Print side | Luk vindue

6eren HD ?

Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Brugergrupper
Forumnavn: Stofa digital modtagere
Forumbeskrivelse: For brugere af Zaptor og de øvrige modtagere til Telia Stofa
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=90751
Udskrevet den: 08-Juni-2024 kl. 09:12


Emne: 6eren HD ?
Skrevet af: andershede
Emne: 6eren HD ?
Skrevet den: 26-December-2010 kl. 20:17
Som sædvanligt ved nye HDkanaler kan jeg høre mine heldige yousee venner prale af at de selvfølgelig har kanalen...

Ryger den i stofas HDpakke eller er det igen nitten at være stofa-nisse?



Svar:
Skrevet af: filthat
Skrevet den: 26-December-2010 kl. 20:58
Jeg har fået den med i den store TV pakke her i Næstved (sammen med 3+ HD, TV2 Sport HD, National Geographic HD og Eurosport1+2 HD) så jeg tror bare lidt det kommer an på hvilken forening man hører under.


Skrevet af: andershede
Skrevet den: 26-December-2010 kl. 21:18
Det var jo dejligst hvis den kom i den der "fælles" HD-pakke, så ville den også endeig blive attraktiv. Altså den der er under "HD-pakken" her:
http://www.stofa.dk/zaptor/premium.php?mid=220




Skrevet af: mortenkaal
Skrevet den: 26-December-2010 kl. 23:01
Også i Aalborg kommer den i den almindelige store pakke. Synes da det er meget bedre end i HD-pakken


Skrevet af: andershede
Skrevet den: 26-December-2010 kl. 23:13
Helt sikkert.
Men os med de langsomme konservative boligforereninger vil jo gerne kunne hænge vores hat på noget sikkert.
Kommer sgu næppe i den store pakke her i Vejle


Skrevet af: nikolaj13
Skrevet den: 26-December-2010 kl. 23:27

Syntes stofa burde melde noget mere ud, så man ved hvor man står.

Nogle skal betale for HD pakken, mens andre bare skal have den store pakke, for at få HD Pakken.
 
Desuden har stofa lovet via mail, at premier league tv2sport kommer i Hdpakken, men hvordan det ser ud med 6´eren hd ved jeg f.eks ikke.
 
 
 


Skrevet af: Notfast
Skrevet den: 26-December-2010 kl. 23:42
Vi har den heller ikke i Horsenssyd.
Jeg har brokket mig til vores formand for fælles antennen.
På 6'eren reklarmere de med deres HD kanal som om den ikke koster ekstra, så det bad jeg ham om at undersøge og ændre til H om muligt.


-------------
.....


Skrevet af: Doose77
Skrevet den: 27-December-2010 kl. 10:38
Oprindeligt skrevet af nikolaj13 nikolaj13 skrev:

Syntes stofa burde melde noget mere ud, så man ved hvor man står.

Nogle skal betale for HD pakken, mens andre bare skal have den store pakke, for at få HD Pakken.
 
Desuden har stofa lovet via mail, at premier league tv2sport kommer i Hdpakken, men hvordan det ser ud med 6´eren hd ved jeg f.eks ikke.
 
 
 

Det er ikke helt korrekt. Det er ikke alle HD kanalerne man får ved at vælge den store pakke. At man så får en masse andre der IKKE er med i HD pakken er en anden problematik hvis du spørger mig. Men mon ikke det er antenneforeningernes måde at få os til at vælge en større pakke på?


Skrevet af: moho
Skrevet den: 27-December-2010 kl. 12:11
Oprindeligt skrevet af andershede andershede skrev:

Som sædvanligt ved nye HDkanaler kan jeg høre mine heldige yousee venner prale af at de selvfølgelig har kanalen...

Ryger den i stofas HDpakke eller er det igen nitten at være stofa-nisse?
Ifølge en reklame fra TDC tilbage i 1998, da vil og kan TDC YouSee levere det hele. Sjovt nok er priserne de samme som dengang, antallet af kanaler er blot "eksploderet". Jeg mener priserne for Canal+ og TV1000 ser vældigt ens ud!
OK så vil jeg igen stillet det op på denne konkrete måde!
Vi vil kun flytte til steder, lejligheder eller parcelhus områder med YouSee eller TDC. Hvor der er andre tekniske leverandører / Antenneforeninger, disse vælger vi da fra. Fordi, som jeg har forstået, er det så godt som umuligt vælge YouSee til, når man een gang er flyttet ind et forkert sted.
Igen det med mange som ikke er enig i det jeg skriver.       Hvordan kan det da være at man ikke sådan bare per automatik kan vælge YouSee t i l? Igennem alle årene som er gået, synes det undertegnede mere og mere klart, at man generelt ikke ønsker YouSee. Hvis jeg virkeligt brændte for blive koblet fra Stofa og koblet til YouSee ____   så blev jeg da psykisk syg, hvilket jeg nægter lige netop når det drejer sig om TV udbyderen. 


