Print side | Luk vindue

Herreværelset anno 2010 + tv/musik stue

Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Visnings- og lytte-udstyr
Forumnavn: Min hjemmebiograf
Forumbeskrivelse: Vis dit udstyr frem for andre brugere
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=82872
Udskrevet den: 17-Maj-2024 kl. 17:19


Emne: Herreværelset anno 2010 + tv/musik stue
Skrevet af: Aim
Emne: Herreværelset anno 2010 + tv/musik stue
Skrevet den: 30-Juni-2010 kl. 18:53
Bliver snart genåbnet
 



Svar:
Skrevet af: Prospect
Skrevet den: 30-Juni-2010 kl. 21:48

Her kommer lige et spørgsmål som jeg er ked af skulle være det første svar LOL Hvor har du købt det tæppe ?



Skrevet af: Aim
Skrevet den: 30-Juni-2010 kl. 22:24
Oprindeligt skrevet af Prospect Prospect skrev:

Her kommer lige et spørgsmål som jeg er ked af skulle være det første svar LOL Hvor har du købt det tæppe ?

Det gør skam ikke noget Smile
 
Tæppet er købt i Ikea http://www.ikea.com/dk/da/catalog/products/00163775 - http://www.ikea.com/dk/da/catalog/products/00163775


Skrevet af: RuneH
Skrevet den: 01-Juli-2010 kl. 22:49
Det ser rigtig godt ud - virkelig hyggeligt :) Og er sikker på det stadig er en fed film oplevelse trods de hvide/lyse farver.

Lige et spørgsmål. Nu siger du "Vi" er flyttet. Der er kun en stol? Må fruen ikke være med til film? :P


-------------
Slut! -sagde de - Ingen signatur er det nye IN!


Skrevet af: strandvasker
Skrevet den: 01-Juli-2010 kl. 23:25
Det ser rigtigt hyggeligt ud, selv om der er noget "egoist-bio" over at der kun er en siddeplads - med mindre da hyggen består i at I sidder på skøddet..  LOL


Skrevet af: Aim
Skrevet den: 01-Juli-2010 kl. 23:41
Oprindeligt skrevet af RuneH RuneH skrev:

Det ser rigtig godt ud - virkelig hyggeligt :) Og er sikker på det stadig er en fed film oplevelse trods de hvide/lyse farver.

Lige et spørgsmål. Nu siger du "Vi" er flyttet. Der er kun en stol? Må fruen ikke være med til film? :P
 
Oprindeligt skrevet af strandvasker strandvasker skrev:

Det ser rigtigt hyggeligt ud, selv om der er noget "egoist-bio" over at der kun er en siddeplads - med mindre da hyggen består i at I sidder på skøddet..  LOL
 
Tak skal i ha
Fruen i huset må først se med når hun har ombetrykket den anden stol Wink (hun arbejder på sagen)
 
Ang. de lyse farver, så synes jeg faktisk det fungere over al forventning. Har for et par år siden haft et kælderrum med sorte vægge og loft og ingen vinduer, totalt batcave. Billedekvalitet var da lige et hak bedre end nu, men blev simpelhen så søvning uanset hvor spændende filmen end var. Nu bliver jeg kun søvning hvis filmen er kedelig LOL 


Skrevet af: Ophørt
Skrevet den: 03-Juli-2010 kl. 22:17
fed ramme omkring lærredet og velkommen til


Skrevet af: Aim
Skrevet den: 03-Juli-2010 kl. 22:54
Oprindeligt skrevet af T-Duck T-Duck skrev:

fed ramme omkring lærredet og velkommen til
Tak skal du have.
 
Synes ligeså godt jeg kunne lave en ramme med lidt udskæringere sådan lidt ala en maleriramme.


