Print side | Luk vindue

HTC Desire - nu med Android 2.2

Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Visnings- og lytte-udstyr
Forumnavn: Android udstyr
Forumbeskrivelse: Udstyr baseret på Google Android som smartphones og tablets
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=83968
Udskrevet den: 08-Juni-2024 kl. 21:33


Emne: HTC Desire - nu med Android 2.2
Skrevet af: spawn
Emne: HTC Desire - nu med Android 2.2
Skrevet den: 30-Juli-2010 kl. 14:22
http://www.engadget.com/2010/07/30/official-htc-rolling-out-android-2-2-and-720p-video-capture-to/

Official:
HTC rolling out Android 2.2,
720p video capture,
iTunes sync (så behøver Itunes fans ikke engang købe en Iphone længere)

to unlocked Euro Desires this weekend..



-------------
Philips 65OLED705/12 - ATV4K



Svar:
Skrevet af: ZackGem
Skrevet den: 30-Juli-2010 kl. 14:34
Nice.
Har været muligt at køre i nogle uger med en rootet telefon.
Men at den nu er officiel og endda med 720P video aktiveret som lovet, er jo ganske cool.


Skrevet af: junsas
Skrevet den: 01-August-2010 kl. 13:58
nogen som har modtaget opdateringen?? har forsøgt over wifi , 3g, Højhastigheds 3g, men ingen respons.........

-------------

Samsung 55"KS9005































Bose Lifestyle 520
Huawei mate 9


Skrevet af: alstrup71
Skrevet den: 01-August-2010 kl. 14:18
Så er opdateringen her, så det er bare med at komme igang med at hente den. Smile

-------------
32" JVC LT-32R70BU

Philips Blu-ray afspiller

Logitech Z-5300 THX 5.1 Surround

Xbox 360

Pioneer CLD-S315 Laserdisc


Skrevet af: Swiss
Skrevet den: 01-August-2010 kl. 14:25
Sådan, er i fuld gang med at hente de 90 MB over WiFiClap

-------------
/Swiss


Skrevet af: ma71
Skrevet den: 01-August-2010 kl. 14:45
Skal bruge 25mb ledig på telefonen, så må man igang med at slette programmer... Nå men det problem bliver jo løst nu med den nye opdatering... :)


Skrevet af: spawn
Skrevet den: 01-August-2010 kl. 14:54
Opdatering installeret uden problemer :)

Nyt er udover 720p video og Itunes sync og Apps på SD eks. også WIFI teethering er enablet så telefonen kan fungere som 3G accesspoint gennem WIFI :)

Nyt er også en dedikeret video app, flashlight, samt App share applikationen
Anden ny applikation er places hvor der kan søges efter forskellige ting i nærheden af ens lokation(benzintanke, hoteller, restauranter m.m.)


Kan iøvrigt fortælle at efter opdateringen var min interne ledige hukommelse steget til det dobbelte uden jeg havde slettet programmer eller flyttet nogen endnu.

-------------
Philips 65OLED705/12 - ATV4K


Skrevet af: Quest
Skrevet den: 01-August-2010 kl. 16:24
Clap


Så mangler jeg bare at finde ud af om der kommer en 2.2 til LEGEND,
og i så fald hvornår.

Nogen der ved det?



-------------
Walk slowly; drink lots of water


Skrevet af: HeartWare
Skrevet den: 01-August-2010 kl. 16:30
Så fik jeg også opdateret min HTC Desire.

Jeg måtte lige slette min DVD database (liste over mine DVD'er) for at få plads til at installere opdateringen, men ellers gik det fint (synes dog ikke om, at den flere gange i processen ikke havde nogen visuel feedback om, at den arbejdede).

Ligesom Spawn var min interne hukommelse også større efter opdateringen (efter jeg havde geninstalleret min DVD database havde jeg pludselig 27½ Mb fri mod ca. 18 Mb tidligere). Pudsigt...

En anden ny ting i Android 2.2 er - så vidt jeg kan se - at programmer nu individuelt kan sættes op til "Auto-update". Hvordan det virker i praksis har jeg ikke fundet ud af, men vil tro, at den så blot downloader og installerer opdateringer til programmet når den finder en sådan. Om den så gør det over både WiFi og mobil-nettet er så et godt spørgsmål...

-------------
Keld R. Hansen

Pioneer DVL-909, DV-545
Sony KDL40EX723 3D TV
DreamBox 8000, YouSee Cable
PopCorn Hour A-500
Panasonic DMR-BCT820 + DMR-BCT940
Yamaha RX-V771 Receiver


Skrevet af: kskruger
Skrevet den: 01-August-2010 kl. 16:35
Er der ellers nogle synlige forskel på 2.1 og 2.2?
- og hvad med hastigheden?


Skrevet af: frugtkompot
Skrevet den: 01-August-2010 kl. 16:57
Hastigheden skulle vel efter sigende være den største forskel?

-------------
Video: TV: Panasonic 50" G30, PS3, Apple TV & Nvidia Shield.
Audio: 3.1 - Front: Canton Reference 7.2. Schiit Asgard 2, Bifrost Uber. Effekt via Peachtree 220.


Skrevet af: BeLLe
Skrevet den: 01-August-2010 kl. 17:00
Der er en seriøs hastigheds forøgelse ved start af diverse programmer.

og med falsh10.1 er det nu også muligt at se flash film fra nettet i HD opløsning
(har testet med youtube)


Skrevet af: junsas
Skrevet den: 01-August-2010 kl. 17:42
Så er den hentet! kører fint og smooth...  hvad skal man dog med en iphone 4 , når man har " toppen af poppen " ?

-------------

Samsung 55"KS9005































Bose Lifestyle 520
Huawei mate 9


Skrevet af: BusinessBo
Skrevet den: 01-August-2010 kl. 18:07
Jeg er os lige ved at hente den (92%)
 
Glæder mig til at prøve det. Big smile
 
HD video !! Det er jo perfekt når jeg skal til Holland om et mdr.


-------------
Panasonic 50" TX-P50U30 - Denon 2113 - Dali concept 6 - Dali concept 1 - Dali zensor center - Dali base 100 - PS4


Skrevet af: Skyum
Skrevet den: 01-August-2010 kl. 19:08
Hvordan er det lige det er en fordel med HD-video på en mobiltelefon når "eksperter" udtaler at det er ligegyldigt om det er FULL-HD eller HD-Ready på en 42" ?
Bare sådan af ren nysgerrighed Wink


-------------
Samsung UE75-ES9005U | Pioneer SC-LX83 | OPPO 93 | Samsung 3126 | Dali Ikon 7 | Dali Vokal 2 | Dali Ikon wall | B&W PV1 Subwoofer | Harmony Touch | Apple TV3


Skrevet af: Bruger udmeldt 8
Skrevet den: 01-August-2010 kl. 19:13
Oprindeligt skrevet af Skyum Skyum skrev:

Hvordan er det lige det er en fordel med HD-video på en mobiltelefon når "eksperter" udtaler at det er ligegyldigt om det er FULL-HD eller HD-Ready på en 42" ?
Bare sådan af ren nysgerrighed Wink

Hvis du tilslutter telefonen tv'et


Skrevet af: spawn
Skrevet den: 01-August-2010 kl. 19:30
Oprindeligt skrevet af Skyum Skyum skrev:

Hvordan er det lige det er en fordel med HD-video på en mobiltelefon når "eksperter" udtaler at det er ligegyldigt om det er FULL-HD eller HD-Ready på en 42" ?
Bare sådan af ren nysgerrighed Wink


Det har ikke noget med afspilning på mobiltelefonen at gøre

Det handler om at den nu kan optage video i 720p, som er lidt mere interessant når du overfører videoerne til din computer efterfølgende for at spille dem der (eller på din normale fladskærm).

Af samme grund som det er interessant om dit kamera kan tage billeder i 2mp eller 12mp - selvom kameraet selv kun har en lille skærm til betjening.

-------------
Philips 65OLED705/12 - ATV4K


Skrevet af: Skyum
Skrevet den: 01-August-2010 kl. 19:45
Oprindeligt skrevet af Stenholt Stenholt skrev:

Oprindeligt skrevet af Skyum Skyum skrev:

Hvordan er det lige det er en fordel med HD-video på en mobiltelefon når "eksperter" udtaler at det er ligegyldigt om det er FULL-HD eller HD-Ready på en 42" ?
Bare sådan af ren nysgerrighed Wink

Hvis du tilslutter telefonen tv'et
Det kan jeg da godt se Wink   Tak for det, MEN er den mon nogle der vil BRUGE den mulighed ???? (Det er ren uvidenhed fra min side....)

-------------
Samsung UE75-ES9005U | Pioneer SC-LX83 | OPPO 93 | Samsung 3126 | Dali Ikon 7 | Dali Vokal 2 | Dali Ikon wall | B&W PV1 Subwoofer | Harmony Touch | Apple TV3


Skrevet af: Skyum
Skrevet den: 01-August-2010 kl. 19:48
Oprindeligt skrevet af spawn spawn skrev:

Oprindeligt skrevet af Skyum Skyum skrev:

Hvordan er det lige det er en fordel med HD-video på en mobiltelefon når "eksperter" udtaler at det er ligegyldigt om det er FULL-HD eller HD-Ready på en 42" ?
Bare sådan af ren nysgerrighed Wink


Det har ikke noget med afspilning på mobiltelefonen at gøre

Det handler om at den nu kan optage video i 720p, som er lidt mere interessant når du overfører videoerne til din computer efterfølgende for at spille dem der (eller på din normale fladskærm).

Af samme grund som det er interessant om dit kamera kan tage billeder i 2mp eller 12mp - selvom kameraet selv kun har en lille skærm til betjening.
Så er jeg bare bange for at brugeren bliver skuffet (uden at jeg ved det), på grund af den forholdsvis beskedne linse.
Problemet er at folk tror deres lommekamera på 14 megapix er bedre end et eks. canon med 6 megapix, men glemmer at netop linsen er vigtigere end megapixels..


