Print side | Luk vindue

Hvad blev der af Falslev ? 

Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: recordere.dk
Forumnavn: Generelt
Forumbeskrivelse: Nyt på forummet. Forslag til forbedringer o.lign.
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=79983
Udskrevet den: 18-Maj-2024 kl. 01:39


Emne: Hvad blev der af Falslev ? 
Skrevet af: @lex
Emne: Hvad blev der af Falslev ? 
Skrevet den: 28-April-2010 kl. 10:43
Hvor blev Fælleskøb iPad oprettet af Falslev af ? Ermm
 
Blev den bortcensureret ? Censored



Svar:
Skrevet af: tougher
Skrevet den: 28-April-2010 kl. 10:49
Jeg sad netop i tråden om iPad og da jeg ville gå til side 2 fik jeg at vide jeg ikke havde adgang til denne del af forummet. Stern Smile


Skrevet af: lahan
Skrevet den: 28-April-2010 kl. 10:53
Vil gætte på den blev censuret bort, da falslev metode måske ikke var  helt fin i kanten.

Hvis han bare ville tage derovre og derefter bringe dem til dk på lovlig vis, så burde tråden være god nok.


Skrevet af: tougher
Skrevet den: 28-April-2010 kl. 10:58
Øhh, så burde det vel bare blive slettet i stedet... Lyder lidt voldsomt at censurere det, man har vel lov at diskutere tingene? Jeg kunne forstå hvis han satte links ind til ulovligt software eller havde lavet en guide til hvordan man tager livet af folk Shocked


Skrevet af: @lex
Skrevet den: 28-April-2010 kl. 10:58
Det er nok FBI eller CIA Cool


Skrevet af: tougher
Skrevet den: 28-April-2010 kl. 11:04
Eller Apple?


Skrevet af: Nikodk
Skrevet den: 28-April-2010 kl. 11:09
sidste bemærkning er lavet af Ole, som er moderator på forum, så mon ikke det er derfor der ikke er adgang længere.

så længe der drøftes at man "tager chancen" med manglende indfortoldning, så er det jo at betragte som smugleri, som ikke hører til her i forum.

Iøvrigt er recorderes "fælleskøb" et registreret varemærke, så det er nok kun de fælleskøb der bliver arrangeret i samarbejde med Recordere, der hører til der.



Skrevet af: @lex
Skrevet den: 28-April-2010 kl. 11:18
Tråden var nu sjov Wink
Falslev var ukuelig, ingen argumenter kunne stoppe ham.
Skal man ha' en iPad, så skal man ha' en iPad LOL
Friskt at rejse i 12+22 timer for at hente et par håndfulde padder


Skrevet af: thor-thor
Skrevet den: 28-April-2010 kl. 11:25

Tråden blev først låst af Ole og efterfølgende er den åbenbart blevet "hemmelig"

Men håber da at vi hører hvordan projektet faldt ud.

Efter min mening et projekt med alt for mange usikkerhedsmomenter. Men hvem ved, det kan jo være det går godt, trods alle indvendingerne.


Skrevet af: tougher
Skrevet den: 28-April-2010 kl. 12:25
Jeg har da aldrig oplevet, at en tråd blev skjult herinde Shocked


Skrevet af: Bimsen
Skrevet den: 28-April-2010 kl. 12:38
At man fjerner tråden er vel på grænsen. Jeg synes faktisk den burde ligge tilgængelig da der opremses mange gode grunde til ikke at hoppe ud i et sådant projekt. Det kunne da være nyttig læsning for andre med samme ideer.


Skrevet af: @lex
Skrevet den: 28-April-2010 kl. 12:44
Kommer der mon en moderator ind med begrundelse for Censored ?


Skrevet af: Hother
Skrevet den: 28-April-2010 kl. 12:52
Oprindeligt skrevet af @lex @lex skrev:

Kommer der mon en moderator ind med begrundelse for Censored ?
Se nu er jeg jo ikke moderator, men har de samme rettigheder som en sådanSmile
 
Det jeg kan se er jo, at Ole har lukket tråden som I omtaler. Lukningen af tråden er særdeles gennemtænkt og velbegrundet, i det Ole har skønnet, at de i tråden nævnte indkøb ikke kan holdes inden for lovens rammer, og derfor ikke må optræde på recordere.dk.Smile
 
Men jeg havde ingen besvær med at se tråden ved søgning, så tråden er ikke slettetSmile


-------------
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.


Skrevet af: thor-thor
Skrevet den: 28-April-2010 kl. 12:55
Hej Hother
Den siger ingen adgang når man klikker på tråden? Ved ikke om du har specielle admin rettigheder der gør at du kan se tråden, selvom vi andre ikke kan.


