Print side | Luk vindue

Bedste Apps

Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Visnings- og lytte-udstyr
Forumnavn: Android apps
Forumbeskrivelse: Apps til Android udstyr
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=84510
Udskrevet den: 25-April-2024 kl. 14:45


Emne: Bedste Apps
Skrevet af: baloo55
Emne: Bedste Apps
Skrevet den: 10-August-2010 kl. 21:50

Jeg har fundet det FEDESTE program til Android. Det er en multiremote til at styre din pc og programmer. Der er indbygget Mediacenter remote, vlc, powerpoint, mousepad osv. Der er endda en Wii remtote så du kan styre din mus som med en wii controller så du bevæger musemakøren ved at bevæge mobilos!!!! Jeg har slet ikke testet det ordentlig endnu, men det jeg har prøvet fungerer bare. Programmet hedder Multiremote og serveren hentes her til pc http://android.collaud.net/fr/multiremote/telechargement - http://android.collaud.net/fr/multiremote/telechargement  (MultiRemoteServer_10_05_24)

Hvad er jeres favorit-app lige nu?



-------------
Mvh.
Baloo55



Svar:
Skrevet af: Torben Rasmussen
Skrevet den: 10-August-2010 kl. 22:42
Ud over de åbenlyse, som eks. Handcent, så fandt jeg for nyligt IMDB i en fuld version, som jeg ikke havde set før (selvom jeg flere gange har søgt på IMDB på marked).
 
Hvis Widgets tæller, så er jeg også glad for Smooth Calender (3 næste aftaler vises i 4x1 widget) og Beautiful Widgets som giver mig ur+vejr i en 4x1 widget frem for HTC's egen 4x2 - så er der lige plads til en række ikoner mere på hjemmeskærmen.
 
I disse sommertider har jeg også brugt DMI's vejrapplikation, som dog er en del ringere end den samme til iPhone. Den er simpelthen for ustabil, så selvom den bruges tit, så elsker jeg næppe denne app.
 
Til bilen bruger jeg Mileage til at holde øje med brændstoføkonomien, men det kan vel ikke kategoriseres som en fav. app.


-------------
FlatpanelsDK - Alt om fladskærms-tv, mediebokse og tv-markedet


Skrevet af: baloo55
Skrevet den: 11-August-2010 kl. 19:04
De skal da lige tjekkes ud Smile

-------------
Mvh.
Baloo55


Skrevet af: JordanDK
Skrevet den: 11-August-2010 kl. 19:15
Min yndlings er klart xbmc remote. Eneste anke jeg har til den, er at man ikke kan oprette flere profiler, og skal ændre ip adr. hvis man skal styre en anden com med xbmc på. Men fungerer 100% og perfekt, samt man kan se sin database i den med covers, imdb rating, resumé af filmene osv.

Derefter bruger jeg også soccer livescores til at holde mig opdateret med fodboldresultater.


Skrevet af: BlackWIdow
Skrevet den: 11-August-2010 kl. 20:14
Dem der er betalings, kan fås ved at købe et sim-kort i fx England, som der vidst har stået i en anden tråd. Jeg har kun prøvet demoerne.

Soundhound eller Shazam til at finde en sang, som man ikke kan huske.
PhonemyPC til fuldstændig kontrol af din PC over mobilt internet.
Multicon så man kan have 4 gange så mange ikoner på sin startskærm
Documents To Go som gør det muligt at redigere sine Word/Excel/PP-dokumenter og i hvert fald kunne læse dem på farten.
Advanced Task Killer som gør det nemt at afslutte alle de programmer som automatisk er tændt, selv efter man ikke længere bruger den. Herved kan det gøre mobilen langsom, og dette kan løses nemt med dette program.
PdaNet så man kan bruge mobilen som mobilt bredbånd til PC'en fx i sommerhuset.


Skrevet af: baloo55
Skrevet den: 11-August-2010 kl. 21:24
Wow det vælter jo ind med gode bud. De skal tjekkes når jeg får tid i weekenden. Jeg bruger også Advanced Task Killer og
Android System Info til at overvåge cpu forbrug osv. Det svarer til Jobliste i Windows.
MSN Talk (siger sig selv).
MMA News (seneste MMA nyheder fra rigtig mange sider).
Astro filemanager (Windows stifinder agtig ting).
MyMovies.
Mr. Bartender til at slå drinks op med flotte billeder (den har også en sjov funktion hvor den vælger en tilfældig drink man så kan prøve).
MixZing musikafspiller, som selv finder covers og har flere funktioner fx equaliser.
NOVAfm, streamer bl.a. Nova FM og The Voice.
Speed Test til at måle hastighed på din forbindelse.
 


-------------
Mvh.
Baloo55


Skrevet af: Torben Rasmussen
Skrevet den: 12-August-2010 kl. 09:09
Android har jo selv indbygget ressourcehåndtering, som lukker åbne programmer hvis der er lavvande i hukommelsen. En taskkiller går ind og ødelægger denne funktion, så du reelt kan gøre mere skade end gavn. Hvorfor er der nogle ting I gerne vil have lukket ned? Det er jo ikke en Windows-telefon, som kører langsommere blot fordi der er andre ting åbne...

-------------
FlatpanelsDK - Alt om fladskærms-tv, mediebokse og tv-markedet


Skrevet af: Bjur
Skrevet den: 12-August-2010 kl. 10:47
Mine foretrukne programmer er følgende:
Endomondo: Kanon løbe/gå/cykel program.
Atrackdog: Holder styr på opdateringer til dine apps.
IMDB.
Mortplayer: Lydbogsafspiller, som er super til det.
BeyondPod: RSS, podcast program.
Shazam: Genialt at man kan finde den musik de spiller i radioen med det program.
Soccer Livescores.
Truecaller: Et program der slår numrene op der ringer til dig på de gule sider. Du kan endda vælge opdater telefonbog, så går den alle dine kontakter igennem og opdaterer med adresser. Det er smart.

WaveSecure: Sikre din telefon hvis den bliver stjålet. Koster penge nu, men ikke da man installerede betaen.

Titanium Backup: Hvis du har rootet telefonen kan du tage præcis backup af ALLE programmer.
Where's my droid: Du kan sende en SMS til din telefon hvor den så skruer op for volumen selvom den er på lydløs så du altid kan finde din telefon igen.



Skrevet af: Bruger udmeldt 31
Skrevet den: 12-August-2010 kl. 11:18
'Gesture search' er genialt til hurtigt at finde kontaktpersoner, programmer, m.m.


Skrevet af: BlackWIdow
Skrevet den: 12-August-2010 kl. 11:49
Oprindeligt skrevet af Yakken Yakken skrev:

Android har jo selv indbygget ressourcehåndtering, som lukker åbne programmer hvis der er lavvande i hukommelsen. En taskkiller går ind og ødelægger denne funktion, så du reelt kan gøre mere skade end gavn. Hvorfor er der nogle ting I gerne vil have lukket ned? Det er jo ikke en Windows-telefon, som kører langsommere blot fordi der er andre ting åbne...

Det er nu ikke altid den erfaring jeg har. Hvis man er nede på 25-30MB hukommelse og man så fx anvender nettet og har flere faneblade åbne, så skriver den i Opera at de faneblade man ikke kigger på er blevet nulstillet, fordi der ikke var tilstrækkelig hukommelse.

Desuden er det for at spare lidt strøm, for alle de programmer der er åbne, tærer mere eller mindre på batteriet. Det er jo dumt, hvis man alligevel ikke bruger dem.


Skrevet af: ashdk
Skrevet den: 12-August-2010 kl. 12:09
Oprindeligt skrevet af Yakken Yakken skrev:

Android har jo selv indbygget ressourcehåndtering, som lukker åbne programmer hvis der er lavvande i hukommelsen. En taskkiller går ind og ødelægger denne funktion, så du reelt kan gøre mere skade end gavn. Hvorfor er der nogle ting I gerne vil have lukket ned? Det er jo ikke en Windows-telefon, som kører langsommere blot fordi der er andre ting åbne...
 
