Print side | Luk vindue

popcorn hour a og c 200

Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Modtagelse og distribution
Forumnavn: Streaming media
Forumbeskrivelse: TV, film, radio og musik via netværk og internet
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=78860
Udskrevet den: 21-Maj-2024 kl. 07:07


Emne: popcorn hour a og c 200
Skrevet af: villads og vega
Emne: popcorn hour a og c 200
Skrevet den: 07-April-2010 kl. 19:42
jeg kan ikke finde noget sted i menuerne på mine a og c 200 om passthrough af hd lyd. Lige nu kommer får jeg ikke noget hd lydsignal til forstærkeren.
Nogen som kan hjælpe ?



Svar:
Skrevet af: Dylmer
Skrevet den: 07-April-2010 kl. 20:53
Under indstillinger for lyd og billede... Der er nogle forskellige lydindstillinger hvor man kan vælge enten PCM eller RAW - de skal stå på RAW..


Skrevet af: villads og vega
Skrevet den: 07-April-2010 kl. 23:36
jeg har stillet dem alle til raw,men modtager ikke hd lydsignal fra popcorn maskinen.
JEG har en denon 4308 og har tidligere haft en tvix 6500 og der var ingen problemer med hd lyd.
de er forbundet med hdmi kabel.


Skrevet af: Dylmer
Skrevet den: 08-April-2010 kl. 18:16
Hmm.. Og du har selvfølgelig valgt et HD lydspor i "filmen"..?? Bare for lige at være sikkerWink

Hvad siger forstærkeren..??


Skrevet af: spawn
Skrevet den: 08-April-2010 kl. 18:36
Hvad format forsøger du at spille HD audio fra ?
 
C-200 kan pt. kun bitstreame HD lydspor fra Blu-ray strukturer, enten fra en retail Blu-ray eller et rip der ligger i en BDMV (Blu-ray) struktur - enten direkte som folder eller pakket ind i en iso fil.
 
Du kan ikke afspille HD audio lydspor fra enkelt filer som mkv eller ts/m2ts


-------------
Philips 65OLED705/12 - ATV4K


Skrevet af: villads og vega
Skrevet den: 08-April-2010 kl. 19:19

så fik jeg da svar noget af.nogle af filerne er nemlig mkv filer. jeg har dog samme problem med bdmv filerne heller ingen hd lyd fra dem. et andet problem som jeg er stødt på er hakkende afspilning af hd filer efter at have sat a-200 efter en d-link giga switch(dgs1008d)der var ingen problemer da den var koblet til en ganske almindlig billig switch.

Forstærkeren viser bare det almindelige dolby digital eller dts symbol i displayet.


Skrevet af: spawn
Skrevet den: 08-April-2010 kl. 19:50
HD audio fra MKV filer er ikke understøttet af nogen afspillere overhovedet.
Det er først for nyligt blevet en del af mkv formatets specifikationer, men ikke implementeret på afspillere endnu.
 
BDMV foldere afspiller uden problemer HD audio på C-200 - men ikke på A-200 da det kun er C-200 der har Blu-ray licens og dermed fuld understøttelse af Blu-ray strukturen, mens A-200 kun har såkaldt BD-lite. På A-200 kommer bitstreaming af HD lyd i en senere firmware opdatering.
 
Tilslutning til gigabit udstyr er et kendt problem der ikke er løst endnu, det tilrådes derfor at der kun tilsluttes til 100mbit udstyr (der er også en netværks setting under indstillinger der bør sættes tl 10/100 istedetfor auto) så på med din gamle switch igen mellem din A-200 og resten af dit netværk.
 
 


-------------
Philips 65OLED705/12 - ATV4K


Skrevet af: villads og vega
Skrevet den: 08-April-2010 kl. 20:45
tak for alle de gode svar.
på min tidligere tvix brugte jeg tvixie til at finde info og covers til film. findes der noget ligeså enkelt til popcorn hour ?


Skrevet af: spawn
Skrevet den: 08-April-2010 kl. 22:04
Både ja og nej
 
tvixie understøtter ikke NMT'erne og der er ikke noget tilsvarende ligeså enkelt - istedet er der en række forskellige jukebox løsninger der giver mulighed for mere avancerede jukeboxes.
 