Skrevet af: @lex
Skrevet den: 28-April-2010 kl. 13:02
Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

Oprindeligt skrevet af @lex @lex skrev:

Kommer der mon en moderator ind med begrundelse for Censored ?
Se nu er jeg jo ikke moderator, men har de samme rettigheder som en sådanSmile
 
Det jeg kan se er jo, at Ole har lukket tråden som I omtaler. Lukningen af tråden er særdeles gennemtænkt og velbegrundet, i det Ole har skønnet, at de i tråden nævnte indkøb ikke kan holdes inden for lovens rammer, og derfor ikke må optræde på recordere.dk.Smile
 
Men jeg havde ingen besvær med at se tråden ved søgning, så tråden er ikke slettetSmile
 
Burde Ole så ikke skrive begrundelsen, når han spærrer tråden ?


Skrevet af: Hother
Skrevet den: 28-April-2010 kl. 13:03
Oprindeligt skrevet af thor-thor thor-thor skrev:

Hej Hother
Den siger ingen adgang når man klikker på tråden? Ved ikke om du har specielle admin rettigheder der gør at du kan se tråden, selvom vi andre ikke kan.
Hej med dig, ja se det er muligt, men der indikeres for mig intet, der antyder at tråden er blændet. Men jeg kan ikke udelukke at du har retEmbarrassed


-------------
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.


Skrevet af: thor-thor
Skrevet den: 28-April-2010 kl. 13:04
Oprindeligt skrevet af @lex @lex skrev:

Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

Oprindeligt skrevet af @lex @lex skrev:

Kommer der mon en moderator ind med begrundelse for Censored ?
Se nu er jeg jo ikke moderator, men har de samme rettigheder som en sådanSmile
 
Det jeg kan se er jo, at Ole har lukket tråden som I omtaler. Lukningen af tråden er særdeles gennemtænkt og velbegrundet, i det Ole har skønnet, at de i tråden nævnte indkøb ikke kan holdes inden for lovens rammer, og derfor ikke må optræde på recordere.dk.Smile
 
Men jeg havde ingen besvær med at se tråden ved søgning, så tråden er ikke slettetSmile
 
Burde Ole så ikke skrive begrundelsen, når han spærrer tråden ?
 
Ole skrev jo også en begrundelse: at den blev lukket pga. det der var planlagt i tråden var ulovligt...


Skrevet af: Hother
Skrevet den: 28-April-2010 kl. 13:05
Oprindeligt skrevet af @lex @lex skrev:

Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

Oprindeligt skrevet af @lex @lex skrev:

Kommer der mon en moderator ind med begrundelse for Censored ?
Se nu er jeg jo ikke moderator, men har de samme rettigheder som en sådanSmile
 
Det jeg kan se er jo, at Ole har lukket tråden som I omtaler. Lukningen af tråden er særdeles gennemtænkt og velbegrundet, i det Ole har skønnet, at de i tråden nævnte indkøb ikke kan holdes inden for lovens rammer, og derfor ikke må optræde på recordere.dk.Smile
 
Men jeg havde ingen besvær med at se tråden ved søgning, så tråden er ikke slettetSmile
 
Burde Ole så ikke skrive begrundelsen, når han spærrer tråden ?
Ole´s begrundelse fremgår af tråden, og tilsvarende det, som jeg beskrev tidligereSmile


-------------
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.


Skrevet af: thor-thor
Skrevet den: 28-April-2010 kl. 13:06
Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

Oprindeligt skrevet af thor-thor thor-thor skrev:

Hej Hother
Den siger ingen adgang når man klikker på tråden? Ved ikke om du har specielle admin rettigheder der gør at du kan se tråden, selvom vi andre ikke kan.
Hej med dig, ja se det er muligt, men der indikeres for mig intet, der antyder at tråden er blændet. Men jeg kan ikke udelukke at du har retEmbarrassed
 
På trådens ikon (under fælleskøb emnet) er der en grøn pil/der står flyttet, ved ikke hvad det betyder?  


Skrevet af: tougher
Skrevet den: 28-April-2010 kl. 13:11
Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

Ole´s begrundelse fremgår af tråden, og tilsvarende det, som jeg beskrev tidligereSmile


Den begrundelse var lidt svær at se, når tråden er utilgængelig for pøblen Tongue


Skrevet af: Hother
Skrevet den: 28-April-2010 kl. 13:13
Oprindeligt skrevet af tougher tougher skrev:

Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

Ole´s begrundelse fremgår af tråden, og tilsvarende det, som jeg beskrev tidligereSmile


Den begrundelse var lidt svær at se, når tråden er utilgængelig for pøblen Tongue
Det kan du have ret i, men I har i det mindste fået noget der ligner et svarSmile


-------------
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.