-------------
Har Stofa, Basispakke! Forvirrelsesfreak og andre Århushistorier. Den korrekte opløsning i det vandrette plan for HD er lige netop ___?


Skrevet af: MilloDk
Skrevet den: 27-December-2010 kl. 22:51
Ja, den er så stadig ikke kommet i Slagelse.. Øv!
Kom med nogle gratis HD kanaler, Stofa - I kan ikke blive ved på den her måde.



-------------
// MilloDk


Skrevet af: mortenkaal
Skrevet den: 28-December-2010 kl. 09:44
Nu er det jo ikke Stofa, men antenneforeningerne der skal lægge dem i pakkerne...


Skrevet af: dataho
Skrevet den: 28-December-2010 kl. 10:34
Oprindeligt skrevet af mortenkaal mortenkaal skrev:

Nu er det jo ikke Stofa, men antenneforeningerne der skal lægge dem i pakkerne...


Det er helt rigtigt op til antenneforeningerne er lægge kanaler i pakkerne. Jeg kunne bare godt tænke mig, at Stofa fik lagt flere kanaler i deres HD-pakke eller i en af deres bland selv pakker. Når nu Stofa har disse tilvalgspakker er det vel også op til dem at have det bedste produkt.

Jeg har forespurgt i Antenneforeningen-Århus omkring Eurosport1/2 HD og 6'eren HD. De har ingen planer om at de kommer på lige med det samme.Cry


-------------
1405745

Antenneforeningen Aarhus


Skrevet af: Wandahl
Skrevet den: 28-December-2010 kl. 13:24
Oprindeligt skrevet af MilloDk MilloDk skrev:

Ja, den er så stadig ikke kommet i Slagelse.. Øv!
Kom med nogle gratis HD kanaler, Stofa - I kan ikke blive ved på den her måde.


Den kommer på i Sorø også, så mon ikke at de forskellige foreninger rundt omkring sidder i forhandlinger.


Skrevet af: dataho
Skrevet den: 28-December-2010 kl. 14:52
Oprindeligt skrevet af Wandahl Wandahl skrev:


Den kommer på i Sorø også, så mon ikke at de forskellige foreninger rundt omkring sidder i forhandlinger.


Antenneforeningen-aarhus tror jeg ikke på - de er altid bagud.Cry


-------------
1405745

Antenneforeningen Aarhus


Skrevet af: Doose77
Skrevet den: 28-December-2010 kl. 15:20
Jeg forstår ikke hvorfor de ikke kommer i HD pakken. Den bliver jo mindre og mindre attraktiv at tilkøbe hvis man allerede har en stor pakke i en antenneforening hvor de tilbyder HD kanaler "gratis". Det virker meget som en bevidst plan mellem Stofa og antenneforeningerne om at få flere til at vælge den store pakke. Thumbs Down


Skrevet af: pdj1974
Skrevet den: 28-December-2010 kl. 16:23
Det virker som en bevist plan på at putte HD-pakken i graven, og indsætte HD-kanalerne i de almindelige pakker, og det fortjener da et Thumbs Up efter min mening. Smile

-------------
/Peter

LG OLED55E6V, Onkyo TX-NR807, Altibox, PS4, Apple TV 4, ChromeCast m. GoogleTV, Harmony 600, Libratone Live


Skrevet af: MilloDk
Skrevet den: 28-December-2010 kl. 20:13
Ja, de eneste HD kanaler der er i den store pakke her er DR HD og NatGeo Wild HD, og for at være ærlig, så er de sgu ikke noget at råbe hurra for :x
Men ja, jeg håber sgu at Slagelse får smidt nogle HD kanaler ind i den store pakke snart.


-------------
// MilloDk


Skrevet af: Doose77
Skrevet den: 28-December-2010 kl. 20:50
Jeg er stor fortaler for at tilbyde HD kanalerne i pakkerne. Men så skal de fjerne HD pakken og tilbyde alle kanalerne i pakkerne. Det andet giver bare ingen mening for mig what so ever.

Mit problem består nok mest i at Stofa halter så uendeligt bagefter de andre udbydere, og så længe jeg ikke har mulighed for at optage gider jeg ikke betale i dyre domme for den store pakke. Smile Prismæssigt ligger de jo på niveau med alle de andre så der kan man ikke klage. Dog giver flere af de andre jo HD kanalerne i de små pakker også. Jeg ville gerne have canal digital men bosat i en lejlighed i en af de større byer, så er det bare ikke en mulighed. Tongue




Skrevet af: dataho
Skrevet den: 29-December-2010 kl. 09:20
Jeg synes også det er en god ide med HD-kanaler i pakkerne - men ikke hos Antenneforeningen-Aarhus når de er så lang bagud. Problemet her i Århus er at der ikke nogen reel konkurrence. Yousee og Antenneforeningen(stofa) har delt byen imellem sig.