Skrevet af: Neustatt
Skrevet den: 08-August-2010 kl. 08:55
Hej kan se du køre med YAMJ movie jukebox - var det muligt du havde et link til hvordan man gør, jeg har 2 stk. A-110 PCH som jeg godt kunne tænke mig at køre YAMJ movie jukebox på med ved ikke rigtig hvor jeg skal begynde

mvh. Ronni

PS. yderst nydeligt setup Thumbs Up


Skrevet af: Aim
Skrevet den: 08-August-2010 kl. 20:55
Oprindeligt skrevet af Neustatt Neustatt skrev:

Hej kan se du køre med YAMJ movie jukebox - var det muligt du havde et link til hvordan man gør, jeg har 2 stk. A-110 PCH som jeg godt kunne tænke mig at køre YAMJ movie jukebox på med ved ikke rigtig hvor jeg skal begynde

mvh. Ronni

PS. yderst nydeligt setup Thumbs Up
Hej Ronni
Tak skal du ha Smile
Jeg har fuldt denne tråd http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=76375&PN=1&title=organiser-dine-film-p-nmt-yamj-tips-og-triks - http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=76375&PN=1&title=organiser-dine-film-p-nmt-yamj-tips-og-triks
Det kræver noget tålmodighed, hvis man ikke lige har rodet med sådan noget før.


-------------
http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=119843&title=herreklubben-byggetrd - Herreklubben Hæng ikke med hovedet, hvis du står i lort til halsen.


Skrevet af: Nikodk
Skrevet den: 11-August-2010 kl. 22:08
Det er da et gennemført anderledes design du har fået lavet - ser super hyggeligt ud. Kunne forestille mig at det også er lettere for dig at få fruen med ind og se film, når rummet ser sådan ud.

Må gi T-duck ret, det er en fed ramme, der passer super godt til rummets design.

gardinerne er de lystætte, hvis ja, hvor har I købt stoffet henne?

Hvad er målene på rummet? - er der ikke plads til flere stole end de 2?


Skrevet af: Aim
Skrevet den: 12-August-2010 kl. 09:19
Oprindeligt skrevet af Nikodk Nikodk skrev:

Det er da et gennemført anderledes design du har fået lavet - ser super hyggeligt ud. Kunne forestille mig at det også er lettere for dig at få fruen med ind og se film, når rummet ser sådan ud.

Må gi T-duck ret, det er en fed ramme, der passer super godt til rummets design.

gardinerne er de lystætte, hvis ja, hvor har I købt stoffet henne?

Hvad er målene på rummet? - er der ikke plads til flere stole end de 2?
Tak for de pæne ord.
Gardinerne er ikke lystætte, der hænger mørklægningsrullegardiner inden under. Stoffet er købt i IKEA og er måske vel omkring 70% lystæt.
 
Målene på rummet er ca 3.5 x 4 m +- , man kunne nok godt klemme en stole mere ind, men vi er kun to i husstanden og den bliver primært kun brugt af os, så vil ikke presse flere stole derind da det nok ville gå lidt ud over hyggen så Wink


-------------
http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=119843&title=herreklubben-byggetrd - Herreklubben Hæng ikke med hovedet, hvis du står i lort til halsen.


Skrevet af: Aim
Skrevet den: 29-August-2010 kl. 21:56
 


-------------
http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=119843&title=herreklubben-byggetrd - Herreklubben Hæng ikke med hovedet, hvis du står i lort til halsen.


Skrevet af: Sploink
Skrevet den: 29-August-2010 kl. 22:19
Det er noget af en makeover værelset har fået sig. Det ser skide godt og hyggeligt ud Smile


Skrevet af: superkdx
Skrevet den: 29-August-2010 kl. 22:27
Ser sGu super nice ud !! ;)

Hvor har du købt den der "sorte"" muslingelampe" som hænger over dit hifirack . ? Jeg kan ikke finde dem og mangler dem virkelig


-------------
Philips 52" 9703H/10
Philips 42" 5604H/12
Philips HTS 9540/12
Philips SRU8015
2 x AppleTv 3
iphone 5 16 GB
MacBook Pro 13"
Apple Time Capsule 2TB
2 x Airport Express


Skrevet af: Aim
Skrevet den: 29-August-2010 kl. 22:36
Tak skal i ha
 
Den sorte lampe er købt i bauhaus til den nette sum af 220,-. Den giver et super hyggeligt lys og et sjovt skyggespil på væggen.