Skrevet af: @lex
Skrevet den: 28-April-2010 kl. 13:17
OK, så fik vi ad omveje opklaret, hvad der blev af Falslev Wacko
 
Håber at høre fra ham igen snart Smile


Skrevet af: tougher
Skrevet den: 28-April-2010 kl. 13:21
Falslev ender nok som Jason Chen: http://gizmodo.com/5524843/police-seize-jason-chens-computers - http://gizmodo.com/5524843/police-seize-jason-chens-computers LOL


Skrevet af: rhsin
Skrevet den: 28-April-2010 kl. 13:32
jamen den fortsætter bare her http://www.dba.dk/ipad-1-ghz-256-mb-ram/id-65978993/ - http://www.dba.dk/ipad-1-ghz-256-mb-ram/id-65978993/

-------------
Mvh

René


Skrevet af: thor-thor
Skrevet den: 28-April-2010 kl. 13:41
Oprindeligt skrevet af rhsin rhsin skrev:

jamen den fortsætter bare her http://www.dba.dk/ipad-1-ghz-256-mb-ram/id-65978993/ 
 
Ja, det har potentiale til at blive en rigtig "god" historie.
 
Især må man sige at der er stort set er uanede muligheder for problemer mellem sælger, US/DK myndigheder og køberne.
 
Så hvis turen rent faktisk bliver til noget, er det vel ikke utænkeligt at vi kan se Falslev i medierne senere...


Skrevet af: tougher
Skrevet den: 28-April-2010 kl. 13:52
Oprindeligt skrevet af rhsin rhsin skrev:

jamen den fortsætter bare her http://www.dba.dk/ipad-1-ghz-256-mb-ram/id-65978993/ - http://www.dba.dk/ipad-1-ghz-256-mb-ram/id-65978993/


Nu er den sgu også væk fra dba Shocked

Jeg er sikker på det er Apples værk LOL


Skrevet af: rhsin
Skrevet den: 28-April-2010 kl. 13:58
den sidste bemærkning under "bud" på dba. var fra en advokat som gav ham et godt råd om at droppe det... ikke fordi han (advokaten) var involveret.. men nærmere at brugeren løb en unødig stor risiko (potentielt i strafferet) og det var den besparelse da slet ikke værd....
Men tror da nærmere at det var fordi man direkte satsede på at undgå moms og told.. og det fremgik åbent af de indlæg på dba at det holder ikke vand nogle steder.. og det kan dba selvfølgelig ikke leve med.. så tror faktisk enten det er initiativtager der har fået kolde fødder.. eller dba som har fjernet den da den opfordrede til ulovligheder og sådan noget skal fjernes omgående jvf. deres retningslinier.
 
Jeg tror slet ikke apple har været inde i billedet her... det er jo myndighederne som først bliver trådt på.. i kraft af "manglene" moms og told


-------------
Mvh

René


Skrevet af: thor-thor
Skrevet den: 28-April-2010 kl. 14:03
Der kan jo være flere ting i det fra DBA side.
Dels er der problemet med lovligheden.
Derudover er der så vidt jeg ved også en forskel mht. privat kontra erhvervsannoncer. Så vidt jeg ved gælder gratisannoncer kun for privat annoncer, hvilket en annonce om videresalg af varepartier ikke falder ind under.
 
Ps
Men såfremt man ønsker at være "kreativ" mht. import af grej mm. er det nok heller ikke det smarteste at udbasunere det på diverse fora/handelspladser på nettet...


Skrevet af: tougher
Skrevet den: 28-April-2010 kl. 14:03
Så var det nok ikke Apple alligevel Big smile


Skrevet af: lahan
Skrevet den: 28-April-2010 kl. 14:10
Oprindeligt skrevet af rhsin rhsin skrev:

den sidste bemærkning under "bud" på dba. var fra en advokat som gav ham et godt råd om at droppe det... ikke fordi han (advokaten) var involveret.. men nærmere at brugeren løb en unødig stor risiko (potentielt i strafferet) og det var den besparelse da slet ikke værd....
Men tror da nærmere at det var fordi man direkte satsede på at undgå moms og told.. og det fremgik åbent af de indlæg på dba at det holder ikke vand nogle steder.. og det kan dba selvfølgelig ikke leve med.. så tror faktisk enten det er initiativtager der har fået kolde fødder.. eller dba som har fjernet den da den opfordrede til ulovligheder og sådan noget skal fjernes omgående jvf. deres retningslinier.
 
Jeg tror slet ikke apple har været inde i billedet her... det er jo myndighederne som først bliver trådt på.. i kraft af "manglene" moms og told


Men ville der overhovedet være nogle problemer hvis han tog derover, købte de 10 stk iPad, samt fik dem fortoldet i DK ?

Som jeg ser det, kunne det kun være et problem at Apple ikke ville sælge 10 stk til ham.


Skrevet af: Startrek
Skrevet den: 28-April-2010 kl. 14:15
Man kan vel sige at det er godt at recordere lukke tråde, for som jeg skrive i den nu lukke tråd, så var alle advarsel lamper tændt, at så "Falslev" stadig ville forsætte selv om det har ønsker er dybt ulovlig, er jo op til "Falslev" (og de 10 der er hoppe med). Men hvis han forsætte sit forehavende, så er det ikke umulig at vi se han på forsiden af "Ekstra Blade".


