsung 3126 boks. Man kan opleve hak og korte udfald i lyden, på nogle forstærkere.

Vi er klar over problemet og vores samarbejdspartner Samsung, arbejder på en software som kan rette denne fejl.
Så snart vi ved mere, vil jeg informere om det herinde.

Er problemet ikke også til stede på HDMI? Jeg har da i hvert fald jævne lydudfald, der ganske vist er kortvarige, men dog så lange at min forstærker og videoscaler lige når at registrere det, inden det kommer tilbage? Hos mig kommer de vel ca. hvert 5 minut. Det er sjældent at jeg decideret lægger mærke til det i lyden, men det hænder at der en gang i mellem kommer et lille "klik". Problemet er der kun med Dolby Digital - ikke med PCM.

Har naturligvis forsøgt at køre direkte op i forstærkeren, men der er resultatet det samme.

/Mark


-------------
Pioneer KRP-500A, SC-LX90, BDP-LX91, DV-LX50

DVDO iScan Duo

XBOX360, PS3 og Wii

Audiovector S3 Avantgarde Arreté , SC Avantgarde, K-X

Nordost Frey højttalerkabel og Red Dawn RCA interconnect


Skrevet af: Ulle
Skrevet den: 29-Juli-2010 kl. 13:30
Det er det, jo, og det gør DD kanalerne lettere ubrugelige.


Skrevet af: YouSeesupport
Skrevet den: 29-Juli-2010 kl. 15:13
Oprindeligt skrevet af Markh Markh skrev:

Oprindeligt skrevet af YouSeesupport YouSeesupport skrev:

Det er korrekt, at der desværre er en fejl på den optiske udgang på vores Samsung 3126 boks. Man kan opleve hak og korte udfald i lyden, på nogle forstærkere.

Vi er klar over problemet og vores samarbejdspartner Samsung, arbejder på en software som kan rette denne fejl.
Så snart vi ved mere, vil jeg informere om det herinde.

Er problemet ikke også til stede på HDMI? Jeg har da i hvert fald jævne lydudfald, der ganske vist er kortvarige, men dog så lange at min forstærker og videoscaler lige når at registrere det, inden det kommer tilbage? Hos mig kommer de vel ca. hvert 5 minut. Det er sjældent at jeg decideret lægger mærke til det i lyden, men det hænder at der en gang i mellem kommer et lille "klik". Problemet er der kun med Dolby Digital - ikke med PCM.

Har naturligvis forsøgt at køre direkte op i forstærkeren, men der er resultatet det samme.

/Mark
Hej Mark,
Jo det er rigtigt, det fik  jeg ikke lige med.
De to fejl vil blive rettet samtidigt.
Theis


-------------
Med Venlig Hilsen

Kasper og Dan

YouSee Support

http://yousee.dk/Hjaelp_og_Support/



Skrevet af: pdrhan
Skrevet den: 29-Juli-2010 kl. 19:26
Oprindeligt skrevet af YouSeesupport YouSeesupport skrev:

Det er korrekt, at der desværre er en fejl på den optiske udgang på vores Samsung 3126 boks. Man kan opleve hak og korte udfald i lyden, på nogle forstærkere.

Vi er klar over problemet og vores samarbejdspartner Samsung, arbejder på en software som kan rette denne fejl.
Så snart vi ved mere, vil jeg informere om det herinde.
Problemet eksisterer også på 3106 (uden HD) , går ud fra at det også bliver rettet der?

-------------
SamsungLED 55uh8200|Samsung SMT-H3126R|iPhone 6+
-----------------
Kastrup/Amager


Skrevet af: YouSeesupport
Skrevet den: 30-Juli-2010 kl. 08:52
[/QUOTE]
Problemet eksisterer også på 3106 (uden HD) , går ud fra at det også bliver rettet der?[/QUOTE]
 

Problemet er ikke helt det samme som på 3126 boksen. Men der vil være forbedringer i den kommende software både på 3106 og 3126. Dog er det ikke sikkert, lyd problemet bliver løst i denne omgang. Men vent og se, om det bliver bedre med den nye software på din 3106 boks. Hvis det ikke gør, så kontakt os endelig.

 
Theis


-------------
Med Venlig Hilsen

Kasper og Dan

YouSee Support

http://yousee.dk/Hjaelp_og_Support/



Skrevet af: pdrhan
Skrevet den: 30-Juli-2010 kl. 09:16
Oprindeligt skrevet af YouSeesupport YouSeesupport skrev:

[/QUOTE]
Problemet eksisterer også på 3106 (uden HD) , går ud fra at det også bliver rettet der?[/QUOTE]
 

Problemet er ikke helt det samme som på 3126 boksen. Men der vil være forbedringer i den kommende software både på 3106 og 3126. Dog er det ikke sikkert, lyd problemet bliver løst i denne omgang. Men vent og se, om det bliver bedre med den nye software på din 3106 boks. Hvis det ikke gør, så kontakt os endelig.

 
Theis
[/QUOTE]
Ok...ser frem til det - hvornår vil den update komme?

