Print side | Luk vindue

Sony LCD 3D, 50 tommer (Fields)

Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Visnings- og lytte-udstyr
Forumnavn: LED TV - LCD TV
Forumbeskrivelse: Forum for LED TV - LCD TV
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=77608
Udskrevet den: 28-April-2024 kl. 06:51


Emne: Sony LCD 3D, 50 tommer (Fields)
Skrevet af: Hother
Emne: Sony LCD 3D, 50 tommer (Fields)
Skrevet den: 16-Marts-2010 kl. 15:33
Så smuttede også jeg forbi Sony Centeret i Fields for at se på 3d.
 
Jeg må blankt erkende, at jeg var noget imponeret over billedet i 3D. Næsten for krystalklart - men som sagt imponerende. Og billeddybden fejlede intet. Som udgangspunkt er den store billeddybde "Inde" i tv´et. Der var dog også scener hvor små bolde kom ud af tv´et, og i mod seeren. Noget af en gimmikLOL Nu kan man da med rette bruge udtrykket, som at være der selv.
 
Jeg kiggede meget bevidst efter billedfejl, men fandt faktisk ikke ret meget. Bevægelser kunne ind i mellem være lidt "haltende", farverne noget unaturlige, men det hænger måske sammen med forkerte indstillinger. Konklution - stort set et flot billede.
 
Af en eller anden årsag, blev jeg faktisk lidt svimmel efter oplevelsen. Om det var tilfældigt, eller om det er noget man bare skal vende sig til, kan jeg ikke sige.
 
Jeg så ikke modellen i 2D, hvilket jeg meget gerne ville have set. Der sad for mange mennesker i "sofaen" til, at jeg ville bede om special treatment.
 
Designet på vidunderet er i mine øjne ganske flot, og enheden virker ummidelbart velbygget og ganske lækker.
 
Men...........................prisen på 27.000 kr for et 50 tomer panel - det bliver ikke mig. Jeg håber at mit kommende Panasonic er mindst lige så imponerende i 3DTongue
 
 
 
 


-------------
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.



Svar:
Skrevet af: Rasmus Larsen
Skrevet den: 16-Marts-2010 kl. 15:42
Min oplevelse med 3D indtil videre er, at det fungerer bedst på plasma-Tv. LCD-TV modellerne er simpelthen af natur for langsomme. Responstiden er så at sige ikke hurtig nok til at eliminere det man kalder cross-talk i 3D verdenen. Det betyder, at billederne til hhv. venstre og højre øje bliver blandet en smule sammen.
 
Cross-talk kan netop være en af grundene til let hovedpine, men det kan også være en vane-sag. Bemærk f.eks. at bevægelse også bliver sløret - hvilket i øvrigt også er tilfældet i biograferne, hvor der også er alt for meget cross-talk. Igen må jeg slå på tromme for OLED. OLED og 3D er bestemt den kombination, som har mindst cross-talk.
 
Derudover så er jeg dog også generelt af den overbevisning, at 3D effekten er rigtig god generelt. Folk skylder sig selv at se den i praksis før de smider omkring sig med alle dommedags-kommentarerne. Fint nok, at indholdet ikke er der lige nu, men det var det altså heller ikke dengang HD blev introduceret i fladskærmene. Desværre hænger folk sig meget i hvordan 3D har klaret sig tidligere, men den måde det skabes på i dag er radikalt anderledes og tillader faktisk, at man leverer Full HD opløsning uden at gå på kompromis.


Skrevet af: Hother
Skrevet den: 16-Marts-2010 kl. 15:48
Oprindeligt skrevet af Rasmus Larsen Rasmus Larsen skrev:

Min oplevelse med 3D indtil videre er, at det fungerer bedst på plasma-Tv. LCD-TV modellerne er simpelthen af natur for langsomme. Responstiden er så at sige ikke hurtig nok til at eliminere det man kalder cross-talk i 3D verdenen. Det betyder, at billederne til hhv. venstre og højre øje bliver blandet en smule sammen.
 
Cross-talk kan netop være en af grundene til let hovedpine, men det kan også være en vane-sag. Bemærk f.eks. at bevægelse også bliver sløret - hvilket i øvrigt også er tilfældet i biograferne, hvor der også er alt for meget cross-talk. Igen må jeg slå på tromme for OLED. OLED og 3D er bestemt den kombination, som har mindst cross-talk.
 
Derudover så er jeg dog også generelt af den overbevisning, at 3D effekten er rigtig god generelt. Folk skylder sig selv at se den i praksis før de smider omkring sig med alle dommedags-kommentarerne. Fint nok, at indholdet ikke er der lige nu, men det var det altså heller ikke dengang HD blev introduceret i fladskærmene. Desværre hænger folk sig meget i hvordan 3D har klaret sig tidligere, men den måde det skabes på i dag er radikalt anderledes og tillader faktisk, at man leverer Full HD opløsning uden at gå på kompromis.
Hej Rasmus, jamen det glæder mig med dine observationer omkring 3D og plasma. Din forklaring omkring "Cross-talk" virker meget plausibel, og kan være årsag til dels min svimmelhed, og dels min billedobservationer i almindelighed.
 
Men oplevelsen med 3D har bestemt ikke skræmt mig væk fra 3D, og det planlagte indkøbSmile


-------------
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.


Skrevet af: Startrek
Skrevet den: 16-Marts-2010 kl. 15:57
Det hænger meget godt samme, da man i de bigrafer der kan vise 3D bruger 4K projektor fra Sony, og da Sony ikke lave projektor med DLP men en form for LCD, ja så har vi problemet med "Cross-talk", det ville først gå væk når der er udviklet 4K DLP projektor til biograferne.

Så vinder af 3D blive nok plasma og DLP, og LCD er helt dømt ude.


Skrevet af: xcardman
Skrevet den: 16-Marts-2010 kl. 16:04
LCD er helt dømt ude. Det er det vil i forvejenWink

som Rasmus er inde på, er der nok en stor grund til sony og samsung allerede har sagt
oled og 3D giver en langt bedre reponstid og derved noget bedre end lcd til 3D.
så man kan håbe oled kan komme hurtigere frem på den konto.

Men fik selv hovedpine da jeg var i bio. Men 3D på en 50 tommer siger ikke mig noget.
har dog ikke set det, men når blu-ray i 2D er for lille.
til computerspil er det sikkert fint.


Skrevet af: amarone
Skrevet den: 16-Marts-2010 kl. 16:08
Jeg så "showet" i dag i Århus.
Bestemt flot Clap
Jeg så en skærm til 25.000 kr. excl "solbriller".
Det er dog et leje hvor jeg ikke er med mere Big smile.

Nogen der har styr på hvilke producenter der kommer med noget i størrelse 46" som er til at betale? (ca. pris?). - Hvis der altså kommer noget? Confused


Skrevet af: Hother
Skrevet den: 16-Marts-2010 kl. 16:09
Oprindeligt skrevet af xcardman xcardman skrev:

LCD er helt dømt ude. Det er det vil i forvejenWink

som Rasmus er inde på, er der nok en stor grund til sony og samsung allerede har sagt
oled og 3D giver en langt bedre reponstid og derved noget bedre end lcd til 3D.
så man kan håbe oled kan komme hurtigere frem på den konto.

Men fik selv hovedpine da jeg var i bio. Men 3D på en 50 tommer siger ikke mig noget.
har dog ikke set det, men når blu-ray i 2D er for lille.
til computerspil er det sikkert fint.
Lidt synd at dømmer 3D ude - når du ikke har set på et 50 tommer panel. Jeg mener at det er ret overbevisende, og en rigtig god oplevelse. Og nu kan vi altså ikke alle have projektorSmile

-------------
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.


Skrevet af: xcardman
Skrevet den: 16-Marts-2010 kl. 16:18
Jeg dømmer heller ikke 3D ude på nogen måde.
men køber aldrig førstegangs teknologi.
ventede jo også flere år på en fladskærm. Men var for hurtig og måtte igennem to af slagsen
før jeg fik en som jeg blev tilfreds med.
det samme med projektor, det har også været fremme i mange år.


Skrevet af: Emilos88
Skrevet den: 16-Marts-2010 kl. 16:35
Nu er det jo sådan at Panasonic levere 3D i Full-HD, men hvad gør Sony er det "kun" HD-ready 3D?

-------------
Get HIFI or die trying c",


Skrevet af: Rasmus Larsen
Skrevet den: 16-Marts-2010 kl. 16:39
Oprindeligt skrevet af Emilos88 Emilos88 skrev:

Nu er det jo sådan at Panasonic levere 3D i Full-HD, men hvad gør Sony er det "kun" HD-ready 3D?
Alle producenterne kommer til at levere 3DTV i Full HD.
 
Der bliver talt om det såkaldte 3D Ready, men det betyder blot, at man skal tilkøbe en lille infrarød sender, der skal kommunikere med 3D briller (som også skal tilkøbes).


Skrevet af: Hother
Skrevet den: 16-Marts-2010 kl. 16:42
Oprindeligt skrevet af amarone amarone skrev:

Jeg så "showet" i dag i Århus.
Bestemt flot Clap
Jeg så en skærm til 25.000 kr. excl "solbriller".
Det er dog et leje hvor jeg ikke er med mere Big smile.

Nogen der har styr på hvilke producenter der kommer med noget i størrelse 46" som er til at betale? (ca. pris?). - Hvis der altså kommer noget? Confused
Jeg ved at Samsung og Sony er på vej med 3D i forskellige panelstørrelser, men priserne er stort set ukendte (for mig i det mindsteEmbarrassed), med undtagelse af Sony 50 tommer til omkring 27.000 kr, og Panasonic med et plasma på 50 tommer til lige under 20.000 kronerSmile

-------------
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.


Skrevet af: Shiva
Skrevet den: 16-Marts-2010 kl. 16:53
Oprindeligt skrevet af amarone amarone skrev:

Jeg så "showet" i dag i Århus.
Bestemt flot Clap
Jeg så en skærm til 25.000 kr. excl "solbriller".
Det er dog et leje hvor jeg ikke er med mere Big smile.

Nogen der har styr på hvilke producenter der kommer med noget i størrelse 46" som er til at betale? (ca. pris?). - Hvis der altså kommer noget? Confused
Der kommer helt sikkert ingen decideret billige 3D skærme. Et bud kunne vel LG's 950N som fås i '47 i den størrelse du efterspørger.

-------------

Nogle gange er det bedre at tie og blive anset som et fjols end at tale og dermed fjerne al tvivl.


Skrevet af: Startrek
Skrevet den: 16-Marts-2010 kl. 17:04
Der vil vel gå omkring 5 års tid før at 3D TV i en rigtig god kvalitet er komme ned i en pris der er til at betale, ellers så er firma så sulten at de begynde at sætte penge til (som bla. Sony gør med PS3), bare for at få det hurtig ind på marked, så jeg nok i først omgang vente 1 år få at se hvor 3D går hen og så er vi nok også ud af børnesygdom, men der er selvfølgelige dem der skal være med på den sidste nye, og er ligeglad med hvad det koste.

Og Avatar i 3D Blu-ray blive jo først udgivet en gang i 2011, det er jo den film der skal drive 3D frem.


