Print side | Luk vindue

Flyt mail fra en udbyder til en anden

Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Recordere, afspillere og foto
Forumnavn: Microsoft Media Center, MCE og HTPC
Forumbeskrivelse: Media Center (MCE) og Home Theatre PC
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=76883
Udskrevet den: 18-April-2024 kl. 05:53


Emne: Flyt mail fra en udbyder til en anden
Skrevet af: xEmiilx
Emne: Flyt mail fra en udbyder til en anden
Skrevet den: 03-Marts-2010 kl. 17:19
Efter der er blevet større krav til mit netværk med steaming af video vil jeg have en højere bredbånds forbindelse.
Men jeg har kigget lidt på det og (TDC som jeg har nu) er helt vildt dyre i forhold til de andre, så derfor tror jeg at jeg skifter til Telenor.

Men hos TDC har jeg jo min mail som ender på @mail.dk er der ikke en måde jeg kan få den med over til Telenor, eller er jeg tvunget til at skifte mail, hvilket jeg ville være meget ked af.

Håber i kan hjælpe Smile



Svar:
Skrevet af: danji
Skrevet den: 03-Marts-2010 kl. 17:38
Nej det kan du ikke. Hvis de ikke lukkede din konto, kunne du bruge et mail-forward til din nye adresse. Men mon ikke de lukker den med det samme.

Tror din eneste chance er at fx. oprette mobilt bredbånd til 49,- pr måned. Så betaler du lidt for din emailadresse og får så lidt mobilt bredbånd med også.

-------------
Mvh dan.


Skrevet af: MCenterFreak
Skrevet den: 03-Marts-2010 kl. 17:53
Oprindeligt skrevet af xEmiilx xEmiilx skrev:

Efter der er blevet større krav til mit netværk med steaming af video vil jeg have en højere bredbånds forbindelse.
Men jeg har kigget lidt på det og (TDC som jeg har nu) er helt vildt dyre i forhold til de andre, så derfor tror jeg at jeg skifter til Telenor.

Men hos TDC har jeg jo min mail som ender på @mail.dk er der ikke en måde jeg kan få den med over til Telenor, eller er jeg tvunget til at skifte mail, hvilket jeg ville være meget ked af.

Håber i kan hjælpe Smile
Hvis jeg var dig, ville jeg en gang for alle løse problem.
1. Opret dit eget domæne og placer det på et webhotel. det kunne være xEmiilx.dk som er ledigt.
Du kan gøre det meget simpelt hos one.com, og det koster 11 kr. om måneden
2. Skriv til alle dine mail kontakter at du har fået ny mailadresse, f.eks. mailto:mail@xEmiilx.dk - mail@xEmiilx.dk
3. opretter en svarregel i dit mailprogram der automatisk svarer at du har fået ny mailadresse.
Efter et stykke tid skifter du til f.eks. Fullrate, her får du f.eks. 10 mbit for 199 pr. måned
Herefter kan du skifte internetleverandør så ofte du lyster
Her et lille screen dump:


-------------
DVBViewer klient/Server, LG Ultra HD TV 65", Digital Devices DVB-S2, 4 tunere IHC Net og Control, som magisk tænder og slukker alt
P.S. Hvis jeg har mest grej når jeg dør, så har jeg vundet!-)


Skrevet af: Brixen
Skrevet den: 03-Marts-2010 kl. 18:20
- eller hvis det skal være gratis, så lav en gmail.com mail.

Dit eget domæne kan også ligge på google for 60 kr. om året. Se her hvordan:
http://blogs.fagbladet.dk/it/fa-e-mail-der-virker/ - http://blogs.fagbladet.dk/it/fa-e-mail-der-virker/

- men ellers er jeg enig med MCenterFreak.



-------------
Venlig hilsen
KB


Skrevet af: sodaha
Skrevet den: 03-Marts-2010 kl. 20:30
Jeg bruger stadigvæk mine 2 e-mail konto'er hos TDC selvom jeg ikke er kunde hos dem mere. De er fra startende af 00'erne, dengang man havde moden  og en ADSL forbindelse på 256 KB. Nu har jeg Telmore internetThumbs Up og førhen havde jeg CyberCity Thumbs Down
 
Har tilføjet dem som konti i min Vista's Windows Mail, de fungede også fint i win98/XP outlook.  
 


-------------
Panasonic: TX-P42X10Y, DMR-BCT820EG, DMR-EH57, DMR-EH68EC, DMR-E85H, SC-BT200 + SH-FX70, NV-GS50, DMC-LZ7, HX-DC1
Apple: iPod Touch 32gb, iPhone 6 128gb, iPad 2 WiFi 64gb&16gb, ATV 2, MAC Mini (2012)


Skrevet af: confused
Skrevet den: 03-Marts-2010 kl. 21:22
Eller køb dit eget domæne på gratisdns.dk og opret så en gmail, og peg dns'en derover.
 
Herefter vil din udgift fremover være 45 kr. pr år for domænet.


-------------
Min "videobåndoptager" kan optage mere end 10 tv kanaler samtidigt, men jeg når jo aldrig at se alle programmerne....


Skrevet af: bruger udmeldt 5
Skrevet den: 03-Marts-2010 kl. 22:13
Oprindeligt skrevet af Brixen Brixen skrev:

- eller hvis det skal være gratis, så lav en gmail.com mail.

Dit eget domæne kan også ligge på google for 60 kr. om året. Se her hvordan:
http://blogs.fagbladet.dk/it/fa-e-mail-der-virker/ - http://blogs.fagbladet.dk/it/fa-e-mail-der-virker/

- men ellers er jeg enig med MCenterFreak.

min mail ligger på gmail "GRATIS".. ingen 60kr gebyr der? men har dog haft det i flere år nu, måske kun for dem som var med fra starten.


Skrevet af: confused
Skrevet den: 03-Marts-2010 kl. 22:18
De 60 kr. er for "leje" af domæne. Man skal bare købe sit domæne i DK og pege det over, så er prisen de 45 kr for afgiften til DKHostmaster og det er gratis hos google.

-------------
Min "videobåndoptager" kan optage mere end 10 tv kanaler samtidigt, men jeg når jo aldrig at se alle programmerne....


Skrevet af: Helmø
Skrevet den: 03-Marts-2010 kl. 22:37
Skal lige spørge: Nu har jeg mit domæne liggende hos gratisDNS + min mail konto peger vist på deres mail hotel - det koster mig et eller andet om året (kan ikke huske det) - kan det gøres gratis hos google?

Troede kun google tilbød gmail.com konti?


Skrevet af: confused
Skrevet den: 03-Marts-2010 kl. 22:38
Ja, og Nej :-)

-------------
Min "videobåndoptager" kan optage mere end 10 tv kanaler samtidigt, men jeg når jo aldrig at se alle programmerne....


Skrevet af: Brixen
Skrevet den: 03-Marts-2010 kl. 22:50
Oprindeligt skrevet af confused confused skrev:

De 60 kr. er for "leje" af domæne. Man skal bare købe sit domæne i DK og pege det over, så er prisen de 45 kr for afgiften til DKHostmaster og det er gratis hos google.

Så har jeg heller ikke forstået det rigtigt i første omgang.
Vil det sige at hvis man allerede har et dansk domæne til mail, så kan det flyttes over til google, og man betaler kun til DKhostmaster?

For så er jeg da flyttet inden jeg skal forny mit mailhotel næste gang. Der er jo også meget mere plads hos google.


-------------
Venlig hilsen
KB


Skrevet af: centric
Skrevet den: 03-Marts-2010 kl. 22:53
 
Oprindeligt skrevet af Brixen Brixen skrev:

 
Så har jeg heller ikke forstået det rigtigt i første omgang.

Vil det sige at hvis man allerede har et dansk domæne til mail, så kan det flyttes over til google, og man betaler kun til DKhostmaster?

Ja. Du skal bare bruge google apps for private brugere. Den er gratis (og lidt svær at finde).


Edit:

Link til private: http://www.google.com/apps/intl/da/group/index.html - http://www.google.com/apps/intl/da/group/index.html

Så har jeg da hjulpet lidt. Big smile



Skrevet af: Brixen
Skrevet den: 03-Marts-2010 kl. 22:56
Oprindeligt skrevet af centric centric skrev:

 
Oprindeligt skrevet af Brixen Brixen skrev:

 
Så har jeg heller ikke forstået det rigtigt i første omgang.

