Print side | Luk vindue

Optisk lyd fra Samsung TV

Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Visnings- og lytte-udstyr
Forumnavn: Surround
Forumbeskrivelse: Lyd til hjemmebiografen mm.
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=86999
Udskrevet den: 28-Marts-2024 kl. 22:57


Emne: Optisk lyd fra Samsung TV
Skrevet af: DenDeffeDoktor
Emne: Optisk lyd fra Samsung TV
Skrevet den: 04-Oktober-2010 kl. 09:37
Jeg har netop købt et Samsung UE46C6715 tv.
Jeg vil gerne have lyden fra TV'ets optiske udgang ned i min Denon avr 1600-rd forstærker.
Jeg har tilsluttet et optisk kabel fra TV'ets udgang til forstærkerens optiske indgang, men lige meget hvad jeg gør kan jeg ikke få lyd ud ...
- Alt er tændt
- Højtalere er tilsluttet
... det virker som om at forstærkeren ikke registrerer at der kommer optisk lyd (?) Jeg har prøvet at tage lyden fra min YouSee boks, men der kommer stadig ikke noget. (Kablet er helt nyt)
 
Forstærkeren er jo en lidt ældre sag, og jeg har aldrig tidligere brugt den optiske indgang.
 
Er der nogen der har et bud på hvad jeg kan gøre?



Svar:
Skrevet af: poul-r
Skrevet den: 04-Oktober-2010 kl. 10:24
Hvilken indgang har du valgt til tv og har du i menuen for Denon angivet at det er optisk.


Skrevet af: DenDeffeDoktor
Skrevet den: 04-Oktober-2010 kl. 10:31
Jeg har kun det optiske kabel ind i forstærkeren.
Jeg har desværre ikke manualen til forstærkeren længere, men tænkte at den selv 'forstod' at det optiske kabel var tilsluttet (?) Forstærkeren har en 'Input' knap på forsiden, men der sker intet når jeg trykker på den.


Skrevet af: Bruger udmeldt 43
Skrevet den: 04-Oktober-2010 kl. 11:31
Det er kun de analoge indgange der fungerer "lige ud ad landevejen". Når du vil ha' et signal ind via optisk, skal indgangen tildeles én af de valg du har på indgangsvælgeren. Det gøres inde i menuen.


Skrevet af: DenDeffeDoktor
Skrevet den: 04-Oktober-2010 kl. 11:42
ok - tak for svaret.
Dvs at jeg f.eks vælger 'DVD' indgangen, og finder frem til den indgangs opsætning, og her vælger jeg 'Optisk' ... jeg prøver i aften :-)
 
(Balladen er også at jeg har smidt manualen ud ... for den skulle jeg ikke bruge til noget :-/)


Skrevet af: Bruger udmeldt 43
Skrevet den: 04-Oktober-2010 kl. 11:51
Nu ved jeg ikke helt hvordan menuen er på Denon. Men på min går man ind i System Setup og i Input Setup. Og herinde kan man med piltasterne flytte rundt i alle digitale indgange. Og ligeledes flytte rundt med indgangs navnene.



Print side | Luk vindue