Print side | Luk vindue

DVBViewer+Rec. Service+ACAMD?

Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Recordere, afspillere og foto
Forumnavn: Microsoft Media Center, MCE og HTPC
Forumbeskrivelse: Media Center (MCE) og Home Theatre PC
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=78418
Udskrevet den: 26-April-2024 kl. 00:09


Emne: DVBViewer+Rec. Service+ACAMD?
Skrevet af: chrlau5
Emne: DVBViewer+Rec. Service+ACAMD?
Skrevet den: 31-Marts-2010 kl. 07:21
Hej
 
Er det overhovedet muligt at bruge Acamd eller andet softcam sammen med DVBViewer Recording Service? Jeg får intet billede når jeg optager fra Webinterfacet.
 
Jeg håber det kan, da det er det bedste program m.h.t. hvor mange system resourcer det bruger på min aldrende computer :-).



Svar:
Skrevet af: avh
Skrevet den: 31-Marts-2010 kl. 08:16
Softcam er et setup, hvor plugin folderen anvendes...

Når det virker når kører man selve dvbviewer, må det skyldes at modulerne i plugin-folderen aktiveres, men når man kører recording service tror jeg ikke modulerne i plugin er aktive, dvs. *.dll filer...
Vises der f.eks. et tray-ikon, når man kører via selve dvbviewer og ikke via recording service?? 

Og det er mindre smart at det ikke virker via recoding service...
 
Men hardware-cam kan godt virker via recording service..


-------------
DVBviewer, Technotrend DVB-S2, Technotrend CT2-4500 DVB-T2, TeVii s470 DVB-S2, Anysee T2C DVB-T2


Skrevet af: confused
Skrevet den: 31-Marts-2010 kl. 08:33
Det er helt sikkert, at hvis ovenstående er tilfældet, vil jeg aldrig kunne lokkes til at bruge DVBViewer, men kan det virkelig passe at recording service ikke kan klare det ?
 
I Mediaportal er det 100% styret af serverdelen og kører upåklageligt.


-------------
Min "videobåndoptager" kan optage mere end 10 tv kanaler samtidigt, men jeg når jo aldrig at se alle programmerne....


Skrevet af: chrlau5
Skrevet den: 31-Marts-2010 kl. 09:21
AVH->
Præcis der er ingen tray icon på Recording Service serveren, men ACAMD filerne ligger i plugin folderen under DVBViewer som er installeret og virker med ACAMD på samme pc.
 
Ingen der har sådan en løsning der kan aktivere Acamd?
 
Jeg kører med nyeste beta af DVBViewer og Recording Service samt Windows 7 Ultimate.
 
Jeg har forsøgt med TVSource fra DVBLogic, men jeg havde store problemer med HD kanalerne p.g.a min ældre pc og fordi jeg ikke fandt ud af at få Windows Mediacenter til at bruge CoreAVC til HD kanalerne, men måske andre ved hvordan man får MCE til at blive tvunget til at bruge CoreAVC?
 
Med CoreAVC fungerer HD kanalerne rigtig godt i DVBViewer hos mig.
 
Confused->
Jeg forstår det heller ikke hvis det er tilfældet at den ikke kan bruge plugins. Det er da noget af en mangel.
Jeg havde store problemer med at Media Portal crashede, men måske når der kommer en nyere version at jeg vil prøve igen. Hvordan sætter man serverdelen op til at bruge Acamd i Media Portal?


Skrevet af: confused
Skrevet den: 31-Marts-2010 kl. 09:42
Må jeg lige høre - du har vel også lagt filerne under Recording Service ikke ?
 
Mediaportal kræver MDAPI for at køre med Softcams. Jeg mener at kunne huske at den genererede en mappe til hver tuner, hvori man efterfølgende placerede Acamd eller anden softcam klient.


-------------
Min "videobåndoptager" kan optage mere end 10 tv kanaler samtidigt, men jeg når jo aldrig at se alle programmerne....


Skrevet af: confused
Skrevet den: 31-Marts-2010 kl. 09:58
Prøv evt. at følge denne tråd http://www.recordere.dk/forum2/forum_posts.asp?TID=74118&OB=ASC&PN=3&title=alternativer-til-mediaportal - http://www.recordere.dk/forum2/forum_posts.asp?TID=74118&OB=ASC&PN=3&title=alternativer-til-mediaportal
 
Der er en der foreslår at du sætter Recording Service Servicen til at snakke sammen med skrivebordet og på den måde får den til at aktivere diverse plugins i mappen.