-------------
Samsung UE75-ES9005U | Pioneer SC-LX83 | OPPO 93 | Samsung 3126 | Dali Ikon 7 | Dali Vokal 2 | Dali Ikon wall | B&W PV1 Subwoofer | Harmony Touch | Apple TV3


Skrevet af: HeartWare
Skrevet den: 01-August-2010 kl. 19:53
Nu skal der jo ikke så meget til at have en linse, der kan klare HD (ikke engang 1 megapixel), så med hensyn til HD optagelse burde der ikke være noget problem.

-------------
Keld R. Hansen

Pioneer DVL-909, DV-545
Sony KDL40EX723 3D TV
DreamBox 8000, YouSee Cable
PopCorn Hour A-500
Panasonic DMR-BCT820 + DMR-BCT940
Yamaha RX-V771 Receiver


Skrevet af: spawn
Skrevet den: 01-August-2010 kl. 20:15
Oprindeligt skrevet af Skyum Skyum skrev:

Så er jeg bare bange for at brugeren bliver skuffet (uden at jeg ved det), på grund af den forholdsvis beskedne linse.
Problemet er at folk tror deres lommekamera på 14 megapix er bedre end et eks. canon med 6 megapix, men glemmer at netop linsen er vigtigere end megapixels..


Åh ja, men man skal jo heller ikke sammenligne det med et rigtigt kamera - det er kun legetøj, men derfor gør det jo ikke noget hvis der sker forbedringer og en af de indbyggede funktioner i telefonen er eks. direkte upload af video man optager til youtube, hvilket der uden tvivl er mange som syntes er sjovt :)

-------------
Philips 65OLED705/12 - ATV4K


Skrevet af: Lennon
Skrevet den: 01-August-2010 kl. 20:15
Jeg har afprøvet det, og det er faktisk forbavsende godt .
 
Og det er ikke linsen som sådan der er begrænsningen, men hele signalbehandlingen, AF,zoom osv -  som er lidt tynd . .
 
Opløsning i kildematerialet er altid vigtig . Man kan se forskel på en BR film og en DVD film på et hvilket som helst TV (selv CRT ) . Hvorimod fjernsynets opløsning (HDready-fullHD) først får synlig effekt i de store størrelser.


-------------
Samsung PS63C7705
Samsung HDbox
Pioneer LX86
Jamo D8 surround m SUB
Nikon D7100
DELL 2408WFP skærm


Skrevet af: bclaus
Skrevet den: 01-August-2010 kl. 20:40
Nøj hvor kører android 2.2 fint. God opdatering. Håber at HTC bliver ved med at udvikle software til deres "gamle" telefoner.

-------------
· Pioneer SC-LX72 · Pioneer BDP-LX52 · Miller & Kreisel K "White edition" (5.1) · Samsung PS50C7705
· Samsung SMT-H3126 · Logitech Harmony One · NAS - Qnap 219p · Clic møbel ·


Skrevet af: BeLLe
Skrevet den: 01-August-2010 kl. 20:53
Oprindeligt skrevet af bclaus bclaus skrev:

Nøj hvor kører android 2.2 fint. God opdatering. Håber at HTC bliver ved med at udvikle software til deres "gamle" telefoner.


Nu er det jo ikke HTC der laver Android så når opdateringerne kommer kan du jo selv lægge dem på hvis HTC ikke vil sende dem automatisk til dig.





Skrevet af: bclaus
Skrevet den: 01-August-2010 kl. 21:02
Oprindeligt skrevet af BeLLe BeLLe skrev:

Oprindeligt skrevet af bclaus bclaus skrev:

Nøj hvor kører android 2.2 fint. God opdatering. Håber at HTC bliver ved med at udvikle software til deres "gamle" telefoner.


Nu er det jo ikke HTC der laver Android så når opdateringerne kommer kan du jo selv lægge dem på hvis HTC ikke vil sende dem automatisk til dig.



Korrekt BeLLe, min fejl Clap


-------------
· Pioneer SC-LX72 · Pioneer BDP-LX52 · Miller & Kreisel K "White edition" (5.1) · Samsung PS50C7705
· Samsung SMT-H3126 · Logitech Harmony One · NAS - Qnap 219p · Clic møbel ·


Skrevet af: Steve Jones
Skrevet den: 01-August-2010 kl. 21:09
Oprindeligt skrevet af Lennon Lennon skrev:

J
Opløsning i kildematerialet er altid vigtig . Man kan se forskel på en BR film og en DVD film på et hvilket som helst TV (selv CRT ) . Hvorimod fjernsynets opløsning (HDready-fullHD) først får synlig effekt i de store størrelser.

Der er andet end ren opløsning som afgør hvor godt billedet står.. SD kan stå bedre end fullhd på et SD fjernsyn.

Oprindeligt skrevet af Skyum Skyum skrev:

Hvordan er det lige det er en fordel med HD-video på en mobiltelefon når "eksperter" udtaler at det er ligegyldigt om det er FULL-HD eller HD-Ready på en 42" ?
Bare sådan af ren nysgerrighed Wink

Øh, du har lige glemt den vigtigste parameter, nemlig hvor langt væk man sidder fra skærmen. Efter det du siger kan man ikke se forskel på panelopløsninger større end HD på en PC-monitor, som man sidder ½ meter fra.



Skrevet af: Skyum
Skrevet den: 01-August-2010 kl. 21:17
Oprindeligt skrevet af HeartWare HeartWare skrev:

Nu skal der jo ikke så meget til at have en linse, der kan klare HD (ikke engang 1 megapixel), så med hensyn til HD optagelse burde der ikke være noget problem.
Det er ikke et problem at lave en linse der kan optage i HD, men det er spørgsmålet om hvor vigtigt det er med HD kontra en bedre linseWink

-------------
Samsung UE75-ES9005U | Pioneer SC-LX83 | OPPO 93 | Samsung 3126 | Dali Ikon 7 | Dali Vokal 2 | Dali Ikon wall | B&W PV1 Subwoofer | Harmony Touch | Apple TV3


Skrevet af: Skyum
Skrevet den: 01-August-2010 kl. 21:19
Oprindeligt skrevet af spawn spawn skrev:

Oprindeligt skrevet af Skyum Skyum skrev:

Så er jeg bare bange for at brugeren bliver skuffet (uden at jeg ved det), på grund af den forholdsvis beskedne linse.
Problemet er at folk tror deres lommekamera på 14 megapix er bedre end et eks. canon med 6 megapix, men glemmer at netop linsen er vigtigere end megapixels..


Åh ja, men man skal jo heller ikke sammenligne det med et rigtigt kamera - det er kun legetøj, men derfor gør det jo ikke noget hvis der sker forbedringer og en af de indbyggede funktioner i telefonen er eks. direkte upload af video man optager til youtube, hvilket der uden tvivl er mange som syntes er sjovt :)
Ja men det er jeg da enig i,men jeg tror nu ikke det med HD gør så stor en forskel med de linser der sidder i telefonerneTongue

-------------
Samsung UE75-ES9005U | Pioneer SC-LX83 | OPPO 93 | Samsung 3126 | Dali Ikon 7 | Dali Vokal 2 | Dali Ikon wall | B&W PV1 Subwoofer | Harmony Touch | Apple TV3


Skrevet af: Skyum
Skrevet den: 01-August-2010 kl. 21:38

Oprindeligt skrevet af Skyum Skyum skrev:

Hvordan er det lige det er en fordel med HD-video på en mobiltelefon når "eksperter" udtaler at det er ligegyldigt om det er FULL-HD eller HD-Ready på en 42" ?
Bare sådan af ren nysgerrighed Wink

Øh, du har lige glemt den vigtigste parameter, nemlig hvor langt væk man sidder fra skærmen. Efter det du siger kan man ikke se forskel på panelopløsninger større end HD på en PC-monitor, som man sidder ½ meter fra.

[/QUOTE]
Øh... jeg har ikke glemt noget som helst, jeg studser bare over hvorfor man falder i svime over HD-optagelser via en mobiltelefon (og dertil hørende mini-linse), som for langt de flestes vedkommende er en feature der i bedste fald er ligegyldig,i værste fald fylder hukommelsen med unødig opløsning, MEN det afhænger selvfølgelig af om man vælger at optage sjove klip i HD, for efterfølgende at se optagelserne på selvsamme telefon ELLER om man smider det op på projektoren i HD 100"
Jeg har før hørt folk pointere at deres mobiltelefon har 8 Mp kamera og mit sølle Canon 350D kun har 6 MP....     
Det som du mener jeg "glemmer" er et parameter DU lægger i (relevant nok), men som kun underbygger min undren.      HVIS man "filmer" med sin mobil i HD, og derefter ser det på mobilen, så er afstanden nok begrænset.  Skyder man det op via projektoren i 100" , så vil jeg TRO at mobiltelefonlinsens begrænsninger træder fremWink
Dog kan jeg godt se at et videoklip til eks. YouTube eller lignende (der også bliver afspille i stor stil på en mindre skærm )kan have en vis for for fordel ved optagelse i HD.
 
I bund og grund mener jeg nok at linsen er for dårlig til at få nævneværdig glæde af den gode opløsning.
Det er alt sammen teori fra min side,og derfor ikke fakta, Blot en tanke eller 2...Tongue


-------------
Samsung UE75-ES9005U | Pioneer SC-LX83 | OPPO 93 | Samsung 3126 | Dali Ikon 7 | Dali Vokal 2 | Dali Ikon wall | B&W PV1 Subwoofer | Harmony Touch | Apple TV3


Skrevet af: Lennon
Skrevet den: 01-August-2010 kl. 22:11

Jeg har filmet nogle katte som bliver fodret, - og set det på min 24" PC skærm. Og det er forbavsende godt, - man kan sgu tydeligt se både knurhår og pupller . Jeg synes som sagt at linsen er et mindre problem, - hvorimod AF og lysmåling virker lidt flagrende .



-------------
Samsung PS63C7705
Samsung HDbox
Pioneer LX86
Jamo D8 surround m SUB
Nikon D7100
DELL 2408WFP skærm


Skrevet af: Skyum
Skrevet den: 01-August-2010 kl. 22:17
Oprindeligt skrevet af Lennon Lennon skrev:

Jeg har filmet nogle katte som bliver fodret, - og set det på min 24" PC skærm. Og det er forbavsende godt, - man kan sgu tydeligt se både knurhår og pupller . Jeg synes som sagt at linsen er et mindre problem, - hvorimod AF og lysmåling virker lidt flagrende .