Skrevet af: Vistrup
Skrevet den: 16-Marts-2010 kl. 17:31
5 år? Jeg tror at om et års tid, så har de fleste råd til en god 3D skærm. Det går sindssygt hurtigt pt.

-------------
LG C1 65"
Sonos Arc
Sonos Sub3
Apple TV 4K
PS5


Skrevet af: Lennon
Skrevet den: 16-Marts-2010 kl. 17:40
3D TV til fodboldelskere NU ! : http://ekstrabladet.dk/kup/elektronik/teknologi/article1315235.ece - http://ekstrabladet.dk/kup/elektronik/teknologi/article1315235.ece

-------------
Samsung PS63C7705
Samsung HDbox
Pioneer LX86
Jamo D8 surround m SUB
Nikon D7100
DELL 2408WFP skærm


Skrevet af: Emilos88
Skrevet den: 16-Marts-2010 kl. 18:01
Oprindeligt skrevet af Startrek Startrek skrev:

Der vil vel gå omkring 5 års tid før at 3D TV i en rigtig god kvalitet er komme ned i en pris der er til at betale, ellers så er firma så sulten at de begynde at sætte penge til (som bla. Sony gør med PS3), bare for at få det hurtig ind på marked, så jeg nok i først omgang vente 1 år få at se hvor 3D går hen og så er vi nok også ud af børnesygdom, men der er selvfølgelige dem der skal være med på den sidste nye, og er ligeglad med hvad det koste.

Og Avatar i 3D Blu-ray blive jo først udgivet en gang i 2011, det er jo den film der skal drive 3D frem.
19999kr. for et 50" 3D ready tv, det kan de flest vist være med til!, her tænker jeg på hvad 50" bare kostede for 3 år siden. Det er et meget fornuftig prisleje de starter i, jeg kan ikke se at prisen er noget problem, mere størrelsen fra Panasonic's side.


-------------
Get HIFI or die trying c",


Skrevet af: ole post
Skrevet den: 16-Marts-2010 kl. 18:18
størelsen fra panasonic kan også fås i 65" det er vel også en ganske pæn størelse.

-------------
Ole Hansen


Skrevet af: Hother
Skrevet den: 16-Marts-2010 kl. 18:27
Det er da ingen tvivl om, at jo større panel/lærred, jo større 3D oplevelse. Men jeg var ret imponeret over effekten på et 50 tommers.Tongue
 
Og jeg kan kun anbefale, at man om muligt smutter forbi Sony Centret, enten i København eller i AarhusSmile  


-------------
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.


Skrevet af: RuneH
Skrevet den: 16-Marts-2010 kl. 18:48
Planen er at smutte i fields i morgen med kæresten, og kigge lidt på 3D'en. Det lyder jo rigtig godt hvad man har læst indtil videre :-)  

-------------
Slut! -sagde de - Ingen signatur er det nye IN!


Skrevet af: Hother
Skrevet den: 16-Marts-2010 kl. 18:58
Oprindeligt skrevet af RuneH RuneH skrev:

Planen er at smutte i fields i morgen med kæresten, og kigge lidt på 3D'en. Det lyder jo rigtig godt hvad man har læst indtil videre :-)  
Jamen så kan jeg kun ønske Jer en rigtig god fornøjelse - og oplevelseTongue

-------------
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.


Skrevet af: Vistrup
Skrevet den: 16-Marts-2010 kl. 19:00
Jeg er 100 % klar på 3D. Det blir bare først når man slipper for briller. Jeg syntes det er utroligt, at man i 2010, skal sidde med briller på for at se TV. Det må da være muligt at lave det uden. (Mener også at have læst at det allerede er her?!)

-------------
LG C1 65"
Sonos Arc
Sonos Sub3
Apple TV 4K
PS5


Skrevet af: Bruger udmeldt 43
Skrevet den: 16-Marts-2010 kl. 19:09
Teknologien _uden_ briller er her. Så den i Viden Om på DR2


Skrevet af: Letten
Skrevet den: 16-Marts-2010 kl. 19:13
Oprindeligt skrevet af Vistrup Vistrup skrev:

Jeg er 100 % klar på 3D. Det blir bare først når man slipper for briller. Jeg syntes det er utroligt, at man i 2010, skal sidde med briller på for at se TV.

Ærligt talt, så er der jo ingen der forventer at man skal sidde med briller på for at se TV-avisen i 3D, sammen med lillemor.

Til en film, eller en fodboldkamp i ny og næ er det da ikke noget problem med de briller.

Jeg er frisk på et Panasonic VT20 når det kommer.


Skrevet af: xcardman
Skrevet den: 16-Marts-2010 kl. 19:25
Oprindeligt skrevet af Vistrup Vistrup skrev:

Jeg er 100 % klar på 3D. Det blir bare først når man slipper for briller. Jeg syntes det er utroligt, at man i 2010, skal sidde med briller på for at se TV. Det må da være muligt at lave det uden. (Mener også at have læst at det allerede er her?!)
 
Jeg vil ikke skifte min skærm ud ud før der kommer en skærm som bedre til 2D end den jeg har.
så hvis oled betyder uden briller og 3D. så er er måske på tide og skifte igen.

Men Nye skærme holder vel kun 2 år og 1 dagLOL.


Skrevet af: Rasmus Larsen
Skrevet den: 16-Marts-2010 kl. 19:28
Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Teknologien _uden_ briller er her. Så den i Viden Om på DR2
Den bliver jævnligt vist frem på messer. Den fungerer bare ekstremt dårlig som det ser ud lige nu, og på ingen måde klar til forbrugermarkedet.


Skrevet af: Vistrup
Skrevet den: 16-Marts-2010 kl. 19:30
Oprindeligt skrevet af Letten Letten skrev:

Oprindeligt skrevet af Vistrup Vistrup skrev:

Jeg er 100 % klar på 3D. Det blir bare først når man slipper for briller. Jeg syntes det er utroligt, at man i 2010, skal sidde med briller på for at se TV.

Ærligt talt, så er der jo ingen der forventer at man skal sidde med briller på for at se TV-avisen i 3D, sammen med lillemor.

Til en film, eller en fodboldkamp i ny og næ er det da ikke noget problem med de briller.

Jeg er frisk på et Panasonic VT20 når det kommer.


Nope, men det virker bare så håbløst forældet at sidde med briller, foran sin sprit nye millimeter tynde fladskærm. Måske jeg bare lige skal se det IRL. Er sikker på det er fedt .


-------------
LG C1 65"
Sonos Arc
Sonos Sub3
Apple TV 4K
PS5


Skrevet af: Hother
Skrevet den: 16-Marts-2010 kl. 19:38
Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Teknologien _uden_ briller er her. Så den i Viden Om på DR2
Jeg må indrømme, at den med brillerne er nok det største minus ved 3D i sin nuværende form. Men for mit eget vedkommende kan jeg leve med det hurdle, da jeg formentlig kun ser 3D ved filmTongue

-------------
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.


Skrevet af: Letten
Skrevet den: 16-Marts-2010 kl. 19:48
Oprindeligt skrevet af Vistrup Vistrup skrev:

Oprindeligt skrevet af Letten Letten skrev:

Oprindeligt skrevet af Vistrup Vistrup skrev:

Jeg er 100 % klar på 3D. Det blir bare først når man slipper for briller. Jeg syntes det er utroligt, at man i 2010, skal sidde med briller på for at se TV.

Ærligt talt, så er der jo ingen der forventer at man skal sidde med briller på for at se TV-avisen i 3D, sammen med lillemor.

Til en film, eller en fodboldkamp i ny og næ er det da ikke noget problem med de briller.

Jeg er frisk på et Panasonic VT20 når det kommer.


Nope, men det virker bare så håbløst forældet at sidde med briller, foran sin sprit nye millimeter tynde fladskærm. Måske jeg bare lige skal se det IRL. Er sikker på det er fedt .

Håbløst forældet?  jeg synes da de ser ret cool ud på billderne inde fra Fields LOL

Spøg til side, så har jeg meget svært ved at tro på at der overhovedet kommer en ordentlig brillefri 3D teknologi.


Skrevet af: Lennon
Skrevet den: 16-Marts-2010 kl. 20:11
Fra dårligt nok at have hørt om 3D i december - er det pludseligt et tema overalt. Tilsyneladende får vi både film, sport og tv kanaler allerede nu . For mig ligner det en sand kædereaktion . . 

-------------
Samsung PS63C7705
Samsung HDbox
Pioneer LX86
Jamo D8 surround m SUB
Nikon D7100
DELL 2408WFP skærm


Skrevet af: Hother
Skrevet den: 16-Marts-2010 kl. 20:27
Oprindeligt skrevet af Lennon Lennon skrev:

Fra dårligt nok at have hørt om 3D i december - er det pludseligt et tema overalt. Tilsyneladende får vi både film, sport og tv kanaler allerede nu . For mig ligner det en sand kædereaktion . . 
Jamen du har ret, det virker som om der er kommet knald på liggehønen - hurtigt og pludseligt. jeg har selv været en sand skeptikker, og gik ind i Sony Centret med rynkede bryn.
 
Og kommer der film osv til 3D, så tror jeg for mit eget vedkommende, at hvor jeg tidligere sagde, at livet er for kort til SD, vil jeg ikke afvise, at fremover er livet for kort til almindelig HDLOL  


-------------
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.


Skrevet af: JA
Skrevet den: 16-Marts-2010 kl. 20:45
Når 3D kan ses uden briller og udvalget er mere end 50 film, kan de godt ringe til mig -  som xcardman køber jeg aldrig 1 generation teknologi.

-------------
50PV600 plasma
32PFL9604 LCD


Skrevet af: Hother
Skrevet den: 16-Marts-2010 kl. 21:11
Oprindeligt skrevet af JA JA skrev:

Når 3D kan ses uden briller og udvalget er mere end 50 film, kan de godt ringe til mig -  som xcardman køber jeg aldrig 1 generation teknologi.
Så er det da godt, at vi er nogen der har (slettet)LOL nok til at købe 1. generation, så producenterne kan komme videre til 2. generationWink

-------------
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.


Skrevet af: xcardman
Skrevet den: 16-Marts-2010 kl. 21:42
Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

Oprindeligt skrevet af JA JA skrev:

Når 3D kan ses uden briller og udvalget er mere end 50 film, kan de godt ringe til mig -  som xcardman køber jeg aldrig 1 generation teknologi.
Så er det da godt, at vi er nogen der har (slettet)LOL nok til at købe 1. generation, så producenterne kan komme videre til 2. generationWink
du køber vil allerede efter 1.5 generation teknologi eller prototypeLOL 


Skrevet af: Bruger udmeldt 43
Skrevet den: 16-Marts-2010 kl. 21:54
Oprindeligt skrevet af JA JA skrev:

Når 3D kan ses uden briller og udvalget er mere end 50 film, kan de godt ringe til mig -  som xcardman køber jeg aldrig 1 generation teknologi.
 