Ja problemer er bare at den sluger batteriet på ingen tid så, derfor er en Task killer en nødvendighed på android.
Egentlig synes jeg lidt dens fulde multitasking er lidt et problem i den forstand, når jeg kigger på en liste over kørende apps, så er der apps der kører som jeg ikke selv har startet, skyder man dem ned, så starter de da bare igen senere. Nok af dem så kan du vinke farvel til dit batteri.
Android er fint, det er bare ikke lige helt så modent og helt så godt som f.eks apple (er ikke apple fan, men jeg kan se hvorfor de gør nogle af de ting de gør).


Skrevet af: Nicoleif
Skrevet den: 12-August-2010 kl. 14:15
Oprindeligt skrevet af ashdk ashdk skrev:

Oprindeligt skrevet af Yakken Yakken skrev:

Android har jo selv indbygget ressourcehåndtering, som lukker åbne programmer hvis der er lavvande i hukommelsen. En taskkiller går ind og ødelægger denne funktion, så du reelt kan gøre mere skade end gavn. Hvorfor er der nogle ting I gerne vil have lukket ned? Det er jo ikke en Windows-telefon, som kører langsommere blot fordi der er andre ting åbne...


 
Ja problemer er bare at den sluger batteriet på ingen tid så, derfor er en Task killer en nødvendighed på android.

Egentlig synes jeg lidt dens fulde multitasking er lidt et problem i den forstand, når jeg kigger på en liste over kørende apps, så er der apps der kører som jeg ikke selv har startet, skyder man dem ned, så starter de da bare igen senere. Nok af dem så kan du vinke farvel til dit batteri.

Android er fint, det er bare ikke lige helt så modent og helt så godt som f.eks apple (er ikke apple fan, men jeg kan se hvorfor de gør nogle af de ting de gør).

Jeg har læst at Android 2.2 skulle have ændret strøm/PCU-forbrug væsentligt, så TASK KILLER app's ikke længere skal bruges!


Skrevet af: rhsin
Skrevet den: 13-August-2010 kl. 12:19
denne http://mobile.grooveshark.com/phones/android - http://mobile.grooveshark.com/phones/android  kunne måske også være et godt bud på en god apps

-------------
Mvh

René


Skrevet af: mbw2001
Skrevet den: 13-August-2010 kl. 13:23
Oprindeligt skrevet af ashdk ashdk skrev:

Oprindeligt skrevet af Yakken Yakken skrev:

Android har jo selv indbygget ressourcehåndtering, som lukker åbne programmer hvis der er lavvande i hukommelsen. En taskkiller går ind og ødelægger denne funktion, så du reelt kan gøre mere skade end gavn. Hvorfor er der nogle ting I gerne vil have lukket ned? Det er jo ikke en Windows-telefon, som kører langsommere blot fordi der er andre ting åbne...
 
Ja problemer er bare at den sluger batteriet på ingen tid så, derfor er en Task killer en nødvendighed på android.
Egentlig synes jeg lidt dens fulde multitasking er lidt et problem i den forstand, når jeg kigger på en liste over kørende apps, så er der apps der kører som jeg ikke selv har startet, skyder man dem ned, så starter de da bare igen senere. Nok af dem så kan du vinke farvel til dit batteri.
Android er fint, det er bare ikke lige helt så modent og helt så godt som f.eks apple (er ikke apple fan, men jeg kan se hvorfor de gør nogle af de ting de gør).


Og det kan du dokumentere?

Umiddelbart har jeg set kodegennemgang af androidsystemet som dokumenterer at applikationer som ikke har fokus (background services undtaget) intet strøm bruger. Ligeledes bruger de en minimal mængde ram der udelukkende husker hvor i programmet du befandt dig da du lukkede det.

Mange af de programmer der kører på android er sjovt nok nødvendige for at systemet kører. Derfor starter de igen når du slår dem ihjel. Og typisk bruger telefonen væsentlig flere resourcer på at starte programmet på ny end på at genoptage en frossen process.

Undtagelsen for mig var på min Magic med custom rom's. Her kunne det være nødvendigt at kille apps da ROM'en ikke var bygget til Magic'en og derfor ikke kunne styre programmerne ordenligt.
På min Desire med en original 2.2 har jeg aldrig været nødt til at kille en applikation, og den kører fuld speed.


-------------
http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=74355 - Min HTPC/Projektor stuebiograf


Skrevet af: ashdk
Skrevet den: 13-August-2010 kl. 13:53
Oprindeligt skrevet af mbw2001 mbw2001 skrev:

Oprindeligt skrevet af ashdk ashdk skrev:

Oprindeligt skrevet af Yakken Yakken skrev:

Android har jo selv indbygget ressourcehåndtering, som lukker åbne programmer hvis der er lavvande i hukommelsen. En taskkiller går ind og ødelægger denne funktion, så du reelt kan gøre mere skade end gavn. Hvorfor er der nogle ting I gerne vil have lukket ned? Det er jo ikke en Windows-telefon, som kører langsommere blot fordi der er andre ting åbne...
 
Ja problemer er bare at den sluger batteriet på ingen tid så, derfor er en Task killer en nødvendighed på android.
Egentlig synes jeg lidt dens fulde multitasking er lidt et problem i den forstand, når jeg kigger på en liste over kørende apps, så er der apps der kører som jeg ikke selv har startet, skyder man dem ned, så starter de da bare igen senere. Nok af dem så kan du vinke farvel til dit batteri.
Android er fint, det er bare ikke lige helt så modent og helt så godt som f.eks apple (er ikke apple fan, men jeg kan se hvorfor de gør nogle af de ting de gør).


Og det kan du dokumentere?

Umiddelbart har jeg set kodegennemgang af androidsystemet som dokumenterer at applikationer som ikke har fokus (background services undtaget) intet strøm bruger. Ligeledes bruger de en minimal mængde ram der udelukkende husker hvor i programmet du befandt dig da du lukkede det.

Mange af de programmer der kører på android er sjovt nok nødvendige for at systemet kører. Derfor starter de igen når du slår dem ihjel. Og typisk bruger telefonen væsentlig flere resourcer på at starte programmet på ny end på at genoptage en frossen process.

Undtagelsen for mig var på min Magic med custom rom's. Her kunne det være nødvendigt at kille apps da ROM'en ikke var bygget til Magic'en og derfor ikke kunne styre programmerne ordenligt.
På min Desire med en original 2.2 har jeg aldrig været nødt til at kille en applikation, og den kører fuld speed.
 
Dokumentere, tja, jeg taler af ren erfaring med min HTC legend. Nogen gange kan der være man bare skal genstarte den helt, fordi den brænder batteri af, men der er ikke nogen ting der kører som ikke skal kører, dvs der er noget i baggrunden der suger livet ud af den, uden man kan se hvad det er.
 
Jeg slår kun apps ned fra market, ikke dem som er nødvendige for telefonen fungere. Og ja de starter bare af sig selv igen, jeg kan bla. nævne dmi app'en, den gør det gladeligt.


Skrevet af: mbw2001
Skrevet den: 13-August-2010 kl. 14:08
Har du en DMI widget aktiv? Så ville det give mening at DMI startede og at den brugte bat da den hele tiden skal opdatere widget'en...

Kører du standard firmware på din Legend?


-------------
http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=74355 - Min HTPC/Projektor stuebiograf


Skrevet af: ashdk
Skrevet den: 13-August-2010 kl. 14:13
Oprindeligt skrevet af mbw2001 mbw2001 skrev:

Har du en DMI widget aktiv? Så ville det give mening at DMI startede og at den brugte bat da den hele tiden skal opdatere widget'en...

Kører du standard firmware på din Legend?
 
Nope ingen aktiv widget, kun programmet installeret.
 
Legend er standard, med de opdateringer der nu er kommet.


Skrevet af: xeon
Skrevet den: 16-August-2010 kl. 16:05
Oprindeligt skrevet af BlackWIdow BlackWIdow skrev:

Dem der er betalings, kan fås ved at købe et sim-kort i fx England, som der vidst har stået i en anden tråd. Jeg har kun prøvet demoerne.