Ja, det kan du have ret i.  Det er nok flere udfordringer end linse og megapixelsLOL

-------------
Samsung UE75-ES9005U | Pioneer SC-LX83 | OPPO 93 | Samsung 3126 | Dali Ikon 7 | Dali Vokal 2 | Dali Ikon wall | B&W PV1 Subwoofer | Harmony Touch | Apple TV3


Skrevet af: Pizzabager
Skrevet den: 01-August-2010 kl. 22:52
Er igang med at opdatere min desire nu, altid spændende med noget nyt, køber dog stadig Iphone når den hvide kommer frem, men indtil da er det dejligt med en frisk telefon..
 
HD opløsning gør telefonen lidt federe, hvis det så ikke bare resultere i hakkende videoer.. hellere flydende video i SD end hakkende video i HD, men nu må vi se, desire har jo en hurtig processor så den burde jo nok kunne klare det.
 
 


Skrevet af: Bruger udmeldt 8
Skrevet den: 02-August-2010 kl. 06:11
Oprindeligt skrevet af BeLLe BeLLe skrev:


Oprindeligt skrevet af bclaus bclaus skrev:

Nøj hvor kører android 2.2 fint. God opdatering. Håber at HTC bliver ved med at udvikle software til deres "gamle" telefoner.
Nu er det jo ikke HTC der laver Android så når opdateringerne kommer kan du jo selv lægge dem på hvis HTC ikke vil sende dem automatisk til dig.

Men sådan er det desværre ikke. Du kan ikke lægge en ny android 2.2 på en HTC 1.6 version, desværre. HTC lever af at skyde nye telefoner i markedet så man taber pusten og er nødt til at købe en ny modsat Iphone


Skrevet af: Slettet_120331
Skrevet den: 02-August-2010 kl. 08:04
2.2 trækker jo en del mere end 1.6 så synes det er fint man ikke får opdateringen på en 1.6 telefon da det vil resultere i hakkende interface f.eks. som folk oplever på iphone 3g fordi de ikke 100% kan trække ios4 opdateringen. 

Hvis du selv skal opdatere kræver det at du rooter din telefon og så får du vel ikke det interface med HTC har lavet? Har ikke en android telefon så er ikke sikker :)


Skrevet af: Hother
Skrevet den: 02-August-2010 kl. 09:21
Altså - kære venner, bær over med migEmbarrassed Jeg har ikke en dyt forstand på en smartphone, men overvejer faktisk køb en HTC DesireTongue Overvejelsen skyldes egentlig alle de muligheder jeg får, herunder modtagelse af e-mails fra både job, og privat.
 
Men helt ærligt, hvad koster det at sende og modtage e-mails, og skulle man en enkelt gang gå på recordere.dk koster det vel en formue? - ellerTongue
 
Ved jo godt at det afhænger af teleudbyder, men bare sådan et skud i tågen, er den dyr at brugeTongue


-------------
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.


Skrevet af: ZackGem
Skrevet den: 02-August-2010 kl. 09:23
Oprindeligt skrevet af Briam Briam skrev:


Hvis du selv skal opdatere kræver det at du rooter din telefon og så får du vel ikke det interface med HTC har lavet? Har ikke en android telefon så er ikke sikker :)
 
Ja - man kan ikke "bare" selv opdatere telefonen.
Du skal først roote den. Herefter mister du så "sence", hvis du ligger en alm android på.
Peronligt syntes jeg HTC Sence er lant bedre end googles eget interface, som mangler mange features. Noget som Google jo også er opmærksom på, da det er den primære fokus i android 2.3.
Så den ville jeg peronligt ikke undvære.
 
Alternativt så finder man en version med Sence, som nogle har forsøgt at flække sammen. Men de vil altid indholde fejl og mangler - som man jo selv må overveje om er besværet værd.


Skrevet af: klander
Skrevet den: 02-August-2010 kl. 09:35
Oprindeligt skrevet af Stenholt Stenholt skrev:

Oprindeligt skrevet af BeLLe BeLLe skrev:


Oprindeligt skrevet af bclaus bclaus skrev:

Nøj hvor kører android 2.2 fint. God opdatering. Håber at HTC bliver ved med at udvikle software til deres "gamle" telefoner.
Nu er det jo ikke HTC der laver Android så når opdateringerne kommer kan du jo selv lægge dem på hvis HTC ikke vil sende dem automatisk til dig.

Men sådan er det desværre ikke. Du kan ikke lægge en ny android 2.2 på en HTC 1.6 version, desværre. HTC lever af at skyde nye telefoner i markedet så man taber pusten og er nødt til at købe en ny modsat Iphone
 
Ikke helt korrekt! Iphone 3G er ikke glad for den sidste opdate, den går faktisk død på den. LOLWink


-------------
Med Venlig Hilsen

Kurt




Skrevet af: Slettet_120331
Skrevet den: 02-August-2010 kl. 09:39
Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

Altså - kære venner, bær over med migEmbarrassed Jeg har ikke en dyt forstand på en smartphone, men overvejer faktisk køb en HTC DesireTongue Overvejelsen skyldes egentlig alle de muligheder jeg får, herunder modtagelse af e-mails fra både job, og privat.
 
Men helt ærligt, hvad koster det at sende og modtage e-mails, og skulle man en enkelt gang gå på recordere.dk koster det vel en formue? - ellerTongue
 
Ved jo godt at det afhænger af teleudbyder, men bare sådan et skud i tågen, er den dyr at brugeTongue

Altså hvis du bare vil bruge nettet en smule på din telefon kan man hos de fleste teleselskaber få 1gb datatrafik til 50kr om måneden. Det er altså nok til rigtigt meget surf men kan også hurtigt forsvinde hvis man downloader et eller andet. 10-25gb data koster vel 200-300kr om måneden eller noget i den stil. 


Skrevet af: klander
Skrevet den: 02-August-2010 kl. 09:41
Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

Altså - kære venner, bær over med migEmbarrassed Jeg har ikke en dyt forstand på en smartphone, men overvejer faktisk køb en HTC DesireTongue Overvejelsen skyldes egentlig alle de muligheder jeg får, herunder modtagelse af e-mails fra både job, og privat.
 
Men helt ærligt, hvad koster det at sende og modtage e-mails, og skulle man en enkelt gang gå på recordere.dk koster det vel en formue? - ellerTongue
 
Ved jo godt at det afhænger af teleudbyder, men bare sådan et skud i tågen, er den dyr at brugeTongue
Du skal have et "Data Abonnement " og de kan fåes fra 47 kr til eks 199 kr om md,
 alt efter udbyder.  Hvis du ikke har dette bliver det meget hurtig meget dyrt, men et Abonnement  med 500 mb om md er rigeligt til de fleste, man kan downloade med Wiffi derhjemme.
Håber det var hjælp nok.


-------------
Med Venlig Hilsen

Kurt




Skrevet af: Hother
Skrevet den: 02-August-2010 kl. 09:47
Tak til Briam og Klander for oplysningerne TongueClap

-------------
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.


Skrevet af: spawn
Skrevet den: 02-August-2010 kl. 09:50
Jeg har på 3 måneder brugt 380mb data trafik på min Desire, alt andet trafik kører over wifi enten hjemme, på job, eller hos venner. Mange steder findes der jo et wifi accespoint man kan koble på. Jeg vil tro at de fleste mennesker kan nøjes med det billigste data abonnement på 1gb om måneden til en halvtredser - medmindre man konstant skal downloade youtube videoer over 3g



-------------
Philips 65OLED705/12 - ATV4K


Skrevet af: Hother
Skrevet den: 02-August-2010 kl. 09:53
Oprindeligt skrevet af spawn spawn skrev:

Jeg har på 3 måneder brugt 380mb data trafik på min Desire, alt andet trafik kører over wifi enten hjemme, på job, eller hos venner. Mange steder findes der jo et wifi accespoint man kan koble på. Jeg vil tro at de fleste mennesker kan nøjes med det billigste data abonnement på 1gb om måneden til en halvtredser - medmindre man konstant skal downloade youtube videoer over 3g

Hej med dig spawn - hyggeligt. Jeg har bestemt ikke planer om at downloade noget. et er mest e-mails og selve funktionaliteten jeg er interesseret iTongue
 
men man hører jo så meget om små overraskelser, også i udlandetConfused


-------------
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.


Skrevet af: spawn
Skrevet den: 02-August-2010 kl. 10:23
Ja - det er helt klart vigtigt at man er opmærksom - især på udenlands roaming hvor priserne pr. mb kan løbe op i 70-80kr

Det er ikke sjovt at sætte sig til at streame en 300mb video eller modtager en mail med en 180mb stor powerpoint over 3g nettet hvis man roamer til 70 kr pr. mb i udlandet - så bliver det en dyr film.

Heldigvis kan man i opsætning på telefonen slå roaming fra og/eller slå advarsel om roaming til så man ikke risikerer overraskelser, ligesom man også kan styre størrelsen på de email man vil modtage osv. og have genveje der tænder/slukker for de mobile net osv - så der er metoder til at styre det så man ikke bliver overrasket.

Men almindelig brug til lidt email og web på danske net det bruger ikke ret meget trafik, der kan man sagtens nøjes med et lille dataabonnement.



PS: jeg glemte at sige at i de 3 mdr. hvor jeg har brugt 380mb 3g trafik har jeg til sammenligning yderligere brugt godt 1gb wifi trafik samlet - og jeg har bestemt ikke sparet på nogetsomhelst overhovedet, jeg er online hele tiden og bruger facebook, youtube, email, har hentet 2 opdateringer fra HTC, et utal af applikationer, mp3 filer osv osv - så de billigste 1gb data trafik abonnementer om måneden må være nok for de fleste.

-------------
Philips 65OLED705/12 - ATV4K


Skrevet af: Slettet_120331
Skrevet den: 02-August-2010 kl. 10:23
Mener der er kommet nogle reguleringer for nyligt der sætter et loft på  Men man skal helt sikkert undersøge det ingen man tager til udlandet.

edit: Spawn beat me to it!