Sagde manden der har et ældgammelt Panasonic TVTongueLOL


Skrevet af: RuneH
Skrevet den: 16-Marts-2010 kl. 21:56
Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

Oprindeligt skrevet af RuneH RuneH skrev:

Planen er at smutte i fields i morgen med kæresten, og kigge lidt på 3D'en. Det lyder jo rigtig godt hvad man har læst indtil videre :-)  
Jamen så kan jeg kun ønske Jer en rigtig god fornøjelse - og oplevelseTongue

Mange tak. Jeg håber så på at hun først ser prisskiltet EFTER hun har set tv'et med briller på! Ellers tror jeg allerede oplevelse for hende, er ødelagt der LOL

Kan ikke liiiige helt lure hvordan jeg overtaler hende til at bruge 20.000 på et tv, når vores nuværende 50" skal skiftes. Jeg tænker lidt på det Pana TX-P50VT20 19.999,- som er blevet nævnt herinde :)

Ah, det ser så umuligt ud LOL


-------------
Slut! -sagde de - Ingen signatur er det nye IN!


Skrevet af: Hother
Skrevet den: 16-Marts-2010 kl. 22:01
Oprindeligt skrevet af RuneH RuneH skrev:

Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

Oprindeligt skrevet af RuneH RuneH skrev:

Planen er at smutte i fields i morgen med kæresten, og kigge lidt på 3D'en. Det lyder jo rigtig godt hvad man har læst indtil videre :-)  
Jamen så kan jeg kun ønske Jer en rigtig god fornøjelse - og oplevelseTongue

Mange tak. Jeg håber så på at hun først ser prisskiltet EFTER hun har set tv'et med briller på! Ellers tror jeg allerede oplevelse for hende, er ødelagt der LOL

Kan ikke liiiige helt lure hvordan jeg overtaler hende til at bruge 20.000 på et tv, når vores nuværende 50" skal skiftes. Jeg tænker lidt på det Pana TX-P50VT20 19.999,- som er blevet nævnt herinde :)

Ah, det ser så umuligt ud LOL
Bare rolig, der er ikke noget prisskilt - du skal spørge efter prisenBig smile
 
Jeg er på vej med et Pana VT20 - altså når det kommer til landetTongue


-------------
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.


Skrevet af: hummelmose
Skrevet den: 16-Marts-2010 kl. 22:23
Jeg var på CES 2010, og se det TV der kan vise 3D uden briller.

Lad os bare sige følgende. KORS I HYTTEN. Hvis du ikke sidder præcis midt for billedet, så ligner det noget der er løgn. Og når du så endelig sidder præcis i midten, så ligner billedet sådan et som mormor havde med den der gigantiske linse foran tv'et.

Næ 3D skal ses med briller de første mange år, og DR's medarbejdere bliver åbenbart let begejstrede


-------------
Jens E. Hummelmose, Administrator / Skribent / Udvikler - recordere.dk


Skrevet af: maagren
Skrevet den: 16-Marts-2010 kl. 22:35
Jeg kan også kun kraftigt anbefale at tage forbi og kigge. Når man nu har læst så meget om 3D, er det ret sjovt at se i virkeligheden.

Jeg var meget imponeret over klippene med de forskellige dyr, men fodbold synes jeg ikke virkede helt så overbevisende. Den traditionelle tv-kameravinkel gav ikke helt den store wow-effekt - det var mest når kameraet skiftede ned tæt på banen det virkede.

Men, men. Man skal ikke snyde sig selv for at se klippene fra Wipeout HD og Motorstorm, Pacific Rift (selvom man skal igennem de samme dyre-klip et par gange for at få alle spil-klippene med). Jeg var helt solgt. 

Med mindre man selvfølelig vil spare sig selv for at skulle spare sammen til en horribelt dyr skærm med tilhørende smykker til kæresten for at få lov til at få 52"eren ind i stuen.


-------------
Onkyo 875 I PS4 I Sony 46hx920 I Oppo BDP-103 I B&W DM683 I QED kabler


Skrevet af: JA
Skrevet den: 16-Marts-2010 kl. 22:38
Ja ja folkens - meget morsomt - men det er faktisk først i år man kan tale om der måske er en plasma der har det mere ift den jeg har, så det er værd at udskifte. Husk topmodellen er 1-2 år forud de andre modeller ! Dvs en PV600 svarer vel til en PV80, på nogle områder bedre. SD står upåklageligt, HD står rigtig flot - Eurosport HD tennis i native HD står spot on uden flimmer ved linjerne, farver er naturlige, 3200 gråtoner. Jeg kunne ikke se forskel ved alm TV kikkeri ved 2009 modellerne.

Hvornår tror I en fremtidig G-model overgår en 2010 VT model ? Om 1 år, 2 år, 3 år ......  ?

I kender min holdning til reflektioner, og det bliver med garanti ikke en plasma igen ( medmindre de får gang i PX700 antiglare igen ) - eneste grund til jeg ikke udskiftede sidste år, er jeg afventer 2. generation af 21:9.

3D har mindre prioritet hos mig - men de nye 21:9 kommer "forberedet" til 3D således at man senere kan betale extra for 3D, heldigvis så man ikke betaler for noget man alligevel ikke bruger - men bevarer optionen hvis familien presser på med 3D  Wink

-------------
50PV600 plasma
32PFL9604 LCD


Skrevet af: JA
Skrevet den: 16-Marts-2010 kl. 22:49
Det er muligt denne Sony ikke er hurtig nok til at vise fejlfrit 3D, las os se hvad Philips kommer med, 0.5ms og 400Hz opdatering. Uanset hvilken teknologi eller fabrikant man er til, er det bedste nok at afvente til alle kort er lagt på bordet - dvs engang til august når de alle har lanceret deres 2010 modeller.

Men det tyder på 2010 1 generation 3D bliver en gang fuglerede - de er alle forsinkede og i fuld gang med at flikke nogle prototype-agtige modelleer sammen hjemme på værkstedet Wink


-------------
50PV600 plasma
32PFL9604 LCD


Skrevet af: Startrek
Skrevet den: 16-Marts-2010 kl. 22:54
Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

Oprindeligt skrevet af Lennon Lennon skrev:

Fra dårligt nok at have hørt om 3D i december - er det pludseligt et tema overalt. Tilsyneladende får vi både film, sport og tv kanaler allerede nu . For mig ligner det en sand kædereaktion . . 
Jamen du har ret, det virker som om der er kommet knald på liggehønen - hurtigt og pludseligt. jeg har selv været en sand skeptikker, og gik ind i Sony Centret med rynkede bryn.
 
Og kommer der film osv til 3D, så tror jeg for mit eget vedkommende, at hvor jeg tidligere sagde, at livet er for kort til SD, vil jeg ikke afvise, at fremover er livet for kort til almindelig HDLOL  

Ja du skal passe på, når først at men er starte er det ikke let at stoppe LOL

Men vel Hother, der komme sikke en del brugt udstyr til salg her, når du gå over til 3D skal næste den hele skiften.

Så fremtiden blive vel for dig:

1) Skift TV til en 3D udgaven (det er du jo i gang med).

2) Skift din Blu-ray afspille til en 3D udgaven (Der skal lige komme en 3D udgaven af Pioneer BDP-LX91).

3) Skifte din forstærker til en med HDMI 1.4 og 3D klar (Pioneer skal lige komme på marked med disse modeler, hvad vist snart sker).

Question


Skrevet af: Hother
Skrevet den: 16-Marts-2010 kl. 23:00
Oprindeligt skrevet af Startrek Startrek skrev:

Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

Oprindeligt skrevet af Lennon Lennon skrev:

Fra dårligt nok at have hørt om 3D i december - er det pludseligt et tema overalt. Tilsyneladende får vi både film, sport og tv kanaler allerede nu . For mig ligner det en sand kædereaktion . . 
Jamen du har ret, det virker som om der er kommet knald på liggehønen - hurtigt og pludseligt. jeg har selv været en sand skeptikker, og gik ind i Sony Centret med rynkede bryn.
 
Og kommer der film osv til 3D, så tror jeg for mit eget vedkommende, at hvor jeg tidligere sagde, at livet er for kort til SD, vil jeg ikke afvise, at fremover er livet for kort til almindelig HDLOL  

Ja du skal passe på, når først at men er starte er det ikke let at stoppe LOL

Men vel Hother, der komme sikke en del brugt udstyr til salg her, når du gå over til 3D skal næste den hele skiften.

Så fremtiden blive vel for dig:

1) Skift TV til en 3D udgaven (det er du jo i gang med).

2) Skift din Blu-ray afspille til en 3D udgaven (Der skal lige komme en 3D udgaven af Pioneer BDP-LX91).

3) Skifte din forstærker til en med HDMI 1.4 og 3D klar (Pioneer skal lige komme på marked med disse modeler, hvad vist snart sker).

Question
Beklager Startrek, må igen skuffe dig med dine forudsigelser omkring mit set up. Det eneste der skal sælges (og som er solgt til senere levering) er mit 500M, resten beholder jeg, til gengæld kommer der en Pana BD 3D afspiller med 2 HDMI udgange som gør, at resten stadig passer sammen. Så nix ingen billig LX91 eller andet fra migWink

-------------
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.


Skrevet af: JA
Skrevet den: 16-Marts-2010 kl. 23:19
Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

Det er da ingen tvivl om, at jo større panel/lærred, jo større 3D oplevelse. Men jeg var ret imponeret over effekten på et 50 tommers.Tongue
 
Og jeg kan kun anbefale, at man om muligt smutter forbi Sony Centret, enten i København eller i AarhusSmile  


Netop - derfor måske værd at afvente Philips nye 21:9 med 3D inden man endeligt beslutter, lærredet er som på en 62" ..........


-------------
50PV600 plasma
32PFL9604 LCD


Skrevet af: Startrek
Skrevet den: 16-Marts-2010 kl. 23:23
Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

Oprindeligt skrevet af Startrek Startrek skrev:

Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

Oprindeligt skrevet af Lennon Lennon skrev:

Fra dårligt nok at have hørt om 3D i december - er det pludseligt et tema overalt. Tilsyneladende får vi både film, sport og tv kanaler allerede nu . For mig ligner det en sand kædereaktion . . 
Jamen du har ret, det virker som om der er kommet knald på liggehønen - hurtigt og pludseligt. jeg har selv været en sand skeptikker, og gik ind i Sony Centret med rynkede bryn.
 
Og kommer der film osv til 3D, så tror jeg for mit eget vedkommende, at hvor jeg tidligere sagde, at livet er for kort til SD, vil jeg ikke afvise, at fremover er livet for kort til almindelig HDLOL  

Ja du skal passe på, når først at men er starte er det ikke let at stoppe LOL

Men vel Hother, der komme sikke en del brugt udstyr til salg her, når du gå over til 3D skal næste den hele skiften.

Så fremtiden blive vel for dig:

1) Skift TV til en 3D udgaven (det er du jo i gang med).

2) Skift din Blu-ray afspille til en 3D udgaven (Der skal lige komme en 3D udgaven af Pioneer BDP-LX91).

3) Skifte din forstærker til en med HDMI 1.4 og 3D klar (Pioneer skal lige komme på marked med disse modeler, hvad vist snart sker).

Question
Beklager Startrek, må igen skuffe dig med dine forudsigelser omkring mit set up. Det eneste der skal sælges (og som er solgt til senere levering) er mit 500M, resten beholder jeg, til gengæld kommer der en Pana BD 3D afspiller med 2 HDMI udgange som gør, at resten stadig passer sammen. Så nix ingen billig LX91 eller andet fra migWink

Ok så (havde lige håbet Cry) LOLLOLLOL

Men de to udgange på Pana BD 3D afspiller skal vel bruge på samme tid for at få nok information op til TVet til 3D Question


Skrevet af: Soko
Skrevet den: 16-Marts-2010 kl. 23:29
hej
Er der nogen, der kan oplyse hvilken tv-model det er, Sony viser i Fields?
 