Vil det sige at hvis man allerede har et dansk domæne til mail, så kan det flyttes over til google, og man betaler kun til DKhostmaster?

Ja. Du skal bare bruge google apps for private brugere. Den er gratis (og lidt svær at finde).


Den har jeg fundet LOL

http://www.google.com/a/cpanel/domain/new?hl=da - http://www.google.com/a/cpanel/domain/new?hl=da


-------------
Venlig hilsen
KB


Skrevet af: Poplic
Skrevet den: 03-Marts-2010 kl. 23:31
Oprindeligt skrevet af Brixen Brixen skrev:

- eller hvis det skal være gratis, så lav en gmail.com mail.



Det kan vise sig, at være en rigtig dårlig idé. Hvis Google nu eksempelvis skulle gå konkurs eller blive opkøbt af Microsoft eller andre, kunne det tænkes, at gmail- kontoer blev lukket.

Jeg ved, at det kan forekomme temmeligt teoretisk pt, men det skete eksempelvis for alle dem, der tidligere havde en wannado-mailadresse.

Pointen er, at du kun har mulighed for at styre (og for altid holde ved) din mail-adresse, hvis du har dit eget domæne. Vælger du en mailadresse, der ligger på andres domæner (gmail.com, hotmail.com, mail.dk etc.), er du i deres vold og må bare håbe på, at de ikke ændrer eller lukker domænet - eller måske pludseligt beslutter sig for at opkræve betaling for at have mailadressen liggende hos dem.


-------------
Pioneer PDP436FDE & PDPLX5090H
Onkyo TX-SR705
Harbo SUB10 & 5 x SAT10
PS2 - PS3
QNAP-TS 439 Pro
AppleTV
Zaptor


Skrevet af: Benu
Skrevet den: 03-Marts-2010 kl. 23:40
Man kunne jo lave en replikering på sin outlook eller hvilket program man måtte bruge.

Det har da iøvrigt ikke noget med HTPC forum at gøre


-------------
Den Ben


Skrevet af: MCenterFreak
Skrevet den: 03-Marts-2010 kl. 23:40
Nu vil jeg så gerne spørge om man på Google får:
Ubegrænset antal email konti
Webmail og Outlook integration
3 Gb webhosting
Virus og spamfilter
24 timer online support chat (jeg ved det virker, har brugt det mange gange)
Websideprogram, så, man med få klik kan lave sin egen hjemmeside
Daglig backup
Det koster 135 kroner om året hos One.com
 


-------------
DVBViewer klient/Server, LG Ultra HD TV 65", Digital Devices DVB-S2, 4 tunere IHC Net og Control, som magisk tænder og slukker alt
P.S. Hvis jeg har mest grej når jeg dør, så har jeg vundet!-)


Skrevet af: MCenterFreak
Skrevet den: 03-Marts-2010 kl. 23:44
Og som Poplic siger, forsvinder one.com, så er det bare at flytte det til en anden provider. Domænet er dit til din dødsdag, eller når du glemmer at betale de 45 kroner til dkhostmaster, hvad der nu skulle komme først

-------------
DVBViewer klient/Server, LG Ultra HD TV 65", Digital Devices DVB-S2, 4 tunere IHC Net og Control, som magisk tænder og slukker alt
P.S. Hvis jeg har mest grej når jeg dør, så har jeg vundet!-)


Skrevet af: MCenterFreak
Skrevet den: 04-Marts-2010 kl. 00:06
Og prøv så lige an nærstudere disse betingelser: http://www.google.com/apps/intl/da/terms/standard_terms.html - http://www.google.com/apps/intl/da/terms/standard_terms.html
F.eks.:
"3.1Søgefelt og søgeresultater. Kunden accepterer, at Google vil vise et Google-søgefelt ("Søgefelt") på den af Google specificerede placering på Startsiden"
og
"Kunden accepterer, at Google viser annoncer ("Annoncer") i forbindelse med Søgeresultater. Søgeresultater og alle medfølgende Annoncer vil blive vist på Websider, der hostes af Google"
eller denne her:
"Google forbeholder sig ret til, men er ikke forpligtet til på forhånd at gennemgå, afvise eller fjerne Kundeindhold, der er tilgængeligt via Startsidetjenesterne. Uden begrænsninger til det ovenstående er Google berettiget til at fjerne enhver type Kundeindhold"
Og denne:
"Kunden anerkender, at Startsiden indeholder en fast sidefod fastsat af Google, som bl.a. kan indeholde et link til Googles politik til beskyttelse af personlige oplysninger for slutbrugere og servicevilkår for slutbrugere, som disse til enhver tid måtte være opdateret af Google. Kunden indvilliger i ikke at ændre disse link eller visningen af dem i en sådan fast sidefod."
Og der er tonsvis af andre ting man skal acceptere, som gør at man reelt har overdraget al magt til Google (ihvertfald over sit domæne)
Om alt ovenstående gælder hvis man overdrager sit domæne til Google, ved jeg ikke, men jeg ville næppe tage chancen


-------------
DVBViewer klient/Server, LG Ultra HD TV 65", Digital Devices DVB-S2, 4 tunere IHC Net og Control, som magisk tænder og slukker alt
P.S. Hvis jeg har mest grej når jeg dør, så har jeg vundet!-)


Skrevet af: zaboom
Skrevet den: 04-Marts-2010 kl. 08:04
Har også mit eget domæne, hosted hos one.com siden 2004, med alle de emailadresser jeg ønsker.
Fungerer yderst tilfredsstillende og som MCenterFreak skriver, livesupport mv. kører upåklageligt.
Nemt, hurtigt og billigt Wink


-------------
...længe efter glæden over den billige pris, huskes den dårlige kvalitet!


Skrevet af: Kandersen
Skrevet den: 04-Marts-2010 kl. 10:48
Jeg har min(e) egne domæner, min egen mailserver, min egen webserver og indtil i forgårs havde jeg faktisk også min egen DNS server. Jeg havde indtil i forgårs 100% kontrol over alt. Nu har jeg vel omkring 99% kontrol over alt Big smile
Årsagen til jeg lukkede DNS serveren skyldes, at man skal stille med 2 servere, og min "backup" valgte at lukke, og jeg gad ikke have 2 fysiske servere stående og køre, blot for DNS´s skyld. Så er det nemmere/billigere at benytte eksempelvis GratisDNS.
 
Eneste ulempe, det koster, dog primært strøm, og så indkøb af software. Men det er et engangsudgift.
 
Jeg har rigtig meget imod at man benytter googlemail, hotmail osv.. Ikke fordi det ikke virker, det virker skam rigtig godt faktisk. Hvad der derimod ikke er godt, det er spam, virus eller anden form for uønsket mail.
De gør absolut intet for at undgå spam eller anden form for uønsket mails. Dette er dog gældende for stortset alle former for udbydere. Man er som forbruger totalt overladt til sig selv.
Min vurdering er, at hvis man alligevel er overladt til sig selv, hvorfor så ikke sætte sin egen mailserver op istedet. Rigtig mange mailservere har man mulighed for at gøre en masse spændende ting i, som udelukker spam, virus og andet godt een gang for alle.
 
Jeg ved godt der er mange der vil sige, at dels de slet ikke kan finde ud af det, og dernæst at det er langt overkill for dem at have en maskine kørende 24/7 for mails. Det er også korrekt. Men mange har allerede en maskine kørende stortset hele tiden. Og hvorfor så ikke udnytte det.
 
Der er dog flere problemer i det, end jeg lige får det til at lyde som. F.eks ens internetudbyder, de har det desværre med at lukke for porte på linien, (pudsigt nok netop for at undgå at spam sendes FRA brugeren. De er sgu ikke for kvikke, de internetudbydere!!!). Og dette er en irreterende blokade for en mailserver. Det er dog muligt at vride armen om på dem, og bede dem fjerne denne fuldstændige unødige blokade. Alternativ ved at få fast IP (statisk IP).
 
Et andet problem er selvfølgelig softwaren. Jeg bruger selv en temmelig dyr server, men mindre kan gøre det. Prisen er dog oftest et udtryk for, hvor smart den er, netop på områder som sortering i uønsket mails.
 