Skrevet af: rhsin
Skrevet den: 28-April-2010 kl. 14:22
Oprindeligt skrevet af lahan lahan skrev:


Men ville der overhovedet være nogle problemer hvis han tog derover, købte de 10 stk iPad, samt fik dem fortoldet i DK ?

Som jeg ser det, kunne det kun være et problem at Apple ikke ville sælge 10 stk til ham.
 
Han skrev åbenlyst på dba at han satsede på at han slap for moms og told... og blev han "taget" kom dette oveni prisen som noget ekstra... og det var vel egentligt denne som har fået nogle af op stolene (jeg ved det ikke.. jeg gætter bare)


-------------
Mvh

René


Skrevet af: Startrek
Skrevet den: 28-April-2010 kl. 14:33
Oprindeligt skrevet af rhsin rhsin skrev:

Oprindeligt skrevet af lahan lahan skrev:


Men ville der overhovedet være nogle problemer hvis han tog derover, købte de 10 stk iPad, samt fik dem fortoldet i DK ?

Som jeg ser det, kunne det kun være et problem at Apple ikke ville sælge 10 stk til ham.
 
Han skrev åbenlyst på dba at han satsede på at han slap for moms og told... og blev han "taget" kom dette oveni prisen som noget ekstra... og det var vel egentligt denne som har fået nogle af op stolene (jeg ved det ikke.. jeg gætter bare)

Selv om han har fundet en forhandler der ville sælge 10 stk. iPad til ham, gør det jo ikke mere lovlig, for her er både "Falslev" og forhandler ude på noget ulovlig (forhandler er muligvis ikke Apple forhandler mere), og "Falslev" har et forklaring problem når han står i JFK med 10 iPad.

Mon ikke at Apple er ved at vide at denne sag er under opsejling, og ville gør alt for at "Falslev" blive stoppe.

Husk at han har skrevet sin e-mail i den gamle tråd derved kan han spores, hvis han da ikke aldrende er blevet fundet og muligvis har fået et breve (som han nok ikke kan lide, muligvis fra Apple). 

Bl.a. kunne Apple være interesse i at vide hvilken forhandler han har fundet der er villig til at sælge 10 iPad til ham, så jeg tro ikke at sag er helt slut nu, hvis Apple gå ind i den (og de 9 personer der har melde sig som køber, stå hele ikke for godt).


Skrevet af: lunddal
Skrevet den: 28-April-2010 kl. 14:40
Oprindeligt skrevet af Startrek Startrek skrev:

Mon ikke at Apple er ved at vide at denne sag er under opsejling, og ville gør alt for at "Falslev" blive stoppe.

Jo selvfølgelig.

Apple sidder og overvåger diverse fora og kontakter toldmyndigheder rundt omkring i verden.

Husk din foliehat Startrek.


Skrevet af: Startrek
Skrevet den: 28-April-2010 kl. 14:44
Oprindeligt skrevet af lunddal lunddal skrev:

Oprindeligt skrevet af Startrek Startrek skrev:

Mon ikke at Apple er ved at vide at denne sag er under opsejling, og ville gør alt for at "Falslev" blive stoppe.

Jo selvfølgelig.

Apple sidder og overvåger diverse fora og kontakter toldmyndigheder rundt omkring i verden.

Husk din foliehat Startrek.

Jeg har ikke sagt at Apple sidder og overvåger diverse fora og kontakter toldmyndigheder rundt omkring i verden. Men at der kan sidde Apple forhandler/medarbejde og medarbejde for toldmyndigheder som ganske normal bruge af dette forum, og de kan så af eje fri villig gå i gang (da de se en sag), som det åbenbart er sket på dba.

Tro ikke at vi ved hvor vigtig det er at man ved hvad men skrive på et offentligt forum som dette, bl.a. så sidde presse og læse med, det se ved at når der er nogle nyheder så sket det nogle gang at de bruge en citat fra denne side.


Skrevet af: thor-thor
Skrevet den: 28-April-2010 kl. 14:46
Oprindeligt skrevet af Startrek Startrek skrev:

Oprindeligt skrevet af rhsin rhsin skrev:

Oprindeligt skrevet af lahan lahan skrev:


Men ville der overhovedet være nogle problemer hvis han tog derover, købte de 10 stk iPad, samt fik dem fortoldet i DK ?

Som jeg ser det, kunne det kun være et problem at Apple ikke ville sælge 10 stk til ham.
 
Han skrev åbenlyst på dba at han satsede på at han slap for moms og told... og blev han "taget" kom dette oveni prisen som noget ekstra... og det var vel egentligt denne som har fået nogle af op stolene (jeg ved det ikke.. jeg gætter bare)

Selv om han har fundet en forhandler der ville sælge 10 stk. iPad til ham, gør det jo ikke mere lovlig, for her er både "Falslev" og forhandler ude på noget ulovlig (forhandler er muligvis ikke Apple forhandler mere), og "Falslev" har et forklaring problem når han står i JFK med 10 iPad.