Mvh. Soko


Skrevet af: maagren
Skrevet den: 16-Marts-2010 kl. 23:31
Oprindeligt skrevet af Soko Soko skrev:

hej
Er der nogen, der kan oplyse hvilken tv-model det er, Sony viser i Fields?
 
Mvh. Soko

Der står 52LX900 på skiltet derude Smile


-------------
Onkyo 875 I PS4 I Sony 46hx920 I Oppo BDP-103 I B&W DM683 I QED kabler


Skrevet af: Soko
Skrevet den: 16-Marts-2010 kl. 23:38
Oprindeligt skrevet af maagren maagren skrev:

Oprindeligt skrevet af Soko Soko skrev:

hej
Er der nogen, der kan oplyse hvilken tv-model det er, Sony viser i Fields?
 
Mvh. Soko

Der står 52LX900 på skiltet derude Smile
 
Tak Smile
 


Skrevet af: Jakobfc
Skrevet den: 17-Marts-2010 kl. 07:32
Så har jeg også været en tur forbi,
lækkert billed glæder/håber på at vi får 3D fodbold herhjemme, men ligesom tilbage meldingerne fra England efter deres prøve kamp derovre, er der ikke nået at komme efter på det kamera der filmer hele banen.
Og kan godt se muligheder på Spil delen, især med PS3 Move med 3D:-)
skal helt sikkert købe et 3D Tv tror dog mere det bliver HX900


Skrevet af: Rasmus Larsen
Skrevet den: 17-Marts-2010 kl. 08:23
Oprindeligt skrevet af Startrek Startrek skrev:



Men de to udgange på Pana BD 3D afspiller skal vel bruge på samme tid for at få nok information op til TVet til 3D Question
 
En HDMI 1.4 udgang er alt hvad der kræves til 3D.


Skrevet af: Letten
Skrevet den: 17-Marts-2010 kl. 08:24
Oprindeligt skrevet af JA JA skrev:

Når 3D kan ses uden briller og udvalget er mere end 50 film, kan de godt ringe til mig -  som xcardman køber jeg aldrig 1 generation teknologi.

1. generation? Confused

Beklager, men 3D teknologien er modnet over 50 år!!!

Endvidere er den, i forhold til så meget andet, uhyre simpel at implementere i en digital TV-verden (højre-venstre-højre-venstre...).

Der er ikke engang en formatkrig.

Forstår simpelthen ikke disse negative holdninger, tag nu ud og kig på det.


Skrevet af: Rasmus Larsen
Skrevet den: 17-Marts-2010 kl. 08:24
Oprindeligt skrevet af Soko Soko skrev:

hej
Er der nogen, der kan oplyse hvilken tv-model det er, Sony viser i Fields?
 
Mvh. Soko
LX900 i Fields og HX900 i Århus. Smile


Skrevet af: Letten
Skrevet den: 17-Marts-2010 kl. 08:30
Oprindeligt skrevet af Jakobfc Jakobfc skrev:

Så har jeg også været en tur forbi,
lækkert billed glæder/håber på at vi får 3D fodbold herhjemme, men ligesom tilbage meldingerne fra England efter deres prøve kamp derovre, er der ikke nået at komme efter på det kamera der filmer hele banen.

Sådan er det jo også i virkeligheden! Når "alt" er langt væk er det vanskeligere at se dybden. Forskellene bliver små.

Der skal noget tættere på for at dybden bliver meget tydelig. F.eks. ved at holde en fadbamse op synsfeltet ude på stadion Big smile, men sådan en får du nok ikke kameramanden til at sætte ind i billedet. 


Skrevet af: Hother
Skrevet den: 17-Marts-2010 kl. 08:55
Oprindeligt skrevet af Letten Letten skrev:

Oprindeligt skrevet af JA JA skrev:

Når 3D kan ses uden briller og udvalget er mere end 50 film, kan de godt ringe til mig -  som xcardman køber jeg aldrig 1 generation teknologi.

1. generation? Confused

Beklager, men 3D teknologien er modnet over 50 år!!!

Endvidere er den, i forhold til så meget andet, uhyre simpel at implementere i en digital TV-verden (højre-venstre-højre-venstre...).

Der er ikke engang en formatkrig.

Forstår simpelthen ikke disse negative holdninger, tag nu ud og kig på det.
Præcis. Og jeg er faktisk så imponeret, at jeg har besluttet at tage mine 4 kollegaer på tour til Fields for at de skal opleve 3D. Kan med lidt god vilje godt indgå i vores tekniske sektionsmødeEmbarrassed


-------------
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.


Skrevet af: Letten
Skrevet den: 17-Marts-2010 kl. 09:04
De viste ikke tilfældigvis også noget tennis?, for så tror jeg endda jeg tør tage konen med, fordi der er en chance for at hun også bliver overbevist.Wink


Skrevet af: xcardman
Skrevet den: 17-Marts-2010 kl. 09:21
http://www.flatpanels.dk/nyhed.php?subaction=showfull&id=1268809321 - http://www.flatpanels.dk/nyhed.php?subaction=showfull&id=1268809321
det venter jeg på
oled bedre til 3D og forhåbenligt også bedre til 2D
det kan ikke gå hurtig nok.
tror ikke på plasma når meget længere end hvad pioneer har opnået.
lcd til 3D nej tak siger jeg.
selv producenterne er enigeWink
glæder mig til noget helt nyt


Skrevet af: JA
Skrevet den: 17-Marts-2010 kl. 09:43
Oprindeligt skrevet af Letten Letten skrev:

Oprindeligt skrevet af JA JA skrev:

Når 3D kan ses uden briller og udvalget er mere end 50 film, kan de godt ringe til mig -  som xcardman køber jeg aldrig 1 generation teknologi.

1. generation? Confused

Beklager, men 3D teknologien er modnet over 50 år!!!

Endvidere er den, i forhold til så meget andet, uhyre simpel at implementere i en digital TV-verden (højre-venstre-højre-venstre...).

Der er ikke engang en formatkrig.

Forstår simpelthen ikke disse negative holdninger, tag nu ud og kig på det.


ER egentlig ikke negativt på 3D som sådan, men rent operationelt tror jeg ikke jeg gidder sidde med briller på i timevis - det bliver måske som med ambilight og 21:9, man opdager først fordelen når man prøver det live - heldigvis er den næste fladskærm ( 21:9 ) jeg har i tankerne forberedet til 3D, så det kommer helt automatisk ind i stuen alligevel. Som nogen siger 3D kræver stort lærred for at få den fulde glæde Wink


-------------
50PV600 plasma
32PFL9604 LCD


Skrevet af: Strange
Skrevet den: 17-Marts-2010 kl. 09:48

Ja, OLED er en fin teknologi. Men problemet er at man nok ikke før om rigtigt mange år vil kunne se en 50" (eller større) OLED skærm til samme pris som vi i dag ser en 50" plasma skærm....



Skrevet af: Shiva
Skrevet den: 17-Marts-2010 kl. 10:23
Oprindeligt skrevet af Strange Strange skrev:

Ja, OLED er en fin teknologi. Men problemet er at man nok ikke før om rigtigt mange år vil kunne se en 50" (eller større) OLED skærm til samme pris som vi i dag ser en 50" plasma skærm....

 
Ja, OLED skærmene i den størrelse til menneskepriser er langt væk, så man kan ligeså godt hoppe på vognen nu, hvis man vil igang med 3D. Tror også det bliver en lavine, der kommer til at rulle, når folk får set det rundt omkring.
 
Jeg har en ven, der var i Århus igår og i lighed med mange andre herinde var svært imponeret...og han har en kalibreret Pio 5090'er derhjemme. Det lyder nu ud til, at den ryger til salg til efteråret Wink
 


-------------

Nogle gange er det bedre at tie og blive anset som et fjols end at tale og dermed fjerne al tvivl.


Skrevet af: Letten
Skrevet den: 17-Marts-2010 kl. 10:27
Oprindeligt skrevet af xcardman xcardman skrev:

http://www.flatpanels.dk/nyhed.php?subaction=showfull&id=1268809321 - http://www.flatpanels.dk/nyhed.php?subaction=showfull&id=1268809321
det venter jeg på
oled bedre til 3D og forhåbenligt også bedre til 2D
det kan ikke gå hurtig nok.
tror ikke på plasma når meget længere end hvad pioneer har opnået.
lcd til 3D nej tak siger jeg.

Men har du set det selv? - eller bare læst om det? har du været forbi og se Sony Demo'en?

50" OLED som er til at betale og holdbart (OLED lider af hurtigt henfald af materiale), kommer du til at vente meget længe på.

Der er ikke mange argumenter tilbage for OLED, fordi de andre teknologier har rykket sig så meget som de har.





Skrevet af: Shiva
Skrevet den: 17-Marts-2010 kl. 10:29
Oprindeligt skrevet af JA JA skrev:

Oprindeligt skrevet af Letten Letten skrev:

Oprindeligt skrevet af JA JA skrev:

Når 3D kan ses uden briller og udvalget er mere end 50 film, kan de godt ringe til mig -  som xcardman køber jeg aldrig 1 generation teknologi.

1. generation? Confused

Beklager, men 3D teknologien er modnet over 50 år!!!

Endvidere er den, i forhold til så meget andet, uhyre simpel at implementere i en digital TV-verden (højre-venstre-højre-venstre...).

Der er ikke engang en formatkrig.

Forstår simpelthen ikke disse negative holdninger, tag nu ud og kig på det.


ER egentlig ikke negativt på 3D som sådan, men rent operationelt tror jeg ikke jeg gidder sidde med briller på i timevis - det bliver måske som med ambilight og 21:9, man opdager først fordelen når man prøver det live - heldigvis er den næste fladskærm ( 21:9 ) jeg har i tankerne forberedet til 3D, så det kommer helt automatisk ind i stuen alligevel. Som nogen siger 3D kræver stort lærred for at få den fulde glæde Wink
 
3D OG 21:9 OG ambilight tror jeg simpelthen ikke på. Det bliver bliver for fæl en cocktail at sluge for forbrugerne Big smile
 


-------------

Nogle gange er det bedre at tie og blive anset som et fjols end at tale og dermed fjerne al tvivl.


Skrevet af: Letten
Skrevet den: 17-Marts-2010 kl. 10:41
Oprindeligt skrevet af Shiva Shiva skrev:

Oprindeligt skrevet af Strange Strange skrev:

Ja, OLED er en fin teknologi. Men problemet er at man nok ikke før om rigtigt mange år vil kunne se en 50" (eller større) OLED skærm til samme pris som vi i dag ser en 50" plasma skærm....

 
Ja, OLED skærmene i den størrelse til menneskepriser er langt væk, så man kan ligeså godt hoppe på vognen nu, hvis man vil igang med 3D. Tror også det bliver en lavine, der kommer til at rulle, når folk får set det rundt omkring.
 
Jeg har en ven, der var i Århus igår og i lighed med mange andre herinde var svært imponeret...og han har en kalibreret Pio 5090'er derhjemme. Det lyder nu ud til, at den ryger til salg til efteråret Wink
 

Herligt med nogle "ægte" indtryk af teknologien. 