-------------
http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=119843&title=herreklubben-byggetrd - Herreklubben Hæng ikke med hovedet, hvis du står i lort til halsen.


Skrevet af: Bruger udmeldt 43
Skrevet den: 29-August-2010 kl. 22:50
Gennemført 70'er look Clap
 
Jeg føler mig helt ung igen ved at se den gennemførte stil Tongue


Skrevet af: Aim
Skrevet den: 30-August-2010 kl. 00:35
Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Gennemført 70'er look Clap
 
Jeg føler mig helt ung igen ved at se den gennemførte stil Tongue
Smile Tjaa det havde jeg egenligt ikke lige tænkt på, men nu du siger det kan jeg da godt se hvad du mener med 70ér look. Jeg er også barn af 70érne, (72) så det kan da godt være det er noget ubevidst jeg har trukket med mig fra barndommen LOL
Selv refererer vi dog til det som en lounge/chillout stil, designet til at skulle slappe af i, hvilket vel også kordinere fint med 70ernes holdingsbegreber.


-------------
http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=119843&title=herreklubben-byggetrd - Herreklubben Hæng ikke med hovedet, hvis du står i lort til halsen.


Skrevet af: Firebird
Skrevet den: 30-August-2010 kl. 01:00
Fed stue. Også selv om det ikke lige er min egen stil så er det kanon godt sat sammen. Man bliver virkelig kastet tilbage til barndommen og en masse minder dukker op. Big smile 10 points!

-------------
Venlig hilsen Firebird {;-)

Lytter til en del til 3 Doors Down, AC/DC, Billy Idol, Bruce Springsteen, Daughtry, Dire Straits, Evanescence, ZZ Top, og Within Temptation.

JVC X3
?
?
?
?


Skrevet af: Aim
Skrevet den: 30-August-2010 kl. 01:14
Oprindeligt skrevet af Firebird Firebird skrev:

Fed stue. Også selv om det ikke lige er min egen stil så er det kanon godt sat sammen. Man bliver virkelig kastet tilbage til barndommen og en masse minder dukker op. Big smile 10 points!
Tak skal du ha Smile
Vi har også brugt en del tid på at finde de møbler, lamper og nips ting som skulle indgå i rummet for at få det til at fremstå som en helhed.


-------------
http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=119843&title=herreklubben-byggetrd - Herreklubben Hæng ikke med hovedet, hvis du står i lort til halsen.


Skrevet af: SLETTET_20120103
Skrevet den: 30-August-2010 kl. 02:34
Jeg synes egentlig det er en meget fed sofa - den er du sluppet godt fra. Hvordan har du lavet den? - er hynderne specialsyet?


Skrevet af: Seal
Skrevet den: 30-August-2010 kl. 08:48
Total nice - det harmonerer jo helt perfekt i den stil der er holdt Thumbs Up
 
Burde skærmen dog ikke have været over på den anden væg, så den hænger mere centralt overfor sofaen ?
 
Men ellers klasse lavet altså ! :)


Skrevet af: Aim
Skrevet den: 30-August-2010 kl. 09:58
Oprindeligt skrevet af Anima Anima skrev:

Jeg synes egentlig det er en meget fed sofa - den er du sluppet godt fra. Hvordan har du lavet den? - er hynderne specialsyet?
Takker Wink
Egenligt lidt svært af forklare på skrift, men jeg prøver.
Det er 19 mm mdf plade (de hvide plader) hvor der er bygget et skelet af 4/6 lægter bag pladerne. Lægteskelettet er også monteret direkte på væggen bagved. Den øverste plade, den man sidder på, er spånplader, der består af fire sektioner som man kan løfte op, en under hver af de store sidde hynder. Det smarte er at man på den måde også får plads til opbevare en masse ting under sofaen der let kan tags frem.
De store siddehynder og ryglæn er nogle 12 cm skumgummimadrasser jeg har skåret til med en el-brødkniv, derefter har fruen syede betrækket i noget møbelstof, hvilket hun har gjort virklig flot. Og så er der også lige de 30 stk puder hun har syet. Man sidder fantastisk afslappede i sofaen, så vi er fuldt tilfredse, især efter alle de måbende blikke vi har mødt når vi har sagt vi ville lave vores egen sofa Smile
 


-------------
http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=119843&title=herreklubben-byggetrd - Herreklubben Hæng ikke med hovedet, hvis du står i lort til halsen.