Jeg mener dog, (ihvertfald i en meget naiv verden) at ens egen server er den rette løsning. Ihvertfald indtil udbyderne gider gøre noget effektivt ved det. Men det er der ikke rigtig udsigt til, tværtimod!
 


-------------
Mvh

Kim Andersen.
https://soundcloud.com/kim-andersen-12" rel="nofollow - https://soundcloud.com/kim-andersen-12


Skrevet af: confused
Skrevet den: 04-Marts-2010 kl. 10:57
Kandersen : Jeg har, indtil for kort tid siden, selv kørt med webserver, ftpserver, mailserver osv og vil absolut ikke give dig ret i at de gratis udbydere intet gør.
 
Mine spammails er efter flytning til googlemail reduceret til under 1% og jeg fik MASSER  af spam tidligere.


-------------
Min "videobåndoptager" kan optage mere end 10 tv kanaler samtidigt, men jeg når jo aldrig at se alle programmerne....


Skrevet af: danji
Skrevet den: 04-Marts-2010 kl. 11:20
Oprindeligt skrevet af Kandersen Kandersen skrev:


Eneste ulempe, det koster, dog primært strøm, og så indkøb af software. Men det er et engangsudgift.



Du vurderer tydeligvis ikke din tid som værende særlig kostbar. Udover den tid man skal bruge på at sætte det op, så er det af sikkerhedsmæssige årsager nødvendigt med løbende opdateringer af server SW, udover de opdateringer man laver for at få nye funktioner og bedre performance.

Hvis man har interessen i det bruger man jo gladeligt tiden på de, men for andre er prisen for den tid høj, og de 10-20 kr om måneden er hurtig godt givet ud.

-------------
Mvh dan.


Skrevet af: B-CLG
Skrevet den: 04-Marts-2010 kl. 11:21
Som svar på det oprindelige størgsmål:

Jeg ville oprette eget domæne som er beskrevet meget fint allerede. Muligvis hos one.com
Så ville jeg overveje om jeg ville benytte flere mailadresser. Eksempelvis én til privat/vigtige mails, som også kunne modtages på telefon/iPod etc. Og så én eller flere adresser til knap så vigtige formål.

Ved maildialog med modtagere, som jeg kunne mistænke for at sælge min email adresse, eller spamme mig i almindelighed, ville jeg oprette unikke mailadresser, som kunne lukkes igen efterfølgende. Kunne også være "projekt"orienteret (sommerferie2010@.....dk)
I praksis ville jeg benytte mig af alias og forward muligheden i administrationen. Hos one.com er webmail interfacet glimrende til til at afsende de relativt få mails. Derved skal jeg ikke oprette mange mailkonti i selve min mailklient for at styre denne multimailkontoordning. - men det er en smagssag.

Jeg ville endvidere sørge for at benytte IMAP i stedet for POP. IMAP giver mulighed for at folderstruktur og mails i disse foldere ligger på serveren. Det er i praksis dels en ok backup, dels giver det mulighed for at benytte folderne i webmail, og endelig gør det det svinenemt at migrere til ny pc eller ny mailklient.

/B


Skrevet af: Kandersen
Skrevet den: 04-Marts-2010 kl. 11:28
Alle jeg kender med gmail eller hotmail modtager jævnligt en hulens masse spam og virus. De skal manuelt sidde og filtrere på alverdens ting, hvis de vil undgå det. Det er et unødigt arbejde, da andre allerede har lavet det meste for dem i form af SBL (blacklister). Problemet er, at SBL er mailservere og ikke til mailklienter/webklienter og kan derfor ikke bruges.
 
Ydermere har hverken gmail eller hotmail mig bekendt kontrol med DNS. En simpel SPF som i princippet gør det at den holder afsenderen op imod sin IP og DNS IP, for at identificere vedkommende/server. Denne simple løsning kom for nogle år siden, men meget få bruger den.
 
Dette giver spamservere stortset frit spil. Og alle klienter/modtagere er prisgivet til at sidde og filtrere konstant, eller leve med det!
 
Hvis du gerne vil have spam på din gmail, så stik mig din emailadresse, så skal jeg sørge for du får spam. Eller rettere,du  opdager at google heller ikke gør noget for at undgå det LOL


-------------
Mvh

Kim Andersen.
https://soundcloud.com/kim-andersen-12" rel="nofollow - https://soundcloud.com/kim-andersen-12


Skrevet af: fltk
Skrevet den: 04-Marts-2010 kl. 11:29
Da jeg for 3½ år siden skiftede fra Get2net til Cybercity (dengang havde disse to ikke noget med hinanden at gøre), skulle jeg ikke skifte emailadresse, så jeg kører stadig med min gamle Get2net adresse.
 
Flemming


-------------
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix
Dune HD Realbox 4K
HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer
Thomson THA100


Skrevet af: Kandersen
Skrevet den: 04-Marts-2010 kl. 11:32
Oprindeligt skrevet af B-CLG B-CLG skrev:

Jeg ville endvidere sørge for at benytte IMAP i stedet for POP. IMAP giver mulighed for at folderstruktur og mails i disse foldere ligger på serveren. Det er i praksis dels en ok backup, dels giver det mulighed for at benytte folderne i webmail, og endelig gør det det svinenemt at migrere til ny pc eller ny mailklient.

 
IMAP er en rigtig god løsning til klienter, som har mailadgang flere forskellige steder fra eller som skifter mailklient/maskine/OS/opdatere/geninstallere ofte.
 
Jeg bruger selv Groupwise via en anden mailserver (ude i byen), hvor alt er samlet på. Den kører i princippet også IMAP.
 


-------------
Mvh

Kim Andersen.
https://soundcloud.com/kim-andersen-12" rel="nofollow - https://soundcloud.com/kim-andersen-12


Skrevet af: Kandersen
Skrevet den: 04-Marts-2010 kl. 11:36
Oprindeligt skrevet af danji danji skrev:


Du vurdere tydeligvis ikke din tid som værende særlig kostbar. Udover den tid man skal bruge på at sætte det op, så er det af sikkerhedsmæssige årsager nødvendigt med løbende opdateringer af server SW, udover de opdateringer man laver for at få nye funktioner og bedre performance.

Hvis man har interessen i det bruger man jo gladeligt tiden på de, men for andre er prisen for den tid høj, og de 10-20 kr om måneden er hurtig godt givet ud.
 
Hvis vi snakker mailserveren, så er det vist forholdsvis begrænset hvad jeg bruger af tid på den. Det er klart at man i starten er nødt til at bruge tid på at sætte sig ind i det. Men derfra, så passer den da sig selv rimelig godt.
Hvis vi snakker det hele, så har du ret i, at det tager tid sammenlagt. Nok omkring 5-10 minutter om dagen.
 


-------------
Mvh

Kim Andersen.
https://soundcloud.com/kim-andersen-12" rel="nofollow - https://soundcloud.com/kim-andersen-12


Skrevet af: confused
Skrevet den: 04-Marts-2010 kl. 11:37
Oprindeligt skrevet af Kandersen Kandersen skrev:

 
Ydermere har hverken gmail eller hotmail mig bekendt kontrol med DNS. En simpel SPF som i princippet gør det at den holder afsenderen op imod sin IP og DNS IP, for at identificere vedkommende/server. Denne simple løsning kom for nogle år siden, men meget få bruger den.
 
 
Mon ikke google gør : http://www.google.com/support/a/bin/answer.py?hl=en&answer=33786 - http://www.google.com/support/a/bin/answer.py?hl=en&answer=33786
 
Det er jo noget skidt at alle dem du kender, har problemer - alle dem jeg kender har ikke LOL
 
Og så kan man jo ikke vide hvor meget SPAM der KUNNE være kommet hvis ikke man havde brugt den service, eller som jeg, har haft egen mailserver uden filter på.


-------------
Min "videobåndoptager" kan optage mere end 10 tv kanaler samtidigt, men jeg når jo aldrig at se alle programmerne....


Skrevet af: Kandersen
Skrevet den: 04-Marts-2010 kl. 11:45
confused - Du har ret at Google Apps er præcis det rigtige. Men det som jeg hentyder til, det er dem der bruger gmail, hotmail osv.. Altså klienter, der bruger udbyderes domæne.