Mon ikke at Apple er ved at vide at denne sag er under opsejling, og ville gør alt for at "Falslev" blive stoppe.
 
Nu er det jo ikke ulovligt at omgå en fabrikants anvisninger mht. antal.
Firmaet kan evt. forsøge at blackliste mm. efterfølgende, men du kommer jo ikke i retten for at have købt mere end 2 Ipads, mere end 8 flasker sodavand i Bilka eller hvilke andre "antalsbegrænsninger" der ellers findes.
 
Ulovligheden er jo kun i forbindelse med unddragelse af moms mm. 
 
Derudover er det jo heller ikke sikkert at Apple ville bruge tid på en sag som denne (selvom man har indtryk af at de er rimelig anale med diverse detaljer).
Lidt analogt med ulovlige windowskopier: Grunde til at Microsoft ikke "fjernlukker" for alle de ulovlige versioner er vel primært at det er bedre at have nogle "gratister med på vognen" (som måske betaler senere), end at risikere at andre produkter får en bedre markedsposition, pga. at afviste kopibrugere evt. skiftede til et andet styresystem.   


Skrevet af: Startrek
Skrevet den: 28-April-2010 kl. 14:53
Ifølge Apple er det ulovlig at omgå en fabrikants anvisninger mht. antal. (her er grænse på 2 stk. pr. person), derved er det en mulighed for at han enten blive stoppe på vej ind i USA eller på vej ud af USA med 10 iPad, og hvis han slippe ud af lande med 10 iPad så står de dansk toldmyndighed og vente på ham, sikker samme med Apple, der gerne ville havde de 8 iPad tilbage.

Man kan sige at nu er sagen åben. Og nu er det kun op til de rigtig myndighed af få sagen lukket.


Skrevet af: lunddal
Skrevet den: 28-April-2010 kl. 14:57
Oprindeligt skrevet af Startrek Startrek skrev:

Ifølge Apple er det ulovlig at omgå en fabrikants anvisninger mht. antal ... derved er det en mulighed for at han enten blive stoppe på vej ind i USA eller på vej ud af USA med 10 iPad.

Nu er Apple ikke en lovgivende myndighed, og det er under ingen omstændigheder noget hverken de amerikanske toldmyndigheder eller Homeland Security blander sig i.


Skrevet af: Vanderlay
Skrevet den: 28-April-2010 kl. 14:58
Get real

Apple laver mig bekendt ikke lovgivning




Skrevet af: rhsin
Skrevet den: 28-April-2010 kl. 14:59
Oprindeligt skrevet af Startrek Startrek skrev:

Ifølge Apple er det ulovlig at omgå en fabrikants anvisninger mht. antal. (her er grænse på 2 stk. pr. person), derved er det en mulighed for at han enten blive stoppe på vej ind i USA eller på vej ud af USA med 10 iPad, og hvis han slippe ud af lande med 10 iPad så står de dansk toldmyndighed og vente på ham, sikker samme med Apple, der gerne ville havde de 8 iPad tilbage.
jeg nægter simpelthen at tro nogen landes toldmyndighed gider at bruge krudt på at håndhæve en privat virksomheds regler som iøvrigt ikke er lovbestemt.. og blot en company-policy.... at apple så vælge via et civilt søgsmål at gå efter en forhandler eller person som bryder deres regler.. tjaaaeh.. only in america.... alle andre steder kan det vist ikke svare sig.. men i usa kan man blive mangemillionær på næsten hvad som helst i retten

-------------
Mvh

René


Skrevet af: lunddal
Skrevet den: 28-April-2010 kl. 15:00
Oprindeligt skrevet af Startrek Startrek skrev:

Oprindeligt skrevet af lunddal lunddal skrev:

Oprindeligt skrevet af Startrek Startrek skrev:

Mon ikke at Apple er ved at vide at denne sag er under opsejling, og ville gør alt for at "Falslev" blive stoppe.

Jo selvfølgelig.

Apple sidder og overvåger diverse fora og kontakter toldmyndigheder rundt omkring i verden.

Husk din foliehat Startrek.

Jeg har ikke sagt at Apple sidder og overvåger diverse fora og kontakter toldmyndigheder rundt omkring i verden. Men at der kan sidde Apple forhandler/medarbejde og medarbejde for toldmyndigheder som ganske normal bruge af dette forum, og de kan så af eje fri villig gå i gang (da de se en sag), som det åbenbart er sket på dba.

Tro ikke at vi ved hvor vigtig det er at man ved hvad men skrive på et offentligt forum som dette, bl.a. så sidde presse og læse med, det se ved at når der er nogle nyheder så sket det nogle gang at de bruge en citat fra denne side.

Igen, husk foliehatten.


Skrevet af: Startrek
Skrevet den: 28-April-2010 kl. 15:00
Oprindeligt skrevet af lunddal lunddal skrev:

Oprindeligt skrevet af Startrek Startrek skrev:

Ifølge Apple er det ulovlig at omgå en fabrikants anvisninger mht. antal.