Skrevet af: Aim
Skrevet den: 30-August-2010 kl. 10:02
Oprindeligt skrevet af Seal Seal skrev:

Total nice - det harmonerer jo helt perfekt i den stil der er holdt Thumbs Up
 
Burde skærmen dog ikke have været over på den anden væg, så den hænger mere centralt overfor sofaen ?
 
Men ellers klasse lavet altså ! :)
Tak Big smile
Nej sofaen vil nok mest blive brugt til at sidde med sin bærbar og hører musik. Vi ser ikke særlig meget meget tv, ser mest film hvilket forgår ovenpå i biorummet hvor man også kan se tv på projektoren.
Så tvet røg derover også pga designet af stuen


-------------
http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=119843&title=herreklubben-byggetrd - Herreklubben Hæng ikke med hovedet, hvis du står i lort til halsen.


Skrevet af: Aim
Skrevet den: 04-September-2010 kl. 09:14
Så kom der lige en cambridge Dacmagic med i stereoanlægget. Til 1400 kr i Hifiklubben måtte den lige prøves, og ja den har faktisk forbedret lyden en del mere end forventet. Kunne godt være man skulle smide endnu flere penge den vej.

-------------
http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=119843&title=herreklubben-byggetrd - Herreklubben Hæng ikke med hovedet, hvis du står i lort til halsen.


Skrevet af: SLETTET_20120103
Skrevet den: 04-September-2010 kl. 10:56
Fedt, det er altid en fornøjelse når man bliver overasket.

Hvis du virkelig bliver hooked, så prøv at se om du kan finde en som vil bygge en Buffalo DAC til dig. Kit's kan købes inde på tvistedpearaudio.com og de fleste kort kan købes samlet i forvejen. Regn med mellem 3-4000 i dele. Den skulle dog lyde ganske fortræffeligt (Nogle synes den skal sammenlignes med en G-Dis DAC-V fra Slavander Audio til 20k Svenske). 

Ellers må du købe brugt, da mærkevare-DACs bliver solgt til samme kilopris som Safran.


Skrevet af: Aim
Skrevet den: 04-September-2010 kl. 11:55
Oprindeligt skrevet af Anima Anima skrev:

Fedt, det er altid en fornøjelse når man bliver overasket.

Hvis du virkelig bliver hooked, så prøv at se om du kan finde en som vil bygge en Buffalo DAC til dig. Kit's kan købes inde på tvistedpearaudio.com og de fleste kort kan købes samlet i forvejen. Regn med mellem 3-4000 i dele. Den skulle dog lyde ganske fortræffeligt (Nogle synes den skal sammenlignes med en G-Dis DAC-V fra Slavander Audio til 20k Svenske). 

Ellers må du købe brugt, da mærkevare-DACs bliver solgt til samme kilopris som Safran.
Ser interessant ud det samlesæt, men kender ikke lige nogen der kan lave så noget.
 
Overvejer lige pt mest en Hegel HD10 som har fået rigtig fine anmeldelser, og skulle være fantastisk ifht prisen.


-------------
http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=119843&title=herreklubben-byggetrd - Herreklubben Hæng ikke med hovedet, hvis du står i lort til halsen.


Skrevet af: SLETTET_20120103
Skrevet den: 04-September-2010 kl. 13:13
Du kan evt. prøve at søge i nogle af de tråde som omhandler DAC'en, der plejer at være et par stykker som gerne vil samle den for et beskedent beløb. Sådan var det da jeg købte mine 2 effektforstærkere, der skrev jeg i det forum som var tilegnet 41hzaudio, som sælger kits. Det kostede mig ca. en plovmand pr. forstærker, og jeg vil skyde på der er brugt 20 timer pr. stk.