-------------
Mvh

Kim Andersen.
https://soundcloud.com/kim-andersen-12" rel="nofollow - https://soundcloud.com/kim-andersen-12


Skrevet af: confused
Skrevet den: 04-Marts-2010 kl. 11:47
Ok - sorry, så har vi snakket forbi hinanden Thumbs Up

-------------
Min "videobåndoptager" kan optage mere end 10 tv kanaler samtidigt, men jeg når jo aldrig at se alle programmerne....


Skrevet af: Poplic
Skrevet den: 04-Marts-2010 kl. 14:13
Oprindeligt skrevet af fltk fltk skrev:

Da jeg for 3½ år siden skiftede fra Get2net til Cybercity (dengang havde disse to ikke noget med hinanden at gøre), skulle jeg ikke skifte emailadresse, så jeg kører stadig med min gamle Get2net adresse.
 
Flemming


Det er korrekt, men du ved ikke, hvornår Cybercity/Telenor beslutter sig for at lukke get2net-adresserne. Der findes flere eksempler på, at mailadresser fra udbydere, der blev opkøbt, har kørt en periode og er blevet lukket ned med meget kort varsel.

Jeg ville nok i din situation finde en ny mailadresse og sende fra den (helst på dit eget domæne), og nat då modtager mails på get2net-adressen gøre afsenderen opmærksom på den nye adresse.

Ganske enkelt for at slippe for den potentielle risiko for at du en dag står med håret i postkassen og en besked om, at din mailadresse er ubrugelig om 7 eller 14 dage....


-------------
Pioneer PDP436FDE & PDPLX5090H
Onkyo TX-SR705
Harbo SUB10 & 5 x SAT10
PS2 - PS3
QNAP-TS 439 Pro
AppleTV
Zaptor


Skrevet af: Anders2400
Skrevet den: 04-Marts-2010 kl. 18:19
Oprindeligt skrevet af sodaha sodaha skrev:

Jeg bruger stadigvæk mine 2 e-mail konto'er hos TDC selvom jeg ikke er kunde hos dem mere. De er fra startende af 00'erne, dengang man havde moden  og en ADSL forbindelse på 256 KB. Nu har jeg Telmore internetThumbs Up og førhen havde jeg CyberCity Thumbs Down
 
Har tilføjet dem som konti i min Vista's Windows Mail, de fungede også fint i win98/XP outlook.  
 
Jeg bruger også stadig min e-mail konto hos TDC, selvom jeg ikke har været kunde der siden maj 2006... Jeg har faktisk forsøgt at kontakte kundeservice hos TDC for at få dem til lukke kontoen, men det skete aldrig... så hvis TDC vil give mig en gratis e-mail konto, ja så skal de også have lov til detWink
 
Så måske vil din e-mail konto stadig fungereClap


-------------
Panasonic TH-42PX80EA - AirTies 7310 - Onkyo TX-SR608 - Sony PlayStation 3 250GB - Logitech Harmony One - ASUS K53SM-SX164V - Fibia 100/100 Mbit


Skrevet af: Pakster
Skrevet den: 04-Marts-2010 kl. 18:34
Som forslået af andre.

Eget domæne via gratisdns.dk og e-mail hosting af google apps. (hotmail understøtter også gratis mail på eget domæne)

Den løsning bruger jeg og den spiller bare. Selv med min iphone hvor der også er synkronisering af kontaker og kalender.


-------------
www.duks.dk


Skrevet af: xEmiilx
Skrevet den: 04-Marts-2010 kl. 20:48
Oprindeligt skrevet af centric centric skrev:

 
Oprindeligt skrevet af Brixen Brixen skrev:

 
Så har jeg heller ikke forstået det rigtigt i første omgang.

Vil det sige at hvis man allerede har et dansk domæne til mail, så kan det flyttes over til google, og man betaler kun til DKhostmaster?

Ja. Du skal bare bruge google apps for private brugere. Den er gratis (og lidt svær at finde).


Edit:

Link til private: http://www.google.com/apps/intl/da/group/index.html - http://www.google.com/apps/intl/da/group/index.html

Så har jeg da hjulpet lidt. Big smile

Okay, jeg har et domæne så det eneste det koster mig er de 45 kroner jeg betaler for domænet og så kan jeg ellers have så mange mails jeg vil med google apps så længe de ender på @mitdomæne

Er det korrekt eller er jeg helt forkert på den?


Skrevet af: MCenterFreak
Skrevet den: 05-Marts-2010 kl. 00:29
Ja jo længere trådene bliver, jo flere gentagelser. Måske fordi de bliver læst bagfra. Jeg synes ærlig talt at nogen spilder andres tid.
 
Jeg vil bare sige til xEmiilx: lyt nu til nogen af de gode råd i STARTEN af tråden. Det der Google er noget l..t
Du bliver hegnet ind igen, som du er nu. Få nu dit eget domæne, placer det hos en fuldstændig uafhængig hoteludbyder (f.eks. one.com) og du er HJEMME resten af livet! (bare du husker de 45 kr. til DKHOSTMASTER årligt. Du kan skøjte rundt blandt alle internetudbydere, men domæne og indhold er dit! Ved godt det koster 135 om året at være One.com kunde, men det er det samme som en tur på McDonalds


-------------
DVBViewer klient/Server, LG Ultra HD TV 65", Digital Devices DVB-S2, 4 tunere IHC Net og Control, som magisk tænder og slukker alt
P.S. Hvis jeg har mest grej når jeg dør, så har jeg vundet!-)


Skrevet af: confused
Skrevet den: 05-Marts-2010 kl. 06:53
Der er overhovedet ikke nogen fordel ved one.com ifht. google apps, så længe man bare bruger sit eget domæne.
 
xEmiilx : helt rigtigt forstået :-)


-------------
Min "videobåndoptager" kan optage mere end 10 tv kanaler samtidigt, men jeg når jo aldrig at se alle programmerne....


Skrevet af: mbw2001
Skrevet den: 05-Marts-2010 kl. 07:30
Oprindeligt skrevet af MCenterFreak MCenterFreak skrev:

Jeg vil bare sige til xEmiilx: lyt nu til nogen af de gode råd i STARTEN af tråden. Det der Google er noget l..t


Hvad er det ved Google Apps som er noget lort? Er du utilfreds pejer du bare dit domæne på en anden mailserver.
Har brugt gmail/google apps siden 2004 og har aldrig haft problemer. Har mail/kalender/dokumenter/kontakter m.v. hos google og alt synokroniseres automatisk med min android telefon+mac+diverse stationære.
Og med hensyn til plads har jeg ikke slettet en mail endnu.
Alt sammen for 0,- (da jeg alligevel har mit domæne).


-------------
http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=74355 - Min HTPC/Projektor stuebiograf


Skrevet af: MCenterFreak
Skrevet den: 05-Marts-2010 kl. 11:06
Oprindeligt skrevet af mbw2001 mbw2001 skrev:

Oprindeligt skrevet af MCenterFreak MCenterFreak skrev:

Jeg vil bare sige til xEmiilx: lyt nu til nogen af de gode råd i STARTEN af tråden. Det der Google er noget l..t


Hvad er det ved Google Apps som er noget lort?
Det mener jeg at jeg allerede har formuleret, længere oppe i tråden


-------------
DVBViewer klient/Server, LG Ultra HD TV 65", Digital Devices DVB-S2, 4 tunere IHC Net og Control, som magisk tænder og slukker alt
P.S. Hvis jeg har mest grej når jeg dør, så har jeg vundet!-)


Skrevet af: Helmø
Skrevet den: 05-Marts-2010 kl. 11:35
Oprindeligt skrevet af MCenterFreak MCenterFreak skrev:

Det mener jeg at jeg allerede har formuleret, længere oppe i tråden

Nu er jeg ikke jurist - men det du refererer til tidligere har noget med en startside at gøre - det kommer vel ikke i brug i forbindelse med at bruge google som mail-server?
Sådan som jeg læser det så skriver google at de selv vil bestemme hvordan deres startside skal se ud og at der vil være reklamer på deres søge-resultat side - det er der vel ikke noget overraskende i?
De sætter vel ikke krav om at ens domæne skal pege på google.com som startside - eller?


Skrevet af: xEmiilx
Skrevet den: 07-Marts-2010 kl. 12:27
Oprindeligt skrevet af confused confused skrev:

Der er overhovedet ikke nogen fordel ved one.com ifht. google apps, så længe man bare bruger sit eget domæne.
 
xEmiilx : helt rigtigt forstået :-)
Godt, lige nu er mit domæne hostet hos dandomain men der koster det 10 kroner om måneden at have DNS pegning som jeg skal bruge til google apps.