Der har været en del forbehold og negative ytringer fra nogle personer på dette forum, selvom de slet ikke har set det i virkeligheden. De regner sådanset bare med at det er noget opreklameret lo.. som kun markedsføres for at stjæle vores penge.

Hvorfor de har det sådan kan man kun gisne om. Men jeg tror at nogle har det svært med at skulle skifte forholdsvis nyt udstyr for at få glæde af 3D. 

Jeg siger bare: Get over it.

Se nu på det 3D der bliver tilbudt og dan jer jeres egen fordomsfrie mening om det er noget i ville have glæde af derhjemme (i ny og næ).

De kommentarer der kommer almindelige mennesker ser ganske overvældende ud i 3D's favør.


Skrevet af: osbech
Skrevet den: 17-Marts-2010 kl. 10:46
Well jeg var også ud og kigge på Sonys skærm i fields, og første indtryk var at det var pænt og tydligt/klart. Dog tvivler jeg på det er noget jeg vil købe, der er slet ikke samme WOW! effekt som i biografen, det giver noget dybte i billedet og thats it. I Motorstorm demoen synes jeg ghosting eller hvad det nu hedder var meget tydeligt.

Tror min konklusion må være at 3D skal ses i biografen og så et lækkert 2D billede derhjemme.


Skrevet af: xcardman
Skrevet den: 17-Marts-2010 kl. 10:49
Oprindeligt skrevet af Letten Letten skrev:

Oprindeligt skrevet af xcardman xcardman skrev:

http://www.flatpanels.dk/nyhed.php?subaction=showfull&id=1268809321 - http://www.flatpanels.dk/nyhed.php?subaction=showfull&id=1268809321
det venter jeg på
oled bedre til 3D og forhåbenligt også bedre til 2D
det kan ikke gå hurtig nok.
tror ikke på plasma når meget længere end hvad pioneer har opnået.
lcd til 3D nej tak siger jeg.

Men har du set det selv? - eller bare læst om det? har du været forbi og se Sony Demo'en?

50" OLED som er til at betale og holdbart (OLED lider af hurtigt henfald af materiale), kommer du til at vente meget længe på.

Der er ikke mange argumenter tilbage for OLED, fordi de andre teknologier har rykket sig så meget som de har.



hvor har de andre teknologier har rykket sig hen?
 
i min verden er et pioneer 508 stadig ikke slået i ren billedekvalitet.
Ja lige et lille nok af pioneer selv.
så kan ikke se de rykket særlig meget.
alt er ikke i 3D endnu
ja hvis man tænker på hvor lcd var i 2007, så kan du da godt sige de har rykket sig meget.
på design over alle mulige ting har de rykket sig.
sony og samsung er selv meldt ud oled er en noget bedre teknologi til 3D.

hvis du tænker på om hr og fru danmark er fint tilfreds. Det er de sikkert
det kan jeg bare ikke bruge til noget.


Skrevet af: JA
Skrevet den: 17-Marts-2010 kl. 10:51
Oprindeligt skrevet af Shiva Shiva skrev:

Oprindeligt skrevet af JA JA skrev:

Oprindeligt skrevet af Letten Letten skrev:

Oprindeligt skrevet af JA JA skrev:

Når 3D kan ses uden briller og udvalget er mere end 50 film, kan de godt ringe til mig -  som xcardman køber jeg aldrig 1 generation teknologi.

1. generation? Confused

Beklager, men 3D teknologien er modnet over 50 år!!!

Endvidere er den, i forhold til så meget andet, uhyre simpel at implementere i en digital TV-verden (højre-venstre-højre-venstre...).

Der er ikke engang en formatkrig.

Forstår simpelthen ikke disse negative holdninger, tag nu ud og kig på det.


ER egentlig ikke negativt på 3D som sådan, men rent operationelt tror jeg ikke jeg gidder sidde med briller på i timevis - det bliver måske som med ambilight og 21:9, man opdager først fordelen når man prøver det live - heldigvis er den næste fladskærm ( 21:9 ) jeg har i tankerne forberedet til 3D, så det kommer helt automatisk ind i stuen alligevel. Som nogen siger 3D kræver stort lærred for at få den fulde glæde Wink
 
3D OG 21:9 OG ambilight tror jeg simpelthen ikke på. Det bliver bliver for fæl en cocktail at sluge for forbrugerne Big smile
 


Husk selv på din egen avatar - Amilight kan naturligvis slås fra - en 21:9 med lærrred som en 62" og med 3D, uhhhh ha hvor fæl en cocktail Big smile


-------------
50PV600 plasma
32PFL9604 LCD


Skrevet af: mkirkelund
Skrevet den: 17-Marts-2010 kl. 11:00
Jeg vil i dag derud og kigge, og se hvordan pokker det tager sig ud. Det bliver spændende at se, eftersom jeg var meget imponeret over Avater i 3D i Cinemaxx, men ikke særligt imponeret over den i Imperial. Det handler vel utroligt meget over implementeringen. Så håber det ser godt ud!Big smile


Skrevet af: xcardman
Skrevet den: 17-Marts-2010 kl. 11:01
the hurt locker på et 21:9.
hvad skete der lige herShocked


Skrevet af: xcardman
Skrevet den: 17-Marts-2010 kl. 11:03
Oprindeligt skrevet af mkirkelund mkirkelund skrev:

Jeg vil i dag derud og kigge, og se hvordan pokker det tager sig ud. Det bliver spændende at se, eftersom jeg var meget imponeret over Avater i 3D i Cinemaxx, men ikke særligt imponeret over den i Imperial. Det handler vel utroligt meget over implementeringen. Så håber det ser godt ud!Big smile
Ja netop lige som 2D, skal 3D også ses på noget ordenligt udstyr.
lidt lige som nogen tror HD er lige godt på alle skærme.


Skrevet af: Letten
Skrevet den: 17-Marts-2010 kl. 11:04
Oprindeligt skrevet af xcardman xcardman skrev:

Oprindeligt skrevet af Letten Letten skrev:

Oprindeligt skrevet af xcardman xcardman skrev:

http://www.flatpanels.dk/nyhed.php?subaction=showfull&id=1268809321 - http://www.flatpanels.dk/nyhed.php?subaction=showfull&id=1268809321
det venter jeg på
oled bedre til 3D og forhåbenligt også bedre til 2D
det kan ikke gå hurtig nok.
tror ikke på plasma når meget længere end hvad pioneer har opnået.
lcd til 3D nej tak siger jeg.

Men har du set det selv? - eller bare læst om det? har du været forbi og se Sony Demo'en?

50" OLED som er til at betale og holdbart (OLED lider af hurtigt henfald af materiale), kommer du til at vente meget længe på.

Der er ikke mange argumenter tilbage for OLED, fordi de andre teknologier har rykket sig så meget som de har.



hvor har de andre teknologier har rykket sig hen?
 
i min verden er et pioneer 508 stadig ikke slået i ren billedekvalitet.
så kan ikke se de rykket særlig meget.
alt er ikke i 3D endnu
ja hvis man tænker på hvor lcd var i 2007, så kan du da godt sige de har rykket sig meget.
på design over alle mulige ting har de rykket sig.
sony og samsung er selv meldt ud oled er en noget bedre teknologi til 3D.

hvis du tænker på om hr og fru danmark er fint tilfreds. Det er de sikkert
det kan jeg bare ikke bruge til noget.

En del af det, der for 3 år siden, blev fremhævet omkring OLED var tykkelsen af skærmen, sortniveau, hastighed og lavt strømforbrug.

LCD og Plasma har siden rykket sig pænt på alle disse punkter - det er ikke uden grund at de store producenter går meget stille med døren omkring OLED. Det giver for lidt ift. merprisen.

Man kan ikke med rimelighed påstår at der er massive billedproblemer med de high-end TV vi kan købe idag (LCD og plasma). Det er og bliver i flueknepper-afdelingen og kun noget der kan diskuteres af nørder som os, steder som her.



Skrevet af: maagren
Skrevet den: 17-Marts-2010 kl. 11:04
Oprindeligt skrevet af Rasmus Larsen Rasmus Larsen skrev:

Oprindeligt skrevet af Soko Soko skrev:

hej
Er der nogen, der kan oplyse hvilken tv-model det er, Sony viser i Fields?
 
Mvh. Soko
LX900 i Fields og HX900 i Århus. Smile
 
Er der nogen, der har fået en prisindikation på den HX900 de viser i Århus?


-------------
Onkyo 875 I PS4 I Sony 46hx920 I Oppo BDP-103 I B&W DM683 I QED kabler


Skrevet af: xcardman
Skrevet den: 17-Marts-2010 kl. 11:10
Letten
En del af det, der for 3 år siden, blev fremhævet omkring OLED var tykkelsen af skærmen, sortniveau, hastighed og lavt strømforbrug.

LCD og Plasma har siden rykket sig pænt på alle disse punkter - det er ikke uden grund at de store producenter går meget stille med døren omkring OLED. Det giver for lidt ift. merprisen.

Man kan ikke med rimelighed påstår at der er massive billedproblemer med de high-end TV vi kan købe idag (LCD og plasma). Det er og bliver i flueknepper-afdelingen og kun noget der kan diskuteres af nørder som os, steder som her.

den eneste grund til oled ikke er mere fremme er økonomi.
lcd er meget billig og producere
tror du alle går ud og køber 3D i 2010.
det er også i flueknepper-afdelingen


Skrevet af: mkirkelund
Skrevet den: 17-Marts-2010 kl. 11:16
Oprindeligt skrevet af xcardman xcardman skrev:

Oprindeligt skrevet af mkirkelund mkirkelund skrev:

Jeg vil i dag derud og kigge, og se hvordan pokker det tager sig ud. Det bliver spændende at se, eftersom jeg var meget imponeret over Avater i 3D i Cinemaxx, men ikke særligt imponeret over den i Imperial. Det handler vel utroligt meget over implementeringen. Så håber det ser godt ud!Big smile
Ja netop lige som 2D, skal 3D også ses på noget ordenligt udstyr.
lidt lige som nogen tror HD er lige godt på alle skærme.


Præcis. Det skulle være en 2K projektor i Imperial og en 4K i Cinemaxx. Desuden synes jeg det virkede så mørkt i imperial ift. i Cinemax. Så jeg er meget spændt på hvordan det ser ud med shutterglasses, i stedet for de poloraizerede. (Staveplade)...

Men jeg vender frygteligt tilbage.LOL


Skrevet af: Letten
Skrevet den: 17-Marts-2010 kl. 11:16
Oprindeligt skrevet af xcardman xcardman skrev:

tror du alle går ud og køber 3D i 2010. 
det er også i flueknepper-afdelingen

Nej, jeg tror ikke alle render ud og køber 3D i 2010.

Det andet du skriver, der forstår jeg simpelthen ikke hvad du mener.


Skrevet af: JA
Skrevet den: 17-Marts-2010 kl. 11:18
Man kan ikke med rimelighed påstår at der er massive billedproblemer med de high-end TV vi kan købe idag (LCD og plasma). Det er og bliver i flueknepper-afdelingen og kun noget der kan diskuteres af nørder som os, steder som her.