Skrevet af: bclaus
Skrevet den: 02-August-2010 kl. 11:23

Den nye opdatering fra android indeholder også Wi-fi hotspot.. sweet... endeligt et enkelt program til at dele internettet med andre på en nem og enkel måde fx i sommerhuset :-)



-------------
· Pioneer SC-LX72 · Pioneer BDP-LX52 · Miller & Kreisel K "White edition" (5.1) · Samsung PS50C7705
· Samsung SMT-H3126 · Logitech Harmony One · NAS - Qnap 219p · Clic møbel ·


Skrevet af: spawn
Skrevet den: 02-August-2010 kl. 11:40
Ja - wifi hotspot af 3g forbindelsen - det er ret sweet





-------------
Philips 65OLED705/12 - ATV4K


Skrevet af: zulfo
Skrevet den: 02-August-2010 kl. 13:48
Jeg har godt nok lidt problemer efter opdateringen til 2.2, og jeg har endda for nyligt opdateret til 2.1, efter at have kørt noget tid med en rootet telefon - men det gad jeg ikke længere.

Nå, men mine problemer er, at efter at have været slukket er telefonen meget lang til om at finde mobilnet, det tager flere minutter.

Og så kan jeg ikke længere anvende appsinstaller - faktisk virker ingen af de apps installere der er på market. De stopper alle med en fejl om at de ikke kan afvikles :(

Hvad benytter I andre?


-------------
Lars B

DENON AVR-2200W, XTZ99.36, XTZ 99.26, XTZ 99.26 Center, XTZ W12.16, SONY AF8 & TH42PV60, Panasonic BDT 300, PS3 160Gb, Xbox 360, PS4, Synology DS414


Skrevet af: spawn
Skrevet den: 02-August-2010 kl. 14:11
Har ingen umiddelbare problemer med min (endnu)

mht. apps installere, så handler det nok om at disse skal opdateres til froyo versioner før de virker - men må man af nysgerrighed spørge hvad du bruger appsinstallere til ? Apps installering sker jo automatisk fra marked, eller manuelt ved blot at klikke på en apk fil fra SD kortet gennem en filbrowser, og håndtering af apps (afinstallering, flyt til sd kort osv) håndteres jo enkelt af Androids egen program styring under indstillinger - denne er endda opdateret i Froyo med nyt layout og ekstra features

Jeg kan ikke se hvad man skal bruge "appsinstallere" til ? er der noget smart jeg misser ? :)



-------------
Philips 65OLED705/12 - ATV4K


Skrevet af: zulfo
Skrevet den: 02-August-2010 kl. 14:29
Oprindeligt skrevet af spawn spawn skrev:

Har ingen umiddelbare problemer med min (endnu)

mht. apps installere, så handler det nok om at disse skal opdateres til froyo versioner før de virker - men må man af nysgerrighed spørge hvad du bruger appsinstallere til ? Apps installering sker jo automatisk fra marked, eller manuelt ved blot at klikke på en apk fil fra SD kortet gennem en filbrowser, og håndtering af apps (afinstallering, flyt til sd kort osv) håndteres jo enkelt af Androids egen program styring under indstillinger - denne er endda opdateret i Froyo med nyt layout og ekstra features

Jeg kan ikke se hvad man skal bruge "appsinstallere" til ? er der noget smart jeg misser ? :)


Apps installeren er bare rar hvis man har kopieret en mængde apk'er hentet fra nettet ned på telefonen... jeg kunne sådan set godt bruge filbrowseren i stedet Smile

Jeg må prøve at gøre det den vej i stedet, for har ikke prøvet det efter Froyo Smile


-------------
Lars B

DENON AVR-2200W, XTZ99.36, XTZ 99.26, XTZ 99.26 Center, XTZ W12.16, SONY AF8 & TH42PV60, Panasonic BDT 300, PS3 160Gb, Xbox 360, PS4, Synology DS414


Skrevet af: zulfo
Skrevet den: 02-August-2010 kl. 14:29
Lige et lille tip, fra XDA developers:

Well after reading the forums I found a lot op people complained about not beeing able to push an app to the SD card. And you don't have to root your phone for it. it will give you access to the 'Move to SD' button regardless if the programmer adapted his program for 2.2 yet.

With ADB you can do so very easy !, and there is no root required.

The steps you have to take to make this possible :

1. Install HTC Sync (see : http://www.htc.com/ - http://www.htc.com/ (select your device, download, and install ))
2. Install Android developers kit. (See http://htcevohacks.com/htc-evo-hacks/how-to-install-android-sdk-and-adb-drivers-for-htc-evo-4g/ - http://htcevohacks.com/htc-evo-hacks...or-htc-evo-4g/ for a detailed how to.)

Start ADB.

Use : adb shell pm setInstallLocation [option]

Where option is one of:

0 [auto] Let the system decide.
1 [internal only]
2 [external]

I did this on my Phone and went to the settings and moved every app to SD. On this moment I have 70 MB free where previously i would have the ugly notification saying I needed to free up space. So this trick seems to work.

Not everything is moved to the SD card, but about 50% to 70% of an app can be moved. The only app that left a substantial footprint on the device is Navigon. This one dropped from 20 MB to about 18 MB.

Everything is still functional and i have not noticed any negative effects so far.....



-------------
Lars B

DENON AVR-2200W, XTZ99.36, XTZ 99.26, XTZ 99.26 Center, XTZ W12.16, SONY AF8 & TH42PV60, Panasonic BDT 300, PS3 160Gb, Xbox 360, PS4, Synology DS414


Skrevet af: spawn
Skrevet den: 02-August-2010 kl. 14:55
Ah super tip - det skal prøves

-------------
Philips 65OLED705/12 - ATV4K


Skrevet af: Bruger udmeldt 8
Skrevet den: 02-August-2010 kl. 17:18
Oprindeligt skrevet af klander klander skrev:

Oprindeligt skrevet af Stenholt Stenholt skrev:

Oprindeligt skrevet af BeLLe BeLLe skrev:

Oprindeligt skrevet af bclaus bclaus skrev:

Nøj hvor kører android 2.2 fint. God opdatering. Håber at HTC bliver ved med at udvikle software til deres "gamle" telefoner.
Nu er det jo ikke HTC der laver Android så når opdateringerne kommer kan du jo selv lægge dem på hvis HTC ikke vil sende dem automatisk til dig.
Men sådan er det desværre ikke. Du kan ikke lægge en ny android 2.2 på en HTC 1.6 version, desværre. HTC lever af at skyde nye telefoner i markedet så man taber pusten og er nødt til at købe en ny modsat Iphone




 

Ikke helt korrekt! Iphone 3G er ikke glad for den sidste opdate, den går faktisk død på den. LOLWink

Helt død går den ikke men det er rigtigt at den bliver lidt langsom. Men men nu er det jo også en telefon som er over 2 år gammel. Det er altså årtier når man sammenligner med android. 1.6 er ikke gammel.


Skrevet af: spawn
Skrevet den: 02-August-2010 kl. 18:25
Det har jo ikke noget med sagen at gøre Stenholt

Man kan sagtens opgradere fra Adroid 1.6 til 2.1 eller 2.2 - sålænge hardwaren er tilstrækkelig. Nogle android telefoner har hardware der ikke er tilstrækkelig til mere end version 1.6, for lidt ram eller andet, andre har og er blevet opdateret af HTC, eks. Legend - X10 fra SE bliver også osv.

Android er jo blot et styresystem, det kan bruges på mange forskellige telefon modeller, forskellen på det og Iphone er at der laves et udvalg af forskellige modeller i forskellige prisklasser som brugere med forskellige behov kan vælge imellem - på Iphone har du på alle punkter inkl. hardware kun et valg, det som Steve har taget for dig - og så må du ellers bare betale.

og ja HTC er en mobiltelefon fabrikant, det er deres levevej så selvfølgelig laver de forskellige modeller, hvad skulle de ellers leve af - de har ikke ligesom Apple en Itunes store hvor alle deres fans kan handle, de har ikke en computer produktion som Apple osv. - men der er vel ikke noget odiøst i at en mobiltelefon producent laver forskellige modeller man kan vælge imellem. Vi behøver ikke alle en guru til at fortælle os hvad vi skal og må eller at vi kun må have et valg.

Og iøvrigt er der ikke mere tvang om at du skal købe ny mobiltelefon fra HTC hvergang de laver en ny model end der er fra Iphone når du udgiver en ny model - er det ikke Iphone folket der ligger i kø natten lang for at spendere hele sommerbudgettet på nye Iphone 4 til hele familien, selv de der allerede har eks. en 3gs der princippielt kan alt detsamme og også kører IOS4 - bare for at få det nyeste, de får jo ikke mere funktionalitet - så du er på vildspor hvis du kommer her med postulater om hvor tit jeg "skal" skifte min HTC - det styrer jeg selv og krav eller behov for det er ikke større hos mig end hos dig uanset om vi taler Iphone eller en android telefon. og selvom du så kan leve med din Iphone 2 år (lad os nu se om der går 2 år før der kommer en ny Iphone model du bare må eje) så kan jeg skifte min android hvert år uden at bruge flere penge end dig, da de kun koster det halve eller mindre, så på den konto har du ikke noget at komme med. Jeg har ikke noget imod jævnlig fornyelse af mit hardware ;)

Iøvrigt passer dit 2 års interval heller ikke, Iphone 3g blev lanceret i DK i 2008, Iphone 3Gs i 2009 og nu Iphone 4 i 2010 - det er en ny hvert år, og enhver ægte Iphone fan med respekt for sig selv, har selvfølgelig haft både en 3g, der så er udskiftet med en 3gs og nu bliver udskiftet med en 4 - dvs en ny Iphone hvert år   



-------------
Philips 65OLED705/12 - ATV4K


Skrevet af: spawn
Skrevet den: 02-August-2010 kl. 18:31
slet

-------------
Philips 65OLED705/12 - ATV4K


Skrevet af: Pizzabager
Skrevet den: 02-August-2010 kl. 19:49
Oprindeligt skrevet af spawn spawn skrev:

Det har jo ikke noget med sagen at gøre Stenholt

Man kan sagtens opgradere fra Adroid 1.6 til 2.1 eller 2.2 - sålænge hardwaren er tilstrækkelig. Nogle android telefoner har hardware der ikke er tilstrækkelig til mere end version 1.6, for lidt ram eller andet, andre har og er blevet opdateret af HTC, eks. Legend - X10 fra SE bliver også osv.