Nu er Apple ikke en lovgivende myndighed.

Nej, men de har helt klar regler for antal af solgte enheder pr. person, det er ligesom som her at problemet er, plus at han ville undgår told og moms, derved ville han få Apple på nakket og de Danske toldmyndigheder. 


Skrevet af: Simon, TC
Skrevet den: 28-April-2010 kl. 15:03
Oprindeligt skrevet af tougher tougher skrev:

Oprindeligt skrevet af rhsin rhsin skrev:

jamen den fortsætter bare her http://www.dba.dk/ipad-1-ghz-256-mb-ram/id-65978993/ - http://www.dba.dk/ipad-1-ghz-256-mb-ram/id-65978993/


Nu er den sgu også væk fra dba Shocked

Jeg er sikker på det er Apples værk LOL

Han har fjernet den efter råd fra en advokat, der mente det var ulovligt.

Jeg ved dog ikke hvad det ulovlige kan bestå i, bortset fra at det er ulovligt og ikke mindst amoralsk at unddrage staten for moms og told. 


-------------
Tape Connection MKII


Skrevet af: lunddal
Skrevet den: 28-April-2010 kl. 15:03
Oprindeligt skrevet af Startrek Startrek skrev:

Oprindeligt skrevet af lunddal lunddal skrev:

Oprindeligt skrevet af Startrek Startrek skrev:

Ifølge Apple er det ulovlig at omgå en fabrikants anvisninger mht. antal.

Nu er Apple ikke en lovgivende myndighed.

Nej, men de har helt klar regler for antal af solgte enheder pr. person, det er ligesom som her at problemet er

Hvis de har klare regler over for forhandleren, så er det et problem mellem Apple og forhandleren. Kunden har intet galt gjort.

Oprindeligt skrevet af Startrek Startrek skrev:

plus at han ville undgår told og moms, derved ville han få Apple på nakket og de Danske toldmyndigheder. 

Hvis Falslev vil prøve at snyde sig fra moms er det selvfølgelig en sag for toldmyndighederne i Kastrup, men ikke de amerikanske - og heller ikke Apple.



Skrevet af: Vanderlay
Skrevet den: 28-April-2010 kl. 15:04
Ja, jeg har også regler for, hvor lang tid jeg koger spaghetti, men det gør det ikke ulovligt for andre at koge den længere, og folk bliver ikke tilbageholdt af andre landes toldere fordi de gør det.

Det er klart ulovligt, hvis man undgår at betale moms og evt. told, herunder hvis man planlægger at gøre det, men det har intet med Apple at gøre. Apples regler regulerer jo ikke kunderne, men forholdet mellem Apple og deres egne forhandlere.


Skrevet af: Startrek
Skrevet den: 28-April-2010 kl. 15:06
Oprindeligt skrevet af rhsin rhsin skrev:

Oprindeligt skrevet af Startrek Startrek skrev:

Ifølge Apple er det ulovlig at omgå en fabrikants anvisninger mht. antal. (her er grænse på 2 stk. pr. person), derved er det en mulighed for at han enten blive stoppe på vej ind i USA eller på vej ud af USA med 10 iPad, og hvis han slippe ud af lande med 10 iPad så står de dansk toldmyndighed og vente på ham, sikker samme med Apple, der gerne ville havde de 8 iPad tilbage.
jeg nægter simpelthen at tro nogen landes toldmyndighed gider at bruge krudt på at håndhæve en privat virksomheds regler som iøvrigt ikke er lovbestemt.. og blot en company-policy.... at apple så vælge via et civilt søgsmål at gå efter en forhandler eller person som bryder deres regler.. tjaaaeh.. only in america.... alle andre steder kan det vist ikke svare sig.. men i usa kan man blive mangemillionær på næsten hvad som helst i retten

I USA er de lidt mere oppe på beat når det komme til sådan ting, og Apple er jo kendt for at håndhæve deres company-policy, det er der flere Apple bruge der har opdaget, og de Danske toldmyndighed fordi at han ville undgår told og moms.


Skrevet af: Startrek
Skrevet den: 28-April-2010 kl. 15:09
Oprindeligt skrevet af Vanderlay Vanderlay skrev:

Ja, jeg har også regler for, hvor lang tid jeg koger spaghetti, men det gør det ikke ulovligt for andre at koge den længere, og folk bliver ikke tilbageholdt af andre landes toldere fordi de gør det.

Det er klart ulovligt, hvis man undgår at betale moms og evt. told, herunder hvis man planlægger at gøre det, men det har intet med Apple at gøre. Apples regler regulerer jo ikke kunderne, men forholdet mellem Apple og deres egne forhandlere.

Nu regulerer Apple jo deres kunderne, bl.a. er der en der har forsøget det samme som "Falslev" og han er nu udlukket for at købe flere iPad i hele sin levetid og dette gælde sikker over hele verden.