Soundhound eller Shazam til at finde en sang, som man ikke kan huske.
PhonemyPC til fuldstændig kontrol af din PC over mobilt internet.
Multiicon så man kan have 4 gange så mange ikoner på sin startskærm
Documents To Go som gør det muligt at redigere sine Word/Excel/PP-dokumenter og i hvert fald kunne læse dem på farten.
Advanced Task Killer som gør det nemt at afslutte alle de programmer som automatisk er tændt, selv efter man ikke længere bruger den. Herved kan det gøre mobilen langsom, og dette kan løses nemt med dette program.
PdaNet så man kan bruge mobilen som mobilt bredbånd til PC'en fx i sommerhuset.


Multiicon kan jeg ikke finde på market.

Kan den hedde noget andet?


-------------
http://www.recordere.dk/forum/forum_posts.asp?TID=64336 - Min hjemmebio


Skrevet af: Nicoleif
Skrevet den: 16-August-2010 kl. 16:22
Oprindeligt skrevet af BlackWIdow BlackWIdow skrev:



Dem der er betalings, kan fås ved at købe et sim-kort i fx England, som der vidst har stået i en anden tråd. Jeg har kun prøvet demoerne.Soundhound eller Shazam til at finde en sang, som man ikke kan huske.PhonemyPC til fuldstændig kontrol af din PC over mobilt internet.Multiicon så man kan have 4 gange så mange ikoner på sin startskærmDocuments To Go som gør det muligt at redigere sine Word/Excel/PP-dokumenter og i hvert fald kunne læse dem på farten. Advanced Task Killer som gør det nemt at afslutte alle de programmer som automatisk er tændt, selv efter man ikke længere bruger den. Herved kan det gøre mobilen langsom, og dette kan løses nemt med dette program.PdaNet så man kan bruge mobilen som mobilt bredbånd til PC'en fx i sommerhuset.


Med Android 2.2 kan mobilen laves til hotspot udfra 3G. Gør dette så ikke PdaNet overflødigt?   


Skrevet af: BlackWIdow
Skrevet den: 16-August-2010 kl. 17:45
Oprindeligt skrevet af xeon xeon skrev:



Multiicon kan jeg ikke finde på market.

Kan den hedde noget andet?

Det er simpelthen fordi jeg har skrevet forkert. Programmet er kun med ét "i", så: Multicon :)

Oprindeligt skrevet af Nicoleif Nicoleif skrev:

Med Android 2.2 kan mobilen laves til hotspot udfra 3G. Gør dette så ikke PdaNet overflødigt?   

Det må der være en anden der kan svare på. PdaNet fungerer dog glimrende og jeg har brugt det et godt stykke tid. Jeg har betalt for det, så man også kan gå ind på https-siderne, så jeg bliver nædt til at bruge det stadigvæk, så jeg føler jeg får noget for pengene LOL. Nu skal 2.2 også lige komme til Legend før jeg klapper i hænderne.

PS. Fik svar fra HTC's support ang. 2.2 til Legend: "Jo jeg ved at der bliver arbejdet på en opdatering, men derudover ved jeg ikke noget om udgivelsesdatoer".


Skrevet af: cinemaroom
Skrevet den: 21-August-2010 kl. 23:17
hej, jeg skriver minde ynglings apps som i ikke har skrevet her inde

1 mp3 download
2 musicwizard
3 app share
4 fast reboot
5 installer
6 iphone tema
7appbrain
8opensparks
9 androis sytem info
10antivirus
11dansk tastetur og dansk ord bog
  fede spil


1 gta ganster
2alphalt
3 assasins creed
4 prince of persia
5bowling
6tiger woods 11
7guitar hero
9summer games
10 wimbledon



Skrevet af: MrDJ
Skrevet den: 10-Oktober-2010 kl. 21:06

I ikke prioriteret rækkefølge

CoPilot Live (Navigation)
LogMeIn (Remote Desktop til Windows PC'ere)
NeoReader (Neo tag reader)
RockPlayer (filmafspiller, håndterer efter sigende alle formater)
SlideIT eller Swype (tastaturer, der gør indtastninger af tekst til en leg)
TuneIn Radio (Streamer Netradio)
Astro filemanager (Stifinder på Andriod, understøtter mapping af netværksdrev med SMB plugin)
AndFTP (FTP klient)
Systeminfowidget (Widget, viser batteri, CPU temperatur, samt ledig hukommelse)


Skrevet af: OleA
Skrevet den: 11-Oktober-2010 kl. 02:28
Movie Finder - Finder nærmeste biografer og deres program. Desuden mulighed for at se trailers
IMDB - Den APP fungerer kanongodt
TVTID - fin oversigt over tv programmer.
Speedtest - Test din WIFI eller 3G hastighed.



-------------
Panasonic HZ1000 65", Panasonic DMR-UBC80, Sony HT-ST5000, Nvidia Shield.


Skrevet af: spawn
Skrevet den: 25-Oktober-2010 kl. 22:33
Bedste videoafspiller efter min mening

mVideoPlayer

- kan selv hente DVD cover og vise info fra IMDB, kan selv hente og vise .srt subs fra opensubs, understøtter resume play og andre goodies, lækkert interface hvor man kan vælge om man vil vise covers eller videothumbnails eller simpel listmode, understøtter videoafspilning i både portrait og landscape mode, mange andre indstillingsmuligheder.

MyPhoneexplorer

- allerede kendt af mange brugere af Sony Ericsson mobiler, understøtter nu også Android både over wifi og USB. Administrer og synkroniser kontakter, kalender, sms o.a. fra PC'en, send sms fra PC'en o.a.
Lille klient installeres på mobilen og hovedapplikationen på PC'en.

-------------
Philips 65OLED705/12 - ATV4K


Skrevet af: B66129
Skrevet den: 26-Oktober-2010 kl. 08:13
http://www.appbrain.com/ - AppBrain : Alternativt marked for alle dine apps. Synkronisere med din telefon og de app´s du allerede har installeret
 
http://www.appbrain.com/app/fast-web-installer/com.appspot.swisscodemonkeys.apppusher - Fast Web Installer : Find app´en på din computer via AppBrain, klik installer og computeren sender det til din telefon (trådløst). Hurtigere og nemmere imo end selve andriod marked
 
http://www.appbrain.com/app/launcherpro/com.fede.launcher - Launcher Pro : Alternativ home app. Dejlig nem at sætte op lige efter ens eget hovede og næsten lige så hurtig som den indbyggede home app


Skrevet af: SosFarum
Skrevet den: 26-Oktober-2010 kl. 10:07
JuiceDefender - slukker for 3G og Wifi når skærmen er slukket. Forlænger batterri tid Wink

-------------
http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=94576&title=sos-bio" rel="nofollow - Min bio
http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=114874&title=forstrkere-med-home-theater-input" rel="nofollow - HT input


Skrevet af: Per Røntved
Skrevet den: 26-Oktober-2010 kl. 13:47
Oprindeligt skrevet af SosFarum SosFarum skrev:

JuiceDefender - slukker for 3G og Wifi når skærmen er slukket. Forlænger batterri tid Wink
 
Øv .. den kan jeg ikk lige finde Cry


-------------
Mvh. Per Røntved

______________________





Skrevet af: SosFarum
Skrevet den: 26-Oktober-2010 kl. 14:13
Oprindeligt skrevet af Per Røntved Per Røntved skrev:

Oprindeligt skrevet af SosFarum SosFarum skrev:

JuiceDefender - slukker for 3G og Wifi når skærmen er slukket. Forlænger batterri tid Wink
 
Øv .. den kan jeg ikk lige finde Cry
Kommer op som den første når jeg søger på Android market.

-------------
http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=94576&title=sos-bio" rel="nofollow - Min bio
http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=114874&title=forstrkere-med-home-theater-input" rel="nofollow - HT input


Skrevet af: Per Røntved
Skrevet den: 27-Oktober-2010 kl. 14:35
Ahaa ...
 
