Print side | Luk vindue

samsung dvd-hr773

Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Recordere, afspillere og foto
Forumnavn: Recordere (optagere)
Forumbeskrivelse: Spørgsmål og debat om optagere (video)
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=81967
Udskrevet den: 05-Maj-2024 kl. 05:35


Emne: samsung dvd-hr773
Skrevet af: lucky luke
Emne: samsung dvd-hr773
Skrevet den: 08-Juni-2010 kl. 13:26
jeg ha købt ny samsung dvd-hr773 på e-bay auktion i tyskland for nogle uger siden.nu har jeg prøvet at opdatere den med firmware hentet på samsung.dk...det skulle jeg åbenbart aldrig gøre.nu står det kun i displayet "load" når jeg tænder for maskinen, og så sker der ikke mere.
har lige snakket med samsung.dk og fået oplyst at jeg ikke må opdatere en ikke-nordisk model med nordisk firmware.det står der selvfølgeligt ikke noget om der hvor man henter firmware.og nu har jeg altså et problem.er der nogle ideer hvordan jeg kan løse det?
eller har i adresse på en værksted der kunne hjælpe mig her på fyn.
på forhånd tak



Svar:
Skrevet af: perrchrist
Skrevet den: 09-Juni-2010 kl. 19:24
Hej Lucky Luke.

Jeg kan desværre ikke hjælpe dig med din "tysker", men du kan måske hjælpe mig. Jeg har osse en dvd-hr773 - købt i DK. Jeg har netop downloaded den nyeste firmware til min USB - stick, men hvordan får jeg hældt opdateringen ind i DVDen. Jeg kan ikke ikke se update-filen på USB - sticken, når jeg sætter den i DVDen. Jeg kan se et par andre filer på sticken, men altså ikke updateringen. Hvordan bar du dig ad ? 


-------------
Venlig hilsen Per Christensen


Skrevet af: Radiomanden
Skrevet den: 09-Juni-2010 kl. 21:02
 
 Om det gælder i alle tilfælde ved jeg ikke, men slet alt andet på din USB, og updaten skal ligge i sin mappe.


-------------
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E


Skrevet af: lucky luke
Skrevet den: 09-Juni-2010 kl. 23:03
det tror jeg også du skal slette alt andet på usb...ellers er det nemmere at opdatere fra en cd eller dvd..men der skal også kun være update file alene på skiven.har du noget forslag hvad jeg kan gøre radiomanden :-)


Skrevet af: Radiomanden
Skrevet den: 09-Juni-2010 kl. 23:06
 
 Prøv at gøre det jeg skrev tidligere.


-------------
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E


Skrevet af: lucky luke
Skrevet den: 09-Juni-2010 kl. 23:18
du har ikke skrevet nogert om min problem :-)..tror du at jeg kan prøve også at opdatere fra usb??


Skrevet af: Radiomanden
Skrevet den: 09-Juni-2010 kl. 23:27
 
 Jeg ved ikke hvordan den normalt skal opdateres, om det er med  USB eller DVD, det er jo heller ikke sikkert at den kan mere efter den forkerte installering, det kan en teknikker måske kun rette op på.


-------------
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E


Skrevet af: lucky luke
Skrevet den: 09-Juni-2010 kl. 23:28
og hvor finder jeg sådan en?


Skrevet af: Radiomanden
Skrevet den: 09-Juni-2010 kl. 23:38
 
 Tja, jeg ville nok spørge en Samsung forhandler.


-------------
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E


Skrevet af: perrchrist
Skrevet den: 10-Juni-2010 kl. 17:02
Lucky Luke. En Samsung forhandler ? - prøv evt. Hifiklubben i Odense. Det er flinke folk. Jeg har købt en hel del Samsung- apparater hos dem på Sjælland.  Hr773eren var dog ikke mit bedste køb. Men lige tilbage til SW opdateringen. Hvor i menuen gik du ind ? Jeg har prøvet alt muligt med min USB, men der er intet der virker. Samsung har været så smart, at fjerne updateringsinstruksen fra hjemmesiden.  Vil være glad, hvis du gider skrive et par ord om hvordan du opdaterede.    


-------------
Venlig hilsen Per Christensen


Skrevet af: perrchrist
Skrevet den: 10-Juni-2010 kl. 18:24
Lucky Luke - du er ikke alene. Selv tyskerne skrider det for m.h.t. følgerne af SW - upgrade af denne prægtige DVD - recorder:


http://www.hifi-forum.de/viewthread-109-9675.html


-------------
Venlig hilsen Per Christensen


Skrevet af: lucky luke
Skrevet den: 10-Juni-2010 kl. 18:26
hvis du går ind her :
http://www.samsung.com/dk/support/download/supportDown.do?group=tvhjemmebio&type=stuesovev%C3%A6relse&subtype=udg%C3%A5edemodeller&model_nm=DVD-HR773&disp_nm=DVD-HR773&language=&cate_type=all&dType=D&mType=FM&vType=&prd_ia_cd=13011000&model_cd=&menu=download - http://www.samsung.com/dk/support/download/supportDown.do?group=tvhjemmebio&type=stuesovev%C3%A6relse&subtype=udg%C3%A5edemodeller&model_nm=DVD-HR773&disp_nm=DVD-HR773&language=&cate_type=all&dType=D&mType=FM&vType=&prd_ia_cd=13011000&model_cd=&menu=download
 
så kan du både finde upgrade file, og upgrade guide...det så ellers nemt ud.der står bare ike noget om at man ikke må upgrade en tysk recorder med en nordisk firmware.upgrade guide er nemlig ens, både på samsung.dk og samsung.de
jeg ville ellers være forsigtig med at opgradere..det har jeg nu desværre lært på min egen fejl
hilsen


Skrevet af: perrchrist
Skrevet den: 10-Juni-2010 kl. 18:32
Lucky Luke. Du er ikke alene. Selv tyskerne skrider det for m.h.t. følgerne af SW - opdatering af denne prægtig maskine.
http://www.hifi-forum.de/viewthread-109-9675.html - http://www.hifi-forum.de/viewthread-109-9675.html


-------------
Venlig hilsen Per Christensen


Skrevet af: ravsiden
Skrevet den: 05-Februar-2011 kl. 07:28
Vi har købt en Samsung DVD HR 773 for ca 1½ år siden.
I starten var vi rigtig glade for den....men problemet er nu at vi ikke kan brænde optaget programmer ud på dvd medier.
I starten brugte vi 8x whiteface medier uden problemer.
Da vi løb tør for medier prøvede vi med 16x whiteface, og så begyndte vores problemer...vi tænkte at maskinen ikke kunne klare 16x medier, så vi købte almindelige 8x medier igen, men heller ikke denne gang er det lykkedes at brænde optagelser ud.
Når vi putter et blank 16x medie i maskinen starter den med at formatere disken, hvorefter maskinen går kold.
Ved valg af 8x medier starter den med at formatere disken, hvilket fuldføres "nogen gange", men ingen af skiverne kan brændes på efter gennemført proces, der tager meget lang tid ?? 
 
Den afspiller alle medier uden problemer.
 
Dette er vores 3. dvdoptager med harddisk, og vi har ikke før haft lignende problemer.
Er der nogen der kan svare på hvad der går galt, eller om andre har stødt på lignende problemer med Samsungs dvdoptagere.



Print side | Luk vindue