Enig - især med de nye 0.5ms med 400Hz LCD, mener jeg ligeså at andre forhold spiller ind når en fladskærm skal vælges i 2010.


-------------
50PV600 plasma
32PFL9604 LCD


Skrevet af: Shiva
Skrevet den: 17-Marts-2010 kl. 11:23
Oprindeligt skrevet af JA JA skrev:

Oprindeligt skrevet af Shiva Shiva skrev:

Oprindeligt skrevet af JA JA skrev:

Oprindeligt skrevet af Letten Letten skrev:

Oprindeligt skrevet af JA JA skrev:

Når 3D kan ses uden briller og udvalget er mere end 50 film, kan de godt ringe til mig -  som xcardman køber jeg aldrig 1 generation teknologi.

1. generation? Confused

Beklager, men 3D teknologien er modnet over 50 år!!!

Endvidere er den, i forhold til så meget andet, uhyre simpel at implementere i en digital TV-verden (højre-venstre-højre-venstre...).

Der er ikke engang en formatkrig.

Forstår simpelthen ikke disse negative holdninger, tag nu ud og kig på det.


ER egentlig ikke negativt på 3D som sådan, men rent operationelt tror jeg ikke jeg gidder sidde med briller på i timevis - det bliver måske som med ambilight og 21:9, man opdager først fordelen når man prøver det live - heldigvis er den næste fladskærm ( 21:9 ) jeg har i tankerne forberedet til 3D, så det kommer helt automatisk ind i stuen alligevel. Som nogen siger 3D kræver stort lærred for at få den fulde glæde Wink
 
3D OG 21:9 OG ambilight tror jeg simpelthen ikke på. Det bliver bliver for fæl en cocktail at sluge for forbrugerne Big smile
 


Husk selv på din egen avatar - Amilight kan naturligvis slås fra - en 21:9 med lærrred som en 62" og med 3D, uhhhh ha hvor fæl en cocktail Big smile
 
Hold nu bare dine fornærmelser for dig selv. Hvad der står i min avatar er ment som sjov, men hvis du nu absolut skal bringe det på banen, så kig lige i spejlet først og tænk lidt over, hvor mange brugere du efterhånden har pisset af med tåbelige kommentarer i lighed med din sidste.
 
Som jeg skriver tror jeg ikke på 21:9 formatet på fladskærme, om det så er en 90'. Det gør markedet vist heller ikke, da de øvrige producenter ikke ligefrem står i kø for at kopiere "succes'en". En fladskærm skal jo bruges til andet end kun at se film på...ellers ville en projektor være klart at foretrække.
 


-------------

Nogle gange er det bedre at tie og blive anset som et fjols end at tale og dermed fjerne al tvivl.


Skrevet af: xcardman
Skrevet den: 17-Marts-2010 kl. 11:25
Oprindeligt skrevet af Letten Letten skrev:

Oprindeligt skrevet af xcardman xcardman skrev:

tror du alle går ud og køber 3D i 2010. 
det er også i flueknepper-afdelingen

Nej, jeg tror ikke alle render ud og køber 3D i 2010.

Det andet du skriver, der forstår jeg simpelthen ikke hvad du mener.
at du åbenbart er tilfreds med hvor plasma og lcd er nu. det er fint med mig
jeg vil bare gerne gerne et noget bedre billede end min pioneer kan levere
det er det jeg venter på.
der ser jeg alså oled som kan levere de fordele som lcd har og lappe på de ulemper en plasma har.
før skifter jeg ikke tv. 
Men har jo købt projektor og kan derfor også vente i lang tid
men en projektor med 3D, så kan det være.


Skrevet af: Letten
Skrevet den: 17-Marts-2010 kl. 11:35
Oprindeligt skrevet af xcardman xcardman skrev:

jeg vil bare gerne gerne et noget bedre billede end min pioneer kan levere 
det er det jeg venter på.

Hvad er der i vejen med billedet på et Pioneer KRP-500? kan det gøres så meget bedre? Confused



Skrevet af: Shiva
Skrevet den: 17-Marts-2010 kl. 11:41
Oprindeligt skrevet af Letten Letten skrev:

Oprindeligt skrevet af xcardman xcardman skrev:

jeg vil bare gerne gerne et noget bedre billede end min pioneer kan levere 
det er det jeg venter på.

Hvad er der i vejen med billedet på et Pioneer KRP-500? kan det gøres så meget bedre? Confused

 
Alt kan blive bedre...selv en Porsche kan blive bedre. Xcardman kan bare ikke "nøjes" Big smile
 


-------------

Nogle gange er det bedre at tie og blive anset som et fjols end at tale og dermed fjerne al tvivl.


Skrevet af: xcardman
Skrevet den: 17-Marts-2010 kl. 11:41
Oprindeligt skrevet af Letten Letten skrev:

Oprindeligt skrevet af xcardman xcardman skrev:

jeg vil bare gerne gerne et noget bedre billede end min pioneer kan levere 
det er det jeg venter på.

Hvad er der i vejen med billedet på et Pioneer KRP-500? kan det gøres så meget bedre? Confused

helt sort
ingen genskin
bedre kontrast
endnu bedre farver
strømforbrug
det er bare nogen af dem
nej en krp 500 er langt fra perfekt.
den er bare bedre end andre alternativer jeg kan købe
de fleste ting den mangler er netop plasma ulemper.
så derfor ser jeg oled eller anden teknologi end lige lcd og plasma som fremtiden. 


Skrevet af: Letten
Skrevet den: 17-Marts-2010 kl. 11:56
Oprindeligt skrevet af xcardman xcardman skrev:

Oprindeligt skrevet af Letten Letten skrev:

Oprindeligt skrevet af xcardman xcardman skrev:

jeg vil bare gerne gerne et noget bedre billede end min pioneer kan levere 
det er det jeg venter på.

Hvad er der i vejen med billedet på et Pioneer KRP-500? kan det gøres så meget bedre? Confused

helt sort
ingen genskin
bedre kontrast
endnu bedre farver
strømforbrug 

Nu har strømforbrug ikke noget med billedet at gøre, men det er iøvrigt noget der er forbedret betragteligt af Panasonic, det samme gælder kontrasten.

Med hensyn til resten vil jeg stadig mene at det er i småtingsafdelingen. Helt sort og genskin har jo meget med omgivelserne at gøre og mindre med skærmen.

Men, der vil jo altid være nogen der skal have de sidste mjü med og det er blandt andet derfor vi har noget at diskutere herinde.Smile


Skrevet af: xcardman
Skrevet den: 17-Marts-2010 kl. 12:03
Oprindeligt skrevet af Letten Letten skrev:

Oprindeligt skrevet af xcardman xcardman skrev:

Oprindeligt skrevet af Letten Letten skrev:

Oprindeligt skrevet af xcardman xcardman skrev:

jeg vil bare gerne gerne et noget bedre billede end min pioneer kan levere 
det er det jeg venter på.

Hvad er der i vejen med billedet på et Pioneer KRP-500? kan det gøres så meget bedre? Confused

helt sort
ingen genskin
bedre kontrast
endnu bedre farver
strømforbrug 

Nu har strømforbrug ikke noget med billedet at gøre, men det er iøvrigt noget der er forbedret betragteligt af Panasonic, det samme gælder kontrasten.

Med hensyn til resten vil jeg stadig mene at det er i småtingsafdelingen. Helt sort og genskin har jo meget med omgivelserne at gøre og mindre med skærmen.

Men, der vil jo altid være nogen der skal have de sidste mjü med og det er blandt andet derfor vi har noget at diskutere herinde.Smile
Jeg er fint tilfreds med min 500M og har ikke fortrudt mit køb.
Men er nok noget mere krævende end de fleste.
derfor køb af projektor.
to ting bedre billede og større billede.

så det har ikke så meget med det sidste ord.
hvis alle var tilfredse gik udviklingen vil også i ståWink




Skrevet af: ErikUkendt
Skrevet den: 17-Marts-2010 kl. 12:06
Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

Oprindeligt skrevet af Rasmus Larsen Rasmus Larsen skrev:

Min oplevelse med 3D indtil videre er, at det fungerer bedst på plasma-Tv. LCD-TV modellerne er simpelthen af natur for langsomme. Responstiden er så at sige ikke hurtig nok til at eliminere det man kalder cross-talk i 3D verdenen. Det betyder, at billederne til hhv. venstre og højre øje bliver blandet en smule sammen.
 
Cross-talk kan netop være en af grundene til let hovedpine, men det kan også være en vane-sag. Bemærk f.eks. at bevægelse også bliver sløret - hvilket i øvrigt også er tilfældet i biograferne, hvor der også er alt for meget cross-talk. Igen må jeg slå på tromme for OLED. OLED og 3D er bestemt den kombination, som har mindst cross-talk.
 
Derudover så er jeg dog også generelt af den overbevisning, at 3D effekten er rigtig god generelt. Folk skylder sig selv at se den i praksis før de smider omkring sig med alle dommedags-kommentarerne. Fint nok, at indholdet ikke er der lige nu, men det var det altså heller ikke dengang HD blev introduceret i fladskærmene. Desværre hænger folk sig meget i hvordan 3D har klaret sig tidligere, men den måde det skabes på i dag er radikalt anderledes og tillader faktisk, at man leverer Full HD opløsning uden at gå på kompromis.
Hej Rasmus, jamen det glæder mig med dine observationer omkring 3D og plasma. Din forklaring omkring "Cross-talk" virker meget plausibel, og kan være årsag til dels min svimmelhed, og dels min billedobservationer i almindelighed.
 
Men oplevelsen med 3D har bestemt ikke skræmt mig væk fra 3D, og det planlagte indkøbSmile

Hej 

Jeg er ny her på recordere, men har læst med her i ca 5 år Smile

Problemet  med svimmelhed og 3D, blev behandlet i en tv udsendelse på ZDFinfokanal  programmet 

praxis kompakt
3D-Filme genießen

- hvor de tog udgang i en person der måtte opgive at se Avatar og måtte gå under filmen. Der blev talt med en øjenlæge om personens problem. Øjenlægen mente at en af årsagerne var en ikke erkendt skelen, som ca 80% af alle lider af. Samtidig blev der givet nogle gode råd om overvindelsen af problemet ( noget med at sidde så langt fra billedet at man ikke har hele synsfeltet dækket, men kan se lidt af omgivelserne). 

Linket til selve udsendelsen kunne jeg ikke lige finde, men omtalen er her ( udsendelserne genudsendes ofte):

http://infokanal.zdf.de/ZDFde/inhalt/17/0,1872,3991185_idDispatch:9455846,00.html





-------------
Mvh
Erik


Skrevet af: Hother
Skrevet den: 17-Marts-2010 kl. 12:51
[

[/QUOTE]

Hej 

Jeg er ny her på recordere, men har læst med her i ca 5 år Smile

Problemet  med svimmelhed og 3D, blev behandlet i en tv udsendelse på ZDFinfokanal  programmet 

praxis kompakt
3D-Filme genießen

- hvor de tog udgang i en person der måtte opgive at se Avatar og måtte gå under filmen. Der blev talt med en øjenlæge om personens problem. Øjenlægen mente at en af årsagerne var en ikke erkendt skelen, som ca 80% af alle lider af. Samtidig blev der givet nogle gode råd om overvindelsen af problemet ( noget med at sidde så langt fra billedet at man ikke har hele synsfeltet dækket, men kan se lidt af omgivelserne). 