Havde ikke lige fanget at det var android Embarrassed


-------------
Mvh. Per Røntved

______________________





Skrevet af: huiron
Skrevet den: 27-Oktober-2010 kl. 16:00
Angry birds. Et sjovt spil som først kom på iPhone. 
Nu er der her til android, endda gratis.


Skrevet af: Jon@s
Skrevet den: 04-November-2010 kl. 10:19
Har hørt om funktion hvor man kan tage et billede af f.eks eiffeltårnet og vupti søges der på nettet for facts om netop det fotograferede. Nogen der kender til dette og/eller app

-------------
Samsung PS50C685 + LE40M87, Pioneer VSX 921-K, Dali 404 Front, Dali Fazon LCD Bag, B&W CMC Center, QNAP TS-239PRO, PS4


Skrevet af: Kristian3th
Skrevet den: 04-November-2010 kl. 10:23
Ja er det ikke den som hedder "Google Googles"?


Skrevet af: spawn
Skrevet den: 04-November-2010 kl. 10:37
Virkelig lækker audio afspiller

PowerAMP

http://androidcommunity.com/power-amp-music-player-beta-now-available-in-android-market-20101101/

-------------
Philips 65OLED705/12 - ATV4K


Skrevet af: Jon@s
Skrevet den: 04-November-2010 kl. 12:24
Oprindeligt skrevet af Kristian3th Kristian3th skrev:

Ja er det ikke den som hedder "Google Googles"?

Tak, den prøver jeg


-------------
Samsung PS50C685 + LE40M87, Pioneer VSX 921-K, Dali 404 Front, Dali Fazon LCD Bag, B&W CMC Center, QNAP TS-239PRO, PS4


Skrevet af: Bric
Skrevet den: 04-November-2010 kl. 21:49
Oprindeligt skrevet af Kristian3th Kristian3th skrev:

Ja er det ikke den som hedder "Google Googles"?

Goggles
Smile
Og den er james bond smart , men det er ikke lykkedes mig at bruge den til noget praktisk endnu.




Skrevet af: Gsxr
Skrevet den: 15-November-2010 kl. 11:33
Kan kun sige at man ikke kan komme uden om programmer Locale (for normale bruger) Og Tasker for de lidt mere nørdet bruger. Man kan få sin telefon til Alt med de 2 programmer.
f.eks
tænd/sluk wifi når hjemme/ude
Lydløs om natten
Brug kode for at komme ind i tlf når ude, men ingen kode når hjemme
Tænd/sluk bluetooth i forhold til headset eller bilen er i nærheden
lydløs når man vender den på hovedet (f.eks møde)
sende aut. en sms tilbage til afsender efter kl 22 om aften om at man sover
screen time out tid 1 minut når man har den i hånden, 10 sek når man lægger den på bordet (spare strøm)
sig navn på den som ringer sammen med ringetone
 
Blot nogle eksempler på mine indstillinger med Tasker. 
 
Andre App
 
Dropbox
Tvtid
dr nyheder
tunein radio (dr)
squeezecommander
password  keeper
nummeruglen
mp3tunes
lost phone
Locale
Tasker
alarm clock xtreme


Skrevet af: Shovel79
Skrevet den: 15-November-2010 kl. 22:24
@Gsxr: hvordan får du Tasker til at tænde for BlueTooth når bilen er i nærheden?
Har spekuleret på det men ikke fundet fidusen :-)


Skrevet af: Gsxr
Skrevet den: 16-November-2010 kl. 12:51
Hej
 
Når jeg forlader vores hus/arb tænder den aut for bluetooth i 15 min. så hvis at jeg sætter mig ud i bilen og kører hopper den selv på (parrot mki 9200). Hvis at jeg bare går en tur slukker den selv efter 15 min.
 
Når jeg så forlader/slukker bilen f.eks for at tanke venter den også 15 min med at slukker så den hopper på igen når jeg er færdig.
 
hvis at jeg ringer eller nogen ringer til mig tænder den bluetooth, for hvis at jeg er på vej ud af døren og taler hopper den selv på bilen når den er tændt. (hvis at jeg ikke er nærheden af bilen slukker den 5 min efter at der er lagt på)
 
Hvis at jeg f.eks kører fra biografen så tænder bluetooth ikke. Men hvis at så nogen ringer tænder bluetooth, har så sat min tid op inden den går på telefon svare, så den vil når at ringe et par gange men vil så også kunne nå at hoppe over på bilen så jeg kan svare den derfra.
 
Håber du får står beskrivelsen Shocked


Skrevet af: Stampe
Skrevet den: 17-November-2010 kl. 13:17
Hvis jeg nu kunne tænke mig noget der giver live updates med scoringer og resultater fra diverse fodboldligaer, hvad kan så anbefales? Superligaen skal være med.


Skrevet af: houbakrene
Skrevet den: 17-November-2010 kl. 16:10

Jeg bruger "Soccer Scores"...

Virker meget fint.


-------------
Dali Helicon MK2 5.1
NAD M25
Denon AVR-2808
Denon DVD-1800BD
Sony VPL-HW10
Adeo 92" tab-tension
http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=76866&title=rens-hjemmebio - René's HD-Bio


Skrevet af: Bric
Skrevet den: 02-December-2010 kl. 08:50
UPnPlayer - gør det muligt at at styre (musik) streaming mellem og afspilning på alle dine UPnP aktiverede servere og playere i hjemmet. Interfacet kan godt strammes lidt op, men funtionaliteten er lige i øjet.


Skrevet af: Bric
Skrevet den: 12-December-2010 kl. 22:09
Oprindeligt skrevet af Bric Bric skrev:

UPnPlayer - gør det muligt at at styre (musik) streaming mellem og afspilning på alle dine UPnP aktiverede servere og playere i hjemmet. Interfacet kan godt strammes lidt op, men funtionaliteten er lige i øjet.

Twonky (også er gratis) kan det samme, hvis dine servere og playere har twonky installeret (det har mange). Virker lidt strammere og mere gennemarbejdet end UPnPlayer.


Skrevet af: fhansen
Skrevet den: 26-December-2010 kl. 13:44

Jeg eftersøger en app: Stemmestyret opkald via mit headset. Jeg har på tidligere telefon kunnet trykke på knap på mit Bluespoon AX2 headset, og derved kunne sige hvilken person jeg vil ringe op. Findes det til Android. Har en Desire HD.

Edit: Tillægsspørgsmål! Kan man få vist i Google kalenderen de fødselsdage man har registreret hos sine kontaktpersoner i Gmail, og få en reminder? Eller er der nogen der kan anbefale et godt program til formålet. Kan kun finde et ved DK søgningen "fødselsdag" i Android Marked, men der er ingen anmeldelser af programmet.
 
Edit 2: Kan det lade sig gøre at synkronisere en kalender fra en Microsoft Exchange Server til Google kalender? Jeg vil gerne synkronisere mine arbejdsaftaler over i min Google kalender. Jeg tilgår min Outlook arbejdsmail via en hjemmeside. Kan det lade sig gøre at overføre aftaler via denne eller skal man gøre det direkte fra en Outlook installeret på en PC? Mener versionen mit arbejde bruger er 2002 (måske 2003).
 
Edit 3: Jeg søger et program til at kunne printe filer ud på min netværksprinter (LAN) uden om PC'en. Det skal fungere, selv når PC'en er slukket. Jeg har prøvet forskellige løsninger, men har endnu ikke haft heldet med mig til at finde en god løsning. Har både prøvet forskellige betalings- og gratisløsninger. Har søgt med lys og lygte på Google, men støder generelt på udtalelser om at "det ville være smart, men findes ikke umiddelbart". Er der nogle herinde der kender "løsningen". Jeg benytter min telefon som "lille bærbar", og derfor vil det være super at kunne have dokumenter med sig (fx. via Dropbox), som kan printes ud på farten (so to say). Har bl.a. arbejde i et lokale hvor der kun er printer og router, men ingen PC, så det ville være übercool at få det til at fungere. Dette vil jeg gerne kunne printe: Doc, Docx, Xls, Xlsx, PDF, mails og evt. noter fra ColorNote.