De kræver en smule mere at sætte op (men det er nu ikke så svært) - herefter er det meget simpelt at vedligeholde.
 
start evt. med at kigge lidt i denne tråd
 
http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=76375&PN=1&title=organiser-dine-film-p-nmt-yamj-tips-og-triks - http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=76375&PN=1&title=organiser-dine-film-p-nmt-yamj-tips-og-triks


-------------
Philips 65OLED705/12 - ATV4K


Skrevet af: Neustatt
Skrevet den: 09-April-2010 kl. 07:32
Hej
 
Jeg købte i sommers en PCH a110 som jeg er super tilfreds og glad for, derfor har jeg erhvervet mig yderlig en til soveværelset. den jeg har i stuen sidder der en hd i som jeg ligger alle mine filer over på, planen er så at jeg vil streame fra den ind til den i soveværelset så er mit spørgsmål hvilken løsning er den bedste? De muligheder jeg kan finde er: myihome,samba og ftp (tror jeg den hedder) jeg prøvede i går med myihome og ftp løsningen og det gik som sådan også fint, eneste problem var bare at jeg kun kunne se .MKV filer, mine image filer fra mine dvd film kunne jeg ikke se.. Er der en som kan hjælpe mig i den rigtige retning ? Jeg prøvede ikke Samba muligheden da den krævede et password, jeg er ret sikker på at jeg ikke har sat noget password op på enheden i stuen, er den udstyret med et default password ? Håber virkelig at der er nogen der kan hjælpe mig så jeg også kan få glæde af PCh`en i soveværelset (og sende konen ind og se serier til VM når vi når sommeren;-) 
 
Mvh
 
Ronni


Skrevet af: spawn
Skrevet den: 09-April-2010 kl. 11:53
MyIhome er en HTTP server, en sådan understøtter kun deling af enkelt filer, ikke strukturer som DVD strukturer
 
FTP er kun en file transfer protokol - den understøtter ikke afspilning af filer
 
Så du skal bruge enten Samba (SMB) eller NFS serveren
 
Umiddelbart vil jeg tro NFS er hurtigst - men forvent ikke nødvendigvis at HD filer med høj bitrate kan streames direkte fra den A-110 der skal fungere som "server" - den har lidt begrænsninger i hastighed grundet cpu'en
 
Det bedste ville være at du anskaffede en dedikeret NAS istedet hvor du havde dine filer, og tilgik denne fra dine 2 PCH afspillere
 
Når du bruger enten samba eller nfs er username og password NMT/1234
 


-------------
Philips 65OLED705/12 - ATV4K


Skrevet af: Neustatt
Skrevet den: 09-April-2010 kl. 12:01
Super tusind tak. Thumbs Up
 
mvh
 
Ronni


Skrevet af: villads og vega
Skrevet den: 10-April-2010 kl. 23:05
Så fik jeg hd lyd til min forstærker fra min c-200(håber det kommer på a-200 snart og meget gerne fra mkv filer også)
Jeg har dog store problemer med fuld hd filer både som mvk og bdmv filer på både a og c 200. De hakker og fryser stort set allesammen. streamer fra en readynas duo server. begge mine popcorn maskiner er tilsluttet til en 10/100 switch.
Er der nogen måde jeg kan optimere hastigjeden ?


Skrevet af: Dylmer
Skrevet den: 11-April-2010 kl. 07:53
Oprindeligt skrevet af villads og vega villads og vega skrev:

Så fik jeg hd lyd til min forstærker fra min c-200(håber det kommer på a-200 snart og meget gerne fra mkv filer også)
Jeg har dog store problemer med fuld hd filer både som mvk og bdmv filer på både a og c 200. De hakker og fryser stort set allesammen. streamer fra en readynas duo server. begge mine popcorn maskiner er tilsluttet til en 10/100 switch.
Er der nogen måde jeg kan optimere hastigjeden ?


Hvilket netværksshare kører du med..?? Havde selv samme problem med SMB, men efter jeg fik sat gang i et NFS share kører det bare...


Skrevet af: villads og vega
Skrevet den: 11-April-2010 kl. 09:28

det skal lige siges at jeg er ikke helt skarp i netværksshares men der står samba i menuen.

jeg har prøvet at vælge nfs men bemærkede ikke den store forskel.
det er vel muligt at streame fuld hd 1080p fra en nas server uden problemer eller ?


Skrevet af: Dylmer
Skrevet den: 12-April-2010 kl. 19:24
Hvilken NAS har du...?? Du burde kunne vælge at dele via NFS i din NAS. Dvs du skal først oprette et NFS-share på din NAS og derefter skal du finde denne med din PCH. Så skulle du gerne kunne køre full-HD uden problemer med mindre din NAS er en eller anden "bambus model".. Wink

Hov, så lige du har en ready-nas.. Kender den ikke men den burde vel nok kunne klare det..


Skrevet af: villads og vega
Skrevet den: 12-April-2010 kl. 19:34
det er en readynas duo



Print side | Luk vindue