Skrevet af: strandvasker
Skrevet den: 04-September-2010 kl. 13:36
Oprindeligt skrevet af Aim Aim skrev:

De store siddehynder og ryglæn er nogle 12 cm skumgummimadrasser jeg har skåret til med en el-brødkniv, derefter har fruen syede betrækket i noget møbelstof, hvilket hun har gjort virklig flot. Og så er der også lige de 30 stk puder hun har syet. Man sidder fantastisk afslappede i sofaen, så vi er fuldt tilfredse, især efter alle de måbende blikke vi har mødt når vi har sagt vi ville lave vores egen sofa Smile


Supersej sofa, ret "marokkansk", de bruger også sådan noget med nogle hynder på en flad bænk og så godt med puder. Er det muligt at SIDDE i sofaen, sådan ret op og ned som man kan i en del andre sofaer eller egner den sig kun til at semi-ligge/ligge med en bunke puder i ryggen?


Skrevet af: Aim
Skrevet den: 04-September-2010 kl. 20:52
Oprindeligt skrevet af Anima Anima skrev:

Du kan evt. prøve at søge i nogle af de tråde som omhandler DAC'en, der plejer at være et par stykker som gerne vil samle den for et beskedent beløb. Sådan var det da jeg købte mine 2 effektforstærkere, der skrev jeg i det forum som var tilegnet 41hzaudio, som sælger kits. Det kostede mig ca. en plovmand pr. forstærker, og jeg vil skyde på der er brugt 20 timer pr. stk.
JEg vil da overveje det ihvertfald, men kan muligvis osse skaffe den Hegel til en rigtig god pris, så nu må vi lige se. I første omgang tror jeg lige jeg vil låne Hegel dacen og se hvor meget der er at hente rent lydmæssigt.
Men tak for tippet.


-------------
http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=119843&title=herreklubben-byggetrd - Herreklubben Hæng ikke med hovedet, hvis du står i lort til halsen.


Skrevet af: Aim
Skrevet den: 04-September-2010 kl. 21:02
Oprindeligt skrevet af strandvasker strandvasker skrev:

Oprindeligt skrevet af Aim Aim skrev:

De store siddehynder og ryglæn er nogle 12 cm skumgummimadrasser jeg har skåret til med en el-brødkniv, derefter har fruen syede betrækket i noget møbelstof, hvilket hun har gjort virklig flot. Og så er der også lige de 30 stk puder hun har syet. Man sidder fantastisk afslappede i sofaen, så vi er fuldt tilfredse, især efter alle de måbende blikke vi har mødt når vi har sagt vi ville lave vores egen sofa Smile


Supersej sofa, ret "marokkansk", de bruger også sådan noget med nogle hynder på en flad bænk og så godt med puder. Er det muligt at SIDDE i sofaen, sådan ret op og ned som man kan i en del andre sofaer eller egner den sig kun til at semi-ligge/ligge med en bunke puder i ryggen?
Tak skal du ha, vi er også blevet rigtig glade for dem, både mht til udseende og siddekomfort.
 
Ang. sidde komforten så kan man faktisk både sidde ret op/ semi-ligge og ligge i den, det kommer an på hvor man placere sig i sofaen. Sidder man over i hjørnet er det helt klart semi-ligge, fordi man sidder stængerne oppe. Sidder man på kort siden over mod anlægget kan man fint sidde ret op, fordi selve siddehynden ikke er så bred så kan få bagdelen godt ind mod ryglænet. I sweetspot posision til anlægget er det vel sådan en semi/ semi-lægger posision der er mest oplagt.


-------------
http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=119843&title=herreklubben-byggetrd - Herreklubben Hæng ikke med hovedet, hvis du står i lort til halsen.