Jeg tror det stenholt mente var at en Iphone 3G bliver lidt sløv i det med IOS 4,0, FORDI hardwaren ikke helt er til det, IOS 4,0 burde ikke være en mulighed på 3G, Så skulle det da kun være et tilbud som fulgte med en advarsel om telefonen bliver mere sløv..


Skrevet af: Pizzabager
Skrevet den: 02-August-2010 kl. 19:54
Oprindeligt skrevet af spawn spawn skrev:

Det har jo ikke noget med sagen at gøre Stenholt 


så kan jeg skifte min android hvert år uden at bruge flere penge end dig, da de kun koster det halve eller mindre, så på den konto har du ikke noget at komme med. Jeg har ikke noget imod jævnlig fornyelse af mit hardware ;) 

   

 
Ej så dyr er iphon altså heller ikke, Iphone 4 16 gb. koster 4995. incl et 3ideal 599 abb. for 6 md. Iphone 3GS kostede kun 4395 kr incl et 3ideal 599 abb.
 
Min HTC desire kostede 4395 incl et 3ideal 599 abb. Alle priser er fra 3.
 
Og så skal det siges at Ihpne har 16 gb hukommelse, desire har kun et 4 GB med i pakken.
 
Skal du sammenligne telefoner skal det være nogen med ca samme hardware..


Skrevet af: Bruger udmeldt 8
Skrevet den: 02-August-2010 kl. 20:21
Oprindeligt skrevet af spawn spawn skrev:

Det har jo ikke noget med sagen at gøre Stenholt

Man kan sagtens opgradere fra Adroid 1.6 til 2.1 eller 2.2 - sålænge hardwaren er tilstrækkelig. Nogle android telefoner har hardware der ikke er tilstrækkelig til mere end version 1.6, for lidt ram eller andet, andre har og er blevet opdateret af HTC, eks. Legend - X10 fra SE bliver også osv.

Android er jo blot et styresystem, det kan bruges på mange forskellige telefon modeller, forskellen på det og Iphone er at der laves et udvalg af forskellige modeller i forskellige prisklasser som brugere med forskellige behov kan vælge imellem - på Iphone har du på alle punkter inkl. hardware kun et valg, det som Steve har taget for dig - og så må du ellers bare betale.

og ja HTC er en mobiltelefon fabrikant, det er deres levevej så selvfølgelig laver de forskellige modeller, hvad skulle de ellers leve af - de har ikke ligesom Apple en Itunes store hvor alle deres fans kan handle, de har ikke en computer produktion som Apple osv. - men der er vel ikke noget odiøst i at en mobiltelefon producent laver forskellige modeller man kan vælge imellem. Vi behøver ikke alle en guru til at fortælle os hvad vi skal og må eller at vi kun må have et valg.

Og iøvrigt er der ikke mere tvang om at du skal købe ny mobiltelefon fra HTC hvergang de laver en ny model end der er fra Iphone når du udgiver en ny model - er det ikke Iphone folket der ligger i kø natten lang for at spendere hele sommerbudgettet på nye Iphone 4 til hele familien, selv de der allerede har eks. en 3gs der princippielt kan alt detsamme og også kører IOS4 - bare for at få det nyeste, de får jo ikke mere funktionalitet - så du er på vildspor hvis du kommer her med postulater om hvor tit jeg "skal" skifte min HTC - det styrer jeg selv og krav eller behov for det er ikke større hos mig end hos dig uanset om vi taler Iphone eller en android telefon. og selvom du så kan leve med din Iphone 2 år (lad os nu se om der går 2 år før der kommer en ny Iphone model du bare må eje) så kan jeg skifte min android hvert år uden at bruge flere penge end dig, da de kun koster det halve eller mindre, så på den konto har du ikke noget at komme med. Jeg har ikke noget imod jævnlig fornyelse af mit hardware ;)

Iøvrigt passer dit 2 års interval heller ikke, Iphone 3g blev lanceret i DK i 2008, Iphone 3Gs i 2009 og nu Iphone 4 i 2010 - det er en ny hvert år, og enhver ægte Iphone fan med respekt for sig selv, har selvfølgelig haft både en 3g, der så er udskiftet med en 3gs og nu bliver udskiftet med en 4 - dvs en ny Iphone hvert år   


Jo jeg er jo enige i meget af det men min påstand er at den teknologiske forældelse er betydelig større på bl.a. HTC fordi som du jo selv siger HTC lever af at pumpe telefoner på markedet. Som sagt fungere IOS4 ikke perfekt på Iphone 3g men det er trods alt også ca. en 2 år gammel telefon. I den tid har jeg haft 1 telefon har du haft 2. Alt i alt har din(e) telefon(er) været dyre end min ene. At man skifter Iphone hver år er hvis en fordom fra din side baseret på dit forbrug af
anti iphone telefoner.


Skrevet af: Lennon
Skrevet den: 02-August-2010 kl. 20:44
Pizzabager _  Priserne bør sammenlignes uden abo . Og her koster den nye Iphone4 altså enten 4700kr eller 5500 kr alt efter hukommelse, - mod Desires 3450kr . Lidt af en forskel selv om Desire retfærdigvis er ca 6 måneder gammel ( kender ikke introprisen uden abo).   

-------------
Samsung PS63C7705
Samsung HDbox
Pioneer LX86
Jamo D8 surround m SUB
Nikon D7100
DELL 2408WFP skærm


Skrevet af: Pizzabager
Skrevet den: 02-August-2010 kl. 20:48
Oprindeligt skrevet af Lennon Lennon skrev:

Pizzabager _  Priserne bør sammenlignes uden abo . Og her koster den nye Iphone4 altså enten 4700kr eller 5500 kr alt efter hukommelse, - mod Desires 3450kr . Lidt af en forskel selv om Desire retfærdigvis er ca 6 måneder gammel ( kender ikke introprisen uden abo).   
 
Det kan du have ret i, jeg køber bare altid mine telefoner med abb. så for mig er der ingen forskel om jeg køber en desire eller iphone, derfor sammenligner jeg dem på lige fod Confused 


Skrevet af: spawn
Skrevet den: 02-August-2010 kl. 21:04
#Pizzabager

Skal man sammenligne priser skal det imho. være uden nogen abonnements tilskud - det er alt for uigennemskueligt hvad den reele pris er med for så skal vi også til at sammenligne de forskellige abonnementers indhold og enhedspriser og ens forbrug i forhold til det abonnement man har valgt.

En Iphone 4 16GB koster uden abonnement 6358,-
En Iphone 3GS 16GB koster uden abonnement 4649,-
En HTC Desire koster uden abonnement 3.389,-

priser fundet på mobilpriser.dk - men kan måske findes til andre priser

Måske ikke helt halv pris men...

Men jeg kan da fortælle at jeg betalte 1 kr. for min søns Desire på et 6 mdrs. abonnement til fast pris 799,- incl alt tale, alt sms, alt mms, ubegrænset data, ingen opkaldsafgift - og da sønnen inden havde et abonnement hvor han uden telefontilskud brugte for mellem 6-700 om måneden, så har indkøbet af Desire til ham over 6 måneder kostet under 1000,- alt incl. og nu kan han bruge alt det han har lyst til uden betænkning for prisen ændrer sig ikke.

Når det er sagt så vil jeg godt give dig ret i at hvad man kommer til at betale i sidste ende er afhængig af de forskellige tilbud fra teleselskaberne der lige er tilgængelige, og at prisforskellen i den sammenhæng kan være ret lille hvis teleselskaberne giver større tilskud til den ene fremfor den anden som nogle måske pt gør til Iphone 4. Jeg syntes iøvrigt heller ikke det skal være prisen der afgør om man køber det ene eller det andet. Det er det ikke for mig - jeg kan godt være en nærig gammel kræmmer når det stikker mig, men hvis der endelig er noget jeg vil have er jeg næsten ligeglad med prisen.

Når jeg hellere vil have noget andet end Iphone, så skyldes det heller ikke at jeg syntes Iphone eller Itunes er noget møg, eller nødvendigvis dårligere end Desire - jeg syntes isoleret set at Iphone er en super god telefon der gør alt det den gør supergodt, jeg syntes også Itunes er et super godt administrationsværktøj til Iphone - jeg kan personligt bare ikke affinde mig med de begrænsninger der findes dels i telefonens funktionalitet og dels i den låsning telefonen har til Itunes - det er jo ikke begrænsninger der er affødt af Telefonens mulige evner, men udelukkende begrænsninger der er påtvunget fra Apples side af kommercielle grunde - men nogle begrænsninger som giver mig som bruger nogle helt unødvendige problemstillinger i min hverdag som jeg ikke har på Desire.

For andre er disse ting måske ikke problemstillinger, det afhænger selvfølgelig af den enkelte og dennes brugsmønster/setup - og jeg kan sagtens acceptere hvis andre ikke syntes detsamme, selvom jeg i øjeblikkets iver taler meget varmt for mit eget valg så vil jeg godt pointere at jeg ikke syntes Iphone købere alle er idioter (men dog at nogens grunde til at købe Iphone er iditotisk) så tag ikke mine argumenter alt for tungt



-------------
Philips 65OLED705/12 - ATV4K


Skrevet af: Lennon
Skrevet den: 02-August-2010 kl. 21:06
Stenholt_ Der er så mange kritikere der mener, at de første Iphones var så mangelfulde på helt basale ting som bla kamera,radio og multitasking - at de var forældede inden de kom . .

-------------
Samsung PS63C7705
Samsung HDbox
Pioneer LX86
Jamo D8 surround m SUB
Nikon D7100
DELL 2408WFP skærm


Skrevet af: Hother
Skrevet den: 02-August-2010 kl. 21:16
Og jeg må være helt håbløs i disse tider, jeg har netop sagt ja tak til en HTC Legend - den må jo være helt yt. Men mit forbrug er begrænset, skal kun benytte de mest fundamentale funktioner - og jeg synes at designet var mere lækkert, end på den nye model - sorry for off topicEmbarrassed

-------------
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.