Skrevet af: lunddal
Skrevet den: 28-April-2010 kl. 15:10
Oprindeligt skrevet af Startrek Startrek skrev:

Oprindeligt skrevet af Vanderlay Vanderlay skrev:

Ja, jeg har også regler for, hvor lang tid jeg koger spaghetti, men det gør det ikke ulovligt for andre at koge den længere, og folk bliver ikke tilbageholdt af andre landes toldere fordi de gør det.

Det er klart ulovligt, hvis man undgår at betale moms og evt. told, herunder hvis man planlægger at gøre det, men det har intet med Apple at gøre. Apples regler regulerer jo ikke kunderne, men forholdet mellem Apple og deres egne forhandlere.

Nu regulerer Apple jo deres kunderne, bl.a. er der en der har forsøget det samme som "Falslev" og han er nu udlukket for at købe flere iPad i hele sin levetid og dette gælde sikker over hele verden.

Suk!


Skrevet af: Brixen
Skrevet den: 28-April-2010 kl. 15:14
Ja, suk. Det er vel ikke ulovligt at sende en mand i byen efter 10 iPad. Forretningen har jo åbenbart fundet en udvej, da det er til 10 forskellige mennesker.



-------------
Venlig hilsen
KB


Skrevet af: tougher
Skrevet den: 28-April-2010 kl. 15:19
http://www.networkworld.com/news/2010/042310-customer-receives-apple-lifetime-ban.html%20 - http://www.networkworld.com/news/2010/042310-customer-receives-apple-lifetime-ban.html


Skrevet af: Startrek
Skrevet den: 28-April-2010 kl. 15:31
Oprindeligt skrevet af Brixen Brixen skrev:

Ja, suk. Det er vel ikke ulovligt at sende en mand i byen efter 10 iPad. Forretningen har jo åbenbart fundet en udvej, da det er til 10 forskellige mennesker.


Det er jo et spørgsmål om ikke Apple kræver at de 10 mand, skel møde personlig op i butikken for at kunne købe de 2 stk. man må for Apple, og man ikke må sende 1 mand for på vejen af de 10 købe 10 iPad Question


Skrevet af: rhsin
Skrevet den: 28-April-2010 kl. 15:31
Dette skulle ifølge artiklen være mandens blog http://www.protocolsnow.com/2010/04/17/how-i-went-from-apple-store-newbie-to-lifetime-ban-in-one-week/#more-1387 - http://www.protocolsnow.com/2010/04/17/how-i-went-from-apple-store-newbie-to-lifetime-ban-in-one-week/#more-1387


-------------
Mvh

René


Skrevet af: Startrek
Skrevet den: 28-April-2010 kl. 15:41
Oprindeligt skrevet af rhsin rhsin skrev:

Dette skulle ifølge artiklen være mandens blog http://www.protocolsnow.com/2010/04/17/how-i-went-from-apple-store-newbie-to-lifetime-ban-in-one-week/#more-1387 - http://www.protocolsnow.com/2010/04/17/how-i-went-from-apple-store-newbie-to-lifetime-ban-in-one-week/#more-1387

Apple er sku et mærkeligt firma, kan god forså at flere og flere buycutte dette firma Confused

Når man har købt de 2 iPad man må for Apple, så må ikke i hele sin levetid købe flere iPad (dette ville så også gælde for nye model af iPad), så der kan ikke ligge mange iPad under juletræet i år Angry


Skrevet af: tougher
Skrevet den: 28-April-2010 kl. 15:50
Den regel bliver skam nok ændret når man kan købe iPads verden over Cool


Skrevet af: Vanderlay
Skrevet den: 28-April-2010 kl. 15:58
Quote: STARTREK/

Når man har købt de 2 iPad man må for Apple, så må ikke i hele sin levetid købe flere iPad (dette ville så også gælde for nye model af iPad), så der kan ikke ligge mange iPad under juletræet i år Angry

...Quote/




Det kan man jo så rent faktisk ikke slutte ud fra artiklen, men derimod at man kan risikere at blive udelukket, hvis man slår sig op som uautoriseret forhandler. 


Skrevet af: rhsin
Skrevet den: 28-April-2010 kl. 15:59
Oprindeligt skrevet af Startrek Startrek skrev:


Apple er sku et mærkeligt firma, kan god forså at flere og flere buycutte dette firma Confused

Når man har købt de 2 iPad man må for Apple, så må ikke i hele sin levetid købe flere iPad (dette ville så også gælde for nye model af iPad), så der kan ikke ligge mange iPad under juletræet i år Angry
 
Nu havde manden jo altså købt flere end 2 iPads... han havde købt en hel del over flere gange, og de konkluderede vel at han ikke købte til sig selv.. men med vidersalg for øje... hvilket jo også var rigtigt.. så syntes ikke rigtigt man kan sammenligne ham med en privat forbruger
 
ifølge ham selv havde han allerede købt 5 stk iPad´s og ville så altså købe 2 mere.