Så derfor overvejer jeg at flytte mit dk domæne til gratisdns, og er det gratis?

Og findes der andre der er bedre end gratisdns som også tilbyder gratis DNS Pegning til google apps.

Og nu et sidste spørgsmål, når jeg har sat dns pegning til google apps, kan jeg så stadig lave en hjemmeside så når jeg går ind på hovedsiden fx. mit-navn.dk så kommer den direkte ind på min hjemmeside jeg har lavet?? Smile


Skrevet af: confused
Skrevet den: 07-Marts-2010 kl. 12:37
Jeg mener at det du skal gøre, er at lave en redelegering til gratisdns. Jeg tænker ikke at det koster noget.
 
Alle steder hvor du kan styre din dns, er det fuldstændigt frit hvor du peger hen. Dvs det er dig der styrer om det skal peges til google apps.
 
Du kan sagtens pege din mail hen på google apps, samtidig med at du peger på din hjemmeside et helt andet sted. De 2 ting behøver ikke at hænge sammen. Jeg bruger f.eks google apps til mail, samtidig med at jeg selv hoster min hjemmeside.


-------------
Min "videobåndoptager" kan optage mere end 10 tv kanaler samtidigt, men jeg når jo aldrig at se alle programmerne....


Skrevet af: xEmiilx
Skrevet den: 07-Marts-2010 kl. 12:55
Oprindeligt skrevet af confused confused skrev:

Jeg mener at det du skal gøre, er at lave en redelegering til gratisdns. Jeg tænker ikke at det koster noget.
 
Alle steder hvor du kan styre din dns, er det fuldstændigt frit hvor du peger hen. Dvs det er dig der styrer om det skal peges til google apps.
 
Du kan sagtens pege din mail hen på google apps, samtidig med at du peger på din hjemmeside et helt andet sted. De 2 ting behøver ikke at hænge sammen. Jeg bruger f.eks google apps til mail, samtidig med at jeg selv hoster min hjemmeside.

Okay mange tak for det.

Men kan jeg oprette et webhotel hos gratisdns, hvis ikke hvor skal jeg så oprette det henne for at få en hjemmeside op på mit domæne når jeg har flyttet det til gratisdns?Smile


Skrevet af: MCenterFreak
Skrevet den: 07-Marts-2010 kl. 12:58
Oprindeligt skrevet af xEmiilx xEmiilx skrev:

Oprindeligt skrevet af confused confused skrev:

Der er overhovedet ikke nogen fordel ved one.com ifht. google apps, så længe man bare bruger sit eget domæne.
 
xEmiilx : helt rigtigt forstået :-)
Godt, lige nu er mit domæne hostet hos dandomain men der koster det 10 kroner om måneden at have DNS pegning som jeg skal bruge til google apps.

Så derfor overvejer jeg at flytte mit dk domæne til gratisdns, og er det gratis?

Og findes der andre der er bedre end gratisdns som også tilbyder gratis DNS Pegning til google apps.

Og nu et sidste spørgsmål, når jeg har sat dns pegning til google apps, kan jeg så stadig lave en hjemmeside så når jeg går ind på hovedsiden fx. mit-navn.dk så kommer den direkte ind på min hjemmeside jeg har lavet?? Smile
Ja men hvis du allerede har et domæne på et hotel, hvorfor så pege på Google Aps. Du kan vel have det hele liggende hso Dandoamin. Jeg har det hele liggende hos one.com. Der er der 3 gb. plads til websider og mails, og ubegrænset antal email adresser. Værktøjer til at lave hejmmesider, webmail, så der er det hele for 11 kr. om måneden

-------------
DVBViewer klient/Server, LG Ultra HD TV 65", Digital Devices DVB-S2, 4 tunere IHC Net og Control, som magisk tænder og slukker alt
P.S. Hvis jeg har mest grej når jeg dør, så har jeg vundet!-)


Skrevet af: xEmiilx
Skrevet den: 07-Marts-2010 kl. 13:05
Oprindeligt skrevet af MCenterFreak MCenterFreak skrev:

Oprindeligt skrevet af xEmiilx xEmiilx skrev:

Oprindeligt skrevet af confused confused skrev:

Der er overhovedet ikke nogen fordel ved one.com ifht. google apps, så længe man bare bruger sit eget domæne.
 
xEmiilx : helt rigtigt forstået :-)
Godt, lige nu er mit domæne hostet hos dandomain men der koster det 10 kroner om måneden at have DNS pegning som jeg skal bruge til google apps.

Så derfor overvejer jeg at flytte mit dk domæne til gratisdns, og er det gratis?

Og findes der andre der er bedre end gratisdns som også tilbyder gratis DNS Pegning til google apps.

Og nu et sidste spørgsmål, når jeg har sat dns pegning til google apps, kan jeg så stadig lave en hjemmeside så når jeg går ind på hovedsiden fx. mit-navn.dk så kommer den direkte ind på min hjemmeside jeg har lavet?? Smile
Ja men hvis du allerede har et domæne på et hotel, hvorfor så pege på Google Aps. Du kan vel have det hele liggende hso Dandoamin. Jeg har det hele liggende hos one.com. Der er der 3 gb. plads til websider og mails, og ubegrænset antal email adresser. Værktøjer til at lave hejmmesider, webmail, så der er det hele for 11 kr. om måneden

Jeg har IKKE allerede et webhotel, det eneste jeg betaler er 45 kroner årligt til dk hostmaster, og jeg vil til at starte med bare have emails uden det koster ekstra, det er derfor jeg har overvejet gratisdns Smile


Skrevet af: mbw2001
Skrevet den: 07-Marts-2010 kl. 13:33
Du kan bare pege MX recorden (mail) på Google Apps, og når du har så fundet et sted at hoste din hjemmeside peger du bare A recorder (www) på den server du har fundet.

-------------
http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=74355 - Min HTPC/Projektor stuebiograf


Skrevet af: confused
Skrevet den: 07-Marts-2010 kl. 13:37
Oprindeligt skrevet af mbw2001 mbw2001 skrev:

Du kan bare pege MX recorden (mail) på Google Apps, og når du har så fundet et sted at hoste din hjemmeside peger du bare A recorder (www) på den server du har fundet.
 
Nej a-recorden domænenavn.dk på serverens ip
 
Og cnamen http://www.domænenavn - www.domænenavn eller *.domænenavn op på a-recorden !
 
Shit jeg er en nørd !


-------------
Min "videobåndoptager" kan optage mere end 10 tv kanaler samtidigt, men jeg når jo aldrig at se alle programmerne....


Skrevet af: mbw2001
Skrevet den: 07-Marts-2010 kl. 13:45
Det er vel op til brugeren selv. Man kan sagtens gøre som du skriver og tror egentlig også mit domæne er sat således op. Men det er jo ikke eneste løsning.

Du kan jo sagtens lave en A record som pejer bananhat.confused.dk på 1.2.3.4.

Nu var www ikke en hentydning til subdomænet www men derimod ment som hjemmeside.


-------------
http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=74355 - Min HTPC/Projektor stuebiograf


Skrevet af: confused
Skrevet den: 07-Marts-2010 kl. 13:58
Oprindeligt skrevet af mbw2001 mbw2001 skrev:

Det er vel op til brugeren selv. Man kan sagtens gøre som du skriver og tror egentlig også mit domæne er sat således op. Men det er jo ikke eneste løsning.

Du kan jo sagtens lave en A record som pejer bananhat.confused.dk på 1.2.3.4.

Nu var www ikke en hentydning til subdomænet www men derimod ment som hjemmeside.
 
Hmmm nej, for jeg ejer ikke domænet confused....... LOL
 
 


-------------
Min "videobåndoptager" kan optage mere end 10 tv kanaler samtidigt, men jeg når jo aldrig at se alle programmerne....


Skrevet af: mbw2001
Skrevet den: 07-Marts-2010 kl. 13:59
Så må du gøre det i host filen :)


-------------
http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=74355 - Min HTPC/Projektor stuebiograf


Skrevet af: confused
Skrevet den: 07-Marts-2010 kl. 14:00
Ha ha - nååå ja

-------------
Min "videobåndoptager" kan optage mere end 10 tv kanaler samtidigt, men jeg når jo aldrig at se alle programmerne....