Skrevet af: Pizzabager
Skrevet den: 02-August-2010 kl. 21:18
Oprindeligt skrevet af spawn spawn skrev:

#Pizzabager

Skal man sammenligne priser skal det imho. være uden nogen abonnements tilskud - det er alt for uigennemskueligt hvad den reele pris er med for så skal vi også til at sammenligne de forskellige abonnementers indhold og enhedspriser og ens forbrug i forhold til det abonnement man har valgt.

En Iphone 4 16GB koster uden abonnement 6358,-
En Iphone 3GS 16GB koster uden abonnement 4649,-
En HTC Desire koster uden abonnement 3.389,-

priser fundet på mobilpriser.dk - men kan måske findes til andre priser

Måske ikke helt halv pris men...

Men jeg kan da fortælle at jeg betalte 1 kr. for min søns Desire på et 6 mdrs. abonnement til fast pris 799,- incl alt tale, alt sms, alt mms, ubegrænset data, ingen opkaldsafgift - og da sønnen inden havde et abonnement hvor han uden telefontilskud brugte for mellem 6-700 om måneden, så har indkøbet af Desire til ham over 6 måneder kostet under 1000,- alt incl. og nu kan han bruge alt det han har lyst til uden betænkning for prisen ændrer sig ikke.

Når det er sagt så vil jeg godt give dig ret i at hvad man kommer til at betale i sidste ende er afhængig af de forskellige tilbud fra teleselskaberne der lige er tilgængelige, og at prisforskellen i den sammenhæng kan være ret lille hvis teleselskaberne giver større tilskud til den ene fremfor den anden som nogle måske pt gør til Iphone 4. Jeg syntes iøvrigt heller ikke det skal være prisen der afgør om man køber det ene eller det andet. Det er det ikke for mig - jeg kan godt være en nærig gammel kræmmer når det stikker mig, men hvis der endelig er noget jeg vil have er jeg næsten ligeglad med prisen.

Når jeg hellere vil have noget andet end Iphone, så skyldes det heller ikke at jeg syntes Iphone eller Itunes er noget møg, eller nødvendigvis dårligere end Desire - jeg syntes isoleret set at Iphone er en super god telefon der gør alt det den gør supergodt, jeg syntes også Itunes er et super godt administrationsværktøj til Iphone - jeg kan personligt bare ikke affinde mig med de begrænsninger der findes dels i telefonens funktionalitet og dels i den låsning telefonen har til Itunes - det er jo ikke begrænsninger der er affødt af Telefonens mulige evner, men udelukkende begrænsninger der er påtvunget fra Apples side af kommercielle grunde - men nogle begrænsninger som giver mig som bruger nogle helt unødvendige problemstillinger i min hverdag som jeg ikke har på Desire.

For andre er disse ting måske ikke problemstillinger, det afhænger selvfølgelig af den enkelte og dennes brugsmønster/setup - og jeg kan sagtens acceptere hvis andre ikke syntes detsamme, selvom jeg i øjeblikkets iver taler meget varmt for mit eget valg så vil jeg godt pointere at jeg ikke syntes Iphone købere alle er idioter så tag ikke mine argumenter alt for tungt

 
Det er godt at hører du ikke er en Iphone(apple) hader, for de er ikke til at diskutere med Smile
 
jeg giver dig ret i at priserne bør sammenlignes uden abb. da tilskud kan være forskelligt fra den ene til den anden telefon, af samme grund gav jeg lennon ret i det da han skrev det før.
 
Jeg vil så gerne sige, at jeg Bryder mig bestemt ikke om Itunes..skulle der være en grund til jeg ikke købte iphone er det itunes, det er simpelthen noget crap, af samme grund have jeg ingen musikfiler overhoved på min 3GS i de 6 md jeg havde den, fordi jeg gad simpelt ikke itunes og det besvær der fulgte med, jeg kan huske i starten med min 3G at jeg netop havde lavet musikken klar i itunes og havde overført den(det tog sin tid med 12 gb musik) også ville jeg lave nogen ændringer og fik sat en fluben i en box, og vupti, så var alt musikken væk, ingen advarsel eller noget, også kunne jeg starte forfra og vente en time mere på at musiken blev overført, det er sku amatør agtigt, Det burde være muligt bare at smide Mp3 filer også afspille dem. men sådan spiller klaveret ikke hos apple Confused
 
jeg bryder mig heller ikke om de begrænsninger apple har, derfor har mine iphone altid være jailbreaket. uden jailbreak er iphone ikke super, men med, er den lige som den skal være (jailbreak er forresten lige kommet ud til iphone 4 idag)
 
Omkring Desire, jeg synes desire er en fed telefon, har lige opdateret til android 2,2, og må sige den er lidt federe nu, har ikke leget med den hele dagen, men bare det den kan skyde HD video er en klar forbedring, og fedt af HTC de gør det muligt.
 
Jeg vil stadig købe Iphone 4, men der er ingen tvivl om at når mystikken har lagt sig vil jeg da somme tider savne min desire, intet er perfekt, heller ikke iphone, men jeg kan simpelthen ikke stå for iphones nye design. den MÅ jeg have Smile


Skrevet af: Pizzabager
Skrevet den: 02-August-2010 kl. 21:20
Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

Og jeg må være helt håbløs i disse tider, jeg har netop sagt ja tak til en HTC Legend - den må jo være helt yt. Men mit forbrug er begrænset, skal kun benytte de mest fundamentale funktioner - og jeg synes at designet var mere lækkert, end på den nye model - sorry for off topicEmbarrassed
 
legend er for fed, jeg ville have valgt den istedet for desire hvis skærmen var lidt større, men når 3,5" skærm på iphone var en anelse for lille, ville 3,2" slet ikke gå. 


Skrevet af: SLETTET_20120103
Skrevet den: 02-August-2010 kl. 21:24
Mobil2kroner havde Legend til 1899 og Desire til 2199 inkl. abonnement i maj måned - en skam man ikke havde pengeneSmile - Det blev til en SE Elm istedet.


Skrevet af: Lennon
Skrevet den: 02-August-2010 kl. 21:32
Legend = Desire, dog med lidt mindre skærm og processor .Forskellen på processorkraften havde ingen praktisk betydning indtil igår. . Men som jeg har forstået det er den nye opdatering processorafhængig, og vil måske af samme grund ikke blive tilgængelig på Legend ? ?
 
 


-------------
Samsung PS63C7705
Samsung HDbox
Pioneer LX86
Jamo D8 surround m SUB
Nikon D7100
DELL 2408WFP skærm


Skrevet af: spawn
Skrevet den: 02-August-2010 kl. 21:43
Legend kan godt køre Froyo

http://www.youtube.com/watch?v=ZxH7PjevUkY

- og HTC har annonceret at der kommer Froyo til både Legend og Wildfire i Q3 2010 - faktisk var det annonceret til at dette gjaldt både Desire, Legend og Wildfire, men nu kom den så til Desire før forventet - så mon ikke Legend snart følger efter :)

-------------
Philips 65OLED705/12 - ATV4K


Skrevet af: Pizzabager
Skrevet den: 02-August-2010 kl. 21:46
Tror også kun det handler om uger, måske en måned før den kommer til legend. Desire er blevet lidt hurtigere af opdateringen, så hvorfor skulle legend ikke også have den?
 
det ville klæ apple at lave en opdatering der gør telefonen hurtigere :) og her mente jeg 3G, ikke iphone 4, den er vist rigelig hurtig efter hvad jeg hører.


Skrevet af: Lennon
Skrevet den: 02-August-2010 kl. 22:06
Har lige instaleret FLAC afspiller på min Desire, og det er jo LYD af en helt anden kaliber end mp3 Clap . Men FLAC filer tar også plads . Så et nyt hukommelseskort er i kikkerten . Er der nogle programmer som feks Navigon eller videokameraet der er afhængige af kortets hastighed ( class 4 - 6 ) ? ?
 
 Ellers tror jeg nemlig,at jeg tar skridtet og køber en 32gb . . 


-------------
Samsung PS63C7705
Samsung HDbox
Pioneer LX86
Jamo D8 surround m SUB
Nikon D7100
DELL 2408WFP skærm


Skrevet af: spawn
Skrevet den: 02-August-2010 kl. 22:15
hehe - lyder godt Lennon :)

Jeg kører selv med et class 4 kort, og syntes faktisk det føles lidt hurtigere ved læsning af billedgalleri osv. end mit gamle class 2 kort -det er nok en fordel der godt kan mærkes ved load af filer fra kortet (og også ved overførsel af store filer til kortet som skrives hurtigere), men ligefrem afhængigt nej det vil jeg ikke sige.

HD video optages i ca. 9mbps så et class 2 kort med 2MB/s læse/skrivehastighed bør være hurtigt nok.

Jeg kan kun finde et 32gb kort på edbpriser, og det er class 2

-------------
Philips 65OLED705/12 - ATV4K


Skrevet af: C K N
Skrevet den: 02-August-2010 kl. 22:34
Jeg sidder her og prøver at flytte apps over på SD-kortet, men oplever at 2/3 ikke kan flyttes... (knappen "flyt til SD-kort", er grå) Fx. Google Earth og Maps kan ikke flyttes...


Skrevet af: spawn
Skrevet den: 02-August-2010 kl. 22:46
Programmet skal understøtte flyt til SD - det er noget udvikleren aktiverer i sit program - mange programmer er endnu ikke opdateret til at understøtte denne funktion, så efterhånden skal du løbende opdatere dem når der udgives nye versioner med denne funktionalitet.

Om Google earth og maps opdateres til at understøtte det ved jeg ikke.

-------------
Philips 65OLED705/12 - ATV4K


Skrevet af: M-P-A
Skrevet den: 02-August-2010 kl. 23:06
Oprindeligt skrevet af Anima Anima skrev:

Mobil2kroner havde Legend til 1899 og Desire til 2199 inkl. abonnement i maj måned - en skam man ikke havde pengeneSmile - Det blev til en SE Elm istedet.