-------------
SamsungLED 55uh8200|Samsung SMT-H3126R|iPhone 6+
-----------------
Kastrup/Amager


Skrevet af: YouSeesupport
Skrevet den: 30-Juli-2010 kl. 09:53
Ok...ser frem til det - hvornår vil den update komme?[/QUOTE]
 
Vi har ikke nogen dato på det endnu.  Ved at følge nedenstående link til testpiloter, kan du melde dig ind som tester af vores software, hvis det har nogen interesse.
Theis


-------------
Med Venlig Hilsen

Kasper og Dan

YouSee Support

http://yousee.dk/Hjaelp_og_Support/



Skrevet af: pdrhan
Skrevet den: 30-Juli-2010 kl. 09:56
Oprindeligt skrevet af YouSeesupport YouSeesupport skrev:

Ok...ser frem til det - hvornår vil den update komme?
 
Vi har ikke nogen dato på det endnu.  Ved at følge nedenstående link til testpiloter, kan du melde dig ind som tester af vores software, hvis det har nogen interesse.
Theis
[/QUOTE]
Jeg er allerede testpilot... :-)

-------------
SamsungLED 55uh8200|Samsung SMT-H3126R|iPhone 6+
-----------------
Kastrup/Amager


Skrevet af: stson
Skrevet den: 09-September-2010 kl. 22:54
Jeg meldte mig som testpilot på bagrund af den her post, og har efter installation af seneste software ikke haft et eneste hak i Dolby Digital lyden - Hverken ved live TV eller når der lejes film på Cinema Clap
 
vh
Steen
 
Oprindeligt skrevet af pdrhan pdrhan skrev:

Oprindeligt skrevet af YouSeesupport YouSeesupport skrev:

Ok...ser frem til det - hvornår vil den update komme?
 
Vi har ikke nogen dato på det endnu.  Ved at følge nedenstående link til testpiloter, kan du melde dig ind som tester af vores software, hvis det har nogen interesse.
Theis
Jeg er allerede testpilot... :-)[/QUOTE]
 
 


Skrevet af: Andresen
Skrevet den: 09-September-2010 kl. 22:58
Er der nogen dato for hvornår test versionen frigives til os der ikke er testpiloter?

-------------
LG TV UHD 49UJ670

Samsung YSR-2000

Sonos Soundbar + 2 Sonos One SL

PS3 40GB

Synology DS107e


Skrevet af: YouSeesupport
Skrevet den: 10-September-2010 kl. 09:39
Oprindeligt skrevet af stson stson skrev:

Jeg meldte mig som testpilot på bagrund af den her post, og har efter installation af seneste software ikke haft et eneste hak i Dolby Digital lyden - Hverken ved live TV eller når der lejes film på Cinema Clap
 
vh
Steen

Hej Steen,

Jeg er glad for, at høre du har haft succes med test softwaren. Du må jo endelig skrive på pilotforummet, hvis du møder funktioner som ikke er som de skal være.

Andresen, vi er endnu ikke helt klar over hvornår den endelige softwaren bliver frigivet til hele landet. Der er stadig nogle uregelmæssigheder, vi arbejder på i softwaren.



-------------
Med Venlig Hilsen

Kasper og Dan

YouSee Support

http://yousee.dk/Hjaelp_og_Support/



Skrevet af: hansie
Skrevet den: 10-September-2010 kl. 12:54
Problemet er helt løst for mig med hak i lyden via hdmi efter de nye udgaver.

Der er noget at glæde sig til når den frigives til alle


Skrevet af: icewind
Skrevet den: 05-Oktober-2010 kl. 08:35
Har også haft problemet med lyd udfald på alle mine HD kanaler på nær Kanal5 og DR. Skal da lige hjem og tjekke om de andre HD kanaler er løst med den nye software.


Skrevet af: joern.loenborg
Skrevet den: 05-Oktober-2010 kl. 08:53
Oprindeligt skrevet af icewind icewind skrev:

Har også haft problemet med lyd udfald på alle mine HD kanaler på nær Kanal5 og DR. Skal da lige hjem og tjekke om de andre HD kanaler er løst med den nye software.
Det er helt sikkert løst med den seneste software. At du ikke har haft udfald på Kanal5 HD er fordi de ikke sender i 5.1. Til gengæld er det underligt, at du ikke har haft problemer med DR HD. Er sikkert fordi der er to lydspor. Du skal huske at stille lydsporet på DR HD til surround.

-------------
Mvh.
Jørn

Samsung TV: QE49Q6FN (4k)/Humax YS-4000 (4K), UE40HU6905 (4k)/Humax YSR-2000, T24E390/Humax YSR-2000, UE49MU6195 (4k)/Humax YSR-2000
BeoVision 7-40 med BeoLab 7-2 og gulvstand.


Skrevet af: icewind
Skrevet den: 05-Oktober-2010 kl. 10:43
Kan man se et sted på nettet hvilken lydformat de forskellig HD kanaler sender med? På YouSee står der nogle steder hvad de sender af lydformat men ikke alle.


Skrevet af: joern.loenborg
Skrevet den: 05-Oktober-2010 kl. 10:56
Oprindeligt skrevet af icewind icewind skrev:

Kan man se et sted på nettet hvilken lydformat de forskellig HD kanaler sender med? På YouSee står der nogle steder hvad de sender af lydformat men ikke alle.
Det ved jeg ikke, men du kan se mulighederne på de enkelte kanaler - stereo og/eller surround - på boksen ved at bruge luppen på fjernbetjeningen.

-------------
Mvh.
Jørn

Samsung TV: QE49Q6FN (4k)/Humax YS-4000 (4K), UE40HU6905 (4k)/Humax YSR-2000, T24E390/Humax YSR-2000, UE49MU6195 (4k)/Humax YSR-2000
BeoVision 7-40 med BeoLab 7-2 og gulvstand.



Print side | Luk vindue