Linket til selve udsendelsen kunne jeg ikke lige finde, men omtalen er her ( udsendelserne genudsendes ofte):

http://infokanal.zdf.de/ZDFde/inhalt/17/0,1872,3991185_idDispatch:9455846,00.html



[/QUOTE]
hej Erik og stort velkommen til recordere.dk (langt om længeLOL), og takker for din oplysningSmile


-------------
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.


Skrevet af: Rasmus Larsen
Skrevet den: 17-Marts-2010 kl. 13:31
Oprindeligt skrevet af ErikUkendt ErikUkendt skrev:

Hej 

Jeg er ny her på recordere, men har læst med her i ca 5 år Smile

Problemet  med svimmelhed og 3D, blev behandlet i en tv udsendelse på ZDFinfokanal  programmet 

praxis kompakt
3D-Filme genießen

- hvor de tog udgang i en person der måtte opgive at se Avatar og måtte gå under filmen. Der blev talt med en øjenlæge om personens problem. Øjenlægen mente at en af årsagerne var en ikke erkendt skelen, som ca 80% af alle lider af. Samtidig blev der givet nogle gode råd om overvindelsen af problemet ( noget med at sidde så langt fra billedet at man ikke har hele synsfeltet dækket, men kan se lidt af omgivelserne). 

Linket til selve udsendelsen kunne jeg ikke lige finde, men omtalen er her ( udsendelserne genudsendes ofte):

http://infokanal.zdf.de/ZDFde/inhalt/17/0,1872,3991185_idDispatch:9455846,00.html

Det er rigtigt, at en af årsager kan ligge her, men jeg køber den bare ikke rigtigt på det niveau, som nogen har prøvet at køre det op til. At sætte lighedstegn mellem de 80 % og problemet, passer ikke. Det er ret almindeligt at folk skeler en smule.
Hovedpine kommer jo ikke kun pga. det øjnene ser, men i høj grad daf en information, som hjernen skal behandle. De gamle 3D systemer, som var en stor kilde til hovedpine, havde den ulempe (foruden den lidt svage 3D effekt) at billedstrømmen var for sløv og der blev leveret billeder i interlaced format. Når hjernen skulle sammensætte dette til et helt billede, opstod hovedpine hos størstedelen af seerne. Hjernen kom så at sige på overarbejde.
 
Per definition ser mennesket jo ikke i 3D. Vi ser alt i 2D med to separate billedstrømme fra hvert øje. Når disse kombineres (samt objektet kontur ved bevægelse), kan hjernen oversætte informationen til dybdeniveauer. Folk der ser dårligt eller kun ser på det ene øje, kan naturligvis også opfatte dybde og dimensioner, men det skyldes også erfaring og hjernens tilpasning til omgivelserne gennem tiden.
 
Jeg har godt set programmet og ved at det påvirker nogen, men ikke 80 % :) Hvor mange der reelt får problemer, ved vi nok først når 3DTV er udbredt på markedet.


Skrevet af: amarone
Skrevet den: 17-Marts-2010 kl. 14:17
Hej maagren.
Du spurgte for et par sider siden til prisen på den Sony-skærm som de viser 3D på i Århus.
I går stod der i hvert fald 24.995 kr. på den. Men sælgeren pointerede, at det endnu ikke lå helt fast Wink


Skrevet af: ErikUkendt
Skrevet den: 17-Marts-2010 kl. 14:19
Oprindeligt skrevet af ErikUkendt ErikUkendt skrev:

Oprindeligt skrevet af Rasmus Larsen Rasmus Larsen skrev:

Oprindeligt skrevet af ErikUkendt ErikUkendt skrev:

Hej 

Jeg er ny her på recordere, men har læst med her i ca 5 år Smile

Problemet  med svimmelhed og 3D, blev behandlet i en tv udsendelse på ZDFinfokanal  programmet 

praxis kompakt
3D-Filme genießen

- hvor de tog udgang i en person der måtte opgive at se Avatar og måtte gå under filmen. Der blev talt med en øjenlæge om personens problem. Øjenlægen mente at en af årsagerne var en ikke erkendt skelen, som ca 80% af alle lider af. Samtidig blev der givet nogle gode råd om overvindelsen af problemet ( noget med at sidde så langt fra billedet at man ikke har hele synsfeltet dækket, men kan se lidt af omgivelserne). 

Linket til selve udsendelsen kunne jeg ikke lige finde, men omtalen er her ( udsendelserne genudsendes ofte):

http://infokanal.zdf.de/ZDFde/inhalt/17/0,1872,3991185_idDispatch:9455846,00.html

Det er rigtigt, at en af årsager kan ligge her, men jeg køber den bare ikke rigtigt på det niveau, som nogen har prøvet at køre det op til. At sætte lighedstegn mellem de 80 % og problemet, passer ikke. Det er ret almindeligt at folk skeler en smule.
Hovedpine kommer jo ikke kun pga. det øjnene ser, men i høj grad daf en information, som hjernen skal behandle. De gamle 3D systemer, som var en stor kilde til hovedpine, havde den ulempe (foruden den lidt svage 3D effekt) at billedstrømmen var for sløv og der blev leveret billeder i interlaced format. Når hjernen skulle sammensætte dette til et helt billede, opstod hovedpine hos størstedelen af seerne. Hjernen kom så at sige på overarbejde.
 
Per definition ser mennesket jo ikke i 3D. Vi ser alt i 2D med to separate billedstrømme fra hvert øje. Når disse kombineres (samt objektet kontur ved bevægelse), kan hjernen oversætte informationen til dybdeniveauer. Folk der ser dårligt eller kun ser på det ene øje, kan naturligvis også opfatte dybde og dimensioner, men det skyldes også erfaring og hjernens tilpasning til omgivelserne gennem tiden.
 
Jeg har godt set programmet og ved at det påvirker nogen, men ikke 80 % :) Hvor mange der reelt får problemer, ved vi nok først når 3DTV er udbredt på markedet.

Nu mente jeg heller ikke at konklusionen på udsendelsen var at 80%  ikke kunne se 3D, uden at have problemer, men at 80% havde lidt skelen, hvor imellem der var nogle der havde problemer Smile


Nå der gik lidt kage i citat knappen:

Nu mente jeg heller ikke at konklusionen på udsendelsen var at 80%  ikke kunne se 3D, uden at have problemer, men at 80% havde lidt skelen, hvor imellem der var nogle der havde problemer Smile



-------------
Mvh
Erik


Skrevet af: Rasmus Larsen
Skrevet den: 17-Marts-2010 kl. 14:40
Oprindeligt skrevet af ErikUkendt ErikUkendt skrev:

Nå der gik lidt kage i citat knappen:

Nu mente jeg heller ikke at konklusionen på udsendelsen var at 80%  ikke kunne se 3D, uden at have problemer, men at 80% havde lidt skelen, hvor imellem der var nogle der havde problemer Smile

Det gik heller ikke så meget på dit indlæg, mere de historier som dette efterfølgende afledte i diverse medier Smile Der var masser af sensations-overskrifter rundt omkring, men jeg køber den bare ikke rigtig.
 
Et praktisk eksempel er Avatar. Der er utroligt mange der har set denne i biografen i 3D, men relativt få klager over hovedpine - selv på udenlandske fora.


Skrevet af: maagren
Skrevet den: 17-Marts-2010 kl. 15:11
Oprindeligt skrevet af amarone amarone skrev:

Hej maagren.
Du spurgte for et par sider siden til prisen på den Sony-skærm som de viser 3D på i Århus.
I går stod der i hvert fald 24.995 kr. på den. Men sælgeren pointerede, at det endnu ikke lå helt fast Wink
 
Takker Smile
 
Lad os da håbe, at prisen så ryger nedad, hvis den skal ændres Confused


-------------
Onkyo 875 I PS4 I Sony 46hx920 I Oppo BDP-103 I B&W DM683 I QED kabler


Skrevet af: ErikUkendt
Skrevet den: 17-Marts-2010 kl. 19:27
 Hother 
[/QUOTE]
hej Erik og stort velkommen til recordere.dk (langt om længeLOL), og takker for din oplysningSmile

[/QUOTE]

Tak for velkomstenSmile



-------------
Mvh
Erik


Skrevet af: sauron
Skrevet den: 18-Marts-2010 kl. 07:10
Nogle der ved hvad der kommer af skærme over 65" ka se panasonic kommer med en men er der nogle der kommer med 70"? og om evt. vizio begynder at sælge skærme i eu

-------------
pioneer lx5090(ISF kalibreret)
onkyo tx-sr705( kalibreret af otto)
B&W dm602
toshipa hd-30
ps3
xbox 360
wii


Skrevet af: mkirkelund
Skrevet den: 18-Marts-2010 kl. 08:56
Så var jeg i Sony Center i fields og få set hvad denne hype nu er omkring.
Det skal siges at jeg var voldsomt imponeret over Avatar, og følte at 3D var fantastisk - i hvert fald i Cinemax.

Men jeg må ærligt indrømme at jeg var meget skuffet! Jeg følte nærmest ingen dybde i billedet, det fremgik i 3D, føltes oftest som en fladfigur som blot stod længere ude i billedet.

Det jeg så på skærmen var: Naturudsendelse med en isbjørn, Motorstorm, Fodbold i 3D, samt nogle aber.

Alt i alt ret skuffet. Om det var selve materialet eller skærmens evne til at gengive 3D skal jeg ikke kunne sige, men det overbeviste i hvert fald ikke mig om at smide de ekstra kroner for 3D. Havde egentligt håbet at kunne se filmscener i 3D, i stedet for noget som for mig var ret nytteløst.

Derudover, følte jeg der var noget "fnidder" i billedet, som om de samme billeder blev vist på begge øjne. Men hvad det var præcist skal jeg ikke kunne sige.

Men ser dog frem til, hvad Panasonic og Samsung kan få ud af 3D, for Sony's var i hvert fald intet hit.


Skrevet af: NikolajV
Skrevet den: 18-Marts-2010 kl. 09:08

Oprindeligt skrevet af mkirkelund mkirkelund skrev:

Så var jeg i Sony Center i fields og få set hvad denne hype nu er omkring.
Det skal siges at jeg var voldsomt imponeret over Avatar, og følte at 3D var fantastisk - i hvert fald i Cinemax.

Men jeg må ærligt indrømme at jeg var meget skuffet! Jeg følte nærmest ingen dybde i billedet, det fremgik i 3D, føltes oftest som en fladfigur som blot stod længere ude i billedet. 

Det jeg så på skærmen var: Naturudsendelse med en isbjørn, Motorstorm, Fodbold i 3D, samt nogle aber. 

Alt i alt ret skuffet. Om det var selve materialet eller skærmens evne til at gengive 3D skal jeg ikke kunne sige, men det overbeviste i hvert fald ikke mig om at smide de ekstra kroner for 3D. Havde egentligt håbet at kunne se filmscener i 3D, i stedet for noget som for mig var ret nytteløst.

Derudover, følte jeg der var noget "fnidder" i billedet, som om de samme billeder blev vist på begge øjne. Men hvad det var præcist skal jeg ikke kunne sige.