Skrevet af: xEmiilx
Skrevet den: 07-Marts-2010 kl. 14:10
confused og mbw2001

Det lyder sgu avanceret drenge, jeg tror bare jeg vil starte med at få det til at køre med gratisdns og google apps og så vende tilbage når jeg har brug for hostning af hjemmeside, for jeg forstår ikke så meget af det i skriver omkring det :)


Skrevet af: confused
Skrevet den: 07-Marts-2010 kl. 14:12
Undskyld - vi løb vist af sporet. Jeg synes det er en god ide med gratisdns. Den bruger jeg også altid og har gjort det i 12-13 år efterhånden.

-------------
Min "videobåndoptager" kan optage mere end 10 tv kanaler samtidigt, men jeg når jo aldrig at se alle programmerne....


Skrevet af: mbw2001
Skrevet den: 07-Marts-2010 kl. 14:14
Når du ser interfacet hos GratisDNS er det slet ikke så slemt som det lyder.
Det er bare mig og confused som skal spille lidt smarte :)


-------------
http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=74355 - Min HTPC/Projektor stuebiograf


Skrevet af: xEmiilx
Skrevet den: 07-Marts-2010 kl. 14:23
Okay tak endnu en gang, det vil jeg så forsøge mig med hos gratisdns :)


Skrevet af: Kandersen
Skrevet den: 07-Marts-2010 kl. 14:50
Oprindeligt skrevet af mbw2001 mbw2001 skrev:

Når du ser interfacet hos GratisDNS er det slet ikke så slemt som det lyder.
Det er bare mig og confused som skal spille lidt smarte :)
Så gør det rigtigt LOL 
http://www.domæne.xx - www.domæne.xx er ikke en a-record, men derimod et cname Wink

-------------
Mvh

Kim Andersen.
https://soundcloud.com/kim-andersen-12" rel="nofollow - https://soundcloud.com/kim-andersen-12


Skrevet af: Brixen
Skrevet den: 07-Marts-2010 kl. 14:55
Oprindeligt skrevet af xEmiilx xEmiilx skrev:

confused og mbw2001

Det lyder sgu avanceret drenge, jeg tror bare jeg vil starte med at få det til at køre med gratisdns og google apps og så vende tilbage når jeg har brug for hostning af hjemmeside, for jeg forstår ikke så meget af det i skriver omkring det :)


Det er forklaret for ikke-nørder her:
http://blogs.fagbladet.dk/it/sadan-far-du-dit-eget-dom%C3%A6nenavn-pa-google-mail/ - http://blogs.fagbladet.dk/it/sadan-far-du-dit-eget-dom%C3%A6nenavn-pa-google-mail/



-------------
Venlig hilsen
KB


Skrevet af: xEmiilx
Skrevet den: 07-Marts-2010 kl. 17:04
Oprindeligt skrevet af MCenterFreak 
<DIV></DIV>Hvis jeg var dig, ville jeg en gang for alle løse problem. 
<DIV>1. Opret dit eget domæne og placer det på et webhotel. det kunne være xEmiilx.dk som er ledigt.</DIV>
<DIV>Du kan gøre det meget simpelt hos one.com, og det koster 11 kr. om måneden</DIV>
<DIV>2. Skriv til alle dine mail kontakter at du har fået ny mailadresse, f.eks.  <font color='#0000FF'>mailto:mail@xEmiilx.dk</font> - mail@xEmiilx.dk </DIV>
<DIV><FONT size=4>3. opretter en svarregel i dit mailprogram der automatisk svarer at du har fået ny mailadresse.</FONT></DIV>
<DIV>Efter et stykke tid skifter du til f.eks. Fullrate, her får du f.eks. 10 mbit for 199 pr. måned</DIV>
<DIV>Herefter kan du skifte internetleverandør så ofte du lyster</DIV>[/QUOTE MCenterFreak
Hvis jeg var dig, ville jeg en gang for alle løse problem.
1. Opret dit eget domæne og placer det på et webhotel. det kunne være xEmiilx.dk som er ledigt.
Du kan gøre det meget simpelt hos one.com, og det koster 11 kr. om måneden
2. Skriv til alle dine mail kontakter at du har fået ny mailadresse, f.eks. mailto:mail@xEmiilx.dk - mail@xEmiilx.dk
3. opretter en svarregel i dit mailprogram der automatisk svarer at du har fået ny mailadresse.
Efter et stykke tid skifter du til f.eks. Fullrate, her får du f.eks. 10 mbit for 199 pr. måned
Herefter kan du skifte internetleverandør så ofte du lyster
[/QUOTE skrev:


 
Nu skriver du at jeg kan oprette en svarregl som automatisk svarer at jeg har fået ny emailadresse, men hvad så når jeg opsiger bredbånd jeg har hos TDC og de dermed lukker min email, hvad sker der så når folk sender emails til min gamle email adresse? Smile
 
Nu skriver du at jeg kan oprette en svarregl som automatisk svarer at jeg har fået ny emailadresse, men hvad så når jeg opsiger bredbånd jeg har hos TDC og de dermed lukker min email, hvad sker der så når folk sender emails til min gamle email adresse? Smile


Skrevet af: MCenterFreak
Skrevet den: 07-Marts-2010 kl. 17:22
Så vil afsenderen få en meddelese om at modtageren ikke eksisterer, dog ikke i så klar tekst som her, men noget mere teknisk

-------------
DVBViewer klient/Server, LG Ultra HD TV 65", Digital Devices DVB-S2, 4 tunere IHC Net og Control, som magisk tænder og slukker alt
P.S. Hvis jeg har mest grej når jeg dør, så har jeg vundet!-)


Skrevet af: MCenterFreak
Skrevet den: 07-Marts-2010 kl. 17:23
Det var derfor du skulle lade den køre i et stykke tid

-------------
DVBViewer klient/Server, LG Ultra HD TV 65", Digital Devices DVB-S2, 4 tunere IHC Net og Control, som magisk tænder og slukker alt
P.S. Hvis jeg har mest grej når jeg dør, så har jeg vundet!-)


Skrevet af: xEmiilx
Skrevet den: 07-Marts-2010 kl. 20:23
Jeg kan ikke flytte mit dk domæne til gratisdns jeg ved ikke hvad jeg gør galt.
 
Jeg har fuldt anvisningerne på denne side: https://ssl.gratisdns.dk/order.phtml?action=transfer - https://ssl.gratisdns.dk/order.phtml?action=transfer
 
Og jeg har ventet som der står jeg skal i trin 2.
 
Jeg har oprettet en bruger og tastet mit domæne ind under primær dns som der står jeg skal.
 
Men når jeg indtatster mit domæne i boksen nederst på siden og trykker: "send redelegeringsmodning" så skriver den bare: "Domænet mit-domæne.dk* var ikke muligt pt at redelegere hos DK-Hostmaster, prøv at vente en times tid eller to og prøv igen.
HUSK AT OPRETTE DNS FØRST! http://admin.gratisdns.dk - http://admin.gratisdns.dk "
 
Hvad skal jeg gøre Smile
 
*Jeg har skrevet mit-domæne.dk da jeg ikke ønsker at offentliggøre mit domænenavn.


Skrevet af: mbw2001
Skrevet den: 07-Marts-2010 kl. 23:49
Oprindeligt skrevet af Kandersen Kandersen skrev:

Oprindeligt skrevet af mbw2001 mbw2001 skrev:

Når du ser interfacet hos GratisDNS er det slet ikke så slemt som det lyder.
Det er bare mig og confused som skal spille lidt smarte :)
Så gør det rigtigt LOL 
http://www.dom%C3%A6ne.xx - www.domæne.xx er ikke en a-record, men derimod et cname Wink


Nu må i stoppe med at rette andre når i ikke selv har styr på begreberne :)

www.domæne.xx er et domæne navn. Dette domæne navn kan så enten være en a-record og dermed pege på en IP eller et CNAME og dermed pege på en A-record.

www.tdc.dk.        900    IN    A    80.160.79.24
www.tdc.dk = A record

www.fullrate.dk.    308    IN    A    90.185.3.106
www.fullrate.dk = A record

og sørme om ikke
www.recordere.dk.    12759    IN    A    93.167.198.110
www.recordere.dk = A record.

www.google.com.        220818    IN    CNAME    www.l.google.com.
www.google.com = CNAME

Altså www.domæne.xx KAN være et CNAME...!