Skrevet af: juan08
Skrevet den: 26-December-2010 kl. 19:51
Hej Gsxr

Virker denne Apps ok ??

Where's My Droid/Lost Phone



MVH JAN


Skrevet af: fhansen
Skrevet den: 01-Januar-2011 kl. 20:13
Bump


Skrevet af: fhansen
Skrevet den: 03-Januar-2011 kl. 20:24
Oprindeligt skrevet af Gsxr Gsxr skrev:

Kan kun sige at man ikke kan komme uden om programmer Locale (for normale bruger) Og Tasker for de lidt mere nørdet bruger. Man kan få sin telefon til Alt med de 2 programmer.
f.eks
tænd/sluk wifi når hjemme/ude
Lydløs om natten
Brug kode for at komme ind i tlf når ude, men ingen kode når hjemme
Tænd/sluk bluetooth i forhold til headset eller bilen er i nærheden
lydløs når man vender den på hovedet (f.eks møde)
sende aut. en sms tilbage til afsender efter kl 22 om aften om at man sover
screen time out tid 1 minut når man har den i hånden, 10 sek når man lægger den på bordet (spare strøm)
sig navn på den som ringer sammen med ringetone
 
Blot nogle eksempler på mine indstillinger med Tasker. 
 
Andre App
 
Dropbox
Tvtid
dr nyheder
tunein radio (dr)
squeezecommander
password  keeper
nummeruglen
mp3tunes
lost phone
Locale
Tasker
alarm clock xtreme
Kan man indstille Tasker til at udvalgte personer godt kan bryde lydløs mode fx. når telefonen er vendt på hovedet?


Skrevet af: fhansen
Skrevet den: 05-Januar-2011 kl. 20:09
Oprindeligt skrevet af spawn spawn skrev:

Bedste videoafspiller efter min mening

mVideoPlayer

- kan selv hente DVD cover og vise info fra IMDB, kan selv hente og vise .srt subs fra opensubs, understøtter resume play og andre goodies, lækkert interface hvor man kan vælge om man vil vise covers eller videothumbnails eller simpel listmode, understøtter videoafspilning i både portrait og landscape mode, mange andre indstillingsmuligheder.

MyPhoneexplorer

- allerede kendt af mange brugere af Sony Ericsson mobiler, understøtter nu også Android både over wifi og USB. Administrer og synkroniser kontakter, kalender, sms o.a. fra PC'en, send sms fra PC'en o.a.
Lille klient installeres på mobilen og hovedapplikationen på PC'en.
Hej Spawn
 
Oplever du problemer med afsendelse af SMS'er fra MyPhoneExplorer når 1 besked består af flere SMS'er?


Skrevet af: fhansen
Skrevet den: 05-Januar-2011 kl. 21:31
Sidder og leger med Wifi Analyzer som viser hvilken kanal routere i nærheden kører på. Men hvad vinder man egentligt ved at skifte kanal til en som evt. ikke er i brug?


Skrevet af: Notfast
Skrevet den: 05-Januar-2011 kl. 22:08
Oprindeligt skrevet af fhansen fhansen skrev:

Sidder og leger med Wifi Analyzer som viser hvilken kanal routere i nærheden kører på. Men hvad vinder man egentligt ved at skifte kanal til en som evt. ikke er i brug?
Bedre hastighed og bedre problem fri dækning.

-------------
.....


Skrevet af: fhansen
Skrevet den: 06-Januar-2011 kl. 18:19
Oprindeligt skrevet af Notfast Notfast skrev:

Oprindeligt skrevet af fhansen fhansen skrev:

Sidder og leger med Wifi Analyzer som viser hvilken kanal routere i nærheden kører på. Men hvad vinder man egentligt ved at skifte kanal til en som evt. ikke er i brug?
Bedre hastighed og bedre problem fri dækning.
Super. Så kan programmet anbefales. Virker fint.


Skrevet af: fhansen
Skrevet den: 06-Januar-2011 kl. 18:21
Er der nogle der kører Evernote. Jeg prøver at lave en To-do liste, men kan ikke umiddelbart finde muligheden. Kører med ColorNote lige nu, som er et kanont program, men savner nogle af de funktioner Evernote har, som fx. at kunne tilgå noterne fra PC.


Skrevet af: Bric
Skrevet den: 08-Januar-2011 kl. 09:21
Oprindeligt skrevet af fhansen fhansen skrev:

Sidder og leger med Wifi Analyzer som viser hvilken kanal routere i nærheden kører på. Men hvad vinder man egentligt ved at skifte kanal til en som evt. ikke er i brug?

Genialt program. Mange tak for anbefalingen.Clap


Skrevet af: Bruger udmeldt 31
Skrevet den: 08-Januar-2011 kl. 10:51
Oprindeligt skrevet af Notfast Notfast skrev:

Oprindeligt skrevet af fhansen fhansen skrev:

Sidder og leger med Wifi Analyzer som viser hvilken kanal routere i nærheden kører på. Men hvad vinder man egentligt ved at skifte kanal til en som evt. ikke er i brug?
Bedre hastighed og bedre problem fri dækning.

Jo, men enhver ordentlig router finder selv ud af hvilken kanal der er bedst at bruge, så det er en lidt overflødig app. Jeg stoler også mere på routerens evne til at finde den rigtige kanal.


Skrevet af: Bric
Skrevet den: 08-Januar-2011 kl. 11:30
Oprindeligt skrevet af Pallec Pallec skrev:

Oprindeligt skrevet af Notfast Notfast skrev:

Oprindeligt skrevet af fhansen fhansen skrev:

Sidder og leger med Wifi Analyzer som viser hvilken kanal routere i nærheden kører på. Men hvad vinder man egentligt ved at skifte kanal til en som evt. ikke er i brug?
Bedre hastighed og bedre problem fri dækning.

Jo, men enhver ordentlig router finder selv ud af hvilken kanal der er bedst at bruge, så det er en lidt overflødig app. Jeg stoler også mere på routerens evne til at finde den rigtige kanal.

Mjaaa - jeg har en Asus RT-N16,og den skulle egentlig være OK, den giver ihvertfald rigtig fine hastigheder(slukker den om natten, konen kan ikke sove for blinkeriet). Der er omkring 30 netværk, der kan nåes fra min lejlighed. Hvis jeg sætter min Asus på auto går hele mit netværk jævnligt i sort, mens hvis den står en fast kanal er der ingen problemer - jeg formoder det er fordi den forvirret prøver at finde en "ledig" kanal hvis ikke man befrier den for byrden....
Efter jeg har fået Wi-fi analyser har jeg gået og kigget lidt på netværksmønstret over nogle dage, og har kunnet observere at alle de andre netværk stort set står kontinuert på den samme kanal , alle står på kanaler mellem 1 og 11, og rigtig mange på 1,7 eller 11 (min egen havde jeg også sat på 7...)
Nu har jeg så skiftet til ch 13 (som var helt ledig ?), med en subjektivt markant hastigheds forøgelse til følge.Big smile


Skrevet af: fhansen
Skrevet den: 08-Januar-2011 kl. 12:13
Godt du har fået noget ud af programmet BricSmile Jeg har også skiftet min kanal til en fast som ikke blev brugt. Jeg kørte også på samme kanal som andre i nærheden når jeg brugte auto. Om jeg har vundet noget ved det ved jeg ikkeLOL  Jeg har iøvrigt en D-Link DIR 685.


Skrevet af: fhansen
Skrevet den: 08-Januar-2011 kl. 12:17
Oprindeligt skrevet af Pallec Pallec skrev:

Oprindeligt skrevet af Notfast Notfast skrev:

Oprindeligt skrevet af fhansen fhansen skrev:

Sidder og leger med Wifi Analyzer som viser hvilken kanal routere i nærheden kører på. Men hvad vinder man egentligt ved at skifte kanal til en som evt. ikke er i brug?
Bedre hastighed og bedre problem fri dækning.