-------------
Min "videobåndoptager" kan optage mere end 10 tv kanaler samtidigt, men jeg når jo aldrig at se alle programmerne....


Skrevet af: chrlau5
Skrevet den: 31-Marts-2010 kl. 10:05
Under Recording Service? Hvor er det henne og er der da endnu en plugin mappe?
 
Der må næsten være nogen der ved det.


Skrevet af: Benu
Skrevet den: 31-Marts-2010 kl. 12:27
I services sættes DVBviewer recording service til allow service to interact with desktop, under plugins laver du en mappe der hedder plugins1, hvori du ligger Acamd files, under DVBviewer ligger du Mdapi filer (Mdapi filer og MadapiProvID)

-------------
Den Ben


Skrevet af: chrlau5
Skrevet den: 31-Marts-2010 kl. 12:38
Jeg har nu sat flueben i at rec servicen kan fungere interaktivt med skrivbordet i egenskaber for servicen, men det har ikke startet Acamd. Skal der gøres mere?


Skrevet af: chrlau5
Skrevet den: 31-Marts-2010 kl. 14:37

Benu ->

Tak fordi du også hjælper :-).
 
Jeg har 2 tunere skal der så være en plugins1 og plugins2 mappe? eller er det nok med en og vil jeg så kunne bruge begge tunere med kodede kanaler som bruger acamd samtidig?
 
Vil du hjælpe mig med hvor jeg får de filer jeg skal have lagt i dvbviewer mappen?
 
p.f.t.


Skrevet af: chrlau5
Skrevet den: 01-April-2010 kl. 11:54

Jeg har fundet løsning -> http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=74118&PID=793426#793426 - http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=74118&PID=793426#793426



Skrevet af: confused
Skrevet den: 01-April-2010 kl. 12:56
Hvilken mappe er det så de skal placeres i ?
 
Er det i  C:\Program Files\DVBViewer\Plugins eller i C:\ProgramData\CMUV\DVBViewer\Plugins ?


-------------
Min "videobåndoptager" kan optage mere end 10 tv kanaler samtidigt, men jeg når jo aldrig at se alle programmerne....


Skrevet af: Benu
Skrevet den: 01-April-2010 kl. 15:59
i C:\Program Files\DVBViewer\Plugins

-------------
Den Ben


Skrevet af: chrlau5
Skrevet den: 01-April-2010 kl. 17:21
Hos mig virkede det først, da der blev lavet undermapper C:\Program Files\DVBViewer\Plugins\Plugins1 og mappen plugins2 dvs. en til hver tuner. Heri placerede jeg Acamd filerne.


Skrevet af: confused
Skrevet den: 01-April-2010 kl. 17:33
Det er garanteret også det Benu mener, men når de så er placeret i pluginsxx mapper under DVBViewer, hvordan er du så sikker på at det er Recording Service der bruger dem, og ikke DVBViewer klienten ?
 
Jeg går ikke udfra at der skal placeres tilsvarende plugins på DVBViewer klienter på resten af husets pc'ere ?


-------------
Min "videobåndoptager" kan optage mere end 10 tv kanaler samtidigt, men jeg når jo aldrig at se alle programmerne....


Skrevet af: confused
Skrevet den: 01-April-2010 kl. 17:43
Nå, jeg tror jeg er med nu - den starter ihvertfald acamd når jeg også starter Servicen til Recording Service. Jeg kan ikke rigtig få det prøvet af for alvor, da min parabol vender som vinden blæser for tiden LOL

-------------
Min "videobåndoptager" kan optage mere end 10 tv kanaler samtidigt, men jeg når jo aldrig at se alle programmerne....


Skrevet af: chrlau5
Skrevet den: 01-April-2010 kl. 17:47
Starter Acamd? i systray?
 
Det gør den ikke hos mig, men den optager når jeg sætter den til det via webinterfacet og jeg kan se at den modtager nøgler ved at starte acamdmonitor.exe + at de optagede videoer fungerer og DVBViewer er ikke startet på nogen pc´ere.


Skrevet af: confused
Skrevet den: 01-April-2010 kl. 18:20
Nej win7 kommer med en besked om at et program ønsker at "sende" mig en besked, som om den ikke får lov at interagere ordentligt med acamd.

-------------
Min "videobåndoptager" kan optage mere end 10 tv kanaler samtidigt, men jeg når jo aldrig at se alle programmerne....