Undskyld for derail...


-------------
http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=74355 - Min HTPC/Projektor stuebiograf


Skrevet af: MCenterFreak
Skrevet den: 08-Marts-2010 kl. 00:52

Typo



-------------
DVBViewer klient/Server, LG Ultra HD TV 65", Digital Devices DVB-S2, 4 tunere IHC Net og Control, som magisk tænder og slukker alt
P.S. Hvis jeg har mest grej når jeg dør, så har jeg vundet!-)


Skrevet af: MCenterFreak
Skrevet den: 08-Marts-2010 kl. 00:55
Oprindeligt skrevet af xEmiilx xEmiilx skrev:

Jeg kan ikke flytte mit dk domæne til gratisdns jeg ved ikke hvad jeg gør galt.
 
Jeg har fuldt anvisningerne på denne side: https://ssl.gratisdns.dk/order.phtml?action=transfer - https://ssl.gratisdns.dk/order.phtml?action=transfer
 
Og jeg har ventet som der står jeg skal i trin 2.
 
Jeg har oprettet en bruger og tastet mit domæne ind under primær dns som der står jeg skal.
 
Men når jeg indtatster mit domæne i boksen nederst på siden og trykker: "send redelegeringsmodning" så skriver den bare: "Domænet mit-domæne.dk* var ikke muligt pt at redelegere hos DK-Hostmaster, prøv at vente en times tid eller to og prøv igen.
HUSK AT OPRETTE DNS FØRST! http://admin.gratisdns.dk/ - http://admin.gratisdns.dk "
 
Hvad skal jeg gøre Smile
 
*Jeg har skrevet mit-domæne.dk da jeg ikke ønsker at offentliggøre mit domænenavn.
Ja men når noget er gratis, så har det en pris. Prisen er at du skal gøre ALT selv, inklusive at sætte sig ind i det hele. Så du må igang med at læse alle de udførlige, men ofte kringlede, vejledninger hos GratisDNS


-------------
DVBViewer klient/Server, LG Ultra HD TV 65", Digital Devices DVB-S2, 4 tunere IHC Net og Control, som magisk tænder og slukker alt
P.S. Hvis jeg har mest grej når jeg dør, så har jeg vundet!-)


Skrevet af: MCenterFreak
Skrevet den: 08-Marts-2010 kl. 01:06
Grunden til at jeg er lidt spids er at jeg netop pointerede i en af mine tidligere indlæg, at der var 24/365 support inkluderet i en pris på 11 kr. om måneden hos en anden leverandør!!
Man skulle så bare ikke vælge GratisDNS, for det er der ikke der. Det er 100% selvbetjening, og uden support


-------------
DVBViewer klient/Server, LG Ultra HD TV 65", Digital Devices DVB-S2, 4 tunere IHC Net og Control, som magisk tænder og slukker alt
P.S. Hvis jeg har mest grej når jeg dør, så har jeg vundet!-)


Skrevet af: lunddal
Skrevet den: 08-Marts-2010 kl. 01:44
Oprindeligt skrevet af xEmiilx xEmiilx skrev:

Jeg kan ikke flytte mit dk domæne til gratisdns jeg ved ikke hvad jeg gør galt.
 
Jeg har fuldt anvisningerne på denne side: https://ssl.gratisdns.dk/order.phtml?action=transfer - https://ssl.gratisdns.dk/order.phtml?action=transfer
 
Og jeg har ventet som der står jeg skal i trin 2.
 
Jeg har oprettet en bruger og tastet mit domæne ind under primær dns som der står jeg skal.
 
Men når jeg indtatster mit domæne i boksen nederst på siden og trykker: "send redelegeringsmodning" så skriver den bare: "Domænet mit-domæne.dk* var ikke muligt pt at redelegere hos DK-Hostmaster, prøv at vente en times tid eller to og prøv igen.
HUSK AT OPRETTE DNS FØRST! http://admin.gratisdns.dk -
 
Hvad skal jeg gøre Smile
 
*Jeg har skrevet mit-domæne.dk da jeg ikke ønsker at offentliggøre mit domænenavn.

Du kan med fordel kigge i deres forum  http://forum.gratisdns.dk/ - http://forum.gratisdns.dk/  eller i deres wiki  http://wiki.larsendata.dk/index.php/GratisDNS.dk - http://wiki.larsendata.dk/index.php/GratisDNS.dk


Skrevet af: Kandersen
Skrevet den: 08-Marts-2010 kl. 08:13
Oprindeligt skrevet af xEmiilx xEmiilx skrev:

Jeg kan ikke flytte mit dk domæne til gratisdns jeg ved ikke hvad jeg gør galt.
 
Jeg har fuldt anvisningerne på denne side: https://ssl.gratisdns.dk/order.phtml?action=transfer - https://ssl.gratisdns.dk/order.phtml?action=transfer
 
Og jeg har ventet som der står jeg skal i trin 2.
 
Jeg har oprettet en bruger og tastet mit domæne ind under primær dns som der står jeg skal.
 
Men når jeg indtatster mit domæne i boksen nederst på siden og trykker: "send redelegeringsmodning" så skriver den bare: "Domænet mit-domæne.dk* var ikke muligt pt at redelegere hos DK-Hostmaster, prøv at vente en times tid eller to og prøv igen.
HUSK AT OPRETTE DNS FØRST! http://admin.gratisdns.dk - http://admin.gratisdns.dk "
 
Hvad skal jeg gøre Smile
 
*Jeg har skrevet mit-domæne.dk da jeg ikke ønsker at offentliggøre mit domænenavn.
Gør som der står. Vent nogle timer og gør det igen. Det er en velkendt "fejl".
 
 


-------------
Mvh

Kim Andersen.
https://soundcloud.com/kim-andersen-12" rel="nofollow - https://soundcloud.com/kim-andersen-12


Skrevet af: Kandersen
Skrevet den: 08-Marts-2010 kl. 08:22
Oprindeligt skrevet af mbw2001 mbw2001 skrev:


Altså www.domæne.xx KAN være et CNAME...!

Undskyld for derail...
 
Domænet er domæne.xx og hører derfor under a-record.
Alt andet derudover, xxx.domæne.xx kan være opsat som a-record eller cnames. Cnames er mest korrekt, da det ikke er "hoved domænet", om man vil.
 
Det har/får betydning, hvis du skal lave sub-domænet´s eget mx record. Det kan ikke lade sig gøre, medmindre du bruger cname.
Eksempelvis:
mit.domæne.dk, mx-mit.domæne.dk
Ovenstående KRÆVER at mit.domæne.dk er opsat som cname. Hvis det er opsat som a-record, så kan du ikke lave mx record til det, men ryger istedet på domæne.dk og bruger dets mx-record.
 
Derfor er cname mest korrekt for subdomæner olign.
 
Bruger man ikke mx record til sine sub domæner, så er det ligegyldigt om de er opsat som a-record eller cname.
 


-------------
Mvh

Kim Andersen.
https://soundcloud.com/kim-andersen-12" rel="nofollow - https://soundcloud.com/kim-andersen-12


Skrevet af: mbw2001
Skrevet den: 08-Marts-2010 kl. 12:03
Oprindeligt skrevet af Kandersen Kandersen skrev:

Cnames er mest korrekt, da det ikke er "hoved domænet", om man vil.


Så synes jeg du skulle ringe til TDC, Fullrate, Telenor m.v. og sige de gør det forkert :)

Har du desuden dokumentation for din udtalelse om MX records for det giver umiddelbart ikke mening i mit hovede, men kan være jeg misforstår dig.
En A-record vil typisk peje på en anden server, så at det kræver et CNAME for en anden mailserver giver for mig ingen mening.

Det lyder mest af alt som om du er vandt til "små" domæner. Typisk en A-record som pejer på IP'en og så en CNAME med *.bla.dk som pejer på a-recorden.

På det primære domæne jeg arbejder med er der minimum 100 A records og lidt færre CNAMEs. Altså er "www" kun én server ud af mange og har derfor egen A-record.