Jo, men enhver ordentlig router finder selv ud af hvilken kanal der er bedst at bruge, så det er en lidt overflødig app. Jeg stoler også mere på routerens evne til at finde den rigtige kanal.
Er det noget du kan bevise? Et er hvad du stoler på og andet er hvad der er den optimale løsning. Men fair nok hvis du kan påvise at din påstand er korrekt.Wink Har du erfaring fra nogle oplevelser, og evt. hvilke routere?


Skrevet af: mbw2001
Skrevet den: 08-Januar-2011 kl. 14:17
Oprindeligt skrevet af Pallec Pallec skrev:

Oprindeligt skrevet af Notfast Notfast skrev:

Oprindeligt skrevet af fhansen fhansen skrev:

Sidder og leger med Wifi Analyzer som viser hvilken kanal routere i nærheden kører på. Men hvad vinder man egentligt ved at skifte kanal til en som evt. ikke er i brug?
Bedre hastighed og bedre problem fri dækning.

Jo, men enhver ordentlig router finder selv ud af hvilken kanal der er bedst at bruge, så det er en lidt overflødig app. Jeg stoler også mere på routerens evne til at finde den rigtige kanal.


Så er det bare ærgeligt at enhver med en smule erfaring med WiFi ved at auto er at bede om problemer.
Problemerne opstår så snart du har 2 routere med automatisk opsætning. En ny router i området opsættes router 1 flytter til en anden kanal. Det får router 2 til at skifte til en ny optimal kanal hvilket betyder at router 1 skifter osv. Og så står du i en endeløs lykke af afbrydelser.


-------------
http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=74355 - Min HTPC/Projektor stuebiograf


Skrevet af: fhansen
Skrevet den: 08-Januar-2011 kl. 16:10
Tja, det var endnu en god grund til at benytte sig af app'en Smile Jeg har oplevet det her med at miste forbindelsen til nettet i ny og næ. Gad vide om det har været fordi at den har ligget og prøvet andre kanaler hele tiden. Benytter en anden router nu.


Skrevet af: Tvixen
Skrevet den: 15-Januar-2011 kl. 15:24
Nogle af de bedste apps jeg bruger er:
 
SpeedView: speedometer til bilen,båden eller cyklen. Med både digital og analog målere. Bruger GPS.
SoundHound: Syng, nyn eller fjøjt din melodi og soundhound finder melodi og div kunstnere.
OnTV: TV guide
TVTid: TV Guide
MultiRemote: Fjernstyring af PC
GP Private Garden: Krypterer dine udvalgte foto på SD kortet. Programmet åbnes med password.
Boxee: Boxee Box remote til din BoxeeBox
ES file explorer: Fil manager
ES task manager: Task manager til at administrere de apps du ikke syntes skal være aktive (f.eks de apps der henter reklamer via wifi, de skal dø.) 
QNAP: Apps der streamer alle dine mediefiler fra din NAS til din mobilos
 
Jo der er meget lækre apps til Android derude  :O)


-------------
Samsung: UE46D6205/ Marantz: 1501/ Dennon: POA4400/ Scandyna: MiniPod+MicroPod
HarboSub: SUB10/Sony: RDR HXD870 + PS3/ NAS: Qnap 239 TurboNAS 2Tb + WD Live
IHC Wireless/ HTC Desire/ Iphone4, Ipad2


Skrevet af: forzajuve
Skrevet den: 26-Januar-2011 kl. 23:10
kan man bruge sin android tlf til at styre sin wd tv live ????

-------------
LG 60 PK250 | Pioneer VSX-1021 | | Audio Pro Image 44


Skrevet af: Bric
Skrevet den: 27-Januar-2011 kl. 08:14
Oprindeligt skrevet af forzajuve forzajuve skrev:

kan man bruge sin android tlf til at styre sin wd tv live ????

Ja,(ihvertfald wd tv live hub)der er en app med "alm" fjernbetjenings funktion på marked (WDTV Mediaplayers Remote). 
Derudover kan blandt andet Twonky, Plugplayer og UPnPlay, fjernstyre musik og streaming mellem din mobil, NAS, computer (og andre DLNA/UPnP aktiverede apparater) og WD TV Live hub. Det smarte ved de sidste 3 er at hvis du har din WD TV sluttet til dit stereo, behøver du ikke tænde fjernsynet for at styre din egen musik. Har desværre ikke fundet noget der gør det muligt at høre internetradio, uden at skulle tænde fjernsynet......


Skrevet af: fhansen
Skrevet den: 08-Marts-2011 kl. 21:26
Findes der en mulighed for at yde fjernsupport på en Android. Altså at give en person med en Android enhed support fra fx en anden Android enhed eller fra en PC.


Skrevet af: fhansen
Skrevet den: 29-Juni-2011 kl. 20:55
Uhh, jeg savner altså en to do list som kan lægges som widget i fuld skærm størrelse, og hvor man kan scrolle op/ned i den ude på hovedskærmen.


Skrevet af: fhansen
Skrevet den: 29-Juli-2011 kl. 18:55
Oprindeligt skrevet af fhansen fhansen skrev:

Uhh, jeg savner altså en to do list som kan lægges som widget i fuld skærm størrelse, og hvor man kan scrolle op/ned i den ude på hovedskærmen.
 
Fundet: ToDolist widget
 
Fungerer udemærket


Skrevet af: fhansen
Skrevet den: 29-Juli-2011 kl. 18:55
Til interesserede parter: http://www.electricpig.co.uk/2011/02/02/best-android-top-100/ - http://www.electricpig.co.uk/2011/02/02/best-android-top-100/


Skrevet af: fhansen
Skrevet den: 09-Januar-2012 kl. 00:08
Oprindeligt skrevet af Gsxr Gsxr skrev:

Kan kun sige at man ikke kan komme uden om programmer Locale (for normale bruger) Og Tasker for de lidt mere nørdet bruger. Man kan få sin telefon til Alt med de 2 programmer.
f.eks
tænd/sluk wifi når hjemme/ude
Lydløs om natten
Brug kode for at komme ind i tlf når ude, men ingen kode når hjemme
Tænd/sluk bluetooth i forhold til headset eller bilen er i nærheden
lydløs når man vender den på hovedet (f.eks møde)
sende aut. en sms tilbage til afsender efter kl 22 om aften om at man sover
screen time out tid 1 minut når man har den i hånden, 10 sek når man lægger den på bordet (spare strøm)
sig navn på den som ringer sammen med ringetone
 
Blot nogle eksempler på mine indstillinger med Tasker. 
 
Andre App
 
Dropbox
Tvtid
dr nyheder
tunein radio (dr)
squeezecommander
password  keeper
nummeruglen
mp3tunes
lost phone
Locale
Tasker
alarm clock xtreme
 
Er der mulighed for at du kan hjælpe med en opskrift på at:
 
Få BT til at aktivere, når jeg forlader hjem baseret på netværksplacering.
Slukke for BT, hvis ikke der er sket en parring inden for 15 min fra jeg har forladt området hjem.
Slukke for BT efter 5 min. efter jeg har nået området hjem, medmindre en samtale er i gang.
 
Mvh
 
Frank


Skrevet af: fhansen
Skrevet den: 27-Januar-2012 kl. 22:59
Oprindeligt skrevet af Gsxr Gsxr skrev:

Kan kun sige at man ikke kan komme uden om programmer Locale (for normale bruger) Og Tasker for de lidt mere nørdet bruger. Man kan få sin telefon til Alt med de 2 programmer.
f.eks
tænd/sluk wifi når hjemme/ude
Lydløs om natten
Brug kode for at komme ind i tlf når ude, men ingen kode når hjemme
Tænd/sluk bluetooth i forhold til headset eller bilen er i nærheden
lydløs når man vender den på hovedet (f.eks møde)
sende aut. en sms tilbage til afsender efter kl 22 om aften om at man sover
screen time out tid 1 minut når man har den i hånden, 10 sek når man lægger den på bordet (spare strøm)
sig navn på den som ringer sammen med ringetone
 
Blot nogle eksempler på mine indstillinger med Tasker. 
 