Købte 2 stk da tilbuddet var fremme, et par timer efter lukkede tilbuddet og Desire blev ikke set igen til den pris. :)


Skrevet af: Pizzabager
Skrevet den: 02-August-2010 kl. 23:15
Oprindeligt skrevet af M-P-A M-P-A skrev:

Oprindeligt skrevet af Anima Anima skrev:

Mobil2kroner havde Legend til 1899 og Desire til 2199 inkl. abonnement i maj måned - en skam man ikke havde pengeneSmile - Det blev til en SE Elm istedet.

Købte 2 stk da tilbuddet var fremme, et par timer efter lukkede tilbuddet og Desire blev ikke set igen til den pris. :)
 
Lyder da også vildt billigt.


Skrevet af: andmm
Skrevet den: 02-August-2010 kl. 23:24
Er der nogen som kan fortælle mig om man kan se stream fra dr.dk nu? Både live eller tidligere programmer
link:      http://www.dr.dk/odp/player.aspx?mt=frontpagetab&st=frontpageTab_0


-------------
Elac 190 5.1 med 2030 Sub. Yamaha RX-V1073 Benq W1070. Panasonic 37PX70, PS3, Lg199h recorder.


Skrevet af: Prospect
Skrevet den: 02-August-2010 kl. 23:40
Oprindeligt skrevet af M-P-A M-P-A skrev:

Oprindeligt skrevet af Anima Anima skrev:

Mobil2kroner havde Legend til 1899 og Desire til 2199 inkl. abonnement i maj måned - en skam man ikke havde pengeneSmile - Det blev til en SE Elm istedet.

Købte 2 stk da tilbuddet var fremme, et par timer efter lukkede tilbuddet og Desire blev ikke set igen til den pris. :)
 
Jeg nuppede 2stk legends. Prisen steg til 2700,- dagen efter. Det samme gjorde Desire. Derefter udgik Legend og Desire steg i pris igen


Skrevet af: zulfo
Skrevet den: 03-August-2010 kl. 08:40
Oprindeligt skrevet af C K N C K N skrev:

Jeg sidder her og prøver at flytte apps over på SD-kortet, men oplever at 2/3 ikke kan flyttes... (knappen "flyt til SD-kort", er grå) Fx. Google Earth og Maps kan ikke flyttes...

Check det jeg har kopieret fra XDA på side 5

http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=83968&PN=5&title=htc-desire-nu-med-android-22 - http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=83968&PN=5&title=htc-desire-nu-med-android-22


-------------
Lars B

DENON AVR-2200W, XTZ99.36, XTZ 99.26, XTZ 99.26 Center, XTZ W12.16, SONY AF8 & TH42PV60, Panasonic BDT 300, PS3 160Gb, Xbox 360, PS4, Synology DS414


Skrevet af: Leviathan
Skrevet den: 03-August-2010 kl. 12:45
Oprindeligt skrevet af Lennon Lennon skrev:

Har lige instaleret FLAC afspiller på min Desire, og det er jo LYD af en helt anden kaliber end mp3 Clap . Men FLAC filer tar også plads . Så et nyt hukommelseskort er i kikkerten . Er der nogle programmer som feks Navigon eller videokameraet der er afhængige af kortets hastighed ( class 4 - 6 ) ? ?
 
 Ellers tror jeg nemlig,at jeg tar skridtet og køber en 32gb . . 
 
Samme her. Hvilken app bruger du? Jeg har Andless, men synes bestemt ikke den har fungeret optimalt som afspiller, da musikken ofte hakker hvis man bare laver det mindste på telefonen. Har dog ikke prøvet efter update til Andriod 2.2 i tilfælde af det skulle have noget at sige....


Skrevet af: Dennis Christen
Skrevet den: 03-August-2010 kl. 14:03
@ andmm
 
Jeg startede et par videoer fra dr.dk forsiden i går som efter 5-10 sek. starttid blev afviklet i næsten chokerende god kvalitet...


Skrevet af: junsas
Skrevet den: 03-August-2010 kl. 14:12
Oprindeligt skrevet af Dennis Christen Dennis Christen skrev:

@ andmm
 
Jeg startede et par videoer fra dr.dk forsiden i går som efter 5-10 sek. starttid blev afviklet i næsten chokerende god kvalitet...

hvordan fik du den til at afspille ?


-------------

Samsung 55"KS9005































Bose Lifestyle 520
Huawei mate 9


Skrevet af: beeman
Skrevet den: 03-August-2010 kl. 22:48
Jeg kunne se tv på dr.dk på flg. links (via den medfølgende browser):

Flash player:
http://www.dr.dk/tv/live#/DR1 - http://www.dr.dk/tv/live#/DR1
http://www.dr.dk/nu/beta - http://www.dr.dk/nu/beta

Derudover kan man tilgå de direkte kanaler via flg. links (pastes direkte ind i browser f.eks.):

DR1
rtsp://rtsplive.dr.dk:80/livestream12.sdp
rtsp://rtsplive.dr.dk:80/livestream11.sdp

DR2
rtsp://rtsplive.dr.dk:80/livestream22.sdp
rtsp://rtsplive.dr.dk:80/livestream21.sdp


DR Update
rtsp://rtsplive.dr.dk:80/livestream32.sdp
rtsp://rtsplive.dr.dk:80/livestream31.sdp


DR K
rtsp://rtsplive.dr.dk:80/livestream42.sdp
rtsp://rtsplive.dr.dk:80/livestream41.sdp


DR Ramasjang
rtsp://rtsplive.dr.dk:80/livestream52.sdp
rtsp://rtsplive.dr.dk:80/livestream51.sdp


fra:  http://www.dr.dk/hjaelp/DR_Nu/DR+Nu.htm - http://www.dr.dk/hjaelp/DR_Nu/DR+Nu.htm

Jeg er rimelig sikker på, at det ikke virkede før 2.2 opdateringen. Derudover ser det også ud til, at jeg endelig kan streame en del videoindhold fra min NAS (via upnp).

Derudover har jeg fundet en gratis market app der hedder Rockplayer der klarer en hel del codecs, bl.a. XVID.

Mvh. beeman


Skrevet af: beeman
Skrevet den: 03-August-2010 kl. 22:53
Lige en tilføjelse, på min wifi forbindelse er jeg nødt til at skifte til mellem kvalitet (500 kbit) for at det kører flydende. Har ikke testet på 3G.

/beeman


Skrevet af: Nicoleif
Skrevet den: 03-August-2010 kl. 22:55

Rockplayer er super fed. Og klarer srt undertekster!


Skrevet af: junsas
Skrevet den: 04-August-2010 kl. 01:14
Oprindeligt skrevet af Nicoleif Nicoleif skrev:


Rockplayer er super fed. Og klarer srt undertekster!

Ja, men er altså ikke gratis i android forum ! . Du skal betale 9.99 dollars  for at aktivere den :(


-------------

Samsung 55"KS9005































Bose Lifestyle 520
Huawei mate 9


Skrevet af: andmm
Skrevet den: 04-August-2010 kl. 01:33
Oprindeligt skrevet af beeman beeman skrev:

Jeg kunne se tv på dr.dk på flg. links (via den medfølgende browser):

Flash player:
http://www.dr.dk/tv/live#/DR1 - http://www.dr.dk/tv/live#/DR1
http://www.dr.dk/nu/beta - http://www.dr.dk/nu/beta

Derudover kan man tilgå de direkte kanaler via flg. links (pastes direkte ind i browser f.eks.):

DR1
rtsp://rtsplive.dr.dk:80/livestream12.sdp
rtsp://rtsplive.dr.dk:80/livestream11.sdp

DR2
rtsp://rtsplive.dr.dk:80/livestream22.sdp
rtsp://rtsplive.dr.dk:80/livestream21.sdp


DR Update
rtsp://rtsplive.dr.dk:80/livestream32.sdp
rtsp://rtsplive.dr.dk:80/livestream31.sdp


DR K
rtsp://rtsplive.dr.dk:80/livestream42.sdp
rtsp://rtsplive.dr.dk:80/livestream41.sdp


DR Ramasjang
rtsp://rtsplive.dr.dk:80/livestream52.sdp
rtsp://rtsplive.dr.dk:80/livestream51.sdp


fra:  http://www.dr.dk/hjaelp/DR_Nu/DR+Nu.htm - http://www.dr.dk/hjaelp/DR_Nu/DR+Nu.htm

Jeg er rimelig sikker på, at det ikke virkede før 2.2 opdateringen. Derudover ser det også ud til, at jeg endelig kan streame en del videoindhold fra min NAS (via upnp).

Derudover har jeg fundet en gratis market app der hedder Rockplayer der klarer en hel del codecs, bl.a. XVID.

Mvh. beeman


Det er da meget brugbart. Så kan man ligge i seng og se en udsendelse!Clap


-------------
Elac 190 5.1 med 2030 Sub. Yamaha RX-V1073 Benq W1070. Panasonic 37PX70, PS3, Lg199h recorder.


Skrevet af: D. Jensen
Skrevet den: 04-August-2010 kl. 09:09
Oprindeligt skrevet af junsas junsas skrev:

Oprindeligt skrevet af Nicoleif Nicoleif skrev:


Rockplayer er super fed. Og klarer srt undertekster!

Ja, men er altså ikke gratis i android forum ! . Du skal betale 9.99 dollars  for at aktivere den :(
Ja, men den virker med reklamer uden aktivering


Skrevet af: Dennis Christen
Skrevet den: 05-August-2010 kl. 09:03
Oprindeligt skrevet af junsas junsas skrev:

Oprindeligt skrevet af Dennis Christen Dennis Christen skrev:

@ andmm
 
Jeg startede et par videoer fra dr.dk forsiden i går som efter 5-10 sek. starttid blev afviklet i næsten chokerende god kvalitet...

hvordan fik du den til at afspille ?
 
Beklager det sene svar. Da jeg læste dit spørgsmål kom jeg helt i tvivl, hvorfor jeg gik ind og prøvede at gentage kunststykket. Da kunne jeg dog ikke få det til at virke... Det viste sig dog at der på det tidspunkt var nogle afviklingsproblemer pga. et sprunget kølerør i DR Byen. Idet jeg har testet her til morgen, så kan videoerne afspilles alene ved at trykke på dem. Man skal dog lige vente lidt inden afspilningen begynder, og de første par sekunder hakker det en anelse...