-------------
http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=74355 - Min HTPC/Projektor stuebiograf


Skrevet af: B-CLG
Skrevet den: 08-Marts-2010 kl. 13:03
Det er jo hat og briller det her!
Brugeren som alle efter bedste evne forsøger at hjælpe, er ikke hjulpet ved at blive kørt rundt i domænerecords etc.

Det fremgår, at vi ikke taler om en specielt teknisk person, som samtidig ikke er helt afklaret om hvad der skal ske i fremtiden.

Bedste råd er derfor at finde en enkelt løsning.
Hvis den så koster mere end alverdens gratisservices, så er det altså bare prisen at betale for at "nogen" har samlet mail, web, storage og administrationsmodul i en pakke.

Så tilbage til start.
1. Vælg one.com
2. Opsæt din nye mail
3. Giv besked til kontakter
4. Efter en periode opsiger du gammel mail

Og mht. "gratis", så er der altid en pris et eller andet sted. IT branchen er altså ikke fyldt med velgørenhedsvirksomheder der beskæftiger hobe af gratisarbejdere :-)

/B



Skrevet af: mbw2001
Skrevet den: 08-Marts-2010 kl. 13:39
Oprindeligt skrevet af B-CLG B-CLG skrev:

Det er jo hat og briller det her!
Brugeren som alle efter bedste evne forsøger at hjælpe, er ikke hjulpet ved at blive kørt rundt i domænerecords etc.

Det fremgår, at vi ikke taler om en specielt teknisk person, som samtidig ikke er helt afklaret om hvad der skal ske i fremtiden.


De virker nu for mig som om han har været fint i stand til at skældne ontopic og offtopic. Han har fundet ud af hvor han flytter domænet til GratisDNS og er her stødt på et reelt problem, og i stedet for at opgive har han mod på at fortsætte udfordringen og spørger videre.

Hvad har han af gavn af at alle siger: "Du er for dum til at bruge GratisDNS, betal dig fra det".

Han har fået et udemærket forslag fra MCenterFreak med at bruge one.com hvis han vil betale sig fra det, og han har fået anbefalet GratisDNS bl.a. fra mig hvis han ikke vil betale. Så er det op til trådstarter hvad han vælger.

Med hensyn til gratis så påstår jeg ikke at hverken Google Apps eller GratisDNS ikke tjener penge. Men hvis min saldo før=min saldo efter så er det gratis for mig.


-------------
http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=74355 - Min HTPC/Projektor stuebiograf


Skrevet af: lunddal
Skrevet den: 08-Marts-2010 kl. 22:23
Oprindeligt skrevet af Kandersen Kandersen skrev:

Oprindeligt skrevet af mbw2001 mbw2001 skrev:


Altså www.domæne.xx KAN være et CNAME...!

Undskyld for derail...
 
Domænet er domæne.xx og hører derfor under a-record.
Alt andet derudover, xxx.domæne.xx kan være opsat som a-record eller cnames. Cnames er mest korrekt, da det ikke er "hoved domænet", om man vil.

Æh, hvad? Det er da noget være vrøvl det der.

domæne.xx er korrekt nok domænet, men ikke en A record.

mail.domæne.xx er så gerne en A record og den kan man pege på i sin MX record.

smtp.domæne.xx kan så være et CNAME der peger på mail.domæne.xx.


Skrevet af: MCenterFreak
Skrevet den: 08-Marts-2010 kl. 22:34
Kan i ikke godt stoppe det der. Opret en tråd på http://www.idoterderersåklogeatdekanundværestortsetalt.dk - www.idoterderersåklogeatdekanundværestortsetalt.dk .  Der kan i få rigtig godt modspil.

-------------
DVBViewer klient/Server, LG Ultra HD TV 65", Digital Devices DVB-S2, 4 tunere IHC Net og Control, som magisk tænder og slukker alt
P.S. Hvis jeg har mest grej når jeg dør, så har jeg vundet!-)


Skrevet af: lunddal
Skrevet den: 08-Marts-2010 kl. 22:37
Det var dog satans så sur du er i denne tråd.


Skrevet af: MCenterFreak
Skrevet den: 08-Marts-2010 kl. 22:55
Ja men hvad er formålet med det her. En bruger har et problem. Han stiller et spørgsmål.  Nogen svarer. Men som noget nyt går nogen af dem som ved noget om det i selvsving. De kæmper nu om hvem der ved mest om forskellige standarder for hvordan internettet er opbygget. Hvad fanden skal han bruge det til. Har i ikke fattet at BRUGER forums er et sted hvor BRUGERE kan stille spørgsmål, og så kan VENLIGE mennesker svare, hvis de har lyst.

-------------
DVBViewer klient/Server, LG Ultra HD TV 65", Digital Devices DVB-S2, 4 tunere IHC Net og Control, som magisk tænder og slukker alt
P.S. Hvis jeg har mest grej når jeg dør, så har jeg vundet!-)


Skrevet af: mbw2001
Skrevet den: 08-Marts-2010 kl. 23:57
Så nu er vi ikke venlige fordi vi ikke svarer det samme som dig.
Brugeren spørger ind til Google Apps da han ikke vil betale for mail. Han sender mig endda en PM og spørger ind til GratisDNS.
Så lad være med at være så dumsmart og lad os andre hjælpe brugeren efter hans ønske i stedet for bare at pushe et eller andet betalingsprodukt.

BTW kan ikke finde http://www.idoterderers%c3%a5klogeatdekanundv%c3%a6restortsetalt.dk/ - www.idoterderersåklogeatdekanundværestortsetalt.dk . De har sq nok glemt at oprette en A-record... eller CN... fuck im lost...

-------------
http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=74355 - Min HTPC/Projektor stuebiograf


Skrevet af: B-CLG
Skrevet den: 09-Marts-2010 kl. 08:20
Der er næppe tvivl om at folk her er venlige og kompetente, og alene ønsker at hjælpe manden.
At tråden pludselig bliver teknisk og flyver ud af et sidespor, bekræfter nu bare, at det nok ikke er denne vej  brugeren skal ledes.

Det er i øvrigt ikke et spørgsmål om disrespekt for mandens intellekt. Man kan jo sagtens være æresmedlem af Mensa og hjernekirurg og samtidig være bedst tjent med en enkelt løsning på IT fronten.

/B


Skrevet af: mbw2001
Skrevet den: 09-Marts-2010 kl. 08:28
Oprindeligt skrevet af B-CLG B-CLG skrev:

At tråden pludselig bliver teknisk og flyver ud af et sidespor, bekræfter nu bare, at det nok ikke er denne vej  brugeren skal ledes.

Mener stadigvæk at det er respektløst at træffe dette valg henover hovedet på trådstarter. Jeg kommer med mit forslag. Hvis ingen gider kommentere mit forslag så var det nok ikke særlig godt. Hvis der spørges nærmere ind til det så svarer jeg.


-------------
http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=74355 - Min HTPC/Projektor stuebiograf


Skrevet af: B-CLG
Skrevet den: 09-Marts-2010 kl. 08:49
Nu er trådstarter jo ikke tvunget til noget som helst.
Fra begyndelsen fremgår det heller ikke, at der måske senere støder lidt web til, ligesom det er vanskeligt at vurdere trådstarters niveau eller ambition.

Men som tråden skrider frem, synes jeg at det giver mening at stoppe op og se hvad der er gang i - uanset den tekniske kvalitet af tilbagemeldingerne. Ud fra denne vurdering synes jeg ikke det er respektløst at anbefale en "keep it simple" løsning. Også selv om det koster et eller andet.

/B


Skrevet af: mbw2001
Skrevet den: 09-Marts-2010 kl. 09:07
Det er absolut ikke respektløst at foreslå one.com. Det er endda et godt forslag. Det er respektløst at påstå at det er den eneste rigtige mulighed og at alle som foreslår andet er kloge idioter.

-------------
http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=74355 - Min HTPC/Projektor stuebiograf


Skrevet af: xEmiilx
Skrevet den: 09-Marts-2010 kl. 22:36
Tak for hjælpen allesammen, det er jeg meget taknemlig for :)
jeg har endelig fået det til at virke, ved at logge ind på dk-hostmasters side, og indtaste navne severne manuelt, desuden har jeg også severplads til mit domæne fra dinhost.net som varmt kan anbefales da det gik nemt og smerte frit med gratisdns.

Så endnu engang tak for hjælpen, i har virkelig været til stor hjælp :)



Print side | Luk vindue