-------------
1405745

Antenneforeningen Aarhus


Skrevet af: WilliamP
Skrevet den: 29-December-2010 kl. 11:24
Oprindeligt skrevet af dataho dataho skrev:

Jeg synes også det er en god ide med HD-kanaler i pakkerne - men ikke hos Antenneforeningen-Aarhus når de er så lang bagud. Problemet her i Århus er at der ikke nogen reel konkurrence. Yousee og Antenneforeningen(stofa) har delt byen imellem sig.



Der er ikke nok konkurrence, det er rigtigt, men sammenligner du med AN-TV i Aalborg som nærmest er Stofa land, så holder den teori ikke helt. De kan jo tilbyde 13 HD kanaler i deres største pakke.

Problemet ligger i grundholdningen hos Aarhus' bestyrelse er at få mest muligt for mindst muligt pris, (Og stædigt holder fast i at der er stadig er mange ('host'ældre'host') medlemmer som ikke nyder godt af de digitale muligheder), og derfor skal have et bredt analogt tilbud.

Et andet issue er også at foreningen ikke er kommercielt nok, den kører på foreningsbasis med en frivillig bestyrelse. Igen burde de skele til AN-TV, som også er en forening men markedsfører sig langt bedre blandt befolkningen, så folk faktisk tilslutter sig foreningen.

Nu har Antenneforeningen Aarhus faktisk et overskud på regnskabet, anlægget er 100 % foreningens, så jeg forstår ikke hvorfor de ikke skynder sig med nogle nye tiltag så flere medlemmer tilslutter sig Aarhus' antenneforening.


Skrevet af: dataho
Skrevet den: 29-December-2010 kl. 11:29
Oprindeligt skrevet af WilliamP WilliamP skrev:

Oprindeligt skrevet af dataho dataho skrev:

Jeg synes også det er en god ide med HD-kanaler i pakkerne - men ikke hos Antenneforeningen-Aarhus når de er så lang bagud. Problemet her i Århus er at der ikke nogen reel konkurrence. Yousee og Antenneforeningen(stofa) har delt byen imellem sig.



Der er ikke nok konkurrence, det er rigtigt, men sammenligner du med AN-TV i Aalborg som nærmest er Stofa land, så holder den teori ikke helt. De kan jo tilbyde 13 HD kanaler i deres største pakke.

Problemet ligger i grundholdningen hos Aarhus' bestyrelse er at få mest muligt for mindst muligt pris, (Og stædigt holder fast i at der er stadig er mange ('host'ældre'host') medlemmer som ikke nyder godt af de digitale muligheder), og derfor skal have et bredt analogt tilbud.

Et andet issue er også at foreningen ikke er kommercielt nok, den kører på foreningsbasis med en frivillig bestyrelse. Igen burde de skele til AN-TV, som også er en forening men markedsfører sig langt bedre blandt befolkningen, så folk faktisk tilslutter sig foreningen.

Nu har Antenneforeningen Aarhus faktisk et overskud på regnskabet, anlægget er 100 % foreningens, så jeg forstår ikke hvorfor de ikke skynder sig med nogle nye tiltag så flere medlemmer tilslutter sig Aarhus' antenneforening.


Jeg er helt enig i dine betragtninger.

Håber at der sker noget snart.


-------------
1405745

Antenneforeningen Aarhus


Skrevet af: detlef
Skrevet den: 29-December-2010 kl. 14:59
Ser ud til den rammer AFIK Kolding den 7 januar, sammen med en del andre HD kanaler mm...

http://www.afik.dk/media/programoversigt/pgr_2011.pdf - AFIK Programoversigt i PDF


Skrevet af: dataho
Skrevet den: 29-December-2010 kl. 15:21
Oprindeligt skrevet af detlef detlef skrev:

Ser ud til den rammer AFIK Kolding den 7 januar, sammen med en del andre HD kanaler mm...

http://www.afik.dk/media/programoversigt/pgr_2011.pdf - AFIK Programoversigt i PDF


Jeg kan kun ønske jer tillykke Smile


-------------
1405745

Antenneforeningen Aarhus


Skrevet af: detlef
Skrevet den: 29-December-2010 kl. 16:06
Oprindeligt skrevet af dataho dataho skrev:


Jeg kan kun ønske jer tillykke Smile


Takker Wink Synes deres nye HD udvalg ser fornuftigt ud, 5 kanaler i den lille pakke og 8 yderlige i den store ( egentligt 9, men de lister 3+ HD og TV3+ Hd, hvilket jo nok er den samme...)

Kunne vi nu bare få BBC Lifestyle til konen, så ville vi nærme os perfektion.....

EDIT: Og med TV2 Film HD i den store pakke, så er TV2 OD pakken vel officielt død!



Print side | Luk vindue