Print side | Luk vindue

Købsanbefaling ønskes - medieboks/PVR

Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Modtagelse og distribution
Forumnavn: Streaming media
Forumbeskrivelse: TV, film, radio og musik via netværk og internet
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=79654
Udskrevet den: 17-Maj-2024 kl. 21:15


Emne: Købsanbefaling ønskes - medieboks/PVR
Skrevet af: DanKBH
Emne: Købsanbefaling ønskes - medieboks/PVR
Skrevet den: 21-April-2010 kl. 18:28
Hej jeg er helt ny på dette forum og kunne godt bruge et god råd fra nogle af jer erfarne gutter herinde :-)

Jeg er ude efter en mediebox som kan afspille avi/iso/mkv og gerne img. filer.

Den skal også helst kunne optage tv programmer (analog hybridnet en gang imellem, så ikke nødvendig med stor hd, gerne en lille SSD eller mulighed for at kunne optage på en usbstick.

Har kigget lidt på WD TV/live men den har ingen pvr funktion.
Har også kigget lidt på TVIXér men det virker som enten en lille streamer uden pvr eller også den store topmodel som er overkill til mit brug.

Jeg har ikke brug for at streame fra netværk.

Er der en gylden middelvej??

Er der en afspiller som kan anbefales.

På forhånd tak for hjælpen.
mvh
Dan



Svar:
Skrevet af: Radiomanden
Skrevet den: 21-April-2010 kl. 18:38
 
 Tja, hvad med en lille Media PC.?


-------------
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E


Skrevet af: DanKBH
Skrevet den: 21-April-2010 kl. 19:07
Hej Niels, ja det kunne være en god mulighed, men jeg vil helst undgå at skulle boote et OS op, logge på , lukke ned osv.
Er heller ikke sikker på om man kan timerrecorde hvis enheden ikke er startet op.
Har kigget på en asus Eee box , men den har ikke tv tuner. Jeg skal også kunne sætte den til et tv uden HDMI.
Ja - jeg ved det- jeg er total oldschool :-))

Dan


Skrevet af: Radiomanden
Skrevet den: 21-April-2010 kl. 19:22
 
  TV Tuner problemet kan løses med en USB Stick modtager, de fås også til Digital TV, og det er jo at foretrække, men de duer ikke til lavtopløsnings skærme. Du skal mindst have en opløsning på 1024x768 via VGA/HDMI.


-------------
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E



Print side | Luk vindue