-------------
Mvh

René


Skrevet af: Simon, TC
Skrevet den: 28-April-2010 kl. 16:26
Jeg synes det er helt fair at han ikke har lov til at købe flere. De kan jo regne ud at manden ikke har brug for 5 iPad's selv og de (Apple forhandlerne) ved jo ikke om han blot sender dem videre uden fortjeneste eller sælger dem til ågerpris på Ebay. 

At flere og flere skulle boycotte Apple, har jeg svært ved at tro når jeg tager et kig på deres aktier de sidste 3 år.


-------------
Tape Connection MKII


Skrevet af: Ole
Skrevet den: 28-April-2010 kl. 23:26
Så kom jeg hjem fra arbejde.
Må hellere kommentere på de oprindelige indlæg.

Jeg skrev en kommentar:
Oprindeligt skrevet af Ole Ole skrev:

Har fulgt diskussionen lidt. Falslev: Der er absolut ingen tvivl om, at det du er på vej ud i er ulovligt.
Jeg synes, at du skal tænke rigtigt godt over hvad du gør.

I mellemtiden, så vil jeg lukke tråden her. På recordere.dk vil vi gerne holde os på den fromme side af grænsen - og det kan man vist ikke sige om denne tråd Wink

...Ole


Og så låste jeg tråden.
Desværre gjorde min lås, at Falslev ikke kunne komme ind og slette sin e-mail adresse m.m. - Ikke så smart tænkt af migOuch

Jeg kan se, at tråden nu ligger i vores skraldespand - som kun recordere.dk-teamet kan kigge i. Så den er god nok.. I kan ikke se tråden længere..

1. Jeg slettede tråden på opfordring fra en bruger (som mig bekendt ikke har noget med apple eller SKAT at gøre) - men jeg havde selv i forvejen øje på tråden, og havde taget det bløde aftræk til at stoppe tråden på eget initiativ..

2. Det er langt fra første gang, at tråde bliver gjort "hemmelige" = smidt i skraldespanden.
Der ligger 4 tråde fra april alene. - Og 3 tråde fra i år, der har mere end 1000 visninger.
Tråde bliver slettet, hvis de er løbet så meget af sporet, at det ikke giver mening at redigere i dem.

3. Jeg har slettet et par indlæg i nærværende tråd - og ladet et par indlæg, der er på grænsen, stå.
Pas på med at kalde hinanden navne.
Jeg er sikker på, at det er kærligt ment, når man tildeler foliehatte - men det er ikke altid det er sjovt at få den tildeltWink

4. Jeg skriver for lange indlæg. Nu skal jeg nok stoppeLOL

...Ole
PS: Denne tråd bliver flyttet over i forummet "generelt"
PPS: Jeg kan ikke svare på indlæg de næste to døgn, så tavshed er ikke tegn på at jeg ignorerer.
PPPS: Jeg skriver stadig for lange indlæg.Wink



-------------
Moderator, recordere.dk


Skrevet af: Startrek
Skrevet den: 29-April-2010 kl. 00:48
"Falslev" huser nu på mediamac.

hvor han bruge navnet "Fælleskøb".

http://mediamac.comon.dk/index.php/market/show/id=37114


Skrevet af: thor-thor
Skrevet den: 29-April-2010 kl. 11:03
Oprindeligt skrevet af Startrek Startrek skrev:

"Falslev" huser nu på mediamac.

hvor han bruge navnet "Fælleskøb".

http://mediamac.comon.dk/index.php/market/show/id=37114
 
Ja, han giver ikke op!
Han sparer heller ikke på oplysningerne, kan se at han skriver sin adresse på den side, ikke helt gennemtænkt, hverken i forhold til "Apple importen" eller i det hele taget...


Skrevet af: tougher
Skrevet den: 29-April-2010 kl. 11:11
iPads er fede, men så fede er de heller ikke. Det er jo bare en sofacomputer/håndholdt spillemaskine.
De kommer jo snart til Danmark.


Skrevet af: Startrek
Skrevet den: 29-April-2010 kl. 20:20
Oprindeligt skrevet af tougher tougher skrev:

iPads er fede, men så fede er de heller ikke. Det er jo bare en sofacomputer/håndholdt spillemaskine.De kommer jo snart til Danmark.
Nej det er ikke computer men forvokset iPod, for folk med dårliget syn


Skrevet af: SteffenD89
Skrevet den: 04-Juni-2010 kl. 20:52
Oprindeligt skrevet af lunddal lunddal skrev:

Oprindeligt skrevet af Startrek Startrek skrev:

Mon ikke at Apple er ved at vide at denne sag er under opsejling, og ville gør alt for at "Falslev" blive stoppe.

Jo selvfølgelig.

Apple sidder og overvåger diverse fora og kontakter toldmyndigheder rundt omkring i verden.

Husk din foliehat Startrek.
 


-------------
http://bf3stats.com/stats_pc/SteffenD89">



Print side | Luk vindue