Men ser dog frem til, hvad Panasonic og Samsung kan få ud af 3D, for Sony's var i hvert fald intet hit.

Er du sikker på du prøvede med nogle briller der virkede?

Jeg var også derude i går og der var et sæt briller der ikke virkede.

Jeg var meget imponeret over det der blev vist, måske lige på nær isbjørnen. Fik endda lov til at spille lidt på den, det var meget underholdene.

 /Nikolaj



Skrevet af: Hother
Skrevet den: 18-Marts-2010 kl. 09:18
Oprindeligt skrevet af NikolajV NikolajV skrev:

Oprindeligt skrevet af mkirkelund mkirkelund skrev:

Så var jeg i Sony Center i fields og få set hvad denne hype nu er omkring.
Det skal siges at jeg var voldsomt imponeret over Avatar, og følte at 3D var fantastisk - i hvert fald i Cinemax.

Men jeg må ærligt indrømme at jeg var meget skuffet! Jeg følte nærmest ingen dybde i billedet, det fremgik i 3D, føltes oftest som en fladfigur som blot stod længere ude i billedet. 

Det jeg så på skærmen var: Naturudsendelse med en isbjørn, Motorstorm, Fodbold i 3D, samt nogle aber. 

Alt i alt ret skuffet. Om det var selve materialet eller skærmens evne til at gengive 3D skal jeg ikke kunne sige, men det overbeviste i hvert fald ikke mig om at smide de ekstra kroner for 3D. Havde egentligt håbet at kunne se filmscener i 3D, i stedet for noget som for mig var ret nytteløst.

Derudover, følte jeg der var noget "fnidder" i billedet, som om de samme billeder blev vist på begge øjne. Men hvad det var præcist skal jeg ikke kunne sige.

Men ser dog frem til, hvad Panasonic og Samsung kan få ud af 3D, for Sony's var i hvert fald intet hit.

Er du sikker på du prøvede med nogle briller der virkede?

Jeg var også derude i går og der var et sæt briller der ikke virkede.

Jeg var meget imponeret over det der blev vist, måske lige på nær isbjørnen. Fik endda lov til at spille lidt på den, det var meget underholdene.

 /Nikolaj

Må indrømme, at det lyder som om, at Kirkelund ikke har kunnet se en bjældeLOL


-------------
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.


Skrevet af: mkirkelund
Skrevet den: 18-Marts-2010 kl. 09:26
Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

Oprindeligt skrevet af NikolajV NikolajV skrev:

Oprindeligt skrevet af mkirkelund mkirkelund skrev:

Så var jeg i Sony Center i fields og få set hvad denne hype nu er omkring.
Det skal siges at jeg var voldsomt imponeret over Avatar, og følte at 3D var fantastisk - i hvert fald i Cinemax.

Men jeg må ærligt indrømme at jeg var meget skuffet! Jeg følte nærmest ingen dybde i billedet, det fremgik i 3D, føltes oftest som en fladfigur som blot stod længere ude i billedet. 

Det jeg så på skærmen var: Naturudsendelse med en isbjørn, Motorstorm, Fodbold i 3D, samt nogle aber. 

Alt i alt ret skuffet. Om det var selve materialet eller skærmens evne til at gengive 3D skal jeg ikke kunne sige, men det overbeviste i hvert fald ikke mig om at smide de ekstra kroner for 3D. Havde egentligt håbet at kunne se filmscener i 3D, i stedet for noget som for mig var ret nytteløst.

Derudover, følte jeg der var noget "fnidder" i billedet, som om de samme billeder blev vist på begge øjne. Men hvad det var præcist skal jeg ikke kunne sige.

Men ser dog frem til, hvad Panasonic og Samsung kan få ud af 3D, for Sony's var i hvert fald intet hit.

Er du sikker på du prøvede med nogle briller der virkede?

Jeg var også derude i går og der var et sæt briller der ikke virkede.

Jeg var meget imponeret over det der blev vist, måske lige på nær isbjørnen. Fik endda lov til at spille lidt på den, det var meget underholdene.

 /Nikolaj

Må indrømme, at det lyder som om, at Kirkelund ikke har kunnet se en bjældeLOL


Jeg prøvede med 2 sæt briller. Og var ikke i tvivl om de virkede eller ej. Personligt var det bare ikke en særligt stor oplevelse for mig - tvært imod. Jeg tror jeg holder mig til 2D i hjemmet, og 3D i Bio. Alice i Eventyrland skal ses i 3D i morgen, så må jeg vende tilbage med en udmelding derfra. Det er dog i imperial.Confused


Skrevet af: xcardman
Skrevet den: 18-Marts-2010 kl. 09:37

Ja 3D skal ses i bio, med mindre man skal bruge sin skærm til 3D spil.

må heller selv få set det på et tidpunkt på en almindelig skærm, men når oplevelse med blu-ray er gået helt af på et 50 tommer. Det tror jeg ikke nu ikke ligefrem 3D ændre på.

Mkirkelund skrev
Det skal siges at jeg var voldsomt imponeret over Avatar, og følte at 3D var fantastisk - i hvert fald i Cinemax.
der synes jeg også det var en fin oplevelse.




Skrevet af: mgmg
Skrevet den: 18-Marts-2010 kl. 09:50
Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

Jeg håber at mit kommende Panasonic er mindst lige så imponerende i 3DTongue
 
 
Jeg ved, du er en first mover, men burde du ikke lige se en VT20 først?
 
Har du tænkt på at VT20 måske er ringere end dit nuværende TV til 2D?
 
Når jeg spørger, er det fordi jeg er i samme situation som du (dog med et mindre hifi budget).
 
For et år siden købte jeg verdens (måske) bedste TV i en passende størrelse. Det var med henblik på at beholde det rigtig længe, lige som i gamle dage med et B&O TV. Og så kommer 3D tromlende ...
 
 


-------------
Kuro


Skrevet af: Letten
Skrevet den: 18-Marts-2010 kl. 10:01
Oprindeligt skrevet af mgmg mgmg skrev:


 
For et år siden købte jeg verdens (måske) bedste TV i en passende størrelse. Det var med henblik på at beholde det rigtig længe, lige som i gamle dage med et B&O TV. Og så kommer 3D tromlende ...
 

Du må hellere få det solgt i en fart mens du stadig kan få lidt penge for det Wink

Tror generelt, at man skal indstille sig på at et TV ikke holder lige så længe som i gamle dage. Men man kunne selvfølgelig håbe på at vi efter Farve-TV, HD-ready, Full-HD og nu 3D i Full HD, er kommet til et punkt hvor der kommer en pause på signal-siden.






Skrevet af: xcardman
Skrevet den: 18-Marts-2010 kl. 10:11
Oprindeligt skrevet af mgmg mgmg skrev:

Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

Jeg håber at mit kommende Panasonic er mindst lige så imponerende i 3DTongue
 
 
Jeg ved, du er en first mover, men burde du ikke lige se en VT20 først?
 
Har du tænkt på at VT20 måske er ringere end dit nuværende TV til 2D?
 
Når jeg spørger, er det fordi jeg er i samme situation som du (dog med et mindre hifi budget).
 
For et år siden købte jeg verdens (måske) bedste TV i en passende størrelse. Det var med henblik på at beholde det rigtig længe, lige som i gamle dage med et B&O TV. Og så kommer 3D tromlende ...
 
 
du er ikke den eneste og jeg beholder mit pioneer længe.
fordi jeg netop er blivet tilfreds med det. de to andre fladskærme var jeg ikke tilfreds med
samt hvis man ikke skal bruge 3D til noget, hvorfor så skifte til noget som ikke er meget bedre

om 2 år kan du få et noget bedre tv, så slå kold vand i blodet.
samt om 2 år kan du heller ikke få noget for en pan 2010 model




Skrevet af: Letten
Skrevet den: 18-Marts-2010 kl. 10:26
Jeg har iøvrigt også været forbi et Sony Center (Århus) og se 3D demonstreret.

Jeg synes det så godt ud. Prøvede ind i mellem at lukke det ene øje for at "huske" hvordan det ser ud i 2D og sammenligne med 3D. Generelt var dybde effekten meget realistisk, ikke påtrængende eller kunstig. Det gælder især naturoptagelserne.

Prøvede også at rykke tæt på skærmen ca. 1,5 meter så skærmen fyldte mere af synsfeltet (ca. som midt i biografen) og det kunne det sagtens holde til fordi det er full HD, effekten var uændret med afstanden.

Ved nogle af fodboldscenerne havde jeg også lidt den her "papfigur-foran-kulisse" effekt. Det virkede lidt som at Sony havde tilføjet kunstig skarphed, hvilket ikke er utænkeligt.

Med hensyn til at det stadig ikke er helt som at være der selv, så skal man huske at det er kameramanden der vælger focus for dig. Du kan ikke (som i virkeligheden) flytte dit fokus og stille skarp på noget andet (baggrunden f.eks.). Det bliver nok i  næste version af 3D Smile. Så det kræver nok også lidt tilvænning for hjernen, fordi det er en mellem ting mellem 2D TV og virkeligheden.

Jeg kan godt bestemt godt se en fremtid for teknologien også hjemme i stuen, både for spil, visse film og sportsbegivenheder.

Glæder mig til at opleve Panasonics implementering der skulle være endnu bedre.

Jeg så følgende klip:
-Isbjørn i vand
-Bjørne på snedækket bro
-Fodbold
-Forskellige Computerspil


Skrevet af: Hother
Skrevet den: 18-Marts-2010 kl. 10:49
Jeg kan undre mig lidt over, hvor forskellig folk kan opleve 3D fremvisningen i de 2 Sony Centre. For mig var fremvisningen overraskende positiv, og jeg holder fast ved indkøbet af en kommende VT20.
 
Det er helt sikkert korrekt, at man vil få mere ud af 3D effekten ved et større lærred/panel end 50 tommer. Dog vil jeg sige, at netop oplevelsen af 3D effekten for mig er så positiv, at jeg godt kan leve med, at mit kommende VT20 ikke 2D billedmæssig er bedre end mit nuværende 500M. Tongue
 


-------------
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.


Skrevet af: maagren
Skrevet den: 18-Marts-2010 kl. 10:54
Det handler måske også lidt om, hvad man forventer sig af 3D billedet. Jeg har ikke set Avatar i 3D i biografen, og jeg synes 3D effekten på Sony skærmen var meget imponerende.
 
Jeg kan forstå, at effekten i biografen er mere ud af lærredet end tilfældet er på tv'et, hvor effekten går mere ind i skærmen. Hvis man forventer at skulle dukke sig for ting der kommer ud i hovedet på en, kan jeg måske godt forstå hvis man bliver skuffet.
 
Jeg synes i øvrigt ikke effekten virkede som flade figurer i flere lag i billedet. Men jeg oplevede også lidt "fnidder" i nogle af scenerne. I scenen med broen var det som om mine øjne ikke helt kunne fokusere rigtigt på den højre side af broen (tættest på), og i fodboldklippet var der noget 3D skrift som stod lidt ude fra skærmen - det havde jeg også lidt problemer med at fokusere på.
 
Jeg synes dog det blev bedre efter at have set  klippene igennem et par gange.


-------------
Onkyo 875 I PS4 I Sony 46hx920 I Oppo BDP-103 I B&W DM683 I QED kabler



Print side | Luk vindue