Andre App
 
Dropbox
Tvtid
dr nyheder
tunein radio (dr)
squeezecommander
password  keeper
nummeruglen
mp3tunes
lost phone
Locale
Tasker
alarm clock xtreme
 
Hvordan får du BT til at aktivere, når du er i nærheden af bilen? Gælder det i forhold til alle lokationer hvor du kommer i nærheden af din bil eller kun hjemme?
Jeg vil rigtigt gerne lave en opsætning, som tænder BT når jeg hopper i bilen, og begynder at køre. Har prøvet at finde på forskellige opsætninger, men har ikke fundet en gylden løsning. Opsætningen skal fungere hvor som helst, så det vil sige, at jeg ikke kan sætte et fast start punkt på en måling. Jeg vil selvfølgelig gerne undgå, at GPS konstant er tændt (hvis den skal benyttes, skal det være så lidt som muligt). Samtidigt skal telefonen selvfølgelig reagere så hurtigt, at der ikke går for lang tid fra man har sat sig ind i bilen og er begyndt at køre (ville sige 1 minut). Profilen skal kunne aktivere ved slukket skærm. Hvis der ikke opnås kontakt med min radio, som telefonen skal forbinde til via BT, skal BT automatisk slukke efter 5 min. Ligeledes når forbindelsen mellem telefon og radio brydes, skal BT også slukke. Jeg har ikke dock med strøm i bilen. Jeg er nødt til at benytte mig af en dock uden, da denne skal kunne holde flere modeller mobiler. Ved godt dette ville være den nemmeste løsning :O(
Jeg ved ikke om det er for mange krav, men jeg døjer i hvert fald med, at få det hele til at spille.
 
Har du mon nogle indput?
 
Mvh
 
Frank


Skrevet af: Gsxr
Skrevet den: 29-Januar-2012 kl. 16:46
hej Frank
 
Det skal lige siges at jeg ikke bruger opsætningen mere, med BT da jeg ikke har det samme behov mere.
 
Men lige nu bruger jeg locale (igen igen) har også brugt tasker eller llama.
 
Lige nu tænder jeg selv bt når jeg forlader huset,du kan også få den til at gøre det af sig selv når wifi ikke er connected mere. Så "hopper" den på bilen også har jeg bt tændt indtil at jeg kommer hjem igen hvor den så selv slukke (syntes ikke at det bruger ret meget strøm at have bt tændt). Jeg har også en profil som gør at BT tænder hvis at jeg er ude og tlf ringer, for hvis at jeg glemmer at tænde BT når jeg forlader huset tænder den selv hvis at nogen ringer, har så sat tiden op til maks på min voice mail, så kan den nemmelig nå at hoppe over på bilen inden at folk lægger på (ca 3 ringninger).
 
Du kan også lave en timer som slukker for bt hvis at den ikke fanger i bilen /headset inden for en given tid (f.eks 10 min).
 
Håber at det kan hjælpe dig lidt på vej.
 
Kenneth


Skrevet af: fhansen
Skrevet den: 06-Februar-2012 kl. 21:30
Oprindeligt skrevet af Gsxr Gsxr skrev:

hej Frank
 
Det skal lige siges at jeg ikke bruger opsætningen mere, med BT da jeg ikke har det samme behov mere.
 
Men lige nu bruger jeg locale (igen igen) har også brugt tasker eller llama.
 
Lige nu tænder jeg selv bt når jeg forlader huset,du kan også få den til at gøre det af sig selv når wifi ikke er connected mere. Så "hopper" den på bilen også har jeg bt tændt indtil at jeg kommer hjem igen hvor den så selv slukke (syntes ikke at det bruger ret meget strøm at have bt tændt). Jeg har også en profil som gør at BT tænder hvis at jeg er ude og tlf ringer, for hvis at jeg glemmer at tænde BT når jeg forlader huset tænder den selv hvis at nogen ringer, har så sat tiden op til maks på min voice mail, så kan den nemmelig nå at hoppe over på bilen inden at folk lægger på (ca 3 ringninger).
 
Du kan også lave en timer som slukker for bt hvis at den ikke fanger i bilen /headset inden for en given tid (f.eks 10 min).
 
Håber at det kan hjælpe dig lidt på vej.
 
Kenneth

Hmm, helt på vej kom jeg ikke LOL Men tror nu efter megen bøvl og udtænkning, at jeg har fundet ud af et system. Så må vi se om det virker. Men det er kun ved brug af Near Wifi/Not Near Wifi og så Bluetooth Connected/Not Bluetooth Connected. Idéen er er når jeg forlader hjem (Near Wifi Hjem), så aktiveres profil Not Bluetooth connected, som laver en Bluetooth søgning i 1 minut, slukker, venter i 5 min. søger igen i 1 minut, indtil at der enten er en tilslutning til radioen i bilen, eller jeg kommer nær et specifikt Wifi net. Hvis jeg kommer i nærheden af et specifikt Wifi net, deaktiveres profilen Not Bluetooth Connected, hvis altså ikke at Bluetooth Connected er aktiv. Nå man så kommer væk fra Wifi net, aktiveres Bluetooth søge profilen igen. Det blev lidt snørklet, men håber det fungerer. Nu skal profilerne bare skrives ind i Tasker.Confused


Skrevet af: fhansen
Skrevet den: 09-Februar-2012 kl. 20:19
Hmm, fungerede ikke som forventet. Ved ikke om det bunder i at jeg måske ikke fuldt ud forstår Tasker's rutiner og funktionsmådeConfused Findes der en DK guide et sted på nettet, som bare er lidt mere pædagoisk, end Tasker's egen guide og korte forklaringer.
Fungerer Tasker bedre på en rooted telefon end en ikke rooted? Syntes ikke Tasker kører særligt godt. Der sker nogle gange nogle mærkelige ting, og nogle indstillinger passer ikke sammen, med hvad der sker.


Skrevet af: Gsxr
Skrevet den: 09-Februar-2012 kl. 20:24
Har du prøvet at bruge llama er noget nemmere end tasker og kan også rigtig meget .Der er også mulighed for at bruge plugin fra locale i llama


Skrevet af: fhansen
Skrevet den: 09-Februar-2012 kl. 20:39
Jeg prøver at give Llama en tur. Hvor præcis er Llama når den måler hvor man er henne?


Skrevet af: Gsxr
Skrevet den: 09-Februar-2012 kl. 20:45
Ja llama virker efter mobilmaster så når jeg kommer ind i mit hjemme område så tænder wifi 2 min senere er jeg hjemme så hopper den på wifi hjemme og når jeg så er
connected slukker/tænder den for
diverse så for mig virker det rigtig godt da wifi ikke skanner hele tiden


Skrevet af: fhansen
Skrevet den: 12-Februar-2012 kl. 02:03
Da den mobilmast, som jeg tilslutter til ved mit hjem, står placeret rigtigt dårligt, fungerer Cell Near funktionen rigtigt dårligt for mig. Jeg kunne virkeligt godt tænke mig at få Tasker til at virke ordentligt, men det kører bare ikke for mig. Og det irreterende er, at jeg ikke er klar over om det er mig der ikke forstår det, eller om Tasker bare ikke gør som det skal.
Jeg har nu prøvet en ny strategi. Benytter nu kun Wifi Near, men har problemer med at få Tasker til at makke ret i forhold til hvornår den skal starte profilerne ud fra forudsætningerne Wifi Near/Not Wifi Near. Min Not Wifi Near har en tendens til at aktivere selvom, at jeg er i fin nærhed og har kraftigt signal. Umiddelbart kan jeg heller ikke gennemskue muligheden for at sætte Min. Activate Signal i Contexten Wifi Near. Hvis jeg har forstået den ret, så skal signalstyrken være min. den værdi, som jeg sætter den til i Min. Activate Signal, men hvordan fungerer det, når man sætter Contexten til Invert. Jeg har prøvet både at sætte værdien højt og lavt, og jeg har prøvet, at sætte værdierne i hver sin ende i de to profiler (Not/Near). Er det mig der ikke fatter hvad det er jeg gør el. er der andre der oplever samme problem? Jeg har version 1.2u2m
 
Er der i øvrigt nogle der har fået Tasker til at virke med SMS Backup+?