Skrevet af: ZackGem
Skrevet den: 05-August-2010 kl. 09:31

Personligt bruger jeg en Slingplayer.

Der er en player til android også (en købe ap, som dog kan skaffes på alternativ vis).
Det spiller bare 100%. Så er hele ens fællesantenne altid med på mobilen :-)


Skrevet af: junsas
Skrevet den: 05-August-2010 kl. 11:08
Oprindeligt skrevet af Dennis Christen Dennis Christen skrev:

Oprindeligt skrevet af junsas junsas skrev:

Oprindeligt skrevet af Dennis Christen Dennis Christen skrev:

@ andmm
 
Jeg startede et par videoer fra dr.dk forsiden i går som efter 5-10 sek. starttid blev afviklet i næsten chokerende god kvalitet...

hvordan fik du den til at afspille ?
 
Beklager det sene svar. Da jeg læste dit spørgsmål kom jeg helt i tvivl, hvorfor jeg gik ind og prøvede at gentage kunststykket. Da kunne jeg dog ikke få det til at virke... Det viste sig dog at der på det tidspunkt var nogle afviklingsproblemer pga. et sprunget kølerør i DR Byen. Idet jeg har testet her til morgen, så kan videoerne afspilles alene ved at trykke på dem. Man skal dog lige vente lidt inden afspilningen begynder, og de første par sekunder hakker det en anelse...

Kan altså stadig ikke få det til at køre???? hvilken browser bruger du? google? Dolphin HD? Opera?


-------------

Samsung 55"KS9005































Bose Lifestyle 520
Huawei mate 9


Skrevet af: Dennis Christen
Skrevet den: 06-August-2010 kl. 09:03
Øeh... jeg er lidt i tvivl... den præinstallerede? Jeg har ikke installeret nogen ny browser på min desire...


Skrevet af: ZackGem
Skrevet den: 06-August-2010 kl. 09:18
Virker også fint med standartbrowseren her.
Hakker en lille smule specielt lige i starten. Men er ellers ok.
 
Slingplayeren køre helt gnidningsfrit.


Skrevet af: beeman
Skrevet den: 06-August-2010 kl. 09:52
Oprindeligt skrevet af ZackGem ZackGem skrev:

Personligt bruger jeg en Slingplayer.
Der er en player til android også (en købe ap, som dog kan skaffes på alternativ vis).

Kan du uddybe? Er vi ude i rooting / market enabler? Eller kan man få fat i apk'erne på anden vis? Jeg betaler gerne for apps, og er efterhånden begyndt at savne min iphone af samme årsag...

Det ser dog ud til, at man kan betale for nogen apps uden om market, f.eks. via paypal. Det lover jo ok, nu udsigterne til paid apps i DK er langt væk.

/beeman


Skrevet af: Lennon
Skrevet den: 06-August-2010 kl. 15:49
Oprindeligt skrevet af beeman beeman skrev:

Oprindeligt skrevet af ZackGem ZackGem skrev:

Personligt bruger jeg en Slingplayer.
Der er en player til android også (en købe ap, som dog kan skaffes på alternativ vis).

Kan du uddybe? Er vi ude i rooting / market enabler? Eller kan man få fat i apk'erne på anden vis? Jeg betaler gerne for apps, og er efterhånden begyndt at savne min iphone af samme årsag...

Det ser dog ud til, at man kan betale for nogen apps uden om market, f.eks. via paypal. Det lover jo ok, nu udsigterne til paid apps i DK er langt væk.

/beeman
Tror at alternativt er alternativt uden rooting, - bilder mig ind at med rooting får du bla adgang til betallings apps . .?

-------------
Samsung PS63C7705
Samsung HDbox
Pioneer LX86
Jamo D8 surround m SUB
Nikon D7100
DELL 2408WFP skærm


Skrevet af: Notfast
Skrevet den: 09-August-2010 kl. 11:00
Efter opgradering til 2.2 kan jeg ikke længere bruge Navigation via gps.
Både det indbyggede og Sygic får telefonen til at genstarte og den bliver ved end til at jeg fjerne batteriet.

Det bliver være hvis jeg sætter laderen til, meget være og navigation kan kun køre ca. 2 min mod 5-10min uden laderen sat til.
 
Hard reset er prøvet 2 gange.


-------------
.....


Skrevet af: ZackGem
Skrevet den: 09-August-2010 kl. 11:21
Oprindeligt skrevet af beeman beeman skrev:

Oprindeligt skrevet af ZackGem ZackGem skrev:

Personligt bruger jeg en Slingplayer.
Der er en player til android også (en købe ap, som dog kan skaffes på alternativ vis).

Kan du uddybe? Er vi ude i rooting / market enabler? Eller kan man få fat i apk'erne på anden vis? Jeg betaler gerne for apps, og er efterhånden begyndt at savne min iphone af samme årsag...

Det ser dog ud til, at man kan betale for nogen apps uden om market, f.eks. via paypal. Det lover jo ok, nu udsigterne til paid apps i DK er langt væk.

/beeman
 
Hej Beeman.
 
Har hentet den via torrent. Normalt ville jeg ikke reklamerer med den slags, men i og med det er en af de eneste muligheder for at få et betalingsapp her i DK, så har jeg ingen skrupler med det.
 
 


Skrevet af: Det sorte får
Skrevet den: 09-August-2010 kl. 11:45
Øv, jeg har ikke fået nogen opdate til 2.2 endnu. Skal man gøre noget bestemt for at få den? Min Desire er købt uden abbonement, hvis det har nogen betydning.

-------------
Der findes ikke dårlig smag. Kun god smag, og den er dårlig!


Skrevet af: zulfo
Skrevet den: 09-August-2010 kl. 11:48
Oprindeligt skrevet af Det sorte får Det sorte får skrev:

Øv, jeg har ikke fået nogen opdate til 2.2 endnu. Skal man gøre noget bestemt for at få den? Min Desire er købt uden abbonement, hvis det har nogen betydning.
 
Det bliver pushet ud i steps - så det skal nok komme.
 
Tror ikke det er udbyder eller abonnementsspecifik...


-------------
Lars B

DENON AVR-2200W, XTZ99.36, XTZ 99.26, XTZ 99.26 Center, XTZ W12.16, SONY AF8 & TH42PV60, Panasonic BDT 300, PS3 160Gb, Xbox 360, PS4, Synology DS414


Skrevet af: Det sorte får
Skrevet den: 09-August-2010 kl. 11:52
Oprindeligt skrevet af zulfo zulfo skrev:

Oprindeligt skrevet af Det sorte får Det sorte får skrev:

Øv, jeg har ikke fået nogen opdate til 2.2 endnu. Skal man gøre noget bestemt for at få den? Min Desire er købt uden abbonement, hvis det har nogen betydning.
 
Det bliver pushet ud i steps - så det skal nok komme.
 
Tror ikke det er udbyder eller abonnementsspecifik...
 
Okay, så må jeg bare væbne mig med tålmodighed Smile


-------------
Der findes ikke dårlig smag. Kun god smag, og den er dårlig!


Skrevet af: Leviathan
Skrevet den: 09-August-2010 kl. 14:36
Oprindeligt skrevet af ZackGem ZackGem skrev:

Oprindeligt skrevet af beeman beeman skrev:

Oprindeligt skrevet af ZackGem ZackGem skrev:

Personligt bruger jeg en Slingplayer.
Der er en player til android også (en købe ap, som dog kan skaffes på alternativ vis).

Kan du uddybe? Er vi ude i rooting / market enabler? Eller kan man få fat i apk'erne på anden vis? Jeg betaler gerne for apps, og er efterhånden begyndt at savne min iphone af samme årsag...

Det ser dog ud til, at man kan betale for nogen apps uden om market, f.eks. via paypal. Det lover jo ok, nu udsigterne til paid apps i DK er langt væk.

/beeman
 
Hej Beeman.
 
Har hentet den via torrent. Normalt ville jeg ikke reklamerer med den slags, men i og med det er en af de eneste muligheder for at få et betalingsapp her i DK, så har jeg ingen skrupler med det.
 
 
Det er ikke den eneste mulighed for betalingsapps i DK. En nem mulighed at bestille et prepaid amerikansk SIM-kort over ebay til feks 5$ og når man så sætter det i telefonen kan man via WiFi få adgang til Android Market inkl alle betalingsapps. Når man er færdig med at handle og installere sætter man bare sit normale sim-kort igen. Evt. købte apps vil stadig være indbefattet af updates osv


Skrevet af: mkirkelund
Skrevet den: 09-August-2010 kl. 14:42
Oprindeligt skrevet af Leviathan Leviathan skrev:

Oprindeligt skrevet af ZackGem ZackGem skrev:

Oprindeligt skrevet af beeman beeman skrev:

Oprindeligt skrevet af ZackGem ZackGem skrev:

Personligt bruger jeg en Slingplayer.
Der er en player til android også (en købe ap, som dog kan skaffes på alternativ vis).

Kan du uddybe? Er vi ude i rooting / market enabler? Eller kan man få fat i apk'erne på anden vis? Jeg betaler gerne for apps, og er efterhånden begyndt at savne min iphone af samme årsag...

Det ser dog ud til, at man kan betale for nogen apps uden om market, f.eks. via paypal. Det lover jo ok, nu udsigterne til paid apps i DK er langt væk.

/beeman
 
Hej Beeman.
 
Har hentet den via torrent. Normalt ville jeg ikke reklamerer med den slags, men i og med det er en af de eneste muligheder for at få et betalingsapp her i DK, så har jeg ingen skrupler med det.
 
 
Det er ikke den eneste mulighed for betalingsapps i DK. En nem mulighed at bestille et prepaid amerikansk SIM-kort over ebay til feks 5$ og når man så sætter det i telefonen kan man via WiFi få adgang til Android Market inkl alle betalingsapps. Når man er færdig med at handle og installere sætter man bare sit normale sim-kort igen. Evt. købte apps vil stadig være indbefattet af updates osv


Men er dét et lovligt alternativ? For måden med torrents er ikke lovligt, men gratis. Hvorimod man med dette alternativ stadigt vil komme til at betale for apps, derfor er det interessant om dét egentligt er lovligt?



Print side | Luk vindue