Skrevet af: FLarsen
Skrevet den: 05-September-2010 kl. 12:29
Oprindeligt skrevet af Aim Aim skrev:

Fruen i huset må først se med når hun har ombetrykket den anden stol Wink (hun arbejder på sagen)
 
 
SÅDAN. Der ser ellers godt ud al sammen. Tillykke med det fine resultat.


-------------
Hvad er forskellen på en musikelsker og en audiofil?

En musikelsker har et anlæg for at hører på sin musik.
En audiofil har musik for at hører på sit anlæg.


Skrevet af: Aim
Skrevet den: 05-September-2010 kl. 15:36
Oprindeligt skrevet af FLarsen FLarsen skrev:

Oprindeligt skrevet af Aim Aim skrev:

Fruen i huset må først se med når hun har ombetrykket den anden stol Wink (hun arbejder på sagen)
 
 
SÅDAN. Der ser ellers godt ud al sammen. Tillykke med det fine resultat.
Ja har endelig fundet en der er mere doven end mig selv, så vi bliver nød til at kører efter belønning/staf systemet hvis der skal laves noget herhjemme Wink 
Tak for rosen Smile

-------------
http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=119843&title=herreklubben-byggetrd - Herreklubben Hæng ikke med hovedet, hvis du står i lort til halsen.


Skrevet af: CerealKiller
Skrevet den: 05-Oktober-2010 kl. 10:59
Hejsa
 
Jeg ville bare sige at din tv/musik stue ser vildt godt ud. Jeg må indrømme at jeg er lidt misunderlig. :p Men godt gået. Så lagde jeg lige også mærke til at der var lidt "yousee" over tapetet ved dit tv. Det ser også godt ud. :)


-------------
SONY 46X3000|PS3|Denon AVR-2307|Dali Rubicon|SVS PC12 NSD DSP


Skrevet af: larsen_mgeic
Skrevet den: 05-Oktober-2010 kl. 17:46
Hej.

Vil du være interesseret i at hjælpe mig lidt med YAMJ ? Alternativt ville det være fint, hvis du gider linke til den guide du brugte ? Jeg har brugt en, men jeg kan ikke få det til at køre.

Jeg kan sådan få et "nogenlunde" billede frem på min index fil.. der er dog ingen baggrund, og jeg kan ikke finde index-filen på min PCH A-110. Så derfor ville det være godt at se, om jeg har placeret alle tingene rigtigt.
De guides jeg kan finde, og har brugt, tager udgangspunkt i at man kører over NAS eller FTP. Det giver mig grund til at overveje, om jeg placerer mapperne de rigtig steder.

På forhånd tak, hvis du kan afsætte en smule tid til at guide mig lidt.


Skrevet af: SLETTET_20120103
Skrevet den: 05-Oktober-2010 kl. 19:06
Du kunne vel også bare bruge den guide her på siden?

http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=76375&KW=yamj&title=organiser-dine-film-p-nmt-yamj-tips-og-triks - http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=76375&KW=yamj&title=organiser-dine-film-p-nmt-yamj-tips-og-triks


Skrevet af: larsen_mgeic
Skrevet den: 05-Oktober-2010 kl. 19:10
underligt.. den kom ikke frem i søgefunktionen da jeg skrev Yamj.. Men den må jeg prøve at køre efter.
Tak for det.


Skrevet af: SLETTET_20120103
Skrevet den: 05-Oktober-2010 kl. 19:13
Oprindeligt skrevet af larsen_mgeic larsen_mgeic skrev:

underligt.. den kom ikke frem i søgefunktionen da jeg skrev Yamj.. Men den må jeg prøve at køre efter.
Tak for det.

Så lidt! - den var i mine bogmærker. Jeg synes selv søgefunktionen er OK, men jeg har til tider også svært ved at finde en tråd - også selvom jeg kan huske det meste af trådens overskriftConfused


Skrevet af: Aim
Skrevet den: 06-Oktober-2010 kl. 21:24
Oprindeligt skrevet af CerealKiller CerealKiller skrev:

Hejsa
 
Jeg ville bare sige at din tv/musik stue ser vildt godt ud. Jeg må indrømme at jeg er lidt misunderlig. :p Men godt gået. Så lagde jeg lige også mærke til at der var lidt "yousee" over tapetet ved dit tv. Det ser også godt ud. :)
Takker Smile
Ja der er lidt yousee over tapet, men ja det var den eneste grønlige tapet vi kunne blive enige om Wink


-------------
http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=119843&title=herreklubben-byggetrd - Herreklubben Hæng ikke med hovedet, hvis du står i lort til halsen.