Skrevet af: Roland
Skrevet den: 25-Marts-2012 kl. 08:27
Jeg har efter mit brug af "WIFI analyzer" fundet ud af, at de omkringboendes opkoblinger kører på automatisk valg af kanal - og de vælger så at sige alle, fra kanal 2 til 6.
Kanal 6 var også den min Zyxel router valgte automatisk, indtil jeg gik ind i dens opsætning og valgte kanal 11 isf.
Efterfølgende har min router mærkbart kørt hurtigere og mere stabilt. Så absolut et App der kan anbefales.

I samme genre kan jeg anbefale " https://play.google.com/store/apps/details?id=com.overlook.android.fing&hl=da - Fing ", som giver dig et godt overblik, over alle dine tilkoblede elementer i dit netværk. Deres ip adresser og mac adresser o.m.a. Super brugbar app !

Andre gode gratis Android app's, fra https://play.google.com/store - Google's Play butik (tidligere android market) kunne bl.a. være følgende: 

Praktiske app: Bookmark Home widget - Silent Mode widget - Mobilbanken (app der dækker ca. 40 mindre banker) - ES File Explorer (en slags Stifinder)Chrome to phone - CamScanner - MP3 Music Download - Dropbox - RealCalc (Omfangsrig regnemaskine) - Tekst-TV - Quick Settings - Saldo tjek - Google+ - Audiogalaxy

Befordring: Mit tog (tidligere Byens puls) - "Train Info DK" og "Rejseplanen"

Sport relaterede
Livescore.com - så at sige alle live fodboldresultater fra hele verden (også superligaen). Virkelig nice !
ATP/WTA Livescores (Tennis resultater og kampprogram fra de store turn.)
Livesports24 Racing - simpelthen alt om Formel 1 sæsonen, Nyheder, Interviews, Banerne, Qualifying og selve løbet. Super informativ og lækker udført App.
Maxis Formula 1 2012  samme som ovenstående
Endomondo - sport tracker

Foto relaterede: DOF Calculator - Photo Tools (ufattelig mange gode værktøjer vedr. foto) - Canon Lenses (Oversigt over alle Canon's objektiver)

Spil: Jewels Star - Jewels Link - Jewels Maze (3 herlige vanedannede spil der er gode til at slå tiden ihjel med)
Pool Break Lite (fedt og flot Snooker og Pool game) - Random Mahjong

Sluttelig lidt forsk. Google Earth - Moon 3D - GPS Essentials - Goggle Sky - Unit Converter - DMI vejrudsigt - Norton Mobile Security Lite



-------------
Panasonic 55HZ1000 - Pioneer VSX-1025 - Wharfedale Diamond 250 - POLK Surroundbar
PC: i5-2500K 16Gb ram OCZ 120Gb SSD MSI GTX1070 - Asus PB248Q
Nighthawk X6000 - OnePlus 8T - Lenovo Tab3 -YS4000 boks


Skrevet af: fhansen
Skrevet den: 03-April-2012 kl. 23:09
Stødte lige på denne alternative låseapp. Syntes den er meget interessant:

http://lifehacker.com/5838702/hidden-lock-turns-androids-lock-screen-invisible-for-extra-security - http://lifehacker.com/5838702/hidden-lock-turns-androids-lock-screen-invisible-for-extra-security


Skrevet af: .FTH'
Skrevet den: 04-April-2012 kl. 08:36
Oprindeligt skrevet af Roland Roland skrev:

 
I samme genre kan jeg anbefale " https://play.google.com/store/apps/details?id=com.overlook.android.fing&hl=da - Fing ", som giver dig et godt overblik, over alle dine tilkoblede elementer i dit netværk. Deres ip adresser og mac adresser o.m.a. Super brugbar app !

Super fed app, tak for tippet! Clap


-------------
JVC - Quality Screen - XTZ - ONKYO - Parasound - PS3


Skrevet af: .FTH'
Skrevet den: 04-April-2012 kl. 10:23
http://play.google.com/store/apps/details?id=com.sand.airdroid&feature=search_result#?t=W251bGwsMSwxLDEsImNvbS5zYW5kLmFpcmRyb2lkIl0. - AirDroid app  Thumbs Up

-------------
JVC - Quality Screen - XTZ - ONKYO - Parasound - PS3


Skrevet af: fhansen
Skrevet den: 31-Maj-2012 kl. 16:04
http://www.mobilsiden.dk/nyheder/parkeringsapp-nemt-og-billigere,lid.21370/ - http://www.mobilsiden.dk/nyheder/parkeringsapp-nemt-og-billigere,lid.21370/


Skrevet af: katbird
Skrevet den: 03-Juli-2012 kl. 17:59
Reklamefri radio - http://play.google.com/store/apps/details?id=com.earthflare.anddroid.radioparadisewidget&feature=search_result#?t=W251bGwsMSwxLDEsImNvbS5lYXJ0aGZsYXJlLmFuZGRyb2lkLnJhZGlvcGFyYWRpc2V3aWRnZXQiXQ.. - Radio Paradise  

Radio Paradise info -  http://www.radioparadise.com/rp_2.php?# - http://www.radioparadise.com/rp_2.php?#


Skrevet af: Bjur
Skrevet den: 31-Januar-2013 kl. 13:54
Oprindeligt skrevet af Gsxr Gsxr skrev:

Ja llama virker efter mobilmaster så når jeg kommer ind i mit hjemme område så tænder wifi 2 min senere er jeg hjemme så hopper den på wifi hjemme og når jeg så er
connected slukker/tænder den for
diverse så for mig virker det rigtig godt da wifi ikke skanner hele tiden

Kan du anbefale hvilket program du føler er bedst af de 3 nævnte (tasker, locale eller llama):)?


Skrevet af: 2-mas
Skrevet den: 02-Februar-2013 kl. 09:57
Hejsa
Bruger du stadig xbmc android remote ? Hvordan kører den ?
Mvh Thomas


Skrevet af: Steffen32
Skrevet den: 18-Maj-2013 kl. 00:41
Jeg er ret vild med Catch.


Skrevet af: smedev
Skrevet den: 02-September-2013 kl. 09:00
Hej
en app der stopper alle notifikationer indtil jeg trykker igen ?

sk


-------------
smedev


Skrevet af: CoBlockOut
Skrevet den: 17-November-2014 kl. 11:31
Lyder nice - den skal afprøves straks! Tak for tippetSmile

-------------
Peter - coBlockOut


Skrevet af: Katadunkass
Skrevet den: 21-Juli-2015 kl. 20:24
De 5 apps jeg bruger mest er: 

Pocket Casts: Uundværlig hvis man er til podcasts. Den har et fint layout og er let at finde rundt i. Takket være de seneste opdateringer er det nu muligt at flytte ens hentede podcasts til et ekstern kort. 
Fenix: Som forholdsvis ny bruger af Twitter brugte jeg en del tid på at finde en klient, der leverede det jeg ønskede og så godt ud på samme tid - til mit store held fandt jeg Fenix. Jeg bruger det dagligt og opdateringer/forbedringer kommer regelmæssigt. 
Wunderlist: Mit liv styres stort set af Wunderlist. Det er her jeg har alle mine projekter og mål, der skal klares inden for en overskuelig fremtid. Alt fra arbejde til musik, indretning og økonomi bliver delt ind i lister og opgaver, der alle synkroniseres og klares over Wunderlist. 
Pocket: Hvor Wunderlist bruges til mål og opgaver bruges Pocket til hjemmesider, links og meget andet, der skal gemmes fra hjemmesider, hvis jeg ikke har tid til at læse dem med det samme. 
Evernote: Mange derude kender garanteret til Evernote, men den skal alligevel nævnes. Det er her jeg skriver alle noter, forberedelser og meget andet, der har noget med arbejdet at gøre. Har brugt det i flere år nu og bliver mere og mere afhængig af det som tiden går. 



Print side | Luk vindue