Skrevet af: chrlau5
Skrevet den: 01-April-2010 kl. 20:27
Og du har sat servicen op til at kunne arbejde interaktivt med skrivebordet og stoppet startet servicen igen?


Skrevet af: confused
Skrevet den: 01-April-2010 kl. 21:00
Øh ja ja, ellers ville den ikke forsøge at komme med den besked. Nå, det gør nu ikke så meget.
 
Nu har jeg fået rettet parabolen, så jeg kan lege lidt med det, men hvis jeg nu kører med 2 klienter, den ene på samme maskine som Recording service, og den anden en selvstændig klient, så kan jeg stadig kun se én kanal selvom jeg har lavet 2 plugins mapper på "serveren" med hver sit login til kortserveren.
 
På kortserveren kan jeg se at den vælger login fra begge plugins mapper, men altså ikke samtidig.
 
Hvis jeg skifter kanal på den "styrende" klient, altså den klient hvor jeg først tunede kanalen fra, fryser kanalen på den anden klient.
 
Det skal lige siges, at jeg kun bruger én tuner, men at begge de kanaler jeg forsøger at vise, ligger på samme transponder. Det fungerer fint i andre programmer.


-------------
Min "videobåndoptager" kan optage mere end 10 tv kanaler samtidigt, men jeg når jo aldrig at se alle programmerne....


Skrevet af: Benu
Skrevet den: 01-April-2010 kl. 23:05
Og du har selvfølgelig 2 forskellige logon på softcam?

-------------
Den Ben


Skrevet af: confused
Skrevet den: 01-April-2010 kl. 23:08
Måske du lige skulle læse mit indlæg igen Wink

-------------
Min "videobåndoptager" kan optage mere end 10 tv kanaler samtidigt, men jeg når jo aldrig at se alle programmerne....


Skrevet af: Benu
Skrevet den: 01-April-2010 kl. 23:30
ja det har du så - pas

-------------
Den Ben


Skrevet af: confused
Skrevet den: 01-April-2010 kl. 23:32
Virker det fint hos dig ? evt. med 2 kanaler på samme Transponder ?

-------------
Min "videobåndoptager" kan optage mere end 10 tv kanaler samtidigt, men jeg når jo aldrig at se alle programmerne....


Skrevet af: avh
Skrevet den: 01-April-2010 kl. 23:36
#confused
Skyldes det ikke, at man i DVBwiever ikke kan optage/vise flere kodet kanaler inden for et MUX, gælder f.eks. også med et hardware CAM...

Er der noget med at mediaportal kan klare dette??
(optager den det krybteret data, og dekoder først, når de vises??)
 
Eller er det selve CAM-modulet, der kan klare flere samtidige krybteringer??
 
Dvbviewer har en meget håndfast opdeling af tunere ved at anvende gruppering..

På denne måde kan man styre fuldstændig hvilken tuner der anvendes til hvad.
(Har f.eks. 3 dvb-t tunere som fast alloceret til bestemte MUX )
 


-------------
DVBviewer, Technotrend DVB-S2, Technotrend CT2-4500 DVB-T2, TeVii s470 DVB-S2, Anysee T2C DVB-T2


Skrevet af: confused
Skrevet den: 01-April-2010 kl. 23:54
Hmm jo noget kunne tyde på det Confused
 
Jeg kommer i tvivl om hvor vidt jeg har haft Mediaportal til at gøre tricket, men her laver den jo også bare én plugin folder pr. tuner, dvs én mulighed for en softcam klient, så logisk set bør det måske heller ikke virke her.
 
I dvbdream, som jo er et rigtigt nørdeprogram, laver den en ny folder pr. "billede" der skal vises, hvilket jo så også giver mulighed for alle de acamd klienter der er brug for.


-------------
Min "videobåndoptager" kan optage mere end 10 tv kanaler samtidigt, men jeg når jo aldrig at se alle programmerne....


Skrevet af: rasmuzzen
Skrevet den: 02-April-2010 kl. 11:34
Der er en af indlæggene her der står det skal bruges MDAPI, det skal der IKKE i DVBViewer. Systray ikonet til ACamd er der ikke i win 7 som std. Brug altid .exe monitoren i acamd til at se altiviteten.


Skrevet af: confused
Skrevet den: 02-April-2010 kl. 21:59
Nej det kan jeg også afkræfte :-)

-------------
Min "videobåndoptager" kan optage mere end 10 tv kanaler samtidigt, men jeg når jo aldrig at se alle programmerne....



Print side | Luk vindue