Skrevet af: Aim
Skrevet den: 06-Oktober-2010 kl. 21:39
Oprindeligt skrevet af larsen_mgeic larsen_mgeic skrev:

Hej.

Vil du være interesseret i at hjælpe mig lidt med YAMJ ? Alternativt ville det være fint, hvis du gider linke til den guide du brugte ? Jeg har brugt en, men jeg kan ikke få det til at køre.

Jeg kan sådan få et "nogenlunde" billede frem på min index fil.. der er dog ingen baggrund, og jeg kan ikke finde index-filen på min PCH A-110. Så derfor ville det være godt at se, om jeg har placeret alle tingene rigtigt.
De guides jeg kan finde, og har brugt, tager udgangspunkt i at man kører over NAS eller FTP. Det giver mig grund til at overveje, om jeg placerer mapperne de rigtig steder.

På forhånd tak, hvis du kan afsætte en smule tid til at guide mig lidt.
Lyder til du bare lige skal have orden i YAMJ mappe strukturen og have lagt skin mm korrekt. Det drillet mig også noget første gang jeg rodet med det.
Men brug guiden Anima linker til og http://www.networkedmediatank.com/ - http://www.networkedmediatank.com/  
 
Jeg har lavet min egen personlige lille guide, så jeg selv hurtigt kan huske hvordan det er man gør. Jeg ved ikke om den kan hjælpe dig eller om den bare ville forvirrere dig yderligere.
 
file:///opt/sybhttpd/localhost.drives/HARD_DISK/ - file:///opt/sybhttpd/localhost.drives/HARD_DISK/
file:///opt/sybhttpd/localhost.drives/USB_DRIVE_A-1/ - file:///opt/sybhttpd/localhost.drives/USB_DRIVE_A-1/

1. location = Z:\\NO503\film\
2. on a network path on the nmt = ip=192.168.1.35 =NO
3. Tryk på "ADD" og indtast et navn.503film
4."Select Dir"  Location of where you want the jukebox to be stored: = Z:\
5. Tryk save og gem i roden på c drev hvor gui filen ligger


-------------
http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=119843&title=herreklubben-byggetrd - Herreklubben Hæng ikke med hovedet, hvis du står i lort til halsen.


Skrevet af: larsen_mgeic
Skrevet den: 09-Oktober-2010 kl. 13:35
Tak for informationen.

Jeg har selv fået det op at køre, og jeg kan afspille film osv osv.. Det ser rigtig fint ud. Lige på nær at jeg har et problem med, at jeg ikke kan få den til at vise alle mine covers. Enten mangler der 2 eller flere, selv om jeg kan se dem når jeg åbner index filen på min computer. Men det må jeg lige rode lidt med selv, da jeg ikke lige kan finde en løsning.


Skrevet af: Aim
Skrevet den: 09-Oktober-2010 kl. 19:00
Oprindeligt skrevet af larsen_mgeic larsen_mgeic skrev:

Tak for informationen.

Jeg har selv fået det op at køre, og jeg kan afspille film osv osv.. Det ser rigtig fint ud. Lige på nær at jeg har et problem med, at jeg ikke kan få den til at vise alle mine covers. Enten mangler der 2 eller flere, selv om jeg kan se dem når jeg åbner index filen på min computer. Men det må jeg lige rode lidt med selv, da jeg ikke lige kan finde en løsning.
Hmm ja det lyder godt nok også mærkeligt da index filen vel er den samme begge steder.

-------------
http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=119843&title=herreklubben-byggetrd - Herreklubben Hæng ikke med hovedet, hvis du står i lort til halsen.



Print side | Luk vindue